Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Patrol 160 "Mörrimöykky" (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117678)

PunisherFIN 22.11.2013 12:13

Patrol 160 "Mörrimöykky"
 
joopa, piti aukasta ny tuollekin rojektille oma ketju jos jotakuta kiinnostaa mitä savon suunnalla tuherretaan tuoreemman maasturiharrastelijan toimesta :) kyseessähän on siis 160 korimallinen -87 patrolli jota on jo aika monenkin toimesta uhrattu offroad alttarille ja oma tarkoitus oisi ainakin tällä hetkellä hiukan sivistää tuota autoa enempi katuliikenteeseen, kahtotaan nyt puraseeko se offikärpänen sitten tosissaan kuhan pääsee mettään möyrimään :D

miulle tullessaan tuohon oli tehty n 7cm korin korotus, raiskattu sisusta, väännelty pumppu kaakkoon ja hiukan lisäilty ahtoja, alla oli 33" kumit. katolla patteri "työvaloja" ja keulilla vinssi. noineen sillä tuli ajeltua muutama tuhat, kunnes kumit vaihtu maltillisempiin 31" Rotiivoihin, koska sitä maantieajua oli niin paljon.

auto näytti jotakuinkin tämmöseltä:

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...52554235_o.jpg

PunisherFIN 22.11.2013 12:20

vinssihommia
 
ekana piti korjailla jakkaran kiinnitykset ja asennella turvavyöt kun ei moisia autossa ollut, sitten seuraavana kiinnitty huomio vinssin epämääräseen petiin, joka oli kahella M12 pultilla kiinni rungossa, eli ei ihan vastannut sen vetokykyä :D

tällänen siitä sitten loppuviimeen tuli, samalla tuli istutettua parit valot keulalle, että näkee eteensä, omat umpiot vaihtu kanssa, koska ne oli jotain suovettä täynnä ja ei enää kyennyt elvyttämään niitä :D

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...87805146_o.jpg

PunisherFIN 22.11.2013 12:28

vähän todo listaa
 
pari juttua tullut tehtyä tuossa ajelun ohessakin..

-akut uusiksi
- lisävälot, sumarit, kattopitkien sähköjen korjaus, jne. oli kytketty meinaan suurin osa päin vittua, että terkkuja vaan edelliselle :D
- kuskin pyöränlaakeri
- ohjausiskari uusiksi
- rungon hitsailut (oli takaa poikki)
- kuskin penkki vaihtu primeran jakkaraan
- ne turhavyöt
- vaihdelaatikko ja jakis vaihdettu
- uus syyläri asenneltu ja korjailtu samalla välijäähyn kiinnikkeet

nytten oisi sitten tekolistalla pari pientä muuttujaa :D

- palkkihelmat
- apparin pyöränlaakeri
- uretaanipuslat kaikkiin kulmiin
- olkalaakerit uusiksi
- "parit" ruostepaikat
- sisustus uusiksi, soitin autoon!
- väriä pintaan
- isompi cooleri ja putket uusiksi
- safaritellinki +vähän valoja lissee

huomaa, että kun ois pohjaton lompakko niin oisi pikkasen helepompaa jalostella ja tehhä, mutta työssä käynti hiastaa asioiden toteutumista ja varsinkin se, ettei liikaa rahaa oikeen oo laittaa tuohon :D mutta pikkuhiljaa :) jostain kun löytäs viellä talvinakit ja sais rahukkia hankkia isommat renkaat, jos intoutuu poikain kanssa rymyymään mettäs :)

Sami89 22.11.2013 12:59

Komia laitos.:) Mitekäs tuossa sähkö riittää polttaa tota valopatteria?:confused:

PunisherFIN 22.11.2013 18:08

ihan hyviten, vissiin laturi kunnossa (ainaki kuvittelis) ja vaihoin Exiden hathat mallin akut sillon tuohon ku ne mitkä tuli matkassa oli ihan kuraa. nuo xenonit on kaikki 35W ballasteilla, eli ei ne ihan mahottomia ota virtaa kuitenkaan ja kytketty 24V systeemiin. voihan tuossa pian tulla ongelmia, koska työvaloja on tarkotus lisätä aika reippaastikin katolle ja tietty jotain soitinta ja invertteriä jne kun laittaa, niin saapa nähhä miten käy :D

tuli tamgearsilta mukava paketti missä oli laakereita, jospa sais woblailun kuriin, kuhan jenkin perkeleeltä kerkee paneutua taas patukan kimppuun :)

PunisherFIN 24.11.2013 22:53

ei tuo menny koko viikko chevyn kans telemutessa, Rolpatin ohjeilla tutkailin pumpun asetuksia ja kaakossahan ne on jo valamiiksi :D tosin tuli sitten hokastua yks pien juttu ja poistettua katsastusasetukset pumpun kaasuvivun liikkeistä.. ihmettelikin alhaista, taino suhteellista, mutta maksimikierrokset ei noussuna yli 4200, ni nytten kyllä kiekuu reilut neljä ja puol tonnia, harmi ku koeajolenkillä oli pimmeetä kun jouluna, sielläpä siellä, ni nähny tuliko vaikutusta voima(savun) muodostukseen :D tuoha ei oo sellane taikurin teltta ko ollu ikina, mut jos koittas pyrkia siihen ;)

Sami89 24.11.2013 22:57

Miun oma ainakii kiertää yli 6000rpm ja savua on.:D Olikos tuo turbon pumpulla?

PunisherFIN 25.11.2013 01:23

on joo. pittää käyvä päivän valolla ajamas joku lenkki, et näkkee muuttuko siinä mikään, vai onko ruvettava ehtimään vikkaa et miksei se saa tarpeeksi ainetta. kuitenki kohtuu pirtee tuo on, eli onko tuo sitten joku meedio nissani ku ei tarjoile woimasawuja :D

PunisherFIN 07.12.2013 07:49

pojat saatana seisottaa rotteloitaan miun hallipaikalla ni ei oo tällekää kerinnä tekemään mittään +työt häirihtee harrastamista :(

kerkesin mie pienen koeajon vetästä ensmäisillä lumilla ja tulin siihen tulokseen notta säätötoimenpiteet mäni oikeeseen suuntaan persdynolla ja nokivan rotiiva ei oo talavirengas, ellei halua harrastoo 4WD driftausta vaihekaavion läpite :D pitäs ehtii jostain joku lentokenttä, että vois ehtiä patrollin sladit perstuntumaan, ettei aja jonkun koirankopin ylite tiellä jos lipsahtaa sladin puolelle :P

PunisherFIN 20.12.2013 18:17

piäsin vihonviimeen mörrikän kimppuun ja heti on pakko sannoo jotta älytön onnistumisen ilo, kun sai olkalaakerit vaihettua, uusittua pyöränlaakerit ja apukuskin kuluma on välyksetön! :) huomena kun jumppoo kuskin puolelle olkalaakerit, pyöränlaakeriha tulkii jo vaiheltua ja sitte apparin puolelle viel uretaanipuslat ni suattaa ajopuoli olla kohallaan :D

vinssi pitäs sepittee sähköihin ni ei poikien tarvia neitsytmatkalla ehket joka paikasta hinata ylös, tai sitte tarvihtoo, matkalla näkköö :D

pakollinen rojektikuve:

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...89011759_n.jpg

PunisherFIN 21.12.2013 17:37

noni, nyt tuli etupiä sepitettyä kokonaan ja samalla perus rasvaus huolto, eli pitäs olla ajopuoli kohallaan ko välyksiä ei ennee ole missään :)

suatto olla aihetta vaihtoo tää kuskin puoleinen ylempi olkalaakeri..

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphoto...32706644_n.jpg

tietty ko tuning tallissa tekoo autoonsa ni pakkoha sinne on urtsupuslat työntee, siis offiauton tärkein ominaisuushan on se, ettei niiaa ku vetää mutikoilla driftingiä keskellä kaupuntia :D :D

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphoto...48875475_n.jpg

huomena jatkuu vinssin sähkölöihen kanssa, peräkonttiin tuloo viellä vesi sisälle mut sitten tulee, kuhan tekniikka pellaa ni ehtii tapanin ajeluihin hyviten matkaan :) eikä sillä oo niin merkitystä mitenkä se pelloo, niin kauan ko tulloo woimasawua ja ahtimen vihellys ja suhina kuuluu lähitienoolle :D

Rolpatti 21.12.2013 23:09

olikos simmilevyt tallessa noissa olkalaakereissa?

PunisherFIN 22.12.2013 04:57

siel oli 0,1 ja 0,5 ilmeisesti kaikissa neljässä ja niillä osu shimmaus kohalleen, ei ainakaa nahistanu käännellessä. mut kaik neljä laakeria oli ihan finito kun niitä pesun jäläkeen tutkittiin, kuskin puolelta oli "neuloja" kateissa ja löytyvät sieltä alemman laakerin vierestä onneks kaikki, ettei ne oo murroksessa :D

PunisherFIN 22.12.2013 22:21

vinssiki sähkölöissä ja oikeen virallisesti sulakkeen takana, ei olluna ko 200A nalli ja ois tahtonu 300A, mutta kun ei ollu ni ei ollu :(

vissiin tehtävä varuilta "hyppylanka" mukaan, että suapi nallin korvattua jos tuprahtaa..

nyppäsin vetästä lakut uusiksi 25mm^2 kaapelilla ko ei muita kenkiä pakista löytyny ja viiskymppinen on nii ohkosella, että pakko siästee pidempiin vetoihin.. kaipa tuo kestää, tai sitten ei, virran mitotuksen nakkelin hihasta, notta 250A pitäs johtimien kestee ja vinssin max otto ois 150A luokkaa (4,8hp moottori), matkalla näkkee sitte. jos jotain palaa ni otettava kait taulukkokirja ja laskin avuksi ja tutkittava missä näppituntuma mäni mehtään :D

PunisherFIN 24.12.2013 00:04

näppäsin viellä vaihtoo päivällä joutoaikana öljyt, nyt on hyvä lähtee särkemään tuonne löytökylän kinkereihin :)
etukardaanin tuplaristikosta löyty väljee, ni voi surutta polkee, eiku ajaa vian pihalle ko uuvet on jo tilattu :D

Ooppeli 24.12.2013 00:12

Pitäisköhän varata hinausköysi mukaan. Jos sattuu tarvetta hinata takas savonlinnaan. :D

PunisherFIN 24.12.2013 00:46

mie otan omasta takkoo :P muuteki tarkotus varailla konttiin kirvestä ja moottorisahaa ja pari vaijeritaljaa jos onnistuu tumpuloimaan ni löytyy hilipettä. ko nuo on vähä niiko normi työvarustus Nirppiksessä ni nostaa laatikon vaa Mörriin enne lähtöö, no ok pidemmät varpit matkaan :D

maajo79 24.12.2013 09:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1082368)
mie otan omasta takkoo :P muuteki tarkotus varailla konttiin kirvestä ja moottorisahaa ja pari vaijeritaljaa jos onnistuu tumpuloimaan ni löytyy hilipettä. ko nuo on vähä niiko normi työvarustus Nirppiksessä ni nostaa laatikon vaa Mörriin enne lähtöö, no ok pidemmät varpit matkaan :D

Sitä niinku käydään ihan panostamaan.... Mie aattelin täyttää kontin oluella ja makkaralla.. Ja tietty pikkasen bensaa:D:D

PunisherFIN 24.12.2013 09:48

ei muute oo Maajo siulle jääny japsijakosta pyörän mutteria nurkkiin? hajotin eilen yhen kipaleen ku tempasin koneella kiinni, ni kiinan mallista läks kierteet irti kokonaan, onnes pinnapultit on ehejät :D

PunisherFIN 24.12.2013 09:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maajo79 (Viesti 1082436)
Sitä niinku käydään ihan panostamaan.... Mie aattelin täyttää kontin oluella ja makkaralla.. Ja tietty pikkasen bensaa:D:D

pitäähä se varrautuu jos auto tilttovaa, voisinha mie tulla siun viereen nukkumaan jos nissani jättää mehtään, mut eppäilen et apukuskilla ei oo nii paljo veljeshenkee ja se kävelis kaupuntiin :D

PunisherFIN 25.12.2013 22:32

piti sit ruveta viel hifistelemää ko en saanu mielenrauhaa kuskin puolen shimmauksesta ja purin viellä kerran sen ja nakkasin shimmit väliin. ny ei takeltele, mut eipä oo välyksiäkää ja woblausta en löytäny vaikka makkaranhaku, eiku koeajolenkillä retuutin hetkittäi ihan reilusti etupiätä ja testasin toki et on veot tallessa :D pahasti pelekeen et tuo patu on mehtään liian jäykkä, mut matkalla näkkee..

PunisherFIN 26.12.2013 22:19

tultapahan korkattua omalta osalta offineitsyys tällä vempeleellä ja nyt on tasan kaks vaihtoehtoo, joko pistää auto myyntiin ja hankittava joku raakempi laite, tai sitten jalostettava patrollia JA PALJON, jotta pärjee nuapurikylän poikien reiteillä edes ekan 300m asfaltilta pois päin..

ssuvik 26.12.2013 22:47

Pyörän mutterit on Biltemas jonku 8€/10kpl. Ei paljoa kannata käytettyjä hommailla :)

Rolpatti 27.12.2013 06:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1083454)
tultapahan korkattua omalta osalta offineitsyys tällä vempeleellä ja nyt on tasan kaks vaihtoehtoo, joko pistää auto myyntiin ja hankittava joku raakempi laite, tai sitten jalostettava patrollia JA PALJON, jotta pärjee nuapurikylän poikien reiteillä edes ekan 300m asfaltilta pois päin..

Niin ratin ja penkin välis ei tietty oo mitään vikaa :D

Rolpatti 27.12.2013 06:46

Se on niin jäykkä se sun alusta. tee SOA ja heivaat ne lisäkierteet sieltä kuubaan

PunisherFIN 27.12.2013 10:30

ratin ja penkin välissä taidon puute yhistettynä 31" "katu" kuvioon on aika toimimaton yhistelmä :D

juttelin siinä samalla volovon kyydistä nauttiessa tuosta SOA:sta ja pari muutakin muutosta pittää tehä, tuossa tökkii jousen U-pultin vasteraudat ihan joka paikkaan, eli niille on pakko tehä jotain. pitää ny kattoo mihin aika ja rahat piisaa, blazerin kyydissä istuessa rupes kyllä jenkki liekki lepattamaan siihen malliin, että huh :D

pahvi_ 27.12.2013 11:38

reitti auton ja taitojen mukkaan. Kyllä tuolla patrollilla pärjää hyvin mut jos vaikka ne 33" kumit vähän isommalla kuviolla nii eteneminen paranee jo huimasti :D näithän sie miten se pajerokin meni, tosin suatto jotain hajota :D
turha on oikeestaan tuomita patrollia jos vertaat tohon maajo79:n chevyyn tai volvoon..

Ooppeli 27.12.2013 14:00

Tuli mieleen oisko nopeampi ja parempi ekana testata pitemmillä riipukkeilla ja jotkut karkeammat 35" renkaat.
Soan jos tekee ja isot gummit alla niin tulee aika korkea.

Sami89 27.12.2013 15:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ooppeli (Viesti 1083651)
Tuli mieleen oisko nopeampi ja parempi ekana testata pitemmillä riipukkeilla ja jotkut karkeammat 35" renkaat.
Soan jos tekee ja isot gummit alla niin tulee aika korkea.

Ei tuu..;)

Mul oli aikanaa SOA+60mm korinkorotusta ja 38,5 pyörät eikä se ainakaa liian korkee ollu..:D
Profiilis on siit jokunen kuvakii..:)

Ooppeli 27.12.2013 17:12

No joo kun samin kuvat katto niin ei se korkeeltä näytäkkään. Kun yhessä meijän projekti patukassa soa ja täl hetkellä pikkupyörät alla. Aika härskin näköinen laitos. Mut 37" boggerit tulossa siihen alle. Kunhan saa vanteet tehtyä.

PunisherFIN 27.12.2013 17:15

ei se korkeus niinkään.. pittää akkiloija tuota vähäsen, tuosso kuitenki 70mm korin korotus ja mieluilisin et pysyis kilvissä.. SOA:sta sais porukka laittoo vaik meiliin kuvia mite ootta toteuttanu sen?

PunisherFIN 27.12.2013 17:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ (Viesti 1083614)
reitti auton ja taitojen mukkaan. Kyllä tuolla patrollilla pärjää hyvin mut jos vaikka ne 33" kumit vähän isommalla kuviolla nii eteneminen paranee jo huimasti :D näithän sie miten se pajerokin meni, tosin suatto jotain hajota :D
turha on oikeestaan tuomita patrollia jos vertaat tohon maajo79:n chevyyn tai volvoon..

juu ja tosiaan en mie autoo tuomihe, ratin ja penkin väli tuossa pahiten klikkas :) ja ne renkaat :D vitun rahapulat ja niihen tuomat hätäpäissään tehyt kaupat :D

tosiaa niiku matin kanssa tuumailtiin jo, nii ne jousen kiinnikkeet on heleppo muuttoo "Luiskahtavaksi" malliksi, eli et menis suksena kannon ylite, sit jostai ko löytäs etes kitkalukon eteen ni paranis meno jo kummasti. isommat kumet tietenkin ja riiputhan tuoho on heleppo tehhä, ni voishan sitä koittoo vaikka vakiota 5cm pidemmillä et miten se istuu. ainii ja ne kuormalatit otan kyllä tasan pois sieltä tökkimästä, pehmenee hiukan jousituskin sitte samalla, jos poistas pari lehtee vaikka :)

mie karsin jo hajonneen peilin ja levikkeet hitoille ruostekorjausten eestä, pittää heppailla eka reijät umpeen, ko turha sitä on pidemmälle jalostoo jos vesi tulee autoon sisälle joka reijästä :D

Rolpatti 27.12.2013 21:31

Ei missään tapauksessa mitään pidempiä riippuja, Kuolleet jouset ja soa. periaatteessa jos tuntuu liian korkealta niin nakkaat sen korinkorotuksen menemään. Pitkä auto tarvii aina tilaa mahanalle, ilman takapään lukkoa meno on myös aika kivuliasta.

Korotusjouset kannattaa myös unohtaa, kallis hankintahinta ja ovat yleensä jäykän oloiset ja lässähtävät vanhetessaan.

Tosta soan teosta löytyy kyllä aikahyvin kuvia palstalta ja mulla vois tosta hyllystä löytyä valmiitkin soa akselit :)

PunisherFIN 28.12.2013 03:07

voisit rolpatti uamupäivällä vaikka soitella jos et oo kauheesti rapuloissas, jutellaas vähä niistä aksuloista :D

takalukon kans ei oo mitää heikkoo, liekö kiristelty tms, mut etupäähän tarviis edes kitkan, tai jos siellä on kitka ni sais perkele toimia :D

eikä tuosta liian korkee tule edes SOA:lla, kuhan ny sais sellasen virityksen, että uskaltaa ajaa siirtymät liikennenopeuksia, eli satasta(kin) ilman kuolemanpelkoo :P

tuomaritulee 28.12.2013 09:53

Taakse semmoset lukkopalat, voin myydä 50€
Ja eteeen löytyy kitkaperää, mutta ne on aika harvassa ja ei oikeestaa kovin paljoa ole hyötyä.. Ainut kunnollinen on arb, mutta sitten ei kestä murrokset enää..

Aika hyvin pääsee soalla ja taka lukolla..

Sami89 28.12.2013 09:56

Miul ei kyl oo murrokset oikee kestäny avoimellakaa perällä..:rolleyes: Liekkö ajotavalla jotain osuutta asiaan..;)

Rolpatti 28.12.2013 10:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1084074)
Miul ei kyl oo murrokset oikee kestäny avoimellakaa perällä..:rolleyes: Liekkö ajotavalla jotain osuutta asiaan..;)

Rikoitko paljon murroksia sillä sun vanhalla patrollilla? eiks se ollut vapari?
Mullakin on perkele ruvennut noi särkymättömät vähän särkymään enempi kun on toi orkkisturbo mis on löyly kohdallaan. Noi vanhat mitkä oli föönitetty niin oli yleensä siks föönitetty kun ne rupes olemaan jo niiiiin loppu :D niin ei niillä vanhoilla laiskoilla murrostustkaa ollu juurikaan.

Sami89 28.12.2013 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 1084096)
Rikoitko paljon murroksia sillä sun vanhalla patrollilla? eiks se ollut vapari?
Mullakin on perkele ruvennut noi särkymättömät vähän särkymään enempi kun on toi orkkisturbo mis on löyly kohdallaan. Noi vanhat mitkä oli föönitetty niin oli yleensä siks föönitetty kun ne rupes olemaan jo niiiiin loppu :D niin ei niillä vanhoilla laiskoilla murrostustkaa ollu juurikaan.


Eihän siit vaparist ikinä mitää hajonnu..:D paitsi kytkin kerran.;) ja kyl siit oli kaikki konit ruuvattu ulos mitä vaparista saa.. Jakso se niit 38,5 pyöriä viel kakkosel pyörittää..;)

tuomaritulee 28.12.2013 15:00

Juu mullakin vapari ja renkaat linkussakin saa kalliolla hapettaa ja eei hajoo murros.

Sami89 28.12.2013 16:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee (Viesti 1084178)
Juu mullakin vapari ja renkaat linkussakin saa kalliolla hapettaa ja eei hajoo murros.

Mut heti ku siihen kylkee laittaa isohkon turbon, kutitellun pumpun ja ihan hervottoman kaasujalan ni johan alkaa paukkumaa.:D:D

Rolpatti 28.12.2013 16:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1084230)
Mut heti ku siihen kylkee laittaa isohkon turbon, kutitellun pumpun ja ihan hervottoman kaasujalan ni johan alkaa paukkumaa.:D:D

Joo tätä vois kompata :D

PunisherFIN 29.12.2013 02:45

piti alotella ruostehommia, ruapasin sit vähän pehmeitä pois..

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...59808528_n.jpg

Rolpatti 29.12.2013 04:05

Heh, se rupee entisöimään :D

matti.v 29.12.2013 10:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1084535)
piti alotella ruostehommia, ruapasin sit vähän pehmeitä pois..

eikös tohon tulis nyt kätevästi vinssipeti samalla..

edit:lisäsin profiliini kuvia samasta rempasta ilman vinssipetiä. mut nuo takanurkat kannattaa nostaa ainakin 10cm ylemmäs kun ne typistyy kuitenkin metässä.

tuolla minunkin profiilissa kuvia soa patrollista, jousipedit tehty niin matalaksi kuin mahdollista. edestä kuormalatit poistettu ja takana datsunin 3 lehtiset.. keula sais olla korkeampikin,jos ei mee kaupaksi niin vaihdan paremmat jouset eteen.
tossa on kemppi takana ja kiritty kitka edessä,pitää ihan ok mut aika jäykkä ajaa. etenee kuitenkin joustojensa ansiosta paikoin jopa paremmin kuin toi kaverin 4"korotettu lj ilmalukoilla. aika pienillä muutoksilla tuo muistuttaa jo maastoautoa verraten tohon vihreeseen vakioalustaiseen missä pirusti vetoja ja 31"gummit.;) toi on muuten myynnissä mut ilman tota etukitkaa.

PunisherFIN 29.12.2013 11:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 1084537)
Heh, se rupee entisöimään :D

joo kato, niin suorakylkinen ja vähän rakennettu yksilö käsissä et melki kannattaa :D :D

tuon kohtuu ison palasen poiston syy on se, et mie teen palakista sen kontin takalaidan, ni saan sitten sillä palkilla suoraan korjattua pehmeet korikiinnikkeet, siis korin puolelta ja ihan suoralla pellillä tehneen sit kontin lattian. tuohon vois tehhä piruuttaan huoltoluukun, minkä alle tekis runkoon valamiiksi vinssille paikan ja keskelle reitin jo vaijeria/narua ja kitaa varten, ei nimittäin tekis juur ollenkaan lisätöitä :) pittääpäs vähän miettiä enne ko hitsoon umpeen :D

jubet 29.12.2013 16:54

Takajalkatilat kanntattaa kurakta siitä missä korikiinnikkeet. Keskimmäiset yleensä ok. Etujalkatilat ja sieltä kiinnitys pisteet. Jalkatilat edestä voi joutuu vaihtaan aika ylös rintapeltiin. Kannattaa korjata ajoissa ettei tarvi pilareita tehdä uusiks.
nimimekillä "8m2"

PunisherFIN 29.12.2013 18:37

mie etenen perästä etteenpäin, helemat leikkelen auki varmaa huomenna ku suan palakkia, en jaksa alkaa hitsailemaan pellistä uusia pehmenneiden tilalle ja korikiinnikkeet vahvistan siinä sit "ohikulkiessa", kahotaa mitä sieltä etupenkkien tasalta sit löytyy :)

tollasen palkin varaan tuo perse ny tulee asettumaan, siiton heleppo sit tehhä kontin lattia ja takahelematkin sirkkelöidä paikolleen :)

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...26426845_n.jpg

PunisherFIN 29.12.2013 18:38

tuos näkyy muuten kuvassa hyvin nuo rungon tukilaput mitkä piti laittoo, oli revenny molemmilta puolin, liekö joku antanu joskus enne minuu vähä metikös möykkyä vai japanin rauta alkanu hapertumaan :P

matti.v 29.12.2013 19:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1084761)
tuos näkyy muuten kuvassa hyvin nuo rungon tukilaput mitkä piti laittoo, oli revenny molemmilta puolin, liekö joku antanu joskus enne minuu vähä metikös möykkyä vai japanin rauta alkanu hapertumaan :P

oisit leikannu kokonaan tuon palkin pois ja rungonpäähän vaan joku tukeva palkki puskuriksi mihin sit irroitettava vetokoukku.. toi orkkis kun on metässä vaan kantokoukkuna.:D

nii ja ne rungon sisäsivut on nyt helppo korjata kun kuitenkin on mädät.:o

PunisherFIN 29.12.2013 19:15

ei tuo koukku tuohon jää, puskurihan tuossa oli rungon päähän hitsattu U palakki ja laikkasin sen helvettiin, piti vaan saaha koriin poikittaisjäykiste paikalleen ja takas rungon päälle ettei vahingos lyyhähä läjään koko perse autosta. varmaan katkasen vähän runkopalkkeja ja teen jonku fiksumman puskimen, takavinssia ei varmaan tule, ellen sit tee puskurin päälle irrotettavaa mallia :)

jubet 29.12.2013 22:27

Tee ne helmat vähä alemmas mitä mihin ne helpolla tulee. Tulee muuten oven kanssa ahdasta. Itse rälläköin siitä sisemmästä pokkauksesta niin ota ulommasta niin mahtuu. 100x50 oli aika passeli. Ei nyt ole kuvaa kun olen reissussa.

PunisherFIN 30.12.2013 09:26

eikö 50mm palkki jää vähän alas, nimittäin korin kiinnikkeet tulee sillon tyrkylle ja kun hierasee => tuho ? mittailin et joku 100x100 ois likempänä totuutta, jos meinaa suojata ne kiinnityksetkin..? helman alla on riittävästi ilmaa, ainakaan ne ei ollu ekat mitkä hankas kiinni vaan ne vitun jousen kiinnikkeet akselin alla..

matti.v 30.12.2013 10:55

mulla on helmoina 80*80*3 se siihen hyvin passas ja saa ne korikiinikkeetkin kunnolla kiinni. toki kylkiä se ei suojaa joten joutus erikseen tekee kylkiputket jos tuolla metässä ajelis..

kyllä se kardaanijarrukin aika alhalla roikkuu ilman soaa.. jää 31:llä mahastaa kii nii uskomattomiin kohtiin et tarkastii saa kattoa jotta siitä jonku kummun löytää mihin se istui..:p

PunisherFIN 30.12.2013 11:11

en mie sitä kylkien suojaksi oo tekemässä :D kuha kestää tunkata vaan kun jää kiinni :D

jubet 30.12.2013 21:50

Parempi varmaan vähä korkeempi mut ei kyl 80mm tarvi olla. 50mm on ne kiinnikkeet tai minulla oli. Mut se vähän riippuu toteutuksesta, mut edelleenkään ei kuvaa. Siel takana se helman takaseinämä oli itsellä niin hapero et jouduin tekeen sen uusiksi tai oli itsellä järkevää. Sitähän ei turhaa kannata vaihtaa. Ja jossain tapauksessa saa jätettyä palkin sen tilalle. Minulla oli niin happero ettei ollut mihin hitsata ja ajettu jo läjään ne. Hitsasin eka 100x3mm latan sinne ja siihen tuli kiinnikkeet ja palkki kiini, ni ei aivan vastaa sinun toteutusta. Uskoisin kuitenkin 60mm korkean olevan jo passeli, niin ei helmat "raavi" maata. Pitkä akseliväli kuitenkin niin kaikki cm kotiinpäin.

matti.v 30.12.2013 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1085305)
Uskoisin kuitenkin 60mm korkean olevan jo passeli, niin ei helmat "raavi" maata. Pitkä akseliväli kuitenkin niin kaikki cm kotiinpäin.

:) eiköhän se kuitenkin runko ensin ota maahan ennen kuin nuo 80:t helmapalkit.. tai sitten ne o tehty päin vi..ua:D tuolla profiilissa on nuo vihreen datsunin kuvat missä ko palkit helmoina.

PunisherFIN 30.12.2013 22:21

eipä ollu tuppukylän rompetorilla tahi rautakaupassa mitään järjellisen kokosia profiileita, niin piti sitten tilata se 100x50x3 palkkimalli.. eipähän ota helmat heti kiinni kun tekee SOA:n ja autossa on jo 70mm korikorotus :D
takahelman laikkasin vasemmalta jo poikki tolle 50mm korkuselle palkille, sisähelman teen 2mm kamasta, niin saa tuon palkin sitten johonkin kiinni. eipä tuohon paljoo tarvia hitsailla, takahelmat kokonaan ja nelio kontin lattiaan peltiä, sisälokarit takaa kokonaan ja oikeeseen kylkeen sellanen 15x45cm pala peltiä niin alkaa olla ruosteet kukistettu, ainiin ja ne vahvikepalkit siis poikittaiset molemmista päistä kumpanenkin takaa lukien tarviaa parikymmentä senttiä uutta profiilia ihteensä, ettei oo pelkän suoran pellin varassa hinaustarvikkeet.. sitten pitäs nikkaroida etulokarien alapäät ja levikkeet, ettei katsuri itke noista hurjan suurista 31x10,5" kumeista :D niin ja peräkontin luukkua typistää pikkasen, että käy takasin paikalleen, kun se poikittaispalkki vei vähän korkeutta poijes luukulta, piti nääs saada johonkin kovaan molemmista päistä kiinni ja rälläkkä hiukan "lipsahti" sitä kovaa ehtiessä.. :D

PunisherFIN 06.01.2014 20:23

tullu tätäki väkästeltyä kuluneen viikon nimiin sen verta, et takahelemat ja muut systeemit on pikkuhiljoo kasassa ja pari pientä palaa ja lokkarin kaaret taakke niin alkas olla ruostehommeleita tehtynä tältä osin.. iski kauhia draivi saaha vesi pysymään ulukopuolelta, notta piäsöö chevyn kimppuun mahollisimman pian :D pakolliset rojektikuvat unehtu ottoo, mutta jos mie huomenna ko saisin vaik johonki puhtaaseen peltiin pinnan valamiiksi :) viellä nuita jäis hitsattavaksi, ruosteita siis, mutta matkalla näköö tekköökö ne joku muu vai tienkö mie..

tällä hetkellä on tosin sellanen tunne, et Mörri joko ehtii uuven kodin tai painuu pihan perälle säilöön, ko tuli tosiaan hommattua jenkki pihaan ja samat työvaiheet on molemmissa eessä, jos offailua meinaa enemmälti alkaa harrastelemaan, blazerissa vaan vähemmän ruostehommia ja vähän ihelle kotosampi autona. :o

Rolpatti 06.01.2014 20:53

Kamalan kokonen laitos semmonenkin on :D

PunisherFIN 06.01.2014 21:01

ei se koko niinkää vaa kokonaisfiilis, kylhä mörrilläki päät käätyy ihan jokasella kun sillä polkasee keskellä pitäjää valoista etiäpäin :D mut jenkeissä tollaset tietyt pikkujutut kuten automaattilaatikko, sähköherkut, jne ;) sit toisekseen toi on sellanen blazerin poikanen, kutostekniikalla jne :D

PunisherFIN 07.01.2014 20:39

ku tuloo mietittyä tarkasti etukätee mitä on tekemäs ja osaa käyttää metrimittaa ni sit suattaa tulla vahingossa vähä enempi maavaraa mitä oli alunperin tarkotus...

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphoto...09439220_n.jpg

PunisherFIN 14.01.2014 20:46

en ois uskonu, että näin hitaasti tulee valmista yhen kotteron pellityksessä, viel pari silppua ja sit "pintoja" tekemään. vaikuttaa näkojään aika paljon rojektin etenemiseen se, et millanen motivaatio on tehhä :D ei sillä, kyl mie jostain kaivan todnäk ne 35" kumet tähän alle ja ajelen kevään ajot mörrillä.. tallipaikan tosin vie Blazeri joka onki syynä tuohon täydelliseen innostuksen puuttumiseen patrollin suhteen, mutta kahellaan nytte, visiot elää edelleen tänki tapauksen suhteen :D jos huomenna vaikka muistas napata pari valokuvvoo, ko ei tuaskaan muistana ottoo..

PunisherFIN 20.01.2014 22:14

piti vähän aamusella käydä ruiskimassa sinkkiä pintaan, jos ei ihan niin nopsaan tarraisi tuo mystinen maatuminen jo kerran korjattuun peltiin kiinni :D

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphoto...00330693_n.jpg

takakyljestä löyty tällästä kipinöimätöntä, liekö huittislaista erikoispeltiä aika helvetikseen, saa nähä millaset tuon hitsuu ominaisuudet on :P

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...50327154_n.jpg

sitten illan pajalla kruunasi terranon jakiksen öljyt:

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...45416769_n.jpg

nyt on jo pakko sanoo, että ai saatana, että voi alkaa ahistamaan tää maasturiharrastelu :P mistähän löytys kottero joka kestää ajaa sen 50tkm vuodessa pelkillä määräaikasilla huolloilla ja kuluvien osien vaihdolla, vai liekö nissanissa tuo jakiskin ns kuluva osa..

Repro 21.01.2014 07:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1094492)
nyt on jo pakko sanoo, että ai saatana, että voi alkaa ahistamaan tää maasturiharrastelu :P mistähän löytys kottero joka kestää ajaa sen 50tkm vuodessa pelkillä määräaikasilla huolloilla ja kuluvien osien vaihdolla

Ihmisauto pitää olla erikseen joka toimii käyttöautona, tai jos on maasturi käyttöautona niin joko sillä ei pidä rypeä yhtään tai sitten se pitää olla tulen uusi.

PunisherFIN 21.01.2014 10:38

ei tällä Nirppiksellä ole ryvettykään, ajetaan tosin helvetisti peltoteitä, välillä kovia koneuria, eli normaalia linjakunnossapidon työajoa ja mie olen viellä autoo kohtaan sääliä tunteva kuski, sen voi todistaa Löytökylän Offroadin porukka, kun et Mörriäkään meinannu eka iletä polkee sillai että etenis :) siis loogisesti ajattelemallahan tilanne on todennäköisesti se, että miulla on huonoa tuuria ja entiset omistajat ei ole sääliny autoa ollenkaan ja se repeilee nyt sen takia. mutta ei se silti sitä v-käyrän nousua maksun hetkellä yhtään vähennä :D

paskat pienistä, jakis on varauksessa ja kun saa kyydin kotitalliin ni Nirppikselle tulee uutta voimansiirron osaa, Mörri tosin joutuu ny yhen vkl olemaan ilman miun silittämistä kun aika menee käyttiksen kanssa, mut kaipa tuo joutaa oottamaan :D

Niiiii ja Repro, oha miulla se ihmisautoki, nimittain chevrolet, siinä poikien kanssa aina pyhäiltasin välillä lauletaan ja possuillaan :D :D vai tekköökö se chevystä kuitenni eläinkuletusvehkeen?? :P

PunisherFIN 02.02.2014 20:51

se tuli tää rojekti äkkinäiseen päätökseen kun kaveri vaatimalla vaati saada ostaa Mörrin pois ja luki rahat tassuun..

no, blazeri uottaa pihassa halliin piäsyä, jospa se tuo jenkkiautoilu on kuitennii se miun juttu, kahtotaan tulleeko siitä sit millanen offivehe, vaan se on varma, notta seuraavaa rojektia ei tarvia pitkältä hakkee :D

PunisherFIN 22.08.2014 18:01

eipä se ny ihan sillee mennykää et koko tarina on tän vehkeen kanssa tallattu :D Mörri löys tiensä takasin kotitallille, ko välis huoras 6kk pitäjillä :P nuamakoristeensa ja samalla vinssipedin hukannu johonki ja vikalistaaki tullu pikkasen, ei lie oo ollu kovin huolelliset isännät ko käkkäri paskana ja etujordaanin ristikot kans ottanu pikkasen kippeetä, mut lie leima heltiää helepolla jos jaksaa nuo laitella kuntoon, näky viel vilkut ja valotki pelaavan :D

pakollinen kuva:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...40924134_n.jpg

PunisherFIN 24.08.2014 07:53

voi vittu näitä nissaneita, kahen vkon piästä pitäs olla ajossa ja ny tökkäs tieten pumppu.. perkele sammu ajosta niiko ois polttoaine loppuna ja ei kirveelkää käyntiin.. joku tollo lie poistanu paskasihit ni oiskoha imenä oikeen urakalla paskaa pumppuun ku pumpulle asti tullee mut parille pytylle ei mittään ja muuteki suihku on heikko ku eturauhassyövästä kärsivällä :(

mitehä tuollasen liuottelee puhtaaks, ideoita?

PunisherFIN 29.08.2014 22:05

olihan yks episodi pumpun pelleilyn kanssa, vaan ny tuo tuntus pelittävän ko sai sen ensteks ilmattua.. pukkasin sähköpumpulla suotimen ohite diesel+ 2T öljy sekaa pumppuun ja hirviä starttaaminen ni vot rupes tulemaan kiisseliä jokasesta ilimareijästä, sit uus ilmaus ja matka jatkuu, kahtoo sit mitenkä pitkään :D

piti näppästä uus puskin ja sovitella renkulat alle, ko pitäs jottain ajuhommiakii tehhä viikon perästä :)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...39ad500f10ddd9

PunisherFIN 31.08.2014 22:36

tollanen siitä ny sitten tuli, pitää jotai öljyjä tarkistaa ja vaihtaa PA suodatin jne pientä enne ajeluita, mut pikku lenkin kävin heittämäs ja hyvin tuntu vaihteeks pelittävän, saa sit nähä mitä tekee ku pari päivee seisoo :P

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...aa&oe=547105F5

PunisherFIN 31.08.2014 22:40

ainii ja tollai söpösti lekalla avarsin takaa pyöränaukkoja, ettei napsi kiinni joustoissa :D edessä aivan helvetin piikasella, mut ny ei antanu aikataulu myöten alkaa hitsailemaan lappuja, kahotaan ny ens viikonlopun jälestä tartteeko avarrella, vai alanko kasaamaan tuota Rähinää ;)

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...93545369_n.jpg

PunisherFIN 05.09.2014 17:02

pakkohan se oli sähkärin väkästää vähän sähköjä ja löys parit työvalot tiensä katolle, pittää laittoo huomenna vaikka kuvatuksia, tahi iltasella, koha piäsöö tuonne Korholaan asti :) ainii ja vaihoin manuaali napikset alle, kiitokset vaan Stedt:ille pikasesta avusta! :)

nelosnuhvi 05.09.2014 22:15

Korholan laidunniityllä näyttää tosiaan tämä "Mörrimöykky" nyt yömajaansa pitävän:eek::D

PunisherFIN 05.09.2014 22:38

se on vähä sellanen kylähuora, että pyörii millon missäkin :D

Samsonite 05.09.2014 22:50

Paakelssin määrästä päätellen antautuu helpostikkin?

PunisherFIN 06.09.2014 06:26

onhan tää kiertäny suomea(kin) ihan huolella, perimätiedon mukaan pohjosen autoja, josta eksyny saloon/tms, jossa alettu visiolla tekemään offikuljetinta, sieltä ilmeisesti turkuun/likelle ja pääkaupunkiseudun kautta savoon, ite möin kaverille, joka möi eteenpäin ja parin (kolmen?) välivaiheen kautta eksy takas kotitallille miun hellään huomaan :D eli just hyvä aihio officrossiin, pirtee kone ja muuten pilattu helvetin hyvien visioiden ansiosta ja taitamattomien rakentajien käsissä :D :D mie olen ilmeisesti ollu ainua joka tätä on oikeesti huoltanu ja koittanu parsia edellisten perseilyjä ja paskaa työn jälkee :P

GrapL 06.09.2014 11:26

kauan se ei kerenny olla silläkään kelle tuon möit savonlinnaan, seuraavaki oli kaveri ja taidettiin 2-3kertaa käyvä vähä offailee (tuo auton pirulainen nykäs multa Suzukista vetokoukun melkee suoraks) :mad: tällä hepullaha tuo oli suurimman osan tästä huorailu ajasta. Sillo putos toi puskuri keulalta pois ku sillä oli visioita tehä vaikka mitä mutta aika ku on vaan niin pirun rajallista kaikessa. Sit se män viel "vip" lavetin ostaa nii lopppu viimesetki ajasta. :D

vespumppuu siihe tais tulla uutta tai ainaki tiivisteet. motoparkissaki oli meillä huoltoautona mukana. muutenha se toimi iha priimasti ja on vinkee ajaa! Meinas itellenki turbodiiseli kuumeen aiheuttaa.. :D Ilmeisesti tää välikäsi mistä sait nyt tuon viimesellä kerkes nuo nivelet särkee, ei ne nimittäi ainakaa kaverilla naputellu ihmeemmin :confused:

PunisherFIN 07.09.2014 19:32

se kardaani oli jo miulta lähtiessä paskana ja näky olevan ristikot vaihettu, mut ei se sitä tuplanivelen keskiosan väljyyttä korjaa :)

pakollinen kuvatus korholan perinnepäivien jäkeisestä kunnosta, saldona irti revenny pakoputki ja takalukko alko luistamaan aika pahasti, joustoja pitäs saaja lissee mut ny vissii alettava tekkee kaarta sisälle ja ehtiä ne kuppijakkarat et suap ajelleen sit Worryn tuolla :) leimataki pitäs..

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...3b34ccfa7ecf42

PunisherFIN 20.09.2014 18:11

tuli eilen sit hurjuuttaan tarjottua sukkana leimalle, et sais vikalistan ja tokihan nissanista JOTAIN korjattavaa löytyy aina :D

-savut
-käsijarru tehoton
-rungos parit reijät
-kilven valo ja toine etuparkki ei pelant

eli iteasias helevetin vähän et heltiää leima ko ottaa huomioon miten paljo sikaa tääki vekotin on vuosien saatossa saanuna :D sen verra tult käytyä tallilla et akkiloin rungon reijät jo umpeen ja vahvistin pikkasen etukäteen toisen reijän vieressä ollutta alakavoo pehmyttä :)

sitte tuli mietittyä vähän pääkaaren mallia ja paikkoo ja jakkarat tult hommattua männä viikolla, et kestäs penkissä ku ajeloo hullunmulukkuna pitkin mehtiä silimät kiiluin, mietin et jos/kun kuahan tän vekottimen ni ois hyvä et autossa ois vähä vahviketta ja jakkara ois mallia rasinkisportti ni kestää perse paremmi penkissä jos on monttua :)

pakolline rojektikuva tältä päivältä, näkkee et miun oli iha hyvä valita nuo sähköasennukset ko hitsaria ei ois tullu näillä käsillä :D :D

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...535c037db8c808

PunisherFIN 26.09.2014 20:48

laatuautoihin saa näköjään puhtailla papereilla leimankin ja viel kehut hitsauksista kaupan päälle kun tuosta edellisen kuvan räkäjäljistä täytteli saumat ja hio kauniiksi :D

no, eipähän tartte miettiä millä tää Worryyn kuskataan, ajamalla tietenkin jos jostain löytyy ehjä takajordaani, löyty nimittäin tällänen ylläri kun putsailin hyytynyttä käsijarrua paskakuntasta ja kattelin tarkemmin alustaa.. ei oo kuvassa pahan näkönen mut pyörittelin käsissä tuota kotvan ja sentin verran vääntyny ihan tuosta peräpäästä.. pitiki sattua ehjään autoon tollanen :D

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...52&oe=54CB9AC0

ainii ja sit jostai ku viel löytyy tarpeeks iso työkone millä väärään suuntaan itekseen pokkaantunu vaihteiston suojapanssari saadaan suoraksi..

Samsonite 26.09.2014 22:31

Vanha sanonta kertoo että huono hitsari on hyvä hiomaan. :D

PunisherFIN 26.09.2014 23:41

se pittää hyvin todennäkösesti paikkansa :D ainakii miun kohalla :)

ei kellään ois etujordaania tuollaseen, siis ehjää? Tapsalta taidan hyvällä tuurilla saada takakardaanin, mut etusta viel kaipais, ei kellään? :)

PunisherFIN 28.09.2014 09:31

jotaki mukavoo, kardaanit hankinnassa, kiitokset vaan auttaneille, ens vkl sit alle ja eiku ajua :) pitäs penkit väkästellä paremmi kiinne, hokasin et läskiperseinen kuski (mie ite) pomppinu niin kovin kuskin jakkaralla et takakiinnike pettäny :D

onre 06.10.2014 13:08

Tässä kävi nyt sillä lailla hassusti että vehjes muutti Tampereelle meikäläisen hoteisiin. Ajatus ois koittaa viedä tätä hiljalleen semmoseen suuntaan, että toimis mahdollisimman hyvin käyttiksenä, jolla kehtaa vähän poistuakin tieltä. Jonkunsorttista listaa itelle muistin virkistämiseksi:

- mittariston ehjäys + uus öp-anturi
- kierrostenrajottimen säätö
- venat säätöihinsä
- pääkatkaisija
- äänieristysmattoa
- etukardaani
- irrotettava koukkusysteemi
- lootan panssari takas paikalleen jahka velipoika ehtii entisöidä
- lisää lappua rungon kylkeen
- palkkihelmat, velipojalta ei lopu koululla harjoteltava tätä menoa
- työvalot taakse
- lisäpitkät
- aurinkolippa
- 24V kompura

Varustelukierteet tulee pirun kalliiksi, onneksi mulla ei oo taipumusta.

PunisherFIN 06.10.2014 14:57

jaa niin huomasit et aanieristyksissa on parannettavaa? :D

onre 06.10.2014 21:17

Toisaalta se ongelmahan ratkaisee itte ittensä, ajelee aikansa noin niin kuuroutuu sopivasti ;)

onre 11.10.2014 17:43

Jotain (hyvin) pientä neppailtu. Mittaristo saatu olemaan haisematta sähköltä, etupyörän laakeria kiristetty ja Teivon swapista ostetut hianot telineet viritelty katolle. Muuten lähinnä ajettu ja tankattu. :)

onre 13.10.2014 01:15

Tuossa funtsittiin hieman tulevien sähköpuhaltimien ohjausta. Mopo karkasi käsistä aivan täysin. Konehuoneeseen vesitiivis kotelo, johon sisälle 7805-regu, jolle jännite akkujen välistä, tämä ajamaan Aery32-lautaa. Yks servo sammuttimelle ja toinen syöttövivustoon niin, että se pystyy vain "polkemaan lisää". Kytkin-inputit kytkin- ja jarrupolkimelta, kierroslukuinputti vissiinkin laturilta vai mistä nyt rundikello sen ottaakaan. Elikkäs, seuraavat toiminnallisuudet pitäis saada ihan vain koodia nakuttelemalla onnistumaan:

- sammuu avaimesta
- osaa korottaa tyhjäkäyntiä kylmänä
- osaa käynnistää flektit kun jäähdytysneste 90-asteista (tms)
- vakionopeudensäädin
- (joskus hamassa tulevaisuudessa) mahdollisuus kytkeä voimanulosottoon joku mikälie Strömberg ja asettaa Aery32 pitämään kierroslukua tasasena niin että pihalle tulee 3x 16A 220V 50Hz

Mut joo, käyn hakee viikolla Biltsun halvat sähköflektit että pääsee Worryssä polkemaan. Vaikka sitte kytkimen taakse siksi aikaa. Mikään ei oo niin pysyvää kuin väliaikainen?

temmi_hoo 14.10.2014 08:36

Aattelitko jotain silumiiniboksia ja holkkitiivisteitä? Löytyis ihan valmiiks vesitiiviitä ja sen rekkulan lämpökuormastakin ainakin osa pääsis karkaamaan :)

PunisherFIN 14.10.2014 09:26

mietin tassa et mikset laita vaan anturiohjausta flekteille releiden kans ku siina griffinisa on valmiit anturin paikat? nuo loput on hifistelyja sitte :D

Jari 14.10.2014 09:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja onre (Viesti 1168182)
Tuossa funtsittiin hieman tulevien sähköpuhaltimien ohjausta. Mopo karkasi käsistä aivan täysin. Konehuoneeseen vesitiivis kotelo, johon sisälle 7805-regu, jolle jännite akkujen välistä, tämä ajamaan Aery32-lautaa. Yks servo sammuttimelle ja toinen syöttövivustoon niin, että se pystyy vain "polkemaan lisää". Kytkin-inputit kytkin- ja jarrupolkimelta, kierroslukuinputti vissiinkin laturilta vai mistä nyt rundikello sen ottaakaan. Elikkäs, seuraavat toiminnallisuudet pitäis saada ihan vain koodia nakuttelemalla onnistumaan:

- sammuu avaimesta
- osaa korottaa tyhjäkäyntiä kylmänä
- osaa käynnistää flektit kun jäähdytysneste 90-asteista (tms)
- vakionopeudensäädin
- (joskus hamassa tulevaisuudessa) mahdollisuus kytkeä voimanulosottoon joku mikälie Strömberg ja asettaa Aery32 pitämään kierroslukua tasasena niin että pihalle tulee 3x 16A 220V 50Hz

Mut joo, käyn hakee viikolla Biltsun halvat sähköflektit että pääsee Worryssä polkemaan. Vaikka sitte kytkimen taakse siksi aikaa. Mikään ei oo niin pysyvää kuin väliaikainen?

ja heti alkuun vituiks.

unoha se akkujen välistäotto, heti, ja kokonaan.



Osta vaikka "Piiparilta" sellainen 100A jännitteen alennini, joka vorkkii 90%+ hyötysuhteella. tai laita ns 10euron 5a alennin.

PunisherFIN 14.10.2014 10:03

tuossa autossa on paikallaan alennin ku sen oon ite sinne asentanu :D oha ne kytkennat voinu joku valissa paskoo mut hyvin rokkas 12v sahkoo enne ku talvella hukkasin. patrollis toiselta akulta varastaminen paskoo sen toisen akun hetkessa..

mut onre varmaan tarkotti 3~ genun asentamista pto peraan..

onre 14.10.2014 12:32

Mietin sitä että kun värkin virrankulutus lasketaan sadoissa milliampeereissa, niin riittääkö tämäkin vetämään akut huonoksi? Tehtaaltahan vissiin radio ja röökinsytkäri otetaan akkujen välistä, mitä nyt sähkökaaviota katselin.

onre 14.10.2014 12:57

Juu se paikallaan oleva alennin toimii mainiosti. Mietin vaan lyödä ton lootan konehuoneeseen, ei viittis kierrättää sähköjä kajuutan kautta.

Mistä tuommosia pieniä alentimia saa? Koitin vähän ettiä, mutten varmaan kattonut oikeista paikoista.

PunisherFIN 14.10.2014 14:15

fixus ja ad varaosa ainakin ja raskaan kaluston puljut. patrollihan kusee natiivina ne akut aina, eli vuoronperaan puolen vaihtoa niille.

onre 17.10.2014 14:02

Uus takapuskuri + peräkoukku-kokonaisuus on kuulemma paikalleen heittoa vaille valmis ja pohjapanssarista piirrelty kuvat että voivat leikellä, ens viikolla pistän kuvatuksia siitä mitä tekivät. Vähän jänskättää kun veljen kanssa keskiviikkona piirreltiin ruutuvihkoon että "jotain tollasta", saa nähä mitä sieltä tulee :D

Sen lisäks termarin saa vaihtaa, meinaa jumittaa ekalla aukeemisella. Normaaleita pikkuhommia. Samalla vois vaihtua se U-kirjaimen mallinen letku vesipumpulle, näytti vähän elämäänähneeltä. Näin nää kai hiljalleen paranee?

onre 21.10.2014 21:47

http://i.imgur.com/TbkLtf6.jpg

Jotain tommosta vissiin sitten. Meinaa muodostua ongelmaksi laitteen hauska ajettavuus, sanoin että tällä viikolla tarttis vähän kaverin muuttoavuksi ehtiä ja veli meinas että no tuota tuota kun kun :D

P.S. ruusut ei jää...

onre 27.11.2014 09:30

Etukardaani ja oikean puolen etupyöränlaakeri löytäneet tiensä paikalleen, mittarissa n. 388 tkm. Ajaessa ihmettelin kun vehjes kampesi pari kertaa todella voimakkaasti ojaan päin, pysähtyessä totesin navan melko tulikuumaksi. Tarkempi tutkiskelu paljasti sisemmän pyöränlaakerin räjähtäneen aivan säleiksi, en olisi tunnistanut kartioita enää kartioiksi jos en olisi tiennyt... Samalla sai vaihtaa pilalle sorvautuneen navan ja sen akselintumpin jonka päälle laakerit tulevat - kai silläkin joku oikea nimi on. No, nyt on uutta.

Montaako erilaista etupyöränlaakerin kiristyssysteemiä näissä muuten on? Ostamassani navassa oli ihan erilainen kuin alkuperäisessä. Alunperin on ollut tuossa tumpissa kaksi hahloa, laakerin kiristys sellasella isolla klunssilla jossa ulkokehällä pykälät ja lukitus sellasella levyllä jossa on sisäkehällä noihin tumpin hahloihin vastaavat kynnet ja ulkokehällä sakarat jotka menevät noiden pykälien väliin. Uudessa oli tumpissa vain yksi hahlo ja "perinteisempi" kiristys muttereilla ja näiden väliin tulevalla taitettavalla lukkolevyllä. Terveisiä muuten Japaniin, että osaa olla 52 millin hylsy aika kallis ostaa, etenkin jos se tarttee saada heti.

Nyt tais hoitua muuten vihdoin viimein hallipaikka, ties mitä tässä talven mittaan saakaan aikaan. Näin kun erehdyin sanomaan, niin varmaankin öljynvaihdon ja muutaman tankkauksen.

PunisherFIN 27.11.2014 10:05

muistelen et Rolpatti puhu, että siihen on vaihettu mittaristo tyyliin auton alkuperäsen 480tkm tilalle 350tkm tms. näät huoltokirjasta orkkismittariston viimesen lukeman, siel on merkinnät :)

sit tuo laakerihomma alkaa minua ainakin vituttamaan, tuosson kiinni 10tkm ajetut tamgearsin laakerit, joista meni terranossa vaihtoon 8tkm myös molemmat puolet, eli nyt noita viallisia paketteja on tullu miulle kaikkineen 4kpl.. eli vaiha se apparinki puoli suosiolla, ennen kun porsii ja ota jostain muualta kun tamgearsilta, ne on tainnu saaha viallisia ihan aimo läjän.

onre 27.11.2014 12:41

Juuh, todellinen määrä vissiin jossain 500-600 tkm kantimissa. Emmää tota mittarilukemaa muuten kuin siks vain että muistaa montako tonnia mistäkin remontista on aikaa. :D


Sivu luotu: 04:11 (GMT +2).