Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kun halvalla sai... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117550)

Nerd-O 19.11.2013 07:49

Kun halvalla sai...
 
Kaikenlaista paskaa sitä saa käsiinsä kun tarpeeksi halvalla sai. Nyt kun tuo täysin paska Mersu tuli hävitettyä ja tuli ajeltua tuolla amis GTi Mitsulla niin siitäkin päätti sitten vaihteisto laueta. Pitää jossain välissä fixaa se, mut joku menopeli piti ostaa.

Vaatimukset oli

- Hinta alle 1000€
- Leimaa n.vuosi
- Hyvät renkaat
- Ei mätä
- Tilaa pitää löytyä

Lähdin sit katsasteleen tuolla setillä tarjontaa. Voyagereja olisi saanut tuolla summalla. Mutta pikkusen epäilyttää amerikan ihme minkä hinta on alle 1000e.. Olisi saanut myös Renaultin Espacea. Sellainen on muinoin ollut ja oli ihan ok peli vaikka olikin melkoista ranskalaista kikkailua joka paikassa. Farkkuja olisi myös löytynyt, mut aattelin että 7 paikkanen tila-auto vois olla jeez. Espoosta löytyi sitten toitsun Previaa. Juuri leimattu, ok varusteet jne. Aattelin että ehkä se on parempi vaihtoehto kuin amerikan ihme tai oikutteleva ranskalainen. Vaikka toitsut onkin melko paskoja ylipäätään. Kumma kyllä tämä yksilö ei ollut mätä. Joku sen oli saksasta joskus uittanut. Oli oikein ilmastointi, sähköinen kattoluukku, sähkölasit, alkuperäinen jääkaappi jne. Talvi ja kesänakit oli ok kuntoiset. Vielä kun hinnan sai todella sopivaksi niin ostin tuollaisen toitsun paskan itselleni. Onhan se helvetin ruma auto. Maalais sen valkoiseksi niin näyttäisi munalle.

En tie mitä ihmettä ne on leimalla tehnyt, mutta tuosta meni heti käsijarruvaijeri poikki. Eikä tarvinnut paljoa edes vetää vivusta. Eilen tuota vaihdoin niin perus toitsu kun kaikki ruuvit menee poikki. Koneeseen vaihdoin öljyt, suodattimet ja jäähdytysnesteen. Edellisen omistajan mukaan öljyt oli vaihdettu viime keväänä. Suodatin oli kyllä sellaisessa kunnossa ettei varmasti ole suodatinta vaihdettu toviin. Jäähdytysnesteet oli ihan mustat. Perus toitsu kun ei nuo nesteet tajua olla sekoittumatta. Tuossa vaihdossa tuli tehtyä virhe kun ei huuhdellut järjestelmää. Uudet nesteet on nimittäin heti mustia.

Mut on hieman kummallinen laitos. Öljyn vaihdossa lisäät osan öljystä kuskin penkin alta ja osan laitat sitten nokan alle säiliöön. Kaippa se sieltä automaattisesti tajuaa sitä jaella? Muutoinkin koneesta tulee paksu kardaani suoraan keulaan, missä on sitten laturit sun muut pyörimässä. Edes ranskalaiset ei ole tuollaista keksinyt ja on kyllä sellainen viritys että voisin kuvitella jonkun ranskalaisen siirtyneen toitsulle tekemään kummallisia virityksiä. Pyyhkijät on myös melko mielenkiintoinen viritys. Uusia pyyhkijöitä saa vain toitsulta. Maksaa ihanat 50€/kpl. En tie mitä ihmettä ne noiden pyyhkijöiden kanssa on suunnitellut, mut on kyllä niin kumma viritys. Pitää tehdä joku patenttiviritys millä saa normi pyyhkijät toimimaan siinä. Pyyhkijätkin oli sen näköiset ettei niitä ole varmaan koskaan vaihdettu.

Tuo hieno autojääkaappikin toimii. Se on suoraan vaihdekepin edessä. Ehkä sinne six-pack mahtuu. Nappulasta painat niin alkaa tulla kylmää sinne. Oletan että se käyttää ilmastointia ja sen myötä ilmastointi ilmeisesti toimii. Webastokin tuossa on, mutta se ei toimi. Tietääkö kukaan missä voisi edukkaasti lukea webaston vikakoodin, minkä myötä tuon ehkä voisi saada toimimaan. Toinen on että hankkii lohkolämppärin. Se pitäisi olla calix, koska calixiin löytyisi ennestään johtosarjat, mut ei hajuakaan mihin se pitäisi sitten kytkeä koneessa. Calixin sivuilla ei Previaa mainita missään. Motonetin mukaan Neon käyttäis ilmeisesti samaa lämmitintä. Tietääkö kukaan onko tuossa jossain sisäilmansuodatin?? Olettaisin että on kun siinä on ilmastointi. Missä lie ja ilmeisesti taas toitsun tiskille pitää mennä, kun missään ei mainita sisäilmansuodatinta.

Mattikin tuota eilen vilkaisi ja perus toitsu miehenä se oli ihan onnessaan :D Samalla tuli vilkastua Matin FJ-cruseria. Onhan se melko releen näköinen peli, vaikka onkin toitsu. Yllättävän ahdas oli vaan sisältä. Todella matala tuulilasi oli myös, eikä ole ennen törmännyt kolmen pyyhkijän viritykseen.

Mut kaikenlaista paskaa sitä ostaa kun halvalla saa :D

JiiPee 19.11.2013 08:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1068078)
Kaikenlaista paskaa sitä saa käsiinsä kun tarpeeksi halvalla sai.
[...:confused::(:mad::o...]
Mut kaikenlaista paskaa sitä ostaa kun halvalla saa :D

Saamisen vielä ymmärtää, mutta että ostaa vartavasten... :p:p:D

lepa77 19.11.2013 08:39

jos tietää jo ennen ostamista että omasta mielestä auto on ihan paska.niin minkä helvetin takia sellenen pitää mennä sitte ostaa??? on niitä muitkin auto merkkejä olemassa kun toyota.Minä ainakin tiedän pari muuta merkiä.

Eskimo 19.11.2013 09:37

Ihanko tosissaan luulit tonnilla ehjän kotteron saavasi?

Harvassa ovat...

Nostokurki 19.11.2013 11:38

No älkääs nyt. Itse ostin viidellä sadalla eurolla autoliikkeestä tuon oman -91 TD Golfin, ja ainoa korjaus mitä on joutunut tekemään, on alapallonivelen vaihto kuskin puolelle ja mittarin vaijerin liittimen liimasin päästä ehjäksi :) 1,5 vuotta olen sillä nyt ajellut ilman huolia. On vetokoukut ja kaikki, jopa kahdet hyvät renkaatkin joista talvirenkaat oli ostettaessa uudet. Perus huollot kun muistaa tehdä niin kyllähän tuolla ajelee vielä pitkät pätkät.

Että ei passaa yleistää, ettei tonnilla saisi kunnon autoa ;)

wikke 19.11.2013 11:48

Taisi Eskimo meinata että jos ostaa tonnin vehkeen, niin siihen tulee suhtautuakkin kuin tonnin vehkeeseen, eikä olettaa että kaikki välttämäti vimpan päälle.

Juippa 19.11.2013 13:53

Harvassa on ne autot jotka ovat täysin kunnossa teknillisesti jos kriteereinä on tonnin hintakatolla, vajaa vuosi leimaa ja kahdet hyvät renkaat. Kyll se nyt vaan niin on valitettavasti... Se ei tarkota etteikö semmosta joku voi omistaa, mutta isompi todennäköisyys on kyllä siinä että työntää kätensä kuraan. Ellei tiedä mitä hakee.

macro 19.11.2013 14:09

Velipoika ajeli tuommosella pitkät ajat, yli 100tkm, ja yli 300tkm oli lasissa ku anto mulle tehtäväksi sen myymisen. Tuoreella leimalla taisi 800€ olla kauppahinta, ja siihen rahaan sai kyllä ostaja ihan soivan pelin. Kummallisuuksiahan tuossa mallissa kyllä on, mutta kapteenin jakkarat takana aivan loistavat istua pitempääki matkaa, ja tilaa piisaa. Lisäksi tuon ajan ku se velipojalla oli ni takajarrut nyt useimmiten taisivat olla työnalla, ruostuvat jumiin. Iskaria jne. pientä toki, mutta koneen vaihteiston jne. osalta pelas moitteetta.

pee 19.11.2013 14:56

Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ...

voi yhen tähen taas !

Heguli 19.11.2013 16:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1068222)
Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ...

voi yhen tähen taas !

Samaa mietiskelin, kannattaisko ehkä ostaa yksi kunnon auto eikä näitä tonnin katiskoja peräjälkeen :confused:

Sami89 19.11.2013 17:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1068242)
Samaa mietiskelin, kannattaisko ehkä ostaa yksi kunnon auto eikä näitä tonnin katiskoja peräjälkeen :confused:

Mikäs siinä jos on taskut täynnä rahaa ja intoa puljata noitten "paskojen" kanssa.;) Ja saahan siinä vaihtelua tylsään arkeen.:D:D

Bj Andy 19.11.2013 17:12

En tiijä taas muuta kuin että teikäläine osaa tuon kurjuuden maksimoinnin...

Vaan jatka raportointia niin saadaan ihmettelyn aihetta. Meinaan tommosta perviaa on naureskeltu ennenkin ja nimenomaan sitä miten asiat voi tehdä vaikeesti...:D

Lerssinen 19.11.2013 17:14

No väitän kyllä löytäväni hyviäkin autoja tonnilla millä ei iske käsiään paskaan :) Eihän henkilöautot muutenkaan maksa enää mitään ja jos ostaa vaikka 6000€ auton niin sen ekaan vikavaloremppaan menee helposti tonni että heilahtaa..

jyrze 19.11.2013 17:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1068078)
Nyt kun tuo täysin paska Mersu tuli hävitettyä


Myitkö se paikkausmöhnällä korjatun mesen ehjänä jollekin?!

-MaTTi- 19.11.2013 17:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1068222)
Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ...

voi yhen tähen taas !

Se oli kuulemma seittemänsadan. :D Mutta kaikin puolin fiksun oloinen laitos, etenkin hintaluokka huomioiden, täydellä pinnalla olevat Hakkapeliitatki alla. Nesteitten väristä en tiedä mitä on.

BJ-40/76 20.11.2013 00:44

Hyvä ja halpa; osta ensin halpa, muuten toinen jää ostamatta!
 
Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä....

mäksä 20.11.2013 00:49

HYVÄ JA HALPA
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1068499)
Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä....

kun ostaa hyvän ja halvan auton niin silloinhan ostetaan KAKSI (2) autoa.. :eek::eek::eek: :):) :D:D :):) :cool::cool: :D:D :):) ;););) :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: ;);)

Nerd-O 20.11.2013 08:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1068090)
jos tietää jo ennen ostamista että omasta mielestä auto on ihan paska.niin minkä helvetin takia sellenen pitää mennä sitte ostaa??? on niitä muitkin auto merkkejä olemassa kun toyota.Minä ainakin tiedän pari muuta merkiä.

Toitsu, Chrysler ja Renault oli vaihtoehdot. Hinta alle 1000e. Sen tietää että Chrysler ei varmasti toimi kovin hyvin edes uutena. Renault on taas vähän ranskalainen ja itsellä on ollut jo ennestään tuollainen Espace. Siinä ne muutamat tyyppiviat on niin pirun vaikeessa paikkaa korjaa, ettei niitä tule korjattua. Eikä ole ollut tuollaista Previaa niin mennään sillä. Onhan se toitsu niin eihän siinä koskaan ole mitään vikaa.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrze (Viesti 1068264)
Myitkö se paikkausmöhnällä korjatun mesen ehjänä jollekin?!

Siitä hajosi vähän lisää palikkaa, joten myin sen viallisena. Ei ollut ajokunnossa. Enkä silti ymmärtänyt miten helvetisti siitä tuli kyselyä. Alle viikko niin se oli myyty vaikka mun mielestä se oli ihan ylihintainen. Muutaman satasen joutui tuon omistamisesta maksamaan. Kesärenkaat pidin vielä itselläni ja kun myyn ne keväällä pois niin veikkaampa ettei tuossa tullut yhtään takkiin.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1068499)
Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä....

C5 oli n.1500e auto. Siinäkin oli vuosi leimaa kun sen ostin. Mut se oli hyvä. Hyvä ajaa, kohtuu kulutus, kaikki varusteet toimi. Tuossa kun myin sen niin olisi pitänyt vaihtaa koiran luut siihen. Mut veivasin sillä 25tkm vuoden aikana. Kertaakaan ei tielle jättänyt ja myydessä edelleen kaikki varusteet toimi. Ehkäpä siinä oli se että kun joku on jopa päässyt 300tkm citikalla ja mikäli siinä vaiheessa kaikki toimii niin ehkä se voisi jopa toimia. Hyvin toimi ainakin omalla kohdalla. Myyminen oli muuten melko vaikeeta. Ei ihan kauheesti tullut kyselyä. Lopulta sen osti nilkit mitkä varasteli asuntovaunuja sillä. Poliisit nimittäin soitteli perään ja halusi kuulustella auton omistajaa. Eivät olleet omiin nimiin laittanut citikkaa. Onneksi oli kauppakirja. Tuskin on vieläkään niiden nimissä..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 1068500)
kun ostaa hyvän ja halvan auton niin silloinhan ostetaan KAKSI (2) autoa.. :eek::eek::eek: :):) :D:D :):) :cool::cool: :D:D :):) ;););) :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: ;);)

Ja mullahan on kaksi autoa juuri siksi että kun toinen halpa paska laukee niin ajetaan toisella.

Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko. Kuis paljon nuo maksaakaan? Serkku osti Audin A3 2.0 TDi Quattron. Oli vm.2008 ja ajettu vajaa 100tkm. Kun se sai 105tkm mittariin niin laukesi suuttimet. Moottorin tyyppivika. Korjaus tais olla joku 3000€? 120tkm kohdalla kone laukesi. Muovinen imusarjan läppä meni koneeseen ja koneelle täystuho. Uusi moottori 12 000€. Tosin se jaettiin kolmeen osaan. Edellinen myyjä, maahantuoja ja serkku maksoi sen. Seuraavaksi sille tuli ilmoitus että hiukkassuodatin pitää vaihtaa. 2500€. Tuossa vaiheessa se hävitti sen. Mutta onhan se kiva maksaa autosta 20k€ ja laittaa reilussa vuodessa toiset 20k€ korjauksiin. C5:n varaosiin mulla meni 150€ rahaa. Loput oli normaalia huoltoa, kuten öljyn ja suodattimien vaihtoa. Sain siitä sen mitä maksoin. Kummallahan se kannattaa mielummin ajella? ;) Ja näillä halvoilla paskoilla kun ajaa niin voi myös miettiä sitä että kun Previasta laukeaa jotain vähänkin arvokasta niin kannattaako sellaista korjaa jos autosta on maksanut 700€? Ei kannata vaan vie sen vaikka paaliin. Renkaistakin saa jo muutaman satasen. Silloin kun oli Volvon V70 niin sen hinta putosi n.300€/kk. Eli jos tuo Previa kestää 2kk niin se on maksanut itsensä.

Kyllä mä lähden siitä että ei ole mitään järkeä ostaa noita tuoreempia autoja. Huoltohinnat on ihan helvetinmoiset. Auton arvo putoaa oikein urakalla. Voi sitä vitutuksen määrää kun joku arvokkaampi osa paukahtaa sieltä ja se osa on vielä vaihdettava, koska muuten siitä autosta ei saa mitään rahaa.

Jos haluat sen täysin varmatoimisen menopelin niin ostat uuden auton. Pidät sitä sen aikaa kun takuu on voimassa ja myyt sen pois. Mutta yleensä tuossa vaiheessa auton hinnasta on jäljellä n.50-60%. Aika vitun kalliita kilometrejä siitä varmatoimisuudesta.. Kun taas ajat tuollaisella 1000€ kikottimella ja se kestää vaikka puoli vuotta. Laukeaa tielle kun vaihdelaatikko hajoaa tms. Siihen voi samantien tilaa romiksen hakemaan auton sieltä ja ei muuta kuin nettiautosta katsoo uuden 1000€ kikottimen mikä on juuri leimattu. Vähemmän noissa menettää rahaa. Etkä sä voi kuvitella saavasi 1000€:lla täysin toimivaa menopeliä. Aina niissä on jotain. Eri asia onkin että haittaako se ajoa tai käyttöä jos esim. joku sähköikkuna ei toimi tai sähköpeili ei toimi.

turakki 20.11.2013 08:58

Pakko härkkiä tähänkin. Itse olen kaikkein halvimmat väistänyt. Noin kahden tonnin budjetilla olen omat henkilöautoni ostanut, enkä ole mielestäni huonoja kauppoja tehnyt. Pari corollaa ja yksi renu. Kaikilla on meidän käytössä ajettu 75-125tkm. Parin matka katkesi kolariin ja yksi corolla on (ikävä kyllä) kestänyt jo 5 v. Rahaa mennyt huoltoihin ja pariin korjaukseen noin 800e/5v mukaan lukien kesärenkaat.
No. Emännälle ostettiin vähän kalliimpi eli siirryttiin 6 ke hintaluokkaan. Paska kesti 2 kk. Sitten koitettiin vielä vähän kalliimpaa yhdeksän tonnin luokassa, ei päästy kaupasta kunnialla kotiin asti. Se raato on ollut nyt liikkeessä yli puolitoista kuukautta.

tekniikkamies 20.11.2013 10:35

[QUOTE=Nerd-O;1068549] Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko.]

Mulla homma menis niin päin, että ensin ilmenee jonkinlaista tarvetta tai saattaa olla myös fiilispohjasta innostusta, että nyt tarvitaan vaikka erilainen auto kuin tähän saakka.

Tämän jälkeen seuraa jonkinlainen kartoitus siitä mitä olikaan rahaa lompakossa ja pankkitilillä. Mitään muodikkaita osamaksuja tai muita sählinkejä ei harkita.

Sitten tehdään myös jonkinlainen arvio tulevaisuudesta vastaako idea hankittavasta ajoneuvosta tarpeita myös vaikka 10 vuoden päästä koska teen kuitenkin itse remontteja ajoneuvoon ja pitää miettiä saako tehdyistä remonteista hyödyn.

Oma arviomisensa on myös siinä tuottaako ajoneuvo muuta kuin ehkä hupia tai pihan koristusta. Jos saa hinata vaikka 3500 kiloa, sellaisesta olen valmis maksamaan lisähintaa.

Myös pienistä veroista ja maksuista maksan enemmän, pienestä kulutuksesta ja toimintavarmasta tekniikasta.

Näiden harkitsemisien seurauksena päädyn siihen käsitykseen, etten tarvi vaikka ylihintaista DSG vaihteistoista vehjettä vaan onko vaikka joku kevytkuorma-auto tarkoituksenmukainen tai pakuksi rekattu farmari dieselillä ja manuaalilla.

Kaiken kuitenkin kruunaa se jos menee koeajolle ja kokeilee miten juuri kirjoituspöydän ääressä tai läppärin ääressä hyvältä vaikuttanut vehje istuu käteen todellisuudessa. Jos kaupat etenee vielä, voi pyrkiä vaikka montulla tarkitamaan onko laajoja remontteja tiedossa vai ei.

Nikuzai 20.11.2013 10:51

Itellä 500€ seat, noh pyynti siinä oli tonnin luokkaa


nää kaikki käytännössä auton mulle tullessa 413 ajettuna

Laturi 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon
hehkut ~50€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon
Jakohihna kiristimineen 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtamiseen 2;desti hampaalla hypänneen alapään kanssa ensin aikaselle ja sit myöhäselle :D

Niin ja pari satsia takalaakereita

Emännän systerin perhe osti 1500€ polosen se kesti sentäs 500Km kun laturi leikkasi kiinni, vitonen vihelti rankasti vaikka polosessa ei ole edes koskaan koukkua ollut, keskuslukko kuulemma aukeili ittekseen, reikiä oli pohjassa enenmän kuin ranskalaisessa, valot ei tahtonut pelailla ja muuta mukavaa
Sitten niillä oli 3000€ mersufarkku automaatti laatikko laukesi parissa tonnissa kone rupesi kolisemaan se korjaantui laakeroimalla ja kaikkea muuta mukavaa pikkuista oli siinä mesessä

Et ei se yli tonnin taikka kahden autuaaksi tee
Auto mikä oli ennen seat;tia sain sen lähtiäisiksi töistä, kaasari vikaisena ja vielä purkuun menevästä corollasta kaasarin mukaan pari reikää pohjasta ja runsasta ajoa oli korjaukset sille.
Se jäi seisomaan kun porukoilta sai auton tankki täynnä ajoon ja sit corollasta meni leimakin pitkäksi, eikä sen hinta nouse vaikka sen katsastaisikin.

SD 4.4 TD 20.11.2013 20:50

Itte ostin citroen xsaran -99 leimaa maaliskuulle kahet renkaat, vielä ei oo tarvinnu ku normi huolto toimet ja koiranluu eteen. Takaaksula vähä narisee mut ei haittaa ajoo ja hintaa oli 300 E ;)

Alfh 20.11.2013 21:43

Halvinta ajoa ollut yhdella '88 Audi 80 bensarouskulla. Sinkitty kori, ei mitään rikkoutuvia mukavuuksia (ei edes ohjaustehostinta :eek:), huomautuksitta leimasta läpi ja kovaa ajoa. 290 e.
Taisin saada siitä 450 e kun myin eteenpäin, ei tullut tosin voittoa koska vaihdoin tuulilasin siihen mukavuussyistä.

Noh, ainahan nuo on vähän tuurista kiinni. Niin vanhemmat kuin uudemmatkin yksilöt.

Edittiä: Menihän tuosta sisätilalämppärin kenno (80e ja hirveä purkaminen) ja jotain muitakin pikku juttuja tuli tehtyä. Mutta halvin auto silti.. Kaduttaa että myin. :D

pee 20.11.2013 22:55

"nettiauton halvimmat" on hauska ja mielenkiintoinen harrastus, mutta vieläkin oon sitä mieltä, että jos "joka kuukaus" joutuu ostamaan tonnin auton ja laittamaan paaliin, ei se edullista ole ...

PH75 20.11.2013 23:12

Itsekin lauantaina ostin emännälle 2000euron -98 1.6l ilmastoidun farkku corollan. Jokunen vuosi sitten ruostesuojattu, 270tkm ajettu ja uudet kesärenkaat ja pari talvea ajetut hakkapeliitat mukana. Ainut vika mitä löytynyt tähän mennessä on ruostekohta helmapellin takaosassa. Jospa silla emäntä ajelis, vaikka ei tunnu kuulemma tykkäävän corollan"mulkosilmä"keulasta :D
Kattelin hiukka uudempiakin autoja, vaan hinta/laatusuhde vaan ei tuntunu kohtaavan. Ja turhaa (kallista)remppa hommaahan tuntuu olevan enemmän, mitä uudempi auto kyseessä, melkein merkistä riippumatta. Ja ainakin toyotoissa viat lisääntyy, kun valmistusmaa joku muu kuin japani.

Nikuzai 21.11.2013 00:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PH75 (Viesti 1068891)
Jospa silla emäntä ajelis, vaikka ei tunnu kuulemma tykkäävän corollan"mulkosilmä"keulasta :D


Joku kertoili et siihen kävisi bolt-on tyylillä sen onkohan seuraavan eli 2000vm corollan etupellit jolloin ne erilliset mulkovalot saisi sievemmäski kun olisi vilkku ja valo yhdessä

Onpahan muutama kehunut sitä mulkkusilmä lookkia kauniiksikin, mutta en oikeen rumempaa ite ole vielä löytänyt

Nerd-O 21.11.2013 08:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1068881)
"nettiauton halvimmat" on hauska ja mielenkiintoinen harrastus, mutta vieläkin oon sitä mieltä, että jos "joka kuukaus" joutuu ostamaan tonnin auton ja laittamaan paaliin, ei se edullista ole ...

Korjataas sen verran että Previa maksoi 700€, mutta pyynti oli 1000e. Idea on tosiaan ostaa mahdollisimman tuoreella leimalla oleva peli niin ei se nyt ihan pommi voi olla. Vielä jos varusteet toimii kun sen ostaa. Mersu ei kyllä ihan tuohon idealogiaan täsmännyt. Se oli keväällä leimattu ja ei siinä oikein varusteetkaan toiminut kun sen osti. Mutta kovasti Mersu miehet kehui.. Aika paska laitos se lopulta oli ja voi vaan todeta että jokainen Mersu mies puhuu täyttä paskaa. Tosin voi myös olla että nuo Mersut on sellaisia laitoksia että niiden mittaria ruuvataan oikein urakalla. Tuonkin mittarissa saattoi jo olla se miljoona ja vaikka kuinka Mersu miehet kehuu että kyllä ne kestää niin ei ne kestä. Sama juttu on ollut toitsujen kanssa. Ei nekään kestä. Citroen kesti, mutta kukaan ei koskaan ole väittänyt että ne kestäisi ja varmaan se rikkoi maailman ennätyksen kuinka vähän vikoja Citroenissa voi olla. Hieman harmittaa kuin myi sen.

Tosin itsellä tuosta napsahti heti käsijarruvaijeri poikki, mutta sen fixasin jo. Eikä ollut kuin 20€. Seuraavaksi pitäisi keksiä miten ihmeessä tuosta kiristetään hihnat. Ne on siellä keulalla jemmassa. Jostain vasemmasta laidasta takaluukusta tulee myös vettä sisään. Reilusti silikoonia vaan joka paikkaan niin eiköhän se korjaannu :D

Juippa 21.11.2013 09:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1068941)
...voi vaan todeta että jokainen Mersu mies puhuu täyttä paskaa.

No ihan ku se nyt olis muiden vika ku meet ostaan rikkinäisen auton?!

Ex_inkkari 25.11.2013 20:07

No niin, itse vaihdoin halutun ranskalaisen tuohon Chevyyn, kustannus 0€ ajoin sen kotiin ja olihan siinäkin heti vikaa, hanskalokeron kansi ei lukittunut, korjasin sen itse kustannus 0€
Tänään sitten fiksattiin pakoputki, kustannus 50€

Onhan toi persiistä kun ilmaiseen autoon on jo uponnut 50€ 3 päivän sisällä.. käsittämätöntä.

Nerd-O 15.12.2013 18:09

Pitää antaa hieman väliaika raporttia tuosta Previasta.

Jostain se vuotaa vettä sisään edestä. Siinä on kuskilla oma kauhukahva niin sen kohdilta vesi tulee. Ei mitään tietoa mistä se sinne tulee. Takaluukku päästää myös vesiä sisään ja ei sielläkään hajua mistä ihmeestä se vesi tulee. Laitoin silikoonia koko takalasin alueelle alalaitaan, mutta eih. Välillä tulee vettä ja välillä ei. Vesi tulee kummastakin takalasin laidasta. Hieman outo. Ja bensaa se laitos syö ihan helvetisti. Pienin kulutus 11l/100km ja suurin tällä hetkellä on 16l/100km. Tuo 16-litran kulutus tuli siitä kun ajoin 80 vauhtia mökille jarruton kärry perässä. Kärryssä oli nokkapelti ja auton ovet. Eli ei paskaakaan painoa. Ei todellakaan mikään talous ihme. En tie miten se syö noin helvetisti??

Toinen mikä ihmetyttää on ovien tiivisteet. Joka hemmetin pakkas yö ne jäätyy melko tiukkaan kiinni. Eikä auta vaikka kuinka käyttää silikoonipuikkoa tiivisteissä. Ei ole tuollaista ennen tullut vastaan.

Lisätääs vielä sen verran että paskempaa talvi-autoa saa hakea. Tuo on joka paikassa jumissa. Alla on kuitenkin Nokian nastarenkaat. Pari vuotta vanhat. En tie miten ne noin paskan siitä on saanut aikaiseksi? kärry perässä se jää tasaiselle jumiin kun yksi rengas vaan sutii takana. Ei edes kitkalukkoa.. Kait siellä perässä jotain hiekkasäkkejä pitäs olla? Mut kun ei tuo moottorikaan ole siellä nokalla vaan penkkien alla niin olettaisi että se jakaisi painoa myös perään, mut eih.. Alusta on myös sen verran tunnoton että perä tuntuu lähtevän aivan yllättäen alta ja ohjaus taas on niin onneton ettei se meinaa pysyä mukana. Ei voi ymmärtää miten jengi niin rakastaa noita toitsun paskoja.

Ex_inkkari 15.12.2013 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1078791)
Pitää antaa hieman väliaika raporttia tuosta Previasta.

Jostain se vuotaa vettä sisään edestä. Siinä on kuskilla oma kauhukahva niin sen kohdilta vesi tulee. Ei mitään tietoa mistä se sinne tulee. Takaluukku päästää myös vesiä sisään ja ei sielläkään hajua mistä ihmeestä se vesi tulee. Laitoin silikoonia koko takalasin alueelle alalaitaan, mutta eih. Välillä tulee vettä ja välillä ei. Vesi tulee kummastakin takalasin laidasta. Hieman outo. Ja bensaa se laitos syö ihan helvetisti. Pienin kulutus 11l/100km ja suurin tällä hetkellä on 16l/100km. Tuo 16-litran kulutus tuli siitä kun ajoin 80 vauhtia mökille jarruton kärry perässä. Kärryssä oli nokkapelti ja auton ovet. Eli ei paskaakaan painoa. Ei todellakaan mikään talous ihme. En tie miten se syö noin helvetisti??

Toinen mikä ihmetyttää on ovien tiivisteet. Joka hemmetin pakkas yö ne jäätyy melko tiukkaan kiinni. Eikä auta vaikka kuinka käyttää silikoonipuikkoa tiivisteissä. Ei ole tuollaista ennen tullut vastaan.

Lisätääs vielä sen verran että paskempaa talvi-autoa saa hakea. Tuo on joka paikassa jumissa. Alla on kuitenkin Nokian nastarenkaat. Pari vuotta vanhat. En tie miten ne noin paskan siitä on saanut aikaiseksi? kärry perässä se jää tasaiselle jumiin kun yksi rengas vaan sutii takana. Ei edes kitkalukkoa.. Kait siellä perässä jotain hiekkasäkkejä pitäs olla? Mut kun ei tuo moottorikaan ole siellä nokalla vaan penkkien alla niin olettaisi että se jakaisi painoa myös perään, mut eih.. Alusta on myös sen verran tunnoton että perä tuntuu lähtevän aivan yllättäen alta ja ohjaus taas on niin onneton ettei se meinaa pysyä mukana. Ei voi ymmärtää miten jengi niin rakastaa noita toitsun paskoja.

On se paska...

Rölli 15.12.2013 19:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1078791)
Pitää antaa hieman väliaika raporttia tuosta Previasta.

Jostain se vuotaa vettä sisään edestä. Siinä on kuskilla oma kauhukahva niin sen kohdilta vesi tulee. Ei mitään tietoa mistä se sinne tulee. Takaluukku päästää myös vesiä sisään ja ei sielläkään hajua mistä ihmeestä se vesi tulee. Laitoin silikoonia koko takalasin alueelle alalaitaan, mutta eih. Välillä tulee vettä ja välillä ei. Vesi tulee kummastakin takalasin laidasta. Hieman outo. Ja bensaa se laitos syö ihan helvetisti. Pienin kulutus 11l/100km ja suurin tällä hetkellä on 16l/100km. Tuo 16-litran kulutus tuli siitä kun ajoin 80 vauhtia mökille jarruton kärry perässä. Kärryssä oli nokkapelti ja auton ovet. Eli ei paskaakaan painoa. Ei todellakaan mikään talous ihme. En tie miten se syö noin helvetisti??

Toinen mikä ihmetyttää on ovien tiivisteet. Joka hemmetin pakkas yö ne jäätyy melko tiukkaan kiinni. Eikä auta vaikka kuinka käyttää silikoonipuikkoa tiivisteissä. Ei ole tuollaista ennen tullut vastaan.

Lisätääs vielä sen verran että paskempaa talvi-autoa saa hakea. Tuo on joka paikassa jumissa. Alla on kuitenkin Nokian nastarenkaat. Pari vuotta vanhat. En tie miten ne noin paskan siitä on saanut aikaiseksi? kärry perässä se jää tasaiselle jumiin kun yksi rengas vaan sutii takana. Ei edes kitkalukkoa.. Kait siellä perässä jotain hiekkasäkkejä pitäs olla? Mut kun ei tuo moottorikaan ole siellä nokalla vaan penkkien alla niin olettaisi että se jakaisi painoa myös perään, mut eih.. Alusta on myös sen verran tunnoton että perä tuntuu lähtevän aivan yllättäen alta ja ohjaus taas on niin onneton ettei se meinaa pysyä mukana. Ei voi ymmärtää miten jengi niin rakastaa noita toitsun paskoja.

No mikä perkele sen pakotti ostamaan jos ei siinä muuta ole kuin vikoja vinguttavaksi?

Itseppä olet osasi valinnut niin ole nöyrä ja kärsi hiljaa kunnes päivät pitenee ja valo palaa elämääsi.

Sami89 15.12.2013 19:06

En voi ymmärtää miten siä niitä jatkuvasti haukut ja silti sit ostat niitä?:confused:

H_Nietu 15.12.2013 20:15

Saat kulutuksen vielä nouseen....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1078791)
Pitää antaa hieman väliaika raporttia tuosta Previasta.

Ja bensaa se laitos syö ihan helvetisti. Pienin kulutus 11l/100km ja suurin tällä hetkellä on 16l/100km. Tuo 16-litran kulutus tuli siitä kun ajoin 80 vauhtia mökille jarruton kärry perässä. Kärryssä oli nokkapelti ja auton ovet. Eli ei paskaakaan painoa. Ei todellakaan mikään talous ihme. En tie miten se syö noin helvetisti??

Kun vedät käsijarrun päälle, jos se pitää... :D

Bj Andy 15.12.2013 22:17

No totta munassa tommonen lossi ryystää bensaa. Ihan sama mikä merkki kyseessä,samat fysiikan lait pätee jokaiseen...

Mutta jatka raportointia ,tätäkin on hauska seurata.:D

Byrocrat 15.12.2013 22:58

masokistilla pitää aina olla jokin vialla
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1078830)
En voi ymmärtää miten siä niitä jatkuvasti haukut ja silti sit ostat niitä?:confused:

Nerdohan on masokistiluonne ja nauttii siitä että laitteet on huonoja :D:eek: eihän tuota mitenkään muuten pysty selittämään ;):rolleyes:

SamiN 16.12.2013 02:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1068242)
Samaa mietiskelin, kannattaisko ehkä ostaa yksi kunnon auto eikä näitä tonnin katiskoja peräjälkeen :confused:

Niimpä niin..

Näin minäkin ajattelin maaliskuussa kun kuulin että toi parin satkun mondeo oli kaiken lisäksi lunaripeli..

Menin ja lunastin viiden vuoden maksuajalla uudehkon mondeon (neloskoppasen)

ja ei kyllä ole päivääkään mennyt etten jotain kohtaa kiroa!

Parin satkun pommis ollu tollasia vikoja.. Ei kyllä ollu noita varusteitakaan mutta silti.

Eli ei enää uudehkoja autoja tähän taloon. Ugh.

Nerd-O 16.12.2013 07:53

Nuo vedet ei nyt sinällään haittaa, koska ratkaisin asian niin että tein reiän pohjaan niihin kohtiin mihin se vesi valuu. Joten ihan sama vaikka vuotaakin. Tuo on sen hintaluokan peli että ihan sama vaikka siellä onkin reikä porattu. Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Eikä ole kyllä yhdessäkään noin paljoa bensan kulutus noussut kun perässä on jarruton kärry. Ja tuon kulutuksenkin ymmärtäisi jos nokalla olisi oikeesti joku vähän isompi moottori, mutta eih. Halvemmaksi tulee ajella bensa V8:lla kun se syö paljon vähemmän. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa. Eikä muuten Voyagerikaan syönyt noin paljoa maantiellä silloin kun sellaisenkin omisti. Siinä oli 3-litran kone. Se oli muuten vain ihan paska tilojen suhteen, mutta kaikki muut valmistajat sais ottaa siitä mallia kupinpidikkeiden määrässä. Tuo vaan kertoo että kone on täysin väärä valinta tuohon autoon. Ois mielenkiintoista tietää että viekö se jenkkilän remmiahdettu versio vähemmän?

Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan.

lepa77 16.12.2013 08:16

juu ilman muuta menet nyt oikeen äkkiä vaihtaa sen ranskikseen saa odottaa siitä uutta topikkia :D:D onnea kaupoille

Nikuzai 16.12.2013 08:20

Se voi olla korin muotoilu suhteessa kärryn rakenteisiin eli jos tuulipussi mikä taakse tulee osa menee kärryn alle ottaa rakenteisiin ja loput painaa kärryä maahan ja vielä takalaidasta tekee mukavan "jarruvarjon" siihen perään niin varmasti soppa maistuu


Saman huomaa omassa seatissa, porukoitten alumiini kärryllä se on raskaampi vetää tyhjänä kuin kukkurallinen hevosen paskaa toisessa kärryssä

sit pidempi aisainen hessu on kevyempi kuin orginaali aisainen muuten samanlainen kärry
sit kapelli kärryssä tuuli painaa kapellin jos ei ole kaaret paikallaa kärryn pohjaa vasten niin, että tasainen alue tulee kun pressu makaa pohjaavasten, mutta ausan pituus tekee sen, että takalaidankaan poistaminen ei dramaattisesti helpota kulutuksen vähentämiseen.

Nerd-O 16.12.2013 11:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1079014)
juu ilman muuta menet nyt oikeen äkkiä vaihtaa sen ranskikseen saa odottaa siitä uutta topikkia :D:D onnea kaupoille

Noh. Mitä mulla noita ranskan ihmeitä on ollut niin kyllä jokainen niistä on ollut huomattavasti parempi kuin yksikään toitsu mitä on tullut omistettua. Ranskalaiset on siitä hyviä että ne on todella halpoja. Erittäin hyviä käyttöpelejä siis. Mut mennään tuolla toitsulla toistaiseksi. Se ois itseasiassa voinut olla vaikka diesel. Sen kun voi laittaa seisontaan kun sitä ei tarvi ja sen saa ajoon heti kun tarvii kun tekee sen netin kautta.

Byrocrat 16.12.2013 11:51

Haaveissa voi ajella noin pienellä kulutuksella
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1079009)
Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa.
Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan.

Taitaa Nerdoa jo vaivata varhaisdementia tai sitten on vaan nähnyt unta pienistä kulutuslukemista kun todellisuus on noin unohtunut :rolleyes:

Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin:)

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515

Repro 16.12.2013 12:18

Muista sit ostaa samanvuotinen ranskalainen kuin se Toyotakin niin pääset tekemään oikeen syväluotaavaa vertailua.
Senhän luulis sit olevan jo niin halpa että saat ostaessa rahaa kouraan?

sjeeppi 16.12.2013 12:21

No HÖ

Sehän noissa halvoissa kieseissä on ongelmana, että niistä on jätetty muutama 500.00€ -1500.00€ huolto väliin.

ns. täydellinen huoltokirjakin on täytetty jälkeenpäin.

Eipä silti, kyllä joskus sattuu joku helmikin kohdalle, siitten siihen "helmeen" kyllästyy ja ostaa / vaihtaa uuteen ongelmatapaukseen.

Bj Andy 16.12.2013 16:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1079009)
Nuo vedet ei nyt sinällään haittaa, koska ratkaisin asian niin että tein reiän pohjaan niihin kohtiin mihin se vesi valuu. Joten ihan sama vaikka vuotaakin. Tuo on sen hintaluokan peli että ihan sama vaikka siellä onkin reikä porattu. Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Eikä ole kyllä yhdessäkään noin paljoa bensan kulutus noussut kun perässä on jarruton kärry. Ja tuon kulutuksenkin ymmärtäisi jos nokalla olisi oikeesti joku vähän isompi moottori, mutta eih. Halvemmaksi tulee ajella bensa V8:lla kun se syö paljon vähemmän. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa. Eikä muuten Voyagerikaan syönyt noin paljoa maantiellä silloin kun sellaisenkin omisti. Siinä oli 3-litran kone. Se oli muuten vain ihan paska tilojen suhteen, mutta kaikki muut valmistajat sais ottaa siitä mallia kupinpidikkeiden määrässä. Tuo vaan kertoo että kone on täysin väärä valinta tuohon autoon. Ois mielenkiintoista tietää että viekö se jenkkilän remmiahdettu versio vähemmän?

Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan.

Tuo on vähän sama juttu kun jos ajelet sillä jeepillä niin joka kerta jos joku sattuu tankille samaan aikaan niin keskustelu alkaa notta"mahtaa tommonen syyä paljon bensaa"

Vaan samalle kaverille ei tule mieleenkään kyseenalaistaa jonkun bensahiluxin tai kingkäpin kulutusta,jostain tilamunasta puhumattakaan. Myö käytiin joskus americancar showssa jollain melko bränikällä korean tilakäppänällä ja se meni reteesti 16 litran keskikulutuksella sen hesan reissun. Eli samanverran kuin joku 75' dartti olis vieny.

Tommosen tilaihmeen kulut on sitä luokkaa että ajot joihin ei tavan corolla tai rellu käy. Kannattaa ajaa taksilla. Paitsi jos sitä tilaa ja penkkejä tarvii kokoajan,mutta silloinhan yksikkökulut laskee jo huomattavasti eikä nuo lukemat enää merkkaa mitään.

Nikuzai 16.12.2013 18:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1079128)
Tommosen tilaihmeen kulut on sitä luokkaa että ajot joihin ei tavan corolla tai rellu käy. Kannattaa ajaa taksilla. Paitsi jos sitä tilaa ja penkkejä tarvii kokoajan,mutta silloinhan yksikkökulut laskee jo huomattavasti eikä nuo lukemat enää merkkaa mitään.


1,9td sharan on tilaa penkkejä eikä liian suuri kulutus :)
verot on vaan suuret

Touareg vai mikäs se tila ihme oli niin kulutus on kuulemma 3L suurempi samalla koneella

pahvi_ 16.12.2013 19:34

Ei varmasti mee sharan kolmella ja puolella litralla

Bj Andy 16.12.2013 20:01

Jep. Bensa ja dieselivehkeet erikseen. Paitsi että sama kait se on kummassa sitä maksaa eli joko mittarilla tai, sitten rahotusyhtiölle enemmän, ja valtiolle dieselveron muodossa...

Paitsi että ei tässä millekkään rahoitusyhtiölle oltu mitään maksamassa kait???

ITP 16.12.2013 20:59

1500e Ooppeli, huhtikuussa ostin, oli juuri leimattu. Autom.ilmastointi, vakkari yms.. Nyt noin yli 40tkm kertynyt huhtikuusta, ja remontteja ei ole ollut eikä heti ole tiedossakaan, mielestäni kohtuu edukkaita kilometrejä.:confused:

Nikuzai 17.12.2013 00:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ (Viesti 1079223)
Ei varmasti mee sharan kolmella ja puolella litralla


Ei menekkään, mut jotenkin muistelisin et 7 tai inan alle kun yksin saksasta sellaisen suomeen ajoin, mut tuttu kertoili et sillä oli se toinen niistä saman ikäisistä vag tila ihmeistä ennen sharania molemmat 1,9Td koneella ja enemmän ajettu sharan kulutti vähemmän vaikka kurjemmassa kunnossa muuten olikin

Ainoo mikä meinasi sharanilla sattua oli et meinasin jonkun perään leipasta motarilla kun se vasemmalle kaistalle jäi asumaan
ja sit ruottissa liikenneympyrässä kun en sen reidenpaksuisen A-tolpan takaa nähnyt farkku volvoa :mad:

Nerd-O 17.12.2013 08:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1079064)
Taitaa Nerdoa jo vaivata varhaisdementia tai sitten on vaan nähnyt unta pienistä kulutuslukemista kun todellisuus on noin unohtunut :rolleyes:

Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin:)

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515

Espacen omistaneena voi kyllä sanoa että se meni pienellä. Ensimmäinen Espace oli muistaakseni vm.95. Tais olla joku 1500€ auto jos oikein muistan. Vuosi sillä veivattiin. Kilometrimäärää en muista, mut varmaan joku 20tkm? En muista korjanneeni sitä mitenkään. Siihen olisi pitänyt vaihtaa puhaltimeen se vastus vai mikä lieneekään kun ainoastaan nopein asento toimi, mutta kun tuon vaihtoa selvitti niin puoli autoa olisi pitänyt purkaa niin en jaksanut lähteä tekeen sitä. Se oli jo ongelmana silloin kun sen osti. Toinen Espace oli tuota 3 koppaa. vm.99. Maantiellä meni helpolla alle 8. Enkä muista että siinäkään olisi ollut mitään suurempia vikoja. Vanhuksilla on itseasiassa tuota viimeisintä koppaa oleva Espace. Se ei ole kovin kehuttava. Tiloiltaan onneton verrattuna edelliseen koppaan. Kuluttaa ihan helvetisti vaikka on diesel. Sillä ei tahdo päästä alle 10 edes maantiellä. Enkä tiedä mistä ne on painon tuplannut. Nimittäin se 95 vuoden Espace painoi muistaakseni 1100kg. Tämä uusin painaa 2000kg. Eikä se 3-koppanen muistaakseni painanut kuin joku 1400kg jos oikein muistan. Muovista tehty koko auto niin ei se paljoa voi painaa. Mut eipä ollut ruoste ongelmia.

Ja mitä Jeepin kulutukseen tuli niin kyllähän senkin sai kuluttaan, mutta maantiellä se meni alle 10 kulutuksella. Sehän oli siis täysin vakio ja normi kesärenkain. Ei tuolla toitsulla kaupungissa pahemmin tule ajettua. Melkein kaikki ajot on maantiellä. Näköjään virallinen kulutus pitäisi olla 8.2 maantiellä toitsulle. Ei oikein löytynyt ketään ketä olisi päässyt alle 10 kulutukseen edes maantiellä toitsulla. Melko heikko suoritus kyllä. Mutta olkoot. Ei sillä tule niin paljoa ajettua.

Bj Andy 17.12.2013 20:55

No vuonna 95 riitti että koko suku mahtui lossiin kyytiin. 2000 luvulla niiden pitää vielä selvitä hengissä jonkinlaisesta mällistä...

Jos laite on jenkkifarmin kokoinen ja painaa saman verran ,niin onko yllätys että se vie saman verran ainetta? Se kun waatii saman werran kilowotteja liikkuakseen ja irrotakseen risteyksestä nopeammin viereisellä kaistalla oleva sininen dösä.

Nii ja vielä että ite ostin samalla periaatteella 96 sen micran työmatkakääpiöksi ja sen keskikulutus on ollu jotain 7 litran luokkaa. Eli ei mene vitosella sekään. Nyt 5000 kilsaa ajettuna on km kulut jokseenkin samoissa kuin Bertalla ajettaessa. Jos mitään remppaa ei tule,niin ne alkaa vähänkerrassaan laskemaan.

AVRO 18.12.2013 10:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1079769)
Nii ja vielä että ite ostin samalla periaatteella 96 sen micran työmatkakääpiöksi ja sen keskikulutus on ollu jotain 7 litran luokkaa. Eli ei mene vitosella sekään. Nyt 5000 kilsaa ajettuna on km kulut jokseenkin samoissa kuin Bertalla ajettaessa. Jos mitään remppaa ei tule,niin ne alkaa vähänkerrassaan laskemaan.

Nyt on ihan pakko kysyä kumpi on hirveämpi noin niinkuin ajonautinnossa??? Oma veikkaus on N-merkkinen... ;)

Ex_inkkari 18.12.2013 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AVRO (Viesti 1079918)
Nyt on ihan pakko kysyä kumpi on hirveämpi noin niinkuin ajonautinnossa??? Oma veikkaus on N-merkkinen... ;)

Yllättävää kyllä mutta -90 chevyn pikkis on parempi ajaa kun 04 rellu, joka sekin söi sen 7,7l /100km, pienet nypylät ei tunnu missään ja isommatkin hujahtaa aika notkeasti gummien alta :)

Ei täristä tai vatkaa isolla tiellä, eikä tuuli heittele..

Nerd-O 18.12.2013 15:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1079920)
Yllättävää kyllä mutta -90 chevyn pikkis on parempi ajaa kun 04 rellu, joka sekin söi sen 7,7l /100km, pienet nypylät ei tunnu missään ja isommatkin hujahtaa aika notkeasti gummien alta :)

Vuoden 2010 Peugeot 207 oli karmea laitos kun sillä tuli tuossa tovi hurauteltua. Se ei mene suoraan sitten millään. Täysin tunnoton ohjaus, eikä keskitä. Koko ajan saa olla ohjaamassa. Ensimmäinen auto missä kädet on kipeenä ajamisen jäljiltä. Mitä lie ovat miettineet kun tuota alustaa autoon ovat tehneet.

lavanelikko 18.12.2013 18:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1080018)
Vuoden 2010 Peugeot 207 oli karmea laitos kun sillä tuli tuossa tovi hurauteltua. Se ei mene suoraan sitten millään. Täysin tunnoton ohjaus, eikä keskitä. Koko ajan saa olla ohjaamassa. Ensimmäinen auto missä kädet on kipeenä ajamisen jäljiltä. Mitä lie ovat miettineet kun tuota alustaa autoon ovat tehneet.

Patonkia täytteineen ála Radio Rock:rolleyes:

wikke 18.12.2013 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 1080077)
Patonkia täytteineen ála Radio Rock:rolleyes:

Ei homolla tavalla, ei...

Bj Andy 18.12.2013 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AVRO (Viesti 1079918)
Nyt on ihan pakko kysyä kumpi on hirveämpi noin niinkuin ajonautinnossa??? Oma veikkaus on N-merkkinen... ;)

Molemmat laitteet edustaa lajinsa terävintä kärkeä siinä mihin ne on suunniteltu. Ja kummallakaan se ei ole maantie ajo.

Eli micra. Plussaa. Ajon aikana pystyy kuuntelemaan radiota ja tarvittaessa puhumaan puhelimeen, polttoaineen kulutus, ja se että kyytiin mahtuu läskibasso(!!!!,???,????:D:eek:) ja styrkkari.
Miinusta. Joka vitun audi ja ,mersu mies kokee jotain luontaista ja alkukantaista tarvetta ajaa ohi ja jäädä eteen maleksimaan ja esittelemään persettä niinkuin se muka kiinnostaisi ketään.
Parkkipaikoilla on kokoajan tilanteita missä sitymaastureilla ja tila-autoilla ahdistetaan ja yritetään näyttää kuka on kingi...

Bertan hyviä puolia ny ala sen enempää kertailemaan mutta sillä vaan on semmonen dinosauruksen aura ympärillä että ruuhkassakin löytyy aina tilaa ym...

Suoritus arvoiltaan nuo on melko samassa kastissa eli kun rampissa heittää ohjakset löysälle niin tommonen 76 tonninen rekka jää nippanappa toiseksi kiihytyksessä. Tosin Bertta ny kulkee ihan samalla tavalla vaikka siihen oisi se rekka köytetty hinaukseen...työhevosia nääs...Vaan tää ei ollu tojon kehumis topicci...

Reetu 18.12.2013 23:25

Aina kun on enemmän ruostetta persiin alla, mitä kanssakulkijalla rautaa, saa osakseen kunnioitusta...

Ei kyl sinänsä liity Andyn tojoon.


Sivu luotu: 07:04 (GMT +2).