![]() |
Kun halvalla sai...
Kaikenlaista paskaa sitä saa käsiinsä kun tarpeeksi halvalla sai. Nyt kun tuo täysin paska Mersu tuli hävitettyä ja tuli ajeltua tuolla amis GTi Mitsulla niin siitäkin päätti sitten vaihteisto laueta. Pitää jossain välissä fixaa se, mut joku menopeli piti ostaa.
Vaatimukset oli - Hinta alle 1000€ - Leimaa n.vuosi - Hyvät renkaat - Ei mätä - Tilaa pitää löytyä Lähdin sit katsasteleen tuolla setillä tarjontaa. Voyagereja olisi saanut tuolla summalla. Mutta pikkusen epäilyttää amerikan ihme minkä hinta on alle 1000e.. Olisi saanut myös Renaultin Espacea. Sellainen on muinoin ollut ja oli ihan ok peli vaikka olikin melkoista ranskalaista kikkailua joka paikassa. Farkkuja olisi myös löytynyt, mut aattelin että 7 paikkanen tila-auto vois olla jeez. Espoosta löytyi sitten toitsun Previaa. Juuri leimattu, ok varusteet jne. Aattelin että ehkä se on parempi vaihtoehto kuin amerikan ihme tai oikutteleva ranskalainen. Vaikka toitsut onkin melko paskoja ylipäätään. Kumma kyllä tämä yksilö ei ollut mätä. Joku sen oli saksasta joskus uittanut. Oli oikein ilmastointi, sähköinen kattoluukku, sähkölasit, alkuperäinen jääkaappi jne. Talvi ja kesänakit oli ok kuntoiset. Vielä kun hinnan sai todella sopivaksi niin ostin tuollaisen toitsun paskan itselleni. Onhan se helvetin ruma auto. Maalais sen valkoiseksi niin näyttäisi munalle. En tie mitä ihmettä ne on leimalla tehnyt, mutta tuosta meni heti käsijarruvaijeri poikki. Eikä tarvinnut paljoa edes vetää vivusta. Eilen tuota vaihdoin niin perus toitsu kun kaikki ruuvit menee poikki. Koneeseen vaihdoin öljyt, suodattimet ja jäähdytysnesteen. Edellisen omistajan mukaan öljyt oli vaihdettu viime keväänä. Suodatin oli kyllä sellaisessa kunnossa ettei varmasti ole suodatinta vaihdettu toviin. Jäähdytysnesteet oli ihan mustat. Perus toitsu kun ei nuo nesteet tajua olla sekoittumatta. Tuossa vaihdossa tuli tehtyä virhe kun ei huuhdellut järjestelmää. Uudet nesteet on nimittäin heti mustia. Mut on hieman kummallinen laitos. Öljyn vaihdossa lisäät osan öljystä kuskin penkin alta ja osan laitat sitten nokan alle säiliöön. Kaippa se sieltä automaattisesti tajuaa sitä jaella? Muutoinkin koneesta tulee paksu kardaani suoraan keulaan, missä on sitten laturit sun muut pyörimässä. Edes ranskalaiset ei ole tuollaista keksinyt ja on kyllä sellainen viritys että voisin kuvitella jonkun ranskalaisen siirtyneen toitsulle tekemään kummallisia virityksiä. Pyyhkijät on myös melko mielenkiintoinen viritys. Uusia pyyhkijöitä saa vain toitsulta. Maksaa ihanat 50€/kpl. En tie mitä ihmettä ne noiden pyyhkijöiden kanssa on suunnitellut, mut on kyllä niin kumma viritys. Pitää tehdä joku patenttiviritys millä saa normi pyyhkijät toimimaan siinä. Pyyhkijätkin oli sen näköiset ettei niitä ole varmaan koskaan vaihdettu. Tuo hieno autojääkaappikin toimii. Se on suoraan vaihdekepin edessä. Ehkä sinne six-pack mahtuu. Nappulasta painat niin alkaa tulla kylmää sinne. Oletan että se käyttää ilmastointia ja sen myötä ilmastointi ilmeisesti toimii. Webastokin tuossa on, mutta se ei toimi. Tietääkö kukaan missä voisi edukkaasti lukea webaston vikakoodin, minkä myötä tuon ehkä voisi saada toimimaan. Toinen on että hankkii lohkolämppärin. Se pitäisi olla calix, koska calixiin löytyisi ennestään johtosarjat, mut ei hajuakaan mihin se pitäisi sitten kytkeä koneessa. Calixin sivuilla ei Previaa mainita missään. Motonetin mukaan Neon käyttäis ilmeisesti samaa lämmitintä. Tietääkö kukaan onko tuossa jossain sisäilmansuodatin?? Olettaisin että on kun siinä on ilmastointi. Missä lie ja ilmeisesti taas toitsun tiskille pitää mennä, kun missään ei mainita sisäilmansuodatinta. Mattikin tuota eilen vilkaisi ja perus toitsu miehenä se oli ihan onnessaan :D Samalla tuli vilkastua Matin FJ-cruseria. Onhan se melko releen näköinen peli, vaikka onkin toitsu. Yllättävän ahdas oli vaan sisältä. Todella matala tuulilasi oli myös, eikä ole ennen törmännyt kolmen pyyhkijän viritykseen. Mut kaikenlaista paskaa sitä ostaa kun halvalla saa :D |
Lainaus:
|
jos tietää jo ennen ostamista että omasta mielestä auto on ihan paska.niin minkä helvetin takia sellenen pitää mennä sitte ostaa??? on niitä muitkin auto merkkejä olemassa kun toyota.Minä ainakin tiedän pari muuta merkiä.
|
Ihanko tosissaan luulit tonnilla ehjän kotteron saavasi?
Harvassa ovat... |
No älkääs nyt. Itse ostin viidellä sadalla eurolla autoliikkeestä tuon oman -91 TD Golfin, ja ainoa korjaus mitä on joutunut tekemään, on alapallonivelen vaihto kuskin puolelle ja mittarin vaijerin liittimen liimasin päästä ehjäksi :) 1,5 vuotta olen sillä nyt ajellut ilman huolia. On vetokoukut ja kaikki, jopa kahdet hyvät renkaatkin joista talvirenkaat oli ostettaessa uudet. Perus huollot kun muistaa tehdä niin kyllähän tuolla ajelee vielä pitkät pätkät.
Että ei passaa yleistää, ettei tonnilla saisi kunnon autoa ;) |
Taisi Eskimo meinata että jos ostaa tonnin vehkeen, niin siihen tulee suhtautuakkin kuin tonnin vehkeeseen, eikä olettaa että kaikki välttämäti vimpan päälle.
|
Harvassa on ne autot jotka ovat täysin kunnossa teknillisesti jos kriteereinä on tonnin hintakatolla, vajaa vuosi leimaa ja kahdet hyvät renkaat. Kyll se nyt vaan niin on valitettavasti... Se ei tarkota etteikö semmosta joku voi omistaa, mutta isompi todennäköisyys on kyllä siinä että työntää kätensä kuraan. Ellei tiedä mitä hakee.
|
Velipoika ajeli tuommosella pitkät ajat, yli 100tkm, ja yli 300tkm oli lasissa ku anto mulle tehtäväksi sen myymisen. Tuoreella leimalla taisi 800€ olla kauppahinta, ja siihen rahaan sai kyllä ostaja ihan soivan pelin. Kummallisuuksiahan tuossa mallissa kyllä on, mutta kapteenin jakkarat takana aivan loistavat istua pitempääki matkaa, ja tilaa piisaa. Lisäksi tuon ajan ku se velipojalla oli ni takajarrut nyt useimmiten taisivat olla työnalla, ruostuvat jumiin. Iskaria jne. pientä toki, mutta koneen vaihteiston jne. osalta pelas moitteetta.
|
Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ...
voi yhen tähen taas ! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
En tiijä taas muuta kuin että teikäläine osaa tuon kurjuuden maksimoinnin...
Vaan jatka raportointia niin saadaan ihmettelyn aihetta. Meinaan tommosta perviaa on naureskeltu ennenkin ja nimenomaan sitä miten asiat voi tehdä vaikeesti...:D |
No väitän kyllä löytäväni hyviäkin autoja tonnilla millä ei iske käsiään paskaan :) Eihän henkilöautot muutenkaan maksa enää mitään ja jos ostaa vaikka 6000€ auton niin sen ekaan vikavaloremppaan menee helposti tonni että heilahtaa..
|
Lainaus:
Myitkö se paikkausmöhnällä korjatun mesen ehjänä jollekin?! |
Lainaus:
|
Hyvä ja halpa; osta ensin halpa, muuten toinen jää ostamatta!
Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä.... |
HYVÄ JA HALPA
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko. Kuis paljon nuo maksaakaan? Serkku osti Audin A3 2.0 TDi Quattron. Oli vm.2008 ja ajettu vajaa 100tkm. Kun se sai 105tkm mittariin niin laukesi suuttimet. Moottorin tyyppivika. Korjaus tais olla joku 3000€? 120tkm kohdalla kone laukesi. Muovinen imusarjan läppä meni koneeseen ja koneelle täystuho. Uusi moottori 12 000€. Tosin se jaettiin kolmeen osaan. Edellinen myyjä, maahantuoja ja serkku maksoi sen. Seuraavaksi sille tuli ilmoitus että hiukkassuodatin pitää vaihtaa. 2500€. Tuossa vaiheessa se hävitti sen. Mutta onhan se kiva maksaa autosta 20k€ ja laittaa reilussa vuodessa toiset 20k€ korjauksiin. C5:n varaosiin mulla meni 150€ rahaa. Loput oli normaalia huoltoa, kuten öljyn ja suodattimien vaihtoa. Sain siitä sen mitä maksoin. Kummallahan se kannattaa mielummin ajella? ;) Ja näillä halvoilla paskoilla kun ajaa niin voi myös miettiä sitä että kun Previasta laukeaa jotain vähänkin arvokasta niin kannattaako sellaista korjaa jos autosta on maksanut 700€? Ei kannata vaan vie sen vaikka paaliin. Renkaistakin saa jo muutaman satasen. Silloin kun oli Volvon V70 niin sen hinta putosi n.300€/kk. Eli jos tuo Previa kestää 2kk niin se on maksanut itsensä. Kyllä mä lähden siitä että ei ole mitään järkeä ostaa noita tuoreempia autoja. Huoltohinnat on ihan helvetinmoiset. Auton arvo putoaa oikein urakalla. Voi sitä vitutuksen määrää kun joku arvokkaampi osa paukahtaa sieltä ja se osa on vielä vaihdettava, koska muuten siitä autosta ei saa mitään rahaa. Jos haluat sen täysin varmatoimisen menopelin niin ostat uuden auton. Pidät sitä sen aikaa kun takuu on voimassa ja myyt sen pois. Mutta yleensä tuossa vaiheessa auton hinnasta on jäljellä n.50-60%. Aika vitun kalliita kilometrejä siitä varmatoimisuudesta.. Kun taas ajat tuollaisella 1000€ kikottimella ja se kestää vaikka puoli vuotta. Laukeaa tielle kun vaihdelaatikko hajoaa tms. Siihen voi samantien tilaa romiksen hakemaan auton sieltä ja ei muuta kuin nettiautosta katsoo uuden 1000€ kikottimen mikä on juuri leimattu. Vähemmän noissa menettää rahaa. Etkä sä voi kuvitella saavasi 1000€:lla täysin toimivaa menopeliä. Aina niissä on jotain. Eri asia onkin että haittaako se ajoa tai käyttöä jos esim. joku sähköikkuna ei toimi tai sähköpeili ei toimi. |
Pakko härkkiä tähänkin. Itse olen kaikkein halvimmat väistänyt. Noin kahden tonnin budjetilla olen omat henkilöautoni ostanut, enkä ole mielestäni huonoja kauppoja tehnyt. Pari corollaa ja yksi renu. Kaikilla on meidän käytössä ajettu 75-125tkm. Parin matka katkesi kolariin ja yksi corolla on (ikävä kyllä) kestänyt jo 5 v. Rahaa mennyt huoltoihin ja pariin korjaukseen noin 800e/5v mukaan lukien kesärenkaat.
No. Emännälle ostettiin vähän kalliimpi eli siirryttiin 6 ke hintaluokkaan. Paska kesti 2 kk. Sitten koitettiin vielä vähän kalliimpaa yhdeksän tonnin luokassa, ei päästy kaupasta kunnialla kotiin asti. Se raato on ollut nyt liikkeessä yli puolitoista kuukautta. |
[QUOTE=Nerd-O;1068549] Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko.]
Mulla homma menis niin päin, että ensin ilmenee jonkinlaista tarvetta tai saattaa olla myös fiilispohjasta innostusta, että nyt tarvitaan vaikka erilainen auto kuin tähän saakka. Tämän jälkeen seuraa jonkinlainen kartoitus siitä mitä olikaan rahaa lompakossa ja pankkitilillä. Mitään muodikkaita osamaksuja tai muita sählinkejä ei harkita. Sitten tehdään myös jonkinlainen arvio tulevaisuudesta vastaako idea hankittavasta ajoneuvosta tarpeita myös vaikka 10 vuoden päästä koska teen kuitenkin itse remontteja ajoneuvoon ja pitää miettiä saako tehdyistä remonteista hyödyn. Oma arviomisensa on myös siinä tuottaako ajoneuvo muuta kuin ehkä hupia tai pihan koristusta. Jos saa hinata vaikka 3500 kiloa, sellaisesta olen valmis maksamaan lisähintaa. Myös pienistä veroista ja maksuista maksan enemmän, pienestä kulutuksesta ja toimintavarmasta tekniikasta. Näiden harkitsemisien seurauksena päädyn siihen käsitykseen, etten tarvi vaikka ylihintaista DSG vaihteistoista vehjettä vaan onko vaikka joku kevytkuorma-auto tarkoituksenmukainen tai pakuksi rekattu farmari dieselillä ja manuaalilla. Kaiken kuitenkin kruunaa se jos menee koeajolle ja kokeilee miten juuri kirjoituspöydän ääressä tai läppärin ääressä hyvältä vaikuttanut vehje istuu käteen todellisuudessa. Jos kaupat etenee vielä, voi pyrkiä vaikka montulla tarkitamaan onko laajoja remontteja tiedossa vai ei. |
Itellä 500€ seat, noh pyynti siinä oli tonnin luokkaa
nää kaikki käytännössä auton mulle tullessa 413 ajettuna Laturi 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon hehkut ~50€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon Jakohihna kiristimineen 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtamiseen 2;desti hampaalla hypänneen alapään kanssa ensin aikaselle ja sit myöhäselle :D Niin ja pari satsia takalaakereita Emännän systerin perhe osti 1500€ polosen se kesti sentäs 500Km kun laturi leikkasi kiinni, vitonen vihelti rankasti vaikka polosessa ei ole edes koskaan koukkua ollut, keskuslukko kuulemma aukeili ittekseen, reikiä oli pohjassa enenmän kuin ranskalaisessa, valot ei tahtonut pelailla ja muuta mukavaa Sitten niillä oli 3000€ mersufarkku automaatti laatikko laukesi parissa tonnissa kone rupesi kolisemaan se korjaantui laakeroimalla ja kaikkea muuta mukavaa pikkuista oli siinä mesessä Et ei se yli tonnin taikka kahden autuaaksi tee Auto mikä oli ennen seat;tia sain sen lähtiäisiksi töistä, kaasari vikaisena ja vielä purkuun menevästä corollasta kaasarin mukaan pari reikää pohjasta ja runsasta ajoa oli korjaukset sille. Se jäi seisomaan kun porukoilta sai auton tankki täynnä ajoon ja sit corollasta meni leimakin pitkäksi, eikä sen hinta nouse vaikka sen katsastaisikin. |
Itte ostin citroen xsaran -99 leimaa maaliskuulle kahet renkaat, vielä ei oo tarvinnu ku normi huolto toimet ja koiranluu eteen. Takaaksula vähä narisee mut ei haittaa ajoo ja hintaa oli 300 E ;)
|
Halvinta ajoa ollut yhdella '88 Audi 80 bensarouskulla. Sinkitty kori, ei mitään rikkoutuvia mukavuuksia (ei edes ohjaustehostinta :eek:), huomautuksitta leimasta läpi ja kovaa ajoa. 290 e.
Taisin saada siitä 450 e kun myin eteenpäin, ei tullut tosin voittoa koska vaihdoin tuulilasin siihen mukavuussyistä. Noh, ainahan nuo on vähän tuurista kiinni. Niin vanhemmat kuin uudemmatkin yksilöt. Edittiä: Menihän tuosta sisätilalämppärin kenno (80e ja hirveä purkaminen) ja jotain muitakin pikku juttuja tuli tehtyä. Mutta halvin auto silti.. Kaduttaa että myin. :D |
"nettiauton halvimmat" on hauska ja mielenkiintoinen harrastus, mutta vieläkin oon sitä mieltä, että jos "joka kuukaus" joutuu ostamaan tonnin auton ja laittamaan paaliin, ei se edullista ole ...
|
Itsekin lauantaina ostin emännälle 2000euron -98 1.6l ilmastoidun farkku corollan. Jokunen vuosi sitten ruostesuojattu, 270tkm ajettu ja uudet kesärenkaat ja pari talvea ajetut hakkapeliitat mukana. Ainut vika mitä löytynyt tähän mennessä on ruostekohta helmapellin takaosassa. Jospa silla emäntä ajelis, vaikka ei tunnu kuulemma tykkäävän corollan"mulkosilmä"keulasta :D
Kattelin hiukka uudempiakin autoja, vaan hinta/laatusuhde vaan ei tuntunu kohtaavan. Ja turhaa (kallista)remppa hommaahan tuntuu olevan enemmän, mitä uudempi auto kyseessä, melkein merkistä riippumatta. Ja ainakin toyotoissa viat lisääntyy, kun valmistusmaa joku muu kuin japani. |
Lainaus:
Joku kertoili et siihen kävisi bolt-on tyylillä sen onkohan seuraavan eli 2000vm corollan etupellit jolloin ne erilliset mulkovalot saisi sievemmäski kun olisi vilkku ja valo yhdessä Onpahan muutama kehunut sitä mulkkusilmä lookkia kauniiksikin, mutta en oikeen rumempaa ite ole vielä löytänyt |
Lainaus:
Tosin itsellä tuosta napsahti heti käsijarruvaijeri poikki, mutta sen fixasin jo. Eikä ollut kuin 20€. Seuraavaksi pitäisi keksiä miten ihmeessä tuosta kiristetään hihnat. Ne on siellä keulalla jemmassa. Jostain vasemmasta laidasta takaluukusta tulee myös vettä sisään. Reilusti silikoonia vaan joka paikkaan niin eiköhän se korjaannu :D |
Lainaus:
|
No niin, itse vaihdoin halutun ranskalaisen tuohon Chevyyn, kustannus 0€ ajoin sen kotiin ja olihan siinäkin heti vikaa, hanskalokeron kansi ei lukittunut, korjasin sen itse kustannus 0€
Tänään sitten fiksattiin pakoputki, kustannus 50€ Onhan toi persiistä kun ilmaiseen autoon on jo uponnut 50€ 3 päivän sisällä.. käsittämätöntä. |
Pitää antaa hieman väliaika raporttia tuosta Previasta.
Jostain se vuotaa vettä sisään edestä. Siinä on kuskilla oma kauhukahva niin sen kohdilta vesi tulee. Ei mitään tietoa mistä se sinne tulee. Takaluukku päästää myös vesiä sisään ja ei sielläkään hajua mistä ihmeestä se vesi tulee. Laitoin silikoonia koko takalasin alueelle alalaitaan, mutta eih. Välillä tulee vettä ja välillä ei. Vesi tulee kummastakin takalasin laidasta. Hieman outo. Ja bensaa se laitos syö ihan helvetisti. Pienin kulutus 11l/100km ja suurin tällä hetkellä on 16l/100km. Tuo 16-litran kulutus tuli siitä kun ajoin 80 vauhtia mökille jarruton kärry perässä. Kärryssä oli nokkapelti ja auton ovet. Eli ei paskaakaan painoa. Ei todellakaan mikään talous ihme. En tie miten se syö noin helvetisti?? Toinen mikä ihmetyttää on ovien tiivisteet. Joka hemmetin pakkas yö ne jäätyy melko tiukkaan kiinni. Eikä auta vaikka kuinka käyttää silikoonipuikkoa tiivisteissä. Ei ole tuollaista ennen tullut vastaan. Lisätääs vielä sen verran että paskempaa talvi-autoa saa hakea. Tuo on joka paikassa jumissa. Alla on kuitenkin Nokian nastarenkaat. Pari vuotta vanhat. En tie miten ne noin paskan siitä on saanut aikaiseksi? kärry perässä se jää tasaiselle jumiin kun yksi rengas vaan sutii takana. Ei edes kitkalukkoa.. Kait siellä perässä jotain hiekkasäkkejä pitäs olla? Mut kun ei tuo moottorikaan ole siellä nokalla vaan penkkien alla niin olettaisi että se jakaisi painoa myös perään, mut eih.. Alusta on myös sen verran tunnoton että perä tuntuu lähtevän aivan yllättäen alta ja ohjaus taas on niin onneton ettei se meinaa pysyä mukana. Ei voi ymmärtää miten jengi niin rakastaa noita toitsun paskoja. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itseppä olet osasi valinnut niin ole nöyrä ja kärsi hiljaa kunnes päivät pitenee ja valo palaa elämääsi. |
En voi ymmärtää miten siä niitä jatkuvasti haukut ja silti sit ostat niitä?:confused:
|
Saat kulutuksen vielä nouseen....
Lainaus:
|
No totta munassa tommonen lossi ryystää bensaa. Ihan sama mikä merkki kyseessä,samat fysiikan lait pätee jokaiseen...
Mutta jatka raportointia ,tätäkin on hauska seurata.:D |
masokistilla pitää aina olla jokin vialla
Lainaus:
|
Lainaus:
Näin minäkin ajattelin maaliskuussa kun kuulin että toi parin satkun mondeo oli kaiken lisäksi lunaripeli.. Menin ja lunastin viiden vuoden maksuajalla uudehkon mondeon (neloskoppasen) ja ei kyllä ole päivääkään mennyt etten jotain kohtaa kiroa! Parin satkun pommis ollu tollasia vikoja.. Ei kyllä ollu noita varusteitakaan mutta silti. Eli ei enää uudehkoja autoja tähän taloon. Ugh. |
Nuo vedet ei nyt sinällään haittaa, koska ratkaisin asian niin että tein reiän pohjaan niihin kohtiin mihin se vesi valuu. Joten ihan sama vaikka vuotaakin. Tuo on sen hintaluokan peli että ihan sama vaikka siellä onkin reikä porattu. Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Eikä ole kyllä yhdessäkään noin paljoa bensan kulutus noussut kun perässä on jarruton kärry. Ja tuon kulutuksenkin ymmärtäisi jos nokalla olisi oikeesti joku vähän isompi moottori, mutta eih. Halvemmaksi tulee ajella bensa V8:lla kun se syö paljon vähemmän. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa. Eikä muuten Voyagerikaan syönyt noin paljoa maantiellä silloin kun sellaisenkin omisti. Siinä oli 3-litran kone. Se oli muuten vain ihan paska tilojen suhteen, mutta kaikki muut valmistajat sais ottaa siitä mallia kupinpidikkeiden määrässä. Tuo vaan kertoo että kone on täysin väärä valinta tuohon autoon. Ois mielenkiintoista tietää että viekö se jenkkilän remmiahdettu versio vähemmän?
Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan. |
juu ilman muuta menet nyt oikeen äkkiä vaihtaa sen ranskikseen saa odottaa siitä uutta topikkia :D:D onnea kaupoille
|
Se voi olla korin muotoilu suhteessa kärryn rakenteisiin eli jos tuulipussi mikä taakse tulee osa menee kärryn alle ottaa rakenteisiin ja loput painaa kärryä maahan ja vielä takalaidasta tekee mukavan "jarruvarjon" siihen perään niin varmasti soppa maistuu
Saman huomaa omassa seatissa, porukoitten alumiini kärryllä se on raskaampi vetää tyhjänä kuin kukkurallinen hevosen paskaa toisessa kärryssä sit pidempi aisainen hessu on kevyempi kuin orginaali aisainen muuten samanlainen kärry sit kapelli kärryssä tuuli painaa kapellin jos ei ole kaaret paikallaa kärryn pohjaa vasten niin, että tasainen alue tulee kun pressu makaa pohjaavasten, mutta ausan pituus tekee sen, että takalaidankaan poistaminen ei dramaattisesti helpota kulutuksen vähentämiseen. |
Lainaus:
|
Haaveissa voi ajella noin pienellä kulutuksella
Lainaus:
Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin:) http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197 http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515 |
Muista sit ostaa samanvuotinen ranskalainen kuin se Toyotakin niin pääset tekemään oikeen syväluotaavaa vertailua.
Senhän luulis sit olevan jo niin halpa että saat ostaessa rahaa kouraan? |
No HÖ
Sehän noissa halvoissa kieseissä on ongelmana, että niistä on jätetty muutama 500.00€ -1500.00€ huolto väliin. ns. täydellinen huoltokirjakin on täytetty jälkeenpäin. Eipä silti, kyllä joskus sattuu joku helmikin kohdalle, siitten siihen "helmeen" kyllästyy ja ostaa / vaihtaa uuteen ongelmatapaukseen. |
Lainaus:
Vaan samalle kaverille ei tule mieleenkään kyseenalaistaa jonkun bensahiluxin tai kingkäpin kulutusta,jostain tilamunasta puhumattakaan. Myö käytiin joskus americancar showssa jollain melko bränikällä korean tilakäppänällä ja se meni reteesti 16 litran keskikulutuksella sen hesan reissun. Eli samanverran kuin joku 75' dartti olis vieny. Tommosen tilaihmeen kulut on sitä luokkaa että ajot joihin ei tavan corolla tai rellu käy. Kannattaa ajaa taksilla. Paitsi jos sitä tilaa ja penkkejä tarvii kokoajan,mutta silloinhan yksikkökulut laskee jo huomattavasti eikä nuo lukemat enää merkkaa mitään. |
Lainaus:
1,9td sharan on tilaa penkkejä eikä liian suuri kulutus :) verot on vaan suuret Touareg vai mikäs se tila ihme oli niin kulutus on kuulemma 3L suurempi samalla koneella |
Ei varmasti mee sharan kolmella ja puolella litralla
|
Jep. Bensa ja dieselivehkeet erikseen. Paitsi että sama kait se on kummassa sitä maksaa eli joko mittarilla tai, sitten rahotusyhtiölle enemmän, ja valtiolle dieselveron muodossa...
Paitsi että ei tässä millekkään rahoitusyhtiölle oltu mitään maksamassa kait??? |
1500e Ooppeli, huhtikuussa ostin, oli juuri leimattu. Autom.ilmastointi, vakkari yms.. Nyt noin yli 40tkm kertynyt huhtikuusta, ja remontteja ei ole ollut eikä heti ole tiedossakaan, mielestäni kohtuu edukkaita kilometrejä.:confused:
|
Lainaus:
Ei menekkään, mut jotenkin muistelisin et 7 tai inan alle kun yksin saksasta sellaisen suomeen ajoin, mut tuttu kertoili et sillä oli se toinen niistä saman ikäisistä vag tila ihmeistä ennen sharania molemmat 1,9Td koneella ja enemmän ajettu sharan kulutti vähemmän vaikka kurjemmassa kunnossa muuten olikin Ainoo mikä meinasi sharanilla sattua oli et meinasin jonkun perään leipasta motarilla kun se vasemmalle kaistalle jäi asumaan ja sit ruottissa liikenneympyrässä kun en sen reidenpaksuisen A-tolpan takaa nähnyt farkku volvoa :mad: |
Lainaus:
Ja mitä Jeepin kulutukseen tuli niin kyllähän senkin sai kuluttaan, mutta maantiellä se meni alle 10 kulutuksella. Sehän oli siis täysin vakio ja normi kesärenkain. Ei tuolla toitsulla kaupungissa pahemmin tule ajettua. Melkein kaikki ajot on maantiellä. Näköjään virallinen kulutus pitäisi olla 8.2 maantiellä toitsulle. Ei oikein löytynyt ketään ketä olisi päässyt alle 10 kulutukseen edes maantiellä toitsulla. Melko heikko suoritus kyllä. Mutta olkoot. Ei sillä tule niin paljoa ajettua. |
No vuonna 95 riitti että koko suku mahtui lossiin kyytiin. 2000 luvulla niiden pitää vielä selvitä hengissä jonkinlaisesta mällistä...
Jos laite on jenkkifarmin kokoinen ja painaa saman verran ,niin onko yllätys että se vie saman verran ainetta? Se kun waatii saman werran kilowotteja liikkuakseen ja irrotakseen risteyksestä nopeammin viereisellä kaistalla oleva sininen dösä. Nii ja vielä että ite ostin samalla periaatteella 96 sen micran työmatkakääpiöksi ja sen keskikulutus on ollu jotain 7 litran luokkaa. Eli ei mene vitosella sekään. Nyt 5000 kilsaa ajettuna on km kulut jokseenkin samoissa kuin Bertalla ajettaessa. Jos mitään remppaa ei tule,niin ne alkaa vähänkerrassaan laskemaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei täristä tai vatkaa isolla tiellä, eikä tuuli heittele.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eli micra. Plussaa. Ajon aikana pystyy kuuntelemaan radiota ja tarvittaessa puhumaan puhelimeen, polttoaineen kulutus, ja se että kyytiin mahtuu läskibasso(!!!!,???,????:D:eek:) ja styrkkari. Miinusta. Joka vitun audi ja ,mersu mies kokee jotain luontaista ja alkukantaista tarvetta ajaa ohi ja jäädä eteen maleksimaan ja esittelemään persettä niinkuin se muka kiinnostaisi ketään. Parkkipaikoilla on kokoajan tilanteita missä sitymaastureilla ja tila-autoilla ahdistetaan ja yritetään näyttää kuka on kingi... Bertan hyviä puolia ny ala sen enempää kertailemaan mutta sillä vaan on semmonen dinosauruksen aura ympärillä että ruuhkassakin löytyy aina tilaa ym... Suoritus arvoiltaan nuo on melko samassa kastissa eli kun rampissa heittää ohjakset löysälle niin tommonen 76 tonninen rekka jää nippanappa toiseksi kiihytyksessä. Tosin Bertta ny kulkee ihan samalla tavalla vaikka siihen oisi se rekka köytetty hinaukseen...työhevosia nääs...Vaan tää ei ollu tojon kehumis topicci... |
Aina kun on enemmän ruostetta persiin alla, mitä kanssakulkijalla rautaa, saa osakseen kunnioitusta...
Ei kyl sinänsä liity Andyn tojoon. |
Sivu luotu: 07:04 (GMT +2). |