Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Törkeän näkönen portto HJ (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117501)

ssuvik 17.11.2013 21:20

Törkeän näkönen portto HJ

PIkkusen juttua tosta hojosta, millä on viime ajat tullu kruisailtua.

Tollanen tuli hankittua viime talvena. -87 HJ61. Tekniikkaa oli parsittu muutamalla tonnilla, kuitteja oli hirmu nivaska :D Vetoja löytyy mukavasti, varsinkin ku anto lisää keittoa ja baareja. Cooleri pitäs laittaa, kuhan jaksas.
http://imageshack.com/a/img594/7248/i136.jpgUploaded with ImageShack.com

Kevät, kesä, ja osa syksyä mentiin ilman sen kummempia muutoksia. Mitä ny renkaat 33"->35". Muutama viiko sitten tuli palkkihelmat+putket tehtyä, ja valmiina ostetut kaaret nostettu paikoilleen. Silloin jäi kaaret hitsaamatta takaa kiinni, sen vuoro oli eilen. Henkan kanssa mietittiin jotaki tällaista:
http://imageshack.com/a/img600/9127/6dme.jpgUploaded with ImageShack.com

Vai olisko tää kuitenki parempi?
http://imageshack.com/a/img855/4535/oshi.jpgUploaded with ImageShack.com

Alustana on toiminut vakiojouset+lisäkierteet. Ei jousta, ei elä, ei mitään mihinkään. Se saa siis lähteä. Dopinsonsin pakat tuli hommattua, iskaritkin alkaa olemaan vaihtokuntoset. Niidenkin aika koittaa lähitulevaisuudessa. Lupaavasti startannut jousiremppa loppui lyhyeen, kun uuuuuuu-pultit rupes näyttämään tältä:
http://imageshack.com/a/img6/3083/mmz2.jpgUploaded with ImageShack.com

Tilaamani uudet pultit ei ole vielä tullut, joten niitä odotellaan, ennenkuin auto taas liikkuu. Mitä muuta pitäis lähiaikoina tehdä:

- Snorkkeli kondikseen. Safarisnorkkelin jouduin irroittamaan kaarien tieltä.
- Iskarit vaihtoon.
- Mutikat karkeammiksi. --> Näiden tilalle 37"x12,5" Creepyt.
- Panssarointia.
- Katto täyteen valoa.
- :cool:eri
- Pikku ruostekorjauksia sinne tänne (kiinnostaa vitusti).
- Karjarauta.
- Mitä ny mieleen tulee ja jaksaa tehdä.
- Korinkorotus, TEHTY

Ja voin melkein luvata, että tän kans tapahtuu joskeenkin enemmän, ku hodarin :D:D.

Niin joo, Henkka oli jeesimäs mua eilen. Täytyy sanoa hän on aina ottanut vakavasti suojavälineiden käytön:
http://imageshack.com/a/img6/8862/d18h.jpgUploaded with ImageShack.com

Joske 17.11.2013 22:38

Johan mie ihimettelinki etteikö tästä tule mitn rojektikertomusta... :)

Löysin muuten vielä yhen (vaiko kaks, en muista ennää) virta-avvainta tuohon autoon.

ssuvik 18.11.2013 09:30

37"x12,5" Creepyt tuli hommattua. Ja tallin nurkassa on bl-vanteet. Nyt pitää sit tehdä se korinkorotus, ja varmaan kaaria laikata.

Rotpal GR 18.11.2013 11:58

Mitäs jäi creepyille hintaa ? Mistä hommasit ? Taian sittenki jättää hjn myymättä ja ruveta rakentaan :p tää projekti sai taas vähä lisää intoo ;)

ssuvik 18.11.2013 12:23

Liike on sellanen ku Raahen rengas&laite. Tuolla myyntiosiossa on niiden ilmoitus. 1340€/sarja. Olisin ostanut kaksi tuumaa leveämmät, mutta ei ollut sellaisia. Kylläpä noillakin pärjää. Tänään irrottelen hodarista 50mm nylontangot, ja rupean taistelemaan hojon koripultteja auki. Sitten pitää ottaa pulteista mitat, että voi hakea uudet. Renkaat, jouset ja korinkorotus pitää saada valmiiksi ennen MMC:n pikkujoulusafaria. Niin ja suotta hojoa myyt, tee kunnon safaripeli siitä :D

Rotpal GR 18.11.2013 12:40

Ookkoo. Onko sulla viä ne 35 set mikkä siinä oli enne ? Safaripeliä ois mielessä siitä tehä :) ois kerranki suht ruosteeton jota ei tars ruveta hitsailee heti ensimmäisenä...

ssuvik 18.11.2013 12:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 1067743)
Ookkoo. Onko sulla viä ne 35 set mikkä siinä oli enne ? Safaripeliä ois mielessä siitä tehä :) ois kerranki suht ruosteeton jota ei tars ruveta hitsailee heti ensimmäisenä...

35" Creepyt on menny eteenpäin. Mut 35" mutikat olis joutilaana :D:D Niitä on kyl turha mettäpeliin laittaa.

Rotpal GR 18.11.2013 12:51

Eikö niillä tee vai mitää mettässä :D :D

ssuvik 18.11.2013 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 1067749)
Eikö niillä tee vai mitää mettässä :D :D

No kai ne hakkapeliitat voittaa :D

Sami89 18.11.2013 17:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1067745)
35" Creepyt on menny eteenpäin.

Mihinpäin nää meni?

ssuvik 18.11.2013 17:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1067817)
Mihinpäin nää meni?

Naapiritallin jätkä osti ne. Ei taida olla palstalainen :)

Sami89 18.11.2013 17:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1067824)
Naapiritallin jätkä osti ne. Ei taida olla palstalainen :)

Juu. Ei ne sit oo viel ihan koko suomea kiertäny.:D:D

helmapelti 18.11.2013 18:35

Kato mitä tein, kysy jos haluat tehdä paremmin.

Teme74 18.11.2013 20:47

Jaaha. Kaaret on sitten liimattu kiinni. Kyllä nyt kestää nojailla;)
Oliko ongelmia kehikon päälle nostamisessa?

ssuvik 18.11.2013 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 (Viesti 1067942)
Jaaha. Kaaret on sitten liimattu kiinni. Kyllä nyt kestää nojailla;)
Oliko ongelmia kehikon päälle nostamisessa?

Kyllä ne melko kivuttomasti päälle meni. Etukautta ujutettiin, yhden pikku naarmun taisivat kylkeen raapaista siinä nostaessa. Apuna oli 85 tonnimetrinen PM :D Pitää ottaa kunnon kuvat, ku saa auton pois tallista.

ssuvik 19.11.2013 19:53

Kuskin puolen koripultit irroitin. Rälläkällä poikki mutterin ja prikan välistä, sitte vaan tuurnalla lyödä pois. Ainakin ropelin tunnelille pitää vielä jotakin tehdä. Huomenna vois hakea uudet pultit, niin sais toisen puolen korottaa. Sen jälkeen toinen kylki. Kertooko joku, minkä mittaset pultit pitää olla 50mm palojen kanssa, vai googlaanko ite? :D Sekotin noi vanhat jo sen verran hyvin, ettei mittaaminen onnistu :o Toinen takakaarikin tuli avarrettua, nätti siitä ei tullut. No sopiipa ainakin otsikkoon :D Jotakin kumia pitää hommata, niin saa levikkeet tehdä. Ja peltisoirot, ni saa levikkeet johonkin kiinnikin.

mäksä 20.11.2013 01:26

severi kun rojekti nimen on noin on keksinyt niin,, SIIS NIIN ON SEVE SUN HJ TÖRKEÄ :eek: :rolleyes: :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: ;);) .....

:D :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::c ool: :):):):) :D :cool::cool::cool: :rolleyes:

ugly_hj 20.11.2013 11:33

laittakaas nyt kuva autosta kaarilla.

ssuvik 20.11.2013 12:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 1068608)
laittakaas nyt kuva autosta kaarilla.

Menee viikonloppuun, ennenku saan kuvan. Auto on nyt pajalla, eikä siellä saa kunnon kuvaa.

ssuvik 21.11.2013 22:21

Nyt on toisen puolen jouset vaihtunu Dopinsonseihin, ja kori nostettu. Huomenna auto ympäri (ei katolleen), ja sama homma apparin puolelle. Äkkiseltään kokeiltuna/katsottuna tuuli tunnelin lisäksi vain jakiksen keppi vaatii lisähuomiota, lukkojen vipstaakit jäykkenivät hieman, mutta tuskin vaativat mitään toimenpiteitä.

mäksä 23.11.2013 00:24

kompura takaluukkuun ja sylinterit akseleille :eek: :confused:

ssuvik 23.11.2013 02:09

Tänään pyöräytettiin Creepyt vanteille. Samalla vauhdilla tuli kehätkin pultattua. Vielä tasapainojauhepapanahiekkapaskat sisään (venttiilin reiästä valuttamalla :D), niin ne saa ruuvata alle. Jossakin topicissa oli juttua siitä, paljonko sitä pitäs laittaa. Mulla on kolme 340 gramman pussia, kokeilen eka jakaa kaksi pussia neljään renkaaseen. Ainakin 35" kanssa se oli riittävästi. Sitte ku rengastyöt tuli valmiiksi, tein korinkorotuksen loppuun. Vittumaista tehdä yksin :mad: Niin ja vastaan itselleni: joka reikään 160mm pultti. Kun kopan sain nostettua, rupesin vaihtamaan apparin puolen jousia. Taakse vaihdoinkin, sitten iski väsymys, vitutus, paskahätä, röökit loppu, akka soitti että haluaa mulkkua, rintaan pisti ja aamulla aikanen herätys. Jätin sitte etujousen vielä vaihtamatta. Sen ku vaihtaa, niin pääsee taas hojo ulkoilmaan. Levikkeet teen joskus ku jaksan. Ei noi renkaat juurikaan pihalle tule.
Noita värkkäillessä mietin, että mitä sisustalle tekis. Ainakin se 5cm paksu, kuution vettä itseensä imevä matto saa lähteä. Ja työkalulaatikko pitäs uusia. Teen varmaan vetolaatikoston vanerista. Kuskin jakkarakin pitäs vaihtaa, pajan nurkassa olis joku keinonahkanen sporttipenkki, mikä mulla oli hodarissa. Niin ja pikku peltitöitä olis, ja ja ja ja........ Ihan vitusti hommaa :D No, pikkuhiljaa. Suurin osa noista on sellasia, ettei ne ajoa haittaa. Eli ei haittaa vaikka jäiskin vähäksi aikaa kesken.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 1069648)
kompura takaluukkuun ja sylinterit akseleille :eek: :confused:

Ei tarvi. Nyt vivut toimii taas normaalisti ku nosti toisenki kyljen. Vois oikeestaan sanoa, ettei toi 50mm korotus vaadi muutoksia kuin tuulitunneliin, ja jakiksen keppiin/sen aukkoon. Rattiakselikaan ei vaatinut pidentämistä.

hj 60/61 23.11.2013 09:33

HYVÄ HYVÄ!!!:) Eli hojolla pikkujouluihin...;) Oliks sul ne 12.5 leveet creepyt? Mulla noi 14.5 leveet tulee ihan mukavasti korista ulos...:D Ni, ja mäksän kans laitettiin noihin mun creepyihin "noin" 285 grammaa kuulapyssyn kuulia, ja on ihan "hyvät" ajolleen, miten noi nyt voi vaan olla. Nyt loppu ne voblailukin, ku vaihdoin ohjausiskarin. Vielä jos toimii samalla tavalla pikku paineilla, ni helpottaa kummasti elämää....:D:D:D:D:eek:

ssuvik 23.11.2013 09:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1069712)
HYVÄ HYVÄ!!!:) Eli hojolla pikkujouluihin...;) Oliks sul ne 12.5 leveet creepyt? Mulla noi 14.5 leveet tulee ihan mukavasti korista ulos...:D Ni, ja mäksän kans laitettiin noihin mun creepyihin "noin" 285 grammaa kuulapyssyn kuulia, ja on ihan "hyvät" ajolleen, miten noi nyt voi vaan olla. Nyt loppu ne voblailukin, ku vaihdoin ohjausiskarin. Vielä jos toimii samalla tavalla pikku paineilla, ni helpottaa kummasti elämää....:D:D:D:D:eek:

Pahasti se siltä näyttää, että tulee pikkujouluihin kondikseen. Joo Creepyt on 12,5". Paljonko Aatu oot pitäny tiellä painetta? Mettässä nois ny saa ottaa vaikka sielut pois. Tänään on tarkotus vaihtaa viimenen jousi, ja painottaa renkaat. Ja myös se jakiksen keppi pitää modata, että saa pikkupuolen päälle. Sitten ei jää paljoa hommaa ennen pikkujouluja.

hj 60/61 23.11.2013 10:35

Katupaineina on joutunut pitämään ujosti sen 2.5 kiloo,ku voblaili, mitä oli viime viikonloppuna metsässäkin...:eek: Mut ny ku on tuo yks ongelma poistettu, ni ainakin kilo putoo pois...

Teme74 23.11.2013 10:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1069690)
Vois oikeestaan sanoa, ettei toi 50mm korotus vaadi muutoksia kuin tuulitunneliin, ja jakiksen keppiin/sen aukkoon. Rattiakselikaan ei vaatinut pidentämistä.

Mun Hojossa nelosvaihde ei pysynyt kunnolla päällä korinkorotuksen jälkeen. Tai siis vaihde pysyi niin kauan päällä, kunnes päästi kaasusta ja antoi liukua moottorijarrutuksella hetken matkaa. Otin pienen palan pois korista, niin ongelma poistui.

ssuvik 23.11.2013 11:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 (Viesti 1069742)
Mun Hojossa nelosvaihde ei pysynyt kunnolla päällä korinkorotuksen jälkeen. Tai siis vaihde pysyi niin kauan päällä, kunnes päästi kaasusta ja antoi liukua moottorijarrutuksella hetken matkaa. Otin pienen palan pois korista, niin ongelma poistui.

Tuo selviää sitten koeajolla. Vaikka samahan se olis pikkusen lattiaa leikata, kun pikkukepinkin takaa pitää se tehdä.

hj 60/61 23.11.2013 11:27

Tuossa mun kikottimessa ei oltu leikkailtu keppien aukkoja, ku se mulle tuli, ja nelikon kytkiessä otti aina koriin kiinni. Leikkailin kans sinne hieman tilaa, ni jo toimii. Myös mekaanisenvirvelin vivulle joutui tekemään tilaa, ku asentelin kardaanin sille. Mulla ei tuo vinssin vipu liiku kun taakse päin etusormi/peukku lukolla...

Teme74 23.11.2013 11:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1069748)
Tuo selviää sitten koeajolla. Vaikka samahan se olis pikkusen lattiaa leikata, kun pikkukepinkin takaa pitää se tehdä.

Koeajolla se sitten selviää. Ei sitä ennen kannata pilkkoa;)

Edittiä vielä sen verran, että milloin tulee kuvia?

Häänrik 23.11.2013 13:14

Taisin essolla jo toimittaakkin sulle, mutta tosiaan mun piti hoojiissa nelikon kepin reikää laikata ja vinssin vipuhässäkkää siirtää mittansa taappäin. Mut sähän voit ottaa vaan vaijerin irti ku sulls on se formulavirveli nokalla. :cool: Tai ditten NiRuNaRun virallisen ohjekirjan mukaan tunkkaat vaa kattoo vasten kartaanitunnelia alemmas :D:D

Häänrik 23.11.2013 13:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 (Viesti 1069758)
Koeajolla se sitten selviää. Ei sitä ennen kannata pilkkoa;)

Edittiä vielä sen verran, että milloin tulee kuvia?

Jonsei severi muista niin otan kuvia tänään kun meen liiterille :)

ssuvik 23.11.2013 15:19

Joo kiitti vinkeistä. En taida keritä saada autoa liiteristä ulos ennen pimeää, joten otan huomenna kuvia.

ssuvik 23.11.2013 18:59

HAISEVA VITTU

No eipä mennyt taaskaan niinkuin siellä vitun strömsössä vai mikä ruottinkielinen homokunta onkaan :mad: Ei sovi vanteet eteen, ottaa raidetangon päihin kiinni. Jotaki spacereita sinne kai pitäs väliin heittää. Sellaset mulla onkin, mutta ihan liian ohuet. Mites ootte saanu tollaset 15"x10" ET-44 vanteet passaamaan hojoon? Äkkiseltään katsottuna ET:n pitäs olla jotain -60 että mahtuis. Vitun vittu. VITTU. En oliskaan halunnu päästä kylälle elvisteleen uusilla kumeilla :mad::D Perkele, pakko saada auto ajoon ennen pikkujouluja :mad:

hj 60/61 23.11.2013 19:09

Kyl mulla ainakin on alla 10"*15" -44 et valssit ja mahtuu kyl olemaan...:confused::eek:

ssuvik 23.11.2013 19:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1069889)
Kyl mulla ainakin on alla 10"*15" -44 et valssit ja mahtuu kyl olemaan...:confused::eek:

Mulla ei oo toivoakaan :mad: Kuinkahan paksun spacerin uskaltaa laittaa?

hj 60/61 23.11.2013 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1069893)
Mulla ei oo toivoakaan :mad: Kuinkahan paksun spacerin uskaltaa laittaa?

Mulla oli joskus yhdet mangelsit mitkä oli et -35 sinne laitoin silloin 12mm spacerit, et mahtu pyörimään, jouduin kyl vaihtelemaan pidemmät pinnapultitkin. Nytkin on takana ne 12mm spacerit, ku toi 14.5" levee creepy otti rengaskotelon sisälaitaan kiinni...

ssuvik 23.11.2013 20:02

Voiskohan kyseessä olla sellanen homma, ettei noi vanteet olekaan -44ET:llä? Mä en sitä oo koskaan mitannut, sellaisina ne on mulle myyty.

lepa77 23.11.2013 20:06

mulla ainakin sopii hyvin 15x10 -44 eeteellä

ssuvik 23.11.2013 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1069913)
mulla ainakin sopii hyvin 15x10 -44 eeteellä

No joo, ongelman syykin selvisi. Tein ääritarkkoja laboratorio mittauksia vatupassilla ja rullamitalla. Ei noiden vanteiden ET ole kuin ~-10mm. Nyt pitäs sit löytää 30-35mm spacerit. Anyone? Vinkkejä?

pastirolli 23.11.2013 20:21

Ei muuta kun sorvaamoon niin saat vaikka puolimetriset palikat. :D

ssuvik 23.11.2013 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 1069926)
Ei muuta kun sorvaamoon niin saat vaikka puolimetriset palikat. :D

Näinhän se on. Olis vaan nättiä ostaa valmiit palikat.

ssuvik 23.11.2013 22:50

Tuli (taas kerran) panikoitua ennen aikojaan :D Lipposelta löytyi lääke tähänkin sairauteen. Tilasin 38mm spacerit :cool:

Häänrik 24.11.2013 03:34

Olin justiin hakemassa liiteriltä noita 35 pyöriä mulle alle kun severin kanssa koitettiin etupyörää paikoilleen. Kun selvis ettei severi pääsekkään uudenkarheilla kumeilla pimppiringille niin alkoi tulemaan tulikivenkatkuisia ilmauksia siihen tahtiin että totesin parhaaksi poistua hetkeksi paikalta :D:D:D:D Oikiasti miettikää nyt omalle kohalle tuo tilanne, ja säälikää severiä, tuo jos mikä ottaa isoakin miestä luonnon päälle :eek::eek::eek::eek::eek:

hj 60/61 24.11.2013 07:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1069911)
Voiskohan kyseessä olla sellanen homma, ettei noi vanteet olekaan -44ET:llä? Mä en sitä oo koskaan mitannut, sellaisina ne on mulle myyty.

Juu, mullekin myytiin ne et -35 vanteet -44:sina. Kylhän ne alle mahtui, mut sisäkehä söi raidetangon päät vituiks... Köyhänä ja laiskana teetin ne spacerit ja vaihdoin pinnapultit joka nurkkaan pidemmiks...:D

Rotpal GR 24.11.2013 18:56

Kuvia kehiiin hojottimesta ;)

ssuvik 24.11.2013 19:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 1070280)
Kuvia kehiiin hojottimesta ;)

Auto edelleen tallissa :D:D Toivon mukaan tiistaina tulee spacerit. Sitte saa eturenkaatkin paikalleen. Laitan niitä kuvia heti, ku se on renkaillaan. Vittu ku on ahdistanut yksi vaivanen jousiremontti+renkaidenvaihto. Pari viikkoa sitten ajoin auton sisälle, ajattelin että nopeasti illassa vaihdan jouset. No siellä se auto on edelleen :D Pitäs vaan aina tilata ennen remontin alkua kaikki mahdolliset palikat, mitkä saattais tuottaa ongelmia.

ssuvik 26.11.2013 18:30

Nyt se on pyörillään :D

Häänrik 26.11.2013 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071090)
Nyt se on pyörillään :D

...ja kuvia tulee kunhan pääsen koneelle! Pysykää kanavalla!

Joske 26.11.2013 22:21

Jokojokojoko ???

Häänrik 27.11.2013 00:35

8 Liiteet
Ensimmääset testiajot otettu!

Olin vähä hitsausapuna tänään :) Severi ruuvas onnellisena spacerit kiinni :D Mikäs sen hienompaa ku ruuvailla uusia kiiltäviä osia autoon kiinni:cool::cool::cool:
Liite 43469

Pyöränpultteja kiinnittäes manattiin kun on nii syvät vanteet ettei mahu iso räikkä :mad: :D:D:D
Liite 43468

Liimasin toisenkin puolen takapalkin paikoillensa
Liite 43471

Kaaret tuli leikeltyä, nelivedon kepille koloa, uudet u-pultit ja vaikka mitä

Liite 43475
Liite 43474
Liite 43473

lepa77 27.11.2013 07:52

joo joo siitähän tuloo hyvä. kyllä renkaat mukavasti muuttaa auton ulkonäköä:) nuo kaaret onki jo nähty yhden hojon päällä:)

ssuvik 27.11.2013 09:10

Meinas olla jännä ajaa liiteriltä kotiin eilen illalla. Luikerteli ku käärme, eikä meinannu tien leveys riittää. Sit muistin että unohtu renkaisiin ilmat laittaa :D:D:D:o Ekalle Nesteelle pysähdys, kolme rengasta 0bar, ja yhdessä 1,5bar. Ajettavuus parani melko paljon ku laitto ilmaa. ~55km/h esiintyy niin kovaa woblausta, että sitä vauhtia ei voi ajaa. Joka rengas vaatii kuitenkin lisää papanoita. Sitten alkaa se oikeiden tiepaineiden haku. Levikkeet on kuitenkin todo listan kärjessä.

Maajussi 27.11.2013 09:36

Noitten speicereitten kans kannattaa olla tarkkana ettei lähe rengas vauhdissa eri suuntaa.Ei todellakaan ois eka kerta....Varmuuden välttämiseksi laittaisin ainakin jotain puoli kovaa kierre lukitetta.:cool:

Häänrik 27.11.2013 09:54

Vaviskaa!!!
The beast has been released!! :D:D

ssuvik 27.11.2013 09:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi (Viesti 1071331)
Noitten speicereitten kans kannattaa olla tarkkana ettei lähe rengas vauhdissa eri suuntaa.Ei todellakaan ois eka kerta....Varmuuden välttämiseksi laittaisin ainakin jotain puoli kovaa kierre lukitetta.:cool:

Tota mietin itekkin.

mäksä 27.11.2013 12:25

nii tulix uudet jouset vai pelkät U-pultit vaan ??

tekniikkamies 27.11.2013 12:36

Tässä on otsikko ihan harhaanjohtava kun alussa olevan parkkipaikkakuvan perusteella otsikko vois olla mieluummin tyyliin "kelpais varmaan sullekin"... :D

ssuvik 27.11.2013 13:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 1071380)
nii tulix uudet jouset vai pelkät U-pultit vaan ??

Jouset myös. Nyt on Dopinsons +45mm.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1071385)
Tässä on otsikko ihan harhaanjohtava kun alussa olevan parkkipaikkakuvan perusteella otsikko vois olla mieluummin tyyliin "kelpais varmaan sullekin"... :D

Kuvat valehtelee raakasti :D

Häänrik 27.11.2013 13:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1071385)

Nimi lähti siitä kun severin kans ihmeteltiin hojon takaluukun ruostevaurioita ja severi tokas "siis täähän on ihan törkeen näkönen" :D

mäksä 27.11.2013 13:26

[QUOTE=ssuvik;1071392]Jouset myös. Nyt on Dopinsons +45mm.

no ei sitten ihmetellä enempää,, speiceri kuvassa vaa oli uudet U-pultit ja vanhat jouset...

vaihtuukos väritys hojossa..?

ssuvik 27.11.2013 13:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 1071398)

no ei sitten ihmetellä enempää,, speiceri kuvassa vaa oli uudet U-pultit ja vanhat jouset...

vaihtuukos väritys hojossa..?

Ei ne jouset ihan käyttämättömät ole. Täysin ryhdissään kuitenkin. Kyllä noi maalaushommelitkin on mielessä käynyt. Mutta aikaisintaan ensi kesänä.

Joske 27.11.2013 13:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071401)
Kyllä noi maalaushommelitkin on mielessä käynyt. Mutta aikaisintaan ensi kesänä.

Eli sulla on sama aikataulu sen auton maalaamiseen ku mulla oli :D
Jos mää maalaan sitte rintterin ja laitan siihenki turmakaaret ni vaihetaanko päikseen takasi? ;):D

ssuvik 27.11.2013 13:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 1071405)
Eli sulla on sama aikataulu sen auton maalaamiseen ku mulla oli :D
Jos mää maalaan sitte rintterin ja laitan siihenki turmakaaret ni vaihetaanko päikseen takasi? ;):D

Ei vaihdeta!! :D:D

ssuvik 27.11.2013 16:13

Tässä nyt niitä kuvia sitten lisää. Pitää myös esittää klassiset pahoittelut kuvanlaadusta, Samsung ei näköjään tykkää mun hellävaraisesta käsittelystä :mad::D Klikkaamalla pitäs kuvan suurentua.

http://imagizer.imageshack.us/v2/150...c/844/unau.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/150.../c/51/dfca.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/150...c/841/j5ti.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/150.../c/10/uo2y.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/150...c/837/g05c.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/150...c/542/8yis.jpg

lepa77 27.11.2013 16:50

voi helvetti että osaa olla komia auto:)

Rotpal GR 27.11.2013 16:57

Komee on. Miistähä helekutista sitä keksis kans uuvet jouset vanhoje läSähtäneitte tilalle. Ku ei raaskis ostaa 1000 eurolla uusia jousia taas :D

ssuvik 27.11.2013 17:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 1071466)
Komee on. Miistähä helekutista sitä keksis kans uuvet jouset vanhoje läSähtäneitte tilalle. Ku ei raaskis ostaa 1000 eurolla uusia jousia taas :D

Mä ainaki löysin ihan palstan myyntiosiosta. Ja kyl se nyt on parempi ku ennen, ku renkaatki oli jotain 30cm kylkilinjasta sisäänpäin. Pitää ottaa oikeella kameralla vielä kuvat, ku saa levikkeet tehtyä.

Rotpal GR 27.11.2013 17:20

Paljonkos on akselin alla tilaa entä korkeutta helmaan ? Mahtaakohan milnerin off roadin myymillä jousilla tehä mitään :o

ssuvik 27.11.2013 17:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 1071480)
Paljonkos on akselin alla tilaa entä korkeutta helmaan ? Mahtaakohan milnerin off roadin myymillä jousilla tehä mitään :o

Pitääpä tehdä mittaukset, saapahan hyvän syyn juopotella kaljaa :D Mä en noista Milnerin jousista tiedä mitään. Halpoja ainakin on.

Häänrik 27.11.2013 19:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071325)
Meinas olla jännä ajaa liiteriltä kotiin eilen illalla. Luikerteli ku käärme, eikä meinannu tien leveys riittää. Ajettavuus parani melko paljon ku laitto ilmaa. ~55km/h esiintyy niin kovaa woblausta, että sitä vauhtia ei voi ajaa. .

Tästä voikin päätellä että täydellisen maastoauton rakennus meni täysin nappiin :D

Teme74 27.11.2013 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1071464)
voi helvetti että osaa olla komia auto:)

Juu niin on komia auto ja kaaret;):D Nyt voi sitten kunnolla kolistella maastossa, kun kaaret pitävät korin suurinpiirtein suorassa..

Sami89 27.11.2013 19:49

Hiton hieno, vaik tojota onkii..;)Takapenkille on hiukka vittumainen kiivetä..:D:D Onks noi joittenki sääntöjen mukaset kaaret?

ssuvik 27.11.2013 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1071568)
Hiton hieno, vaik tojota onkii..;)Takapenkille on hiukka vittumainen kiivetä..:D:D Onks noi joittenki sääntöjen mukaset kaaret?

Se on hieno, KOSKA se on Toyota :D Joo takaovet joteki jännästi lopetti toimimasta :confused::D Ainaski Teme sano että olis suunnistus-sääntöjen mukaset kaaret. Ehkä viikonloppuna saa kaaret laittaa testiin :rolleyes:

Sami89 27.11.2013 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071576)
Ehkä viikonloppuna saa kaaret laittaa testiin :rolleyes:

Meinasitko kuin monta kertaa kaataa?:D:D Auton siis..;);)

ssuvik 27.11.2013 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1071579)
Meinasitko kuin monta kertaa kaataa?:D:D Auton siis..;);)

No eka vähä nojailla :D Mut sitte illalla kaadan melko monta kertaa (en autoa).

Sami89 27.11.2013 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071586)
Mut sitte illalla kaadan melko monta kertaa.

Pirkkaa?:p:p:p

ssuvik 27.11.2013 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1071591)
Pirkkaa?:p:p:p

Hyi :mad:

Sami89 27.11.2013 20:32

Mikäs muutes on tän auton kohtalo? Jalostuuko kilpuriks asti vai ihan vaa safarointia?

Teme74 27.11.2013 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071576)
Se on hieno, KOSKA se on Toyota :D Joo takaovet joteki jännästi lopetti toimimasta :confused::D Ainaski Teme sano että olis suunnistus-sääntöjen mukaset kaaret. Ehkä viikonloppuna saa kaaret laittaa testiin :rolleyes:

Cupin sääntöjen mukaan mä ne kaaret silloin joskus tein. Takaovi on tosiaan vähän vähemmän noiden kanssa käytössä:D Teoriassa ne käy vaikka trialiin, kunhan ensin tekee diagonaalin pääkaareen ja a-pilariin yksi vahvike.

hj 60/61 27.11.2013 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071601)
Hyi :mad:

Ei toi ymmärrä hyvän päälle...:D:D:D:eek::cool::rolleyes:

dexta 27.11.2013 21:07

Perhana, oonkos mää nähny tään kikkareen yhelä siltarumputyömaala toisela puolela Suomee tuos joku aika takaperin, tuo takasivulasin tarra näyttää nii tutulta

ssuvik 27.11.2013 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1071604)
Mikäs muutes on tän auton kohtalo? Jalostuuko kilpuriks asti vai ihan vaa safarointia?

Kyl tää pysyy safarikamppeena. Ainakin tällä tietoa :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dexta (Viesti 1071644)
Perhana, oonkos mää nähny tään kikkareen yhelä siltarumputyömaala toisela puolela Suomee tuos joku aika takaperin, tuo takasivulasin tarra näyttää nii tutulta

Todennäköisesti olet. Savossa tuli kesä ja syksy pyörittyä.

dexta 27.11.2013 21:33

Nonni, olikoha se teitin viimene työmaa niiltä osin, kävin siinä parina päivänä illansuussa ihmettelemässä

ssuvik 27.11.2013 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dexta (Viesti 1071673)
Nonni, olikoha se teitin viimene työmaa niiltä osin, kävin siinä parina päivänä illansuussa ihmettelemässä

Himalanpohjassa? Vai mikä olikaan...

mäksä 27.11.2013 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071487)
Pitääpä tehdä mittaukset, saapahan hyvän syyn juopotella kaljaa :D Mä en noista Milnerin jousista tiedä mitään. Halpoja ainakin on.

nii justiinsa,, virallinen tölkki kuva.. :D :cool::cool:

ssuvik 29.11.2013 20:55

Mittaukset suoritettu.

Kuvat alla. Kiitos Joske.

Joske 30.11.2013 00:32

Jelp vassokuu:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142851

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142850

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142852

dexta 30.11.2013 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1071674)
Himalanpohjassa? Vai mikä olikaan...

Joo, sama jorpakko.

Ohan toi autos saanu jonkuverra lisää mettäuskottavuutta näköjään.

ssuvik 01.12.2013 21:15

Ihan ei nappiin mennyt MMC:n pikkujoulut. 200m metsää->murros paskaksi. Siinä sitten vaihdella se liukkaalla kalliolla (kiitos kaikille avusta jne.). Sitten siirtymä seuraavalle pätkälle, missä ehkä 500m metsää->just vaihdettu murros paskaksi. Siinä samalla lakkasi vetämästä myös toinen etunen, mikä on sinänsä jännää, kun mitään vikaa siellä ei ollut. Lukko ja napis kiinni, mutta ei vetänyt ollenkaan :confused: Päästiin kuitenkin kotiin ehjinä. Nyt saa sitten tilailla chromot molemmille puolille. Samalla siinä sit vaihtelee kaikki tiivisteet, stefat, laakerit ja mitä kaikkee siellä nyt onkaan..

Teme74 01.12.2013 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1073215)
Ihan ei nappiin mennyt MMC:n pikkujoulut. 200m metsää->murros paskaksi. Siinä sitten vaihdella se liukkaalla kalliolla (kiitos kaikille avusta jne.). Sitten siirtymä seuraavalle pätkälle, missä ehkä 500m metsää->just vaihdettu murros paskaksi. Siinä samalla lakkasi vetämästä myös toinen etunen, mikä on sinänsä jännää, kun mitään vikaa siellä ei ollut. Lukko ja napis kiinni, mutta ei vetänyt ollenkaan :confused: Päästiin kuitenkin kotiin ehjinä. Nyt saa sitten tilailla chromot molemmille puolille. Samalla siinä sit vaihtelee kaikki tiivisteet, stefat, laakerit ja mitä kaikkee siellä nyt onkaan..

Tuntuu olevan sinullakin huonoa tuuria:eek::) Saitko ollenkaan kaaria kolisteltua puihin?

Häänrik 01.12.2013 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 (Viesti 1073230)
Tuntuu olevan sinullakin huonoa tuuria:eek::) Saitko ollenkaan kaaria kolisteltua puihin?

Naarmuja näytti ainaki olevan ku liiterillä tarkasteltiin :D

Teme74 01.12.2013 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik (Viesti 1073234)

Voi voi. Äkkiä pesu ja vahaus;):D

Kekkeruusi 01.12.2013 22:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik (Viesti 1073234)

Juu se oli ilmeisesti hiukan ahdas se eka pätkä mikä ajettiin.

Kovin oli puut lähellä ku susukilla sieltä välistä ajelin, hj on kai vielä hiukan isompi ni ahdasta on ollut varmasti !

ssuvik 02.12.2013 07:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 (Viesti 1073230)

Kyl sai nojailla. Hienosti liuku yläputkea pitkin.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 1073262)
Juu se oli ilmeisesti hiukan ahdas se eka pätkä mikä ajettiin.

Kovin oli puut lähellä ku susukilla sieltä välistä ajelin, hj on kai vielä hiukan isompi ni ahdasta on ollut varmasti !

Oli ahdasta, ja murros meni paskaksi jo ihan alussa ja alko jumittaan ohjausta, niin oli himppasen kankea :D

ssuvik 03.12.2013 21:33

Huomenna(?) tulee paketti, missä chromo-murrokset plus pitkäboori, ja kaikki kääntöpäiden tiivisteet, laakerit, stefat ymp. Lyhyttä vetaria ei vissiin löydy koko Suomesta :( Käytettyä en laita, ku kaikki muukin tulee uutta.

helmapelti 03.12.2013 21:50

Nonni, mitä ne noin poksuu?
Ei kai käänny liikaa kun ei tuosta bussista huomaa sitä, ohjaus kuin laivassa.
Eikö karpiolallakaan ole lyhkästä tikkua?
Noita cromosarjojakin mainostellaan, mutta ei kai sit löydy?

Mulle riittäis vähän orkkisia vahvemmat mut cromot on kalliita..

Sami89 03.12.2013 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1074004)
Huomenna(?) tulee paketti, missä chromo-murrokset plus pitkäboori, ja kaikki kääntöpäiden tiivisteet, laakerit, stefat ymp. Lyhyttä vetaria ei vissiin löydy koko Suomesta :( Käytettyä en laita, ku kaikki muukin tulee uutta.

Onks ihan longfieldit vai lipposchromot?

ssuvik 04.12.2013 06:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 1074024)
Nonni, mitä ne noin poksuu?
Ei kai käänny liikaa kun ei tuosta bussista huomaa sitä, ohjaus kuin laivassa.
Eikö karpiolallakaan ole lyhkästä tikkua?
Noita cromosarjojakin mainostellaan, mutta ei kai sit löydy?

Mulle riittäis vähän orkkisia vahvemmat mut cromot on kalliita..

Mä en ole syväanalyysia tehnyt, mut luulen ettei noiden orkkismurrosten kuulukaan kestää 37" renkailla :p Toinen räjähti ku suditti kiveä vasten, toinen ku rauhallisesti vinssas :D Kääntöjä on pikkusen rajotettu. Karpiolallakaan ei ollu valmiita tikkuja.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1074035)
Onks ihan longfieldit vai lipposchromot?

Lipposchromot on noi. Se sano että ei noi oo yhtään sen heikommat ku Longfielditkään. Saa nähdä miten rupeaa kestämään.. :rolleyes:

Sami89 04.12.2013 09:16

Lipposchromoista tuppaa katkeamaan se akselin tumppi siitä maljan juuresta..;)

-Sakke- 04.12.2013 10:42

No onhan noi TML-cromotkin ihan hyviä, mutta kyllä ne ennemmin antautuu ku orkkis vetarit, että ei niitä kyllä tarvi vaihtaa.

Sivu luotu: 17:27 (GMT +2).