![]() |
offi fsj/gc
5 Liiteet
Aletaas tällekki uus juttu, vaikka kyseinen auto on ilmeisesti ollu täällä ennenki. Mutta uudet tuulet puhaltaa ja mun piti laittaa tästä juttua tänne vasta kun kaikki osat on kotona, mutta kova polte on ollu rakentaa ja puhelin on täynnä kuvia. Joten alioin tekeen tätä juttua ny. etuakseli on vaihdettu ku on tulos 96 gc,n 5.2 kasi ja tomaatti niin sain murikan oikeelle puolelle.
|
3 Liiteet
ja sitte olis vähän rungon tarkistusta ensin hiekoitus ja sitte eturiiput jatkettu iskarin korvia mallailtu. Hommasin jonku voortin pikapin kolomentuuman korotussarjasta peräsin olevat iskarit.
|
Asiaa!
Tästä minä tykkään ja seuraan ainakin silmä kovana! ;)
Onkos runko ruoste vapaaa vaai vaatikos mig liimaa?? t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
Onks toi Pönnin vanha Jeep??
Komee rojekti!! |
5 Liiteet
Siinä etuiskarin korvat valmiina, vain hepattuna ku ei ole kone ja loota kotona viä niin ei viiti hitsata kauheesti kii jos joutuu jotain viä muuttaa. Vahvistin akselitki tollai foffimallii :D en tiä onko mitään ideaa??? Velipojan bleiserin akselit taipu ja rupes katkoon vetareita oikeen urakalla. Mut sehän on chevy:D
|
Mahtuukohan nuo iskarit olemaan noin vai ottaako pyörä kiinni iskariin ristijoustossa?
|
Ton korin on joku näköjään modannu ihan itse, ei ole olemassa kolmeovista Wagoneeria (noi on Wagoneerin takavalot)!!!
|
Olisko Cherokee eikä modattu
Lainaus:
In 1974 AMC resurrected the two-door Wagoneer as the Cherokee. This replaced the Jeepster Commando, whose sales had not met expectations despite an extensive 1972 revamp. The Cherokee appealed to a younger market than the Wagoneer, which was regarded more as a family SUV. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Je..._Chief_S_f.jpg http://www.4-the-love-of-jeeps.com/jeep-wagoneer.html Ja täältä löytyy Wagoneeriin osiakin :) http://tobysoffroadsparesyard.biz/wagoneer-tailgate/ |
No sitähän mä tarkoitin, Cherokee, johon on itse modattu Wagoneerin takavalot... Kun ei oo tehtaalta tommosta koskaan tullut, Wagoneer on aina 5-ovinen ja Cherokee 74-76 (vai 77 asti) kolmeovinen, sitten sitäkin tehtiin 5-ovisena!!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
6 Liiteet
Hj.n vintturi tuli hommattua ja paikallahan se on, hydrauliseks olis tarkotus tehrä ja yhrellä narulla molempiin suuntii. Takaiskarinkorvia on jo tehty ja takariiput käännetty toin niitä vähän eteenpäin samalla, nyt on riippu suoras ni on molempiin suuntiin varaa venua.
|
Tosta hytikkavintturista saa laittaa ideoita, itellä jonkinlainen visio mut lisä ei oo pahasta.
|
Lainaus:
semmoisen oo kanssa nähnyt missä on moottori ympätty suoraa matoruuviin kiinni mutta oli aivan käsittämättömän hidas tollaisenaen. muakin kiinostaa mekaaninen muuttaa hytikka vinssiksi kun on olemassa noi kaikki muut tarvittavat osat. |
Tämmösen virityksen tein omaan hinausauto projektiin, laakerikaupasta kumikoplinki kiilaurilla ja sopiva moottori akselin perään. Koplingin toinen osa piti muistaakseni sorvata millin isommaksi, niin sopi suoraan tojon akseliin. En muista kierrosnopeuksia enkä litramääriä, mutta ilmoitin hytikka liikkeeseen halutun kierrosnopeuden (olisko ollut 600rpm = tojo vetää nelosella tyhjäkäyntiä?) ja pumpun tuoton niin laskivat siellä tohon sopivan moottorin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141591 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141592 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
En ole päässyt vielä testaamaan, se projekti on ollut hetken katkolla. En nyt muista kuinka laskeskelin nopeutta, mutta vaijerin pitäis vajaata kävelynopeutta mennä?
|
7 Liiteet
yövuoroviikko takana ja ei oikeen mitään saatu aikaseks mutta huomena olis tarkotus hakee motti ja lootat yms. ja jotainhan sitä tuli tehtyäki. viimesessä kuvassa jarruputket taka-akselilla.
|
3 Liiteet
tänään niinku nukkuneenrukous mut hallille ja hytille pikku pesu. Saa maalata sen sisältä jos ei voi muuta tehdä.
|
Taka jarruletkun paikka?
Lainaus:
Itse olen suunitellut vetäväni taka jarruletkun toista iskaria pitkin ylös niin olisi paremmin suojassa risuja vastaan. Kerran on jo ollut lähes katki kun jossain risukossa edes takas joutunut vekslaamaan. t. Imso Ämmä |
Kävin hakemas auton josta kone ja lootat tulee. Koitin käymään mutta ei muuta pörähtää ja olis mukava saada käymään ennen ku alian nostaan pois ja sovitteleen uuteen runkoon. Olisko kellään sähkökaavioo moiseen vehkeeseen ja olis hyvä jos olis heti sellanen mikä poistaa ylimääräset johdot ja ne jäis mitä kone ja loota tarttee.
|
Siinä on ajonesto päällä, tarttet kaukosäätimen millä ovet auki ja sitten käyntiin:)
|
mun tietonimukaan tän ikäsessä ei pitäsi olla ajonestoo eikä ole virtalukon ympärillä semmosta lonttia joka on yleensä ajonestollisis. en silti ole aivan varma jos jollain on tarkkaa tietoo ja siitä miten ohitetaan sellanen niin kiitos jo etukäteen:D
|
Lainaus:
http://www.pirate4x4.com/forum/gener...ring-help.html |
poksin mukana kulkee vika autosta toiseen:mad: oiskos jollain halvalla kyseistä poksia
|
poksi löyty pitäs tulla huomenna matkahuoltoon ja purkuautosta joka kävi tänään viä:D
|
ja johan käy eimuutaku kone ja lootat irti:D
|
Paljonko boksi makso? Otitko "Toivotuista Osista"?
|
joo sieltä tilasin ja 200 makso. rokkiautos näytti olevan saman hintanen:D
|
5 Liiteet
motti lootapaketti olis irti ja sovittelemas runkolle. aikas pitkä paketti on toiki 2040mm kokopituus.
|
Hulppeen kokoinen talli ukolla.
|
Lainaus:
|
Tuliks tuo tekniikan luovuttaja jostain jyväskylän suunnalta...koppa näyttää tutulta
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Haha, mitäs mää sanoin! Kato Humu ei nää Jeepit ihan paskoja ole. Tarttee vain tietää, mistä vikaa etsii tai sitten vain jaksaa selvittää. Eihän nämä muuten olisi HARRASTEautoja. :p Eihän mulla kestäny kun vajaa vuosi, että sulta ostetun toisen Jeepin ABS-valon vika löyty. No se epääilty anturi-johtoyhdistelmähän se tietysti oli, mutta vasta sähkönen mittaus osoitti vian, kun muuten oli mekaanisesti ehjä. Ja niinhän se oli tämä tietokonekin, vaan mitäs teet, jos ei ole toista autoa tai poksia millä testata. Pieksämäen heppu muuten totesi päästöarvoista, että eihän siinä autossa kuulemma edes ollut katissa sisuskaluja! Ihmekös tuo sitten. Sulta ostamasi Jeepin käyntihäiriö oli kiinni irronneesta tulpanjohdosta ja kone kävi sen kiinnittämisen jälkeen ihan nätisti. Tuolla se koppa on takapihalla jo atomeiksi purettuna, kun liikenteeseen olisi pitänyt sepittää melkoisesti.
Tästä Wagosta on vaan tulossa hieno, kun saa nykytekniikkaa sisäänsä. Mekaaniset viriviriosat kuten nokka vaatinevat pidempää suuttimien ajoitusta, jottei mene kovain laihalle. Peltisarjoilla toiminee ilman. Normaalit moparin peltisarjat ei välttämättä sovi Jeepin koppaan, vaikka koneeseen kävisivätkin. |
Minkäs näkönen tuo boxi on? Mulla on jossain jemmassa 91 vuoden W150:sen boxi. Muistaakseni kyllä 360:sen ohjain.
|
3 Liiteet
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuossa ei vissiin ole ilmamassamittaria? Ilman sitä boxi ei ymmärrä nokka-akselin tuomaa parantunutta hengitystä ja lisäpolttoaineen tarvetta. Hiukan asiaa voi helpottaa nostamalla polttoainepainetta ja vaihtamalla isommat suuttimet. Tais olla Boschin suuttimet tossa, jos näin, niin isommat voi löytyä helpolla ja halvalla hyvinkin yleisistä purkuautoista.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
sori tästä offtopikista
winchesterille eihän ne mitään paskoja ole hyvin toimivat piha-autoina kumpikin ja tuonkin ajoin kuorma-auton kyytiin kun se multa lähti.Leimallehan siinäkin olis ollu puuhaa ihan omiks tarpeiks.Ja käsittäääkseni oikein toimiva moottori ei tarvi kattia päästöarvojen alittamiseen,mutta uudella katilla saa oikeat päästöt viallisellakin seoksella.Hyvä että tuonkin auton osat saa uuden elämän mää kuitenki sain semmosen opetuksen,että jeepittömässä tilassa ihminen on paljon onnellisempi :) |
Lainaus:
Tukivarrellisessa autossa on se hyvä puoli että saa tukivarren päällystä pitkin vedettyä, tarvittaessa vaikka kovassa suojaputkessa. Lehtijouseen vähän hankalampi rakentaa.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Jaaha tämäki vähän nytkähtäny eteenpäi. Moottorinkorvat ja lootankorva valmiina joutu tekeen moottorinkorvaan tollasen kolonki että mahtuu rattiakseli simpukalle.
|
5 Liiteet
Ajattelin kokeilla tollasta topparia ku mones vilimis nähny etupyörän pökkäävän johonki kantoon ja vääntyy yliniskojensa aikas raakannäkösesti. Velipoijan latseri ainaski hajotti murroksen juurikin sen takia ku esim. kuskinetupyörä oli vähän painunu ja kääntyneenä apukuskin suuntaan, siitä vinssillä vähän heleppas eikä ruvennutkaan pyörä nouseen ni käänty yli ja hajos. Nyt oli viä helppo tehdä ku on napa tyhjä ja välitystä orotelles. Vaihtelin jakiksenki ku oli tommonen 208 kotona ja sopiki kohtuudella:eek:
|
7 Liiteet
Tänää sain koneen kunnolla paikoille omille korville. Syylärille kehystä jostä tuliki tollanen kippaava malli:D ihan sen takia ku on nokkapelli yllättävän matalalla:mad: ja jos joutuu viä kallistaa lisää niin se on nyt helppoo ropelli pois ja sähkötuulettimia tilalle ni tilaa tulee ja silti on HUOLTOYSTÄVÄLLINEN KU ONHAN KYSE JEEPISTÄ:D Jotain tukiakin tuli tehtyä iskareiden yläpäähän
|
Mitäs mieltä ootte pitäiskö tehdä viä tractionbarit molempiin päihin jos käyttää 35 kummeja eikä isonna milloinkaa:D
|
10 Liiteet
Taas oli pyhä ja jotain teinkin, siivosin hallin ja purin loput gc stä. mitä luulen tarttevani siitä. Kartaanit tein vagoneerin omista, takakartaanin joutu lyhentään noin 15 cm ja etu jatkaan noin 20cm sitte hinuutin rungon ja kopperon pihalle sovitin niitä hiukan ja ihme kyllä sopikin viä:) runkoon tarttis tehdä viä muutama vinssin narun lenkki kuhan sais värkkiä ja pohja panssarit, ni sitte sais purkaa ja maalataja taas kasata:D. nyt kun ei ollu värkkiä koko kyläs tehdä runkoo loppuun niin korin kimppuun siis. helemat uusiks ku on vähän kurtus ja korin kiinnitys korvat uusiks ku pyörii mutterit läpi:mad:.
|
Käännä takakardaanin etupäätä rihloistaan, että on samassa linjassa takalenkkien kanssa, ettei tule hirveitä värinä murheita.
|
Lainaus:
|
13 Liiteet
koppia on tullu vähän hitsailtua hiukan helemaa ja takalattiaa johon tulee gc n. muovitankki. Purkutuomion saanut clas puimuri on oiva laite noihin korjauspeltiosiin:D viljasäiliön kansi on peräluukun lattiana ja kyseisen säiliön yläreunasta sai hyvät helmavärkit ja onmeinaan maalatut sisältäki:rolleyes:. korinkorvan paikat on reirattu ku pyöri mutterit läpi ja osa oli revenny irti:eek: nuo sisäkuvat on vähän hassuja ku ovat väärinpäin, koittakaa saada selvää:D
|
FSJ!
Terve.
Varsin hyvältä näyttää! Etkö palkkia helman tilalle laita? Vai tuleeko jonkin toisenlainen nojailu rauta? Mukava asento tehdä helma noin päin, eipä mene kipunat kaula aukosta eikä hihasta sisään! t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
10 Liiteet
korin pellitys hommat olis lattiasta tehty ja saumakitit vedetty joten maalia odotta lattian alapuoli. välihommina vaihtelin rattiakselin kokonaan niin saa virtalukon sopiin paremmin sähköille ja sai siinä tilttiratinki:p sitte alioin muuttaa pakosarjoja ku ei ihan asu kohdalle.
|
Joutuuks paljonki muuttaan sarjoja?
|
Lainaus:
|
Hyvännäkönen pohja tosa kopas, vai onko jo neliökaupal laitettu uutta?
|
Lainaus:
|
4 Liiteet
Tuli vähä roiskastua hemppeliä lattiaa. Seuraava vaihe olis nostaa koppi rungolle ja laittaa etupään pelleille kiinnitys korvat ku meinaan että ei tulsi muutakuin pintapellit nokkaan. Sitte voiski vähän oikoa kylkiä ja maalata sisältä ja ulkoa.
|
5 Liiteet
peltisatsit ois muuteltu sopiviks ja koppi rungolla etupään pellitystä suunnitteilla, kai se täytyy maalata ja oikoo kyljet samalla.
|
5 Liiteet
jotain pientä taas ovia sovittelin ja pellitin ja lokarinkaarilevikkeet eteen taakse saman tyyliset. On kyllä hyviä noi purkupuimurit tos pihas:p kaarilevikkeihin hytikka putkee reunaan ja puimurinsivupeltiä levikkeeks:D
|
On se vaan tyyllikäs perhesportti ja asialliset levikkeet teit.
Olisko noissa puimureissa ylimääräsiä orbi kilkkeitä mun suizaan |
Komee Jeeppi tästäki tulee. Ehkä ulkonäkö kaipais pikkusen isompia renkaita:rolleyes: ....nooh, makuasia tietty.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
12 Liiteet
Lainaus:
|
7 Liiteet
Vaimo tuli käymään hallilla ja laitoin heti sutin käteen siitä se läks kaaret väris. Ite tein pikku pelli hommia esti sai kuskinkylki lekaa sisältäpäin, apparinovikin tartti pikku soiron pohjaan ja tollaset siaraimetki tuli laitettua. Kuskin ovi ei mahtunu reikäänsä, mutta koritunkkia vähän ni mahtuu:D
|
8 Liiteet
Peruutusvaloja, työvaloja laiteltu ja taakse levikkeet tuli sunnuntaina tehtyä. Tänään kävin tekees nokkapalaan alakorvat ja muutin vähän yläkorvia nyt sopii nokkapelti omiin lukkoihin kii, tänpäiväsestä ei oo kuvia viä:p nyt on kaks viimestä kuvaa on nokkapalan kiinnityksestä
|
8 Liiteet
Tämäviikonloppu meni sutihommis.
|
14 Liiteet
Tänään sain aikaslailla viimiset korinosat väriin ja etupuskuriakin vähän suunnittelin. Aikaa vievää hommaa toi peittely ja pois repiminen:mad: Taas puimurin takapäästä vähän valmiiks kantattua peltisuojusta pensatankille ja tuli tehtyä tommonen tankkausputkisysteemi että saa ton takalaidan pois traijalikisoja ajatellen ja onhan se mukavampi kesällä muutenki että saaton takalaidan helpolla pois jos käy josain ajelemas.
|
4 Liiteet
Tänään olin vähänaikaa hallilla ja kasailin noita eilenmaalattuja osia ja pensatankin kasailin kaikki mitä voi eli tankkausputket, huohotin, sähköt ja tietenki moottorillemenevän letkun toin suojasta ulos. nyt tarttis viä tehdä puskurit niin sitte vois nostaa korin pois rungolta ja maalata runko ja akselit ym...
|
Hyvän näkönen siitä tuli.
Joo tuo maalaus homma on melko kova työ jos hyvän haluaa. Ei sitä yhtäkkiä uskokkaan paljoko siinä on tekemistä mutta onneks lopputulos USEIMMITEN palkitsee:cool: |
Lainaus:
|
Sehän on komee!!!
|
Jos tuo tankki on samaa kokoluokkaa kun suojakin, niin sillä ajelee jo aika pitkän safarin ilman välitankkauksia ;)
Olikos noissa puimureissa läpivetäviä ohjaussylkkyjä ollenkaan? Pirun hieno FSJ tulossa! Kesällä Raisioon trialia ajelemaan! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
Etupuskuri tuli hitsailtua loppuun ja tehtyä muutama putki lisää vinssin narun liuku pitää viä tehdä. takapuskurin tarttis kans tehä niin sais ottaa korin pois ja maalata loput eli runko, akselit, puskurit ja panssarin.
|
10 Liiteet
Takapuskurista tuli tommonen putkihässäkkä, pohjapanssaripelti olis taitettuna ja kulmaraudat hitsattuna jotka pökkää helmaan (jos osuu kiveen tai kantoon:p) ns. helmaputket tulee viä mutta teen ne sitte ku on pelkkä runko taas työnalla. taakse tein vinssinnarulle tollasen pylpyrän missä on koukku valmiina ja kiinteenä niin se toimii takakoukkuna ja taittona eteen samalla en tiä toimiiko mutta muutetaan sitte ku menee hermo:D (koukku puuttuu viä kuvasta)
|
13 Liiteet
Narun linjausta ja pohjapanssaria helmaputkilla ja sisustus värkkiä on hommailtu. Liukukita tuli eteen tollanen mallia raju:D ja pakosarjat olis jyrsitty suoraks niitä piti vahan kääntää laipoista ni jouduin hitsaan ne uusiks kii ja oikaseen.
|
15 Liiteet
Pohjapanssari tuli valmiiks, liukukita etupäähän ja etukartaanille tollanen kolo välipalkkiin. Käsijarruvaijerille tollanen putki ku jouduin siirtään välipalkkia ni on vaijeri vähä pitkä. Pikku puhallus ja värit selekää.
|
Hyvän näköstä tekemistä :)
|
Lainaus:
|
8 Liiteet
Kasailua aliettu ja pakoputket tehty ni eikös sitte saa nostaa kopin päälle:D nois kuvis missä on kuvattu noita pakoputkia niin siinä on tollanen ohkasempi putki kuvaamas vinssin narua rakennusvaihees. Kuinkas herkkä sellanen vinssin naru on kuumuudelle, on tos ainakin kymmenensenttiä vaimentimesta matkaa naruun.
|
FSJ!!!
Aiku näyttää hyvältä!
Olisko vaijjeri kuitenkin paree sielä mahan alla ja pakoputken kuumuudessa? Mitenkäs toi boggeri täyttää savivellillä ja vedellä ton pakoputken kun pää on siinä tyrkyllä, vai onko niin voimallisesti kaasuja ulos että ei ole pelkoa moisesta? t. Ismo Ämmä |
Putken ja vaimentimen kylkeen lämpösuoja pelti 20-30mm irti putkesta, niin kai se naru viihtyy siellä hyvin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Nyt ois koppi päällä ja sähköhommia olis seuraavaks ja vaijereita ym. mukavaa. Huomena koittais saada käymään niin vois ottaa kierrosluvun ilmastoinninkompuralta hytikka pumppuavarten ni vois järkeillä siivapyörää sen mukaan.
|
3 Liiteet
Sähköjenkans painittu tämä viikonloppu ja pikku pulmaan törmätty noitten jenkkitakavalojenkans mullaku on grandin rattiakseli ja vagon sähköt valojen suhteen joten grandis on takana keltaset vilkut omilla polttimoilla ja vagos on punaset vilkut samalla polttimolla ku jarruvalo ja senverran kerkesin tänään järkeileen että vilkkukatkasialla tapahtuu se vaihto eli jarruvalo muuttuu vilkuks. Kun grandin vilkkukatkasia on ns. normaali eli sinne menee vaan vilkun tieto ja lähtee siitä taakse. Onko mitenkään mahdollista muuttaa johdoilla että saisin pysyyn grandin vilkkukatkasian vai täytyykö tehdä kaikki uusiks.
|
Sivu luotu: 01:25 (GMT +2). |