Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   offi fsj/gc (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117139)

piippu79 09.11.2013 13:42

offi fsj/gc
 
5 Liiteet
Aletaas tällekki uus juttu, vaikka kyseinen auto on ilmeisesti ollu täällä ennenki. Mutta uudet tuulet puhaltaa ja mun piti laittaa tästä juttua tänne vasta kun kaikki osat on kotona, mutta kova polte on ollu rakentaa ja puhelin on täynnä kuvia. Joten alioin tekeen tätä juttua ny. etuakseli on vaihdettu ku on tulos 96 gc,n 5.2 kasi ja tomaatti niin sain murikan oikeelle puolelle.

piippu79 09.11.2013 13:55

3 Liiteet
ja sitte olis vähän rungon tarkistusta ensin hiekoitus ja sitte eturiiput jatkettu iskarin korvia mallailtu. Hommasin jonku voortin pikapin kolomentuuman korotussarjasta peräsin olevat iskarit.

ImacInnes 09.11.2013 14:01

Asiaa!
 
Tästä minä tykkään ja seuraan ainakin silmä kovana! ;)
Onkos runko ruoste vapaaa vaai vaatikos mig liimaa??

t. Ismo Ämmä

piippu79 09.11.2013 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1063919)
Tästä minä tykkään ja seuraan ainakin silmä kovana! ;)
Onkos runko ruoste vapaaa vaai vaatikos mig liimaa??

t. Ismo Ämmä

täysin ruostevapaa oli runko

Jare 09.11.2013 18:04

Onks toi Pönnin vanha Jeep??
Komee rojekti!!

piippu79 09.11.2013 18:09

5 Liiteet
Siinä etuiskarin korvat valmiina, vain hepattuna ku ei ole kone ja loota kotona viä niin ei viiti hitsata kauheesti kii jos joutuu jotain viä muuttaa. Vahvistin akselitki tollai foffimallii :D en tiä onko mitään ideaa??? Velipojan bleiserin akselit taipu ja rupes katkoon vetareita oikeen urakalla. Mut sehän on chevy:D

Arska 09.11.2013 18:16

Mahtuukohan nuo iskarit olemaan noin vai ottaako pyörä kiinni iskariin ristijoustossa?

JAMANT 09.11.2013 18:46

Ton korin on joku näköjään modannu ihan itse, ei ole olemassa kolmeovista Wagoneeria (noi on Wagoneerin takavalot)!!!

Byrocrat 09.11.2013 21:09

Olisko Cherokee eikä modattu
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1064032)
Ton korin on joku näköjään modannu ihan itse, ei ole olemassa kolmeovista Wagoneeria (noi on Wagoneerin takavalot)!!!

Ettei olis joku tällainen eikä modattu :)

In 1974 AMC resurrected the two-door Wagoneer as the Cherokee. This replaced the Jeepster Commando, whose sales had not met expectations despite an extensive 1972 revamp. The Cherokee appealed to a younger market than the Wagoneer, which was regarded more as a family SUV.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Je..._Chief_S_f.jpg

http://www.4-the-love-of-jeeps.com/jeep-wagoneer.html

Ja täältä löytyy Wagoneeriin osiakin :)

http://tobysoffroadsparesyard.biz/wagoneer-tailgate/

JAMANT 09.11.2013 21:25

No sitähän mä tarkoitin, Cherokee, johon on itse modattu Wagoneerin takavalot... Kun ei oo tehtaalta tommosta koskaan tullut, Wagoneer on aina 5-ovinen ja Cherokee 74-76 (vai 77 asti) kolmeovinen, sitten sitäkin tehtiin 5-ovisena!!

piippu79 10.11.2013 00:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1064006)
Onks toi Pönnin vanha Jeep??
Komee rojekti!!

en tiä kangasalata hain muutama viikko sitte oli tää myynnis hetken. tää kori on rakennettu 95 vuonna kaaret ja lattiat laskettu.

piippu79 10.11.2013 00:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1064012)
Mahtuukohan nuo iskarit olemaan noin vai ottaako pyörä kiinni iskariin ristijoustossa?

Ei ota mutta liki liippaa ja vanteet tarttis muutenki levittää ku ottaa jousiin kii ku kääntää kaikki. Eikä viittis kauheesti rajottaa ohjausta ku on muutenki tommonen rohojo.

piippu79 10.11.2013 00:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1064032)
Ton korin on joku näköjään modannu ihan itse, ei ole olemassa kolmeovista Wagoneeria (noi on Wagoneerin takavalot)!!!

Joo takanurkat on vaihdettu joskus.

piippu79 10.11.2013 01:08

6 Liiteet
Hj.n vintturi tuli hommattua ja paikallahan se on, hydrauliseks olis tarkotus tehrä ja yhrellä narulla molempiin suuntii. Takaiskarinkorvia on jo tehty ja takariiput käännetty toin niitä vähän eteenpäin samalla, nyt on riippu suoras ni on molempiin suuntiin varaa venua.

piippu79 10.11.2013 18:26

Tosta hytikkavintturista saa laittaa ideoita, itellä jonkinlainen visio mut lisä ei oo pahasta.

tapsa4x4 10.11.2013 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1064514)
Tosta hytikkavintturista saa laittaa ideoita, itellä jonkinlainen visio mut lisä ei oo pahasta.

Oon nähnyt sellaisen missä on teollisuus ketju välitys välissä ja pelas ihan hyvin kuuleman vuosia.

semmoisen oo kanssa nähnyt missä on moottori ympätty suoraa matoruuviin kiinni mutta oli aivan käsittämättömän hidas tollaisenaen.


muakin kiinostaa mekaaninen muuttaa hytikka vinssiksi kun on olemassa noi kaikki muut tarvittavat osat.

Mase 10.11.2013 19:59

Tämmösen virityksen tein omaan hinausauto projektiin, laakerikaupasta kumikoplinki kiilaurilla ja sopiva moottori akselin perään. Koplingin toinen osa piti muistaakseni sorvata millin isommaksi, niin sopi suoraan tojon akseliin. En muista kierrosnopeuksia enkä litramääriä, mutta ilmoitin hytikka liikkeeseen halutun kierrosnopeuden (olisko ollut 600rpm = tojo vetää nelosella tyhjäkäyntiä?) ja pumpun tuoton niin laskivat siellä tohon sopivan moottorin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141591

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141592

piippu79 10.11.2013 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1064578)
Tämmösen virityksen tein omaan hinausauto projektiin, laakerikaupasta kumikoplinki kiilaurilla ja sopiva moottori akselin perään. Koplingin toinen osa piti muistaakseni sorvata millin isommaksi, niin sopi suoraan tojon akseliin. En muista kierrosnopeuksia enkä litramääriä, mutta ilmoitin hytikka liikkeeseen halutun kierrosnopeuden (olisko ollut 600rpm = tojo vetää nelosella tyhjäkäyntiä?) ja pumpun tuoton niin laskivat siellä tohon sopivan moottorin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141591

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141592

Tällästä kaavailinki itellekki. Mulla on kolme uutta moottoria erikokoisia, minkä kokonen toi on? Sitte mun täytyy varmaan kattoo pumpulle joku välitys ku ei taira olla sellasta pumppua joka kestää 6500 kierroksia suoraa kampuralta, pitää laittaa hihna veto johonki ilimastoinnin kompuran paikalle.

piippu79 12.11.2013 01:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1064601)
Tällästä kaavailinki itellekki. Mulla on kolme uutta moottoria erikokoisia, minkä kokonen toi on? Sitte mun täytyy varmaan kattoo pumpulle joku välitys ku ei taira olla sellasta pumppua joka kestää 6500 kierroksia suoraa kampuralta, pitää laittaa hihna veto johonki ilimastoinnin kompuran paikalle.

Ookkos kokeillu kuinka nopee toi on. Kattelin vaan noita hytikkamoottoreitten kierroslukuja, useimmis max 300rmin ja jos hj pyörii 600 ni voip olla hidas

Mase 12.11.2013 07:46

En ole päässyt vielä testaamaan, se projekti on ollut hetken katkolla. En nyt muista kuinka laskeskelin nopeutta, mutta vaijerin pitäis vajaata kävelynopeutta mennä?

piippu79 15.11.2013 09:45

7 Liiteet
yövuoroviikko takana ja ei oikeen mitään saatu aikaseks mutta huomena olis tarkotus hakee motti ja lootat yms. ja jotainhan sitä tuli tehtyäki. viimesessä kuvassa jarruputket taka-akselilla.

piippu79 15.11.2013 18:06

3 Liiteet
tänään niinku nukkuneenrukous mut hallille ja hytille pikku pesu. Saa maalata sen sisältä jos ei voi muuta tehdä.

ImacInnes 15.11.2013 18:29

Taka jarruletkun paikka?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1066556)
yövuoroviikko takana ja ei oikeen mitään saatu aikaseks mutta huomena olis tarkotus hakee motti ja lootat yms. ja jotainhan sitä tuli tehtyäki. viimesessä kuvassa jarruputket taka-akselilla.

Hyvältä näyttää.
Itse olen suunitellut vetäväni taka jarruletkun toista iskaria pitkin ylös niin olisi paremmin suojassa risuja vastaan. Kerran on jo ollut lähes katki kun jossain risukossa edes takas joutunut vekslaamaan.

t. Imso Ämmä

piippu79 20.11.2013 12:43

Kävin hakemas auton josta kone ja lootat tulee. Koitin käymään mutta ei muuta pörähtää ja olis mukava saada käymään ennen ku alian nostaan pois ja sovitteleen uuteen runkoon. Olisko kellään sähkökaavioo moiseen vehkeeseen ja olis hyvä jos olis heti sellanen mikä poistaa ylimääräset johdot ja ne jäis mitä kone ja loota tarttee.

p.jäppinen 20.11.2013 19:12

Siinä on ajonesto päällä, tarttet kaukosäätimen millä ovet auki ja sitten käyntiin:)

piippu79 20.11.2013 20:43

mun tietonimukaan tän ikäsessä ei pitäsi olla ajonestoo eikä ole virtalukon ympärillä semmosta lonttia joka on yleensä ajonestollisis. en silti ole aivan varma jos jollain on tarkkaa tietoo ja siitä miten ohitetaan sellanen niin kiitos jo etukäteen:D

Jeeper 20.11.2013 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1068793)
mun tietonimukaan tän ikäsessä ei pitäsi olla ajonestoo eikä ole virtalukon ympärillä semmosta lonttia joka on yleensä ajonestollisis. en silti ole aivan varma jos jollain on tarkkaa tietoo ja siitä miten ohitetaan sellanen niin kiitos jo etukäteen:D


http://www.pirate4x4.com/forum/gener...ring-help.html

piippu79 25.11.2013 07:16

poksin mukana kulkee vika autosta toiseen:mad: oiskos jollain halvalla kyseistä poksia

piippu79 25.11.2013 16:26

poksi löyty pitäs tulla huomenna matkahuoltoon ja purkuautosta joka kävi tänään viä:D

piippu79 27.11.2013 06:40

ja johan käy eimuutaku kone ja lootat irti:D

WinChester 28.11.2013 11:50

Paljonko boksi makso? Otitko "Toivotuista Osista"?

piippu79 29.11.2013 18:50

joo sieltä tilasin ja 200 makso. rokkiautos näytti olevan saman hintanen:D

piippu79 29.11.2013 19:54

5 Liiteet
motti lootapaketti olis irti ja sovittelemas runkolle. aikas pitkä paketti on toiki 2040mm kokopituus.

454SS 29.11.2013 20:26

Hulppeen kokoinen talli ukolla.

WinChester 29.11.2013 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1072355)
joo sieltä tilasin ja 200 makso. rokkiautos näytti olevan saman hintanen:D

Kova oli kyllä hinta. No mutta nyt ainakin auto toimii ja hyvä niin. Tossahan aihiossa ei taida tarvita edes kattia, joten koneesta saa enempi poweria kuin orkkiksesta. Saiskohan sieltä jostain lisää syöttöä...? :D

Humu 29.11.2013 23:23

Tuliks tuo tekniikan luovuttaja jostain jyväskylän suunnalta...koppa näyttää tutulta

piippu79 30.11.2013 00:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 1072409)
Hulppeen kokoinen talli ukolla.

tallis on kyllä neliöitä mutta on siä romuaki:D

piippu79 30.11.2013 00:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja WinChester (Viesti 1072412)
Kova oli kyllä hinta. No mutta nyt ainakin auto toimii ja hyvä niin. Tossahan aihiossa ei taida tarvita edes kattia, joten koneesta saa enempi poweria kuin orkkiksesta. Saiskohan sieltä jostain lisää syöttöä...? :D

joo nokkaakseli peltisarjat ym pientä ni sais pelaan hyvin ja hiukan pirteyttä ku noihan on vähä laiskansitkeitä vakiona. Itteasiassa vois peltisarjat kiinnostaa jos jollain on nurkis moparin pikkulohkoon sopivat (eikös ne kaikki käy sekasin) olis vaan helppo tehdä putket nyt ku koppa on sivus.

piippu79 30.11.2013 00:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Humu (Viesti 1072504)
Tuliks tuo tekniikan luovuttaja jostain jyväskylän suunnalta...koppa näyttää tutulta

joo pieksamäeltä

WinChester 30.11.2013 08:44

Haha, mitäs mää sanoin! Kato Humu ei nää Jeepit ihan paskoja ole. Tarttee vain tietää, mistä vikaa etsii tai sitten vain jaksaa selvittää. Eihän nämä muuten olisi HARRASTEautoja. :p Eihän mulla kestäny kun vajaa vuosi, että sulta ostetun toisen Jeepin ABS-valon vika löyty. No se epääilty anturi-johtoyhdistelmähän se tietysti oli, mutta vasta sähkönen mittaus osoitti vian, kun muuten oli mekaanisesti ehjä. Ja niinhän se oli tämä tietokonekin, vaan mitäs teet, jos ei ole toista autoa tai poksia millä testata. Pieksämäen heppu muuten totesi päästöarvoista, että eihän siinä autossa kuulemma edes ollut katissa sisuskaluja! Ihmekös tuo sitten. Sulta ostamasi Jeepin käyntihäiriö oli kiinni irronneesta tulpanjohdosta ja kone kävi sen kiinnittämisen jälkeen ihan nätisti. Tuolla se koppa on takapihalla jo atomeiksi purettuna, kun liikenteeseen olisi pitänyt sepittää melkoisesti.

Tästä Wagosta on vaan tulossa hieno, kun saa nykytekniikkaa sisäänsä. Mekaaniset viriviriosat kuten nokka vaatinevat pidempää suuttimien ajoitusta, jottei mene kovain laihalle. Peltisarjoilla toiminee ilman. Normaalit moparin peltisarjat ei välttämättä sovi Jeepin koppaan, vaikka koneeseen kävisivätkin.

pjtk 30.11.2013 08:53

Minkäs näkönen tuo boxi on? Mulla on jossain jemmassa 91 vuoden W150:sen boxi. Muistaakseni kyllä 360:sen ohjain.

piippu79 30.11.2013 11:50

3 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 1072587)
Minkäs näkönen tuo boxi on? Mulla on jossain jemmassa 91 vuoden W150:sen boxi. Muistaakseni kyllä 360:sen ohjain.

tollanen on pirtin portaalla:D ja näis on vuosimalli siinä tarrassa ja sen pitäis vissiin täsmätä jotenki.

piippu79 30.11.2013 11:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja WinChester (Viesti 1072578)
Haha, mitäs mää sanoin! Kato Humu ei nää Jeepit ihan paskoja ole. Tarttee vain tietää, mistä vikaa etsii tai sitten vain jaksaa selvittää. Eihän nämä muuten olisi HARRASTEautoja. :p Eihän mulla kestäny kun vajaa vuosi, että sulta ostetun toisen Jeepin ABS-valon vika löyty. No se epääilty anturi-johtoyhdistelmähän se tietysti oli, mutta vasta sähkönen mittaus osoitti vian, kun muuten oli mekaanisesti ehjä. Ja niinhän se oli tämä tietokonekin, vaan mitäs teet, jos ei ole toista autoa tai poksia millä testata. Pieksämäen heppu muuten totesi päästöarvoista, että eihän siinä autossa kuulemma edes ollut katissa sisuskaluja! Ihmekös tuo sitten. Sulta ostamasi Jeepin käyntihäiriö oli kiinni irronneesta tulpanjohdosta ja kone kävi sen kiinnittämisen jälkeen ihan nätisti. Tuolla se koppa on takapihalla jo atomeiksi purettuna, kun liikenteeseen olisi pitänyt sepittää melkoisesti.

Tästä Wagosta on vaan tulossa hieno, kun saa nykytekniikkaa sisäänsä. Mekaaniset viriviriosat kuten nokka vaatinevat pidempää suuttimien ajoitusta, jottei mene kovain laihalle. Peltisarjoilla toiminee ilman. Normaalit moparin peltisarjat ei välttämättä sovi Jeepin koppaan, vaikka koneeseen kävisivätkin.

kai se pikku nokan kestää ilman suuttimien ajotustakin ja peltisatsit tarttis olla nyt jo ku konetta sovittelee, jos se on jostain pienestä kii niin olis helppo viä muuttaa jotain muutaki

Mase 30.11.2013 12:17

Tuossa ei vissiin ole ilmamassamittaria? Ilman sitä boxi ei ymmärrä nokka-akselin tuomaa parantunutta hengitystä ja lisäpolttoaineen tarvetta. Hiukan asiaa voi helpottaa nostamalla polttoainepainetta ja vaihtamalla isommat suuttimet. Tais olla Boschin suuttimet tossa, jos näin, niin isommat voi löytyä helpolla ja halvalla hyvinkin yleisistä purkuautoista.

piippu79 30.11.2013 13:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1072665)
Tuossa ei vissiin ole ilmamassamittaria? Ilman sitä boxi ei ymmärrä nokka-akselin tuomaa parantunutta hengitystä ja lisäpolttoaineen tarvetta. Hiukan asiaa voi helpottaa nostamalla polttoainepainetta ja vaihtamalla isommat suuttimet. Tais olla Boschin suuttimet tossa, jos näin, niin isommat voi löytyä helpolla ja halvalla hyvinkin yleisistä purkuautoista.

ei ole ilmamäärämittaria ei mutta otin pensapumpulta paineenrajotinventtiilin pois käytöstä ni nosti pensanpaineet 4paariin ja kävi kovin rikkaanolosesti:rolleyes:

Mase 30.11.2013 13:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1072689)
ei ole ilmamäärämittaria ei mutta otin pensapumpulta paineenrajotinventtiilin pois käytöstä ni nosti pensanpaineet 4paariin ja kävi kovin rikkaanolosesti:rolleyes:

Letkun irti vai kokonaan paineensäätimen pois? Letkun irroitus nostaa paineet samaan mitä wot (wide open throttle) tilanteessa paineet on normaalistikin, eli tilanne ei muutu muuta kuin osakaasun ja tyhjäkäynnin osalta. Varmin tapa on laittaa seosmittari tai pakolämpömittari kojelautaan ja anturi putkeen, ettei turhaan tule poltettua venttiileitä laihalla seoksella.

piippu79 30.11.2013 14:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1072695)
Letkun irti vai kokonaan paineensäätimen pois? Letkun irroitus nostaa paineet samaan mitä wot (wide open throttle) tilanteessa paineet on normaalistikin, eli tilanne ei muutu muuta kuin osakaasun ja tyhjäkäynnin osalta. Varmin tapa on laittaa seosmittari tai pakolämpömittari kojelautaan ja anturi putkeen, ettei turhaan tule poltettua venttiileitä laihalla seoksella.

elikkä tässä on niinsanottu ylipaine venttiili tankissa pumpun yhteydessä heti pumpun jälkeen, elikkä kun pumppu nostaa paineen yli 2,5baaria niin venttiili aukee ja päästää ylimääräsen tankkiin. otin pumpulta venttiilillemenevän letkun irti ja laitoin sen suoraan meneen suutintukkiin jakun pumppu käy sen kaks-sekunttia mitä poksi käskyttää niin paine on joku 4,5-5 baaria ja kun laitan käymään niin paine tasaantuu 4 baariin ja kun kaasutan niin paine ei juurikaan muutu. mustaa lykkää reilusti ja haisee hyvin rikkaalta. Voishan se olla että pitää vähän tehdä noita suutin juttuja ja semmosia mutta laitetaan ny esti kasaan koko peli. :)

Humu 30.11.2013 17:50

sori tästä offtopikista

winchesterille eihän ne mitään paskoja ole hyvin toimivat piha-autoina kumpikin ja tuonkin ajoin kuorma-auton kyytiin kun se multa lähti.Leimallehan siinäkin olis ollu puuhaa ihan omiks tarpeiks.Ja käsittäääkseni oikein toimiva moottori ei tarvi kattia päästöarvojen alittamiseen,mutta uudella katilla saa oikeat päästöt viallisellakin seoksella.Hyvä että tuonkin auton osat saa uuden elämän mää kuitenki sain semmosen opetuksen,että jeepittömässä tilassa ihminen on paljon onnellisempi :)

Timo_L 30.11.2013 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1066678)
Hyvältä näyttää.
Itse olen suunitellut vetäväni taka jarruletkun toista iskaria pitkin ylös niin olisi paremmin suojassa risuja vastaan. Kerran on jo ollut lähes katki kun jossain risukossa edes takas joutunut vekslaamaan.

t. Imso Ämmä

Ei se iskarikaan oikein toimi, kun siinä on pakko jättää joku lenkki kuitenkin roikkumaan.

Tukivarrellisessa autossa on se hyvä puoli että saa tukivarren päällystä pitkin vedettyä, tarvittaessa vaikka kovassa suojaputkessa. Lehtijouseen vähän hankalampi rakentaa..

pjtk 30.11.2013 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1072653)
tollanen on pirtin portaalla:D ja näis on vuosimalli siinä tarrassa ja sen pitäis vissiin täsmätä jotenki.

Jaa'a ei kyllä näytä ihan samalta, mitä ny muistan. Koitan tarkistaa boxin kun sen käsiini löydän.

piippu79 01.12.2013 09:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1072822)
Ei se iskarikaan oikein toimi, kun siinä on pakko jättää joku lenkki kuitenkin roikkumaan.

Tukivarrellisessa autossa on se hyvä puoli että saa tukivarren päällystä pitkin vedettyä, tarvittaessa vaikka kovassa suojaputkessa. Lehtijouseen vähän hankalampi rakentaa..

nii se on vähä maku asia, rikki se menee kuitenki oli se missä vaan paitti jos kerää ne kaikki jarruputket takakoppiin:D

piippu79 28.12.2013 22:34

3 Liiteet
Jaaha tämäki vähän nytkähtäny eteenpäi. Moottorinkorvat ja lootankorva valmiina joutu tekeen moottorinkorvaan tollasen kolonki että mahtuu rattiakseli simpukalle.

piippu79 28.12.2013 23:01

5 Liiteet
Ajattelin kokeilla tollasta topparia ku mones vilimis nähny etupyörän pökkäävän johonki kantoon ja vääntyy yliniskojensa aikas raakannäkösesti. Velipoijan latseri ainaski hajotti murroksen juurikin sen takia ku esim. kuskinetupyörä oli vähän painunu ja kääntyneenä apukuskin suuntaan, siitä vinssillä vähän heleppas eikä ruvennutkaan pyörä nouseen ni käänty yli ja hajos. Nyt oli viä helppo tehdä ku on napa tyhjä ja välitystä orotelles. Vaihtelin jakiksenki ku oli tommonen 208 kotona ja sopiki kohtuudella:eek:

piippu79 28.12.2013 23:19

7 Liiteet
Tänää sain koneen kunnolla paikoille omille korville. Syylärille kehystä jostä tuliki tollanen kippaava malli:D ihan sen takia ku on nokkapelli yllättävän matalalla:mad: ja jos joutuu viä kallistaa lisää niin se on nyt helppoo ropelli pois ja sähkötuulettimia tilalle ni tilaa tulee ja silti on HUOLTOYSTÄVÄLLINEN KU ONHAN KYSE JEEPISTÄ:D Jotain tukiakin tuli tehtyä iskareiden yläpäähän

piippu79 29.12.2013 23:31

Mitäs mieltä ootte pitäiskö tehdä viä tractionbarit molempiin päihin jos käyttää 35 kummeja eikä isonna milloinkaa:D

piippu79 07.01.2014 11:44

10 Liiteet
Taas oli pyhä ja jotain teinkin, siivosin hallin ja purin loput gc stä. mitä luulen tarttevani siitä. Kartaanit tein vagoneerin omista, takakartaanin joutu lyhentään noin 15 cm ja etu jatkaan noin 20cm sitte hinuutin rungon ja kopperon pihalle sovitin niitä hiukan ja ihme kyllä sopikin viä:) runkoon tarttis tehdä viä muutama vinssin narun lenkki kuhan sais värkkiä ja pohja panssarit, ni sitte sais purkaa ja maalataja taas kasata:D. nyt kun ei ollu värkkiä koko kyläs tehdä runkoo loppuun niin korin kimppuun siis. helemat uusiks ku on vähän kurtus ja korin kiinnitys korvat uusiks ku pyörii mutterit läpi:mad:.

Mase 07.01.2014 18:45

Käännä takakardaanin etupäätä rihloistaan, että on samassa linjassa takalenkkien kanssa, ettei tule hirveitä värinä murheita.

piippu79 07.01.2014 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1088969)
Käännä takakardaanin etupäätä rihloistaan, että on samassa linjassa takalenkkien kanssa, ettei tule hirveitä värinä murheita.

juu on tarkotus kattoo ne kuntoon ja vaihtaa viä ristikot kaikkiin niveliin mut maalaan esti ja noi on vaan mittausta ja sovitusta varten paikalla

piippu79 16.01.2014 21:54

13 Liiteet
koppia on tullu vähän hitsailtua hiukan helemaa ja takalattiaa johon tulee gc n. muovitankki. Purkutuomion saanut clas puimuri on oiva laite noihin korjauspeltiosiin:D viljasäiliön kansi on peräluukun lattiana ja kyseisen säiliön yläreunasta sai hyvät helmavärkit ja onmeinaan maalatut sisältäki:rolleyes:. korinkorvan paikat on reirattu ku pyöri mutterit läpi ja osa oli revenny irti:eek: nuo sisäkuvat on vähän hassuja ku ovat väärinpäin, koittakaa saada selvää:D

ImacInnes 19.01.2014 13:00

FSJ!
 
Terve.
Varsin hyvältä näyttää!
Etkö palkkia helman tilalle laita? Vai tuleeko jonkin toisenlainen nojailu rauta?
Mukava asento tehdä helma noin päin, eipä mene kipunat kaula aukosta eikä hihasta sisään!
t. Ismo Ämmä

piippu79 19.01.2014 13:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1093832)
Terve.
Varsin hyvältä näyttää!
Etkö palkkia helman tilalle laita? Vai tuleeko jonkin toisenlainen nojailu rauta?
Mukava asento tehdä helma noin päin, eipä mene kipunat kaula aukosta eikä hihasta sisään!
t. Ismo Ämmä

Tarkotus on tehdä rungosta sellanen ns. helmaputki johon kiinnittyy pohjapanssari joka taas ylettyy toiseltapuolen toiselle ja on koko jousenkorvien välinen, ptuussuunnas. Joo kun kyse ei ole mistään entisöinnistä niin noinpäin on paljo mukavampi toteuttaa itteensä:D

piippu79 02.02.2014 17:23

10 Liiteet
korin pellitys hommat olis lattiasta tehty ja saumakitit vedetty joten maalia odotta lattian alapuoli. välihommina vaihtelin rattiakselin kokonaan niin saa virtalukon sopiin paremmin sähköille ja sai siinä tilttiratinki:p sitte alioin muuttaa pakosarjoja ku ei ihan asu kohdalle.

JRpower 02.02.2014 21:41

Joutuuks paljonki muuttaan sarjoja?

piippu79 03.02.2014 08:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JRpower (Viesti 1099567)
Joutuuks paljonki muuttaan sarjoja?

Jonku verta juu on vissiin vanhemmas 318 tartti kuskinpuolella ku ottaa tarttiin kii:D joutu laipasta kääntään jonku verran. Kuskinpuolen sarja ottaa etumurikkaan kii.:mad:

SamiN 04.02.2014 05:02

Hyvännäkönen pohja tosa kopas, vai onko jo neliökaupal laitettu uutta?

piippu79 04.02.2014 08:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SamiN (Viesti 1099996)
Hyvännäkönen pohja tosa kopas, vai onko jo neliökaupal laitettu uutta?

on se josain vaihees pellitetty kaikki ja hyvin ja viä laskettu lattiat n.5cm ni on korinkorotus samas

piippu79 04.02.2014 20:37

4 Liiteet
Tuli vähä roiskastua hemppeliä lattiaa. Seuraava vaihe olis nostaa koppi rungolle ja laittaa etupään pelleille kiinnitys korvat ku meinaan että ei tulsi muutakuin pintapellit nokkaan. Sitte voiski vähän oikoa kylkiä ja maalata sisältä ja ulkoa.

piippu79 08.02.2014 20:37

5 Liiteet
peltisatsit ois muuteltu sopiviks ja koppi rungolla etupään pellitystä suunnitteilla, kai se täytyy maalata ja oikoo kyljet samalla.

piippu79 09.02.2014 18:34

5 Liiteet
jotain pientä taas ovia sovittelin ja pellitin ja lokarinkaarilevikkeet eteen taakse saman tyyliset. On kyllä hyviä noi purkupuimurit tos pihas:p kaarilevikkeihin hytikka putkee reunaan ja puimurinsivupeltiä levikkeeks:D

Tuoppo 11.02.2014 11:06

On se vaan tyyllikäs perhesportti ja asialliset levikkeet teit.
Olisko noissa puimureissa ylimääräsiä orbi kilkkeitä mun suizaan

Jare 11.02.2014 11:09

Komee Jeeppi tästäki tulee. Ehkä ulkonäkö kaipais pikkusen isompia renkaita:rolleyes: ....nooh, makuasia tietty.

piippu79 11.02.2014 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 1102490)
On se vaan tyyllikäs perhesportti ja asialliset levikkeet teit.
Olisko noissa puimureissa ylimääräsiä orbi kilkkeitä mun suizaan

Onhan niis vähä minkäkokosia vaa. tää pihas on 6 purku konetta ja varmaan 40 purettua:D et kai niistä löytyy. Niishän on pumppi remmillä melkein kaikis ja 5-10 l öljysäiliöitä suodattimella ja huohotinkorkilla jo valmiiks ja koneesta riippuen on pyöreitä säiliöitä ja kantikkaita. ohjaus sylkyt on varmasti riittävä ja sironkokoset.

piippu79 11.02.2014 13:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1102493)
Komee Jeeppi tästäki tulee. Ehkä ulkonäkö kaipais pikkusen isompia renkaita:rolleyes: ....nooh, makuasia tietty.

Ei uskalla dana 44 laittaa. mut jos joskus lötytis jotku ramin tai jonku vastaavan akselit ni sitte, mut tarttis vähä kiusata sit jo konettaki ku toihan on vähä semmonen kumminauha toi moottori.

Tuoppo 12.02.2014 09:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1102523)
Onhan niis vähä minkäkokosia vaa. tää pihas on 6 purku konetta ja varmaan 40 purettua:D et kai niistä löytyy. Niishän on pumppi remmillä melkein kaikis ja 5-10 l öljysäiliöitä suodattimella ja huohotinkorkilla jo valmiiks ja koneesta riippuen on pyöreitä säiliöitä ja kantikkaita. ohjaus sylkyt on varmasti riittävä ja sironkokoset.

Mahtavaa. Laitoin yv.ä niin hirotaan kauppoja

piippu79 12.02.2014 20:26

12 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 1102839)
Mahtavaa. Laitoin yv.ä niin hirotaan kauppoja

laitan noita kuvia tänne onista orpiohjaujsen osista jotka on puimureista peräsin jos jollain muullakin innostusta tehdä noista jotain. on säiliöitä pyöreitä ja kantikkaita suodattimella ja huohottimella, säiliöpumppukokonaisuuksia jotka pyörii remmillä ja irtopumppuja jotka pyörii remmillä orpit on joko rattiakselilla tai ilman kiinnikkeineen tai ilman ja sylintereitä on monen mittasta ja vahvusta. jos laittaa kaikki samasta puimurista ni pitäs ainaki toimia

piippu79 16.02.2014 00:33

7 Liiteet
Vaimo tuli käymään hallilla ja laitoin heti sutin käteen siitä se läks kaaret väris. Ite tein pikku pelli hommia esti sai kuskinkylki lekaa sisältäpäin, apparinovikin tartti pikku soiron pohjaan ja tollaset siaraimetki tuli laitettua. Kuskin ovi ei mahtunu reikäänsä, mutta koritunkkia vähän ni mahtuu:D

piippu79 18.02.2014 13:03

8 Liiteet
Peruutusvaloja, työvaloja laiteltu ja taakse levikkeet tuli sunnuntaina tehtyä. Tänään kävin tekees nokkapalaan alakorvat ja muutin vähän yläkorvia nyt sopii nokkapelti omiin lukkoihin kii, tänpäiväsestä ei oo kuvia viä:p nyt on kaks viimestä kuvaa on nokkapalan kiinnityksestä

piippu79 23.02.2014 21:27

8 Liiteet
Tämäviikonloppu meni sutihommis.

piippu79 08.03.2014 21:26

14 Liiteet
Tänään sain aikaslailla viimiset korinosat väriin ja etupuskuriakin vähän suunnittelin. Aikaa vievää hommaa toi peittely ja pois repiminen:mad: Taas puimurin takapäästä vähän valmiiks kantattua peltisuojusta pensatankille ja tuli tehtyä tommonen tankkausputkisysteemi että saa ton takalaidan pois traijalikisoja ajatellen ja onhan se mukavampi kesällä muutenki että saaton takalaidan helpolla pois jos käy josain ajelemas.

piippu79 09.03.2014 14:25

4 Liiteet
Tänään olin vähänaikaa hallilla ja kasailin noita eilenmaalattuja osia ja pensatankin kasailin kaikki mitä voi eli tankkausputket, huohotin, sähköt ja tietenki moottorillemenevän letkun toin suojasta ulos. nyt tarttis viä tehdä puskurit niin sitte vois nostaa korin pois rungolta ja maalata runko ja akselit ym...

Tuoppo 09.03.2014 22:57

Hyvän näkönen siitä tuli.
Joo tuo maalaus homma on melko kova työ jos hyvän haluaa. Ei sitä yhtäkkiä uskokkaan paljoko siinä on tekemistä mutta onneks lopputulos USEIMMITEN palkitsee:cool:

piippu79 10.03.2014 07:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 1112187)
Hyvän näkönen siitä tuli.
Joo tuo maalaus homma on melko kova työ jos hyvän haluaa. Ei sitä yhtäkkiä uskokkaan paljoko siinä on tekemistä mutta onneks lopputulos USEIMMITEN palkitsee:cool:

joo ja kun on viä muutamaa väriä ni täytyy vähän miettiä mitkä maalaa esti että pääsee vähä vähemmällä peittelyllä.

Jare 10.03.2014 08:20

Sehän on komee!!!

Mase 10.03.2014 09:35

Jos tuo tankki on samaa kokoluokkaa kun suojakin, niin sillä ajelee jo aika pitkän safarin ilman välitankkauksia ;)
Olikos noissa puimureissa läpivetäviä ohjaussylkkyjä ollenkaan?
Pirun hieno FSJ tulossa!
Kesällä Raisioon trialia ajelemaan!

piippu79 10.03.2014 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1112233)
Jos tuo tankki on samaa kokoluokkaa kun suojakin, niin sillä ajelee jo aika pitkän safarin ilman välitankkauksia ;)
Olikos noissa puimureissa läpivetäviä ohjaussylkkyjä ollenkaan?
Pirun hieno FSJ tulossa!
Kesällä Raisioon trialia ajelemaan!

Grandin alakuperänen muovi tankki on ton alla olisko joku 60-70 litraa. eioo puimureis läpivetäviä. tulos raisioon josain vaihees mut nyt olis tavote toi honkakoski saa nähdä kuinka käy:D

Mase 10.03.2014 13:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 1112283)
Grandin alakuperänen muovi tankki on ton alla olisko joku 60-70 litraa. eioo puimureis läpivetäviä. tulos raisioon josain vaihees mut nyt olis tavote toi honkakoski saa nähdä kuinka käy:D

Kuva hämää, näyttää paljon isommalta. Pärjäähän tollakin pitkälle.

piippu79 10.03.2014 15:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1112306)
Kuva hämää, näyttää paljon isommalta. Pärjäähän tollakin pitkälle.

joo aikaslaille on äijä ja auto puuruksis ku tonki määrän ajelee mettäs, vaikka kaisille vähän maistuuki :D

piippu79 10.03.2014 21:04

2 Liiteet
Etupuskuri tuli hitsailtua loppuun ja tehtyä muutama putki lisää vinssin narun liuku pitää viä tehdä. takapuskurin tarttis kans tehä niin sais ottaa korin pois ja maalata loput eli runko, akselit, puskurit ja panssarin.

piippu79 16.03.2014 20:30

10 Liiteet
Takapuskurista tuli tommonen putkihässäkkä, pohjapanssaripelti olis taitettuna ja kulmaraudat hitsattuna jotka pökkää helmaan (jos osuu kiveen tai kantoon:p) ns. helmaputket tulee viä mutta teen ne sitte ku on pelkkä runko taas työnalla. taakse tein vinssinnarulle tollasen pylpyrän missä on koukku valmiina ja kiinteenä niin se toimii takakoukkuna ja taittona eteen samalla en tiä toimiiko mutta muutetaan sitte ku menee hermo:D (koukku puuttuu viä kuvasta)

piippu79 23.03.2014 20:58

13 Liiteet
Narun linjausta ja pohjapanssaria helmaputkilla ja sisustus värkkiä on hommailtu. Liukukita tuli eteen tollanen mallia raju:D ja pakosarjat olis jyrsitty suoraks niitä piti vahan kääntää laipoista ni jouduin hitsaan ne uusiks kii ja oikaseen.

piippu79 31.03.2014 11:58

15 Liiteet
Pohjapanssari tuli valmiiks, liukukita etupäähän ja etukartaanille tollanen kolo välipalkkiin. Käsijarruvaijerille tollanen putki ku jouduin siirtään välipalkkia ni on vaijeri vähä pitkä. Pikku puhallus ja värit selekää.

jamba 31.03.2014 13:20

Hyvän näköstä tekemistä :)

piippu79 31.03.2014 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jamba (Viesti 1119879)
Hyvän näköstä tekemistä :)

No joo mut vähä hidasta ku on vähä muutaki tekemistä näin keväällä:mad:

piippu79 07.04.2014 14:53

8 Liiteet
Kasailua aliettu ja pakoputket tehty ni eikös sitte saa nostaa kopin päälle:D nois kuvis missä on kuvattu noita pakoputkia niin siinä on tollanen ohkasempi putki kuvaamas vinssin narua rakennusvaihees. Kuinkas herkkä sellanen vinssin naru on kuumuudelle, on tos ainakin kymmenensenttiä vaimentimesta matkaa naruun.

ImacInnes 07.04.2014 17:35

FSJ!!!
 
Aiku näyttää hyvältä!
Olisko vaijjeri kuitenkin paree sielä mahan alla ja pakoputken kuumuudessa?
Mitenkäs toi boggeri täyttää savivellillä ja vedellä ton pakoputken kun pää on siinä tyrkyllä, vai onko niin voimallisesti kaasuja ulos että ei ole pelkoa moisesta?

t. Ismo Ämmä

Mase 07.04.2014 18:24

Putken ja vaimentimen kylkeen lämpösuoja pelti 20-30mm irti putkesta, niin kai se naru viihtyy siellä hyvin.

piippu79 07.04.2014 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1122136)
Aiku näyttää hyvältä!
Olisko vaijjeri kuitenkin paree sielä mahan alla ja pakoputken kuumuudessa?
Mitenkäs toi boggeri täyttää savivellillä ja vedellä ton pakoputken kun pää on siinä tyrkyllä, vai onko niin voimallisesti kaasuja ulos että ei ole pelkoa moisesta?

t. Ismo Ämmä

joo riski on olemas ku eihän toi rontti 5 litranen kovin kauheesti puske 3" hormista:D Se on vähän kesken ku saa ton kopin paikalle ni näkee tehdä loppuun tai jos ei mahdu niin jätän tonne pyörän tilaan koko putken pään

piippu79 07.04.2014 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1122156)
Putken ja vaimentimen kylkeen lämpösuoja pelti 20-30mm irti putkesta, niin kai se naru viihtyy siellä hyvin.

Sellasta vähän kaavailinki, kestäiskö rosteriruuvi ja laittais jonkukokosen mutterin pellin ja pöntön/putken välii

piippu79 09.04.2014 21:20

1 Liiteet
Nyt ois koppi päällä ja sähköhommia olis seuraavaks ja vaijereita ym. mukavaa. Huomena koittais saada käymään niin vois ottaa kierrosluvun ilmastoinninkompuralta hytikka pumppuavarten ni vois järkeillä siivapyörää sen mukaan.

piippu79 13.04.2014 20:01

3 Liiteet
Sähköjenkans painittu tämä viikonloppu ja pikku pulmaan törmätty noitten jenkkitakavalojenkans mullaku on grandin rattiakseli ja vagon sähköt valojen suhteen joten grandis on takana keltaset vilkut omilla polttimoilla ja vagos on punaset vilkut samalla polttimolla ku jarruvalo ja senverran kerkesin tänään järkeileen että vilkkukatkasialla tapahtuu se vaihto eli jarruvalo muuttuu vilkuks. Kun grandin vilkkukatkasia on ns. normaali eli sinne menee vaan vilkun tieto ja lähtee siitä taakse. Onko mitenkään mahdollista muuttaa johdoilla että saisin pysyyn grandin vilkkukatkasian vai täytyykö tehdä kaikki uusiks.


Sivu luotu: 01:25 (GMT +2).