![]() |
Samuraiko ?
6 Liiteet
Hiukan on tuossa laiteltu viimeaikoina järeempiä palikoita Riesseli Sutsukiin.
Eilen käytiin ekat tyypit ottamassa ja ihmeen valmiilta vaikutti, pieniä juttuja tosin vielä työnalla. Kiesissä siis lukkoakselit jotka tuettu riipukkeissa kiinni olevilla Dractionbar tangoilla. Etu- ja takakardaani tuplanivelellä, taakse asennettiin levyjarrut puhdistusta ja toimintavarmuutta helpottamaan. Into kun kasvoi niin vaihdettiin samalla alle 37 Boggerit lukkovanteilla, koska 33 mutiaiset näytti alamittaisilta. Nyt on helma 80 cm korkealla maasta. Lukot toimii paineilmalla, panssarointia parannettiin. Näillä eväillä eteneminen parani selkeesti ja luulen että kestävyyskin on toista luokkaa kuin alkuperäisellä kokoonpanolla. Oon kyllä lukenu, että Boggerit on huonot tiellä, mutta en arvannut että ne on lähes kelvottomat, vai onko normaalia että pintaheittoo on niinpaljon varsinkin yhdessä pyörässä että kokoajan pompottaa koska rengas ei ole läheskään pyöreä? vai olenko saanut huonot yksilöt? vai voiko rengas asettua jotenkin epäkeskeisesti lukkorenkaan alle? Projektin asennukset teki ammattitaidolla Korjaushuolto A Koskinen. |
Onko akseleita kavennettu?
Jos ei, niin ne on leimaukon mielestä liian leveät. |
Lainaus:
|
aiva tuli rytmihäiriöitä kun heti ekas postaukses kuvia valmiista ja törkeen hienosta vehkeestä :eek:
|
Ilmeisesti tuli ihan kohtalaisen hyvin etenevä kampe.
Törkeen hieno ! |
Lainaus:
|
HJ:n akselit :O No eipähän hajoo ihan helpolla ja paino alhaalla.
Tuolla korkeudella ja akselien leveydellä voipi jo ehkä joutua reilumminkin voitelemaan katsuria. |
Ei voi muuta sanoa ku että on hieno! :)
|
Hieno on suska. Ja toivottavasti saat sen leimaan.
Tähänkin pätee tosin vanha sanonta: Kellä onni on, se onnen kätkeköön. Kateelliset nimittäin saattavat nostaa tuollaisen leimaamisesta äläkän :( |
3 Liiteet
Lainaus:
Pelkkä tehokaan ei aina auta jos hevoset laukkaa liian lähellä kantoja :) Tässä eilisen koeajoreissun saavutuksia kun kaveri koitti seurata Chevyllä Samurain auraamia polkuja :) |
1 Liiteet
Lainaus:
|
Oon tainnutkin pongata tän muutaman kerran Ähtärissä. Komee laitos.
Missäs te käytte möyriin? Sillä vaan kyselen jos vaikka matkaan kelpaa yks full size pick up jumittaan tai sitten kun mennään pahaan paikkaan niin kuvaamaan voisin lähteä... |
Todella siisti ja hieno kasaus...
|
Onpas hienon näkönen laite :cool:
|
1 Liiteet
Lainaus:
Mukaan ilmanmuuta sopii ja hypätään sitten Full sizen kyytiin kun Samuraista voima loppuu :) Laita puh. numeroo tulemaan niin ilmotellaan ku ollaan menossa maastoon. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos pompottaa pahasti, kannattaa tosiaankin kokeilla renkaiden eri asentoa vanteella. Samoin keskitys kannattaa varmistaa lukkokehän alla. Onhan vanteet suorat? Ja toki renkaan sisälle voi/kannattaa laittaa tasapainoitus kuulia, jos ei siis muu auta. Mulla oli vain 33" boggerit pitkässä suzukissa, ilman mitään tasapainoituksia, mutta todella suorilla BL vanteilla, ja kärsi ajaa ylinopeutta moottoritiellä :p |
Lainaus:
|
Olikos siellä minkäänlaista ohjausiskaria kun ei kuvasta erota?
Talvella ne boggerit vasta onkin mielenkiintoiset maantieurissa. |
Lainaus:
|
Boggerit ja kaikki muutkin ristikudosrenkaat menee paikallaan seistessä "kantikkaiksi", varsinkin maastopaineilla seistessään esim yön yli.
Mutta niiden pitäisi kyllä notkistua melko nopeasti takaisin pyöreiksi. Eli ensimmäiset kilometrit voi olla pomppuisia mutta kyllä 10-15min ajon jälkeen pitäis jo tasaantua. |
Lainaus:
|
Ei tuo kovin kevyeltä näytä, Make-LJ:n Suzuki painoi 1170kg ja samankokoiset boggerit ei kyllä pahemmin viskannut, ei apukuskin penkillä oluttölkki vaahdonnut asfaltin päällä ajaessa. :D
|
Saittako jarrut pelaamaan ?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kaikesta päätellen noissa renkaiden epäpyöreydessä on nyt joku ihme ongelma joka pitää tutkia enstilassa. Isompi tasapaino-ongelmahan selviää kun pistää akselit pukkien päälle ja pyörittää pyöriä paikallaan isolla vaihteella, jos ei ihmeemmin täristä niin jäljellä on ainoastaan tuo renkaiden kantikkuusongelma. Niin ja ratissahan ei tuntunut mitään tärinää joten ei ihan pielessä luulis olevan tasapainon puolesta. Keula vaan hauskasti souti ylösalas. |
Lainaus:
Meinaan vaan että oli hauska seurata numeroita kun käveli yli siitä kahden koiran kans niin luvut pyöri 100-250kg. Todellinen paino oli vähän yli 100kg. Pitäs oikeestaan käydä koittaan mitäs se näyttäs dodgelle |
Voisit myös kokeilla laittaa renkaan ulkosyrjän "alkuperäiselle" paikalle ja jättää lukkorenkaan pois, näkis onko siinä vikaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sylttytehdas löytyi, eli yksi vanne oli todella pahasti kiero. Ofroadtarvikkeelta tulee uus vanne takuuseen. Kiitokset kaikille kommenteista asiaan liittyen.
|
6 Liiteet
No niin, hiukan pitää välillä laittaa stooria tännekin. Näiden edellisten juttujen ja kuvien jälkeen on tapahtunut melko paljon, eli viime keväänä tuo onneton Samurai kieri rinnettä alas ja kori vammautui aikalailla, joten potilaan aika on kulunut Korjaushuolto A Koskisen pajalla tähänpäivään saakka. Tänään oli sitten juhlapäivä kun Samurai kohtasi taas metsän ja entistä ehompana. Muutoksia ja parannuksia tuli tehtyä hoitojakson aikana senverran, että oikeastaan nyt olen iloinen kun tuli pyöritettyä rinnettä alas.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1416684449 Koko kori purettiin ja kaikki uudet ja korjatut korin osat maalattiin uudelleen. Sisäverhoukset uusittiin. Pyöräkoteloita avarrettiin lisää jotta 37 tuumaiset mahtuu pyörimään laitoihin raapimatta. Samalla vaihdettiin entiset levikekumit muovisiin Bushwaccer levikkeisiin. Turvakaaret meni uusiksi ja entisten heikkojen mennessä solmuun tehtiin kaarista nyt mahdollisimman tukevat, eli ristikot on nyt katolla ja takana, sekä tuulilasia kiertävät raudat vahvistettiin kulmapaloilla. Myös pystyputkissa on lisäjäykisteet nurjahdusta estämässä. Tuulilasin yläpuolelle raudan suojaan istutettiin uusi tehokas Ledivalaisin. Snorkkeli myös ilmestyi keulalle lisäämään katu-uskottavuutta. Penkit vaihdettiin uusiin ja tukeviin sekä asennettiin nelipistevyöt. Ratti vaihdettiin sirompaan malliin. Uusi ledisisävalo ym. pientä tuninkia. Laitan kuvia auton yksityiskohdista myöhemmin. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1416684449 Suzukin maskista luovuttiin http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1416684449 Sivupellit vielä odottaa mainostarroja http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1416684449 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1416684449 http://forums.offipalsta.com/attachment.php? attachmentid=54741&stc=1&d=1416686355 Pitkän huilinkijakson jälkeen päästiin vihdoin tositoimiin pehmeille poluille :) Testilenkki sujui ilman ongelmia joten tästä on hyvä jatkaa. Suurimmat kiitokset tälle Samurain uudesti syntymiselle kuuluu Korjaushuolto A Koskiselle. Ilman Arin sitkeää työtä tämä homma ei olis onnistunut. |
1 Liiteet
yks tämänpäiväinen vielä
|
hieno suzuki.:)onko leimattu noilla akseleilla?
|
Alko pukkaamaan suikka-kuumetta pintaan kun tätä lueskeli :cool:
Eli hemmetin komee peli ! |
1 Liiteet
Lainaus:
|
MISTÄ NOITA LEVIKKEITÄ SAA OSTAA?
|
Lainaus:
|
Saisko kuvan miten pahasti kävi kun pyöri ympäri?
On kyllä todella hieno laite! Oispa omakin yhtä siisti ja hyvin tehty.. :) |
2 Liiteet
Lainaus:
Ajoin yksin entisen maakaatopaikan laelle ja ajattelin laskeutua jyrkän rinteen alas. Olin aiemminkin muutaman kerran mennyt rinteestä alas jopa KDJ:llä, mutta hiukan eri kohdasta joten pitihän nyt tietysti korkata uus kohta. Nousin autosta ulos tutkailemaan näkymiä reunalta alaspäin. Keskellä rinnettä suoraan alaspäin oli melko iso kivi joten päätin kiertää kiven vasemmalta eli pitäis ajaa aikalailla vinottain alas. Hiukan arvelutti homma koska rinne oli todella jyrkkä ja aiemmin oli ajettu rinnettä suoraan alas. Senverran huikas homma että laitoin kuitenkin varmuuden vuoksi turvavyön kiinni. Aloin laskeutua vinottain rinnettä ja kokoajan sorti hiukan sivuttain mutta suunta pysyi kuitenkin kokolailla ohi kiven. Puolessavälissä rinnettä sitten tapahtui jotain odottamatonta eli oikea etukulma putosi yllättäin voimakkaasti alas ja kun tajusin että nyt ollaan pulassa ja liike vain jatkui niin käänsin nopeasti suoraan alas ja painoin kaasua, mutta kun pesässä oli hidas ykkönen ja lukot tietysti pois päältä ei se enää auttanut koska tuolloin vetopyörät oli jo ilmassa joten etukulman kautta pyörähdin ensin pehmeästi kyljelleen ja katolleen ja siitä kun raskaat akselit sai vauhtia alkoi liike kiihtymään joten eikun ratista tukeva ote ja niska kyyryyn ja odottamaan Linnanmäen sulkeutumista. Viimeisessä rysäyksessä pullahti irti lasikuitukatto ja takalasi ja rikki menivät toinen sivulasi ja tuulilasi, joten poistumistien kapiinista sai ihan valita vapaasti. Heti ulos ja pystyyn päästyäni pääkytkimestä virrat pois ja eiku kuvaamaan ja ihmettelemään lajin järkevyyttä :) Härdellin aiheutti keskellä rinnettä pitkässä heinikossa piilossa ollut monttu johon oikea etupyörä putos ja näin luonnon lait astuivat voimaan. Jälkiviisaana voidaan sanoa että koko rinne olis pitänyt tarkistaa ennen laskeutumista. Lommoja tuli vähän jokapuolelle koria kivisessä rinteessä ja lopuksi rysähti vauhdilla montun pohjalle vänkärin puoleinen katon kulma edellä. Turvavyön lantioremmi piti hyvin kuskin paikoillaan ja turvakehikko suojasi kuitenkin senverran että litistymiseltä säästyttiin. Tekniikka säilyi ihan ehjänä eli sain auton omilla vinsseillä pyörilleen ja ajamalla pajalle. tänäkään päivänä en ole ihan varma että pyörinkö yhden vai kaksi kierrosta :) Ihmetystä aiheutti kun molemmat takakattovalot olivat ehjiä. |
Huhhuh!
Mitähä ois tapahtunu jos turvakehikkoo ei ois ollu? :confused: huonoa tuuria ja hyvää tuuria samassa paketissa. Hyvä että kumminkin päätit korjata näin komeasti kuntoon! |
1 Liiteet
Lainaus:
Koitan ottaa kuvia lisää vaikka viikonloppuna |
Tämä suzuki kestää kyllä ihan kansainvälisenkin vertailun, ei juuri siistimpiä ole tullut vastaan :cool:
Tykkään! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
10 Liiteet
Laitetaampas muutama kuva Lauantai-illan ratoksi
Nyt pitäis paremmin kestää kellahtelua http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291176 Vähä hifisteltiin levikkeitä suojaavia puunohjaimia http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291292 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291411 Lisätuet pystykaarissa http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291411 Puusuojat levikkeille etupäässäkin http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291411 ilmanottoaukosta puuttuu vielä suojaverkko http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291792 Valoa pimeyteen, tosin tuossa olis saanut olla enempi työvaloledejä noiden kaukovalojen tilalla http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291830 Snorkkelin hattu on hiukan altis puiden syleilylle http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291830 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291830 Etupyörille valoa http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1417291830 |
Ottakaahan auton altakin kuvia jos ei oo top secrettiä?
Kamera vois eksyä eritoten tonne etu tractionbaarin suuntaan:). Niin ja todella asiallisesti tehty suzuki,Ehkä turhankin hyvin:D. |
Lainaus:
Lainaus:
Tattista vaan! Tuo on totta että turhan hienoksi tehty maastoiluun, mutta minkäs teet ku ei anna luonto periksi :) |
Sivu luotu: 05:14 (GMT +2). |