Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   Offroad suunnistus CUP -14 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115970)

Näpä 10.10.2013 15:45

Offroad suunnistus CUP -14
 
Kaudella 2014 Mönkkärit ry järjestää autoille ja mönkijöille suunnistus CUP:n.
Sarjassa ajetaan 4 kilpailua joista huomioidaan lopputulokseen 3.
Ajettavat luokat on autoilla Pikku- ja Iso luokka sekä mönkijöillä Original ja Pro.
Lisäksi jokaisessa kisassa on Safari luokka jossa voi ajaa autoilla ja mönkijöillä.
Mönkijöillä säännöt pysyy pääosin samoina.
Sarjan säännöt autojen osalta:

-Yleisillä teillä tulee ehdottomasti noudattaa tieliikennelakia
- Päällystämättömällä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 50 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia
-Päällystetyllä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 80 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia
- Tiellä ajettaessa on käytettävä turvavöitä
- Sähkölinjat saa alittaa, mutta niitä pitkin ei saa ajaa, eikä pylväistä saa vinssata
- Puhelinlinjat, öljyputket tms. ja junaradat: kuten sähkölinjoja koskevat määräykset
- Vinssin vaijeri saa mennä lippusiiman ali tai yli, mutta auto ei
- Mukana olevat varusteet on kiinnitettävä hyvin autoon
- Paripyörät ja renkaisiin kiinnitettävät ketjut tms. ovat kiellettyjä
- Kirveen, sahan ja mottorisahan mukana kuljettaminen ja käyttö on ehdottomasti kielletty
-Rasti pisteestä vinssaaminen kielletty
- Kaikenlainen kilpailun ulkopuolisen avun käyttö on kielletty
-Kilpailun järjestäjien järjestämä tai hyväksymä ja kaikille kilpailijoille tasapuolisesti tarjottu apu katsotaan kuuluvan osaksi kilpailua
-Kilpa-autossa saavat olla mukana vain varsinaiset kilpailijat
- Muiden kilpailuun osallistuvien joukkueiden apu on sallittu
-Kilpa-autoa saa hinata vain toinen kilpa-auto, ei siis huoltoautot eivätkä sivulliset
-Kilpailun ulkopuoliset eivät saa kuljettaa kilpailijoita, huoltoa
- Huoltoautot saavat liikkua vain hyviä helposti henkilöautolla ajettavia teitä pitkin
-Kilpailun aikana kilpa-autoja ei saa kuljettaa trailerilla, eli myös kaikki siirtymät ajetaan
-Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta.
-Kaikki suuremmat muutokset autossa oltava otteessa (mm moottori ja akselit)
-Lady-tiimit aina pikku luokassa (vaikka olisi yli 35" renkaat)
Turvakaaret suositeltava lisävaruste
Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset:
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.

Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella.

Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille:
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.

Kaikille luokille pakolliset varusteet:
Vinssi / muu apuväline kiinni juuttuneen auton vetämiseen (ketjutalja)
Jauhesammutin, minimi 2kg.
Ensiapulaukku.
Toimiva gsm-puhelin.
Hinauspisteet auton edessä ja takana.
Puunsuojaliina ja hinausköysi / liina + 2 sakkelia.

Pikku luokka
Auton tulee olla rekisteröity ja autossa tulee olla voimassa oleva katsastus sekä liikennevakuutus.Maksimi rengaskoko 35” (885mm)

Iso luokka Auton tulee olla rekisteröity ja autossa tulee olla voimassa oleva katsastus sekä liikennevakuutus.Maksimi rengaskoko 39,5”(1010mm)

Kilpailut:
17-19.1 Cros4wd Lakeuden kutsu IV Ähtäri
25-27.4 Honkakoski
19-21.9 Paikka ilmoitetaan myöhemmin
24-26.10 Turaoffi Eura

Yhteyshenkilöt:
Risto Närvä 040 7535555
Esa Vähä-Vahe 0405211400
Petri Möykkymäki 0400907004

turakoitsija 10.10.2013 16:21

tää rupee jo kuulostamaan lupaavalta.
pikku muutoksilla?
luokat perinteisesti orig,stand,mod.proto
en oikein usko et edelleenkään rupee hirveesti kiinostamaan aloittelioita ym pikkupyörillä ajelioita jos pitää kilpailla 35:sia vastaan.
sit se kisa aika???

ImacInnes 10.10.2013 16:28

Safari luokka kans!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija (Viesti 1052999)
tää rupee jo kuulostamaan lupaavalta.
pikku muutoksilla?
luokat perinteisesti orig,stand,mod.proto
en oikein usko et edelleenkään rupee hirveesti kiinostamaan aloittelioita ym pikkupyörillä ajelioita jos pitää kilpailla 35:sia vastaan.
sit se kisa aika???

Joo, ja Safari luokka kanssa jonka hinta sit niin alas kuin suinkin, niin sais niitä kokeilijoita mukaan. 50,- olis hyvä 100,- on mielestäni liikaa safari luokkaan.

Enhän mä kylläkään mitään tiedä, kuhan tuli mieleen.
t. Ismo Ämmä

sos 10.10.2013 16:32

Mielenkiintoinen kohta nuo kaaret, kun eivätä ole pakolliset, mutta silti annetaan minimi mitat putkille?
Ja toinen, ni kuinka monella otteessa 35tai isommat renkaat, jos kerta isommat muutokset pitää olla otteessa?
Sinänsä itseäni ei haittaa, kun 31renkaat otteessa ja kaaret tulee laitettua aika varmasti.
Mutta hyvä, että säännöt ja aikataulut on ajoissa, ni ei pitäs tulla päällekäisyyksiä aikatauluihin, vielä kun löytäs jostain kadonneen motivaation
Ps. Tsemppiä järjestäjille varsinki, ku kitinä alkaa jo toisesta postauksesta
Pss.edittiä kolmas postaus

slipoveri 10.10.2013 16:43

Se tästä puuttuiski että ekassa postauksessa jo kitistäs.Yhteyshenkilö lista on sen verran vakuuttava että säännöt on varmaan monelta kantilta puntaroitu.

teamwille 10.10.2013 16:52

Hyvä hyvä.. Näyttää lupaavalta, mut meitin täytyy tyytyä siihen lallikuppiin.. Jos sitä on, ku ei ole mahdollisuuksia osallistua näillä säännöillä.. Minne jäi se outlaw luokka?? vai oliks tarkoituskin, et osallistujakunta pienenee???

murkula_ 10.10.2013 16:53

Eli jos on 39,5 renkaat ja ne ei ole otteessa, saa kisata?

sos 10.10.2013 16:57

Ellei sit rengas muutosta lasketa pikku muutokseks, ni ei tartte muutoakatsastaa?

joker 10.10.2013 17:08

Renkaat ei tarvise olla otteessa, mutta muut tekniset muutokset siis akselit ja kone muutokset rekisteriotteessa pitää näkyä.

bluevan 10.10.2013 17:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1053019)
Ellei sit rengas muutosta lasketa pikku muutokseks, ni ei tartte muutoakatsastaa?

Nii onhan tuossa maininta et esim moottori ja akselit oltava otteessa ;)
Olettaisin renkaat olevan silloin pieni muutos ?

Edit Joker kerkes ennen

Murros 10.10.2013 17:14

Tosi hienoo. Tässähän on sitten kolmas sääntökomitea järkkäämässä sunnistuskisoja.
On se ihme kun ei mikään vanha kelpaa.
Aina pitää tehdä uusia cuppeja sekä sääntöjä. Ei tällä systeemillä saada lisää porukkaa ajamaan. sehän nähtiin tänävuonna ns. uuden cupin aikana. :(

sos 10.10.2013 17:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joker (Viesti 1053025)
Renkaat ei tarvise olla otteessa, mutta muut tekniset muutokset siis akselit ja kone muutokset rekisteriotteessa pitää näkyä.

Tämä asia selvä, näin oletinkin luonteelle ominaista, että piti"kitistä"turhasta asiasta.
Mut mites nuo kaari asiat, eli kaaria ei tarvitse, mutta onko kuskin omassa harkinnassa meneekö vaaralliselle rastille ilman asian mukaisia kaaria vai kielletty niinkuin "ennenkin"

JJo 10.10.2013 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1053030)
Mut mites nuo kaari asiat, eli kaaria ei tarvitse, mutta onko kuskin omassa harkinnassa meneekö vaaralliselle rastille ilman asian mukaisia kaaria vai kielletty niinkuin "ennenkin"

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Näpä (Viesti 1052984)
-Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta.


Turvakaaret suositeltava lisävaruste
Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset:
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.

Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella.

Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille:
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.

Siinähän nuo kaari asiat on aika selkeesti.
Ja jos teet kaaret, tee kunnolliset.

H&K 10.10.2013 17:46

Meinasin jo olla kirjottamatta, mutta kirjotetaan kuitenkin...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja slipoveri (Viesti 1053009)
Se tästä puuttuiski että ekassa postauksessa jo kitistäs.Yhteyshenkilö lista on sen verran vakuuttava että säännöt on varmaan monelta kantilta puntaroitu.

Kyllä sää Harri tiesit kanssa että nirinää tulee joka tapauksessa. Kun jossain kohtaa mulle soiteltiin, kerrottiin näistä kuvioista ja pelättiin vastaanottoa niin kerroin mielipiteenä että antaa mennä vaan, kitinää tulee kuitenkin.

Jax_KiBez 10.10.2013 17:57

Itteä hirveästi kiinnostaa laji, mutta auto ns. kevyesti varusteltu eli mieto korotus, etuvinssi ja 31" mutikat. Ei esim. snorkkelia tai 60cm maavaraa, joten millaisia kisat on pääosin rasteiltaan ja reiteiltään. Eli pääseekö eteenpäin ainostaan lukkoperäisillä, 4" korotuksella ja 35" pyörillä varustetulla vai viitsii ns. katumaasturilla edes yrittää. Ja sitten vielä että onko minkä hintaista touhua, köyhällä ei paljoon ole varaa ja en välttämättä ajaisi kuin pari yksittäistä kisaa, jotka sopii aikatauluun ja ovat suht lähellä.

sos 10.10.2013 18:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez (Viesti 1053048)
Itteä hirveästi kiinnostaa laji, mutta auto ns. kevyesti varusteltu eli mieto korotus, etuvinssi ja 31" mutikat. Ei esim. snorkkelia tai 60cm maavaraa, joten millaisia kisat on pääosin rasteiltaan ja reiteiltään. Eli pääseekö eteenpäin ainostaan lukkoperäisillä, 4" korotuksella ja 35" pyörillä varustetulla vai viitsii ns. katumaasturilla edes yrittää. Ja sitten vielä että onko minkä hintaista touhua, köyhällä ei paljoon ole varaa ja en välttämättä ajaisi kuin pari yksittäistä kisaa, jotka sopii aikatauluun ja ovat suht lähellä.

Pääsee hyvin alkuun noinki vähän tietty vaikutta mikä auto jos 31 pyörät, esim hj:iin alla vähän pienet, mut suikan, tai jonku muun pienehkön auton alla ok

Joukka 10.10.2013 18:01

Minusta nämä säännöt on ihan ok, ovat riittävän lyhyet ja selkeät.
Itselläni ollut pari-kolme vuotta taukoa suunnistuskisoihin osallistumisessa, joten kaikki vanhat säännöt onkin jo unohtunut.
Nämä säännöt oppii ulkoa jo kertalukasulla.
Minulle on aivan sama montako luokkaa on ja missä rajat on. Pääasia, että joku muu järjestää kisat kuin minä itte.
Osallistun jokatapauksessa Jeep ZJ:llä 33" renkailla, pärjään tai en, aivan sama, tämä kun on minulle vain vapaa-ajan harrastus, jossa yksi mukavimpia hetkiä on hetkittäinen noituminen, kun nopein reitti rastille osoittautuukin lievää isommaksi virhearvionniksi. :)

Nyt ei tartte muuta kuin alkaa hoivata Jeeppiä leimakuntoon ja yrittää ihmetellä vinssi pyörimään.:cool:

/Joukka

H&K 10.10.2013 18:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez (Viesti 1053048)
Itteä hirveästi kiinnostaa laji, mutta auto ns. kevyesti varusteltu eli mieto korotus, etuvinssi ja 31" mutikat. Ei esim. snorkkelia tai 50cm maavaraa, joten millaisia kisat on pääosin rasteiltaan ja reiteiltään. Eli pääseekö eteenpäin ainostaan lukkoperäisillä, 4" korotuksella ja 35" pyörillä varustetulla vai viitsii ns. katumaasturilla edes yrittää. Ja sitten vielä että onko minkä hintaista touhua, köyhällä ei paljoon ole varaa ja en välttämättä ajaisi kuin pari yksittäistä kisaa, jotka sopii aikatauluun ja ovat suht lähellä.

Yleensä pääsee ajelemaan ihan hyvin tolla varustuksella ja kalustolla. Kisoissa on yleisesti ihan monenlaista maastoa ja kaikelle kalustolle ajetttavaa, itte sitten voi päättää minne haluaa alkaa autoansa tunkemaan.

Joskus laskettiin että kisa maksais keskimäärin noin 1000e, sisältää kaluston ja porukan kulkemisen kisaan ja takasin, majottautumiset, ruokailut, osallistumismaksut ja auton korjaamisen vastaavaan kuntoon kun oli ennen kisaa. Jotkut kisat tuli kalliimmiksi, toisen halvemmiksi....

_hornet_ 10.10.2013 18:13

hyvä juttu..
 
tämä näyttää asialliselta touhulta kun säännöt ilmoitetaan kerralla ja ne jotka kitisee niin kitisee sitte.. mutta jos vaikka minä haluaisin ruveta järjestämään kilpailun tähän kuppiin ja haluaisin kupin ulkopuolisen outlav luokan ajamaan samaan aikaan olisiko se mahdollista? kovin kiinnostavalta ja asialliselta touhulta vaikuttaa :)

t pekka:eek:

joker 10.10.2013 18:26

Ainahan on kisanjärjestäjä voinut laitaa cuppien ja kappien ulkopuolisia luokkia.

Murros 10.10.2013 20:10

Joku jo tossa kerkes kommentoida noita CUP -14 porukoita että on niin asiantuntevaa porukkaa että on varmasti loppuun ajatellut säännöt.
Lainaus:

Yhteyshenkilö lista on sen verran vakuuttava että säännöt on varmaan monelta kantilta puntaroitu.
Mikäs on ollu esim. alkuperäisen cupin porukoissa vikana. Äkkkiäkattoen tähän -14 cuppiin voi/saa/pitää osallistua katsastetuilla autoilla.

Samat säännöthän tossa originaalicupissa katsastuksen suhteen tuli voimaan siinä vaiheessa kun se ammuttiin alas.


Peräänkuulutan tohon cuppiin kun cuppiin original luokkaa missä max. rengaskoko on 31"
Ja vaikkapa Wanhan cupin talvieksytyksen luokittain olevat rastit.
On satavarmasti paljon helpompi tulla kokeilee kyseistä lajia 195/75.15 renkailla.

Der Maus 10.10.2013 20:13

Nyt nousoo Pöljältä iso peukalo tälle touhulle.

J-T 10.10.2013 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Murros (Viesti 1053137)
Joku jo tossa kerkes kommentoida noita CUP -14 porukoita että on niin asiantuntevaa porukkaa että on varmasti loppuun ajatellut säännöt.

Mikäs on ollu esim. alkuperäisen cupin porukoissa vikana. Äkkkiäkattoen tähän -14 cuppiin voi/saa/pitää osallistua katsastetuilla autoilla.

Samat säännöthän tossa originaalicupissa katsastuksen suhteen tuli voimaan siinä vaiheessa kun se ammuttiin alas.

2/3 noista ilmoitetuista henkilöistä on ollu jo vanhan cupin aikaan mukana.

slipoveri 10.10.2013 20:54

Olis hienoo jos tuon sotkamon sais mukaan,oli hienot seudut ajella.

Murros 10.10.2013 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J-T (Viesti 1053154)
2/3 noista ilmoitetuista henkilöistä on ollu jo vanhan cupin aikaan mukana.

Tiedän.
Itsekkin mukana ekasta kisasta lähtien 2005 talvieksytys.

Pertsi 10.10.2013 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Murros (Viesti 1053137)
Joku jo tossa kerkes kommentoida noita CUP -14 porukoita että on niin asiantuntevaa porukkaa että on varmasti loppuun ajatellut säännöt.

Mikäs on ollu esim. alkuperäisen cupin porukoissa vikana. Äkkkiäkattoen tähän -14 cuppiin voi/saa/pitää osallistua katsastetuilla autoilla.

Samat säännöthän tossa originaalicupissa katsastuksen suhteen tuli voimaan siinä vaiheessa kun se ammuttiin alas.


Peräänkuulutan tohon cuppiin kun cuppiin original luokkaa missä max. rengaskoko on 31"
Ja vaikkapa Wanhan cupin talvieksytyksen luokittain olevat rastit.
On satavarmasti paljon helpompi tulla kokeilee kyseistä lajia 195/75.15 renkailla.

Tossa max. 31 rengastusluokassa vaan tahtoo aina olla se ongelma että siitä tahtoo keskeytyä sellainen "suzukin merkkiluokka" pärjäämisen suhteen varsinkin jos maastot ovat läpeensä pehmeitä. Eli kahden rengaskoon systeemi on ihan jees.

MOGGI 10.10.2013 21:22

Nyt ois aika laittaa jimny leimalle.

Räjä 11.10.2013 11:03

:) No niin, nyt kuulostaa taas siltä, että suunnistuskisoilla on sittenkin tulevaisuus. :)

Iso peukku taustalla vaikuttavalle porukalle.

JouniN 11.10.2013 11:53

Tää kuulostaa oikeesti hyvälle! :) Varsinkin, kun Turaoffi on mukana kuvioissa! :)

Näpä 11.10.2013 11:54

AIkaisemmilta suunnistuskausilta meriittejä omaavat tullaan laittamaan Isoon luokkaan vaikka kalusto menisi Pikku luokkaan.
Esim. Kuramadot, Ypyrin ylittäjät ja Mudaraket. Näistä julkaistaan lista ketkä laitetaan Isoon luokkaan.
Tällä halutaan tehdä Pikku luokka mielekkäämmäksi aloitus luokaksi.

HaKu 11.10.2013 12:05

ajoneuvoluokka?
 
mikä pitää olla ajoneuvoluokka ha/pa? saako osallistua kuorma-autolla ? onko max painoa? akselilukumäärä?

ei ku meillä ois mäyris joka leimassa että pääsekö sillä?

Byrocrat 11.10.2013 12:24

Eikös nämä ole aiemminkin toimineet ha/pa-linjalla
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 1053372)
mikä pitää olla ajoneuvoluokka ha/pa? saako osallistua kuorma-autolla ? onko max painoa? akselilukumäärä?
ei ku meillä ois mäyris joka leimassa että pääsekö sillä?

Mitenkä tuo ison luokan rengaskoko tuossa Mäyriksessä???
Kannatais varmaan jättää suunnistuskisat pienemmille ajopeleille eikä lähteä painavalla kuorma-autolla reittejä pilaamaan :eek:
Tulitko ajatelleeksi että kun mäyriksen ajaa sinne pehmeän uran päässä olevalle rastille niin onko pikkupyöräisillä toivoakaan päästä samalle rastille sen jälkeen:(

HaKu 11.10.2013 12:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1053380)
Mitenkä tuo ison luokan rengaskoko tuossa Mäyriksessä???
Kannatais varmaan jättää suunnistuskisat pienemmille ajopeleille eikä lähteä painavalla kuorma-autolla reittejä pilaamaan :eek:
Tulitko ajatelleeksi että kun mäyriksen ajaa sinne pehmeän uran päässä olevalle rastille niin onko pikkupyöräisillä toivoakaan päästä samalle rastille sen jälkeen:(

39,5 meillä leimattu mäyrikseen ja tuolla jää suolle pienempi jälki kun monella nelikolla.
ja sääntöjä tässä vain kyselen.

no ei me ajettu suomenkisoja tänä vuonna ja ei meijän ole pakko ajaa ensivuonnakaan.

karvanoppa 11.10.2013 13:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Näpä (Viesti 1053371)
AIkaisemmilta suunnistuskausilta meriittejä omaavat tullaan laittamaan Isoon luokkaan vaikka kalusto menisi Pikku luokkaan.
Esim. Kuramadot, Ypyrin ylittäjät ja Mudaraket. Näistä julkaistaan lista ketkä laitetaan Isoon luokkaan.
Tällä halutaan tehdä Pikku luokka mielekkäämmäksi aloitus luokaksi.

Miksei sitten tehdä aloittelijat luokkaa? Eli syrjitään niitä joilla on enemmän nimeä suunnistus puolella vippaamalla ne isoon luokkaan vaikka muutokset olisikin otteessa ja renkaat pikkuluokkaan sopivat?

bluevan 11.10.2013 13:16

Onko kyseessä Honkakoski mikä Vaasan alapuolella pikkusen ?

H&K 11.10.2013 13:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1053398)
Onko kyseessä Honkakoski mikä Vaasan alapuolella pikkusen ?

Jos sama paikka missä mönkkärikisa oli tänävuonna niin tää paikka on Porin ja Kankaanpään välissä.

EDIT: Tarkennetaan vielä että paremmin sanottuna Pomarkun ja Kankaanpään välissä

Näpä 11.10.2013 13:45

Honkakoski joka on Pomarkun vieressä.
Tämä menestyneiden ns."nostaminen isoon luokkaan" on alunperin kilpailijoiden toive.
Onhan monessa muussakin lajissa nousupakko.

ravm 11.10.2013 19:03

:eek:tammikuun kisa menee ainaki toisen kupin kisan kans päällekkäin,vaik toista sovittiin.oishan tuon voinu ittekki ajaa...vai ehkä juuri siksi

jakenbj 11.10.2013 21:22

Iso peukku puuhamiehille! Safariluokat joka kisaan kohtuu maksulla niin pääsis paaaaksua berttaa ulkoiluttaan...

454SS 11.10.2013 21:35

Vaikuttaa hyvältä, autokilpailussa kuuluu ajaa autolla eikä kuljettaa kilpa-autoa trailerilla. Sit vielä kun kilpailuaika olis hiukka vähemmän kun 24 tuntia silleen järkevästi ajoitettuna, että köyhät duunaritkin vois osallistua ottamatta perjantaita ja maanantaita vapaaksi.Tulispa oma auto valmiiksi edes ens syksyn kisoihin :(

454SS 11.10.2013 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa (Viesti 1053394)
Miksei sitten tehdä aloittelijat luokkaa? Eli syrjitään niitä joilla on enemmän nimeä suunnistus puolella vippaamalla ne isoon luokkaan vaikka muutokset olisikin otteessa ja renkaat pikkuluokkaan sopivat?


No aloittelijat ajaa tietysti tossa pikkuluokassa. Mitä syrjimistä se on jos ohjataan kesymmällä autolla nöyryyttämään rajumpia kilpureita ;)

Paavo 11.10.2013 22:05

Moi,

saako autoa vaihtaa kilpailusta toiseen?

-Paavo

Näpä 11.10.2013 22:10

Saa vaihtaa autoa.

baxxter 11.10.2013 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Näpä (Viesti 1053371)
AIkaisemmilta suunnistuskausilta meriittejä omaavat tullaan laittamaan Isoon luokkaan vaikka kalusto menisi Pikku luokkaan.
Esim. Kuramadot, Ypyrin ylittäjät ja Mudaraket. Näistä julkaistaan lista ketkä laitetaan Isoon luokkaan.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Näpä (Viesti 1053406)
Tämä menestyneiden ns."nostaminen isoon luokkaan" on alunperin kilpailijoiden toive.
Onhan monessa muussakin lajissa nousupakko.

-Entä jos ei ole koskaan menestynyt, saako ajaa isoilla pyörillä pikkuluokassa?
-Kuinka suuri osa autokunnasta saa olla meriittejä omaavaa pikkuluokassa?
-Pienillä pyörillä on saanut aina osallistua isompaankin luokkaan, joten toiset kisaajat ovat toivoneet vastustajiaan isompaan luokkaan?
-Pikkuluokkaan ei kannata rakentaa autoa, kun jos pärjää niin pitää tehdä uusi?
-Missä lajissa on nousupakko toiseen luokkaan missä on erilainen kilpailukalusto?
-Rakennetaanko nyt ylikorkeita autoja, jotka katsastetaan 205r16 pyörillä ja kisoissa sovitellaan kolmeseiskaa alle?
-Tuleeko vielä muita kirjoittamattomia sääntöjä?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1053380)
Tulitko ajatelleeksi että kun mäyriksen ajaa sinne pehmeän uran päässä olevalle rastille niin onko pikkupyöräisillä toivoakaan päästä samalle rastille sen jälkeen:(

Joko olet käynyt seuraamassa suunnistuskisaa paikan päällä?

doosan 11.10.2013 22:43

Hei haloo, kuullosti liian hyvältä ollakseen totta oman seuran sisältä... Ottakaa nyt järki käteen Sakke ja Jokeri...

-MAKE- 12.10.2013 00:48

Lainaus:

AIkaisemmilta suunnistuskausilta meriittejä omaavat tullaan laittamaan Isoon luokkaan vaikka kalusto menisi Pikku luokkaan.

Hetken jo aattelin tulla taas karkeloihin mutta mullahan on pytty vuosilta 2006 ja 2007.

joker 12.10.2013 05:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 1053683)
Hetken jo aattelin tulla taas karkeloihin mutta mullahan on pytty vuosilta 2006 ja 2007.

Noihan ei vaikuta mihinkään luokka jakoihin. Meillä itellä on ajalla 2006-2012 kahdeksan cuppi sijoitusta lähes jokavuosi palkintosijoilla nämä vaikuttaa.

Näpä 12.10.2013 09:09

Ne autokunnat ketkä laitetaan Isoon luokkaan ilmoitetaan kunhan saadaan lista valmiiksi.
Kun katsoo tuloksia viimevuosilta niin pikkuluokan autolla olisi hyvin pärjännyt isossa luokassa.

jonas_k 12.10.2013 09:17

nyt on sitten kaksi cup sarja.. Yksi sarja pikku autoille ja yksi isoille. Ei voi olla hyvä.

kallo 12.10.2013 09:28

No miksei renkaita vaadita leimatuiksi jos kerran kaikki muukin täytyy olla? Sillähän ne vasta autojen ja kuljettajien väliset erot syntyisivät. Jos siirtymiä tehdään autolla ajamalla niin kyllähän renkaat täytyy otteessa olla.

tapsa4x4 12.10.2013 09:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1053736)
No miksei renkaita vaadita leimatuiksi jos kerran kaikki muukin täytyy olla? Sillähän ne vasta autojen ja kuljettajien väliset erot syntyisivät. Jos siirtymiä tehdään autolla ajamalla niin kyllähän renkaat täytyy otteessa olla.

Mutta suomessa on autoja johon on leimattu aikoinaan isoja pyöriä alle ja nyt ei enään saa leimattua niin ei ole kovinkaan tasaväkistä jos jollain on vaikka bj39.5" leimattu ja toiselle 33"

jonas_k 12.10.2013 09:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1053736)
No miksei renkaita vaadita leimatuiksi jos kerran kaikki muukin täytyy olla? Sillähän ne vasta autojen ja kuljettajien väliset erot syntyisivät. Jos siirtymiä tehdään autolla ajamalla niin kyllähän renkaat täytyy otteessa olla.

Oikeassa olet.
Jos auto pitää olla katsastettu, muutokset otteessa ja tieliikennelaillinen,
pitää olla myöskin lailliset renkaat, muuten se ei ole kuiteskin laillinen auto tiellä.

Mutta se vissiin ei ole tarkoituskaan saada tieliikennelaillisia kilpaautoja? vaan rajaa pois kuka voi osallistua katsatusvaatimuksella.

sos 12.10.2013 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1053736)
No miksei renkaita vaadita leimatuiksi jos kerran kaikki muukin täytyy olla? Sillähän ne vasta autojen ja kuljettajien väliset erot syntyisivät. Jos siirtymiä tehdään autolla ajamalla niin kyllähän renkaat täytyy otteessa olla.

Vaikka siks, että on autoja joihin aikoinaan on saanu leimattua 38" renkaat ja nykyään 33"jo vaikea saada suurimpaan osaan autoista leimattua

kallo 12.10.2013 10:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1053738)
Mutta suomessa on autoja johon on leimattu aikoinaan isoja pyöriä alle ja nyt ei enään saa leimattua niin ei ole kovinkaan tasaväkistä jos jollain on vaikka bj39.5" leimattu ja toiselle 33"

Eikös nämä kuitenkin sitten painis eri sarjoissa? Pieni luokka vrt. iso luokka

JouniN 12.10.2013 10:13

On se kumma, että aina pitää olla länkyttämässä jotain. :D Eiköhän ne kilpailja määrät aikanaan näytä, että mikä kuppi jää henkiin ja mikä kuolee. Itselle on aivan hiton sama kuinka monta sarjaa on, kunha kilpailuja riittää. :rolleyes:

kallo 12.10.2013 10:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CaliberSXT (Viesti 1053754)
On se kumma, että aina pitää olla länkyttämässä jotain. :D Eiköhän ne kilpailja määrät aikanaan näytä, että mikä kuppi jää henkiin ja mikä kuolee. Itselle on aivan hiton sama kuinka monta sarjaa on, kunha kilpailuja riittää. :rolleyes:

En tiedä, mulle ensimmäinen vuosi kun käytiin eväitä syömässä kisoissa. Ainakaan omasta mielestä säännöissä ei ollu vikaa, kun kaikki pystyy osallistumaan riippumatta siitä onko auto katsastettu vai ei.. Ja muutenkin mun mielestä olis parempi pitää pois yleisiltä teiltä autot joissa alla on 39,5 boggerit vaikkapa BJ:n vakiojarruilla.. Nytkin esim. Kajaanissa siirtymät oli verrattain pitkiä (n.30-40km) ajoalueiden välillä, itselläkin teki itseasiassa mieli siirtää kalustoa trailerilla vaikka alla vain 33" fillarit ja täysin leimalaillinen peli.

En ole siis arvostelemassa mitään tai ketään, kunhan jaan mietintöjäni, kertokaa mikäli tämä ei ole sille oikea paikka.

JouniN 12.10.2013 10:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1053758)
En tiedä, mulle ensimmäinen vuosi kun käytiin eväitä syömässä kisoissa. Ainakaan omasta mielestä säännöissä ei ollu vikaa, kun kaikki pystyy osallistumaan riippumatta siitä onko auto katsastettu vai ei.. Ja muutenkin mun mielestä olis parempi pitää pois yleisiltä teiltä autot joissa alla on 39,5 boggerit vaikkapa BJ:n vakiojarruilla.. Nytkin esim. Kajaanissa siirtymät oli verrattain pitkiä (n.30-40km) ajoalueiden välillä, itselläkin teki itseasiassa mieli siirtää kalustoa trailerilla vaikka alla vain 33" fillarit ja täysin leimalaillinen peli.

En ole siis arvostelemassa mitään tai ketään, kunhan jaan mietintöjäni, kertokaa mikäli tämä ei ole sille oikea paikka.

Niin siis mun kommentti ei ollu henkilökohtanen piikki vaan lähinnä yleinen kommentti.... En kiellä etteikö tossa rengas kritiikissä olis jotain perää....:)

Murros 12.10.2013 10:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1053738)
Mutta suomessa on autoja johon on leimattu aikoinaan isoja pyöriä alle ja nyt ei enään saa leimattua niin ei ole kovinkaan tasaväkistä jos jollain on vaikka bj39.5" leimattu ja toiselle 33"

Yhtä tasaväkistä kun paje vakiorengastuksella pikkuluokkaan ja LJ 35" boggereilla.

JJo 12.10.2013 10:34

Siellä kun vuorokauden rymyää pusikossa niin se ei kiinnosta enää paskan vertaa, että minkä kokoset renkaat sattuu pirssissä olemaan.

Ihme kitinää joka vuosi. Säännöt on samat kaikille. Ei muuta kun autot kuntoon ja kisabaanalle, vielä on muutama kuukausi aikaa rakentaa (korjata).

454SS 12.10.2013 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Murros (Viesti 1053763)
Yhtä tasaväkistä kun paje vakiorengastuksella pikkuluokkaan ja LJ 35" boggereilla.

Onx Läjä 35 Boggereilla ja nilillä joustonrajoitin jakareilla voittamaton peli :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

454SS 12.10.2013 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jonas_k (Viesti 1053743)
Oikeassa olet.
Jos auto pitää olla katsastettu, muutokset otteessa ja tieliikennelaillinen,
pitää olla myöskin lailliset renkaat, muuten se ei ole kuiteskin laillinen auto tiellä.

Mutta se vissiin ei ole tarkoituskaan saada tieliikennelaillisia kilpaautoja? vaan rajaa pois kuka voi osallistua katsatusvaatimuksella.

Renkaiden kohdalla täytyy voida joustaa, koska niiden saaminen otteeseen on niin pirun hankalaa ja kallista. Miulla on EHKÄ Suomen ainut XJ Cherokee, jossa on otteessa 33X13.5" renkaat mut ihan sama vaikka kaikki ajaisi kisoissa tuollaisilla tai isommillä pyörillä.

Pafo 12.10.2013 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Murros (Viesti 1053763)
Yhtä tasaväkistä kun paje vakiorengastuksella pikkuluokkaan ja LJ 35" boggereilla.

Siitä vain kovempi orkku pajemiehellle ku huomaa että läjä jää jalkoihin... :rolleyes:

Näpä 12.10.2013 20:04

Haluan nyt heti alkuun painottaa että kyseessä ei ole ns. Uusi tai vanha cup.
Tämä on Mönkkärit ry:n järjestämä cup johon otetaan autot mukaan.
Renkaissa haetaan juuri aijemmin mainittua tasapuolisuutta.
Ns. Nousu säännöstä olemme keskustelleet ja tulimme siihen tulokseen että se jää pois säännöist.
Kuitenkin toivomme että autokunnat jotka omaavat reilusti menestystä toimivat kuten trial puolella että ei mennä pikkuluokkaan kyykyttämään muita vaan ajetaan isossa luokassa.
Tämä on siis toivottava HERRASMIES SÄÄNTÖ.
Näin uusien autokuntien on mielekkäämpää aloittaa kun vastassa ei ole "yli ivoimaisia" vastuksia.
Koska olemme uusi taho järjestämässä toivon että saamme paljon rakentavaa palautetta.
Tästä syystä olemme pyytäneet Esaa ja Petriä avustamaan ohjeistamalla meitä.
Palauteen voi antaa täällä tai s-postiin kilpailutoimi@monkkarit.fi.
Vastaan myös mielellään puheluihin.

vmt 12.10.2013 20:15

Miten se safariluokka eroaa noista kilpailuluokista? Siis voiko osallistua kilpailuluokkiin mahtumattomalla kalustolla? Jos joo, niin mitä rajoituksia?

pee 12.10.2013 23:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1053947)
Miten se safariluokka eroaa noista kilpailuluokista? Siis voiko osallistua kilpailuluokkiin mahtumattomalla kalustolla? Jos joo, niin mitä rajoituksia?


x 2 ...

ei mahu, ei sovi, herra saa rahat takas :D

baxxter 13.10.2013 08:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1053947)
Miten se safariluokka eroaa noista kilpailuluokista? Siis voiko osallistua kilpailuluokkiin mahtumattomalla kalustolla? Jos joo, niin mitä rajoituksia?

Jos kilpailuluokissa on vaatimuksena korkeintaan 39,5" pyörä, niin aika helpolla pitäis mahtua kisaan mukaan?

En vaan ymmärrä miksi aloittelijan kuuluis pärjätä, enkä miksi pikkupyöräisellä pajerolla edes yrittää tulla maastoon. Tai miksi autolla ei voi ajaa siinä luokassa mihin se on rakennettu, tosin isossa luokassa on volvo lähinnä laillisia ja ehkä jokunen isompi tojota, mutta muuten aika laillisuuden rajamailla taitaa autot olla joihin yli 35" kummia saa alle mahtumaan tai muuten vaan muuteltu kisakäyttöön sopivammaksi.

Näpä 13.10.2013 09:05

Safari määritetään kisakohtaisesti tarkemmin.

ImacInnes 13.10.2013 09:57

SAFARI LUOKKA!
 
Asiaa! Safari luokka on siis tulossa?? Hienoa.
Mitenkäs vinssiapinan ikäraja? Pitääkö olla täysi ikäinen? Täysi järkisiähän tässä ei kuitenkaan kukaan olla?:)

t. Ismo Ämmä

jonas_k 13.10.2013 10:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Näpä (Viesti 1053939)
Haluan nyt heti alkuun painottaa että kyseessä ei ole ns. Uusi tai vanha cup.
Tämä on Mönkkärit ry:n järjestämä cup johon otetaan autot mukaan.
Renkaissa haetaan juuri aijemmin mainittua tasapuolisuutta.
Ns. Nousu säännöstä olemme keskustelleet ja tulimme siihen tulokseen että se jää pois säännöist.
Kuitenkin toivomme että autokunnat jotka omaavat reilusti menestystä toimivat kuten trial puolella että ei mennä pikkuluokkaan kyykyttämään muita vaan ajetaan isossa luokassa.
Tämä on siis toivottava HERRASMIES SÄÄNTÖ.
Näin uusien autokuntien on mielekkäämpää aloittaa kun vastassa ei ole "yli ivoimaisia" vastuksia.
Koska olemme uusi taho järjestämässä toivon että saamme paljon rakentavaa palautetta.
Tästä syystä olemme pyytäneet Esaa ja Petriä avustamaan ohjeistamalla meitä.
Palauteen voi antaa täällä tai s-postiin kilpailutoimi@monkkarit.fi.
Vastaan myös mielellään puheluihin.

"Haluan nyt heti alkuun painottaa että kyseessä ei ole ns. Uusi tai vanha cup."

Mutta silti se on nimeltään Offroad suunnistus cup -14?! Uskotteko oikeasti että osallistujat riittä kaksi vastaava cup sarjaan jatkossa?

Paljon parempi olis jos olis yksi sarja ja kaikki järjestäjät molemmista ryhmästä olis mukana, sais enemmän kisoja samassa sarjassa ja isompi järjestäjäryhmä takana.
Tämä kuitenkin niin pieni laji suomessa.

Viipo 13.10.2013 10:55

Nyt kun mönkkärit ja autot ajaa samoja rasteja, niin rastien pisteytyksiä vois vähä miettiä.
Nimittäin moni mönkkärille helppo rasti voi olla autolle liki mahdoton ja toisinpäin.

Näpä 13.10.2013 11:26

Rastituksessa pyritään siihen että on mönkijä ja autokuskeja kimpassa rastittamassa.

offroadjouni 13.10.2013 13:34

Minä olen myös mieltä että yhdellä CUPilla saavutettaisiin paremmat hyödyt kaikille. Ei tämän vuoden CUP-kisoissa ollut kauheasti osallistuijia, mutta kuitenkin moninkertaisesti CUPin ulkopuolella ajettuihin kisoihin verrattuna. Luulenpa että kisaa ajavien jakaminen kahteen eri CUPiin pudottaa osallistujamäärän puoleen kisaa kohden. Läheltä voi tulla osallistujia, mutta pitkänmatkalaiset jättävät "väärän" CUPin kisat väliin ja keskittyvät vain toiseen.

teamwille 13.10.2013 13:50

Ainaskii yksi cupin ulkopuolinen kisa keräsi kilpailijoita enemmän kuin yksikään cupin kisa. Retrossa viivalla oli kuutisenkymmentä autokuntaa;) Mut kans samaa mieltä, et yksi cuppi olis korjannu koko potin...

Lord of flies 13.10.2013 14:06

Ainakaan äkkiä en löytänyt painoista mitään tarkkaa tietoa.
Paljonko saa olla auton kokonaispaino tässä cupissa vai pudotatteko suoriltaan pikkuset kuorkit pois kisoista?

Ewerglade 13.10.2013 23:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1054157)
Minä olen myös mieltä että yhdellä CUPilla saavutettaisiin paremmat hyödyt kaikille. Ei tämän vuoden CUP-kisoissa ollut kauheasti osallistuijia, mutta kuitenkin moninkertaisesti CUPin ulkopuolella ajettuihin kisoihin verrattuna. Luulenpa että kisaa ajavien jakaminen kahteen eri CUPiin pudottaa osallistujamäärän puoleen kisaa kohden. Läheltä voi tulla osallistujia, mutta pitkänmatkalaiset jättävät "väärän" CUPin kisat väliin ja keskittyvät vain toiseen.

Pitää kompata Jounia tässä hommassa. Missään tämän vuoden kisassa missä käytiin = kaikki - TML, niin ei voinut puhua varsinaisesta ruuhkasta. Joo, on kuulunu soraääniä puolesta ja vastaan ja ties mistä aiheesta liittyen milloin mihinkin kisaan. Mutta ottaen tämänkin lajin harrastajamäärän huomioon, niin onko se nyt oikeasti niin vaikea puhaltaa yhteen hiileen ja saada kasaan 1 Cup ja siihen kaikki jotka nyt oikeasti haluavat kisata, mönkkärit mukaan lukien???

vmt 14.10.2013 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1054063)
Jos kilpailuluokissa on vaatimuksena korkeintaan 39,5" pyörä, niin aika helpolla pitäis mahtua kisaan mukaan?
.

Sillä vaan kyselin, kun ei tuolla alussa ollut määritelty autoja tarkemmin. Kun onhan näissä maastureissa henkilö-, paketti- ja kevytkuorma-autoja ainakin. Aattelin, että jos vaikka noin 49" pyörillä olevalla, omapainoltaan n. 5 tonnisellakin saisi ajaa safariluokassa, jos siihen sopivat maastot sattuu olemaan.

Onhan mulla toki Jeeppi 31" pyörillä, joten se mahtuu ainakin. :)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Näpä (Viesti 1054080)
Safari määritetään kisakohtaisesti tarkemmin.

Tässähän vastaus jo tulikin. Mutta jos maastot sallii, niin onkohan mahdollista tuollaisella isommalla vehkeellä päästä safariluokkaan?

Mutis 14.10.2013 22:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1054118)
Nyt kun mönkkärit ja autot ajaa samoja rasteja, niin rastien pisteytyksiä vois vähä miettiä.
Nimittäin moni mönkkärille helppo rasti voi olla autolle liki mahdoton ja toisinpäin.

Eihän tässä mönkkäri vs. auto rastien pisteissä ole mitään ristiriitaa, koska ajetaan eri luokissa. Kuskeista kiinni haetaanko joku rasti vai ei. Joku on mönkkärillä helpompi, joku taas autolla. Tiimin ja kuskien pelislmä ratkaisee kisan lopputuloksen. Eikös se ole lajin luonne.

jonas_k 14.10.2013 23:13

Saako siis osallistua katsatetulla autolla missä on porttaalit joka on otteessa ja 39,5 renkaat alla?

Näpä 15.10.2013 06:15

On mahdollista että jollain alueella saa ajaa Safarissa isommallakin laitteella.
kun poryaalit on otteessa saa ajaa jos alla maks. 39,5.
Apparin ei tarvitse olla täysi-ikäinen.

turakoitsija 15.10.2013 18:21

ONKO TÄSSÄ ENÄÄ MITÄÄN JÄRKEÄ
 
olisko pikkuhiljaa aika ottaa aikalisä näissä "cup" touhuissa.
rupee näyttämään siltä että kohta ajetaan itä,länsi,pohjois suomi cuppia.
jokaisessa 10 autokuntaa kisaamassa.
eikö olisi viisaampaa ottaa vaikka jokaisesta suomen kerhosta pari edustajaa jotka kokoontuisivat naamat vastakkain ja pohtisivat yhdessä yhden cupin.
voishan sinne pyytää vaikka trafilta,akk:lta,ym edustajan kertomaan mielipiteitä ja ehdotuksia.
harrastajapiiri on kumminkii ajotapahtumissa ym kinkereillä hyvinkii sosiaalista porukkaa ni minkätakia tarvii kinastella tämmösen asian kanssa.
olishan se kyllä tietysti hienoo jos olis pakka kunnossa ja tähtikuviot sattuis kohalleen ni sitähän olis mahdollisesti kaksinkertainen "suomenmestari" samanavuonna samassa lajissa? :)
ei mikään luokkien uudelleen järjesteleminen,autojen leimapakko,herrasmiessäännöt,ym muuta asiaa miksikään kun kaikki harrastajat olisi saatava samoihin kisoihin.
eli yksinkertaisuudessaan suomen harrastajakerhot yhdessä tekee säännöt kisoihin,järjestää kisat,neuvottelee eri tahojen kanssa luvista,ym.
ei mun käsityksen mukaan missään muussa lajissa ole/saa olla montaa kilpasarjaa samaan aikaan.
YKSI CUP KIITOS

H&K 15.10.2013 19:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija (Viesti 1054907)
olisko pikkuhiljaa aika ottaa aikalisä näissä "cup" touhuissa.
rupee näyttämään siltä että kohta ajetaan itä,länsi,pohjois suomi cuppia.
jokaisessa 10 autokuntaa kisaamassa.
eikö olisi viisaampaa ottaa vaikka jokaisesta suomen kerhosta pari edustajaa jotka kokoontuisivat naamat vastakkain ja pohtisivat yhdessä yhden cupin.
voishan sinne pyytää vaikka trafilta,akk:lta,ym edustajan kertomaan mielipiteitä ja ehdotuksia.
harrastajapiiri on kumminkii ajotapahtumissa ym kinkereillä hyvinkii sosiaalista porukkaa ni minkätakia tarvii kinastella tämmösen asian kanssa.
olishan se kyllä tietysti hienoo jos olis pakka kunnossa ja tähtikuviot sattuis kohalleen ni sitähän olis mahdollisesti kaksinkertainen "suomenmestari" samanavuonna samassa lajissa? :)
ei mikään luokkien uudelleen järjesteleminen,autojen leimapakko,herrasmiessäännöt,ym muuta asiaa miksikään kun kaikki harrastajat olisi saatava samoihin kisoihin.
eli yksinkertaisuudessaan suomen harrastajakerhot yhdessä tekee säännöt kisoihin,järjestää kisat,neuvottelee eri tahojen kanssa luvista,ym.
ei mun käsityksen mukaan missään muussa lajissa ole/saa olla montaa kilpasarjaa samaan aikaan.
YKSI CUP KIITOS

Jos kerran sulla on hommat noin selvänä mielessä niin mikä estää ettet sitten hoida koko hommaa? Siitä vaan sitten kutsut kaikki yhteen kokoon ja rupeet järjestämään.

mikaelt 15.10.2013 19:19

Kirjoitan tähän..lyhyesti, vaikka aioin olla sotkeutumatta aiheeseen...

Mites olis Cup, jossa alueosakilpailut, esim etelä, itä, länsi, pohjoinen ym.
- Alueosakilpailut olisi 8-24h ajoja ja itäiseen alueeseen voi osallistua vaikka turkulainenkin, mutta sitten pisteitä saa vain idän kilpailuista, saa osallistua toki muihinkin, tai ainakin safari sarjaan, mutta pojoja ei tule.
- Loppusyksystä olisi sitten valtakunnallinen Cup finaali, 24h, jonne saisi osallistua joko aluekisoissa tietyn pistemäärän saaneet...tai sitten aluekilpailuiden pisteet muutetaan finaalin lähtöpisteiksi. Eli aluekisojen voittajalla olisi jos startissa vaikka 300p, tokalla 200, kolmannella 150 jne.. (pisteet on ihan hatusta vedettyjä, tai vois ne olla vaikka kisan loppupisteet +20%,, +15% jne... ).

JM puolella muuten on useempi sarja, valitettavasta, mutta siellä onkin pikkasen eri osallistujamäärät. Eli on AKK:n Jokamiesluokka, Jokkisrace ja vielä rokkiralli!

turakoitsija 15.10.2013 19:19

henk koht ei aika ja resurssit riitä moiseen.
mut eikös esim kerhojen puheenjohtajat voisi olla yhteyksissä toisiinsa ni eiköhän se siitä lähtis etenemään.

toyota bj 40 15.10.2013 20:07

kyllähän tää on sanomattakin selvää et täs suomen cup touhuissa ei tunnu olevan mitää jiitä...!
:eek:

jonas_k 15.10.2013 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija (Viesti 1054907)
olisko pikkuhiljaa aika ottaa aikalisä näissä "cup" touhuissa.
rupee näyttämään siltä että kohta ajetaan itä,länsi,pohjois suomi cuppia.
jokaisessa 10 autokuntaa kisaamassa.
eikö olisi viisaampaa ottaa vaikka jokaisesta suomen kerhosta pari edustajaa jotka kokoontuisivat naamat vastakkain ja pohtisivat yhdessä yhden cupin.
voishan sinne pyytää vaikka trafilta,akk:lta,ym edustajan kertomaan mielipiteitä ja ehdotuksia.
harrastajapiiri on kumminkii ajotapahtumissa ym kinkereillä hyvinkii sosiaalista porukkaa ni minkätakia tarvii kinastella tämmösen asian kanssa.
olishan se kyllä tietysti hienoo jos olis pakka kunnossa ja tähtikuviot sattuis kohalleen ni sitähän olis mahdollisesti kaksinkertainen "suomenmestari" samanavuonna samassa lajissa? :)
ei mikään luokkien uudelleen järjesteleminen,autojen leimapakko,herrasmiessäännöt,ym muuta asiaa miksikään kun kaikki harrastajat olisi saatava samoihin kisoihin.
eli yksinkertaisuudessaan suomen harrastajakerhot yhdessä tekee säännöt kisoihin,järjestää kisat,neuvottelee eri tahojen kanssa luvista,ym.
ei mun käsityksen mukaan missään muussa lajissa ole/saa olla montaa kilpasarjaa samaan aikaan.
YKSI CUP KIITOS

Puhut asia!

Patu925 15.10.2013 21:31

Tuo nykyinen lallikuppi ei tunnu olevan kovinkaan vetovoimainen. Vaikka kuin kelpaa vaikka minkälaiset härvelit viivalle.

Ehkäpä onkin hyvä että lähestytään tätä cuppijuttuu vähän maanläheisemmin eli joku tolkku näihin autoihin. Eli vaaditaan kilpien väliin pl. renkaat. Kun katsoi esim. retron osallistujalistaa niin orggis-stanu luokan kulkijaa oli reiluja määriä. Ehkä myös sen takia kun ei tartte kattopeltii myöten koko ajan rypeä suossa. Tai siinä pohjattomissa urissa. Vaikka se olisi kuin isojen poikien "ohhroutia"...

Voipi olla että nämä "kannolta tunkattavat" on ne millä nykyisin mennään enenevissä määrin kisoihin ja erikoiset kulkineet kyllä niillä on niitä ajoja jossain muualla.

Siis välillä kisat pienempipyöräisen ehdoilla.

Siksi Näpälle ja kumppaneille iso peukku. Jos paukut riittää meidän tiimillä niin ollaan tässä cupissa mukana... :)

jonas_k 15.10.2013 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 1055039)
Tuo nykyinen lallikuppi ei tunnu olevan kovinkaan vetovoimainen. Vaikka kuin kelpaa vaikka minkälaiset härvelit viivalle.

Ehkäpä onkin hyvä että lähestytään tätä cuppijuttuu vähän maanläheisemmin eli joku tolkku näihin autoihin. Eli vaaditaan kilpien väliin pl. renkaat. Kun katsoi esim. retron osallistujalistaa niin orggis-stanu luokan kulkijaa oli reiluja määriä. Ehkä myös sen takia kun ei tartte kattopeltii myöten koko ajan rypeä suossa. Tai siinä pohjattomissa urissa. Vaikka se olisi kuin isojen poikien "ohhroutia"...

Voipi olla että nämä "kannolta tunkattavat" on ne millä nykyisin mennään enenevissä määrin kisoihin ja erikoiset kulkineet kyllä niillä on niitä ajoja jossain muualla.

Siis välillä kisat pienempipyöräisen ehdoilla.

Siksi Näpälle ja kumppaneille iso peukku. Jos paukut riittää meidän tiimillä niin ollaan tässä cupissa mukana... :)

Kun vanha cup komitean porukka(joker ja kumppaanit) olis jatkannut saman malliin, eikä mennyt väkisin muuttamaan/pilamaan cuppi katsatussännöillä, ei olis edes ollut tämmöstä keskutelua ollenkaan. (2011-2012 oli standard vielä iso luokka cupissa)

JouniN 15.10.2013 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 1055039)
Tuo nykyinen lallikuppi ei tunnu olevan kovinkaan vetovoimainen. Vaikka kuin kelpaa vaikka minkälaiset härvelit viivalle.

Ehkäpä onkin hyvä että lähestytään tätä cuppijuttuu vähän maanläheisemmin eli joku tolkku näihin autoihin. Eli vaaditaan kilpien väliin pl. renkaat. Kun katsoi esim. retron osallistujalistaa niin orggis-stanu luokan kulkijaa oli reiluja määriä. Ehkä myös sen takia kun ei tartte kattopeltii myöten koko ajan rypeä suossa. Tai siinä pohjattomissa urissa. Vaikka se olisi kuin isojen poikien "ohhroutia"...

Voipi olla että nämä "kannolta tunkattavat" on ne millä nykyisin mennään enenevissä määrin kisoihin ja erikoiset kulkineet kyllä niillä on niitä ajoja jossain muualla.

Siis välillä kisat pienempipyöräisen ehdoilla.

Siksi Näpälle ja kumppaneille iso peukku. Jos paukut riittää meidän tiimillä niin ollaan tässä cupissa mukana... :)

Mä oon niin samaa mieltä sun kanssa. :)

Patu925 15.10.2013 21:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jonas_k (Viesti 1055051)
Kun vanha cup komitean porukka(joker ja kumppaanit) olis jatkannut saman malliin, eikä mennyt väkisin muuttamaan/pilamaan cuppi katsatussännöillä, ei olis edes ollut tämmöstä keskutelua ollenkaan. (2011-2012 oli standard vielä iso luokka cupissa)

Syyllisten etsintä ja tuomitseminen tuntui olevan jo aijemmin hirveen tärkeetä eräille tahoille. Ja nyt jatketaan samalla linjalla.

Siis riitelyllä oli varmasti vaikutusta osallistujamääriin.
Ei hyvä.

Toivottavasti tämän uuden cupin puuhaajilla on malttia olla, ja antaa muitten riidellä. Luulen että se saattaa olla menestyksen avain... :)

junnu78 16.10.2013 18:35

no juu. haluaisiko moni muu kerhojen vetäjistä pitää kimpassa jonkinmoisen palaverin? meidän kerhosta kiertää kymmenkunta autokunta kisoja, joten tää koskettaa ainakin meidän kerhoa. triali puolen kokous on 2.11 kai, mihin oon menossa myös, mutta sovittaisko seuraava viikonloppu jonnekkinpäin suomea kokous? eli kiinnostaisiko tälläinen ehdotus?
T. Mikko Pöysti
Mikkelin offroad club ry
045 8841331

_hornet_ 17.10.2013 07:17

kiinnostais..
 
Miten olis puhelinpalaveri? Passais aikataulut paremmin...

Pekka alatalo 0442677721

doosan 18.10.2013 20:19

koska ilmoomo saa laittaa
 
pohjanmaan häjyt laitaas ilmon jo

Mikki 25.10.2013 16:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 (Viesti 1055271)
no juu. haluaisiko moni muu kerhojen vetäjistä pitää kimpassa jonkinmoisen palaverin? meidän kerhosta kiertää kymmenkunta autokunta kisoja, joten tää koskettaa ainakin meidän kerhoa. triali puolen kokous on 2.11 kai, mihin oon menossa myös, mutta sovittaisko seuraava viikonloppu jonnekkinpäin suomea kokous? eli kiinnostaisiko tälläinen ehdotus?
T. Mikko Pöysti
Mikkelin offroad club ry
045 8841331

Ja jos teette tämän kokouksen, niin olen ehdottomasti tulossa paikalle. Ja AKK:n edustajana!
T:Mika Listala
050-3444094

Jammu 26.10.2013 13:48

noh, pitää lähyeä överillä ainakin maskotiksi tuohon tähän honkakosken kotikisaan, kun ei oo ku 3km matkaa kisapaikalle!

Suurin syy purnaamiseen on se että moni joka on tehnyt auton tai aloitti vanhoilla säännöillä, niin harmittaa kait se kun pitäis heittää auto taas leimakelposeks ku isolla rahalla ja vaivalla sen tehnyt :)

sos 27.10.2013 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1058535)
olen ehdottomasti tulossa paikalle. Ja AKK:n edustajana!
T:Mika Listala
050-3444094

Hui akk. Ei vaan sori topikin sotkemimen oli pakko

ravm 16.11.2013 18:20

mönkijäfoorumi?
 
missä osotteessa on nuo mönkijäkupin säännöt?
saakohan kilvettömällä mönkijällä osallistua,kun kilvettömällä autolla ei saa?:rolleyes: parilla tutulla ois innostusta kisatouhuihin...

H&K 16.11.2013 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ravm (Viesti 1067035)
missä osotteessa on nuo mönkijäkupin säännöt?
saakohan kilvettömällä mönkijällä osallistua,kun kilvettömällä autolla ei saa?:rolleyes: parilla tutulla ois innostusta kisatouhuihin...

Tossa on tän vuoden säännöt. Tokkopa muuttuu hirveästi ensivuodeksi.

http://keskustelu.sammysatv.com/view...p?f=63&t=34086

iikkoo 26.11.2013 09:45

Meinaan kuolla nauruun tätä lukies :D Ristus ei osata ku rutista joka asiasta. Ja kysellä tyhmiä :D:eek:

toivaju83 02.12.2013 21:38

jaa
 
ilmeisesti auto puolella ei ajeta ajamisen ilosta vaan kamppaillaan verisesti voitosta.
Kun vaikuttaa olevan kilpakumppanit sääntöpykälän verran edella vaikka vuosikaan ole edes ehtinyt vaihtua :confused:

sos 02.12.2013 22:02

kyllä me santun kanssa ainaki ajetaan ajamisen ilosta ja aina on löytyny luokka mihin autot kelpaa, ja on sielä muitaki ne ei vaan valita täällä vaan ajelee muutakin, ku virtuaali offia


Sivu luotu: 04:02 (GMT +2).