![]() |
Offroad suunnistus CUP -14
Kaudella 2014 Mönkkärit ry järjestää autoille ja mönkijöille suunnistus CUP:n.
Sarjassa ajetaan 4 kilpailua joista huomioidaan lopputulokseen 3. Ajettavat luokat on autoilla Pikku- ja Iso luokka sekä mönkijöillä Original ja Pro. Lisäksi jokaisessa kisassa on Safari luokka jossa voi ajaa autoilla ja mönkijöillä. Mönkijöillä säännöt pysyy pääosin samoina. Sarjan säännöt autojen osalta: -Yleisillä teillä tulee ehdottomasti noudattaa tieliikennelakia - Päällystämättömällä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 50 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia -Päällystetyllä tiestöllä nopeusrajoitus korkeintaan 80 km/h, joillain tieosuuksilla on liikennemerkein voitu osoittaa pienempiäkin nopeusrajoituksia - Tiellä ajettaessa on käytettävä turvavöitä - Sähkölinjat saa alittaa, mutta niitä pitkin ei saa ajaa, eikä pylväistä saa vinssata - Puhelinlinjat, öljyputket tms. ja junaradat: kuten sähkölinjoja koskevat määräykset - Vinssin vaijeri saa mennä lippusiiman ali tai yli, mutta auto ei - Mukana olevat varusteet on kiinnitettävä hyvin autoon - Paripyörät ja renkaisiin kiinnitettävät ketjut tms. ovat kiellettyjä - Kirveen, sahan ja mottorisahan mukana kuljettaminen ja käyttö on ehdottomasti kielletty -Rasti pisteestä vinssaaminen kielletty - Kaikenlainen kilpailun ulkopuolisen avun käyttö on kielletty -Kilpailun järjestäjien järjestämä tai hyväksymä ja kaikille kilpailijoille tasapuolisesti tarjottu apu katsotaan kuuluvan osaksi kilpailua -Kilpa-autossa saavat olla mukana vain varsinaiset kilpailijat - Muiden kilpailuun osallistuvien joukkueiden apu on sallittu -Kilpa-autoa saa hinata vain toinen kilpa-auto, ei siis huoltoautot eivätkä sivulliset -Kilpailun ulkopuoliset eivät saa kuljettaa kilpailijoita, huoltoa - Huoltoautot saavat liikkua vain hyviä helposti henkilöautolla ajettavia teitä pitkin -Kilpailun aikana kilpa-autoja ei saa kuljettaa trailerilla, eli myös kaikki siirtymät ajetaan -Turvakaaret eivät ole pakollisia, mutta mukana saattaa olla myös vaarallisia rasteja, joiden hakemiseen turvakaarettomalla ajoneuvolla on käytettävä omaa harkintaa ja varovaisuutta. -Kaikki suuremmat muutokset autossa oltava otteessa (mm moottori ja akselit) -Lady-tiimit aina pikku luokassa (vaikka olisi yli 35" renkaat) Turvakaaret suositeltava lisävaruste Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Kaikille luokille pakolliset varusteet: Vinssi / muu apuväline kiinni juuttuneen auton vetämiseen (ketjutalja) Jauhesammutin, minimi 2kg. Ensiapulaukku. Toimiva gsm-puhelin. Hinauspisteet auton edessä ja takana. Puunsuojaliina ja hinausköysi / liina + 2 sakkelia. Pikku luokka Auton tulee olla rekisteröity ja autossa tulee olla voimassa oleva katsastus sekä liikennevakuutus.Maksimi rengaskoko 35” (885mm) Iso luokka Auton tulee olla rekisteröity ja autossa tulee olla voimassa oleva katsastus sekä liikennevakuutus.Maksimi rengaskoko 39,5”(1010mm) Kilpailut: 17-19.1 Cros4wd Lakeuden kutsu IV Ähtäri 25-27.4 Honkakoski 19-21.9 Paikka ilmoitetaan myöhemmin 24-26.10 Turaoffi Eura Yhteyshenkilöt: Risto Närvä 040 7535555 Esa Vähä-Vahe 0405211400 Petri Möykkymäki 0400907004 |
tää rupee jo kuulostamaan lupaavalta.
pikku muutoksilla? luokat perinteisesti orig,stand,mod.proto en oikein usko et edelleenkään rupee hirveesti kiinostamaan aloittelioita ym pikkupyörillä ajelioita jos pitää kilpailla 35:sia vastaan. sit se kisa aika??? |
Safari luokka kans!
Lainaus:
Enhän mä kylläkään mitään tiedä, kuhan tuli mieleen. t. Ismo Ämmä |
Mielenkiintoinen kohta nuo kaaret, kun eivätä ole pakolliset, mutta silti annetaan minimi mitat putkille?
Ja toinen, ni kuinka monella otteessa 35tai isommat renkaat, jos kerta isommat muutokset pitää olla otteessa? Sinänsä itseäni ei haittaa, kun 31renkaat otteessa ja kaaret tulee laitettua aika varmasti. Mutta hyvä, että säännöt ja aikataulut on ajoissa, ni ei pitäs tulla päällekäisyyksiä aikatauluihin, vielä kun löytäs jostain kadonneen motivaation Ps. Tsemppiä järjestäjille varsinki, ku kitinä alkaa jo toisesta postauksesta Pss.edittiä kolmas postaus |
Se tästä puuttuiski että ekassa postauksessa jo kitistäs.Yhteyshenkilö lista on sen verran vakuuttava että säännöt on varmaan monelta kantilta puntaroitu.
|
Hyvä hyvä.. Näyttää lupaavalta, mut meitin täytyy tyytyä siihen lallikuppiin.. Jos sitä on, ku ei ole mahdollisuuksia osallistua näillä säännöillä.. Minne jäi se outlaw luokka?? vai oliks tarkoituskin, et osallistujakunta pienenee???
|
Eli jos on 39,5 renkaat ja ne ei ole otteessa, saa kisata?
|
Ellei sit rengas muutosta lasketa pikku muutokseks, ni ei tartte muutoakatsastaa?
|
Renkaat ei tarvise olla otteessa, mutta muut tekniset muutokset siis akselit ja kone muutokset rekisteriotteessa pitää näkyä.
|
Lainaus:
Olettaisin renkaat olevan silloin pieni muutos ? Edit Joker kerkes ennen |
Tosi hienoo. Tässähän on sitten kolmas sääntökomitea järkkäämässä sunnistuskisoja.
On se ihme kun ei mikään vanha kelpaa. Aina pitää tehdä uusia cuppeja sekä sääntöjä. Ei tällä systeemillä saada lisää porukkaa ajamaan. sehän nähtiin tänävuonna ns. uuden cupin aikana. :( |
Lainaus:
Mut mites nuo kaari asiat, eli kaaria ei tarvitse, mutta onko kuskin omassa harkinnassa meneekö vaaralliselle rastille ilman asian mukaisia kaaria vai kielletty niinkuin "ennenkin" |
Lainaus:
Lainaus:
Ja jos teet kaaret, tee kunnolliset. |
Meinasin jo olla kirjottamatta, mutta kirjotetaan kuitenkin...
Lainaus:
|
Itteä hirveästi kiinnostaa laji, mutta auto ns. kevyesti varusteltu eli mieto korotus, etuvinssi ja 31" mutikat. Ei esim. snorkkelia tai 60cm maavaraa, joten millaisia kisat on pääosin rasteiltaan ja reiteiltään. Eli pääseekö eteenpäin ainostaan lukkoperäisillä, 4" korotuksella ja 35" pyörillä varustetulla vai viitsii ns. katumaasturilla edes yrittää. Ja sitten vielä että onko minkä hintaista touhua, köyhällä ei paljoon ole varaa ja en välttämättä ajaisi kuin pari yksittäistä kisaa, jotka sopii aikatauluun ja ovat suht lähellä.
|
Lainaus:
|
Minusta nämä säännöt on ihan ok, ovat riittävän lyhyet ja selkeät.
Itselläni ollut pari-kolme vuotta taukoa suunnistuskisoihin osallistumisessa, joten kaikki vanhat säännöt onkin jo unohtunut. Nämä säännöt oppii ulkoa jo kertalukasulla. Minulle on aivan sama montako luokkaa on ja missä rajat on. Pääasia, että joku muu järjestää kisat kuin minä itte. Osallistun jokatapauksessa Jeep ZJ:llä 33" renkailla, pärjään tai en, aivan sama, tämä kun on minulle vain vapaa-ajan harrastus, jossa yksi mukavimpia hetkiä on hetkittäinen noituminen, kun nopein reitti rastille osoittautuukin lievää isommaksi virhearvionniksi. :) Nyt ei tartte muuta kuin alkaa hoivata Jeeppiä leimakuntoon ja yrittää ihmetellä vinssi pyörimään.:cool: /Joukka |
Lainaus:
Joskus laskettiin että kisa maksais keskimäärin noin 1000e, sisältää kaluston ja porukan kulkemisen kisaan ja takasin, majottautumiset, ruokailut, osallistumismaksut ja auton korjaamisen vastaavaan kuntoon kun oli ennen kisaa. Jotkut kisat tuli kalliimmiksi, toisen halvemmiksi.... |
hyvä juttu..
tämä näyttää asialliselta touhulta kun säännöt ilmoitetaan kerralla ja ne jotka kitisee niin kitisee sitte.. mutta jos vaikka minä haluaisin ruveta järjestämään kilpailun tähän kuppiin ja haluaisin kupin ulkopuolisen outlav luokan ajamaan samaan aikaan olisiko se mahdollista? kovin kiinnostavalta ja asialliselta touhulta vaikuttaa :)
t pekka:eek: |
Ainahan on kisanjärjestäjä voinut laitaa cuppien ja kappien ulkopuolisia luokkia.
|
Joku jo tossa kerkes kommentoida noita CUP -14 porukoita että on niin asiantuntevaa porukkaa että on varmasti loppuun ajatellut säännöt.
Lainaus:
Samat säännöthän tossa originaalicupissa katsastuksen suhteen tuli voimaan siinä vaiheessa kun se ammuttiin alas. Peräänkuulutan tohon cuppiin kun cuppiin original luokkaa missä max. rengaskoko on 31" Ja vaikkapa Wanhan cupin talvieksytyksen luokittain olevat rastit. On satavarmasti paljon helpompi tulla kokeilee kyseistä lajia 195/75.15 renkailla. |
Nyt nousoo Pöljältä iso peukalo tälle touhulle.
|
Lainaus:
|
Olis hienoo jos tuon sotkamon sais mukaan,oli hienot seudut ajella.
|
Lainaus:
Itsekkin mukana ekasta kisasta lähtien 2005 talvieksytys. |
Lainaus:
|
Nyt ois aika laittaa jimny leimalle.
|
:) No niin, nyt kuulostaa taas siltä, että suunnistuskisoilla on sittenkin tulevaisuus. :)
Iso peukku taustalla vaikuttavalle porukalle. |
Tää kuulostaa oikeesti hyvälle! :) Varsinkin, kun Turaoffi on mukana kuvioissa! :)
|
AIkaisemmilta suunnistuskausilta meriittejä omaavat tullaan laittamaan Isoon luokkaan vaikka kalusto menisi Pikku luokkaan.
Esim. Kuramadot, Ypyrin ylittäjät ja Mudaraket. Näistä julkaistaan lista ketkä laitetaan Isoon luokkaan. Tällä halutaan tehdä Pikku luokka mielekkäämmäksi aloitus luokaksi. |
ajoneuvoluokka?
mikä pitää olla ajoneuvoluokka ha/pa? saako osallistua kuorma-autolla ? onko max painoa? akselilukumäärä?
ei ku meillä ois mäyris joka leimassa että pääsekö sillä? |
Eikös nämä ole aiemminkin toimineet ha/pa-linjalla
Lainaus:
Kannatais varmaan jättää suunnistuskisat pienemmille ajopeleille eikä lähteä painavalla kuorma-autolla reittejä pilaamaan :eek: Tulitko ajatelleeksi että kun mäyriksen ajaa sinne pehmeän uran päässä olevalle rastille niin onko pikkupyöräisillä toivoakaan päästä samalle rastille sen jälkeen:( |
Lainaus:
ja sääntöjä tässä vain kyselen. no ei me ajettu suomenkisoja tänä vuonna ja ei meijän ole pakko ajaa ensivuonnakaan. |
Lainaus:
|
Onko kyseessä Honkakoski mikä Vaasan alapuolella pikkusen ?
|
Lainaus:
EDIT: Tarkennetaan vielä että paremmin sanottuna Pomarkun ja Kankaanpään välissä |
Honkakoski joka on Pomarkun vieressä.
Tämä menestyneiden ns."nostaminen isoon luokkaan" on alunperin kilpailijoiden toive. Onhan monessa muussakin lajissa nousupakko. |
:eek:tammikuun kisa menee ainaki toisen kupin kisan kans päällekkäin,vaik toista sovittiin.oishan tuon voinu ittekki ajaa...vai ehkä juuri siksi
|
Iso peukku puuhamiehille! Safariluokat joka kisaan kohtuu maksulla niin pääsis paaaaksua berttaa ulkoiluttaan...
|
Vaikuttaa hyvältä, autokilpailussa kuuluu ajaa autolla eikä kuljettaa kilpa-autoa trailerilla. Sit vielä kun kilpailuaika olis hiukka vähemmän kun 24 tuntia silleen järkevästi ajoitettuna, että köyhät duunaritkin vois osallistua ottamatta perjantaita ja maanantaita vapaaksi.Tulispa oma auto valmiiksi edes ens syksyn kisoihin :(
|
Lainaus:
No aloittelijat ajaa tietysti tossa pikkuluokassa. Mitä syrjimistä se on jos ohjataan kesymmällä autolla nöyryyttämään rajumpia kilpureita ;) |
Moi,
saako autoa vaihtaa kilpailusta toiseen? -Paavo |
Saa vaihtaa autoa.
|
Lainaus:
Lainaus:
-Kuinka suuri osa autokunnasta saa olla meriittejä omaavaa pikkuluokassa? -Pienillä pyörillä on saanut aina osallistua isompaankin luokkaan, joten toiset kisaajat ovat toivoneet vastustajiaan isompaan luokkaan? -Pikkuluokkaan ei kannata rakentaa autoa, kun jos pärjää niin pitää tehdä uusi? -Missä lajissa on nousupakko toiseen luokkaan missä on erilainen kilpailukalusto? -Rakennetaanko nyt ylikorkeita autoja, jotka katsastetaan 205r16 pyörillä ja kisoissa sovitellaan kolmeseiskaa alle? -Tuleeko vielä muita kirjoittamattomia sääntöjä? Lainaus:
|
Hei haloo, kuullosti liian hyvältä ollakseen totta oman seuran sisältä... Ottakaa nyt järki käteen Sakke ja Jokeri...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ne autokunnat ketkä laitetaan Isoon luokkaan ilmoitetaan kunhan saadaan lista valmiiksi.
Kun katsoo tuloksia viimevuosilta niin pikkuluokan autolla olisi hyvin pärjännyt isossa luokassa. |
nyt on sitten kaksi cup sarja.. Yksi sarja pikku autoille ja yksi isoille. Ei voi olla hyvä.
|
No miksei renkaita vaadita leimatuiksi jos kerran kaikki muukin täytyy olla? Sillähän ne vasta autojen ja kuljettajien väliset erot syntyisivät. Jos siirtymiä tehdään autolla ajamalla niin kyllähän renkaat täytyy otteessa olla.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos auto pitää olla katsastettu, muutokset otteessa ja tieliikennelaillinen, pitää olla myöskin lailliset renkaat, muuten se ei ole kuiteskin laillinen auto tiellä. Mutta se vissiin ei ole tarkoituskaan saada tieliikennelaillisia kilpaautoja? vaan rajaa pois kuka voi osallistua katsatusvaatimuksella. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
On se kumma, että aina pitää olla länkyttämässä jotain. :D Eiköhän ne kilpailja määrät aikanaan näytä, että mikä kuppi jää henkiin ja mikä kuolee. Itselle on aivan hiton sama kuinka monta sarjaa on, kunha kilpailuja riittää. :rolleyes:
|
Lainaus:
En ole siis arvostelemassa mitään tai ketään, kunhan jaan mietintöjäni, kertokaa mikäli tämä ei ole sille oikea paikka. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Siellä kun vuorokauden rymyää pusikossa niin se ei kiinnosta enää paskan vertaa, että minkä kokoset renkaat sattuu pirssissä olemaan.
Ihme kitinää joka vuosi. Säännöt on samat kaikille. Ei muuta kun autot kuntoon ja kisabaanalle, vielä on muutama kuukausi aikaa rakentaa (korjata). |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Haluan nyt heti alkuun painottaa että kyseessä ei ole ns. Uusi tai vanha cup.
Tämä on Mönkkärit ry:n järjestämä cup johon otetaan autot mukaan. Renkaissa haetaan juuri aijemmin mainittua tasapuolisuutta. Ns. Nousu säännöstä olemme keskustelleet ja tulimme siihen tulokseen että se jää pois säännöist. Kuitenkin toivomme että autokunnat jotka omaavat reilusti menestystä toimivat kuten trial puolella että ei mennä pikkuluokkaan kyykyttämään muita vaan ajetaan isossa luokassa. Tämä on siis toivottava HERRASMIES SÄÄNTÖ. Näin uusien autokuntien on mielekkäämpää aloittaa kun vastassa ei ole "yli ivoimaisia" vastuksia. Koska olemme uusi taho järjestämässä toivon että saamme paljon rakentavaa palautetta. Tästä syystä olemme pyytäneet Esaa ja Petriä avustamaan ohjeistamalla meitä. Palauteen voi antaa täällä tai s-postiin kilpailutoimi@monkkarit.fi. Vastaan myös mielellään puheluihin. |
Miten se safariluokka eroaa noista kilpailuluokista? Siis voiko osallistua kilpailuluokkiin mahtumattomalla kalustolla? Jos joo, niin mitä rajoituksia?
|
Lainaus:
x 2 ... ei mahu, ei sovi, herra saa rahat takas :D |
Lainaus:
En vaan ymmärrä miksi aloittelijan kuuluis pärjätä, enkä miksi pikkupyöräisellä pajerolla edes yrittää tulla maastoon. Tai miksi autolla ei voi ajaa siinä luokassa mihin se on rakennettu, tosin isossa luokassa on volvo lähinnä laillisia ja ehkä jokunen isompi tojota, mutta muuten aika laillisuuden rajamailla taitaa autot olla joihin yli 35" kummia saa alle mahtumaan tai muuten vaan muuteltu kisakäyttöön sopivammaksi. |
Safari määritetään kisakohtaisesti tarkemmin.
|
SAFARI LUOKKA!
Asiaa! Safari luokka on siis tulossa?? Hienoa.
Mitenkäs vinssiapinan ikäraja? Pitääkö olla täysi ikäinen? Täysi järkisiähän tässä ei kuitenkaan kukaan olla?:) t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
Mutta silti se on nimeltään Offroad suunnistus cup -14?! Uskotteko oikeasti että osallistujat riittä kaksi vastaava cup sarjaan jatkossa? Paljon parempi olis jos olis yksi sarja ja kaikki järjestäjät molemmista ryhmästä olis mukana, sais enemmän kisoja samassa sarjassa ja isompi järjestäjäryhmä takana. Tämä kuitenkin niin pieni laji suomessa. |
Nyt kun mönkkärit ja autot ajaa samoja rasteja, niin rastien pisteytyksiä vois vähä miettiä.
Nimittäin moni mönkkärille helppo rasti voi olla autolle liki mahdoton ja toisinpäin. |
Rastituksessa pyritään siihen että on mönkijä ja autokuskeja kimpassa rastittamassa.
|
Minä olen myös mieltä että yhdellä CUPilla saavutettaisiin paremmat hyödyt kaikille. Ei tämän vuoden CUP-kisoissa ollut kauheasti osallistuijia, mutta kuitenkin moninkertaisesti CUPin ulkopuolella ajettuihin kisoihin verrattuna. Luulenpa että kisaa ajavien jakaminen kahteen eri CUPiin pudottaa osallistujamäärän puoleen kisaa kohden. Läheltä voi tulla osallistujia, mutta pitkänmatkalaiset jättävät "väärän" CUPin kisat väliin ja keskittyvät vain toiseen.
|
Ainaskii yksi cupin ulkopuolinen kisa keräsi kilpailijoita enemmän kuin yksikään cupin kisa. Retrossa viivalla oli kuutisenkymmentä autokuntaa;) Mut kans samaa mieltä, et yksi cuppi olis korjannu koko potin...
|
Ainakaan äkkiä en löytänyt painoista mitään tarkkaa tietoa.
Paljonko saa olla auton kokonaispaino tässä cupissa vai pudotatteko suoriltaan pikkuset kuorkit pois kisoista? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Onhan mulla toki Jeeppi 31" pyörillä, joten se mahtuu ainakin. :) Lainaus:
|
Lainaus:
|
Saako siis osallistua katsatetulla autolla missä on porttaalit joka on otteessa ja 39,5 renkaat alla?
|
On mahdollista että jollain alueella saa ajaa Safarissa isommallakin laitteella.
kun poryaalit on otteessa saa ajaa jos alla maks. 39,5. Apparin ei tarvitse olla täysi-ikäinen. |
ONKO TÄSSÄ ENÄÄ MITÄÄN JÄRKEÄ
olisko pikkuhiljaa aika ottaa aikalisä näissä "cup" touhuissa.
rupee näyttämään siltä että kohta ajetaan itä,länsi,pohjois suomi cuppia. jokaisessa 10 autokuntaa kisaamassa. eikö olisi viisaampaa ottaa vaikka jokaisesta suomen kerhosta pari edustajaa jotka kokoontuisivat naamat vastakkain ja pohtisivat yhdessä yhden cupin. voishan sinne pyytää vaikka trafilta,akk:lta,ym edustajan kertomaan mielipiteitä ja ehdotuksia. harrastajapiiri on kumminkii ajotapahtumissa ym kinkereillä hyvinkii sosiaalista porukkaa ni minkätakia tarvii kinastella tämmösen asian kanssa. olishan se kyllä tietysti hienoo jos olis pakka kunnossa ja tähtikuviot sattuis kohalleen ni sitähän olis mahdollisesti kaksinkertainen "suomenmestari" samanavuonna samassa lajissa? :) ei mikään luokkien uudelleen järjesteleminen,autojen leimapakko,herrasmiessäännöt,ym muuta asiaa miksikään kun kaikki harrastajat olisi saatava samoihin kisoihin. eli yksinkertaisuudessaan suomen harrastajakerhot yhdessä tekee säännöt kisoihin,järjestää kisat,neuvottelee eri tahojen kanssa luvista,ym. ei mun käsityksen mukaan missään muussa lajissa ole/saa olla montaa kilpasarjaa samaan aikaan. YKSI CUP KIITOS |
Lainaus:
|
Kirjoitan tähän..lyhyesti, vaikka aioin olla sotkeutumatta aiheeseen...
Mites olis Cup, jossa alueosakilpailut, esim etelä, itä, länsi, pohjoinen ym. - Alueosakilpailut olisi 8-24h ajoja ja itäiseen alueeseen voi osallistua vaikka turkulainenkin, mutta sitten pisteitä saa vain idän kilpailuista, saa osallistua toki muihinkin, tai ainakin safari sarjaan, mutta pojoja ei tule. - Loppusyksystä olisi sitten valtakunnallinen Cup finaali, 24h, jonne saisi osallistua joko aluekisoissa tietyn pistemäärän saaneet...tai sitten aluekilpailuiden pisteet muutetaan finaalin lähtöpisteiksi. Eli aluekisojen voittajalla olisi jos startissa vaikka 300p, tokalla 200, kolmannella 150 jne.. (pisteet on ihan hatusta vedettyjä, tai vois ne olla vaikka kisan loppupisteet +20%,, +15% jne... ). JM puolella muuten on useempi sarja, valitettavasta, mutta siellä onkin pikkasen eri osallistujamäärät. Eli on AKK:n Jokamiesluokka, Jokkisrace ja vielä rokkiralli! |
henk koht ei aika ja resurssit riitä moiseen.
mut eikös esim kerhojen puheenjohtajat voisi olla yhteyksissä toisiinsa ni eiköhän se siitä lähtis etenemään. |
kyllähän tää on sanomattakin selvää et täs suomen cup touhuissa ei tunnu olevan mitää jiitä...!
:eek: |
Lainaus:
|
Tuo nykyinen lallikuppi ei tunnu olevan kovinkaan vetovoimainen. Vaikka kuin kelpaa vaikka minkälaiset härvelit viivalle.
Ehkäpä onkin hyvä että lähestytään tätä cuppijuttuu vähän maanläheisemmin eli joku tolkku näihin autoihin. Eli vaaditaan kilpien väliin pl. renkaat. Kun katsoi esim. retron osallistujalistaa niin orggis-stanu luokan kulkijaa oli reiluja määriä. Ehkä myös sen takia kun ei tartte kattopeltii myöten koko ajan rypeä suossa. Tai siinä pohjattomissa urissa. Vaikka se olisi kuin isojen poikien "ohhroutia"... Voipi olla että nämä "kannolta tunkattavat" on ne millä nykyisin mennään enenevissä määrin kisoihin ja erikoiset kulkineet kyllä niillä on niitä ajoja jossain muualla. Siis välillä kisat pienempipyöräisen ehdoilla. Siksi Näpälle ja kumppaneille iso peukku. Jos paukut riittää meidän tiimillä niin ollaan tässä cupissa mukana... :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Siis riitelyllä oli varmasti vaikutusta osallistujamääriin. Ei hyvä. Toivottavasti tämän uuden cupin puuhaajilla on malttia olla, ja antaa muitten riidellä. Luulen että se saattaa olla menestyksen avain... :) |
no juu. haluaisiko moni muu kerhojen vetäjistä pitää kimpassa jonkinmoisen palaverin? meidän kerhosta kiertää kymmenkunta autokunta kisoja, joten tää koskettaa ainakin meidän kerhoa. triali puolen kokous on 2.11 kai, mihin oon menossa myös, mutta sovittaisko seuraava viikonloppu jonnekkinpäin suomea kokous? eli kiinnostaisiko tälläinen ehdotus?
T. Mikko Pöysti Mikkelin offroad club ry 045 8841331 |
kiinnostais..
Miten olis puhelinpalaveri? Passais aikataulut paremmin...
Pekka alatalo 0442677721 |
koska ilmoomo saa laittaa
pohjanmaan häjyt laitaas ilmon jo
|
Lainaus:
T:Mika Listala 050-3444094 |
noh, pitää lähyeä överillä ainakin maskotiksi tuohon tähän honkakosken kotikisaan, kun ei oo ku 3km matkaa kisapaikalle!
Suurin syy purnaamiseen on se että moni joka on tehnyt auton tai aloitti vanhoilla säännöillä, niin harmittaa kait se kun pitäis heittää auto taas leimakelposeks ku isolla rahalla ja vaivalla sen tehnyt :) |
Lainaus:
|
mönkijäfoorumi?
missä osotteessa on nuo mönkijäkupin säännöt?
saakohan kilvettömällä mönkijällä osallistua,kun kilvettömällä autolla ei saa?:rolleyes: parilla tutulla ois innostusta kisatouhuihin... |
Lainaus:
http://keskustelu.sammysatv.com/view...p?f=63&t=34086 |
Meinaan kuolla nauruun tätä lukies :D Ristus ei osata ku rutista joka asiasta. Ja kysellä tyhmiä :D:eek:
|
jaa
ilmeisesti auto puolella ei ajeta ajamisen ilosta vaan kamppaillaan verisesti voitosta.
Kun vaikuttaa olevan kilpakumppanit sääntöpykälän verran edella vaikka vuosikaan ole edes ehtinyt vaihtua :confused: |
kyllä me santun kanssa ainaki ajetaan ajamisen ilosta ja aina on löytyny luokka mihin autot kelpaa, ja on sielä muitaki ne ei vaan valita täällä vaan ajelee muutakin, ku virtuaali offia
|
Sivu luotu: 04:02 (GMT +2). |