Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   uus värkki ensi kesäks (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115189)

vodkapatteri 20.09.2013 19:10

uus värkki ensi kesäks
 
5 Liiteet
tästä se lähtee uuden auton teko.
lähtökohta 2 kesää palvellut lj 70
putki runko,lj moottori , mitsun perä lukolla ,lj etuperä lock raitilla, hiluxin loota+välityssarja ,taakse 16" foxin tikut, eteen 14" tikut.
toivon mukaan valmistuu ensi kesäks.
kuvia ohessa jos onnistui lähettäminen.
www.viinamaki.fi , www.monkeybay4x4.com

-Jallu- 20.09.2013 20:58

Viimeaikoina niin kova tohina ollu päällä että taitaa uudella omistajalla tulla ajokuntoseks asti. :)

vodkapatteri 20.09.2013 20:59

en edes tiedä monesko oon mut nyt olis kova tarkotus tällä ajaakkin.
aikaa ja rahaa tämä vie mut empähän oo muussa pahanteossa.

lepoantti 20.09.2013 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 (Viesti 1045897)
tästä se lähtee uuden auton teko.
lähtökohta 2 kesää palvellut lj 70
putki runko,lj moottori , mitsun perä lukolla ,lj etuperä lock raitilla, hiluxin loota+välityssarja ,taakse 16" foxin tikut, eteen 14" tikut.
toivon mukaan valmistuu ensi kesäks.
kuvia ohessa jos onnistui lähettäminen.
www.viinamaki.fi , www.monkeybay4x4.com

no nythän siinä on taas sellasta tekniikkaa jota olin sovitellut jo aika pitkälle valmiiksi ennenkuin tuli syrjähyppy amebariikkalaisiin mysteereihin....

nii 21.09.2013 11:17

Siitähän se !


Lokakuulla ajullekko ?

vodkapatteri 21.09.2013 14:16

eihän nyt lokakuussa vielä ,talvi menee rakentaessa. pistän siks aikaa pökkyrät pajeroon ni onpahan joku kikkare millä liikkua.
jos ee olis työtä ni sais pikana nippuun.

nii 21.09.2013 15:28

Niin vaan lokakuulle 2014

nii 05.10.2013 06:57

No,mitens edenny ?

Millon koe ajelut ?

vodkapatteri 11.10.2013 16:54

mikälievärkki
 
5 Liiteet
lohko ja loota paikallaan, etuakseli hahmollaan ja tukivarsi mallit naruilla. näkee vähän onko mahdollistakaan toimia.
tällähetkellä etuakseli tarkoitus pistää kiinteellä kolmiolla ja panhardilla kii.
lämppäri jo kiinni lähinnä sen takia et lasi pysyy sulana.
vaikuttaa tuo joustomatka takana riittävältä ja tuennat näkyy toimivan ainakin halli olosuhteissa.
koneesta kansi käytetty koneistamolla jos vaikkka sais kaikki konit kotiin.
välitys setti saapui jo kunhan löytyy joku joutilas laittamaan paikalleen.

akseli väliksi mallailin noin 2600mm, liekkö jollakin jotain sanomista tuosta? saa laittaa kommenttia.

vodkapatteri 13.10.2013 15:36

8 Liiteet
etuakseli ,panhardi ja iskarit kiinni.
tuo panhardi siirtää akselia noin 8cm sivuittain joustomatkan ollessa 14".
eipä kai se haittaa metässä.
pistin 1,2m lavan pystyyn vertailun vuoksi, saa paremman käsityksen joustoista.
empä tiedä toimiiko käytännössä ja olisko riittäny vähempikin.

vodkapatteri 20.10.2013 07:20

8 Liiteet
ohjauksen valmistelua.. ensin suunnitellaan ja aamulla katotaan tulos.
dadaa, ompahan viritys mutta kiva kokeilla/korjata kunhan pääsee ajamaan.
yleensä nämä menee perseelleen eka kerralla .

nii 23.11.2013 18:17

No, pikku joolut on vietetty,mitens Riku aato etenee ?
Millon ajellaan ???

vodkapatteri 23.11.2013 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nii (Viesti 1069862)
No, pikku joolut on vietetty,mitens Riku aato etenee ?
Millon ajellaan ???

nii vietettiin pikkujoulut,,, olihan se antoisaa puuhaa.
eikä ees paha kohmelo tullu.
auto etenee hitaasti.
nyt tullu lisää hydraulipumppu ja orbi venttiili paikallaan.
iskarin asentoa hieman muutettu.
laitan kuvia taas kun jotain näkyvää tapahtuu.
huomen aamuna saattais olla taas mahdollisuus vähän aikaa rakennella.
ei viiti lähtee tunnin takia mitään tekemään ku ei kerkii ku alottaa, pitää olla kerralla enempi aikaa että saa jotain aikaan.

make.suzuki 26.11.2013 20:44

voetas laavantaena käävä kahtoo rojektia ja
hakkee suzun uus moottori tutustummaan uuteen
kuoreen. ee ruppees nii pahasti hylykimään ku
kerkiisivät kunnolla tutustua.

vodkapatteri 30.11.2013 19:46

4 Liiteet
lattiat ja takaseinä akkukoteloineen tehty. vinssinpaikka päätetty paskalla istuessani, tulee kuitenkin eteen eikä keskelle vaikka ensin sitä suunnittelin.
pitäis ehtiä jostain korkillinen syyläri jonka laitan taakse.
löpö tankin osat tehty ja viety hitsattavaksi.
tekis mieli jo kokeilemaan mut tuo syyläri ensi löytää.
läjän omassa kun ei korkkia ole.

jakenbj 30.11.2013 21:44

Tässä olis..
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116342

-Jallu- 11.12.2013 00:55

Savolaiset six shootersit..
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144013

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144012

vodkapatteri 11.12.2013 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj (Viesti 1072864)

löyty omasta varastosta ok syyläri. kokeilen ooppelin kennoo jos ei alkais hylkimään.

make.suzuki 11.12.2013 20:10

et kae sentään ooppelin...?
sylyköö heti tojon nesteet pihalle...

vodkapatteri 14.12.2013 16:03

3 Liiteet
jakolaatikon välitys vaihdettu. ensikertalaiselta alle 3 tuntia. josta todisteena pullo joka ei vajunu ku 4 cm.

vodkapatteri 14.12.2013 16:08

2 Liiteet
kojetaulu hallinta laitteineen valmis.
nuorin poika malttoi seurata koko jakis projektin ajan miten onnistuu, liekkö seuraaja tulossa siitä.

vodkapatteri 17.12.2013 19:04

4 Liiteet
vinssipeti ehkä tuohon keulille ja syyläri tarttui taakse.
Kaikkein tärkein eli turboruuvi paikallaan kojetaulun alla:D.
Viinamäen alma koira viihtyy hallissa

make.suzuki 17.12.2013 20:55

peleköökö riku että iskari ruapiituu/ likkaatuu ku on nuo kuplamuovit?
T: make

vodkapatteri 18.12.2013 05:04

ee hitsikipinät ainakaa tartu männänvarteen. se tekis tiivisteeseen pahan kolon.
ja onhan netietty kiillotettava ennen eka ajua silikoonilla tms.;)

make.suzuki 18.12.2013 21:00

tae voephan ne vahata ni lika ee tartu nii heleposti.
mut sullaha on rata missä ee rapa roesku...

jape044 18.12.2013 21:24

no nytkö se remmi-ahdin mielessä kummittelee? mulla ois tuolla tallin hyllyllä eaton m45 ahdin ja rj:n moottorin kammenpäähän käypä hihnapyörä. viisaammat voi kertoa käykö bensan hihnapyörä diegeliin.

vodkapatteri 19.12.2013 18:29

lähes kaikki on tehtävissä sopimaan.
pitäs hypistellä semmosta värkkiä käsissä ni sitte tiiän polttelisko se tarpeeks.
tosin kun pari lätäkköö radalla ni mitenhän se remmi pysyy paikallaan?

make.suzuki 19.12.2013 21:23

ee se remmin pysyminen oo mikkään onkelma. ja jos halluut hypistellä sitä
eeköhän sekkii onnistu. myyjä sama kaveri minkä kanssa haettiin seatti.

sos 19.12.2013 22:08

ei ole kuksassa ainakaan ollu ongelmia hihnan kanssa, tosin harvemmin niin syvällä käyty. ja remmin virkaa siinä ajaa normi moniurahihna, olisko 7-9uranen, joskus ihan kuivanakin tosin vinkasee, sama hihna ollu nyt noin 6vuotta nyt pitäs vaihtaa, kun alkaa rispantuun.
ja ahdinta pyöritetään reilusti yli suositellun melkein 2:1

make.suzuki 23.12.2013 17:54

mites veetin rojekti etenöö. jokokohta on koeajo?

vodkapatteri 24.12.2013 12:14

vinssi peti kohta valmis. sitte saa leikellä etupään rungosta uuteen muotoon.
ee koeajuja ihan heti. sähköjä ei vielä alotettu,jarru putket kiepillä, tankki lattialla ja jotain muuta pientä vielä tehtävä.
liekkö pahin homma ku etu rengas vuotaa..:eek:

-Jallu- 24.12.2013 18:34

Kiri välillä niitä petlokkien pultteja ja kaivele meisselillä isoimmat karahkat kumin ja valssin välistä poes :)

vodkapatteri 25.12.2013 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli (Viesti 1082596)
Kiri välillä niitä petlokkien pultteja ja kaivele meisselillä isoimmat karahkat kumin ja valssin välistä poes :)

eekös tuo kuulu huoltoon:confused: Jos huoltoväli on vaikka 10tkm ni vielä on matkaa ainakii 9840 km seuraavaan huoltoon.
eihän sitä passaa mennä mittää välihuoltoja tekemään ennenku on aika.

nii 25.12.2013 16:00

km
 
Misseepä ajelit 160km ? oestienny nii oies lähteny mukkaan !

-Jallu- 25.12.2013 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 (Viesti 1082756)
eekös tuo kuulu huoltoon:confused: Jos huoltoväli on vaikka 10tkm ni vielä on matkaa ainakii 9840 km seuraavaan huoltoon.
eihän sitä passaa mennä mittää välihuoltoja tekemään ennenku on aika.

Taitaa näissä kikottimissa olla huoltoväli maks. 10km

make.suzuki 25.12.2013 22:10

aeka harvoen taetaa piästä tuon 10 km huoltojen/korjaasten välillä...

make.suzuki 27.12.2013 20:04

ne iskarit on liian jääkät. ee jaksa volovon jooset työntee niitä suoraks hyvin noppeesti. tuon ne joskus käävessä takasi.

vodkapatteri 01.01.2014 18:59

4 Liiteet
tuo takas ja ota se remmipuhallin mukaan.

Tuossa välipäivinä tuli taas vähän tehtyä putkihommia.

vesiputket vedin mahan alta taakse.

jarruputket väsätty melkein.
tilasin teräspunos putkee liittimineen takapäähän jarruihin jota kaks kertaa oon yrittäny laitella mut ei vaan päät tartu kunnollakiinni.
oonkohan niin tyhmä vai enkö älyä miten se liitos tehään,,,vituttaa ni teimpä sitte perinteisesti putket,johan onnistu.

Vinssipeti hepattu ja etu runko lyhennetty.
Näppäränä kaverina tilasin iipeistä audin muuttuva lapasen turbon joka nyt olis tarkotus laitella jos sais ahtoja jo alhaalta.

Meinasin välijäähyn laittaa katolle mut empä ehkä laita ollenkaan ku tuskimpa tässä käytössä on apua hirveesti.
Vai onko kellään faktaa laittaa välijäähyn hyödystä hitaassa ajossa
???

Rolpatti 01.01.2014 19:44

Oisko sillanen vesijäähy mitään ja erillinen pumppu ja kenno katolle flektin kanssa..

nii 02.01.2014 18:45

Alavääntöö
 
Laita, jos haluat alavääntöö

AlluK 02.01.2014 19:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 1086084)
Oisko sillanen vesijäähy mitään ja erillinen pumppu ja kenno katolle flektin kanssa..

Tuleekohan turhan pitkät vedot paineputkille???

make.suzuki 02.01.2014 19:05

minä eppäelen sen välijiähyttimen tuomoo apua.
hyöty jääpi meleko vähäsex. ee varmaankaan pysty kuski
sanomaan onko jäähytin paekallaan vae ee. (jos ee tiijä onko).

vodkapatteri 02.01.2014 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make.suzuki (Viesti 1086486)
minä eppäelen sen välijiähyttimen tuomoo apua.
hyöty jääpi meleko vähäsex. ee varmaankaan pysty kuski
sanomaan onko jäähytin paekallaan vae ee. (jos ee tiijä onko).

Nii mut olis kiva esson baariissa isolla äänellä huuvella että kyllä on hienot vehkeet katolla;)

Repro 02.01.2014 19:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 (Viesti 1086052)
Vai onko kellään faktaa laittaa välijäähyn hyödystä hitaassa ajossa
???

Alumiini luovuttaa lämpöä?

Rolpatti 02.01.2014 19:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 1086484)
Tuleekohan turhan pitkät vedot paineputkille???

Niin eikun meinasin et se vesikenno koneen päälle, vai onks niin ahdas että ei mahu sekään koneen päälle?

make.suzuki 02.01.2014 20:03

nii. mut jos kuatuu / kallistuu pahhaan paekkaan ja kuuleri on katolla voep joku vaekka kompastua siihen...

vodkapatteri 03.01.2014 18:37

konehuoneeseen ei mahu mitään lisää. muutaku hevosia..
kokeilen ensin ilman kuuleria,jos hirvee kiima iskee ni pistän jonku kennon katolle....onhan mulla dodgen ramin jäähy,on niin iso että riittäs katoks tuohonhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon12.gif.

nii 03.01.2014 19:20

Onhan tuota kuvanperusteella keulalla kuulerille tilloo ja siivelle !

tuskin katolla mittään hyötyä,muuta kun risunkatkojana

make.suzuki 03.01.2014 19:28

suzussa ee oo ies turpoo...

Rolpatti 03.01.2014 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make.suzuki (Viesti 1086913)
suzussa ee oo ies turpoo...

Ei kestä moottori ja akselit sitä tjurbon tuomaa tehoo :D

make.suzuki 04.01.2014 20:35

nii se varmaa on. jospa tuolla pärjees ilimannii.
mut luulisin bj:n akseleiden ja vw dieselin kestävän vaekka olis ahettukkii...

vodkapatteri 10.01.2014 16:55

5 Liiteet
nyt olis uus carretti "paikallaan".
Tuli taas epähuomiossa tehtyä väli kappale valmiiks asti ja nyt sitten hyvä todeta että öljyn paluu on hieman yläviistoon.
Muuttuva siipisessä kun pakopesän kääntö ei oo nii yksinkertanen homma.
Olipa taas yllätys ku saa tehä uudestaa.
Saatana ku hitsikypärän saa päähäsä ni järki jää pois, sitä vaan tekee innolla valmiiks ja kattoo sitte mitä tuli tehtyä.

make.suzuki 10.01.2014 19:00

onpa se kiiltävä. vieläköhä on nuin puhas ensmäesen reessun jäläkeen?
mut eehän sinun raalla aatot likkaannu...

BryGgi 10.01.2014 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 (Viesti 1090129)
nyt olis uus carretti "paikallaan".
Tuli taas epähuomiossa tehtyä väli kappale valmiiks asti ja nyt sitten hyvä todeta että öljyn paluu on hieman yläviistoon.
Muuttuva siipisessä kun pakopesän kääntö ei oo nii yksinkertanen homma.
Olipa taas yllätys ku saa tehä uudestaa.
Saatana ku hitsikypärän saa päähäsä ni järki jää pois, sitä vaan tekee innolla valmiiks ja kattoo sitte mitä tuli tehtyä.

Ihan on tuo pesien kääntö kuule valkoihoisten tehtävissä. osiksi vaan niin pääset kyllä kärryille miten käännetään, pystyy myös tekemään ihan mihin asentoon tahansa kun hiukan porailee uusia reikiä ja kierteitä, eikähön sinulla sen verran vehkeet pysy käsissä :D

vodkapatteri 11.01.2014 08:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 1090274)
Ihan on tuo pesien kääntö kuule valkoihoisten tehtävissä. osiksi vaan niin pääset kyllä kärryille miten käännetään, pystyy myös tekemään ihan mihin asentoon tahansa kun hiukan porailee uusia reikiä ja kierteitä, eikähön sinulla sen verran vehkeet pysy käsissä :D

välikappale on jo muutettu ja tubi paikalleen lopullisessa paikassa.
Pakarin alku tehty.
Ei passaa lähtee tehtaan asetuksi muuttamaan ku ovat kerran tällänny ne kohalleen. eekä löövy sopivaa avainta purkamiseen.
Nii ja eekös carretti tehas ollu sitä mieltä että nuita muuttuvasiipisiä ee sais rassata vaan laittaa aina tehas uus tilalle ku ongelmia tullee.:rolleyes:

Teme74 11.01.2014 09:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 (Viesti 1090129)
Saatana ku hitsikypärän saa päähäsä ni järki jää pois, sitä vaan tekee innolla valmiiks ja kattoo sitte mitä tuli tehtyä.

Tuo on ainakin mulla yleinen vaiva. Ei vaan malta vetää pienillä hepeillä kiinni ja sen jälkeen tarkastaa mitä on tullut tehtyä;)

vodkapatteri 11.01.2014 17:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 (Viesti 1090408)
Tuo on ainakin mulla yleinen vaiva. Ei vaan malta vetää pienillä hepeillä kiinni ja sen jälkeen tarkastaa mitä on tullut tehtyä;)

Äsken kävin hallilla kattomassa uudestaan, sehän oli vieläkin muutosten jälkeen ihan järkevä. Eikös se yleensä tule parempi ku kahesti tekee.
Onneks nämä on omia projektia eikä asiakkaalle tehtyjä. Vois porukka miettiä et onkohan tuosta viinamäen miehestä mihinkää.;)

Repro 12.01.2014 10:25

Tuosta ohjeet keskiön kääntöön
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040

vodkapatteri 12.01.2014 10:39

4 Liiteet
vesi putkitukset paisaria vaille tehty tänään.
Pöö tankki taitas tulla tuohon.
pitäskö tehä ainakii 5" pakari ni ee heti karstotu tukkoon:D
tuota keskiöö en käännä enää ku se on nyt ok mut alipaine kello kuulemma laitettava ylipaine malliks eli johan ne säätö hommat joutuu kuitenki tekemään.

Repro 12.01.2014 10:44

Muista laittaa downpipen jälkeen jousto-osa.
Oman Läjän siipien ohjaus toimi ahtopaineella, Maken Suikassa homma oli toteutettu pakopaineella joka mielestäni toimi paremmin. Mut näitähän on helppo kokeilla ja muutella jälkeenpäinkin jos vain lähdöt on tehty valmiiksi.

vodkapatteri 12.01.2014 11:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1090833)
Muista laittaa downpipen jälkeen jousto-osa.
Oman Läjän siipien ohjaus toimi ahtopaineella, Maken Suikassa homma oli toteutettu pakopaineella joka mielestäni toimi paremmin. Mut näitähän on helppo kokeilla ja muutella jälkeenpäinkin jos vain lähdöt on tehty valmiiksi.

meinasin jousto osan laittaa mahan alle heti kiinnitys kohan jälkeen, tuo putki on kiinni vaihteistoss tukevasti. luulisin pysyvän ku se liikkuu yhtä mukaa koneen kanssa.
ei varmaan muu ku lämpölaajeneminen tuossa rosterissa on mahhollisesti ongelma. tuo pysty osa ennen kiinnitys pistettä on noin 50cm.
kukapa tuon osais laskee paljo pituus muuttu tuolla matkalla.

vodkapatteri 16.01.2014 18:40

1 Liiteet
jaahas ku oli taas mukava päivä ku tuli tehostimen putket ja ne ku laitto paikalleen ni pääsi kokeilemaan ohjausta, pyöritin poralla pumppua.
ohjaus toimii ihan ok mut pumpussa vuoti stefa ja pyörimis suunta oli väärä:mad:.
Stefan vois vaihtaa mut pumpun pesää ei saa tietenkää käännettyä.
no mitä tästä opimme... emme yhtään mitään.:D
tulipahan pumpun petikin jo tehtyä turhaan ja tietysti valmiiks asti.

välillä tämä hieman harmittaa ku kaikki menee päin vittua paitsi mulukku.

make.suzuki 16.01.2014 19:25

mut virheestä oppii ja eepähän tekeminen lopu.
huomenna tuas suzu sisälle jos saes jottaen aekaan viikonloppuna.

make.suzuki 16.01.2014 19:46

jos oot veeti la uamuna hallilla voesin käävä kylässä

vodkapatteri 18.01.2014 15:42

4 Liiteet
olin ja ei muita näkyny.
nyt pumppu jalkoineen poistettu ja uutta systeemiä suunnitellaan.
edessä muuttelin runkoa et mahtuu etupää joustamaan syvemmälle

make.suzuki 18.01.2014 16:45

joo. oli vähä kiirettä uamusta. pakkanen tiettää ylimiäräsiä hommia
ku ihmisten aatot eevät halluu käännistyä...

vodkapatteri 18.01.2014 20:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make.suzuki (Viesti 1093478)
joo. oli vähä kiirettä uamusta. pakkanen tiettää ylimiäräsiä hommia
ku ihmisten aatot eevät halluu käännistyä...

elä tie remottia viikonloppuna.
en minäkää rassoo muitten vehkeetä....tosin eepä paljo omiakkaa

vodkapatteri 08.02.2014 08:46

8 Liiteet
pitkän paussin jälkeen homma nytkähti vähä liikkeelle. tämän aamun tuotos oli pumpun korvakon teko ja tankki paikalleen.
ompahan ees jotaki pientä edistystä.

Jatkoin illalla ku keksin viimein mistä teen öljysäiliön..mikä on punainen ja täynnä jauhoo????
Nyt on putkitukset paluu suodattimella valmis.
Vielä ku sais pyörimään ni sais kokeilla ohjausta.
Tuosta joku saattas keksiä että nyt olis mahollista tehä erilaisia hydrauli systeemeitä autoon mut eipäs ajatella ääneen ettei homma paisu.

vodkapatteri 09.02.2014 10:38

Tälle aamua sain vedettyä pa linjat . Nyt onki jo kaikki nesteet ja öljyt sisällä. Periaatteessa jos hyppy johot pistäs ni vois yrittää tulille... mutta kas kummaa kun pumppasin suodattimelta linjat täyteen löpöä ni suutinten paluut vuotaa juuresta.
Ompa tainnu unohtua koneen kasaajalta (koe työläinen) tiivisteet pois ja kaikki putket ym. Oli löysällä.
Vittu ku kaikki pitää jälestä tehä uuvestaan, pelottaa vähä et mitä muita yllätyksiä motista vielä löytyy.

make.suzuki 12.02.2014 20:20

niihä se on että kannattas ite tehä tämmöset.-mutta ee taeja aena aeka riittee... otetaan sitten kevväällä loppukiri... tuas tulloo mullekkii lyhyt rakentelu viikonloppu. pittää (suap) laavantaena käävä lasten kans pilikillä ja sitten pitäs keretä vielä kuopioon elokuviin ...

vodkapatteri 15.02.2014 08:55

eka savut moottorista tänä aamuna. ja kas kummaa ku samaiselta asentajalta oli jääny suutin putki pumpulta irti. ihmettelin ku pyöri kolmella mut äkkiä tuli lattialle lammikko joka paljasti tuon uuden unohduksen.

mikähän siinä yleensä on että jos toiselle jotain tekee niin luulis sillon vähän tarkemmin asentavan. kannattais aina varmista kaikki kahesti ennen ku väittää olen valmista.
startin herätepiuhan liitin oli jätetty startin ja lohkon väliin puristuksiin ja sehän meni paskaks ku revin vitutus päissäni irti.

Ihan tyhjäkäynnillä ei vielä rupea ahtamaan mut vähä korottaa kierroksia ni jo mittari aavistuksen nousee.
ompa jännä päästä pihalle joskus koeajulle.
jarrut sain myös toimimaan tänään.
ohjauskin toimii , eli pumpun valinta meni nappiin.

vodkapatteri 15.02.2014 15:54

eka koe ajo kesti 4m.. olipas hauskaa.
jarru järjestelmässä jotai hämärää jota en tajua.
ostin kisa mallisen hydrauli käsijarrun jonka ammattimaisesti kytkin jopa ohjeiden mukaan . nythän se keksi jättää takajarru päälle ku painaa polinta.
sitte ku laskee paineet taka sylinteriltä pois ni käsijarru toimii hyvin eikä jumita.
kun painaa polinta ni käkkäri menee jäykäks ja takaset jumissa.
kaikenlaistapaskaa olemassa vai pitäskö kahtoo peiliin..:(
onko kellää käryä mitä pitäs tehä????

MiKo 15.02.2014 16:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 (Viesti 1103905)
eka koe ajo kesti 4m.. olipas hauskaa.
jarru järjestelmässä jotai hämärää jota en tajua.
ostin kisa mallisen hydrauli käsijarrun jonka ammattimaisesti kytkin jopa ohjeiden mukaan . nythän se keksi jättää takajarru päälle ku painaa polinta.
sitte ku laskee paineet taka sylinteriltä pois ni käsijarru toimii hyvin eikä jumita.
kun painaa polinta ni käkkäri menee jäykäks ja takaset jumissa.
kaikenlaistapaskaa olemassa vai pitäskö kahtoo peiliin..:(
onko kellää käryä mitä pitäs tehä????

Eli kytkit suoraan takajarrulinjan väliin?

vodkapatteri 15.02.2014 19:12

jepulis. näin myyjän ohjeessa luki.
pitäskö nämäkii jutut ensin tehä ja sitte vasta lukee ohjeeta, toimis varmaa paremmin.

-Jallu- 15.02.2014 19:38

Tuli muuten mieleen tuosta muille tekemisestä että oothan lisänny sinne kääntöpäihin ne uupuneet pultit ja kartiot? :D

vodkapatteri 15.02.2014 21:59

juu en vielä. äsken ajelin koneen lämpimäks ni eepä lähteny veet kiertämään. ei ees lämppärin kennossa.
mitähän keksis. lisäpumppu?

-Jallu- 15.02.2014 22:11

Vaikka varmaan tiijättii mutta onhan viimesen päälle kunnollinen ilmaus tehty?? Kokemusta on ettei vesi kierrä jos on ilmaa jossain, nosta deerellä perseestä ilmaan se laite niin tulee ainakin ilimat paremmin pois :D

make.suzuki 15.02.2014 22:50

unohtuko moottorin ylävesiletkusta ilimaas ruuvi?
ku putket männöö ohjaamon ali moottorista ee lähe ilimat
iliman moottorin nestetilassa ylimmässä kohti olevoo ilimaas pistettä...

offroadjouni 15.02.2014 23:09

Siinä on takaiskuventtiili siinä käsijarrussa joka jättää paineet päälle? Onko se joku tehdastekoinen se käkkäri?

Olen aika varma että jäähdytysjärjestelmä ei tarvitse toista pumppua - ilmausongelmalta kuulostaa.

-Jallu- 15.02.2014 23:25

On tehas tekonen käkkäri. Jos oikein muistan ni pitkälti tämän näkönen setti, samojahan nuo taitaap kaikilla olla, eri värisiä vuan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149074

vodkapatteri 16.02.2014 08:04

just tuommonen on se jarru. tuohon takempaan tullee paine pääsylinteriltä ja kahvanpuolelta lähtee takajarruille. tuommonen ohje tuli mukana.

vodkapatteri 16.02.2014 08:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make.suzuki (Viesti 1104058)
unohtuko moottorin ylävesiletkusta ilimaas ruuvi?
ku putket männöö ohjaamon ali moottorista ee lähe ilimat
iliman moottorin nestetilassa ylimmässä kohti olevoo ilimaas pistettä...

nii just. eepä oo muutaku korkki mut siitä suattaa tyhjentyä liian paljo.

vodkapatteri 16.02.2014 08:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli (Viesti 1104048)
Vaikka varmaan tiijättii mutta onhan viimesen päälle kunnollinen ilmaus tehty?? Kokemusta on ettei vesi kierrä jos on ilmaa jossain, nosta deerellä perseestä ilmaan se laite niin tulee ainakin ilimat paremmin pois :D

no tuosta ilmauksesta sen verran että veet sisälle ja ajua. eekös se riiitäkkää ??? katoppa ku sitä on tottunu tekemään pikaliikkeetä että ee tärväänny mihinkää turhaan aekoo.;)

-Jallu- 16.02.2014 08:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 (Viesti 1104119)
no tuosta ilmauksesta sen verran että veet sisälle ja ajua. eekös se riiitäkkää ??? katoppa ku sitä on tottunu tekemään pikaliikkeetä että ee tärväänny mihinkää turhaan aekoo.;)

Omat pika liikkeet on opettanu että ei aina riitä. Määtkö muuten pajottammaan vois aamusta pistäytyä.

Mase 16.02.2014 09:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veeti1;110s4116
just tuommonen on se jarru. tuohon takempaan tullee paine pääsylinteriltä ja kahvanpuolelta lähtee takajarruille. tuommonen ohje tuli mukana.

Minä kyllä maalaisjärjellä laittasin just toisinpäin putket. Toi näyttäis olevan kytkimen pääsylkästä tehty? Toinen vaihtoehto on, että sylkky ei palauta tarpeeksi ja kahvan puoleinen syöttöreikä sylinterissä ei aukea vaan jää kumin alle.

revu 16.02.2014 14:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1104146)
Minä kyllä maalaisjärjellä laittasin just toisinpäin putket. Toi näyttäis olevan kytkimen pääsylkästä tehty? Toinen vaihtoehto on, että sylkky ei palauta tarpeeksi ja kahvan puoleinen syöttöreikä sylinterissä ei aukea vaan jää kumin alle.

jos rakenne on sama kuin kytkimen pääsylinterissä niin silloin asia on juuri niin kuin ford59 sanoi. Itselläni on tehty hydrauli käsijarru skoda 120l kytkimen pääsylinteristä ja siellä taka päässä olevassa linjassa on sellainen ns venttiili joka sulkeutuu kun sylinteriä painetaan kasaan ja alkaa tekemään painetta siihen etummaiseen linjaan sitten kun venttiili on kiinni ja jos nyt tuo venttiili on kiinni(esim kahva säädetty siten että sylinteri ei palaudu kokonaan) päästää se paineen jarrulle mutta ei pois sieltä. Tälläisellä käsijarrulla on sellainen ikävä puoli että jos erehtyy painamaan jarrupedalia liian kovaa kun käsijarru on päällä ei välttämättä jaksa vetää käsijarrua pois päältä ennen kuin päästää jarrujen ilmaus nipasta hieman nestettä pois :D Pedaalilla saa sen verran reilumman paineen linjoihin että tuo kytkimen pääsylinteri painaa kahvaa niin kovasti lukitus mekanismia vasten ettei kahvaa saa liikahtamaankaan eikä lukituksen vapautus nappia jaksa painaa pohjaan. Toki vipusuhteet vaikuttaa aika paljon tähän.

make.suzuki 26.02.2014 20:04

joko on kääty koe ajolla (enemmän ku muutama metri)?
seleviskö se jarru homma?

vodkapatteri 27.02.2014 18:58

empä oo tehny mittää ku on halli täänä romua.
ee viiti tunnin takia hilata sisälle .
nyt olis tulossa uus harjottelija, josko tuo nyt älyäs jotakii näistä hommista.
pistän sen tekemään jotakii siihen. toivottavasti ee tie lisä töitä mulle.

make.suzuki 28.02.2014 20:33

ee mullakaan etuset vielä vejä. kardaani kyllä on tontilla. ehkä viikon piästä tuas neliveto... etuset kiäntyy mulla aeka vähä. mut samalla kiännöllä mäntiin loppukesä. ja nyt kiäntyy myös takaset...

make.suzuki 11.03.2014 20:53

kevät tulloo väestämättä. otahan rojekti halliin ja sitten loppukiri...

vodkapatteri 21.03.2014 18:28

pikkasen edistystä. sähköt tehty ,laturin säädin vielä pitäs osata kytkee.
mitähän varten säätimessä on nii pirusti piuhoja.
minä tulisin toimeen vähemmälläkii.

käsijarru ongelma poistu juurikin sillä säädöllä. eli mäntä oli liian syvällä käkkärissä.
uuvet ewtu satulat tuli offroad tarvikkeelta (varsin edullisia siellä)
ens viikolla pitää suuttimet vielä tarkistella ku töpeksii yks pytty ja sitte on ruennu sinistä työntämään. perkele kuhan ee olis seestessään särkynä.
hehkujen vaihto tuli kansa ku ee jostakii syystä kestä 6v hehkut työntee 12v pitkään.
jos sais vielä loppu hitsailut tehtyä ens viikolla ni olis jos hyvällä mallilla.

make.suzuki 21.03.2014 19:11

jokohan sitä piäsiäesenä piästäs testoomaan nuita vehkeetä.
mulla puuttuu vielä eestä vetarit ja kardaani. huomenna ne paekalleen.
sitten vielä pitäs tehä jonniilaeset jarrut...

vodkapatteri 21.03.2014 20:54

millonkas semmoset kinkerit on???
luulen että mulla kesken eränen mut ajokuntonen jos sinne vaekka kuukaus , katoppa kö 5.4 viikonloppu en oo alueella.
pikku pilleet audio importin jälleen myyjillä.
siellä on kuulemma jotkut ollu joskus kelvottomassa kunnossa...:D
onneks minä en ymmärrä semmosesta juhlimisesta mittää.
onnex on tuo nykynen harjottelia semmonen että tajuaa ja vielä tekköö jotakii kunnolla. sillähän tuo värkki etenee ees vähä.

make.suzuki 23.03.2014 18:18

piäsiäinen alakaa pitkäperjantaesta (18.04).
sillon mulle kävis pe, la, tai su. (jos suzu kulukoo)

nii 23.03.2014 18:49

Onhan se kiirastortaekii

make.suzuki 23.03.2014 20:18

aenakii itellä alakaa vappaat perjantaesta...

vodkapatteri 29.03.2014 21:29

joo katotaan miten onnistuu.
yllättäen 3 uutta suutinta paskana muutaman tunnin ajon jäläkeen.
tutkailin niitä ni neuloissa pahoja naarmuja ja jumitus jälkiä.
veikkaan että edelliseltä asentajalta jiäny paskaa putkiin.
tuntuu vastustavan nyt mut sehän ee oo uutta.
nyt alakaa jo onnex pellitys ku sähkötkii jo tehty kaikki.

vodkapatteri 02.04.2014 19:28

kylläpä suutin remppa mäni taas putkeen. lämpölevy oli kahessa pätkässä ja kaikki tietää minne yx sentin pätkä putos.:mad:
siellähän se männän päällä köllöttää.
kiinnostaa ihan vitusti irrotella kansi taas irti.
pittää koklata pakokanavan kautta onkia jos se onnistus.
tuntuu välillä että jos survos tuon vehkeen perä mehtään oottamaan parempia aikoja.
tae otan viikonloppuna muutaman kossupatterin ja pistä pelin kaasu pohjassa huutamaan pihalle vartiks, kaet se palikka johonnii liikkuu.

Nostokurki 02.04.2014 20:11

minkälainen se lämpölevy on, oisko sitä saanut magneetilla ongittua pois?

vodkapatteri 04.04.2014 18:38

8 Liiteet
kupariahan ne yleensä.
kyllähän se pikku kikkailulla lähti pois. ohessa muutama kuva.
samalla jo pikkusen mallailtiin kattoo paikallee.
kohta vois kaivella sinisen vanhuksen esiin ja pistää radiot päälle.


Sivu luotu: 20:06 (GMT +2).