Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Blaserin rohjo ja HJ60 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114760)

jabe 09.09.2013 19:14

Blaserin rohjo ja HJ60
 
1 Liiteet
Elikkäs tuli hetken mielijohteesta hommattua 80 luvun 6.2 diisseli

Runko näytti terveeltä ku pimeässä katteltiin :D
Ulkokuoressa on vähän rapsakkaa mutta ei paha
Alla oli uuret 33/12.5.15 allterrainit
Myyjä puheli että ei lähe käymään ja sähköjä sekoitettu konehuoneessa
No pitihän sitä heti tänään kokeilla ja pyöritti pirun laiskasti
Olihan siel sähköt ko käänsin päävirrat päälle niin johan sytty valoja
Mutta edelleen pyöritti huonosti niin totesin akkujen olevan paskat
Sit piti virtaa saada lisää no otin appiukon HJ:n ja tuikkasin 24v ni johan pyöritti ja lähti ku palmun alta käymään:)

Ilmastointikin pelaa ja kaikki muutkin härpäkkeet.
Superwinch napalukot näyttäs olevan laitettu.onko muuten mimmoset?
Kestääkö?

Jatkuu tarina ku ensin sade loppus et pääsis paremmin tutustuun autoon.

Mase 09.09.2013 19:28

Kytkettävät napalukot kestää varmasti paremmin kun alkuperäiset automaattilukot. Turbo ja intercooler keulaan, tiheemmät välitykset, 38 kummit, 4" korotus niin tuo on ihan käyttökelpoinen kapine:)

Ei vaiskaan! hyvä käyttöpeli tuollasenaan, varmaan pakettiauto kun on diesel.

jabe 09.09.2013 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1041903)
Kytkettävät napalukot kestää varmasti paremmin kun alkuperäiset automaattilukot. Turbo ja intercooler keulaan, tiheemmät välitykset, 38 kummit, 4" korotus niin tuo on ihan käyttökelpoinen kapine:)

Ei vaiskaan! hyvä käyttöpeli tuollasenaan, varmaan pakettiauto kun on diesel.

Nuo ehdotukset kuullostaa varsin hyvältä.
Autosta tulee ihan leikki kampe offailuun!
38 pyörät löytyykin jo:D
Ja korotus suunnitteilla.


Mites noi napalukot merkkinä? Onko hyvä?

young n dum 09.09.2013 20:52

vähä vinssiähä ne napikset huutas noi nimesä puolesta :D emmä tiä. amerikastaha ne taitaa olla eli ei ne iha paska voi olla :)

Jare 09.09.2013 22:15

Sanotaan nyt niin, että jos ne napalukot hajoo, niin niiden tilalle on halpana ja vahvana ratkaisuna umpilaipat esim vanhempien wagoneerien Dana44 akselista....mulla saattas semmoset jostain löytyäkkin.

Mut kumpi hajoo tossa autossa ensin etuvetarin ristikko vai napalukkko......veikkaan sitä ristikkoa;)


Ps: KYLLÄ JENKKI ON JEES:D:D:D:D:D:D

Jare 09.09.2013 22:15

Punkalle tällä 14.9. ?????????????????????????????????????

jabe 10.09.2013 05:12

No mä kyselen sit kun ja sit kun jompikumpi morjestaa ristikko tai lukko:D

Näillä näkymin punkalle tuun kokeileen:D

Mut ainakin HJ:n kartturiks oon punkalle tulos;)

jabe 10.09.2013 19:58

mikäköhän vaivaa kun ei jaksa 12v pyörittää ku muutaman kerran ja sit loppuu kokonaan?

ja saman tekee kun kokeiltiin antaa 24v niin hetken menee ilosesti ja sit hyytyy?

startti avata huomen ja kattoa mitä se on syönyt!

vinkkejä voi antaa jos epäilee jotakin vikaa,tai on jollakin ollut samanlaista vikaa!

jabe 10.09.2013 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1042029)
Punkalle tällä 14.9. ?????????????????????????????????????

jos saan starttaan kunnol nii sit tulos!

Temutin 10.09.2013 20:06

Startti, kaapelit.. omassa samaa oiretta oli startin vaihdolla tuli kuntoon..

jabe 10.09.2013 20:13

kaapelit hyvät! eli startti pöydälle huomenna:)

olikos muuta polttoaine pumppua ku moottorin kyljessä?

onko tankis esim: siirtopumppua?

Juippa 10.09.2013 20:19

Lämpeekö startille menevä johto startatessa?

Toi vanha kiisseli tarttee rivakan starttauksen et lähtee hyvin käyntiin.

Jos akut huonot tai kontakti akun ja startin välillä niin saattaa tehdä noin.

Mulla tippunut kerran startin päästä johto ajossa, oireili just samanmoisesti ennen sitä. Kaapelikenkää startissa kiinnipitävä mutteri oli löystynyt ja tippunut pois.

Noihin startteihin saa korjausarjoja. Vanha startti parempi kuin uus välitetty.
Alkuperänen startti on puolet painavempi kuin välitetty startti. Erottaa kokonsa puolesta helposti.

Ja noista napalukoista, jos ovat kokonaan metallia sisuskaluineen niin hyvät. Joissain löytyy muoviosaa sisältä ne ei välttis kestä yhtä kovaa käyttöä.
Tosin en ole omasta saanut rikki automaattinapiksia vaikka niitäkin haukutaan. En tosin offaa omalla, toimii käyttöautona.

Hyvän näkönen vekotin.

Juippa 10.09.2013 20:21

Ei ole kuin kalvopumppu moottorin kyljessä.

jabe 10.09.2013 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juippa (Viesti 1042384)
Lämpeekö startille menevä johto startatessa?

Toi vanha kiisseli tarttee rivakan starttauksen et lähtee hyvin käyntiin.

Jos akut huonot tai kontakti akun ja startin välillä niin saattaa tehdä noin.

Mulla tippunut kerran startin päästä johto ajossa, oireili just samanmoisesti ennen sitä. Kaapelikenkää startissa kiinnipitävä mutteri oli löystynyt ja tippunut pois.

Noihin startteihin saa korjausarjoja. Vanha startti parempi kuin uus välitetty.
Alkuperänen startti on puolet painavempi kuin välitetty startti. Erottaa kokonsa puolesta helposti.

Ja noista napalukoista, jos ovat kokonaan metallia sisuskaluineen niin hyvät. Joissain löytyy muoviosaa sisältä ne ei välttis kestä yhtä kovaa käyttöä.
Tosin en ole omasta saanut rikki automaattinapiksia vaikka niitäkin haukutaan. En tosin offaa omalla, toimii käyttöautona.

Hyvän näkönen vekotin.


ei lämmenny eikä ees kun syötettiin 24v starttikin oli kylmä.
tarvii viel paremmin kattoa niin piuhoja startin persiistä.

juu isolta mötikältä näytti startti olevan.

en tierä viel napalukkojen sisuskaluista,mut tarttis käyttää auki piruuttaan.

mistäs kannattanee kysellä startin korjaussarjaa?

Juippa 10.09.2013 21:29

Jenkkilästä...

Voi olla että suomen ameriikan vauhtiputkillakin olisi, mutta luulen että myyvät mielummin noita välitettyjä kiinalaisia startteja.

Kurkkaa summit tai rockauto, noista oon itelle tilannu vaikka ja mitä...

jabe 10.09.2013 21:36

ok kiitos:D

Kaitsu67 10.09.2013 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1041892)
Elikkäs tuli hetken mielijohteesta hommattua 80 luvun 6.2 diisseli

Runko näytti terveeltä ku pimeässä katteltiin :D
Ulkokuoressa on vähän rapsakkaa mutta ei paha
Alla oli uuret 33/12.5.15 allterrainit
Myyjä puheli että ei lähe käymään ja sähköjä sekoitettu konehuoneessa
No pitihän sitä heti tänään kokeilla ja pyöritti pirun laiskasti
Olihan siel sähköt ko käänsin päävirrat päälle niin johan sytty valoja
Mutta edelleen pyöritti huonosti niin totesin akkujen olevan paskat
Sit piti virtaa saada lisää no otin appiukon HJ:n ja tuikkasin 24v ni johan pyöritti ja lähti ku palmun alta käymään:)

Ilmastointikin pelaa ja kaikki muutkin härpäkkeet.
Superwinch napalukot näyttäs olevan laitettu.onko muuten mimmoset?
Kestääkö?

Jatkuu tarina ku ensin sade loppus et pääsis paremmin tutustuun autoon.

HIENO! :D Ehdottomasti koeponnistukseen Punkalle.

Rompe 11.09.2013 06:00

Mulla oli joskus samanlaista vaivaa kun oli toinen akuista oikkarissa

Jare 11.09.2013 08:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1042392)
mistäs kannattanee kysellä startin korjaussarjaa?



South West Trade Hämeenlinna ja sitte pääkaupunkiseudulla on kans South West Trade petikon nurkilla, US Parts Herttoniemessä. Ja sit tietty netti tilailu, mutta niissä kun tilaa väärin, niin osan vaihtaminen ei olekkaan niin helppoa;)




Sit muutenki siihe käynnistelyyn, niin hehkut jos on mykät, niin on sit juur vaikee saada käymään. Siihen kyl auttaa esim tehokas kuumailmapuhallin imusarjaan tohottaan. Starttipilottia ei suositella!!!!!!!!!!!!!!!!

Sit ilmaus kannattas ehkä suorittaa kans. Erillistä ilmausruuvia ei ole, joten suuttimien päästä putket löysälle ja kaasu pohjaan ja startilla ympyrää. Ja jotta startti ei ressaannu, niin kannattais vielä hehkut ottaa irti sen starttailun ajaks. Samalla näkis myös onks hehkutulpat poikki, eli rikki.

jabe 11.09.2013 09:26

Kiitos! Tarvii alkaa kyseleen hilppeitä noista paikoista!
Juu ilmaus on tuttua ton vanin kans!
Hehkut kyl pitää tarkistaa ja kokeeilla et toimiiko kunnolla!

jabe 11.09.2013 17:33

1 Liiteet
Olipas mukava purkaa startti pois kun oli yhdellä pultilla kiinni:D
Puhdaskin oli joten ei varmaan kauaa ku on ollu pöydällä!

jabe 11.09.2013 18:04

1 Liiteet
Ja tässä se vika tais olla:D
Oli korjattu liimalla ja nippusiteellä
Startin hommaan uuden tai jostain käytetyn!
Tai tähän hätään solenoidi jostain!
Saa tarjota jos jollain ylimääränen

Rytari 11.09.2013 18:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1042684)
Ja tässä se vika tais olla:D
Oli korjattu liimalla ja nippusiteellä
Startin hommaan uuden tai jostain käytetyn!
Tai tähän hätään solenoidi jostain!
Saa tarjota jos jollain ylimääränen

on sentää toi tukirauta tallessa....

kelervotti 11.09.2013 19:21

Eiks noihin diiseleihin kannata vaihtaa sellanen välityksen kanssa oleva startti mitä itse purin tuossa keväällä 3 kpl kiisseli blazereita niissä kaikissa oli vaihteiston kassa oleva startti, tuntu startaavan pikkupakkasessakin yhdellä 60A akulla ihan hienosti.

jabe 11.09.2013 20:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 1042711)
Eiks noihin diiseleihin kannata vaihtaa sellanen välityksen kanssa oleva startti mitä itse purin tuossa keväällä 3 kpl kiisseli blazereita niissä kaikissa oli vaihteiston kassa oleva startti, tuntu startaavan pikkupakkasessakin yhdellä 60A akulla ihan hienosti.

Jotkut sanoo että kannattaa ja jotkut taas ei!
Et en tiedä sitten:D

kelervotti 11.09.2013 20:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1042758)
Jotkut sanoo että kannattaa ja jotkut taas ei!
Et en tiedä sitten:D

Sellasta tää harastaminen on koskaan ei voi tehdä kaikkien mieliksi:)

jabe 11.09.2013 20:13

5 Liiteet
Peltihommia taas kerran:( ulkopellit kasattu pakkelilla ja irronnu pellistä ja tehnyt vesitaskuja:D

No onneks ei tuu liikenteeseen ni ei oo niin tarkkaa:D

Runko ja pohja kumminkin ihan terve!

Ei taida Jare punkalle tällä kerkiä:D ko ei kehtoo tulla jos vaik kaikki pellit tippuu ympäriltä:D

jabe 11.09.2013 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 1042759)
Sellasta tää harastaminen on koskaan ei voi tehdä kaikkien mieliksi:)

Niinhän se menee:)

Jare 12.09.2013 08:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1042766)
Ei taida Jare punkalle tällä kerkiä:D ko ei kehtoo tulla jos vaik kaikki pellit tippuu ympäriltä:D

Eihä noi pellit ole edes lähelläkään tippumista:D:D:D

jabe 12.09.2013 10:29

Tänään saa uuden startin niin näkee onko vika siinä vai ei!

Sit jos vähän parsis peltejä kasaan, jos vaik kehtais punkalle mennä kokeileen:)

jabe 12.09.2013 22:29

Uus startti ja pyörii:) mut siihen se sit jäikin kun ei ees lupaa!
Perkele!

jabe 13.09.2013 05:45

Pystyiskö joku laittaan kuvaa 6.2 sammuttimesta ja mikä se sammuttimen piuha on?

Ja voiko sammutin jumittaa?

Gary Grand 13.09.2013 08:30

Tossa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=138111
Paksu punainen johto.
Ja voi olla kärähtänytkin, jolloin ei aukea.
Mutta jos suuttimilta(putkilta) polttoainetta tulee, niin vika ei ole tuossa, vaan ilmaamista on jatkettava.
Tuo etuoikealla oleva johto on kylmäkännin kierrosten nosto ja vihreä kanteen menevä kylmäennakon säätö. Noissakin toki voi olla vikaa, mutta eivät estä käynnistymistä näillä keleillä ainakaan.

jabe 13.09.2013 08:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1043265)
Tossa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=138111
Paksu punainen johto.
Ja voi olla kärähtänytkin, jolloin ei aukea.
Mutta jos suuttimilta(putkilta) polttoainetta tulee, niin vika ei ole tuossa, vaan ilmaamista on jatkettava.

Ok! Mulla tuo on ruskea piuha ja noiden lisäksi tulee viel vihreä tuon punaisen ja solenoidin väliin!

HeikkiH 13.09.2013 09:05

Katoppas ne hehkut että ovat kunnossa. Ne jos ei toimi ni ihan turha toivoa käyntiin. Onko nappi vai aikarele?
Yleismittari käteen ja katot kaikki hehkut että niissä on vastus arvo kohdallaan, jota en kylläkään tähän hätään muista. Ja vaikka oliskin kohdallaan, niin saattaa olla että hehkuu varresta eikä kärjestä, jolloin ei auta käynnistymiseen. Jos siinä on nappihehku ja 60g hehkut ni ei ole vaaraa että liian pitkä painallus polttaa ne, mutta muut kypsyy jos yli kymmenen sekunnin menee.

jabe 13.09.2013 09:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 1043281)
Katoppas ne hehkut että ovat kunnossa. Ne jos ei toimi ni ihan turha toivoa käyntiin. Onko nappi vai aikarele?
Yleismittari käteen ja katot kaikki hehkut että niissä on vastus arvo kohdallaan, jota en kylläkään tähän hätään muista. Ja vaikka oliskin kohdallaan, niin saattaa olla että hehkuu varresta eikä kärjestä, jolloin ei auta käynnistymiseen. Jos siinä on nappihehku ja 60g hehkut ni ei ole vaaraa että liian pitkä painallus polttaa ne, mutta muut kypsyy jos yli kymmenen sekunnin menee.

Nappia en ainakaan ole löytäny eli oletan että orkkis käytössä
Tarvii repii irti ne ja tarkastaa! Mutta siis sunnuntaina hain ja oli seissyt puolivuotta
Maanantaina laitoin akut kiinni pyöritti tahmeasti silti lähti ku palmun alta käymään ja sammu siihen ku löpö loppu!?

HeikkiH 13.09.2013 09:49

Ok, eli luultavasti hehkut on kunnossa kun se on jo käynyt. Vaan on ne hyvä siltikin tarkistaa. Palaako mittaristossa 'wait to start' valo kun virrat kytkee?

jabe 13.09.2013 10:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 1043295)
Ok, eli luultavasti hehkut on kunnossa kun se on jo käynyt. Vaan on ne hyvä siltikin tarkistaa. Palaako mittaristossa 'wait to start' valo kun virrat kytkee?

Mittaristossa ei pala mitään valoja! Eikä palanu sillonkaan ku lähti käymään!

Gary Grand 13.09.2013 10:45

Mahtaakohan tuo olla alunperin dieseli? Bensakoneisestahan tuo "WAIT" valo puuttuu.
Itse joskus olen sellaisen joutunut virittelemään kojetauluun.

Tia jos ei mitään valoja, niin on sitten enemmänkin vialla.. Lataus? Onko mittarilla, vai valolla?

Jare 13.09.2013 10:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1043285)
Nappia en ainakaan ole löytäny eli oletan että orkkis käytössä
Tarvii repii irti ne ja tarkastaa! Mutta siis sunnuntaina hain ja oli seissyt puolivuotta
Maanantaina laitoin akut kiinni pyöritti tahmeasti silti lähti ku palmun alta käymään ja sammu siihen ku löpö loppu!?

Löpö loppu.....siis onks sen jälkeen saanu tuleen löpöttiä suutin putkista? Ja tuleeko yleensä siirtopumpulta syöttöpumpulle löperöö?? Ettei oo vaikka imupuolen letku poikki tai ruostunut putki jossain??

jabe 13.09.2013 11:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1043316)
Löpö loppu.....siis onks sen jälkeen saanu tuleen löpöttiä suutin putkista? Ja tuleeko yleensä siirtopumpulta syöttöpumpulle löperöö?? Ettei oo vaikka imupuolen letku poikki tai ruostunut putki jossain??

Tuli ensiks ilmaa ja sit alko tuleen naftaa suutin putkista!
Oma tankki pois välistä, älä kysy miks:D näytti kyl ehjältä ja putket myös!
Pytty naftaa konehuoneessa ja siitä letku, sähkönen siirtopumppu.
Oma pumppu otettu pois käytöstä, letkut poikkastu!
Enkä tiedä syytä miksi se sama seppo on näin tehnyt niinku noi sähkötkin:eek:

jabe 13.09.2013 17:14

Nyt taas käy! Kiitos ohjeista! Ilmaa oli todennäköisesti jossain.

Mase 13.09.2013 17:31

Oliko se yksi starttaus 24volttinen? Toivottavasti ei hehkut palaneet siinä! Muutamalla tiheällä starttaus yrityksellä voi hehkut särkyä myös huonolla tuurilla. Nopea hehkujen raaka tarkastus on laittaa ajovalot päälle ja kytätä himmeneekö valot yhtään kun virrat kääntää päälle, eron pitäisi huomata selvästi. Hehkureleen naksaukset pitäisi kuulua myös selvästi, syöttöpumpun solkku ja nopean kylmäkäynnin solkku (jos toimii) naksuu myös, mutta paljon hiljaisemmin.

Jaa katos, tää vastaus myöhästyi, laite näköjään käy jo! Hyvä juttu!!

jabe 13.09.2013 18:02

Hehkujen relettä ei löydy autosta! Hehkut testattiin pöydällä ja toimii!

Konehuoneen johtosarja on tuloillaan joka on alkuperäinen!

Humu 13.09.2013 19:09

joskus hinattiin useempi kilometri manuaalivaihteista 6,2 ennenkuin oli ilmannut itsensä ja lähti tulille

Gary Grand 14.09.2013 06:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1043318)
Tuli ensiks ilmaa ja sit alko tuleen naftaa suutin putkista!
Oma tankki pois välistä, älä kysy miks:D näytti kyl ehjältä ja putket myös!
Pytty naftaa konehuoneessa ja siitä letku, sähkönen siirtopumppu.
Oma pumppu otettu pois käytöstä, letkut poikkastu!
Enkä tiedä syytä miksi se sama seppo on näin tehnyt niinku noi sähkötkin:eek:

...Kun on niin vaikeeta tehdä oikein.. :mad:

temmi_hoo 14.09.2013 14:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1043578)
...Kun on niin vaikeeta tehdä oikein.. :mad:

Hieno topic, hyvää meininkiä Jabella oppimisen ja sinnikkyyden suhteen. Myös hyvin neuvottu kaverit. Oikeesti tää on siistein topic vähään aikaan lukea, joka päivä on jotain ongelmaa saatu eteenpäin ja päästään löytämään uus ongelma, joka varmaan huomenna on jo ratkastu.

Ihan silkasta sympatiasta pitää tuoda tää vaikeuden quote tähän ja jatkaa saman vaikeuden toisella versiolla.

Kaikkihan tietää, että sähkösysteemeissä on nyt kohta 30 vuotta käytetty suojamaadotukseen ja VAIN suojamaadotukseen keltavihreää johdinta. Sitä ei kaikki sähkärit ja ranet silti osaa kytkeä, kun se on NIIN VAIKEE.

Kaikki jonnekin kytkentärasiaan tai muuhun kytkentäpisteeseen tulevat keltavihreät johtimet kaikista siihen tulevista kaapeleista liitetään yhteen.

Vaikeeta. Liikaa joutuu miettimään, parempi varmuuden vuoks tehä jotain ihan muuta ja kytkeä osa ja jättää osa kellumaan tai vaikka käyttää vaihejohtimena, kun oli niin vaikeeta kytkeä väri väriin.

jabe 15.09.2013 16:34

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo (Viesti 1043682)
Hieno topic, hyvää meininkiä Jabella oppimisen ja sinnikkyyden suhteen. Myös hyvin neuvottu kaverit. Oikeesti tää on siistein topic vähään aikaan lukea, joka päivä on jotain ongelmaa saatu eteenpäin ja päästään löytämään uus ongelma, joka varmaan huomenna on jo ratkastu.

Ihan silkasta sympatiasta pitää tuoda tää vaikeuden quote tähän ja jatkaa saman vaikeuden toisella versiolla.

Kaikkihan tietää, että sähkösysteemeissä on nyt kohta 30 vuotta käytetty suojamaadotukseen ja VAIN suojamaadotukseen keltavihreää johdinta. Sitä ei kaikki sähkärit ja ranet silti osaa kytkeä, kun se on NIIN VAIKEE.

Kaikki jonnekin kytkentärasiaan tai muuhun kytkentäpisteeseen tulevat keltavihreät johtimet kaikista siihen tulevista kaapeleista liitetään yhteen.

Vaikeeta. Liikaa joutuu miettimään, parempi varmuuden vuoks tehä jotain ihan muuta ja kytkeä osa ja jättää osa kellumaan tai vaikka käyttää vaihejohtimena, kun oli niin vaikeeta kytkeä väri väriin.

Sähköt ei oikeen oo mun juttu kun ei hermot riitä:D

Yritystä on ja nyt sano sähkönen siirtopumppu työsopimuksen eli hajos:(
No huomenna kattoo jos uuden jostain hakis ja sais toimiin kunnolla nii pääsis alustan kimppuun joskus!:)

tosin nyt tarvii oikoo vähän hj:n kattoa ja ku vähän selätettiin punkalla:(
Myös kone meni jumiin ekaks luultiin että pytyt öljyä täys, mut ei ollutkaan joten startti pois no sekin pelas etsintä jatku ja mietittiin että olisko veivin laakeri hirttäny? Öljypohjasta löytyi pari metallin palasta mut paikkaa ei viel löytyny mistä on:(

Kala92 15.09.2013 19:43

Veikkaisin mäntää..

Gary Grand 16.09.2013 07:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 1044126)
Veikkaisin mäntää..

Kovasti on leikanneen männänhelman näköistä tavaraa..:mad:

Jare 16.09.2013 07:31

Männän kappaleet mullekkin tuli ekana mieleen:(:(:(:(

jabe 16.09.2013 07:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1044253)
Kovasti on leikanneen männänhelman näköistä tavaraa..:mad:

Nopee vilkasu niin en huomanu et mistää männäst palaa pois!
Tarvii yrittää yks veivi kerrallaan löysää jos sais koneen pyöriin niin näkis paremmin!
Kävi tyhjäkäyntiä noin, 5sekunttia katollaan ja avaimesta sammutettu!
Mut kaippa sekin tuhoa saa aikaan?

Blazeristä kokeilen jos sais oman tankin käyttöön!

Mites etupään korotus kannattaa toteuttaa pienellä budjetilla?
Kierteet lisäks vai vanin takajouset?
Nyt siel on kaks latia ja aika mutkalla väärinpäin!

Takapään meinasin et kääntää riiput alaspäin? Vai mites toimiiko niin?

Tarkotus olis laittaa 38/12.5/15 superswamperit alle!:)

Gary Grand 16.09.2013 07:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1044265)
Mites etupään korotus kannattaa toteuttaa pienellä budjetilla?
Kierteet lisäks vai vanin takajouset?
Nyt siel on kaks latia ja aika mutkalla väärinpäin!

Takapään meinasin et kääntää riiput alaspäin? Vai mites toimiiko niin?

Tarkotus olis laittaa 38/12.5/15 superswamperit alle!:)

Itse heivasin K10:n etupäästä nuo alkuperäiset jouset pois ja pistin takapakat tilalle. Asettui mukavat 10 senttiä ylemmäs ja joustot alkoi olla ihan mukavat. Lehtiä joutui pakasta tosin karsimaan.
Hiukan ongelmia aiheutti tuo alkuperäinen "push-Pull" ohjaussysteemi korotuksen jälkeen, kun ei joustojen takia ollut enää kääntövaroja toiseen suuntaan ristiriipunnassa.:D Auto tuli hävitettyä ennenkuin cross overia ohjaukseen aloin tehdä. Osia tuli kyllä jo hommattua hyllyyn, mutta raidetangot jäi uupumaan.

Takana tuo riippujen kääntö tuottaa saman kymmenen sentin korotuksen. Vaatii vaan vähän paneutumista alkuperäisiin riipukkeen korvakkeisiin, jos ei valmiita kääntösarjoja saa mistään. Rytarikin jo lopetti niiden hommaamisen alihankinnan ongelmien(hinta ja toimitus) takia.:D

Riipukkeiden kääntöä K2500:n olen itse tekemässä ihan lähiaikoina, niin näkee osista, että ihan samalla spekillä voi sen kanssa mennä.

Jare 16.09.2013 07:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1044265)
Nopee vilkasu niin en huomanu et mistää männäst palaa pois!
Tarvii yrittää yks veivi kerrallaan löysää jos sais koneen pyöriin niin näkis paremmin!
Kävi tyhjäkäyntiä noin, 5sekunttia katollaan ja avaimesta sammutettu!
Mut kaippa sekin tuhoa saa aikaan?

Blazeristä kokeilen jos sais oman tankin käyttöön!

Mites etupään korotus kannattaa toteuttaa pienellä budjetilla?
Kierteet lisäks vai vanin takajouset?
Nyt siel on kaks latia ja aika mutkalla väärinpäin!

Takapään meinasin et kääntää riiput alaspäin? Vai mites toimiiko niin?

Tarkotus olis laittaa 38/12.5/15 superswamperit alle!:)


Takapää onnistuu just tolla riippujen käännöllä. Etupäähän sit joko lisälehtiä / jousien takominen / metsäkäytössä menis varmaan myös ehkä kielletyt korotuspalikatkin jousien ja akselin välissä, mutta vaatii tosin pidemmät U-pultitkin. Nii ja miks ei ne lisäkierteetkin sinne voi laittaa. Sit lokasuojille reippaasti leikkuria;)

Gary Grand 16.09.2013 07:59

Tuossahan tuo stance näkyykin:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10312

Keula ylhäällä koppavasti...:D
Eli pelkkä kääntö ei nosta samaan korkoon. Mutta tuosta pelistä nakkasin kymmensenttisen korotuspalan pois takaa ja käänsin riiput, niin oli sentin sisään samalla korkeudella.
profiilissa jotain muitakin kuvatuksia laitteesta.

Tuossa alla 35x12.5-15 kumit, eli jonkin verran saat kyllä laikata pyöränaukkoja. Noillakin sai etulokarin takareunasta muutaman sentin hipsaista:D Ja GM:n alkuperäiset 8.25 leveät vanteet.

jabe 16.09.2013 20:39

5 Liiteet
Taas tuli istuskeltua ja poltettua tupakkia ku blazeria suunnitteli.
Tyhjäkäyntiä tuli käytettyä ja fiilisteltyä. Tommonen nakuttava sähköpumppu
Ei oikee kestä antaa kierroksia ku heti ottaa ilmaa!
Minkäslainen sähköpumppu olis hyvä ja riittävä?

Jotain kuvia tuli kännykällä otettua!
Auto muuten maksoi 750e et en tiiä sit oliko kallis vai halpa!:)

Gary Grand 17.09.2013 07:42

Eipä tuo nakuttava pumppu ongelma ole. Noissa uudemmissa turbodieseleissäkin ovat nakuttavia vehkeitä. Myös Walbron tehokkaammat pumput..
Ongelma on jos se on joku sekunda-vehje. Ilmaa systeemiin tulee imusta, eli jostain saa ilmaa. Liitoksesta, putken seinän läpi(RUOSTE), letkun halkeamista, kaikki on mahdollista kun imupuolella on alipaine.

Eipä tuo hinnankirossa ole ollut. :D
Mutta onko tuo nukka kojetaulun pehmusteessa oikeen lyyssiä, vai vaan hometta?!?:D:cool:

Hyvän näkösesti on kyllä etujouset kaarella.. Mutta väärään suuntaan.

jabe 17.09.2013 09:20

Mutta onko tuo nukka kojetaulun pehmusteessa oikeen lyyssiä, vai vaan hometta?!?:D:cool:

Oikeen lyyssiä on :D

Uudet polttoaine letkut.
Ja kokeiltu suoraa jerrykannusta ja sama vika:
Taitaa vaan olla heikko virtaus pumpussa!

Gary Grand 17.09.2013 09:28

Mulla on kuuskakkoset pelanneet kiitettävän hyvin ihan Motonetin pumpullakin?!? Vai oliko se Biltsun.. Halpispumppu kuitenkin. Kunhan ei ole tuottoa niin paljon, että kehitttyy vastapainetta paluulinjaan tuossa Stanadynen pumpussa.
Silloin alkaa ongelmat.:rolleyes:

Jos kotelopaine ruiskupumpussa nousee liiaksi, niin heittää syötöt nollille/tyhjäkäynnin tasolle ja meno loppuu. Paluulinjan tukkoisuutta ei osannut edes etsiä vikana ihan heti, vaan muutama päivä meni polttoaineen puutetta etsiessä..:o

jabe 17.09.2013 09:44

[QUOTE=Gary Grand;1044685]Mulla on kuuskakkoset pelanneet kiitettävän hyvin ihan Motonetin pumpullakin?!? Vai oliko se Biltsun.. Halpispumppu kuitenkin.

Muistatko virtausmäärää siin halpispumpussa?

jabe 17.09.2013 20:56

tuli käytyä kokeilemassa miten etenee mettässä.

ihan hyvin omasta mielestä,paitsi että isompia pyöriä kaipaa.
mettä lenkillä joutuu nyt tekeen raivaus hommia,kun eihän tuo mahdu samoihin reikiin. nyt jo pellit paukku vaikka vaan kokeiltiin

sit mettästä tullessa alkoi etupyörässä aikamoinen vipottaminen, takaveto päälle niin rauhottu kummasti!
tarvii valosalla kattoo mistä johtuu!

huomenna varmaan poistaa takaa katto ja suunnitella pyöräaukkoja ja peräylityksen lyhentämistä näin alkuun.

sekä vääntää turvakaaret ja katella pohjasta jos löytyy mätää.

kone toimii mainiosti kun teki koko polttoainelinjan uusiks ja veneen tankki takaronttiin.

Gary Grand 18.09.2013 07:27

Osta multa valmiiks tehty koppa?:D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113268

Ei tarvi ruosteita ainakaan korjailla...

Jare 18.09.2013 07:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1044918)
tuli käytyä kokeilemassa miten etenee mettässä.

ihan hyvin omasta mielestä,paitsi että isompia pyöriä kaipaa.
mettä lenkillä joutuu nyt tekeen raivaus hommia,kun eihän tuo mahdu samoihin reikiin. nyt jo pellit paukku vaikka vaan kokeiltiin

sit mettästä tullessa alkoi etupyörässä aikamoinen vipottaminen, takaveto päälle niin rauhottu kummasti!
tarvii valosalla kattoo mistä johtuu!

huomenna varmaan poistaa takaa katto ja suunnitella pyöräaukkoja ja peräylityksen lyhentämistä näin alkuun.

sekä vääntää turvakaaret ja katella pohjasta jos löytyy mätää.

kone toimii mainiosti kun teki koko polttoainelinjan uusiks ja veneen tankki takaronttiin.


Oliskohan etuvetarin nivel menny jo tai menossa just?

jabe 19.09.2013 06:31

Eilinen meni ihan mettään, kun tuli vettä.
Ei millään kyennyt mennä auton kimppuun. Mut tänään tarvii alkaa purkaileen kattoa ja mittaileen kaaria kulkineeseen.
Isontaa pyöräaukot jne.. pähkäilly kuumeisesti että hakisko toisen kopan, mutta taitaa jäädä kun tuo raha on tärkeä juttu asiassa. Eteen tarttis laittaa lisälehtiä jousiin ja takaa kääntää riiput. Perä lyhentää, poistaa tankki jne. Hitsailla vahvikkeita ja rakentaa panssari jakiksen alle+muuta pientä.

Edestä tosiaan meni ristikko kuskinpuolelta, se vaihtaa ja samalla apparin puolelle kans uus.
Plus kaikkea muuta hauskaa.

Eiköhän tossa ole taas vähäks aikaa hommia.
Ainiin tarvii polttoaine paluu putki viel vetää venetankkiin tai sit kokeilla jos toimis haaraliittimellä ja tuloletkuun suoraan, ennen pumppuja!

Jare 19.09.2013 06:56

Kannattaa tarkistaa se rikki menneen ristikon vetarista lenkkien kunto kans. Yleensä nekin venähtää pilalle, eli silloin sit uutta vetaria:(

Gary Grand 19.09.2013 07:05

[QUOTE=jabe;1045342] pähkäilly kuumeisesti että hakisko toisen kopan, mutta taitaa jäädä kun tuo raha on tärkeä juttu asiassa. [QUOTE]
Tingitäänkö lisää?:cool: Tiedät tilanteen...

jabe 19.09.2013 08:39

Juu mieles kävi tarkistus ja pelkään et vetari hankinta listalla.

Niin se koppa:) perhana kun tuntuu että tekniikka puoleen menee nyt rahaa!
Mutta mutta ku kiinnostais se korikin. Ei jostain syystä sytytä nuo mätä hommat :D

jabe 19.09.2013 22:01

Ristikkohan sielt levinnyt:D
Kuuluko vetarin heilua ku hullun mu...u akseliputkessa?

Jare 20.09.2013 06:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1045648)
Ristikkohan sielt levinnyt:D
Kuuluko vetarin heilua ku hullun mu...u akseliputkessa?

Joo kuuluu, sillä siinä ristikon puoleisessa päässä kun ei ole mitään tukilaakeria/liukupintaa, niin heiluu minkä mahtuu akseliputken sisällä.

jabe 20.09.2013 07:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1045691)
Joo kuuluu, sillä siinä ristikon puoleisessa päässä kun ei ole mitään tukilaakeria/liukupintaa, niin heiluu minkä mahtuu akseliputken sisällä.

Ok! Kiitos infosta! Täytyypi tilailla/hakea ristikot:D jos vaik huomen ajelis ja kattois mistä levii seuraavaks:D

jabe 02.10.2013 21:02

3 Liiteet
No eipä ole paljoa kerrottavaa blazerin laitosta. Muutakun että toimii
Ja on vaan ajettu!

On tuo HJ vieny mukanaan :D katto vaihdettu ja viel pitäis kone vaihtaa!
Käykö muuten fj:n jakis hj:n laatikkoon suoraan?
Tietäskö joku sanoo varmaks?

Pannaas parit kuvat viel hojosta :)

HJ-ARI 02.10.2013 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1050313)
No eipä ole paljoa kerrottavaa blazerin laitosta. Muutakun että toimii
Ja on vaan ajettu!

On tuo HJ vieny mukanaan :D katto vaihdettu ja viel pitäis kone vaihtaa!
Käykö muuten fj:n jakis hj:n laatikkoon suoraan?
Tietäskö joku sanoo varmaks?

Pannaas parit kuvat viel hojosta :)


Mites, avona olis ihan jees, rättiä vaan kaipais?!

jabe 06.10.2013 19:17

2 Liiteet
Noniin nyt sain jo renkaat vaihdettua :D

Kyllä renkaat muuttaa ulkonäköä paljon!

Huomenna lisää testiä et kuin mahtuu pyöriin!

jabe 07.10.2013 06:17

4 Liiteet
Sai HJ uuden katon ja putkee sisälle ja ulos!
Nyt jos vähän paremmin kestäis kaatumisen jos vaik lipsahtaa :D

Kaitsu67 07.10.2013 08:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1051863)
Sai HJ uuden katon ja putkee sisälle ja ulos!
Nyt jos vähän paremmin kestäis kaatumisen jos vaik lipsahtaa :D

Milläs taivuttelit?

Kaitsu67 07.10.2013 08:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1051769)
Noniin nyt sain jo renkaat vaihdettua :D

Kyllä renkaat muuttaa ulkonäköä paljon!

Huomenna lisää testiä et kuin mahtuu pyöriin!

Meinastiko Blazerilla päästellä ens lauantaina letkassa? :D

jabe 07.10.2013 14:40

Bilteman putkentaivuttimella

Kaitsu67 08.10.2013 09:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1051956)
Bilteman putkentaivuttimella

Minkä vahvusta putkea toi oli mistä teit? Lähinnä että mihin toi Bilteman taivutin kykenee...

jabe 08.10.2013 13:28

3.2 putken seinämä.halkasijaa en muista.

jabe 16.10.2013 13:13

Noniin vähän päästiin ajeleenkin 12.10 ajopäivänä!
Mutta ei ihan putkeen mennyt ajelut!

20metriä pääsin mettään niin siirtopumppu sano työsopimuksen irti.
Prkl kun kaitto ahdistaan, no onneks oli konehuonees toinen varalla.
No puolisen tuntia siin meni et sain uudestaan käymään ja ajaan lenkkiä läpi!
No sit pääsin makkaran paisto paikalla, niin jätin käymään ja kattelin kun tulee syyläristä vedet pihalle.siinä hiljaa mielessä kiroilin kun kävelin notskille!
No vitutus hävis pikkuhiljaa ja keskityin katselemaan hienoja autoja ja ammattimiehien ajelua ja hienoa porukka henkeä!

Jos nyt vaik jaksais vihdoin päivittään autoa!

-kallistuksenvakaaja pois
-korottelua
-kuormalehdet takaa pois
-mietinnässä korin kavennus keulasta ja perästä
-korin lyhennys takaa
-turvakaaret
-vinssi
-ylimääräset sähköt pois ja ilmastoinnin kompura pois
-jne.... lista on loputon

Jare 16.10.2013 13:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1055186)
Jos nyt vaik jaksais vihdoin päivittään autoa!

-kallistuksenvakaaja pois
-korottelua
-kuormalehdet takaa pois
-mietinnässä korin kavennus keulasta ja perästä
-korin lyhennys takaa
-turvakaaret
-vinssi
-ylimääräset sähköt pois ja ilmastoinnin kompura pois
-jne.... lista on loputon


Siit se sit lähtee....eli mopo käsistä:D:D:D:D:D

jabe 17.10.2013 21:30

Niin tuo taitaa lähteä! Mutta pikkuhiljaa että pysyy mielenkiinto!

Mites kun tohon syyläriin meneen koneen kyljestä putket siis öljy putket.
Niin voiko/onko haittaa jos laittaa letkun väliin ja jätttää syyläristä pois?

Rompe 18.10.2013 21:28

Siinä syylärin päässä on öljynlauhdutin. Minkä takia meinasit ohittaa? Ei varsinaisesti oo haittaa vaikka vetäiski letkut lenkille mut kai sillä vaikutusta on öljyn lämpöön

jabe 20.10.2013 08:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe (Viesti 1056044)
Siinä syylärin päässä on öljynlauhdutin. Minkä takia meinasit ohittaa? Ei varsinaisesti oo haittaa vaikka vetäiski letkut lenkille mut kai sillä vaikutusta on öljyn lämpöön

Meni putki poikki niin siksi näin alkuun ja ehkä tulevaisuudessa syyläri taakse!

Rompe 20.10.2013 10:00

kannattaa tehdä kunnon liitoksilla toi lauhdutin linja ettei käy niinku mulle et klemmarin pettämisen takia öljyt mäkeen ja kampiakseliin jäljet

Mase 20.10.2013 16:12

Hätätapauksessa 6.2 toimii ilman öljynlauhdutinta kun vaan tulppaa putkenlähdöt lohkon kyljestä. Siellä on venttiili mikä sallii ohikierron jos lauduttimeen kierto estyy. Maastokäytössä öljynlauhdutin kannattaa pitää toiminnassa, pääsee öljyt hieman helpommalla ja konekin viileämpänä.

jabe 21.10.2013 22:16

no katotaan kuin kestää ilman lauhdutinta. jos ei kestä niin bensakone tilalle.

syyläristä oli pääty lähteny irti joten sen tinailin kiinni. saas nähdä pysyykö nipussa.

huomenna asennus ja samalla repiä ilmastointi kalut pois konehuoneesta.

sit olis tutkiminen kun tyhjentää akut,eli vuotoa etsimään. ja päävirtakytkimen asennus.

jabe 22.10.2013 20:52

Syyläri korjattu ja pitää! Missäs päin vaihteiston öljytikku pitäis olla?

Jare 22.10.2013 21:46

Apparin puolella rintapellin lähellä pitäs olla. Laatikossa mittaputken paikka on siin oikealla puolella aikalailla laatikon öljypohjan etureunan paikkeilla ja ei näy altapäin, mutta sormilla pystyy tunnusteleen, siis jos jostain syystä olis jätetty koko putki pois ja laitettu joku tulppa.

Nikuzai 22.10.2013 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jabe (Viesti 1057111)
huomenna asennus ja samalla repiä ilmastointi kalut pois konehuoneesta.
.


Minkäs hintaisena pidät kompuraa jos on magneetti kytkin toimiva tai vaikka kaikki ilmastoinnin romppeet jos ehjänä purkautuu

jabe 23.10.2013 05:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1057495)
Minkäs hintaisena pidät kompuraa jos on magneetti kytkin toimiva tai vaikka kaikki ilmastoinnin romppeet jos ehjänä purkautuu

Pistä joku järkevä tarjous!:D

jabe 03.11.2013 22:19

suteen taitaa mennä seuraavakin ajopäivä! tankkia irrottaessa huomasin että molemmat takanorrat poikki. no nopeehan ne on vaihtaa,mut ku on niin paljon kaikkee muutakin. :(

no jos sit istuis apparin paikalla ja ajais blazerin tallin nurkkaan odotteleen innostuksen kasvua!

jabe 12.12.2013 21:26

1 Liiteet
Tuli leikeltyä kummeja, kun tuntu ettei pitäny mitään ja kyllä se vaan auttoi paljon!

jabe 15.12.2013 13:12

1 Liiteet
Jotain visioo tullu päähän! Lava pois ja syyläri jne taakse.
Taakse putki kehikko ja edestä lyhennys ja kavennus.
Ja reilu korotus

Kaitsu67 17.12.2013 14:54

No mitäs, mihin visio katos kun pistitkin myyntiin? :confused:

jabe 17.12.2013 18:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1079571)
No mitäs, mihin visio katos kun pistitkin myyntiin? :confused:

Visio ei kadonnut! Visio elää toiseen autoon jos tää lähtee!
Nyt vaan rahalle tarves!

jabe 23.12.2013 01:05

nyt sain oman hitsikoneen pitkästä aikaa,niin jos tääkin alkais valmistuun pikku hiljaa!


toyotaan tuli laitettua kemppikymppi takaperään ja jos kitkan pistäis eteen


Sivu luotu: 16:30 (GMT +2).