![]() |
Häänrikin pajan turailuja
10 Liiteet
Kootaas tänne jatkossa kaikki meikäläisen vähäpätöisemmät tallissa räpellettävät härvelit, teen noille "isommille" rojekteille sit omia topikkeja niinku esim tuo bj prokkis.
Pääosaa täälä topikis näyttelee tuo mun käyttis HDJ :) Eli auton ostin työkaverilta, valmiina oli korotukset (OME:n alusta), 33" bfg allterrainit, ja tehokas moottori. Liite 40678 auto on pääasiassa tiekäytössä, ja muutaman viikon välein poiketaan metsän puolelle. tarkoitus oli rakentaa autoa niin, että maastoparannukset ei merkittävästi heikennä maantieominaisuuksia. Vaikka itse sanonkin niin tässä autossa on aivan mahtavasti rakennettu moottori. joku on laittanu ainakin kireempää nokkaa ja isompaa nestepäätä. auto alkaa vetää 1200RPM---> Kulutus pyörii normiajossa siinä 8-10litran tietämissä :eek: Ekaksi räpättiin jonkinlaista vinssipetiä. vinssiksi valikoitui 9000lbs halpisvinssi. Pikku vinkkinä uusille offareille: AIVAN LIIAN PIENI TÄN KOKOISEEN AUTOON. paloi kaikki käämit oliskohan ollu 8 kerta ku vinssas. Liite 40679 Liite 40680 aavistelin petiä tehdessä että vinssi jää liian pieneksi. siksi tehtiin tuollaiset säädettävät reiät tulevia asennuksia varten. Liite 40681 Seuraava muutos oli muistaakseni kattoteline. Mulla oli visio "täydellisestä kattotelineestä" enkä ollut kellää nähnyt sellaista kuin halusin. niimpä otin rosteriputkea ja aloin hitsaamaan. rosterilankaa mulla ei ollut joten vedin mustan värin pintaan Liite 40686 Liite 40687 Liite 40688 maastotunkki on helposti irrotettavissa. Omasta mielestä tuli tosi hieno. Seuraavaksi renkaiden kimppuun. Kumho KL71 löys paikkansaauton alta, hinta asennuksineen 825€ Ensiksi rengasliike laittoi hiekkapussit, mutta auto ravisti nii ettei tiellä tahtonu pysyä. muutaman sadan kilsan ajon jälkeen menin takaisin ja samaan hintaan imuroivat hiekat pois ja löi normaalit lyijypainot ja sen jälkeen rokkas Liite 40689Liite 40690 Sitten kevättalvella poksahti moottori. kk laakeien liuskat hyppäs päällekkäin. Sa,alla tilasin englannista uudet männänrenkaat, kytkinpaketin, ym tilpehööriä moottoriin. Välijäähdytin ja snorkkkeli tuli värkättyä kans. Moottorirempasta lisää tuolla---->http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109180 Sen jälkeen autolla on nyt ajettu vähän päälle 10 000 ja hyvin rokkaa, menee maastossa ihan jees, hyvä ajaa tiellä, ja ulkonäkö miellyttää omaa silmää Liite 40691 Videoita autosta: http://www.youtube.com/watch?v=YNHXT...ature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=WeoVjZW90GM Kiihdyttelyä: http://www.youtube.com/watch?v=HeiDf95wAjQ |
Kovin on pienet renkaat :D
|
komia vehehän tuo on, tuntus aika kivasti liikkuvanki videosta päätellen, ainoo miinus, että nuille moottorin äänille pittää tehhä jotakin, voimasavu saa näkyä ja voimaääni kuulua ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Viteota viteota |
Lainaus:
|
oikein! jos oma ei ois nii alitehonen ni vois iheki kuvvailla kiihytysviteoo, vaan ku pienessä ei paljoo voimoo ole :D
|
Lainaus:
nauttikaa, haukkukaa, dissatkaa, ja jos joku tykkää nii kehu ihmeessä :D:D:D se on harvinaista! :D |
taka-akselin huohotinputken letkulähtö katkes, mistä uus?? ei ollu marmoritiskilläkään...
|
Lainaus:
|
Ihan kivasti näyttäs vetoja olevan :p video herättää halut hommata ruiseri itelle takasi ;)
|
Lainaus:
|
woe helewetti teijän kans, viellä lopuks pittää härriä scenikkia viivoille :D kivat on kyl saundit, kaik naapurit rakastaa ku uamusella polokasoo 04 kohti työmaita? :D
|
Seinäjoki tutuksi muillekkin:)
|
Juu peukut täältäkin ,,, Hienosti kiertää.....
|
1 Liiteet
nyt on 1100W musiikkivehkeitä. onnistuu metallimusiikin kuuntelu
Liite 41250 |
yks noin pieni subbari vaan:)
|
Lainaus:
|
Mitenkäs ny ku popittaa täyzii nii mittari sekoo ja valot räpsyy.
Voiko järjestelmään lisätä kolmannen akun?????? siiws kytkien sen siihen apparin puolen akkuun joka on aina 12v meinaan räjähtää kohta laturi varmaa tällä menolla |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
no ei se ihan oo. Konkka tasaa ne piikit jota subikat akulta ottaa ja jääpi ne piikki virrat ottamatta. Virtaa jos lähtee sen verran, että mittarikin ottaa ihteesä nii testaa konkalla ja jos ei auta nii uutta isompaa laturia.. :rolleyes:
Ja onnistuu semmonen 3 akku hässäkkä ja yhden nähnyt ja toimii. Tosin siinä tais olla ihan oma laturi sille 3 akulle. |
Seuraava operaatio olis heittää jotai jäykempää asetelmaa. ostakaa valeon n 10 000km ajettu asetelma, ei varmaan luistele ihan vakiossa :rolleyes:
Kivasti alkaa lipsuun ku alkaa ahdot nouseen :cool: |
Vähä isompaa rengasta alle
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142459 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142458 |
3 Liiteet
Askartelin vihdoin skuupin tuohon konepellin reikään. se tuli tuohon pokkauksen kohalle nii siks myös skuupissa on pokkaus että ilmanottoreikä olis samankorkunen joka kohasta. en tiiä miks.
Tossa muotoiltuna+hitsailtuna+pohjamaaleissa. tässä vaiheessa kaikki vaikutti vielä hyvältä. Liite 45284 Tuossa sitte hiilikuituteippi vedettynä päälle kuin sattuu ja kii ruuvattuna. kuvat on vähä huonoja ku auto ihan kohmees because of -24C Liite 45285 Liite 45286 En oikeen osaa sanoa tuliko tosta iha törkeen ruma vai menettelevä :mad: mitä palstan raati on mieltä? Sitte noista valoista. Nyt lyhkäset palaa koko ajan (100w halokeenit) ja pitkinä hellan jokku paistinpannut pilteman ksenoneilla ja katolla boschin neliskanttiset umpiot jollai muutossarjalla mitä en muista. omista pitkistä johdot irrotettu. Ihan kohtuu hyvin näkyy ainoo miinus on liikennemerkit ku niis on ärsyttävä heijastinpinta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147516 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
JLX Vitara
Tyttöystävä teki oikeanlaisen sijoituksen, ja nyt pitäisi tuotakin alkaa varustelemaan :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148743 Toiveissa kuulemma isompaa rengasta, VÄHINTÄÄN överikorotus, vinssipuskuria ja kattotelinettä jajaja :D:D:D Sutsukit on mulle ihan uus juttu, joten kaikenlaiset vinkit tervetulleita. Ajattelin lähteä liikkeelle ruostekorjauksilla ja jousikorotuksilla :) Niin ja tehoa on kuulemma liian vähän (1,6) :D Onko tähän helppoa ratkasua? :D |
Kyselin tossa millaselta sen ny pitääs sitte näyttää.. Parin minuutin päästä naaman eres olikin jo "tilaus" :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148745 Aattelin sitte kysäästä kun tuo piirtää luonnoksetki noin hyvin että mites ois pieni kuva hodarista :p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148744 Jep:(:( Ei vissii miellytä silmää :( :D:D:D |
Alkuperäänen vetokoukku oli parhaat päivänsä nähnyt ja hankala irroittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150390 Melkoisesti tuo tukirautakin rajoittaa jättökulmaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150391 Niimpä tein kulmaraudasta tuollaiset palat. kulmarauta siksi että saa enemmän hitsauspinta-alaa ja voimat kohdistuu laajemmalle alueelle. Reiät tein pienemmästä reiästä jyrsimällä just sopivan että pultti menee tiviisti läpi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150392 Tuollaisista kantomurskaimen vasaroista leikkelin tuollaisen toteemin. Pitäis kestää ku umpijöötiä :D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150393 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150394 kulmaraudat runkoon kiinni. Murskan teränpultit 12.9 kovuutta ja prässätyt lukkomutterit. hitsasin mutterit nii nyt koukun saa asennettua yhdellä 33mm hylsyllä :) Tuumainen jenka nopeuttaa ruuvaamista :D Vähän vaikeutti hitsaamista tuo uusi inventterimallin mikki kun sitä ei osaa vielä säätää kun se tapahtuu dikitaalisesti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150395 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150396 Pistokkeen asensin vielä tuonne ylös suojaan ja poistin samalla vaivalla vanhat pakoputket. Nyt vaan maali päälle ja menoksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150397 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150399 Koukku sai kauniin sävyn :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150398 |
ei kestä:)
|
Tuli tänää 100km testilenkki traileri perässä suoritettua ja hyvin kesti eikä väsymisen merkkejä vielä :D Tosiaan unohtu mainita että vähä ois pitäny tehä pitempi tolppa kun koukun alle jää 51cm tilaa nii on vähän korkeella.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150648 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150649 |
Getac gps läppäri telineineen tuli asennettua :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150980 |
2 Liiteet
Vitara tuli leimattua ja nyt myynnissä.
Ei oo tullu tällä saralla ehittyä tehä mitään kun valmistin crownin valmiiks ja diinä se kevät hurahti. Hodariin vaihtelin pyöränlaakerit ja väsäilin kuskille paremman penkin joka on peräisin NuuBerin sivikistä. Halusin säilyttää hodarin kiskot muokkaamattomana joten tilan puutteessa jouduin muuttamaan laukaisinvivun tuplavivulliseksi. Kaltevuussäätö tapahtuu prikoilla |
Nojoo eileen ehtoolla tuli mieleen jos asentelis tuon isomman vinssin kiinni. Kiinnikkeet runkoonhan olin tehnyt jo pari vuotta sitten. Paljastui liian kapeeksi tuo vinssin mukana tullu peti joten otin puikon käteen ja liimasin 10mm plootusta levikkeet
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157262 Tuli aika hyvin ylös ja sisään. Sitten vaan 12mm latasta aisat puskinta varten http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157264 Sitten olikin jo yö ja piti lopettaa ja tään näköseksi jäi. Ihan kivasti tuli eteen tilaa. Huomenna pitää pellittää tuo keskilaatikko ja tehä jonkinnäkönen yläosa. Samalla pätkäsen noi runkoaisan törräkkeet http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157265 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157266 |
Niin ja tosiaan vilkuthan nyt jäi peittoon eli jotku etuvilkut pitää keksiä. Sinänsä hyvä vaan hodareis on nii paskat vilkut ku ei kaukaa näe onko vilkku päällä vai ei kun ajovalot mollottaa siinä yläpuolella
|
Noniin sitte päivä olikin uusi ja illalla pääsi jatkamaan väkertelyä. Mietin pääni puhki mistä värkistä tekisin yläosan, ja miten. Siinä navetan läpi kävellessä silmiin osui lehmän parsien kaulaputket. Siinä on kivasti mutkaa ja sopivan vahvuista putkea.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157290 Niistä sitten leikkelemään sopivaa muotoa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157291 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157294 Sitten kello alkoikin olemaan jo 4 yöllä ja paniikissa maalit niskaan ja crownin kimppuun että sai molemmat toyota näyttelyyn aamuksi http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157297 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157309http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157298 |
no niin komee siitä tuli
|
Noniin nyt päästään sitten testaamaan autoa siihen tarkoitukseen mihin sitä on rakennettukin eli seikkailuun. Maanantaina pitäis lähteä norjaan ja koittanu vähä varustella sitämukaa. Tuli yhtäkkiä mieleen että pohjoisnorjassa ei varmaan huoltoasemia oo ihan joka paikassa. Niipä ehtoomyöhään aloin askartelemaan jerrytelineitä. Aluksi minasin tehdä sivullepäin aukeavat mutta en löytäny ranchilta sopivia holkkeja niin tein tuollaiset taaksepäin kaatuvat. saa yläluukun auki ja silloin harvoin kun alaluukkua aukoo nii voi samalla vaivalla nostlla pöntöt maahan niin ei korkit tiputtele. Ja tosiaan tuo telinehässäkkä on vain reissuja varten. Nyt jos joku keksii valittaa että takavalot pitää näkyä 46,78 astetta sivuillepäin niin joojoo tiedetään, mutta en välitä :D
Tommonen siitä tuli: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159746 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159747 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159748 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159749 En jaksanu kskittyä työn jälken joten hiomalaikkaa en näyttäny mihnkään kohtaan. senkun rälläkällä osat valmiiksi ja hitsasin nippuun ja tokmannin mattamusta maali päälle. Koitin niitä rynkytellä ja tukevat tuli. ei klappaa mihinkään eikä jousta Suomeen kun tulee takasin niin seuraavaksi vois varashälyttimen vaihtaa sellaseksi jossa auton sisälle tulee liiketunnistin ja autoon gps seuranta. Jos ensiviikolla joku bongaa lapissa/norjassa/ruotsissa niin tulkaa ihmeessä juttusille, tai huudelkaa lälläriin, pidän sitä varmaan 21 kanavalla ja välillä 19. Jos kiinnostusta löytyy niin voin tänne laittaa kuvia reisusta, ja jos ylläpito hyväksyy että projektitopikkiin tulee reisukuvia. Erityiskiitokset juhalle joka lainasi mukaan 35 varapyörän ja murroksen, |
Tottakai saa kuvia olla, hyvää reissua 👍
|
Kuvia kehiin vaan ja hyvää reissua!
Itteä harmittaa kovasti, kun on neljä vuotta putkeen käyty Pohjois-Norjassa kavereiden kanssa ja tänä vuonna ei sit päästy kun ei saatu lomia samoihin aikoihin. Kaipuu on kova sinne suuntaan...Jotenkin se Norja vaan vetää puoleensa magneetin lailla. |
Mistä päin on tarkotus Norjaan ajella?
|
Käsivarresta mennään rantaan ja todennäköiaesti käännytään vasemmalle kun lofootit ainakin pitäis nähdä.
|
Lainaus:
|
hyvää reissua.kuvia matkalta
|
komeet on maisemat.
|
Lainaus:
|
Aion mennä uudestaanki mutta ilman telttaa. Nyt hakusessa asuntovaunun runko. ;)
http://uev.com.au/images/uev-490_meas.jpg |
Talven aikanahan näppärä mies tuollaisen nakertaa. Onnea vaan projektille.
|
Pistähän vähän juttua missä ajelit. Juuri tuollaiset pienemmät "maaseututiet" tuolla Norjassa kiinnostaa.
|
Noniin nyt alkais olemaan murros tiensä päässä. Jyskyy ja paukkuu eli huollon paikka.
Aattelin vaihdella samalla kaikenlaista. Vaihtolista: -vaihdelaatikko -kytkin -murros -pronssiholkki -vetarin stefa -jakopäähilppeet -panhardille polypuslat -kaikki jarrut, siis levyt ja kaikki. -apukuskin penkki. -plus kaikkea pientä Aattelin varata tähän sen verran aikaa että pitää ajella tolla chevyllä siihen asti, pitää vaan ensin käydä leimaamassa se. Mutta se onki ihan toinen tarina... |
bongattu sjoella lauantaina kiire näytti olevan :D
|
Huolto sen ku viivästyy vaikka osiakin on tullu. Nyt hajos laturiki viälä.http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166375 Liikkeissä myytiin eioota. Aattelin sitte että turhaa maksan maltaita tosta minilaturista joten etsiskelin sopivaa isompaa laturia. W124 laturit ei sopinu rälläkälläkään jotem eikun motonettiin kysymään mikä on halvin sisätuuletettu 100A laturi ja ooppel vectran laturia tarjos. Kaverilla sattukin olemaan ylimääräisenä käytetty sellainen.
kiinnitysreiät ei mätsänny ku hodarissa on reikienväli 160mm ja ooppelissa 200cm. ja sitäpaitti muutenki päin honkia. Näin keskellä yötä mistää sopivia holkkeja nii eimuutako timmit prikat putkeen ja sauma molemmin puolin. Näitä kaks ja siihen hardoxista pala väliin http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166376 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166377 Nyt osuu reiät kohakkain. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166378 Huomenna töiden jälkee paskarrella paikoilleen ja jos naapuri elektrisitiguy ehtis tehä mulle tuosta vanhasta jännitteensäätäjän pistokkeesta sellasen pistokeadapterin, ihan vaa tuningin vuoksi. Älkää välittäkö kirjotusvirheistä, käytän nykyää tätä taplettia nii tuloo mitä sattuu ku hakkaa kosketusnäyttöä kovettuneilla peikalonpäillä |
Nojoo. Eilen ku sain laturin wörkkimään (lataa muuten aika hyvin) nii lähettii ranchille tekee murrosjumppaa. Oli kiva remppakeli ku juuri pakkasen puolella nii ei tullu kuuma eikä ollu kylmäkää.
Saatii siinä tikku käteen niin tein pari huomiota. Vetoakselin poorit oli vähän päässy murikan päästä kiertymään, ja joku oli näköjään joskus tehny murrosjumppaa aikaisemminkin. Olka akselis oli valmiina tuo "upgrade kit" eli neulalaakeri pronssiholkin tilalla. Ei sitten tehty sille mitään ku uus murros asettui välyksettömästi siihen. Vetoakselin stefana näytti olevan tuo 1008K stefa, ja akseliin kulunu 5 stefan uraa :( noo laitettiin taas erinäkönen stefa josko hetken pitäis. Onneksi en tilannu tuota "sensaatiomaista" 1008K stefaa. Samalla eteen tuli uudet levyt ja palat. Onneksi tossa hodaris oli hyväs kondikses satulat, meni kevyesti painamalla sylinterit pohjaan asti. |
Tänään tuli laitettua uudet levyt ja palat taaksekin. Erityistä päänvaivaa tuotti kuskinpuoli, kun käsijarrukengät oli päässy irti jarrukilvesta nii ei meinannu vitullakaa saada levyä pois. Toisella puolella paljadtu että kuuluu rahinaa rengadta pyörittäessä??? Laakeri oli välyksetön ja ääni oli sellainen "roskainen" joten päättelin että oli varmaan vaan jotain ruosteenpaskaa jossain välissä.
|
Onkos jotain käsitystä, mistä vehkeestä tuo tirheempi nokka-akseli on peräisin, vai onko ihan tuninki tuote?
|
Lainaus:
|
Ok, pitänee jatkaa selvittelyä. Sinäänsä tuolla ei niin kiire vielä ole, mutta ajattelin, että jos olisi ollut vaikka HZJ:n niin olisin saanut samalla rahdilla sumumaasta..
|
Aloin ihmettelemään kun jarrut ei toimi eessä toisella puolella. Oli sitte se just laitettu stefa korkannu, peräöljyt matkustanu murroksen kautta napaan ja laakerirasvat peseytyny ja kaikki se sotku jarruihin. Pitää kattoa mitä tolle vetoakselille tekee kun on nii syvät stefanurat.
Samalla aloin vaihtaa raidetangonpäitä, ostin 3kpl milneriltä ja yks on tamgearssin "alkuperäinen" No homma tyssäs siihen että ainut joka on vääränlainen niin on tää alkup nivel :mad: ei muutaku moponetistä tilaten uus ja taas menee rahaa hukkaan. Olis taas päässy halvemmalla ku olis sen yhenki ottanu enklannista :mad::mad: |
Vetaria ei taida saada holkitettuakaan kun holkki ei mahtuisi tulemaan boorien yli.
Hitsaus ja sorvilla suoraksi ? Vaan katkeaako vetari moisen seurauksena...mettalurgian asiantuntijat osaa kertoa. |
Lainaus:
Pitää koittaa vanhaa kikkaa, eli kun tänään tuli nuo 1008K stefat jotka sielä olikin niin tekee vaikka muovista sinne stefan alle pienen vaikka 1mm korokkeen että huulet tulee eri kohtaan. Tämä konsti toimi ainakin kaivinkoneen kääntömoottorin akselissa kun oli stefan urat tullu ja nyt on pitäny vuosia. |
1 Liiteet
Hommia vielä haittaa se että ostin just kämpän ja en oo vielä kerinny eristää tota isoa tallia. Lisäks sielä perällä missä ois kunnolla tilaa ruuvata on tehty sellanen 5m x 3m "vaatehuone" jota en oo ehtiny purkaa. Tuossa on autokatos samassa rakennuksessa niin siks tuo sisääntulo on noin kapea.
Liite 55290 On tässä lämminki autotalli, mutta ovikorkeus vain 2m ja sisä 2,4m joten pitäis ensin hodaria madaltaa jollain konstilla 47cm... :confused: Ja kun on noita henkilöautojakin niin aattelin pitää tän sellasena henkilöautoremonttitallina. |
hydraulisylinterien varsia pystyy ainakin messinkiä juottamalla elvyttämään. Tarkoitus olisi kokeilla oman patrollin vetariin jos kestäisi.
|
Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=kSMH1tniy20 |
Tääläkin tapahtunu jotain. Laittelin uuden 1008k stefan etuakseliin ja alko pitämään.
Sitten tätä tallia aloin tekemään. Voi pyhä pinjoni että oli hommaa. Miksei tätäkin olis voinu tehä hitsaamalla? Nyt on seinät eristetty, osa elementeillä mihin asti riitti ja loput villaa ja kipsiä ja pikku sipistelyjä enää vaille. Pakko oli varustamises ottaa varaslähtö ja tuoda tänne jo jotain työkaluja. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170842 Nyt se kaipais enää jotai J:hin päättyvää projektia :D HDJ löytyy jo pihasta ja HJ mulla on ollu......;) |
eiköhän me joku lääke tuohon kaipuuseen löydetä?:D
|
Toissapäivänä pääsi hodarin ajamaan omaan uuteen talliin! Se tunne:cool:
Koitin siinä värkkäillä äänenvaimennusta kun ikävästi kuuluu pihalle diisselikoneen rohina ja renkaanäänet konetilasta sisälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171282http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171283 Samalla tasapainotin navat ja keskitin spacerit. hävis woblaukset KOKONAAN kun laitto kaikki niveletki uutta ja kirrasi simpukan :) kyllä oli mukava päästellä tänään yli 700km :) |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Entisenä mersumiehenä piti laittaa hodariin keulamerkki :D:D:D :cool:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171777 |
Aloin tuossa öljynvaihdon yhteydessä vaihtamaan mäntien öljysuihkujen banjopultteja kun öljynpaineet jäi moottoriremontista huolimatta turhan alas. Oli kohtuu nätti homma vaihtaa alakautta, öljypohja vaan käteen ja pitkällä jatkolla banjot vaihtoon. Räjäytin härvelin käyntiin ja ajoin koneen kuumaksi niin nyt öljynpaineet lisääntyi tyhjäkäynnillä 1barin verran ja kierroksilla 2bar lisää!! Kannatti neki vaihtaa.
|
Kävin riskillä katsastamas 35" ja oikeestaan noi kaikki viat oli tiedossa, ei oo vaan keriinny laittelemaan.
Tehtävälista: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=176862 Jarruista tuli kehuja. Siinä vaiheessa kun mittarit näytti etupyörillä +5Kn niin takapyörät alko luistamaan betonilattialla ja hodari pompahti pois rullilta :D aika hyvin 35 renkailla :) |
Ot. Aika tarkka poeka ollu ku putkestaki sanomista tullu? Ja valoista että lukumäärä virheellinen?
|
Lainaus:
|
näppikeikka ja huomenna jo leimattu :)
|
Lainaus:
|
Eikös niissä ole jousikuormitteinen paineventtiili.
Jousen kuoleentuessa venttiili jää auki ja ruiskuttaa öljyä tyhjäkäynnilläkin ja paine laskee muualla. |
7 Liiteet
]Oli sen verran tyyni päivä että pysty pihallaki hitsata.
Liite 61281 Helma tuli uusittua sisältä ja päältä Liite 61282 Liite 61283 Liite 61284 Kuormaventtiilin kiinnike oli vähän huonolla hapella :D Alkaa tuo 3mm hardoxilevy olla pikkuhiljaa syöty näihin kaikkiin nippeleihin :rolleyes: Liite 61285 Liite 61292 Liite 61293 |
1 Liiteet
Tuli heitettyä kuubaan tuo kylkiputki, ensinnäki se söi maavaraa, näytti typerältä, ja lisäksi siitä sai sanomista katsastusasemalla ja anoppilassa.
Nyt on oikeen 3" äänenvaimentaja ja kaikki. Samalla toin mittansa ylemmäs. Hiljaisesti pöhisee nyt. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1437935736 |
Miksei putki alkuperäiseen paikkaan. 3" rööri mahtuu alusta loppuun ja ei tarvi edes korinkorotusta. Ei pöhise noet neitien helmoihin ja hiljainenkin on....
|
Eikä tulis pakokaasu ikkunasta nokkaan
|
Lainaus:
|
Tuo putki tulee ilmeisesti apukuskin puolelta ulos. Ittellä putki tulee heti takapyörän jälkeen ulos kuskin puolelta ja kyllä tahtoo voimasauhu tulla nokkaan. Ei se haitannu sillon kun ei ollu ahdinta mutta nyt kun on ahdin ja vähä syöttöä lisätty niin tulee melkoisesti nokkaan. No kaikkeen tottuu. Tietty jos säätäs syötön että ei tuu savua niin se ois ok mutta sitte ei oo kyllä tehoakaan. Kaikkea ei vaan voi saada yhtäaikaa HJ60:stä
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mulla on samanlainen toteutus. Hyvin toimii, mutta vähän hiljainen mun makuun.. Aluksi oli pelkkä putki eturenkaan takaa.. :rolleyes:
|
2 Liiteet
Nyt kun pimeys valtaa maan ja kaikki kiva katoaa niin tuli huomattua että ei oo hodarin valot enää entisensä.
Pitkillä valoilla (4kpl ksenon) valoteho on heikentyny huomattavan paljon. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1441184314 Tarkempi tutkiskelu paljasti että jokaisessa polttimossa se pieni ksenon kaasusäiliö on aivan mustunu, ja ei tahdo joka kerta nokalla olevat pitkät edes syttyä. Jotakin pitää siis tehdä. En tiedä tilaisko jotkit uudet ksenon paistinpannut, vaiko kiinasta tms uudet 100w muutossarjat. Sitte noi lyhyet valot. Alkaa olla umpiot tosi huonossa jamassa, ja lääkkeenä mulla oli ksenon muutossarja. Nyt kun katsastuksessa käskettiin vaihtaa normipolttimot, niin valoteho on vaarallisen huono. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1441184314 Vakioumpioiden kohtuuttoman hinnan ja törkeän ulkonäön takia oonki miettiny pitäiskö mettästää jenkeistä hodarin usa mallin etuvalokehykset, ne on sellaset nelivalot niinku hj61 vai tekiskö itte :rolleyes: |
1 Liiteet
Ohjausiskari tuli päivitettyä uuteen ja vanteet sai värinvaihdon
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1442047089 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107785
Hdjhin saa tuollaisia tuuninki umpilita. Lähivalo projektorilla. Xenonien kans tosi jees :D |
hianot lyhdyt mistä tuollaasia saap tilata?ja minkä hintaset?
|
Lainaus:
Ainaki kuorma auton projektoriumpioilla ei näe hevon vittuakaan niin en oo sitte harkinnu asiaa :D |
Nois oli ainakin tosi terävä valokuvio jopa xenoneilla, et väliin ärsytti ku ei tullu yhtää hajavaloo valokuvion yläpuolelle :D voitti ne alkuperäiset kusenpolttamat sata nolla!
|
Lainaus:
|
Tais niistä hyväksynnät puuttua, mut halogeeneilla irtos kyllä leima. Poliisitki joskus ratsas ja kummasteli tcr hyväksyntää
|
Tälläkin tuli pitkästä aikaa (yli 1,5vuoteen) ajeltua mettässä. Järjestin pienet käyttis ajot ranchilla Jani_R:n ja NuuBerin kera, ajeltiin takareitti molempiin suuntiin ja grillattiin muksujen kanssa saunamökillä. Edellisenä ehtoona tuli hyvä syy viimeistellä vinssin asennus kytkemällä releboksi, vaikkei tällä kertaa tarvinnut vinssiin koskeakkaan :)
|
Sen verran tärryytti ja jurruutti vanahat mutikat että sijoitin uusiin renkaisiin.
Tähän tuli ny sitte Cooper Discoverer STT renkaat, ens kokemuksilta TODELLA hiljaiset, rullaa kevyesti ja tosi uraherkät :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182485 |
Hodarissa alkaa 700 000km lähestyä ja aloin laskemaan matkamittarivirhettä, ja kattoon jotta jakohihna on menny 6000km yli. Ei siinä auta kun vaihtaa ja samalla ois meininki vaihella vähä enempi osia (laatikko, kytkin, stefoja jne). Autoa ku tarvittoo kuitenki joka päivä, ja nuo veteraaniautot on lyöty jo talviunille, niin tuli kaivettua tuo vara-vara-vara-auto naftaliinista.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=183223 Tuohonki pitäis leima hakea ennenkuin pääsee ajelemaan, siihen vaaditaan ainakin uudet jarrulevyt, ja raidetangonpää. Tästä hoijiista ois tarkotus alottaa sellanen jämerä projekti kun se ois tulossa puhtaaseen asfalttikäyttöön, eli ~120km päivässä asfalttia ja 20metriä maastoa. Kulutus on pakko saada kuriin (13L/100km) ja ajettavuus siedettävälle tasolle. Katsotaan mitä tehdään. |
Hojo rykii eteenpäin ja kolisee ja paukkuu kytkin alhaalla. Varmaan käpälä irti ja pyörii sielä seassa. Kytkin ylhäällä saattaa jäädä kytkin epätasapainoon ja auto ravistaa. Onneksi ranchilla on käytetty ehjä kytkinpaketti, saa sen heittää paikoilleen. Äänistä päätellen saattais olla pakoputki hieman tukossa. Pitää perehtyä kunnolla tuohon kulutus asiaan kunhan saa hodarin ensin huollettua
|
Lainaus:
Vanteet ilmeisesti 10x15 mutta mitä mahtaa olla ET.? Tarttis ruveta vähän pyöriä suunnittelemaan. |
Sivu luotu: 08:41 (GMT +2). |