![]() |
kokemuksia 12mm nestepäästä?
Onko kokemusta linkin tuotteesta?http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=2651
Nää on varmaan niitä kiinan päitä. |
Chinese rock?
Jos on kiinan tavaraa kuten hinta viittaa ni paskaa on,ovat testanneet penkissä ja ei oo Denson/Boschin veroinen. En ostais/ole ostanut kun pumpun teetin.
|
Niinpä vähän arvelin. Mitäpå pumppua raati suosittelisi lj lantikkaan? HP dieselin tarjous pumpun laitosta oli 1200€. Hinta OK mutta milläs köyhä hankkii :) toiveena ois jotain 250hp
|
Mustola.
Lainaus:
|
Ihan hyvä se kiinalainenkin on...hyvin tuntuu pelaavan ja vetoja löytyy..nimimerkki köyhä
|
Lainaus:
250hp 2L-T:stä? :eek: :D Mitä muuta resepti sisältää kuin pumpun pään?! |
Tuplaturbo setin ja 2 väläriä. Toiveena oli 250hp pumpun kapasiteetiksi. Se on sitten toinen juttu miten pitkälle sen ruuvin jättää. :) TT setti on jo paikallaan ja välijäähyt on tulossa jo. Pakopaine mittari luonnollisesti löytyy, mutta pakolämpöjä pitäs Päästä vielä seurailee.
Niin anteeksi maalaisuuteni, kyse hän on todellakin land cruiserista :) |
Huh...2-lt ja tuplaturbo....kestäähän se aikansa :) itellä läjän pumpussa 12mm kiinan nestepää ja uskoisin
Et riittäis noille hevosille mitä tavottelet.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
Liite 40157
Liite 40158 Kakkos turbiinin ja pakosatsin välille on tulossa "reilu" painekellonohjauksella toimiva "hukkaportti". Systeemi vasta koe käytössä ja välijäähytkin vasta matkalla kotiin. Jos tämän tyyppistä joku muukin kuin nimim. "härdelli" on kyhäillyt niin kokemuksia saa jakaa :) Tällä hetkellä vaikka vakipumppu on ruuvattu loppuun ni savutus on priuksen luokkaa... |
Jo on putkia pitkin poikin :) kyllä tuo tosiaan viripumppua ja cooleria kaipaa
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei kai vaginoita etukammiolla oo tehtykään? Ainakaan 1.9 pataa..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mul on omassa hilussa mustolan tekemä pumppu jossa vakionestepää ja vakionokkalevy soppaa tulee niin paljo et syöttöjä ei kärsi lyödä lähellekään täysille ku kytkimestä loppuupito ahot on noin kilossa.
kannattas kysyä mustolalta mitä se vakio osilla saa irti |
Kyllähän vakio osilla soppaa saa jakajapumpusta ihan riittävästi, muttakun syötön lisäys pidentää vain ruiskutusaikaa. Isommalla nestepäällä soppaa menee enemmän kerralla -> vähemmän savutusta, enemmän tehoa, pienempi polttoaineen kulutus versus pieni nestepää.
|
Lainaus:
|
no henkilö kohtasesti mua ei pieni savuutus haittaa riittää et on voimaa
|
Lainaus:
|
Aika pehmeästi mulla ainaki käy...sen mitä se tojon nelonen yleensä käy..
|
Lainaus:
|
Kiina.
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Onko tää nyt sitten kiinan pää vai ihan aito bosch? http://www.starsdiesel.net/head-roto...93_p11746.html
|
Oiskohan tuo aito ku noin halpa
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Ilmeisesti aito kiinalainen kopio :D Kokeillaan nyt kuitenkin. Yhden auton tiedän mihin kyseinen pää survottu, niin ei voi täysin paska olla. Katsotaan mitä tapahtuu. Tosin tarvii varmaan dumppi asentaa sitten, jos ei meinaa ajaa 2.5 kilon paineilla :D
|
Lainaus:
|
Olenko ymmärtänyt nyt jotain todella väärin? Hukkaportti turbossa kiinteästi oleva, joka päästää liiat pakokaasut turbon ohi. Dumppi, jousikuormitteinen portti ahtoputkissa, johon kaasuläpällisissä vehkeissä otetaan ap kaasuläpän takaa. Estää turbon imusiipiä vääntymästä kun läppä suljetaan. Jos dumpin asentaa ilman ohjauspainetta, koska ei ole kaasuläppää, jousen jäykkyydellä voidaan vaikuttaa paineisiin. Näin minä olen tämän ymmärtänyt. Korjatkaa nopeasti jos menee ihan metsään.
Niin ja edittiä sen verran, että voihan hukkiksen asentaa erikseen pakoputkistoon ennen turboa. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mitä järkeä olisi liika paine päästää dumpin kautta pois? Samalla nostat vain turhaan pakopaineita ja kuormitat ahdinta ja moottoria turhaan. Eli jos vakiolla hukkaportilla ei paineet pysy kurissa niin erillinen hukkaportti tai isommalla pakopesällä ja hukkaportilla oleva ahdin.
|
Tämä on sinänsä hauska juttu. Koska ahdin on detroit diselin tekele, siis modattu garrett, niin siinä ei ole omaa hukkista ja sen käyttö on nimenomaan tämän kokoisessa moottorissa on ohjeistettu ILMAN hukkista. Johtuu ilmeisesti koneen pienestä litratilavuudesta. Niin kyseessä on siis jos 9mm nestepää. Tällöin ahdin nostaa max 1.5bar ahtoja. Jos koneeseen liitetään 12mm nestepää on max ahdot teoreettisesti 2.4bar. Näin pieni ahtojen rajoitus voidaan suorittaa 40mm dumpilla/popoff venttiilillä. Hieman hämää tämä sana popoff. Kuullu suomessa myytävän kyseisellä nimellä ja kun tosiaan esim normi kahen kilon jousella oleva dumppi ilman ohjauspainetta avautuu 2bar ahdoilla ja alkaa vislaamaan. Tiedä sitten tuosta, miksi suositellaan ilman hukkista. Oisko kyseessä joku tasaisempi virtaus kun ajattelee että hukkiksen sulkeutuessa tulee aina pakopainepiikkiä ja avautuessa taas tulee päinvastainen ilmiö.
Edit. Niin ja siis onhan olemassa by-pass venttiilejä, mutta eikö niitä käytetä autoissa joissa on ilmamäärämittari joka sekoaa jos menee osa ilmasta pihalle? |
Lainaus:
Palataanpas vielä tuohon ahtimeen sen verran että voisikos johtua tuo hukkaportin kieltäminen vaikkapa pakokaasujarrusta jos on ollut joskus esim kuorma autossa. Äkkiseltään en keksi mitään muuta miksi se voisi olla kielletty isommassa ahtimessa. Pakopuolelta suosittelisin kuitenkin paineet pois päästämään ennenmmin kuin ahtopuolelta koska tehollisesti voitat siinä. (ei tarvitse ottaa pakokaasuista turhaan energiaa tehdäkseen ahtopainetta jonka sitten päästää pihalle). |
paljos on budjetti 2L koneet virittämiseen 3000euroa?
1kz3.0 koneen saa 1800erolla ja siinä on syöttö ruuvia kääntämällä se 200 hv. käy suoraan lj:n lootaan kiinni ja on isompi kytkin vakion 260mm. oli kiva tietää onko alkuperainen 2L moottorista tehty ;), tehoa pitää olla jo lähemmä 1000 kaakkia ? 9 s aikaan.. http://www.youtube.com/watch?v=6YOHVjTSonY |
Lainaus:
|
Huh huh.
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Aikakaukana topiikista...: mutta turbodieselin viritys vs. vaparibensan viritys
Lainaus:
Ja dieselissä huomattavan moni "totuus" pitää paikkaansa, siis tuo maaginen turbo, vain jarruttaa pakokaasujen ulospääsyä, sillä se ottaa kaiken energiansa pakokaasuista, mutta se ilmaylimäärä, mitä turbo työntää koneeseen, mahdollistaa suuremman diesel-annoksen, ja sitä kautta suuremman tehon. Ja dieselissä on yksi huomionarvoinen näkökanta, verrattuna bensakoneeseen; Tuo diesel annos pitää saada aika äkkiä sylinteriin, ja silloin siellä voi olla painetta (virikoneissa) jopa? 50 kg/cm/2. ja Äkkiä tarkoittaa jotain sekunnin miljoonasosia? kenellä täsmätietoa! |
Hmm.
Jos KD kone on 2.5 litranen nelipyttynen ja Dieselillä pyörii ni 1000hv kuulostaa ihan vitun paljolta! Se teho otetaan Löpöstä ja ilmasta ja sitä sekotusta pitää saada pyttyyn ihan vitusti jos viisari näyttää 1000hv,ihan näin pers tuntumalta ihmettelen miten se pannu kestää mekaanisesti,lämpö kuormaakin tulee järkyttävästi. Oisko kellään mitään faktaa aiheesta?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin.... JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Juurikin näin. Ei varmasti kestä pitkiä aikoja täyskaasulla. Lohkoa pitää vahvistaa melko paljon jos tosiaan tuollaisia lukemia haluaa. Yks tapa on betonoida lohko, joka lisää kestävyyttä, mutta rajottaa jäähdytystä joten ei taida saada mitään ratakäyttöä kestävää moottoria millään (diesel moottoria). tietysti jos on isoja rahoja rakentaa koko moottoria ihan lohkon valamisesta lähtien niin mikäs siinä :D |
Ei vissiin kiihdytysautoilla mitään ympyrärataa ajetakkaan? Yks veto ja se on siinä. Vähän sama juttu ku pullinkitraktorilla lähtis kyntämään. EH..... Eiköhän kukin rakenn auton käyttötarkotuksen mukaan
|
Osittainen lohkovalu, tressilevyt ylä ja alakertaan ja erikoisveivit, männät ym. Sitten vaan kaikki kanavat niin perhanan isoksi ja venttiilit koneistukseen. R-seetit ym. Kai siinä vaiheessa on jo koneeseen yksi 10k tungettu. Plus kaikki lohkon ulkopuolinen tilpehööri.
|
Back to the topic... Jos jollain on vielä kokemuksia 12mm nestepäistä tai pumpuista mitä on naitettu L moottorin kupeeseen, niin saa kertoa. Onko kokemuksia esim. 2.8 ducaton pumpusta. Siinä vissii 12 NP vakiona? Onko kukaan naittanu P sarjan rivipumppua?
|
Lainaus:
12mm päällä+TDi volsun nokkalevyllä lähtee ihan varmasti sen verran apetta ettei kaupan männät kestä. Ducaatin pumpusta voi ottaa pään jos on sopivan kätinen, toki ne uudet kinukit ei poikkea 250tkm ajetusta ainakaan huonompaan suuntaan... |
Niinpä.
Lainaus:
|
Sivu luotu: 22:56 (GMT +2). |