![]() |
Nokian TRI 2
Moi!
Onko kokemuksia TRI2 270/75R15 (LI 122R) Tekeekö noilla mitään "OFFI-käytössä" 28.8.2013 Korjasin kysymystäni,koska valikoima ja käyttöalue on tosi laaja. Pahoittelut (pikku miinasta),mutta kaikki vastaukset olleet asiallisia! |
Puen varmasti monen muunkin palstalaisen ajatukset kun sanon että "ÄLÄ OSTA NOKIAN RENKAITA". Jos ne on made in russia ni sitte voi harkita.
|
Lainaus:
Mihinkä tommosia meinasit? Halkaisijaa näyttää löytyvän yli 2 metriin asti... |
Oho, se oliki työkonerengas :D
|
Lainaus:
|
TRI 2 näkyy löytyvän myös 250/75R16 ja 250/80R16 kokosina joten ...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kierros TRI2:sia traktoriin on 7000-9000 eur..
|
Noista Nokia rti2 steel-renkaista kysyin yhdeltä urakoitsijalta, joka auraa taajamassa:
Oli sitä mieltä, että huomattavan hyvä rengas nimenomaan auraukseen, mutta pehmeällä ei pääse "minnekkään", kun runko ei myötää. Myös polanteen poistossa ei kuulemma tahdo riittää pito; mutta lisäpainot, olikohan peräti 3-4 tonnia? perälevyn kanssa; auttaa kummasti, kun lisäksi pudottaa paineita.... Edelliset renkaat oli kuulemma olleet teräsvyö "v-lapa" renkaat, siis perinteiset, jotka oli muuten suurin piirtein yhtä hyvät, mutta kului kuulemma "silmissä". |
Lainaus:
Tuolta voi katsoa kokoja ja hintoja: http://www.euromaster.fi/BinaryLoade...tachment=False |
Lainaus:
Ja isänniltä kuultuja kokemuksia TRI2:sista TRAKTORIN alla: Hyvä lumipito, aurahommissa paremmat kun normaali ripakuvioiset. Perus peltohommissa taas ei pärjää pidoltaan normaali traktorin renkaalle vaikka toi TRI2:sen kuvio onkin aika hyvin puhdistuva. Maantiellä toi on luonnollisesti mukavampi ajella kun ripakuvioinen rengas. |
Lähinnä kiinnostas noi 275/75R15 (31x10.5R15) .
Toimisko offi käytössä ja muutenkin rapakossa. Tulis ensisijaisesti Läjän alle.. |
109 G
periaatteessa riittää pakun läjään muuta kovin voi olla jäykät, no eipä ainakkan kulu eikä tarvi ilmaa laittaa, venttiilin vaan paikalleen ja menoksi |
Joo,paineet minimiin..vanteen leveydeksi ilmoitta 8,5"mutta pistän 10" peltivanteelle.
Ihan mielenkiintoinen setti. |
Ilmeisesti porukoilla ei ole kokemusta kyseisestä tuotteesta.
NO ..tuli renkaat ajoon ja pitänee laittaa keväällä jotain noista, kun päästään maisteleen ja kiroon "vitun nokialaiset" toimiiko vai ei. Itte tulee LJ:tä vietyä hirvihommissa etupäässä, mutta pitää käydä iltasin sotkee takamaata että saadaan tuntumaa pääseekö saunaan sovittuna aikana vai pitääkö itte lämmittää!:))) |
Nuo traktori TRI2:set ja maasturikokoluokan TRI2 Steel:it ei taida olla samalla kuviolla..?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
p.s minusta tuli aika paljon asiallisia kommentteja k.o renkaasta. Mutta jos kaikki tekisi aina samoin, eikä kukaan kokeilisi jotain uutta, meillä olisi saatanan fiksut öljylamput, sähkövalosta kukaan ei olisi kuullutkaan... |
TRI2:kosta traktori kokoisina on kehuttu aika paljon omin korvin kuultuna, kestää maantiellä paljon paremmin kuin vanhemmat palakuviot, ja pitää pellolla kynnössä kuulemma paremmin kuin perinteiset ripakuviot. Aika hyvin traktorin kumilta jos näin on, hinta vissiin on myös jonkun verran parempi kun tavallisella kuviolla:)
|
Joo..kiitosta vaan kaikille kiinnostuksesta ja palautteista.
Lähinnä kannokossa oli tarkoitus kyseisellä setillä jyristellä. Noitten nopeusluokkahan on D=65km/h |
[QUOTE=J68M;1037363]:) 270/75R15 STEEL TL ...olikin nopeusluokkaa 122G :)
Eli kantavuus 1500kg ja nopeus 90km/h http://ntgroup.studio.crasman.fi/pub...t-01012012.pdf |
http://www.michelintransport.com/ple...que=52&lang=FI
Olisko tällä käyttöä?:) |
n.120hv rattorissa etukuormaaja käytössä kulu eturenkaat (12,4r24 tri:t)melko loppuun n.3000tunnissa. talvella oli maantie aurausta ja kesällä kuormaajan käyttö satunnaista.
takaset kesti hieman paremmin mut aika liukkaat nekin oli jo tolla tunti lukemalla. nyt samassa rattorissa on vanhan mallin nokian palapinnat ja ne tuntus kestävän kulutusta paremmin. pitokin on parempi mut onhan niissä nastatkin mitkä puuttu ekasta sarjasta. isommassa koossa ei oo ku parin talven kokemus mut tuntus kestävän hieman paremmin ku pienemmät. olivat siis 16.9r28 tri2 etuset. tosin siinä ei ollu kuormaajaa vaan etunostolaitteissa aura. oman kokemuksen mukaan ovat ihan hyvät talvi/maantie renkaat ainakin pari,kolme ekaa talvea traktori käytössä. Pellolla tms. ei noilla teekkään sit hevonvittua, pienikin kosteus pellon pinnassa ja pääsee jo ruiskuttaessa saran päässä pitkiä sladeja :D kyntämään on turha ruveta ees kaks siipisillä jos pellon pinta ei oo ruutikuiva. kuulopuheitten mukaan mehumaija miehet ei oo tykänneet tosta uudemmasta mallista koska on kuulemma pehmeemmät rungot ja joutuu pitämään tosi kovia rengaspaineita kun raskaampia kuormia kuormailee... |
2 Liiteet
Liite 40264
TÄMÄN NÄKÖSTÄ FOTOO....:cool: |
eihän tuo ihan pöljän näköinen rengas ole. Mikäs se oli suurin koko 15" reijällä? joku 35"? Kuinhan kestävät rungot noissa on?
|
Lainaus:
Nokian TRI 2 Steel 270/75 R 15 250/80 R 16 250/75 R 16 500/70 R 24 Luulis olevan luja rengas, kun kierroksen päälle saa laittaa 6 tonnia. :D |
Ei ainakaan paineitten puutetta pode, kun katsoo tuota eturengasta, mikä kiven nokasssa. ei kait voi olla noin jäykkä maastopaineilla, vaikka teräsvyö onkin?
Ja tuo kantavuus on vähän suhteellista, nuo painot on aika mitättömällä nopeudella. |
Paineet on
1.5 kPa |
Lainaus:
|
Paineet on 1.5 kPa
helposti mettään vois pudotta alle ton..mutta jos pikitiellä ajaa niin jonkin lainen ohjattavuus pitää olla:D |
Juu tiellä eri paineet. :)
Ootko mitannut renkaan todellista korkeutta ilman kuormaa? |
Koita pudottaa paineet 0,5kPa. Eikös kPa mene aika samoissa bar:in kanssa ja ite olen mudzilloissa käyttänyt maastossa n.0,5bar paineita. Rengas joustaa jo niin paljon, että terävään kiveen ei kannata kovaa ajaa, mutta pitoa tuntuu olevan kiitettävästi.
|
Näin tänään sattumalta ameriikan paripyörä-pickupin, jossa oli TRI 2:set alla. Koko oli 250/75 R 16, jos oikein näin. Hyvin ne siellä alla istui, melko vakion näköinen niillä renkailla.
|
Moi!
Tullu ajeltua noilla TRI2:lla Läjän alla ja todella positiivinen kokemus kaikin puolin!Toimii hiekkakuopalla,mettäkoneuralla,kivikossa ja asvaltilla!Toivottavasti tulis muiltakin kokemuksia sillä ei huonot! (270/75R15 LI122G) |
Aika pienet vaan tollaset 31":t LäJän alla.
|
1 Liiteet
Tässä vielä kuva..onhan tuola vielä tilaa,mutta saa ollakkin;))
|
Paljonkos makso sarja? Hyvän näköset kumit.
|
Saakohan tota jo Nokialta pintanauhana jos pinnaisi vaikka kuorma-auton TRI2 pinnan maasturin kumiin.
|
Lainaus:
|
Onko kellään kiinnostusta tällaisiin? Kaverille kulkeutu jostain uudet tällaset kokoa 265/70/16. Halvalla lähtisi.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
onko näistä tri2 renkaita kellään koossa 250/80r16 kokemuksia kaipais tarkotuksena oman ramin alle sovitella
|
TRI2 on kumiseokseltaan kestävämpi ja paremmin pitävä talvella kuin moni muu vastaava (kopio), esim. Alliance Multiuse 550. Vanha Noksun Tractor industrial tykkäs lohkeilla kuviopalojen välein kyljistään. Paljon menny puolipitosina romuksi mehumaijojen alta.
Maasturin renkaan pinnoitus voi olla haasteellinen tai lopputulos huono, jos rättikudokset ovat saaneet viilloista kosteeta sisuksiinsa. Alkaa uunissa "puhaltamaan". Pahimmillaan tämmösestä tullut kudosirtauma tulee vastaan maantiellä kun runko kuumenee ja renkas paukahtaa alle. Ei sillä, paljonhan tuota Insaakin tuolla rullaa. TRI2:ta ei tietääkseni ole remminä, tai en ole ainakaan nähnyt vaikka näiden kanssa oon puuhaillu. Kierroksen pinnoitus jonkun hajakoon renkaille voi tulla hintoihin sekin. Kuorma-auton kummeissakin siinä ja tässä josko enää kannattaa, muuten kun talvivetosissa, jos kohta siinäkään. Ilmiantakaa jos jostain löytyy pari 33x12,5R15 normaali raktorin lapakuvioista työkonerengasta. Halvalla. |
onko kellää kokemusta/tietoo paljonka tri kestää kilometrejä tie ja seka ajossa
|
| Sivu luotu: 13:33 (GMT +2). |