![]() |
hilu huoltoautoksi
mitäs tuo katastus mies vaatii että saa ton hiluxin muutoskatastettuu huolto autoksi?
|
tippuuko siinä verot?
|
näin ne väittää että tippuis
|
onnistuisko 4x4 hiace vm-88 huoltoautoksi?
|
paha mennä sanoo näin selvinpäin
|
Huoltoauto on pakettiauto. En ymmärrä miksi pakettiautosta tehtäisiin huoltoauto.
|
mistä löytää toyotaan virin kestävät männät.. kolmessa männässä laki oli halki..
|
verotus mukamas vain 200e nyt 483e
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hilux
Itelläkin olis tarkotus tehä Hiluxista huoltoauto siksi että lavaa vois lyhentää. Mut kiinnostais toi verojen tippuminenki :) onko kukaan tehny viel huoltoautoo hiluxista? Onko muuta kuin 1800kg omapaino ja viilapenkki/lapiot yms? :)
|
No ei ne verot pakettiautosta tipu sillä että tekee siitä huoltoauton joka on myös pakettiauto.
|
näin itsekin luulisin.. mutta voiko olla maasturissa joka huoltoauto nii verot vaan 200.. luulen et paskapuhetta
|
Lainaus:
Eli paskaa puhuneet jos muka huoltoautolla halvemmalla pääsis. |
mulla Läjä joka on leimattu huoltoautoksi niin verot huitelee siinä 250e pintaan vuosi :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuossa kun laskin uudestaan kun sain tarkan painon niin tulokseksi antoi tämmöistä. Perusvero: päivässä: 0.555, vuodessa: 202,5€ käyttövoimavero: päivässä: 0.171, vuodessa: 62,4€ Yhteensä: päivässä: 0.726, vuodessa: 264,9€ |
Lainaus:
|
Ahaa eli se lasketaan tuon tieliikenteessä sallitun kokonaismassan mukaan mikä on 2210kg? mutta siltikki jos se lasketaan tuon mukaan niin hintaan tulee about 80e lisää ja se on siltikki halvempi ku hilun verot. No tämän vuoden veron ku läjästä maksoin niin ei ollut ku jotain 260e.
|
Hiiluksissapa onkin paljon suurempi kokonaismassa ku läjässä.
|
Lainaus:
|
Halpaa?
Mulla on hiluksi joka leimattu huoltoautoksi,ja sillon laskennallisesti vero putos joku 7€/vuosi ja todellisuudessa ei sitäkään. YN110 hiluksin kokonaismassa tais olla jotain 2230 kg,ainaki alle 2300.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13572...013_alkaen.jpg http://www.trafi.fi/filebank/a/13152...ovoimavero.png Vakuutusmaksut taas täysin eri asia, ne voi noustakin. |
Pitäs olla aika selkee kahtoo tailukosta.
Vm 84 hilun kokonaispaino on 2410. |
Eikö ln110 ekstra hytillä ollut bensakoneella takana kova penkki ja vyöt ja rekisteriotteessa luki henkilömäärä 2+2? Vai muistanko aivan pieleen?
Sama kääpiöille tarkoitettu tila diiselissäkin on ja tulpatut reiät vöille. Pakettiautoonhan ei vanerijakkaroita pysty rekisteröimään, jos ei niitä alun perin ole ollut. Mutta mitäs jos onkin huoltoauto? Joskus olisi kätevä kuskata ihan laillisesti ylimääräistä kyytiläistä, ettei tartte lattialla makuuttaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Viimeinen kyytiläinen sanoi, että ei se lattialla ronottaminen mitään, mutta kun kardaanikyttyrä hakkaa kyljen mutkalle. Käskimmekin sen oitis lavalle ressun alle. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos on, niin omapino taitaa pyöriä noin 1600-1700 kg, ja siten kokonaispaino on todennäköisesti yli 2300 kg. Mutta jos nimenomaan olet rekisteriotteesta tarkistanut, niin sitten uskon. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Otteessa nyt saattaa lukee ihan mitä sattuu.
Itellä oli RJ:ssä otteessa jarrullisen vetomassa 2000kg, samoin on tossa runnerissa, sekä vanhassa takapotku hiacessa. Sen sijaan monella kaverilla on huoltoauto-LJ:ssa jarrullisen kärrin vetomassa otteessa 3500kg |
Lainaus:
|
Jos ne massat on siinä otteen etusivulla O.1 ja O.2 -kohdissa niin ne on valmistajan sallimat, mut jos erikoisehdoissa "Tieliikenteessä sallittu suurin perävaunumassa jarruin" niin silloin ne voivat olla ristiinkytkentäkatsastuksessa aikoinaan 1,5x kokonaismassaan asti hyväksyttyjä painoja ta muuten vaan jonkin muun seikan rajoittamia. Ja näitä entisaikaisia 1,5x ylimassoja ei enää oo aikoihin voinut lisätä jos niitä ei oo aiemmin ollu merkattuna, vaikka autot olis identtisiä. Kaikkien LJ:den valm.sallima on 2000 kg vaikka otteessa 3500 kg.
|
Ja minun extra cap LN 65:ssa taisi olla jarrullista 1400 kg, jarrutonta alle 750 kg
Ja kaikkein huvittavin oli tuo PoroAmbulanssi: siis umpikoppainen BJ-75 vm. 89?: jarrullista 3000 kg, jarrutonta jotain 450 kg:rolleyes: ja aikojen alussa oli lada niva, jossa oli 2400 kg jarrullista. Ja täysin ulkopuolelta topiikista; Suomalaisilla jarruttomilla perävaunuilla taitaa olla joku erikoinen "suojelusenkeli": kun katsoo noita kuormia, mitä "perus merkonomi" vetää, niin oikei ihmetyttää, että miten noita kolareita ei satu tuon enempää: Yksi esimerki, mistä taannoin huomautin, kun sattui rauta kaupassa samaan jonoon; Opel Vecktra:n (olikohan vielä pienimmällä koneella, kuitenkin ilman nelivetoa) perässä oli iso, jarruton kuomukärry, ja melkein täynnä lecaharkkoja, 2:lla kuormalavalla, ja kelmulla käärittynä, ja noin 10 säkkiä harkkolaastia takimmaisena, toki ooppelissa oli alusta kunnossa, kun perä oli ylhäällä kuin teini corollassa! -> perheen isä (takapenkillä 2 turvaistuinta) aikoi viedä mökille kellarin kunnostukseen harkot nyt, kun vielä routa ei ole sulanut. Kuitin mukaan harkot painoi reilun tonnin, ja laasti muistaakseni 400 kg! kun asiasta huomautin, niin 4 säkkiä harkkolaastia siirtyi opeliksin peräkoppiin. Hivenen kylmäsi, kokematon kuski, kitkoilla oleva Opel, perässä vähintään 1500kg painava jarruton kärry olemattomalla aisapainolla, kuorma sitomatta, ja varmaan kohta takapenkillä pari kakaraa, suksiboksi täynnä kamaa, ja jäinen tie,,,, Yritin varotella, mutta käsitti vissiin väärin, kun itselläni oli yli 2 tonnia painava land cruiser, nastarenkaat ja siinä jarruton avonainen kärry, ja siinä n. 200 kg painekyllästettyä sidottuna 2 kpl 50mm leveillä räikkäliinoilla.... Siis normaalilla pienen perheen perheautolla ei VÄLTTÄMÄTTÄ riitä vetokyky jarruttomaan kuomukärryyn, missä uusi touring kelkka. (noin 300 kg?) -> Jos joskus joudun kolariin jarruttoman kuomukärryn veturin kanssa, niin aika herkästi kysyn mitä on kyytissä, sillä jos toinen ajaa kopiksi jarrut lukossa, ja vaikka olisi minun pitänyt väistää, niin jos vastapuolella on 2x ylikuorma perässä, niin syyllisyys voi jakaantua... p.s yhdellä puolitutulla on nyt uudehko 5- hlö perheauto, on kaiken maailman elektroniset avustimet, mutta tuolla turvallisuus ihmeellä ei saa vetää kuin vajaa 500 kg jarrutonta, ja käytiin punnitsemassa tuo jarruton kuumasinkitty kuomukärry, kantavuutta jäi reilut 100 kg, siinä on hyvää kuormatilaa reilu 4m2... p.s.s itselläni O1 luokan (kuomu) kärry, siis mitä ei tarvitse katsastaa, mutta jarrullinen! Ei sen takia, että en Land cruiserilla "uskaltaisi" vetää 750kg jarrutonta, mutta jarrut on kivat raskaasti kuormattuna, ja liukkaalla. -> miksei yli 750 kg jarrullinen kärry: pitää säännöllisesti katsastaa, JA tyhjänäkin vedettäessä olla Be kortti. (minulle ei ongelma, mutta kun "raskaampaa" lähdetään kuljettamaan, niin ei se yleensä sovi tuolle 1,5x3m lavalle.) |
Mulla oli kans ln65 3100kiloa...
|
Lainaus:
Yksi kummallisuus on millähän tavoin on muka hyvä kuormaustapa laittaa jotain lautakuormaa perävaunun ohuiden etu- ja takalaitojen päälle? Toinen mitä porukka ei tunnu tajuavan, vetokuula ei olo suunniteltu niin, että siinä olisi tarkoitus olla nostoa ylöspäin. Mitähän nämä tyypit saisi aikaan 3500 kilon kärryllä? |
Mä rekkasin vuonna 2009 Hilun huoltoautoksi ihan vaan sen takia, että siihen sai kovan lavakatteen.
Veroista en tiedä :D Painoa vaadittiin tuo 1880kg?? ja työkalupakki lavalle. |
Lainaus:
|
Aika ihmeellisiä nämä lakikoukerot. Ties minkälaisessa saunaillassa on päätetty ja miten kovassa kännissä, eikä aina mitään käytännön merkitystä.
|
Noita omamassoja kun kattelee myös omasta käyttö kinneristä niin kyllä siinä on tarkkaan vittuiltu verottajan puolesta autoilijalle. Käytännössä kaikki on 10 kiloa raskaamman veron puolella :mad:
Mites tietääkö kukaan saako autosta katsastettua kantavuutta hieman pois omamassan laskiessa? |
ln 65 pakusta huoltoautoksi.
Voinko poistaa lavan tai lyhentää sen noin 80cm heittää tankin vinssin ja akun lavalle, työkalupakki mukaan lukien , mennä konttorille ja muuttaa hilux huolto autoksi?
|
Ei ne huoltoautot vissiin oo aina ollu max. 3 hengelle. Nyt tuli itelle vastaan Renault Saviem, 5 hengen huoltoauto ja pienellä verolla.
|
Lainaus:
p.s voi 5 hengen henkilö farkkukin olla huoltoauto, mutta vain kunnalla, valtiolla ja sähkölaitoksella. (ulkomuistista nuo, mutta ei voi olla yksityisellä eikä "normi" yrityksessä) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ainoat fyysiset kokemukset k.o kuormurista on lavan puolelta...:o Ja netin ihmeellisessä maailmassa katselin kerran yhtä 4x4 kopiautoa... Ja yhtään b-kortilla ajettavaa privaatti huoltoautoa ei ole tullut vastaan. |
Lainaus:
Oisko savieemelissä kuitenkin kuutiot sallivana ratkaisuna kuten korkeassa LT;ssä tai korkeassa ja pitkässä ducatossa? |
Mulla on mersussa 2100 jarrullista mutten ikinä tota menis ees yrittää. Eikä toi 2.3 pensa takaveto taitas pärjätäkkää
|
| Sivu luotu: 10:39 (GMT +2). |