![]() |
Suzuki "Sätkäkone" Samurai...LEIMA!
4 Liiteet
Moro!
Mitenkähän sitä alkais sydäntään teille purkamaan. Kokeillaan kuitenkin. Viime talvena tuli hankittua jahti autokseen tommonen highroof suikka. Eikä ollut takoitus sitä sen kummemmin laitella, olis riittänyt, kun tuon pystärin ja baikalin ois kyytiin saanut sovitettua syksyllä :) Kuinka ollakkaan, eräs kylän tuttava mainitsi että hänellä olisi asialliset 8,5" leveät vanteet (reilulla ET:llä ja olikohan malli lähellä american racing outlaw 2:sta) miun suikkaan. Kokeiltuani niitä vanteita totesin, että levitystä pitäis kaariin saada reippaasti lisää, mutta kaupat tehtiin, kun oli niin kyrväkkäät vanteet ja samalla saisin korjata ruostevaurioita suitsasta. Vakiolevikkeitä kun revin pois niin sieltäpä sitte löytyikin sitä itseään ja helmatkin oli aivan mädät. Eihän tässä muuten mitään hätää vaan kun nuo auton peltityöt itsellä oli aivan tuntematon käsite, isäukko lupasi onneksi jelppailla omien hommiensa ohella alkuun. :rolleyes: Tässä vaiheessa alkoikin tuntua että pysyyköhän tämä mopo enää lapasissa ja eihän se oikein tainnut pysyä ja sillä tässä nyt yritetään jakaa tuskaa teidän kanssanne :D |
Kaarien korjailua
4 Liiteet
Isäukko tekaisikin kaaret taakse, jotka se lupaili laittaa paikoilleen (olikohan seuraavana päivänä), itse taas muistelin migillä hitsaamisen alkeilta ja turasin takakontin puolella onnettomia paikkoja. Seuraavana yönä kuitenkin ei nukuttanut, kun vaivasi juuri se, jos isäukolla hitsuutan tätä niin eihän sitä peiliin ilkeä kattoa. Niinpä aamulla kukonlaulun aikaan suoraan tallille ja eikun kaaria täppäilemään ja ihan minä ite. Siltä ne kyllä näyttävätkin, mutta harjoitus tekee...... :)
|
ja jatkuu...
4 Liiteet
Sitten alkoikin jo enin ujous olla poikessaan ja rälläkällä ensimmäisen helman kimppuun. Isäukko pelasti tilanteen, kun tontin nurkalta löytyi vanhan sähkölinjan palkkiorsi, mistä helma saakin luvan muotoutua :D Palkin yhden sivun leikkasin auki ja tein sinne sisälle väliin "tukipaloja", ettei tule nk.pelti peltiä vasten ja ala heti uudestaan mädäntymään,päinvastoin siellä pääsee sitten öljymassa mukavasti joka hiton väliin ja pitäisi sitten olla tukevakin. :confused:
|
Samallahan sitä jo korotusta ja isompia pyörän aukkoja tulevaa tarvetta varten ja vinssi petiä yms. muuta pientä kun kerran hitsikoneen ääressä:D
|
5 Liiteet
Tuon ekan helman kun olin saanut valmiiksi niin seuraavana päivänä oli tarkoitus aloittaa seuraava puoli, mutta sätkä suussa siinä auton ympärillä pyöriessä tuli sellainen tunne niiden takakaarien osalta, että nämä on aivan paskat ja epäsymmetriset. Otinpa sittä rälläkän käteen ja ne topakasti kasassa olleen kaaret lähti mäkeen ja tilalle jäi iso aukko :D. Siinä pitäis sittä mahtuu vaikka isommanki rinkulan pyörimmään. Seuraava versio tulikin sitten ihan suht. kivuttomasti ja tekijään nähen yllättävän siististi...arvelin vielä ulkopuolen karkeasti tasoittaa koritinalla niin tilkihtee enimmät pikkuraot...
|
korotustakin on jo mietitty, joko itse tehdään ja paljon säästetään tai sittä calminia jos millon ei oo ruotsin serkku kylässä (inga pengar) :D
|
tämähän näyttää just siltä että homma on hallitun ja karkaamisen välimaastossa :D
|
seuraavaksi sittä otetaan toinen helma työnalle ja siirrytään purkamaan etupäätä. Eli loksut irti ja kaaret uusiksi niihenki. Tässä vaiheessa voisinkin kysyä valmiiksi jos joku suikka tietäjä osaisi kertoa mistä kaikkialta nuo etulokarit on pultattu kiinni?
Niiin ja unohtui kertoa, että tulihan suikkaan jonkin sortin konerikkokin. Ajelin eräällä 70km/h tieosuudella kevyttä kahdeksaakymppiä ja joku hiluxi kuski pyrki vielä ohi niin julmettu ky*pä kasvoi otsaan ja annoin rottelolle kevyttä venttiilijumppaa, mittarin näyttäessä vajaata 140km/h ja suzukin ollessa niillä ja rajoilla karkaako peli suoralta vatukkoon. Otettuani arkkivihollisestani erävoiton ja ajettuani parkkiin totesin, että koneestaa kuuluu ylimääräistä kolketusta ja putkesta tulee melko paksua savua. Eli silloin totesin, että hyvä aloittaa ruosteiden korjaukset ja mahdollisesti aloittaa elimenluovuttajan metsästys. :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
aika kaukana on vielä minunkin susuki kun oli tänään nuo Isoryn ajot Paukkajalla.. ihan jumalattomia vehkeitä.. hävettää vieläkin susukin puolesta...:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Se keula lähtee kokonaisuudessan irti, loksut ja se naamapelti jää yhteen könttiin, itte tein sillai että väkertelin uudet etu-kaaret paikallaan kiinni.mahtaa olla helpoin tapa tehdä se, jos en kovin väärin muista niin 10 cm leveä soiro ja 1 metrin pitkä passaa siihen kaareen...kannattaa kuitenkin mitata se vielä. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105274 tuolta näät sen etu-kaari homman. ja muitakin juttuja... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
tuli tuossa tilattua jo kaarilevikkeet, otin vaan 4" leveät, kun nuo 5" leveät ois mennyt himpun liian leveäksi ja katsurihan ei varmaan siitä olisi tykännyt... http://www.ebay.de/itm/Fender-Flares...vip=true&rt=nc |
5 Liiteet
Tänä päivänä ei näkyvämpää saanut aikaan. Vahvistelin kemppiliimalla tuon oikean helman lopullisesti, sekä tuon oikean puolen takalokarin saumasin ulkopuolelta. Arvelin että olisin verrexit laittanut suojaksi vaan tunnin etsinnän jälkeen totesin, että on taas Alfred Nussi käyny kylässä ja verrexit on varmassa tallessa :). Sittä kuitenki purkasin nuo etukaari levikkeet pois ja sieltähän löytyi taas sitä itseään. Noh oikeaa puolta jo laikkasin huomista varten auki. Sieltä löytyy sittä sovellettavaa, kun pitää jalkatilan peltejä hieman muokata tulevan kaaren tieltä pois. Niin ja Ripeksihän se tuossa vodaakin niin piti sadesuojaa rakennella :D....
Hmm...Kun kerran ollaan tässä pisteessä niin pitäisiköhän ruveta "varalle" miettimään tulevan vinssipuskurin mallia :D |
Lainaus:
|
3 Liiteet
Tuli värkättyä tilaa uudelle kaarelle. En tiiä tuliko vaikeemman kautta sovellettua, mutta ainakin saa hieman sitä tilaa. :)
|
2 Liiteet
Eilen kusti toi levikkeet ja väkertelin sitten oikean etulokarin valmiiksi. Oikea puoli olikin sittä valmis verrexi käsittelylle :D Just ku pääs fiilikseen niin eikös sitä suana hanskat lyyä tiskiin, kun piti koiraa lähtee lekurille viemään, PRKL:mad: Tosin olipahan hyvä syy käydä ostamassa lisää parineliötä peltiä, kun edelliset pari neliötä menny tässä harjotellessa...
Olis vaan perhana kiva päästä mallailemaan jotain renkaita. Tai noh, kokoa lähinnä arvotaan, 235/75/15 tahi sitte ne 31". Korotus varmaan tuleekin sitten mallia "itse tein-paljon säästin" :) eli motonetin peräkärryn lehdyköistä riisutaan suikkaan tavaraa ja riippua jne...Sais sen kolmen tuuman kieppeille nousemaan niin riitäis...:rolleyes: |
Mullahan olis tuossa 235 75 15 ja 31 10.5 15 suikan vanteilla niin voitas joskus mallailla että miten istuu.
|
Lainaus:
|
Elikkäs nyt on ollut aikaa nörtteillä ja en keksiny muuta keinoa isojen kuvien lisäykseen kun laittaa kuvat oman profiilin albumiin ja sieltä kokeillaan liittää. Ei oikein nämä tietokoneet ole minun ystäviä :mad:
Mutta nyt on siis saatu ulkopuolelta peltityöt miltei tehtyä ja seuraavana pitäisi porailla levikkeille reijät oikeisiin paikkoihin, jonka jälkeen siistitään vielä jälkiä koritinalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134806 Ja täällä alkoi näkyy sadekausi, joten laitoin Suikan renkailleen pitkästä aikaa ja nykäisin sen odottamaan siirtoa sisätiloihin :) Edessä näkyy tuleva motti, eli ruisku asennukseen pääsee tutustumaan :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134804 Tulipahan moottorin lisäksi hankittua Dobinsonin 3"? korottava lehdykkä sarja ja skyjackerin kaasut. Joutuu varmaan taikinoimaan iskarin yläpään kiinnitykset uusiksi...Ja sitten se pudottava ohjausvarsi mietinnän alle, eli ostanko jostain valmiin vai teenkö itse ja säästän :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134803 Mutta takapakkiakin meinaa tehdä.Kun muutamapäivä sitten rälläköidessä kipinä etsi reitin suojalasien välistä, sitten alkoi silmässä toissa päivänä olla ihan kohtuullinen punoitus että oli pakko nöyrtyä lekurille. Noh roska saatiin raaputeltua irti, mutta sainpa sitte saikkua ja silmälapun :mad: Pitänee varmaan YRITTÄÄ pysytellä poissa tallista saikun ajan :rolleyes: |
Neuvokaahan kokeneemmat!!
Kunhan joskus pääsee hitsailemaan noita iskarin kiinnityksiä, niin onko mitä kaikkea otettava huomioon? Vai iskenkö yläpään kiinnityksen jotakuinkin samaan missä vakiokiinnityksen yläpää oli kiinni... Sairaslomakin jatkui, kun ei vieläkään kaikki kipinän rippeet lähteneet silmästä ja silmässä jonkin sortin tulehdus. Noh, ainakaan en itkeny (paljoa) lekurissa niin palkitsin itseni gt radialin 31" renkailla :D. Jospa nää ees tois hieman motivaatiota, kun potkaisin suikan tuulilasin irti niin siellä odotti melko hyvä mätäkasa. Yöllä kun tapansa mukaan pyöritteli ajatuksi niin sen verran tuli ajatusta ja nyt onkin tuttavalle pistetty tilaukseen peltiä pokattavaksi. :D jospa se uusi tuulilasin alareuna sieltä muodostuisi... Kuvia ottaa kunhan on päässyt tekemään tulosta.... |
Lainaus:
Mun 410 suzukissa oli takana ja edessä original paikoilla iskarin kiinnitykset ja alustana 3" Calminin setti. Eli joka nurkassa iskarit pysty suoraan ja joustot toimi. Ainakin jos oikein ymmärsin niin ne takaiskarit on vakiona pysty suoraan?? |
Lainaus:
|
Lainaus:
edessä on vakiona tappi/lenkki kiinnitys ja takana se on lenkki/lenkki kiinnitys. laittele joo alkuun ne original paikoille, sittenhän sen jälkeen parhaiten näkee miten se toimii, joustoja joutuu varmasti rajoittamaan eli korkeampaa pohjaanlyönti kumia laittelemaan, Nekin näkee sitten kun pääset joustoja kokeilemaan uudella alustalla. |
Lainaus:
|
Laitat jouset alle joka nurkkaan ja sen jälkeen autoa nostelemaan renkaista tai ajat rampille...sit mittailet iskarin kohdalta maksimi joustot sisään ja ulos,samalla on helppo kattoa pohjaanlyönti kumit oikeille korkuuksille.
-iskari kannattaa asemoida silleen paikallee että siitä ei lopu liikerata/pääse pohjaamaan eli mittoihin sentti pari plussaa(eli kun auto on nojollaan pohjaanlyöntikumia vasten,niin iskarissa on vielä varaa sentti kaks ja ylhäällä sama homma). |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei pitäisi olla sanomista kunhan tekee kunnolla eli ei mitään räpöstyksiä.. Ja ei niistä kannata ylipäätään mainita mitään jos ei katsuri ala kyselemään erikseen.. Ja ei ole tietääkseni semmoista pykälää olemassa että iskunvaimentimen kiinnitys pistettä ei saisi muuttaa. pakasta vedetyt autot asia erikseen.. mitä vanhempi niin sen parempi rakentelu kohde. |
Lainaus:
Itse valitsin auton kriteereillä: "yksinkertaiselle immeiselle, yksinkertainen auto". Tosin jos tämä tästä hyvin pitkälle menee vielä niin onko tää enää yksinkertainen? Tosin tää rakentelu tuli ihan vahingossa, oli kyllä tarkoitus pitää vain jahtiautona, nälkä vaan kasvoi syödessä... :D |
Lainaus:
Toisin sanoen peli on jo menetetty, Mopo on karannut käsistä :D:D:D |
Lainaus:
Ja syypää on tuo vanne mitä erehdyin kokeilemaan, josko se mahtuis :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135038 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135039 Tänään sain kaverilta tän mallivanteen, että pääsee testailemaan ottaako mistä kaikkialta kiinni, kunhan on 31" renguli ympärillä :p Loputkin vanteet pitäisi tulla loppuviikosta... Oli vaan virhe todeta, että toimituksella ei ole kiirettä :rolleyes: |
"yksinkertaiselle immeiselle, yksinkertainen auto"
-Sit kun pääset sen ruiskun kimppuun,niin otappa paljon kuvaa ja tekstiä!!! -tohon jousi hommaan vielä sen verran että samuraissahan on ne riipukkeen "kääntymisen" estävät stopparit(joissakin?),Niin niitä kannattaa vähän silmäillä ettei rajota jousen liikettä,sieltä voi saada muutaman sentin lisää ulosjoustoon:) |
Lainaus:
Tai sitten ne riiput voi kääntää taka puolelle ;) Tai sitten tekee kunnolliset topparit että riiput ei pääse muljahtaa runko aisaa vasten...Jos ei ole niitä original stoppareita... |
Lainaus:
Takana kirosinkin niitä rajoittimia, kun asentelin autoon sen dobinsonin satsin, vaan ei tullut mietittyä niiden sielunelämää sen enempiä.BTW, missähän kiljunpöhnässä mie tänne valehtelin tuosta dobinsonin satsista, että ois olluna 3" korottava. Varmaan jäi korvienväliin se kun auto mistä nää oli purettu, oli korotettu näillä plus riipuilla sen 3" ja ne oli rek.otteessa, mutta ne riiput ei käyny vakio suikkaan kun ne oli käännetty jne.. Eniveis kun aikaisemmin tuli selailtua offroadtarvikkeen sivuilta noita tietoja näistä niin ovat +40mm ja mittasin niin joka nurkka nousi sen mitä luvattiin, eli taitavat olla järkissään Ja tulipahan tuota levikkeillekki hitsattuu mutterit paikoilleen niin helpompi riisua ja laitella paikoilleen niitä. Sitten lattioista olisi vielä hakattu irti vanhat "eristematot", että pääsee viimeisiä paikkoja hitsaamaan ja maalaamaan lattian...Kummallisen paljon ehti tuossa sairaslomalla elpymään kun sai jotain aikaiseksikin :rolleyes: Niin ja tarttuihan tuolta joenkaupungista vielä metrin verran nailontankoa, jos jossain vaiheessa sille keksis sijoituspaikkaa autossa :D Pitää kuvia lisätä, kunhan on riittävästi saatu aikaiseksi :cool: |
Lainaus:
Älä ainakaan korinkorotusta tee, saattaa pompata leimalla, riippuu taas ihan katsastus paikasta....Suzukissa ei riitä painot että sais nostaa koria ylemmäs.. |
Lainaus:
Nooh, pittää rimpautella nuo joensuun konttorit läpi mitäs tuumaavat :) |
Mulla on puuhastelun alla pitkä 413 Suska, johon olen asentelemassa Volkkarin 1.9 td konetta ja Volvon automaattilaatikkoa. Ja ennenkuin aloitin rojektia niin kävin juttelemassa Joensuussa Katekalla kats.ins. Saastamoisen kanssa. Hän suhtautui hyvinkin suopeasti rojektiin, tietenkin tietyin reunaehdoin (akselipainot). Mutta ei missään tapauksessa lähtenyt kampittamaan touhua, vaan jopa kannusti tekemään. Ja kun asiat perustelee kunnolla niin varmasti hänen kanssa pystyy asioista keskustelemaan. Eli kannattaa sun ainakin siellä kysellä.
|
Tollaset löytyy,Mulla ei oo kyllä hajuukaan paljon originaalin pituus on??
pistä yv:tä jos kiinnostaa.. -Täälläkin ollaan siinä uskossa että ei korinkorotuksia suzukiin! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131830 |
Suzuki ja siihen 3" korotus alustaan + renkaat ja kaverit huutaa seläntäkana että Ei se kaadu!! :D:D Mutta kuinkas kävikään, no nurinhan se meni että pölähti..
eli siis suzukihan on jo tuommosenaan melko kaatuma tautinen joten korin korotusta en suosittele ainakaan minä, Ja vasta sitä täälläkin spekuloitiin ja konttorilta käyty kysymässä. Ei riitä Suzukin painot... Suzukihan on jo muutenkin näppärä pyörittää tuolla mettissä ja rapakoissa että ei se edes tarvi sitä korin korotusta, |
Lainaus:
Lainaus:
|
Nyt on taas itä-suomen hitain pellin taivuttelija saanut hieman tätä projektia eteenpäin. Työt vaan ikävästi häiritsee harrastuksia niin siitä vähästä talli ajasta ois yritettävä ottaa kaikki irti :mad:
Konehuone on valmisteltu elimenvaihtoon, eli kone on irti kunhan vaan luoja suo, että tuo voortin rattori lähtee käyntiin niin sais siihen etukuormaajaan taljan kiinni ja motin nousemaan... Eli tänään sain lattioista (toivottavasti) viimeiset peltityöt tehtyä ja huomenna pääseekin heilumaan verrexi+miranoli maalien kanssa. Oli oikea päätös talttailla lattioista eristeet irti, koska sieltähän löytyi taas sitä mätää :o Ja vähän kuvaa sätöksistä :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135733 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135738 Tuohon tuulilasin alareunaan on tulossa ensiapua saksanmaalta. Oli muuten samanlainen fiilis kuin naapurinukon pojalla tuossa videolla, kun potkasin tuulilasin irti ja löytyi nuo hapatukset :D http://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs Jospa se postikusti ensviikolla tois osaa niin sais viimeset heppaukset tehä :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135736 Ja nyt on päässyt testaamaan tulevaa rengassettiäkin sen verran, että sai todettua noiden 31" renkaiden mahtuvan pyörimään tuossa edessä, kunhan teen ensin pikku viiston tuohon palkkihelman päähän. Otti kiinni sisäänjoustossa kun yritti kääntää. Tosin oli vain noin puolesta sentistä kiinni, mutta onneksi ei sen vakavempaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135741 Sitten oli pakko mallata rimpula levikettä :D. Levikkeestä tulee ~4 senttiä vielä yli, mutta tulkoon .,.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135744 Riiputkin tuli pajaresilta ja niitä piti kiljupöhnässä maalailla...:p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135742 Näillä mennään ... |
Voi isäkissanvittu!!!! Tuli paketti saksanmaalta missä oli odotettu tuulilasin alapelti...Ainut vaan, että oli taittunu piloille...:mad: Nooh palautellaan sano ärrän täti ja pitää laitella viestiä sinne mistä tuli tuo tilattua...
Vaan jotain muutaki ehti tänään touhuta. Lattia on pohjamaalissaan ja heitin kaverille puolileikillään, jos pidettäs hionta talkoot...siitä se sitten TAAS mopo karkas käsistä :D:D:D. Mentiin sittä ylämyllylle autoväri hirvoselle ja valitsin värin, hieman kaljaa ja makkaraa siihen kylkeen. Nyt on sittä tarrat raaputeltu ja suikka riisuttu ovista ja kaikista ylimääräisistä tingeltangeleista, kaikki karhennettu karhunkielellä pohjamaalia varten ja kyynärpäässä on jumalaton kutka ja jutka. :D |
eikös noi ikkunan alapellit olis voinu taivuttaa jossain jos ei kanttikonetta omista
|
Lainaus:
|
Tänään tuli viimeisen vapaapäivän kunniaks vietettyy taas aikaa tallilla ja nautin sätkää ja kaljaa, pyöritellen niitä epäonnistuneita aihioita. Sen verran sytytti ja eikun laikka punasena pilkoin hieman peltiä sekä hieman taivuttelua ja a´vot, Sain hepattua kiinni odottamaan jatkotoimenpiteitä...Kyllä se tuo olut on oiva lääke, vaikka liikkeet hieman hidastuukin :D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135870 Alaosa siis muodostuu kahdesta osasta ja minulle tullut aihio oli yritetty tehdä yhdestä. Liekkö ollut pellinpokkain väljä, kun kulmat levisi toisessa päässä peltiä. Muistinpa vielä vanhoista rippeistä ottaa mittoja tuulilasille ja pyyhkimille niin ei niitä tarvii arpoa :rolleyes: |
Tallille tuli tänään kammettua tarkoituksena hitsailla tuulilasin alapelti loppuun. Harmi vaan ku ei ollukkaan toista käsiparia sihen palaan niin vaihtelun vuoksi arvelin asennella pidemmät riiput paikoilleen ja testailla joustoja.
Tällä hetkellä edessä ei siis ole iskareita ja pidemmät iskarit viskasin taakse. Takapään joustoissa huomasi että ne pohjaa melko pian, kun ovat valmiiksi hieman kasassa. 10-11cm vaatisi rajoittaa sissään joustoa. Taidan kuitenkin kokeilla vielä niitä lyhempiä keppejä sinne taakse, kun pituuskin näytti passelilta loppunsa. Nyt kyssäri: tarviiko iskariin jäädä nk. ulosjoustoon varoja? Pidemmät kepit asettuu takana niin, että molempiin suuntiin on vara mennä.. Sitten takana huomasi myös sen, että rajoittimet paukkuu riipuissa, oliskohan miten isosynti siirtää niitä aikanaan vaikka sentillä eteenpäin? Sitten kaveri vielä pelasti päivää ja tigin tarjos lainaan, että saisin vähän siistimmän siitä tuulilasin pellistä, muuten on kyllä jo tarpeet pokkailtu bilteman vehkeellä, että odotellaan vaan sitä tekemisen vimmaa. :) Liekkö ollu ihan hyvä, että tuli löyhempi päivä, sen näkee sitte ;) Sittä pakolliset kuvat...:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136161 Ei mahdu tuon parempaa ottamaan :mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136162 Rajoittimella ollaan... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136163 Ei nuo 31" :set näytä enää niin isoilta :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136164 Pakolliset kaljatölkit kuvasarjassa :D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136165 |
Komian näköstä vaan tuppaa tulemaan :D
Olispa omaki jo samassa vaiheessa :p |
Sehän näyttää jo hirveen kivalta:D,Tuliko riiput edessä miten ottavaan asentoon jos pahasti töröttää,niin kannattaa jotain tukevaa lattaa hitsata siihen taakse stoppariksi,Niinkuin cypressi tossa aikaisemmin oli maininnut!
-"jos" sattuu johonkin kannon reunaan ajamaan,niin osittain se isku menis tohon stoppari rautaan,niin saattaa jousetkin pysyä muodossaan... |
Lainaus:
Lainaus:
|
Pikkuhiljaa alkaa tuntua työvoitolta tämän hitsaamisen suhteen. Nyt on alareuna tuulilasille läjässä ja pienet lämpövääntymät saatu oiottua. Tig hitsauksen hallitseva kaverini kävi ystävällisesti auttamassa nk. kriittisimmän sauman kanssa ja loput vetelin itse migillä kasaan. Pelasti tuo tigin lainaan saaminen melkoiselta hiomiselta ja sipistelyltä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136356 Siinäpä ois enää koritinoja ja pyyhkimien reikiä vaille valmis... :cool: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136357 Ferrexi olikin loppunut ja ei päässyt sisäpuolelle maalaamaan ja heppailemaan, nooh vaimo rajoitti muutenkin talliaikaa ensimmäisen hääpäivän vieton vuoksi, joten siinä sivussa piipahdellaan kaupoilla :D. Sittä ku maalia saa arvelin vielä maalata nuo kuvan pellit sisäpuolelta ja ei tarviis kun pistehitsien kohdalta puhtaaksi rapsutella niin tarttuis tuo kemppiliima. Ei ainakaan ois niin hanakka ottamaan ruostetta kun on siinä tuulilasin vasteessa ne kaksi peltiä vastakkain. Toinen vaihtoehto ois ollu koritinat juottaa sinne väliin, mutta kumpi lie sittä järkevin vaihtoehto?? :confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136358 Sitte ois pikku viimestelyä ennen maalaamoon viemistä. Järjestyi kaverin avustuksella Suzukille traileri kyyti ja maalaustilat :D Tuntuu, että toivo lisääntyy varovaisesti tämän projektin kanssa...Vielä kun talliaikaa olisi enemmän ja vähemmän häiriötekijöitä... |
Nytten ois pidetty tarpeeks taukoa, että hermot on levänny ja tehny mieli jo vähän tallille puuhastelemaan.
Suikasta lähti vanha pata pihalle (tarkotus kunnostaa vara koneeksi) ja ruiskulla varustettu kone tuli heitettyä paikoilleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139532 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139533 Sittä rupesin selvittelemään lopulta noita ruiskun sähköjä, tai oikeestaan tullu tavattua sähkökaavioita ja suunnitellu miten tekisi kerralla oikein ja siististi :rolleyes: Eihän tuossa kummosesti johtoa ole, mutta hyvin pitää suunnitella, että voi juoda olutta :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139534 Tänään sittä sain vielä tehtyä telineen tuolle ruiskun poksille. Kohta pääsee tekemään kylmä juotoksia :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139535 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139536 Samalla tässä isäukon avustuksella raapia hieman pohjia, niin sais lopulta tän maalaukseen. Kyty ois kyllä ajelemaan, mutta pitää yrittää olla oikomatta tälleen loppu metreillä.. :D |
Lainaus:
Nosta äkkiä se boksi ylemmäs, Saattaa äkkiä unohtua että se on arassa paikassa ku pyyhkäset maastoon ja tuosta ojasta ylös ja sitte se hörppäskin jo vettä se rusikun boksi... senhän sais nätisti hanskalokeron pohjaan ruuvattua? |
Juu tätäkin tuli mietittyä. Kattoo miten innostuu jatkossa extreme paikoissa menemään tän kanssa niin sille varalle jätän johtosarjaan siirtovaran ;)
|
Taas on hieman yritetty tuusata suitsukia. Haettu paikkaa bensan välisäiliölle, bensansuodattimelle ja -pumpulle. Johtosarja on pätkitty ja piuhoja alustavasti jo istutettu paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140443 Pää- ja Bensapumpunrele sekä sulakkeille tehty teline. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140446 Mittariston pistokkeeseen lisätty ´check engine´ ja nopeuden tunnistimen piuhat. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140445 Uusi mittaristo johon on tarvittavat jompit tehty ´check enginelle´ sekä nopeuden tunnistimen ohitus. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140447 Jos saisin kikkailtua tuon "halvallahyvänsain" skannerin toimimaan niin voisi tähän liittää nuo sähkökuvatkin, jos jollekkin niistä ois apuva, mutta ei tähän hätään niitä vielä saa... :mad: Vaan tuossa kun pengoin johtonippuja ratin takaa niin huomio kiinnittyi varashälyttimen piuhoihin. Perkele, sieltähän löytyi osittain sulanutta ja piuhaa, sekä hapettuneita liitoksia... Taitaa joutua vielä ottamaan hälyttimen piuhat irti, mutta oispahan yksi vikakohde vähemmän. Täytynee jostain yrittää etsiä samurain sähkökaavio niin ymmärtää senkin osalta mitä tekee, kun repii piuhat irti. :mad: |
Saakos samurain mittaristosta tuon nopeustunnistuksen moottorin ohjainlaitteelle? Jossainvaiheessa alkaa pian itelläkin toi ruiskumuutos.
|
Lainaus:
|
Kyrpäjyrä (HJ60) tuli taloon
Jeps.
Piuha kerrallaan on menty nyt eteenpäin tämänkin vekottimen kanssa. Kylmäjuotokset tuli taputeltua tänään kasaan ja viikonlopun aikana ois varovaisia toiveita kokeilla akkua paikoilleen ja kokeilla karkaako savuja mistään :D. Tuosta pakosarjasta olin katsovinaan, että siinä ois uloke ihan lambdaa varten. Eiku koe porausta kehiin ja seinämä paksuus oli sopiva swiftin lambdalle niin istutin sen sittä siihen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143618 Sitten alkoi vituttaa tää autojen lainailu vaimolta ja isä ukolta niin otin riskin ja väliaikaiseksi kotteroksi ostin tuommoisen kyrpäjyrä hoojiin. Liekkö jonkun palstalaisen perintöä kun vaikuttaa, että on totutettu jo mettässä rymyämiseen :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143619 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143620 Ei noilla rimpula renkailla hirveen pitkään menty kun piti jo saada lääkkeitä etenemiseen :D. Oli muuten allekirjoittaneella asentajalla varoventtiili tiukilla kun punnerti renkaita paikoilleen...Ekaa kertaa tuli liikutettua hieman isompaa rengasta (285/75r16) niin yllätti täysin http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143621 |
Koekäyttöä
Harmittavan pienestä jäi koneen mahdollinen käynnistyminen vaille...Joku asentaja unohti, että tarviis varmaan polttoaine letkuakin ostaa. :rolleyes:
Vaan akun laitoin jo kiinni ja pyöräyttelin startilla konetta ja kovasti polttoaine pumppu halusi pyöriä ja puola työntää kipinää. Eikä savukaan karannut toistaiseksi mistään välistä :)..Eli toivo ei ole kadonnut kokonaan... Jospa sitä ens viikolla saisi koneen hörisemään, kunhan motonetistä pääsee ostamaan tarvittavaa letkua ja loppuviikosta mahdollisesti pohjia maalailemaan :p Sitten tuumailin tämmöstä asiaa kun nyt romut on vielä levällään, että onkohan tuolla ilmastoinnin kytkennällä ruiskun poksiin muuta vaikutusta kuin nostaa kierroksia hieman? Jos sen ottaisi käyttöön kytkimen perään niin saisi edes hieman kierroksia, jos vinssaa ja rymyää metässä niin ei varmaan pahentaiskaan? :confused: Helppo ois tässä vaiheessa toteuttaa jos sen on tarkoitus toimia em tavalla? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mullakin oli tossa kaasarikoneessa tyhjäkäyntiruuvvi niin että sai sormilla pyöritettyä äkkiä ennen mettäänmenoa yleensä pidin 1500-2000rpm,Niin ei ollut pelkoa että kone sammuis pahaan paikkaan!
Kannattaa se hyodyntää ja käyttää vaikka ryyppynä talvella,Niin lämpiää nopeammin:) |
Lainaus:
|
Ei riemulla rajaa,
kun Suzukilla JOSKUS ajaa...!!! Eikös se jotenki näin menny?
Tänään aamusta syyhkäisin motonettiin bensaletkuja ostamaan. Sittä tallilla tuli kitosteltua väliaikaista polttoaineen syöttöä ja hieman meni turpa näkkärille, kun Suitsuki hörähtikin ekalla tulille :cool: Ei ollu vielä syyläriä paikoillaan, että ois sen pidempään käyttänyt. Pääasia oli, että yksi etappi saavutettuna. Tietty ainut pettymys oli kun painoin kaasua lattiaa kohti, niin ei tapahtunut mitään :confused: Nopeesti kyllä selvisi, että asentaja oli humalatilan vuoksi, joskus unohtanut kiinnittää kaasuvaijerin. :D Videota en älynny kuvata, mutta että työ kuitenkaan minua usko :D Seuraavaksi ennen maalausta olisikin varmaan helpoin edetä jakopään huollolla ja vesipumpun vaihdolla. Laitella jäähdytys kuntoon ja viimeistellä johtosarja ja lukea se "diagnostiikka" onko kaikki anturit vielä pelissä mukana :p |
Alkoi isommat gummit käydä vanhan runnakon päälle. Hoojiin etukardaanin tuplanivelestä se keskipallo sai orgasmin ja uusi piti pistää tilaukseen rockautolta, tämä rockauton tieto onneksi löytyi tältä voorumilta niin "säästää" taas vähäsen :D Sittä vasemmalta edestä sisempi jarrupala päätti lähteä kävelemään...
Öljynvaihtokin meni niin ku piti. Uudet öljyt(delvacit) rupes tursuumaan jostai syystä pohjan tiivisteen välistä ja proppukin rupesi tihuuttamaan vaikka oli uusi tiiviste prikka välissä....Homma uusiksi ja kirrasin hieman öljypohjan pultteja, jotka osa pyöri käsin :eek: ja propun kierteisiin öljyä sietävää tiiviste/lukite tahnaa. Toistaiseksi merkkailu loppui siihen. :rolleyes: Sittä unohdin pysähtyy tankille, kun olin matkalla tallilta kämpille niin eikös se löpö loppunutkin kotioven liepeille. Piti vielä siirtää auto startilla sivumpaan, ettei jää väylän tukkeeksi tämä miun citymaasturi, niin siinä hörähdellessään mahtoi vielä hyvin repiä ilmoja linjoihin. Siinä sitten opeteltiin pakkasessa yömyöhällä ilmaamaankin vanhaa dieseliä. Sittä ku pelin sai jollai tapaa muutamalla pytyllä rytkyttämään niin menin vielä konehuoneeseen ilmausruuvia raottelemaan nokian valossa ja lumia tippui kyrpäjyrän tuulettimeen ja koki sittä totaalisen loppunsa :p Niin ja tulihan sitä perjantaina töihe jälkeen pidettyä kiirettä, että oisin ukon isuzulla käynyt hakemassa rautavarastolta 4mm "peltiä" suitsan pohjapanssareihin, kunnes kytkin vaijeri tuli kannakkeineen tulipellistä sisätiloihin ja eiku u-käännös pukille :D Nooh, huomenna mennään nöyremmin vanhan herran puikkoihin ja uusi yritys kohti joensuuta...En minä valita, mutta tämmöstä motorsporttia tällä kertaa :D:D |
No ei se oo näköjään muillakaan aina helppoa.
|
Nytten on saatu kohtuulliselle mallille tuo polttoainetankin pohjapanssari mallia "itse tein, paljon säästin". Aikaahan siihen on tuhraantunut ja jälki on kuin sähkömiehen tekemää, kun ei osannu hahmottaa miten sen tekisi ja loppupeliin päädyinkin tekemään alkuperäistä lähentelevän :D
Pikaisesti tehdyt sapluunat alkuperäsen suojan mukaan ja tuota putkeakin löysin metallijätteistä ja otin heti hyötykäyttöön, kun oli lähes neitseellistä tavaraa ja ihania valmiita kurveja ;) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146722 Noihin pitäs ruveta metallia liimaamaan http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146723 Kiinnityskorvakoiden rakentelua. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146724 Levy halki nurkasta nurkkaan ja keski kohta koholle. Tuo 4mm levy ois semmosenaankaan säikähtänyt kolhuja, mutta ainaki yritetään ja senkin ajan sai olla pois kotoa, kun näitä väkerteli :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146725 Saumat umpeen ja heppailua ja mallailua paikoilleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146727 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146726 Uraa jotta saa tavaran taivutettua.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146728 Etulaitaa taivutettu ja sivulle jatkettu "kehikkoa" :p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146729 Kylkeen muotoja... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146730 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146731 Sittä maalit niskaan ja a'vot...Eli ei tän kummemmin oo edenny tämäkään. Vaan tulipahan kuvia otettua...Seuraavaksi varmaan suunnitella nuo loput panssaroinnit ja puskurit tuli käytyy joensuun rautavarastolta. 120*65*5mm, varmaan riittää suitsalle ja ehkä joutuu vielä tuninki/kevennys reikiäkin työstämään :rolleyes: Alunperinhän tuli tuossa hätäiltyä, että pitäs saada tää rakkine maalaukseen vaan äkkinäisenä ei oo osannu organisoida hommia tärkeysjärjestykseen :mad:. Eli duunaillaan näitä kipinä yms hommia ensin ennenku suihkitaan maalia pintaan :D |
Kyllä noissa panssareissa hyvä on vähän reikiä olla, jos ei muuten ni tuleehan paska paremmin pois
|
Lainaus:
|
Puskureitten väsäilyä
Laittelin tuossa CNC-rälläkän laulamaan ja rupesin jyystämään vinssipuskurille korvakoita. Täytyy muuten hieman mainostaa rapoflexin laikkaa, kesti nimittäin aina yksi laikka leikellä kyllästymiseen asti ja aika hyvälle mutkalle sai painattaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147666 Siinä hieman raaka mallausta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147665 Tuleva vinssipeti. Joutuu melko naftin kokoisen vinssin etsimään ainakin syvyys suunnassa, toki voi joutuu vielä paloittelemaankin sieltäsun täältä. jos jollain on tiiossa kompaktin kokoinen vinssimalli jo tiiossa niin saa vihjata :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147661 Puskuriin tehty aukkoa vinssipetiä varten. Palkkiin ajettu kohtuullinen ura, että saisi taivutettua tuon keskiosan vinssipedin kanssa kohdakkain. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147660 Siinä ois vinssipetin kanssa hepissään. Kunhan varoissaan ja hankkii vinssin tähän rytöläjään niin pääsee tekemään jatkojalostusta mm vinssin vapautuksen, liukukidan paikka(vaimikäseoli) ja tuninki reijät :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147662 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147663 Takapuskurin mallailua. Miten lie porukka mieltä (jos joku näin pitkälle ees lukee), välttäsköhän jos 48mm putkesta vääntelis ysikymppi kulmat ja upottais noihin päätyihin aina kaksin kappalein/puoli suojaamaan takakulmia ainakin näennäisesti :rolleyes:. Sittä tulosvastuullisena mietin oiskohan tuohon leikelly paikat ihan noille vakiovaloille, jos ne vielä jostain löytyy :mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147664 Nyt on vaan talli täynnä tuota rautahilettä, kun on tullut pilkottua järeempää metallia niin joutuu siivoilemaan melko perusteellisesti. Samaan syssyyn voi pitää inventaarion, kun on tallin nurkissa vaikka mitä ylimääräistä. Sen jälkeen voisi yrittää viimeistellä puskimet. Arvelin pitäskö pientä "taivutusta" tehdä tuohon etupuskimen päähän niin oishan se ees vähän seksikkäämpi? :D Mutta kyrppis sai näistä pakkasista orgasmin. Akut jäässä... Pitää akut ostaa sitä silmällä pitäen, että niistä vois toisen/molemmat hyödyntää suitsukiin, saa heittää vinkkiä tähänkin ongelmaan :). Ja etukardaaniin tuli ameriikan maalta se etupallo ja innoissaan siihen sitä asentamaan, kun oli uudet ristiniveletkin jo nurkissa odottelemassa. No ei varmasti olleet lähelläkään entisiä ja soittelua sinne sun tänne ja eioota myydään :mad: Nooh rockautolta riskillä tilasin vitutuspäissään ja pirkkaoluen rohkaisemana Toyota Pickupin nivelet, kun vastaavan värkin keskipallo uppos tuohon hojottimen kardaaniin niin toivotaan, että tämäkin ostos menee putkeen :rolleyes: |
Nyt on kyrpäjyrä taas nelikkona. Oli käypäiset ne rockauton kautta tilatut ristiniveletkin :D
Testailtua tuli ja vaikutti ihan ok olevan. Ja muisti jopa kaivaa kameraakin, että saa todistusaineistoa. Varovaista testiä... ja Vinssiäkin sai testata ekaa kertaa eläissään kun "puolivahingossa" sain pudotettua jokeen tuon jyrän :D Suzuki tuli siivottua ja pintamaalia laitettu kehiin. Samalla tuli laitettua takakontin pohjaan ruostesuojausta & maalia, ennenkuin tankin laittaa paikoilleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148615 Tankki panssareineen tuli puserrettua paikoilleen. Nooh eihän sitä voinut olla testaamatta vieläkö lähtee käyntiin :D ja eikä sitten malttanut olla ajamattakaan pientä koeajo lenkkiä tontilla :rolleyes: Siitäkin otin videota, mutta pari amatööri mokaa tuli tehtyä nyppylän ylityksessä niin ne ei kelvannu jatkojalostukseen...:mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148616 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148617 Kalusto rinnakkain http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148618 Tällä hetkellä on helmapalkkien viistäminen käynnissä, sekä viimeisten panssarien rakentaminen, jotta voi ruoste suojaukset viimeistellä... Sittä miettinyt oiskohan miten hölmö idea tulevaisuudessa väkertää tähän ulkopuoliset kaaret, jotka kelpais tuonne offailu tapahtumiin, kun vaikuttaa tämä homma lähteneen lapasista kokonaan :D Vaan niitä sittä mietitään myöhemmin...:rolleyes: |
komeeta on kalusto:)
|
jeee.. ensimmäiset "tyypit" pihamaalla on aina niitä jotka saa hymylihakset kipeäksi.:D
|
Lainaus:
Vaikka meinaa usko omiin taitoihin olla aina koetuksella :rolleyes: |
Tänään taas suoritettu reissu harrastajan mekkaan eli motonettiin ja joensuun rautavarastolle. Motonetiltä tarttui takapuskimeen valot mitkä oli tarkoitus upottaa sinne sisälle, eli tämmöiset http://motonet.fi/fi/tuote/481277/Ta...-10x23cm-oikea...48mm putkea hankittu ja tarkoitus taivutella takapuskuriin päät...
Sittä tein kaupat volvon M45 laatikosta. Ajatuksena oli jalostaa tuosta nk. pöydällä kasaten/tuumaillen mahdollisimman valmis tapaus samurain oman laatikon jatkoksi...Liekköhän tässä taas merkkejä että mopedi karkailee käsistä :D Vielä pitäs ratkoa "mutikka" siihen samun ja volvon laatikon väliin ja mielessä on käyny sähkömoottori-"laite-x" yhdistelmistä tuttu sakarakytkin, vaan siitäpä ne ajatukset selkenee... :rolleyes: Pitäs varmaan soitella konttorillekkin mitä ne ois mieltä moisesta ratkaisusta vaan muistelen lukeneeni täällä jostain sususta missä oli joku laatikko toisen perässä ja mahdollisesti oli kilpi peli??? Vaan tuon jos sais kitosteltua kasaan joskus ja sittä jakiksen välitys kunhan luoja suo niin ois varmaan varaa valita etenemisnopeutta :D:D:D:D |
Saatu taas jotain nyhrättyä...
Noihin puskureihin tuli ajettua 83mm aukot. Lisäksi etuseen tehty jo "taivutus", sekä takapuskimessa päätkin jo paikoillaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150915 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150916 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150917 Sitten arvelin rohkaistua ja tarttua maaliruiskuun. Epoksia levitelty kynäruiskulla ja motonetin halppis ruiskulla paljaille pelleille. Näyttelyautoahan tästä ei olla kasaamassa, vaan silti jännitti hieman, kun ei ole ennen tullut maalattua oikeen mallisella ruiskulla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150918 Tämän hetkinen tilanne on, että Suzussa on jo hiontavärit niskassa... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150919 Lopullinen maalipinta ois tarkoitus vetää myös ihan ite kuhan on keränny hieman rohkeutta ja ennenkaikkea muistais enimmältä innoltaan hioa ton pinnan-, sekä levitellä ruiskukittiä rumimpiin kohtiin ennen maalausta. Ja kohta on venytelty penniä sen verran että ruahtis tilata vinssiä tuohon puskimeen niin saisi sen pilkottua lopulliseen muotoonsa :D Seuraavaksi säästellään sittä jakiksen välityksiin :D:D:D |
Tätäkin projektia on pikkuhiljaa tehty kesä/syksyn mittaa. Vauhtihan ei ole ollut kummoinen, kun tekemistä on riittänyt muutenkin ja motivaatiokin on välillä ollut kateissa, mutta nyt taas on pakerrettu jotain :rolleyes:
Sain kesällä sipaistua maalia pintaan http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167063 Tuulilasi istui hyvin vaikka alapuolen pellit oli omaa tuotosta :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167064 Kun pyyhkijöiden toiminta oli varmistettu niin kojetaulu meni paikoilleen... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167065 Kesäkuumalla oli hyvä muotoilla bitumia lattiaan. :p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167066 Kuskille tuli tukevampi jakkara http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167067 Etupuskuriin hieman viimeistelyä ennen maalausta.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167068 Puskimet maalissaan... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167070 Ja suzukin tämänhetkinen kunto on tässä :D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167071 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167072 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167073 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167074 Leimalle pitää vielä sipistellä pikku juttuja, mutta taidetaan olla voitonpuolella (koputtaa puuta :p )....Kiirettä ei tule pidettyä, kun on päästy jo tähän asti ja tulisi tehtyä nämä vähätkin sitten huolella :D |
Kas haettu vaan vähän vauhtia,Mä luulin että on luovutettu jo ihan vallan!:D
Onnea leimalle:) |
Lainaus:
Piti huilata ku ei meinannu uskoa olla ihteesä tuon maalauksen kanssa, vaan sittä ku huilas aikansa niin sitten päätin,että nyt menee väri pintaan ja siitä se sit taas lähti kasautumaan :D |
To Do listaa...
Tuossa arvelin nopeesti vaihtaa termostaatin vaan ei mennytkään kuin elokuvissa, kun oli yrpä & illu taas vetäny pultit kuivana pierumomenttiin :mad:
Pultithan napsahti lopulta poikki http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167736 Piti vielä kokeilla hitsata mutterit tumppeihin kiinni. Joutui hieman suojaamaan palopeitteellä, kun ympärillä kulki johtosarjaa ja polttoaineletkua :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167737 Lopputulos oli että pultin jämät oli leiponeet kunnolla kiinni ja nyt katkesivat sitten ihan tasalleen tuon kannen kanssa. Mutta onneksi oli hyvä paikka porata niin sai uudet kierteet. Ja uudet pultit tuli sitten kiristettyä kohtuudella ja tahnaa väliin ettei tule savotaa uudestaan noista pulteista...:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167738 Sitten postikusti toi saksan maalta paketin niin pääsee noita jumppaamaan paikoilleen. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167739 Sitten ois to do listaa mitä kaikkea pitäs vielä malttaa tehdä: - Etuvilkut (vakio vilkut ei irronneet enää ehjänä) - Valojen kytkentä - Roiskeläpät - Tankin letkuille läpiviennin tiivistys - apparin penkki paikoilleen - Etujarrut vuotaa jostain - Öljynvaihto laatikoihin ja periin - Takakontin sivupahvit paikoilleen. - Akun siirto takakonttiin ja rakentaa järellinen "virtakisko" helpottamaan tulevia sähkötöitä - Takakilvelle paikka + valot - Peilit paikoilleen - Virtalukolle jokin temppu pitäs tehdä, kun avain lähtee irti käynnissä ollessa. - Pissapojan säiliö paikoilleen - Kaippa se jokin rokkikone pitää asentaa paikoilleen :confused: Ja tulevaisuuden hankintoja olisi aikanaan vinssi, jakiksen välitys ja lukkoa muuallekki ku oviin, Plus hitosti valoa katolle :D :D :D |
Takavalot kytketty ja etuvilkut löytyi biltemasta halavalla. Sitten vielä piti väkertää "korvakot" vilkuille. Luulis 2.5mm pelti olevan riittävän topakkaa moiseen tarkoitukseen :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168750 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168751 Rumathan ne on vaan välttää moiselle eläjälle :D Sittä piti tilata tuommoset sponsoritarrat,koko oli jotain 40mm*200mm http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168752 Eihän se Suzuki ole sätkäkone ilman oikeeta sponssia vai miten se meni :D Nojoo vain näillä mennään ....:rolleyes: |
Tänään tuli pistettyä tilaukseen powermaxin 9500 vinssipaketti narulla maplehilliltä. Kaitpa tuolla alkuun pääsee :confused: ... Arkistojen kätköistä löytyi 6-napainen "nato-liitin", mitä meinasin hyötykäyttää kattotelineessä, kunhan siihen rupeaa ropostelemaan valoja. Peilit ja pakoputkikin löytyi pitkällisen etsinnän tuloksena. Sittä joutessaan mualasin vielä vararengastelineen..
Mietinnän alla ollu vielä talvirenkaat tähän kiuluun. Oisko porukalla ehotuksia millä kelpais päästellä syrjäteillä ja mehtäautoteillä? Oliko UAZin renkuli kooltaan 215/90/15? Suattas olla nastoitettuna varmaan hyvä vaihtoehto? Tässähän alkaa pelkona olla, että tää valmistuu käsiin :D:D:D ois vaan enemmän aikaa ropostella, kun tuo vuorotyö sotkee kyllä harrastamista omalla tavallaan :p Jokohan kohta ilkees ottaa kuvia päivän valossa :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vinssiä paikoilleen
Vinssi saapui matkahuoltoon ja tuli jonkun päivän päästä se revittyä auki niin siellä oli yllätykseksi väärä vinssi. Tilasin 9500:n powermaxin ja tilalle tuli 12000lbs vastaava merkki. Noh, soitin varulta myyjälle ja sovittiin erehdys ja onpahan ihan topakan tehonen vinssi suitsaan. :D
Vaan rupesin tuota "evo I vinssipuskuria" katsomaan ja mietin hetken, että mitähän on tullut ajateltua ja mitenkä syvällä pää ollu perseessä, kun tuota oon tehny ja suunnitellu :eek: Noh, eikun laikkaamaan puskuria ja suitsan keulaa. Tuosta runkopalkkien välistä laikkasin tuon putken puoliksi ja päälle istutin 10mm lattaraudan pätkän ja hitsuuttelin siihen päädytkin samasta tavarasta. Lisäks runkopalkin päihen tuohon reikien väliin liimasin parin millin seinämällä olevaa putkea vahvikkeeksi, mikä kylläkin oli jo aikasemmin suunnitelmissa...Lisäksi porailin muutaman reijän tuohon lattaan niin saa vinssipetiä ankkuroitua tuohon sitten kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169510 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169511 Vinssille alunen tulee 8mm levystä... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169507 Vinssille leikattu lisää tilaa. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169513 Jotensakki tuohon pitäsi varmaan heppailla kiinni. Kuvauksen ajaksi sai pönkitettyä luotettavasti vaahtosammuttimella tuon vinssin tuohon asentoon :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169515 Sivusta kuvaa niin ei se pahasti sieltä hypi silmille :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169516 Tällä hetkellä Vinssin alunen on kempattu kiinni puskuriin ja pitää vielä jokunen reikä porata ja pikkuisen maalaus-/peltitöitä tiedossa. Mitähän kaikkea sitä vielä keksii kaikkea ylimääräistä, että varmasti katastukseen meno viivästyy :p |
Oot tainnu jo aloittaa ilman minuu tuon ressi lääkkeen oton ku Karjala tölkki köllöttää tuolla vinssin takana:D
|
Lainaus:
Sittä tännään mänin tallille niin lauhan kelin käytin hyödyksi ja tallin tyhjensin Suitsasta ja muusta romusta. Tuli siivottua antaumuksella muutama tunti niin on hyvä ruveta uudestaan sotkemaan :rolleyes: |
Pikkasen on tääkin menny eteenpäin ja karkaillu käsistä :D:D.
Eteen väkersin ja hitsata mupelsin vetopisteet, niin suap nykkii irti, kun jäää jumiin. Noita lenkkejä oli pyöriny vuosia kotopihan varaston nurkissa, joten lipastin niitä pari tähän käyttöön. Tuossa mallailua ennen maalien raaputtamista ja hitsaamista. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170347 Ja tuossapa nuo ois paikoillaan ja autossa lisäväriäkin näkyy. parissa kohti :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170348 Vinssipuskurista istuvuus ongelmia korjailtu, sekä maalattu ja naulattu vinssin kanssa keulalle. Nopeasti keksitty samalla tuo kidan kiinnitys hässäkkä 4mm paksuisesta tavarasta. Tarkat oli toleranssit, kun piti vaihtaa kuusiokolopultteihin, että sai vinssin takimmaiset kiinnitys pultit kirrattua paikoilleen tuon edellisessä näkyvän putken puolikkaan taakse. Vaan siellä lepää lopultaan :D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170346 Sitten pitäisi jossain vaiheessa miettiä loppuun nuo alan hommat, eli piuhojen veto vinssille, viritellä pääkytkin ja hankkia laturi. Pääkytkimen tilasin ja luulis riittävän tähän käyttöön, kun valitsin hieman ylimitoitetun. Pitäs kestää 12V/500A tai 24V/250A jatkuvaa. Hetkellistä kestoa oli merkattu 2500A/5.sek. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170353 Sittä ehti vielä ropostella ennen vapaiden loppumista nuo roiskeläpät eteen ja sittä taaksekki on käikäleet tehty ja toiselle puolelle mallinvuoksi kasattu. Eipähän tule kivitettyä takana ajavia...:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170351 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170352 Ja sitten hankin lisää herkkuja, ettei tarvii autoa vielä ulos ajella. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170349 Tuli tapettua kelkkakuumetta ja Heinosen Jussilta ostin toisen jakiksen. Tässä on sisällä trail-gearin 6.5 ratakset niin eipähän suzuki ryntäile äkkinäisen käsissä. Toverille vein alumiinitankoa pätkän ja oottelen, että sorvailis topakammat kiinnikkeet vakio kumisten tilalle. Samalla tuleepahan tuokin tehtyä, kun laatikko on työnalla. Tulihan tuon mukana kardaani käsijarrukin. Purkasin sen samalla, että saan osien kunnon katsottua ja tavarat löpökylpyyn. Samalla voi vähän koputella suoremmaksi tuota jarrukilpeä, kun on pikkasen damagea ottanut. Vai tointaako noita ehjätä, eli suapiko uutena mistään?:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170350 |
Onko toi ulos oton möykky feikkinä tossa laatikossa kii? 6.5 välityssarjassa ei mene akseli tolle ulosoton möykylle asti??
|
Lainaus:
|
Kannattaa naputella vielä tuo kilpi suoraksi jos saa, uutta saa vain suzukilta ja hinta oli muistaakseni melko suolanen :)
|
Lainaus:
|
Sillä ryskättiin metsässä tovi ilman jakolaatikon panssaria ni sai jarrukilpikin vähän uutta muotoa :D
|
Lainaus:
|
Edistystä...?
Tuli otettua itteesä niskasta kiinni ja viskoin tuohon ruoskaan pisteosia paikoilleen ja kävin hakemassa siirtoluvan eilessä päivänä. Kävin työpaikalla sitten jumppaamassa Suzukia, jotta selviis lopultaan minkä mittaset iskarit tuohon pitää hankkia. Konttorilla kysäisin samalla katsuri sedältä oisko esteitä leimalle ja kuvien perusteella ei keksiny muuta, kun nuo liian isot renkaat :rolleyes:
Todisteaineistoa, että on oltu muuallaki ku kototallilla :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170665 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170666 Onhan tuo vähä orvon näköistä, mutta minkäs teet :D Soittelin piruuttaan sitte tänä päivänä 4x4partsille, kun siellä oli -50% nuo rough countryn iskarit ja nopeesti löytyi tarjontaa. Uusissa iskareissa jää vielä pituudessa varoja jos tulee mieleen elävöittää etu- tai takapäätä. Vinssille suunnitellu sähköjä + virtakaapelia jo varattu. Tulee 95 mm² paukkulankaa niin eiköhän siinä lie ihan riittävästi :cool: Tuossa ajellessa muuten tuli jo selville eka häikkäkin esille. Bensapumpun liitoksesta tihuutteli ihan kohtuudella bensaa pihalle. Onneksi unohdin sammuttimenkin tallille jos ois ollut käyttöä. Ei jaksanut enää yövuoron päätteeksi ruveta pakkasessa tutkimaan vaan huomenna tutustutaan lisää ja toivotaan, että iskarit tulis niin ois askel lähempänä kats.reissua :) |
Sivu luotu: 01:28 (GMT +2). |