![]() |
Rengas suosituksia.
Nyt arvon foorumilaiset pyytäisin teiltä rengas suositusta.
1. koko 235/75r15 2. tarkoitus olisi ajaa ainakin tämä kesä, tuleva syksy ja talvi samalla renkaalla. 3. käyttö n.70% asvaltti tietä, loput sitten erinäköistä soratietä, joissa välillä jotain aivan järkkyttävää sepeliä. Itellä mennyt 3 rengasta ko teillä tälle kesälle, yksi korjaus kelvottomaksi. Joten arvelin hommata joka nurkkaan uudet. 4. mielessä ollut seuraavia vaihto ehtoja. bfg all ja mud terrain, general grabber at2, good year wrangler duratrac(saatavuus huono), nexen roadian mt, gt radial adventuro mt. 5. mielestäni tärkeimmäksi ominaisuudeksi nousee nyt siis se että kestää tuon ihme sepelin, jota ei voi nimetä oikein mikskään. Toisena tulee mieleen umpihanki ominaisuus, tulevan talven kettu hommat mielessä. sen jälkeen sitten ajettavuus maantiellä. 6. myös muita vaihtoehtoisia ratkaisuja kuunnellaan, mutta uusio renkaat on siiretty aikalailla mappiin Ö. |
Ei taida tuossa koossa olla insaturbosaharan voittanutta? Muissa taitaa olla turhan kesy kuvio tuolle soralle... Ikävä kyllä sekin on uusiorengas:mad:
|
bfg mudterrain on hyvä tiellä soralla ja talvellakin menee kun ajelee ajatuksen kanssa, kestää hyvin kulutusta, mutta on vähän arka pehmeet kyljet saa helposti rikki jos terävä kivi tms onpa niistä saatu laho oksakin läpi ilman kummempaa yrittämsitä, mutta kaikin puolin menevä yleis rengas
|
Kemin kromikaivoksella käytettiin (tai käytetään edelleen?) en tiedä Insan Dakaria (bfg Mud terrain kopio) huoltoautoissa maan alla. Pisti vierailulla silmään ja kyselin kestävyydestä, ei moitteita tullut. On sielläkin terävää kiveä tarjolla riittävästi.
|
suosittelisin
Kyseiseen käyttöön suosittelisin BFG:n mud terrain km2:sia. Siedettävän hiljaiset maantiellä verrattuna vanhempiin mutikoihin, eikä maastossakaan tai talvellakaan huono rengas.
|
Cooper STT. Kestää ton sepelin ja on hyvät maantiellä, eikä kulu turhan nopeeta.
|
kyllä ääni menee myös tänne oli uus tai vanha , ainoo kun vanhenevat niin alkaa kudokset repeilemään ja esiintyy ikävinä muhkuroina renkaan kyljessä, mutta muistetaan että meidän kikottimessa kilometrit vuositasolla noin. 3000km eli kuivuu käsiin ja ovat myös nähny mettää aika paljon 7 vuoden aikana :D eli bfg:n mud terrain
Lainaus:
|
Nii-in, suzuki 410 ja esim. hiace 4x4 vaikuttaa pikkasen...
No, jos joku n. 2000kg auto, ja renkaan kestoikä noin 60tkm.
Arvauksia k.o lähtötiedoilla: BFG mutterrain: Ilman nastoja varmaankin liukas jäällä, toki umpisesessa menee kohtuullisesti. bgf allterrain jäällä pito hivenen parempi kuin MT, mutta ei kilpaile palkintosijoituksista, ja umpilumessa huonompi, mutta kestää kilometrejä pitkään, kuten mutterrain; kesärenkaana 60 tkm minimi? p.s Yritin ostaa 265/75-16 bfg:n all terraineja, ja ne maksaa paljon enemmän kuin goodyear wrangler dt taikka nokian rotiiva at (ei kestä kilometrejä lähellekkään yhtä paljon kuin bfg:n at) Ja noita uusiorenkaita, 155-13---> 31-10,5-15 on ollut kokoina; ja MINUN kokemukset: Ainoat positiiviset: halvat ja pääsee katsastuksesta läpi; ja se että viimmeiset ostokset sai "ylikokoisella" nastalla... (runko kesti n. 20 000km, vaikka ostin ilman mitään takuuta) Mutta muuten nuo pinnatut ei oikein kiinnosta ajoautossa; raskaat rullata (lisää kulutusta) meluisat liukkaat ja jäykät; ei toki kaikki, mutta yleisellä tasolla. |
Gt radialista ainaki ihan hyvät kokemukset, vajaa 10tkm nyt huilattu, maastoajoa hyvin vähän mutta huonoja teitä paljon. Yllättävän hiljaiset on ja uskaltaa ratistaki päästää irti, 205R16 lisuilla ei uskaltanu. :D
|
Elikkäs tällä hetkellä näyttäisi siltä, että offipalstan suositus olis bfg:n mt.
Entäs sitten tämä general grabber? jostain luin, että hyvä olisi umpilumella ja talvella muutenkin, mutta sitten taas, että ei kestä tuota sepeliä? Nexenistäkään ei tunnu oikein tietoa löytyvän, kellään kokemusta? GT radialistakaan löydä oikein mitään, mutta olisi kyllä hinnalleen kilpailukykyinen, ku olisi kuitenkin alle 100€ kappale. Syy miksi uusio renkaat on siirretty mappiin Ö on yksikertaisesti se, että ne eivät kestä ku vuoden verran ku on alla kesät talvet. |
Lainaus:
Onko mikolla ollut talvellakin nuo alla, vai pelkästään kesä käytössä? Mikolta vielä sen verran, että uskallatko sanoa meneekö yli 50tkm rikki yhdellä sarjalla? |
Lainaus:
Jonkunverran on kulunu, pitäis käyttää mauseria ku muistais, mutta en puhu nyt useista milleistä, kulmat ei kuiten ole vielä nappuloista pyöristyneet yhtään. Luulen, että tuo 50tkm menee rikki. |
Lainaus:
Toki uusi on uusi ja uuden takuulla eikä se viallisen rungon riski ole yhtä suuri kuin uusiokumeilla. Eikå välttämättä hinta erokaan ole merkittävä jos vertaa rengasliikkeen hintaa uudelle kumille ja nettioffikaupan hintaa pinnatulle. Itelle tullee seuraavaksi kierros km2 : sia koossa 35/12.5-15... |
Ääni STT:lle, kestää hyvin ja pitää kesät/talvet.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Minkä painoinen auto sulla on? Ainakin pajero oli aivan pulkka mudterraneilla talvella,kesällä ehdottoman ok.
Nyt mulla 3500 chevy pick-up paripyörä takarenkailla ja m/t toimii jotenkutn jos ei mitään äkkinäistä tule vastaan talvella. Ajettu 45 th/5 v. ja vielä sentti pintaa mutta nappuloiden väleistä halkeilleet ja kumi tullu kuivaksi/liukkaaksi. Seuraavat on noi km2:set,jos talvipito ois parempi.Käyttö 70 maantie ja 20 hiekkatie 10 poistieltä. Siis pointti oli että kevyessä autossa toi m/t on talvella pulkka,mutta kantavuuksien ylä rajoilla välttävä. Niin ja kokona on 255/85-16 |
cooper stt sanoisin kanssa,erittäin hyvät kokemukset oli 35" just tilasin uudet 33" taas toimii metässäkin ja hyvät tiellä eikä tosiaan kulu nopeesti
|
Täältä ääni BFG MT KM2:lle, kelpo rengas talvellakin kun pitää järjen kädessä, soralla ja maantiellä on MT:ksi suorastaan hyvä. Itse asiassa, ainakin Jeepissä rengasmelu mutikoilla asvaltilla on pienempi kuin äiteen vm. '11 Golf Plus ensiasennusrenkailla :D
Noi tuskin on kovin painavaan autoon tulossa rengaskoosta päätellen, 235 leveä pitänee aika hyvin kuitenkin talvellakin.. Oma kulkine painaa ~2000kg ja hyvin pärjännyt 32 x 11.50 renkailla pari talvea. |
Lainaus:
|
Elikkä siis auto euroopan mallin Ford Ranger, johon tämä rengas tulee..
Millaisia kilometrimääriä on porukka päässyt tuollaisella mk2:lla? Cooper STT myös vaihtoehtona kiinnostava äkkiseltään tuohon kokoon vaikea löytää, tai ainakin viime yön googlailujen perusteella. 570 löytyi nyt halvimmillaan tuo mk2:nen netin ihmemaasta. Kenelläkään tosiaan ole kokemusta tuosta Grapperista? Insan uusio rengas sarjoja oli ne mitä ajoin loppuun. toiset oli saharat ja toiset oli traction trackit. Tuota traction trackin veroista menijää ei minulla ole toisia ollut. Melutasohan noissa oli aivan uskomaton. Tuli vielä mieleenmi, että millainenhan tuo cooper s/t rengas olisi? |
30" vastaa suurinpiirtein tuota kokoa. Löytyypi vaikka kuin esim. http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/29142623090
|
Omat kokemukset kertoo että tuo KM2 on oikeinkin hyvä rengas tielle,ainakin oman pajeron alla,autohan vaikuttaa myös paljon renkaiden meluun ja erimerkkiset/malliset auto käyttäytyy erillä tavalla samoilla renkailla,myöskin KM2 on hiljaisempi kuin entiset Humpuukin DynaproMT,pito talvella parempi,eihän tuo talvi rengas ole muttei niin huono kuin monet antaa ymmärtää.
Cooperissa on varmasti lujempi kylki,BFG:llähän se on kuin kumpparin varsi verrattuna moneen muuhun merkkiin. |
Lainaus:
Lainaus:
Talvikäyttöö ajatellen paljon parempi kun mikään muu aiemmin mainittu, kyljet tosin kepeemmät mitä esim. tuossa Cooper STT:ssä. Ite tykänny tosi paljon, hiljaisemmat ja keveämmät kuin STT:t. S/T:lläkin ajellu n. 30 tkm, ei mitään erua STT:hen verrattuna ja pliisumman näköiset/maastopito heikompi ja ohuemmat kyljet. |
Lainaus:
toimitus ajat maksut yms. Tuota kappale hintaa en oikein ymmärtänyt ku 110€ 3 yksikkö ja 114 4 yksikköä. Miten tuo pitäisi nyt oikein ymmärtää? 235 STT:tä oli vain 3 kappaletta jäljellä ja korkeampi hinta kuin tuossa 30x9.5r15:ssa Miten meneeköhän tuo 9.5 6,5" leveälle vanteelle? ku eikö tuo kuitenkin ole aavituksen leveämpi mitä 235:nen ja vastaavasti hieman korkeampi? |
all terrain
Lainaus:
|
Elikkäs siis valinta tuli tehtyä alkuviikosta.
Tilaukseen lähti bfg:n mt2. |
Lainaus:
Kyselit tossa aijemmin kulutus kestävyyttä, niin kolmatta kesää alla, abaut 20k takana asfalttia ja tönärillä joutuu minimaalisen kulumisen vararenkaaseen nähden todentamaan. Joskin ne kyllä elämää kevyemmän kulkimen alla, eli Jimnyn. Saattaapi olla että tuossa kone kaipaa ensin uusia renkaita kuin kesävanteet... Ehe-ehe... |
Lainataanpas topiccia...
Tuli ostettua Suzuki Grand Vitara jossa on kohta vaihto kunnossa olevat normaalit kesärenkaat. Maasto ajelut kiinnostaisi joten jotain nappulamaista rengasta pitäisi saada alle. Jonkinlainen kompromissi pitää tehdä kun ajoista noin 60-70% maantietä ja loput sora-,hiekka-,peltoteitä ja peltoa. Rengas koko on nyt 225/70 R16 jota voi vähän leventääkkin. Millaista rengasta suosittelette? |
Lainaus:
|
Löytyskö suosituksia tohon ylempään kirjoitukseeni?
Mites esim.Nokia Rotiiva tai BFG Mud Terrain T/A KM2? |
Lainaus:
|
Mites BF Goodrich All-Terrain T/A KO tai Goodyear Wrangler MT/R? Kokemuksia?
|
Lainaus:
|
Tommosella käytöllä laittaisin BF allterrainit .
|
Tilasin tuos jokuaika sitten katurenkaiksi hankook dynapro atm:mät, ei ole vielä alla mutta kerrotaan kokemuksia kun pääsee koeajaan.
|
Miten niin erillaiset?
Tuleva koko tulee ilmeisesti olemaan 235/70 R16,kun kaarissa on tilaa isommalle kun 225. Yllä mainittuja saa molempia tossa 235 koossa. |
Lainaus:
|
En muista mikä oli kysymys, mutta Maxxis ja Toyota :P
|
Millaisia kokemuksia täällä on BF Goodrich All-Terrain T/A KO renkaasta? Varsinkin melu ja kulutus arveluttaa...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Itsekin rengaskauppoja suunnitellu, oon nyt puntaroinu Toyo open country A/T vs. Cooper discoverer STT välillä :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Beeäffä MT:t alla tällä hetkellä, hyvät renkaat uutena mutta nyt ku ne on kulunu nii pitää kyllä nii karseeta mekkalaa että pitää kokeilla jotain muuta välillä. Onko kellään ollu tollasia toyon kumeja? näyttäis vähän avonaisemmalta kuin ihan perus aateet, mutta selvästi enemmän maantiekelpoisen näköiset ku perus mutikka. kuukle kuvista pääteltynä aika vähän kulutuspintaa??? |
Itte olen viimeaikoina hankkinut kokemuksia karkeammista renkaista kun Insa Sahara 235/85/16 on Hiluxissa takarenkaina ja vanhat Hakkapeliitta LT:t edessä.
Tällä hetkellä kun on kaksi autoa ajossa, niin tällainenkin ratkaisu on ihan jees. Vanteissa on eri offset ja se tässä mun autossa vissiin tekee vähä uraherkkyyttä. Vaikka erilaisista renkaistakin voi sitä tulla. Kyllä tääkin testailu on aavistuksen verran virittänyt rengasmakua karkeampien renkaiden suuntaan mutta jos olis vaan yksi auto käytössä, vois olla, että taas päätyisin johonkin LT Hakkapeliitat kesä- ja talvirenkaana linjoille. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://www.fourwheeler.com/how-to/wh...x4-tire-guide/
Four Wheelerin listausta renkaista ja niiden ominaisuuksista. Jos helpottaisi jonkun valintoja. |
Lainaus:
tai 285/75 r18 |
Kysytääs ny viä neuvoa foorumilaiset. Tällä hetkellä alla 2016 rangerissa on 255/70/16 vakiorenkaat. Maastokesärenkaita olen ostamassa. Bf Goodrich mud terrain tai vastaavaa..
Hyvä olisi jos niillä saisi korotettua vähän maavaraakin. Mikä koko olis hyvä 16 tuumaselle vanteelle ja joka mahtuu vakioautoon hyvin. Leveyttä en halua oikein kasvattaa kun rupee ottaan kiinni helpolla. 235/85/16 olis mielessä jos mahtuu... Mikä koko tuohon kannais laittaa et vähä maavara nousis ees? Kiitos. |
Sivu luotu: 03:36 (GMT +2). |