![]() |
|
Tomcat:in pientä fiksausta
1 Liiteet
Siis nyt pääsee ajeleen, mutta voihan sille vielä tehdä vaikka mitä. Toivottavasti kellään ei oo ton nimistä.
|
osa meistä muistaa muutaman vuoden takaa suunnistuskisoista orange rover in, vaan taitaa olla jo kuopattu, eli R.I.P.
tuskin loukkaa tekijänoikeuksia ;) oliks tää muuten se tomcat ? lisää kuvia kiitos ... |
2 Liiteet
Lainaus:
|
4 Liiteet
Purkamisestahan se projekti sit alkoi. Vanhan irtonaisen maalin hiontaa ja ferreksiä pintaan.
|
4 Liiteet
Sama sisäpuolelle. Vanhat sähköt hittoon, maalia pintaan ja kojelaudan suunnittelua.
|
10 Liiteet
Uutta väriäkin saatu pintaan, rauta sai hieman sinisemmän värin kuin ennen ja koripaneelit päätettiin pitkän pohdinnan jälkeen maalata oranssiksi. Autossa oli hyvät paikat vinsseille, sinne hommattiin Runvan nopeet (eihän se taakse meinannut sopia millään, mutta uudet ruuvinreiät ja mahtu just ja just. Panssaria ohjausvarrelle myös.
|
Lukkoja?
Onkos lukkoja jo muuallakin kuin ovissa?
Voisi noin kevyen olonen laite kulkea mukavasti kun joka pyörä vetäisi samaan aikaan?? Hieno laite! t. Ismo Ämmä |
Komiaa työtä, on siinäkin jokusen tunnin saanut askarrella:) Siisti talli teillä:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mitäs maalia käytit ja millä levitit?
t. Kaitsu |
Lainaus:
|
Sähkötyöt
10 Liiteet
Sitten olikin sähköjen vuoro. Hituvirta suojaputkiin ja jatkokset ja liitokset jakorasioihin. Voimavirta suojaputkissa keskikonsolin sisällä. Akut takana riittävän suurin päävirtakytkimin. Konsolin päälle sähköpääkeskus johon ECU, releet, ja sulakkeet. Sähköpääkeskukseen tein diagnostiikan ledeillä, on helpompi etsiä mahdollista vikaa kun näkee mihin se sähkö menee. Sit tietysti niitä valoja vähän sinne sun tänne.;)
|
Kojelauta
10 Liiteet
Seuraavana projektina olikin sitten se kojelaudan teko. Autossahan ei koskaan ole tommosta turhuutta ollut. Peltisepältä pala alumiinia ja kanttikoneessa mutkalle. Sieltä täältä paloja pois että mahtuu paikalleen. Reikiä katkaisioita, merkkivaloja, ilmasuuttimia (lämppäriäkään tässä ei oo koskaan ollut, mutta nyt on, siitä myöhemmin), ja mittaria varten. Rupesihan se siitä pikkuhiljaa valmistumaan, ensimmäinen sovitus, sieltä täältä vähän viilausta ja sopihan se sitten. Öljynpaine valoksi valitsin tuommoisen näkyvämmän mallin. Vielä päädyt paikalleen ja se on siinä, paitsi tietysti tuulilasin pyyhkijän moottori ei mahtunut sisään, siksi tuo toinen pääty on noin taiteellisen näköinen, kun piti sille hieman kaivertaa kurkistusaukkoa.
|
Lainaus:
|
tää on kyllä maGee !
kerros välillä, mites tuo on maahantuotu / katastettu ? ilmeisesti alunperin saarivaltakunnan kamppeita (niinhän ne kaikki joo joo) kun ratti on väärällä, tai siis oikealla puolella ? |
Lainaus:
|
vaihteisto
2 Liiteet
Vaihtelin vaihteistoon öljyjä ja säädin hieman kepin liikerataa, niin huomasin tuon kepin läpiviennin olevan hieman huonossa hapessa. Parista paikasta kyselin, mutta eipä löytynyt. Leikkelin sit alumiinista tommosen, mut kun en ole hitsari niin sellanen piti etsiä. Ei sit Sysmästä alumiinin hitsaajaa meinannut löytyä, löytyihän se sit lopulta ja tommonen siitä sit tuli.
|
Lainaus:
EDIT: Ja hyvältä näyttää muutenkin projektin eteneminen. Olispa itelläkin tollanen talli niin hommat etenis rivakammin! :cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kemppilukko
7 Liiteet
Auton mukana tuli pari ylimääräista tasauspyörästöä joista yksi Kempattu, niin pitäähän sitä kokeilla. Ei muutakuin vetarit irti ja tasauspyörästöä irroittamaan. Takapyöriä siinä pyöritellessäni huomasin että toinen takapyörä pyörii nykäyksittäin, laakerit auki ja olihan se sisempi laakeri sökö. Tilasin sitten molemmat laakerit uusiksi, ja sen ehjän jätin hyllyyn jospa sitä joskus vielä tarvii. Kardaanin irroitin perästä ja laskin lattialle vaihteistosta roikkumaan, vaan eipä taipunutkaan takaisin. Eikun kauppaan taas ja uusi ristinivel tilaukseen. Valmistuihan se sit lopulta, ja onnistuneen asennuksen kunniaksi palkitsin itseni päivittämällä samalla nuo renkaat.:)
|
Joustoja
3 Liiteet
Pitihän sitä vähän kokeilla kuinka nuo uudet pyörät mahtuu tonne lokariin. Hyvin mahtui, ja samalla tuli mitattua nuo joustotkin, 60 senttiä ilmaa renkaan ja maan välissä, kun kolme pyörää on vielä maassa. Juu juu, ei mikään super, mutta näillä leikitään ensiks, katotaan sit mihin se ruokahalu kasvaa.:rolleyes:
|
Pyöränkeskiö
1 Liiteet
Ei kellään ois tommosta ylimääräisenä. Pitäis tohon ohjauspyörään saada keskiö, ja tollasesta tulis tosi siisti.
Siis tota muoviläpyskää etsin. Sais tossa keskellä rattia ammottavan reiän tukittua tolla. |
Lainaus:
Mikäs moottori tässä on? Mikä tämän vuosimalli mahtaa olla? Onko orkkis ECU päivittymässä megaruuttaan tms? Miten tuo kori olis antanut mahdollisuuden siirtää ratti "oikealle" puolelle, ja onko se ylipäätään sallittua (siis että pysyisi kilpien välissä)? |
Lainaus:
|
Panssarointi
11 Liiteet
Sitten piti ruveta miettimään arkojen kohtien suojausta. Perät ja vaihteistot autossa olikin jo panssaroitu. Ensimmäiseksi tein/teetin eteen panssarin suojaamaan ohjausvartta ja ohjausiskunvaimenninta. Seuraavaksi putkitin tukevalla putkella takatukivarret. Viimeiseksi tein/teetin raidetangolle suojan. Tukevalta tuntuu, panssareiden alta voi huoletta tunkata. Auto on saanut myös katon, lokasuojat, ja konepellin.:)
|
Lämmityslaite
7 Liiteet
Lämmityslaitettahan tässä ei ole koskaan ollut, niinpä sellainen täytyi siihen tehdä. IKH:lta raktorin lisälämppäri, neljäasentoinen virtakytkin, ja raktorin suunnattavat suuttimet. Lisäksi sieltä täältä putkea letkua ym.ym. Osien asemointia ja toimeen. Itse lämppäri hantinajalkatilan yläpuolelle, siitä lämpöputket jalkatiloihin ja kojelautaan. Ilmanotto vasempaan lokariin (noihin pitäis vielä jotkin hatut kehittää, ettei satais sisään), ja kolmitiehana nesteenkierron säätöön. Hanan asensin tulipeltiin, sisältä näyttää hienolta vaan hieman oli ahdas paikka konehuoneen puolelta. Omasta mielestä hyvä tuli, mutta pakkaset näyttävät lopullisesti onko siitä mihinkään.:)
|
Valmis, toistaiseksi.
6 Liiteet
Tollainen siitä sit tuli. Kiitoksia kaikille kiinnostuksesta ja kommenteista, sekä projektin aikana neuvoja antaneille palstalaisille. Valmiiksihan tuo ei todellisuudessa tule koskaan, vaan kokemus näyttää mihin siitä on. Otan mielelläni vastaan parannusehdoituksia ja ideoita. Päivitän tätä kuvakertomusta kun jotain muutoksia tapahtuu. Toivottavasti tavataan tositoimissa. T:Harri
|
On kyllä hyvällä maulla rakenneltu laite. Land Lover ton nimeksi olisi pitänyt laittaa.
|
Lainaus:
|
Melko yllätys minulle ettei Tomcatissa ole vakiona tasauspyörästön lukkoja?:confused:
Vai onko se alunperin tarkoitettu lähinnä aavikkorallityyppiseen ajoon? |
Juu, ei ollut tässä muuta kuin toi viscolukko jakolaatikossa. On alunperin tehty hieman nopeampaan ajoon, jossa toi lukkojen tarve on aikapaljon pienempi kuin tuolla metsässä möyriessä
|
Siistisi rakennettu auto ja hyvä väritys.
Tuo pohja panssarin kiinnitys on näppärän näkönen ratkasu mutta tuo ohjaus varren panssari näyttää melko hepposelta. ettei vaan olis varressa kiinni sitte ku kiven päälle tipahtaa:confused: |
Lainaus:
|
kutonen hardox särmättynä on oikeasti jämyä - siitä voi vaikka vinssata - ei välitä mitään ...
= pomminkestävä http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-angry021.gif |
Lainaus:
|
Ohjausvarsi
3 Liiteet
Tommoset lähettivät Liedosta mulle. Olihan tuo autossa kiinni olevakin vielä ihan Ok, mutta joku oli hitsaillut vahvikkeet siihen kiinni, joten ei liene tieliikennekelpoinen. Asennushan olisi ollut helppo ja nopea, mutta pitihän sitä vähän tuunata. Siihen vielä tuo etupanssari paikoilleen, sieltä se nyt panssarin reijstä pilkistelee.:)
|
Tukivarrenkorvakkeen vahvistusta.
8 Liiteet
Lopella tuli kivi tukivarrenkorvakkeen tielle, kivi oli vahvempi ja korvake antautui osittain,:D eikä ollu eka kerta. Niinpä sille piti tehdä jotain. Korvakkeen takapuolelle 5 mm vahvikepala ja viistoksi muotoiltuna. Jospa se nyt osaisi väistää kivet kun ei ole "tartuntapintaa", vaan toivottavasti luiskahtaa kivien ohi. Tommonen siitä sit tuli, sama tuli tietysti tehtyä molemmille puolille.:cool:
|
Lainaus:
Onkos miten vaihdekeppi vaijerilla vivuilla vai "kiinteänä" laatikossa? Joku puheli, että kepin sivuttais liikkeen väärin päin muuttaminen auttaisi pienemmälle vaihtoon, eli lihasmuisti hakee pienempää jalan vierestä oli keppi kummalla puolella tahaan. Sopiva taustapeili keskelle koelautaa niin ei kuollutta kulmaa vasemmalta tulevassa risteyksessä enään ole :) Porukoitten ex-posti volkkarissa käytän ite auton omaa tausta peiliä vasempaan viistoon kattelemiseen kun töistä lähtiessä ja kylälle mentäessä mutkia on parikin missä viistoon pitää nähdä. Jos peilin asentaa kattoon niin sitä refleksin omaisesti tulee luultua taustapeiliksi tai sitten sen kääntää aina "vahingossa" taakse osoittamaan. |
Lainaus:
|
Syyshuoltoa
4 Liiteet
Nyt on kesä ajeltu, ja hyvä hetki aloittaa syyshuolto. Pikkasen irroittelin noita "paneeleja" niin on paikat hyvin esillä. Lopella viimeviikonloppuna antautui näköjään peilin lisäksi tuo raidetanko, uutta vahvempaa tilattu. Hieman myös peltivaurioita, hetken kun tuota naputtelee ja maalaa niin on parempi kuin uusi. Olinkin juuri korjannut Area 51:sessä menneen toisenpuolen takakulman. Huoltotauon päätarkoitus olisi saattaa tuo rusahteleva vaihdelaatikko toimivaksi, mutta katsotaan mitä kaikkea tuossa tulee päivitettyä, niistä myöhemmin.:cool:
|
Vaihdelaatikko
4 Liiteet
Nonnih, sitten olis se vaihdelaatikon irroitus. Hieman pelotti tuo irroitus yksinään, mutta hyvinhän tuo tuolta putos. Saas nähdä kuinka saan takaisin.
Huomenissa täytyy vähän yrittää kurkaa sisälle ja kattoo mitä kaikkee tarttee tilailla.:rolleyes: |
Vähänhän se kieltämättä jotain helmasuojaa tarviais, mut taitaa olla vähän haastava ainakaan suoraan koriin laittaa? Ainakaan perinteisiä palkkihelmoja :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vaihdelaatikko
4 Liiteet
Vaihdelaatikko purettu, mitään katastrofaalista ei löytynyt, synkkapyörät veteli viimesiään, kakkosen synkkapyörässä ei enää mainittavia hampaita ollut, laatikon öljypumppu veteli viimesiään. Laakerit ja rattaat oikein hyvässä kunnossa. Mutta kun tuli ostettua master rebuilt kit niin vaihtoon menee kaikki laakerit ja synkkapyörät, kuten myös öljypumppu. Samalla laatikolle tulee cooleri niin pysyy lämmöt kurissa. Jotain jännää tolle vitoselle on tehty, kun siihen sopivaa synkkapyörää ei löydy (Roverin mallistosta). Dremelillä vähän pienentelin ulkokehää, niin jo saatiin sopimaan. Vielä shimmaus ja laatikko kasaan.
Tuli toi Lopella menny helmakin oiottua, väriä pintaan ja menoks. Samalla kun tuo kardaanitunneli oli tyhjä niin tuli askarreltua tolle pakosarjalle lisää tilaa, jännä nähdä oisko tosta "kyhmystä" jalalle lepuutustuki vai onko väärässä paikassa, no sit näkee kun penkki on taas paikallaan ja voi sovittaa.:) |
Lainaus:
EDIT: Ja kait sä laitat sen kytkimen HD haarukan sinne nyt samalla myös? |
Lainaus:
|
Helmaan koviketta
4 Liiteet
Jäi toi vaihteisto remppa pienelle tauolle kun ei ollukkaan kaikkia sopivia shimmejä. Kun oli tota aikaa niin tommoset ilmesty tonne helmaan. Kaipa toi tyhjänpäällä (40 cm) oleva palkin takapääkin kestää, kun tuli tehtyä 5*50*100 palkista. Painoa tuli noin 30 kg lisää:mad:. Täytyy varmaan kuskin alkaa laihduttaan:D.
|
Taas lähti vähän käsistä
3 Liiteet
Piti maalata nuo palkkihelmat. No siitähän se laajeni vähän rungon puolellekin. Ennenkuin huomasinkaan oli myös etuakseli purettuna ja maalattuna. Eihän ne sitten enää näyttäneet hyvältä nuo tukivarret ja kardaanit, eli väriä pintaan. Tulis äkkiä ne vaihteiston loput osat, ennenkuin toi on purettuna koko kikotin.:cool:
|
On kyllä siistiä jälkeä ja TODELLA SIISTI TALLI:eek::eek::eek::eek::eek:
|
Erinomaista työnjälkeä tallin siivouksessa tosiaan.
Vai onko tää valokuvausstudio johon kamppeet tuodaan pajasta filmattavaksi :) |
Oon käyny paikan päällä ja kyllä se ON oikeasti siisti ja tilava. Ei voi muuta kuin hattua nostaa :D
Ei mulla meinaa pysyä ikinä siistinä, tosin se on niin pienikin ettei mahu juuri mitään tekemään - ainakaan jos auto on sisällä :mad: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Pientä puuhastelua
6 Liiteet
Siitä etuakselista tuli niin hyvä että rupes toi takaakseli näyttään ihan hirveeltä, irtihän se piti ottaa ja aloitella sen putsausta ja maalausta. Vaihteistokin tuli viimein valmiiksi, odottelee tossa paikalleen nostamista. Etuakselin laitoinkin jo paikalleen, sai noi kääntökuulat uudet tiivisteet, saas nähdä koska taas vuotaa. Vaihteiston cooleri tuli sit laitettua tolleen, letkut on vielä kaupassa, mutta kun toi vaihteisto on paikoillaan niin täytynee vähän mittailla ja hakea letkut pois.:cool:
|
Vaihteisto paikoillaan
5 Liiteet
Tuli sitten viimein nostettua se vaihteisto paikalleen. Takaakselikin tuli maalattua, on muuten aika homma ton akselin siivous, pitäis olla kunnon hiekkapuhallus vehkeet. Maalaaminenhan lähti taas käsistä, laajeni tonne A linkkiin ja venakopankansiin (hiukka maalisumua tossa kuvassa). No nätiltähän ne tuolla konehuoneessa näyttää, tuli myös ne vaihteiston coolerin letkut laitettua paikoilleen.:cool:
|
Ja oranssi edelleen Miranolia(ko)?
|
Lainaus:
|
Bensaa ja jarrua
5 Liiteet
Oli nuo bensalinjat vedetty ihan vaan letkulla, niin päätin taivutella hydrauliputkesta uudet, ovat nyt ehkä hieman asiallisemmat, eivätkä lepata alustassa nippusiteillä kiinnitettynä. Samalla poistin takapäästä jarruletkut jotka olivat satuloista suoraan runkoon. Toll viissiin väkästelin uudet tilalle, nyt toivottavasti ovat paremmin suojassa, eivätkä ainakaan ulosjoustoissa lopu kesken.:D
|
Lukkoja
10 Liiteet
Joulupukki kävi vähän etuajassa (vai oliko se myöhässä):). Kompuran mä survasin tonne apparin selän taa, siinä se kivasti surraa korvan vieressä, mutta en raaskinu pihalle laittaa, on nyt suojassa kuralta, vedeltä, ja kylmältä. Ilmalinjat vetelin näkysälle kaikki, samalla tonne takaperälle uusi huohotin, tuli nyt vähän korkeammalle. Sähköt otin suoraan vinssien pääkytkimeltä, vetäsin samalla tohon jalustaan niittimutterit niin on toi kytkimen irroittaminen ja takaisin laitto helpompaa kun ei tartte niitä muttereita sohraa. Kompuralle en laittanut omaa kytkintä ollenkaan, ajattelin että ainahan mulla on vinssien päävirrat päällä kun lukkoja tarttee. Lukkojen käyttökytkimet laitoin tohon pääkeskuksen päälle, käyttökytkimet ohjaa suoraan paineilmaa, niin ei tarvinnu solenoideja eikä sähköisiä katkaisioita. Siinähän ne nyt odottaa paikalleen pääsyä.:D
|
Mistäs virran suuntaus katkaisija ja paljon kustansi
Iso talmu-sumari koelaudassa taitaa olla kai lataus? |
Itse taas kytkin vahingosta viisastuneena kompuran niin että virrat on joko vinsseillä tai kompuralla, eli (vinssit)ON-OFF-ON(kompura) kytkin
TML Trophy 2007 jäi 8 tuntia ajamatta kun laturista korkkas diodi kompuran pärähtäessä käyntiin samalla kun vinssas, kolmas sija sieltä silti tuli. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tämä bongattu tänää Hartolassa! Mukavasti pörähteli kun olin j-p vastapäätä nostokorissa kuuntelemassa:D
|
Lainaus:
|
Apuva !
2 Liiteet
Neuvokaas vähän, miten ootte toteuttaneet LR tuotteissa ton takatukivarren kiinnityksen. Elikkäs viimeviikonloppuna Lopella taas "hieman hipas kiveä" ja taas on takaakseli vinossa. Sitä on nyt kolme kertaa korjattu ja aina vahvistettu. Mitä seuraavaks?
|
meneekö liikerata ihan vituiks jos nostaa vähä ylemmäs koko kiinnityspistettä.?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
onkos lämpöjenkaa mitään ongelmaa vai onko kiertovesipumppu/tarviiko?
|
Lainaus:
|
Pientä viilausta
12 Liiteet
Rupes toi ovenkahvojen ostaminen kyllästyttään, niinpä päätin hieman virtaviivaistaa tuota ratkaisua, oven avaaminen ei ehkä yhtä helppoa kuin ennen, mutta eipä ole enään jäänyt puihin kiinni.
Niinpaljon joudun tota vinssaan:D että pitihän ne vinssin käyttökytkimet tehdä myös sisälle. Keskimmäinen on virta vinsseille, ja reunoissa etu ja taka vinssit. Turvallisuussyistä tein myös rosterista tollaset kaaret kytkinten väliin ettei vahingossa kelaile. Se Joku:eek: on taas kolhinu noita etulokareita, niinpä pientä vasarointia ja maalaus ja taas kehtaa mennä mettään. Poistin samalla nuo muoviset rapakaaret kun jäivät aina jokapaikkaan kiinni ja tuli kiinnikkeet niitteineen lokarista läpi. Saas nähdä kuinka nyt kura lentää sisään. Samalla kun nyt hipistelin niin tutkin mistä johtuu yli satasen vauhdissa alkava jyrinä, ristikoita epäilin mutta kardaanihan siellä on jäljistä päätellen osunut pohjapanssariin ja on vajaan sentin mutkalla, yllättävän vähänhän tuo äänteli, vika kuitenkin mielestäni merkittävä. Hyviä vinkkejä korjaajasta otan mielelläni vastaan. Että tämmöstä tälläkertaa, hyvää kesää kaikille:) |
Takaakselin huoltoa.
9 Liiteet
Survasin sit ton takaaksulan senverran huolella kiveen, et ratkes ton panssaribanjon hitsaussauma.:( Öljyähän se sit tietysti rupes tiputteleen, ja oli hitsuuteltava kuntoon. Näkyi tuo sauma pitävän, niin uutta väriä pintaan ja kasaus uusin laakerein ja stefoin. Asennus takaisin auton alle, ja taas on parempi kuin uutena.:) Ton maalin kuivumista odotellessa tekasin 6 kg:n sammuttimesta tommosen öljyntäyttöpullon, kyllä nyt menee ölpät liukkaasti periin ja vaihteistoihin.:D
|
Mites toi on toteutettu toi sammutinviritys? Mistä ölpät sisään ja liitetäänkö siihen paineilma johonkin?
Mulla olis kans yks 6 kilonen jota ei saa enää iän puolesta leimattua... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Syyshuoltoa osa1
7 Liiteet
Torrolla ajellessa hajosi sitten murros (kivaa, edestakaiset matkat lähes 500 km ja offia 100m:eek:), rikkoi sitten myös kääntökuulan, yläolkatapin, ja tietysti vetarin. Akseli purkuun, osat pesuun, ja tilaus saarille. Tein sitten sellasen perushuollon ja uusin molemmat kääntökuulat ja murrokset, kaikki laakerit ja stefat. Oli mukava kasata putsattua ja maalattua akselia uusilla osilla. Taas tuli parempi kuin uutena, ei pitäisi ainakaan akseliongelmia olla vähään aikaan (jos ei sit katko vetareita tai riko murroksia:D). Niin ja siinä maalinkuivumista odotellessa huolsin noi vinssit, hyvässä kunnossa olivat, vaikka on välillä upotettukin.:)
|
Öljyntäyttöpullo
1 Liiteet
Lainaus:
|
Syyshuoltoa osa2
6 Liiteet
On tuo ohjaussimpukka saanu joskus ihan huolella kipeetä, vasemmalla ääriasennossa väljää ratinkehällä reilu 5 cm, muissa asennoissa ihan normivälykset. Niinpä vanha simpukka irti, ja hyllystä tarkistettua ja vuotamatonta tilalle. Mutta kun en tiedä kuinka kauan on hyllyssä majaillut niin päätin uusia tiivisteet. Täytyihän sitä sit vähän tuunatakin.:D
Tuon ohjauspylvään alapään laakerissa on ollut hieman väljää, niin päätin tarkistaa sen. No sehän oli poikki koko pylvään ulkovaippa tuosta kasaanpainuvan alueen yläpäästä. Rabbitilta sain uuttakäytettyä tilalle, mutta sehän oli alapäästä parisenttiä lyhyempi. Hiukan teetti ylimääräistä jumppaa että sai sopivaks. Eikä se vielä siihen loppunut, vaan purkamisen yhteydessä huomasin ohjausakselilla olevan ristinivelen jumittelevan, ja vaativan ylimääräistä huolenpitoa. Siellä ne nyt on kaikki osaset paikoillaan ja odottelee koska päästään taas paikkoja rikkomaan. |
Lainaus:
Mulla olis MOD kaupasta defen hd kääntövarret RHD versiosta, kun ostin etuaksulan sieltä. Ilmottele jos tarvetta, kun täällä nuita RHD autoja ei ihan kauheesti ole. Hinta ei oleongelma, aika on kun rauta alkaa ruostumaan...:):):) |
Lainaus:
|
Syyshuoltoa osa3
8 Liiteet
Vähän taas peltitöitäkin, etulokareiden pientä oikomista ja tuon takapellin vaihto. Tuo vanha peräpelti oli jo muutamaankertaan oiottu, ja kun se oli alunperin tehty galvanoidusta pellistä niin eihän siinä maali pysynyt. Irroittelin sen paikaltaan ja hankin uuden palan 2mm jäykästä alumiinista. Vähän reikien tekoa ja sovitusta, maalia ja hyvä tuli taas, vielä kun Emäntä (hän kun on meistä se taiteellisempi:)) kirjailee ton Orange rover:in tonne taakse niin valmista tuli. Niin ja sit tietysti maalin kuivumista odotellessa laitoin noi moottori ja vaihteisto öljyn coolerit tolleen vähän fiksummin.
|
Etulokasuojia
9 Liiteet
Rupes tuo ainainen etulokareiden offin jälkeinen oikominen kyllästyttään, jotain vahvempaa sinne pitää saada. Kaupasta hieman putkea, putkentaivutin, ja hitsuutteleen. Siitä se rupes muotoutumaan, ensin kehikko, sitten valojen paikat, ja valot ja vilkut, vähän alumiinia, ja nythän siitä jo näkee mikä siitä tulee. Samalla korjattiin nuo Lopella siipeensä saaneet kattokaaret, tehtiinkin niistä vähän virtaviivaisemmat.
|
Tossa ekassa kuvassahan oli jo hyvän näkönen ja valmis vaihtoehto eli lokari veks kokonaan?:cool: Onhan se tietysti roovverin näkönen ton lokasiiven kanssa ja työnjälki on kyllä hyvän näköistä!
|
Lainaus:
|
Kanttausta
3 Liiteet
Tänään piti sitten opetella vähän kanttausta. Hirveesti ei oo noita peltipuolen työkaluja, mutta päästähalkaistu pultti, pieni alasin, ja vasara löyty. Eli ton lokarin pyöräaukkoon pitäis saada kantti lokasuojalevikkeen kiinnittämistä varten. Kyllähän se siihen syntyi, ja levikekin istui mukavasti paikalleen. Että tällästä tänään:)
|
Siitähän tuli hyvä! :D
|
Lainaus:
|
Lokasuojan nypläystä
6 Liiteet
Tänään piti sitten tehdä tuon lokarin kansi. Kuviosahalla pala irti plootusta ja rälläkällä reunojen siivous, vähän paikalleen sovitusta ja etureunan taivutus. Sitten piti tehdä nuo reiät lämppärin ilmanoton ritilöille, vingulla ja kapeanauhahiomakoneella upotus ettei ritilä törrötä tossa turkkialumiinissa. Tommonen siitä sit tuli, ei tartte enää tehdä kun toinen puoli, ja vähän maalata, ja,ja,ja:D:D:D
|
Minkäs paksuista turkkilevyä toi on? 3/5 mm ?
Pitäis kanssa merialumiinista leikellä omiin rakkineisiin. Kuviosahalla meni ok? Oliko joku erikoisterä? |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 15:01 (GMT +2). |
|