Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Pientä ehostusta. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111596)

Galder 05.06.2013 23:53

Pientä ehostusta.
 
Elikkäs laitellaan nyt tännekkin tätä pikku projektia joka etenee hitaasti vaihe kerrallaan aina kun on aikaa ja rahaa. Kaikkihan alkoi kesällä 2012. Ja katiskanahan on kaikkien alottelevien hitsareitten lempi auto. :D

Ja tästä lähetään.

Hommahan alko bensa suuttimien vaihdolla joissa olikin kiva etsiminen. (2 suutinta tiputteli läpi joista johtui huono käyntiin lähteminen ajoittain) Timanttitiskillä kertoi suuttimen hinnaksi 374€ kipale jolloin toesin että antaapa olla sitten.... Aikani etsiskelin ja tutkin niin sitten rupesi löytymään ameriikan mualta uutta palikkaa. 149,70€ kaikki 6 suutinta ja rahdit mukana.

Taka iskarin kiinnike otti ja repes irti pikku töyssyssä. :eek:
http://farm9.staticflickr.com/8004/7...5fc9439d_z.jpg
197 by Galder2, on Flickr

Pika korjaussätöstys. :cool: (Nyttemmin jo valmiina sorvattuna uudet tapit)
http://farm8.staticflickr.com/7098/7...de3e3a6a_z.jpg
001 (2) by Galder2, on Flickr

Sitten löyty tällänen pikku maalikuprun alta.... :p
http://farm8.staticflickr.com/7092/7...df70a717_z.jpg
030 by Galder2, on Flickr

Sitten jäin kesälomalle töistä ja oli aika aloittaa auton putsaus ja vähän tarkempi tutkiminen että mitä joutuu korjaamaan/vaihtamaan. (tehokkaita noi LG imurit) :D
http://farm9.staticflickr.com/8167/7...0df07f54_z.jpg
010 (1) by Galder2, on Flickr

Vaivan palkaks löyty tällänen lattiamaton alta. (Painettu allekirjoittaneen syntymä vuonna)http://farm8.staticflickr.com/7090/7...fe083e38_z.jpg
016 by Galder2, on Flickr

Jonkun edellisen omistajan korjaus yritykset. (paikat pehmeempiä kun ympärillä oleva tavara) :eek:http://farm8.staticflickr.com/7232/7...6a459eea_z.jpg
023 by Galder2, on Flickr

Sitten tuli vaihettua vähän terveempää tavaraa tilalle. Ei kaunista mutta vasta aloitellaan ja harjotellaan. ;) http://farm9.staticflickr.com/8019/7...7121dcb8_z.jpg
074 by Galder2, on Flickr

Ja näemmä oli omat hiekotus hiekatkin matkassa. (löyty helmakotelon sisältä)
http://farm8.staticflickr.com/7214/7...febfcb13_z.jpg
088 by Galder2, on Flickr

Ja sieltä löyty syy... Hyvin heittää hiekkaa kotelon sisään tosta ja samalla vettäkin.
http://farm6.staticflickr.com/5347/7...63840bf1_z.jpg
008 (2) by Galder2, on Flickr

Kiva ylläripylläri kun otti muovi levikkeet pois. :(
http://farm9.staticflickr.com/8157/7...d7fda771_z.jpg
017 (1) by Galder2, on Flickr

Sitte löyty toine kiva ylläri kun otti ovien verhoiluja pois. :mad: (kuskin ovessa penkin korkeudella)
http://farm9.staticflickr.com/8428/7...415e8a2c_z.jpg
038 (1) by Galder2, on Flickr

Sitte joutu jo paikkailee lisää kun kartturi rupes huutelee et jalat kastuu sateella ajaessa. (oli tossa nurkassa noin 8mm levyinen rako josta paisto päivä läpi)
http://farm8.staticflickr.com/7251/7...7a0b0fab_z.jpg
085 (2) by Galder2, on Flickr

Sitten tuli tekastua pikanen puskurin pääty kun muovinen himmeli oli ottanu ja hävinny johonkin.... :eek: (liekko jossain vastaantulija ikkunassa)
http://farm9.staticflickr.com/8293/7...c73079b9_z.jpg
082 (2) by Galder2, on Flickr

Samaan vauhtiin sitten potkin takaakin muoviset päädyt pois ja tein sitte tälläset.
http://farm8.staticflickr.com/7260/7...989193a0_z.jpg
084 (2) by Galder2, on Flickr

Sitten tuli käytyä rengaskaupoilla jyväskylässä. (Suuret kiitokset cros4wd pojille loistavasta palvelusta)
http://farm9.staticflickr.com/8442/7...f200fb6c_z.jpg
039 (3) by Galder2, on Flickr

Uutta putkea vaihtaessa tuli otettua toi ahdistin pois välistä.
http://farm9.staticflickr.com/8305/7...57eb7e1a_z.jpg
073 (1) by Galder2, on Flickr

Ja lisää ylläria kun tarkemmin tutkii. (kukaan ei ole kehdannut korjata tosta tankkaus putken alta) http://farm9.staticflickr.com/8442/7...757e2523_z.jpg
003 (8) by Galder2, on Flickr

Jotenkin ees liimattu umpeen. http://farm9.staticflickr.com/8177/7...b6f86db7_z.jpg
013 (4) by Galder2, on Flickr

Tässäpä nämä tapit joista jo aiemmin mainitsin. http://farm9.staticflickr.com/8085/8...6b611ef8_z.jpg
2013-02-13 15.15.55 by tuppre, on Flickr

Sitten rupesi tulemaan jo syksy ja kelit huononemaan niin oli aika vain rueta ajelemaan ja jättämään korjailut vain pakollisiin hajoamisista johtuviin korjauksiin. (joutuu ulko tiloissa laittelemaan)

Talvi ajeltiin ja leikittiin välillä kovastikkin ja säästeltiin rahaa ja tilailtiin osia valmiiksi seuraavaa kesää varten.

Sitten tullaankiin kevääseen 2013.

Ja auto nyt työn alla vaihdelaatikon ylivaihteen solenoidin hajoamisen myötä. Uusi osa tulee taas jenkeistä kun ei mitään järkea suomesta ostaa ton hintasta osaa (suomi 478€ usa 215€ sisältäen rahdin)

Ja tuossa talven aikana valmiiksi tilatut osat.
http://farm9.staticflickr.com/8121/8...29987074_z.jpg
2013-04-18 15.18.52 by Galder2, on Flickr

Ja sitten tuli puotettua toi tuki palkki pois paikaltaan. Ja olihan sitä hiekkaa siinä päällä.
http://farm9.staticflickr.com/8114/8...a66e04e9_z.jpg
030 by Galder2, on Flickr

Ja rupeshan sieltä löytyy jotain kovempaakin ainetta alta.
http://farm9.staticflickr.com/8128/8...2aee573c_z.jpg
045 by Galder2, on Flickr

Kiva kasa (paino about 5kg)
http://farm3.staticflickr.com/2813/8...6c912e27_z.jpg
075 by Galder2, on Flickr

Palkkia pois ottaessa ei katkennu kun 6 pulttia. :D niin tulipa sitten sunniteltua tollanen reikien kohdalle tulee kierteet.
http://farm9.staticflickr.com/8127/8...76ec6237_z.jpg
Vaiheloota2 by Galder2, on Flickr

Tuossapa sitten jo putsattuna ja maalattuna noita osia.
http://farm9.staticflickr.com/8262/8...7042410c_z.jpg
073 by Galder2, on Flickr
http://farm9.staticflickr.com/8259/8...fbfd508e_z.jpg
072 by Galder2, on Flickr

Maalin kuivuessa oli sitten aikaa tehdä jotain muuta. (Takapää ei ole tuon tunkin varassa nostettu akselia vain mukavammalle korkeudelle)
http://farm8.staticflickr.com/7420/8...10ef2848_z.jpg
030 (1) by Galder2, on Flickr

No hirveitä ei kerenny purkaa enää.

Ja sittempä valmis tuote tosta palkin kiinnikkeestä.
http://farm6.staticflickr.com/5448/8...f249aef6_z.jpg
002 by Galder2, on Flickr

WOHOO reiätkin satuu kohalleen. :rolleyes:
http://farm6.staticflickr.com/5468/8...f27c9797_z.jpg
003 (1) by Galder2, on Flickr

Ja siellähän se nyt sitten istuu...
http://farm8.staticflickr.com/7335/8...c942cbd3_z.jpg
011 by Galder2, on Flickr

Ja tässä vaiheessa tuli jenkkilästä vahvistusta että lähettäävät solenoidin suomeen mutta toimitus aika on 30 - 45 päivää..... :mad: Joten purkaminen jatkuu.

Puotimpa tankin alas.
http://farm4.staticflickr.com/3785/8...a24b05d3_z.jpg
020 by Galder2, on Flickr

Putsaus menossa.
http://farm4.staticflickr.com/3824/8...5ec3cafb_z.jpg
023 by Galder2, on Flickr

Ja uus väri pinnassa.
http://farm6.staticflickr.com/5333/8...d7c846f2_z.jpg
024 by Galder2, on Flickr

Oiskohan johtunu noista toi takapään oma elämä... :D
http://farm4.staticflickr.com/3816/8...0b5dca0e_z.jpg
040 (1) by Galder2, on Flickr

huomaatko eron. :p (ja taas erityis kiitos jyväskylän suuntaan. ei kerenny ees edellisiä ottaa pois kun uudet oli jo matkahuollossa)
http://farm8.staticflickr.com/7281/8...b59ca347_z.jpg
047 (1) by Galder2, on Flickr

Sitten iski toinen ongelma....
http://farm6.staticflickr.com/5452/8...c0bd62e8_z.jpg
012 (2) ilman rekkaria by Galder2, on Flickr

Varret nyt koulussa oottamassa sorvausta ja uutta holkkia.

Sitten päästäänkin putki hommiin......
http://farm4.staticflickr.com/3763/8...ae6089f6_z.jpg
IMGP9416 by Galder2, on Flickr
Ja välillä letkua...
http://farm8.staticflickr.com/7311/8...ecfda08b_z.jpg
IMGP9418 by Galder2, on Flickr
http://farm6.staticflickr.com/5325/8...5d35450b_z.jpg
IMGP9430 by Galder2, on Flickr
http://farm8.staticflickr.com/7292/8...15033188_z.jpg
IMGP9429 by Galder2, on Flickr
http://farm3.staticflickr.com/2829/8...a4229387_z.jpg
IMGP9431 by Galder2, on Flickr

Jonkun edellisen korjaus oksennukset.
http://farm8.staticflickr.com/7425/8...8963864d_z.jpg
IMGP9427 by Galder2, on Flickr

Ja reiän vieressä on reikä.
http://farm4.staticflickr.com/3819/8...a0ac00d2_z.jpg
IMGP9428 by Galder2, on Flickr

Hitsattavaa löyty melko paljon kun repi noi miljoonat vanhat putkenpätkät pois tuolta alta. Ei ole kukaan koskaan jaksanu ottaa pensaputkia pois et sais kunnolla hitsattua. Tursittu vähän sinne ja tänne.

Ja välillä oli jo tultava auton alta pois niin ajattelin että otampa noi etu levyt irti ja vaihdan. Kunnes....
http://farm6.staticflickr.com/5460/8...bb04b12c_z.jpg
IMGP9420 by Galder2, on Flickr

Rinkulat oli tossa kannessa vaseliinin seassa :eek: eikös noi pitäs olla tuolla akselissa kiinni eikä tossa. Ja eipä muuten lähteny noi 6 kulpa pultitkaan auki.

Ja nyt ollaankin nyky hetkessä ja laittelen taas tänne jotain kun jotain uutta tapahtuu.

Bj Andy 06.06.2013 06:22

Ei muuta kuin notta pysyypähän miggipoltin kuumana.

Jossain kohtaa koulutusta tulee semmonen juttu esiin että kaikenlaisia kiinniruostuneita pultteja on mukavampi käsitellä ennenkuin ne on väännetty poikki.

Eli malttia peliin ja pienelläkin kaasutoholla, hitsimällillä mutterin kylkeen, tms. Kikalla saattaa säästää ison vaivan kun jää osat ehjäksi.

Porvoon Hilma 06.06.2013 06:32

Tää on tosi mukava kuvakertomus, odottelen jatko-osien ilmestymistä :D

Galder 06.06.2013 10:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1013046)
Ei muuta kuin notta pysyypähän miggipoltin kuumana.

Jossain kohtaa koulutusta tulee semmonen juttu esiin että kaikenlaisia kiinniruostuneita pultteja on mukavampi käsitellä ennenkuin ne on väännetty poikki.

Eli malttia peliin ja pienelläkin kaasutoholla, hitsimällillä mutterin kylkeen, tms. Kikalla saattaa säästää ison vaivan kun jää osat ehjäksi.


Juu kyllä gourmet polttimella nyt lämmitelty pultteja. :D
Noi laatikon kannatin palkin kiinnitys kohat rungossa oli tarkotuskin vaihtaa/ehjätä. Nyt ahistelee noi napalukon 6 kulma pultit. :mad:

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...Gourmet-17612/

Galder 06.06.2013 19:15

Tänää oli sitten laiska päivä. :(

Jotain sai ees aikaseks.... (huom. lämmitelty on) Lähti jopa kaikki ehjänä irti... No jarrukilpi otti ja tipahti kun ees katto sitä vähän pahasti kun oli niin ruosteessa. :p
http://farm6.staticflickr.com/5327/8...2600d465_z.jpg
IMGP9457 by Galder2, on Flickr

Tosin oli melko helppo irrotella kun toi oikeella oleva "mikälieoikeeltanimeltään" lähti ihan sormilla pyörittämällä irti. Sormenpäät vaan noihin isompiin reikiin ja kääns auki. Ei vissiin pitäs nyt ihan niin löysällä kuitenkaan olla. Hiukka rupes hirvittää kun kuitenkin ajeltu aika reippaitakin vauhteja ja pitkää matkaa. :eek: :D

http://farm8.staticflickr.com/7376/8...c4807eee_z.jpg
IMGP9455 by Galder2, on Flickr

Ja perinteisesti automaagi napiksesta se surullisen kuuluisa pikku palanen lähtenyt kävelemään. Joten manuaali napiksii hommailee. Tosin palstalainen jo lähestyi myynti ilmoituksella minua jo aiemmin että kauppoihin päästään kyllä tässä jossain välissä... Ellei ole jo kerennyt myydä niitä.

Mutta huomenissa taas jotain lisää. Jos sitä ois ees vähän tehokkaampi päivä. :cool:

Galder 06.06.2013 20:53

Unohtu tohon edelliseen.... Mites muuten on että tarviiko noita jarru kilpii olla leimalla vai tuleeko hylky jos otan toisenkin pois ja vien leimalle. Takana ei ole ollu ku pikku roippeet jälellä eikä niistä ole kyllä sanonu mitään.

esah 07.06.2013 17:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1013240)
Unohtu tohon edelliseen.... Mites muuten on että tarviiko noita jarru kilpii olla leimalla vai tuleeko hylky jos otan toisenkin pois ja vien leimalle. Takana ei ole ollu ku pikku roippeet jälellä eikä niistä ole kyllä sanonu mitään.

Kyllä niistä tahtoo hylky tulla jos puuttuu ja setä tai täti huomaa voit tehdä uudet itse pellistä vähän otat mallia vanhasta itelläni ainaskin kelpasi itsetehtynäkin.... :D

Mase 07.06.2013 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja esah (Viesti 1013455)
Kyllä niistä tahtoo hylky tulla jos puuttuu ja setä tai täti huomaa voit tehdä uudet itse pellistä vähän otat mallia vanhasta itelläni ainaskin kelpasi itsetehtynäkin.... :D

Kaikissa autoissa ei ole kilpiä laisinkaan, joten jos tasapuolisesti puuttuu molemmilta puolilta, eikä mitään ruostuneita jäänteitä ole jäljellä niin saattaa kelvatakin. Maastoautossa ne olisi kyllä suositeltavat olla olemassa, ettei levyt ole joka rapakon jälkeen savessa.

Asiallista jälkeä tulee!

Galder 08.06.2013 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja esah (Viesti 1013455)
Kyllä niistä tahtoo hylky tulla jos puuttuu ja setä tai täti huomaa voit tehdä uudet itse pellistä vähän otat mallia vanhasta itelläni ainaskin kelpasi itsetehtynäkin.... :D

Sattusko noi lähelle... :D
http://farm4.staticflickr.com/3686/8...a713facf_z.jpg
102 by Galder2, on Flickr

Ja muutenkin rupee olee voiton puolella tän kesän hommat. Rupee menee jo kasaan noita osia. :eek: Sais tosissaan rueta tulee se uus solenoidi.

Tässäpä vähän päitä ehjättynä. :rolleyes:
http://farm3.staticflickr.com/2840/8...415c052f_z.jpg
070 (1) by Galder2, on Flickr

Sitten tuli taisteltua paikalleenkin. (aika vääntäminen itestään)
http://farm9.staticflickr.com/8555/8...49cf1202_z.jpg
096 by Galder2, on Flickr
http://farm9.staticflickr.com/8403/8...444550d7_z.jpg
095 by Galder2, on Flickr

Ja tossa nyt kuskin puoleltakin toi läpyskä. :D
http://farm8.staticflickr.com/7319/8...9134db41_z.jpg
098 by Galder2, on Flickr

Saa nähä kuin herkässä leimasedän hymy on kuhan vie leimalle tota. :p

Galder 10.06.2013 19:46

Tällänen tuli sitte tänää väkästeltyä... Loppusilausta vaille valmis. Ja paksuus uudessa on 4mm. Nii ja tankin panssari kyseessä jos jollekkin jäi epäselväks pelkän kuvan takia.
http://farm4.staticflickr.com/3705/9...82b6ced4_z.jpg
IMG_20130610_180646 by Galder2, on Flickr

Tossa toisesta kulmasta.
http://farm3.staticflickr.com/2872/9...d8bf97f6_z.jpg
IMG_20130610_180625 by Galder2, on Flickr

esah 10.06.2013 23:37

Onkohan tuo tankkisi mallia diesel kun mulla vm90 pumppu tankin sisällä mittarin anturan vieressä pumpun laippa kiinni olikohan nyt 6 mutterilla kiinni mulla kulutus n 14- 17 l/100km mites sulla ? on kyllä ja pikkuhiljaa diiselöinti hommat alkamassa purkais ensin kaikki diesel osat valmiiksi koneeseen ainaskin jokoremmit menee vaihtoon sekä jotain muuta pientä....mistä tilasit nuo tukivarren puslat (keltaset ) ja mitäs maksoi ? ovatko jotain normaalia kovemmat ??

Galder 10.06.2013 23:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja esah (Viesti 1014418)
Onkohan tuo tankkisi mallia diesel kun mulla vm90 pumppu tankin sisällä mittarin anturan vieressä pumpun laippa kiinni olikohan nyt 6 mutterilla kiinni mulla kulutus n 14- 17 l/100km mites sulla ? on kyllä ja pikkuhiljaa diiselöinti hommat alkamassa purkais ensin kaikki diesel osat valmiiksi koneeseen ainaskin jokoremmit menee vaihtoon sekä jotain muuta pientä....mistä tilasit nuo tukivarren puslat (keltaset ) ja mitäs maksoi ? ovatko jotain normaalia kovemmat ??

Juu tankki diesel mallista ja edellinen omistaja laittanu ulkosen pumpun tohon tankin kylkeen (joku bmw pumppu :p) ja vissiin siks kun edellinen ruennu vuotaa ja diesel mallissa isompi tankki kait...... Bensaa imasee kaupunki ajossa oikein nätillä ajolla sellaset 14 - 16 l/100km ennen suutinten vaihtoo meni sellaset <20 l/100km :D ja puslat oli hinnaltaa 56,50€ +rahti.
Ja sivulta lainattu "Old Man Emu takatukivarren korikiinnikeen polyuretaanipuslasarja Mitsubishi Pajero kierrejousilla 1988 - 1991. Sarja sisältää kahden tukivarren polyuretaanipuslat."
Tuolta löytyy http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...6,55,157&lang=

Todella nopea toimitus noissa puslissa.

Ja itelläkin menee nyt hihnat taas uudelleen vaihtoon kun kampiakselin stefa ampu ihtesä irti tossa jokin aika sitten. :mad: Tuli hyvä ulkoinen öljy voitelu konehuoneeseen ku ekana hihnat pyöriti öljyä ilmaan ja flekti puhalti ne sitten ympäriinsä (tämä tapahtui motarilla et vauhtia ja kierroksia oli)

Galder 12.06.2013 21:04

Tulipa taas pikkasen näprättyä....

Jarruputket tuli taivuteltua loppuun joista kyllä unohtu kuvat ottaa....

Siinäpä sitten takaa jarrut laiteltu loppuun.
http://farm8.staticflickr.com/7334/9...083d3459_z.jpg
IMGP9534 by Galder2, on Flickr

Ja tuolla kans uudet sisuskalut. Toi säätö häspäkkä meinas vähän rueta ahistelee kun joku tollo ol menny särkee kierteitä sisältä. Mutta onneks tutulta löyty sopiva kierre tappi millä sai selviteltyä ja pyörimään herkästi.
http://farm9.staticflickr.com/8127/9...ee8ff380_z.jpg
IMGP9535 by Galder2, on Flickr

Galder 12.06.2013 22:52

Ois vähän pultteja hakusessa....

Eli noita punasella ympyröityjä hakusessa ja noissa ylemmissähän on mutterit taka puolella. Paikalliset pultti liikkeet nosti kädet pystyyn ja timattitiskiltä sano niin hauskan hinnan (150€):eek: että taidan kohta sorvata ite. No tohon 150€ hintaan sisälty myös etu jousten etu kiinnikkeen pultit jotka myös hakusessa uudet.
http://farm6.staticflickr.com/5463/9...e0b5f752_c.jpg
pultit by Galder2, on Flickr

Galder 13.06.2013 21:26

No löytyhän noita pultteja tuolta mualimalta mutta eipä kummosta säästöö saa niin pitääpä ottaa sitten toi kalliimpi satsi. :mad:

No sait tota ees eteen satuloihin noi kummeksit vaiheltua.
http://farm4.staticflickr.com/3806/9...3bc7ea87_c.jpg
IMGP9550 by Galder2, on Flickr

Ja killer sylinteri. :p
http://farm3.staticflickr.com/2892/9...b24ba659_c.jpg
IMGP9549 by Galder2, on Flickr


Juu ja on sitä tainnu olla jossain puhettakin et jos paineilmalla puhaltelee tota sylinteriä irti et kannattaa laittaa jotain puu palikkaa väliin ettei ihan lentele mihin sattuu. Itte en ekana tajunnu laitella mitään väliin ja kivan lopsauksen jälkeen oli jarrunesteet silimillä ja sylinteri 7 metrin päässä nurmikolla ja lentorata oli meleko lähellä omaa ohtaa. (ei ohasta niin väliä mut sylinteri ois voinu hajota) :D

esah 13.06.2013 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1015012)
Ois vähän pultteja hakusessa....

Eli noita punasella ympyröityjä hakusessa ja noissa ylemmissähän on mutterit taka puolella. Paikalliset pultti liikkeet nosti kädet pystyyn ja timattitiskiltä sano niin hauskan hinnan (150€):eek: että taidan kohta sorvata ite. No tohon 150€ hintaan sisälty myös etu jousten etu kiinnikkeen pultit jotka myös hakusessa uudet.
http://farm6.staticflickr.com/5463/9...e0b5f752_c.jpg
pultit by Galder2, on Flickr

mitä pultteja tarvit siis napalukon pultit montako kappaletta ja levynkiinnitys pultit montako voisin katsoa löytyykö levyn pultteja ainakin on napiksen en muista pitää katella

Galder 14.06.2013 09:16

No nyt iski köyhäily päälle niin tilaan uudet mutterit 12kpl ja muutaman napiksen pultin jotka otti ihteesä irrottaessa.

Galder 17.06.2013 14:46

Tuli tällänen väkästeltyä.
http://farm8.staticflickr.com/7337/9...005a4e84_c.jpg
IMG_20130617_152657 by Galder2, on Flickr

Tapitkin sattu kohilleen.
http://farm4.staticflickr.com/3676/9...9f89bfd0_c.jpg
IMG_20130617_152731 by Galder2, on Flickr

Ihan vitun ruma mutta toimiva. (siistin joskus jos jaksan)
http://farm4.staticflickr.com/3712/9...4f26cc69_c.jpg
IMG_20130617_152739 by Galder2, on Flickr

esah 17.06.2013 23:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1016598)
Tuli tällänen väkästeltyä.
http://farm8.staticflickr.com/7337/9...005a4e84_c.jpg
IMG_20130617_152657 by Galder2, on Flickr

Tapitkin sattu kohilleen.
http://farm4.staticflickr.com/3676/9...9f89bfd0_c.jpg
IMG_20130617_152731 by Galder2, on Flickr

Ihan vitun ruma mutta toimiva. (siistin joskus jos jaksan)
http://farm4.staticflickr.com/3712/9...4f26cc69_c.jpg
IMG_20130617_152739 by Galder2, on Flickr

Itse olen käyttänyt tossa hommassa tavallisia lukkorengaspihtejä tota ruuvia ei oikeesti kiristetä tiukalle ...sehän vaan laitetaan kiinni ja toisella prikalla ja parilla ruuvilla lukitaan paikalleen....

Galder 17.06.2013 23:58

Juu eihän se tiukkaan tule. Tein vaan valmiiks niin saa sitten uudet laakerit kiristellä oikein kiinni. Nykysissä oli hiukka väljää niin nyt vaan kiristys ja sitten kuhan on saanu manuaali napikset hommattua nini sitten vaihtelee laakeritkin.

Oppaasta lainattua:
- Kiristä 130 - 200 Nm
- Loysää 0Nm:mään
- Kiristä 25Nm ja löysää 30°-40°

Ja oikein jos virallissesti mennään niin pitäs mittailla pyörimis vastusta ja yms..... mutta niihin nyt ei jaksa kuitenkaa mennä.

Nuhapumppu 18.06.2013 16:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1016830)
Juu eihän se tiukkaan tule. Tein vaan valmiiks niin saa sitten uudet laakerit kiristellä oikein kiinni. Nykysissä oli hiukka väljää niin nyt vaan kiristys ja sitten kuhan on saanu manuaali napikset hommattua nini sitten vaihtelee laakeritkin.

Oppaasta lainattua:
- Kiristä 130 - 200 Nm
- Loysää 0Nm:mään
- Kiristä 25Nm ja löysää 30°-40°

Ja oikein jos virallissesti mennään niin pitäs mittailla pyörimis vastusta ja yms..... mutta niihin nyt ei jaksa kuitenkaa mennä.

Käsikopelolla pikkuväljyksen itse aina jättänyt noihin,vanhaan laakeriin vähän isompi väljys kuin uuteen ja hyvin on kestäneet. Nuo jos vetää väljyksettömäksi niin leikkaavat kiinni,kokemuksen tuoma varmuus on pop tuossa hommassa.

Galder 18.06.2013 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 1016951)
Käsikopelolla pikkuväljyksen itse aina jättänyt noihin,vanhaan laakeriin vähän isompi väljys kuin uuteen ja hyvin on kestäneet. Nuo jos vetää väljyksettömäksi niin leikkaavat kiinni,kokemuksen tuoma varmuus on pop tuossa hommassa.

Eli jätämpä itekkin sitten sopivat välykset sinne kun vanhat laakerit vielä. Mutta kuitenkin hiukka kireemmälle kun mitä olivat. Anto pikkasen ovelaa ääntä jo nelikko päällä ajaeessa tai sitten ollu noi napalukot mitkä ääntäny. :D

Ja mistäs muuten olette vedelly uutta pensa putkee autoihinne. Letku, muovinen putki, kupari putki, teräs putki vai joku muu. Tarkotus siis uudet bensa linjat vedellä tankilta (pumpulta) tulipellin reunaan mistä alkaa sitten vanhat kumi letkut jotka on vielä hyvässä kunnossa. Ja vinkkejä ja ohjeita otetaan mielellään vastaan näissä hommissa kun kuitenkin eka auto jota tulee enemmän rakenneltua/laiteltua että vasta opiskellaan kaikkee ja kehitellään kaikkia uusia kivoja ideoita. :rolleyes:

Nuhapumppu 18.06.2013 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1017030)
Eli jätämpä itekkin sitten sopivat välykset sinne kun vanhat laakerit vielä. Mutta kuitenkin hiukka kireemmälle kun mitä olivat. Anto pikkasen ovelaa ääntä jo nelikko päällä ajaeessa tai sitten ollu noi napalukot mitkä ääntäny. :D

Ja mistäs muuten olette vedelly uutta pensa putkee autoihinne. Letku, muovinen putki, kupari putki, teräs putki vai joku muu. Tarkotus siis uudet bensa linjat vedellä tankilta (pumpulta) tulipellin reunaan mistä alkaa sitten vanhat kumi letkut jotka on vielä hyvässä kunnossa. Ja vinkkejä ja ohjeita otetaan mielellään vastaan näissä hommissa kun kuitenkin eka auto jota tulee enemmän rakenneltua/laiteltua että vasta opiskellaan kaikkee ja kehitellään kaikkia uusia kivoja ideoita. :rolleyes:

Itse vedin uudet PA linjat menemään pohjaa pitkin,takatilan lämmitin kun on teurastettu pois käytöstä niin sen letkujen kannakkeita hyödynsin,tuli omasta mielestäni tosi hyvät. 8mm PA käyttöön tarkoitetulla letkulla vedin.

Galder 18.06.2013 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 1017056)
Itse vedin uudet PA linjat menemään pohjaa pitkin,takatilan lämmitin kun on teurastettu pois käytöstä niin sen letkujen kannakkeita hyödynsin,tuli omasta mielestäni tosi hyvät. 8mm PA käyttöön tarkoitetulla letkulla vedin.

Juuri tälläisia ideoita otetaan vastaan suurella kiitollisuudella. :) Eipä nyt ois tullu ihan heti mieleen sieltä vetää niitä. Itekki teurastin sen lämmittimen pois sieltä kuleksimasta ropelli ja kenno oli ottanu ihteesä joskus. Joten letku kauppaan. :D

Galder 01.07.2013 15:06

Nyt vähän hiljasta ollu kun odoteltu uusia osia tuolta mualimalta.

Mut kuitenkin tuli tällänen väkästeltyä muovisen himmelin tilalle.
http://farm6.staticflickr.com/5473/9...b07a6277_c.jpg
IMG_20130701_155722 by Galder2, on Flickr
Pientä sovitus viilailua vaille valmis ja tietty maalausta. Saumathan nyt on mitä sattuu mutta jospa nuo nyt kestäs ees jonkin aikaa.

Galder 03.07.2013 00:06

Jarruista olis vähän kysyttävää..... Mitkäs nesteet tonne nyt kannattaaa laittaa kun on vaihettu kaikki putket ja letkut uusiin eli linjat on täysin puhtaat. Kirjan mukaan pitäs laittaa dot 3 nestettä mutta sitä ei taida enää pahemmin saada mistään. Sen verta nyt katellu et dot 5 ei käy ainakaan. Mutta kumpiko sitten olisi parempi dot 4 vai 5.1 neste.

Galder 04.07.2013 18:40

Pientä säätöö vailla enää toi palikka. :D
http://farm3.staticflickr.com/2842/9...fce096d4_c.jpg
IMGP9764 by Galder2, on Flickr
Ja tarkotin tota koteloo jota mallaillaan paikalleen. :D

Ja siinähän se istuu. Pienen pientä viilausta vaille valmis tossa ja tietty kaipaa hiukka maalia pintaan.
http://farm8.staticflickr.com/7359/9...b86827c7_c.jpg
IMGP9776 by Galder2, on Flickr

fj40 04.07.2013 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1020647)
Jarruista olis vähän kysyttävää..... Mitkäs nesteet tonne nyt kannattaaa laittaa kun on vaihettu kaikki putket ja letkut uusiin eli linjat on täysin puhtaat. Kirjan mukaan pitäs laittaa dot 3 nestettä mutta sitä ei taida enää pahemmin saada mistään. Sen verta nyt katellu et dot 5 ei käy ainakaan. Mutta kumpiko sitten olisi parempi dot 4 vai 5.1 neste.



Kyllä dot 5 kelpaa mainiosti

Galder 23.07.2013 22:20

Nyt jääny auton roppaaminen hiukka vähemmälle kun ollu tällänenkin projekti vaiheessa... :D

http://farm3.staticflickr.com/2817/9...9332d2f7_c.jpg
IMG_20130723_191940 by Galder2, on Flickr

Harriko 24.07.2013 08:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1026330)
Nyt jääny auton roppaaminen hiukka vähemmälle kun ollu tällänenkin projekti vaiheessa... :D

http://farm3.staticflickr.com/2817/9...9332d2f7_c.jpg
IMG_20130723_191940 by Galder2, on Flickr

Onnea uuden projektin johdosta.:)

dirtydog 30.07.2013 06:01

Upeeta työtä ja lapsikin aivan onnistuneen näköinen ;) ei mutta kyllä tuolla pajallakin on oltu, taidokasta työtä!

ZeiZei 30.07.2013 07:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1020647)
Jarruista olis vähän kysyttävää..... Mitkäs nesteet tonne nyt kannattaaa laittaa kun on vaihettu kaikki putket ja letkut uusiin eli linjat on täysin puhtaat. Kirjan mukaan pitäs laittaa dot 3 nestettä mutta sitä ei taida enää pahemmin saada mistään. Sen verta nyt katellu et dot 5 ei käy ainakaan. Mutta kumpiko sitten olisi parempi dot 4 vai 5.1 neste.

Laita silikoninesteet, ei tarvi vaihtaa hetikään, ei kerää vettä.

Galder 30.07.2013 17:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dirtydog (Viesti 1028246)
Upeeta työtä ja lapsikin aivan onnistuneen näköinen ;) ei mutta kyllä tuolla pajallakin on oltu, taidokasta työtä!

Kyllähän nuo lekurit sano et kaikin puolin mainio lapsi. Paitti et vähän säikytteli heti alkuun kun oli pari päivää teholla tulehus arvojen takia. Mutta nyt jo kotiutunut. Mutta keltä lie periny ton äkkipikaisuuden :rolleyes: :D

Galder 30.07.2013 17:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1028255)
Laita silikoninesteet, ei tarvi vaihtaa hetikään, ei kerää vettä.

Kerkesin jo nuo 5.1 nesteet heitellä tonne. :o

Galder 03.08.2013 18:21

WOHOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!! IT'S ALIVE!!!!! :eek:

Toiminta savut otettu ja sahattu 3 metrii edestakas ja todettu et jarruissa vielä ilmaa hiukan :D. Kuvia tulee sitten vielä jossain vaiheessa lisää. Tuli pistettyä vauhilla kasaan tota niin itte ei kerenny pahemmin kuvia räpsimään mutta emännys kävi välillä paparatsoimassa. :cool:

esah 03.08.2013 23:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1029536)
WOHOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!! IT'S ALIVE!!!!! :eek:

Toiminta savut otettu ja sahattu 3 metrii edestakas ja todettu et jarruissa vielä ilmaa hiukan :D. Kuvia tulee sitten vielä jossain vaiheessa lisää. Tuli pistettyä vauhilla kasaan tota niin itte ei kerenny pahemmin kuvia räpsimään mutta emännys kävi välillä paparatsoimassa. :cool:

en muista varmaksi että oliko tässä pensapajessa sama takajarrujen paineensäädin kuin vanhemmassakin diiselissä ( takaakselin etupuolella siellä myös ilmausruuvi :D ) sinne tahtoo jäädä ilmaa jos ei sitä ilmaa ...

Galder 04.08.2013 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja esah (Viesti 1029669)
en muista varmaksi että oliko tässä pensapajessa sama takajarrujen paineensäädin kuin vanhemmassakin diiselissä ( takaakselin etupuolella siellä myös ilmausruuvi :D ) sinne tahtoo jäädä ilmaa jos ei sitä ilmaa ...

Kyllähän siinä on toi säädin on ja ilmattukin on kun sai tapeltua ton hiukka kiinni ruostuneen nipan irti ja vaihettua uuden. Ja jarrujen tehottomuuteen löyty syy kun olivatkin laittanu liian kapeet levyt ja itekkin vasta tajusin tossa kun rupesin tarkemmin kattelee. Noissa halkasija 255 ja pitäs olla 277 no uudet levyt tilaukseen ja vaihtelee ne sitten ja säätelee uudestaan. No levyt meni omaan piikkiin kun on ulkomailta tilattu ja en tajunnu heti tarkistaa tota halkasijaa ja empä edes tienny et on kahella eri halkasijalla olemassa nuita.

Mutta pari kuvatusta kikka kolmosista.

http://farm3.staticflickr.com/2873/9...326d7ff3_c.jpg
20130802_192943 by Galder2, on Flickr
Vasemmassa reunassa hiukan pehmeeks menny pusla vaihekepin tangosta ja sitten valakee pötkylä on nylon tankoo ja seuraavana sitten aihio puslaa varten ja viimesenä sitten yks valmis pusla. Ja sorvina toimi vanha kunnon porakone ruuvipenkissä ja metalli viila hoiti sorvin terän virkaa. :rolleyes:

http://farm8.staticflickr.com/7334/9...abf5580d_c.jpg
20130802_200052 by Galder2, on Flickr
Siinä eka kappale tangossa kiinni.

http://farm4.staticflickr.com/3666/9...51ed0f3e_c.jpg
20130802_200116 by Galder2, on Flickr
Ja siinä sitten toinen pää valmiina.

Galder 04.08.2013 19:35

Ja nyt ongelmana et sahuuttaa pitkään et lähtee käyntiin. Vissii pääsee purkaa bensa paineet johonkin. Tosin vaihoin putkien tilalle letkua bensa pumpun paikka pikkasen muuttu ja tuli uus bensa suodatin kun en ruennu tekee alkuperäselle suodattimelle uusia päitä. Vai oisko ottanu ihteesä ku uusi suodatin oli tarkotettu foordiin. :D

Galder 06.08.2013 22:40

Onkos kellään tietoa sellaisesta venttiilistä jonka sais tonne bensa linjaan paluu puolelle joka sulkeutus aina kun pumppu ei pyöri. Jostain syystä nyt tyhjenee linjasto kun sammuttaa moottorin. Haa..... tajusimpa tätä kirjottaessa et johtusiko siitä että pumppu on nyt vähän korkemmalla kuin ennen. Aikaisemmin oli tankin kylessä kiinni ja nyt on taka lämppärin kohilla runko putkessa kiinni eli jonkin verran korkeammalla ja pitempi imu putki. Et laskeeko pumppu sit imu putken tyhjäks ja menee taas oma aikansa et imasee ilmat pois ja nostaa paineet takas. :confused:

jav81 06.08.2013 23:53

Eikös siinä ihan takaisku venttiili menis.mulla ainaki chevyssä
Ku laitettu sähkönen pumppu konehuoneeseen.

esah 07.08.2013 16:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1030540)
Onkos kellään tietoa sellaisesta venttiilistä jonka sais tonne bensa linjaan paluu puolelle joka sulkeutus aina kun pumppu ei pyöri. Jostain syystä nyt tyhjenee linjasto kun sammuttaa moottorin. Haa..... tajusimpa tätä kirjottaessa et johtusiko siitä että pumppu on nyt vähän korkemmalla kuin ennen. Aikaisemmin oli tankin kylessä kiinni ja nyt on taka lämppärin kohilla runko putkessa kiinni eli jonkin verran korkeammalla ja pitempi imu putki. Et laskeeko pumppu sit imu putken tyhjäks ja menee taas oma aikansa et imasee ilmat pois ja nostaa paineet takas. :confused:

jos vähän pensaa tankissa niin voisi valuttaa tyhjäksi voithan kokeilla laittaa takaiskuventtiilin tankista tulevaan imuputken ja pumpun väliin niin lähelle tankkia kuin mahdollista

Galder 16.08.2013 21:11

Nyt laiteltu sopiva takaisku vendaali tonne bensa linjaan ja hyvin rokkaa. Nyt lähtee käyntiin niin kuin ennenkin. Ja tuli akunkenkäkin vaihettua kun oli pirulainen menny katkeemaan jossain vaiheessa.

Galder 16.08.2013 22:21

Ja oiskos kellään tietoo et mistä löytäs katto ikkunan tiivistettä uutena. Nyt meinaa saaha hiukka kylmiä suihkuja välistä. :D Nettiä selattu ja ite en ole löytäny kun pätkä malliin ja uudempi koppasiin tarkotettuja.

Galder 22.08.2013 21:30

Täytynee sit tiivistellä sikamassalla toi kattoluukku kun ei tunnu löytyvän tiivistettä mistään. Tai löytyy timanttitiskiltä mutta hinta on sit reilu 500€ + toim kulut joten se ei tule kysymykseen. Korja kumilta löytys lähelle oikeeta profiilia mutta puuttuu sellanen pikkanen lirpukka siitä mikä tiivistäs kunnolla sen. Rupee kyl usko loppumaan ton kanssa kun taka iskaritkin löi öljyt pihalle ja jousetkin on ihan löysät lerput ja pohjaus kumitkin on jossain päi tien varressa. :mad:

Galder 25.08.2013 20:06

Tuli tänään sitten vaiheltua noi oikeen kokoset levyt tonne eteen ja rupeshan se pysähtyy vähän eri tavalla. :D Kuvia nyt ei oo mutta eiköhän sitä kaikki tiedä et miten se tapahtuu.... Ja sitten ois hakusessa flektissä oleva hihna pyörä kun oli jostain syystä ottanu reuna ihteesä ja nyt o sitte uudesta hihnasta toinen reuna riekaleina.

Galder 30.08.2013 13:41

Dodiih. Vihdoin solenoidi saapunut suomeen ja tullistakin tuli lappua et tarvii selvittelyä ja tossa hetki sitten netin kautta tein ja veroja tuli maksettavaa 35€.

Et kannatti tilailla ulkomailta toikin osa.

Suomihinta - 478€ +rahti

Usa hinta - 208€ (sisältää osan, rahdin ja verot suomen puolelle)

Tosin aikaahan tossa meni pirusti (maksettu 28 toukokuuta ja 28 elokuuta oli osa suomen puolella) mutta kikalla ohitettu osa jotta pääsee kuitenkin ajamaan autolla. Et menee vielä ens viikon puolelle kun osa kotona.

Galder 02.09.2013 21:42

http://farm8.staticflickr.com/7304/9...158cf25c_c.jpg
IMG_20130902_151440 by Galder2, on Flickr

Siinähän se vihdoinkin olisi. :D Ei tarvii kun enää hakee sopivat o renkaat ja vaihella paikalleen. :cool:

Galder 04.09.2013 19:56

Jahas nyt sitten loppu rahat ja kiinnostus laitella tota romu kasaa et katellaan sitten taas ens kesänä et jaksaako enää jatkaa ton laittoo vai onko auto vaihtunu talven aikana.

Nikuzai 04.09.2013 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Galder (Viesti 1013182)
Ja perinteisesti automaagi napiksesta se surullisen kuuluisa pikku palanen lähtenyt kävelemään.

Missä kunnossa se pronssi oli siellä sisällä? voisin olla kiinnostunut niistä kiekoista tai jos sulla vaihtu ne napikset niin voisin olla sopivaan hintaan kiinnostunut koko automaattisista :)

Galder 04.09.2013 23:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1040355)
Missä kunnossa se pronssi oli siellä sisällä? voisin olla kiinnostunut niistä kiekoista tai jos sulla vaihtu ne napikset niin voisin olla sopivaan hintaan kiinnostunut koko automaattisista :)

Ei ole vielä napikset vaihtunu kun ei ole ollut rahaa vielä niihin. Ja en kyllä tullut kahtoneeksi että missä kunnossa pronssit ois ollu. En tullu purkaneeks niitä enempää kun huomasin että ne nurkat oli lähteny kävelee niistä lipukoista. Ja mun puolesta saat vaikka postikulut maksamalla noi kuhan saan ite vaan vaihettua ne manuaali napikset. Voi olla et menee jonnekkin ens kesään kun joutuu taivas alla laittelee tota autoo.

Galder 15.09.2013 20:46

Oiskohan kellään ideaa että mistä rueta ettii vielä vikaa kun ei tolla uudella solenoidilla toi loota toimi vieläkään eli ei vaihta 4 vaihetta päälle. (taitaa olla fiksumpi laittaa toi ohitettu osa takas paikalleen kun ei enää taidot riitä)

Ja tietääkö kukaan sanoa että pitääkö solenoidille tulla jatkuva virta silloin kun on kepissä katkasija jommassa kummassa asennossa?

Vai onko nyt sitten tossa solenoidissa vika kun piti vanhasta johtosarjasta ottaa yks johto ja laittaa tohon uuteen et onko sittenkin toi tarkotettu johonkin toiseen loota malliin. Ja liitos kyllä pitäisi olla kunnolla tehty.

ja sisällä tinattavat apikot ja kustiste sukkaa lämmitelty vielä päälle.
http://farm3.staticflickr.com/2830/9...69fedc6e_c.jpg
IMG_20130915_183743 by Galder2, on Flickr

Galder 22.09.2013 20:06

Juu tänään tutkittu tota solenoidia lisää ja liittimeen tulee 10.2 volttia sähköö? Kuitenkin jotain liikettä on kun lämpö anturalta ottaa johtoo irti ja laittaa takas niin solenoidi napsahtaa eli jotain liikettä on mutta ei vaan toimi tuo nelos vaihde. :mad:


Sitten tein ohituksen että akulta suora johto solenoidiin eli oli jatkuva virta sinne ja ei toimi ja sitten oli ilman virtoja ja ei vieläkään toimi. Sitten lueskelin aussi foorumeilta että voisi olla joku OD rele menny kaput mutta en omastani löytäny koko relettä kun purin lämppärin puhaltimet pois jonka takaa olisi pitänyt löytyä muttta ei vaan ottanut löytyäkseen ja katselin myös kuskin puolen jalkatilasta löytyvät releet ja myös keskikonsolin josta löytyi keskuslukon ohjaus.

Nyt sitten vaihettuna taks toi vanha osa johon ei mene enää edes sähköjä ja dremelillä tehty ura et öljy pääsee kulkee "ohi" niin loota toimii niin kuin pitää.

Toimii noinkin mutta olisi kiva vain saada toimimaan niin kuin kuuluu kun välillä tulee vedettyä puukuormia tolla niin silloin pitäisi saada se 4 vaihde pois käytöstä.

Galder 15.10.2013 20:38

Juu joutu vielä näpertelee tota masiinaa ennen leimaa.


Tuli tollanen palapeli näprättyä tonne putkistoon. Vanha putki rupes vuotaa ja joku edellinen oli korjaillu/paikkallu jo jollai tahnoilla vai mitä lie olikaan.
http://farm6.staticflickr.com/5500/1...6ba9b4c9_c.jpg
IMG_20131015_184107 by Galder2, on Flickr

Mutkoo vaikka mihin suuntaan.
http://farm3.staticflickr.com/2848/1...8f953aa5_c.jpg
IMG_20131015_184116 by Galder2, on Flickr

Oli melko tarkka sovitella kohilleen mutta onnistu kuitenkin. Ei ees jääny vuotaa noi liitokset.
http://farm8.staticflickr.com/7344/1...312f497b_c.jpg
IMG_20131015_184141 by Galder2, on Flickr

Pitää laitella sitten kuvia lisää kuhan eksyy ihan kunnon kameran kanssa tonne auton alle.

Galder 28.10.2013 15:59

Kattoluukku tuli tiivisteltyä pysyvästi kun rupes ihan solokenaan vuotaa. Rupes lähinnä muistuttaa akvaarioo toi auto. Onneks ovien tiivisteet vuotaa sen verta niin ei hirveen korkeelle ollu noussu toi veden pinta. Pitänee ens kesänä katelle et mikä helekutti siellä oikein riivaa et vuotaa.

Sillon kun auto on keula ylempänä niin kivasti vuotaa vettä taka penkille.et ilmeisesti ne taaemmat "viemäri" putket sitte totaalisen tukossa. Mut ei nyt kehtaa rueta purkaa koko verhoilua pois.

Galder 30.04.2014 01:57

Ei tullu otettua ekasta opiks.
 
En tiiä onko tää nyt jotai masokismiä vai mitä kun tuli kuvan kampe hommattua. Varaosis tuli hommattua mut pikasella tutkiskelulla koppa ois huomattavasti kovemmassa kunnossa kun nykysessä kulkineessa. Et tiedä nyt kumpiko on se varaosa auto. Ja mahtaskohan kukaan tunnistaa et missä päin on kuleksinut? Myyjällä ei ollu tarkempia tietoja auton liikkeistä. Ja otteen mukaan rekkari ollut aikasemmin NSR-44.

https://farm3.staticflickr.com/2927/...e8ffcf62_n.jpgmitsubishi-pajero-1726386_b_ad5ba51775fc3977 by Galder2, on Flickr

Galder 18.06.2014 21:54

Nyt päässy pikkasen purkaakkin tota "autoo" jo ja ei se nyt niin pahalle vaikutakkaan mitä alkuun ajatteli. Koppa suht hyvässä kunnossa. (runkoa en ole vielä tarkemmin tutkinut)

Mikähän kiinan lenkki sattu käteen. (vai antoko viisaampi periks) :D
https://farm3.staticflickr.com/2900/...fcfbdf76_z.jpgIMG_20140608_201945 by tuppre1, on Flickr

Sitten perus reiät jalkatilaan. Aiemmin oli korjattu peltilappu teipillä kiinni ja sikamassa päälle. Olipahan helppo irrotella. Ja sitten rupeskin löytyy kaikista mahollisista kotelorakenteista uretaanivaahtoa. KELE.....
https://farm4.staticflickr.com/3858/...bd8e727a_z.jpgIMG_20140608_202002 by tuppre1, on Flickr

Takapäästä ei nyt hirveesti happamaa löytynykkään. Pahin kohta oli toi takapenkin alla ollu reiän alku. :eek:
https://farm6.staticflickr.com/5074/...59475880_z.jpgIMG_20140608_202100 by tuppre1, on Flickr

Jotain tapahtunu tuollakin kun on alumiini osat lähteny hapettumaan tolleen.
https://farm6.staticflickr.com/5576/...98829a2d_z.jpgIMG_20140608_201952 by tuppre1, on Flickr

Liekkö ollu toi syylärin vaihto syynä kannentiivisteen palamiseen. Originelli kuitenkin tuplasti paksumpi mikä tuolla nyt on.

TOPPAHOUSU 19.06.2014 04:09

Jotain tapahtunu tuollakin kun on alumiini osat lähteny hapettumaan tolleen.
https://farm6.staticflickr.com/5576/...98829a2d_z.jpgIMG_20140608_201952 by tuppre1

Ihan normaalia hapettumista, jos auto on seisonut pitkään ja ei ole konetta käytetty...
Zsemppiä projektiin!

Ps. "Trafin sivuilta" saat maksua vastaan tietoja auton rekkarilla, jos kiinnostaa historia.

Galder 17.11.2014 02:36

Juu aikasempi pajero kuollu nyt kun runko katkes yhestä kohtaa ja toiselle ei ole tullut tehtyä yhtään mitään. Et tän ketjun voi vaikka mode poistaa kokonaan kun ei tule enää jatkumaan. Offi kärpänen kerkes kuolla ennen kun ees kerkes mettään asti. :(


Sivu luotu: 00:39 (GMT +2).