![]() |
NiRuNaRu: DAS kingkäp!!! Jatkajaa?
3 Liiteet
Liite 37480
NuuBeRi:n Kc alkoi olemaan jo parhaat päivänsä nähnyt ja meni mies ostamaan sitte het SOA patrollin! Päättettiin sitte alata rakentamaan tuosta Kc:sta oikeen kunnon budjettihäristintä kun ny on kaks tonnikeijua saman taloyhtiön pihas mikkä uppoo lähimpään suohon :D Auton varalle suunniteltu ainakin tähän mennessä: 1. Sääli 0% 2. Kovaa ajoa 3. Syötöt tappiin 4. Kovaa ajoa 5. Korotus ja pakoputki pellin läpi 6. Kovaa ajoa 7. Ahdin kylkeen 8. järrkyttävää auton raiskaamista Ja niin eespäin :D Autoon on tarkoitus kokeilla mitä härskeimpiä ideoita ja ehkä se joskus nähdään jossain epävirallisissa offikarkeloissa ;) Ensi töiksi rakenteluestot (lue kilvet) irti ja auton siirto maaseudun rauhaan jossa vaihtelevaa testimaastoakin riittävästi Liite 37481 Liite 37482 Matka alkoi tyylikkäästi aiheuttamalla kauhea liikennehärdelli pihassa ja olo oli ku vilimitährellä kun sälekaihtimet vilkku joka asunnossa :D |
Ihan täysin offtopic pitää kysyä, että mikä tuo patrolli on? 160 maski ja valot mutta kaaret on lähempänä GRää muttei kuiten sinne päinkään?
|
Lainaus:
Ja kyllähän tuon king käpin tulevaisuus meinaa ihan jännittää että mitä siitä oikeen tulee vielä ::D |
eikö tuossa patussa ole mk 1 escortin levikkeet :eek:
|
Lainaus:
http://www.slotforum.com/images/Scal...Escort-MKI.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Koskas käydään upottamas se johonkin rapakkoon? :-) |
Lainaus:
|
Tais löytyä syöttöruuviin oikea asento. Käytiin tuossa häänrikin kanssa purkamassa ylimääräisiä osia pois. Samalla tehtiin sitte snorkkelikin kinkäppiin. Häänrikin kameraan tarttui vähän videon tynkääkin ekasta ajokerrasta kilpien poiston jälkeen. Niin ja räpsihän se kuviakin.
|
10 Liiteet
Alkaa kesä lyheneen ja pieni panicpanic että nyt pitää äkkiä saada tätä rojjektia etiäppäin jottei muut ehi erelle typerine porttaaliakseleineen :D
Aivan ensinnä Nuuberin kans purettiin ylimääräiset (VIELÄ EHJÄT) osat pois ja auto keveni AINAKI useita satoja kiloja :D Sitten rakentaminen pelkästään purkamalla alkoi tuntumaan typerältä ja piti päästä luomaan jotain uutta :D Liite 38150 Laitettihin kuukleen kuvahakuun offroad ja tutkimaan mitäs se maastoauto oikein vaatii. Nuuberihan oli jo aiemmin varustanut auton vinssillä ja katu-uskottavilla renkailla. Ehdottomasti tärkein ja ensimmäinen modaus oli snorkkeli! :D Eihän me muuten palstalaisten kunnioitusta saada :D Ei muutakun rakentamaan--> Sinänsä budjettiauton rakentaminen tuola kotiranchilla on helppoa, varaosa-autoina toimii hj60, passat, 3kpl w124 mersuja+ 4kpl muita mersuja :D Siispä pashaatista saatiin imuputki jonka päässä oli valmiiksi aito hongkongista ostettu tuninkifiltteri! Liite 38151 Filtteroossin päässä lukee vieläpä minne pilotti suihkutetaan koska hehkuthan tästä autosta on sulanut aikoja sitten mäntien päälle=paremmat puristukset ;) Liite 38152 Reiän suunnittelua. Tuohon ruksi minne reikä tehään! Liite 38153 Nuuberi melkein osui Johtuu varmaan siitä että asennuskaljat loisti poissaolollaan :D Liite 38154 Niin ja pitäähän maasturi korottaa aivan taivaisiin! valitettavasti niin ylös ei päästy vaikka ruuvattiin edestä sauvat aivan tappiin :D taakse vaatii vielä riippujen pidennyksen tai kierrejousien keksimisen. Ennen Liite 38156 Jälkeen Liite 38157 Vetarin kulmatkin osui kohilleen :D turhaanhan sielä nivelet on josei ne töitä tee :D Liite 38155 Snorkkelikin näyttää hienolta :cool: kahluusyvyys parani AINAKI 17cm :D tehtiin syvempiin korallien tarkkailuihin sukelluskelloki vanhasta kanisterista :D Liite 38158 Testiajoa: KYLLÄ VENYY!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D Liite 38159 Tarkkaavaisimmat saattaa huomata että ratsunia rakennetaan arvolleen sopivalla paikalla, nimittäin navetan takana vanhalla tunkiolla :D:D:D Juuppituuppiin lataan vielä jonku videon kunhan tästä ehtii. |
Vitun hieno projekti! :D Mut missä ne pidemmät riiput viipyy? :confused: Haluun kuvia niistä! Oon kyl vähän kateellinen tosta. Ihan älytön rakentelutahti :D
P.S. Tiesitkö että äänestän tätä "Vuoden maasturi projektiksi" |
Eiköhän ne riiput ens rakentelu kerralla valmistu. Suunniteltu ne on jo valmiiksi.
Niin ja edittinä: kyllähän siihen ja lainattiin massikan puimuristakin osia... |
Lainaus:
Katoppas severi tuota venyttelykuvaa :D rengas on kiven päällä ja vetarinkulmat on aiva jäätävät :D tää ei voi olla ku hyvä!!! :D siinä videontynkää syötöistä :D http://www.youtube.com/watch?v=QLX7Rh4-Kew |
Koeajoa
5 Liiteet
Tämän ehtoon suunnitelmana oli Offirajoittimien poisto ja 20l polttoainetta
Alko alusta elämään ku nyppäs kallistuksenvakaajan irti Liite 38282 Liite 38283 Liite 38284 No, elämään.. aika liikuntavammaiselta se alusta vieläki vaikuttaa mutta eläimellisiä ääniä se alusta päästelee epätasaisella alustalla :D SKRIIIIK!! BLAMBLAMBLAM!! VINK!! SKRIIK! ja sillee :D Liite 38285 Liite 38286 Autolla mahtuu nyt paljon pienemmistä väleistä kuin ennen peltitöitä :D Kuskinpuolen kyljen muotoilu kesti osaavissa käsissä noin 5sekunttia!! ei paha :D Samalla eliminoitiin lasinveivaamisen aiheuttamat maitohappo-ongelmat käsivarsissa kun ei ole enää lasia mitä veivata :( No, eipähän eksytä metsään kun voimme hannu&kerttu-tyyliin seurata lasinsiru vanaa pitkin joka tippuu ruostereiästä takaisin kotiin. Nuuberi vaihtoi vielä pienemmässä ajassa apparin helman kotelorakenteen ns "tuplapeltirakenteeksi". Tästä pitäisi ilmestyä vireota juuppituuppiin. videolla näkyy myös alustan toiminta kun ajetaan erittäin epätasaisella alustalla urku auki :D Parannettavaa ensi kerralle= Ajotyylistä johtuen apukuskin vakio penkillä on ERITTÄIN vaikea pysyä. Laturi olis kiva nii olis varaa sammuttaa auto mettässä tai jopa vinssata Pääasia että hauskaa oli :D |
Näyte ajotyylistä :D äänetki on kohallaan :D Huomatkaa alustan äänitehosteet :D:D:D
|
2 Liiteet
Aloin laturia suunnittelemaan, ja koska kyseessä on budjettiauto nii päätin luopua alipainepumpusta.. Ei muutaku metsästämään laturia--> hoojiissa oli konepellis lisälaturin muotonen patti ja ku pellin avas nii sehän oli tuhannen päreinä :D Sitten silmiini osui jotain :rolleyes:
Kappas, olin unohtanu puskaan yhen varaosa-auton.. olisko sielä laturia :confused: Liite 38388 No ei muutaku pelli auki ja laturia irrot... Liite 38389 :eek::eek::eek: tuota noin... :D Piti oikeen kotia tulla suunnittelemaan vaihtaasko laturin JA jotain muuta :D |
Kappas! Just viikolla kateltiin kaverin kans yhtä kinkkukaappia, josta ei enää oikeen jaksa värkätä tieautoa....Sais OtH pajero treenikaverin
Suunnitelmissa oli lavan poisto, jousien korotus ja kaikken muun ylimääräsen poistaminen. Tai lavaksi joku levy, että saa hevosten heiniä ajettua. |
1 Liiteet
Tätä projektiahan ei kukaan lue mutta nyt tarttis palstalaisten mielipidettä!
Takapään korottamista tässä mietin, rakennanko 1. Superpitkät riiput Liite 38451 2. mersun kierteet ja jättää puolet alkup lehtijousista tukivarsiksi (mitähän tapahtu jos kuormalehdet hitsaa norriin kiinni kiertymisen estämiseksi??) 3. kierteet ja tukivarret mallia tein itse raudasta ja mersun puslista Haaveena ois tehä "säädettävä" nelilinkki traktorin työntövarsista mutta nollabudjetilla hankala ostella sellaisia :( |
Lainaus:
Mie sinuna laittaisin jotkut palikat lehtijuosien ja akselin väliin ja riippuja pikkasen pidemmiksi. Ja taitaa olla tuo etupää kohtuu tönkkö ajella, ku on tappiin asti kirrattu :D Mie ottasin sitä pikkusen alemmaksi, kun se kannoissa ja kivissä kuitenkin ylöspäin joustaa tuo retkukeula. Panssaria alle vaan et kärsii kolistella, sillä saattaa säästää pitkän pennin :rolleyes: Hieno projekti toudellakin! ainakin täällä seurataan tätä :p |
eikös tuos mersu ole 123? ja siinä om603? rikollista jättää se tonne navetan taakse:)
|
w124 ja kyllähän se 603 on ;) Takapää lepää kuormalehtien päällä, jos ne ottaa pois nii ei hyvä, eikä ne kuormalehdet oikee jousta sisäänpäin :( pitää varmaan kierteet rakentaa :p Tänään piti laitella laturi mutta ajeluksihan se meni ku ei malttanu :D Piti ottaa morsianehrokas kyyttihin nii näköö seki miten typerä harrastus tuo on :D Täs jää pian ehtoohalit saamatta ku katton uudestaan ja uudestaan incar videota missä auto luiskahtaa puuta vasten nii että ovi menee kasaan ja se huutaa "AAA PEILI!!!" ja nauran aiva vääränä :D:D:D
Siitä mukava auto syöttöjen"säädön" jälkeen että se ei sammu missään tilanteessa :confused: Käyntiinki lähtöö laakista! edellyttäen että suihkuttaa reilusti pilottia :D Onkos kellään kokemuksia lehtijousien hitsaamisesta?? taitaa mennä aiva poikki pienestä rasituksesta? Meinaan jos vetäis tyynesti rälläkällä puolet poikki takaa ja jättäis lehdet tukivarsiksi kierteille ja hitsaa norrat kuormalehtiin? tai sitte pelli molemmin puolin ja pulteilla kirraa ne kiinni ettei akseli kierry liikoja. Niin ja kyllähän autoon on näköjään tullut yksi ja vain ainut vika :D kiihdyttäessä aurauskulmat menee aiva vinkkeliin nii ettei tiellä pysy ja tarkemman tutkiskelun jälkeen apusimpukka on vähän ottanu ihteensä:( Ja sinä ryökäle joka väitit että etupää olis jäykkä kun sauvat tapissa niin sen verran voin sanoa että oot aivan oikeessa! :D mutta maastoauton pitää olla korkea niin on paljon vähäpätöisempi asia kuinka se joustaa :D |
tehkää työ se mitä miu on pitäny tehä viimest 9 vuotta eli semi elliptical jousitus.
taka jouset nastan takaa poikki. kieppaa ne ympäri ja jotai tuki varviloita jeesiks. Wittu et on letkee ajella ja on joustoja! :eek: https://www.google.fi/search?q=semi+...tm%3B631%3B264 joteki noi en tiä toimiiks linkki ku ei oo nörtin vikaa :) ja joustoja : https://www.google.fi/search?q=semi+...tm%3B631%3B264 |
Young n dumin ehotushan on huippu! Tuon toimivuus käytännössä kiinnostas ja ois varmaan halpa ;)
|
MItenkähä letkeet jouset tuosta tulee, josKC:n alkuperäset katkoo? Olisko joku pienen kuorkin pakat parempia?
Mites iskarit...löytyykö tarpeeks pitkiä tarpeks halvalla? Tai sitte jotain jotku motonetin halvimmat tuplana, siis kun en löydä kuvaa... no akselissa kii oleva iskari on yläältä kiinni kahdessa lyhemmässä, jotka sitte kiinni rungossa. Iskareiden kiinnitys toisiinsa on niin että pitkästä on U- mallinen rauta, tietenkin käännettynä. Pitkä on kiinni U:n pohjassa ja pätkät U:n päissä. - kait systeemillä on joku nimikin, mut ei ny löydy. Joku tojota: http://www.off-road.com/aimages/arti...05956/0651.jpg Näytti olevan jonkilainen 4-tukivarsihässäkkä...tjsp. Just mietin cherokeen xj:n tukivarsihässäkän kopioimista taka-akselile...Alatpäät työntövarsista, sädettävä tulis ja yläpää..ihan mitä tahansa. Mites etuakseli....onko kellään tietoa mikä jäykkä akseli sopis välistysten ja leveyden osalta melko suoraa. |
Lainaus:
olis pajassa noita hojon ja pakettimersun pakkoja :P meinaan kc:n alkup pakat on jo väärään suuntaan kuoleentunu nii jos ne katkoo nii korkeus alkaa oleen aika lähellä teinigolfmk2 :D Jos joku haluaa ne 61 takapakat pelastaa nii suosittelen olemaan nopea :D en muista enkä jaksa tarkistaa kirjotinko jo, että apusimpukka ei tykänny etupään korotuksista ja nyt renkaat vetää toisiaan kohti kiihdyttäes :D pitää värkätä uus simpukka jostain ja vanhasta tehä kuskinpeilinpidike mallia kestävä :D En nyt kuolemaksenikaa muista onko w124 meses apusimpukka vai joku hammastanko-ohjaus??? Toinen kyssäri, voiko millään olla mahdollista että kc:s olis sama rattiakselin poori ku fiat 127?? Olis meinaan fiius ralliratti mutta ensinnäki pitäis kc:n tyköö kävellä 8 autonmittaa jonka jälkeen 2 auton mittaa nokkoospuskas nii viihti turhanpäiten kokeella :D:D:D:D:D:D |
1 Liiteet
NuuBeri tuli kaffille ja suunniteltiin vähän:
Liite 38486 Elikkäs tuo ellipsisupsidesringdowntyyliin jouset ja tukivarsien sijasta vain yksi träksönbaar keskelle akselia. pakettimersun raidetangosta saamme lyhentämällä oivan pantteritangon.. vai mikä panhari :D sellaisia ainaki kuuklen kuvahaulla näkyy olevan oikeissa maastoautoissa :eek:o |
Onx toi koukku siksi, että voitte vetää sitä offiasuntovaunua? :confused: Ja mix se on pienentyny noin paljon evo ykkösen ja kakkosen välissä? :confused: Ja ton kuvan mukaan meinaatte pidentää takaylitystä? En ymmärrä :confused:
|
Lainaus:
takaylitys ja vetokoukku vastaa piirrustuksia :D ja ei tällä vedetä mitää offivaunua vaa iha perus tuhti telikärryjä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Äijähän on joku fysiikan rohvessoori :D:D:D |
Lainaus:
Pidempi perä+lyhyempi koukku=jättökulma vakio :D Kauhistuttaa tuo youngendumin (en osaa kirjoittaa sitä) takapään idea, kauhea työmäärä :D Mutta koska topikin alussa luvataan jotain tyyliin "tähän autoon on tarkoitus soveltaa mitä härskeimpiä ratkaisuja" nii pakkohan tuo on tehä :D Elikkäs takapään jousitusongelma ratkaistu. Ja iskari tulee keskelle akselia nii ei RAJUISSA kiihdytyksissä akseli hyökkää auton alle mutta joustot on aivan käsittämättömät :D |
otan osaa päätökseenne :D just sen takia mie en oo sitä viel tehny ku on nii vitust hommaa ja hyvä jos työ teette sen pioneerina vituiks nissaniin ni mie voin tehä sen melkee oikee jeeppiin:D miul ois kyl nyt lomaa ja sillee ni miehä voisin tulla auttaa kaljan juonnissa? :rolleyes::D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Otan btw ne sun akut mukaan huomenna ranchille jos innostun chevyn ruuvailun lomassa laturia vaihtamaan :P |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Luulempa että tällä osalla saattaa olla osallisuutta vetosuhteen mukaan muuttuviin aurauskulmiin :confused:
Liite 38500 Olispa sorvi niin vois sorvata tonne rautaholkin ja kylkeen nippa :D |
4 Liiteet
taas pitää vähän suunnitella...
Tarkennusta (pilkunn*ssimista) young n dumin ehdotukseen: Semi elliptical springssit on ihan perus lehtijouset niiku hojois jne ja tää mitä tarkotit on näköjään oikeelta nimeltään quarter elliptic spring systeemi. Ei muuten väliä mutta kuvia löytyy helpommin oikeella nimellä. :) Elikkäs meinasit että tehään seuraavasti??: Liite 38528 Liite 38529 Ajattelin että jos ei tekisi sitä kummallakaan tyylillä noista, vaan tekis akseliin korvakkeet mihin norran silmukat tulee suoraan pultilla kiinni ilman riipukkeita ja kiertymisen estämiseksi tractionbar ja sisuunnas liikkumiseen panhardi eikä muita tukivarsia. sitte mietin että ku ajaa vauhdilla kivee päin että kestääkö tollanen normi norra kun ei oo mitää 4-linkkiä apuna? :confused: Sitte mieleen muistu vanhemmista vehkeistä tuttu näky: Liite 38530 Tuohan kantais auton tasamaalla mutta antaa ristiriipunnassa huomattavasti helpommin joustoja? ja tuohan ei vaatisi kuin tractionbarin ja kolmiotukivarren näin äkkiseltään ajateltuna. eiku... no kumminki. Mutta jos härskeilemään ruvetaan niin voihan sitä rakentaa vaikka kuinka monimutkasen systeemin :D Liite 38531 Tähän viimeiseen sopis paremmin young n dumin lohkasu: "olis letkee ajella ja on joustoja" :D Edit: " sitte mietin että ku ajaa vauhdilla kivee päin että kestääkö tollanen normi norra kun ei oo mitää 4-linkkiä apuna?" paitsi jos tekee 2 kpl tractionbareja vähän hepposemmin molemmille puolille nii painoa ei tulis lisää ja ne tukis lehtiä :D Hmmmmmmmm tietää mitä suunnitteloo ens yön... |
emmätiä jostaki vanhasta Four Wheeler lehestä vaa jääny toi semi slipadidyydi jousitus niiku päähän.. mut idea selkis :)
siin oli sellane pikku Foordi oiskoha ollu 44" vähintää kumit ja hyvihä se oli toiminu molemmissa päissä Top Truck kisassa enneku meni iha paskaks! :D EDIT: ton vimosen pikku kuvan lati jousen voi myös korvata "tupla" panhaartilla. tulee "rajottamattomat" joustot ulos päi :) |
Lainaus:
Edit: mut kerroppas mielipitees miten tuo quarterpoundermcfeastjousitus toimis sun mielestä ilman riippuja? :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuohon norran pään kestoon, jos norra on "alatukivartena"
Noissa ala- ja ylätukivarsirakenteissa paljon vaikuttaa kestävyyteen se, paljonko noilla ala- ja ylätukivarsilla akselin päässä korkeuseroa (toki moni muukin asia vaikuttaa): paljon yksinkertaistettuna/oijottuna ja kansantajuisesti?
siis jos sinulla on alatukivarren akselin puoleinen pää 30 cm korkealla maasta, ja ylätukivarsi 60 cm korkeudella, niin esim jarrutuksessa, missä jarrutusvoima alustan suhteen on 1000 kg: niin alatukivarsiiin tulee vastakkaisuuntainen voima, joka on n. 2000 kg, ja ylätukivarsiin samansuuntainen voima, joka on n. 1000 kg Ja kun nuo alatukivarret ovat "kantotutka", niin nostat niitä 10cm ylemmäs, siis 40 cm maasta: Sama 1000 kg jarrutusvoima: niin alatukivarsiiin tulee vastakkaisuuntainen voima, joka on n. 3000 kg, ja ylätukivarsiin samansuuntainen voima, joka on n. 2000 kg -> siis alatukivarsien voima kasvoi 1,5 kertaiseksi, ylätukivarsien voima 2 kertaiseksi. Menikö voimalaskut oikein, nyt ei oikein jaksa alkaa piirtämään voimavektoreita, varsinkaan kun ei ole yhtään lähtöarvoja.????? -> normaalisti lehtijousen norra ottaa vastaan suurimmaksi osaksi suoraa työntövoimaa (ylläolevan esimerkin mukaista jarrutusvoimaa) akselista, ja jos sinne lisätään yksi tukivarsi kiertymisen estämiseksi, niin lehtijousi muuttu käytännössä huomattavan lähelle ylläolevaa alatukivartta, siis norran kasvavat herkästi tuplaksi, mutta se, että kestääkö? on hyvä kysymys! |
Lainaus:
Huom tässä autossa ei ole takana jarruja lainkaan ;) mutta joo ymmärsin mitä haet. Eli: Jos lisään noiden väärinpäin nurinperin asennettujen jousien ja panhaarttin lisäksi keskelle träxönpaarin, norriin aiheutuu veto-ja työntövoimia. jos lisään... eiku helevata jos jouset on suoraan akselissa kiinni ilman riippuja ja sisäänjoustossa tractionpaar kiertää akselia autoonpäin, niin akseli samalla suoristaa lehtiä ja työntää niitä :mad: ! Pitää mennä nukkuhun välillä :D Tarkoitus ei oo ny olla tyhmä vaan huvittais tehä joku härski ratkasu tukivarsien suhteen mikä olis ns ennennäkemätöntä mutta melkeimpä se niin on että jos kukaan ei oo niin aiemmin tehny niin siihen on joku syy :( |
Näin autoa 3,5 vuotta käyttiksenä pitäneenä putosin kyllä noissa voima jutuissa ihan kärryiltä kun ei tuon auton kanssa ole voimaa huomannut vielä missään tilanteessa. :D:eek:
Mun käsityksen mukaan tuon takapään pitäisi kyllä kestää kun ei siellätosiaa oo jarrujakaan. Ja muutenkin tuosta sd23 kiukaasta ei voimaa taka-akselille välity satoja hevosvoimia eikä satoja newtonmetrejä. Ja kaippa sen huomaa sitten kun taka-akselin löytää 10m auton takaa.:D |
Toi semielliptikal (taijotain) jousiviritysjuttu pitää tehdä kustannustehokkuuden nimissä niin että alkuperäiset jousipakat laakeroidaan keskeltä runkoon väärinpäin ja pakan molempiin päihin laitetaan taka-akselit. Näin säästyy hyvät jouset katkaisulta ja autosta tulee 6 pyöräinen, mikä on pakko olla hyvä juttu. Toinen perä, renkaat ja joku ihmeellinen kartaani pitää hankkia mutta ne ei enää liity tohon jousitukseen joten ei niistä enempää...
|
Lainaus:
|
Ei mmmitään oo tapahtunu vähään aikaan :( menee aika taas kaikkeen muuhun, mulla töitä ja crowniprojekti pukkaa päälle, ja eukollekki pitäis väsätä joku auto (tarjoa jotain aihiota).... Nii ja severin ikuisuusrojektia pitää avittaa :D
JOTEN mitä mieltä offipalstan tiukkaakin tiukempi raati on sellasesta ratkasusta että nyt puintien lähestyessä unohdetaan se quarterpoundermcfeast jousitus hetkeksi ja rakennetaan väliaikaisesti superpitkät riiput että päästään koheltamaan :D talven tullen on sitten (ehkä) paremmin aikaa tehä jotain eroott..eikun eksoottisia viritelmiä :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
:D:D:D:D |
höpö höpö! eiku naida puksuttamaan ja riipakkeisiin liittyen inspiraatio kuvia :D : http://fi.images.search.yahoo.com/se...37&fr2=piv-web
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Liite 39706 Löyty das tarra! :D:D pitäis liimailla sikalla kiinni:D
|
2 Liiteet
Tänään funtsailin että kun lava lentää jokatapauksessa sinne, niin yläpuolellahan on tilaa vaikka millaisille tukivarsille, nii ei tartte akselin alle yrittää mitää :D eikös se toimisi ihan vaan noin:
Liite 39829 Liite 39830 Olis heleppo toteuttaa. elis nuo lehdet pitää akselin ruodussa pituus/sivusuunnassa, ja tuo yks ylimmäinen tanko vaan estäis kiertymisen :D |
Vitut sun tarvii kallisarvoista hitsauslankaa siihen tuhlata. Vedä kuuden tonnin kuormaliinaa siihen ihan saatanan kireälle. Ajaa saman asian.
|
Heipähei taas kaikille ja kaikenarvoisille palstan jäsenille :D
3 Liiteet
Nyt hassunhauskan puimuriremontin lomassa päätin aloitella QuarterPounderMcFeast jousituksen tekoa. Kaikki 60min mitä oli aikaa niin meni lähinnä lavan poistamiseen. Kaikki pulteroiset oli ruostunu nii en lähteny niitä availemaan, vaan NiRuNaRun tyyliin hain 1ton pullotunkin ja poksauttelin sillä lavan kulmista irti :D Olis ollu kaivinkoneella kötevämpää/nopeampaa.
Kaivelin siinä hj60 etujousia nivaskan ja aloin sitten pohtimaan seuraavaa: Hj on maannut kyseisten lehtien päällä niin, että jouset on ollut vaakasuorassa. Joten, monellakohan lehdellä olis hyvä alottaa jousituksen rakentaminen kingkäppiin taakse. Ja hox hox! käytetään vain lehtijousen puoliskoja! Pistetään kuvia vaikkei ne nissanista oo nii kivoja ku teirän porttaalimörköjen kuvat :D Liite 40060 Runko katkee viivojen kohalta ja tankki muuttuu mallia jerrykannuksi Liite 40061 Sitte, mitäs helekkaria tuo perä, tuo murikkajutska näyttääs olevan jotai valua, ja akseliputket prässätty/kierteellä siinä kiinni:confused::confused::confused::eek::eek::eek : pystyykö murikkaan hitsata ripustuksellisesti elintärkeitä raudankappaleita:confused::confused: Liite 40062 |
Ite tekisin sillain et runkoon hitsaisin silmät mihin saa jousen norrat kiinni pultilla
ja kokonaisen sen jousen käyttäisin siten, että norran toinen pää tulisi akseliin U-pultilla kiinni kuten orkkis asennossa. Rungon katkaisisin vasta noitten palikoitten jälkeen mitkä rungossa on viivojen takana akselin edessä (sen voi rälläköidä sitten pois jos sitä ei tarvii) Orkkis jousen etukorvat näkyis olevan siirrettävissä eteenpäin ja rungon kaarros tekisi jousituksesta mukavasti progressiivisen pitkillä lehdillä :D Puolena olisi, että jos haluaa korottaa laittaa vain palikka jousen ja rungon väliin jos jousi pakka on poikki niin pitää sen kiinnitystä kääntää jotta saa korotettua Ja loppu tulos olisi budjetilla tehty :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Noh hitsaa akselin päälle silmät joihin pulttaa jousen kiinni ja tuki varsilla sitten estää akselin pyörimisen. Sama vääntöhän siihen tulee on se lehtipakka kummin vaan kiinni keskeltä leikattuna puoliskona rungossa vai vähän edempää ja keskeltä rungossa :rolleyes: Pitkässä lehdessä olisi se, että metsässäkin voisi säätää alustan korkeutta kun kiinnittäisi lehden keskeltä neliöputken sisälle :) Ja trailereissa se käännetty lehti on ihan vaan akseleissa kiinni U-pulteilla, mutta siihenhän ei kohdistu kiertovoimia. Jos pitkä lehti ei miellytä niin se on nopea sitten asennuksen jälkeen katkaista. |
Eikö kinkkukaapissa olis ennemmin edessä voimansiirtoon/jousitukseen panostettavaa?
Takapää seuraa siellä kyllä perässä, kunhan sen risukon etupäästä siivoo pois ja pistää jäykkää akselia tilalle. |
Lainaus:
|
Lainaus:
no nyt joutuu hiukan korjaamaan "lastentauteja" :eek: ;);) |
Lainaus:
Mutta sitten ikäviä uutisia. Oikeasti on ihan helkkaristi kaikkea muutaki tekemistä/tärkeempiä projekteja, eli jos teen nyt sen QPMF jousituksen nii jää ajelut tältä syksyltä ajelematta :( Pakko vaa väliaikasesti laittaa ne riiput pitkiksi ja trukkilavaflatbed että päästään koheltamaan ennen talvea. Ja joku päivä kun tätä hienoutta jalostetaan kunnolla (siivotaan vakioakselit pois) Nii tähän ei mitää auton homoakseleita tuu, vaan traktorin etuakselit. ne kestää ihan mitä vaan auton alla. vaikka ajais kaasu pohjas vaikka natsipunkkeriin tai antais miiljoonakertaa kytkinpommia nii ei varmaan hajoo :D ja sekös sopii tämän auton ajotyyliin :D:D:D |
Lainaus:
SATAVIISATAA KERTAA vuntsinu aivan samaa juttua. muna kovana tullu tziigailtua valmettie keinu aXeleita. ... oohh.. se ois sitä elämää :D okei.. vähä painavat mut sou vat! eiku spurGaamoja tiirailee ;) jostai patti katto Valmetista vuntsin ite et ois soppelit akselit ja kumi kokoki iha jees. |
Lainaus:
Plussaa: +akseliputket superylikestäviä +vetonivelet miljoonakytkinpommirenkaatlinkus kestäviä +ei oo muilla, paitsi ehkä jollakin +välitykset tulis kuntoon ku navassa planeettapyörästö, on poka kaikkia juuppiteria ja saturnusta ja anusta +ainakin meiän massikoissa ja foortteissa on kääntöpään lähellä pultinreiät, siihen sais vaikka mitä superlinkkuadaptereita kiinni!! +helppo hommata kunnon renkaat. +vois rekisteröisä irrotettavilla nostolaitteilla jokski omavalmistetraktoriksi, olisko paat mellevää lyörä tuhdit kingkäpin perään ja viedä jyviä viinatehtaalle :D:D:D +kaikki on plussaa Miinusta: -Joku porttaaliBJhäksätinmies haukkuu kun ne on painavat ja me ollaan muutenki typeriä -ei oikeen muuta miinusta :D Oon täs monesti miettiny tuota, kun oon pelastanu hodaria/kingkäppiä/hoojiita mettästä, raktori menee nii vaivattomasti joka paikasta, ja ei se raktorin kuvio voi olla huono, on se niin kauan pysyny samantapaisena. tänää viimeks ku vein jyviä nii tsiigailin siinä ajelles sitä MF6265 etuakselia, ja pakko sanoa, että voi pojat..... |
Lainaus:
|
Hehee nyt se alkas :D :D natikan tai jonku 6810fordin perä ois passeli
|
Heippahei kaikki iloiset offarit!
6 Liiteet
Tänää puintien jälkeen NuuBeri tuli käymää "ranchilla" nii rakennettiin kc:ta taas vähän lisää :D
Poistin lavan niin tankin täyttöputki jäi heilumaan villisti. Suunnittelin siihen tuollaasen special custom made pidikkeen! Liite 40520 Sitten asennettiin ehjä apusimpukka. hakattiin uutta simpukkaa paikoilleen raivoisasti huutaen. tuli sitten todettua että kartioreikä 2WD apusimpukassa oli väärinpäin! :D No, porakoneella sorvattiin "tuplakartio", jolloin osan sopivuus muuttui 2WD--->2WD&4WD. Sitähän voi jo kutsua universaaliksi varaosaksi! Liite 40521 Sitten päätettiin poistaa turha takaylitys. tarkkojen mittauksien jälkeen rälläkkää käteen ja johan kopsahti turhat maahan! :D Liite 40522 Kyllä ne runkopalkit suunnilleen samasta kohtaa katkastiin :D vielä eri suuntiin viistoon :D:D:D NuuBerin mukaan kun ne on eri suuntiin vinossa, niin yhteenlaskettuna ne on suorassa:confused::confused::confused: Liite 40523 nyt teoreettinen jättökulma on palttiarallaa 45astetta Kerrottakoon vielä, että koska jousethan saa kyntää miten sattuu, niin käytännössähän jättökulma on 90 astetta :D:D:D:D Sitten asennettiin flatbed. Samassa myös varapyörä löysi paikkansa katolta. Liite 40524 Liite 40525 |
2 Liiteet
Tänää puintien jälkeen jäi 20min tehokasta kingkäp rakenteluaikaa, empä alannut sitten mitään isompaa tekemään. palloilin takapihalla ja silmiini osui Hj:n pohjassa kimalteleva pakoputki.
Liite 40541 Pakkohan se oli mallata paikoilleen :D:D:D:D Liite 40542 Katto oli painunu parin päivän aikana lommolle varapyörän painosta, joten heitin sen pois.:( pitää vissii hitsailla joku kattoteline sille. :cool: Kaveri lupas värkkäillä riippujen kanssa kun niillä on tavaraa hyllyssä ja kunnolliset reiäntekokoneet nii ei tartte ruveta jämäpaloja ite porailemaan. Eli riiput tulee tällä tietoa vaatimattomasta 80x12mm latasta :D:D:D:D Mitenkäs arvon raati, pitäiskö takapuskuria ees tehä, ja tekiskö sen palkista vai 2x4 lankusta? :D |
pysty pakarien suur ystävänä. Tykkään! :D ja siihe mitää taka puZkuria tarvia.. :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Pystyputki se olla pitää, kukas sitä niitä puoliksi palaneita hiukkaspäästöjä haluaisi nuuhkia koko illan, käryt nousee mukavasti pois nenän ulottuvilta. Ja näyttäähän se paljon miehekkäämmältä kun on putki pystyssä:D |
Lainaus:
|
Jos eilen oikein ymmärsin niin takariiput olis jo Häänrikillä. (Kevyesti kuulemma vaan 12mm plootua :P) Eli huomenissa olis asennuksen vuoro ja kai sitä pitää pienet testi ajot suoritta, että tietää pitääkö lateja vähentää taka-akselilta poistuneen painon vuoksi. :D
|
elkää hitto Lateja poistako! ne on maailman parasta mitä voi olla :D
tai jos otatte lateja pois ni mie voin tulla tilalle??? :confused: ja kaikkee sitä tulee selvipäi luvattua et iha saunomaa.. mitä lie lääkäri ois tuostaki mieltä :D |
Lainaus:
|
Nyt on kyllä ultimattisen mageet ja yyber pitkät riiput asennettuna! Käytiin siinä pienellä koeajollakin. Toimii tuo takapää nyt paljon paremmin kun on pitkää riippua ja iskarit lensi romukasaan!! :D Häänrikki varmaan laittelee jotain kuvia ja selostusta työvaiheista. Niin ja saattaahan sieltä ilmestyä koeajoista pientä videokoostettakin ;)
|
Ilooset terveiset taas täältä lakeuksilta kaikille!!! :D:D
5 Liiteet
Ihan ekaksi täytyy ilmoittaa/tunnustaa, että auto ei ole enää nollabudjettiprojekti :(:(:(:( Ostettiin 4kpl m12 pultteja ja nylock muttereita, maksoi 2,37€ :(
Ja sitten hieman iloisempiin aiheisiin--> otin sitte vähä pidemmät ja vahvemmat riiput ku alkup. :D matskuna 12x80mm latta :D Vanha verrokkina: Liite 40650 sieläpähän nitisee :D tuli aika sopivalle korkeurellekkin :D Liite 40651 Liite 40652 Ja sitte ne huimat joustokuvat :D Liite 40653 Liite 40654 Koeajolla autoa taas raiskattiin niin että renkaat sojottaa taas mihkä sattuu ja kori takaa irti :D Millä nuo rairetangon pallonivuset saa kestämään?:rolleyes: Illan mittaan pistelen videon tänne roikkumaan :cool::cool::cool::cool::cool: |
Jumamalauta et on raivokkaat riipattimet teillä! :eek::D vähä kompensoi tota lavasta lähtenyttä painoaki kivasti taka akselilla? :p
ja pallo nivukset kyl sais kestää niil maa taistelu laitteen akseleilla :D;) |
Siinä videota :D:D:D
Ja alun musiikkipätkästä ei tartte vinkua, hyvää musaa täts it :D Kuten huomaatte, NuuBeRin ajo ohjeet paikkaan kuin paikkaan: "PIKKU PAKKIA JA LISÄÄ LÄMÄÄ" :D:D:D:D:D |
no perkele! kylhä ukot vissii oli tätä raahaamas tonne Worry rossii ni pokkaatte siel pokaalit ja sit meille saunoo??? :cool:
|
woi wariksenmarjat en arvannut ciesiä noin reipeäxi:D
se johtuu warmasti noista riipuceista:D |
On taas asiallista meininkiä :D Koskahan ehisin sinne ranchille juomaan olutta ja viisastelemaan :confused:
|
Nyt se on täällä!!!! :D:D:D::D NiRuNaRun virallinen fanisoittoääni!!! :D
:D:D:D Lataus onnistuu täältä---> valitse muodoksi MP3 http://www.lataayoutube.com/watch?v=...ature=youtu.be |
Tää on kyllä jotain niin hienoo.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
HUOMIO! Videon kohdassa 1:43---> eteenpäin näkyy miten roimasti tuo ydinreaktorimaista voimaa tuottava mylly tuottaa WOIMASAVUA :D:D:D |
4 Liiteet
Tuli käytyä tilalla taas tänään kun menin hakemaan Sisua45:selle renkaita.
samalla taas vähän nysväilin kc:ta aina ku ohi kävelin. Eturenkaat hälppi joustoissa lokarin alanurkkiin eestä ja takkaa. empä sit jassanu hakee roikkaa ja rälläkämää joten muotoilin lokarien alanurkat ihan kylmän viileesti lekalla, sorkkaraudalla ja turvakengällä. Harmi kun en kuvaa ottanu. :D Sitte vähä sorkkaraudalla muotoilin uusix tota apparin etuloksua. Se kun sai vähä damagee kun tylttäsin etunurkan kuusta vasten, ja lokarin takareuna työnty ovipellin taakse :D Nyt saa taas oven auki :) Liite 40926 Sitte kollasin koko ehtoopäivän varastoja josko löytyis puolivalmis osa millä saan terminoitua tun ongelmia aiheuttavan rairetangon kiertymisen. Lopux löyty tollanen tanko mis on toises pääs haarucca ja toises pusla. Toi on vissii jonku pakettimesen vakaajan osia :confused: Liite 40927 Liite 40928 toi tulee niinku noihin raidetangon korvakkeisiin kii tavallaan kolmanneks apusimpukaksi :cool: Liite 40929 pitää vaa lyhentää toi pituus vastaamaan simpukan aisan pituutta jottei aiheudu mitää ylimäärääsiä voimavektoreja ku kuitenki iha tarvike osa :o Samalla ku tuon laittaa nii pitää laittaa tuo pystypakarin tila "aktiiviseks". Meinaan nyt ku tötterö loppuu suorana kuskin penkin alle nii tuo kömmeli humisee nii kovaa että tärykalvot puhkee. Nyt kumminki pakko lähtee pariks päiväks taas töihin että on rahaa harrastaa. katellaa pyhänä sitte mitä oon saanu aikahan |
Mä nään niin itteni tässä projektissa :D
http://www.youtube.com/watch?v=KwyZcJutpkE |
Lainaus:
Niin ja millasia ahtimia sä oot käyttäny kun noita sd23 oot urpottanut? Katoaako siitä alaväännöt kokonaan jos sen ahdistaa??? Olis 2,5 litrasen urporeilseli penarin turbo hyllys. |
Heippadei!
Täs kinkäppiä suunnitelles NuuBeRin kans on tullut useesti esiin miehen käytöstä poistunut honta sivik. siinä on joku mahtimoottori, kiertää niinku ampiaanen ottalohkoa ja sillee.
Mitäs palstan väki diggailis muutoksesta, et hondan kone kinkkukaappiin? sais rajottajaa vasten paukutella menee. RRIIITITITITITITITITIITITITITITITITI!"!!!!!!!!!!!! ! :D:D:D:D: :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::rolleye s::rolleyes::rolleyes::rolleyes::D:D:cool::cool: |
Lainaus:
|
Mielummin se bemarin ahdin nisun koneeseen, kuin civicin alaväännötön kone. :)
En viittiny googlata mikä se hondan kone on, mutta ei siinä voi olla vääntöä, koska civic. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos laitette hondan pannun muuten vakioon nissaniin, niin mene aika lujaa täydellä varvilla. Vaikka olis pikku ykkönen tuvassa. Jos laitatte hondan koneen + laatikon autoon pitkittäin, niin sitten alkaa välitykset olevaan kohdallaan. Hondan lootasta tasauspyörästö jumiin, ja vetareista kardaanit periin. Juu nou. :) |
Lainaus:
|
Menee vauhdilla juu, mutta sitten kun ei enää mene? Meneekö kytkimen polttamiseksi?
|
Lainaus:
Levy molemmissa muistaakseni 200mm halkaisijaltaa että ainakin se paineasetelma olis helposti käytettävissä |
Sivu luotu: 18:26 (GMT +2). |