![]() |
УАЗ-Буханкa
Otsikossa lukee UAZ-Buhanka. Buhanka tarkoittaa sanaa leipä, ja se on venäjällä paketti-uazin lempinimi. Kauaksi ei mene suomessakaan, kun pulla-uazeista puhutaan. :)
Olin etsinyt pullaa liki puoli vuotta, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Muutamia ehdokkaita oli, mutta sopivaa ei tahtonut löytyä. Viimein eräs Pirkkalassa myynnissä ollut yksilö tuli jatkuvasti tyrkylle, useampi toveri vinkkasi siitä. Pakkohan sitä oli lähteä katsomaan, kun ei ollut edes kaukana. Katselmuksessa tuli esille hyvät ja huonot puolet, ehjän tuntuinen aihio mihin vaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128209 Aprillipäivänä pönttö haettiin sitten kotiin. Myyjällä oli tyylin mukaista veto kalustoa, GAZ-66. Da da, harasoo! :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127542 Itsetehdyt rampit (hitsattu OK 46.00 puikoilla..) osoittautuvat toimiviksi, ja vaijeritaljalla tunnin kitkuttamalla Uljanovskin ylpeys nousi kärryn kyytiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126982 Kapitalistisesta vetoautosta huolimatta pääsimme Sisu-verstaalle ilman vastoinkäymisiä. Taisi Isä Aurinkoinen olla turvaamassa matkaa. Kuljetuskalusto on veljeni, ja hän on siinä kuvassa myös. Poti pääsiäisen jälkeistä tuskaa, joten minä ajoin. :rolleyes: Lastin tyhjennys sujui noin 2 sekunnissa, kun vedin sen ramppeja pitkin mönkijällä alas. |
Lainaus:
|
Sulla on monikossa tuo УАЗ-Буханки, korjaappa tuohon УАЗ-Буханка :)
|
Lainaus:
|
Korjattu. :D
|
vilpittömät onnittelut pulleron hankinnasta!:)
pakko laittaa motivaatio kuva. ja ei ole mikää fotosoppi:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128237 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joskus armeijassa nauroin noille.. "Ristus ettäon ruma ja paska auto":D
Nyt vähän myöhemmin kun viina on pehmittänyt aivot sopivaksi niin pulla-uaz näyttää kauniilta,käytännölliseltä,urheilulliselta,voimakk aalta,nopealta yms ja olen varma että sillä saa jopa pillua:) Edittiä.. http://www.russianspares.com/shop/ Tuolta saa varaosia edullisesti, luotettava kauppa ja tilaus onnistuu vaikka sähköpostilla...Itse sivusto on huollon takia pois käytöstä, Kirjoita sähköpostiin englanniksi.... |
Koitappa hankkia se viisumi ja pönttöön kilvet ni lähetää kahen auton voimalla http://www.youtube.com/watch?v=hYUO2Z65QEg
|
Lainaus:
Muistuu elävästi mieleen yksi kaupunkireissu mistä oli kotiin tuomisina Tuija...:D |
Lainaus:
Edittinä on muuten hieno hankinta! |
Juu ei ollut mikään fotoshopattu kuva tuolla edempänä. Näitä on myynnissä useammallakin eri valmistajalla:
http://arctictrans.ru/node/128 Ja tela-alustaisia pönttöjä löytyy myös. Lainaus:
Täytyy todeta, että pieni on sosialistinen maailma. :D Just tänään hain posti-siwasta paketin, minkä oli Todor lähettänyt. Juurikin tuo firma, Bulgariasta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
ööö...tota joo... ei millään pahalla vesu mutta toi pillun saanti näitten venäjän vehkeitten kanssa saattaa vielä yllättää sut varsin pahanpäiväisesti...positiivisesti:D kotona ainaski |
Lainaus:
Hienosti toimi miullaki, uus välitys ja laakerit saapu alle viikossa bulgariasta :rolleyes: ee, hieno pulla. joskus miekii vielä hommaan moisen :) |
Muistoja herättää tuo Uaz. Lähinnä sen lava versioon oli lähempi kosketus kun olimme töissä vajaa kymmenen vuotta sitten Venäjän puolella rajavyöhykkeellä. Kosketus oli tosiaan läheinen, kun yhden mutkan takaa tuli sotilaiden pressulava Uaz helvetin moista haipakkaa kohti ja kuski polki jarrut lukkoon, jolloin Uazi tuli pulkkana silloisen Land Cruiserin kylkeen, juuri etu- ja takaoven väliin vasemmalle puolen, eli juuri MINUN kohdalle...Jos en olisi väistänyt lumihankeen olisi tullut nokka kolari. Onneksi Toyota on sen verran topakka auto että selvisin muutamalla mustelmalla ja kipeällä lonkalla.
Mutta kyllä siinä heti välittömästi tuleva elämä rullasi silmissä, mielessä kävi Pietarin Grestyn vankila ja montakohan vuotta siellä menee......kun tuli ajettua kolari sotilas alueella sotilas auton kanssa....eihän siitä VOI seurata muuta finski tsuhnalle kuin vankilaa... ja paljon !! Mutta onneksi siinä oli myös onneakin mukana, soittelin heti tapahtuneesta silloiselle urakanantajalle, joka soitti miliisit paikalle. Silloin selvisi että juuri sama kuski oli kolaroinut pariviikkoa aikaisemmin urakanantajan auton kanssa ihan vastaavan kolarin. Miliisit oli erittäin ystävällisiä, kuin myös paikalle hälytetyt armeijan eversti ja majuri. Mittailtiin ja katseltiin kolaripaikkaa aikamme ja Venäjän viranomaiset lopuksi pahoittelivat minulle tapahtunutta ja olivat huolissaan miten selviän kotiin kun oli sivuikkunat paskana ja pakkasta oli jonkin verran.....mie vaan tuumailin että kyllä mie selviän kotiin....Kättelivät vielä kun päästivät lähtemään kotiin. Olin melko varma ettei minulla olisi enää mitään asiaa Venäjän maahan, mutta seuraavana aamuna kokeilin toisella autolla ja ei mitään ongelmia. Pitihän siinä jälkeenpäin käydä vielä Suojärvellä kuulusteluissa, mutta kyseessä oli lähinnä että vaadinko miten suuret korvaukset vastapuolelta !? Silloin viimeistään meni minulle perille ettei minua syytetä mistään, vaan vastapuoli todettiin syylliseksi !! Sitä ihmettelin melko kauan jälkeenpäin, kun jollakin tavalla ymmärrän Venäläisen mentaliteetin. Mutta en ihmettele enää, kun pikkuhiljaa paljastui että silloinen urakanantaja oli jonkun sortin aluepäällikkö KGP:ssä !!! Siis ei ihme että asiat luisti noin hyvin. Meni vähä offtopicin puolelle, mutta tämmöinen oli minun kosketukseni UAZ:iin. Vähän kipeä, mutta mieleenpainuva. |
Lainaus:
|
Nitro keulilla ja Eduard perässä, kova yhdistelmä, sitte pehmeää pullaa ja nelikutosta:D
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128403
Pannaas vähän lisää kuvia, minkälainen se pulla oikein on. Kaikki ei ole näitä päässeet armeijassa ihailemaan. Auton malli on siis lyhykäisyydessään 374106-01. :D Vuosmalli 1987, armeija ottanut käyttöön 1988. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128401 Neuvostoliittolaista erotiikkaa, eikun ergonomiaa. Mausteena suomen armeijan lisäämät laitteet. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128400 LISÄLÄMMITIN käynnistää eberin. LISÄLATAUSGEN napista laitetaan 24V laturi tulille. KENNOPUHALLIN lämmittää retkeily osastoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128402 24V laturi näkyy ilmanputsarin alla. Sillä on syötetty virtaa lisäakuille. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128399 Retkeily osasto. Tästä tulee vähän sauna mieleen? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128398 Nurkassa näkyy sinivalkoinen koritehtaan tarra. MV joku, en muista mikä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128397 Huomaa patteri, lämmönsäädin ja ilmoitustaulu. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128396 Sika osasto. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128395 Takanurkan luukusta syötetään valovirtaa laitteisiin. Joku voisi kertoa lisää, että minkälaisia viestilaitteita näissä on ollut? |
Vuosimalli 1887?:eek::eek::eek::eek:
|
Lainaus:
|
MV => M Vähämaa seinäjoelta.
Kazanissa, kun aikoinaan tehtiin TV-studiota tuli tollasen kyydissä välillä istuttua. Isäntäväki oli ihmeissään, kun meikälänen oli riemusta piukeena pullan kyydissä, kun yleensä kulkupelinä oli volga. TEMÄHIK |
Lainaus:
Lainaus:
Mutta on niitä pönttöjä tehty kauan, ja tehdään vieläkin. Malli 450 tuli jo 50-luvun lopussa. 452 oli siitä modernimpi malli, sitä tehtiin vuosina 1966-1985. Saman näköinen 3741 jatkoi siitä eteenpäin, ja jatkaa edelleen hamaan tulevaisuuteen. Tuolla on uusia esitteillä: http://www.uaz.ru/eng/models/commercial/ Lainaus:
|
Armeijalla oli näitä radio autoina jossa oli siis sähkötysvermeet takana ja koottava antenni. Oli tälläinen kuitilla radiovarustuksella 87-88 pv:ssa...
|
Lainaus:
Tuossa kuvassa nuo siniset laatikot on miu mielestä pöntön takaosasta kotosin, oliks siulla se metallinen räkki viel paikoillaa ? |
http://www.uaz.ru/eng/models/commercial/
Mitäs mahtaisivat suomalaisella konttorilla sanoa, kun paukauttais ensirekisteröintiin uudella pullalla...??? Harvassa maassa osataan muotoilla autoja niin, että kelpaavat kansalle monia vuosikymmeniä. Hieno peli tulossa, itsellä ollut salaisesti hankintalistalla tollanen jo vuosia! |
Mikäs on pullan kohtalo? Meinaakko käyttöentisöidä vai pitää tommosenaan vai rakentaa jonkun neuvostohenkisen extremevehkeen :p
Kerran nähny moisen livenä käsien ulottuvilla, oli kyl aikamoinen kapistus. |
Jossain päin eurooppaa tanska tai alankomaat on muistaakseni myynnissä uusia uaz;eja ja eu hyväksyttyinä näin ainakin muistelisin.
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128656 |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Autosta löytyi jo ostovaiheessa muutama vika. Vai onko ne neuvostoliittolaisessa autossa vaan ominaisuuksia? :D
- bensapumppu ei nosta - jarrut ottaa toisella-kolmanella potkulla - etulamppujen heijastimista oli kromit pudonneet pohjalle - UAZ merkki löytyi hanskalokerosta rikkinäisenä - orkkisrenkaat pinnoitettuja ja melko koppuroita Kotiverstaan pihalla kuskin oven lasi putosi myös alas. Oviverhoilu pois (eli kaksi kämmenen kokoista peltilätkää..) niin sain pujoteltua vaijerit suurin piirtein paikoilleen. Aloitin räpeltämään benziini pumppua. Tein uuden tiivisteen pumpun kannen alle, mutta vuoti edelleen. Pumpun kansi oli kiero, suoristin sen, alkoi pitämään. Mutta ei edelleenkään nosta. Hain toverilta käytetyn pumpun kokeeksi, muttei sekään nosta. Perkele, tänään ajellaan vielä... :cool: Myyjän pihassa, ja omalla verstaalla käytin moottoria "kaasaria tankaten". Letkulla bensaa kaasarin kohokammioon. Yhdellä desillä ei kauaa konetta käytetä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129010 Mutta kun päätin että tänään ajetaan, niin otin Bemarista sähköpumpun lainaan. Virittelin facetille sähköt suoraan akusta, ja laitoin vielä katkaisijan välille. Johan alkoi vihreän värinen bensa nousemaan. :) Neulaventtiili vuotaa jonkun verran, siksi on hyvä kun voi katkaisijasta välillä sammuttaa pumpun. Kohokammion ikkunasta on oikeasti hyötyä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129011 Ajelin pitkin pihoja, ja käytiin takapihalla yhteiskuvassa Sisun kanssa. Sateisessa kelissä molempien maalipinnat näyttävät hyviltä. Siinä maskin takana olevia bensaletkuja räplätessä murtui jarruneste säiliö. Ovat auringon polttamia. Nekin saa siis uusia. |
Minkähän näköinen tulisi jos protoon asentelisi valot kuten uaz;issa on?
Jotenkin omaan silmään kauniinpi toi perinteisempi valojen sjoittelu :o |
Lainaus:
Voiko Proto-Sisun keulan muuttaa? Ei..! :eek: Molempien autojen 60-luvulla loppuun saakka hiottu ajaton kauneus säilyy alkuperäisessä hengessä. Pientä tuunausta toki harrastetaan. :) |
Voiko Proto-Sisun keulan muuttaa? Ei..! :eek:
Oikein!:cool: |
mutta onha mannerheimikin nykyään musta :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Niin se suunnitteli kuulemma Uazin.
Yhta totta kuin, etta ois musta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Kalustonahan näissä on tosiaan ollu HF-radioasema viestijärjestelmä M/80:ssa. Kun kalustoa päivitettiin YVI1- järjestelmään, isosta osasta tehtiin sanomakeskuksia (SMAK) eli keskussanomalaitetukiasemia. Tällöin varustuksena oli keskussanomalaite ja kolme radiota (tukiasema ja kaksi varatieradiota). Mukana kulki Gazin maastoperäkärry, jossa kuskattiin ainakin aggrekaattia, jerryjä ja varmaan jotain muutakin, jota juuri nyt en muista. Ja sen vasemman takakyljen luukun tärkeämpänä roolina on se, että siitä saadaan parikaapelilinjat ulos autosta. Näillä parikaapelilinjoilla luotiin yhteydet keskusasemalle, josta yhteydet saatiin linkitettyä eteenpäin. Kyllä tuollaisenkin takatilassa on tullut RU-kurssilla unettomia öitä vietettyä... |
On se vaan ihan perkeleen ruma...:eek: Vaikka ulkomuodoltaanhan toi menee ihan samaan kastiin kun vanhat hippivolkkarit, mutta sisällä näyttää ihan samalta kuin tuon valtakunnan kaikissa muissakin laitteissa. Jakkarat on varmaan ihan samat kuin MI8 -kopterissa....
|
Annetaan nyt rauha rakentajalle ja ootellaan tuloksia!
|
Lainaus:
Mielenkiinolla odoteteen täälläkin mitä tuleman pitää. |
|
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8576
Pöntössä oli siis nokalla huonokuntoiset hehkulamppu-ajovalot. Kromit olivat pudonneet lampun pohjalle, ja toisesta lampusta oli joku lainannut osia. Menin katsomaan verstaan pihalla seisovaa URAL-375 ohjaamoa, siinä on uuden veroiset lamput nokassa. Josko sopisivat millään lailla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129598 Sopivat täydellisesti, nyt on ilme kirkas. :) Boschin valmistamat halogenilamput (H4). Tulin siihen tulokseen, että UAZ, GAZ-66, ZIL-131, URAL-375 ja ehkä jopa KRAZ-255B käyttävät samoja lamppuja. Jälleen yksi todiste neuvostoliiton ylivoimaisuudesta, tähän ei muut maat pysty. :D Keulassa komeilee myös hra Todor Djonovin lähettämä UAZin merkki. Kyllä kiiltää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129599 Ohjaamossa seuraavan sukupolven taistelija, päässään tyyliin sopiva Unkarin armeijan M51 kypärä. Ostettu Varustelekasta: http://www.varusteleka.fi/fi/product...kaytetty/22779 |
Ot. Mutta mitähän synyisi tommosesta Urealin kopista ja jostain paloauton rieskasta mistä on koppa lahonnaa....:confused::confused:
|
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kaippa sä tähän kilvet haet konttorilta.
|
Täällähän koitetaan suistaa mua, kristillistä nuorta, turmion tielle. :D En kyllä uskalla teijän kanssa lähtee mihinkään, ainakaan selvinpäin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
|
Seuraa rengaspoliittisia pohdintoja. :rolleyes: Jos ei kiinnosta, niin voi siirtyä vaikka teenage-vaseline-bondage sivuille.
UAZin puolustusvoimien rekisteriotteessa lukee rengaskoon kohdalla 215R15. Sehän on ihan päin perhettä. :mad: Orkkis koko on 215/90-15 (eli 8.40-15, ja 215-380). Otteen kummi on 724mm/28.5" korkea, kun UAZin rengas on 777mm/30.6" korkea. 2 tuumaa matalemmat renkaat otteessa, kuin alkuperäiset alla. Пизда..!!! Kuinka on muilla UAZ-tovereilla mennyt renkaiden leimaamisen kanssa? 215/90-15, 8.40-15 tai 215-380 kokoja ei STROsta löydy. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130119 Hain paikalliselta aate-veljeltä kokeeksi yhden GAZ-69 maastoauton pyörän. Niitä on käytetty käsittäkseni myös GAZ-704 peräkärryissä. Kuvassa vasemmalla. Rengaskoko 6.50-15. Vanne 4.5x16, ET22. Jos tuota levittäisi pari tuumaa ulospäin, tai vaihtaisi siihen 6" kehät. Pitää miettiä. Oikealla orkkis UAZ kummi. Vanne 6x15, ET22. (ET luvut voivat heittää millin-pari, itse mitatut) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130121 Syy 16" vanteiden haikailuun on tässä. Pääsiäis-pajerosta jäi hyvät Insat. Näitä olen sommitellut pöntön alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130120 Pinnanut kummit vierekkäin. 235/85-16 vs 215/90-15. 33" ja 31". Jos joltain löytyy ylimääräisiä 16 tuumaisia 5x5.5" (5x139.7mm) jaon vanteita, niin ottakaa yhteyksiä. |
Peräahon kone oy:ssä oli 16x7 D-reikäsiä vanteita 5x5,5 jaolla ainakin reilu vuosi sitten kun kyselin semmoisia Broncoon.
|
Käy tosta hakemasa varaosa pulla vielä kun on myynnissä :p
http://www.masinistit.com/viewtopic....fa22e6e1cae775 |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130166 Käytetyt vanteet kelpaa mainiosti. Sisu-verstaalta löytyy tälläinen uusi-pieni sorvi, jolla on pilkottu vanteita ennenkin. (Valitettavasti ei kuitenkaan neuvostoliittolainen, vaan muistaakseni belgialainen) Lainaus:
|
En enää tarkkaa hintaa muista, mutta jossain 250-300 € tietämillä taisivat olla nekin. Tottakai jos omasta takaa löytyy sopiva porkkanankuorimiskone ja aihiot kehiksi ja navoiksi, niin lastu lentämään vaan! Saa ainakin sen offsetin minkä haluaa. Myin vastaavan sorttisen ison koneen parivuotta sitten pois, johteiden päälle mahtui 750mm muljaamaan ja ilman kitapalaa yli 1000mm. Siinä oli kiva pyörittää vanteita, vielä kun ne härvelit veisi hieman vähemmän tilaa:mad:
|
tääl ois edelleen ne ravin 16" vanteet, hommaa kyyti vaan
|
Lainaus:
Nimi johtui autoon sijoitetusta armeijakuntaradiosta LV 450 DX. SA tyyppi radiolle oli siis LV450 (LV=Lähetin Vastaanotin) Kyseessä oli Amerikkalainen Sunair GSB-900. http://www.torontosurplus.com/catalo...13/image/3957/Taajuusalue 1,6-30MHZ Teho SSB ja CW 100W Auto ja asema oli varusmiesten suosiossa, koska radiossa oli automaattiviritys ja autossa lisälämppäri, joten siinä oli lämmin nukkua. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Armeija-aikana oli Autosotamies, ja ajelin Proto-Sisulla. Kelaperseillä (viestimies) oli GAZ-66 radioilla varustettuna. Oulussa ei viesti-pönttöjä ollut. Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Radio Uazit oli Titarien eli sähköttäjien valtakuntaa, ei sinne kelaperseitä päästetty... Gaz69 oli toinen radioautona käytetty malli. Siinä oli vähän pienemmät radiot, mutta jenkki vermeitä nekin. Myös ambulansseina noita Pullia käytettiin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130881
Kun 6x139.7mm pulttijaosta hitsaa yhden reiän umpeen, niin eikö tuloksena ole 5x139.7mm? |
Toi oli hyvä :D:D
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130943
Lisää hitsaamista, nyt tuloksena 4x139.7mm. Kuulostaa vanhalta subarulta. :rolleyes: Mitähän tästäkin vielä tulee? |
Lainaus:
Mutta aloitetaan koko tarina alusta, että varmasti kaikki ehtii kyllästymään. :D Kyselin valmiiksi oikealla jaolla olevia vanteita, mutta kun ei puoli-ilmaisia löytynyt, niin päätin että teen ihan ite. Googlettelin tuota reikäjaon muutosta, ja ameriikan foorumilla sanottiin ettei onnistu. Eli hyvä pohja jatkaa projektia. Sitä en tiedä kuinka tuo pitäis tehdä, mutta minä tein näin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130970 In Sisu-verstas we have this thing called reilu materiaalin vahvuus. :D Kaivelin nurkista tuommoisen pyöreän levyn palasen, paksuutta 35 mm. Sen päälle löytyi vanha vesipumpun koplinki, jonka sorvasin mittaan (muistaakseni) 108 mm. Rautalaippaan pari M8 kierrereikää, ja koplinki siihen pultilla kiinni. Laipan alla on edelleen nurkista löytynyt putken pätkä, seinämä vahvuus noin 1 tuuma. Luulis kestävän? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130971 Sitten heitin komeuden päälle UAZin pyörän. 108 mm mittaan sorvattu koplinki keskittää vanteen täydellisesti. Pultin reikään tein tuntemattoman moottorin keinuvipuakselista holkin. Ulkohalkaisijaa sorvasin 16 milistä vähän pienemmäksi, niin istu kuin hanska. Holkin keskellä on 7 mm reikä. Siihen sopii puolestaan, jälleen täydellisesti, katkenneesta kierretapista tehty pistepuikko. Ei niitä kaikkia työkaluja osteta kaupasta, ne tehdään ite. Sitten vaan pistepuikolla joka pultin reikään piste. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130972 Pisteen kohtiin 4 mm reikä, ja viidenteen M10 kierre pultille. Poraus jigi valmis. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130973 Jigin päälle pahaa-aavistamaton 6x16 mangels. Mulla on siunaantunut nurkkiin noita 6-pulttia 16" vanteita toista kymmentä. Päätin uhrata sosialistiseen käyttöön kaksi mangelsia, ja kaksi nissanin vannetta. Taisivan maksaa joskus 10e/kpl? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130975 Sitten heitin vanne-jigi yhdistelmän nurin päin. 4 mm poraterä boschiin, ja reikiä tekemään. Japsi/brazil vanteissa on 110 mm keskireikä, joten ne eivät istu jigiin täydellisesti. Mutta huolellisella valmistelulla asettuvat keskelle. Täytyis tehdä jigiin toinen M10 pultinreikä? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130974 Mangels esireijillä porattua. Tuon perusteella päätin täyttää kaksi pultin reikää, tulee muuten hankaluuksia isolla terällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130978 Siinä mangels-parkaan hitsattu kaksi reikää umpeen, ja porattu neljä uutta reikää. Porakone taattua laatua, made in taiwan. |
ei tylsistytty täällä :) näin se menee. ei kaikkee tarvi kaupasta asti hakea:cool:... no ehkä jano juomat :p
|
http://www.ebay.com/itm/Lug-pattern-...99ce74&vxp=mtr
Ohan tälläsiäkin myynnissä, mutta ne ei paina 25 kiloo. :D |
Lainaus:
|
Saa, ja kuulukin kommentoida. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130983 Kokeilin uutta 8-pulttista vannetta alle. Vastoin kaikkia ennakko-odotuksia, sehän jopa sopi. :D Täytyy vielä vähän siistiä, ja tehdä muttereille 60 asteen senkkaukset. Ja huitasta maalia päälle. Sitten rengas päälle, ja kokeilemaan kuinka edessä on tilaa. GAZ-69:n vanne on näköjään päässyt myös kuvaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130984 Orkkis 6x15 USSR-vanteet ovat siis ET22, tämä 6x16 Brazil on ET1 tai 0. Renkaalle jää mittausten perusteella vielä 6 cm lokarin kaareen. Nissanit ovat ET30, niiden keskiötä täytyy vielä siirtää. Mutta se on onneksi helppo homma. Pääsiäis-pajero irvistele taustalla, ja häpeää hiluxin pyöriään. |
Mites joustoissa mahtuuko kallistumaan rengas ilman sisälokariin raappimista?
Siistimpi tulisi jos kaikki ylimääräiset reiät täyttäisi :o |
Lainaus:
Vielä siistimpi vanne tulisi, jos ostaisi valmiit, eikä muuttelisi nurkista löytyneitä romuja. :D Mutta se on mun tyyli. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131104 Olisko 8x18 alut hienot? :D |
Lainaus:
Muuta rakennussuuntaa ja laita alupylpyrät alle :D |
Oikeaa meininkiä! Jos jotain ei ole, niin sitten se tehdään, nykyään vaan alkaa monilta vanhat hyvät perinteet unohtumaan. 22" blingblingit vaan alle ja leveät makkarankuoret niiden ympärille, sitten kivikkoon offaamaan:D
|
http://www.retronaut.com/wp-content/.../04/Leonid.jpg
- Leonid täällä terve. Onks pönttö jo valmiina? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131983 Kattoteline poistettu, heti paremman näköinen. Ei ollut painava rakennelma, pojan kanssa kaksistaan kannettiin se takapihalle. Kokonaan alumiinia, painoa 50 kg? |
oonko ainut kelle tosta kuvasta tulee jostain syystä mieleen pat & mat ? :D
|
Lainaus:
Meinaatko että rakentamisen laatu on samaa luokkaa? :D (huomaa kuvan renkaat, Barumeilla ajelevat tsekkoslovakiassa...) |
|
Kollasin tänään Pönttöä, että mitä kaikkea sieltä löytyy. Löytyi pyöränmutteriavain, renkaantäyttöpumppu, ja käynnistysveivi. Kaikki ei varmaan kuulu olla yhdyssanoja, mutta koitetaan elää niiden kanssa?
Kokeilin laittaa veiviä nokkaan. Puskurista löytyi reikä, ja sen takaa toinenkin reikä... Mutta sitten loppui varresta mitta kesken? Tuttua toki jokaiselle valkoiselle miehelle, mutta miksi näin kävi UAZin kanssa? :confused: Kun veivin kaula on kiinni puskurissa, niin veivin pää on noin 40 cm irti kampiakselista. Missä vika, väärä veivi? Onko pöntössä pitempi veivi kuin cabrioletissa? |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132637
No niin, nyt on Insat saatu alle kokeiluun. Mangelsin ET 0 on liian ulos edessä, ottaa kiinni lokarin kaareen. Eli mankelit saa mennä taakse, sinne sopisi vaikka 35x12.5-15. Vanteista tuli mustat, ei oikein ollu vaihtoehtoja sille. :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133067 Nissanin vanteista keskiö irti, ja ET 30 --> ET 10. Oli muuten keskiöt melko lujaa kiinni. Sorvaaminen ei riittänyt. Lisäksi piti vielä rälläköidä, sekä käyttää sirppiä ja vasaraa. :) Mutta irtosihan se, viimeistään Pirkan voimalla. :D |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Pääsenkö mäkin nyt arvostettuun pönttö kerhoon ku tuli hankittua tällänen.
|
Lainaus:
Onko tuossa pöntössä alla 280/85-16 kummit, valpin vanteilla? Auton muukin tarina kiinnostaa. |
Ainakin siinä on samanlaiset tarrat kun mun edesmenneessä pajerossa oli :D Ettei vaan olis lähtösin samasta paikasta?
|
En kyllä tottapuhuakseni katsonut rengaskokoa mutta varmasti juuri mainitsemasi setti alla pyörii tosin apuvoimalla kun moottori puuttuu:D.
10tkm kilsaa ajettu,osia puuttuu jonkun verran esim tankit,kone,kytkinpoljin ym pikku roinaa->saa muuten tarjota osia jos jollain ylimääräsiä. Ollut safari käytössä hetken mutta oli kuulemma niin surkea maastossa että meni osien luovuttajaksi edellämainittujen osia kohdalta. Laitan EHKÄ kuntoon jos ei parempaa löydy jostain halvalla. |
Lainaus:
Lainaus:
Lokarin kaaria on kaiveltu edestä auki, onko siellä korotusta myös? Viikko sitten kattelit mun pönttöö, nyt sulla on jo oma. :) |
Lainaus:
|
Aika kultaa muistot vai miten se oli, en tiedä mikä tässä nyt alko viehättään taas vaikka on veemäinen korjattava koneen osalta ku on niin tiukka sovite. Aika räyhäkkään olonen toi on noilla kumeilla.
Palvellut tosiaan PFS:n safareilla jonkun aikaa. |
Voishan tähän nakata nuo porttaalit alle niin olis sellanenkin sit.
|
Lainaus:
Kuvakin löytyi kun hetken googlasi. Näyttäis olevan sama peli? Mutta sanoppas ZAU miksi toi mun autosta löytynyt veivi on liian lyhyt? Kirjoitin siitä jo aiemmin. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:38 (GMT +2). |