![]() |
eka kerta...beadlockit ja tasapainoitus?
Moi!
Miten nuo beadlockit asennetaan ja tarviiko esim "liimata"...onko hommassa jotain mitä pitää huomioida? miten nuo tasapainoitetaan? softair kuulia 300g per rengas vai miten? //Janne |
jos vanne on hitsattu sopivasti niin ei tarvi liimata. rengasta kannattaa yrittää keskittää ku rupee kiristeleen pultteja.
ja noi kuulat/hiekat ei tasapainota mitää jos se rengas tai vanne vipattaa. itte oon todennu sen 33x13,5 tsl, 35x12,5 creepyjen ja 35x12,5 nokialaisten kans! nokialaiset lakkas vipattamasta ku vaihto tml vanteet alle :D niin ja ne ei ollu beadlockeilla! |
|
|
Tuossa on taulukko tasapainotus kuulien määrille rengaskoon mukaan!
http://www.innovativebalancing.com/BigTirechart.htm Ja tuossa muunnin unssi grammoiksi http://www.metric-conversions.org/we...-kilograms.htm |
Lainaus:
Jostain oon saanut käsityksen että itsetehdyt beadlockit ei olis hyväksyttyjä tieliikenteeseen. |
onse vaan niin että sakot niistä saa, 150e ainakin vantaalla.
eikä riitä selitykseks että kaikki peltivanteet on hitsattuja:D |
Onko kukaa kokeillu tasapainottaa jäähdytin nesteellä renkaita? Greepyt rauhottu aikoinaa kuulilla ja noi nykyset 36" tsllät woblaa ihan holtittomasti, 2 eri vanteil ollu, beadlokeilla ja ilman eikä eroa. Autosta ei johdu ku esim. 39,5" boggerit menee ihan nätisti.
Kokeilus nyt toi glykoli mut onks kellää kokemuksia? Noitten taulukoiden mukaa tein greepyt ja käytin teräs hauleja ja toimi hyvin. |
Kaveri laitto glykolit extreme evoihin ei toiminu, kun oli tubeles kalvossa reikä/reikiä ni meni kalvon väliin.arvata saatta voblasko😄
|
Lainaus:
Glykolin sijasta on viime aikoina käytetty tuota puhkeamisenesto ainetta. |
Lainaus:
|
Noit renkaita ei ole paikattu vielä kertaakaan et luulis kalvon olevan ehjä. Kuulin vaa kerran et raskaankaluston renkaita olis aikoinaa suolavedellä tasapainotettu.
No testataan ja raportoidaa viikon päästä. Laitoin alkuu nyt 2dl per/rengas eli vähä alikanttii mut lisääminen on helppoa venttiilin kautta lääkeruiskulla, poistaminen onki vähä hankalampaa :) Pirullinen rengas toi tsl kadulla, viikon ku auto parkis nii renkaat on kulmikkaat vaikka 1,5bar painetta, pompottaa pirusti ennen ku pyöristyy. Ei noilla kadulla tule ajettuu muuten ku safareille mentäessä mut on vaa ilkee ajaa ku koko ajan maximi woblauksen rajalla menee ja sitte ku joku pusla väljä nii ei yksinkertasesti voi ajaa yli 60km/h. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
toimii toi jäähdytin neste. ei ongelmia 2 päivän ajon jälkee.
50-60km/h nopeudessa jossa ennen otti aina maximi woblaukset nii nyt havaittavissa ihan pientä ravistusta, 2dl nestettä et vois vielä laittaa vähä lisää ku tuolle renkaalle 280g olis suositus. |
kuulemma 16 millinen reikä umpeutuu maansiirtokoneen pyörissä tuolla paikka ainella, en tiiä pitääkö paikkaansa näin olen kuullut
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vuosi takaperin kävin tuolla aineesta kyselemässä ja silloin eivät suostuneet myymään maasturiin, ainoastaan max. 40km/h laitteisiin:( Perustelut oli mielestäni melko ontuvia ja lähinnä vaikutti siltä etteivät halunneet vastata mahdollisiin "takuu asioihin" jos homma ei toimisikaan kuten strömsöössä.
Täytyy seuraaviin renkaisiin kuitenkin kokeilla ja hakea aineet "maansiirtokoneeseen" ;) Muuten tuolta kyllä myydään tavaraa yksityiselle, kunhan maksaa käteisellä ja mielellään tasarahalla. Ei siis ole korttipäätettä ja vaihtokassakin on marginaalinen. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Edit: Luonnollisesti se ohuempi aine ei sitten tuki niin isoa reikää kuin tuo kaurapuuro mutta muuten toimintaperiaate sama |
Lainaus:
|
Eli mitkä on kokemukset nestemäistä vai kuulia ja jos kuulia onko väliä määrällä, koolla jos vain paino on taulukon mukaan.
|
onkos kukaan kokeillut laittaa puolet kuulia ja puolet glygoolia? ei pitäisi mennä rengas ainakaan kulmikkaaksi? itsellä vastaava ongelma creepyillä että kun seisoo yön niin vatkaa ja pomppii niin julmetusti, mutta kun on ajellut hetken niin kyllä tasottuu mutta vatkaa silti. jos nyt oikein ymmärsin niin eikös tuo glygooli imeydy joltain määrin renkaaseen jolloin se ei pääse jäätymään? joku puhukin tuossa jo siitä että imeytyy kalvon väliin niin sitten vasta ravistaa mutta jos sitä glygoolia laittaa kuulien kanssa niin silloinhan sitä glygoolia ei tule täyttä määrää vaan kuulat toimivat tasapainotuksena? korjatkoon joku jos olen väärässä.
|
Jos kuulia laittaa, ni miks sitä glykoliakin pitäs laittaa. Ja se, että ravistaa yön jälkeen ni johtuu luultavasti siitä, että yön aikana rengas jossa ei ole kovat paineet ni jää lyttyyn ja kun ajaa hwtken ni tasoittuu
|
mutta itse huomasin plussa keleillä sen että rengas ei jää lyttyyn, mutta nyt taas pakkasilla olen huomannut että jää lyttyy, eli jos oikein tulkitsin niin glygoolia kun laittaa niin ei pitäisi jäätyä? noh tämä selvenee viikonlopun aikana kun laitetaan kuulia ja glygoolia.
|
Kumi on paljo jäykempää kylmällä ilmalla, josta todennäköisesti aiheutuu toi ongelma. Paljo sulla on paineet kadulla?
|
ei se glykoli estä rengasta kohmettumasta kylmillä/pakkasilla, eli ei hyötyä tuohon alkukankeuteen, siihen ei taida auttaa, kun paineiden nosto
|
Sivu luotu: 02:22 (GMT +2). |