Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitä tälläset vetoakselit kestää (RCV)? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109714)

kelervotti 14.04.2013 21:46

Mitä tälläset vetoakselit kestää (RCV)?
 
http://www.rcvperformance.com/suppor...archby=Vehicle yritin puutellisella ulkomaan kiellä löytää et mikä esim max pyörä koko tai vääntö momentia, tai onko tuon tyylisä veto akseleita muun mekkisiä tarjolla dana44/ GM 10 bolt.

Timo_L 14.04.2013 23:14

Onhan nuo suunnilleen parasta mitä rahalla saa jenkkiakseleihin ristikollisten vetarwiden tilalle - mutta rikki ne menee sopivalla rääkillä niinkuin kaikki muukin. Jounilta taisi mennä Jeep Wrangler JK:n etu- Dana44:n RCV:t takuukorjaukseen/ vaihtoon.Jos en väärin muista niin RCV:n vetareiden pitäisi kestää enemmän vääntöä kuin vastaavan akselin ristikolliset cromo- vetarit.

Taitaa noitten paras puoli kuitenkin olla että ovat vakionopeusnivelet (CV:t), niin ei vatkaa yhtään niin pahasti renkaat käännettynä veto päällä kuin ristikoilla. Huono puoli sitten selvästi kalliimpi hinta laadukkaisiin cromo- vetareihin verrarruna.

offroadjouni 15.04.2013 06:44

Timo_L tiivisitikin jo ihan hvyin. Minulla nuo nivelet alkoivat naputtamaan puolen vuoden ajojen jälkeen, mutta ajoin niillä vielä vuoden sen jälkeen ilman ongelmia. Sitten kun avasin ne, niin "inner cage" oli halki - siis se osa joka pitää kuulat paikallaan maljan sisällä. Takuuvaihto toimi hyvin ja nyt osat on taas timmit eikä naputa.

kelervotti 15.04.2013 10:22

Joo mietin vaan et miten noi kestäs Blazerissa 38.5 pyörällä ja 8.0L koneen kanssa, kyllä tuon välitysen ja lukon saa kestämään pikku perässäkin mut kun löytäs vahvemman ratkasun vetareihin niin ei tarvias molempiin päihin tota dana60 kanto tutkaa laittaa.

offroadjouni 15.04.2013 10:58

Mikä etuperä siinä Blazerissa on? Mielestäni K5:n 10-pulttiseen ei saa RCV:n vetareita.

kelervotti 15.04.2013 11:35

kyllä tuon linkin kun avaa ja valitsee chvyn ja k10 k20 niin sieltä löytyy molemmat 28 ja 30 booriset GM etuperät hinta 1385$ sarja

veijon-esso 15.04.2013 13:13

En laittais pikkuperään yhtään ylimääräistä fyrkkaa vaan hommaa vaan se D60 jos on noinkin isoa pyörää ja konetta tulossa. Enkä usko että se kymppipultin välityskään kestää kovin kauaa.

Timo_L 15.04.2013 13:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 995316)
En laittais pikkuperään yhtään ylimääräistä fyrkkaa vaan hommaa vaan se D60 jos on noinkin isoa pyörää ja konetta tulossa. Enkä usko että se kymppipultin välityskään kestää kovin kauaa.

Täsmälleen samaa mieltä, ei tuollaisella moottori- rengasyhdistelmällä ole kovin pitkä elinajanennuste kymppipulttisella..

kelervotti 15.04.2013 14:37

No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,

veijon-esso 15.04.2013 15:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995339)
No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,

No kannattavuus ja tämän kokoiset laitteet metsässä ei oikein mahdu samaan lauseeseen.. :D Mut hauskahan se on!

Eli jos blazerilla pitää mennä mettään pogoilee, niin joko ajeltava varovasti tai laitettava isot akselit. 38,5 pampperssit ja 8.0 niin varmana poksuu pikkuakselit jos meinaa leikkiä. Mut taitava + varovainen kuski ajelee tietty aika pitkälle kymppipultillakin, ehkä? ja noi 1385$ vetoakseli auttaa tilannetta varmasti, mutta epäilys on siis vahva ettei auta riittävästi ja sit on ne rahat menny vähän niinkuin hukkaan.

kelervotti 15.04.2013 15:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 995349)
No kannattavuus ja tämän kokoiset laitteet metsässä ei oikein mahdu samaan lauseeseen.. :D Mut hauskahan se on!

Eli jos blazerilla pitää mennä mettään pogoilee, niin joko ajeltava varovasti tai laitettava isot akselit. 38,5 pampperssit ja 8.0 niin varmana poksuu pikkuakselit jos meinaa leikkiä. Mut taitava + varovainen kuski ajelee tietty aika pitkälle kymppipultillakin, ehkä? ja noi 1385$ vetoakseli auttaa tilannetta varmasti, mutta epäilys on siis vahva ettei auta riittävästi ja sit on ne rahat menny vähän niinkuin hukkaan.

No tässä on vielä puol vuotta aikaa ennen kun tarviaa tehdä lopullinen etuakseli päätös auton saan rakennettua tolla 10 pultisellakin, ja koko ajan on verko vedessä jos tärppäis joko nato akseli tai kohtuu hintanen vakio 60:)

p.jäppinen 16.04.2013 18:46

Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu:) eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii:D:D

kelervotti 16.04.2013 19:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 995792)
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu:) eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii:D:D

joo minäkin ihmettelen et tollasilla 500-700hv koneilla kestää slikseillä lähtee transbrakella 6000rpm taulussa etu pyörät ilmassa 8.5-8.6" lautas pyörillä mut ei kestä välitys hiekalla ja turpeessa pyörän koolla ei tolle välitykselle olle niinkään merkitystä mut ison renkaan antama vääntö kyl vetarin tappaa.

offroadjouni 16.04.2013 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 995792)
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu:) eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii:D:D

Hep. Vetari on tietysti eka heikko paikka, mutta RCV:illä sulake siirtyy. Vaikka minulla on JK:n akselit, eli tavis- Dana 44:ää isommat.

veijon-esso 16.04.2013 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995804)
joo minäkin ihmettelen et tollasilla 500-700hv koneilla kestää slikseillä lähtee transbrakella 6000rpm taulussa etu pyörät ilmassa 8.5-8.6" lautas pyörillä mut ei kestä välitys hiekalla ja turpeessa pyörän koolla ei tolle välitykselle olle niinkään merkitystä mut ison renkaan antama vääntö kyl vetarin tappaa.

No kait se etuakseli kestääkin jos kerran vehkeet keulii, mut sit pitää olla kyl hyvä taka-akseli. :D

12bolt taka-aleksi lienee kestävä "katuperä" ja voi keulii ihan sikana. Mut blazerin alla meni pinioni poikki vakio tbi koneen voimilla potterin blazerissa..! Myöskään 9" perä ei oo maasturin akselina ihmeellinen vaikka katuautossa se on jo todella luja. Alennusvaihteet, törkee paino ja isot kumit sekä vaihteleva pito ja vielä monesti vähän pomppiva lehtijousialusta ei mikään oikeen jeesaa tota kestävyyttä.

Mut ilmeisesti rcv:t on päätetty tilata ja koitetaan vaan vahvistaa ostopäätöstä?

kelervotti 16.04.2013 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 995897)
No kait se etuakseli kestääkin jos kerran vehkeet keulii, mut sit pitää olla kyl hyvä taka-akseli. :D

12bolt taka-aleksi lienee kestävä "katuperä" ja voi keulii ihan sikana. Mut blazerin alla meni pinioni poikki vakio tbi koneen voimilla potterin blazerissa..! Myöskään 9" perä ei oo maasturin akselina ihmeellinen vaikka katuautossa se on jo todella luja. Alennusvaihteet, törkee paino ja isot kumit sekä vaihteleva pito ja vielä monesti vähän pomppiva lehtijousialusta ei mikään oikeen jeesaa tota kestävyyttä.

Mut ilmeisesti rcv:t on päätetty tilata ja koitetaan vaan vahvistaa ostopäätöstä?

Ei ole tilattu akseleita vielä kyllä kuulostelen jos löytyy dana 60 ETEENKIN taakse tulee Dana 60 kun niitä on kotona näin mopari miehellä:D

Timo_L 16.04.2013 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995804)
joo minäkin ihmettelen et tollasilla 500-700hv koneilla kestää slikseillä lähtee transbrakella 6000rpm taulussa etu pyörät ilmassa 8.5-8.6" lautas pyörillä mut ei kestä välitys hiekalla ja turpeessa pyörän koolla ei tolle välitykselle olle niinkään merkitystä mut ison renkaan antama vääntö kyl vetarin tappaa.

No ei se vetari tai välitys yleensä missään hiekalla tai turpeessa menekkään. Noi 500-700 heppaisten varttimailien vedot on vähän eri juttu kuin sopivasti vääntävällä bensa V8:lla tai isolla dieselillä metsässä ajaessa; perävälitykset tahtoo katuautoissa olla aina alle neljän (~3.31- 3.73), automaatissa tai manuaalissa on välitykset mitä on, vedetään sopivasti voimalinjasta aina "tyhjät pois" ennen kiihdytystä ja tasainen kiihdytys alusta loppuun - eikä ole jakolaatikkoa kaksin- kolminkertaistamassa vääntöä yms..

Vääntö tappaa vetoakselit ja välityksen; aatteles nyt oikeasti mikä on tilanne kun sulla on 38.5" rengas vähän kiilautuneena kiven koloon, pikkuykkönen päällä (1. vaihde esim. 3.06, jakolaatikko vaikka 2.72, perä 5.13, turbiini vielä sitten suunnilleen tuplaa väännön) ja koitat sieltä kammeta ylös tasaisella kaasulla. Ei tartte todellakaan edes kaasu pohjassa rykiä niin vetari tai välitys sanoo *räks* :D Tai vastaavasti sopivassa paikassa vedätät kunnolla kaasulla ja vähän pääsee auto pompottamaan kun kallionousulla ei meekään ihan niinkuin pitäisi.. ja taas ennenkuin huomaatkaan niin *räks* :D ..niin ja sekin vielä, että käytännössä aina mitä tiheämpi välitys niin sitä heikompi se on. Pinionin hampaiden koko ja määrä ei ole vakio - tiheämmässä välityksessä pinionissa on lähes poikkeuksetta pienemmät hampaat kuin saman perän harvemmassa välityksessä. Isoilla perillä tämä ei ole yhtä iso ongelma kuin pikkuperissä, vaikka aina se jotain merkkaakin.

Kyllä se vaan niin on että jos meinaat koskaan kaasua painaa 38.5 renkailla ja 8.0 koneella, niin pikkuperä huutaa leipää alta aikayksikön, ja sitten parin korjauksen jälkeen ihmettelet että perkele kun tuli kalliiksi.. olisin saanut tällä rahaa jo D60:n ;)

Timo_L 16.04.2013 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995908)
taakse tulee Dana 60 kun niitä on kotona näin mopari miehellä:D

Laita taakse 14 pulttinen niin ei tartte ihmetellä.. se on designin puolesta - ainakin osittain - parempi kuin D60, ei tartte shimmien kanssa pelleillä kun vaihtaa välityksen, murikka on fiksumpi rakenteeltaan ja koko akseli on sellaisenaan kestävämpi (kunhan on full float perä). Jos banjon koko hirvittää niin pohjasta voi sheivata aika lailla matskua pois ja paikkaa sen vaikka 12mm:n levyllä kunnolla hitsaamalla :)

Sitten sulla oliskin jo etuperää varten D60 banjo, tarttis enää putkittaa se ja tilaat jenkeistä akselin päähän C:t ja kääntöpäät sekä muuta pientä ;) :D

kelervotti 16.04.2013 21:53

Jos jostain saiskin pätkät 60 pyörän napoja niin tekisinkin itse etu perän, noitä 14 pultisa on nytkin kolme yleisessä myynnissä en ole ostanut sen takia kun niin saksassa kun jenkeissäkin eivät myy noita nato periä kun pareittain et jos ostan sellaset niin ei jää käsiin pyörimään tollasta14 bolttia ne kun ei näytä olevan parhaita myytäviä :D ja ei kukaan aja katu autolla alta 4 ruuvilla miullakin harvin on 3,91 tihein 4,88;)

hpotteri 17.04.2013 07:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 995792)
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu:) eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii:D:D

Tääl on kaks kättä pystyssä!

Sten 17.04.2013 07:03

No ne väitetään olevat tuplasti vahvempaa kuin alkuperäisen vetari mutta kaikki pettää loppujen lopuksi syystä tai toisesta. Seuraava kysymys on se mitä antaa periksi sen jälkeen kuin vetarit kestää, pitää miettiä koko ketjun läpi ja vahvistaa siinä missä tarvitaan, ei pommivarmat vetarit anna mitään takuuta muiden komponenttien osalta. Päin vastoin se siirtää se heikko kohta seuraavan paikan jne...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995169)
http://www.rcvperformance.com/suppor...archby=Vehicle yritin puutellisella ulkomaan kiellä löytää et mikä esim max pyörä koko tai vääntö momentia, tai onko tuon tyylisä veto akseleita muun mekkisiä tarjolla dana44/ GM 10 bolt.


Jare 17.04.2013 07:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 995792)
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu:) eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii:D:D

Joo on hajonnu.

Jare 17.04.2013 07:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995339)
No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,

Eihä semmoseen D60 etuakseliin välttämättä tarvii välitystä uusia, jos sattuu oleen samalla välityksellä, ku taka-akseli......vai onks sulla jo taka-akseliin hankittu joku speciaalimpi välitys?

Mutta juu halpoja ne D60 etuakselitkaan ei ole, kun tosiaan laittaa lukon, vetarit ja nivelet uusiks ja sit vielä ehkä välityksen+perän laakeroinnin ja jarrut ja pyörän laakerit ja muutos dually akselin navoista single malliseks ja ja ja.....kaikkihan on siis ihan kiinni siitä millaisen akselin/akseli aihion sattuu löytään.

Kuitenki henkilökohtaisesti venyttäisin projektia etuakselin osalta sen verran, ettei tuhlaa 10 pulttiseen hipo vetareita, vaan kyttäilee D60 akselia. Mut vaikee niitä on tosiaan löytää ja varsinki halvalla!

veijon-esso 17.04.2013 07:26

Kantsii muistaa noilla varttimailikeulimisilla keuliessa että takaperässä välitys on vahvempi koska veto on välityksen vahvemmalla puolella
(drive side) ja etuperässä veto onkin heikommalla puolella (coast side).

Jos amerikan jormien touhua kattelee niin niillä hajoaa etuperässä D60 välityksiäkin n.500hp koneila, mutta suomessa ne kestää varttimailia tuhat heppaa tehokkaammissa. Eli ei kannata vertaa noin eri lajeja.

Ja kyllähän noita heppuja käsi pystyssä alkaa olemaankin että hajoaa ne suomessakin "turpeessa ja hiekalla". :D

Jare 17.04.2013 07:31

Olisko kelervotilla jotain yhteyksiä ameriikan suuntaan, kuka olis tuomassa konttia ja sais rahdattua edullisesti.....meinaan tuon ilmoituksen (tosi nopea googletus) mukaan ainaki akseleita vois löytyä Arizonasta:
http://phoenix.craigslist.org/cph/pts/3697542285.html

http://phoenix.craigslist.org/wvl/pts/3681779178.html

Jare 17.04.2013 07:36

Tai tuollainen aihio:

http://www.pirate4x4.com/forum/axles...ont-600-a.html

Jare 17.04.2013 07:38

Dodgen akselikuorinen D60+lukkoo ja vetareita yms (en ole perehtyny niin pitkälle, että mitä pitää muokkaa, että sopii chevyn jousiin).

http://www.pirate4x4.com/forum/axles...a-60-70-a.html

Jeeper 17.04.2013 07:43

Laitetaas taas tämä linkki, Jos joku D60:n pikaisesti haluaa......
250€ lähetyskulut Suomeen

http://www.ebay.de/itm/Vorderachse-A...item3a7ce82651


Itse laittaisin aluksi tuollaisenaan paikoilleen D60:n, Pikkuhiljaa sitten alkaisi päivittämään siihen lukkoja ym.

kelervotti 17.04.2013 07:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 995973)
Eihä semmoseen D60 etuakseliin välttämättä tarvii välitystä uusia, jos sattuu oleen samalla välityksellä, ku taka-akseli......vai onks sulla jo taka-akseliin hankittu joku speciaalimpi välitys?

Mutta juu halpoja ne D60 etuakselitkaan ei ole, kun tosiaan laittaa lukon, vetarit ja nivelet uusiks ja sit vielä ehkä välityksen+perän laakeroinnin ja jarrut ja pyörän laakerit ja muutos dually akselin navoista single malliseks ja ja ja.....kaikkihan on siis ihan kiinni siitä millaisen akselin/akseli aihion sattuu löytään.

Kuitenki henkilökohtaisesti venyttäisin projektia etuakselin osalta sen verran, ettei tuhlaa 10 pulttiseen hipo vetareita, vaan kyttäilee D60 akselia. Mut vaikee niitä on tosiaan löytää ja varsinki halvalla!

Olisin jo amerikasta tilannut nato perät on kohtuu hintaset mut niinkun kirjotin aijemmin kulut tekee enenmmän kun perät niin jäin miettimään, kyllä mie sen 60 etu perän varmaan ostan kunhan sen aika on 1500€ niitä on tarjolla niin paljon kun haluaa mutta 1000€ ei ainuttakaan:D

kelervotti 17.04.2013 07:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 995984)
Laitetaas taas tämä linkki, Jos joku D60:n pikaisesti haluaa......
250€ lähetyskulut Suomeen

http://www.ebay.de/itm/Vorderachse-A...item3a7ce82651


Itse laittaisin aluksi tuollaisenaan paikoilleen D60:n, Pikkuhiljaa sitten alkaisi päivittämään siihen lukkoja ym.

Olen yrittänyt omalla huonolla englannilla kirjottaa tuonne ei mitään vastausta, kysyin et millä välityksellä ja lähettävätkö suomeen, tuolla samalla narikalla on myytävänä myös tuon auton taka perä myyvät sitä danana mut kyl se kuvan mukaan on GM 14.

kelervotti 17.04.2013 07:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 995980)

Kyllä miulla on varmaan 50 kirja merkkiä dana 60 ja nato perä pareista jenkeistä mutta niin kun kirjoitin aijemmin seiltä ei kannata niitä ostaa jos ei ole pakko, YHDELLE PERÄLLE KULUT 1000€ KAHDELLE 1600€ SIIS PELKÄT MAKSUT

veijon-esso 17.04.2013 08:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995989)
Kyllä miulla on varmaan 50 kirja merkkiä dana 60 ja nato perä pareista jenkeistä mutta niin kun kirjoitin aijemmin seiltä ei kannata niitä ostaa jos ei ole pakko, YHDELLE PERÄLLE KULUT 1000€ KAHDELLE 1600€ SIIS PELKÄT MAKSUT

Ehkäpä natoakselipari hollanti-saksa suunnalta jonkun tuontijobbarikeijon pakun kyydissä. Kyllähän moni roudaa tavaraa ammatikseen tuoltakin päin.

Vai onko vielä olemassa joku vammailu pykälä ettei tuontipakussa saa olla kyydissä rahtia, joskus 2000 luvun alussa prätkien tuonti kuulemma oli estetty tuontipakun kyydissä.

Jare 17.04.2013 09:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995989)
Kyllä miulla on varmaan 50 kirja merkkiä dana 60 ja nato perä pareista jenkeistä mutta niin kun kirjoitin aijemmin seiltä ei kannata niitä ostaa jos ei ole pakko, YHDELLE PERÄLLE KULUT 1000€ KAHDELLE 1600€ SIIS PELKÄT MAKSUT

Noi USA sisäiset rahdit on kyllä monesti valitettavan kalliita:( Ja siihen kun lisää sit vielä konttirhdin, niin kulut kyl varmaan nousee juu älyttömästi. Mutta jos omaa tuttuja tai edes tutun tuttuja:rolleyes: jotka seikkailee ameriikan ihmemaassa ja keräilee konttiin kamaa, niin semmosella järjestelyllä vois saada halvemmalla? Siis ameriikasta.

Jeeper 17.04.2013 10:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 995986)
Olen yrittänyt omalla huonolla englannilla kirjottaa tuonne ei mitään vastausta, kysyin et millä välityksellä ja lähettävätkö suomeen, tuolla samalla narikalla on myytävänä myös tuon auton taka perä myyvät sitä danana mut kyl se kuvan mukaan on GM 14.

Mä ostin tuolta myyjältä ketjut Willykseen, Kyllä ne silloin vastasivat kyselyyn.
M1008:n perät pitäisi olla 4.56 välityksellä ja taka 14bolt Detroit Lockerilla.

kelervotti 17.04.2013 13:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 996014)
Mä ostin tuolta myyjältä ketjut Willykseen, Kyllä ne silloin vastasivat kyselyyn.
M1008:n perät pitäisi olla 4.56 välityksellä ja taka 14bolt Detroit Lockerilla.

Juuri tuota yritin kysellä että mitkä välitykset ja onko auto tuo M1008 nato pikkari, mut ei ainakaan kahteen viikkoon ole kuulunut mitään, noikin on just sen hinrtaset et kiinnostas tuo välitys tietää vai joutuuko ostaa uudet.

pjtk 18.04.2013 10:06

Eikös tuolla Floridan alueella toimi useampikin suomalainen kaman jobbaaja. Sais Jenkkilän pään kuljetus kuluja pienenmäks (ehkä).
http://miami.craigslist.org/pbc/pts/3723263305.html
http://miami.craigslist.org/brw/pts/3685879398.html

kelervotti 18.04.2013 13:37

Mie vielä kerran selvitän ton jenkki homman, maa rahti 250-400$, merirahti 500-750€ suomen ALV:24% esim, kaksi perää 1500€+650€merirahti+300$ maarahti=2400€+alv=2976€ ja laskin ton noin anetujen keski hintojen mukaan, siten esim pjtk linkit on normi peristä niihin joutuu ostaa välitykset ja lukot molempiin päihin ainoastaan nato perissä käytö kelposet välitykset valmiiksi ja lukko takkana niinkun huomaat ne on halvempi ostaa euroopasta ja niitä on kyllä tarjolla. kun laitaa ton kolme tonnia parista rahaa niin tohon hintaa niitä saa aina mut 1000€ kpl niitä on vähemmän tarjolla, ja miulla on paljon muutakin ostamista just nyt kun yli hintasia periä, siten syksyllä kun uusi auto on koe ajettu niin ostan vaikka tollaset kalliimmat perä NYT kiinnostaa vain max 1000€kpl nato perät.

Timo_L 18.04.2013 14:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 996423)
esim pjtk linkit on normi peristä niihin joutuu ostaa välitykset ja lukot molempiin päihin ainoastaan nato perissä käytö kelposet välitykset valmiiksi ja lukko takkana niinkun huomaat ne on halvempi ostaa euroopasta ja niitä on kyllä tarjolla.

Tutkit jonkun aikaa craigslistiä ja jenkkien palstoja niin saat valmiiksi rakennetut, lukolliset, 5.13 välityksillä olevat akselit missä on vielä parhaimmillaan highsteer- varret valmiina etunen 1000-1500$ ja taka-akselin reilusti alle tonnilla.

Itselle kun etsin tuossa parisen vuotta takaperin Fordin F250 high pinion/ kingpin D60 etusta niin valmiiksi rakennettuja löytyi parhaimmillaan jopa alle tonnilla, mutta niitä ei suostuttu lähettämään mihkään. Loppupeleissä päädyin itelle sitten mogin peltiperiin, mutta aikansa etsimällä varmaan olisi löytynyt kohtuuhinnalla sopiva akseli minkä olisi suostunut myös lähettämään. Silloin kun kysyin, niin paikka kontissa akseliparille olisi ollut muutaman satkun luokkaa, ei todellakaan mitään 700€...

Toki jos löydät suoraan tuollaisen M1008 peräparin ja saa kohtuuhintaan Suomeen niin miksipä ei, merirahti jenkeistä kestää ja ei sieltä toki halpaa ole tavaraa tuoda.

kelervotti 18.04.2013 15:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 996431)
Tutkit jonkun aikaa craigslistiä ja jenkkien palstoja niin saat valmiiksi rakennetut, lukolliset, 5.13 välityksillä olevat akselit missä on vielä parhaimmillaan highsteer- varret valmiina etunen 1000-1500$ ja taka-akselin reilusti alle tonnilla.

Itselle kun etsin tuossa parisen vuotta takaperin Fordin F250 high pinion/ kingpin D60 etusta niin valmiiksi rakennettuja löytyi parhaimmillaan jopa alle tonnilla, mutta niitä ei suostuttu lähettämään mihkään. Loppupeleissä päädyin itelle sitten mogin peltiperiin, mutta aikansa etsimällä varmaan olisi löytynyt kohtuuhinnalla sopiva akseli minkä olisi suostunut myös lähettämään. Silloin kun kysyin, niin paikka kontissa akseliparille olisi ollut muutaman satkun luokkaa, ei todellakaan mitään 700€...

Toki jos löydät suoraan tuollaisen M1008 peräparin ja saa kohtuuhintaan Suomeen niin miksipä ei, merirahti jenkeistä kestää ja ei sieltä toki halpaa ole tavaraa tuoda.

Tuotakin vaihto ehtoa pitää seurata, tuollaseen hintaan rakennettu perä vielä highsteer varsilla ei ole hullumpi vaihto ehto, itsekkin pidän tuota 700€ aika kalliina mutta kolmelta suomalaiselta autoja sekä osia tuovalta taholta kysyin ja sanoivat että vievät puolen auton paikan ja hinnat oli 550-750€ perä parille mut pitää kuulostella.

Timo_L 18.04.2013 20:27

Eipä osaa sitten ukot 20 tai 40 jalan konttia kovin fiksusti täyttää, jos kaksi akselia vie puolen auton tilan :D nostaa vaikka nurkkiin pystyyn ja surraa konttiin kiinni, kakkos-kakkosella tai kakkosnelosella vielä pohjaan tuet. No, se on kuitenkin eri tarina :)

T. Kontteja työkseen lastaava ;)

kelervotti 18.04.2013 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 996616)
Eipä osaa sitten ukot 20 tai 40 jalan konttia kovin fiksusti täyttää, jos kaksi akselia vie puolen auton tilan :D nostaa vaikka nurkkiin pystyyn ja surraa konttiin kiinni, kakkos-kakkosella tai kakkosnelosella vielä pohjaan tuet. No, se on kuitenkin eri tarina :)

T. Kontteja työkseen lastaava ;)

joo ihan maalais järjelläkin ajatellen tuohan on myynti puhetta et ovat niin isoja pakko laittaa kahdelle lavalle lattialle ei voi laittaa minkään pikupin alle ym muuta sain kuulla kun ehdottelin niiden kuletusta, eivät vaan halua paska tavaraa joka ei ole heidän ja mistä ei saa muuta kun rahdin ja vaivat niin laittavat hinnan sen mukaan.:rolleyes:

samppas 18.04.2013 21:38

Mun pikkulohko seevy+vähä muuta roinaa tuli n. 300E Usasta Suomeen.


Sivu luotu: 07:24 (GMT +2).