![]() |
Mitä tälläset vetoakselit kestää (RCV)?
http://www.rcvperformance.com/suppor...archby=Vehicle yritin puutellisella ulkomaan kiellä löytää et mikä esim max pyörä koko tai vääntö momentia, tai onko tuon tyylisä veto akseleita muun mekkisiä tarjolla dana44/ GM 10 bolt.
|
Onhan nuo suunnilleen parasta mitä rahalla saa jenkkiakseleihin ristikollisten vetarwiden tilalle - mutta rikki ne menee sopivalla rääkillä niinkuin kaikki muukin. Jounilta taisi mennä Jeep Wrangler JK:n etu- Dana44:n RCV:t takuukorjaukseen/ vaihtoon.Jos en väärin muista niin RCV:n vetareiden pitäisi kestää enemmän vääntöä kuin vastaavan akselin ristikolliset cromo- vetarit.
Taitaa noitten paras puoli kuitenkin olla että ovat vakionopeusnivelet (CV:t), niin ei vatkaa yhtään niin pahasti renkaat käännettynä veto päällä kuin ristikoilla. Huono puoli sitten selvästi kalliimpi hinta laadukkaisiin cromo- vetareihin verrarruna. |
Timo_L tiivisitikin jo ihan hvyin. Minulla nuo nivelet alkoivat naputtamaan puolen vuoden ajojen jälkeen, mutta ajoin niillä vielä vuoden sen jälkeen ilman ongelmia. Sitten kun avasin ne, niin "inner cage" oli halki - siis se osa joka pitää kuulat paikallaan maljan sisällä. Takuuvaihto toimi hyvin ja nyt osat on taas timmit eikä naputa.
|
Joo mietin vaan et miten noi kestäs Blazerissa 38.5 pyörällä ja 8.0L koneen kanssa, kyllä tuon välitysen ja lukon saa kestämään pikku perässäkin mut kun löytäs vahvemman ratkasun vetareihin niin ei tarvias molempiin päihin tota dana60 kanto tutkaa laittaa.
|
Mikä etuperä siinä Blazerissa on? Mielestäni K5:n 10-pulttiseen ei saa RCV:n vetareita.
|
kyllä tuon linkin kun avaa ja valitsee chvyn ja k10 k20 niin sieltä löytyy molemmat 28 ja 30 booriset GM etuperät hinta 1385$ sarja
|
En laittais pikkuperään yhtään ylimääräistä fyrkkaa vaan hommaa vaan se D60 jos on noinkin isoa pyörää ja konetta tulossa. Enkä usko että se kymppipultin välityskään kestää kovin kauaa.
|
Lainaus:
|
No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,
|
Lainaus:
Eli jos blazerilla pitää mennä mettään pogoilee, niin joko ajeltava varovasti tai laitettava isot akselit. 38,5 pampperssit ja 8.0 niin varmana poksuu pikkuakselit jos meinaa leikkiä. Mut taitava + varovainen kuski ajelee tietty aika pitkälle kymppipultillakin, ehkä? ja noi 1385$ vetoakseli auttaa tilannetta varmasti, mutta epäilys on siis vahva ettei auta riittävästi ja sit on ne rahat menny vähän niinkuin hukkaan. |
Lainaus:
|
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu:) eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii:D:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
12bolt taka-aleksi lienee kestävä "katuperä" ja voi keulii ihan sikana. Mut blazerin alla meni pinioni poikki vakio tbi koneen voimilla potterin blazerissa..! Myöskään 9" perä ei oo maasturin akselina ihmeellinen vaikka katuautossa se on jo todella luja. Alennusvaihteet, törkee paino ja isot kumit sekä vaihteleva pito ja vielä monesti vähän pomppiva lehtijousialusta ei mikään oikeen jeesaa tota kestävyyttä. Mut ilmeisesti rcv:t on päätetty tilata ja koitetaan vaan vahvistaa ostopäätöstä? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Vääntö tappaa vetoakselit ja välityksen; aatteles nyt oikeasti mikä on tilanne kun sulla on 38.5" rengas vähän kiilautuneena kiven koloon, pikkuykkönen päällä (1. vaihde esim. 3.06, jakolaatikko vaikka 2.72, perä 5.13, turbiini vielä sitten suunnilleen tuplaa väännön) ja koitat sieltä kammeta ylös tasaisella kaasulla. Ei tartte todellakaan edes kaasu pohjassa rykiä niin vetari tai välitys sanoo *räks* :D Tai vastaavasti sopivassa paikassa vedätät kunnolla kaasulla ja vähän pääsee auto pompottamaan kun kallionousulla ei meekään ihan niinkuin pitäisi.. ja taas ennenkuin huomaatkaan niin *räks* :D ..niin ja sekin vielä, että käytännössä aina mitä tiheämpi välitys niin sitä heikompi se on. Pinionin hampaiden koko ja määrä ei ole vakio - tiheämmässä välityksessä pinionissa on lähes poikkeuksetta pienemmät hampaat kuin saman perän harvemmassa välityksessä. Isoilla perillä tämä ei ole yhtä iso ongelma kuin pikkuperissä, vaikka aina se jotain merkkaakin. Kyllä se vaan niin on että jos meinaat koskaan kaasua painaa 38.5 renkailla ja 8.0 koneella, niin pikkuperä huutaa leipää alta aikayksikön, ja sitten parin korjauksen jälkeen ihmettelet että perkele kun tuli kalliiksi.. olisin saanut tällä rahaa jo D60:n ;) |
Lainaus:
Sitten sulla oliskin jo etuperää varten D60 banjo, tarttis enää putkittaa se ja tilaat jenkeistä akselin päähän C:t ja kääntöpäät sekä muuta pientä ;) :D |
Jos jostain saiskin pätkät 60 pyörän napoja niin tekisinkin itse etu perän, noitä 14 pultisa on nytkin kolme yleisessä myynnissä en ole ostanut sen takia kun niin saksassa kun jenkeissäkin eivät myy noita nato periä kun pareittain et jos ostan sellaset niin ei jää käsiin pyörimään tollasta14 bolttia ne kun ei näytä olevan parhaita myytäviä :D ja ei kukaan aja katu autolla alta 4 ruuvilla miullakin harvin on 3,91 tihein 4,88;)
|
Lainaus:
|
No ne väitetään olevat tuplasti vahvempaa kuin alkuperäisen vetari mutta kaikki pettää loppujen lopuksi syystä tai toisesta. Seuraava kysymys on se mitä antaa periksi sen jälkeen kuin vetarit kestää, pitää miettiä koko ketjun läpi ja vahvistaa siinä missä tarvitaan, ei pommivarmat vetarit anna mitään takuuta muiden komponenttien osalta. Päin vastoin se siirtää se heikko kohta seuraavan paikan jne...
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta juu halpoja ne D60 etuakselitkaan ei ole, kun tosiaan laittaa lukon, vetarit ja nivelet uusiks ja sit vielä ehkä välityksen+perän laakeroinnin ja jarrut ja pyörän laakerit ja muutos dually akselin navoista single malliseks ja ja ja.....kaikkihan on siis ihan kiinni siitä millaisen akselin/akseli aihion sattuu löytään. Kuitenki henkilökohtaisesti venyttäisin projektia etuakselin osalta sen verran, ettei tuhlaa 10 pulttiseen hipo vetareita, vaan kyttäilee D60 akselia. Mut vaikee niitä on tosiaan löytää ja varsinki halvalla! |
Kantsii muistaa noilla varttimailikeulimisilla keuliessa että takaperässä välitys on vahvempi koska veto on välityksen vahvemmalla puolella
(drive side) ja etuperässä veto onkin heikommalla puolella (coast side). Jos amerikan jormien touhua kattelee niin niillä hajoaa etuperässä D60 välityksiäkin n.500hp koneila, mutta suomessa ne kestää varttimailia tuhat heppaa tehokkaammissa. Eli ei kannata vertaa noin eri lajeja. Ja kyllähän noita heppuja käsi pystyssä alkaa olemaankin että hajoaa ne suomessakin "turpeessa ja hiekalla". :D |
Olisko kelervotilla jotain yhteyksiä ameriikan suuntaan, kuka olis tuomassa konttia ja sais rahdattua edullisesti.....meinaan tuon ilmoituksen (tosi nopea googletus) mukaan ainaki akseleita vois löytyä Arizonasta:
http://phoenix.craigslist.org/cph/pts/3697542285.html http://phoenix.craigslist.org/wvl/pts/3681779178.html |
|
Dodgen akselikuorinen D60+lukkoo ja vetareita yms (en ole perehtyny niin pitkälle, että mitä pitää muokkaa, että sopii chevyn jousiin).
http://www.pirate4x4.com/forum/axles...a-60-70-a.html |
Laitetaas taas tämä linkki, Jos joku D60:n pikaisesti haluaa......
250€ lähetyskulut Suomeen http://www.ebay.de/itm/Vorderachse-A...item3a7ce82651 Itse laittaisin aluksi tuollaisenaan paikoilleen D60:n, Pikkuhiljaa sitten alkaisi päivittämään siihen lukkoja ym. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Vai onko vielä olemassa joku vammailu pykälä ettei tuontipakussa saa olla kyydissä rahtia, joskus 2000 luvun alussa prätkien tuonti kuulemma oli estetty tuontipakun kyydissä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
M1008:n perät pitäisi olla 4.56 välityksellä ja taka 14bolt Detroit Lockerilla. |
Lainaus:
|
Eikös tuolla Floridan alueella toimi useampikin suomalainen kaman jobbaaja. Sais Jenkkilän pään kuljetus kuluja pienenmäks (ehkä).
http://miami.craigslist.org/pbc/pts/3723263305.html http://miami.craigslist.org/brw/pts/3685879398.html |
Mie vielä kerran selvitän ton jenkki homman, maa rahti 250-400$, merirahti 500-750€ suomen ALV:24% esim, kaksi perää 1500€+650€merirahti+300$ maarahti=2400€+alv=2976€ ja laskin ton noin anetujen keski hintojen mukaan, siten esim pjtk linkit on normi peristä niihin joutuu ostaa välitykset ja lukot molempiin päihin ainoastaan nato perissä käytö kelposet välitykset valmiiksi ja lukko takkana niinkun huomaat ne on halvempi ostaa euroopasta ja niitä on kyllä tarjolla. kun laitaa ton kolme tonnia parista rahaa niin tohon hintaa niitä saa aina mut 1000€ kpl niitä on vähemmän tarjolla, ja miulla on paljon muutakin ostamista just nyt kun yli hintasia periä, siten syksyllä kun uusi auto on koe ajettu niin ostan vaikka tollaset kalliimmat perä NYT kiinnostaa vain max 1000€kpl nato perät.
|
Lainaus:
Itselle kun etsin tuossa parisen vuotta takaperin Fordin F250 high pinion/ kingpin D60 etusta niin valmiiksi rakennettuja löytyi parhaimmillaan jopa alle tonnilla, mutta niitä ei suostuttu lähettämään mihkään. Loppupeleissä päädyin itelle sitten mogin peltiperiin, mutta aikansa etsimällä varmaan olisi löytynyt kohtuuhinnalla sopiva akseli minkä olisi suostunut myös lähettämään. Silloin kun kysyin, niin paikka kontissa akseliparille olisi ollut muutaman satkun luokkaa, ei todellakaan mitään 700€... Toki jos löydät suoraan tuollaisen M1008 peräparin ja saa kohtuuhintaan Suomeen niin miksipä ei, merirahti jenkeistä kestää ja ei sieltä toki halpaa ole tavaraa tuoda. |
Lainaus:
|
Eipä osaa sitten ukot 20 tai 40 jalan konttia kovin fiksusti täyttää, jos kaksi akselia vie puolen auton tilan :D nostaa vaikka nurkkiin pystyyn ja surraa konttiin kiinni, kakkos-kakkosella tai kakkosnelosella vielä pohjaan tuet. No, se on kuitenkin eri tarina :)
T. Kontteja työkseen lastaava ;) |
Lainaus:
|
Mun pikkulohko seevy+vähä muuta roinaa tuli n. 300E Usasta Suomeen.
|
Sivu luotu: 07:24 (GMT +2). |