![]() |
Pähäma helatorstain venäjän safari 8 - 12.5.2013
Laitetaanpa topikkia pystyyn että näkee ketä olisi lähdössä reissuun. Eli perinteinen helatorstain venäjän safari alkaa olla jo tosi lähellä 8 -12.5.2013. Tarkoituksena kokoontua keskiviikon aikana Antrean Jaakonsaaren leiriin ja siitä sitten katsoa jatkoa. Samaan aikaan taitaa olla myös In-Teamilla safari?
Eli äkkiä viisumi hakuun ja green cardit autoihin. Moottorisahat ja välineet vireeseen. Minimi 2 x 20l jerrukannu polttoainetta joka autoon ettei tarvitse tehdä välitankkauksia ja jos janoisempia kulkineuvoja niin lisää sen mukaan. Huoltakaa sitten jo kotona ne vinssit ja varaosia mukaan tarpeeksi, Snorkkelit kuntoon jne. jne. Jottei totuus unohtuisi niin perinteisesti linkit edellisten vuosien reissuihin jos on motivaatio pulaa: Helatorstai 2004 Helatorstai 2005 Vappu 2006 Helatorstai 2007 Helatorstai 2008 Helatorstai 2009 Helatorstai 2010 Heinolan poikien matkassa 2011 Helatorstai 2012 Kerätäänpä tähän lähtijoitä sitten: Räkytäky BJ / Mikjus + VAPAA *leima puuttuu yms. Portto-Hilux / Joppa + Jari? *leimaton Porttaali-HJ / Kekkula + Mikko *vinssi puuttuu RumaHJ / Ugly HJ + ? *leimaton tämäkin Porttopate / Tapsa4x4 ♥ Sanna X-haisuli / Kake + Tero + Toni Possujuna / Sami K + vk4vd GR / Impi80 + Ketola BJ-40 / Väihkönen + Jussi Poraruuvi / Rango + Joonas Roki / Loiri + Appari? HJ / Samppa + Petri BJ-40 / Kaisa + Erno HDJ80 / Simppa + ? |
hiluksin leimaus valmistelut aloitettu vasarakadun tallilla. tulossa ollaan..jossei prohuollon jari tuu appariksi niin kyytiinkin mahtuu.
|
Heti ohitte topicin mutta
Toi helatorstai 2007 on kyllä paras reissu koskaan, ainakin näin netti safaroitsijan näkö vinkkelistä. Kalusto mukavan värikästä ja aika MÄRKÄÄ maastoo.
On tullu noi kuvat ja videot ehkä parikymmentä kertaa katottua. |
määki tuu, pitää vaan leimata hj ensin.
|
Auto leimattu. Ja melkein kaikki kunnossa.viisumitkin työ alla.
Suurin homma on saada 10000hydraulli vinssi kasaan ja paikoilleen. |
Samaan aikaan on Paratiisi Offi, joten minä joudun skippaamaan tämän. :(
|
joo Inteamin reissu on kans silloin ja tarkoitus oli että perjantai iltana hyvis ajoin samaan leiriin ja saunat pystyy ja saunotaa ja parannetaan maailmaa :D
mikäli kake haluaa lähtee haisulilla inteamin reissuun tonin kans ni mä olen alustavasti jo puhunu räkytäkystä itelle vinssi apinan paikkaa.. oman kerhon reissuun lähen joka tapauksessa :D |
Multa taitaa jäädä reissu väliin ku huomasin et viisumi menee vanhaksi 6.5.13 ja yhtäaikaa ei pysty olemaan kahta viisumia... Ei taida kahdessa päivässä saada viisumia vaikka mitä tekis.
noo, autokin on vielä sen verta vaiheessa et tosi kiire olis tullukkin laitella kasaan et ois päässy lähtemään, leimakin kylmenee tässä kuussa. Josko sitä kesällä tai syksyllä sitten lähtis taas... |
Lainaus:
|
mukana ollaan mikäli saahaan possu kuntoon
|
Niin ja appariksi lähtee Sanna.
Mitä vara osia volvo akseleihin lähtee kellekkin mukaan?? ettei olis kaikilla samoja. Mulle lähtee ainakin=Taka Boksi 6-pultti versiona rattaineen,patrollin jarrupalat,jarru letkuja,mulle ainakin sopiva ohjauksen vetotanko,Ehkä murros+suojakumi.boksin laipan pultit. mukaan lähtee myös hj61 laturi,saginawan tehostimen pumppu,patrollin kardaanit,rd28t moottorin suodattimet,jakohihna. 24v akku hitsi on työ alla kun vaan saadaan osat hallille niin päästään työstämään. |
Kerholla on nyt oma pj teltta joka olisi hyvä tällä reissulla koe ponnistaa jos vain halukkaita on sitä kantamaan mukana ja pystyttämään.. :D
|
Lähdössä GR:llä
Apparix Ketola |
Kyllä miehistön kuljetus autoon mahtuu :)
|
Team Pihlaja (Tero, Kake, Toni) on mukana :D Teltta voidaan ottaa mukaan mutta sitten jaetaan kamoja ekassa leirissä muihinkin autoihin..
|
Onks Pihlaja Team nyt lähössä Pähäma letkaan kun Eetza kyseli kanssa apparipaikkaa vai sullotaanko kaikki vaan haisuliin ja katotaan sitten miehistönjakoa.
|
Team Pihlaja on PäHäMan letkassa..
|
Loirin Roki on lähdössä vahvuudella 1+2.
|
toivoa ei vielä ole heitetty eli raivokkaasti pajotetaan patrollia ja jos hyvältä näyttää niin alan selvittelemään viisumia sitte tän kuun loppu puolella. et mie ja jussi töpöllä mukana jos vaan kaikki jutut natsaa.
ps. tallivänkärit on tervetulleita,yksinään ku ei saa mitään aikaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
4päivää maksaa jo aika paljon |
uudet jouset pitäis tulla tällä viikolla
takavinssile laitoin tänään uuden narun saa nähdä kauanko toi vinsssi kestää kun näkys stefan välistä uittavan öljymössöä vk4wd tulee mulle appariksi tai toisinpäin mut kumminkin tulee nelivedon kytkentä sylinteri tarvis kaivaairti kun tuntuu vuotavan aika reilusti + kaiken näköstä muuta laitettavaa tuntuis olevan ihan riittävästi |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127317
Ei mullakaan ihan vielä valmis oo.hydrauliikan osia odotellessa. |
Poraruuvi leimassa. Rangolla ja Joonaksella viisumit taskussa, eli mukana ollaan:)
|
Pakko nostaa kädet pystyyn, ei vaan yksinkertaisesti riitä aika ja raha saamaan autoa lähtökuntoon ennen reissua. muutakin rahan menoa on tiedossa lähiajoille joten ens kerralla sit...
|
No niin ja se perinteinen Juttu eli la-puhelimet kuntoon nyt.just ite tilasin uuden paremman ja pidemmän antennin ja 35w vahvistimen.
|
mistäs tapsa tilasit vahvistimen?
|
Lainaus:
|
kiitos, tilattu.
|
Lainaus:
|
Mä lähden tälläkertaa omalla hj:lla ja appariksi tulee petri!
auto aika paljo vaiheessa ja leima puuttuu vielä... viisumit tilattu! -samuli majuri- ps.pahaman jäsenyys työnalla |
JOO jäsenasiat pitää olla kunnossa jos meinaa mukaan lähteä:D:D
|
Apparin paikka auki.
Auto leimatta, kauhee ajaa maantiellä, loota huutaa hoosiannaa ja takaperä kysymysmerkki. Ihan normi settii siis:rolleyes: |
Onks kellään ottaa mukaan 6-pulttista speiceriä? sais olla jonkun 35-40mm paksu,sopis toi varapyörä paremmin moneen autoon sit.
|
Lainaus:
|
on.
|
2.v viisumi tuli 10 päivää +postitus päivät kesti.
|
jees, auto leimassa.
|
Nyt on pj teltassa kaikki paikat varattu:D
|
Jeps lähdössä ollaan In-Teamin kelkassa. Perjantaina sit miittinkiä mahdollisuuksien mukaan.
|
Perkele, joutu ottaan pikaviisumin kun lähtee ensviikolla käymään reissussa nii ei oo varaa jättää passia lähetystöön, joopa ei tarvitse teltta kun on tollainen matkailuauto yhdellä nukkumapaikalla, jossa voi nukkua:) .
Nii joo ja apparina toimii mulla Eetza. |
Mukaan matkaan tulossa myös Kaisa+Erno. Autona BJ-40.
Jäsen asia työn alla... |
Asialllista kyllä kun saadaan uusia naamoja reissuun :D
|
hiluksi leimattu, ainut brobleemi et Trafi on nollannu kaikki muutoskatsastus tiedot tiedostoista.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ohhoh, melkonen savotta voi olla, jos on poistunu kaikilta nuo muutokset. :o Itelläki on sellasia muutoksia, mitä ei lue tuossa otteessa, vaikka katsurin kanssa sillon varmistettiin, että kyllä ne järjestelmään meni (uusi akseliväli ainaki ja jotain pienempiä).
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Käykää sitten tarkistamassa akkujen kunto.mulla oli vinssinen teho jotenkin aika huono jo ja vaihtelin uuden warnin moottorit kumpaakin räikkään. mutta suurin vika oli että toinen akku oli noin 85% kunnossa ja toinen 20% kunnossa joten ei oikeen paukut riittänyt vinssien pyörittämiseen.
|
mulla meni yksi 75 optima takuuseen viimeviikolla.
|
Onko mitää reittisuunnitelmaa vielä tehtynä?
|
mukana reissussa sittenkin, ilman omaa autoo tosin.
Eli Jopalle lähen appariks, hiluksia ku ei kuulemma tarvii vinssata niin voin rentoutua ja keskitthä hörs.... eiku maisemiin:D sikäli mikäli viisumin vaan kerkeen saamaan. |
prkl. mistäs niitä akkuja pitäis ostaa,isot optimat tietty ja 500 euria ei riitä vissiin mihinkään?
Auto on aika hyvällä mallilla ja viisumien pitäis tulla ens viikon aikana. Vloppu menee nyt hukkaan rakentelun osalta kun tuli sunnuntaina pyyntö jos Hj ehtis näytille tonne: http://www.hotrod-rockshow.com/ mutta nyt täytyy sitte kiirehtiä tää viikko että tulee valmista:D |
reitti suunnitelmaa ei ole vielä ilmeisestikkää mutta perjantaiks on sovittu ilteamin kanssa leiri paikka johon mennään hyvis ajoin valosan aikaa ja laitetaa saunat pystyy... laitan koordinaatit kuha kerkeen kahtoone
|
Lainaus:
itte tilailin viimeksi tuolta http://www.j-mat.fi/ oli silloin ainakin halvin mitä meikäläisen hakemisella löytys |
Lainaus:
eli sinne jaakonsaareen ekaks yöksi olisko hyvä päättää se perjantain saunomis mesta niin ei tuu mitään 8 tunnin siirtymiä ja kerkeisi ajamaan kuitenkii riittävästi. |
Siltareitille ehdottomasti vaikka sahaten.
Mä lähen Loirin porttaalinöyryyttäjään appariksi. |
Lainaus:
|
Laita Tero mullekkin ne kordinaatit tai sitten tähän ihan julkisesti niin voi katella mestoja etukäteen.
Muistakaahan sitten autoilijat ne green cardit tilata. Itse muistin just laittaa sen hakuun ja muutenkin että auton paperit, verot yms. on hanskassa. Noh multa kyllä puuttuu se leimakin vielä:rolleyes: |
Muistakaahan sitte että kerhon safarilla joka autossa oltava jauhe/vaahtosammutin;)
|
Itse en tilannu green cardia, vaan kävin if:stä hakemassa. (jos meinaa jäädä viime tinkaan) Toimii vissiin muissakin yhtiöissä.
|
Pieni muuttuja matkassa
|
se sauna paikka on ainoalla tiellä joka menee suursuon läpi.. et jos tullaan räisälästä päin kohti itää ni siinä on hyvää kura spooria pitkän matkaa jota ajettiin mutventuresillakin. siitä t risteyksestä ei ole pitkä matka sauna paikalle jossa jossa vaihdettiin kiiman mäyriksee silloin mutventuresilla nopeasti se kaasuvaijeri.... multa ei löytyny mitää koordinaatteja sinne mutta mä pyydän että potteri laittaa ku sillä ne on varmasti tallessa...
mennään sitte ajoissa leiriin silloin perjantaina että kerkiää kaikki halukkaat saunoo ja halukkaat voi lähtee siitä ilta/yö safaria tekemään, näillä näkymin ei ole varmaan kuin yksi sauna matkassa kun roopen lähtö on epävarmaa.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Pidetään täällä kisa studioo =) |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128750 |
No niin nyt on Haisulilla käyty 60km testi lenkki ja kaikki tuntuu pelaavan:D enää pikku hipistely ni on reissu valmis...
|
Konesaha kunnossa ja uudet kahluuhousut ostettu. Ruokahuoltoa suunniteltu. Normaali appari toimintaa.
|
viisumit saapui eilen! Auto vielä ilman leimaa...
|
Koittakaa ny prkl saada ne leimat niihi kikottimii!! :D
|
hiluksi puntaroitu tänään.. huh. kylläpä on muutamassa vuodessa lihonnu auto :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Auto leimattu viime viikolla- eli enää huolto,-korjaus,-parannus juttuja...
Viisumi rokari soitti ja lupas laittaa viisumit postii eli kunnossa... Teltta koe kasattu mut ei koe ajettu....... Mitä vara-osia porukoilta tulos mukaan? Itseltä tulee: -24v perus vintturi moottori+relelaatikko - 24v1000w kantti invertteri -61 akseleihin kaikki vetotikut+nivelet ja napa per pääty +laakeri hilpettä monituisiin rakosiin + mahdollisesti vara kardaanit jos saa aikaseks valmistaa/valmistuttaa Miten homma kulkee, jos traileroittee bertan rajal? Löytyykö jotakin parkkipaikka härdelli johon voi veturin kärryinensä hylätä? |
Viisumit tuli postissa tänään ja uuvet akut tuli kanssa.
Nyt vaan auto loppuun rakentelu ja huollot sekä vara-osa/työkalu jutut yms. tavarat. Onneksi alkaa loma torstaina niin ehtii laittaan melkein kaikki kuntoon:D |
vikalista haettu...
auto liian korkea, liian leveä, päästöt, kallistuksenvakaajan tangot liian heppoiset, etu iskarit vainaat, valojen suuntaus, pyyhkijässä vain yksi nopeus, kylkiputket hitsattu runkoon, takaa puuttuu heijastimet ja käkkäri tehoton... siinä enimmät... eli ei juuri mitään vikaa!!! |
Mutta missä on Potteri??
|
ekaleiri jaakonsaaressa missä on useasti oltukkin http://www.karjalankartat.fi/?langua...rs.Layer.WMS_2
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ei olla minkään tiimin porukkaa mut saatetaan tulla käväsemmään eka leirissä 2 autolla
|
Viisumi: OK
GR Leima: OK (muutokset säily otteessa) Pateen vielä parit puuhastelut+pakkaus. |
Väihkönen sai tänää beejiin leimattua. Eli Janne ja minä todennäkösesti bj:llä matkaan
|
Kävin sunnuntain ajelemassa Maajussin kanssa patrollila ja tuntuis pelaavan.varaosatkin on jo pakattu.viikonloppuna pikkuhipistelyä ja eturäikkään vaihdetaan bow2 moottori kiitoksia siitä Mikjussille.
ottaako kukaan yhtään varaperä murikkaa matkaan volvolaiseen? mulla ei nyt mahtu kyytiin. jos jollekin mahtuu niin mulla on kyllä varamurikoita. mitä kaikkea volvo akseli osia lähtee kellekkin mukaan? mulla 6-pulttinavalla oleva taka boksi rattaineenja jotain pikku osia ja speciaali ohjaus osia jotka tuskin sopii muille. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129520 |
mulla ei tuu volvon osia muutaku yks kromomurros ja molemmat ohjausvarret.
|
Mulle varmaan mahtuis murikka kyytiin, vois sitte sanoa että on volvolaisia vara osia mukana. Aloitan pakkailun tässä nyt pian niin yritän jäsjestää tilaa sellaselle.
Ohjaus tangot lähtee ja yks murros kans ps. mä ja masa tarvitaan ste se 5,99 murikka ja tais samillaki olla samat |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
multa löytyy irtonaisena 7,05 murikoita
lähtö näytää vaan aika epävarmalta pyöränlaakeri ollut jo yli viikon tilauksessa eikä mitään kuulu |
ulompi käy hj:sta.. niitä olen pelkästaan vaihellu.
|
Lainaus:
|
Leima haettu puol tuntii sitten. Nyt vaan puretaan katsastusrekvisiittaa pois ja safarivarustus kyytiin. LAA puhelin pitää keksi tuohon kun on viimoset kaks jostain syystä käräyttänyt. Taitaa onneks vielä joku 59s olla joka jotenkin edes toimii.
Varaosia lähtee ainakin: etukardaani takakardaani vakio etuvetarit takavetarit kytkimen pääsylinterin korjaussarja lataussäädin (hj61 sisäinen) Chromo longfield sisäkumi vesiletkuja napalukko jarruputkea jarruletkuja pyörän laakerit olkalaakerit diesel pumpun syöttökalvo tubeless venttiileitä raidetangon päät jne... |
Lainaus:
varaosia on meillä kaks raidetankoo takaboksi täydellinen etuboksi muroksen kanssa ilman sisuskaluja kaikennäköisiä letkuja vinssin moottori ja releboksi 24v laturi 24v mallia datsun datsunin vesipumppu ohjaustehostin pumppu mallia amerikka 39,5 bokkeri kasipultti vanteella datsunin suodattimet volvon takatukivarret volvoon 5 kpl vetareita kaikista lyhin puuttuu kaiketi apparin etuvetari? ehkä datsunin jakolaatikko ehkä 7.05 murikka kardaaneja iso kasa mutta ei taida käydä muille bokseihi laakerit/ stefat ja kaikkee pikku sälää auto täys :) |
laakerit tuli ja napa tuli kasattua
multa tulee mukaan 7.05 murikka nivel+kumi vetotanko 24v hitsi pikku rälläkkä+muita kasityö kaluja hj61 laturi ja suodattimet kartaanit+ristikko 10l moottori öljyä 4l perä öljyä ja kaikennäköstä enemmän ja vähemmän tärkeetä tilpehööriä |
Auto leimattu!
Varaosia lähtee aika vähä mukaan pari murrosta, kääntöpään ja pyörän laakerit, 2H vesipumppu, kartaanin osia ja pultteja napoihin, perä ja moottori öljyä ja ohjauksen niveliä. |
hienoa samppa että sait auton leimattua!!!
|
2 Liiteet
Hurjat testit tehty Poraruuvilla Helatorstain reissua varten!
1 kuoppa löyty:eek: (katso kuva), eli valmiita ollaan:) Ketä lähdössä Helsingin päädystä, ja monelta suunnilleen? Poraruuvi starttaa Tuusulasta, kera Rangon ja Tuhinan Keskiviikkona n.14.oo kohti Vaalimaata. Rango p.040 5462994 |
Sivu luotu: 06:17 (GMT +2). |