Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   MitSuBiShI PätKä PaJero 2.5TD -88 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108743)

NorthRider 20.03.2013 09:31

MitSuBiShI PätKä PaJero 2.5TD -88
 
Elikkäs perjantaina tullee ENSIMMÄINEN MAASTURI tähän tallouteen!!!

Tosiaan ensimmäinen auto jossa neljä tassua vettää. :) Autosta löytyy kemppilukko, vinssi valmiina ja 33"set tassut. Koria korotettu 65mm ja riippuja pidennetty 60-70mm. Takarunkoa parsittu yms. mukavaa :p

Otettaas tähän topiikkiin kaikkea mahollista Pajeroista ja osien eroavaisuuksia pitkän ja pätkän välillä. :) Moottorista saa kertoa jotka tietää. Ominaisuuksia (vikoja :D) saapi kertoa. Potkastaan tästä käyntiin jonku näkönen projekti.

KAIKKI NEUVOT, VINKIT, OPASTUKSET JA LAHJOITUKSET OVAT ENEMMÄN KUIN TARPEEN!!! ;):rolleyes:

Kertokkaa aina mitä pittäis tehä, jotta tästä sais mahdollisimman etenevän ja toimivan pelin. KIITOS! :)

NorthRider 20.03.2013 09:37

Ja ossaiskos joku kertoa nuista neliveto- ja lukkoasioista :confused::) Tuossa siis on kemppilukko, mutta mitä se tarkottaa? Jotaki on hitsattu kiinni mutta mitä? Mitä eroa kempillisellä ja kempittömällä perällä?

Ja tuosta keulasta, siinä vissiin? on manuaaliset napalukot, niin miten ne pellaa? Ja jos napalukot laittaa päälle, niin mihin tarvittaan etulukkoa vai mikä se nyt on?

Ja siitä neliveto vaihekepistä, mitä asentoja siinä on, vissiin joku ryömintävaihe??

Saattaa teän hardcore offimiesten mielestä olla tyhmiä kysymyksiä, mutta kysyvähän ei tieltä eksy! :D Ja siinäpähän tuota oppii kun kyselee ja toiset vastaa

jyrze 20.03.2013 10:02

http://www.totuusnelivedosta.com/

http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4

SUPI4x4 20.03.2013 10:35

Ottiatuota...
 
Kemppilukoksi kutsutaan tasauspyörästöä joka on ihan kylmän viileästi vaan hitsattu kiinteäksi, eli tasauspyörästö ei enään toimi vaan molemmat pyörät vetää aina oli tilanne mikä tahansa.
Asfaltilla jyrkkään kääntäessä sen kyllä huomaa. Eteen harvemmin kemppilukkoja värkkäillään, kun auton kääntösäde muuttuu aivan törkiäksi.
Napalukoilla taas kytketään siellä edessä ne vetoakselssonit niihin napoihin.
Napalukot auki ja siitä pikkukepistä takaveto piälle, niin ajaessa ei etuvetarit pyöri.
Napalukot kiinni, niin ajessa takavedolla eturenkaat pyörittää vetareita.
Nelivedolla napalukot auki, niin etuvetarit kyllä pyörii, mut veto ei välity etupyörille (ainakaan niinkuin kuuluisi)
Nelivedolla napalukot kiinni, niin veto välittyy myös niihin etupyöriin niinkuin insinööri on suunnitellutkin.
Sitten se jakolaatikon pikkuskepa siinä vaihekepan vieressä.
Mikäli vakiohilut.
Vasemmalla alhaalla: H2wd Nopea takaveto
Oikealla alhaalla: H4wd Nopea neliveto
Oikealla ylhäällä L4wd Hidas neliveto (ryömintä, maastoajo)
(en ole merkinnöistä satavarma)
Nämä ovat omia käsityksiäni. Viisaammat korjatkoon antamiani virheellisiä lausuntoja :)
Toivotaan et edes osa meni oikein.

NorthRider 20.03.2013 10:50

No tuo selvensi asiaa mukavasti! Kiitokset PajeAmille! :)

SUPI4x4 20.03.2013 12:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 985393)
No tuo selvensi asiaa mukavasti! Kiitokset PajeAmille! :)

Eipä kestä.
Aloitteleva harrastja itsekkin ja alla -89 L200:nen citymaasturi

Nuhapumppu 20.03.2013 17:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 985366)
Elikkäs perjantaina tullee ENSIMMÄINEN MAASTURI tähän tallouteen!!!

Tosiaan ensimmäinen auto jossa neljä tassua vettää. :) Autosta löytyy kemppilukko, vinssi valmiina ja 33"set tassut. Koria korotettu 55mm ja riippuja pidennetty 60-70mm. Takarunkoa parsittu yms. mukavaa :p

Otettaas tähän topiikkiin kaikkea mahollista Pajeroista ja osien eroavaisuuksia pitkän ja pätkän välillä. :) Moottorista saa kertoa jotka tietää. Ominaisuuksia (vikoja :D) saapi kertoa. Potkastaan tästä käyntiin jonku näkönen projekti.

KAIKKI NEUVOT, VINKIT, OPASTUKSET JA LAHJOITUKSET OVAT ENEMMÄN KUIN TARPEEN!!! ;):rolleyes:

Kertokkaa aina mitä pittäis tehä, jotta tästä sais mahdollisimman etenevän ja toimivan pelin. KIITOS! :)

Moottorissahan ei muuta kuin että muistaa lämmittää tarpeeksi ennen liikkeelle lähtöä ja ei anna käydä kuumana niin ei tule kansiremonttia eteen. Kampuroitahan näistä on katkeillut muutamia,mutten pitäisi niinkään tyyppivikana vaan onnettomana sattumana kun usein on joko laakeripukin pultti tai veivin pultti irronnut.
Pitkässä ja pätkässä ei kauheasti eroja ole korin osien suhteen,mutta tankki on ainakin eri.
Veikkaisin että tämä on pikkulaatikolla,jolloinka 5vaihdetta ei paljoa 33" renkailla kannatta käyttää,eikä tuo 5muutenkaan kestä vedätystä vaikka olisi pienetkin renkaat. Vuosimallista riippuen 5pyörä joko halkeaa tai hukkaa hampaansa,jos hampaat lähtee niin ei ongelmaa tule,mutta jos ratas halkeaa,on laatikko 90% jumissa. T

NorthRider 20.03.2013 19:36

Kiitokset Nuhapumpulle! Ja täältähän niitä neuvoja aina saa jos tullee ropleemia :p:D

Tomppaa_ 20.03.2013 23:49

Ja siis jos on tolla pikkulaatikolla niin kannattaa se ylitäyttää. Jos öljytilavuuden jättää siihen mihin se on suunniteltu niin ryhmäpyörästön akselikaan ei kunnolla ui öljyssä ja laakerit sanoo ainakin mettäkäytössä nopeesti kaput. Ite oon pitäny tossa canter askissakin 4L öljyä eikä ole oireillut vieläkään vaikka on ajettukin jo 600tkm.

Kaitsu67 21.03.2013 09:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 985369)
Ja ossaiskos joku kertoa nuista neliveto- ja lukkoasioista :confused::) Tuossa siis on kemppilukko, mutta mitä se tarkottaa? Jotaki on hitsattu kiinni mutta mitä? Mitä eroa kempillisellä ja kempittömällä perällä?

Taisin kerran jo vastatakin kysymykseesi:

http://forums.offipalsta.com/showthr...552#post957552

Mutta ihan lyhyesti tähän, että kemppilukolla ei kannata maantiellä pitävällä pinnalla kauheasti ajella Pajerolla ainakaan neliveto päällä, rikkoontuu voimansiirto helposti. Sitä (nelivetoa) ei suositella pitävällä pinnalla edes vakiolla lukottomalla perällä kun siinä ei ole keskitasauspyörästöä taikka kytkettävää keskilukkoa jakolaatikossa.

EDIT: Lisätään vielä että jos tossa on se ohut vaihdekeppi (Canterin askissa kepin alaosa paksumpi) niin se on tosiaan sama mitä käytetty Galantissa ja ei niin kestävä. On kans kranttu öljyistään, eli kannattaa laittaa just sitä mitä ohjekirjassa mainitaan ja muistaakseni se oli hypoidiöljyä. Muuten syncrot kettuilee talvella vaihtaessa ja vaihteita vaikea saada päälle ennen kuin öljyt askissa lämpenee. Ja vitosella ei kannata vetää mitään peräkoukussa. Ja se kolmas pieni vipu jossa lukitus ruuvi on voiman ulosotto jos sellainen autossa on. Sillä käytetään mekaanista vinssiä jos sellainen on tai hankkii. (Voi hyödyntää varmaan hydraulivinssiinkin).

EDIT 2:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 985491)
Moottorissahan ei muuta kuin että muistaa lämmittää tarpeeksi ennen liikkeelle lähtöä ja ei anna käydä kuumana niin ei tule kansiremonttia eteen.

Ohjekirjassa muistaakseni mainittiin myös, että ennen sammutusta pitäisi käyttää vähän aikaa että lämmöt tasaantuu ennen kuin sammuttaa. Noissa on kyllä paljon ollut tota kansiongelmaa, että ei varmaan huono idea jos konetta kuormitettu...

NorthRider 22.03.2013 13:14

kohta on lollero pihassa! :):)

NorthRider 23.03.2013 19:44

Onko rengas ehotuksia irtolumelle missä on jääpohja?? Tuosa on alla maxxis buckshotit ja joko en ossaa ajjaa tai sitten ne on helvetin liukkaat. Parkkipaikalla ajoin sillälailla että oikeat renkaat oli penkassa ja vasemmat auratulla lumella, niin ei liikkunu etteen eikä taakse?? Aapuva! Petyin kyllä nelivetomaasturriin ko ei pikku lumikasasta lähe :o

Black Bear 23.03.2013 20:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 986820)
Onko rengas ehotuksia irtolumelle missä on jääpohja?? Tuosa on alla maxxis buckshotit ja joko en ossaa ajjaa tai sitten ne on helvetin liukkaat. Parkkipaikalla ajoin sillälailla että oikeat renkaat oli penkassa ja vasemmat auratulla lumella, niin ei liikkunu etteen eikä taakse?? Aapuva! Petyin kyllä nelivetomaasturriin ko ei pikku lumikasasta lähe :o

Oliko neliveto päällä ja napalukot kiinni? Jos pelkällä takavedolla kokeilit, niin ei mutikoilla liukkaalla kelillä tahdo pitoa löytyä.

NorthRider 23.03.2013 20:52

Oli napalukot ja hias neliveto päällä ja perässä vielä kemppilukko, mutta ei silti liikkunut mihinkään :mad:

Black Bear 23.03.2013 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 986873)
Oli napalukot ja hias neliveto päällä ja perässä vielä kemppilukko, mutta ei silti liikkunut mihinkään :mad:

Onko automaattiset vai manuaaliset napalukot? Olihan eturenkailla veto päällä? Normaalisti kyllä menee vaikka umpihangessa.

NorthRider 24.03.2013 10:13

Manuaaliset napalukot ja siitä pikkukepistä 4L, eikö se tuolla pitäs olla etenevin? :p

NorthRider 24.03.2013 10:18

Ja renkaina tosiaan Maxxiss Buckshot mudder, tuo on vissiin paska rengas sitten vai? Toimisko nuo kesällä paremmin niin ei tarttis kuitenkaan heti alkaa vaihtamaan? :):p

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/82704/151

NorthRider 24.03.2013 10:34

Ja jos vaihteeksi pistettäs tietoa itte autosta :rolleyes:

Eli joojoo Pallero se on! :o:D

Mittarissa 550 000
Runwa vinssi 9500 Lbs
Korotettu nailontangoilla 6cm (otteesa)
riippuja pidennetty 7cm
Katolla 3 paria valoja (pitkät lähtee nautarautaan ja toiset valot taakse)
33" renkaat
Kemppiperä (lähtee vaihtoon)

MItäs muuta tommonen Lollero tarttis?? Ehotelkaa :)

Epro 24.03.2013 10:37

Eipä noi mitkään MT-renkaat ole mitään talven kuningasrenkaita, etenkään jos on vähänkään jääpohjaa alla, eri asia sitten ihan lumella. Kannattaa vaan etenkin kaupunkiolosuhteissa välttää mitään tyylikkäitä parkkeeraus-suorituksia, mutiaisilla kun saattaa jään päällä jäädä yllättäviin paikkoihin jumiin. :D

nalle00 24.03.2013 10:53

Eikös noi buckshotit ole bfg mutiasen kuviolla ? pitäis pelata aivan ok kannattaa rengaspaineet kattoa ettei mitään 2.5 kiloa pidä niissä 1 - 1,5 kiloa normi tieajossa lisää vähän kulutusta, mutta parantaa kummasti pitoja ja sitten maastoon mentäessä paineet johonkin 0,5 kiloon tai lukovanteilla jopa alle.

JJ90 24.03.2013 11:27

Etupäähän on ihan för mitätön kun toisen renkaan alla läskijää parin suttauksen jälkeen ja toinen puoli istuu penkassa. Ja jos perse lyö pelkkää suttua niin eipä sekään silloin pelasta. Ketjuta ne takakumet ja anna kunnolla lenkkaria sille, kyllä rupeaa jäiselläkin eteneen.

Itse lipsautin pajeron tien yli tuiskunneesta lumipalteesta kylki edellä penkkaan, ei menny syvälle mutta kuskin puoli suti jäällä ja ilman lukkoja ojan puoli oli jokseenkin tarpeeton. Vinssillä puol metriä tielle päin ja taas mentiin. Luultavasti lapiollinen hiekkaa olisi avustanut tarpeeksi kans, mutta eipäs sattunut oleen mukana.

NorthRider 25.03.2013 08:08

Eipä noi mitkään MT-renkaat ole mitään talven kuningasrenkaita, etenkään jos on vähänkään jääpohjaa alla, eri asia sitten ihan lumella. Kannattaa vaan etenkin kaupunkiolosuhteissa välttää mitään tyylikkäitä parkkeeraus-suorituksia, mutiaisilla kun saattaa jään päällä jäädä yllättäviin paikkoihin jumiin. :D


No senhän mie justiinsa menin tekkeen, olin menossa yhen tytön tykö ja tieten se piti pistää maasturi tyylikkäästi penkkaan parkkiin. Olihan se sitten vähän noloa ku puolen tunnin päästä katto ulos ovesta ja näki minut lapioimassa :o:o:D:D

Noo, oppia ikä kaikki! Just keep going!

Tännään näpsäsen tuosta muutaman alotuskuvan, nii pääsettä haukkummaan! :D

nalle00 25.03.2013 09:09

itekkin tein jokuvuosi takaperin bfg mutiaisella jokseenki saman tyyppisen tempun kaverin pihalle vouhottaen luiskautin patrollin kinokseen ja alla oli peili jää :D siinä sitten kotio lähtissä hävetti niin perkeleesti kun kaverin muna kadetilla vedettiin metsien meniää pikku kinoksesta pois:o:o:o

NorthRider 25.03.2013 09:18

Justiinsa :o kyllähän ne on tuommoset noloja tilanteita, kun muka maasturi ja ei penkasta lähe :eek::D

NorthRider 25.03.2013 10:06

5 Liiteet
Liite 35164

Liite 35165

Liite 35166

Liite 35167

Liite 35168

Tommnen kapistus se on, kertokkaa mielipitteitänne parannuksista jatkoa ajatellen :)

Nostokurki 25.03.2013 10:45

Kannattaa varmaan aloittaa korin mätäkohtien etsimisellä, kun viimeisessä kuvassa tuo kori näyttäisi olevan melko vinossa rungon päällä...

Jari 25.03.2013 11:15

helmaan putket, takapusrkuri safari teline, lopun paranteluntarpeen kertoo sitten kokemus.

NorthRider 25.03.2013 11:26

no tuo kaltevuus saattaa johtua siittä, että piha viettää alaspäin ja auto on sinnepäin kallellaan, mutta tutkaama, mitä löytyy jousten kohilta :)
no joo putket vois kyllä laittaa ja takapuskuri, mutta pitäskö tehä itte vai hommata orkkis, ku ei kai tuo tartte kun palkkia sinne tänne ja tuonne :D
Savaritelineen vois tehä ainaki itte :)

Ewerglade 25.03.2013 11:30

Tekase palkista takapuskuri, ei se orkkis kestä ensimmäistä reissua pidemmälle!

NorthRider 25.03.2013 11:38

pittää suunnitella jonkilainen, mihin vois mahollisesti saaha takavinssin kiinni :) muutako insinööritaijjot koetukselle :rolleyes::D:D

Dectane 25.03.2013 12:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 987422)
pittää suunnitella jonkilainen, mihin vois mahollisesti saaha takavinssin kiinni :) muutako insinööritaijjot koetukselle :rolleyes::D:D

ja esimerkkejä toteutuksista löytyy tältä palstalta enemmän ku jaksaa selata!

nalle00 25.03.2013 12:08

takavinssi ei huono ajatus, muta ehkä sitäkin tärkeämmät on eteen ja taakse kunnoliset ja kestävät vetoraksit ja tosiaan taka puskuri jostain palkista / putkesta niin ei ole heti rikki

Edit ja viellä sen verran että akku ois syytä olla kunnossa kun aletaan vinssaileen vetää melkosesti virtaa

NorthRider 25.03.2013 14:25

Joo, mallejahan on niin paljon kuin on autojakin, pittää suunnitella jonninmoinen :) Tuossa on kaks akkua, toinen on vissiin justiinsa vinssiä varten :)

jubet 25.03.2013 14:44

Se toinen on starttia varten. Ihan alkuperäisen.

NorthRider 25.03.2013 22:08

Tulipahan testattua vinssikin hyvin jakso kiskoa Pajeron kinoksesta! :)

Nuhapumppu 26.03.2013 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 987416)
no tuo kaltevuus saattaa johtua siittä, että piha viettää alaspäin ja auto on sinnepäin kallellaan, mutta tutkaama, mitä löytyy jousten kohilta :)

Kyllä tuo minun silmään näyttää että kori ei ole rungon suhteen suorassa, Mutta nehän ruosteet kuulluu tämän tyylisten autojen ominaisuuksiin:)

Kaitsu67 26.03.2013 10:21

Kyllä mun mielestä kans tossa viimeisessä kuvassa näyttäis että vasemman puolen korikannake (tai kannakkeet) on paljon sisempänä kuin oikea...et jotain vääntyny tai pettänyt (ruostunut ?)

hitoy 26.03.2013 13:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 987755)
Kyllä mun mielestä kans tossa viimeisessä kuvassa näyttäis että vasemman puolen korikannake (tai kannakkeet) on paljon sisempänä kuin oikea...et jotain vääntyny tai pettänyt (ruostunut ?)


Juu tutkippa tuo korin kiinnitys homma ensihätään.. Voi tulla ikäviä yllätyksiä vielä kun on nostettu rungoltakin hiukan. On se sen verran kenossa takapäästä.

NorthRider 27.03.2013 21:43

Täsä olla vielä sen kummempia autolle tehty, pientä kokkeilua miten auto liikkuu yms. Tännään käytiin kiipelemässä ja ryömimässä, niin meni siinä sitten putki poikki :mad: että heti pääsee työn makkuun ku maasturin hommaa :D:D
pitäskö kansan mielestä helmaputkien päitä hitsuuttaa umpeen?? ens viikolla varmaan käyn ammattikoululla teettään helmaputket ja käyn hakkeen palkkia takapuskuria varten yms. pientä kivaa hauskaa :)

Soa tehhään kans taakse josaki vaiheesa ja etupuskuri raivattaan pienemmäksi ja paremmaksi, valoilla heitettään vesilintua ja kattotelineet lähtee.. no aika pitkälle :DD

PIttää vissiin panssaroija koko pohja että ei ole sitten millon mikäkin paskana :D

NorthRider 27.03.2013 21:49

Ja sunnuntaina Lollero toimii keikkaautona kun lähetään kattoon Helloweenia Ouluun :p

NorthRider 28.03.2013 09:10

MIte stuo Soan teko, kauanko mennee ko tekkee, onko jotaki tärkeätä/kompastuskiviä mikä voi mennä vikkaan?? :D Tännään saattasin nimittäin alottaa!! :p:)

nalle00 28.03.2013 11:43

No Soan tekoon voi liittyä varmaan yhtä paljon mahdollisia virheitä kun voi vaan akselilla olla. Kannattaa varata asialle aikaa eikä huitasta pikasesti vaan kokoon ja miettiä sitten sunnuntain ii:n sehllinkohalla, että mihinkäs se taka- akseli jäi. mm kardaani kulmat tulee muuttumaan.

http://forums.offipalsta.com/showthr...taka-akselille Tossa on jotain jutustelua aiheesta

Kelulaa pitäis myös korottaa eli korottavat vääntösauvat jostain. Tai kiristämälläkin saa sitä keulaa nousemaan, mutta ulosjoustot häviää kyllä siinä tapauksessa aika lailla kokonaan.

Palkki helmoihin hitsaa päätä umpeen ja poraa muutamia reikiä mistä vesi pääsee valumaan pois jos jätät päät auki on palkki aina täynnä jänkää.

Nuhapumppu 28.03.2013 11:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 988589)
Kelulaa pitäis myös korottaa eli korottavat vääntösauvat jostain. Tai kiristämälläkin saa sitä keulaa nousemaan, mutta ulosjoustot häviää kyllä siinä tapauksessa aika lailla kokonaan.

Palkki helmoihin hitsaa päätä umpeen ja poraa muutamia reikiä mistä vesi pääsee valumaan pois jos jätät päät auki on palkki aina täynnä jänkää.

Keulan jousto hävii jokatapauksessa,hommaa sinne korottavat sauvat tai säätää vanhoja. Itse olen jättänyt palkit auki,omasta mielestä jos hitsaa umpeen ja tekee reikiä pohjaan niin sinne pääsee hiekkaa yms. paskaa joka ei sitten kovin helposti tule pois,päädyt kun on auki niin painepesurilla saa hetkessä puhtaaksi ne palkit sisältä.

_LM_ 28.03.2013 19:18

Aloita helpoimmasta hommasta eli isompaa rengasta alle ja lokasuojista ylimääräistä peltiä pois.
Omassa pajerossa 76mm koria korotettu, lokasuojat leikelty+ offroadtarvikkeen levikekumi ja renkaat 35x15. Näillä pärjätty jo hyvin pitkälle.
Kuva-> http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=112844

NorthRider 28.03.2013 21:45

No tässä tuli tätä remppahommaa vähäsen ensin :D Miten se on saako pakoputken tuu apparin puolelta kylestä ulos, jos laittaa pään viistosti alas?

Vinssistä lähti vaijeri rummulta, millä se ylipäätänsä on kiinni ja millä sen sais takasin pysymään rummulla?? Antakkaa neuvoja. :) Vinssi on Runwa.
Voiko rumpuun porata reikää ja pujottaa siitä vaijeri läpi ja lukita se jollaki mutikalla??

Panssari on pakko tehä tankin ja sun muitten suojaksi. :)

Pikkuhiljaa yritettään vääntä aina jotakin :o

fj40 28.03.2013 21:54

Pysyy vaijjeri vaikka jeesusteipillä, on testattu:D
kuhan muistaa, että vaijeria on tarpeeksi rummulla sitten ku alkaa vinssihommat.

NorthRider 28.03.2013 22:29

Eikö muuta ratkasua löydy ku jesari? :D:D

OffBeast 28.03.2013 22:55

Suapi tuuva putken kylestä koha ei vaa tökötä puolta metriä ulkona... Itellää miulla RJ:ssä kuskin puolelta takaposkesta läpi. Hyvin on katsurille kelevannu.

sisua45 28.03.2013 23:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 988550)
MIte stuo Soan teko, kauanko mennee ko tekkee, onko jotaki tärkeätä/kompastuskiviä mikä voi mennä vikkaan?? :D Tännään saattasin nimittäin alottaa!! :p:)

Tartteeko pajero soaa taakse? Jos jousissa on yhtään ryhtiä, niin mielestäni pidemmät riiput riittää. Keulaa ei kuitenkaan saa määräänsä enempää kiristettyä, ja perä ylhäällä ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen asia.

Keula menee kyllä esteiden yli, taka-akseli se ottaa kaikkiin kiviin ja kantoihin kiinni. Oli soa tai ei. :)

mäksä 28.03.2013 23:52

http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4[/QUOTE]


VOI VITTU TUO VAAN PARAS.. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

nimittäin kertomaan blondien järjenjuoksun :D :cool: ;);););) :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: ;) :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D :cool: :eek::eek::eek::eek: ;) :D

NorthRider 29.03.2013 09:21

Tuo on kyllä niin hyvä! :D

NorthRider 29.03.2013 09:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 988842)
Tartteeko pajero soaa taakse? Jos jousissa on yhtään ryhtiä, niin mielestäni pidemmät riiput riittää. Keulaa ei kuitenkaan saa määräänsä enempää kiristettyä, ja perä ylhäällä ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen asia.

Keula menee kyllä esteiden yli, taka-akseli se ottaa kaikkiin kiviin ja kantoihin kiinni. Oli soa tai ei. :)

No siinä on pidemmät riiput, mutta tekis mieli saada vielä korkeampi, ihan vaan näyttävyyden takia :p:D Tämä ei ole hc offikampe, vaan käyttis hauskanpito auto ja sillon sen pittää näyttää hyvältä :)

nalle00 29.03.2013 17:44

Niin mäkin ostin maasturin käyttis hauskanpitolaitteeksi ja sellasena se pysykin ensimmäiseen safariin asti siittä lähti sellanen kipinä, että ei ole viellä kadonnut.

Ja mitä näyttävyyteen tulee niin isot renkaat tekee autosta komean ja nousee ylöspäinkin hyvin

NorthRider 29.03.2013 17:55

No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki?? :p Keulaa kiritään ylöspäin, joustothan siinä katoaa, mutta näyttää paremmalta :D:D

NorthRider 29.03.2013 17:56

Nii ja kyssäri vielä tuosta vaijjerin kiinnityksestä rumpuun, että miten se siihen tullee, pistettiin vaijerin alku jesarilla kiinni, mutta löytyykö siihen oikeaa konstia??

ZeiZei 29.03.2013 19:41

M6 kierre vinssirummun laitaan, johon lenkkipääkaapelikengällä vaijeri kiinni kupukanta kuusiokolo ruuvilla (ruuvin pituus = rummun materiaalipaksuus+kaapelikenkä).

Ruuvilla vain pidetään kaapeli kevyesti kiinni rummulla, ei ole tarpeen kestää vetoa. Vaijeria rummulle tiukasti vähintään viisi kierrosta ennen kuin kestää vetoa kunnolla.

Ruuvi lähelle rummun pintaa eikä saa mennä läpi laipan taakse ettei osu mahdollisiin tiivisteisiin tms. Rummullekkin voi laittaa ruuvin, kunhan varmistaa ettei oli sisällä mitään, esimerkiksi jarrua. Mahdollisimman sileä, niin ei revi vaijerista säikeitä.

Dectane 29.03.2013 19:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 989080)
No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki?? :p Keulaa kiritään ylöspäin, joustothan siinä katoaa, mutta näyttää paremmalta :D:D

Saa varmaan aika radikaalisti silpoa kaaria että sopii 35" pyöriin, joustoissaki. Tai näin mää luulisin, ei oo omakohtaisia kokemuksia ykköskoppasesta!

JJ90 29.03.2013 20:19

Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.

Black Bear 29.03.2013 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 989131)
Saa varmaan aika radikaalisti silpoa kaaria että sopii 35" pyöriin, joustoissaki. Tai näin mää luulisin, ei oo omakohtaisia kokemuksia ykköskoppasesta!

Ei tarvi aivan älyttömästi leikellä, jos on korin korotus tehty.

Dectane 29.03.2013 21:48

Sittenku ajat mettässä niin tuut huomaan että juoksee melko kyytiä niillä kolomivitosilla :D Välitykset on sitten vähän kalliimpi hankinta. Sama hankinta ois mullaki edessä!

Jartsa 74 29.03.2013 22:19

1 Liiteet
Tässä Pajero 35 tuumasilla. 50mm korinkorotus + 30mm korotuslimput takajousien päällä (kierrejouset) edessä sauvoja kirrattu jonkin verran. Etupäässä kaarista sipastu siivu pois takana vakiot vielä tässä kuvassa, maksimi sisäänjoustossa ottaa hieman takana kaareen kiinni. Jos tekee soan niin eikö se mee jo takaa liian korkeaksi suhteessa keulaan?

NorthRider 30.03.2013 11:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 989138)
Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.

Maltilla, maltilla :D:D no jos ei mahu pyöriin nii pistettään laikka kiekaamaan että mahtuu :p etupäätä pikkusen kirraa ja kattellee hiljalleen millä siitä sais mahollisimman komian pelin :) Ja koria korotettu olikohan 66mm

jupe69 30.03.2013 11:08

1 Liiteet
35" alla korinkorotus 3"

BJ-40/76 30.03.2013 11:17

Tuosta mitsun kannesta:
 
Tuosta 2,5 td:stä ei kokemusta, mutta 2,3 td:stä (galant) jonkin verran:o

Mutta lienee samat opit päteviä tuossakin, siis kylmälle koneelle ei saa antaa kenkää, eikä kuumaa saa sammuttaa: siis varovasti vedätystä, jos lämmöt ei ole lähes normaalissa, ja sitten kun on vedätetty/ajettu maantienopeuksia, niin antaa käydä muutaman minuutin tyhjäkäyntiä.

Ja sitten se ikuisuuskiistakysymys: Vain alkuperäinen termostaatti on oikea!

Hyvälaatuista dieselöljyä, ja vaihto 5000km välein. (itse ajoin tb:n shpd 10w-30 talvella, 15w-40 keväästä syksyyn, nyt autoissa shpd 5w-40)

Noilla opeilla ajelin galantilla 220tkm->yli 400 tkm:iin, ja ei ongelmia koneessa, syöttöjä reilusti, ahtopainetta myös, kun ei ollut hukkaporttia...
(vaihdelaatikoita levesi muutama, esim. 2 kertaa levesi sentakia, kun 2->3 vaihto epäonnistui... siis jotta autolla kerkesi, niin kaasua ei saanut nostaa lattiasta, edes vaihtamisen ajaksi:o samoin hajosi 2 kertaa perä, toisella kertaa katkesi vetoakseli, toisella kertaa tasauspyörästö palasteli hammaspyörät.

p.s tuo pajeron pikkuinen laatikko, ns. galantin laatikko, on hermostuttavasti erilainen kuin galantissa, varaosia saa, mutta ei kaikkea...
Ja öljyt piti olla muistaakseni GL-4, gear oil, ja EI saanut olla hypoidiöljyä (tarkista!)

NorthRider 30.03.2013 11:30

No sama 2.3 td oli mullaki mun ex farkku galantisa, siitä meni kansipahvi paskaks, mutta ei auton vaihtoa haitannu :) Perkule ku sitä ei millään jaksas lopusa käyttää sitä paria kolmea minuuttia :mad::D:o on nimittäin kaks minuuttiakin pitkä aika siinä vaiheessa :p;):D tuota pittää alkaa pitämään paremmin, etenkin kun hevosia on se 140hv ja ahtoja sen verran että 1.5 barin mittari mennee yli :D on ollu kaupungilla amikset ihmeissään, kun olen lähteny kisomaan niitten kanssa, voin nimittäin sanoa että liikkuu!! :D yksikkään diiselikone ei ole vielä kiihytyksessä voittanu ja bensojenkin kanssa ollaan menty pitkään tasoissa :p

Dectane 30.03.2013 11:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 989389)
No sama 2.3 td oli mullaki mun ex farkku galantisa, siitä meni kansipahvi paskaks, mutta ei auton vaihtoa haitannu :) Perkule ku sitä ei millään jaksas lopusa käyttää sitä paria kolmea minuuttia :mad::D:o on nimittäin kaks minuuttiakin pitkä aika siinä vaiheessa :p;):D tuota pittää alkaa pitämään paremmin, etenkin kun hevosia on se 140hv ja ahtoja sen verran että 1.5 barin mittari mennee yli :D on ollu kaupungilla amikset ihmeissään, kun olen lähteny kisomaan niitten kanssa, voin nimittäin sanoa että liikkuu!! :D yksikkään diiselikone ei ole vielä kiihytyksessä voittanu ja bensojenkin kanssa ollaan menty pitkään tasoissa :p

turbotimer! ja on muuten tämmöseen vielä naurettavan helppo laittaa

edit. onko penkkilappuja?

hyi helvetti mitä pakopaineita siellä on vakioahtimella nuilla ahdoilla

JJ90 30.03.2013 13:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 989394)
hyi helvetti mitä pakopaineita siellä on vakioahtimella nuilla ahdoilla


Onks tässä ees cuuleria?:eek:

NorthRider 30.03.2013 15:06

ei ole penkkilappuja, mutta on minun käsityksen mukkaan penkitetty.
Tiedossa on ettei se kone tykkää tommosista paineista, mutta on sillä mukava kiusata mersuja :D:D Kuuleri on hankintalistalla ykkösenä, mutta vaatii sen l200 imusarjan kylkeen :p:) Emmie mittään turbotimereita, ne on liian hifiä tämmösseen kamppeeseen ;):D

NorthRider 30.03.2013 15:07

kantapään kauttahan sitä pittää kaikki hommat ensin kokea :D:D:D

jyrden 30.03.2013 16:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 989432)
ei ole penkkilappuja, mutta on minun käsityksen mukkaan penkitetty.
Tiedossa on ettei se kone tykkää tommosista paineista, mutta on sillä mukava kiusata mersuja :D:D Kuuleri on hankintalistalla ykkösenä, mutta vaatii sen l200 imusarjan kylkeen :p:) Emmie mittään turbotimereita, ne on liian hifiä tämmösseen kamppeeseen ;):D

Riippu siit et minkä coolerin oot laittaan... Orkkisen kaa passa TDIc:n pystysyötöllä oleva hyvin, mikäli mukaan tulee letkutkin ja konepelti mallia Ic (scoopillinen valmiiksi). Mikäli keulaan asentaa, niin sit käy toi L200:senkin. Näissäki kahta mallia... Toinen etuviistosti syöttävä, ja sit keskeltä syötävä. Mulla voi olla kaikkii kolmee mallia, kuten myös tavallisenkin.

Itellä Pajerossa MB300:sen ahdin, mikä ei ahda tasakaasulla sitten ja mikäli kaasua antaa ni ahdin ahtaa sitten. Keulalle asennus vaiheessa 300x280x76mm kennolla oleva cooleri ja ahtoputkisto tulee 57mm alusta vähillä silari liitoksilla. Eli putkisto hitsataan osittain kasaan. Ja tuolla ahtimella ei pakopaineet kasva ahtoja isommaksi ees (mittari tällekkin). Ja omassa sit kylläkin imusarja mallia TSI osittain, kun ei mikää vakio mahtunut tuon mainittemani ahtimen kaa...

Dectane 30.03.2013 16:32

Mistä sitten tiedät että on 140 kaakkia? :confused: Onko siellä oikeasti niin laiskoja autoja että niitä pajerolla kiusataan :D eikait näillä lotjakkeilla todellisuudessa voi kiusata ku mopoautoja! :D

JJ90 30.03.2013 17:28

Otahan meille 0-80km/h kiihdytysvideo niin loppuu se jahkailu onko tää hätänen vai ei..:D

pööpöilijä 01.04.2013 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 987399)
Liite 35164

Liite 35165

Liite 35166

Liite 35167

Liite 35168

Tommnen kapistus se on, kertokkaa mielipitteitänne parannuksista jatkoa ajatellen :)


itte tein soan taakse niin sai vähän eloa perään ja ei noussu edes perä taivaisiin, tosin vähän lässähtäneet jouset. yllätän hyvänä pysy ajo ominaisuudet tielläkin, ei ihan hirvee venpula ole. ja kuorma jouset vedinpoikki niin jaksaa joustaa aika hyvin :)

NorthRider 02.04.2013 07:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 989464)
Otahan meille 0-80km/h kiihdytysvideo niin loppuu se jahkailu onko tää hätänen vai ei..:D

PIttääpä ottaa vitiota vaikka kiihytettäessä toisen auton rinnala niin näättä mitä tapahtuu! :D

Tällä viikola ehkä pistettään putki tulleen kylestä läpi, mutta mietityttää että eikös autola lopu meno jos pakoputki mennee vetteen, kahlatessa yms..??

snurkkeli tehhään ainakin tällä viikola, lähinnä mallin vuoksi, mutt näkkeepä senki homman :p:)

Dectane 02.04.2013 08:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 990499)
PIttääpä ottaa vitiota vaikka kiihytettäessä toisen auton rinnala niin näättä mitä tapahtuu! :D

Tällä viikola ehkä pistettään putki tulleen kylestä läpi, mutta mietityttää että eikös autola lopu meno jos pakoputki mennee vetteen, kahlatessa yms..??

snurkkeli tehhään ainakin tällä viikola, lähinnä mallin vuoksi, mutt näkkeepä senki homman :p:)

Ei ongelmaa niin kauan ku kone käynnissä!

JJ90 02.04.2013 15:14

http://www.youtube.com/watch?v=qr8eEWyKQHM

Snorkkeli on kyllä syytä olla, vesi ei paljoa jousta männän päällä..

NorthRider 07.04.2013 22:26

Hiljasta on ollu tämän kanssa, kun ei tuota aikaa liiemmälti tunnu olevan :( kaiken maailman jurinoita ja tärinöitä alkanu kuulummaan, ehotelkaas mitä näistä palleroista olis syytä tarkistaa/vaihtaa?? :) tankki pitäs tutkia, mutta veikkaan että vuotaa vain siitä ropusta. Tännään tuli lyötyä takasivulasi paskaksi, kun oli avvaimet jääny lukkoon:o ainaki ilmastointi pellaa hyvin :D minkä näköstä jäähytinnestettä suosittelisitta??

nalle00 08.04.2013 04:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 992663)
Hiljasta on ollu tämän kanssa, kun ei tuota aikaa liiemmälti tunnu olevan :( kaiken maailman jurinoita ja tärinöitä alkanu kuulummaan, ehotelkaas mitä näistä palleroista olis syytä tarkistaa/vaihtaa?? :) tankki pitäs tutkia, mutta veikkaan että vuotaa vain siitä ropusta. Tännään tuli lyötyä takasivulasi paskaksi, kun oli avvaimet jääny lukkoon:o ainaki ilmastointi pellaa hyvin :D minkä näköstä jäähytinnestettä suosittelisitta??

No jäähdytin neste on ainakin vihreää. Ja kyllähän karkeat renkaat pitää ääntä kun asvaltilla ajelee jos sitä meinasit ? tarkenna vähän mistä jurinat ehkä voi kuulua ja millaisissa tilanteissa tulee jarruttaessa kiihdyttäessa tasakaasulla vaikko esim moottorijarrutuksessa ?

JJ90 08.04.2013 06:52

Kemppiperä varmasti juristaa kuivalla asfaltilla.
Laatikoiden ja perien öljyt ois ihan hyvä vaihtaa/laittaa, tuppaa jakolaatikko olemaan melko kuiva monessa autossa.. Laatikkoon mobil vs200, jakikseen joku halpa gl4, ei sen väliä kunhan on märkää, periin sama tavara kun kerran on kemppi ja avoin perä. Kardaanit ja muut nipat kannattaa rasvailla ja kokeilla samalla onko väljyyttä.
Jäähdytinneste mallia kilohinnaltaan halvin, suosittelen toki ominaispainomittausta nesteen sekoittamisen jälkeen että on sopivan tanakkaa tavaraa talvikäyttöönkin. Pönttöjen sekoitussuhteisiin kun ei oo aina luottamista.

Se on muuten kumma miksi pitää mennä sivulasista ineen, tuulilasi kun on monesti vaihdon tarpeessa, halvin ja helpoin vaihtaa. :D Tässähän toki saa liukuikkunan vaihettua vaikka pleksiin, mutta monesti vaan henkilöautoihinki mennään takasivuikkunasta ja sitten taivastellaan kun maksaa paljon korjata.

NorthRider 08.04.2013 08:09

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :D:D Oli se pleksitys ollu jo aiemmin mielessä, niin valittin sivuikkunan, vaikka tuulilasikin on kyllä vaihdon tarpeessa, mutta sivulasin vaihto ei ole niin akuutti kuin jos olisi näyttäny kyynärpäätä tuulilassiin :D

Noo semmosta vihriän väristä mie käytin galantisaki :) No kemppilukko jyristää kun hiljasessa vauhissa kääntelee asfaltilla, yrittää toinen rengas väkisin sutia :mad: Eikä jurinat johdu renkaista ( tässä on yllättävän pienet rengasäänet tai mulla huono kuulo) kääntäessä hiljasessa vauhdissa, joku vingahtellee, samoin kuin kiihdytettäessä. :( Toinen ääni kuuluu n. kuskin jakkaran alta, että onko se sitten joku kartaanin ristikko tai vastaava?? :o

Hiljuuksin edettään ja katottaan ja kuulostellaan mitä alkaa hajoaan :D:D
On se muuten oikea tilaihme tuo Pajero, pelkääjän puolen penkilä istu yhtä aikaa kolme yli 175 senttistä tyttöä :p:) eivä kuulema halunneet sikaosastolle :rolleyes:

ssuvik 08.04.2013 08:47

Missäs se kiihdyttelyvideo viipyy? ;):D

NorthRider 08.04.2013 09:22

Ei olla saatu vielä tehty vielä, mutta pistän sen kyllä kuhan saahaan aikaseksi!:)

NorthRider 10.04.2013 07:49

Elikkäs mitenkä pitäs toteuttaa tuo välijäähdytys?? mitä osia pittää hommata jäähyn ja putkien lisäksi? :o Pakko laittaa jäähy ennen kuin kansi sannoo sopparin irti :p Imusarja pittää olla vissiin erilainen, minkämoinen? Kertokkaa SELKOKIELELLÄ :o:D

Ei ole ollu oikeen aikaa perehtyä tähän sen enempiä, kun tuo ratakausi alkoi, mutta tehhään aina kun aikkaa löytyy :)

hitoy 10.04.2013 09:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 992721)
Missäs se kiihdyttelyvideo viipyy? ;):D

Editointi näinkin haastavassa tapauksessa taitaa olla hidasta puuhaa.. :D Arvon raati huomaa heti jos video on liian rajusti muokattu. :p :p Väijäähy, putkea, letkua, klemmareita ja työkaluja. Eihöhän noilla onnistu. Valmiit mutkat on tietenkin pop ja kunnon klemmarit.

Nuhapumppu 10.04.2013 09:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 993408)
Elikkäs mitenkä pitäs toteuttaa tuo välijäähdytys?? mitä osia pittää hommata jäähyn ja putkien lisäksi? :o Pakko laittaa jäähy ennen kuin kansi sannoo sopparin irti :p Imusarja pittää olla vissiin erilainen, minkämoinen? Kertokkaa SELKOKIELELLÄ :o:D

Ei ole ollu oikeen aikaa perehtyä tähän sen enempiä, kun tuo ratakausi alkoi, mutta tehhään aina kun aikkaa löytyy :)

Vapari L200/300 imusarja ja IC mallin cooleri,vähän putkea letkua ja lemmari ja valmis. Tuolla muutama kuva omasta asennuksesta. http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/

Dectane 10.04.2013 09:28

Eikait sen pakko oo olla vaparimallin imusarja? Kylläkait sen putken saa siihenki mikä siellä nytten on!

JJ90 10.04.2013 16:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 993437)
Eikait sen pakko oo olla vaparimallin imusarja? Kylläkait sen putken saa siihenki mikä siellä nytten on!

Joo mut sillä l200 satsilla tulee varmaan 50% lisää tehoja..





:D

NorthRider 11.04.2013 07:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 993430)
Editointi näinkin haastavassa tapauksessa taitaa olla hidasta puuhaa.. :D Arvon raati huomaa heti jos video on liian rajusti muokattu. :p :p Väijäähy, putkea, letkua, klemmareita ja työkaluja. Eihöhän noilla onnistu. Valmiit mutkat on tietenkin pop ja kunnon klemmarit.

Joo se tuo editointi ottaa oman aikansa, kun pitäis saada näyttämään muka oikialta :D:D

ssuvik 11.04.2013 07:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 993793)
Joo se tuo editointi ottaa oman aikansa, kun pitäis saada näyttämään muka oikialta :D:D

Ei me sitä aidoksi uskota kuitenkaan, vaikka usan secret service sen editoisi, eli videoo kehiin! :D

NorthRider 11.04.2013 13:29

Usan siikritti serviisi; repesin :D tämä hoituu ihan venäjän salasen palvelun toimesta, on pojila pelit ja pensselit editoija yks naperovilmi :D

nalle00 11.04.2013 16:37

Onko vakio ahdin vai miks pitää paineita olla noi jumalattomasti ? samalla kun cooleria laitat niin kannattais vaihtaa ahdistin ahtimeen.

jos olet 84hv koneesta jollain ilveelä saanu 140hv syötöillä ja ahdoilla ulos niin tuskin tulee oleen kovinkaan pitkäikänen ratkasu.

miten on lämmöt pysyny kurissa ?

tohon l200 imusarjaan en osaa ottaa kantaa kun en ole viellä näihin mitsuihin oikeen sekaantunu

Näyttävyyttä kun autoon haet niin maalaus onko käyny mielessä ?
Sitäkään ei kannata sitten millään kilikolilla suorittaa nimimerkillä on joskus kokeiltu :D ja onpa joku pässinpää ton mun nykyisenkin rymykamppeen paukkumaalilla ylimaalannu :mad:

Tuo vingahtelu viittais jotenkin väitykseen ja voi olla kallista mutta voi olla myös joku laakeri kuivana vetelee viimesiään

NorthRider 11.04.2013 18:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 993925)
Onko vakio ahdin vai miks pitää paineita olla noi jumalattomasti ? samalla kun cooleria laitat niin kannattais vaihtaa ahdistin ahtimeen.

jos olet 84hv koneesta jollain ilveelä saanu 140hv syötöillä ja ahdoilla ulos niin tuskin tulee oleen kovinkaan pitkäikänen ratkasu.

miten on lämmöt pysyny kurissa ?

tohon l200 imusarjaan en osaa ottaa kantaa kun en ole viellä näihin mitsuihin oikeen sekaantunu

Näyttävyyttä kun autoon haet niin maalaus onko käyny mielessä ?
Sitäkään ei kannata sitten millään kilikolilla suorittaa nimimerkillä on joskus kokeiltu :D ja onpa joku pässinpää ton mun nykyisenkin rymykamppeen paukkumaalilla ylimaalannu :mad:

Tuo vingahtelu viittais jotenkin väitykseen ja voi olla kallista mutta voi olla myös joku laakeri kuivana vetelee viimesiään

Vakioahdin tuosa lienee, paineet josain siinä yli 1.5 ja syöttöjä sen verran että ei ruoka lopu :D sääjetty ruuvista ja karasta. Lämmöt on pysyny kohtuullisina kun en pitkiä vedätyksiä ole ajanu. Tiedossa on että kuuleri on pakko hommata jos meinaa että motti kestää, vaan kun ei ole rahaa :mad:

On tuota l200 vaparin imusarjaa suositeltu ihan mitsupalstallaki, että kyllä siitä vissiin oikiasti on hyötyä :)

Näyttävyyttä lissäillään aina varallisuuden kasvaesa, on ajatus että oiotaan ja ylimaalataan ennen armeijaan lähtöä :)

SptV 11.04.2013 19:49

Kuvassa vaparin imusatsi.. Onhan se pikkasen parempi virtaamaan kuin orginaali.

http://img821.imageshack.us/img821/7130/09072012230.jpg

Nuhapumppu 11.04.2013 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter (Viesti 993957)
Vakioahdin tuosa lienee, paineet josain siinä yli 1.5 ja syöttöjä sen verran että ei ruoka lopu :D sääjetty ruuvista ja karasta. Lämmöt on pysyny kohtuullisina kun en pitkiä vedätyksiä ole ajanu. Tiedossa on että kuuleri on pakko hommata jos meinaa että motti kestää, vaan kun ei ole rahaa :mad:

On tuota l200 vaparin imusarjaa suositeltu ihan mitsupalstallaki, että kyllä siitä vissiin oikiasti on hyötyä :)

Näyttävyyttä lissäillään aina varallisuuden kasvaesa, on ajatus että oiotaan ja ylimaalataan ennen armeijaan lähtöä :)

Vakioahtimella tuollaiset paineet on silkkaa tyhmyyttä,ollaan jo kaukana hyötyalueesta ja suurin osa tehosta menee vain ilman lämmittämiseksi ja moottorin rasittamiseksi. Itsellä kun on tuo keula cooleri,iso i-sarja,karaa muokattu,lyhyt 2,5" putki,1bar paineita ja syöttöä vakioon nähden 2kierrosta lisää ja lämmöt pysyy kurissa kun vedättää ja vetoja omaan tarpeeseen aivan riittävästi,pakopaineet voi päästä karkailemaan pidemmissä vedoissa mutta siksipä ne pitkät vedot jätetään muille.

NorthRider 11.04.2013 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 994028)
Vakioahtimella tuollaiset paineet on silkkaa tyhmyyttä,ollaan jo kaukana hyötyalueesta ja suurin osa tehosta menee vain ilman lämmittämiseksi ja moottorin rasittamiseksi. Itsellä kun on tuo keula cooleri,iso i-sarja,karaa muokattu,lyhyt 2,5" putki,1bar paineita ja syöttöä vakioon nähden 2kierrosta lisää ja lämmöt pysyy kurissa kun vedättää ja vetoja omaan tarpeeseen aivan riittävästi,pakopaineet voi päästä karkailemaan pidemmissä vedoissa mutta siksipä ne pitkät vedot jätetään muille.

No tuommosena se tuli, enkä ole sille mittään tehny, mutta oot oikiassa että ei nuilla paineilla ole mittään merkitystä, kuuluuhan sieltä mukava vihellys mutta ei muuta :D tuosa on 3" suoraputki ilman vaimentajjaa ja seki keskeltä poikki, tarkotus tuua kylestä ulos :cool: Tuosa on tuota karraa muokattu, niin saanko mie säätää, syötöt pienelle ja kääntää vain tuota nykyistä karaa puol kiekkaa? Vai pittäälö hommata uus kara? Ja ahot jonnekki sinne yhen huitteille :) alkaa riittää jo tuo 30/satku kulutus :o:D

Dectane 11.04.2013 21:04

Noita ahtoja voi suosiolla laskea. Luulen että liikkuu ihan samalla tavalla, ellei ärsymminki kilon ahdoilla..

Pakopaineet jotain aivan hirveetä noilla 1.5 kilon ahdoilla :D Joku joka on perehtyny pajeron sielunelämään vakio turbolla vois vähän avata tilannetta. Ite en ees lähteny ahtoja enkä syöttöjä nostaan vakio ahtimella, vaikka pikku lisäruoasta tuskin mitään haittaa on kun pysytään kohtuudessa.

Näistä pajeroiden tehoistahan on ollu porinaa viimeaikoina aika palionki. Muistaakseni aiempien turinoiden perusteella jonku 180 kaakkia saa vakio nestepäällä kun KAIKKI muu on kunnossa? Mutta se 100 kakkia on ihan realistinen ajatus pajerosta vakiohiluilla? :)

NorthRider 11.04.2013 21:08

Thänks for advices Dectane ja nuhkis! :) PIttää laskea ja kattoa mitä tapahtuu ja etenkin että tippuuko kulutus, vituttaa kolmen päivän vällein olla tankkaamassa, aina saa pelätä riittääkö löpötti asemalle asti :D

Dectane 11.04.2013 21:08

Jaa nuhapumppu kerkes jo ennemmin :)

Voit säätää iha sitä karaa joka on paikollaan. Noihin pumpun säätämisiin löytyy ihan hyvät ohjeet täältä: http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Tuo kulutus on kyllä jo niin kauheeta että taitaa polttoainelinjatki vuotaa? :D
Ja ajoitus kannattaa kattoa kans kohilleen, vaikuttaa seki aika riskisti tuohon kulutukseen! http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm

Edit. Mulla oli sillon edelisessä variaatiossa täysin vakio tuo vehe 33" renkailla. Söi sen 14,5l satkulle. Epäilen että pumpun ajoitukset oli aivan perseellään

NorthRider 11.04.2013 21:11

Spasiiba! :p

Nuhapumppu 12.04.2013 00:43

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 994037)
Jaa nuhapumppu kerkes jo ennemmin :)

Voit säätää iha sitä karaa joka on paikollaan. Noihin pumpun säätämisiin löytyy ihan hyvät ohjeet täältä: http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Tuo kulutus on kyllä jo niin kauheeta että taitaa polttoainelinjatki vuotaa? :D
Ja ajoitus kannattaa kattoa kans kohilleen, vaikuttaa seki aika riskisti tuohon kulutukseen! http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm

Edit. Mulla oli sillon edelisessä variaatiossa täysin vakio tuo vehe 33" renkailla. Söi sen 14,5l satkulle. Epäilen että pumpun ajoitukset oli aivan perseellään

Tosin erona tuohon karan asento asetusohjeeseen,pajeroissa se karan suurin tyhjä pitää kääntää eteenpäin eikä sivulle kuten volkkarin pumpuissa,karan kun nostaa pois niin siellä reiässä näkyy pieni tappi joka määrää ahdonalaisen syötön määrän. Omastani vähän muokkasin karaa ja samalla pumppu säädettiin hieman ennakolle,pitäis olla 0,85 kaitettiin 0,9 ja vetoja on nyt aika hyvin ottaen huomioon millaisesta rottelosta on kyse. Itsekkin veikkaisin että pumpun ennakot on vituillaan,kerta noin paljon kuluttaa,ja eipä se liika savukaan sitä kulutusta vähennä.


Sivu luotu: 08:07 (GMT +2).