![]() |
|
MitSuBiShI PätKä PaJero 2.5TD -88
Elikkäs perjantaina tullee ENSIMMÄINEN MAASTURI tähän tallouteen!!!
Tosiaan ensimmäinen auto jossa neljä tassua vettää. :) Autosta löytyy kemppilukko, vinssi valmiina ja 33"set tassut. Koria korotettu 65mm ja riippuja pidennetty 60-70mm. Takarunkoa parsittu yms. mukavaa :p Otettaas tähän topiikkiin kaikkea mahollista Pajeroista ja osien eroavaisuuksia pitkän ja pätkän välillä. :) Moottorista saa kertoa jotka tietää. Ominaisuuksia (vikoja :D) saapi kertoa. Potkastaan tästä käyntiin jonku näkönen projekti. KAIKKI NEUVOT, VINKIT, OPASTUKSET JA LAHJOITUKSET OVAT ENEMMÄN KUIN TARPEEN!!! ;):rolleyes: Kertokkaa aina mitä pittäis tehä, jotta tästä sais mahdollisimman etenevän ja toimivan pelin. KIITOS! :) |
Ja ossaiskos joku kertoa nuista neliveto- ja lukkoasioista :confused::) Tuossa siis on kemppilukko, mutta mitä se tarkottaa? Jotaki on hitsattu kiinni mutta mitä? Mitä eroa kempillisellä ja kempittömällä perällä?
Ja tuosta keulasta, siinä vissiin? on manuaaliset napalukot, niin miten ne pellaa? Ja jos napalukot laittaa päälle, niin mihin tarvittaan etulukkoa vai mikä se nyt on? Ja siitä neliveto vaihekepistä, mitä asentoja siinä on, vissiin joku ryömintävaihe?? Saattaa teän hardcore offimiesten mielestä olla tyhmiä kysymyksiä, mutta kysyvähän ei tieltä eksy! :D Ja siinäpähän tuota oppii kun kyselee ja toiset vastaa |
|
Ottiatuota...
Kemppilukoksi kutsutaan tasauspyörästöä joka on ihan kylmän viileästi vaan hitsattu kiinteäksi, eli tasauspyörästö ei enään toimi vaan molemmat pyörät vetää aina oli tilanne mikä tahansa.
Asfaltilla jyrkkään kääntäessä sen kyllä huomaa. Eteen harvemmin kemppilukkoja värkkäillään, kun auton kääntösäde muuttuu aivan törkiäksi. Napalukoilla taas kytketään siellä edessä ne vetoakselssonit niihin napoihin. Napalukot auki ja siitä pikkukepistä takaveto piälle, niin ajaessa ei etuvetarit pyöri. Napalukot kiinni, niin ajessa takavedolla eturenkaat pyörittää vetareita. Nelivedolla napalukot auki, niin etuvetarit kyllä pyörii, mut veto ei välity etupyörille (ainakaan niinkuin kuuluisi) Nelivedolla napalukot kiinni, niin veto välittyy myös niihin etupyöriin niinkuin insinööri on suunnitellutkin. Sitten se jakolaatikon pikkuskepa siinä vaihekepan vieressä. Mikäli vakiohilut. Vasemmalla alhaalla: H2wd Nopea takaveto Oikealla alhaalla: H4wd Nopea neliveto Oikealla ylhäällä L4wd Hidas neliveto (ryömintä, maastoajo) (en ole merkinnöistä satavarma) Nämä ovat omia käsityksiäni. Viisaammat korjatkoon antamiani virheellisiä lausuntoja :) Toivotaan et edes osa meni oikein. |
No tuo selvensi asiaa mukavasti! Kiitokset PajeAmille! :)
|
Lainaus:
Aloitteleva harrastja itsekkin ja alla -89 L200:nen citymaasturi |
Lainaus:
Pitkässä ja pätkässä ei kauheasti eroja ole korin osien suhteen,mutta tankki on ainakin eri. Veikkaisin että tämä on pikkulaatikolla,jolloinka 5vaihdetta ei paljoa 33" renkailla kannatta käyttää,eikä tuo 5muutenkaan kestä vedätystä vaikka olisi pienetkin renkaat. Vuosimallista riippuen 5pyörä joko halkeaa tai hukkaa hampaansa,jos hampaat lähtee niin ei ongelmaa tule,mutta jos ratas halkeaa,on laatikko 90% jumissa. T |
Kiitokset Nuhapumpulle! Ja täältähän niitä neuvoja aina saa jos tullee ropleemia :p:D
|
Ja siis jos on tolla pikkulaatikolla niin kannattaa se ylitäyttää. Jos öljytilavuuden jättää siihen mihin se on suunniteltu niin ryhmäpyörästön akselikaan ei kunnolla ui öljyssä ja laakerit sanoo ainakin mettäkäytössä nopeesti kaput. Ite oon pitäny tossa canter askissakin 4L öljyä eikä ole oireillut vieläkään vaikka on ajettukin jo 600tkm.
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthr...552#post957552 Mutta ihan lyhyesti tähän, että kemppilukolla ei kannata maantiellä pitävällä pinnalla kauheasti ajella Pajerolla ainakaan neliveto päällä, rikkoontuu voimansiirto helposti. Sitä (nelivetoa) ei suositella pitävällä pinnalla edes vakiolla lukottomalla perällä kun siinä ei ole keskitasauspyörästöä taikka kytkettävää keskilukkoa jakolaatikossa. EDIT: Lisätään vielä että jos tossa on se ohut vaihdekeppi (Canterin askissa kepin alaosa paksumpi) niin se on tosiaan sama mitä käytetty Galantissa ja ei niin kestävä. On kans kranttu öljyistään, eli kannattaa laittaa just sitä mitä ohjekirjassa mainitaan ja muistaakseni se oli hypoidiöljyä. Muuten syncrot kettuilee talvella vaihtaessa ja vaihteita vaikea saada päälle ennen kuin öljyt askissa lämpenee. Ja vitosella ei kannata vetää mitään peräkoukussa. Ja se kolmas pieni vipu jossa lukitus ruuvi on voiman ulosotto jos sellainen autossa on. Sillä käytetään mekaanista vinssiä jos sellainen on tai hankkii. (Voi hyödyntää varmaan hydraulivinssiinkin). EDIT 2: Lainaus:
|
kohta on lollero pihassa! :):)
|
Onko rengas ehotuksia irtolumelle missä on jääpohja?? Tuosa on alla maxxis buckshotit ja joko en ossaa ajjaa tai sitten ne on helvetin liukkaat. Parkkipaikalla ajoin sillälailla että oikeat renkaat oli penkassa ja vasemmat auratulla lumella, niin ei liikkunu etteen eikä taakse?? Aapuva! Petyin kyllä nelivetomaasturriin ko ei pikku lumikasasta lähe :o
|
Lainaus:
|
Oli napalukot ja hias neliveto päällä ja perässä vielä kemppilukko, mutta ei silti liikkunut mihinkään :mad:
|
Lainaus:
|
Manuaaliset napalukot ja siitä pikkukepistä 4L, eikö se tuolla pitäs olla etenevin? :p
|
Ja renkaina tosiaan Maxxiss Buckshot mudder, tuo on vissiin paska rengas sitten vai? Toimisko nuo kesällä paremmin niin ei tarttis kuitenkaan heti alkaa vaihtamaan? :):p
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/82704/151 |
Ja jos vaihteeksi pistettäs tietoa itte autosta :rolleyes:
Eli joojoo Pallero se on! :o:D Mittarissa 550 000 Runwa vinssi 9500 Lbs Korotettu nailontangoilla 6cm (otteesa) riippuja pidennetty 7cm Katolla 3 paria valoja (pitkät lähtee nautarautaan ja toiset valot taakse) 33" renkaat Kemppiperä (lähtee vaihtoon) MItäs muuta tommonen Lollero tarttis?? Ehotelkaa :) |
Eipä noi mitkään MT-renkaat ole mitään talven kuningasrenkaita, etenkään jos on vähänkään jääpohjaa alla, eri asia sitten ihan lumella. Kannattaa vaan etenkin kaupunkiolosuhteissa välttää mitään tyylikkäitä parkkeeraus-suorituksia, mutiaisilla kun saattaa jään päällä jäädä yllättäviin paikkoihin jumiin. :D
|
Eikös noi buckshotit ole bfg mutiasen kuviolla ? pitäis pelata aivan ok kannattaa rengaspaineet kattoa ettei mitään 2.5 kiloa pidä niissä 1 - 1,5 kiloa normi tieajossa lisää vähän kulutusta, mutta parantaa kummasti pitoja ja sitten maastoon mentäessä paineet johonkin 0,5 kiloon tai lukovanteilla jopa alle.
|
Etupäähän on ihan för mitätön kun toisen renkaan alla läskijää parin suttauksen jälkeen ja toinen puoli istuu penkassa. Ja jos perse lyö pelkkää suttua niin eipä sekään silloin pelasta. Ketjuta ne takakumet ja anna kunnolla lenkkaria sille, kyllä rupeaa jäiselläkin eteneen.
Itse lipsautin pajeron tien yli tuiskunneesta lumipalteesta kylki edellä penkkaan, ei menny syvälle mutta kuskin puoli suti jäällä ja ilman lukkoja ojan puoli oli jokseenkin tarpeeton. Vinssillä puol metriä tielle päin ja taas mentiin. Luultavasti lapiollinen hiekkaa olisi avustanut tarpeeksi kans, mutta eipäs sattunut oleen mukana. |
Eipä noi mitkään MT-renkaat ole mitään talven kuningasrenkaita, etenkään jos on vähänkään jääpohjaa alla, eri asia sitten ihan lumella. Kannattaa vaan etenkin kaupunkiolosuhteissa välttää mitään tyylikkäitä parkkeeraus-suorituksia, mutiaisilla kun saattaa jään päällä jäädä yllättäviin paikkoihin jumiin. :D
No senhän mie justiinsa menin tekkeen, olin menossa yhen tytön tykö ja tieten se piti pistää maasturi tyylikkäästi penkkaan parkkiin. Olihan se sitten vähän noloa ku puolen tunnin päästä katto ulos ovesta ja näki minut lapioimassa :o:o:D:D Noo, oppia ikä kaikki! Just keep going! Tännään näpsäsen tuosta muutaman alotuskuvan, nii pääsettä haukkummaan! :D |
itekkin tein jokuvuosi takaperin bfg mutiaisella jokseenki saman tyyppisen tempun kaverin pihalle vouhottaen luiskautin patrollin kinokseen ja alla oli peili jää :D siinä sitten kotio lähtissä hävetti niin perkeleesti kun kaverin muna kadetilla vedettiin metsien meniää pikku kinoksesta pois:o:o:o
|
Justiinsa :o kyllähän ne on tuommoset noloja tilanteita, kun muka maasturi ja ei penkasta lähe :eek::D
|
5 Liiteet
Liite 35164
Liite 35165 Liite 35166 Liite 35167 Liite 35168 Tommnen kapistus se on, kertokkaa mielipitteitänne parannuksista jatkoa ajatellen :) |
Kannattaa varmaan aloittaa korin mätäkohtien etsimisellä, kun viimeisessä kuvassa tuo kori näyttäisi olevan melko vinossa rungon päällä...
|
helmaan putket, takapusrkuri safari teline, lopun paranteluntarpeen kertoo sitten kokemus.
|
no tuo kaltevuus saattaa johtua siittä, että piha viettää alaspäin ja auto on sinnepäin kallellaan, mutta tutkaama, mitä löytyy jousten kohilta :)
no joo putket vois kyllä laittaa ja takapuskuri, mutta pitäskö tehä itte vai hommata orkkis, ku ei kai tuo tartte kun palkkia sinne tänne ja tuonne :D Savaritelineen vois tehä ainaki itte :) |
Tekase palkista takapuskuri, ei se orkkis kestä ensimmäistä reissua pidemmälle!
|
pittää suunnitella jonkilainen, mihin vois mahollisesti saaha takavinssin kiinni :) muutako insinööritaijjot koetukselle :rolleyes::D:D
|
Lainaus:
|
takavinssi ei huono ajatus, muta ehkä sitäkin tärkeämmät on eteen ja taakse kunnoliset ja kestävät vetoraksit ja tosiaan taka puskuri jostain palkista / putkesta niin ei ole heti rikki
Edit ja viellä sen verran että akku ois syytä olla kunnossa kun aletaan vinssaileen vetää melkosesti virtaa |
Joo, mallejahan on niin paljon kuin on autojakin, pittää suunnitella jonninmoinen :) Tuossa on kaks akkua, toinen on vissiin justiinsa vinssiä varten :)
|
Se toinen on starttia varten. Ihan alkuperäisen.
|
Tulipahan testattua vinssikin hyvin jakso kiskoa Pajeron kinoksesta! :)
|
Lainaus:
|
Kyllä mun mielestä kans tossa viimeisessä kuvassa näyttäis että vasemman puolen korikannake (tai kannakkeet) on paljon sisempänä kuin oikea...et jotain vääntyny tai pettänyt (ruostunut ?)
|
Lainaus:
Juu tutkippa tuo korin kiinnitys homma ensihätään.. Voi tulla ikäviä yllätyksiä vielä kun on nostettu rungoltakin hiukan. On se sen verran kenossa takapäästä. |
Täsä olla vielä sen kummempia autolle tehty, pientä kokkeilua miten auto liikkuu yms. Tännään käytiin kiipelemässä ja ryömimässä, niin meni siinä sitten putki poikki :mad: että heti pääsee työn makkuun ku maasturin hommaa :D:D
pitäskö kansan mielestä helmaputkien päitä hitsuuttaa umpeen?? ens viikolla varmaan käyn ammattikoululla teettään helmaputket ja käyn hakkeen palkkia takapuskuria varten yms. pientä kivaa hauskaa :) Soa tehhään kans taakse josaki vaiheesa ja etupuskuri raivattaan pienemmäksi ja paremmaksi, valoilla heitettään vesilintua ja kattotelineet lähtee.. no aika pitkälle :DD PIttää vissiin panssaroija koko pohja että ei ole sitten millon mikäkin paskana :D |
Ja sunnuntaina Lollero toimii keikkaautona kun lähetään kattoon Helloweenia Ouluun :p
|
MIte stuo Soan teko, kauanko mennee ko tekkee, onko jotaki tärkeätä/kompastuskiviä mikä voi mennä vikkaan?? :D Tännään saattasin nimittäin alottaa!! :p:)
|
No Soan tekoon voi liittyä varmaan yhtä paljon mahdollisia virheitä kun voi vaan akselilla olla. Kannattaa varata asialle aikaa eikä huitasta pikasesti vaan kokoon ja miettiä sitten sunnuntain ii:n sehllinkohalla, että mihinkäs se taka- akseli jäi. mm kardaani kulmat tulee muuttumaan.
http://forums.offipalsta.com/showthr...taka-akselille Tossa on jotain jutustelua aiheesta Kelulaa pitäis myös korottaa eli korottavat vääntösauvat jostain. Tai kiristämälläkin saa sitä keulaa nousemaan, mutta ulosjoustot häviää kyllä siinä tapauksessa aika lailla kokonaan. Palkki helmoihin hitsaa päätä umpeen ja poraa muutamia reikiä mistä vesi pääsee valumaan pois jos jätät päät auki on palkki aina täynnä jänkää. |
Lainaus:
|
Aloita helpoimmasta hommasta eli isompaa rengasta alle ja lokasuojista ylimääräistä peltiä pois.
Omassa pajerossa 76mm koria korotettu, lokasuojat leikelty+ offroadtarvikkeen levikekumi ja renkaat 35x15. Näillä pärjätty jo hyvin pitkälle. Kuva-> http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=112844 |
No tässä tuli tätä remppahommaa vähäsen ensin :D Miten se on saako pakoputken tuu apparin puolelta kylestä ulos, jos laittaa pään viistosti alas?
Vinssistä lähti vaijeri rummulta, millä se ylipäätänsä on kiinni ja millä sen sais takasin pysymään rummulla?? Antakkaa neuvoja. :) Vinssi on Runwa. Voiko rumpuun porata reikää ja pujottaa siitä vaijeri läpi ja lukita se jollaki mutikalla?? Panssari on pakko tehä tankin ja sun muitten suojaksi. :) Pikkuhiljaa yritettään vääntä aina jotakin :o |
Pysyy vaijjeri vaikka jeesusteipillä, on testattu:D
kuhan muistaa, että vaijeria on tarpeeksi rummulla sitten ku alkaa vinssihommat. |
Eikö muuta ratkasua löydy ku jesari? :D:D
|
Suapi tuuva putken kylestä koha ei vaa tökötä puolta metriä ulkona... Itellää miulla RJ:ssä kuskin puolelta takaposkesta läpi. Hyvin on katsurille kelevannu.
|
Lainaus:
Keula menee kyllä esteiden yli, taka-akseli se ottaa kaikkiin kiviin ja kantoihin kiinni. Oli soa tai ei. :) |
http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4[/QUOTE]
VOI VITTU TUO VAAN PARAS.. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D nimittäin kertomaan blondien järjenjuoksun :D :cool: ;);););) :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: ;) :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D :cool: :eek::eek::eek::eek: ;) :D |
Tuo on kyllä niin hyvä! :D
|
Lainaus:
|
Niin mäkin ostin maasturin käyttis hauskanpitolaitteeksi ja sellasena se pysykin ensimmäiseen safariin asti siittä lähti sellanen kipinä, että ei ole viellä kadonnut.
Ja mitä näyttävyyteen tulee niin isot renkaat tekee autosta komean ja nousee ylöspäinkin hyvin |
No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki?? :p Keulaa kiritään ylöspäin, joustothan siinä katoaa, mutta näyttää paremmalta :D:D
|
Nii ja kyssäri vielä tuosta vaijjerin kiinnityksestä rumpuun, että miten se siihen tullee, pistettiin vaijerin alku jesarilla kiinni, mutta löytyykö siihen oikeaa konstia??
|
M6 kierre vinssirummun laitaan, johon lenkkipääkaapelikengällä vaijeri kiinni kupukanta kuusiokolo ruuvilla (ruuvin pituus = rummun materiaalipaksuus+kaapelikenkä).
Ruuvilla vain pidetään kaapeli kevyesti kiinni rummulla, ei ole tarpeen kestää vetoa. Vaijeria rummulle tiukasti vähintään viisi kierrosta ennen kuin kestää vetoa kunnolla. Ruuvi lähelle rummun pintaa eikä saa mennä läpi laipan taakse ettei osu mahdollisiin tiivisteisiin tms. Rummullekkin voi laittaa ruuvin, kunhan varmistaa ettei oli sisällä mitään, esimerkiksi jarrua. Mahdollisimman sileä, niin ei revi vaijerista säikeitä. |
Lainaus:
|
Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.
|
Lainaus:
|
Sittenku ajat mettässä niin tuut huomaan että juoksee melko kyytiä niillä kolomivitosilla :D Välitykset on sitten vähän kalliimpi hankinta. Sama hankinta ois mullaki edessä!
|
1 Liiteet
Tässä Pajero 35 tuumasilla. 50mm korinkorotus + 30mm korotuslimput takajousien päällä (kierrejouset) edessä sauvoja kirrattu jonkin verran. Etupäässä kaarista sipastu siivu pois takana vakiot vielä tässä kuvassa, maksimi sisäänjoustossa ottaa hieman takana kaareen kiinni. Jos tekee soan niin eikö se mee jo takaa liian korkeaksi suhteessa keulaan?
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
35" alla korinkorotus 3"
|
Tuosta mitsun kannesta:
Tuosta 2,5 td:stä ei kokemusta, mutta 2,3 td:stä (galant) jonkin verran:o
Mutta lienee samat opit päteviä tuossakin, siis kylmälle koneelle ei saa antaa kenkää, eikä kuumaa saa sammuttaa: siis varovasti vedätystä, jos lämmöt ei ole lähes normaalissa, ja sitten kun on vedätetty/ajettu maantienopeuksia, niin antaa käydä muutaman minuutin tyhjäkäyntiä. Ja sitten se ikuisuuskiistakysymys: Vain alkuperäinen termostaatti on oikea! Hyvälaatuista dieselöljyä, ja vaihto 5000km välein. (itse ajoin tb:n shpd 10w-30 talvella, 15w-40 keväästä syksyyn, nyt autoissa shpd 5w-40) Noilla opeilla ajelin galantilla 220tkm->yli 400 tkm:iin, ja ei ongelmia koneessa, syöttöjä reilusti, ahtopainetta myös, kun ei ollut hukkaporttia... (vaihdelaatikoita levesi muutama, esim. 2 kertaa levesi sentakia, kun 2->3 vaihto epäonnistui... siis jotta autolla kerkesi, niin kaasua ei saanut nostaa lattiasta, edes vaihtamisen ajaksi:o samoin hajosi 2 kertaa perä, toisella kertaa katkesi vetoakseli, toisella kertaa tasauspyörästö palasteli hammaspyörät. p.s tuo pajeron pikkuinen laatikko, ns. galantin laatikko, on hermostuttavasti erilainen kuin galantissa, varaosia saa, mutta ei kaikkea... Ja öljyt piti olla muistaakseni GL-4, gear oil, ja EI saanut olla hypoidiöljyä (tarkista!) |
No sama 2.3 td oli mullaki mun ex farkku galantisa, siitä meni kansipahvi paskaks, mutta ei auton vaihtoa haitannu :) Perkule ku sitä ei millään jaksas lopusa käyttää sitä paria kolmea minuuttia :mad::D:o on nimittäin kaks minuuttiakin pitkä aika siinä vaiheessa :p;):D tuota pittää alkaa pitämään paremmin, etenkin kun hevosia on se 140hv ja ahtoja sen verran että 1.5 barin mittari mennee yli :D on ollu kaupungilla amikset ihmeissään, kun olen lähteny kisomaan niitten kanssa, voin nimittäin sanoa että liikkuu!! :D yksikkään diiselikone ei ole vielä kiihytyksessä voittanu ja bensojenkin kanssa ollaan menty pitkään tasoissa :p
|
Lainaus:
edit. onko penkkilappuja? hyi helvetti mitä pakopaineita siellä on vakioahtimella nuilla ahdoilla |
Lainaus:
Onks tässä ees cuuleria?:eek: |
ei ole penkkilappuja, mutta on minun käsityksen mukkaan penkitetty.
Tiedossa on ettei se kone tykkää tommosista paineista, mutta on sillä mukava kiusata mersuja :D:D Kuuleri on hankintalistalla ykkösenä, mutta vaatii sen l200 imusarjan kylkeen :p:) Emmie mittään turbotimereita, ne on liian hifiä tämmösseen kamppeeseen ;):D |
kantapään kauttahan sitä pittää kaikki hommat ensin kokea :D:D:D
|
Lainaus:
Itellä Pajerossa MB300:sen ahdin, mikä ei ahda tasakaasulla sitten ja mikäli kaasua antaa ni ahdin ahtaa sitten. Keulalle asennus vaiheessa 300x280x76mm kennolla oleva cooleri ja ahtoputkisto tulee 57mm alusta vähillä silari liitoksilla. Eli putkisto hitsataan osittain kasaan. Ja tuolla ahtimella ei pakopaineet kasva ahtoja isommaksi ees (mittari tällekkin). Ja omassa sit kylläkin imusarja mallia TSI osittain, kun ei mikää vakio mahtunut tuon mainittemani ahtimen kaa... |
Mistä sitten tiedät että on 140 kaakkia? :confused: Onko siellä oikeasti niin laiskoja autoja että niitä pajerolla kiusataan :D eikait näillä lotjakkeilla todellisuudessa voi kiusata ku mopoautoja! :D
|
Otahan meille 0-80km/h kiihdytysvideo niin loppuu se jahkailu onko tää hätänen vai ei..:D
|
Lainaus:
itte tein soan taakse niin sai vähän eloa perään ja ei noussu edes perä taivaisiin, tosin vähän lässähtäneet jouset. yllätän hyvänä pysy ajo ominaisuudet tielläkin, ei ihan hirvee venpula ole. ja kuorma jouset vedinpoikki niin jaksaa joustaa aika hyvin :) |
Lainaus:
Tällä viikola ehkä pistettään putki tulleen kylestä läpi, mutta mietityttää että eikös autola lopu meno jos pakoputki mennee vetteen, kahlatessa yms..?? snurkkeli tehhään ainakin tällä viikola, lähinnä mallin vuoksi, mutt näkkeepä senki homman :p:) |
Lainaus:
|
http://www.youtube.com/watch?v=qr8eEWyKQHM
Snorkkeli on kyllä syytä olla, vesi ei paljoa jousta männän päällä.. |
Hiljasta on ollu tämän kanssa, kun ei tuota aikaa liiemmälti tunnu olevan :( kaiken maailman jurinoita ja tärinöitä alkanu kuulummaan, ehotelkaas mitä näistä palleroista olis syytä tarkistaa/vaihtaa?? :) tankki pitäs tutkia, mutta veikkaan että vuotaa vain siitä ropusta. Tännään tuli lyötyä takasivulasi paskaksi, kun oli avvaimet jääny lukkoon:o ainaki ilmastointi pellaa hyvin :D minkä näköstä jäähytinnestettä suosittelisitta??
|
Lainaus:
|
Kemppiperä varmasti juristaa kuivalla asfaltilla.
Laatikoiden ja perien öljyt ois ihan hyvä vaihtaa/laittaa, tuppaa jakolaatikko olemaan melko kuiva monessa autossa.. Laatikkoon mobil vs200, jakikseen joku halpa gl4, ei sen väliä kunhan on märkää, periin sama tavara kun kerran on kemppi ja avoin perä. Kardaanit ja muut nipat kannattaa rasvailla ja kokeilla samalla onko väljyyttä. Jäähdytinneste mallia kilohinnaltaan halvin, suosittelen toki ominaispainomittausta nesteen sekoittamisen jälkeen että on sopivan tanakkaa tavaraa talvikäyttöönkin. Pönttöjen sekoitussuhteisiin kun ei oo aina luottamista. Se on muuten kumma miksi pitää mennä sivulasista ineen, tuulilasi kun on monesti vaihdon tarpeessa, halvin ja helpoin vaihtaa. :D Tässähän toki saa liukuikkunan vaihettua vaikka pleksiin, mutta monesti vaan henkilöautoihinki mennään takasivuikkunasta ja sitten taivastellaan kun maksaa paljon korjata. |
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :D:D Oli se pleksitys ollu jo aiemmin mielessä, niin valittin sivuikkunan, vaikka tuulilasikin on kyllä vaihdon tarpeessa, mutta sivulasin vaihto ei ole niin akuutti kuin jos olisi näyttäny kyynärpäätä tuulilassiin :D
Noo semmosta vihriän väristä mie käytin galantisaki :) No kemppilukko jyristää kun hiljasessa vauhissa kääntelee asfaltilla, yrittää toinen rengas väkisin sutia :mad: Eikä jurinat johdu renkaista ( tässä on yllättävän pienet rengasäänet tai mulla huono kuulo) kääntäessä hiljasessa vauhdissa, joku vingahtellee, samoin kuin kiihdytettäessä. :( Toinen ääni kuuluu n. kuskin jakkaran alta, että onko se sitten joku kartaanin ristikko tai vastaava?? :o Hiljuuksin edettään ja katottaan ja kuulostellaan mitä alkaa hajoaan :D:D On se muuten oikea tilaihme tuo Pajero, pelkääjän puolen penkilä istu yhtä aikaa kolme yli 175 senttistä tyttöä :p:) eivä kuulema halunneet sikaosastolle :rolleyes: |
Missäs se kiihdyttelyvideo viipyy? ;):D
|
Ei olla saatu vielä tehty vielä, mutta pistän sen kyllä kuhan saahaan aikaseksi!:)
|
Elikkäs mitenkä pitäs toteuttaa tuo välijäähdytys?? mitä osia pittää hommata jäähyn ja putkien lisäksi? :o Pakko laittaa jäähy ennen kuin kansi sannoo sopparin irti :p Imusarja pittää olla vissiin erilainen, minkämoinen? Kertokkaa SELKOKIELELLÄ :o:D
Ei ole ollu oikeen aikaa perehtyä tähän sen enempiä, kun tuo ratakausi alkoi, mutta tehhään aina kun aikkaa löytyy :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eikait sen pakko oo olla vaparimallin imusarja? Kylläkait sen putken saa siihenki mikä siellä nytten on!
|
Lainaus:
:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Usan siikritti serviisi; repesin :D tämä hoituu ihan venäjän salasen palvelun toimesta, on pojila pelit ja pensselit editoija yks naperovilmi :D
|
Onko vakio ahdin vai miks pitää paineita olla noi jumalattomasti ? samalla kun cooleria laitat niin kannattais vaihtaa ahdistin ahtimeen.
jos olet 84hv koneesta jollain ilveelä saanu 140hv syötöillä ja ahdoilla ulos niin tuskin tulee oleen kovinkaan pitkäikänen ratkasu. miten on lämmöt pysyny kurissa ? tohon l200 imusarjaan en osaa ottaa kantaa kun en ole viellä näihin mitsuihin oikeen sekaantunu Näyttävyyttä kun autoon haet niin maalaus onko käyny mielessä ? Sitäkään ei kannata sitten millään kilikolilla suorittaa nimimerkillä on joskus kokeiltu :D ja onpa joku pässinpää ton mun nykyisenkin rymykamppeen paukkumaalilla ylimaalannu :mad: Tuo vingahtelu viittais jotenkin väitykseen ja voi olla kallista mutta voi olla myös joku laakeri kuivana vetelee viimesiään |
Lainaus:
On tuota l200 vaparin imusarjaa suositeltu ihan mitsupalstallaki, että kyllä siitä vissiin oikiasti on hyötyä :) Näyttävyyttä lissäillään aina varallisuuden kasvaesa, on ajatus että oiotaan ja ylimaalataan ennen armeijaan lähtöä :) |
Kuvassa vaparin imusatsi.. Onhan se pikkasen parempi virtaamaan kuin orginaali.
http://img821.imageshack.us/img821/7130/09072012230.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Noita ahtoja voi suosiolla laskea. Luulen että liikkuu ihan samalla tavalla, ellei ärsymminki kilon ahdoilla..
Pakopaineet jotain aivan hirveetä noilla 1.5 kilon ahdoilla :D Joku joka on perehtyny pajeron sielunelämään vakio turbolla vois vähän avata tilannetta. Ite en ees lähteny ahtoja enkä syöttöjä nostaan vakio ahtimella, vaikka pikku lisäruoasta tuskin mitään haittaa on kun pysytään kohtuudessa. Näistä pajeroiden tehoistahan on ollu porinaa viimeaikoina aika palionki. Muistaakseni aiempien turinoiden perusteella jonku 180 kaakkia saa vakio nestepäällä kun KAIKKI muu on kunnossa? Mutta se 100 kakkia on ihan realistinen ajatus pajerosta vakiohiluilla? :) |
Thänks for advices Dectane ja nuhkis! :) PIttää laskea ja kattoa mitä tapahtuu ja etenkin että tippuuko kulutus, vituttaa kolmen päivän vällein olla tankkaamassa, aina saa pelätä riittääkö löpötti asemalle asti :D
|
Jaa nuhapumppu kerkes jo ennemmin :)
Voit säätää iha sitä karaa joka on paikollaan. Noihin pumpun säätämisiin löytyy ihan hyvät ohjeet täältä: http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm Tuo kulutus on kyllä jo niin kauheeta että taitaa polttoainelinjatki vuotaa? :D Ja ajoitus kannattaa kattoa kans kohilleen, vaikuttaa seki aika riskisti tuohon kulutukseen! http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm Edit. Mulla oli sillon edelisessä variaatiossa täysin vakio tuo vehe 33" renkailla. Söi sen 14,5l satkulle. Epäilen että pumpun ajoitukset oli aivan perseellään |
Spasiiba! :p
|
1 Liiteet
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:07 (GMT +2). |
|