Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   OFFROAD TRIAL KAUSI 2013 SUUNNITTELUA (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108005)

sirP 02.03.2013 17:43

98% varmuudella hep. Laitan sulle yv:tä.

TERO77 02.03.2013 17:47

OFFROAD TRIAL KAUSI 2013 SUUNNITTELUA
 
No niin

Tässä toisessa tropiikissa oli puhetta offroad trial kausi 2013 suunnittelu palaverista. Mikki ilmoitti että antakkee paikka niin järkätään...
alkaa oleen trial porukka huolissaan asiasta...

NOH NYT. ei ole kuulunut asiasta. Ilmoitin järkkääväni tilan ja yritin kysellä Mikiltä ajankohta,henkilömäärä,tarjoilu,yms... asioita...ei mitään ole kuulunut asiasta.

NYT ON ASIA TIEDETTÄVÄ JOTEN

LAUANTAI 30.3.2013 KLO 13.00 eli pässiäisen tianoolla Hämeenlinnassa palaveri offroad trial:in tulevaisuudesta

Aika: 30.3.2013 KLO 13.00

Paikka : KATAJISTONTIE 1 Eli aulangontietä Aulangon rantasipihotellin ohi ja toisesta vasempaan ja kohta vasemmallapuolen kievari.

Ilmoittautuminen: 15.3.2013 klo 19 mennessä
(niin sitova kun harrastuksessa vain voi)

Pieni osallistumismaksu...ehkä... kun en itse viitsi kustantaa (jos tulee kuluja tilasta ja halutaanko tarjottavaa)...


Paikalla puheiden ohjaus ja TOIVOTTAVASTI MIKKI. Muuten vapaata puhetta ja toivottavasti SÄÄNNÖT 2013 päivitettynä.

ilmotelkaahan täällä ja siis mielellään varmat tulijat, koska se ratkaisee tilan,jossa kokoonnumme.

ELI YKS HEP/HENKILÖHKÖ

T:Tero Suomalainen 0400 975496 Hämeenlinna


HEPIN HUUTANEET

1 Mikki luvannut tulla puhelimitse
2 Tero Suomalainen
3 puumalainen eli sirp
4 jame
5 rjcobra eli kriisiaho
6 yks dirty from tervakoski
7 byrocrat
8 Tare
9 Jyrki Lähde
10. Tumppi Nyholm
11-ainakin 2 tai jotain monteneegrolaista
ja Riihimäen suunnastakin on väkeä tulos...

KOVIN ON VIELÄ VÄHÄN VÄKEÄ.

TERO77 02.03.2013 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 978197)
98% varmuudella hep. Laitan sulle yv:tä.

Jumankauta oot nopee.... sun vastaus ennen viestin julkasua... huh huh:D

Byrocrat 02.03.2013 18:26

Hienoa että joku yrittää
 
Voi olla hieman huono ajankohta ajatellen porukan lomailua pääsiäispyhien aikana (neljän päivän pyhät), mutta jollei ole vaihtoehtoja niin parempi tuo kuin ei ollenkaan sillä palaveria varmasti tarvitaan jos halutaan, että Trialia saadaan hiljalleen elvytettyä :)

sirP 02.03.2013 18:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TERO77 (Viesti 978202)
Jumankauta oot nopee.... sun vastaus ennen viestin julkasua... huh huh:D

No tuota tuostahan (nopeudesta) se vaimokin valittaa ;)

TERO77 02.03.2013 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 978218)
Voi olla hieman huono ajankohta ajatellen porukan lomailua pääsiäispyhien aikana (neljän päivän pyhät), mutta jollei ole vaihtoehtoja niin parempi tuo kuin ei ollenkaan sillä palaveria varmasti tarvitaan jos halutaan, että Trialia saadaan hiljalleen elvytettyä :)

Jep
Aika voi olla hankala,mutta pelkään että huhtikuu on jo liian lähellä tulevaa kautta ajatellen ja ainahan jollain on menoa Nyt vaan sanaa eteenpäin palaverista, ja jos ei mukaan pääse niin ajatusmaailma kaverille selväks ja kaveri paikalle:eek:. Toivottavasti ja anteeksi porukkaa pääsee paikalle joka klaanista eli kaikkialta yhteisestä offiperheestämme...:p

arska4x4 03.03.2013 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TERO77 (Viesti 978232)
Jep
Aika voi olla hankala,mutta pelkään että huhtikuu on jo liian lähellä tulevaa kautta ajatellen ja ainahan jollain on menoa Nyt vaan sanaa eteenpäin palaverista, ja jos ei mukaan pääse niin ajatusmaailma kaverille selväks ja kaveri paikalle:eek:. Toivottavasti ja anteeksi porukkaa pääsee paikalle joka klaanista eli kaikkialta yhteisestä offiperheestämme...:p

No meillähän on samana päivänä perinteinen yhdistyksen kevätkokous ja safari yms..

Byrocrat 03.03.2013 20:54

Voiskohan siirtoa harkita 30.3. > 6.4.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja arska4x4 (Viesti 978543)
No meillähän on samana päivänä perinteinen yhdistyksen kevätkokous ja safari yms..

Kannattaisiko suosiolla siirtää tuota yhteispalaveria viikolla etiäpäin > la 6.4. niin pääsis luumäkeläisetkin paikalle :) taitavat kuitenkin olla tämän vuoden tulevia kisan järjestäjiä hekin?

TERO77 04.03.2013 15:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja arska4x4 (Viesti 978543)
No meillähän on samana päivänä perinteinen yhdistyksen kevätkokous ja safari yms..

No juu

Tota sori mutta kaikkien porukoitten tapahtuma tietoja minulla ei löydy, ja joku päivä oli merkattava... Toivottavasti Mikillä ei ole tuolloin muuta menoa. Tämä tapahtuma onnistuu VAIN ja ainoastaan osaa ottamalla paikanpäällä, ja jos väkeä ei paikalle saavu on turha itkeä jälkeenpäin;)

Mika.U 05.03.2013 08:16

No onkos Mikki nyt tietonen tästä tapahtumasta? Sillä taitaa olla tietämyskone rikki kun ei oo täälä näkynny...

TERO77 05.03.2013 12:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U (Viesti 979078)
No onkos Mikki nyt tietonen tästä tapahtumasta? Sillä taitaa olla tietämyskone rikki kun ei oo täälä näkynny...

Juu u

Niinpä. olen miestä yrittänyt kiinni useiita kertoja, ja viimeks tänään yv:nä ja puhelimella.. ja todennut kuinka todella tärkeä tämä olisi kaikkien kannalta, että tämä onnistuisi. toivon yhä lujasti että hän ottaisi yhteyttä. yxi käsiteltävä asia on ulkopuolisten AKK:n kanssa kilpailuja tekevien autourheiluseurojen käyttö kilapilun pääjärjestäjinä... puuumaskalta sain hyvän kisan järjestelyyn liittyvän muistion, jota pumiska 98% varmuudella ois tulosssa kertomaan(siis ja millä nopeudella (kts 2 ekaa viestiä. Mun aloitus viesti on ilmestynyt palstalle muutama sekuntti puumiskan vastauksen jälkeen WWWWAU) Siis paikalla on potenttiaalinen apparan kisan järjestäjä) ja ainaski mä,,,, muista en viel tie. mutta helvetisti yritän saada jotain kasaan. ja on mulle muutamia puhe elimellä ilmoottautunu, mutta niinkun jo pyysin niin ilmootukset tänne...

junnu78 05.03.2013 16:17

minähän voisin kanssa ilmaantua paikalle, koska jotain tarkotusta olisi myös tännepäin järkkäillä johonkin kohtaan... sopikaahan se päivä, ni ruvetaan varailemaan vapaaksi...

RJCOBRA 05.03.2013 18:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 978197)
98% varmuudella hep. Laitan sulle yv:tä.

Saaraaks me Jarski tälle retkelle jostain kuski, voitais koeilla kauanko matka kestää.
Turku - Huhmari matka kesti litra konjakkii kahteen pekkaa,

sirP 05.03.2013 19:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA (Viesti 979298)
Saaraaks me Jarski tälle retkelle jostain kuski, voitais koeilla kauanko matka kestää.
Turku - Huhmari matka kesti litra konjakkii kahteen pekkaa,

No onhan meilä seurassa ihan ammattikuskeja ;) Joku värvätään. Pitäskö ottaa 2 pottua kun on lyhkäsempi matkakin ;)

Byrocrat 05.03.2013 19:12

Jättäkää ny edes osa kotimatkalle, lämmikeeksi
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA (Viesti 979298)
Saaraaks me Jarski tälle retkelle jostain kuski, voitais koeilla kauanko matka kestää.
Turku - Huhmari matka kesti litra konjakkii kahteen pekkaa,

Toivottavasti kotimatka sillä jos menomatkalla palaveriin otetaan ton verran kunto/ideointijuomaa niin voi olla aika korkealentoista kokoustamista :rolleyes::eek:

sirP 05.03.2013 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 979333)
Toivottavasti kotimatka sillä jos menomatkalla palaveriin otetaan ton verran kunto/ideointijuomaa niin voi olla aika korkealentoista kokoustamista :rolleyes::eek:

Saattaahan se menomatkakin alkaa jo hyvissä ajoin ;) Tärkeintä ei ole kilpailu vaan pitkät kilpailumatkat :)

TERO77 05.03.2013 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 979333)
Toivottavasti kotimatka sillä jos menomatkalla palaveriin otetaan ton verran kunto/ideointijuomaa niin voi olla aika korkealentoista kokoustamista :rolleyes::eek:

NIIMMUKKU

Kuka kestää TURKULAESSIII SELVIMPÄIN HÄ:p:p:p:D? Eiköhön tuolta turkkusesta tuu sen konjakin mukana paljon hyvää tietoa ja taitoakin... näkeehän sen noista vastaamis nopeuksistakin:p

Jame 05.03.2013 21:40

Päivämäärä on kyllä todella huono, mutta yritän tulla paikalle mukanani pari offista kiinnostunutta!! :eek::D

Byrocrat 05.03.2013 21:53

Varmasti löytyy tietoa ja kokemusta vaikka toisille jakaa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TERO77 (Viesti 979408)
NIIMMUKKU

Kuka kestää TURKULAESSIII SELVIMPÄIN HÄ:p:p:p:D? Eiköhön tuolta turkkusesta tuu sen konjakin mukana paljon hyvää tietoa ja taitoakin... näkeehän sen noista vastaamis nopeuksistakin:p

Kyllä noita on näin espoolaisena vuosien mittaan hyvin kestäny selvinpäinkin ja kuka sanoi, etteikö kaveruksilla tietoa piisais ainakin 60 vuoden offitietämyksellä :rolleyes: saattaa vaan noilla promilleilla kovalevy kostua :D
Niin ja piti kysyä että kumpien pitää olla maistissa, kuulijoiden vai turkkulaisten???

RJCOBRA 06.03.2013 19:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 979426)
Kyllä noita on näin espoolaisena vuosien mittaan hyvin kestäny selvinpäinkin ja kuka sanoi, etteikö kaveruksilla tietoa piisais ainakin 60 vuoden offitietämyksellä :rolleyes: saattaa vaan noilla promilleilla kovalevy kostua :D
Niin ja piti kysyä että kumpien pitää olla maistissa, kuulijoiden vai turkkulaisten???

Joo. ai mää vai

junnu78 07.03.2013 14:55

saisittekohan sen verran sitä ajatuksen kirkastajaa konehuoneeseen, että se päivämäärä lyötäis lukkoon ;)

Jare 07.03.2013 15:08

Eikös se lue jo tuolla topicin alussa. Eli 30.3.

OFFIDIRTY 07.03.2013 20:29

Niin mikäs on VARMA PÄIVÄMÄÄRÄ...:O

Tietää tarkastella kalenteria...:)

sirP 07.03.2013 20:35

Jep jep. Olisiko tosiaan hyvä siirtää tuonne huhtikuun ekalle viikonlopulle eli 6.4-13 tämä palaveri. Tuo päästäinen kyllä varmaan on aika monella jo buukattu täyteen. Eli pistetääs äänestäen. Hep huutoja 30.3 tai 6.4-13 päivämäärille. Äänestys päättyy 12.3-13 klo 20.
HEP 6.4-13 päivälle

RJCOBRA 08.03.2013 18:16

hep

TERO77 08.03.2013 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 980168)
Jep jep. Olisiko tosiaan hyvä siirtää tuonne huhtikuun ekalle viikonlopulle eli 6.4-13 tämä palaveri. Tuo päästäinen kyllä varmaan on aika monella jo buukattu täyteen. Eli pistetääs äänestäen. Hep huutoja 30.3 tai 6.4-13 päivämäärille. Äänestys päättyy 12.3-13 klo 20.
HEP 6.4-13 päivälle

.

JEP
HEP
eiku PI
tAi TÄ

Ainoo onkelma on noi varatut tilat, otin tänään selvää niin ainakin tuo isompi tila on tukos 6,4. eli sit jää vain toi n 25 hengen tila.

Mikki oli yhtymässä eiku yhteydessä tänään ja olis tulossa myös tuolloin 30.3 ja lupas hoitaa tilamaksut yms AKK;n kautta, jos sellasii tulis.Lisäksi olen pyytänyt paikalle paikallisen AAU:N jäseniä koskien stadion trial kisoja. he ovat lupautuneet paikalle juuri 30.3 ja tavoite heillä saada stadion trial 2013 henkilökunta kasaan tuolloin. Ite pääsisin molempina, mutta niinku ollaan jo puhuttu niin mitä myöhemmin sen kiireempi.
eli multaheppi 30,3

TERO77 12.03.2013 00:42

no niin.

Se olis tänään äänestys päivästä. olen sopinut paikan ja ajan 30,3. klo 13--->ja niille ei käy toi 6.4. Olen sopinut että mikki on paikalla ja hän on sen varmasti luvannut ja vielä järjestelee paikkakustannuksia kokoon akk:lta. olen sopinut mahdollisen ahveniston kisan järjestäjän kanssa ja heiltä tulee 2 edustajaa tuolloin 30.3 paikalle(sovittu jo ennen tämän tropiikin aloitusta samoin kun tilakin)

Tähän palaveriin haluttaisiin 1-5 hlö/mahdollinen järjestelijä porukka. offroad trial kilpailijoita(ainakin em kisailijat)muille ja muutenkin tapahtumaan pääsemättömille varmasti infotaan heti palaverin jälkeen. sekä mahdollisia toimitsijoita,joita kiinnostaa tuo päätoimitsijankoulutus/lisenssi.

SIIS HUOM!! Tästä kaivataan tilaisuutta,jossa ei sata tai tuhat äijää huuda pääpunaisena,,, vaan puheet on alustettu ja niihin kommentoidaan

kilpailun järjestävää seuraa riittää edustamaan yksikin henkilö, jos kaveria ei millään saa mukaan

TÄMÄ HUOM seurat joilla ajopäivä tai muu tapahtuma tai perheelliset reissussa. kai aina yksi löytyy?

Aiheet 30.3.2013.

Säännöt joilla ajetaan- kauteen n 1,5 kk --jossain päin eurooppaa kausi avataan jo...

Päätoimitsija koulutuksen tarve... Mikille kättäpidempää,jota sitten alkaa järjesteleen(tai kuka nyt alottaakaan)

Ahvenistonkisan Pääjärjestäjäseuran esittely: yhteistyö avunanto sopimus; kisapäivämäärät(on ehotettu jopa 2 päiväistä kisaa ,tästä puhetta palaverissa ei täällä) ja kilpailun aloituspalaverin sopiminen(mahdollisesti heti tämän kokouksen perään)

Mahdollisesti muitakin aiheita

Tilaisuus juonnetaan, puheenvuorot jaetaan ja asiassa pysytään. Tavoite on, että tämän palaverin jälkeen meillä on pohja vuosiksi eteenpäin.

Minulle tosiaan sopii muuten se 6,4, mutta tilan puute vaivaa ja kaikki oon sopinut tohon pääsiäiseen. JOTEN NYT NIITÄ HEP HUUTOJA SIIS : HEP=YKSI TULIJA 30.3.2013 HÄMEENLINNAAN KLO 13.00

tulijat nimeän nimimerkeillä tai jos pistätte nimen niin nimellä(kun en kaikkia tunne nimimerkin takaa) OLEN NÄÄS KELTANOKKA vasta liki 6v takana.

jOS EI TULIJOITA EI PALAVERIA JA SITTEN OLLAAN ILMAN.

Päivitän listaa viestiin nro 2.( iltaisin olen tämän viikon sairaalassa)

sirP 12.03.2013 06:29

Tulossa 30.3-13 kun on vaivaa nähty. Eli HEP.

OFFIDIRTY 12.03.2013 19:14

Tämä merkattu kalenteriin..;)

Byrocrat 12.03.2013 20:26

Kokemusta ja näkökantoja
 
Kaippa sinne yksi eläkeläinenkin mahtuu eli Espoosta hep :) Siis la 30.3.2013

junnu78 12.03.2013 22:10

no niihän se osui, että meille ei nyt käykkään tuo 30.3 vaan yritetään tulla sit 6.4.
mutta kyllähän nää asiat sieltä julkistetaan...

TERO77 12.03.2013 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 (Viesti 982224)
no niihän se osui, että meille ei nyt käykkään tuo 30.3 vaan yritetään tulla sit 6.4.
mutta kyllähän nää asiat sieltä julkistetaan...

ööö tota en tie missä ois 6,4 tapahtumaa, mutta toivottavasti teilt joku toinen pääsis 30.3

sirP 13.03.2013 06:37

Juu eli 30.3 on tämä palaveri siis ja Tero ilmoittelee tarkan paikan ja ajan että halukkaat pääsevät paikalle.

TERO77 16.03.2013 13:15

niin ja siis nyt sellainen tilanne, että offroad väestä vähemmän innokkaita, kun ahveniston kisan mahdollisesta järjestäjä seurasta. He ovat kaikki yhestä seurasta ja ovat kauhuissaan siitä, että uskaltaako offareiden kanssa edes kilpailua järjestää. Tämä viestiketju ja kutsuhan oli vain ja ainoastaan kaikille suomen offroad harrastajille, joista siis 8 haluaa olla järjestämässä/olla mukana luomassa kautta 2013... vaikka päivä on vaikea...(itsekin perheellinen 3 lasta,vaimo, ja ad hd koira, sekä niskarangan vamma ja aivorungon ja aivojen etuosan vamma), joten kyllä MEILLÄ kaikilla varmaan menoja on ja kaikille sopivaa päivää on mahdoton sopia, joten jos et itse pääse niin kysykää jotakuta muuta puolestanne...

Niinkuin kisojen järjestelyissäkin, niin nytkin mukaan on ilmoittautunut lähinnä turkulaisia,,, ja heidän kisoissaan touhuavia henkilöitä, eiks ny ketään muuta vaan kiinnosta??? ja ennenkö vastaatte ja haukutte tämän viestin ja allekirjoittaneen niin miettikäähän syvällä itsessänne tai porukassanne, että voisiko joku meitä edustaa...

Vaikka kisan järjestely ei ole tähtitiedettä, niin omat niksinsä siinäkin on!!! (n 15 v ratakisoja järkänneenä), jotain asiasta tietäen.
Lisäksi varmaan tuoreet tiedot säännöistä kiinnostaa kaikkia... Revitään Mikistä IHAN kaikki tieto irti... sen takiahan Mikki on meidän edustaja, ja sen takia hän lupasi EHDOTTOMASTI olla mukana.

T:Tero S aivovamma klinikalta

TERO77 18.03.2013 15:25

Jep

olen ilmoittanut väkimäärän ja nyt ravinteli uhkaa siirtää meidät pienempään tilaan, joten jos olet tulossa ilmoita pian,sillä ravinteli anto viikon puoleenväliin aikaa ilmoittaa jos väki lisääntyy. sitten on voi voi jos ei mahdu sisään palaveriin

RJCOBRA 18.03.2013 17:23

turuust tullee meirän kyyril
Jarski
Reima
Jyrki on kuski
ny ainaski

sirP 18.03.2013 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA (Viesti 984587)
turuust tullee meirän kyyril
Jarski
Reima
Jyrki on kuski
ny ainaski

Eli selkokielellä 3 ukkoa ainakin ja 4 mahdollisesti ;)

Byrocrat 18.03.2013 22:18

Mahtaa olla suosittu paikka kun jo nyt pitää lopullinen määrä vahvistaa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TERO77 (Viesti 984550)
Jep

olen ilmoittanut väkimäärän ja nyt ravinteli uhkaa siirtää meidät pienempään tilaan, joten jos olet tulossa ilmoita pian,sillä ravinteli anto viikon puoleenväliin aikaa ilmoittaa jos väki lisääntyy. sitten on voi voi jos ei mahdu sisään palaveriin

Olisit ny ottanu hiukka pelivaraa eli ilmoittanu hiukka suuremman osanottajamäärän. Tilaisuuteen on sentään vielä melkein kaksi viikkoa aikaa ja aina on ihmisiä jotka heräävät hiukka hitaasti :rolleyes: Viimeiset ilmoittautuvat kuitenkin vasta ensi viikon puolessavälissä :D

Byrocrat 23.03.2013 17:32

Vielä mahtuu mukaan
 
Tähänkin palaveriin mahtuu varmaan vielä jos kiinnostusta OffiTrialin kehittämiseen ja lajin eteenpäinviemiseen on. :) Ei muuta kun ilmoittautumisia Tero77:lle.

sirP 26.03.2013 20:26

Joko olis sijaintipaikasta jotain koordinaatteja tai vaikka paikka ja osoite? ;)

arska4x4 26.03.2013 21:27

Ja täältä Luumäeltäkin on muutama kahjo tulossa, soittelinkii jo Terolle.

junnu78 27.03.2013 13:06

juu, ja meiltäkin pari yrittää päästä paikalle...

TERO77 27.03.2013 13:43

Osoite siis Katajiston tie 1 Hämeenlinna. Eli Hämeenlinnan hätilästä kohti aulangontie, sitä niin pitkälle että vasemmalla puolen aulangon hotelli ja Sen jälkeen toinen vasemmalla on KATAJISTONTIE. Kievari tulee vastaan pian tien vasemmallapuolen... TERVETULOA KAIKKI PAIKALLE

sirP 27.03.2013 17:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TERO77 (Viesti 988213)
Osoite siis Katajiston tie 1 Hämeenlinna. Eli Hämeenlinnan hätilästä kohti aulangontie, sitä niin pitkälle että vasemmalla puolen aulangon hotelli ja Sen jälkeen toinen vasemmalla on KATAJISTONTIE. Kievari tulee vastaan pian tien vasemmallapuolen... TERVETULOA KAIKKI PAIKALLE

Hienoa, ja mihin kellonaikaan olisi suotavaa olla paikalla ;) ?

Byrocrat 27.03.2013 19:36

Aika: 30.3.2013 KLO 13.00
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 988266)
Hienoa, ja mihin kellonaikaan olisi suotavaa olla paikalla ;) ?

Tuolla näyttäs aloitusjutussa olevan että. Aika: 30.3.2013 KLO 13.00 :)

http://maps.google.fi/maps?q=Katajis...linna&t=h&z=15

tare 27.03.2013 21:17

ilmeisesti kyseessä Aulangon kievari?

eli tämä
http://goo.gl/maps/WpnnD

TERO77 28.03.2013 01:44

no perskules
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 988408)
ilmeisesti kyseessä Aulangon kievari?

eli tämä
http://goo.gl/maps/WpnnD

Juurikin näin. Kiitos linkki avusta Tarelle...

ja pippalot alkaa klo 13.00,26 eli 26 sekunttii yli yks laulantai hik phäivänä:D

TERO77 30.03.2013 11:40

No vielä kerkeis mukaan luomaan muutakin kuin lunta...

sos 30.03.2013 12:17

Tehkäähän viisaita päätöksiä

Jare 30.03.2013 18:24

No onks mitään uutisia:confused:

TERO77 30.03.2013 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 989475)
No onks mitään uutisia:confused:

No on!:D:D:D

PALJON ONNEA JYRKI TURUUST SYNTTÄRIN JOHOST JA KOITAHAN JAKSAA KUSKIN PAIKALLA.(Takapenkil reima,puumiska,sekä konjakit) Taitaa olla oikeinkin soiva kotimatka...(pysykö rekkari kii)

TERO77 30.03.2013 18:52

Siis kirjootellaan erityisen viisaat päätökset ensin puhtaaks ja julkastaan sit het kohta.MIKKI mut raotan vähän : uusien UNI autojen Ahveniston stadionmetalliputkea TARE vahvuudelta saa kaventaa suhteessa mutta ei SIRP naimisissa kypärällä elokuussa luumäellä OFFIDIRTY Mikkelin miehillä 50x2mm tai krapula kromoputki seinäntakana...TERO77 tai mitä se nyt oli YMS

RJCOBRA 30.03.2013 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TERO77 (Viesti 989483)
No on!:D:D:D

PALJON ONNEA JYRKI TURUUST SYNTTÄRIN JOHOST JA KOITAHAN JAKSAA KUSKIN PAIKALLA.(Takapenkil reima,puumiska,sekä konjakit) Taitaa olla oikeinkin soiva kotimatka...(pysykö rekkari kii)

Turuun porukka onnelisesti kotona ja konjakki riitti mennen tullen mie koht unten mailla mut raissiolainen jatko saunailtaan eli jarskille hyvää huomenta.

tare 30.03.2013 23:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TERO77 (Viesti 989485)
Siis kirjootellaan erityisen viisaat päätökset ensin puhtaaks ja julkastaan sit het kohta.MIKKI mut raotan vähän : uusien UNI autojen Ahveniston stadionmetalliputkea TARE vahvuudelta saa kaventaa suhteessa mutta ei SIRP naimisissa kypärällä elokuussa luumäellä OFFIDIRTY Mikkelin miehillä 50x2mm tai krapula kromoputki seinäntakana...TERO77 tai mitä se nyt oli YMS

Siis WTF?? lähikkö kuitenkin Turkkusee, Luumäelle vai Jormalaisen mukaan??

TERO77 31.03.2013 11:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 989629)
Siis WTF?? lähikkö kuitenkin Turkkusee, Luumäelle vai Jormalaisen mukaan??

HIK!

PikkuMyy 31.03.2013 11:32

Tosi fiksulta kuulostaa tämä trial suunnittelu, onko seuraavat kisat känniajoa?

TERO77 31.03.2013 15:45

No niin
Nyt on tapahtuman sihteerikkö kirjannut asiat ja lähettänyt tiedostona Puumalaiselle tsekattavaksi ja lisättäväksi tänne(kun ei minulta tuo liite tiedostojen lisääminen tänne oikein onnistu). Niin kauan on kivaa asioita järjestää kun on kivaa, mutta kännissä ei ajeta.

PikkuMyy 31.03.2013 16:25

Johan alkoi tulemaan muutakin tekstiä kuin hik, kiitos.

RJCOBRA 01.04.2013 08:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy (Viesti 989803)
Johan alkoi tulemaan muutakin tekstiä kuin hik, kiitos.

niin määki sua

sirP 02.04.2013 18:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy (Viesti 989803)
Johan alkoi tulemaan muutakin tekstiä kuin hik, kiitos.

Ja tuossa pikkaisen muistiinpanoja ja päätöksiä.
Kommentoikaa ja kyselkää.
OFFROAD TRIAL 2013 KAUDEN SUUNNITTELUPALAVERI
Aika: 30.3.2013
Paikka: Aulangon kievari Hämeenlinnan Aulangolla
Läsnä:
1. Tero Suomalainen
2. Mikki Listala
3. Jarski Puumalainen
4. Jykä Lähde
5. Tarmo Sinisalo
6. Pete Simelius
7. byro
8. Thomas Nyholm
9. Reima Kirsiaho
10. Jormalainen
11. uni
12. Aaapeli
13. Arska

Paikalla edustettuna siis:
Mad Mooce rasing
Tapua
Turku Raisio uusi HC = Harbor Cruisers
Raision Ua
Montenegro Off Road Club
Luu Ua

Tapahtuma aloitettiin Tero Suomalaisen Tervetuloa toivotuksella ja toteamuksella, että jos Stadion trial saadaan järjestettyä ,olemme nyt iltajuhlan pitopaikassa.
Mikki aloitti käymällä läpi rungon jonka pohjalta palaveri viedään läpi
Todettiin Kauden toteutuvat tapahtuma ja keskusteltiin Ahveniston stadion trial tapahtumasta
Toteutuvat kilpailut:
¤ Raision kalliolla 18.5.2013
¤ Raision kalliolla 15.6.2013
¤ Luumäen rata-alue 24.8.2013
¤ Stadion trial Lokakuu alku

¤ Ruotsin nordic trial 8-9.6.2013
¤ Eurotrial Italia 3-4.8.2013

Nordictrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Haavisto, Reiska, Aapeli ainakin
Pro modi: Tare ainakin, Opa&Jarski
Stanu: ?
modi:

Eurotrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Reiska ainakin ja tais Aapelikin ainakin meinata
Pro modi: Tare miettii vielä

Säännöt:
Säännöt on julkaistu ja suomennos mahdollisimman pian.
Muutoksista keskusteltiin seuraavaa:
Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm.
Promodin kori säännöt:
Pro modi auton tulee muistuttaa selvästi sarjavalmisteista ajoneuvoa, esim. ”rantakirppu” käy
Pro modin koria voi kaventaa samassa suhteessa pituuteen nähden. Muistaen kuitenkin, että korin tulee…?
sijaita sääntöjen mukaisesti, kuva eurotrial säänöissä.
Yleisesti: Neste säiliöt ,putket ja letkut eivät saa sijaita ohjaamossa. Ohjaamon läpi kulkevat putket ja letkut suojattava! Syylärit yms eristettävä ohjaamosta seinällä esim polykarbonaatti levy => Mikki huomautti että valvonta tulee olemaa erityisen tiukkaa kv kisoissa. Käsijarru = hätäjarru
Säännöt ovat nyt voimassa yhden vuoden, joten v 2014 on odotettavissa vielä jonkinlaisia viilauksia.
Tämän jälkeen sääntöjen tulisi olla voimassa vähintään 3 v kerrallaan.
Suomessa tulevaisuudessa kaksi sääntö/trial palaveria, joissa käydään läpi uudet sääntöasiat sekä asiat joita edustajamme vievät eteenpäin kv kokouksiin.
Säännöt tulisi olla valmiina ainakin 1 v ennen kilpailukautta.
Kilpailun järjestämisiin ei ole tulossa muutoksia
Huom! Italian eurotrialiin matkaavat Mikki varoitti yli tarkasta katsastuksesta.

Ehdotettiin että v 2013 kisoissa olisi ns vakio johtotiimi.
Työhön ilmoittautui
Katsastus: Uni
Kilpailun johto: Arska, mikki
Jaksotuomari: Mikki
Ja muita nimiä tehtäviin joita tarkastetaan ennen julkaisua.
Mikki Järjestää heti jaksotuomarikoulutusta kunhan hänelle ilmoitetaan aika ja paikka, sekä osallistujien määrä
Seuraava trial palaveri 2.11.2013 myöhemmin ilmoitetussa paikassa.
Päädyttiin järjestämään erillinen trial cup, johon ilmoittaudutaan kauden ensimmäisessä kilpailussa Raision kallioilla Cup:n ilmoittautuminen maksaa 50 €, joka maksetaan käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä. Viimeisen kilpailun (toivottavasti stadion trial kauden lopetuspirskeissä) jaetaan cup palkinnot.
Kilpailujen ilmoittautumismaksuksi sovittiin kaudelle 2013, 60€/ kilpailu, maksuhan on laahannut perässä jo vuosia ja kilpailujen budjetti on usein jäänyt miinusmerkkiseksi.

Ahveniston Stadion trial:
Mahdollisesti AAU ry järjestää. Tero Suomalainen yhteyshenkilönä AAU:N ja offilaisten välillä.
Tarvitaan:
Katsastuspäälikkö, johon uni lupautui
Yksi kilpailunjohtaja, joka toimii lähinnä yhteyshenkilönä kilpailijoihin: Arska/Mikki
Sihteeri: Vapaaehtoista kaivataan. Lähinnä henkilö, joka tuntee offarit
Ratamestari: Ehdokkaita käydään läpi
Rata team: Kuiviksen Hanski on aiemmin lupaillut jos kalustoa, tukea ja henkilökuntaa riittää
Mmr ry ei Seurana lupaudu, mutta yksittäisiä henkilöitä voi kysyä mukaan.
Yhteydenpito mmr:n pidetään Jamen kautta
Radan pystytykseen halutaan vähintään 2 päivää ja purkuunkin ainakin yksi. Tämä varmasti järjestyy pää vastuun kisasta ottavan seuran ja radan haltijan yhteistyö sopimuksen kautta.
Kilpailun mitta 1 pv. Vaikka oli ehdotettu jopa 2 pv kisaa, katsotaan järkeväksi kumminkin pidättäytyä yhdessä päivässä.
Koko kaudelle haetaan yhteistyö kumppania, jotta kauden kilpailut saisivat mahdollisimman suuren mainos kamppanjan
Tarkoitus painattaa, ohjelma lehtinen sponsorin mainoksilla ja kilpailu paikka/pvm ilmoilla (joten jos jollain on kilpailua tarkoitus järjestää, niin mahdollisimman nopeasti tieto Tero Suomalaiselle tsuomalainen77@gmail.com tai p: 0400 975 496).
Panderolli koko kauden kisoista
ja huomattava juliste arsenaali
sekä autoihin sponsorin nimi ja numerotarra.
Myös kilpailun nimeen tulee mahduttaa pää sponsorin nimi

Lopuksi hoidimme palaverin kustannukset omista pusseistamme kolehti periaatteella, kiitimme kumarsimme ja loppu keskustelun perusteella väki tuntui erityisen tyytyväisiltä.

HannuNurminen 03.04.2013 06:31

Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm. TÄMÄ ON SIIS VAHVASTI SUOSITELTU KOKO JA MATERIAALI EUROTRIAL SÄÄNNÖISSÄ. ELI VARMAAN TULEVAISUUDESSA AINOA VAIHTOEHTO... Siksi suositellaan jo nyt käytettäväksi.

Näin lukee sääntökirjassa tällä hetkellä:
Pää ja sivukaarien materiaalin minimimitat ovat, saumattomalla
putkella joko 45x2,5mm tai 50x2,0mm, mikäli
käytetään saumallista materiaalia, tulee materiaalin
minimimitat olla vähintään 45x3,2. Muissa putkissa sallitaan
saumattomana vähintään 38x2,5mm tai 40x2,0mm
tai saumallisena 42x3,2mm.

Eli tässä kohtaa tulemme ongelmaan Eurotrial sääntöjen myöhäisestä julkaisusta... Ylhäällä mainittu teksti siis koskee oikeastaan niitä autoja, joissa ei ole vielä katsastuskorttia ja aikovat ajaa ulkomailla. Tosin sielläkin mielestäni pitäisi saada ajaa autolla jossa on suomen säännön mukaiset kaaret, vaikkakin ne on saumallista putkea.

Olisko kellään vielä paperiversioo viime vuoden eurotrial säännöstä, oliko siellä mainintaa saumallisesta putkesta??? Nythän netissä on vain viimeisin versio.

Jare 03.04.2013 08:34

Onks kromoputkille kans samat mitta vaatimukset, kuin saumattomille rauta putkille?

baxxter 03.04.2013 08:49

Eikait kromoa ole mainittu mittojenkaan puolesta säännöissä. Ainoastaan suosituksena mainitaan että kaaret tehtäisiin "unalloyed carbon steel" eli ei kromosta.
Mites nämä kaaret käytännössä menee?
Suomessa saa ulkomaalainen ajaa jos on hänen kotimaassaan hyväksytyt kaaret?
Ulkomaalainen saa ajaa jos eurotrial-hyväksytyt kaaret?
Suomalainen ei saa ajaa eurotrialissa suomessa hyväksytyillä kaarilla?
Saako suomalainen ajaa suomessa eurotrial-hyväksytyillä kaarilla, jotka eivät ole suomisääntöjen mukaiset?

HannuNurminen 03.04.2013 09:06

No ongelmahan ilmeni siinä, kun ET-säännöis lukee vaan "steel tube", kun siitä ilmeisesti puuttuu sanoja...
En nyt alkais väkästää heti ens hätää CroMo kaaria autoon.
ET-sääntöihin piti tulla samat FIA pohjaiset kaari säännöt kun meilläkin on AKK kirjassa, mutta perseelleen meni taas.

Näin mä olen siis antanut itselleni ymmärtää, eli tuohon Baxxterin kysymykseen on aika vaikea vastata juuri nyt. Itse meinasin kyllä autot katsastaa niillä säännöillä mitä meidän kirja antaa, se kun nyt on kuitenkin korkein elin meillä, ja myöskin mun lisenssin myöntäjä.

RJCOBRA 03.04.2013 14:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 990695)
Ja tuossa pikkaisen muistiinpanoja ja päätöksiä.
Kommentoikaa ja kyselkää.
OFFROAD TRIAL 2013 KAUDEN SUUNNITTELUPALAVERI
Aika: 30.3.2013
Paikka: Aulangon kievari Hämeenlinnan Aulangolla
Läsnä:
1. Tero Suomalainen
2. Mikki Listala
3. Jarski Puumalainen
4. Jykä Lähde
5. Tarmo Sinisalo
6. Pete Simelius
7. byro
8. Thomas Nyholm
9. Reima Kirsiaho
10. Jormalainen
11. uni
12. Aaapeli
13. Arska

Paikalla edustettuna siis:
Mad Mooce rasing
Tapua
Turku Raisio uusi HC = Harbor Cruisers
Raision Ua
Montenegro Off Road Club
Luu Ua

Tapahtuma aloitettiin Tero Suomalaisen Tervetuloa toivotuksella ja toteamuksella, että jos Stadion trial saadaan järjestettyä ,olemme nyt iltajuhlan pitopaikassa.
Mikki aloitti käymällä läpi rungon jonka pohjalta palaveri viedään läpi
Todettiin Kauden toteutuvat tapahtuma ja keskusteltiin Ahveniston stadion trial tapahtumasta
Toteutuvat kilpailut:
¤ Raision kalliolla 18.5.2013
¤ Raision kalliolla 15.6.2013
¤ Luumäen rata-alue 24.8.2013
¤ Stadion trial Lokakuu alku

¤ Ruotsin nordic trial 8-9.6.2013
¤ Eurotrial Italia 3-4.8.2013

Nordictrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Haavisto, Reima, Aapeli ainakin
Pro modi: Tare ainakin, Opa&Jarski
Stanu: ?
modi:

Eurotrial:n lähdössä
Proto: Tumppi, Reima ainakin ja tais Aapelikin ainakin meinata
Pro modi: Tare miettii vielä

Säännöt:
Säännöt on julkaistu ja suomennos mahdollisimman pian.
Muutoksista keskusteltiin seuraavaa:
Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm.
Promodin kori säännöt:
Pro modi auton tulee muistuttaa selvästi sarjavalmisteista ajoneuvoa, esim. ”rantakirppu” käy
Pro modin koria voi kaventaa samassa suhteessa pituuteen nähden. Muistaen kuitenkin, että korin tulee…?
sijaita sääntöjen mukaisesti, kuva eurotrial säänöissä.
Yleisesti: Neste säiliöt ,putket ja letkut eivät saa sijaita ohjaamossa. Ohjaamon läpi kulkevat putket ja letkut suojattava! Syylärit yms eristettävä ohjaamosta seinällä esim polykarbonaatti levy => Mikki huomautti että valvonta tulee olemaa erityisen tiukkaa kv kisoissa. Käsijarru = hätäjarru
Säännöt ovat nyt voimassa yhden vuoden, joten v 2014 on odotettavissa vielä jonkinlaisia viilauksia.
Tämän jälkeen sääntöjen tulisi olla voimassa vähintään 3 v kerrallaan.
Suomessa tulevaisuudessa kaksi sääntö/trial palaveria, joissa käydään läpi uudet sääntöasiat sekä asiat joita edustajamme vievät eteenpäin kv kokouksiin.
Säännöt tulisi olla valmiina ainakin 1 v ennen kilpailukautta.
Kilpailun järjestämisiin ei ole tulossa muutoksia
Huom! Italian eurotrialiin matkaavat Mikki varoitti yli tarkasta katsastuksesta.

Ehdotettiin että v 2013 kisoissa olisi ns vakio johtotiimi.
Työhön ilmoittautui
Katsastus: Uni
Kilpailun johto: Arska, mikki
Jaksotuomari: Mikki
Ja muita nimiä tehtäviin joita tarkastetaan ennen julkaisua.
Mikki Järjestää heti jaksotuomarikoulutusta kunhan hänelle ilmoitetaan aika ja paikka, sekä osallistujien määrä
Seuraava trial palaveri 2.11.2013 myöhemmin ilmoitetussa paikassa.
Päädyttiin järjestämään erillinen trial cup, johon ilmoittaudutaan kauden ensimmäisessä kilpailussa Raision kallioilla Cup:n ilmoittautuminen maksaa 50 €, joka maksetaan käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä. Viimeisen kilpailun (toivottavasti stadion trial kauden lopetuspirskeissä) jaetaan cup palkinnot.
Kilpailujen ilmoittautumismaksuksi sovittiin kaudelle 2013, 60€/ kilpailu, maksuhan on laahannut perässä jo vuosia ja kilpailujen budjetti on usein jäänyt miinusmerkkiseksi.

Ahveniston Stadion trial:
Mahdollisesti AAU ry järjestää. Tero Suomalainen yhteyshenkilönä AAU:N ja offilaisten välillä.
Tarvitaan:
Katsastuspäälikkö, johon uni lupautui
Yksi kilpailunjohtaja, joka toimii lähinnä yhteyshenkilönä kilpailijoihin: Arska/Mikki
Sihteeri: Vapaaehtoista kaivataan. Lähinnä henkilö, joka tuntee offarit
Ratamestari: Ehdokkaita käydään läpi
Rata team: Kuiviksen Hanski on aiemmin lupaillut jos kalustoa, tukea ja henkilökuntaa riittää
Mmr ry ei Seurana lupaudu, mutta yksittäisiä henkilöitä voi kysyä mukaan.
Yhteydenpito mmr:n pidetään Jamen kautta
Radan pystytykseen halutaan vähintään 2 päivää ja purkuunkin ainakin yksi. Tämä varmasti järjestyy pää vastuun kisasta ottavan seuran ja radan haltijan yhteistyö sopimuksen kautta.
Kilpailun mitta 1 pv. Vaikka oli ehdotettu jopa 2 pv kisaa, katsotaan järkeväksi kumminkin pidättäytyä yhdessä päivässä.
Koko kaudelle haetaan yhteistyö kumppania, jotta kauden kilpailut saisivat mahdollisimman suuren mainos kamppanjan
Tarkoitus painattaa, ohjelma lehtinen sponsorin mainoksilla ja kilpailu paikka/pvm ilmoilla (joten jos jollain on kilpailua tarkoitus järjestää, niin mahdollisimman nopeasti tieto Tero Suomalaiselle tsuomalainen77@gmail.com tai p: 0400 975 496).
Panderolli koko kauden kisoista
ja huomattava juliste arsenaali
sekä autoihin sponsorin nimi ja numerotarra.
Myös kilpailun nimeen tulee mahduttaa pää sponsorin nimi

Lopuksi hoidimme palaverin kustannukset omista pusseistamme kolehti periaatteella, kiitimme kumarsimme ja loppu keskustelun perusteella väki tuntui erityisen tyytyväisiltä.

Mul on sellanen mielikuva et kilpailun osallistumismaksuksi sovittiin ens 60€ ja sit sitä tinkittiin 50€oon mutta sit se tais muuttua takas 60€oon se ainaski oli mun ehdotus onko joku muistanut eritavalla kuin minä.???? joo ja soitin Jarskil ja tarkistin muistikuvani ja hän muisti myäs osallistumismaksuksi 60€ joten olin oikeassa, kannattaa korjata. TÄHÄN VIESTIIN SEN JO KORJASINKIN JO

Byrocrat 03.04.2013 21:14

Kuuteenkymppiin siinä päädyttiin
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA (Viesti 991062)
Mul on sellanen mielikuva et kilpailun osallistumismaksuksi sovittiin ens 60€ ja sit sitä tinkittiin 50€oon mutta sit se tais muuttua takas 60€oon se ainaski oli mun ehdotus onko joku muistanut eritavalla kuin minä.???? joo ja soitin Jarskil ja tarkistin muistikuvani ja hän muisti myäs osallistumismaksuksi 60€ joten olin oikeassa, kannattaa korjata. TÄHÄN VIESTIIN SEN JO KORJASINKIN JO

Eläkeläinenkin muistaa samalla tavalla eli pitkällisen keskustelun ja moniäänisen "äänestyksen" jälkeen päädyttiin 60 euroon.:)

tare 04.04.2013 12:33

viime vuonna mun auto hylättiin katsastuksessa kun kattoputki oli akk-säännön kuvan 253-23 mukainen
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127017


eurotrial säännöt vaatii vinotuet
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127018


asia korjattiin leikkaamalla vanhaputki pois ja hitsuuttelemalla vinoputki paikalleen näin
oli vähemmän hitsattavaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127019



akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14.
tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!!
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127016 + http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127020

HannuNurminen 04.04.2013 14:11

Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.

ideanikkari 04.04.2013 15:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 991384)

akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14.
tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!!
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127016 + http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127020

Juuri tuolla tavalla meinasin värkkäillä tuohon työn alla olevaan laitokseen putkitukset. Mutta tulihan tuossa ylemmässä toinenkin tyrmäys, jos joskus jopa ajaisi kilpaa tuolla autolla.
Valikoin sitten väärän materiaalin putkeen... :(

No pitää vissiin harjoitella ensin niin paljon että menee kaaret uusiksi... :D

OFFIDIRTY 04.04.2013 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 991248)
Eläkeläinenkin muistaa samalla tavalla eli pitkällisen keskustelun ja moniäänisen "äänestyksen" jälkeen päädyttiin 60 euroon.:)

Näinhän se sovittiin.. Tosin Reiman pienen "sponsoroinnin" jälkeen..:)

AP ja minä kiitetään..;)

HannuNurminen 04.04.2013 21:31

Löysin mä sen diagonaalikuvan FIA sivultakin ja siihen liittyvän tekstin. Kunhan Tommy lähettää mulle sen Lassen yhteystiedot niin laitan sille kysymyksii meneen...

TERO77 04.04.2013 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OFFIDIRTY (Viesti 991486)
Näinhän se sovittiin.. Tosin Reiman pienen "sponsoroinnin" jälkeen..:)

AP ja minä kiitetään..;)

juu nii tä

no niihän se juttu oli ja taishan joku ehottaa tota 70 lierooki, mutta sitte kompuramissinä 60€.
:p

Byrocrat 04.04.2013 21:46

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uni (Viesti 991405)
Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.

Tumpin uudessa on tuontapainen ratkaisu perustuen FIA:n (AKK:n) liite J:n kaarisääntöihin.

Jare 16.04.2013 12:24

Jatkanko tänne näitä kaari kysymyksiä??? Vai?

Eli piirtelin tuollaiset pari kuvaa ja varmistan nyt vielä, että tulkitsenko mitoitus tapaa oikein.

Pinkillä piirrettyä putkeahan ei tarvitse, mikäli A-mitta on 200mm tai alle...eikö?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127973

Mutta jos haluaa hiukan ulkonäkö "linjaa" etukaareen, niin eikös se onnistu niinkuin tuolla tavalla, eli etukaaren alaosa ei lähdekkään kohtisuoraan ylös, vaan seuraa "korin" linjaa takaviistoon. Mutkan kohdalla A-mitta on sen 200mm tai alle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127974

HannuNurminen 16.04.2013 19:54

No tässä hetkel sun aivoituksia miettineenä sanoisin että myös kuvassa 3 oleva malli tarvii tuen, koska nimen omaan B:llä merkitty mitta ylittää sen 200mm. Siksi esim. Tumpin autos on vaan suora putki joka lähtee viistoon taakse= ei yhtää taivutusta joka aiheuttaa tuon mittaamisen tarpeen...
Näin minä siis tulkitsisin kirjaa.

Muihin aiempiin kysymyksiin en ole puuttunut koska en ole saanut vielä Eurotrial komissiolta vastausta kaikkiin kysymyksiini.

Mikki 17.04.2013 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 991384)
viime vuonna mun auto hylättiin katsastuksessa kun kattoputki oli akk-säännön kuvan 253-23 mukainen
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127017


eurotrial säännöt vaatii vinotuet
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127018


asia korjattiin leikkaamalla vanhaputki pois ja hitsuuttelemalla vinoputki paikalleen näin
oli vähemmän hitsattavaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127019



akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14.
tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!!
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127016 + http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127020

Sopii Eurotrial:n kirjaan (josta puuttuu), koska sovittiin nimenomaan FIA:n ohjeen mukaiset kaaret, jottei tulisi "sekamelskaa" kun joka maalla omat säännöt ja Eurotrial taas omat...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uni (Viesti 991405)
Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.

Voi olla ERITTÄIN MAHDOLLISTA ettet tule saamaankaan. Lasse kun vastaa tekniikan selvennyksistä ja Tommy joutuu nätä(kin) asioita selvittelemään, mutta hiekka ei riitä tiimalasissa...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 995668)
Jatkanko tänne näitä kaari kysymyksiä??? Vai?

Eli piirtelin tuollaiset pari kuvaa ja varmistan nyt vielä, että tulkitsenko mitoitus tapaa oikein.

Pinkillä piirrettyä putkeahan ei tarvitse, mikäli A-mitta on 200mm tai alle...eikö?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127973

Mutta jos haluaa hiukan ulkonäkö "linjaa" etukaareen, niin eikös se onnistu niinkuin tuolla tavalla, eli etukaaren alaosa ei lähdekkään kohtisuoraan ylös, vaan seuraa "korin" linjaa takaviistoon. Mutkan kohdalla A-mitta on sen 200mm tai alle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127974

Kuvan kolme kaaressa onsiis "taitto" eli mutka ja siitä taas tulee sama asia kuin kuvassa yksii. Ohja antaa selkeän mittauksen A-kaaren yläosa ja sen alaosan mitasta kuten oletkin piirtänyt.
Lisäksi sääntöihin tulee lisäys kattopellin minimi mitasta (A - B kaarien välinen sisämitta) tulee olemaan 55cm kuten FIA:n kirja jo antaa ohjeeksi. Tämä sen takia, koska on jo yksipaikkaisia protoja kisoissa jossa kuljettaja juuru ja juuri pysyy kaarien (korin) sisäpuolella

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uni (Viesti 995842)
No tässä hetkel sun aivoituksia miettineenä sanoisin että myös kuvassa 3 oleva malli tarvii tuen, koska nimen omaan B:llä merkitty mitta ylittää sen 200mm. Siksi esim. Tumpin autos on vaan suora putki joka lähtee viistoon taakse= ei yhtää taivutusta joka aiheuttaa tuon mittaamisen tarpeen...
Näin minä siis tulkitsisin kirjaa.

Muihin aiempiin kysymyksiin en ole puuttunut koska en ole saanut vielä Eurotrial komissiolta vastausta kaikkiin kysymyksiini.

Komitea kokoontuu marraskuussa ja sieltä tulee sitten ratkaisuja....

Jare 18.04.2013 06:42

Eli siis A mitta mitataan aina kohtisuorasti, eikä siis putken keskilinjan mittojen mukaan??? Kun noista AKK kirjan kuvista ei oikein selvinnyt, että mitataanko putken keskilinjaa vai ei.

HannuNurminen 18.04.2013 07:50

Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa :) Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.

Jare 18.04.2013 07:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uni (Viesti 996343)
Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa :) Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.

Roger;)

tare 24.04.2013 05:32

Kysellääs lisää

Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan
Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet ;)
Tietää vaan tulevaisuuden varalle ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128657

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128658

sirP 24.04.2013 16:18

Onhan tuossa jeepin maski :) joten tunnistettavissa on. Laita vaan tuommoiset kyljet.
Tuolla on Turun seutu ajelua topicissa Opan autosta ihan videota ja on sekin kelvollinen.

HannuNurminen 24.04.2013 16:24

No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii :) Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto :)

MBJ750 24.04.2013 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 998723)
Kysellääs lisää

Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan
Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet ;)
Tietää vaan tulevaisuuden varalle ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128657

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128658

Kyllä taas rupes niin VITUTTAMAAN ku kattoo tuota SARJAVALMISTEISTA auoa?? Miks ei yksinkertasesti vois pistää linja, että pitäis olla jonkun auton kori aihiona? Jos rakentaa tollasen putkihässäkän ni on sama ajaa vaikka protoissa, ei vaan taida kantti piisata???:mad:

örkki 24.04.2013 20:54

Eurotrialsäännöissä sanotaan että ajoneuvo tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi,eli jos tuota italialaisten promodia katsoo muusta suunnasta kuin edestäpäin niin... ja edestäkin päin siinä ja siinä.Ymmärrän hyvin että niitä jotka ovat autonsa rakentaneet tunnontarkasti sääntöjen mukaan, jurppii syvästi tuollaiset suurpiirteisesti sinnepäin tehdyt ratkaisut.
Mutta siitäkin huolimatta minun suositukseni olisi että suomalaiset pitävät promodinsa siinä ulkoasussa kuin tähänkin asti,koska jos niitä aletaan muokkaamaan tuon kuvan esittämään suuntaan niin siinä kasvaa taasen se riski että joku muu käy nillittämään asiasta jne.
Tämä näyttää valitettavasti olevan loputon suo johon ei kaikista yrityksistä huolimatta tunnuta saavan sataprosenttisen selkeää rajanvetoa mutta toivottavasti tähän joskus saadaan lopullinen ja selkeä ratkaisu niin voidaan keskittyä olennaisimpaan.

Jare 24.04.2013 21:27

Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä:confused::confused::confused::confused:

Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks.

Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin.

Byrocrat 24.04.2013 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uni (Viesti 998871)
No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii :) Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto :)

Mitenköhän tuo Italiaanon auto täyttää tämän "kori"-säännön kun näyttäs kapenevan taakse vai vääristääkö kuvakulma :rolleyes:

3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline
The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of
rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left
side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to
make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by
side should be fit inside the body. The body has to be minimum the
allowed size from the bottom of the body to at least the beltline.

tare 25.04.2013 05:49

niin onhan tuosta hiukan vaikea kylkilinjasta tunnistaa Willys MB mikä mulla tulee siitä mieleen maskin mukaan.
no eipä sitä suzukia varmaan monikaan munkaan autosta tunnista jos ei ole yhtään perillä suzukin mallista

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 999061)
sama "korivapaus" sallittava muillakin.

mä kannatan tätä koska on niin paljon helpompi korjata noita pintapeltejä kun ei ole pokkauksia!! :):)


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 999073)
Mitenköhän tuo Italiaanon auto täyttää tämän "kori"-säännön kun näyttäs kapenevan taakse vai vääristääkö kuvakulma :rolleyes:

mun mielestä kuva vääristää, kun itse katselin samaa
ja takaosasta leveemmälle tulevat helmaputket vielä auttaa vääristystä



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uni (Viesti 998871)
Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto :)

no nämä ei harrastajat ei kyllä alkuperäisestäkään aina tiedä mikä auto on kyseessä
helpoimmalla pääsee kun laittaa alkuperäiset merkit ja mallimerkit autoon



Laitetaas 2010 Ruotsista EM kisoista parit kuvat Pro-Modi koreista
niin itse asiassa eihän tossa pitäis olla mitään kori ongelmaa..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65893

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65647

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65642

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65641

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65650
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65651

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65652

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65645

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65634
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65635

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65638
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65639

Mikki 25.04.2013 11:35

Tätä Suomen "rytmiryhmä" juuri kysyi syksyn kokouksessa ja asiaahan käsiteltiin ja vastaus oli:

- kori tulee olla sarjatuotanto kori, eli esim. rantakirpun kori on selkeästi kori, vaikka se ei kuulu AUTONVALMISTAJAN mallisarjaan. Valmistusmäärää ei ole rajattu mitenkään, eli 1kpl riittää!?

- JOS KORIA MUOKATAAN tulee sen mittasuhteet säilyttää, eli joko suurennetaan tai pienennetään.

- AUTO tulee olla selkeästi tunnistettava, eli pelkkä Jeep:n maski ei riitä. Mutta ajoneuvo ei saa muistuttaa työkone/traktoria (kuten nämä kuvissa olevat laitteet ovat). Ohjeistukseksi sovittiin, jotta etupää olisi alkuperäistä sopivalla mittasuhteilla ja takaosa olisi vapaampaa rakennettavaa (noissa kyllä sitä kohtaa on toteutettu!!!) Ja tämähän jäi tämän vuoden sääntökirjasta muuten muuttamatta.... Älkää kysykö miksi, koska tekijä ei asiaan ole mitenkään vastannut!

Eli laita uusi nokka kiinni ja jätä se vanha takaosa paikalleen, niin hyvin kelpaa.
Jos haluat suoraa plootua taakse, otetaan Lasseen ajoissa yhteys, jotta saadaan asia selkeäksi.

Blazer42 25.04.2013 12:15

kuvat tukee käsitystä,lähestulkoon kaikki maasturit on jeeppejä

örkki 25.04.2013 22:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 999061)
Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä:confused::confused::confused::confused:

Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks.

Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin.

Laitoin eilen Tommylle (eurotrialkomitean presidentti) s-postia tästä aiheesta ja tiedustelin jotta miten asian laita on niin vastaus oli tämä:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna...blaablaablaa...
viitaten sääntökohtaan
3.7.2.2 Body
The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be
present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance
og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Eli lyhyesti korin tulee näyttää autolta;konepelti,etulokarit korin kyljet ja takalokarit pitää olla,materiaali valinnainen.Keulassa pitää olla maski tai muu ulkonäöllisesti tunnistettava keulapala tai valot.
Kuitenkin eurotrialsääntöjen promodified-osassa 3.7.1 General information sanotaan heti toisella rivillä "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle". Ajoneuvon tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi.Tämän lähetin vastaukseksi hänen kommenttiinsa,vastausta odotellaan...
Onko vika minun lukemisen ymmärtämisessäni vai missä ?


tare 26.04.2013 05:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja örkki (Viesti 999433)
Laitoin eilen Tommylle (eurotrialkomitean presidentti) s-postia tästä aiheesta ja tiedustelin jotta miten asian laita on niin vastaus oli tämä:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna


Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää,
mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön.

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!!
eikä ne muuttuis joka vuosi!!

Byrocrat 26.04.2013 11:46

Tunnistettava sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 999465)
Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää,
mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön.

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!!
eikä ne muuttuis joka vuosi!!

3.7 TRIAL GROUP PM “PROMODIFIED”

3.7.1 General information


Vehicles should have 2 axles and 4wd. The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle. The construction of the chassis is free. Use of equipment that are not written in this rules and that will make the vehicle more competitive is forbidden. Only diesel or ordinary petrol is
allowed as fuel. Beyond this the following regulations apply:

3.7.2 Frame/body

3.7.2.1 Frame/chassie/wheelbase


Optional.

3.7.2.2 Body

The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3.

Laitteen pitäisi siis olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajo-/kulkuneuvoksi :) mutta tulkinta sanalle, vehicles, varmaan on aika väljää mikäli noista Italian kuvista jotakin voisi päätellä :rolleyes: Kulkuneuvoja ne tosin selkeästi ovat, mutta sarjavalmisteisiksi "autoiksi" niitä ei välttämättä tunnista! Tosin, jos tarkkoja ollaan, ei säännöissäkään enää siis puhuta autosta!

örkki 26.04.2013 12:00

Vastaus on saatu,kohdasta 3.7.1 General information tullaan poistamaan lause "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle".
Ko. lause vaan on jostain syystä jäänyt roikkumaan sääntökirjaan.
Eli vastaisuudessa eletään seuraavan sääntökohdan mukaan.

3.7.2.2 Body

The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3.

Tämän mukaan kaikki aiemmin kuvissa nähdyt autot ovat hyväksyttyjä.
Ja ei muuta kuin pilkkomaan...:D

tare 26.04.2013 12:02

Mikin kanssa eilen jutellessa, niin komitean mukaan sarjavalmisteiseksi lasketaan kori jota on valmistettu 1kpl, eli omarakenteinen korikin siis käy!
Tällä pohjalla kuulema hyväksytty myös rantakirpun kori.

no mutta täähän tekee vaan vapaampaa auton rakentelua.

edit
Örkki sen jo tossa laittoikin..

eli turhaan vaihdan pintapellit autoon kun oisin vaan voinu leikellä ne pois.. ;)


Hyvä että asiat selvenee pikku hiljaa, tosin aika vaikee on saada säännöistä selkoa jos ne on kirjoitettu erilailla miten kokouksessa sovittu????

Jare 26.04.2013 12:39

Siis häh....1 autokin riittää siis, jos on 1 kori valmistettu....eihän tossa oo mitään järkee...siis meidän vanhan Alfaster esim kelpaa kans pro-modiin ilman takaohjaustaan noin niinku äkkiä ajatellen?

Eli tulevalla Rover pohjaisella kotterollanikin voi ajaa pro-modissa ihan minkä näköisillä koripelleillä vaan, kunhan levikkeet on kohdallaan.....niinkö?? Kun niitähän on sen tullessa valmiiks valmistettu sit se vaadittu 1 kappale. Eli kaikki autot kelpaa pro modiin jatkossa, kunhan on levikkeet ja konepelti:confused::confused::confused:



Eli joku tällainenkin kelpaa nykyään pro-modiin, kunhan vaan se levike määräys täyttyy....niinkö?? Mites se pykälä nyt menikään:rolleyes:
http://www.pirate4x4.com/forum/attac...y-imgp0275.jpg

Jare 26.04.2013 12:43

Tai joku tollainenko kanssa käy jatkossa pro-modiin???:
http://www.wildcatforums.net/forum/a...oday-image.jpg

sirP 26.04.2013 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 999559)
Tai joku tollainenko kanssa käy jatkossa pro-modiin???:
http://www.wildcatforums.net/forum/a...oday-image.jpg

Juu, tuon säännön mukaan kyllä kelpaa jos mitat täyttyy. Tare tuossa soitteli ja kertoili kanssa omia mietteitään ;)
Alfaster varmaan kelpaisi kanssa juu, jos konepelti ja lokasuojat löytyy.
Hienoa että säännöt muuttuu koko ajan tai siis tässä tapauksessa jäänyt virheellistä tietoa sääntöihin. No toivottavasti nyt saataisiin nämä säännöt jäämään useammaksi vuodeksi.
Laikkakoneet laulamaan :)

Jare 26.04.2013 20:16

Soittelin Tommylle Norjaan ja tosiaan omavalmisteiset korit käy. Se sarjavalmisteeseen viittaava sana pitäis olla jo pois säännöistä, mutta ilmeisesti joku puhtaaks kirjoitus virhe.....jotenki mulle jäi se kuva, että jo viime kesänä kyseinen sana olis pitäny olla pois säännöistä.

Eli semmoinen mielikuva jäi, että kunhan sääntöjen dimensions 3.7.2.3. osuudessa asetetut määritelmät täyttyy, niin sitten riittää millainen "kori" vaan. Kori olis tarkoitus kuulemma muistuttaa autoa......sanoin, että aika "ohut viiva" tuollainen, kun autoja ja suunnittelijoita on pirun monta:D Mutta edelleen painmotti, että jos korin mitat sääntöjen mukaan täyttyy, niin muuten vapaat kädet. Saas nähdä mitä alkaa kisoihin ilmestyyn;)

Jare 26.04.2013 20:28

3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline
The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline.


ja sit tietty tää:

3.7.6.3 Wings
1/3 of the tire track (profile area) must be covered with a wing. If this is not the case, this can be achieved in form of flared wings. The wing must cover the tire from the sill and 90 degrees of the tires radius. The material of the flared wings must be made out of solid and not transparent material.

TERO77 27.04.2013 07:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 999691)
Soittelin Tommylle Norjaan ja tosiaan omavalmisteiset korit käy. Se sarjavalmisteeseen viittaava sana pitäis olla jo pois säännöistä, mutta ilmeisesti joku puhtaaks kirjoitus virhe.....jotenki mulle jäi se kuva, että jo viime kesänä kyseinen sana olis pitäny olla pois säännöistä.

Eli semmoinen mielikuva jäi, että kunhan sääntöjen dimensions 3.7.2.3. osuudessa asetetut määritelmät täyttyy, niin sitten riittää millainen "kori" vaan. Kori olis tarkoitus kuulemma muistuttaa autoa......sanoin, että aika "ohut viiva" tuollainen, kun autoja ja suunnittelijoita on pirun monta:D Mutta edelleen painmotti, että jos korin mitat sääntöjen mukaan täyttyy, niin muuten vapaat kädet. Saas nähdä mitä alkaa kisoihin ilmestyyn;)

HMMMMM....

Ois siis pelkän hamekankaan saamisen uhalla(siis masille) aika helppo saada toi tipikin pro modeihin.... eiköhän ruveta jäykisteleen noita takaohjauksia... Tai sit ei... On tää vaan niin pirun kivaa tää selkeä sääntö HELVETTI...:eek: (kuinkakohan... rupeiskohan tumppikin valtaan pro modien rivejä???)


Sivu luotu: 21:07 (GMT +2).