![]() |
98% varmuudella hep. Laitan sulle yv:tä.
|
OFFROAD TRIAL KAUSI 2013 SUUNNITTELUA
No niin
Tässä toisessa tropiikissa oli puhetta offroad trial kausi 2013 suunnittelu palaverista. Mikki ilmoitti että antakkee paikka niin järkätään... alkaa oleen trial porukka huolissaan asiasta... NOH NYT. ei ole kuulunut asiasta. Ilmoitin järkkääväni tilan ja yritin kysellä Mikiltä ajankohta,henkilömäärä,tarjoilu,yms... asioita...ei mitään ole kuulunut asiasta. NYT ON ASIA TIEDETTÄVÄ JOTEN LAUANTAI 30.3.2013 KLO 13.00 eli pässiäisen tianoolla Hämeenlinnassa palaveri offroad trial:in tulevaisuudesta Aika: 30.3.2013 KLO 13.00 Paikka : KATAJISTONTIE 1 Eli aulangontietä Aulangon rantasipihotellin ohi ja toisesta vasempaan ja kohta vasemmallapuolen kievari. Ilmoittautuminen: 15.3.2013 klo 19 mennessä (niin sitova kun harrastuksessa vain voi) Pieni osallistumismaksu...ehkä... kun en itse viitsi kustantaa (jos tulee kuluja tilasta ja halutaanko tarjottavaa)... Paikalla puheiden ohjaus ja TOIVOTTAVASTI MIKKI. Muuten vapaata puhetta ja toivottavasti SÄÄNNÖT 2013 päivitettynä. ilmotelkaahan täällä ja siis mielellään varmat tulijat, koska se ratkaisee tilan,jossa kokoonnumme. ELI YKS HEP/HENKILÖHKÖ T:Tero Suomalainen 0400 975496 Hämeenlinna HEPIN HUUTANEET 1 Mikki luvannut tulla puhelimitse 2 Tero Suomalainen 3 puumalainen eli sirp 4 jame 5 rjcobra eli kriisiaho 6 yks dirty from tervakoski 7 byrocrat 8 Tare 9 Jyrki Lähde 10. Tumppi Nyholm 11-ainakin 2 tai jotain monteneegrolaista ja Riihimäen suunnastakin on väkeä tulos... KOVIN ON VIELÄ VÄHÄN VÄKEÄ. |
Lainaus:
|
Hienoa että joku yrittää
Voi olla hieman huono ajankohta ajatellen porukan lomailua pääsiäispyhien aikana (neljän päivän pyhät), mutta jollei ole vaihtoehtoja niin parempi tuo kuin ei ollenkaan sillä palaveria varmasti tarvitaan jos halutaan, että Trialia saadaan hiljalleen elvytettyä :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Aika voi olla hankala,mutta pelkään että huhtikuu on jo liian lähellä tulevaa kautta ajatellen ja ainahan jollain on menoa Nyt vaan sanaa eteenpäin palaverista, ja jos ei mukaan pääse niin ajatusmaailma kaverille selväks ja kaveri paikalle:eek:. Toivottavasti ja anteeksi porukkaa pääsee paikalle joka klaanista eli kaikkialta yhteisestä offiperheestämme...:p |
Lainaus:
|
Voiskohan siirtoa harkita 30.3. > 6.4.
Lainaus:
|
Lainaus:
Tota sori mutta kaikkien porukoitten tapahtuma tietoja minulla ei löydy, ja joku päivä oli merkattava... Toivottavasti Mikillä ei ole tuolloin muuta menoa. Tämä tapahtuma onnistuu VAIN ja ainoastaan osaa ottamalla paikanpäällä, ja jos väkeä ei paikalle saavu on turha itkeä jälkeenpäin;) |
No onkos Mikki nyt tietonen tästä tapahtumasta? Sillä taitaa olla tietämyskone rikki kun ei oo täälä näkynny...
|
Lainaus:
Niinpä. olen miestä yrittänyt kiinni useiita kertoja, ja viimeks tänään yv:nä ja puhelimella.. ja todennut kuinka todella tärkeä tämä olisi kaikkien kannalta, että tämä onnistuisi. toivon yhä lujasti että hän ottaisi yhteyttä. yxi käsiteltävä asia on ulkopuolisten AKK:n kanssa kilpailuja tekevien autourheiluseurojen käyttö kilapilun pääjärjestäjinä... puuumaskalta sain hyvän kisan järjestelyyn liittyvän muistion, jota pumiska 98% varmuudella ois tulosssa kertomaan(siis ja millä nopeudella (kts 2 ekaa viestiä. Mun aloitus viesti on ilmestynyt palstalle muutama sekuntti puumiskan vastauksen jälkeen WWWWAU) Siis paikalla on potenttiaalinen apparan kisan järjestäjä) ja ainaski mä,,,, muista en viel tie. mutta helvetisti yritän saada jotain kasaan. ja on mulle muutamia puhe elimellä ilmoottautunu, mutta niinkun jo pyysin niin ilmootukset tänne... |
minähän voisin kanssa ilmaantua paikalle, koska jotain tarkotusta olisi myös tännepäin järkkäillä johonkin kohtaan... sopikaahan se päivä, ni ruvetaan varailemaan vapaaksi...
|
Lainaus:
Turku - Huhmari matka kesti litra konjakkii kahteen pekkaa, |
Lainaus:
|
Jättäkää ny edes osa kotimatkalle, lämmikeeksi
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kuka kestää TURKULAESSIII SELVIMPÄIN HÄ:p:p:p:D? Eiköhön tuolta turkkusesta tuu sen konjakin mukana paljon hyvää tietoa ja taitoakin... näkeehän sen noista vastaamis nopeuksistakin:p |
Päivämäärä on kyllä todella huono, mutta yritän tulla paikalle mukanani pari offista kiinnostunutta!! :eek::D
|
Varmasti löytyy tietoa ja kokemusta vaikka toisille jakaa
Lainaus:
Niin ja piti kysyä että kumpien pitää olla maistissa, kuulijoiden vai turkkulaisten??? |
Lainaus:
|
saisittekohan sen verran sitä ajatuksen kirkastajaa konehuoneeseen, että se päivämäärä lyötäis lukkoon ;)
|
Eikös se lue jo tuolla topicin alussa. Eli 30.3.
|
Niin mikäs on VARMA PÄIVÄMÄÄRÄ...:O
Tietää tarkastella kalenteria...:) |
Jep jep. Olisiko tosiaan hyvä siirtää tuonne huhtikuun ekalle viikonlopulle eli 6.4-13 tämä palaveri. Tuo päästäinen kyllä varmaan on aika monella jo buukattu täyteen. Eli pistetääs äänestäen. Hep huutoja 30.3 tai 6.4-13 päivämäärille. Äänestys päättyy 12.3-13 klo 20.
HEP 6.4-13 päivälle |
hep
|
Lainaus:
JEP HEP eiku PI tAi TÄ Ainoo onkelma on noi varatut tilat, otin tänään selvää niin ainakin tuo isompi tila on tukos 6,4. eli sit jää vain toi n 25 hengen tila. Mikki oli yhtymässä eiku yhteydessä tänään ja olis tulossa myös tuolloin 30.3 ja lupas hoitaa tilamaksut yms AKK;n kautta, jos sellasii tulis.Lisäksi olen pyytänyt paikalle paikallisen AAU:N jäseniä koskien stadion trial kisoja. he ovat lupautuneet paikalle juuri 30.3 ja tavoite heillä saada stadion trial 2013 henkilökunta kasaan tuolloin. Ite pääsisin molempina, mutta niinku ollaan jo puhuttu niin mitä myöhemmin sen kiireempi. eli multaheppi 30,3 |
no niin.
Se olis tänään äänestys päivästä. olen sopinut paikan ja ajan 30,3. klo 13--->ja niille ei käy toi 6.4. Olen sopinut että mikki on paikalla ja hän on sen varmasti luvannut ja vielä järjestelee paikkakustannuksia kokoon akk:lta. olen sopinut mahdollisen ahveniston kisan järjestäjän kanssa ja heiltä tulee 2 edustajaa tuolloin 30.3 paikalle(sovittu jo ennen tämän tropiikin aloitusta samoin kun tilakin) Tähän palaveriin haluttaisiin 1-5 hlö/mahdollinen järjestelijä porukka. offroad trial kilpailijoita(ainakin em kisailijat)muille ja muutenkin tapahtumaan pääsemättömille varmasti infotaan heti palaverin jälkeen. sekä mahdollisia toimitsijoita,joita kiinnostaa tuo päätoimitsijankoulutus/lisenssi. SIIS HUOM!! Tästä kaivataan tilaisuutta,jossa ei sata tai tuhat äijää huuda pääpunaisena,,, vaan puheet on alustettu ja niihin kommentoidaan kilpailun järjestävää seuraa riittää edustamaan yksikin henkilö, jos kaveria ei millään saa mukaan TÄMÄ HUOM seurat joilla ajopäivä tai muu tapahtuma tai perheelliset reissussa. kai aina yksi löytyy? Aiheet 30.3.2013. Säännöt joilla ajetaan- kauteen n 1,5 kk --jossain päin eurooppaa kausi avataan jo... Päätoimitsija koulutuksen tarve... Mikille kättäpidempää,jota sitten alkaa järjesteleen(tai kuka nyt alottaakaan) Ahvenistonkisan Pääjärjestäjäseuran esittely: yhteistyö avunanto sopimus; kisapäivämäärät(on ehotettu jopa 2 päiväistä kisaa ,tästä puhetta palaverissa ei täällä) ja kilpailun aloituspalaverin sopiminen(mahdollisesti heti tämän kokouksen perään) Mahdollisesti muitakin aiheita Tilaisuus juonnetaan, puheenvuorot jaetaan ja asiassa pysytään. Tavoite on, että tämän palaverin jälkeen meillä on pohja vuosiksi eteenpäin. Minulle tosiaan sopii muuten se 6,4, mutta tilan puute vaivaa ja kaikki oon sopinut tohon pääsiäiseen. JOTEN NYT NIITÄ HEP HUUTOJA SIIS : HEP=YKSI TULIJA 30.3.2013 HÄMEENLINNAAN KLO 13.00 tulijat nimeän nimimerkeillä tai jos pistätte nimen niin nimellä(kun en kaikkia tunne nimimerkin takaa) OLEN NÄÄS KELTANOKKA vasta liki 6v takana. jOS EI TULIJOITA EI PALAVERIA JA SITTEN OLLAAN ILMAN. Päivitän listaa viestiin nro 2.( iltaisin olen tämän viikon sairaalassa) |
Tulossa 30.3-13 kun on vaivaa nähty. Eli HEP.
|
Tämä merkattu kalenteriin..;)
|
Kokemusta ja näkökantoja
Kaippa sinne yksi eläkeläinenkin mahtuu eli Espoosta hep :) Siis la 30.3.2013
|
no niihän se osui, että meille ei nyt käykkään tuo 30.3 vaan yritetään tulla sit 6.4.
mutta kyllähän nää asiat sieltä julkistetaan... |
Lainaus:
|
Juu eli 30.3 on tämä palaveri siis ja Tero ilmoittelee tarkan paikan ja ajan että halukkaat pääsevät paikalle.
|
niin ja siis nyt sellainen tilanne, että offroad väestä vähemmän innokkaita, kun ahveniston kisan mahdollisesta järjestäjä seurasta. He ovat kaikki yhestä seurasta ja ovat kauhuissaan siitä, että uskaltaako offareiden kanssa edes kilpailua järjestää. Tämä viestiketju ja kutsuhan oli vain ja ainoastaan kaikille suomen offroad harrastajille, joista siis 8 haluaa olla järjestämässä/olla mukana luomassa kautta 2013... vaikka päivä on vaikea...(itsekin perheellinen 3 lasta,vaimo, ja ad hd koira, sekä niskarangan vamma ja aivorungon ja aivojen etuosan vamma), joten kyllä MEILLÄ kaikilla varmaan menoja on ja kaikille sopivaa päivää on mahdoton sopia, joten jos et itse pääse niin kysykää jotakuta muuta puolestanne...
Niinkuin kisojen järjestelyissäkin, niin nytkin mukaan on ilmoittautunut lähinnä turkulaisia,,, ja heidän kisoissaan touhuavia henkilöitä, eiks ny ketään muuta vaan kiinnosta??? ja ennenkö vastaatte ja haukutte tämän viestin ja allekirjoittaneen niin miettikäähän syvällä itsessänne tai porukassanne, että voisiko joku meitä edustaa... Vaikka kisan järjestely ei ole tähtitiedettä, niin omat niksinsä siinäkin on!!! (n 15 v ratakisoja järkänneenä), jotain asiasta tietäen. Lisäksi varmaan tuoreet tiedot säännöistä kiinnostaa kaikkia... Revitään Mikistä IHAN kaikki tieto irti... sen takiahan Mikki on meidän edustaja, ja sen takia hän lupasi EHDOTTOMASTI olla mukana. T:Tero S aivovamma klinikalta |
Jep
olen ilmoittanut väkimäärän ja nyt ravinteli uhkaa siirtää meidät pienempään tilaan, joten jos olet tulossa ilmoita pian,sillä ravinteli anto viikon puoleenväliin aikaa ilmoittaa jos väki lisääntyy. sitten on voi voi jos ei mahdu sisään palaveriin |
turuust tullee meirän kyyril
Jarski Reima Jyrki on kuski ny ainaski |
Lainaus:
|
Mahtaa olla suosittu paikka kun jo nyt pitää lopullinen määrä vahvistaa
Lainaus:
|
Vielä mahtuu mukaan
Tähänkin palaveriin mahtuu varmaan vielä jos kiinnostusta OffiTrialin kehittämiseen ja lajin eteenpäinviemiseen on. :) Ei muuta kun ilmoittautumisia Tero77:lle.
|
Joko olis sijaintipaikasta jotain koordinaatteja tai vaikka paikka ja osoite? ;)
|
Ja täältä Luumäeltäkin on muutama kahjo tulossa, soittelinkii jo Terolle.
|
juu, ja meiltäkin pari yrittää päästä paikalle...
|
Osoite siis Katajiston tie 1 Hämeenlinna. Eli Hämeenlinnan hätilästä kohti aulangontie, sitä niin pitkälle että vasemmalla puolen aulangon hotelli ja Sen jälkeen toinen vasemmalla on KATAJISTONTIE. Kievari tulee vastaan pian tien vasemmallapuolen... TERVETULOA KAIKKI PAIKALLE
|
Lainaus:
|
Aika: 30.3.2013 KLO 13.00
Lainaus:
http://maps.google.fi/maps?q=Katajis...linna&t=h&z=15 |
|
no perskules
Lainaus:
ja pippalot alkaa klo 13.00,26 eli 26 sekunttii yli yks laulantai hik phäivänä:D |
No vielä kerkeis mukaan luomaan muutakin kuin lunta...
|
Tehkäähän viisaita päätöksiä
|
No onks mitään uutisia:confused:
|
Lainaus:
PALJON ONNEA JYRKI TURUUST SYNTTÄRIN JOHOST JA KOITAHAN JAKSAA KUSKIN PAIKALLA.(Takapenkil reima,puumiska,sekä konjakit) Taitaa olla oikeinkin soiva kotimatka...(pysykö rekkari kii) |
Siis kirjootellaan erityisen viisaat päätökset ensin puhtaaks ja julkastaan sit het kohta.MIKKI mut raotan vähän : uusien UNI autojen Ahveniston stadionmetalliputkea TARE vahvuudelta saa kaventaa suhteessa mutta ei SIRP naimisissa kypärällä elokuussa luumäellä OFFIDIRTY Mikkelin miehillä 50x2mm tai krapula kromoputki seinäntakana...TERO77 tai mitä se nyt oli YMS
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tosi fiksulta kuulostaa tämä trial suunnittelu, onko seuraavat kisat känniajoa?
|
No niin
Nyt on tapahtuman sihteerikkö kirjannut asiat ja lähettänyt tiedostona Puumalaiselle tsekattavaksi ja lisättäväksi tänne(kun ei minulta tuo liite tiedostojen lisääminen tänne oikein onnistu). Niin kauan on kivaa asioita järjestää kun on kivaa, mutta kännissä ei ajeta. |
Johan alkoi tulemaan muutakin tekstiä kuin hik, kiitos.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kommentoikaa ja kyselkää. OFFROAD TRIAL 2013 KAUDEN SUUNNITTELUPALAVERI Aika: 30.3.2013 Paikka: Aulangon kievari Hämeenlinnan Aulangolla Läsnä: 1. Tero Suomalainen 2. Mikki Listala 3. Jarski Puumalainen 4. Jykä Lähde 5. Tarmo Sinisalo 6. Pete Simelius 7. byro 8. Thomas Nyholm 9. Reima Kirsiaho 10. Jormalainen 11. uni 12. Aaapeli 13. Arska Paikalla edustettuna siis: Mad Mooce rasing Tapua Turku Raisio uusi HC = Harbor Cruisers Raision Ua Montenegro Off Road Club Luu Ua Tapahtuma aloitettiin Tero Suomalaisen Tervetuloa toivotuksella ja toteamuksella, että jos Stadion trial saadaan järjestettyä ,olemme nyt iltajuhlan pitopaikassa. Mikki aloitti käymällä läpi rungon jonka pohjalta palaveri viedään läpi Todettiin Kauden toteutuvat tapahtuma ja keskusteltiin Ahveniston stadion trial tapahtumasta Toteutuvat kilpailut: ¤ Raision kalliolla 18.5.2013 ¤ Raision kalliolla 15.6.2013 ¤ Luumäen rata-alue 24.8.2013 ¤ Stadion trial Lokakuu alku ¤ Ruotsin nordic trial 8-9.6.2013 ¤ Eurotrial Italia 3-4.8.2013 Nordictrial:n lähdössä Proto: Tumppi, Haavisto, Reiska, Aapeli ainakin Pro modi: Tare ainakin, Opa&Jarski Stanu: ? modi: Eurotrial:n lähdössä Proto: Tumppi, Reiska ainakin ja tais Aapelikin ainakin meinata Pro modi: Tare miettii vielä Säännöt: Säännöt on julkaistu ja suomennos mahdollisimman pian. Muutoksista keskusteltiin seuraavaa: Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM! Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm. Promodin kori säännöt: Pro modi auton tulee muistuttaa selvästi sarjavalmisteista ajoneuvoa, esim. ”rantakirppu” käy Pro modin koria voi kaventaa samassa suhteessa pituuteen nähden. Muistaen kuitenkin, että korin tulee…? sijaita sääntöjen mukaisesti, kuva eurotrial säänöissä. Yleisesti: Neste säiliöt ,putket ja letkut eivät saa sijaita ohjaamossa. Ohjaamon läpi kulkevat putket ja letkut suojattava! Syylärit yms eristettävä ohjaamosta seinällä esim polykarbonaatti levy => Mikki huomautti että valvonta tulee olemaa erityisen tiukkaa kv kisoissa. Käsijarru = hätäjarru Säännöt ovat nyt voimassa yhden vuoden, joten v 2014 on odotettavissa vielä jonkinlaisia viilauksia. Tämän jälkeen sääntöjen tulisi olla voimassa vähintään 3 v kerrallaan. Suomessa tulevaisuudessa kaksi sääntö/trial palaveria, joissa käydään läpi uudet sääntöasiat sekä asiat joita edustajamme vievät eteenpäin kv kokouksiin. Säännöt tulisi olla valmiina ainakin 1 v ennen kilpailukautta. Kilpailun järjestämisiin ei ole tulossa muutoksia Huom! Italian eurotrialiin matkaavat Mikki varoitti yli tarkasta katsastuksesta. Ehdotettiin että v 2013 kisoissa olisi ns vakio johtotiimi. Työhön ilmoittautui Katsastus: Uni Kilpailun johto: Arska, mikki Jaksotuomari: Mikki Ja muita nimiä tehtäviin joita tarkastetaan ennen julkaisua. Mikki Järjestää heti jaksotuomarikoulutusta kunhan hänelle ilmoitetaan aika ja paikka, sekä osallistujien määrä Seuraava trial palaveri 2.11.2013 myöhemmin ilmoitetussa paikassa. Päädyttiin järjestämään erillinen trial cup, johon ilmoittaudutaan kauden ensimmäisessä kilpailussa Raision kallioilla Cup:n ilmoittautuminen maksaa 50 €, joka maksetaan käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä. Viimeisen kilpailun (toivottavasti stadion trial kauden lopetuspirskeissä) jaetaan cup palkinnot. Kilpailujen ilmoittautumismaksuksi sovittiin kaudelle 2013, 60€/ kilpailu, maksuhan on laahannut perässä jo vuosia ja kilpailujen budjetti on usein jäänyt miinusmerkkiseksi. Ahveniston Stadion trial: Mahdollisesti AAU ry järjestää. Tero Suomalainen yhteyshenkilönä AAU:N ja offilaisten välillä. Tarvitaan: Katsastuspäälikkö, johon uni lupautui Yksi kilpailunjohtaja, joka toimii lähinnä yhteyshenkilönä kilpailijoihin: Arska/Mikki Sihteeri: Vapaaehtoista kaivataan. Lähinnä henkilö, joka tuntee offarit Ratamestari: Ehdokkaita käydään läpi Rata team: Kuiviksen Hanski on aiemmin lupaillut jos kalustoa, tukea ja henkilökuntaa riittää Mmr ry ei Seurana lupaudu, mutta yksittäisiä henkilöitä voi kysyä mukaan. Yhteydenpito mmr:n pidetään Jamen kautta Radan pystytykseen halutaan vähintään 2 päivää ja purkuunkin ainakin yksi. Tämä varmasti järjestyy pää vastuun kisasta ottavan seuran ja radan haltijan yhteistyö sopimuksen kautta. Kilpailun mitta 1 pv. Vaikka oli ehdotettu jopa 2 pv kisaa, katsotaan järkeväksi kumminkin pidättäytyä yhdessä päivässä. Koko kaudelle haetaan yhteistyö kumppania, jotta kauden kilpailut saisivat mahdollisimman suuren mainos kamppanjan Tarkoitus painattaa, ohjelma lehtinen sponsorin mainoksilla ja kilpailu paikka/pvm ilmoilla (joten jos jollain on kilpailua tarkoitus järjestää, niin mahdollisimman nopeasti tieto Tero Suomalaiselle tsuomalainen77@gmail.com tai p: 0400 975 496). Panderolli koko kauden kisoista ja huomattava juliste arsenaali sekä autoihin sponsorin nimi ja numerotarra. Myös kilpailun nimeen tulee mahduttaa pää sponsorin nimi Lopuksi hoidimme palaverin kustannukset omista pusseistamme kolehti periaatteella, kiitimme kumarsimme ja loppu keskustelun perusteella väki tuntui erityisen tyytyväisiltä. |
Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm. TÄMÄ ON SIIS VAHVASTI SUOSITELTU KOKO JA MATERIAALI EUROTRIAL SÄÄNNÖISSÄ. ELI VARMAAN TULEVAISUUDESSA AINOA VAIHTOEHTO... Siksi suositellaan jo nyt käytettäväksi. Näin lukee sääntökirjassa tällä hetkellä: Pää ja sivukaarien materiaalin minimimitat ovat, saumattomalla putkella joko 45x2,5mm tai 50x2,0mm, mikäli käytetään saumallista materiaalia, tulee materiaalin minimimitat olla vähintään 45x3,2. Muissa putkissa sallitaan saumattomana vähintään 38x2,5mm tai 40x2,0mm tai saumallisena 42x3,2mm. Eli tässä kohtaa tulemme ongelmaan Eurotrial sääntöjen myöhäisestä julkaisusta... Ylhäällä mainittu teksti siis koskee oikeastaan niitä autoja, joissa ei ole vielä katsastuskorttia ja aikovat ajaa ulkomailla. Tosin sielläkin mielestäni pitäisi saada ajaa autolla jossa on suomen säännön mukaiset kaaret, vaikkakin ne on saumallista putkea. Olisko kellään vielä paperiversioo viime vuoden eurotrial säännöstä, oliko siellä mainintaa saumallisesta putkesta??? Nythän netissä on vain viimeisin versio. |
Onks kromoputkille kans samat mitta vaatimukset, kuin saumattomille rauta putkille?
|
Eikait kromoa ole mainittu mittojenkaan puolesta säännöissä. Ainoastaan suosituksena mainitaan että kaaret tehtäisiin "unalloyed carbon steel" eli ei kromosta.
Mites nämä kaaret käytännössä menee? Suomessa saa ulkomaalainen ajaa jos on hänen kotimaassaan hyväksytyt kaaret? Ulkomaalainen saa ajaa jos eurotrial-hyväksytyt kaaret? Suomalainen ei saa ajaa eurotrialissa suomessa hyväksytyillä kaarilla? Saako suomalainen ajaa suomessa eurotrial-hyväksytyillä kaarilla, jotka eivät ole suomisääntöjen mukaiset? |
No ongelmahan ilmeni siinä, kun ET-säännöis lukee vaan "steel tube", kun siitä ilmeisesti puuttuu sanoja...
En nyt alkais väkästää heti ens hätää CroMo kaaria autoon. ET-sääntöihin piti tulla samat FIA pohjaiset kaari säännöt kun meilläkin on AKK kirjassa, mutta perseelleen meni taas. Näin mä olen siis antanut itselleni ymmärtää, eli tuohon Baxxterin kysymykseen on aika vaikea vastata juuri nyt. Itse meinasin kyllä autot katsastaa niillä säännöillä mitä meidän kirja antaa, se kun nyt on kuitenkin korkein elin meillä, ja myöskin mun lisenssin myöntäjä. |
Lainaus:
|
Kuuteenkymppiin siinä päädyttiin
Lainaus:
|
viime vuonna mun auto hylättiin katsastuksessa kun kattoputki oli akk-säännön kuvan 253-23 mukainen
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127017 eurotrial säännöt vaatii vinotuet http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127018 asia korjattiin leikkaamalla vanhaputki pois ja hitsuuttelemalla vinoputki paikalleen näin oli vähemmän hitsattavaa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127019 akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14. tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127016 + http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127020 |
Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.
|
Lainaus:
Valikoin sitten väärän materiaalin putkeen... :( No pitää vissiin harjoitella ensin niin paljon että menee kaaret uusiksi... :D |
Lainaus:
AP ja minä kiitetään..;) |
Löysin mä sen diagonaalikuvan FIA sivultakin ja siihen liittyvän tekstin. Kunhan Tommy lähettää mulle sen Lassen yhteystiedot niin laitan sille kysymyksii meneen...
|
Lainaus:
no niihän se juttu oli ja taishan joku ehottaa tota 70 lierooki, mutta sitte kompuramissinä 60€. :p |
1 Liiteet
Lainaus:
|
Jatkanko tänne näitä kaari kysymyksiä??? Vai?
Eli piirtelin tuollaiset pari kuvaa ja varmistan nyt vielä, että tulkitsenko mitoitus tapaa oikein. Pinkillä piirrettyä putkeahan ei tarvitse, mikäli A-mitta on 200mm tai alle...eikö? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127973 Mutta jos haluaa hiukan ulkonäkö "linjaa" etukaareen, niin eikös se onnistu niinkuin tuolla tavalla, eli etukaaren alaosa ei lähdekkään kohtisuoraan ylös, vaan seuraa "korin" linjaa takaviistoon. Mutkan kohdalla A-mitta on sen 200mm tai alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127974 |
No tässä hetkel sun aivoituksia miettineenä sanoisin että myös kuvassa 3 oleva malli tarvii tuen, koska nimen omaan B:llä merkitty mitta ylittää sen 200mm. Siksi esim. Tumpin autos on vaan suora putki joka lähtee viistoon taakse= ei yhtää taivutusta joka aiheuttaa tuon mittaamisen tarpeen...
Näin minä siis tulkitsisin kirjaa. Muihin aiempiin kysymyksiin en ole puuttunut koska en ole saanut vielä Eurotrial komissiolta vastausta kaikkiin kysymyksiini. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lisäksi sääntöihin tulee lisäys kattopellin minimi mitasta (A - B kaarien välinen sisämitta) tulee olemaan 55cm kuten FIA:n kirja jo antaa ohjeeksi. Tämä sen takia, koska on jo yksipaikkaisia protoja kisoissa jossa kuljettaja juuru ja juuri pysyy kaarien (korin) sisäpuolella Lainaus:
|
Eli siis A mitta mitataan aina kohtisuorasti, eikä siis putken keskilinjan mittojen mukaan??? Kun noista AKK kirjan kuvista ei oikein selvinnyt, että mitataanko putken keskilinjaa vai ei.
|
Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa :) Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.
|
Lainaus:
|
Kysellääs lisää
Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet ;) Tietää vaan tulevaisuuden varalle ;) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128657 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128658 |
Onhan tuossa jeepin maski :) joten tunnistettavissa on. Laita vaan tuommoiset kyljet.
Tuolla on Turun seutu ajelua topicissa Opan autosta ihan videota ja on sekin kelvollinen. |
No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii :) Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto :)
|
Lainaus:
|
Eurotrialsäännöissä sanotaan että ajoneuvo tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi,eli jos tuota italialaisten promodia katsoo muusta suunnasta kuin edestäpäin niin... ja edestäkin päin siinä ja siinä.Ymmärrän hyvin että niitä jotka ovat autonsa rakentaneet tunnontarkasti sääntöjen mukaan, jurppii syvästi tuollaiset suurpiirteisesti sinnepäin tehdyt ratkaisut.
Mutta siitäkin huolimatta minun suositukseni olisi että suomalaiset pitävät promodinsa siinä ulkoasussa kuin tähänkin asti,koska jos niitä aletaan muokkaamaan tuon kuvan esittämään suuntaan niin siinä kasvaa taasen se riski että joku muu käy nillittämään asiasta jne. Tämä näyttää valitettavasti olevan loputon suo johon ei kaikista yrityksistä huolimatta tunnuta saavan sataprosenttisen selkeää rajanvetoa mutta toivottavasti tähän joskus saadaan lopullinen ja selkeä ratkaisu niin voidaan keskittyä olennaisimpaan. |
Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä:confused::confused::confused::confused:
Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks. Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin. |
Lainaus:
3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline. |
niin onhan tuosta hiukan vaikea kylkilinjasta tunnistaa Willys MB mikä mulla tulee siitä mieleen maskin mukaan.
no eipä sitä suzukia varmaan monikaan munkaan autosta tunnista jos ei ole yhtään perillä suzukin mallista Lainaus:
Lainaus:
ja takaosasta leveemmälle tulevat helmaputket vielä auttaa vääristystä Lainaus:
helpoimmalla pääsee kun laittaa alkuperäiset merkit ja mallimerkit autoon Laitetaas 2010 Ruotsista EM kisoista parit kuvat Pro-Modi koreista niin itse asiassa eihän tossa pitäis olla mitään kori ongelmaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65893 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65647 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65642 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65641 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65650 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65651 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65652 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65645 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65634 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65635 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65638 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65639 |
Tätä Suomen "rytmiryhmä" juuri kysyi syksyn kokouksessa ja asiaahan käsiteltiin ja vastaus oli:
- kori tulee olla sarjatuotanto kori, eli esim. rantakirpun kori on selkeästi kori, vaikka se ei kuulu AUTONVALMISTAJAN mallisarjaan. Valmistusmäärää ei ole rajattu mitenkään, eli 1kpl riittää!? - JOS KORIA MUOKATAAN tulee sen mittasuhteet säilyttää, eli joko suurennetaan tai pienennetään. - AUTO tulee olla selkeästi tunnistettava, eli pelkkä Jeep:n maski ei riitä. Mutta ajoneuvo ei saa muistuttaa työkone/traktoria (kuten nämä kuvissa olevat laitteet ovat). Ohjeistukseksi sovittiin, jotta etupää olisi alkuperäistä sopivalla mittasuhteilla ja takaosa olisi vapaampaa rakennettavaa (noissa kyllä sitä kohtaa on toteutettu!!!) Ja tämähän jäi tämän vuoden sääntökirjasta muuten muuttamatta.... Älkää kysykö miksi, koska tekijä ei asiaan ole mitenkään vastannut! Eli laita uusi nokka kiinni ja jätä se vanha takaosa paikalleen, niin hyvin kelpaa. Jos haluat suoraa plootua taakse, otetaan Lasseen ajoissa yhteys, jotta saadaan asia selkeäksi. |
kuvat tukee käsitystä,lähestulkoon kaikki maasturit on jeeppejä
|
Lainaus:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna...blaablaablaa... viitaten sääntökohtaan 3.7.2.2 Body The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Eli lyhyesti korin tulee näyttää autolta;konepelti,etulokarit korin kyljet ja takalokarit pitää olla,materiaali valinnainen.Keulassa pitää olla maski tai muu ulkonäöllisesti tunnistettava keulapala tai valot. Kuitenkin eurotrialsääntöjen promodified-osassa 3.7.1 General information sanotaan heti toisella rivillä "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle". Ajoneuvon tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi.Tämän lähetin vastaukseksi hänen kommenttiinsa,vastausta odotellaan... Onko vika minun lukemisen ymmärtämisessäni vai missä ? |
Lainaus:
Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää, mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön. Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!! eikä ne muuttuis joka vuosi!! |
Tunnistettava sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi
Lainaus:
3.7.1 General information Vehicles should have 2 axles and 4wd. The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle. The construction of the chassis is free. Use of equipment that are not written in this rules and that will make the vehicle more competitive is forbidden. Only diesel or ordinary petrol is allowed as fuel. Beyond this the following regulations apply: 3.7.2 Frame/body 3.7.2.1 Frame/chassie/wheelbase Optional. 3.7.2.2 Body The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Laitteen pitäisi siis olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajo-/kulkuneuvoksi :) mutta tulkinta sanalle, vehicles, varmaan on aika väljää mikäli noista Italian kuvista jotakin voisi päätellä :rolleyes: Kulkuneuvoja ne tosin selkeästi ovat, mutta sarjavalmisteisiksi "autoiksi" niitä ei välttämättä tunnista! Tosin, jos tarkkoja ollaan, ei säännöissäkään enää siis puhuta autosta! |
Vastaus on saatu,kohdasta 3.7.1 General information tullaan poistamaan lause "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle".
Ko. lause vaan on jostain syystä jäänyt roikkumaan sääntökirjaan. Eli vastaisuudessa eletään seuraavan sääntökohdan mukaan. 3.7.2.2 Body The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Tämän mukaan kaikki aiemmin kuvissa nähdyt autot ovat hyväksyttyjä. Ja ei muuta kuin pilkkomaan...:D |
Mikin kanssa eilen jutellessa, niin komitean mukaan sarjavalmisteiseksi lasketaan kori jota on valmistettu 1kpl, eli omarakenteinen korikin siis käy!
Tällä pohjalla kuulema hyväksytty myös rantakirpun kori. no mutta täähän tekee vaan vapaampaa auton rakentelua. edit Örkki sen jo tossa laittoikin.. eli turhaan vaihdan pintapellit autoon kun oisin vaan voinu leikellä ne pois.. ;) Hyvä että asiat selvenee pikku hiljaa, tosin aika vaikee on saada säännöistä selkoa jos ne on kirjoitettu erilailla miten kokouksessa sovittu???? |
Siis häh....1 autokin riittää siis, jos on 1 kori valmistettu....eihän tossa oo mitään järkee...siis meidän vanhan Alfaster esim kelpaa kans pro-modiin ilman takaohjaustaan noin niinku äkkiä ajatellen?
Eli tulevalla Rover pohjaisella kotterollanikin voi ajaa pro-modissa ihan minkä näköisillä koripelleillä vaan, kunhan levikkeet on kohdallaan.....niinkö?? Kun niitähän on sen tullessa valmiiks valmistettu sit se vaadittu 1 kappale. Eli kaikki autot kelpaa pro modiin jatkossa, kunhan on levikkeet ja konepelti:confused::confused::confused: Eli joku tällainenkin kelpaa nykyään pro-modiin, kunhan vaan se levike määräys täyttyy....niinkö?? Mites se pykälä nyt menikään:rolleyes: http://www.pirate4x4.com/forum/attac...y-imgp0275.jpg |
Tai joku tollainenko kanssa käy jatkossa pro-modiin???:
http://www.wildcatforums.net/forum/a...oday-image.jpg |
Lainaus:
Alfaster varmaan kelpaisi kanssa juu, jos konepelti ja lokasuojat löytyy. Hienoa että säännöt muuttuu koko ajan tai siis tässä tapauksessa jäänyt virheellistä tietoa sääntöihin. No toivottavasti nyt saataisiin nämä säännöt jäämään useammaksi vuodeksi. Laikkakoneet laulamaan :) |
Soittelin Tommylle Norjaan ja tosiaan omavalmisteiset korit käy. Se sarjavalmisteeseen viittaava sana pitäis olla jo pois säännöistä, mutta ilmeisesti joku puhtaaks kirjoitus virhe.....jotenki mulle jäi se kuva, että jo viime kesänä kyseinen sana olis pitäny olla pois säännöistä.
Eli semmoinen mielikuva jäi, että kunhan sääntöjen dimensions 3.7.2.3. osuudessa asetetut määritelmät täyttyy, niin sitten riittää millainen "kori" vaan. Kori olis tarkoitus kuulemma muistuttaa autoa......sanoin, että aika "ohut viiva" tuollainen, kun autoja ja suunnittelijoita on pirun monta:D Mutta edelleen painmotti, että jos korin mitat sääntöjen mukaan täyttyy, niin muuten vapaat kädet. Saas nähdä mitä alkaa kisoihin ilmestyyn;) |
3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline
The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline. ja sit tietty tää: 3.7.6.3 Wings 1/3 of the tire track (profile area) must be covered with a wing. If this is not the case, this can be achieved in form of flared wings. The wing must cover the tire from the sill and 90 degrees of the tires radius. The material of the flared wings must be made out of solid and not transparent material. |
Lainaus:
Ois siis pelkän hamekankaan saamisen uhalla(siis masille) aika helppo saada toi tipikin pro modeihin.... eiköhän ruveta jäykisteleen noita takaohjauksia... Tai sit ei... On tää vaan niin pirun kivaa tää selkeä sääntö HELVETTI...:eek: (kuinkakohan... rupeiskohan tumppikin valtaan pro modien rivejä???) |
| Sivu luotu: 21:07 (GMT +2). |