Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   MÖRÖN AUTO,(samurain hierontaa). (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107353)

Pajares 14.02.2013 12:16

MÖRÖN AUTO,(samurain hierontaa).
 
1 Liiteet
Tollainen tuli hommattua,Kiitos salon suuntaan siitä.

JO TEHTYÄ TULLESSAAN MULLE <-2013
-31" insat
-Välitetty jakis
-takana lukko(lockrighti)
-3"calminin jouset iskarit
-tiputtava sektorivarsi
-vinssiä,palkkihelmaa ja omatuotanto puskurit=)

TULEVAT HOMMAT(2013-->)
-ruiskutus(hommattu,ei tehty)(ennen talvea) TEHTY
-safariteline/kattovalojen suojat+pikaliittimet valoille(ennen talvea) TEHTY
-jämptit kevyet penkit(ennen talvea) TEHTY
-hilux/lj:n akselit ja lukot kumpaankin päähän ja kaikki siihen liittyvä(talvi 2013)/omien akseleiden vahvistaminen jollain kaupallisella tavaralla HILUX AKSELIT TEHTY JA LEIMATTU
-33"x10.5"-12.5"x15,special track kuviolla melkovarmaan(talvi 2013) TEHTY
-turhia rautoja ja painoa vähän syynäillä(joskus) TEHTY OSITTAIN
-Jousien kääntö TEHTY
-Vahvemmat kardaanit TEHTY LJ+HILUX MIX.
-Joustoa lisää TEHTY joustaa Tynnyrin nurkkaansa
-jakiksen rautojen vahvistaminen TEHTY

2014/2015
-High steer/vahvemmat tankot TEHTY
-Akut konttiin TEHTY Siirretty etupenkin alle
-Muutoskatsastus TEHTY
-6.5 sarja jakikseen TEHTY
-Tehoa lisää/toinen kone ON LISÄÄ+TOINEN KONE HOMMATTU
-Ylimaalaus PAIKKAMAALATTU
-ulkopuoliset kaaret TEHTY
-isommat gummit JEP 37"

2016

-PAinojaukauma paremmaksi(akut+komp. siirretty )(takavinssi heivattu mäkeen käytönpuutteen vuoksi)TEHTY
-Uus naru vinssiin TEHTY
-Pc takalaseihin (tilattu) TULLUT
-Maalaus TEHTY
-Konepuolta jne.
-Runkon tulppaus+puh+maalaus 2018-->
-Irrotettava kova katto TEHTY
-UUvet nakit TEHTY
-uuvet turvakaaret TEHTY
-Puol ovet+kontin luukku TEHTY
-Jotain hassua mitä mieleen tulee(jos päänsisäinen toiminta käy oikein villinä)

2017/2018
-Jakolaatikon tuenta vahvemmaksi+puslatyylinen ratkaisu runkoon 4kpl
-Runkon tulppaus+puh+maalaus
-Painoa pois(iso tankki pois,Takalattia+kaikki pyöränkaaret+kojetaulu alumiinista/kojetaulun raudat) ALOITETTU
-39.5" ON (vaatii tilaa pyöriäkseen kts. yllä)
-Rakentaa varamoottori+hommata voimansiirron osia
-Vahvemmat murrokset HOMMATTU 30-spline chromo setti tikkuineen
-Parissa kilpailussa käydä kokeilemassa

Pajares 14.02.2013 12:24

5 Liiteet
TOLLASTA TULI JO TOUHUTTUA
(isompi akku ja putsari tuli siirrettyä toiselle puolelle)
-maadoitukset tuli myös tehtyä kunnolla
-pari paikkaa
-työvalot
4xeteen 26w(2xsuppeella kuviolla 2xleveellä
4xtaakse17w(2xsuppeeta ja 2x leveää)

Pajares 14.02.2013 12:28

Ja toi on kuulemma se auto millä muumipeikon mörkö ajais jos se ajais autolla,kuultuna siskonpojan suusta ikää 5venttiiliä:D

Nuhapumppu 14.02.2013 12:49

Kannattaa tehdä nuo tractionbarit kerta on nostettu 3",ainakin kaverilla on 3" calminin alustalla jo melko paljon axlewrappia havaittavissa ja samalla saa pompottamisen pois. Akseliputkeen joutuu vaan tekemään vahvikkeen siihen kohtaan mihin tractionbar tulee kiinni.

karvanoppa 14.02.2013 16:07

Kannattaa harkita pienempää pakoputkea, häviää alaväännöt noin isolla putkella.

http://www.martelius.com/?type=0&id=5

ja traction bar suositeltava jollei pakollinen suzukissa jotta norrat kestää vääntöä.

Pajares 14.02.2013 16:55

Joo tosiaan perä pompottaa ikävästi jos on vähän jotain "höttösempää" renkuloiden alla kun pakilla sutkuttaa,Eli niiden teko kesäksi ihan must juttuna!
JA tohon pakoputken hurjiin tuumalukuihin:D sen verran että vaimentimen jälkeinen osa pidetään maltillisena olikohan se putki tallissa jotain 1 3/4"
ja alkukäyrältä 2" pöntölle saakka(sitä pakosarjan tekoa ajatellen)!

Pajares 15.02.2013 11:52

7 Liiteet
Tossa pari kuvaa vaimennuksista,ennen sitä tuli vielä vähän hitsailtua ja peltiä suojaamaan vedettiin hammerblastia(kesällä pohjanpuolelta kevyt h.puhallus ja suojaukset kuntoon)!
-etuperän suojaa aloiteltu(eiks ton voi hitsailla maltillisilla saumoilla kiinni ihan tollasenaan,öljyt pois vai?)
-vetokoukun rautoja hommailtu
-riippuihin tuli maltilliset 30mm lisää(mites kun jollain on näkynyt riippujen välissä jotain tukea lattaa,putkea jne.)Mikä tän virallinen hyöty oh?

cybress 16.02.2013 14:26

Hmmm, miks musta tuntuu että kaikki Suzukit alkaa muuttua keltaisiksi :D

hiluvitkutin 16.02.2013 14:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 972220)
Tossa pari kuvaa vaimennuksista,ennen sitä tuli vielä vähän hitsailtua ja peltiä suojaamaan vedettiin hammerblastia(kesällä pohjanpuolelta kevyt h.puhallus ja suojaukset kuntoon)!
-etuperän suojaa aloiteltu(eiks ton voi hitsailla maltillisilla saumoilla kiinni ihan tollasenaan,öljyt pois vai?)
-vetokoukun rautoja hommailtu
-riippuihin tuli maltilliset 30mm lisää(mites kun jollain on näkynyt riippujen välissä jotain tukea lattaa,putkea jne.)Mikä tän virallinen hyöty oh?

riippujen tuki: jos siellä on kohtuu pitkät latat ni ne voi nyrjähtää, vaikka jos auto aika kallellaan. ja tielläkin varmaan aiheuttavat voblinkia jos pääsevät elämään...yms
kannattaa sinne jotain jäykistettä laitella.

Pajares 16.02.2013 22:26

Tosiaan itekkin mietin tota että vakauttais menoa tien päällä jos ei pääsis heiluttamaan sivuttain ihan niin paljoa:)
-pakoputki tuli tänään tehtyä(äänet on hienot ja ihan vienotkin) ja vääntökin pysyi alhaalla tallessa ja ylös tuli vetoa kyllä hivenen lisää
.-peränpanssari tuli täpättyä kiinni
-peräkoukun "peti" tuli hitsattua jo tohon takapuskuriin kiinni,Minkä vahvusta kankea tohon pitäis vetää et olis ihan laillinenkin?
-pitää ottaa huomenna muutama kuva...
Ai täh onks niit muunvärisiäkin kun keltasia:D

Pajares 17.02.2013 12:26

1 Liiteet
Silent Coat Extra Multilayer Bulkki
-Monikerrosmatto
4-kerros rakenne
-kahden butyylikerroksen välissä bitumikerros
-suojattu ohuella alumiinilla
-tarttuu omalla liimapinnallaan mihin tahansa puhtaaseen pintaan
-todella hyvä vaimennusteho
-suositellaan tasaisille ja suurille pinnoille
-ei ime vettä, ei tarvitse suojata erikseen
-maton koko 375x265 mm
-pakkauksessa 18 levyä
-yhteensä 1,8 m2
-levyn paksuus 4 mm

JA

STP Silver ( Vibroplast ) Bulkpack
Taipuu melkein mihin muotoon vaan
ei tarvitse lämmittää, huoneenlämpö riittää
tarttuu omalla liimapinnallaan mihin tahansa puhtaaseen pintaan
-hyvä vaimennusteho
-erittäin ohut, mahtuu hyvin vaikka verhoilujen alle
-ei ime vettä, ei tarvitse suojata erikseen
-maton koko 530x750 mm
-pakkauksessa 10 levyä
-yhteensä 4,0 m2
-levyn paksuus 2 mm

On muuten hiljainen peli ja painon lisäystä tuli varmaan 25kg kaikkinensa,ovet kontti,takaposket,lattia ja kojetaulun alle sen mitä sai laitettua(piikkasin noi auton omat bitumit mäkeen)
-Pitää vielä katto tehdä(aattelin että pari jäykistettä ja sit ihan paksua telttapatjaa,sen takia kun olis joutilaana 14mm keltaista jokunen neliö)

AUH 17.02.2013 19:02

Eihän vaan oo tullu jotain poppi pirssiä laiteltua? Tuli vaan mieleen kun noita vaimennuksia kattelin...

Pajares 17.02.2013 22:15

On tullut tehtyä,Pari viimeistä on kyllä vaimennettu ihan puhtaasti ajonautintoa ajatellen ja tässä suzukissa tosiaan jätettiin kaikki "pehmyt" matot laittamatta,kun tosiaan ovat arkoja vedelle!
-Mutta vaimeni siitä huolimatta todella mukavasti=)

Pajares 17.02.2013 22:48

5 Liiteet
Riiput sai tukea väliinsä ja maisteri suhautti niihin purkin kilikoli maalia..
pari kuvaa vetokoukun raudoista Tai niistä mihin se tulee kiinni(4x15mm tukea puskuriin ja keskimmäiset on tulppahitsattu tohon lätkään vielä kiinni) homma tyssäs siihen kun ei ollut oikein mitään järeetä putkea saatavilla,no laitoin siihen tollasen hinauspisteen!
-mites niitten tractioneitten kanssa,minkäköhän kokoinen nivel siinä menis(mikä tulee rungon puolelle) ja mistä niitä vois tilailla?
-ja sit tuleeko peränpuolimmaiseen kiinnitykseen puslia vai ihan vaan pulttiliitoksella(aattelin että voi rupee metelöimään jos on ihan yhtä puuta)?

Heguli 18.02.2013 18:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 973374)
-mites niitten tractioneitten kanssa,minkäköhän kokoinen nivel siinä menis(mikä tulee rungon puolelle) ja mistä niitä vois tilailla?
-ja sit tuleeko peränpuolimmaiseen kiinnitykseen puslia vai ihan vaan pulttiliitoksella(aattelin että voi rupee metelöimään jos on ihan yhtä puuta)?

Tuossa heti alussa yksi ratkaisu: http://forums.offipalsta.com/showthr...kiertorajoitin

Rungon puolelle voi soveltaa aika vapaasti, pääasia että rakenne kiertyy ja joustaa pituussuunnassa. Akselin päässä jotkut normaalit joustavat puslat.

Pajares 18.02.2013 22:58

Kiitti heGulille linkistä,Toi selvensi koko homman:)

Pajares 10.03.2013 15:40

3 Liiteet
Tossa vähän noita rautoja,Meinasin että tulis tollanen bolt on mallinen,niin ei tarveis hitsailla akseleita!(ODOTTAA PUSLIA EDELLEEN,tilasin jo kuukaus sitten tuolta ruotsin "motonetistä")aina vaan tulee uutta toimituspäivää:mad:

Ja toinen versio riipuista(ekat jäi vähän lyhyiksi,kun en älynnyt että se pituus vaikuttaa vaan puolella korkeuteen,no onhan nää varmasti vähän tukevammat samalla:))

Pajares 10.03.2013 15:45

5 Liiteet
Snorkkeli tuli tehtyä ja muutenkin huohotuksia nostettu ylemmäs
ja vähän paremmat vetolenkit eteen ja taakse...

Pajares 10.03.2013 16:07

5 Liiteet
Kone tuli haettua 1298cm3
-Kanavat tuli siistittyä,lähinnä "egr" putket veks ja kanavan alkuosasta vähän pyöreempi.
-lohko oli hyvässä kunnossa
-odottelee osia(renkaat,laakerit,kaikki stefat,vesipumppu jne.)
-kansi on oikaistavana,Paljon tosta vois ottaa siivua pois jos sinne joskus lyö astetta rajumman nokan?(vääntönokka 260")?
-Laippa pitäis mitoittaa,niin pääsis satsia tekemään..

Ja tollanen köyhänmiehen venttiilipuristin,no hoiti hommansa hyvin:)

Pajares 16.03.2013 17:22

5 Liiteet
Peltisatsia ruvettu tekemään,otin mallia netistä,olikohan se joku thorley?
-Ensiöt on sisähalkasijalta 33mm
-toisiot tulee varmaan 38mm,ois niin sopivasti jonkun 1.6 primeran 2-1 osa tallin nurkassa,mistä sais helposti tehtyä..
-Konetta pitäis alkaa niputtamaan,kunhan joutais talorempalta vaan tätäkin hieromaan vähän enemmän:)

Pajares 22.03.2013 21:45

3 Liiteet
Tollanen siitä sit tuli kuitenkin,Unohdin ton valmiin 2-1 osan ja tilasin marteliukselta muutaman käyrän lisää(on muuten nohevaa palvelua kumpikin tilaus tullut 24h sisällä tilauksesta:) )
-Yhessä kuvassa pilkottaakin seuraava pikku näpräys homma,kiva kattoo mitä niistä syntyy kun ei oo ennen tullut tehtyä tollasia:D

Pajares 06.04.2013 20:08

3 Liiteet
Taakse tuli kötösteltyä toi tractiooni:)
-Etupää pulteilla runkoon ja takapää pulteilla perämurikkaan ja pannalla vielä perän ympäri
-Puslat tuli perän puolellex2 ja etupään riippuunx1(tähän tuli myös rasvanippa),puslina toimi suzukin lehtijousien puslat:)

Etupäähän pitäis jotenkin suunnitella samanmoinen,kattelin että öljypohja on ilkeesti edessä,mut mut..

Pajares 08.04.2013 19:25

Tänään tuli aloteltua noita bedlockki kehiä.
.speksit:6mm kaikki rinkulat,34kpl m8 näin äkkiä muistellen(ei haittaa jos yhestä sattuu joskus kierre menemään,on sen verran vierekkäin)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127283
Samalla tuli köyhän miehen spaacerit,rengas tuli ulos jonkun sentin:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127282
Ja jonkun värikompinaation kun keksis vielä?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127284
Ihan testinä tein ton yhen ja katon miten pitää ilmoja(hitsisaumasta ihan kevyt hionta jäi karkeeks,luulis et rinkula puree tukevammin kiinni ja kumia aatellen reunoihin reilut pyöristykset ärrä varmaan 3mm vanteella ja 4-5mm pulttikehällä)

Pajares 08.04.2013 19:27

Ja vihdoin sain noi kuvat vähän fiksummin näkyviin,eihän siihen mennyt kuin muutama kuukausi et älysin koko jutun jujun vai älysinköhän vaan:D

Pajares 19.04.2013 16:00

Loputkin kehät tuli hitsailtua ja paineetkin pysyy sisällä:D,Samalla rengas tuli sen verran ulospäin että renkaat mahtuvat pyörimään ihan linkussakin ottamatta jouseen kiinni:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128199
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128200
snorkkeli sai kärsän
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128201
Oliskohan ihan hassu idea jos vetäis periltä,jakajalta,tankilta huohotukset tohon snorkkeli putkeen tai sit suoraan ilmanputsari koteloon?onks laatikoissa huohotuksia?missä?

Pajares 19.04.2013 16:03

Kumpi väri-idea kuulostaa paremmalta noihin vanteisiin?
1.kaikki valkosella ja mustat pultit
2.vanne mustaks ja kehä auton oranssilla ja mustia pultteja

cybress 20.04.2013 06:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 996875)
Kumpi väri-idea kuulostaa paremmalta noihin vanteisiin?
1.kaikki valkosella ja mustat pultit
2.vanne mustaks ja kehä auton oranssilla ja mustia pultteja


vaihtoehto nro:2

nii ja sama se o mihin ne huohottimet vetelee kuhan ne on tarpeeksi ylhäällä...

Pajares 03.05.2013 19:45

Jakolaatikon panssaria tuli päiviteltyä vähän ylempänä kulkevaan malliin ja talvella tehty pakosarjakin istui hienosti paikoilleen(vaikutusta on vähän paha sanoa,kun auto kärsii vienoa käyntihäikkää ja ei pysty ajeleen kun alta puolen kaasun)
Panssari 4mm optim 650 ja "päädyt" 8mm
Pari kuvaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129558
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129559
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129561
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129563
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129560

Pajares 03.05.2013 19:58

Vaihdelaatikon kannatin kumi on paskana,Muistan nähneeni jollain täällä vahvemman ratkaisun siihen lääkkeeksi:rolleyes: ei kukaan sattuisi muistamaan miten se oli toteutettu???

Pajares 05.05.2013 19:22

Käyntihäröä...
 
Suzuki päätti alkaa kiusoittelemaan,onko sille annettu liian vähän kenkää vai mistä moinen--->kun kaasarissa alkaa toinen kurkku aukeemaan auto booaaa ja röpeltää pitkän aikaa ja houkuttelemalla saa taas kiertämään???
eli pienellä kaasulla toimii hyvin ja käy tyhjääkin hyvin.
-lueskelin vanhoja topicceja jonka johdosta jo käytetty kaasari auki ja putsailtu joka ikistä pientä ilmareikää myöden
-sytkä on katottu lampulla(oli tipan vituillaan)
-tankki käytetty alhaalla(ei ollut paskaa)
-bensalinja vedetty uusiks pumpulle ja siitä eteenpäin kaasarille(oli pari märkää kohtaa niiden muovi-kiinnikkeiden alla)
-jakajan alipaine-kello vaihdettu ehjään
Millään näistä toimenpiteistä ei mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen:D
Mitä seuraavaksi?(ja tosiaan tää vika on tullut sillain salakavalasti vähitellen)

Pajares 07.05.2013 19:55

Benssiinipumppuhan siellä näyttäis olevan paskana,Vedin läpinäkyvää letkua ennen pumppua ja jälkeen pumpun ja ilmakuplaa tulee vasta pumpun jälkeen ja ihan reilusti,No toivotaan että korjaantuu pumpun vaihdolla:rolleyes:

Mutta minkä pumpun tonne sitten laittaisi,Kun matkahuollossa odottelee noutoa tollanen
weber dgav32/32 eli jonkun 1300/1600 kentin kaasari kait ja se haluaisi bensanpainetta 0,20bar
Eikös toi samurain oma pumppu lykkää sen 0,25-0,35bar eli liikaa
Toi ois paineidenpuolesta erittäin jees,mut mite kun tuotto on noin pienikö?
http://verkkokauppa.harline.com/fi/V...ainepumppu/334
Vai millasia porukka on näitten webereitten kaverina käyttänyt,paras ois tietty joku laatupumppu ja ajais paineensäätimellä paineet oikeiks!

SptV 07.05.2013 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 1003747)
Benssiinipumppuhan siellä näyttäis olevan paskana,Vedin läpinäkyvää letkua ennen pumppua ja jälkeen pumpun ja ilmakuplaa tulee vasta pumpun jälkeen ja ihan reilusti,No toivotaan että korjaantuu pumpun vaihdolla:rolleyes:

Mutta minkä pumpun tonne sitten laittaisi,Kun matkahuollossa odottelee noutoa tollanen
weber dgav32/32 eli jonkun 1300/1600 kentin kaasari kait ja se haluaisi bensanpainetta 0,20bar
Eikös toi samurain oma pumppu lykkää sen 0,25-0,35bar eli liikaa
Toi ois paineidenpuolesta erittäin jees,mut mite kun tuotto on noin pienikö?
http://verkkokauppa.harline.com/fi/V...ainepumppu/334
Vai millasia porukka on näitten webereitten kaverina käyttänyt,paras ois tietty joku laatupumppu ja ajais paineensäätimellä paineet oikeiks!

Ei se weeberi ole niin tarkka siintä paineesta, katsoo ettei ala tulvimaan. Kuplassa 32/36 dgav samanlaisella pumpulla ja rokkaa täysin.

Edit.
Omassa samuraissa samankaltaisia vikoja. Tarttee itsekkin tutkia tuota pumppua.

Pajares 18.05.2013 19:49

kaasari odottelee pumppua vielä ja sovitelaippa pitäis pykätä et käy imusarjaan toi weberi...
No tollasta tuli kuitenkin tehtyä rikkoontuneen vaihdelaatikon kumin tilalle
ihan homostelun takia laitoin vielä rasvanipankin:D
muutama kuva
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130944
ja sielläpä se lepää,Tuskin on kauheen hajooma altis enää
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130945

Pajares 11.06.2013 11:24

Kaasari säätöihin ja plenumin rakentelua
-kaasari toi 32/32 weberin dgav
-"muutaman" suutin kokeilun jälkeen ja varmaan 100km testiajoa:D
-ykkös kurkulla tyhjä.55 pää.120 seosputki 5.0 hajoitin 3.5 ja lisäilma 185
-kakkos kurkulla tyhjä. 60 pää. 130 seosputki 5.5 hajoitin 3.5 ja lisäilma 190
vetää katkeematta koko kierrosalueen läpi,Ei ryydy jyrkissä nousuissakaan ja kulutuskaan ei oo noussut:)
Putsarin letkut pitää laitella jostain paremmasta kun tosta haitariputkesta...
-pumpuksi valikoitui automotiven pumppu free tecniksiltä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132701
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132702
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132703

Pajares 15.06.2013 18:42

Joo rupes vituttaan kun noi riipukkeet rajoitti esim. puun ylitystä,Niin tollaset hampaat tuli kyhättyä ja kevennysreikää notta pysyy painot kurissa:D,ehkä se näyttääkin teknisemmältä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133091
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133092

Pajares 03.07.2013 17:32

Ohjaus-iskari tuli vaihdettua tollaseen toyotan 316 mm / 454 mm olevaan(rungon puoleista kiinnikettä piti muuttaa vähän ulommaksi),vanha oli hajonnut niin että vaimensi enää vain toiseen suuntaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133824
Vanteet sai maalia niskaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133822
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133823
Taka-iskarit pitäis vaihdella vielä ja jakis laakeroida uudelleen ja se jimnyn kardaani lyhennellä..

Pajares 09.07.2013 16:04

Kapteenin loki-kirja ulapalla tyyntä,horisontissa siintää auton käyttöönotto liikeenteen sekaan:)
jakolaatikko sai uudet laakerit ja öljyt+huohotus vedetty ylemmäs.
-Toimiikin mokoma vielä,ainut että 4wd-valo hukkui johonkin kojetaulusta,kuulakin on siellä mut ei vaan pelitä,oisko vika kuitenkin siinä liittimessä...
Huomenna pitäis iskarit vielä hakea paikkaansa taakse..

Pajares 11.07.2013 20:39

Vara konetta vähän niputettu tai oikeestaan se on sillä mallilla että tosta omasta koneesta pitäis saada nokka-akseli,ö.pumpun jalka ja öljypohja..
konehan sai uudet renkaat laakerit,hoonauksen,venttiilit hiottu eli tollanen hyvä perus remppa!
noilla tiukattiin--->swift g13b vm.89-04
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134216
maalia pintaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134215
Noi pitäis taakse tunkea ja asentoa vähän muuttaa(vanhoista poikkes kummastakin lenkit alhaalta)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134214

Pajares 12.07.2013 22:57

Iskarit tuli laiteltua,trukilla ääriliikkeet ja muutama sentti mittoihin plussaa,tohon kohtaan ne sitten istuikin nätisti
-yläkiinnitykseen tuli vielä vedettyä reilut senkkaukset,niin pääsee iskarin kiinnitys "elämään" kunnolla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134263
Hyvin ne toimi luonnossakin jos ois ollu poimuri mukana,niin ois voinut kerätä mustikka-kiisseli ainekset samalla:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134264
Parit poset vielä loppuun:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134266
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134265

fintroll 13.07.2013 14:23

Todella hieno Suzuki!

Kekkeruusi 25.07.2013 21:30

Kuinka paksua on tankin panssari?

PikkuSika 25.07.2013 22:20

Hieno suzka mut mä laittasin snorkkelin konehuoneen ulkopuolisen osan joko pakoputkesta tai jostain muusta ko tosta haitari putkesta menee oksat aika helposti läpi! :)

Pajares 25.07.2013 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 1026961)
Kuinka paksua on tankin panssari?

3mm jotain kovaa raudat tankin kiinnikkeisiin 6mm lattaa ja vahvikkeena muutama kulmapala..

Pajares 25.07.2013 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuSika (Viesti 1026983)
Hieno suzka mut mä laittasin snorkkelin konehuoneen ulkopuolisen osan joko pakoputkesta tai jostain muusta ko tosta haitari putkesta menee oksat aika helposti läpi! :)

juu se on suunnitteilla ja toi haitari on todettu ihan p.....ksi,Motonetin 2"tuuman käyrillä olis tarkoitus vedellä tai sit kakkaputkea...
-Muutenkin siihen putkeen liittää auton kaikki huohotukset,nyt jakolaatikon huohotus menee ovipilariin,niin löyhkää vähän lämmetessään:D

Pajares 14.08.2013 11:10

Tollanen ruisku-kone vm 99?tuli haettua kangasalalta harrastajalta!
johtosarjaa vähän ruksittu fiksumman oloiseksi,kaikki turha raksittu pois!
-Tosta olis tarkoitus siirtää ruisku hilut tallissa makaavaan rempattuun koneeseen,Kun seuraavaks tulee rakentelu tuokio niin sit tipauttaa pellin alle:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136268
taustalla näkyy turhat piuhat(toivon mukaan:D)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136269
Ei kellään olis ton uudemman samurain kunnollisia sähkökuvia
tollaset löytyi netistä--->
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136270
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136271
komponentit ja piuhojen värit käy kyllä yhteen(ainoa että tosta puuttuu mittarille menevien piuhojen selitykset)

Säätäjä_setä 14.08.2013 13:19

ECM tyyppi
 
Otas kuva ECM laatikon tyyppikilvestä niin helpottaa keskustelun jatkoa. Jos avaat purkin niin ota myös sisältä muutama lähikuva.

Kekkeruusi 14.08.2013 22:14

Mulla oli tollanen ecu purnukka

http://i7.aijaa.com/b/00654/12549570.jpg



Ilmeisesti sulla on erilainen ??

Säätäjä_setä 15.08.2013 01:18

ECU
 
Joo on erilainen. Meille on kerääntynyt vanhempia motteja ja niiden ECUja. Tuo vanhempi Dendo D3-sarja on jotenkin selvitetty.

http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm

Kannattaa katsoa purkin sisään. Jos on sukua tällaiselle myös Mitsubishi purkille (Vitarasta) niin sisältää riskin elektrolyyttikonkkien alle kusemiseen ja piirikortin pilaantumiseen.

http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...U/IMG_6613.JPG



t. Juha

Pajares 15.08.2013 10:22

Tässä tälläiset.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136310
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136311
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136312
jos tarvii parempia kuvia,niin otetaan(älysin tosta canonista vähän myöhään että siinä on joku macrotila lähikuvaukseen)

Kekkeruusi 15.08.2013 11:00

Miks nää kaikki on erilaisia :D ?

Pajares 15.08.2013 11:10

Jaa-a luulis et ei tarveis mitään ihmeempiä muutoksia 1-pisteruiskuja kuitenkin molemmat,Mut tässähän on termari-kotelo jo oikeella kädellä ja läppärunko sen verran erilainen että snorkkeli on paljon helpompi tehä tosta eteenpäin...
ja olikos vanhemmassa jo toi egr-sähkösesti ja tässä on jo lämmitettävä lambda,jos sen on kylmä:D
Ruiskun laatikossa vissiin myös ilmastoinnin ohjaukseen liittyen jotain.
No kyllä se varmaan vielä iloksi muuttuu,itkun jälkeen:D

Pajares 15.08.2013 11:22

Ja säätäjä-setälle suunnattu kyssäri liittyen tohon nopeuden tunnistimeen oliko se vss.
Mikä sen teoreettinen hyöty on?
Eikös tollanen kone ota sitä tietoa tps ja mapilta+jakajalta ja mappi säätäis sitä kuormituksen mukaankin yhdessä tps:n kanssa(ja vaikka toinen hajoisi,niin toimii silti toisen antamilla tiedoilla)
lambdahan ei vissiin vaikuta kun tyhjäkäynnillä ja vähän päälle
vissiin jossain mettäkäytössä toi ei oo kauheen tärkeessä asemassa?

Kekkeruusi 15.08.2013 11:41

Lähetin kytkentäkaaviosta kysymyksen Tampereen Suzuki liikkeeseen, voin ilmoitella mitä vastaavat jos vastaavat ollenkaan.

Vastaus tuli mutta kytkentäkaavioita ei löydy.

Pajares 15.08.2013 15:15

Toi oliskin pirun hyvä juu,Oiskohan autodatan uusimmassa versiossa jo noi sähkökuvatkin jos kävis kyselemässä paikallisesta korjaamosta...

Kekkeruusi 15.08.2013 18:38

Ei löytynyt autodatasta kytkentä kaavioita...
Soittelen ensiviikolla suoraan maahantuontiin ja kyselen sieltä lisää(oli se äijä kuka noista tietää lomalla, ens maanantaina vasta tavoitettavissa)

Pajares 19.08.2013 20:12

Koneesta siirrelty hiluja toiseen.
-jakopää uudemmassa erilainen(leveellä hihnalla ja pyörillä),myös vesipumpun pyörä oli jonkun sentin halkaisijaltaan pienempi ja alapyörä kilon kevyempi!
No sehän ei mua haitannut:)
Kytkimeksi seuraava mix,samurain levy ja swiftin vauhtipyörä ja asetelma n.2kg kevyempi kuin samurain vastaava..
Seuraavaks loput ruiskun hilppeet kiinni ja johtosarjaan hakea vähän jotain älyä:D
Ja taustatyötä tehty lj:n akseleiden osalta ja eiköhän ne talvemmalla löydä tiensä alle,pitää vaan laittaa muu auto jutan superdietille:p(muistaakseni verottaja on mulle velkaa sievoisen summan euroja,niillä pitäis saada akselit ja ainakin taakse lukkoa,pitää kotona vaan perustella miks noi on tärkeäpiä,kuin joku hömpötys parin viikon reissu etelän lämpöön:D)

Säätäjä_setä 19.08.2013 20:43

ruiskun ohjaus
 
Vastauksia tulee vähän viiveellä.

En juuri tuosta Suzukin ECU:sta osaa sanoa mihin kaikkeen VSS tieto vaikuttaa. Yleensä sitä käytetään tyhjäkäynnin hallintaan ja ruiskutuksen katkaisuun kun kaasu päästetään auton liikkuessa. Eli tekee hieman erilaisia temppuja jos auto liikkuu tai seisoo paikallaan. Offi käytössä ei ole varmaan merkitystä vaikka jättää pois.

AC On (ilmastointi päällä) vaikuttaa yleensä tyhjäkäyntiin +100 kierrosta tai sinne päin. Aikanaan kun tein EFI konversion omaan Rangeen tein tästä inputista "nappulakaasun" ryömintää varten. Laitoin softaan reilusti lisää rundeja muistaakseni 1000rpm luokkaa. Valitettavasti tuota Suzukin ECUa ei pysty samalla tavalla virittämään. Kannattaa kuitenkin kokeilla paljonko AC On antaa lisää satsia.

Säätäjä_setä 19.08.2013 21:02

Jäi näköjään vastaamatta tohon Lamda kysymykseen.
Jos Lamda anturi ei lämpene niin ECU putoaa todennäköisesti ns. get home tilaan missä kene käy jotenkin, mutta tehot ja ominaisuudet jää vajaaksi.

Anturirikoissa eri ECUt käyttäytyvät eri tavoilla. Useimmissa on softan ulkopuolella tehty jonkinlainen get home ohjaus ja vehje putoaa siihen jos jokin kriittisistä antureista ei toimi. MAP systeemissä on periaatteessa mahdollista ajaa konetta kaasuläpän asennon ja rundien mukaan jos MAP anturi hajoaa. Eri juttu onko tällaista toteutettu softaan.

Toisin päin "varatoiminta" on todennäköisempi. Kaasuläpän tieto softassa on muutenkin vähän apu parametri. Esimerkiksi GM softassa minkä tunnen paremmin kaasuläpän asennosta havainnoidaan vain tyhjäkäynti ja "täysikaasu" tilat sekä muutosnopeudesta lasketaan kiihdytyspumppu-funktio. Suzukin D3 ECU systeemissä minkä myös tunnen jollain tavalla ei ole koko TPS anturia. Läppärungon akselilla oleva murikka on vain kaksi kytkintä. Tyhjäkäynti ja täyskaasu. Täyskaasu tässä yhteydessä tarkoittaa yleensä sitä, että kaasuläppä on enempi kuin 50...75% auki. Tämä liittyy yleensä myös Lamda anturin säätöön. Esimerkiksi tuo Rangessa oleva GM:n ECM jättää Lamda säädön sikseen kun ollaan urkuauki-tilassa.

Vielä antureista.
ECU:n lämpöanturi on tärkeämpi kuin uskotkaan. ECU:n mittaama koneen lämpö (vanhemmissa vehkeissä eri kuin lämpömittari) on pohjana ryyppy-funktion laskennassa. Jos mittaa väärin voi bensaa mennä pirusti tai ei lähde kylmänä käyntiin. Kannattaa varmistaa, että on kunnossa.

Pajares 25.08.2013 20:11

Snorkkeli vol.2
-Motonetin käyristä koko 2" samalla tuli laitettua uudemman mallin ilmanputsari ja siinä oli joku äänenvaimennin kieppi,no sellasenaan kiinni!
Vaimeni se hörinä tienpäällä aika paljon ja menoon ei ainakaan vaikuttanut mitenkään:) paha sanoo vaikuttiko pienempi putkikoko vai toi vaimennin asiaan...
pari kuvaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136950
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136951
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136952
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136953

Pajares 25.08.2013 20:13

JA mitens kekkeruussin kävi niitten sähkökuvien kanssa???
-pitäisköhän kirjautua jollekkin ulkomaalaiselle suzuki sivulle ja sieltä kautta tiedustella?

Kekkeruusi 26.08.2013 15:46

Susukilta tuli kirje missä oli moottorin sähkökaavio.

Pauli Keskinen 040 5957705
Pauli.keskinen@suzuki.fi

Tossa on sen paulin numero siellä maahantuonnissa joka sen hoiti. Ilmoitin sille että toinen ukkeli saattaa kans soitella samasta asiasta

Eiku muutaku soittoo sinnepäin vaan :)

Pajares 26.08.2013 16:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 1037024)
Susukilta tuli kirje missä oli moottorin sähkökaavio.

Pauli Keskinen 040 5957705
Pauli.keskinen@suzuki.fi

Tossa on sen paulin numero siellä maahantuonnissa joka sen hoiti. Ilmoitin sille että toinen ukkeli saattaa kans soitella samasta asiasta

Eiku muutaku soittoo sinnepäin vaan :)

Iso kiitos sulle:)

Kekkeruusi 26.08.2013 19:43

Juu ei mitään, turha tämmösiä tietoja on pantata kun samoja laitteita harrastellaan..hyvä kun joskus pystyy edes jotain jotenkin Jeesaan :)

MOGGI 26.08.2013 22:04

http://www.suzuki4x4.net/manual/
Tuolta löytyy jotain jos joskus tarvii

Tuoppo 27.08.2013 08:10

Siitähän tuli siisti snorkkeli

Pajares 04.09.2013 14:17

Lämppärin kenno tuli putsailtua,olihan sitä:D
No lääkkeeksi vielä tollanen alhaaltapäin imevä tötterö siihen,niin ei oo ihan heti uudelleen tukossa(kansi lähtee irti ja irrotettava sihti on vielä tuolla reiässä)..
LN46 hiluxin akseleista olis jo vähän alustavasti kauppaa hierottu,mutta ei niistä vielä sen enempää:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137466
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137467

Pajares 06.09.2013 17:56

Joku kuka tietää sähköistä enemmän,Kuin että se on sinistä ja sattuu ihan saatanasti:D
Niin allaolevasta kohdat--->
-a24
-b14
Ilmeisesti täysin turhiako???
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137631

SptV 06.09.2013 18:12

Turhia on.

Pajares 11.09.2013 10:47

Ylläolevasta kaaviosta vielä kohta B12,Tuikataanko siihen jatkuva virta vai virtaa releen kautta?
Muuten rupeis olla ihan hyvällä mallilla,Taidampa laittaa sittenkin vielä sen vss-sensorinkin toimimaan,Kerta se ei oo hommana mikään iso!
JA Tollasia kantautui tontin lieppeille,Laittais ne lihoiksi ja puhallukseen ja ehkä pulverois ne ja sit ne tml-lukot pitäis jostain pierasta...
Onkos noissa 46:sen akseleissa jotain mitä kannattaa uusia tai kenties vahvistaa samalla kun ne käyttää auki?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137981
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137982

Teme74 11.09.2013 11:24

Kyllä nuo suzukin alla kestää ihan ilman vahvistuksia. Jos jotain vahvistaa, niin panssaroit sen puolen mistä öljyt lorautetaan sisään.

bluevan 11.09.2013 12:37

Etujarrujen tiivistesarja, etuakseliin paremmat stefat vetoakselin reikään ja samalla kääntöpään tiivistesarja jos huonot nyt. Myös takapyörän laakerisettiä kannattaa harkita jos nykyisissä löysiä/stefa hiukankaan vuotanut. Jos siis budjetti antaa myöden nuo laitella.
Vahvistaa ei tosiaan tarvii muut ku panssari murikkaan.

Pajares 11.09.2013 16:50

Tota mää vähän hainkin,Vissiin joku parannettu stefa osui jossain sivulla silmään olikohan lipposella.
Satulat tulee uudet samoiten kaikki jarruhilut(rummut saa kelvata jos ei heitä ihan kauheasti ja voihan niistäkin ottaa siivun pois).
Taka-akseli on joskus rempattu ja kiristelty eli sinne uudet stefat vaan:).
Etuakseliin tosiaan tarvii vähän kaikkea!,Niin ei tarvii pitää autoa aina samassa kohtaa pihalla:D

Panssarit tulee ja mielessä käynyt joku sellainen hyvin luistava laajempi versio mikä suojais öljypropun ja vähän kardaanin ensimmäistä niveltäkin...

SptV 11.09.2013 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 1042659)
Tota mää vähän hainkin,Vissiin joku parannettu stefa osui jossain sivulla silmään olikohan lipposella.
Satulat tulee uudet samoiten kaikki jarruhilut(rummut saa kelvata jos ei heitä ihan kauheasti ja voihan niistäkin ottaa siivun pois).
Taka-akseli on joskus rempattu ja kiristelty eli sinne uudet stefat vaan:).
Etuakseliin tosiaan tarvii vähän kaikkea!,Niin ei tarvii pitää autoa aina samassa kohtaa pihalla:D

Panssarit tulee ja mielessä käynyt joku sellainen hyvin luistava laajempi versio mikä suojais öljypropun ja vähän kardaanin ensimmäistä niveltäkin...

Sheivaaminen on nykyään muotia.. Karvat pois vaan!

http://4crawler.com/4x4/CheapTricks/...tml#Clearanced

bluevan 11.09.2013 19:38

Heivaa ne rummut samalla hyllyntäytteeks ja paa levyt.

Pajares 12.09.2013 10:53

Onks siihen joku hyvä levy/satula kombinaatio olemassa...
Saakos kässärin toteuttaa-->http://www.jatek.fi/auto-osat/product/394
Ois helppo mut ei vissiin leimakelpoinen(ko)?

bluevan 12.09.2013 11:19

Ai nii prkl sulla on samurai eikä näinollen kardaanikäppäriä :(

Pajares 15.10.2013 10:38

Akselit purettu ja vähän kateltu mitä kaikkea tarvii!
-No positiivinen ylläri että ei paljon mitään,olivat sen verran hyvässä kuosissa:)
Lähinnä tiivisteitä ja pientä kirraamista ja jarruosat...
ohjausvarret aattelin laittaa trailgearilta ja lukot tulis arbin köyhänmiehen mallit eli teeämällää!Nämä siis talvemmalla Jolloin budjetin pitäisi sallia moiset,Syödään siihen asti vaikka pikkukiviä ja koivunkaarnaa:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139877
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139878
Ylitystäkin pitäis pienennellä,kunhan saa ton ruiskukoneen kiinni,niin saa syylärin lähemmäs konetta ja jotkut ohuet flektit pyörimään,Niin saa vinssin varmaan 10cm taaemmas..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139879
Sivulle Täsmävaloa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139880
Katkaisijat yhteen läjään,niin on kiva liksutella:D

cybress 15.10.2013 19:01

Mikä taika tolla makkaralla on tossa lampun vieressä :D


Hetki meni että WTF? makkara :D:D

J-T 15.10.2013 19:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 1054934)
Mikä taika tolla makkaralla on tossa lampun vieressä :D


Hetki meni että WTF? makkara :D:D

Ai mä en ollukkaa ainut, joka katto että makkara ikkunassa kiinni :D

Pajares 15.10.2013 21:27

Katos perkele,En mäkään älynnyt mitään kun latasin kuvia:D
Yleensä on annettu leipää oikein kunnolla,No tälle suzukille on näköjään annettu makkaraakin välistä...

Pajares 28.11.2013 17:35

Hyvä tovi tässä menikin ihan vain Ajellessa,Nyt kuitenkin auto seisontaan ja pikkukehitystä ja pikkupuuhaa aina silloin kun joutaa:)
Tänään heti kimppuun ja omat akselit pois ja hiluxin aksuloita mallailemaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142793
Kaikki turha pois.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142794
Tollaiset,niin on 20mm pelivaraakin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142795
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142796
Tohon kulmaan ja vähän heppiin
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142797
Tää ei meekkään ihan niin helpolla,Pitäisi muuttaa lehtien kiinnitystä rungosta tai sit sipasta akselista vähän pois,niin saa jousipedin tohon murikan viereen taidan muokata akselia...

Pajares 28.11.2013 19:44

Akselista vähän palaa pois,Niin saa senttejä nipistettyä pois(muuten ois tarvinnut tehdä 30-40mm korkeammat jousipedit ja muutenkin kattelin että sisäänjoustoa joutuu varmaan rajoittamaan vähäsen.
Niin paras tollein)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142815
Piti alkaa jo niitä täyttämään Mutta sit muistui toi ohjauskulma:D ja oli pakko lyödä jarrua...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142814
Kysymys kuuluukin että miltä toi kulma näyttää kokeneemman silmään,autohan laskee tosta ja tanko taittuu vielä jonkun verran yläpäästä kabiiniin päin?

HRD 28.11.2013 21:45

Koita viritellä etupää jousien varaan, niin näkee todellisen tilanteen ja tekee sen mukaan. Casteria vois olla hivenen enempi, kun on nyt liki nollissa. Tuskimpa kardaanikulmat sitten viel ihan mettään menee.
Hienoa, että joku tekee akseli vaihdon näin alkuperäsille paikoille. :)

jubet 28.11.2013 21:45

Sehän sais olla noin 5astetta taakse kallellaan. Ehkä vähä viel kääntäisin.

Pajares 28.11.2013 22:06

Lasketaan jousille ja karvan verran takaviistoon.
Suzukin omilla akseleilla/pitkillä riipuilla se oli tipan etukenoon toi kulma ja hyvä se oli päästellä kaikesta huolimatta:D

No huomenna jatketaan,Eipä tossa hoppua ole vielä!
Lukot/ohjaushilut tulee vasta joulukuun puoliväliin,Huomenna haen renkaat:).

Pajares 29.11.2013 21:47

Tänään olikin kaikkea muuta...
No virsut haettiin MAKEO:lta kiitos niistä!
Ja takana menee kaaren sisään,edestä pitää sipasta pois vähän jalkatilojen etuosaa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142846

Pajares 01.12.2013 17:59

Takaakselille u-pulttien latat tollasseet fiksut,niin ei oo pultinpään aina vinossa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143008
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143009
Etuakselille tollanen peti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143010
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143007
Seuraavaks etuakselin u-pulttihässäkät ja tractioonin kiinnikkeet taka-akselille..

Pajares 03.12.2013 20:18

Tein noi kuitenkin kaikki uusiksi.(2erilaista tulee etuakselille siihen petiin,minkä joutui vetämään vähän kuopalle) ja kuutta milliä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143516
Ja taakse jo raudat valmiiksi,Kun oli niin helppo tehdä tässä vaiheessa:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143517

Mistäs kannattaisi metsästää u-pultteja,Kun tarvii näköjään kolmee eri sorttii!
-onks vallilan takomo kuinka hintava jos teettää ihan mittojen mukaan?

Pajares 04.12.2013 18:50

Taakse turattu akkukoteloita kahdelle 55ah keltaiselle optimalle pyörän kotelon sivusta tipauttaa n.15cm alaspäin ja niin taakse kuin oli mahdollista.

Tankki pitää tehdä itse,No saapahan samalla tehtyä Sellaisen mallin missä pitäisi piisata soppaaa vähän kallellaankin,Jotain maljan muotoa pohjaan ja loiskelevyt ja paluu puoli lähelle imua...

Laatikkoa tuli siirrettyä n.20-25mm taaemmas,sen verran oli varaa laatikon "hännässä" liikutella,Pitää siirtää koneen korvia saman verran.
-Vinssiä saa siirrettyä jonkun 8cm taaksepäin,Niin on sentit tarpeen:)

Ja koneen kupeeseen tuli Jonkun peugeotin 85ah laturi,Sopi aika kivuttomasti(ainoastaan hihnapyörä piti linjata).

Pajares 06.12.2013 11:56

Tossa nyt kuvaa vielä akun laatikoista,Kun on tullut otettua tunnollisesti kuvaa joka vaiheesta,niin jatketaan samaa linjaa:)
Tohon on aika kiva tehä tankki väliin,Mielessä kävi että se olis sellainen T-kirjaimen mallinen joka tulis noitten akkulaatikoiden allekkin ja pohjasta vähän V-Mallinen,niin pitäisi olla aika kivasti aina bensaa tarjolla(tosin tulee tähän välisäiliökin,Mut hyvä se on varmistella)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143636

Pajares 06.12.2013 19:30

iskarit tollein yläpään kiinnitysraudoissa on suuret senkkaukset(antaa iskarin varren liikkua sivuttain)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143652
Suzukin kardaanit toyotan laippaan,Keskireikä suzukissa pienempi..
Tosta noin
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143653
sitten näin
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143654
ja vielä reiät läpi
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143655
Takakardaanin kulma(auto rungosta pukkien päällä)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143656
Etukardaanin kulma(auto rungosta pukkien päällä)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143657
Eteenhän tulee vielä navat,vetarit,renkaat vanteet joten toi huononee vielä tuosta..
Saakos jakolaatikkoon laittaa eteen lyhyemmän kumin,Niin kompensois tota niin et edessä paranis ja takana vastaavasti,vähän huononis??
Jotain muuta mitä?

Pajares 11.12.2013 19:42

Periin tuli tehtyä panssarit 6mm,Peittää melkein koko murikan.
Etulokareista tuli leikeltyä ne jalkatilan "patit" pois,Niin pitäis mahtua renkaan pyörimään.
Kardaanikäsijarrua aloiteltu levyn/satulanjalan suunnitellulla...
Jakikseen uudet kumit pommista+5mm kumista 2kpl 30mm ja yksi 50mm,Niin saa kardaaninkulman paremmaks edessä(tuo pisin siis taakse):)
Peränkuoret maalailtu.
Eteen tuli tehtyä korinkiinnitykset uudelleen ja taakse pitäis vielä,Niin leimasetäkin tykkää.
Kuvia tulee,kunhan joutaa

Pajares 14.12.2013 20:08

Taaksekkin korinkiinnitykset uusiksi oli repeytynyt/mädäntynyt irti,Loppujen lopuksi toi koppa ei oo ollut kauheen kovin tossa kiinni:D

VAnteet tuli haettua KOO-PEEN kautta kiitos niistä ovat kokoa 16x10 ja et -44:)

JA dietin vuoksi revitty kaikki äänieristykset sun muut turhat mukavuudet pois!
Menisköhän toi "lavapinnoite" sisätiloissakkin kuinka Hyvin?
idea olis että jättäis pari vedenpoisto tulppaa jalkatiloihin,niin sais letkulla huljauttaa lattiat puhtaiksi...

Pajares 15.12.2013 17:45

Loppuja äänieristeitä kaavittu v......n,osaapahan olla tiukassa tollanen butyyli/bitumi matto,Ihan kun jotain superkovaa purkkaa nyhtäisi irti:D
Kannattaa kaksi kertaa miettiä ennen kuin laittaa...
JA lasikuituinen konepeitto tuli RACINGRABITILTÄ:)

GaryRock 15.12.2013 17:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 1078771)
JA lasikuituinen konepeitto tuli RACINGRABITILTÄ:)

Onko paljon kevyempi ja mahtaakohan olla muotteja tallessa?

Pajares 15.12.2013 18:02

En oo vielä puntarilla käyttänyt,Mutta on se jonkun kilon kevyempi vissiin joku -5kg vois olla aika realistinen...

Nimimerkillä REPRO on vissiin paremmin tietoa noitten alkuperästä,puikkaa yv:tä sille!

Pajares 17.12.2013 17:34

Perät väriin:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144394
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144395

Pajares 21.12.2013 19:06

Pohja sudittu väriin rost-stoppia alle ja päälle hammeria...
Takaluukku hitsailtu..

keulaa aloiteltu leikkelemään,vinssiä ainakin +10cm taakseppäin tarkoitus siirrellä.
-samalla kääntää riiput jousen perspäähän,Niin pitäisi olla etuylityksen lyhyt ja luistava:)
ja onhan tuohon tilailtu u-pulttia/puslaa sun muuta oheistavaraa!
Mistäköhän sais kontinluukkuun uutta tiivistettä,Niin vois vesikin pysyä ulkosalla paremmin jotain metritavaraako??

Pajares 22.12.2013 19:34

Vinssi käytetty auki ja rasvailtu+yks juotos tehty uusiksi,kun oli ollut kaapelikenkä löysällä,niin oli vähän saanut lämpöö..
Vinssiä mallailtu paikoilleen ja saahan sen aika kivasti tonne uppoomaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144780
Jousien kääntöä vähän aloiteltu ja jotain tollasta siihen tulee-->
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144781

Pajares 25.12.2013 20:07

Jouset käännelty,Etupään kiinnitykset noin ikään-->
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144973
Takapään tollaattiis(puslat puuttuu)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144971
Keulaa vähän pähkätty ja siitä tulee nyt sattui tulemaan tollainen!
Vinssi on niin takana kuin mahdollista,Lampun alaosat oli vähän haperot,Niin laikalla pois ja tollaset putket tilalle ja alhaalta avonaiseksi,Niin ei jää muhimaan mitään sontaa jatkossa:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144972


Sivu luotu: 10:07 (GMT +2).