Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   VINSSIN ASETTELUA LJ:N KEULILLE (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106091)

Esko90 15.01.2013 17:44

VINSSIN ASETTELUA LJ:N KEULILLE
 
12 Liiteet
TÄSSÄ MUUTAMIA KUVIA VINSSIN ASETTELUSTA.:D

Esko90 15.01.2013 17:46

sitten kun on saanu testattua kestääkö tuo peti mittään niin si alkaa renkaitten ja vanteitten hankinta jos lompsa antaa myöten :)

rocky86 15.01.2013 20:29

kyllä peti varmaan kestää mutta miksi tuo rullakita on nuin iso.

fj40 15.01.2013 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rocky86 (Viesti 960561)
kyllä peti varmaan kestää mutta miksi tuo rullakita on nuin iso.

Toyotan mekaanisessa on orginaalina tuommonen kita.

Samppi 15.01.2013 21:04

Eikö tuo rullakita oo ihan Toyotan orkkis kokonen, kuva vain hämää.

Nuhapumppu 15.01.2013 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppi (Viesti 960579)
Eikö tuo rullakita oo ihan Toyotan orkkis kokonen, kuva vain hämää.

On,joka on aivan liian iso tuohon vinssiin nähden,sais olla jonkun 70mm kapeampi niin ei pakkais reunoille ja tuhoa siinä sivussa koko vinssiä,kun vaijeri nousee rummun kaulalle.

Esko90 16.01.2013 05:54

joo kyllä se on tojon orkkis kita. ja onhan se niin että se aika iso on, ainut olis jos tota ylempää poikittaisrullaa laskis hieman ales... tarvii tehä siis reiät ja tuskin se sen kestävyyteen vaikuttaa vai?? :)

offroadjouni 16.01.2013 07:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 960689)
joo kyllä se on tojon orkkis kita. ja onhan se niin että se aika iso on, ainut olis jos tota ylempää poikittaisrullaa laskis hieman ales... tarvii tehä siis reiät ja tuskin se sen kestävyyteen vaikuttaa vai?? :)

Ei tuosta korkeudestea ole haittaa mutta leveyttä on liikaa. Vaijeri kelautuu helposti laidalle ja putoaa ulos kelalta. Vaijeri vähintäänkin menee sotkuun ja nirhautuu, pahemmassa tapauksessa rikkoo koko vinssin. Tätä voi vähentää tekemällä rummun päätyihin peitelevyt jotka hitsaa kiinni niihin rummun yli meneviin rautoihin.

offi_äijä 16.01.2013 09:40

tai siirrät sivurullia sisäänpäin:confused:

hojo 16.01.2013 10:51

helpoin varmmaan hitsata pellin palat sivuille.tosin sain kylllä omasta meneen vaijerin pellin ja rullan väliin. jos viitsii tehdä kappeeman kidan aina parempi.

Esko90 16.01.2013 16:29

yks vaihtoehto kävi mieles että hitsais paksut latat ohjurirautoihin kiinne tai mallia irroitettavat niin eköhän se rupeis pitään vaijjerin rummulla.:rolleyes:

tuomaritulee 16.01.2013 16:37

Yleensä näihin on just noihin rautoihin hitsannu latat niiden ja rummun väliin. Muuteen on vaijeri akselin ympärillä. Muuten ei ole kyllä kidan kanssa mitään ongelmaa.

Esko90 26.01.2013 14:07

noniin tänään tuli sestailtua kuinka peti kestää ja ihan hyvin meni testi, mitään ei menny rikki. :D.... Meni hetki noitten kaarien laitossa ku sai lapppua liimailla ja sen jälkeen ootella että massa kuivii kunnolla. :rolleyes:

Esko90 29.01.2013 19:47

5 Liiteet
siinä muutama kuva. seuraavaks pohjapanssarin väsäilyä :D

Esko90 02.02.2013 23:58

Siinä taas muutama kuva! Tuli hommatuu 33" mutikat, ja samal vähä passarin väsäilyy ja pedin viimeistelyä...

Esko90 03.02.2013 00:06

5 Liiteet
dodiii :D:D

Esko90 03.02.2013 00:08

Pahoittelut huonoista kuvan laaduista... on otettu "duudsonin kestävällä älyphoonella"

Esko90 03.02.2013 16:02

mahtaakohan riittää noille renkaille 2" korotussarja?

Hailux 03.02.2013 17:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 967912)
mahtaakohan riittää noille renkaille 2" korotussarja?

sopii alle..joko mittari irtos?

Esko90 03.02.2013 20:23

en kerenny tänään poikkeen pajalla. Tarvis huomenna koittaa mennä sinne illan suussa

Esko90 04.02.2013 13:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 967932)
sopii alle..joko mittari irtos?

nyt sain ne polttimot vaihettuu välistä.... nopeusmittarin vaijjeri siellä junnas vastaan

Esko90 08.02.2013 21:01

tänään tuli viimeisteltyä lokasuojien levikekumit ja sai alulle takapuskimen kiinnityspalat.
vielä näyttää vähä citymaasturilta mutta eiköhän se siitä ku saa vähä korotetta tuonelassa.

Esko90 10.02.2013 19:13

1 Liiteet
:D:D

Esko90 15.02.2013 21:02

3 Liiteet
Taas sai jotain pientä aikaseks. Huomenna taas jatkuu ja pitäs hakee vähä putkee ja mutkaa etupuskimeen. :D

Esko90 21.02.2013 16:50

mites noitten helmapalkkien kanssa kannattaa tehä, kattelin ja koputtelin että helmat näyttää olevan tässäkin tapauksessa auton kovimpia kohtia, niin rälläköikö surutta pois ja liimaa palkin tilalle vai tekeekö jotenkin muuton?!

Samppa79 21.02.2013 21:15

Takapuskurin saa kaikkein helpoiten U-profiilista. Sellainen kantattu U-palin pätkä. Tais olla 120x 60 ja 4mm paksua josta oma tein.

Samppa79 21.02.2013 21:18

Vinssipeti näyttää ihan hyvältä mutta olisko sen saanu syvemmälle? Vai valehteleeko kuva?

Edit:
Eipä tuota taida kuvien perusteella saada syvemmälle jos ei poikkipalkkiin tee kirurgisia toimenpiteitä.

Esko90 21.02.2013 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 (Viesti 974859)
Vinssipeti näyttää ihan hyvältä mutta olisko sen saanu syvemmälle? Vai valehteleeko kuva?

Edit:
Eipä tuota taida kuvien perusteella saada syvemmälle jos ei poikkipalkkiin tee kirurgisia toimenpiteitä.

takapuskurin tein 80x50x4 palkista ja viistin päät. ..... Jookyllä tota vinssiä olis saanu ehkä noin max 6cm taaemmas jos kääntäin ton 50x50 kulmaraudan toisin päin ja sitten vielä työntäny poikkipalkkia vasten mutta en ruvennu siihen ku siin olis mulla loppunu tila sählätä pulttien kanssa ja hermot palanu ja sitten olis tarvinnu leikata alaritelikköön soirot että noi vinssin ohjurit mahtuu oleen paikallaan.

Esko90 05.03.2013 23:24

Nonii taas tullu vähä päiviteltyy toyotaaaa :D ny olis vinssin ohjuriraudat kiinnitystä ja maalausta vailla ja molemmat ovien alareunat hiottua, lisätty peltii, pakkeloituu ja lisää hiottu ja pohjamaalattu. Samal etusäleikköö ja sen alla olevaa ritelikköö laitettuu uutta peltii. Noitten hommien jälkeen jatkuu etupuskimen suunnittelu ja liimailu. Kuvia tulee jonkin ajan päästä ku saa ne koneelle asti. :)

Esko90 10.03.2013 19:17

LJ:N Ehostelua
 
9 Liiteet
Noniin jotakin tapahtunu lisää tuossa kasa sekalaisia kuvia :D:)

Yllättävän pitkälle pääs tolla vakioalustalla umpisessa ennenkuin rupes kantamaan :D

Samppa79 10.03.2013 20:10

Ex läjään siivoilin tuota keulaa madaltamalla turhat pois tuosta pellinkäikäleestä joka maskin alla on. Kavensin sen sisälokasuojan pintaan saakka ja saman verran lokarin etupäästä pois. Puskurin rakensin sitten sen tilalle niin saa puskuri ylemmäksi ja turhaa vääntyvää peltiä pois.

Samppa79 10.03.2013 20:17

1 Liiteet
Tämän verran siitä saa ihan siististi pois.

Esko90 12.03.2013 17:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 (Viesti 981415)
Ex läjään siivoilin tuota keulaa madaltamalla turhat pois tuosta pellinkäikäleestä joka maskin alla on. Kavensin sen sisälokasuojan pintaan saakka ja saman verran lokarin etupäästä pois. Puskurin rakensin sitten sen tilalle niin saa puskuri ylemmäksi ja turhaa vääntyvää peltiä pois.

Tarkotus olis pittee nokka orkkiskunnossa mitä ny pois otin noin ajovalon pesurit. Mutta sen näkee keväällä,kesällä,syksyllä kuinka sitä innostuu tuosta maastoajelusta niin sitte saattaa laikka laulaa monessakin kohtaa :D:D

Pelber 14.03.2013 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 982069)
Tarkotus olis pittee nokka orkkiskunnossa mitä ny pois otin noin ajovalon pesurit. Mutta sen näkee keväällä,kesällä,syksyllä kuinka sitä innostuu tuosta maastoajelusta niin sitte saattaa laikka laulaa monessakin kohtaa :D:D

Nii minäki aattelin aluksi, mutta sitten rälläkkä rupes laulaa. Tuo näkö siihen keulaan aika paljon, kun renkulat näkkyy. Sain vinssin ittekki keulalle ja kardaanin tein raktorin nivelakselista. Laitoitko kannatinlaakerin kardaanille?
Kannattaa ne helmapalkit tehä kun vielä on suht suorat helmat. Helpompi tehä.

Krisse 14.03.2013 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 979480)
pakkeloituu

Pakkeli maasturissa on aina hyvä homma jos on tarkoitus ihan kolistella metsässäkin, niitä on sitten hauska porukalla hirnua kun tulee lommo ja iso pakkelimälli putoaa :-)

Esko90 15.03.2013 16:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pelber (Viesti 983056)
Nii minäki aattelin aluksi, mutta sitten rälläkkä rupes laulaa. Tuo näkö siihen keulaan aika paljon, kun renkulat näkkyy. Sain vinssin ittekki keulalle ja kardaanin tein raktorin nivelakselista. Laitoitko kannatinlaakerin kardaanille?
Kannattaa ne helmapalkit tehä kun vielä on suht suorat helmat. Helpompi tehä.

En laittanu kannatinlaakeria kardaanille ku säsäsin sen kolmikulmamuotoputkes

Esko90 17.03.2013 20:53

5 Liiteet
Tänään sain kyhäiltyy rapuloissaan:o etupuskimen loppuhitsaista vaille valmiiks ja ihan hyvän näköinen siitä tulikin. Saas nähä saako elvytettyä tota vinssiä henkiin kun on jotain pientä vikaa jossakin päin, jos saa niin saa luvan kelvata takavinssiks.:D

Esko90 21.03.2013 21:05

Tänään tuli maalattuu puskuri ja katoo jos sais sen laitettuu paikolleen viikolopun aikana :cool:

Esko90 23.03.2013 19:45

1 Liiteet
Se olis nyt sit redy. Vielä tarvis takapuskin asennella ja maalailla, safariteline väkästellä, JA OOTELLA ku kukkaro antaa myeten ostaa korotussarjan. Omasta mielestä tuli ihan tyylikkään näköinen ekas omatekoseks puskuriksi. .... Toi tumma läikkä sit ei oo lantikasta :D
Niin ja helmapalkit.

Hailux 23.03.2013 21:25

jos se läikkä on sittenkin LANTIKASTA eikä Landcruiserista :) :)

Esko90 24.03.2013 10:57

No näinhän se asia on :)

Esko90 29.03.2013 22:23

1 Liiteet
elin tuli saatuu myöhään aikaseks takapuskurin kasaus. Suur kiitokset hitsarille :D

Esko90 16.04.2013 22:10

Tänään tuli laitettuu uuden umpiot eteen ja yks uus jarruletkun pätkä ku katastusmies sitä halus. huomen viel yks pikkuhitsilappu helmaan ja sit jälkitarkastukseen ja tuore LEIMA hasikaslokeroon niin on hyvä mieli.

Sit muutama viikko oottelua ja hankkimann 2" korosarjaa ja tekee palkkihelmoja niin rupee oleen jotenkin maastokelpoinen peli :D:D
Niin safaritelinettä olen tässä ny väsäilly laitan kuvii ku kerkee.

Esko90 24.04.2013 16:17

Noniin on vähä päässy jäämään toi päivittely unohtuun niin pistetääs taas rojektista muutama kuva.

Esko90 24.04.2013 16:36

http://i11.aijaa.com/b/00842/12134603.jpg

Esko90 24.04.2013 16:48

http://i5.aijaa.com/b/00253/12134633.jpg

http://i1.aijaa.com/b/00374/12134635.jpg

Aika kaameet noi vakkari pitsaleikkurit:eek::eek:
http://i5.aijaa.com/b/00249/12134636.jpg

http://i3.aijaa.com/b/00101/12134634.jpg

Mehtäkaveri halus kanssa mukaan


Safaritelineen alaosa on jo koossa hallissa mutta loppu työnteko ku perkule rälläkkä kärähti niin on vähä jääny hommat...:mad:

nalle00 24.04.2013 17:30

Tuostahan tuli ihan asiallisen näkönen vinssipuskuri. ainut vaan mikä pistää silmään on tuo keulaylitys aika huomattavan näkönen kui lie haukkaa vastapenkkaan esim ojan ylityksissä.

Esko90 24.04.2013 17:52

Onhan se joo aika törröttävän näköinen. luonnossa kun kahtoo niin ei kovin pahalta näytä.

Esko90 27.04.2013 22:55

Tänään tuli kokeiltua kunka toijjoota kulkee in mud ja ihmeen hyvin kulki vaikioalustan ja 33 kanssa. Kerran piti vinssailla ja sillonkin meni perkele murtosokka poikki eli vahvempaa tappia peliin.

http://i1.aijaa.com/b/00956/12149026.jpg

http://i4.aijaa.com/b/00136/12149027.jpg

Tossa on safaritelineen pohja... Onhan tuo aika heiveröinen mutta saa luvan kelvata.

http://i11.aijaa.com/b/00305/12149025.jpg

http://i3.aijaa.com/b/00631/12149028.jpg

Kertokaas tietämättömälle :D alottelijalle että rupeeko mulla meneen murrokset sökös kun tossa ajeltiin niin ajoittain rutisi/paukku etupää ja sen tunsi ratissakin ihan selvästi?! Piti antaa poikienkin koittaa. :D

laaze 28.04.2013 12:32

hommaa samantien longfieldin murrokset ni pääset jatkossa vähemmällä..

Esko90 20.05.2013 17:45

http://i9.aijaa.com/b/00604/12240517.jpg

TTänään tuli laitettuu eteen korotukset ja perä olis tarkotus laittaa ylihuomenna. Olisko vinkkejä miten takapään iskarin pultin sais parhaiten pois ku katoin nopeeta niin aika veemäisessä paikassa näyttäis olla.

Viipo 20.05.2013 19:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 1008084)

TTänään tuli laitettuu eteen korotukset ja perä olis tarkotus laittaa ylihuomenna. Olisko vinkkejä miten takapään iskarin pultin sais parhaiten pois ku katoin nopeeta niin aika veemäisessä paikassa näyttäis olla.

Jos tarkotat kuskinpuolen mutteria, niin otat tietty ne kaks pulttia irti iskarin molemmin puolin, jolloin se iskarin kiinnityslätkä tulee alas iskarin mukana.

Esko90 03.06.2013 17:58

Noniin on taas päässy vähän unohtumaan päivittely että laitetaan ny muutama kuva että missä mallissa lj on oikein menossa.

http://i8.aijaa.com/b/00464/12293014.jpg
pistetään ny vähä hitsisaumaakin kuviin ku sattu onnistumaan.

http://i11.aijaa.com/b/00894/12293015.jpg

Ei tarvis ku nuo tapit hitsuutell pikolleen ja laitta yläpanta kanssa niin rupei olee redy.

http://i8.aijaa.com/b/00175/12293016.jpg
Tämän hetkinen tilanne
http://i7.aijaa.com/b/00357/12293017.jpg
Vähä tarraakin. :D

Nyt se rupee näyttään vähän jo maasturilta.

Enään olis tavoitteena saada:
-passarit murikoille
-tankin panssari
-safaritelinen katolle asti ja siihen työvalot
-takavinssin peti suunnitella (kaukainen haave)
-korin koroitus (kaukainen haave)
-sisustella vesivanerista lattia ja latikosto peräloossiin.:D
-PALKKIHELMAT!!!!!

Tehdyt asia:
-öljyvuodot hoidettu
-boostcontrolle paikoillaan
-etupuskuri
-takapuskuri
-jako ja vaihelaatikon panssari
-safaritelinen melkein valmis
-etuvinssi paikoillaan ja testattu
-renkaat hommattu
-2" korotussarja vaikka laussa luki 75mm (kumpi lie pittee paikkaansa:D)
-kaikki kaaret hitsailtu ja massattu
-kori käyty läpi

Esko90 05.06.2013 22:36

En tiiä menikö letkut oiken, ei oo vielä päässy testailemaan. sanokaa jos meni asennus pieleen.

http://i8.aijaa.com/b/00797/12302958.jpg

Hailux 05.06.2013 22:58

melkoinen letkuhärdelli :)

Esko90 05.06.2013 23:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1013011)
melkoinen letkuhärdelli :)

Sanos muuta. :) kaikkee sitäkin tulee kokeiltuu.

koovee 09.06.2013 01:09

mihin tarvii tota mötikkää mihin tulee kolme letkua itelleni laitoin vaan tuon ruuvin hukkaportinletkun väliin ja toimii niinkuin pitää

Esko90 09.06.2013 01:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja koovee (Viesti 1013852)
mihin tarvii tota mötikkää mihin tulee kolme letkua itelleni laitoin vaan tuon ruuvin hukkaportinletkun väliin ja toimii niinkuin pitää

Kokeilin kuule samaa eikä mittee tapahtunu mittarin mukaan. saatto ehkä hiukan paremmin vääntää alhaalta mutta aika olemattomasti. (boosti oli ruvvattu kokonaan kiinni ettei ilmaa mee kellolle)

Janne1986 09.06.2013 09:41

No pelasko sitten yllä olevan kuvan asennuksella?
Jos ei niin sitten hukkaportinkello on varmasti liian löysä.

Esko90 09.06.2013 23:00

en ole ehtiny kokeilla. tarkoitus olis kokeilla alkuviikosta ku pitää ruveta värkkään takaloossin vesivanerista lootia. pystyykös sitä kelloo jotenkin kiristää vai onko sitten kalvo rikki?

Dectane 10.06.2013 05:05

se on rajapaineventtiili

Esko90 11.06.2013 13:25

Nyt on testattu tolla letkuvirityksellä kulkua siten että boosti on täysin auki ja kiinni, niin molemmillakin kerroilla ahot ei noussu kuin siihen 0,4 bar. Taitaapi olla edessä paineilmalla kellon testaus että onko kalvossa sanomista. Jos se ei pidä meteliä ja toimii normaalisti niin mikä neuvoksi sitten?! :confused: Pitääkö työkalun tippua pumpun päälle. (sinetti paikoillaan)

Taitais olla turbon huolto ajankohtaista ku imupuoli aika öljyinen vai kuuluuko tämän ikäsien koneiden oireisiin?

Repro 11.06.2013 13:39

Ei se ahda kuin sen verran mitä siellä on syöttöä. Ja pelkkä syötön ruuvaus ei autuaaksi tee, ahdonalaisen syötönsäädön karan uusiksi tekeminen antaa persdynolla jo kummasti enemmän potkua.
Hukkaportin letkun tukkiminen antaa varmasti lisää vääntöä mutta korkeammilla kierroksilla pakopesä käy pieneksi kun ei hukkaportinkaan kautta pakopesän tilavuuteen nähden ylimääräiset pakokaasut pääse mistään poistumaan. (=extra lämpöä, huono juttu)
Oma mielipide on että alkuperäistä ahdinta on turha ruveta korjaamaan, samaan rahaan saa ihan oikeitakin ahtimia jolla käyttöalue on suurempi.
Nämä siis vain omia käyttökohtaisia kokemuksia.

Repro 11.06.2013 14:49

Kerron vielä konkreettisesti ton hukkaportin letkun kokonaan tukkimisen: Juokse 400m lenkki täysiä, seuraavaksi juokse sama lenkki täysiä niin että pidät nenästä sormilla kiinni, eipä ilma vaihdu enää samallalailla ja puutuu nopeammin.
Tai pakopuolen kyseessä ollessa sormien työntäminen perseeseenkin voi vaikuttaa kulkuun dramaattisesti. :D

Esko90 11.06.2013 21:06

No voehan perkule. minä kun luulin/ymmärsit että tuolla boostilla ois tosta föönistä saanu lisää potkua max 0,8 bar No täytynee ootella, että tili kohenee taas joskus jotta pääsis hankkimaan puhallinta mikä herää aikasemmin ja olis muutenkin pitempikestoisempi. Mistäs ja millaista turboo sitten kannattaisi ruveta miettiin ja se että sais het paikalleen ettei tarvis ruveta mitään välilaippoja metsästeleen?

Ainut mikä kokemus minulla on auton moottorin virittämisestä on 2 vag 1,9 td konetta toiseen tuli isompi puhallin laitettuu ja syöttöjä nostettua kaverin johosta ja toiseen switserin vnt ahin, cooleri, kara viilattu loppuun, isompi nestepää ja sen jälkeen alko sintterien meno.

Repro 11.06.2013 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 1014692)
No voehan perkule. minä kun luulin/ymmärsit että tuolla boostilla ois tosta föönistä saanu lisää potkua max 0,8 bar No täytynee ootella, että tili kohenee taas joskus jotta pääsis hankkimaan puhallinta mikä herää aikasemmin ja olis muutenkin pitempikestoisempi. Mistäs ja millaista turboo sitten kannattaisi ruveta miettiin ja se että sais het paikalleen ettei tarvis ruveta mitään välilaippoja metsästeleen?

Ainut mikä kokemus minulla on auton moottorin virittämisestä on 2 vag 1,9 td konetta toiseen tuli isompi puhallin laitettuu ja syöttöjä nostettua kaverin johosta ja toiseen switserin vnt ahin, cooleri, kara viilattu loppuun, isompi nestepää ja sen jälkeen alko sintterien meno.

Jos se ei hukkiksen bleedaamisella enempää ahtoja tee kuin ilman bleedaamistakaan niin syötöt vain loppuu kesken.
Duunaa se kara jos on jo ennestään tuttu toimenpide, jos sekään ei auta niin nosta syöttöjä.

Hailux 11.06.2013 23:24

http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=103469

karan mallia

Esko90 12.06.2013 11:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1014742)

Juu kiitoksia tiedoista repro ja kiitokset kuvasta:) Jotakin tollasta tarvis tehä nokivasaralle. Tarkotushan ei ole virittää konetta hullun lailla vaan lähinnä alaväännön puutteen vuoksi saada jotakin aikaseksi. Kaikki aikanaan :D

Repro 12.06.2013 13:32

Tokihan on olemassa myös mahdollisuus että hukkaportin aukosta johtaa mojova halkeama, eli kaasut pääsee virtaamaan hukkiksen ohi vaikka läppä olisi kiinni.

Esko90 13.06.2013 12:04

voi helvetti että hämäläinen on sitten hidas. tänää tuli kateltuu etupään iskreita niin olin sitten laittanut kiirreisäni ne kumit samalle puolelle niinku yhessä kuvassa näkyy. Täytynee korjata virhe vai antaako olla tuollai

NorthRider 13.06.2013 12:49

Komia Lj sulla! :) Hyvällä maulla paranneltu! :eek:

Esko90 13.06.2013 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Off Road93 (Viesti 1015125)
Komia Lj sulla! :) Hyvällä maulla paranneltu! :eek:

Kiitoksia kovasti arvostelustasi.:)

Esko90 13.06.2013 21:29

Tänään tuli väkerreltyy takatilaa jahtikautta odotellessa. vile tulee jonkin sortin päällinen tuohon vaneriin kun on vähän muuten liukas alusta kahelle kanakoiralle :)

http://i7.aijaa.com/b/00411/12334912.jpg

http://i11.aijaa.com/b/00090/12334913.jpg

http://i3.aijaa.com/b/00165/12334914.jpg

Vielä pitää kikostella päätypalat laatikoille.

Esko90 15.06.2013 14:24

taas kuulkaa te paremmin tietävät ja osaavat, olis taas vähä tarvetta avulle ja tiedolle. Tossa oltiin toissa päivänä kaverin kaa ajelemassa kangasmetsissä tojotalla ja pistin merkille kun ajelime helppoa mutta keikuttavaa polkua niin auto tuprutteli koko sen matkan sinertävää savua eli jostakin pääs öljyä palopesään. no tänään ku tarkistin öljyt niin tikun kärki kastu muutaman millin ja täten lisäsin reilun litran öjyä koneseen etttä öljy olisi taas ylärajassa. no siitä tuumin ku lotkoteltiin n. tunti tyhjäkäynnillä eteenpäin että turbon tiivisteet valskaa silloin kun ei ole kunnolla kieroksia. osuinko oikeeseen? No tään sitten auton pestyä ja oljyn lisäykden jälkeen kun lähti ajeleen isolle telle niin ajoittain kiihdytyksen jäkeen kun nosti jalan kaasulta niin pöläytti reulut mustat savut mitä ei ole ennen tehny. Johtuuko täämä vika kenties suuttimien huonosta kunnosta että avautuu ja sulkeutuu miten sattuu. Olisin todella kiitollinen jos saataisiin keskustelu/mmielipiteitä tästä diaknoosista. Kiitos taas etukäteen.

Esko90 19.06.2013 13:41

Minkäsortin öljyä olette laittaneet tonne etumurikalle?!

Repro 19.06.2013 15:20

GL-5

Esko90 21.06.2013 23:45

Tänään tuli saatuu viimeisteltyä tämäkin homma sitten.

http://i7.aijaa.com/b/00023/12366568.jpg

Esko90 25.06.2013 14:13

nyt tarvii ruveta ettii uutta turboo tojoon. täytynyy kääntyä sprintterin turbon puoleen. saas nähä millanen laippasekoilu siitäki tulee. :)

Esko90 27.06.2013 01:20

Voeha perkule täytynee tyytyä tillaan uus samanlainen turbo kajaanista vanhan viallisen tilalle. Harmi ku ei riitä aika ja budjetti tohon sprintterin turbolle. :/

Esko90 12.07.2013 17:44

Noniin Nyt tuli iroitettua turbo pois paikaltaan ja selvis syykin miksi on hiukan hengetön herra tällä hetkellä tojota.

http://i5.aijaa.com/b/00037/12435057.jpg

http://i4.aijaa.com/b/00788/12435058.jpg

http://i4.aijaa.com/b/00303/12435059.jpg

http://i10.aijaa.com/b/00812/12435060.jpg

http://i2.aijaa.com/b/00059/12435061.jpg

Tuosta on ilmeisesti humina/kohina johtunu välillä kiihdyttäessä ja kaahaessa.
Ensviikolla turbo huollettavaksi ja vähän samalla sorvin ääreen, niin se saapi kelvata tähän hätään.

Turbosta on ilmeisesti menny hiilirenkaat entiseksi kun tyhjäkäynnillä pukkaa oljyä imusarjaan.

Ei kellään sattuis oleen räjäytyskuvaa naftapumpusta laittaa?

Kala92 13.07.2013 04:00

Onko toi halkeama tossa hukiksen portis?

koovee 13.07.2013 22:10

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130724

tossa ois kuvaa

Tomppaa_ 13.07.2013 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 1017208)
Minkäsortin öljyä olette laittaneet tonne etumurikalle?!

Sinne käy joku GL5 luokituksen öljy.

Esko90 15.07.2013 18:23

tänään tuli vietyä puhallin huoltoon nyt sitten odotellaan sen valmistumista. Ei ihme että ei ollut vetoja kun huoltomies näytti niin kellolta lähtevän tangon toisessa päässä olevassa nivellyksessä oli n. puolensentin kuluma ja hukkis oli käytännössä kokoajan auki/rakosillaan.

Hailux 15.07.2013 23:43

Ois varmasti tuolla rahalla mikä tuon kukkopillin huoltoon menee ostanu paremman turbon..kokemuksesta tiedän ;) yhden ct-20 huollattaneena..ei ollu halpa siihen hyötyyn nähden

Esko90 16.07.2013 01:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1024032)
Ois varmasti tuolla rahalla mikä tuon kukkopillin huoltoon menee ostanu paremman turbon..kokemuksesta tiedän ;) yhden ct-20 huollattaneena..ei ollu halpa siihen hyötyyn nähden

taidat olla oikeessa mutta tuo rahatillanne sanoo kyllä säännöt tällä hetkellä. huollon hinta on alle neljä hunttii sisältäen uudet sisuskalut että en ny tiiä sit. jos oli ruvennu jotain isompaa kehitteleen tai väännöllisesti parempaa niin ois vissiin menny mun tietotaidoilla likemmäs tuhatta kuin viittä sataa euroo.

Dectane 16.07.2013 04:47

Hailuxilta ite ostin tuon gt2256vnt:n. Tais olla 250e, eli siis huomattavasti halvempi ku se orkkiksen huolto.

Niin eihän tuohon rahaan uutta saa, mutta hyviä käytettyjä! Ite en oo ikinä ostanu uutta turboa, ei niitä raski ostaa :D

Esko90 20.07.2013 20:43

http://i2.aijaa.com/b/00909/12464482.jpg

http://i6.aijaa.com/b/00942/12464483.jpg

Eilen tuli kukkopilli huollosta ja tänään tuli laitettuu se paikalleen. Aikamoinen ero huollon jälkeen ja ahtaa jo pienelläkin kaasulla 0,8 bar ja vetoja on ihan erilailla :D:D:D:D kylä ny kelpaa.

Esko90 20.07.2013 22:10

ensviikols jos kerkeis tekeen viel 2,5" rosterista pakoputken niin olis hyvä ja samalla ulostulo tuoda takarenkaan etupuolelta:)

Esko90 24.07.2013 16:18

http://i10.aijaa.com/b/00753/12479872.jpg
Hyvin putsaa tuo fosforihappo noita vanhoja osia :D
Noni eilen tuli vähän aloteltuu putkijumppaa ja tänään sain valmiiksi kannakkeitavaille pakoputken. Pistetään tästäki hommelista ny jokunen kuva.

http://i1.aijaa.com/b/00942/12479873.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00250/12479875.jpg

http://i6.aijaa.com/b/00552/12479876.jpg

tarvii rälläköidä toi vanhan putken kannatin rungosta irti kun on tiellä, näkee hyvin viimesessä kuvassa kun viettää sivulle näkösälle tota putkee.

http://i10.aijaa.com/b/00838/12479900.jpg

Krisse 24.07.2013 17:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1024032)
Ois varmasti tuolla rahalla mikä tuon kukkopillin huoltoon menee ostanu paremman turbon..kokemuksesta tiedän ;) yhden ct-20 huollattaneena..ei ollu halpa siihen hyötyyn nähden

Kyllä mullakin on suunnitelmissa lähettää toi oma remonttiin, yksi ja ainoa syy siihen on plug & play. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta mihinkään parannettuun ratkaisuun, eikä sen puoleen tilojakaan tällä hetkellä.

Liekö joku elämän ehtoopuolelle kääntynyt 2LT muutenkaan järin riemuissaan jostain paremmasta turposta millä saadaan sitten entistä enemmän forssia irti..

Esko90 25.07.2013 23:05

tänään tuli saatuu laitettuu putken kannattimet paikoilleen ja putki kiinni ja koeajot paikalliselle kylälle. Sopiva matala pörinä kuulu ja aina ku anto ruokaa koneelle niin rupes hymyilyttään, vihellyksen ääni ja päät käänty kylillä:D:D:D:D Vielä ku jaksais viedä autokorjaamolle sen verran että laittais yhen tiivisteen tai o renkaan dieselpumppuun ku tihkuttaa menovettä allensa.

Esko90 28.07.2013 14:34

mihkähän asti tuo lämpöanturilta lähtevä johto menee tuo auton kopan ja laatikon välisä. helkatti ku lämpömittari reistailee eli välillä pimppaa ihan tappiin asti. olisko vinkkejä antaa vai onko joku motonetin tai bilteman aturan/mittarin asennus nopeempaa?.

Marso 30.07.2013 12:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 (Viesti 1027738)
mihkähän asti tuo lämpöanturilta lähtevä johto menee tuo auton kopan ja laatikon välisä. helkatti ku lämpömittari reistailee eli välillä pimppaa ihan tappiin asti. olisko vinkkejä antaa vai onko joku motonetin tai bilteman aturan/mittarin asennus nopeempaa?.

Ittellä samaa ongelmaa, välillä pomppaa lämmöt ja polttoaineet aivan tappiin ja laskeutuu vasta, kun auton sammuttaa. Olen kuullut juttua, että vika olisi mittaristossa ja että se mittaristo lämpenee liikaa tai jotain. Olen käynyt mittariston osia marmorilta kyselemässä, satoja euroja... Itse suunnitellut tuollaista erillistä mittaria.

Esko90 30.07.2013 23:50

jaa en oo kyllä ennen moista kuullu. luulen että mulla on vika anturin johossa ku on vähä huonokuntoisen näköinen. meneekös se sillai että ku pistää virrat päälle ja irrotta johon anturasta painaa johon pään runkoon kiinni ja jos sillon mittari nusee tappiin asti niin mittarin pitäs olla kunnossa.

Marso 31.07.2013 00:14

Voi toki olla johdoissakin vikaa, en epäilisi yhtään näin vanhoissa autoissa.
Kyselin mittaristo asiasta tuossa joskus tällä foorumilla ja sain seuraavat vastaukset:
http://forums.offipalsta.com/showthr...E4mp%F6mittari
Ja sit toinen, (täällä varsinkin tuo bi-metalli vastaus):
http://forums.offipalsta.com/showthr...E4mp%F6mittari

Niin ja muuten hiano projekti :)

Esko90 31.07.2013 03:30

kiitoksia tiedoista ja kehuista. Täytynee antaa vahalle mittarille ja joholle vähä valohoitoo ja sit hommata pilotin lisälämpömittari holkkeineen. Mites muuten onko väliä mihin kohtaan vesiletkuun laittaa sen holkin väliin mihin kierretään antura kiinne?

Esko90 01.08.2013 01:21

eilen tuli ulkoilettuu tojoo vähä pisemmän matkan testimielessä ja totesin hommaan uuden lämpäanturan ja laita sille uuden johon ja hommaan lisälämpömittarin vielä varoiksi. Seilas lämpö ja polttoaineviisarit siihen malliin että oikeen hirvitti välillä.

Esko90 05.10.2013 19:38

Pistetääs taas pari kuvaa mitä on tässä syys iltojen aikana tullu tehtyä. Kesä meni pääosin ajellessa ja alkusyksystä en ehtiny mitään tekeen ku kaikki vapaa aika meni lintumehtällä ja nyt sitten vielä tuo hirvijahti lisäks alkoi.

Kattokorin maalas kaveri ruiskulla ja siihen päätin laittaa 8 valot paikoilleen, no se on nyt siinä pisteessä odottamassa katolle pääsyä ja sähköjä. Keulille laitoinkin hellojen tilalle hid xenon kaukovalot kun tuli edulliseksi todettua ja hyvät on.

http://i8.aijaa.com/t/00129/12723907.t.jpg
Perkule hyvä peli hirvihommissa, päässy jo pari rumppia vinssaileen poies.

http://i11.aijaa.com/t/00803/12723904.t.jpg

Esko90 03.12.2013 17:18

viikonloppuna pitäs saada valot pelaan safaritelineessä, niin pääsee sit testaileen näkeekö niillä mitään.


Sivu luotu: 22:52 (GMT +2).