![]() |
VINSSIN ASETTELUA LJ:N KEULILLE
12 Liiteet
TÄSSÄ MUUTAMIA KUVIA VINSSIN ASETTELUSTA.:D
|
sitten kun on saanu testattua kestääkö tuo peti mittään niin si alkaa renkaitten ja vanteitten hankinta jos lompsa antaa myöten :)
|
kyllä peti varmaan kestää mutta miksi tuo rullakita on nuin iso.
|
Lainaus:
|
Eikö tuo rullakita oo ihan Toyotan orkkis kokonen, kuva vain hämää.
|
Lainaus:
|
joo kyllä se on tojon orkkis kita. ja onhan se niin että se aika iso on, ainut olis jos tota ylempää poikittaisrullaa laskis hieman ales... tarvii tehä siis reiät ja tuskin se sen kestävyyteen vaikuttaa vai?? :)
|
Lainaus:
|
tai siirrät sivurullia sisäänpäin:confused:
|
helpoin varmmaan hitsata pellin palat sivuille.tosin sain kylllä omasta meneen vaijerin pellin ja rullan väliin. jos viitsii tehdä kappeeman kidan aina parempi.
|
yks vaihtoehto kävi mieles että hitsais paksut latat ohjurirautoihin kiinne tai mallia irroitettavat niin eköhän se rupeis pitään vaijjerin rummulla.:rolleyes:
|
Yleensä näihin on just noihin rautoihin hitsannu latat niiden ja rummun väliin. Muuteen on vaijeri akselin ympärillä. Muuten ei ole kyllä kidan kanssa mitään ongelmaa.
|
noniin tänään tuli sestailtua kuinka peti kestää ja ihan hyvin meni testi, mitään ei menny rikki. :D.... Meni hetki noitten kaarien laitossa ku sai lapppua liimailla ja sen jälkeen ootella että massa kuivii kunnolla. :rolleyes:
|
5 Liiteet
siinä muutama kuva. seuraavaks pohjapanssarin väsäilyä :D
|
Siinä taas muutama kuva! Tuli hommatuu 33" mutikat, ja samal vähä passarin väsäilyy ja pedin viimeistelyä...
|
5 Liiteet
dodiii :D:D
|
Pahoittelut huonoista kuvan laaduista... on otettu "duudsonin kestävällä älyphoonella"
|
mahtaakohan riittää noille renkaille 2" korotussarja?
|
Lainaus:
|
en kerenny tänään poikkeen pajalla. Tarvis huomenna koittaa mennä sinne illan suussa
|
Lainaus:
|
tänään tuli viimeisteltyä lokasuojien levikekumit ja sai alulle takapuskimen kiinnityspalat.
vielä näyttää vähä citymaasturilta mutta eiköhän se siitä ku saa vähä korotetta tuonelassa. |
1 Liiteet
:D:D
|
3 Liiteet
Taas sai jotain pientä aikaseks. Huomenna taas jatkuu ja pitäs hakee vähä putkee ja mutkaa etupuskimeen. :D
|
mites noitten helmapalkkien kanssa kannattaa tehä, kattelin ja koputtelin että helmat näyttää olevan tässäkin tapauksessa auton kovimpia kohtia, niin rälläköikö surutta pois ja liimaa palkin tilalle vai tekeekö jotenkin muuton?!
|
Takapuskurin saa kaikkein helpoiten U-profiilista. Sellainen kantattu U-palin pätkä. Tais olla 120x 60 ja 4mm paksua josta oma tein.
|
Vinssipeti näyttää ihan hyvältä mutta olisko sen saanu syvemmälle? Vai valehteleeko kuva?
Edit: Eipä tuota taida kuvien perusteella saada syvemmälle jos ei poikkipalkkiin tee kirurgisia toimenpiteitä. |
Lainaus:
|
Nonii taas tullu vähä päiviteltyy toyotaaaa :D ny olis vinssin ohjuriraudat kiinnitystä ja maalausta vailla ja molemmat ovien alareunat hiottua, lisätty peltii, pakkeloituu ja lisää hiottu ja pohjamaalattu. Samal etusäleikköö ja sen alla olevaa ritelikköö laitettuu uutta peltii. Noitten hommien jälkeen jatkuu etupuskimen suunnittelu ja liimailu. Kuvia tulee jonkin ajan päästä ku saa ne koneelle asti. :)
|
LJ:N Ehostelua
9 Liiteet
Noniin jotakin tapahtunu lisää tuossa kasa sekalaisia kuvia :D:)
Yllättävän pitkälle pääs tolla vakioalustalla umpisessa ennenkuin rupes kantamaan :D |
Ex läjään siivoilin tuota keulaa madaltamalla turhat pois tuosta pellinkäikäleestä joka maskin alla on. Kavensin sen sisälokasuojan pintaan saakka ja saman verran lokarin etupäästä pois. Puskurin rakensin sitten sen tilalle niin saa puskuri ylemmäksi ja turhaa vääntyvää peltiä pois.
|
1 Liiteet
Tämän verran siitä saa ihan siististi pois.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kannattaa ne helmapalkit tehä kun vielä on suht suorat helmat. Helpompi tehä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
5 Liiteet
Tänään sain kyhäiltyy rapuloissaan:o etupuskimen loppuhitsaista vaille valmiiks ja ihan hyvän näköinen siitä tulikin. Saas nähä saako elvytettyä tota vinssiä henkiin kun on jotain pientä vikaa jossakin päin, jos saa niin saa luvan kelvata takavinssiks.:D
|
Tänään tuli maalattuu puskuri ja katoo jos sais sen laitettuu paikolleen viikolopun aikana :cool:
|
1 Liiteet
Se olis nyt sit redy. Vielä tarvis takapuskin asennella ja maalailla, safariteline väkästellä, JA OOTELLA ku kukkaro antaa myeten ostaa korotussarjan. Omasta mielestä tuli ihan tyylikkään näköinen ekas omatekoseks puskuriksi. .... Toi tumma läikkä sit ei oo lantikasta :D
Niin ja helmapalkit. |
jos se läikkä on sittenkin LANTIKASTA eikä Landcruiserista :) :)
|
No näinhän se asia on :)
|
1 Liiteet
elin tuli saatuu myöhään aikaseks takapuskurin kasaus. Suur kiitokset hitsarille :D
|
Tänään tuli laitettuu uuden umpiot eteen ja yks uus jarruletkun pätkä ku katastusmies sitä halus. huomen viel yks pikkuhitsilappu helmaan ja sit jälkitarkastukseen ja tuore LEIMA hasikaslokeroon niin on hyvä mieli.
Sit muutama viikko oottelua ja hankkimann 2" korosarjaa ja tekee palkkihelmoja niin rupee oleen jotenkin maastokelpoinen peli :D:D Niin safaritelinettä olen tässä ny väsäilly laitan kuvii ku kerkee. |
Noniin on vähä päässy jäämään toi päivittely unohtuun niin pistetääs taas rojektista muutama kuva.
|
|
http://i5.aijaa.com/b/00253/12134633.jpg
http://i1.aijaa.com/b/00374/12134635.jpg Aika kaameet noi vakkari pitsaleikkurit:eek::eek: http://i5.aijaa.com/b/00249/12134636.jpg http://i3.aijaa.com/b/00101/12134634.jpg Mehtäkaveri halus kanssa mukaan Safaritelineen alaosa on jo koossa hallissa mutta loppu työnteko ku perkule rälläkkä kärähti niin on vähä jääny hommat...:mad: |
Tuostahan tuli ihan asiallisen näkönen vinssipuskuri. ainut vaan mikä pistää silmään on tuo keulaylitys aika huomattavan näkönen kui lie haukkaa vastapenkkaan esim ojan ylityksissä.
|
Onhan se joo aika törröttävän näköinen. luonnossa kun kahtoo niin ei kovin pahalta näytä.
|
Tänään tuli kokeiltua kunka toijjoota kulkee in mud ja ihmeen hyvin kulki vaikioalustan ja 33 kanssa. Kerran piti vinssailla ja sillonkin meni perkele murtosokka poikki eli vahvempaa tappia peliin.
http://i1.aijaa.com/b/00956/12149026.jpg http://i4.aijaa.com/b/00136/12149027.jpg Tossa on safaritelineen pohja... Onhan tuo aika heiveröinen mutta saa luvan kelvata. http://i11.aijaa.com/b/00305/12149025.jpg http://i3.aijaa.com/b/00631/12149028.jpg Kertokaas tietämättömälle :D alottelijalle että rupeeko mulla meneen murrokset sökös kun tossa ajeltiin niin ajoittain rutisi/paukku etupää ja sen tunsi ratissakin ihan selvästi?! Piti antaa poikienkin koittaa. :D |
hommaa samantien longfieldin murrokset ni pääset jatkossa vähemmällä..
|
http://i9.aijaa.com/b/00604/12240517.jpg
TTänään tuli laitettuu eteen korotukset ja perä olis tarkotus laittaa ylihuomenna. Olisko vinkkejä miten takapään iskarin pultin sais parhaiten pois ku katoin nopeeta niin aika veemäisessä paikassa näyttäis olla. |
Lainaus:
|
Noniin on taas päässy vähän unohtumaan päivittely että laitetaan ny muutama kuva että missä mallissa lj on oikein menossa.
http://i8.aijaa.com/b/00464/12293014.jpg pistetään ny vähä hitsisaumaakin kuviin ku sattu onnistumaan. http://i11.aijaa.com/b/00894/12293015.jpg Ei tarvis ku nuo tapit hitsuutell pikolleen ja laitta yläpanta kanssa niin rupei olee redy. http://i8.aijaa.com/b/00175/12293016.jpg Tämän hetkinen tilanne http://i7.aijaa.com/b/00357/12293017.jpg Vähä tarraakin. :D Nyt se rupee näyttään vähän jo maasturilta. Enään olis tavoitteena saada: -passarit murikoille -tankin panssari -safaritelinen katolle asti ja siihen työvalot -takavinssin peti suunnitella (kaukainen haave) -korin koroitus (kaukainen haave) -sisustella vesivanerista lattia ja latikosto peräloossiin.:D -PALKKIHELMAT!!!!! Tehdyt asia: -öljyvuodot hoidettu -boostcontrolle paikoillaan -etupuskuri -takapuskuri -jako ja vaihelaatikon panssari -safaritelinen melkein valmis -etuvinssi paikoillaan ja testattu -renkaat hommattu -2" korotussarja vaikka laussa luki 75mm (kumpi lie pittee paikkaansa:D) -kaikki kaaret hitsailtu ja massattu -kori käyty läpi |
En tiiä menikö letkut oiken, ei oo vielä päässy testailemaan. sanokaa jos meni asennus pieleen.
http://i8.aijaa.com/b/00797/12302958.jpg |
melkoinen letkuhärdelli :)
|
Lainaus:
|
mihin tarvii tota mötikkää mihin tulee kolme letkua itelleni laitoin vaan tuon ruuvin hukkaportinletkun väliin ja toimii niinkuin pitää
|
Lainaus:
|
No pelasko sitten yllä olevan kuvan asennuksella?
Jos ei niin sitten hukkaportinkello on varmasti liian löysä. |
en ole ehtiny kokeilla. tarkoitus olis kokeilla alkuviikosta ku pitää ruveta värkkään takaloossin vesivanerista lootia. pystyykös sitä kelloo jotenkin kiristää vai onko sitten kalvo rikki?
|
se on rajapaineventtiili
|
Nyt on testattu tolla letkuvirityksellä kulkua siten että boosti on täysin auki ja kiinni, niin molemmillakin kerroilla ahot ei noussu kuin siihen 0,4 bar. Taitaapi olla edessä paineilmalla kellon testaus että onko kalvossa sanomista. Jos se ei pidä meteliä ja toimii normaalisti niin mikä neuvoksi sitten?! :confused: Pitääkö työkalun tippua pumpun päälle. (sinetti paikoillaan)
Taitais olla turbon huolto ajankohtaista ku imupuoli aika öljyinen vai kuuluuko tämän ikäsien koneiden oireisiin? |
Ei se ahda kuin sen verran mitä siellä on syöttöä. Ja pelkkä syötön ruuvaus ei autuaaksi tee, ahdonalaisen syötönsäädön karan uusiksi tekeminen antaa persdynolla jo kummasti enemmän potkua.
Hukkaportin letkun tukkiminen antaa varmasti lisää vääntöä mutta korkeammilla kierroksilla pakopesä käy pieneksi kun ei hukkaportinkaan kautta pakopesän tilavuuteen nähden ylimääräiset pakokaasut pääse mistään poistumaan. (=extra lämpöä, huono juttu) Oma mielipide on että alkuperäistä ahdinta on turha ruveta korjaamaan, samaan rahaan saa ihan oikeitakin ahtimia jolla käyttöalue on suurempi. Nämä siis vain omia käyttökohtaisia kokemuksia. |
Kerron vielä konkreettisesti ton hukkaportin letkun kokonaan tukkimisen: Juokse 400m lenkki täysiä, seuraavaksi juokse sama lenkki täysiä niin että pidät nenästä sormilla kiinni, eipä ilma vaihdu enää samallalailla ja puutuu nopeammin.
Tai pakopuolen kyseessä ollessa sormien työntäminen perseeseenkin voi vaikuttaa kulkuun dramaattisesti. :D |
No voehan perkule. minä kun luulin/ymmärsit että tuolla boostilla ois tosta föönistä saanu lisää potkua max 0,8 bar No täytynee ootella, että tili kohenee taas joskus jotta pääsis hankkimaan puhallinta mikä herää aikasemmin ja olis muutenkin pitempikestoisempi. Mistäs ja millaista turboo sitten kannattaisi ruveta miettiin ja se että sais het paikalleen ettei tarvis ruveta mitään välilaippoja metsästeleen?
Ainut mikä kokemus minulla on auton moottorin virittämisestä on 2 vag 1,9 td konetta toiseen tuli isompi puhallin laitettuu ja syöttöjä nostettua kaverin johosta ja toiseen switserin vnt ahin, cooleri, kara viilattu loppuun, isompi nestepää ja sen jälkeen alko sintterien meno. |
Lainaus:
Duunaa se kara jos on jo ennestään tuttu toimenpide, jos sekään ei auta niin nosta syöttöjä. |
|
Lainaus:
|
Tokihan on olemassa myös mahdollisuus että hukkaportin aukosta johtaa mojova halkeama, eli kaasut pääsee virtaamaan hukkiksen ohi vaikka läppä olisi kiinni.
|
voi helvetti että hämäläinen on sitten hidas. tänää tuli kateltuu etupään iskreita niin olin sitten laittanut kiirreisäni ne kumit samalle puolelle niinku yhessä kuvassa näkyy. Täytynee korjata virhe vai antaako olla tuollai
|
Komia Lj sulla! :) Hyvällä maulla paranneltu! :eek:
|
Lainaus:
|
Tänään tuli väkerreltyy takatilaa jahtikautta odotellessa. vile tulee jonkin sortin päällinen tuohon vaneriin kun on vähän muuten liukas alusta kahelle kanakoiralle :)
http://i7.aijaa.com/b/00411/12334912.jpg http://i11.aijaa.com/b/00090/12334913.jpg http://i3.aijaa.com/b/00165/12334914.jpg Vielä pitää kikostella päätypalat laatikoille. |
taas kuulkaa te paremmin tietävät ja osaavat, olis taas vähä tarvetta avulle ja tiedolle. Tossa oltiin toissa päivänä kaverin kaa ajelemassa kangasmetsissä tojotalla ja pistin merkille kun ajelime helppoa mutta keikuttavaa polkua niin auto tuprutteli koko sen matkan sinertävää savua eli jostakin pääs öljyä palopesään. no tänään ku tarkistin öljyt niin tikun kärki kastu muutaman millin ja täten lisäsin reilun litran öjyä koneseen etttä öljy olisi taas ylärajassa. no siitä tuumin ku lotkoteltiin n. tunti tyhjäkäynnillä eteenpäin että turbon tiivisteet valskaa silloin kun ei ole kunnolla kieroksia. osuinko oikeeseen? No tään sitten auton pestyä ja oljyn lisäykden jälkeen kun lähti ajeleen isolle telle niin ajoittain kiihdytyksen jäkeen kun nosti jalan kaasulta niin pöläytti reulut mustat savut mitä ei ole ennen tehny. Johtuuko täämä vika kenties suuttimien huonosta kunnosta että avautuu ja sulkeutuu miten sattuu. Olisin todella kiitollinen jos saataisiin keskustelu/mmielipiteitä tästä diaknoosista. Kiitos taas etukäteen.
|
Minkäsortin öljyä olette laittaneet tonne etumurikalle?!
|
GL-5
|
|
nyt tarvii ruveta ettii uutta turboo tojoon. täytynyy kääntyä sprintterin turbon puoleen. saas nähä millanen laippasekoilu siitäki tulee. :)
|
Voeha perkule täytynee tyytyä tillaan uus samanlainen turbo kajaanista vanhan viallisen tilalle. Harmi ku ei riitä aika ja budjetti tohon sprintterin turbolle. :/
|
Noniin Nyt tuli iroitettua turbo pois paikaltaan ja selvis syykin miksi on hiukan hengetön herra tällä hetkellä tojota.
http://i5.aijaa.com/b/00037/12435057.jpg http://i4.aijaa.com/b/00788/12435058.jpg http://i4.aijaa.com/b/00303/12435059.jpg http://i10.aijaa.com/b/00812/12435060.jpg http://i2.aijaa.com/b/00059/12435061.jpg Tuosta on ilmeisesti humina/kohina johtunu välillä kiihdyttäessä ja kaahaessa. Ensviikolla turbo huollettavaksi ja vähän samalla sorvin ääreen, niin se saapi kelvata tähän hätään. Turbosta on ilmeisesti menny hiilirenkaat entiseksi kun tyhjäkäynnillä pukkaa oljyä imusarjaan. Ei kellään sattuis oleen räjäytyskuvaa naftapumpusta laittaa? |
Onko toi halkeama tossa hukiksen portis?
|
|
Lainaus:
|
tänään tuli vietyä puhallin huoltoon nyt sitten odotellaan sen valmistumista. Ei ihme että ei ollut vetoja kun huoltomies näytti niin kellolta lähtevän tangon toisessa päässä olevassa nivellyksessä oli n. puolensentin kuluma ja hukkis oli käytännössä kokoajan auki/rakosillaan.
|
Ois varmasti tuolla rahalla mikä tuon kukkopillin huoltoon menee ostanu paremman turbon..kokemuksesta tiedän ;) yhden ct-20 huollattaneena..ei ollu halpa siihen hyötyyn nähden
|
Lainaus:
|
Hailuxilta ite ostin tuon gt2256vnt:n. Tais olla 250e, eli siis huomattavasti halvempi ku se orkkiksen huolto.
Niin eihän tuohon rahaan uutta saa, mutta hyviä käytettyjä! Ite en oo ikinä ostanu uutta turboa, ei niitä raski ostaa :D |
http://i2.aijaa.com/b/00909/12464482.jpg
http://i6.aijaa.com/b/00942/12464483.jpg Eilen tuli kukkopilli huollosta ja tänään tuli laitettuu se paikalleen. Aikamoinen ero huollon jälkeen ja ahtaa jo pienelläkin kaasulla 0,8 bar ja vetoja on ihan erilailla :D:D:D:D kylä ny kelpaa. |
ensviikols jos kerkeis tekeen viel 2,5" rosterista pakoputken niin olis hyvä ja samalla ulostulo tuoda takarenkaan etupuolelta:)
|
http://i10.aijaa.com/b/00753/12479872.jpg
Hyvin putsaa tuo fosforihappo noita vanhoja osia :D Noni eilen tuli vähän aloteltuu putkijumppaa ja tänään sain valmiiksi kannakkeitavaille pakoputken. Pistetään tästäki hommelista ny jokunen kuva. http://i1.aijaa.com/b/00942/12479873.jpg http://i7.aijaa.com/b/00250/12479875.jpg http://i6.aijaa.com/b/00552/12479876.jpg tarvii rälläköidä toi vanhan putken kannatin rungosta irti kun on tiellä, näkee hyvin viimesessä kuvassa kun viettää sivulle näkösälle tota putkee. http://i10.aijaa.com/b/00838/12479900.jpg |
Lainaus:
Liekö joku elämän ehtoopuolelle kääntynyt 2LT muutenkaan järin riemuissaan jostain paremmasta turposta millä saadaan sitten entistä enemmän forssia irti.. |
tänään tuli saatuu laitettuu putken kannattimet paikoilleen ja putki kiinni ja koeajot paikalliselle kylälle. Sopiva matala pörinä kuulu ja aina ku anto ruokaa koneelle niin rupes hymyilyttään, vihellyksen ääni ja päät käänty kylillä:D:D:D:D Vielä ku jaksais viedä autokorjaamolle sen verran että laittais yhen tiivisteen tai o renkaan dieselpumppuun ku tihkuttaa menovettä allensa.
|
mihkähän asti tuo lämpöanturilta lähtevä johto menee tuo auton kopan ja laatikon välisä. helkatti ku lämpömittari reistailee eli välillä pimppaa ihan tappiin asti. olisko vinkkejä antaa vai onko joku motonetin tai bilteman aturan/mittarin asennus nopeempaa?.
|
Lainaus:
|
jaa en oo kyllä ennen moista kuullu. luulen että mulla on vika anturin johossa ku on vähä huonokuntoisen näköinen. meneekös se sillai että ku pistää virrat päälle ja irrotta johon anturasta painaa johon pään runkoon kiinni ja jos sillon mittari nusee tappiin asti niin mittarin pitäs olla kunnossa.
|
Voi toki olla johdoissakin vikaa, en epäilisi yhtään näin vanhoissa autoissa.
Kyselin mittaristo asiasta tuossa joskus tällä foorumilla ja sain seuraavat vastaukset: http://forums.offipalsta.com/showthr...E4mp%F6mittari Ja sit toinen, (täällä varsinkin tuo bi-metalli vastaus): http://forums.offipalsta.com/showthr...E4mp%F6mittari Niin ja muuten hiano projekti :) |
kiitoksia tiedoista ja kehuista. Täytynee antaa vahalle mittarille ja joholle vähä valohoitoo ja sit hommata pilotin lisälämpömittari holkkeineen. Mites muuten onko väliä mihin kohtaan vesiletkuun laittaa sen holkin väliin mihin kierretään antura kiinne?
|
eilen tuli ulkoilettuu tojoo vähä pisemmän matkan testimielessä ja totesin hommaan uuden lämpäanturan ja laita sille uuden johon ja hommaan lisälämpömittarin vielä varoiksi. Seilas lämpö ja polttoaineviisarit siihen malliin että oikeen hirvitti välillä.
|
Pistetääs taas pari kuvaa mitä on tässä syys iltojen aikana tullu tehtyä. Kesä meni pääosin ajellessa ja alkusyksystä en ehtiny mitään tekeen ku kaikki vapaa aika meni lintumehtällä ja nyt sitten vielä tuo hirvijahti lisäks alkoi.
Kattokorin maalas kaveri ruiskulla ja siihen päätin laittaa 8 valot paikoilleen, no se on nyt siinä pisteessä odottamassa katolle pääsyä ja sähköjä. Keulille laitoinkin hellojen tilalle hid xenon kaukovalot kun tuli edulliseksi todettua ja hyvät on. http://i8.aijaa.com/t/00129/12723907.t.jpg Perkule hyvä peli hirvihommissa, päässy jo pari rumppia vinssaileen poies. http://i11.aijaa.com/t/00803/12723904.t.jpg |
viikonloppuna pitäs saada valot pelaan safaritelineessä, niin pääsee sit testaileen näkeekö niillä mitään.
|
Sivu luotu: 22:52 (GMT +2). |