![]() |
viron siirtokilvet?
elikkäs tietääks kukaan vironpuolen siirtokilpi käytännöstä mitn?:confused:
suomen kilvillähä siel ei saanu ajella. eli porkkana ois sellanen tässä ku keväällä pitäs raahata 1kpl jeeppejä viroon ja joutuu tie siirtymiäki ajamaan määrän x. pääosin mettä teitä keskellä ei mitään mut jos jotain tussaroi niin...:rolleyes: vai onks vaa tyydyttävä viemään kuorkilla, laivalla, lahesta yli.. tai sit pitää ruveta leimaamaan näit autoja joteki:D |
ARK.sta eli paikalliselta katsastusasemalta
saapi peltiset siirtokilvet ne maksaa 50-60e väliin+ vak. mikä tais olla mulla 3pv.lle 12e, samalla poistetaan auto Viron kilvistä, jotka jää asemalle
nim.Vuoden vaihteessa Virosta auton tuonut |
Lainaus:
Tässä oltiinki viemässä autoa VIROON ei VIROSTA :D Ja itte asiaan mulla ei oo mitään tietoa. Otat puuhalaput konttorilta ja ilmotat suurpiirteisesti etelähelsingin alueeks :D :D |
Lainaus:
Nämä kilvet pitäisi periaattessa toimia, Ja saa tilattua kotiovelle: http://www.transit-plate.com/ |
onko siinä kilvet? nehän kyllä vois kelpaa jos on liikennevakutus. katsastusta ei tarkisteta siellä muttä laivaan pitää ajaa suomen siirtolapuilla. näin ainakin 3 viikkoasitten katsastamaton auto eestiin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Voihan sitä ajella Suomen puuhalapuilla satamaan ja nuo vasta Viron puolella kiinni :) Tuollainen teksti löytyi kilpikauppiaalta: Please note that the transit plates are in fact valid in the whole of Europe on the basis of the EU directive C68/2007. However, if there should be any complications with foreign authorities, the use of the transit plates is exclusively your responsibility. |
Saksasta sai noita saksan siirtokilpiä viikon ja kahen viikon voimassaoloajoilla. Viikon laput oli punasella loppuosalla, kahen viikon keltasella.
Ainakaan ruotsissa ei sitten kelpaa punaset kilvet, vaan pitää olla keltaset. |
pistä s.postilla kyssäriä viron a katsastukselle http://www.a-ulevaatus.ee/www/et/kontaktid/index.php
|
Lainaus:
|
Tosiaan itellä oli kans käsitys et keltaiset on lyhyellä ajalla kaiketi viikko ja punaiset pitkällä ajalla,
mut ompahan tullut 2 vuoden punaisetkin vastaan puolan poikien autossa ja poliisit perässä ajoi eikä kiinnittänyt huomiota hampurissa päiväs aikaan eli lailliset ne luulis olevan. Lie katsastus sitten ehtona tai puolan kilvissä auto ja "saksan" siirtokilvet lisävakuutuksena :confused: Oli muistaakseni 2010 tää tapaus niin ei ollut hankala vuosia sekoittaa. Toimiikos noi siirto kilvet suomessa sellaisenaan? HUOMATKAA, että http://www.transit-plate.com/ sivun ylälaidassa sanotaan kilpien tilaukseen ja kestoon liittyen, että jos ma. tarvii kilvet ja la. tilaa niin la. ja su. lyhentää kilpien voimassa oloaikaa koska käsittely tehdään jo la. päivästä. |
Lainaus:
Noin käsitin, kun 6-7 vuotta sitten hain auton saksasta. Kun odottelimme saksassa tanskaan menevää lauttaa, niin näimme hauskan jutun... Suomalaiset mustalaiset olivat ostaneet audin, johon olivat hakeneet keltapäiset kilvet. Siinä jonossa sitten yksi kaalo väritti punaisella tussilla ne punapäisiksi. :D Kaveri, joka on rampannut saksassa 20 vuotta, sanoi että säästivät kakskymppiä rahaa. |
Voisko noilla mennä esim venäjälle miltei laillisesti jos suomen tulliin ajas suomen puuhalapuilla ja sit ruuvais nuo venäjällä kiinni ?
|
Lainaus:
|
ompas taas hauska maa kohtanen poikkeus olemassa jos ei suomessa saa ajella noil GythäR lapuilla.. :confused: no rahastustahan se on tuokin.
veli antti on keikal pk seuvul ja niite 1 virolaine asentaja oli lähös kotona käymää ni kysäsee samal lappu homma omalla kielellään jos muistaa:) voip olla et jos mie sähkö postia sinne laitan voip jäähä vastaus tulematta:D |
Lainaus:
|
Laivassa vanhat saksalaiset kilvet kiinni ja natsi tervehdys tullissa niin ei tarvii mitään suomi lappuja :p Kuhan ei ratsiaa kohtaa koti matkalla jossa tarkemmin kysellään.
Tai sitten niinkuin ite seikkaillut euroopassa ensin saksasta tanskaan koe-kilvillä motaria vasenta kaistaa laskettelin liikenteen mukana, kattelin et joku edessä ja päästin kaasun, noh edessä oleva sitten hätärit päälle nappasi jarrutin ja katsahdin mittariin 130 Kmh oli jarrutuksen alkaessa :o katsoin peiliin ettei takana ole ketään ja jarruuttelin samaan vauhtiin niin 80 Kmh mittarin mukaan oli. Jos ei olisi hätävilkkuja edessä ollut päälle laittanut olisin leipaissut 50 Kmh erolla sen perään :eek: Siitä sitten nopeus takaisin sinne rapiaan 120Kmh;hon ja tanskassa vasta löysäsin koska vasta sitten oli autossa lailliset kilvet :) Serkulle tätä eläytyen kertoilin niin hirnui kuin hullu. Viimeisin kerta oli kun Vilnasta hinuri mersu haettiin ja samainen serkku mukana koe-kilvet mersuun laitettiin. Sitten yötä vasten via baltikaa viroa kohti. Hälyttimet borassa jolla oli menty ja nyt lavalla palatessa muistutti itsestään 50Km välein ensimmäisen kerran 4 ruuhkassa tunnelissa Vilnan keskustassa :D Kaveri hieman huolissaan kilvistä, mutta kun lähdettiin kaupungista poistumaan huomasin, että paikallinen poliisi oli ajellut ruuhkassa useamman kilsan perässä eikä ollut ollut kiinnostunut :) Se täytyy kyllä aina reissusta puhuessa mainita, et Vilnassa oli tähän astisista maista paras ja kohteliain liikenne. Saksaa kehutaan, mutta ne on itsekkäitä barbaareja liettualaisiin verraten. Oltiin kolmannella kaistalla ja huomattiin et liittymä tulee, vilkku päälle ja toisella vilkahduksella oli molemmat kaistat liittymään auki. Ruuhkan keskinopeus oli 30Km tunnissa ja vetoketju liittyminen toimi luonnostaan kukaan ei pysähtynyt tai hidastanut kiihdytys kaistalle tai liittyessään tieltä ei jarrutettu ja autoja oli sentäs niin pitkälle kuin silmä kantoi autojen yli tien korkeimmalla kohdalla. Sellainen erikoisuus jäi vielä mieleen, et uudetkin dieselit savutti reilusti mustaa oliskohan ollut ominaisuutena polttoaineessa? |
aikonaan saksassa ei paikalliset poliisit edes tienny mitä noi punapäiset kilvet on , oli joku paikallinen ratsia pysäytti siihen . löin niille suomen passin käteen , kyselivät ollaanko jotain diplomaatteja kun ajellaan mustilla isoilla autoilla ihme kilvillä.
|
Lainaus:
Olittako :D |
Mitähän tulli tuumaa kun parin viikon sisällä pitäis hakea tallinasta latvian kilpinen auto virolaiselta kaverilta,auto on ajokunnoton niin pitää puomilla hinata toisella autolla laivaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
tavaran vapaa liikkuvuus - tuskinpa kiinnostaa |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Matka jatkui kuormurin kyydissä heti tullin jälkeen.
|
Lainaus:
Eivät halunneet tulli alueelta päästää autoa pois ilman siirtokilpiä vaikka suomalainen auto oli portin ulkopuolella odottamassa ja hinattavan auton ei tarvinnut silloin vielä olla rek. tai vak. Tuotiin aikanaan saksasta muna kadetti enkä saanut ajaa tullin portista ulos, faija ajoi ulos ja hyppäsin 13v;nä rattiin ja ajoin siihen sataman parkkikselle ehkä kilsan päähän :p |
Purettavaksi ostetun auton tuominen suomeen/ajaminen kotiin?
Siis onko kokemusta tullista, että saako sieltä siirtolupaa esim. Helsinki-Oulu autolle, mitä ei ilmoiteteta verotettavaksi? (vai miten se kerrotaan, että puretaan osiksi? siis minähän en saa romuttaa... :confused::confused:)
Vai pitääkö olla edelleenkin "ei-suomalaisella" ajokortilla oleva kuski? |
Oman auton kanssa tein näin. Turussa sataman vieressä olevasta tullista hain tarra kilvet. Sitten seuraavalla viikolla menin Tampereen tulliin, ja laitoin paperit vetämään että saa verotus päätöksen.
Tarrakilvillä saa ajaa 3 kk? Eikä ne siellä satamassa tiedä, mitä aiot autollasi tehdä. Eli saat vapaasti ajaa sen 3 kk. Voi toki olla, että tietämykseni on vanhentunut... :rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kun tekee käyttöönottoilmoituksen tullissa, niin Viron peltisillä siirtokilvillä saa ajaa Suomessa sen 3kk. |
Sivu luotu: 03:57 (GMT +2). |