Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105566)

SuurSyömäri 03.01.2013 12:30

Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 !
 
Joo

Uuden vuoden kunniaksi eka kysymys voisi ollakkin... Miksi pariisin metrossa on vaunuissa kumipyörät?? :cool:

Heguli 03.01.2013 12:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri (Viesti 955320)
Uuden vuoden kunniaksi eka kysymys voisi ollakkin... Miksi pariisin metrossa on vaunuissa kumipyörät?? :cool:

Osassa vaunuista / junista on kumipyörät, osassa ei.

Lainaus netistä: "Erikoista Pariisin metrossa on, että 5:llä linjalla (1, 4, 6, 11 ja 14) junat kulkevat kumipyörin. Ratkaisuun päädyttiin 1950-luvulla sillä perusteella, että jarrutusmatkoja ja nousukykyä voitiin kumipyörien teräspyöriä suuremman kitkan ansiosta parantaa ja päästä lyhimmillään 90 sekunnin vuoroväliin – siis jo 1950-luvulla ja ilman mitään automaatteja. Vuoroväiln lyhennyksen tarkoitus oli listä linjojen kapasiteettia noin 15 %:lla. Ensimmäinen kumipyörin varusteettu linja oli numero 11 vuodesta 1956 lähtien".

On muuten pehmeä ja äänetön kyyti noissa kumipyöräisissä metroissa.

Pafo 03.01.2013 13:03

Mikäs liittymä jengillä on 3G tabilla käytössä? Kokemuksia ja hinta/laatusuhde?

Tietty paikkakunta ja "maasto" olosuhteet vaikuttaa vähän liittymän toimintaan... kai?

Ewerglade 03.01.2013 15:16

Elisan liittymä, Oulun alueella. Hinta on jossain 10 tietämillä ja hyvin on toiminut ainakin näin 15km säteellä keskustasta. Kauempaa ei ole käyttökokemusta.

SUPI4x4 03.01.2013 17:28

Saunalahti mokkula, Turenki Etelä-Suomi (4km keskustasta) ja kesästä saakka toiminu todella huonosti.

pimeämies 03.01.2013 18:36

minkä kokoiset pultit käy lehtijousi riippuihin kun oon omatekoiset riiput laittamassa

JJ90 03.01.2013 18:47

No mittaa se puslan reikä, niin oot viisaampi. Eikä sitten mitään 4.4 kierretankoa sinne, vaan kovat kunnon pultit.

ärjy 03.01.2013 18:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PajeAm (Viesti 955414)
Saunalahti mokkula, Turenki Etelä-Suomi (4km keskustasta) ja kesästä saakka toiminu todella huonosti.











kannattaa tehdä vikailmoitus, käyvät sitten resetoimassa tolpan. eivät tee niitä ennen vikailmoitusta.. itsellä ainakin parani heti kun teki ilmoituksen.. Tai muutama päivä ilmoituksesta.

SuurSyömäri 03.01.2013 19:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 955327)
Osassa vaunuista / junista on kumipyörät, osassa ei.

Lainaus netistä: "Erikoista Pariisin metrossa on, että 5:llä linjalla (1, 4, 6, 11 ja 14) junat kulkevat kumipyörin".

On muuten pehmeä ja äänetön kyyti noissa kumipyöräisissä metroissa.

Joo on pehmeä kyyti 5:s metrolla. Vähän meinas loksahtaa suu auki kun niitä kumirattaita katteli joulun ja uuuen vuoen välisä. Het tuli mieleen että paineleex se jossainpäin Pariisia katuja pitkin kuten linja-autot... noh ei päristele :D

Heguli 03.01.2013 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri (Viesti 955464)
Joo on pehmeä kyyti 5:s metrolla. Vähän meinas loksahtaa suu auki kun niitä kumirattaita katteli joulun ja uuuen vuoen välisä. Het tuli mieleen että paineleex se jossainpäin Pariisia katuja pitkin kuten linja-autot... noh ei päristele :D

Jossain telkkariohjelmassa oli sellainenkin ratkaisu, että kadulla bussi oli ihan normi mutta sillä pystyi ajamaan tunneliin ja siellä se oli kuin metro. Metrona ohjaus toimi automaattisesti, eli samalla tavalla kuin tuossa Pariisin kumipyörämetrossa. Ja olisko ollut bussissa normaali dieselmoottori katuajoon ja sitten sähkömoottori metrohommiin.

Taisi olla vasta jonkinasteinen kehitelmä, en tarkkaan muista.

ssuvik 03.01.2013 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pafo (Viesti 955331)
Mikäs liittymä jengillä on 3G tabilla käytössä? Kokemuksia ja hinta/laatusuhde?

Tietty paikkakunta ja "maasto" olosuhteet vaikuttaa vähän liittymän toimintaan... kai?

Saunalahti, hinta joku 12€. Käytetään pääasias Seinäjoen ympäristössä, toisinaan muuallakin ja joka paikassa pelannut kunnolla.

Heguli 05.01.2013 11:50

Talon pihassa on ihan tavallista betonista laattaa, muistaakseni tollasta: http://193.242.126.9/fi/Formento/Bet...et/Kartanonupu

Laatta on ollut pihassa pari kesää ja viime syksynä aika monesta kohdasta laatan pinnalla ja saunoissa oli vihreätä sammalta tai kasvustoa. Varsinkin varjoisilla ja vähän kävellyillä kohdilla sammalta on runsaasti. Tuo on pelkästään esteettinen haitta mutta aika ruma tollanen vihreä kasvusto on punaisella laatalla.

Eli millähän tuon saisi tapettua pois ? Talossa on koiria, eli mielellään ei kovin tiukkaa tavaraa :D

EDIT: painepesurilla tietty lähtee mutta samalla lähtee saumaushiekatkin + on iso duuni. Etsitään siis nopeata ja pitkävaikutteista laiskan miehen ratkaisua

lavanelikko 05.01.2013 13:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 956151)
Talon pihassa on ihan tavallista betonista laattaa, muistaakseni tollasta: http://193.242.126.9/fi/Formento/Bet...et/Kartanonupu

Laatta on ollut pihassa pari kesää ja viime syksynä aika monesta kohdasta laatan pinnalla ja saunoissa oli vihreätä sammalta tai kasvustoa. Varsinkin varjoisilla ja vähän kävellyillä kohdilla sammalta on runsaasti. Tuo on pelkästään esteettinen haitta mutta aika ruma tollanen vihreä kasvusto on punaisella laatalla.

Eli millähän tuon saisi tapettua pois ? Talossa on koiria, eli mielellään ei kovin tiukkaa tavaraa :D

EDIT: painepesurilla tietty lähtee mutta samalla lähtee saumaushiekatkin + on iso duuni. Etsitään siis nopeata ja pitkävaikutteista laiskan miehen ratkaisua

Joku joskus väitti, että apulannalla sais sammaleet pois katolta. Ilmeisesti liiallinen ravinne tappaa sammaleen. Kukille rakkautta ja Substral:rolleyes:

wuntzikka 06.01.2013 11:35

mikäs vois olla nissan terranossa -99, kun laittaa virrat päälle ni puhallin toimii joka nopeudella. mutta kun laitat käyntiin, niin n. 5min menee ennenkuin puhallin hörähtää tulille?

Porvoon Hilma 06.01.2013 11:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 956616)
mikäs vois olla nissan terranossa -99, kun laittaa virrat päälle ni puhallin toimii joka nopeudella. mutta kun laitat käyntiin, niin n. 5min menee ennenkuin puhallin hörähtää tulille?

Onko lämpötilalla mitään vaikutusta tohon ilmiöön? Ettei oo sellainen ominaisuus, että alkaa puhaltaa vasta kun on lämmennyt tarpeeksi ?

wuntzikka 06.01.2013 12:17

eipä oo isäukolla siitä vielä kesäkokemuksia. eli pitäis saada lämpöseen, mutta ei oikeen sellasta mahdollisuutta... ku syksyllä toimi normaalisti.
itse epäilen, että se vastus ei tykkää kylmästä tai sitten kettuilee, eli pitäisi se vastus varmaan uusia. tai sitten sama vika ku volvossa, että ei toimi täysillä kun vastus palaa, korjaantuu laittamalla sähköjohdon pätkän vastuksen tilalle. ei tietty mitään älyttömän paksua....

JiPe 06.01.2013 12:39

Kysytääs täällä, kun ei googlestakaan vastausta kävelly vastaan.

GMC Sierra 2500 90-luvun vempeleet, onko noissa minkä(än)laisia lukkoja akseleissa? :confused:

Tomppaa_ 06.01.2013 13:17

Takaperässä saattaa löytyä LSD (kitkalukko:D ) mut ei välttämättä sitäkään.

JiPe 06.01.2013 15:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 956647)
Takaperässä saattaa löytyä LSD (kitkalukko:D ) mut ei välttämättä sitäkään.

Niin mä vähän pelkäsinkin. :(

Ville. 06.01.2013 15:39

F-650
 
Onko kukaan törmänny suomessa tommoseen foordin f-650?

wuntzikka 06.01.2013 15:47

niissä gmc:n tekeleissä saattaapi olla se punttilukko... omassa -93 ei toimi liikkeelle lähtiessä, mutta ajossa suttaa hyvin molemmilla.

ja sitten tuosta F-650, mulla on sellanen muistikuva, et jollakin ois suomessa sellanen olluna.... tai sitten muisti pettää taas

mielipuoli 06.01.2013 18:47

Pitääkö tällaisen dollyn olla rekisteröity? Mikäs ajokorttiluokka vaaditaan jos tämän päällä on vaikka 2000kg auto? Saako tällaisen itse valmistaa?

http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1442805

Yölento 06.01.2013 18:56

Ei tuollasella saa vetää 2000kg autoa kun ei ole jarruja. Ehkä joku 1300-1400 kg auto voisi sopia painon puolesta. Eikös noihinkin päde 750kg?

jyrden 06.01.2013 18:58

Ei...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli (Viesti 956806)
Pitääkö tällaisen dollyn olla rekisteröity? Mikäs ajokorttiluokka vaaditaan jos tämän päällä on vaikka 2000kg auto? Saako tällaisen itse valmistaa?

http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1442805

Ei... Mut taitaa olla vaikee saada kilpiiin, kun tuntuu noi omavalmistekärryjen kaakin olevan vaikuksia siin asiassa. Sit ajokorttiluokka, vähän arvotus ja se et miten koukkupainot menee. Saahan sen tehdä, kun linkissäkin on omavalmiste. Ei minusta noita kukaan teollisesti tee, kun ei niit oo tarjollakaa missään kaupassa edes. Ja hidashan se tuollasen kaa on pitkiä matkoja mennä, kun ei saa 60lm/h lujempaa vetää. Traileri siit hyvä et vähän paremmin saa matkaa edetä.

Maantiekiitäjä 07.01.2013 17:14

Tuli teetätettyä tuohon -04 mallin Land Cruiseriin 300 tonnin huolto pikkasen etukäteen ja nyt syttyi sitten huollon merkkivalo, no eikun paikalliselle korjaamolle, että testerillä nollataan, mutta ei onnistunut. Mahtaako tuossa olla jokin "nappi" piilossa kuten joissain Hiaseissa?

HeikkiH 07.01.2013 17:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiPe (Viesti 956640)
Kysytääs täällä, kun ei googlestakaan vastausta kävelly vastaan.

GMC Sierra 2500 90-luvun vempeleet, onko noissa minkä(än)laisia lukkoja akseleissa? :confused:

Jos siinä on 9.25" etuakseli, niin sinne saa ARB:n (RD51), tai Eatonin E-Lockerin.

HeikkiH 07.01.2013 17:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ville. (Viesti 956705)
Onko kukaan törmänny suomessa tommoseen foordin f-650?

Koneviestissä oli taannoin juttua CAT-koneisesta F-650 Fordista. Silloin tais olla ainoa laatuaan suomessa, liekkö niitä nytkään sen useampaa?

0ltzi 07.01.2013 18:31

arvioita paljonko suunnilleen painaa 5,6 kuution rosterinen vesi säiliö?? tehtaasta tuo pitäs purkaa. ainevahvuutta ei tiedossa.

MiKo 07.01.2013 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Maantiekiitäjä (Viesti 957155)
Tuli teetätettyä tuohon -04 mallin Land Cruiseriin 300 tonnin huolto pikkasen etukäteen ja nyt syttyi sitten huollon merkkivalo, no eikun paikalliselle korjaamolle, että testerillä nollataan, mutta ei onnistunut. Mahtaako tuossa olla jokin "nappi" piilossa kuten joissain Hiaseissa?

Joo voi nollata itekki. Olikohan se jotenki, että siitä napista mistä voit kattoa kilometrit ja tripit niin trip A näkyviin ku acc päällä, virrat pois ja samaa nappia piät pohjassa olikohan 5 sekuntia ja käännät virrat päälle. Google on ystävä en nyt muista ihan satavarmasti. Ja ainaki -08 toimi, en tiiä onko vanhemmassa erilainen.

Edit: tuosta eka minkä google anto http://touch.boards.ie/thread/205570...#post_73586398

Nikuzai 07.01.2013 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli (Viesti 956806)
Pitääkö tällaisen dollyn olla rekisteröity? Mikäs ajokorttiluokka vaaditaan jos tämän päällä on vaikka 2000kg auto? Saako tällaisen itse valmistaa?

http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1442805


Rek ei ole pakollinen, mutta saattaa olla, et jossain vaiheessa sitä ei enää saa sit vetää.
Saksassa poliisi saattaa pitkin nokkaa katella jos ei ole kilvissä.
Ja jos joku sen matkaan korjaa saat kuitata sen kusella lumeen jos ei ole rek.

Hinausapulaite eli ajokortti luokka menee veturin mukaan paitti kuorma-auto tapauksissa kannattaa kääntyä liikkuvien puoleen ennen ratsiaa.

Hinaus... eli nopeus max 60Kmh mut ei ainakaan itelle ole poliisit reilusta 70Kmh;sta mitään vielä sanonut.
Kesällä voi vedellä vaikka sataa, mutten talvella ole pystynyt edes yli 70 nostamaan kun erilaiset akseli leveydet aiheuttaa runsasta hakemista korkeissa nopeuksissa.

Sen kun muistaa vetäessä et liukkaalla opettelee pelkällä autolla pysähtymään käsijarrulla joka pitää huonosti niin ei tule yllätyksiä kun 2000Kg ei tahdokkaan stoppia.

Itse saa valmistaa ja kysyy katsurilta tarkat säännöt millä hän sen katsastaa


Linkin laitos näyttää ihan asialliselta jossei ole huonekalu putkesta tehty ja on 2.6m leveä.
Kapeammalla ei tee mitään.
Itellä 2.6 leveä ja silti tahtoo paikka paikoin olla mutkat kapeita.



Jos tulee lisää mieleen tai haluat kuvatuksia niin laita vaikka YV;tä

wikke 07.01.2013 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 957182)
arvioita paljonko suunnilleen painaa 5,6 kuution rosterinen vesi säiliö?? tehtaasta tuo pitäs purkaa. ainevahvuutta ei tiedossa.

Niin, se Mat. vahvuushan ei juurikaan vaikuta...

Porvoon Hilma 08.01.2013 07:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 957182)
arvioita paljonko suunnilleen painaa 5,6 kuution rosterinen vesi säiliö?? tehtaasta tuo pitäs purkaa. ainevahvuutta ei tiedossa.

Tossa on suunnilleen 32 m² levyä ja jos se on 3 mm paksua, niin siinä on tilavuutta 100 litraa ja rosterin ominaispainon mukaan pönttö painaa sellaiset 790 kg.

Eli alle tonnin ja yli 600 kg lienee sopiva haarukka.

ärjy 08.01.2013 10:27

mistään mitään tiedä mut eikös tuo 5,6kuutioo ole pikkuisen enemmän kuin edellä mainittu tilavuus?

ssuvik 08.01.2013 11:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 957434)
mistään mitään tiedä mut eikös tuo 5,6kuutioo ole pikkuisen enemmän kuin edellä mainittu tilavuus?

Siinä tarkoitettiin varmaankin sitä, että kooltaan 32m2 ja paksuudeltaan 3mm levyn tilavuus on 100 litraa.

ärjy 08.01.2013 11:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 957445)
Siinä tarkoitettiin varmaankin sitä, että kooltaan 32m2 ja paksuudeltaan 3mm levyn tilavuus on 100 litraa.









onneks oon tyhmä niin saa aina kysyä;-) olishan se jo ollutkin jos 100l säiliö olis painanut 790kg.. heh

Jappi 08.01.2013 12:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 957182)
arvioita paljonko suunnilleen painaa 5,6 kuution rosterinen vesi säiliö?? tehtaasta tuo pitäs purkaa. ainevahvuutta ei tiedossa.

Kannattaa vakoilla löytyykö mitään kilpeä, nimittäin jos kyseessä on edes pienelle paineelle katsastettu astia niin painoa saattaa löytyä yllättävän paljon...

BJ-40/76 08.01.2013 13:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 957182)
arvioita paljonko suunnilleen painaa 5,6 kuution rosterinen vesi säiliö?? tehtaasta tuo pitäs purkaa. ainevahvuutta ei tiedossa.

Kestääkö porata reikää, mistä mittaisi? vai pitääkö nimenomaan saada ehjänä ulos?

ja tosiaankin, jos paineenkestoa edes pari kiloa, ja varsinkin jos kantikas, niin painoa voi olla äkkiä tuplat tai enemmän.....

Porvoon Hilma 08.01.2013 13:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 957449)
onneks oon tyhmä niin saa aina kysyä;-) olishan se jo ollutkin jos 100l säiliö olis painanut 790kg.. heh

Senhän se suunnilleen painaisikin jos olisi rosteritäytteinen :D

ärjy 08.01.2013 14:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 957484)
Senhän se suunnilleen painaisikin jos olisi rosteritäytteinen :D











heh. olisikin sit käytännöllinen "säiliö":-)

Lord of flies 08.01.2013 15:17

Heps tojohojo miehet!

Minkä kokoset startin hiilet on toyotan 80-luvun 2.4l vapari koneessa mitä ainakin hiace ja vissiin hilux on käyttänyt?

Porvoon Hilma 08.01.2013 15:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 957499)
heh. olisikin sit käytännöllinen "säiliö":-)

Juu :D :D joku tämän tyyppisiin "säiliöihin" heikosti perehtynyt yksilö voisi kutsua tätä umpirosterimöykyksi :D

Hirvonen 08.01.2013 16:26

kartta hommia
 
2 Liiteet
onko kukaan kokeillu noita "kämmen tietokoneita" esim samsung galaxy tab 2 tai vastaavia mietin mitenköhän toimisi autossa maasto gps:sänä niin ei olis aina eksyksissä.... noille anroid pohjasille vehkeille ois helposti karttoja tarjolla.... kun puhelimen näyttö ei ole mielestäni riittävän iso

ärjy 08.01.2013 16:32

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99308










eikös tuossa ketjussa asiaa juuri käsitellä.

0ltzi 08.01.2013 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 957476)
Kestääkö porata reikää, mistä mittaisi? vai pitääkö nimenomaan saada ehjänä ulos?

ja tosiaankin, jos paineenkestoa edes pari kiloa, ja varsinkin jos kantikas, niin painoa voi olla äkkiä tuplat tai enemmän.....

ehei ku pitäs tietää paljonko siitä saahaan rahaa ku se lopuks kuusakoskelelle viiään :D

pitää polttaa paloiks ku ei mahdu ulos. tyyppikilpi siinä on muttei lukenu painoa.

Rompe1 08.01.2013 18:26

Tekeekö Nikon D5200 kameralla mitään?

0ltzi 08.01.2013 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 957579)
Tekeekö Nikon D5200 kameralla mitään?

kysy Nikolta itteltää :D :D

Nikuzai 08.01.2013 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 957572)
ehei ku pitäs tietää paljonko siitä saahaan rahaa ku se lopuks kuusakoskelelle viiään :D

pitää polttaa paloiks ku ei mahdu ulos. tyyppikilpi siinä on muttei lukenu painoa.

Älä hitto paloiksi polta vaan niin suuriksi levyiksi kun vaan ulos saat niin on mukavempi myydä jollekkin sitä levyä pohjapanssariksi tai tankin tarpeiksi,
miksi murskata se levy jotta siitä voi taas tehdä levyä jonka parin vuoden päästä joku offilainen pohjapanssariksi ostaa?

0ltzi 08.01.2013 21:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 957629)
Älä hitto paloiksi polta vaan niin suuriksi levyiksi kun vaan ulos saat niin on mukavempi myydä jollekkin sitä levyä pohjapanssariksi tai tankin tarpeiksi,
miksi murskata se levy jotta siitä voi taas tehdä levyä jonka parin vuoden päästä joku offilainen pohjapanssariksi ostaa?

juu totta kai niin isoiksi ku mahdollista. pannaan sitte tyrkylle jos keikka jää meille :D

wuntzikka 10.01.2013 11:34

missäs on porukalla vakuutukset? tapiolassa on omani, ajatuksena kävi et jos vaihtais johonkin muuhun ku tuo palvelu taas tökkii heillä.

vakuutukset maksaa mitä maksaa, palvelu sen melkein mun kohdalla ratkaisee...

vmt 10.01.2013 12:17

Trygissä minulla (on aiemmin Nordeasta otettu). Palvelusta ei ole paljon negatiivista sanottavaa. Tässä muutama kokemus:

- Vaihdatin autosta tuulilasin vakuutuksen piikkiin, kun lasi oli haljennut. Myöhemmin soittivat vielä vakuutusyhtiöstä perään, että autohan on ollut tuon takia yön yli korjaamolla, että mihin tilille maksetaan korvaus keskeytysvakuutuksesta. Ei tullut mieleen tuo itselle kyllä.

- Kerran korjautin kiveniskemän lasista, kun muistin, että niissä korjauksissa ei ole omavastuuta vakuutuksessani. Soitin sitten, että mitenkäs saan korvauksen. Siellä neiti kyseli muutaman kysymyksen ja sanoi, että sopiiko, että maksavat korjauksen samantien, kun vahinkokäsittelyssä on niin pitkä jono? Sopi tietysti, mutta piti vielä oikeen varmistaa, että pitääkö jotain lappuja lähetellä. Ei pitänyt.

- Ostin kuorma-auton ja halusin siirtää bonukset sen liikennevakuutukseen nyt seisonnassa olevan Jeepin vakuutuksesta. Laitoin yhteydenottopyynnön ja siihen kirjoitin asian. Seuraavana päivänä soittivat, että tehty ja kertoivat vielä, mikä on oikean laskun eräpäivä. Olin kuitenkin jo ennalta valmistautunut, että ei voi mennä bonusten siirto noin helposti...

- Yksi negatiivinenkin kokemus on. Yhden lasivahingon taas korjautin ja jossain vaiheessa soitin tehdäkseni vahinkoilmoituksen. Ohjattiin sitten lasivahinkoihin. 20 minuuttia jonotettuani ei enää ollut aikaa odotella ja jäi sitten vahinkoilmoitus tekemättä kun myöhemmin en muistanut enää. Huonoa oli tuossa tietty tuo pitkä jonotusaika.

En nyt ainakaan ala vakuutuksia kilpailuttamaan, kun tuo kuorma-autohomma meni noin sujuvasti. Olin jo vähän siihen asennoitunut, että nyt voisi ne kysellä...

ssuvik 10.01.2013 13:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 958182)
missäs on porukalla vakuutukset? tapiolassa on omani, ajatuksena kävi et jos vaihtais johonkin muuhun ku tuo palvelu taas tökkii heillä.

vakuutukset maksaa mitä maksaa, palvelu sen melkein mun kohdalla ratkaisee...

Pohjantähdessä mun vakuutukset. Melko edullinen sekin on, mutta palvelu on perseestä. Tässä viimeisin tapahtumasarja:

Harley-Davidson merkkinen moottoripyörä laitettiin seisontaa 27.10.2011. Se vietiin pajalle, purettiin atomeiksi tarkoituksena rakentaa koko pyörä alusta asti uudestaan. Pohjantähden kanssa sovittiin että seisonta tulee kestämään pitkään, ja ilmoitetaan kun vakuutukset saa laittaa taas rullaamaan. Viikko sitten postilaatikkoon pamahti Lindorffilta vajaa 400€ lasku. Ihmettelin että mitä vittua tapahtuu ja soitin sinne. Sanoivat että kyseisen moottoripyörän kasko ja liikennevakuutus on maksamatta 27.10.2012 alkaen, siitä on tullut Pohjantähdeltä toimeksianto perintätoimistolle. No seuraavaksi soitto Pohjantähteen. Sieltä kerrottiin että "meillä menee automaattisesti vakuutukset päälle kun seisonta on kestänyt vuoden". Siis mitä helvettiä?!? Ei mitään ilmoitusta, ei kyselyä, ei laskuja. Suoraan perinnästä yhteydenotto. Vittu mitä paskaa. No totta kai se lasku kuoletettiin, mutta mä siirrän kaikki vakuutukset johonkin ihan muualle.

E: Pohjantähti vaati kaiken lisäksi kuvan, mistä ilmenee että pyörä on palasina :D Kukahan nyt tähän aikaan vuodesta sellaisella ajelisi? Paitsi se yksi hullu joka oli uutisissakin :D

0ltzi 10.01.2013 14:39

toimiiko 2004 s80 joka on commonrail koneelle nii löpöllä ihan normaalisti?

Kala92 10.01.2013 18:32

Mistä GR:n jakohihnan kiristimeen uusi jousi? Ei tunneta kyseistä jousta es nissanin tiskillä, saati motonetissä. Ei tullut kiristimen mukana :confused:

lavanelikko 10.01.2013 19:44

Mikä helvetin laite tämä on? Kuvakaappaus eräästä jenkkisarjasta... http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=121694

0ltzi 10.01.2013 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 958350)
Mikä helvetin laite tämä on? Kuvakaappaus eräästä jenkkisarjasta... http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=121694

hitsaus kone? jonkun sortin poltto leikkaus kalu? tai sitte sellane puikko millä annetaan kuumia?

Rytö 10.01.2013 23:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 958350)
Mikä helvetin laite tämä on? Kuvakaappaus eräästä jenkkisarjasta... http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=121694

Ööö... Ite ainaki joskus saumoja aukonu sellasella hiilitikulla jossa on kupari päällä, ilmalla sit puhkutaan sulat pois. Onko se nyt sitten kaaritalttaus vai mikä :confused:

Nikuzai 11.01.2013 01:22

Toi taitaa olla sellaine kaiketi juurikin kuvailtu hiilisauva, siihen kun puhaltaa happea on kaiketi hieman kuumempi kuin plasma ja leikkaa kaikkea raudasta betoniin ja kaikki mitä väliin mahtuu.

Eikä anna armoa jos vähän lipeää ja tekee rumaa jälkeä osaamattomissa käsissä. Laivoja purkaessa ne kaiketi poistaa hitsaukset tuollaisilla eli sentin rakoa leikkaa, mutta on kalliimpi ja vaarallisempi kuin kaasuleikkaus, koska jos sauva katkeaa reaktio karkaa tai sitten turvallisessa tapauksessa sammuu.


Näin olen television ihmeellisestä mailmasta antanut itselleni kertoa :D

Sorry jos hieman epäselvyyttä tekstissä nukkumatti pistelee jo hangolla ahteriin siihen malliin, että sänkyyn mars :o

MiKo 11.01.2013 09:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 958516)
Toi taitaa olla sellaine kaiketi juurikin kuvailtu hiilisauva, siihen kun puhaltaa happea on kaiketi hieman kuumempi kuin plasma ja leikkaa kaikkea raudasta betoniin ja kaikki mitä väliin mahtuu.

Eikä anna armoa jos vähän lipeää ja tekee rumaa jälkeä osaamattomissa käsissä. Laivoja purkaessa ne kaiketi poistaa hitsaukset tuollaisilla eli sentin rakoa leikkaa, mutta on kalliimpi ja vaarallisempi kuin kaasuleikkaus, koska jos sauva katkeaa reaktio karkaa tai sitten turvallisessa tapauksessa sammuu.


Näin olen television ihmeellisestä mailmasta antanut itselleni kertoa :D

Sorry jos hieman epäselvyyttä tekstissä nukkumatti pistelee jo hangolla ahteriin siihen malliin, että sänkyyn mars :o

Kaaritalttauksessa käytetään paineilmaa jos putsaillaan vaikka saumoja, happia sitten jos halutaan leikata.

Nuhapumppu 11.01.2013 11:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 958570)
Kaaritalttauksessa käytetään paineilmaa jos putsaillaan vaikka saumoja, happia sitten jos halutaan leikata.

Ja köyhän miehen kaaritalttaus onnistuu kastellulla rutiilipuikolla. Aiki vinhaa hommaa tuo talttaus oikeasti,virtaa käytetään silleensä reilusti ja äänikin on yllättävä kova,mutta nopeasti sillä saa saumat pois.

jyrden 11.01.2013 15:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 958325)
Mistä GR:n jakohihnan kiristimeen uusi jousi? Ei tunneta kyseistä jousta es nissanin tiskillä, saati motonetissä. Ei tullut kiristimen mukana :confused:

Vai oiskohan varaosamyyjän laiskuutta toi, ettei saa ennään uutta... Joskus itse tialnnut saranatappeja j apuslia ja tiskillä kaveri sanoo, että ei saa... Viikon pääst soitttelin ja sain päällikön puhelimeen ja kuulu et saahan niit... Paljonko tarviit...

Voin toki kysyä, että saako vielä ja muistaako et ois saatavilla vielä sellast. Vaik sen verran, että ottaa tilausnumeron talteen ja käy sillä kysyyn... Ja terveisten kera.

_Jape_ 11.01.2013 18:16

tarttiskohaa joku halpaa miggiä, just tuli vaihdossa yks enkä tartte kahta konetta.

wuntzikka 11.01.2013 19:28

"12 §

Auton korkeuden muuttaminen

1. Auton alustan korkeutta verrattuna pyörien keskiöön saa alentaa tai korottaa enintään 50 mm jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin tai rungon väliin korotus- tai laskupalat. Heiluriakselistolla varustettua autoa ei kuitenkaan saa korottaa.

2. Maastoautoa saa kuitenkin korottaa 1 momentissa tarkoitetulla tavalla 64 mm.

3. Auton korkeutta verrattuna pyörien keskiöön saa myös alentaa käyttämällä akseliston osia, jotka eivät vaikuta joustovaroihin ja jotka ovat tarkoitetut kyseiseen automalliin. Muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä selvitys osan soveltuvuudesta autoon.

4. Auton madalluksen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm."

ilmeisesti äkkiseltään ajateltuna koskee risukeula autoja...? mitähän tuumaavaat konttorilla jos alkaa tämän kanssa pätemään viisauksia...

linkki vielä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921714

ssuvik 11.01.2013 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ (Viesti 958721)
tarttiskohaa joku halpaa miggiä, just tuli vaihdossa yks enkä tartte kahta konetta.

Pistä YV:llä lisätietoa.

Tomppaa_ 11.01.2013 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ (Viesti 958721)
tarttiskohaa joku halpaa miggiä, just tuli vaihdossa yks enkä tartte kahta konetta.

Pistä vähä koneesta tietoo YV

JJ90 11.01.2013 21:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 958751)

Toi on kumottu jo. Ihan vinkkinä finlexin tutkimiseen, niin kannattaa olla varma että selaa ajantasaisia juttuja eikä noita alkuperäisiä asetuksia.


http://www.finlex.fi/fi/laki/smur/1998/19980779 Tossa vielä oikeat pykälät.

khonkonen 11.01.2013 23:29

Paljonko laakerin koko on tuumissa, jos tönärillä sain 12,5 ja 28 milliä?

Kun tuumalaakerien koot on ilmotettu 5/16 osa tuumaa tai vastaavasti...

T3Syncro 11.01.2013 23:49

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...13283690_n.jpg

Osaako joku kertoa, missä on sergei uvalonovitsin ykkösvaihde?

mara90 12.01.2013 00:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 958908)
Paljonko laakerin koko on tuumissa, jos tönärillä sain 12,5 ja 28 milliä?

Kun tuumalaakerien koot on ilmotettu 5/16 osa tuumaa tai vastaavasti...

Onko halkaisijat tasan 12,5 ja 28mm? Kuullostaa hassuilta tuumasiks.

Joku 1 1/8" vois olla aika liki mut seki on 28,575mm ja reikä on puol tuumaa (1/2") eli 12,7mm.

Jappi 12.01.2013 05:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 958241)
toimiiko 2004 s80 joka on commonrail koneelle nii löpöllä ihan normaalisti?

Toimii jos on moottoripolttoöljyä, lämmitysöljylle en anna takuta...

wuntzikka 12.01.2013 08:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 958829)
Toi on kumottu jo. Ihan vinkkinä finlexin tutkimiseen, niin kannattaa olla varma että selaa ajantasaisia juttuja eikä noita alkuperäisiä asetuksia.


http://www.finlex.fi/fi/laki/smur/1998/19980779 Tossa vielä oikeat pykälät.

mutta eihän noissa kolmessa ole missään mainintaa 12§ pykälän kumoamisesta/muuttamisesta. eli ilmeisesti se olisi vielä voimassa kuitenkin?

kuin myös se lisävalot lavakaaressa juttua en ole vielä löytänyt trafin sivuilta, offipalstalla kylläkin. että onko se jo edennyt trafin sivuille asti?

Porvoon Hilma 12.01.2013 08:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 958908)
Paljonko laakerin koko on tuumissa, jos tönärillä sain 12,5 ja 28 milliä?

Kun tuumalaakerien koot on ilmotettu 5/16 osa tuumaa tai vastaavasti...

ei ihan vastaus, mutta ehkä avittaa hiukka

http://www.engineeringtoolbox.com/in...ion-d_751.html

khonkonen 12.01.2013 08:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mevala (Viesti 958935)
Onko halkaisijat tasan 12,5 ja 28mm? Kuullostaa hassuilta tuumasiks.

Joku 1 1/8" vois olla aika liki mut seki on 28,575mm ja reikä on puol tuumaa (1/2") eli 12,7mm.

Nämä mitat oli vaan nopeasti tavallisella tönärillä mitattuna, eli voisivat hyvinkin olla nuo ne mitat.
Sillä kyselin kun en noilla mitoilla olevaa millikokosta laakeria löytäny et täsmäiskö se johonkin tuuma kokoseen ja täsmäähän se.
Kiitos!

JJ90 12.01.2013 10:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 958966)
mutta eihän noissa kolmessa ole missään mainintaa 12§ pykälän kumoamisesta/muuttamisesta. eli ilmeisesti se olisi vielä voimassa kuitenkin?


http://img507.imageshack.us/img507/5705/nimetnbx.png



Ne kolme muutosta on tähän 779/1998 annettuja. Kokeile etsiä sieltä ajantasaisen lainsäädännön puolelta edelleen, silloin tuota 1992 ei löydy eli ei voimassa.

wuntzikka 12.01.2013 11:24

no onhan se juu kumottu, mutta muutokset lukee alempana. mun ajatuksen juoksulla silloin noi aikaisemmat olisi vaan muutettu eikä kaikkia kumottu.

mutta löytyykö sitten ohjetta tuolle 50mm korotukselle (huom. risukeulat) esim. finlexistä? itse en en löytänyt muuta kuin tuon -92 vuodelta olevan, jota on muutettu/kumottu...

Kala92 12.01.2013 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 958648)
Vai oiskohan varaosamyyjän laiskuutta toi, ettei saa ennään uutta... Joskus itse tialnnut saranatappeja j apuslia ja tiskillä kaveri sanoo, että ei saa... Viikon pääst soitttelin ja sain päällikön puhelimeen ja kuulu et saahan niit... Paljonko tarviit...

Voin toki kysyä, että saako vielä ja muistaako et ois saatavilla vielä sellast. Vaik sen verran, että ottaa tilausnumeron talteen ja käy sillä kysyyn... Ja terveisten kera.

Joo tämä jousi löyty sitten ikh:lta. Oli akuutti tarve ja menin sinne lärää myyjän kanssa eillaisia jousija. Löytyi joku jontikan? jousi. Tuskin haittaa että pikkasen kireempi kuin orkkis?

JJ90 12.01.2013 14:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 959024)
no onhan se juu kumottu, mutta muutokset lukee alempana. mun ajatuksen juoksulla silloin noi aikaisemmat olisi vaan muutettu eikä kaikkia kumottu.

Eiku usko nyt vaan, se on kumottu koko hoito. Ihan oikeasti.
Turvallisuusalan opinnoissa tuli koettua nuo finlexin mutkat aika useasti kantapään kauttakin. :D

wuntzikka 12.01.2013 17:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 959101)
Eiku usko nyt vaan, se on kumottu koko hoito. Ihan oikeasti.
Turvallisuusalan opinnoissa tuli koettua nuo finlexin mutkat aika useasti kantapään kauttakin. :D

no kai se sitten pitänee uskoa. mutta löytyykö mitään ohjetta tuolle 50mm nostolle esim. jousia takomalla? kun kuiteski risukeuloissa melkein sen verran onnistuu ja takaanta jos lehtijousille mitä tekee/tai kierrejousille.

ei nyt niin tyhmää voi olla, että jos kirraat etupään tiukalle, niin olisi tehtävä muutoskatsastus... omassani vaan on etupää kirrattu ja takapäätä nostamassa 50mm palikat että auto on vaaterissa.

jyrden 12.01.2013 17:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 959062)
Joo tämä jousi löyty sitten ikh:lta. Oli akuutti tarve ja menin sinne lärää myyjän kanssa eillaisia jousija. Löytyi joku jontikan? jousi. Tuskin haittaa että pikkasen kireempi kuin orkkis?

Hyvä, että apu löytyi ja sellasenv vielä myyjä jakso kattoo esille... Joskus luettelo lyöty kouraan, ja todettu; Et kato siitä itte... Ei oo... Ja mikäli toi samanlainen ku Pajerossa, eli kannessa tappi mihin vastaa toinen pää ja toienn sit kiristimen runkoon... Niin, vois käydä katteleen parempaa. Tai sellast missä ois ne karvat aavistuksen pitempiä, että ei tarvis kahta käsiparia rempassa olla aina.

Tuskin haittaa, kun vaanjaksaa antaa löysät sitten itte. Jäykkähän tekee kuulemma hyvää vaan... Eräält paaluautokuskilta kuultua joskus.

JJ90 12.01.2013 18:22

Lainaus:

wuntzikka;959168]no kai se sitten pitänee uskoa. mutta löytyykö mitään ohjetta tuolle 50mm nostolle esim. jousia takomalla? kun kuiteski risukeuloissa melkein sen verran onnistuu ja takaanta jos lehtijousille mitä tekee/tai kierrejousille.
15 §

Auton korkeuden muuttaminen

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77 mm. Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100 mm, M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150 mm. Sellaisella akselistorakenteella, jossa jousituksen korkeuden muutos vaikuttaa oleellisesti pyörien asentokulmiin, varustetun auton alustaa ei kuitenkaan saa korottaa.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös auton alustan korkeuden alentaminen verrattuna pyörien keskiöön käyttämällä akseliston osia, jotka eivät vaikuta joustovaroihin ja jotka on tarkoitettu kyseiseen automalliin. Muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä selvitys osien soveltuvuudesta automalliin.
3. Auton alustan korkeuden alentamisen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm.
4. M1- luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etu- ja sivutörmäyslujuusvaatimukset, korkeutta saa muuttaa ja muutoksen muutoskatsastuksessa hyväksyä vain edellyttäen, että auto muutosten jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset.

lavanelikko 12.01.2013 19:21

Saakos jostain olkapäähän asti ulottuvia patakintaita tai muita vastaavia lämmön kestäviä hanskoja... Nimim. Taas kyynärvarressa lievä palovamma...

wuntzikka 12.01.2013 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 959193)
15 §

Auton korkeuden muuttaminen

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77 mm. Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100 mm, M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150 mm. Sellaisella akselistorakenteella, jossa jousituksen korkeuden muutos vaikuttaa oleellisesti pyörien asentokulmiin, varustetun auton alustaa ei kuitenkaan saa korottaa.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös auton alustan korkeuden alentaminen verrattuna pyörien keskiöön käyttämällä akseliston osia, jotka eivät vaikuta joustovaroihin ja jotka on tarkoitettu kyseiseen automalliin. Muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä selvitys osien soveltuvuudesta automalliin.
3. Auton alustan korkeuden alentamisen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm.
4. M1- luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etu- ja sivutörmäyslujuusvaatimukset, korkeutta saa muuttaa ja muutoksen muutoskatsastuksessa hyväksyä vain edellyttäen, että auto muutosten jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset.

eli se säädös on muuttunut niin, että joutuupi muutoskatsastamaan jos kirraa etupään jousituksen ja ostaa taakse esim. +40mm korottavat lehtijouset...

Nikuzai 12.01.2013 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 959220)
Saakos jostain olkapäähän asti ulottuvia patakintaita tai muita vastaavia lämmön kestäviä hanskoja... Nimim. Taas kyynärvarressa lievä palovamma...


Ompelukone ja roskiin laitettavissa olevat terävät sakset tarviit.
Sitten haet kaupasta sammutus peiton ja siitä sopivat suikaleet ompelet normaali kintaisiin :)
Jos haluaa hifistellä niin vanhasta collegesta leikkaa hihat jotka ompelee ensin niihin kintaisiin ja sitten sen palopeitteen päälle.

sumpe 12.01.2013 20:55

Miks Capten Morgan maistuu ihan vanilialle.....mut ihan sairaan hyvää NAM :p

vmt 12.01.2013 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 959275)
Ompelukone ja roskiin laitettavissa olevat terävät sakset tarviit.
Sitten haet kaupasta sammutus peiton ja siitä sopivat suikaleet ompelet normaali kintaisiin :)
Jos haluaa hifistellä niin vanhasta collegesta leikkaa hihat jotka ompelee ensin niihin kintaisiin ja sitten sen palopeitteen päälle.

Miksi roskiin laitettavissa olevat terävät sakset?! Sakset on aika helppo terottaa, jos sattuvat tylsymään...

Pienemmällä työllä kyllä sellaiset kintaat syntyisi, kun vanhasta, käytöstä poistetusta, nahkatakista leikkaa hihat irti ja tarvittaessa jättää suikaleen nahkaa selän puolelle hihoja yhdistämään. Tai sitten vaan käyttää sitä nahkatakkia ja vaikka hitsaushanskoja niissä keittiöhommissa. :)

0ltzi 12.01.2013 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 958241)
toimiiko 2004 s80 joka on commonrail koneelle nii löpöllä ihan normaalisti?

nii häh täh? tarkotus ei oo alkaa laittomuuksiin vaa koitetaa saada ääni takas viron pojan volvoo. yllätys yllätys siellä oli punasta tankissa. ei lähe millää käymään. ei vikakoodeja, suodattimet vaihdettu jne.

BJ-40/76 12.01.2013 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 959318)
nii häh täh? tarkotus ei oo alkaa laittomuuksiin vaa koitetaa saada ääni takas viron pojan volvoo. yllätys yllätys siellä oli punasta tankissa. ei lähe millää käymään. ei vikakoodeja, suodattimet vaihdettu jne.

oireet sopisi mökkiöljylle, taannoin kun tuli tuo mopo, ja takuun alaisissa traktoreissa oli jotain häikkää moottorissa, niin lähes aina polttoaine näyte labraan..... että selvisi maksumies.
Ja jos tuo löpö on jostain epämääräisestä lähteestä, niin voi olla AIV-happoa seassa, joka tekee tuhoja äkkiä ainakin jakajapumpullisille, ja epäilen että tuo commonrail vielä herkempi.

Siis volvo pyörittää, mutta ei herää? haiseeko pakuputkessa diesel, siis löpö?
Tuleeko tankille lähtevästä paluuputkesta ainetta?

0ltzi 13.01.2013 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 959326)
oireet sopisi mökkiöljylle, taannoin kun tuli tuo mopo, ja takuun alaisissa traktoreissa oli jotain häikkää moottorissa, niin lähes aina polttoaine näyte labraan..... että selvisi maksumies.
Ja jos tuo löpö on jostain epämääräisestä lähteestä, niin voi olla AIV-happoa seassa, joka tekee tuhoja äkkiä ainakin jakajapumpullisille, ja epäilen että tuo commonrail vielä herkempi.

Siis volvo pyörittää, mutta ei herää? haiseeko pakuputkessa diesel, siis löpö?
Tuleeko tankille lähtevästä paluuputkesta ainetta?

kyllä on erittäin epäilyttävästä lähteestä. suodatin kupisssakin oli tee lusikallinen hienoa hiekkaa.

pyöritelty on jo akku viitisen kertaa. vikakoodit katottu kahdesti. kakku tulee jopa suuttimen paluu putkelle saakka. jakoremmi on ehjä.

raili painetta kone näyttää startatessa 600bar vaikka tyhjäkäynnillä sen pitäisi olla vain 300 bar. uusi anturi oli volvolla 300e! :eek: tulee virosta 150e uusi.

Nikuzai 13.01.2013 10:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 959295)
Miksi roskiin laitettavissa olevat terävät sakset?! Sakset on aika helppo terottaa, jos sattuvat tylsymään...

Siksi kirjoitin noin, et jos huushollin ainoat sakset on emännä silmäterä ja käyttää niitä ompelijattaren ammatissa niin voi olla perheriita lähellä kun sakset ei enää leikkaakkaan

Ite en ainakaan osaa saksia teroittaa :( Joten kehtaatko valaista asiaa emännän chine viskarssit on nimittäin teristään aika kuollut.

Heguli 13.01.2013 11:25

Toimii http://www.kodin1.com/webapp/wcs/sto...goryId=3130930

vmt 13.01.2013 11:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 959489)
Siksi kirjoitin noin, et jos huushollin ainoat sakset on emännä silmäterä ja käyttää niitä ompelijattaren ammatissa niin voi olla perheriita lähellä kun sakset ei enää leikkaakkaan

Ite en ainakaan osaa saksia teroittaa :( Joten kehtaatko valaista asiaa emännän chine viskarssit on nimittäin teristään aika kuollut.

No se on tietty totta, että ei kannata ihan mitään spesiaalisaksia tylsyttää tahallaan...

Tavallisissa fiskarsseissa on aika paksut terät ja siten myös teroituspinta on aika leveä. Ne on helppo teroittaa hienolla timanttiliipalla kun oikean kulman pitäminen ihan käsivaralta onnistuu tuon leveän teroituspinnan ansiosta. Muutama kevyt pyyhkäisy terää kohden on yleensä riittänyt. Itse olen ainakin liikuttanut liippaa aina terän leikkuupinnan suuntaan ja samalla tietty pitkittäin. Sitten jos tuntuu, että leikkuupintoihin jää pursetta, niin kevyt pyyhkäisy myös terän kylkeä pitkin sieltä leikkuupinnan puolelta. Lopuksi tarvittaessa terien kiristys sopivaksi.

Semmoiset ohutteräisemmät sakset samalla tavalla, mutta valoa apuna käyttäen. Laitetaan valo näyttämään niin, että terän leikkuupinnan ja liipan välissä näkyy varjo jos ne ovat irti toisistaan. Sitten vaan liippa siihen asentoon, että varjo just häviää, niin silloin teräkulma pysyy oikeana. Siinä vaan ei saa liippaa yhtään enempää kääntää, kun sitten taas kulma menee pieleen toisin päin.

Olipas vaikeaa selostaa kirjallisesti, mutta rohkeasti vaan kokeilemaan hienolla liipalla.

BJ-40/76 13.01.2013 15:22

Siinä juuri sammutuspeitteen leikkaukseen sopivat!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 959489)
Siksi kirjoitin noin, et jos huushollin ainoat sakset on emännä silmäterä ja käyttää niitä ompelijattaren ammatissa niin voi olla perheriita lähellä kun sakset ei enää leikkaakkaan

Ite en ainakaan osaa saksia teroittaa :( Joten kehtaatko valaista asiaa emännän chine viskarssit on nimittäin teristään aika kuollut.

Siis nuo kiinalaiset sakset!
Ja osta ennen tuota operaatiota emännälle fiskarssin sakset, ovat pikkuisen kalliimmat kuin halvimmat, mutta jos pitää olla halvat ja hyvät, niin fiskarssi on se hyvä! (ja teillähän oli jo halvat)

Saksien teroituksessa on tosiaan tärkeää, että kulma pysyy oikeana, ja saksen pintaa teroitetaan VAIN tuosta; siis ei missään nimessä sieltä pinnasta, mitkä liukuvat toisiaan vastaan. ja teroitusta helpottaa huomattavasti, jos sakset purkaa ensin.
Jos haluaa tehdä hyvät, niin ensikertalaisella saattais olla apua "sabluunasta", siis esim. puusta tehdystä pitimestä, missä sasen terä on juuri oikeassa kulmassa ja niin syvässä, että saa viilata timantilla ohjurin pintaa hipoen.
maalarin teippi kestää jonkin verran hipsuttelua, joten sitä pintaan liukasteeksi.

ja jäysteen poisto sitten äärimmäisen varovasti, ettei ylimäärästä lähde yhtään!

ja ennen saksien kasausta: tarkista että terät ovat aavistuksen verran kaarella, niin silloin leikkaa parhaiten ohuita materiaaleja.
(siis terät koskee toisiinsa "vain" leikkauskohdasta.)

de roca 13.01.2013 16:00

Kannattaako ostaa Daihatsu Rocky?
 
Hei kaikki maasturitietäjät! Arvostaisin asiantuntijoiden lausuntoja kyseisestä maasturimallista, mitä pitää tietää ostaessa, mihin kannattaa kiinnittää huomiota koeajolla, tyyppiviat, yms... Kiikarissa oleva yksilö on -85 vuonna käyttöönotettu pakettiautoksi rekisteröity 2.8d-koneella oleva Daihatsu Rocky. Kiinnostaa myös onko tällaisella autolla kysyntää offroad-piireissä jos joskus tekisi mieli luopua? Kiitokset etukäteen!

Nikuzai 13.01.2013 16:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 959579)
Siis nuo kiinalaiset sakset!
Ja osta ennen tuota operaatiota emännälle fiskarssin sakset, ovat pikkuisen kalliimmat kuin halvimmat, mutta jos pitää olla halvat ja hyvät, niin fiskarssi on se hyvä! (ja teillähän oli jo halvat)


Hyviä neuvoja täytyy ettiä timanttiliippa ja kokeilla.

Itellä omina saksina on purettavat Russell shear´s ltd;n shearline valko/punaiset sakset jotka on todella hyvät, mutta emäntä piru käyttää niitä väärin leikka paperia ,rautalankaa ja ties mitä kun en ole vahtimassa tai muistanut piilottaa niitä :mad:

Nikuzai 13.01.2013 16:03

Mitäs sähkötupakkaa porukka suosittelee, että kestää ja on helppo käyttää sekä antaa sopivat "savut" ?
Niin ja passaakos normaali tai vaikka silitysraudan vesi nesteeksi?

Emännälle jos sellaista hommaisi kun ei piru muuten viitsi lopettaa.

Tomppaa_ 13.01.2013 16:37

Näistä nyt enempää tiedä mutta venäjältä noita halpiksia olen tuonut ja ne ei kyllä ole kovin pitkäikäisiä. Satasella rupee jo saamaan ihan hyviä kun naapurin ukko on noita jo pidempään harrastanut ja sen kanssa joskus asiasta turissut. Ja se nestehhän ei ole mitään vettä, vaan se on nestemäistä nikotiinia+jotain makuaineita joka sitten laitetaan tupakan sisällä olevaan ampulliin.

wuntzikka 13.01.2013 19:56

mitenhän mun 528i automaatti bemarissa voi olla m50 moottori, vaikka netin mukaan siinä pitäis olla m52?

http://www.bmwclub.fi/fi/engines/m50/images.html
-omassani on samanlainen mylly ku alin kuvissa

http://www.bmwclub.fi/fi/engines/m50/
-tämän mukaan ei ole m50 moottoria 2.8l

0ltzi 13.01.2013 21:01

onkos se nyt niin että jos ostan auton joka ei ole kilvissä ja on vaihtanut omistajaa sen jälkeen vaikka kolme kertaa. ja aina on tehty luovarit.

ja sitten menen sitä rekkaamaan ja annan nämä kaikki luovarit tiskille niin joudun maksaan näistä kolmesta omistajan vaihdoksesta erikseen?? plus vielä omiin nimiin laitosta.

young n dum 13.01.2013 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 959760)
onkos se nyt niin että jos ostan auton joka ei ole kilvissä ja on vaihtanut omistajaa sen jälkeen vaikka kolme kertaa. ja aina on tehty luovarit.

ja sitten menen sitä rekkaamaan ja annan nämä kaikki luovarit tiskille niin joudun maksaan näistä kolmesta omistajan vaihdoksesta erikseen?? plus vielä omiin nimiin laitosta.

eeihä siit makseta ku se siu nimii laitto..? häh?

Nikuzai 13.01.2013 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 959760)
onkos se nyt niin että jos ostan auton joka ei ole kilvissä ja on vaihtanut omistajaa sen jälkeen vaikka kolme kertaa. ja aina on tehty luovarit.

ja sitten menen sitä rekkaamaan ja annan nämä kaikki luovarit tiskille niin joudun maksaan näistä kolmesta omistajan vaihdoksesta erikseen?? plus vielä omiin nimiin laitosta.


Kysy kummin tekee kaikilla papereilla vai onko ensimmäisessä luovarissa kaikki tiedot? et pystyykö väärentämättä itsellesi täyttämään sen ensimmäisen luovarin?

Tietääkseni se on vain omistajuus todiste ketju eikä tarvii maksaa kuin oma rekisteröintisi, etkä lain mukaan saa edes toiselle rekisteröityä autoa. muutenhan ihmiset olisi kummissaan ainakin ite vittumaisille ihmiselle rekisteröisin niitten autoja toiselleen ja muille jos onnistuisi :D

Nikuzai 14.01.2013 19:40

Miksi väri tulostimessa ei ole perusvärit Punainen, Sininen Keltainen vaan Keltainen, Magenta jonkin sortin violetti ja Syaani eli haalea turkoosi?


Onko tietokone värit erilaiset vai onko maailman "väritys muuttunut"?


Sivu luotu: 03:52 (GMT +2).