![]() |
|
Willys ToySan
Ikuisuus projektiksi hommattu Willys Outlander Station Wagon vuodelta 1954. Jonnin aikaa on tullut katseltua sopivaa BJ:tä projektiksi ja tallin täytteeksi. Tuntui kuitenkin siltä, että sopivaa ei oikein löydy ja välillä hakukin oli poissa päältä. Tämmöinen kaunotar sitten osui silmään teiniauton kautta. Oli vielä sopivasti suhteellisen lähellä kotipaikkoja niin ei muuta kuin traileria hommaamaan.
Poudan Pekka meinasi olla erimieltä hakureissusta kun Subarun citymaasturi meinasi juuttua jo kotikulmilla hankeen, mikä oli keskellä tietä. Noh tiet oli aurattu ja pääsi trailerin kanssa liikenteeseen. Willys pysyi koko matkan kyydissä ja pihassa tulikin ensimmäiset suuremmat ärräpäät. Toinen takanen ja etunen jarru tuntui olevan vähän jumissa, joten tuli pieni ongelma saada auto pois trailerin päältä. Tallissa kun ei ole mitään vetopistettä niin kyllä siinä tuli päätä raavittua. Noh auto saatiin vihdoin pois trailerin päältä ja pihalle kököttämään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121181 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121182 Siinä se sitten keräsi lunta ja motivaatiota lähteä jumppaamaan sitä talliin sisälle. Ongelmana edelleen nuo jumissa olevat renkaat ja vetopisteen puute tallissa, mistä olisi voinut vaikka vinssata auton sisälle. Noh päätä taas raavittiin ja sitten välähti. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121187 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121188 Pahoittelut kuvan suunnasta ja muutenkin laadusta, puhelimella napsittu kaikki. Pikkuhiljaa se liukui sisään ja jumissa olleet jarrutkin tuntui aukeavan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121189 Työmäärä on tuossa suhteellisen massiivinen ainakin näin aloittelevalle harrastajalle, minä itseäni pidän. :D Muutama kuva pelkistetystä sisätilasta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121184 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121183 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121185 Sen verran tullut noiden Toitsujen kanssa pelleiltyä, että jotain semmoista tähänkin piti saada. Akseleiksi olisi siis tulossa BJ:n akselit ja jouset. Nekin tuli haettua jo valmiiksi talliin kököttämään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121186 Sillisalaattia kun tehdään niin tekniikaksi olisi näillä näkymin tulossa Patrollin kutos kiisseli. Mielessä tulikin jo leikittyä kasikoneesta, mutta isoin mitä tuohon saa on 4,6 pikkulohko. Ne taas tuntui olevan sen verran kivenalla, että kiisselöintiin lähdettiin. Laatikot tulisi myös tuosta Patrollista. Komeus on vihdoin tallissa ja purkuhommien suunnittelu aloitettu. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121190 Penkit nevadaan, eli kärryyn odottelemaan seuraavaa romiskeikkaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121191 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121192 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121195 Akseleille näytettiin vähän lankalaikkaa ja hyvältähän ne näyttää kun muta saadaan pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121194 Suunnitelmat olisi siis poistella kaikki luukut, ikkunat ja ylimääräinen tavara korista. Nostaa kori rungon päältä pois ja irroittaa tekniikka. Tämän jälkeen runkoon sovittamaan BJ aksuloita mitkä ovat edestä 32mm kaposemmat ja takaa 47mm. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121193 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121196 Tuohon kuntoon se jäi odottelemaan seuraavaa tallivapaata. :D Varoituksena sitten tämä etenee varmaan aika pirun hitaasti, mutta yritellään päivittää projektia kun sitä saapi etiäpäin. |
Komee peli!!!!
|
Lainaus:
|
Hyvä ettei kaikkia toi entisöinti kiinnosta noitten kohdalla, mitä enemmän Toyotaa sen parempi ;)
Onks HJ myyty vai onko tää vaan lisäystä kalustoon? |
Lainaus:
|
Tässä ei suuremmin ole noita vanhemmiten hajoavaisia sähköisiä mukavuuksia.
:eek::D Pikkasen on suorastaan kolkon näköinen tuo sisustus ilman penkkejä. Taitaa kaikua jonkin verran? |
Lainaus:
|
Kaikilla ei oo 52-tähtilaseja päässä, vaan silmissä kiiluu nouseva aurinko.
Mielenkiinnolla seurataan mitä tästä tulee, joka tapauksessa aika uniikki laitos. |
Niin ja Mersun akselit Jeepissä on ok, mut Toyotan ei ;)
Eihän tommosen Willyksen vakiotekniikalla ole miltään osalta paskankaan virkaa jos meinaa tolla autolla oikeesti vielä ajaa tuolla nykyliikenteen seassa eikä vain hautoa sitä tallissa. Ja jos jotain nykytekniikkaa tonne pitäis laittaa ei sitä vakio Jeepeistä ainakaan löydy tilalle... Ja sitäpaitsi ennakkoluulottomalla rakentamisella saa aina hieman enemmän huomiota kuin vanhan romun muuttamisella uutta vastaavaksi vanhaksi romuksi. |
Ei minulla tähtilaseja ole päässä, kyse on siitä että tuollaisen varsin harvinaisen, vanhemman auton soisin pidettävän mahdollisimman orkkiksena - tai edes uskollisena lähdemaahansa. En minä alkaisi 50- luvun japsiautoon ruuvaamaan jenkkiosia enempää kuin mitä autossa mahdolliseati on jo alunperin ollut :)
Lainaus:
Lainaus:
Mutta kuten totesin, jokainen tyylillään. Ainakin ulkokuori on hieno! :) |
Lainaus:
|
Toiha o samanlainen korimalli kuin Grave Diggerin pojalla eli Son Uva Diggerillä! :D
Isoo lohkoo, isoo pokkerii ja isoo akselii toi vaatis! |
Mites tekniikaksi roverin tuoreempi ruiskukasi+ tomaatti??? 3,9-4,6 !!! :eek:
|
Onkos toi keuruun suunnalta, siellä on(oli) tuommoinen eräällä henkilöllä takapihalla.... :D
|
Ei näitä tartte entisöidä, sen verran komee vankkuri kun vähän pajottaa alustaa:
http://i646.photobucket.com/albums/u...Windowsin3.jpg http://i646.photobucket.com/albums/u...Windowsin4.jpg |
Juu iso pensamylly tohon sopis mutta jos tykkää savustaa niin miks ei Nisukkaa sitten :) Pakko laita pensa vs riisel pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=rDx692z34DM
|
Lainaus:
Lainaus:
Peukku tälle! |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jarrut kun on hierottu oikeen hyviksi niin niiltä osin jopa parempi kuin monet uudet vehkeet Mut kyl noi tehostimien puuttumiset ja pieni yleiskankeus, bensankulutus, ja järjetön meteli saa miettimään tuoreempaa palikkaa siihenkin. Toki Hdj tuntuu aina uudelta tolla ajelun jälkeen. Ite aioin kyl entisöidä ton omani, mut kylhän kunnon aihion raiskaus aina museosuunnitelmat voittaa ;) Ulkonäöltäänhän toi vankkuri on ihan helvetin hieno ja kyl tossa kohtaa täytyy vaan itsekin todeta Toyotan olevan vaan halpa kopio. |
Lainaus:
|
Kaunis vanhus!Ei raaskis raiskata kun noin kokonainen!
|
Tää pitää laittaa seurantaan.
|
hieno!:) mie en kyl mitää tojota akselia tuonne laittas, korkeintaa letukan 14bolt ja d60 eteen ja pensa 8... ikäänkuin amerikan serkkuja mukaillen :D. mut eniveis kyl tuollane pakuri on metka laite millä tekniikalla tahansa! :O
vähä kyl jokakerta ottaa eteen ku kuulee ahetun patrollin äänet..?:confused: jaha täst koht saahaa viteota?:D tai hei voitha sie tuua tuon raadon miulle ku on noi mätäkin??? eikä maksa mitään;) pääsee hyvään kotiin:D |
Jos entisöinti ei kiinnosta niin ei sitä hommaa sitte kannata ees aloittaa.
On siinä oma hommansa etsiä osia vaikka eiköhän näihinkin niitä saa ihan uusio tuotantonakin. tommonen hillitty korotus ja renkaat vai onko suunnitelmissa rankempaa? tuleeko turbokone jos on diesel? kapeemmat akselithan antaa selvän etulyötiaseman niin voi laittaa leveemmät renkaat/vanteet ;) Muutama motivaatio kuvia eli toivotetaan rakentelu intoa!!:) http://www.cj3apage.com/Untitled813.jpg http://i776.photobucket.com/albums/y...n/IMG_0003.jpg http://blog.kaiserwillys.com/wp-cont...agon%20(2).jpg |
Onhan noita kuvia tullut katseltua aika reilusti. Kyllähän tuo Patukan kone vaatii sen solmun sinne pakopuolelle. Tuossa HJ:ssa arvoin sitä vuoden päivät ja sitten kun sen turbotin niin harmitellut siitä lähtien, että miks en tehnyt sitä heti kun laitteen hommasin.
Suunnitelmat olisi siis nuo edellämainitut akselit, Patrollin kone/laatikot, turbo. Ei mitään hirmuisen korkeeta, mutta sen verran, että 35" mahtuu pyörimään ja joustelemaan. Mää en ole ikinä oikein tota offia ajellut, semmoista lällymeininkiä se mulla on. Ei siis ole tarkoitus tätä minnekään kyljelleen viedä. 90% tiellä vähintään, mutta pitäähän tämmösen harrastepelin nyt näyttää siltä, että sillä voi metsään mennä jos niikseen tulee. Tekniikan suhteen luulin, että tästä tulisi isompikin sota. Museohommat olen tästä unohtanut jo alkuun. Appiukko on museotarkasta ja sitä kovasti toivoi, mutta vaatisi hermoja, malttia ja rahaakin aivan liikaa minun suunnitelmiin nähden. Lattiat sää tehdä kokonaan uusiksi. ja kyllä sinne sun tänne saa muuallekin peltiä uusia. Runko on todella hyvän näköinen, vaikkakin on pintaruosteessa kauttaaltaan. Takaluukun alaluukku on tottakai ihan haperoa, mutta tehdään pikku hiljaa ja kahtellaan mitä tästä tulee. Yks homma kerrallaan niin ei pääse epätoivo voitolle. :D |
Lainaus:
Erittäin hyväkuntoinen aihiohan tuo olisi museointiinkin ollut, mutta eiköhän näitä kuitenkin siihenkin riitä. Itselle tuo OIKEA museointi ei ole oikein SE juttu myöskään. Mutta päällisin puolin alkuperäisen näköinen hyvin toimivalla tekniikalla varustettu(niinkuin nyt tästä näyttäisi tulevan), käyttöä sietävä laite on sydäntä oikeinkin lähellä. Vedit Seppo hyvästä narusta tässä prokkiksessa, pisteet siitä! ja saatpahan ainakin kunnon keskustelua(tasosta niin tiedä..) aikaiseksi:D |
Älä sitten paiskaa mitään yli jääviä orkkisosia romukoppaan, varsinkaan tota konetta. Mulla kun on tommonen takaveto versio tuolla katoksessa odottamassa vuoroaan.
Mun oli tarkotus vetotavasta johtuen lähestyä ennenkin maata kuin taivasta. Tallin lattialla on jo FSJ:stä pelastettu 258 kuutonen odottamassa. Mut jos toi sun 2,2:nen sekaventtiili konees on kunnostus kelponen, niin se vois kiinnostaa. Hinnoistahan kaikki riippuu. Lisätietoja mun aarteesta löytyy tuolta... http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1344408643 |
Tekniikkaa on irroiteltu ja lattiaa vähän kevennetty.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121364 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121365 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121367 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121366 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121368 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121369 Pahoittelen taas kuvien laadusta, mutta räpsitään parempia kuvia sitten kun on jotain kuvaamisen arvoista. :D Onpas muuten huonoa laatua, Pitää tsempata jatkossa. :O |
Nyt on Hojo käyty penkittämässä ja voi taas keskittyä tähän prokkikseen. 141hp 383Nm 0,6barin ahdoilla. Maksimi väännöt irtos 1670rpm ja muutenkin tehokäyrä alkaa kivan alhaalta.
Jousetkin saapui ja niiden mallailu alle alkaa pikimmiten. |
Hemmetin Hieno laite!!!!
Mutta EIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!! Mitään haisevaa sedricin dieseliä tommoseen. Joko pikku kasi tai se AMC kutonen. Nuo datsunin dieselit ei vaan toimi missään jenkkivehkeessä ei edes lankkufarmissa. Dieseli tommosessa on samalainen turn-offi kuin kuin kainalokarvat naisella... |
Lainaus:
:D:D:D:D:D:D:D |
Tän sekaventtiili 2,2:nen kotiutu tänään tänne Mynäläpeen. Oli kamat just sitä mitä piti. Kiitoksia vaan kauhian pali.
|
Mitäs jos tykkää karvaisista naisista, saakos sitten laittaa nokivasaran? :D
Nyt on taas vähän hääritty Willyksen kimpussa. Tekniikka on saatu purettua kokonaisuudessaan pois ja hakijaansa odottelee tämä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122544 Etuakseli tuli kanssa pyöräytettyä pois alta ja jousikiinnikkeiden muokkaus on alkanut. Aika napakasti nuo niitit tuntuu tuolla istuvan. Todella hidasta puuhaa kun noita irroittelee. Jousen eturiippuun tuli laitettua vähän vahviketta ja saman kokee varmaan jousen takapään kiinnityskohta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122541 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122542 Akseleiden jousipedit joutuu myös siirtämään vähän kauemmas toisistaan. Sekin homma sai vähän nähdä rälläkkää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122543 Milneriltä tuli sitten lähetys jousia ja muuta kivaa hilpettä jousien ripustusta varten. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122545 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122546 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122547 Jotenkin orvon näköinen tuo keula nyt ilman akselia, mutta toivottavasti pääsee taas vähän jumppaamaan tuon kanssa pian. Vielä mennään alkuinnolla. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122540 Tavaraa myös hommattu korigrilliä varten. Renkaat jo siihen hommaan löytyy ja rautaahan saa tuosta nurkilta kun vaan saa tuon alustan siihen malliin, että voi irrotella korin rungosta. |
Hyvin on alkanu likaantuun toi tallin lattia jo tossa viimeisessä kuvassa :D:D:D:D
|
Tulikohan tuosta keulasta vähän liian korkia? :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122948 Mallausrenkaat kolmevitoset. Taka-akseli on revitty mäkeen ja seuraavaksi alkaakin keulan madallus ja taka-akselin mallaus paikoilleen. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jousista,autosta, koneen painosta riippuen korkeuden muutos voi olla luokkaa 10-15 senttiäkin..:D
Jos jouset sallii reilusti ulosjoustoa, niin tilanne on tuo em. |
Älä ainakaan vielä madalla!! Laita kaikki paino paikoilleen ja katsele sitten vasta korkeutta.
|
Lainaus:
|
|
Norovirus kärsitty ja voi pojat kun toivoi jo kuolevansa pois jossain vaiheessa.
Vähän on autoa saatu etiäpäin. Akselit, laatikot ja kone menikin muihin projekteihin ja tilaa tuli vähän talliin taas lisää. Takajousen kiinikkeitä väkästelty valmiiksi kiinnitystä varten http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123680 Takapääkin alkaa purkautua ja tankki tiputettu alas. Vielä olisi lasit ja takaluukku tiellä http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=123679http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123679 Minkäs tankin tuonne tunkisi? |
Tässä onkin ollut vähän hiljaiseloa tämän projektin tiimoilta. Tekniikka tuli kipaistua ja sitten alkoikin ihmettely miten tuon malmikasan saisi alas trailerilta ja vielä työnnettyä talliin kun mitään nostovehkeitä ei ulkosalla ole. Noh ei muuta kun Biltemaan ostelemaan kärryn napaa ja eteen kottikärryn kumesta. :D Hyvin se sieltä tuli alas. Korigrilliä varten nuo navat ja renkaat oli, mutta ovat nyt tuossa lainassa sen aikaa kun saan tekniikan paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124603 Samalla tuli tehtyä siivousoperaatio talliin ja tuli raivattua tilaa koria varten. Vaimo kun väittää etten koskaan siivoa niin nyt on kuvatkin todisteena. :eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124604 Kori on myös samalla vahvistettu nostelua varten. Tästä se korin pitäisi siirtyä pari metriä sivulle ja grilliin kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124605 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124606 |
Koppa nostetu grilliin, runko hivitettu alta pois ja vierelle lepäilemään. Alkaa olla oika ahdasta tallissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124920 Tekniikka nostettiin myös tallin lämpöön. Aikas pirun painava setti tuo kyllä kieltämättä on. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124919 |
Koppa liimattu korigrilliin ja kuskattu pressutalliin odottamaan aikaansa. Pressutallikin vapautui kun Hojon kävi hakemassa kaksi saksalaista herrasmiestä. Mää kun luulin et porukat hakee autoja Saksasta, mutta näköjään ajat ovat nykyään muuttuneet kun sakemannit hakee Hojoa Suomesta. Noh ei voi valittaa kun käteisellä maksaa jne...
R.I.P Nyt olisi tallissa tilaa taas vääntää runkoa ja mosaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125211 |
Mikäs olisi raadin mielestä fiksuin tapa naittaa laatikot ja aksulat yhteen? Löytyy bj kardaanit, hj tuplanivel etunen ja patrollin keskeltä poikkastut molemmat.
|
Lainaus:
|
Ainakin hoojiin akseliin sopii patrollin pinjonin laippa pikku hommalla.joten kardaanit tarviaa vain lyhentää.
|
mulla on sorvin takana patrolin liullinen ristikko-osa jonka päähän sorvasin ja sovitin holkin johon käy 70x4 mm putki, em. putken sisämitta on 62mm joka käy suoraan toyotan ristikko-osien päälle. näin olisin saanut helposti tehtyä toyota+nissan kardaanin kun kerran jotakin kehittelin mihin olis tullut pa
osa on minulle tarpeeton...voin ottaa muutaman kuvan jos tarvetta ilmenee |
Toi miten välitykset menee jos on tojotan akselit ja patukan laatikko?
|
Onkos laatikossa hidas ykkönen 7,812 jos oikein tulkitsin. Aksulathan on 4,11 välityksillä.
Nyt olisi runko renkuloilla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125453 Offsetin kanssa varmaan tulee vähän kikkailua kun ei tuohon renkaan ja rungon väliin tuhottomasti jäänyt tilaa. Renkaina 235 sliksit ja vanteen offsetistä ei tietoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125452 Lepoantin kardaaniviritys kyllä kiinnostaa, ei vaan ole vielä ehtinyt näitä kunnolla miettimään. Pitää tuon tekniikan istutuksen jälkeen nämä pohtia kuntoon. |
tässä kuva patukan nilviäisestä jonka voi sovittaa 70mm putkeen
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125486 |
Tommosia makkaroita tuli pari talliin. Keksiköhän noista jotain kivaa taka-aksulalle?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125728 Riiputkin pitää muuttaa taka-akselin takapuolelle kun jotainkin päissäni ajattelin laittaa ne tuonne rungon keskelle niin kuin etusessa on jo. Tämä kuulemma ei ole hyvä näin, noh viisaammat sen näköjään tietää. Makkara olisi min 70mm ja maks 270mm, eli akselin keskellä sitä voisi käyttää apuna taakkaa avittamassa, mutta katsotaan nyt tuleeko noita tuohon laitettua. Nosto"tehoa" tuolla yhdellä makkaralla olisi 2,4t @ 7 bar. |
Mites jos tekis SOA:n, niin ei tartteis noita palikkatorneja jousien ja rungon välissä?
|
Kävipä sekin mielessä, mutta laitellaan nyt tuota painoja tuon rungon päälle ja katsotaan mihin se laskee. Onko tarvetta laskea jousia alaspäin. Kaikki on vielä heftillä kiinni, eli muokattavissa.
Mitäs mieltä viisaammat ovat tuosta SOA vs palkit rungon ja kiinnikkeiden väliin? Itse noita etuja ja haittoja tuossa mietin. Taka-akselia ainakin olisi tractionbarilla hyvä tukea SOA:n kanssa. Etunapojen kaantökin tulisi varmaan eteen, tosin sama hommahan se on jos paljon korottaa millä vaan tyylillä. Kaikki on vielä toistaiseksi auki ja jousipedit akseleissa ei ole vielä kiinni. Mietin vaan kun laittaa nuo BJ jouset ja SOA:n niin nousee äkkiä taivaisiin, mutta voihan niitä lateja sitten poistella. Rungon ja kopan väliin tulee vain pikku palikat, lähinnä pesun ja huoltojen kannalta, eli se yritetään pitää mahdollisimman pienenä. |
Taas pääsi vähän häärimään talliin. Takajousien kiinnikkeet vaihdettu päittäin, eli nyt on riiput takana.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125858 Onkos tuon akselin suoruuden mittaamiseen mitään hyvää tapaa? Ristimittoja otettu, mutta onko vielä jotain millä voisi sitten varmistaa, että olisi renkulat linjassa ja kuluisi suht tasaisesti? Moottoria tuli kanssa vähän räplättyä ja nyt olisi sekin valmis nostoa varten. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125856 |
Olisko mahdoton ajatus tehdä tosta riipukkeen runkoon tulevasta kiinnikkeestä liikuteltava? Siis pultattava versio, runkoon muutama reikä valmiiks. Voi sitte vähä säädellä riipunkulmaa yms. Ite en muistanut koko hommaa kun takarungon uusin ja nyt vähän harmittaa.
|
Lainaus:
|
Ei kai niitä sen 'oikean' kohdan löytymisen jälkeen tarvi siirrellä, mutta eikös nää jouset ollu jostai muusta autosta? Eli jos jotenki epäonnistuis asemointi niin ei olis hitsaten kiinni ja saisi sitte siirrettyä mahdollisesti 'oikealle' paikoilleen.
|
Lainaus:
|
Googlella löytyy aika hyvin tietoa lehtijousista ja riipuista, tuossa yksi -> http://gitout.com/content.php?179-Le...-Shackle-Angle
Oikea riipun asento saadaan kun piirretään kuvitteellinen linja jousen etusilmukasta takasilmukkaan, ja asennetaan riippu 90 asteen kulmaan e.m linjaan nähden. Mutta siihenhän ei vielä kannata syventyä kun auto on palasina. Eipä tuohon akselien suoruuteen autotallitasolla ole muuta kuin mittaa akselien sijainnin runkoon nähden sekä pituus, että leveys suunnassa, ja ristimittaa lisäksi. |
Tuossa linkissä olikin ihan kivasti tietoa ja helppo tapa tuo mitata. Tosissaan eihän tuota voi oikein mitata/siirtää ennen kuin on taakka päällä.
Otin konetta vähän suuniin ennen kuin mentiin mopoilemaan jäälle ja tuli tommoinen pulma eteen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126340 Miten porukka on tuon ratkaissut. Ajanut vingulla reijät keskemmälle ja sovittanut tuohon reikään? Laittanut jonkun välilaipan millä supistanut nuo sopimaan. Kyseessä siis turbon imusarja ja pakosarja. Turbossa taitaa tuo vaijeri mennä polkimelta pumpulle ja vaparissa juurikin tuohon "kaasariin". Ajattelin vaan kysäistä ennen kuin tekee jotain tyhmää. :D Tuon näyttäisi saavan kyllä tiiviiksi ihan jakoa muuttamalla, mutta paljoahan tuonne ylös ja alas ei tavaraa jää. Onkos sillä muuten merkitystä jos tuo "kaasari" tulee vaakaan kun orkkiksena se on pystyssä. |
Tuleeko turboa? Miks kaasuläppä pitää laittaa jos on orgis turbon pumppu?
Oisko helpompi laittaa sit vaparin imu ja pakosarja. |
Lainaus:
|
Työtä ja työreissuja aivan liikaa Willyksen kannalta. Kuitenkin jotain on saatu aikaiseksi.
Kone nostettu rungon päälle ja nykyään hepissä kiinnikin. Runko tuli noin 100mm alaspäin kun tuon möykyn siihen nosti. Enemmän mitä ajattelin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127972 Kardaaniakin soviteltu paikalleen. Kovasti näyttää siltä, että öljypohjasta joutuu mojovan siivun sipaisemaan pois toisesta kyljestä, että mahtuu joustoissa kardaani pyörimään vapaasti. Noh pitää akselia nostella ja katsoa mihin se kardaani yltää. Keulaakin tuli soviteltua koneen korkeutta hakiessa. Kyllä tuo keula vaikutti suuresti projektiin lähtemiseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127971 Jos seuraavaksi sitten laittaisi moottorin kiinnikkeet kunnolla runkoon ja aloittelisi vähän peltihommia, niin ei mene niin yksitoikkoiseksi ja liiaksi miettimiseksi hommat. Hitaasti etenee kun ei ole aikaa tälle tarpeeksi. :( |
Heppasin koneen vähän tukevammin paikoilleen ja ei muuta kun jousi irti toiselta puolelta ja venyttämään akselia. Noh ei paljo tarvinnut nostaa kun jordaani ottaa kiinni öljypohjaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128039 Onkos Patrol tietäjillä tietoa onkos tuossa hanttarin kulmassa jotain tiellä jos tuosta sipaisee aimoisen siivun kulmasta pois? Mahdollisuuksia olisi myös nostella konetta vähän ylemmäs kun konepelti on aika korkealla. Tuossa on siis sisäänjoustoista vielä puolet käyttämättä, eli tilaa tarvitaan vaikkakin tuota sisäänjoustoakin voi kyllä rajoitella. |
öljypumpun imujalka tulee aika alas, mutta en nyt muista että osuuko tuohon kulmaan... Avaamallhan sen näät
|
Vaihto suoritettu ja nyt olisi runko/kone pressutallissa ja koppa tallissa. Se olisikin sitten rälläkkähommia tiedossa lattian irroittelussa. Alkoi mennä niin näpräilyksi tuon rungon ja koneen kanssa, että oli pakko ottaa tuo isompi työnsarka talliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128595 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128598 Konekin sai kokea vähän painepesurin hellää kohtelua. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128596 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128597 |
Lattiasta tuli vähän ilmavampaa mallia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128660 Grillikin tuntuu toimivan ihan hyvin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128661 |
Takaosan lattialle tehty tukirakenteet 2mm huonekaluputkesta. Taitaa tulla vähän tukevampi kuin orkkis...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129484 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129486 Orkkismittarit myös ruuvailtu irti. Konetauluun tehty tilaa näille ainakin aluksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129488 Silikonit sisällä niin pitäisi toimia talvellakin. Tosin mittari lähtee nollasta ja tiedä sitten miten hakkaa alipaineella tuohon tappiin, noh kai se sen kestää... Tommonen 3tieventtiili kanssa apuna tuohon pumppukikkailuun... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129487 Nappi hyttiin millä sais vähän voimasavuja muiden autoilijoiden iloksi. :D |
Saksan ryyppyreissu takana ja Willystä pajoitettu taas askel etiäpäin. Matin neuvosta sovittelin 508 mersun lokareita taakse ja ihan kivasti ne tuntuvat istuvan projektiin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130149 Leikkaa ja liimaa toiminnolla... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130150 Kaari nousi 50mm ja levitystä tuli samalla varmaan 30mm. Lärpäkkeet tuohon joutuu varmaan laittamaan jos haluaa saada 12,5" kumin pysymään lokarin linjassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130151 Jatkelen taas yksinpuhelua tässä jossain vaiheessa. Ihan kiva saada jotain koppaan kiinnikin. Tähän menessä on vaan leikkailtu pois peltiä muistuttavaa haperoa. :D |
kyllä tätäki projektia tulee seurattua mielenkiinnolla mutta on niin täydellisesti kerrottu ettei jää lisättävää :)
|
He hei, onkos tämä auto saman merkkinen?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._2422354_n.jpg |
Lainaus:
|
on on,tuo on velipojan kampe mut ny meinaan sitä et onko tuo sen näkönen et ois joskus kans ollu tollane outlander? :D
|
Kyllähän tossa riittää hitsuuteltavaa vielä muutamaks ehtooks....kovia rojekteja!!!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo, ei oo loput pellit tehtaan kynästä. Eikä oikein kyllä mun silmään istu kun suorasta pellistä viivottimella tehty. Pikkuset renkaatkin vie loputkin ulkonäöstä. |
Joo, siihen on matkalla isommat renkaat :D Velipoika on vaa lämmitelly ajatusta tosta autosta muutamat vuodat ennenku jaksanu alkaa tekee siitä kummempaa
|
Hitsuuttelua harjoiteltu taas aina tunti siellä ja tunti täällä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130797 Seuraavaksi olisikin kynnyksen synnyttäminen. Sitten varmaan pääsisikin toisen puolen kimppuun. Kysymys tietäjille: Mitäs kittiä olette noihin rukannut laittaa? Onko se tina nyt se ainut oikea? Mites epoksikitti (kemiallinen metalli) onko tuosta mihinkään. Ihan pintaan sitten pikku kerros jotain peruskittiä, mutta lähinnä nuo isommat tasoittelut mietityttää. |
Ite parissa pommissa (eli jahtiautoprojektissa) törmänny kemialliseen metalliin, niin helposti irronnut että en suosittele sen perusteella. Tinailun kautta lähtisin ite työstään, ja loppusipaisu pakkelilla...
Hyvältähän se projekti näyttää, ilo seurailla... |
saumat sileäksi ja koritinaa päälle..koriliimalla ois saanu nätisti vaihdettua noi kaaret mut on aika kallista..mut pirun kestävää kylläkin
|
Lainaus:
Tuli mieleen, et BJ:hin ois helppo sit vaihtaa uudet taka sisälokarit kun ei tarvis pistehitsaa ulkopellin sisäpuolelle. Anyway hieno projekti Seppohovilla! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kynnykset olisi seuraavaksi työlistalla. Viikko taas hurahti ilman, että pääsi edes talliin kääntymään.
Nyt kuitenkin potkaistu käyntiin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131263 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131262 Pakko oli tehdä kahdessa osassa kun tuo minun onneton pellintaivutin ei ole noin leveä... Jälkimmäisessä kuvassa näkyy myös yksi syy talliajan hupenemiseen kesällä. Pyörälosottelut kun vie ison osan tallikökkimisestä. Tuossa muuten viimeisin traileri porukan lyhytelokuvasta tuon lajin parissa: https://vimeo.com/29744855 |
Jos joku on kipiää hommaa, niin se on tuo alamäkipyöräily. Eihän tuossa voi ku kuolla :D Komian näköstä hommaa, emminä sitä silti kiellä ja nätti traileri!
|
Lainaus:
Kysymystä sinulle osoittamatta vaan sopivasti kommenttiin liittyy Olikos jossain muuten mailmalla alamäkipyöräilijä kaatunut ja petäjään pysähtynyt molemmat solisluut poikki, hartiassa joku revähdys, lonkka sijoiltaa, aivotärähdys ja kylkiluita poikki sekä erinäinen määrä muita luita, mutta kuntoutuksella kävelemään pystyi ja kai pyöräileekin jo? |
Tallissa käyty!
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131487 Tää puoli alkaa olla kohta paketissa. Kopan kehikkoa myös sovitettu rungon päälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131484 Hommat etenee taas jossain vaiheessa. Niin ja ei se pyöräily vaarallista ole kun on edes vähän hajua mitä osaa ja mihin pystyy. Jos muuten nappaa niin tuossa on viimeisin kokopitkä leffa meiltä: https://vimeo.com/22033919 Passu:whysoserious |
Loistava video:D ja projektikin hieno
|
Alkaa mennä jo hipostelun puolelle. Täytyypä siis vaihtaa työstettävää kylkeä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131523 Pelkääjän kylki alkaisi olla tikissä pellityksen suhteen. Kattoon pitäisi vielä pari palaa laitella... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131524 Aikamoinen tilkkutäkki tuosta tulee. :D Nyt tuleekin pieni tauko tallihommiin kun on lomareissua ja tuon ylempänä olevan leffan (mistä oli traileri) ensi-ilta. Lupaan siis olla vähän aikaa päivittämättä. Kotiväkikin täytyy pitää tyytyväisenä... |
Lomia vietetty ja tallitaukoa pidetty. Sopivat vierotusoireet olikin jo päällä.
Spacerit tuli maailmalta ja nyt olisi 2" enemmän tilaa renkaalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132237 Katossakin oli vähän ryppyä ja sinne jatkamaan tilkkutäkkiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132238 Tuon kun hitsuuttelee kiinni niin voikin aloittaa kuskinpuolen kyljen työstämisen. |
Toisen kyljen tinailut aloitettu ja saatu ihan hyvään vauhtiinkin. Hikihän tuolla tallissa tulee, mutta maistuu kalja sitten paremmin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132662 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132663 Mallauskumikin tuli noukittua Mikolta lainaan. Hyvin se 35" sinne kaareen mahtuu tai hyvin ja hyvin, mutta mahtuu... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132660 Päädyin kuitenkin sitten loppujen lopuksi tuohon uusiotuotantoon pinnatussa muodossa. Saas nähdä mimmoset tommoset on ajaa kun ei ole noin rankalla kuviolla ennen kumeja ollut. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132664 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132665 |
Lainaus:
Hyvin istuu nuo mersun lokarit korin yleisiin muotoihin. |
285/75/16
Juu Matilta tuli hyvä vinkki noista. Viron pojat toi alle sataseen noi molemmat korjauspalat kotiin. |
Lainaus:
|
Täytyy ottaa tarkka mitta tallissa vielä, mutta sanoisin 850mm +-10mm. 20mm eli eroa noihin 35" uusiin kumhoihin.
|
Taas on käväisty tallilla ja tallin ulkopuolellakin.
Vähintäänkin epäilyttävällä häkkäryllä tuli yritettyä kopan nostoa grillistä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133258 Kyllähän se siitä lähti nousemaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133260 Tulipeltiä sai vielä vähän pilkkoa lisää kun tuo SD33 venttiilikopankansi tuli vähän eteen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133262 Koppa rungon päällä ja lattiakehikko aikalailla kohdillaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133264 Tottakai piti kantaa kumit ulos ja fiilistellä vähän miltä se niillä näyttäisi... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133267 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133268 Omaan silmään toimii ihan kivasti tommonen karkea kuvio. Sitten ei muuta kun kehikkoa täppäämään kiinni koppaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133269 Tämän jälkeen sitten taas sama homma mutta käännetyllä järjestyksellä. Koppa siis ylös ja grilliin kiinni. Runko pressutalliin ja koppa talliin. Aikaa meni aikalailla koko lauantai tähän pikku jumppaan, mutta nyt on lattia kehikko paikallaan. Seuraavaksi olisikin sitten malkein puhalluksen aika kopalle, tai sitten laitan sen vielä pressutalliin vähän muhimaan ja hyökkään rungon ka mosan kimppuun. Niin ja sisua45 kyseli niitä kumin mittoja niin tarkka halkaisija näyttäisi olevan 85cm korkeimmasta nappulasta mitattuna. |
Ennen juhannusta nostelin oven paikoilleen ja kauhistelin, että ei saatana eihän se istu alkuunkaan aukkoon. Irvistää yläkulmasta niin pirusti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133551 Kaikki näytti suoralta, eikä missään ollut isompaa ryppyä tai merkkiä, että kori olisi ottanut pahemmin itseensä. Noh tämä mielessä lähdettiin viettämään juhannukset. Kotiin kun päästiin niin oli pakko käydä vielä katsomassa, että istuuko se tosissaan niin huonosti aukkoon. Noh istuihan se, mutta istuu paljon paremmin kun lyö oven kunnolla kiinni. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133553 Kyllähän se vieläkin vähän irvistää, mutta aika paljon paremmin jo istuutui. |
Sivu luotu: 06:38 (GMT +2). |
|