Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Willys ToySan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105560)

SeppoHovi 03.01.2013 09:21

Willys ToySan
 
Ikuisuus projektiksi hommattu Willys Outlander Station Wagon vuodelta 1954. Jonnin aikaa on tullut katseltua sopivaa BJ:tä projektiksi ja tallin täytteeksi. Tuntui kuitenkin siltä, että sopivaa ei oikein löydy ja välillä hakukin oli poissa päältä. Tämmöinen kaunotar sitten osui silmään teiniauton kautta. Oli vielä sopivasti suhteellisen lähellä kotipaikkoja niin ei muuta kuin traileria hommaamaan.

Poudan Pekka meinasi olla erimieltä hakureissusta kun Subarun citymaasturi meinasi juuttua jo kotikulmilla hankeen, mikä oli keskellä tietä. Noh tiet oli aurattu ja pääsi trailerin kanssa liikenteeseen. Willys pysyi koko matkan kyydissä ja pihassa tulikin ensimmäiset suuremmat ärräpäät. Toinen takanen ja etunen jarru tuntui olevan vähän jumissa, joten tuli pieni ongelma saada auto pois trailerin päältä. Tallissa kun ei ole mitään vetopistettä niin kyllä siinä tuli päätä raavittua. Noh auto saatiin vihdoin pois trailerin päältä ja pihalle kököttämään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121181

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121182

Siinä se sitten keräsi lunta ja motivaatiota lähteä jumppaamaan sitä talliin sisälle. Ongelmana edelleen nuo jumissa olevat renkaat ja vetopisteen puute tallissa, mistä olisi voinut vaikka vinssata auton sisälle. Noh päätä taas raavittiin ja sitten välähti. :D




http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121187

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121188

Pahoittelut kuvan suunnasta ja muutenkin laadusta, puhelimella napsittu kaikki.
Pikkuhiljaa se liukui sisään ja jumissa olleet jarrutkin tuntui aukeavan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121189

Työmäärä on tuossa suhteellisen massiivinen ainakin näin aloittelevalle harrastajalle, minä itseäni pidän. :D Muutama kuva pelkistetystä sisätilasta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121184
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121183

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121185

Sen verran tullut noiden Toitsujen kanssa pelleiltyä, että jotain semmoista tähänkin piti saada. Akseleiksi olisi siis tulossa BJ:n akselit ja jouset. Nekin tuli haettua jo valmiiksi talliin kököttämään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121186

Sillisalaattia kun tehdään niin tekniikaksi olisi näillä näkymin tulossa Patrollin kutos kiisseli. Mielessä tulikin jo leikittyä kasikoneesta, mutta isoin mitä tuohon saa on 4,6 pikkulohko. Ne taas tuntui olevan sen verran kivenalla, että kiisselöintiin lähdettiin. Laatikot tulisi myös tuosta Patrollista.
Komeus on vihdoin tallissa ja purkuhommien suunnittelu aloitettu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121190

Penkit nevadaan, eli kärryyn odottelemaan seuraavaa romiskeikkaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121191

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121192


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121195

Akseleille näytettiin vähän lankalaikkaa ja hyvältähän ne näyttää kun muta saadaan pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121194

Suunnitelmat olisi siis poistella kaikki luukut, ikkunat ja ylimääräinen tavara korista. Nostaa kori rungon päältä pois ja irroittaa tekniikka. Tämän jälkeen runkoon sovittamaan BJ aksuloita mitkä ovat edestä 32mm kaposemmat ja takaa 47mm.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121193

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121196

Tuohon kuntoon se jäi odottelemaan seuraavaa tallivapaata. :D Varoituksena sitten tämä etenee varmaan aika pirun hitaasti, mutta yritellään päivittää projektia kun sitä saapi etiäpäin.

Jare 03.01.2013 09:28

Komee peli!!!!

Teme74 03.01.2013 09:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 955286)
Komee peli!!!!

On kyllä hieno!

bj45lava 03.01.2013 09:49

Hyvä ettei kaikkia toi entisöinti kiinnosta noitten kohdalla, mitä enemmän Toyotaa sen parempi ;)

Onks HJ myyty vai onko tää vaan lisäystä kalustoon?

SeppoHovi 03.01.2013 10:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 955290)
Hyvä ettei kaikkia toi entisöinti kiinnosta noitten kohdalla, mitä enemmän Toyotaa sen parempi ;)

Onks HJ myyty vai onko tää vaan lisäystä kalustoon?

Ei ole HJ myyty. Se on vaan enemmän tai vähemmän valmis turbotuksen jälkeen. :D Sen myyntiä on kyllä tässä mietitty. Pitää vaan saada toi Willys vähän parempaan kuntoon niin voi myydä HJ:n. Eihän sitä yhdellä citymaasturilla pärjää jos tekee mieli metsään mennä. ;)

Gary Grand 03.01.2013 11:06

Tässä ei suuremmin ole noita vanhemmiten hajoavaisia sähköisiä mukavuuksia.
:eek::D
Pikkasen on suorastaan kolkon näköinen tuo sisustus ilman penkkejä. Taitaa kaikua jonkin verran?

Timo_L 03.01.2013 12:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 955290)
Hyvä ettei kaikkia toi entisöinti kiinnosta noitten kohdalla, mitä enemmän Toyotaa sen parempi ;)

Minä taasen en ollenkaan ymmärrä, miksi auto pitää perseraiskata jollain täysin väärillä osilla? Ihan hyvä lähtökohta projektille, mutta tosiaan ei uppoa alkuunkaan kaaliini tuo jojotan akseleiden asennus tai patrollin tekniikka.. No, kukin tyylillään.

-MaTTi- 03.01.2013 12:49

Kaikilla ei oo 52-tähtilaseja päässä, vaan silmissä kiiluu nouseva aurinko.
Mielenkiinnolla seurataan mitä tästä tulee, joka tapauksessa aika uniikki laitos.

bj45lava 03.01.2013 12:59

Niin ja Mersun akselit Jeepissä on ok, mut Toyotan ei ;)

Eihän tommosen Willyksen vakiotekniikalla ole miltään osalta paskankaan virkaa jos meinaa tolla autolla oikeesti vielä ajaa tuolla nykyliikenteen seassa eikä vain hautoa sitä tallissa.

Ja jos jotain nykytekniikkaa tonne pitäis laittaa ei sitä vakio Jeepeistä ainakaan löydy tilalle...

Ja sitäpaitsi ennakkoluulottomalla rakentamisella saa aina hieman enemmän huomiota kuin vanhan romun muuttamisella uutta vastaavaksi vanhaksi romuksi.

Timo_L 03.01.2013 13:00

Ei minulla tähtilaseja ole päässä, kyse on siitä että tuollaisen varsin harvinaisen, vanhemman auton soisin pidettävän mahdollisimman orkkiksena - tai edes uskollisena lähdemaahansa. En minä alkaisi 50- luvun japsiautoon ruuvaamaan jenkkiosia enempää kuin mitä autossa mahdolliseati on jo alunperin ollut :)


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 955329)
Niin ja Mersun akselit Jeepissä on ok, mut Toyotan ei ;)

Pari miljoonaa kappaletta valmistettu 90- luvun xj on vähän eri juttu kuin 50- luvun willys ;)

Lainaus:

Eihän tommosen Willyksen vakiotekniikalla ole miltään osalta paskankaan virkaa jos meinaa tolla autolla oikeesti vielä ajaa tuolla nykyliikenteen seassa eikä vain hautoa sitä tallissa.

Ja jos jotain nykytekniikkaa tonne pitäis laittaa ei sitä vakio Jeepeistä ainakaan löydy tilalle...
Jos tuota esim. kesäautoksi tai ympärivuotiseksi harrasteautoksi miettii, niin vaikkapa dana 44 akseleita löytyy ihan hyvin ja edukkaaseen hintaan. Jos välttämättä dieselin haluaa niin sopivia järkeviä jenkkiehdokkaita toki on aika vähän.. bensakoneita sitten vaikka ja kuinka. Nykytekniikkaa tuohon tuskin monikaan sovittaa, eikä sellaiseksi oikein voi patrollin nokivasaraakaan kutsua ;)

Mutta kuten totesin, jokainen tyylillään. Ainakin ulkokuori on hieno! :)

SeppoHovi 03.01.2013 13:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 955330)
Ei minulla tähtilaseja ole päässä, kyse on siitä että tuollaisen varsin harvinaisen, vanhemman auton soisin pidettävän mahdollisimman orkkiksena - tai edes uskollisena lähdemaahansa. En minä alkaisi 50- luvun japsiautoon ruuvaamaan jenkkiosia enempää kuin mitä autossa mahdolliseati on jo alunperin ollut :)




Pari miljoonaa kappaletta valmistettu 90- luvun xj on vähän eri juttu kuin 50- luvun willys ;)



Jos tuota esim. kesäautoksi tai ympärivuotiseksi harrasteautoksi miettii, niin vaikkapa dana 44 akseleita löytyy ihan hyvin ja edukkaaseen hintaan. Jos välttämättä dieselin haluaa niin sopivia järkeviä jenkkiehdokkaita toki on aika vähän.. bensakoneita sitten vaikka ja kuinka. Nykytekniikkaa tuohon tuskin monikaan sovittaa, eikä sellaiseksi oikein voi patrollin nokivasaraakaan kutsua ;)

Mutta kuten totesin, jokainen tyylillään. Ainakin ulkokuori on hieno! :)

Tuota SD33 konettahan löytyy Jeepin CJ-10A vehkeistä, että ei se niin kaukaa ole haettu. 😉 Akselit osui mitoiltaan niin kivasti kohdillee niin siksi BJ aksulat. Tuossahan on jo nyt takana 44 danalainen.

veijon-esso 03.01.2013 13:52

Toiha o samanlainen korimalli kuin Grave Diggerin pojalla eli Son Uva Diggerillä! :D

Isoo lohkoo, isoo pokkerii ja isoo akselii toi vaatis!

panzer 03.01.2013 14:12

Mites tekniikaksi roverin tuoreempi ruiskukasi+ tomaatti??? 3,9-4,6 !!! :eek:

k.j 03.01.2013 14:15

Onkos toi keuruun suunnalta, siellä on(oli) tuommoinen eräällä henkilöllä takapihalla.... :D

-MaTTi- 03.01.2013 14:15

Ei näitä tartte entisöidä, sen verran komee vankkuri kun vähän pajottaa alustaa:
http://i646.photobucket.com/albums/u...Windowsin3.jpg

http://i646.photobucket.com/albums/u...Windowsin4.jpg

Pertsi 03.01.2013 14:23

Juu iso pensamylly tohon sopis mutta jos tykkää savustaa niin miks ei Nisukkaa sitten :) Pakko laita pensa vs riisel pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=rDx692z34DM

mki 03.01.2013 14:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 955347)
Ei näitä tartte entisöidä, sen verran komee vankkuri kun vähän pajottaa alustaa:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 955316)
Minä taasen en ollenkaan ymmärrä, miksi auto pitää perseraiskata jollain täysin väärillä osilla? Ihan hyvä lähtökohta projektille, mutta tosiaan ei uppoa alkuunkaan kaaliini tuo jojotan akseleiden asennus tai patrollin tekniikka.. No, kukin tyylillään.

Entisöinti on ihan hanurista.... joku syyhän siin on ettei tämmöset oo edelleen ajossa vanhoilla palikoilla. Tästä taitaa tulla seuraava seurattava projekti, poikkeaa sopivasti valtavirrasta :D

Peukku tälle!

Jeeper 03.01.2013 15:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 955329)
Eihän tommosen Willyksen vakiotekniikalla ole miltään osalta paskankaan virkaa jos meinaa tolla autolla oikeesti vielä ajaa tuolla nykyliikenteen seassa eikä vain hautoa sitä tallissa.

Kuinka pitkiä matkoja oot henk.koht. ajanut nykyliikenteessä Willyksellä, Eli omakohtaisia kokemuksia on? ;)

bj45lava 03.01.2013 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 955371)
Kuinka pitkiä matkoja oot henk.koht. ajanut nykyliikenteessä Willyksellä, Eli omakohtaisia kokemuksia on? ;)

No mulle riittää ihan tolla omalla -69 fj:llä useampi tuhat km arkiajoa tässä syksyllä, onhan se ihan ok ajaa, mut jos pitäis tehä tommosesta käyttölaite niin tekniikka sais olla uudempaa.
Jarrut kun on hierottu oikeen hyviksi niin niiltä osin jopa parempi kuin monet uudet vehkeet
Mut kyl noi tehostimien puuttumiset ja pieni yleiskankeus, bensankulutus, ja järjetön meteli saa miettimään tuoreempaa palikkaa siihenkin. Toki Hdj tuntuu aina uudelta tolla ajelun jälkeen.

Ite aioin kyl entisöidä ton omani, mut kylhän kunnon aihion raiskaus aina museosuunnitelmat voittaa ;)

Ulkonäöltäänhän toi vankkuri on ihan helvetin hieno ja kyl tossa kohtaa täytyy vaan itsekin todeta Toyotan olevan vaan halpa kopio.

mxä 03.01.2013 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 955324)
Kaikilla ei oo 52-tähtilaseja päässä, vaan silmissä kiiluu nouseva aurinko.
Mielenkiinnolla seurataan mitä tästä tulee, joka tapauksessa aika uniikki laitos.

olipa kauniisti sanottu :)

uokki 03.01.2013 22:25

Kaunis vanhus!Ei raaskis raiskata kun noin kokonainen!

ssuvik 03.01.2013 22:56

Tää pitää laittaa seurantaan.

young n dum 03.01.2013 23:47

hieno!:) mie en kyl mitää tojota akselia tuonne laittas, korkeintaa letukan 14bolt ja d60 eteen ja pensa 8... ikäänkuin amerikan serkkuja mukaillen :D. mut eniveis kyl tuollane pakuri on metka laite millä tekniikalla tahansa! :O
vähä kyl jokakerta ottaa eteen ku kuulee ahetun patrollin äänet..?:confused:
jaha täst koht saahaa viteota?:D

tai hei voitha sie tuua tuon raadon miulle ku on noi mätäkin??? eikä maksa mitään;) pääsee hyvään kotiin:D

tare 04.01.2013 06:51

Jos entisöinti ei kiinnosta niin ei sitä hommaa sitte kannata ees aloittaa.
On siinä oma hommansa etsiä osia vaikka eiköhän näihinkin niitä saa ihan uusio tuotantonakin.

tommonen hillitty korotus ja renkaat vai onko suunnitelmissa rankempaa?
tuleeko turbokone jos on diesel?

kapeemmat akselithan antaa selvän etulyötiaseman niin voi laittaa leveemmät renkaat/vanteet ;)

Muutama motivaatio kuvia eli toivotetaan rakentelu intoa!!:)
http://www.cj3apage.com/Untitled813.jpg

http://i776.photobucket.com/albums/y...n/IMG_0003.jpg

http://blog.kaiserwillys.com/wp-cont...agon%20(2).jpg

SeppoHovi 04.01.2013 07:41

Onhan noita kuvia tullut katseltua aika reilusti. Kyllähän tuo Patukan kone vaatii sen solmun sinne pakopuolelle. Tuossa HJ:ssa arvoin sitä vuoden päivät ja sitten kun sen turbotin niin harmitellut siitä lähtien, että miks en tehnyt sitä heti kun laitteen hommasin.

Suunnitelmat olisi siis nuo edellämainitut akselit, Patrollin kone/laatikot, turbo. Ei mitään hirmuisen korkeeta, mutta sen verran, että 35" mahtuu pyörimään ja joustelemaan.

Mää en ole ikinä oikein tota offia ajellut, semmoista lällymeininkiä se mulla on. Ei siis ole tarkoitus tätä minnekään kyljelleen viedä. 90% tiellä vähintään, mutta pitäähän tämmösen harrastepelin nyt näyttää siltä, että sillä voi metsään mennä jos niikseen tulee.

Tekniikan suhteen luulin, että tästä tulisi isompikin sota. Museohommat olen tästä unohtanut jo alkuun. Appiukko on museotarkasta ja sitä kovasti toivoi, mutta vaatisi hermoja, malttia ja rahaakin aivan liikaa minun suunnitelmiin nähden.

Lattiat sää tehdä kokonaan uusiksi. ja kyllä sinne sun tänne saa muuallekin peltiä uusia. Runko on todella hyvän näköinen, vaikkakin on pintaruosteessa kauttaaltaan. Takaluukun alaluukku on tottakai ihan haperoa, mutta tehdään pikku hiljaa ja kahtellaan mitä tästä tulee. Yks homma kerrallaan niin ei pääse epätoivo voitolle. :D

Gary Grand 04.01.2013 08:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi (Viesti 955653)
...tästä tulisi isompikin sota. Museohommat olen tästä unohtanut jo alkuun. Appiukko on museotarkasta ja sitä kovasti toivoi, mutta vaatisi hermoja, malttia ja rahaakin aivan liikaa minun suunnitelmiin nähden.

Aijai.. Nyt on sitten puheenaiheet valmiina juhlapyhinä ruokapöydässä.:D
Erittäin hyväkuntoinen aihiohan tuo olisi museointiinkin ollut, mutta eiköhän näitä kuitenkin siihenkin riitä.
Itselle tuo OIKEA museointi ei ole oikein SE juttu myöskään. Mutta päällisin puolin alkuperäisen näköinen hyvin toimivalla tekniikalla varustettu(niinkuin nyt tästä näyttäisi tulevan), käyttöä sietävä laite on sydäntä oikeinkin lähellä.

Vedit Seppo hyvästä narusta tässä prokkiksessa, pisteet siitä! ja saatpahan ainakin kunnon keskustelua(tasosta niin tiedä..) aikaiseksi:D

Rambleristi 04.01.2013 21:43

Älä sitten paiskaa mitään yli jääviä orkkisosia romukoppaan, varsinkaan tota konetta. Mulla kun on tommonen takaveto versio tuolla katoksessa odottamassa vuoroaan.

Mun oli tarkotus vetotavasta johtuen lähestyä ennenkin maata kuin taivasta. Tallin lattialla on jo FSJ:stä pelastettu 258 kuutonen odottamassa. Mut jos toi sun 2,2:nen sekaventtiili konees on kunnostus kelponen, niin se vois kiinnostaa. Hinnoistahan kaikki riippuu.

Lisätietoja mun aarteesta löytyy tuolta...

http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1344408643

SeppoHovi 05.01.2013 16:59

Tekniikkaa on irroiteltu ja lattiaa vähän kevennetty.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121364

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121365

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121367

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121366

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121368

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121369

Pahoittelen taas kuvien laadusta, mutta räpsitään parempia kuvia sitten kun on jotain kuvaamisen arvoista. :D Onpas muuten huonoa laatua, Pitää tsempata jatkossa. :O

SeppoHovi 15.01.2013 19:46

Nyt on Hojo käyty penkittämässä ja voi taas keskittyä tähän prokkikseen. 141hp 383Nm 0,6barin ahdoilla. Maksimi väännöt irtos 1670rpm ja muutenkin tehokäyrä alkaa kivan alhaalta.

Jousetkin saapui ja niiden mallailu alle alkaa pikimmiten.

Bj Andy 16.01.2013 19:11

Hemmetin Hieno laite!!!!

Mutta EIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!! Mitään haisevaa sedricin dieseliä tommoseen. Joko pikku kasi tai se AMC kutonen.

Nuo datsunin dieselit ei vaan toimi missään jenkkivehkeessä ei edes lankkufarmissa. Dieseli tommosessa on samalainen turn-offi kuin kuin kainalokarvat naisella...

Jare 16.01.2013 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 960912)
Dieseli tommosessa on samalainen turn-offi kuin kuin kainalokarvat naisella...


:D:D:D:D:D:D:D

Rambleristi 20.01.2013 20:12

Tän sekaventtiili 2,2:nen kotiutu tänään tänne Mynäläpeen. Oli kamat just sitä mitä piti. Kiitoksia vaan kauhian pali.

SeppoHovi 23.01.2013 08:16

Mitäs jos tykkää karvaisista naisista, saakos sitten laittaa nokivasaran? :D

Nyt on taas vähän hääritty Willyksen kimpussa.
Tekniikka on saatu purettua kokonaisuudessaan pois ja hakijaansa odottelee tämä.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122544

Etuakseli tuli kanssa pyöräytettyä pois alta ja jousikiinnikkeiden muokkaus on alkanut. Aika napakasti nuo niitit tuntuu tuolla istuvan. Todella hidasta puuhaa kun noita irroittelee. Jousen eturiippuun tuli laitettua vähän vahviketta ja saman kokee varmaan jousen takapään kiinnityskohta.



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122541

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122542

Akseleiden jousipedit joutuu myös siirtämään vähän kauemmas toisistaan. Sekin homma sai vähän nähdä rälläkkää.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122543

Milneriltä tuli sitten lähetys jousia ja muuta kivaa hilpettä jousien ripustusta varten.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122545

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122546

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122547

Jotenkin orvon näköinen tuo keula nyt ilman akselia, mutta toivottavasti pääsee taas vähän jumppaamaan tuon kanssa pian. Vielä mennään alkuinnolla. :D


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122540

Tavaraa myös hommattu korigrilliä varten. Renkaat jo siihen hommaan löytyy ja rautaahan saa tuosta nurkilta kun vaan saa tuon alustan siihen malliin, että voi irrotella korin rungosta.

Jare 23.01.2013 14:58

Hyvin on alkanu likaantuun toi tallin lattia jo tossa viimeisessä kuvassa :D:D:D:D

SeppoHovi 29.01.2013 12:19

Tulikohan tuosta keulasta vähän liian korkia? :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122948

Mallausrenkaat kolmevitoset. Taka-akseli on revitty mäkeen ja seuraavaksi alkaakin keulan madallus ja taka-akselin mallaus paikoilleen.

tare 29.01.2013 12:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi (Viesti 965911)
Tulikohan tuosta keulasta vähän liian korkia?

sieltähän puuttuu moottori ja muu paino vielä keulalta, että jos madallat sitä nyt niin ettet vaan joudu korottamaan takaisin kun kaikki osat on paikallaan.

SeppoHovi 29.01.2013 12:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 965919)
sieltähän puuttuu moottori ja muu paino vielä keulalta, että jos madallat sitä nyt niin ettet vaan joudu korottamaan takaisin kun kaikki osat on paikallaan.

Kolmevitosilla on renkaan reunasta lokarin reunaan 250mm. Äkkiseltään itsestä tuntuis et vähän on turhan korkee. Luulisin et moottori ja laatikot laskis tuota pari senttiä, tosin tässä voin olla kovinkin väärässä kun en ole ikuna moottoria nostanut pois ja mittaillut ennen ja jälkeen.

Gary Grand 29.01.2013 13:04

Jousista,autosta, koneen painosta riippuen korkeuden muutos voi olla luokkaa 10-15 senttiäkin..:D
Jos jouset sallii reilusti ulosjoustoa, niin tilanne on tuo em.

Jare 29.01.2013 13:27

Älä ainakaan vielä madalla!! Laita kaikki paino paikoilleen ja katsele sitten vasta korkeutta.

SeppoHovi 29.01.2013 13:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 965930)
Älä ainakaan vielä madalla!! Laita kaikki paino paikoilleen ja katsele sitten vasta korkeutta.

Näin se pitää varmaan menetellä.

SeppoHovi 30.01.2013 07:39

Tolleen ajattelin nuo jouset kiinnitellä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122989

SeppoHovi 13.02.2013 10:54

Norovirus kärsitty ja voi pojat kun toivoi jo kuolevansa pois jossain vaiheessa.

Vähän on autoa saatu etiäpäin. Akselit, laatikot ja kone menikin muihin projekteihin ja tilaa tuli vähän talliin taas lisää.

Takajousen kiinikkeitä väkästelty valmiiksi kiinnitystä varten

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123680

Takapääkin alkaa purkautua ja tankki tiputettu alas. Vielä olisi lasit ja takaluukku tiellä

http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=123679http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123679

Minkäs tankin tuonne tunkisi?

SeppoHovi 01.03.2013 07:59

Tässä onkin ollut vähän hiljaiseloa tämän projektin tiimoilta. Tekniikka tuli kipaistua ja sitten alkoikin ihmettely miten tuon malmikasan saisi alas trailerilta ja vielä työnnettyä talliin kun mitään nostovehkeitä ei ulkosalla ole. Noh ei muuta kun Biltemaan ostelemaan kärryn napaa ja eteen kottikärryn kumesta. :D Hyvin se sieltä tuli alas. Korigrilliä varten nuo navat ja renkaat oli, mutta ovat nyt tuossa lainassa sen aikaa kun saan tekniikan paikoilleen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124603

Samalla tuli tehtyä siivousoperaatio talliin ja tuli raivattua tilaa koria varten. Vaimo kun väittää etten koskaan siivoa niin nyt on kuvatkin todisteena. :eek:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124604

Kori on myös samalla vahvistettu nostelua varten. Tästä se korin pitäisi siirtyä pari metriä sivulle ja grilliin kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124605

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124606

SeppoHovi 05.03.2013 08:05

Koppa nostetu grilliin, runko hivitettu alta pois ja vierelle lepäilemään. Alkaa olla oika ahdasta tallissa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124920

Tekniikka nostettiin myös tallin lämpöön. Aikas pirun painava setti tuo kyllä kieltämättä on.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124919

SeppoHovi 11.03.2013 12:04

Koppa liimattu korigrilliin ja kuskattu pressutalliin odottamaan aikaansa. Pressutallikin vapautui kun Hojon kävi hakemassa kaksi saksalaista herrasmiestä. Mää kun luulin et porukat hakee autoja Saksasta, mutta näköjään ajat ovat nykyään muuttuneet kun sakemannit hakee Hojoa Suomesta. Noh ei voi valittaa kun käteisellä maksaa jne...

R.I.P


Nyt olisi tallissa tilaa taas vääntää runkoa ja mosaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125211

SeppoHovi 12.03.2013 08:11

Mikäs olisi raadin mielestä fiksuin tapa naittaa laatikot ja aksulat yhteen? Löytyy bj kardaanit, hj tuplanivel etunen ja patrollin keskeltä poikkastut molemmat.

Jare 12.03.2013 09:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi (Viesti 981906)
Mikäs olisi raadin mielestä fiksuin tapa naittaa laatikot ja aksulat yhteen? Löytyy bj kardaanit, hj tuplanivel etunen ja patrollin keskeltä poikkastut molemmat.

Sopiiks kardaaniputkien koot mitenkä? Että jos käytät patroolin ristikot (ja liu'ut) jakiksen päähän ja akselien päihin sitte toyotaa??

tapsa4x4 12.03.2013 13:47

Ainakin hoojiin akseliin sopii patrollin pinjonin laippa pikku hommalla.joten kardaanit tarviaa vain lyhentää.

lepoantti 12.03.2013 16:04

mulla on sorvin takana patrolin liullinen ristikko-osa jonka päähän sorvasin ja sovitin holkin johon käy 70x4 mm putki, em. putken sisämitta on 62mm joka käy suoraan toyotan ristikko-osien päälle. näin olisin saanut helposti tehtyä toyota+nissan kardaanin kun kerran jotakin kehittelin mihin olis tullut pa

osa on minulle tarpeeton...voin ottaa muutaman kuvan jos tarvetta ilmenee

Rolpatti 14.03.2013 10:20

Toi miten välitykset menee jos on tojotan akselit ja patukan laatikko?

SeppoHovi 15.03.2013 08:13

Onkos laatikossa hidas ykkönen 7,812 jos oikein tulkitsin. Aksulathan on 4,11 välityksillä.

Nyt olisi runko renkuloilla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125453

Offsetin kanssa varmaan tulee vähän kikkailua kun ei tuohon renkaan ja rungon väliin tuhottomasti jäänyt tilaa. Renkaina 235 sliksit ja vanteen offsetistä ei tietoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125452

Lepoantin kardaaniviritys kyllä kiinnostaa, ei vaan ole vielä ehtinyt näitä kunnolla miettimään. Pitää tuon tekniikan istutuksen jälkeen nämä pohtia kuntoon.

lepoantti 15.03.2013 18:05

tässä kuva patukan nilviäisestä jonka voi sovittaa 70mm putkeen

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125486

SeppoHovi 18.03.2013 10:08

Tommosia makkaroita tuli pari talliin. Keksiköhän noista jotain kivaa taka-aksulalle?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125728

Riiputkin pitää muuttaa taka-akselin takapuolelle kun jotainkin päissäni ajattelin laittaa ne tuonne rungon keskelle niin kuin etusessa on jo. Tämä kuulemma ei ole hyvä näin, noh viisaammat sen näköjään tietää.

Makkara olisi min 70mm ja maks 270mm, eli akselin keskellä sitä voisi käyttää apuna taakkaa avittamassa, mutta katsotaan nyt tuleeko noita tuohon laitettua. Nosto"tehoa" tuolla yhdellä makkaralla olisi 2,4t @ 7 bar.

HeikkiH 18.03.2013 11:46

Mites jos tekis SOA:n, niin ei tartteis noita palikkatorneja jousien ja rungon välissä?

SeppoHovi 18.03.2013 13:12

Kävipä sekin mielessä, mutta laitellaan nyt tuota painoja tuon rungon päälle ja katsotaan mihin se laskee. Onko tarvetta laskea jousia alaspäin. Kaikki on vielä heftillä kiinni, eli muokattavissa.

Mitäs mieltä viisaammat ovat tuosta SOA vs palkit rungon ja kiinnikkeiden väliin? Itse noita etuja ja haittoja tuossa mietin. Taka-akselia ainakin olisi tractionbarilla hyvä tukea SOA:n kanssa. Etunapojen kaantökin tulisi varmaan eteen, tosin sama hommahan se on jos paljon korottaa millä vaan tyylillä. Kaikki on vielä toistaiseksi auki ja jousipedit akseleissa ei ole vielä kiinni. Mietin vaan kun laittaa nuo BJ jouset ja SOA:n niin nousee äkkiä taivaisiin, mutta voihan niitä lateja sitten poistella. Rungon ja kopan väliin tulee vain pikku palikat, lähinnä pesun ja huoltojen kannalta, eli se yritetään pitää mahdollisimman pienenä.

SeppoHovi 20.03.2013 07:47

Taas pääsi vähän häärimään talliin. Takajousien kiinnikkeet vaihdettu päittäin, eli nyt on riiput takana.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125858

Onkos tuon akselin suoruuden mittaamiseen mitään hyvää tapaa? Ristimittoja otettu, mutta onko vielä jotain millä voisi sitten varmistaa, että olisi renkulat linjassa ja kuluisi suht tasaisesti?

Moottoria tuli kanssa vähän räplättyä ja nyt olisi sekin valmis nostoa varten.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125856

_kekkula_ 20.03.2013 08:19

Olisko mahdoton ajatus tehdä tosta riipukkeen runkoon tulevasta kiinnikkeestä liikuteltava? Siis pultattava versio, runkoon muutama reikä valmiiks. Voi sitte vähä säädellä riipunkulmaa yms. Ite en muistanut koko hommaa kun takarungon uusin ja nyt vähän harmittaa.

SeppoHovi 20.03.2013 08:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 985349)
Olisko mahdoton ajatus tehdä tosta riipukkeen runkoon tulevasta kiinnikkeestä liikuteltava? Siis pultattava versio, runkoon muutama reikä valmiiks. Voi sitte vähä säädellä riipunkulmaa yms. Ite en muistanut koko hommaa kun takarungon uusin ja nyt vähän harmittaa.

Sehän voisi olla ihan jees, mutta kuinkas paljon noita joutuu siirtelemään? Helppohan se olisi tuohon toteuttaa ainakin.

_kekkula_ 20.03.2013 09:47

Ei kai niitä sen 'oikean' kohdan löytymisen jälkeen tarvi siirrellä, mutta eikös nää jouset ollu jostai muusta autosta? Eli jos jotenki epäonnistuis asemointi niin ei olis hitsaten kiinni ja saisi sitte siirrettyä mahdollisesti 'oikealle' paikoilleen.

SeppoHovi 20.03.2013 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 985371)
Ei kai niitä sen 'oikean' kohdan löytymisen jälkeen tarvi siirrellä, mutta eikös nää jouset ollu jostai muusta autosta? Eli jos jotenki epäonnistuis asemointi niin ei olis hitsaten kiinni ja saisi sitte siirrettyä mahdollisesti 'oikealle' paikoilleen.

Juu BJ:n jouset noi on ja oikeaa paikkaa saa varmaan vielä hakea. En sitten tiedä kumpi on helpompi rälläköidä noi heppaukset auki ja siirtää vai sitten porailla reikiä. Noh pitää tuumailla kun pääsee taas talliin joskus.

HeikkiH 20.03.2013 12:23

Googlella löytyy aika hyvin tietoa lehtijousista ja riipuista, tuossa yksi -> http://gitout.com/content.php?179-Le...-Shackle-Angle

Oikea riipun asento saadaan kun piirretään kuvitteellinen linja jousen etusilmukasta takasilmukkaan, ja asennetaan riippu 90 asteen kulmaan e.m linjaan nähden. Mutta siihenhän ei vielä kannata syventyä kun auto on palasina.

Eipä tuohon akselien suoruuteen autotallitasolla ole muuta kuin mittaa akselien sijainnin runkoon nähden sekä pituus, että leveys suunnassa, ja ristimittaa lisäksi.

SeppoHovi 25.03.2013 07:45

Tuossa linkissä olikin ihan kivasti tietoa ja helppo tapa tuo mitata. Tosissaan eihän tuota voi oikein mitata/siirtää ennen kuin on taakka päällä.

Otin konetta vähän suuniin ennen kuin mentiin mopoilemaan jäälle ja tuli tommoinen pulma eteen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126340

Miten porukka on tuon ratkaissut. Ajanut vingulla reijät keskemmälle ja sovittanut tuohon reikään? Laittanut jonkun välilaipan millä supistanut nuo sopimaan. Kyseessä siis turbon imusarja ja pakosarja. Turbossa taitaa tuo vaijeri mennä polkimelta pumpulle ja vaparissa juurikin tuohon "kaasariin". Ajattelin vaan kysäistä ennen kuin tekee jotain tyhmää. :D Tuon näyttäisi saavan kyllä tiiviiksi ihan jakoa muuttamalla, mutta paljoahan tuonne ylös ja alas ei tavaraa jää. Onkos sillä muuten merkitystä jos tuo "kaasari" tulee vaakaan kun orkkiksena se on pystyssä.

tapsa4x4 25.03.2013 09:07

Tuleeko turboa? Miks kaasuläppä pitää laittaa jos on orgis turbon pumppu?
Oisko helpompi laittaa sit vaparin imu ja pakosarja.

SeppoHovi 25.03.2013 09:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 987373)
Tuleeko turboa? Miks kaasuläppä pitää laittaa jos on orgis turbon pumppu?
Oisko helpompi laittaa sit vaparin imu ja pakosarja.

Tulee turbo ja vaparin pumpulla. Näköjään tuon saa tuohon reikiä suurentelemalla. Ajattelin vaan onko se paras tapa tuo toteuttaa.

SeppoHovi 16.04.2013 11:38

Työtä ja työreissuja aivan liikaa Willyksen kannalta. Kuitenkin jotain on saatu aikaiseksi.

Kone nostettu rungon päälle ja nykyään hepissä kiinnikin. Runko tuli noin 100mm alaspäin kun tuon möykyn siihen nosti. Enemmän mitä ajattelin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127972

Kardaaniakin soviteltu paikalleen. Kovasti näyttää siltä, että öljypohjasta joutuu mojovan siivun sipaisemaan pois toisesta kyljestä, että mahtuu joustoissa kardaani pyörimään vapaasti. Noh pitää akselia nostella ja katsoa mihin se kardaani yltää.

Keulaakin tuli soviteltua koneen korkeutta hakiessa. Kyllä tuo keula vaikutti suuresti projektiin lähtemiseen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127971

Jos seuraavaksi sitten laittaisi moottorin kiinnikkeet kunnolla runkoon ja aloittelisi vähän peltihommia, niin ei mene niin yksitoikkoiseksi ja liiaksi miettimiseksi hommat.

Hitaasti etenee kun ei ole aikaa tälle tarpeeksi. :(

SeppoHovi 17.04.2013 07:10

Heppasin koneen vähän tukevammin paikoilleen ja ei muuta kun jousi irti toiselta puolelta ja venyttämään akselia. Noh ei paljo tarvinnut nostaa kun jordaani ottaa kiinni öljypohjaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128039

Onkos Patrol tietäjillä tietoa onkos tuossa hanttarin kulmassa jotain tiellä jos tuosta sipaisee aimoisen siivun kulmasta pois? Mahdollisuuksia olisi myös nostella konetta vähän ylemmäs kun konepelti on aika korkealla. Tuossa on siis sisäänjoustoista vielä puolet käyttämättä, eli tilaa tarvitaan vaikkakin tuota sisäänjoustoakin voi kyllä rajoitella.

tuomaritulee 17.04.2013 16:40

öljypumpun imujalka tulee aika alas, mutta en nyt muista että osuuko tuohon kulmaan... Avaamallhan sen näät

SeppoHovi 23.04.2013 07:20

Vaihto suoritettu ja nyt olisi runko/kone pressutallissa ja koppa tallissa. Se olisikin sitten rälläkkähommia tiedossa lattian irroittelussa. Alkoi mennä niin näpräilyksi tuon rungon ja koneen kanssa, että oli pakko ottaa tuo isompi työnsarka talliin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128595

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128598

Konekin sai kokea vähän painepesurin hellää kohtelua.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128596

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128597

SeppoHovi 24.04.2013 07:39

Lattiasta tuli vähän ilmavampaa mallia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128660

Grillikin tuntuu toimivan ihan hyvin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128661

SeppoHovi 02.05.2013 10:26

Takaosan lattialle tehty tukirakenteet 2mm huonekaluputkesta. Taitaa tulla vähän tukevampi kuin orkkis...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129484

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129486

Orkkismittarit myös ruuvailtu irti. Konetauluun tehty tilaa näille ainakin aluksi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129488

Silikonit sisällä niin pitäisi toimia talvellakin. Tosin mittari lähtee nollasta ja tiedä sitten miten hakkaa alipaineella tuohon tappiin, noh kai se sen kestää...

Tommonen 3tieventtiili kanssa apuna tuohon pumppukikkailuun...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129487

Nappi hyttiin millä sais vähän voimasavuja muiden autoilijoiden iloksi. :D

SeppoHovi 10.05.2013 09:18

Saksan ryyppyreissu takana ja Willystä pajoitettu taas askel etiäpäin. Matin neuvosta sovittelin 508 mersun lokareita taakse ja ihan kivasti ne tuntuvat istuvan projektiin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130149

Leikkaa ja liimaa toiminnolla...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130150

Kaari nousi 50mm ja levitystä tuli samalla varmaan 30mm. Lärpäkkeet tuohon joutuu varmaan laittamaan jos haluaa saada 12,5" kumin pysymään lokarin linjassa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130151

Jatkelen taas yksinpuhelua tässä jossain vaiheessa. Ihan kiva saada jotain koppaan kiinnikin. Tähän menessä on vaan leikkailtu pois peltiä muistuttavaa haperoa. :D

Tuoppo 11.05.2013 00:17

kyllä tätäki projektia tulee seurattua mielenkiinnolla mutta on niin täydellisesti kerrottu ettei jää lisättävää :)

Danlig 12.05.2013 09:54

He hei, onkos tämä auto saman merkkinen?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._2422354_n.jpg

SeppoHovi 12.05.2013 12:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Danlig (Viesti 1005414)
He hei, onkos tämä auto saman merkkinen?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._2422354_n.jpg

Onhan tuo kuvasi auto Willys jos sitä meinasit.

Danlig 12.05.2013 12:27

on on,tuo on velipojan kampe mut ny meinaan sitä et onko tuo sen näkönen et ois joskus kans ollu tollane outlander? :D

Jare 12.05.2013 12:33

Kyllähän tossa riittää hitsuuteltavaa vielä muutamaks ehtooks....kovia rojekteja!!!

SeppoHovi 12.05.2013 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Danlig (Viesti 1005456)
on on,tuo on velipojan kampe mut ny meinaan sitä et onko tuo sen näkönen et ois joskus kans ollu tollane outlander? :D

Maski, konepelti ja tuulilasi näyttää ainakin ihan samalta. Tuulilasista taaksepäin on varmaan omaa tuotantoa jossain määrin.

-MaTTi- 12.05.2013 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi (Viesti 1005563)
Maski, konepelti ja tuulilasi näyttää ainakin ihan samalta. Tuulilasista taaksepäin on varmaan omaa tuotantoa jossain määrin.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._2422354_n.jpg
Joo, ei oo loput pellit tehtaan kynästä. Eikä oikein kyllä mun silmään istu kun suorasta pellistä viivottimella tehty. Pikkuset renkaatkin vie loputkin ulkonäöstä.

Danlig 13.05.2013 00:13

Joo, siihen on matkalla isommat renkaat :D Velipoika on vaa lämmitelly ajatusta tosta autosta muutamat vuodat ennenku jaksanu alkaa tekee siitä kummempaa

SeppoHovi 15.05.2013 06:38

Hitsuuttelua harjoiteltu taas aina tunti siellä ja tunti täällä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130797

Seuraavaksi olisikin kynnyksen synnyttäminen. Sitten varmaan pääsisikin toisen puolen kimppuun.

Kysymys tietäjille: Mitäs kittiä olette noihin rukannut laittaa? Onko se tina nyt se ainut oikea? Mites epoksikitti (kemiallinen metalli) onko tuosta mihinkään. Ihan pintaan sitten pikku kerros jotain peruskittiä, mutta lähinnä nuo isommat tasoittelut mietityttää.

macro 15.05.2013 22:26

Ite parissa pommissa (eli jahtiautoprojektissa) törmänny kemialliseen metalliin, niin helposti irronnut että en suosittele sen perusteella. Tinailun kautta lähtisin ite työstään, ja loppusipaisu pakkelilla...

Hyvältähän se projekti näyttää, ilo seurailla...

Hailux 15.05.2013 22:46

saumat sileäksi ja koritinaa päälle..koriliimalla ois saanu nätisti vaihdettua noi kaaret mut on aika kallista..mut pirun kestävää kylläkin

4x4_88 16.05.2013 16:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1006716)
koriliimalla ois saanu nätisti vaihdettua noi kaaret mut on aika kallista..mut pirun kestävää kylläkin

Tulisko ne pellit sit puskusaumaan vai päällekkäin? Silloinhan jäis ikävä pykälä..
Tuli mieleen, et BJ:hin ois helppo sit vaihtaa uudet taka sisälokarit kun ei tarvis pistehitsaa ulkopellin sisäpuolelle.

Anyway hieno projekti Seppohovilla!

Nikuzai 16.05.2013 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1006716)
saumat sileäksi ja koritinaa päälle..koriliimalla ois saanu nätisti vaihdettua noi kaaret mut on aika kallista..mut pirun kestävää kylläkin

Hyväksytäänkö koriliima nykyään jo rakenteelliseksi saumaksi?

HeikkiH 16.05.2013 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 (Viesti 1006843)
Tulisko ne pellit sit puskusaumaan vai päällekkäin? Silloinhan jäis ikävä pykälä..
Tuli mieleen, et BJ:hin ois helppo sit vaihtaa uudet taka sisälokarit kun ei tarvis pistehitsaa ulkopellin sisäpuolelle.

Korjattava pelti poistetaan siten että reikä on noin sentin pienempi joka sivulla, sitten sellaisella paineilmapokkarilla tehdään lippa jonka päälle korjauspala liimataan. Siten ei jää paljoa kitattavaa.

Hailux 16.05.2013 23:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 1006976)
Korjattava pelti poistetaan siten että reikä on noin sentin pienempi joka sivulla, sitten sellaisella paineilmapokkarilla tehdään lippa jonka päälle korjauspala liimataan. Siten ei jää paljoa kitattavaa.

juurikin näin..ja koriliimalla pirun luja vetolujuus..pitäis jostain tarkistaa ennenkuin alan paljoa valehtelemaan..mut sellanen kutina on et ainakin 3M koriliimassa ois jopa lujempi mitä pistehitsissä

SeppoHovi 21.05.2013 08:13

Kynnykset olisi seuraavaksi työlistalla. Viikko taas hurahti ilman, että pääsi edes talliin kääntymään.

Nyt kuitenkin potkaistu käyntiin:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131263

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131262

Pakko oli tehdä kahdessa osassa kun tuo minun onneton pellintaivutin ei ole noin leveä...

Jälkimmäisessä kuvassa näkyy myös yksi syy talliajan hupenemiseen kesällä. Pyörälosottelut kun vie ison osan tallikökkimisestä. Tuossa muuten viimeisin traileri porukan lyhytelokuvasta tuon lajin parissa:

https://vimeo.com/29744855

Ewerglade 21.05.2013 08:23

Jos joku on kipiää hommaa, niin se on tuo alamäkipyöräily. Eihän tuossa voi ku kuolla :D Komian näköstä hommaa, emminä sitä silti kiellä ja nätti traileri!

Nikuzai 21.05.2013 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade (Viesti 1008284)
Jos joku on kipiää hommaa, niin se on tuo alamäkipyöräily. Eihän tuossa voi ku kuolla :D Komian näköstä hommaa, emminä sitä silti kiellä ja nätti traileri!


Kysymystä sinulle osoittamatta vaan sopivasti kommenttiin liittyy

Olikos jossain muuten mailmalla alamäkipyöräilijä kaatunut ja petäjään pysähtynyt molemmat solisluut poikki, hartiassa joku revähdys, lonkka sijoiltaa, aivotärähdys ja kylkiluita poikki sekä erinäinen määrä muita luita, mutta kuntoutuksella kävelemään pystyi ja kai pyöräileekin jo?

SeppoHovi 23.05.2013 06:49

Tallissa käyty!

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131487

Tää puoli alkaa olla kohta paketissa.

Kopan kehikkoa myös sovitettu rungon päälle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131484

Hommat etenee taas jossain vaiheessa. Niin ja ei se pyöräily vaarallista ole kun on edes vähän hajua mitä osaa ja mihin pystyy. Jos muuten nappaa niin tuossa on viimeisin kokopitkä leffa meiltä:

https://vimeo.com/22033919

Passu:whysoserious

pahapaimen 23.05.2013 07:46

Loistava video:D ja projektikin hieno

SeppoHovi 24.05.2013 09:19

Alkaa mennä jo hipostelun puolelle. Täytyypä siis vaihtaa työstettävää kylkeä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131523

Pelkääjän kylki alkaisi olla tikissä pellityksen suhteen. Kattoon pitäisi vielä pari palaa laitella...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131524

Aikamoinen tilkkutäkki tuosta tulee. :D

Nyt tuleekin pieni tauko tallihommiin kun on lomareissua ja tuon ylempänä olevan leffan (mistä oli traileri) ensi-ilta. Lupaan siis olla vähän aikaa päivittämättä. Kotiväkikin täytyy pitää tyytyväisenä...

SeppoHovi 04.06.2013 11:30

Lomia vietetty ja tallitaukoa pidetty. Sopivat vierotusoireet olikin jo päällä.

Spacerit tuli maailmalta ja nyt olisi 2" enemmän tilaa renkaalle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132237

Katossakin oli vähän ryppyä ja sinne jatkamaan tilkkutäkkiä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132238

Tuon kun hitsuuttelee kiinni niin voikin aloittaa kuskinpuolen kyljen työstämisen.

SeppoHovi 10.06.2013 09:47

Toisen kyljen tinailut aloitettu ja saatu ihan hyvään vauhtiinkin. Hikihän tuolla tallissa tulee, mutta maistuu kalja sitten paremmin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132662

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132663

Mallauskumikin tuli noukittua Mikolta lainaan. Hyvin se 35" sinne kaareen mahtuu tai hyvin ja hyvin, mutta mahtuu...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132660

Päädyin kuitenkin sitten loppujen lopuksi tuohon uusiotuotantoon pinnatussa muodossa. Saas nähdä mimmoset tommoset on ajaa kun ei ole noin rankalla kuviolla ennen kumeja ollut.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132664

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132665

sisua45 10.06.2013 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi (Viesti 1014176)

Päädyin kuitenkin sitten loppujen lopuksi tuohon uusiotuotantoon pinnatussa muodossa. Saas nähdä mimmoset tommoset on ajaa kun ei ole noin rankalla kuviolla ennen kumeja ollut.

Minkä kokoiset Insat?

Hyvin istuu nuo mersun lokarit korin yleisiin muotoihin.

SeppoHovi 10.06.2013 19:18

285/75/16

Juu Matilta tuli hyvä vinkki noista. Viron pojat toi alle sataseen noi molemmat korjauspalat kotiin.

sisua45 11.06.2013 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi (Viesti 1014304)
285/75/16

Paljos nuo on korkeet, 850-860mm?

SeppoHovi 11.06.2013 21:04

Täytyy ottaa tarkka mitta tallissa vielä, mutta sanoisin 850mm +-10mm. 20mm eli eroa noihin 35" uusiin kumhoihin.

SeppoHovi 17.06.2013 07:08

Taas on käväisty tallilla ja tallin ulkopuolellakin.

Vähintäänkin epäilyttävällä häkkäryllä tuli yritettyä kopan nostoa grillistä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133258

Kyllähän se siitä lähti nousemaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133260

Tulipeltiä sai vielä vähän pilkkoa lisää kun tuo SD33 venttiilikopankansi tuli vähän eteen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133262

Koppa rungon päällä ja lattiakehikko aikalailla kohdillaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133264

Tottakai piti kantaa kumit ulos ja fiilistellä vähän miltä se niillä näyttäisi...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133267

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133268

Omaan silmään toimii ihan kivasti tommonen karkea kuvio. Sitten ei muuta kun kehikkoa täppäämään kiinni koppaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133269

Tämän jälkeen sitten taas sama homma mutta käännetyllä järjestyksellä. Koppa siis ylös ja grilliin kiinni. Runko pressutalliin ja koppa talliin. Aikaa meni aikalailla koko lauantai tähän pikku jumppaan, mutta nyt on lattia kehikko paikallaan.

Seuraavaksi olisikin sitten malkein puhalluksen aika kopalle, tai sitten laitan sen vielä pressutalliin vähän muhimaan ja hyökkään rungon ka mosan kimppuun.

Niin ja sisua45 kyseli niitä kumin mittoja niin tarkka halkaisija näyttäisi olevan 85cm korkeimmasta nappulasta mitattuna.

SeppoHovi 24.06.2013 08:39

Ennen juhannusta nostelin oven paikoilleen ja kauhistelin, että ei saatana eihän se istu alkuunkaan aukkoon. Irvistää yläkulmasta niin pirusti.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133551

Kaikki näytti suoralta, eikä missään ollut isompaa ryppyä tai merkkiä, että kori olisi ottanut pahemmin itseensä. Noh tämä mielessä lähdettiin viettämään juhannukset.

Kotiin kun päästiin niin oli pakko käydä vielä katsomassa, että istuuko se tosissaan niin huonosti aukkoon. Noh istuihan se, mutta istuu paljon paremmin kun lyö oven kunnolla kiinni. :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133553

Kyllähän se vieläkin vähän irvistää, mutta aika paljon paremmin jo istuutui.


Sivu luotu: 06:38 (GMT +2).