![]() |
Ennen Isuzu prokkis, nyt Suzuki
Ajattelin perustaa oman ketjun mörssärille kun kysyttävää näyttää tulevan koko ajan lisää.. Autohan on siis tämän näköinen http://www.nettiauto.com/isuzu/pickup/5189684
Nyt on leikattu peltiä vaihdekeppien ympäriltä sen verta että pieni puoli pysyy jo kohtuudella päällä, katolle on laitettu lisävalot sekä eteen- että taaksepäin ja karjarauta on maalattu ja laitettu paikoilleen. Nyt kun liukkaat alkoi jo kivasti niin olen alkanut painelemaan neliveto päällä kaikki matkat, ja seuraavanlainen ongelma tuli ilmi.. Hurjat 45kw ei oikein jaksa viedä autoa vitosella enää mihinkään. 33 tuumaiset kumit taitaa tarvita voimaa vähän enempi. Mutta kun muuten olen kovasti kiintynyt isoihin renkaisiin niin en millään haluaisi laittaa pienempiä renkaita. Eli välityksiä tarvitsisi lähteä tiuhentamaan. Koska en tosiaan ole mikään asiantuntija niin kysynkin teiltä että miten iso projekti välitysten tiuhentaminen on? Lähinnä tietysti kiinnostaa tarvittavien osien saatavuus ja paljonko kukkaro kevenee. |
Mikset ajais nelosella? Laita turbo ja välijäähdytin ja syötöt täysille.
|
Kyllä minäkin lähtisin tuota voimanpuutetta korjaamaan voiman lisäämisellä eikä välityksillä.
|
Mukavasti vääntöä saat kun lisäät vain syöttöjä sopivasti.
|
Täytynee sitten hiukan uhrata dieseliä enempi että saadaan auto kulkemaan. En ajatellut turboa laittaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten mieli muuttuu. Mitään Ford svt raptoria tästä ei kovin helpolla tule, mutta vähempikin riittää. Nyt meininki on kuin olisi töissä, eli mäkeen saa ottaa vauhtia:D
Eikös Isuzun pickuppi ole aika sama auto kuin trooper? Kori vaan tietty kovasti erilainen. Kun eikös trooperissa ole 2.8 diesel? Mielessä tietty kävi moottorin vaihto... |
Nyt on vihdoin saatu ajotapahtumassa rikottu ikkuna vaihdettua.. Täytyy mainostaa että autopurkaamo T. Hintulla oli esimerkillinen palvelu, hommat sujui hyvin heidän kanssaan. Seuraavaksi tarvis saada kaljuksi ajetut takarenkaat vaihdettua uusiin.. Lisäksi eteen on nyt saatu hitsattua kunnon vetopiste.
Ajotapahtumassa tuli kerrassaan selväksi että takaperään olisi pakko saada lukko. Mitä vaihtoehtoja Isuzun perään mahtaa olla tarjolla? Ja missä hintahaitarissa mahdetaan liikkua? Helpointa ja ehkä halvinta varmaan olisi jos ostaisi valmiiksi lukollisen perän jostain, mutta tietotaito ei oikein riitä alkaa sovittamaan kauheasti. Ehdotuksia siis otetaan vastaan. |
Olisi ajo kuntoinen 2,8tdi inter cooleri vm.-90 jos konetta ajattelit vaihtaa.PUH.040 5145763
|
Onhan noi suunnitellut renkaat tohon jo suuret, mulla oli 2,23td trooper 32" renkailla, 1bar ahtoa ja syöttöä ruuvattu+ välijäähdytin. Kyllä sillä liikenteen mukana pysyi kunnes leikkas kiinni kesällä motarilla, tais olla jäähdytysongelmaa tai sen ilmausjutskaa. Kulki noilla kuten vakiona 205/75-15 renkailla tai ainakin riittävästi.
En laittaisi tuhon kiinni enempää rahaa vaan vaihtaisin sopivampaan, loppupelissä kannattavampaa.. |
Lainaus:
Tsemppiä projektin kanssa:cool: |
Jaaha jaaha, tänään huomattuja ongelmia... Runkopalkki toiselta puolelta kokonaan poikki ja toiselta puolelta metrin matkalta hyvinkin pehmeää.. Eli sitten alkoi hitsihommat tosissaan.
|
Ja Syyskuussa leimattu.
|
Kuten monesti manattua ei ne kaikki katsurit kopistele runkoa kuin lampulla, mutta toisaalta ehkä hyvä jos rungosta leimaus pomppaa saattaa vielä hyväkuntoinen ajokki löytää tiensä surullisesti paaliin vaikka joku offari päivän tallissa tekisi ja 10 vuotta ajelisi.
|
Joo tosiaan syyskuussa leimattu, aika helpolla on tainnu leima irrota. Tai sitten alustamassa on hämänny katsastussetää kunnolla:D Mutta alun järkytyksen jälkeen täytyy todeta, että onneksi tätä runkoa on helppo hitsata. Laitetaan nyt sitten kerralla kaikki vähänkin epäilyttävä kohta kuntoon niin ei tarvii miettiä mikä kohta seuraavaksi lahoaa. Mitä maalia kannattaa laittaa alustaan kun on hitsit tehty?
|
Lainaus:
Omat sätökset vetelin piiloon Hammeriten mustalla mönjällä (smooth finish). Ei sillä maalaamisesta tullut mitään, mutta paljaan raudan sai piiloon. |
Pienen hetken kestäneen motivaation puutteen jälkeen huomenna on viimein aika hitsata mörssäri kokoon. Itse olen hitsannut vaan puikolla ja silläkin aika vähän, joten varsinainen hitsaaminen jää kaverin vastuulle. On se hyvä että on eri alojen osaajia kaveriporukassa:)
Mutta vähän kysyttävää olisi taas kokeneemmilta. Öljyvalo syttyy palamaan tyhjäkäynnillä kun moottori on ajettu kunnolla lämpimäksi, onko öljypumppu sökö, viskositeetti väärä vai juuri sisäänajettu (365 000) kone valmis? |
Noniin, rautakin loppui välillä kesken ja piti hakea lisää kaupasta, mutta nyt on noin puolitoista metriä runkoa korjattu. Aika metka homma kun runko on etupäästä täysin kunnossa ilman yhtään paikkaa, mutta keskiosa oli nyt molemmilta puolilta poikki ja takapääkin on paikkoja täynnä..
|
Ostin nyt leimarenkaille vanteet ja laitoin alle koemielessä. Kyllä noi 31x10,5-15 renkaat näyttää ihan mopoauton renkailta Isuzun alla kun on tottunut 33x12,5-15 kummeleihin. Onhan noi pienemmät all-terrainit mukavammat tiellä kuin isommat mud-terrainit, mutta silmää särkee niin kovin että saa nähdä kauanko saavat alla olla...
|
Löytyi "hieman" lisää pehmeitä kohtia auton rungosta... Takapäässä alkaa olla se tilanne että siellä on paikkaa paikan vieressä, ja vähän päälläkin. Eli kysymys on, että kelpaako tällainen tilkkutäkki vielä katsastussedälle? Ite sitä luulis että eikai siinä mitään jos hitsaukset on jotenkin asiallisesti tehty mutta kun tiedä noista.. Uutta runkoa tällaiseen on varmaan aika vaikea löytää, ja vaikka löytäiskin niin vois olla suolaisen hintainen.
|
Taas ollaan väännetty läpipaskan rungon kanssa. Laitoin kuvia profiiliin kun en osaa niitä tännekään suoraan laittaa. Oli taas lähes läpipoikki toiselta puolelta ja lehtijousien takakiinnitys oli viittä vaille poisruostunut.
Nyt alkaa olla maalia ja lavan takaisinlaittoa vaille valmis taas tältä erää. Olis kiva tehdä välillä muutakin kuin ruosteenpoistoa.. |
galleriassa kuvasi alla on kaks eri linkkiä.
toisessa osotteessa on img alku ja pääte. kopioi se osote tähän viestiin niin se kuva tulee näkymään sen linkin kohalla tekstissä :) |
Eiköhän tuollainen "tilkkutäkki" kelpaa inssille, kuhan tosiaan palat pysyvät yhdessä. Tuleehan tuohon rungon päälle kuitenkin vähintäänkin maali, joten lopputuloksen ulkonäköhän on kiinni vain rälläkän laulattamisesta.
Hienoa kun joltakin löytyy vielä mieltä alkaa parsimaan tällaisia kasaan! |
Kokeillaas laittaa kuvat tänne.
Lava pois ja hiekkapuhallus käynnissä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129107 Runkopalkki lavan ja hytin kohdalta: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129106 Jousien kiinnitys runkoon: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129105 Uusi jousien kiinnitys: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129108 Lähden kohta pajalle rälläköimään loput ruosteet ja saumat siisteiksi ja laittamaan maalit päälle. Laitan lisää kuvia ehtoolla. |
Jeps, tulikin muutama lisäreikä löydettyä vielä, joten ei tarvinnutkaan tänään vielä maalata. Huominen saattaa mennä muissa merkeissä kuin pajalla, mutta jos keskiviikkona sais sitten jo lavan takasin päälle.
Pienenä lisämurheena laturi tai sen sulake on saanut vähän kipeetä. Ihmettelin kotimatkalla kun valot hiipui koko ajan eikä pyyhkijätkään enää jaksanu pyöriä, ja sitten se sammuikin kilometri ennen kotia. No huomenna täysi akku kainalossa hakemaan se pois sieltä ja katsomaan kuinka kävi. |
Vihdoin on lava taas paikassaan ja innolla odotan mitä seuraavaksi paukahtaa. Vielä muutama kuva lopputuotoksesta
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129624 Luulis että kestää jo http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129625 Tankkikin pysyy matkassa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129626 |
laita tukkoon nuo suorakaiteen muotoiset reiät. ainakaan meilläpäin ei katsurit tykkää. vaikka ihan yhtä vankka voisikin olla.
|
Ne on tukittu jo, ne oli viimeiset paikat mitkä hitsattiin. Otin vaan kuvan vähän ennen kun olikaan vielä valmista.
|
OME:n iskarit tilattu taakse biltemakeppien tilalle, tullee parissa viikossa. Ajamaankin ehti taas pitkästä aikaa, ei oo tarvinnu nyt mitään fiksata.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130738 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130737 |
tuossa tuli ihan muita asioita miettiessä mieleen että mulla ois toimiva moottori ja laatikko joutilaana tämmöseen jos joskus tulee tarve :)
|
Pidän mielessä, tällä hetkellä noi molemmat on niitä asioita kun toimii hyvin!
|
Sössii, se olis sitten OME:n Nitro chargerit laitettu paikkaansa. Alla kuvakavalkadi uudistuksen tarpeellisuudesta. Haluan painottaa, että vanhat iskarit oli autossa jo ostohetkellä, ei siis ole minun viritys. Ja kauhistuttaa vähän kun tuo harjateräshärpäke on mennyt katsastuksesta läpi...
Vanhat: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132604 Vanha ja uusi: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132603 Valmista: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132605 Ei varmaan tuu yllätyksenä että takapää toimii paremmin... |
Jarruputkea näyttäis olevan vähiintäänkin riittävästi :D
|
lisä jouset :D
|
Lainaus:
Sun auto alkaa olemaan mukavasti maastokelpoinen:D Tää on kiva projekti seurata. |
Hehe joo jarruputket toimii lavan "pohjauskumeina" kun ovat lavan alla kiinni!
|
Noniin vihdoin sain kuvia siirreltyä puhelimesta koneelle niin päivitellään tätäkin vähän. Pahasti on vielä kesken, mutta ei oo paljon vapaa-aikaa jäänyt töistä. Jatketaan sitten taas kun ehtii. Seuraavana taitaa vuorossa olla kaarien tekeminen. Pienenä prokkiksena kunhan ehtis niin lokarit tarvis laittaa, taidan tehdä rekan lokasuojista jonkunlaiset, niitä näkyy tuolla hallin kulmalla muutama lojuvan..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136028 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136029 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136030 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136031 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136040 |
no niin nyt tuloo hyvä:)
|
Makia, ittiäkin innostas tehä flat bed vaan tarvii kulettaa liikaa tavaraa niin parree pysyä käyttiksessä orginaalissa...
Meinaatko keulapäätä korottaa ja eikö tässäkin vermeessä ollut risukeula? |
On juu erillisjousitus edessä. Jotain sille keulalle täytyy tehdä, oli viime reissulla herkkä tökkäämään vastapenkkoihin. Hullu reittimestari vetää niitä uria ihan minne sattuu :D
|
Lainaus:
|
Passaako raidetankoa koittaa itse taivutella takaisin suoraksi kun ei tunnu uuttakaan mistään löytyvän? Nykyinen on jostain syystä banaanin muotoinen..
|
Itse painelin prässillä Jeepistä raidetangon suoraksi ja hyvin toimii.
Tuollaaseks oli vääntyny kiveä vasten. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113887 |
Ainakin ljn ja rooverin raije tangot väänty het oikasun jälkeen uuestaan mutkalle aika helpon olosesti, liekkö hävinny jännitys vai mikä? Sorvarihan tekasee helposti uuden ja tarvittaessa jäsymmän.
|
No täytyy kokeilla ensin oikaista se ja jos ei pysy mallissaan niin sitten teetättää uusi. Ensi viikko näkyy olevan vaan pekkasia niin on taas aikaa harrastaa!
|
Hmmm... Kyyti oli huolestuttavan pehmeää niin kurkkasin taas runkoa, hassu juttu kun se on taas katki poikki lehtijousen etummaisen kiinnityksen kohdalta. Se olikin ainoa paikka mitä ei viimeks tehty niin se nyt sitten korkkasi. Vieläköhän sitä jaksais alkaa hitsihommiin..? Pakko kait se on kunhan inspiraatio taas iskee.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139080 |
Loppui kärsivällisyys Isuzun kanssa... Ei jaksa hitsihommia enää koko ajan ja olis tosi mittava katsastusremppakin ollu edessä niin se oli siinä!
Mutta eihän tässä nyt ilman offiautoa aleta elämään, soitto seurakaveri Artsille ja tässä tulos: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139430 |
ja kohta mennään myllää:):)joko jo??? :)
|
Joo seuraavan kerran kun mennään porukalla niin tavoitteena on etten ole ensimmäinen virveliä tarvitseva!:D
|
Olisit jatkanut vaan.
Tuo oli kuitenkin harvinaisen terverunkoinen isuzu. |
järki visssiin voitti ja hommas suikan:)
|
Lainaus:
Heittelin kyllä itsekin rälläkkää pitkin pihoja moneen kertaan oman isuzun kanssa. Miten niin pienessä autossa voi olla niin paljon ruostetta? Edestä siitä asti kun runko laskee alas paikkoja paikan viereen ja kopin takana ei ollut enää mitään niin tervettä paikkaa että olisi voinut lappua hitsata, meni kopin takaa kokonaan uusiksi, ja se oli vielä lyhyt koppinen malli. Ja kopistakin lattia ja helmat uusiksi. Lavaa irrottaessa runko katkesi, iski kylmä hiki kun olin juuri edellisenä päivänä kuskannut 1000-litraista pöllö-öljy pönttöä kuoppaisilla sorateillä kaasupohjassa ja musta savu putkesta tupruten:eek:. Mutta sain kuntoon ja leimattua. Sitten iski nelivetokuume ja hankin rangerin ja myin izun. Muistoksi jäi vain yksi ruosteinen rungon pätkä ja läpimätä lava. Ostaisin uuden isuzun (tai siis noin itseni ikäisen) jos olisi varaa pitää kahta autoa, kasari lava-isuzu on vaan niin poukkomainen kulkine:D |
Lainaus:
Isuzun runko onkin ihan ok ennen lavaa, mutta jotenkin sitä vaan hermot loppui ainaiseen hitsaamiseen. Lisäks siihen olis tarvinnu upottaa tonnin verran rahaa et olis saanu leimattua! En sitten nähny järkeväksi. |
Lainaus:
|
mun vika muka? artsin syytä
joo kyllä minä heti katoin ilmeestä kun olit kyydissä että nyt käy jussin on saatava siukka.:D:Dartsin syytä tämä kaikki on alunperin:D:D sinä olit jussi helppo pikkusen suikan kyydissä ja se oli siinä oma on saatava.:)minua artsi joutu pitkään puhuttelee vakuuttaa yms..että vaihdoin suikkaan:D:D
|
Joo mä olin kieltämättä helppo käännytettävä oikeaan uskoon. Onneks ei tullu tätä pidempää aikaa vietettyä harhaoppisena:D Eihän suzukikaan täydellinen ole, mutta pirun hauska laite! Hitaan ajoneuvon kilpi siihen pitäs laittaa kun on välitetty jakiskin:D
|
Meniks tässäkin hyvä topikki ihan mönkijä keskusteluks :D
Kai se pitäis Jussi ottaa joskus oikeen AUTOn kyytiin :D |
Älä ny herranjumala Tepa, mä joudun muuten osteleen autoja koko ajan :)
Ja on se suzuki nyt sentään hieman mönkijää isompi, ja niinku eilen näit niin sillä pystyi ajamaan myös mopon ohi maantiellä :D |
Jeps jeps, nyt on Suzukiin lämppärin kenno vaihdettu... 12 tuntii siinäkin sitten sai aikaa menemään, vastoinkäymisiä oli runsaasti. Ja kun tällasta hommaa ensimmäistä kertaa tekee niin hetki menee tietysti jo ihmettelyihin. Ei kyllä mikään ihme ettei ennen ilma kulkenut kunnolla, oli kennon päällä sentin kerros isänmaata tiiviissä paketissa:D
Kaikista rumista sanoista ja stressin takia menetetyistä elinvuosista huolimatta kyl kannatti, on se vaan talvella kivaa kun lämmintä tulee! |
eikö siihen olis riittäny reiän poraus ja imurointi?
|
Olis, mut siinä kävi hassusti ja sitä imurireikää tehdessä tuli reikä siihen kennoonkin:o Näin ollen sinne piti laittaa toinen kenno tilalle...
|
Noniin nyt on Lepan avustuksella laitettu Suzukiin jakoloota trail gearin välityksillä. Aika tavalla tuli parempi sekä tiellä että metsässä. Nyt voi jo ajaa yli viittäkymppii tiellä ilman että tarvii pelätä että venttiilit lentää konepellistä läpi! Kiitos myös Samille välitysten vaihtamisesta laatikkoon, hyvin pelaa kaikki! Oltiin niin toimeliaita et saatiin nopeusmittarikin toimimaan, mutta hiukan jäi viel sähköjen kanssa hommaa seuraavaan kertaan (lue Artsille)...
Nii ja sit kuskin ikkuna on tippunu kannattimeltaan, oven lukko ei oikein toimi, puolet valoista pimeenä ja sellast muuta pientä puhdetta jäi vielä, mut eihän kaikkee kerralla! |
Päivitellääs tätäkin välillä. Juuri on saatu tuore leima, mikä on aina kiva. Lisäks vein suzukin laakerinvaihtoon ja sillä reissulla kiinni tarttui myös napalukot ja jakolaatikon panssari. Ja juuri saatu pultattua vinssi keulaan ja Artsi hitsaili puskimen kiinni. Taas mennää eikä Lepan tartte enää kuittailla kun virveli puuttuu:D
Kiitos vielä Lepalle ja Artsille! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152909 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152910 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152911 Edittiä sen verran, et tiedän ettei mul oo enää etuvilkkui ensimmäisen mettäreissun jälkeen, mut ne oli katsastusta varten vaan pakko saada äkkiä johonkin! |
se puskuri istu siihen hyvästi:)nyt ei jussi sitten enää kierretä mitään paikkoja:)
|
Nonii tänään selvis epämääräisen kolinan aiheuttaja, ei ollukkaa tikku poikki eikä kemppi pettäny vaan oli hammaspeikko perkele käyny kylässä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=154698 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=154699 Kiitos Lepalle asiantuntija-avusta! Nii ja Tepalle autolainasta :D Kyl mä siinä ajellessa jo lepalle myönsin et vois tällanen tojotakin ihan hyvä olla... |
Suzukin etupyörän sisempi laakeri:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=160223 Aika lapsellista ettei pyörä pyöri vaikka oli noin hyvä viel :D |
Jossain vaiheessa ilmennyt voitelun puutetta :D:D
|
Tarvis vissiin viitsiä silloin tällöin avata ne ja rasvailla... Jarruista huomas että viimeksi on salaisissa oltu, sen verran valui híenoa hiekkaa kun rummun otti pois :)
Oli aika kovin kiinni toi räjähtäneen laakerin panta, ei antautunut edes ulosvetimellä. Rälläkkä käteen vaan niin johan rupes osia tippumaan! |
Tänään annettu Suzukille vähän hellää hyvänäpitoa, sai uudet etuperäöljyt ja muuta pientä puhdetta. Mistä tämmöseen saa kampiakselin stefan? Ei mitään kauheesti vuoda viel, mut tuskin itekseenkään korjaantuu. Sinänsä moottoriöljyt pysyy kyl tuoreena kun menee puol litraa sadalle kilsalle :D
|
hyvä se on kun on moottori myös ulkoisesti hyvässä rasvassa:D:D
|
Piti ihan pikainen ajelu ottaa meikäläisten metässä ennen nukkumaan menoa, tuloksena yli tunnin irrotusyritys ja Suzuki edelleen kannonnokassa... Lähen nyt yöks hommiin ja koitan huomenna viel hetken, mut jos ei irtoo niin käy niin pirun nolosti et on pakko soittaa Tepalle:D
Ps olis varmaan aika ostaa hi-lift... |
Nyt on auto kotipihassa mutta luonnollisesti uusia murheita on ilmaantunut. Vinssi otti ja meni mykäksi. Koitin kelata vaijerin takasin rummulle mutta vinssi löi pari kipinää moottorin päästä siitä vapaalle/lukossa kytkimen juuresta ja se oli siinä sitten. Releet naksuu mut mitää ei tapahdu.
|
hyvin aikaa huoltaa sunnuntaiksi:D:D
|
Kampiakselin stefa on saatu vaihdettua, vaikka maestro Lepa vähän stressaantuikin jakopääremontista:D Samoilla vauhdeilla meni tietysti uusi jakohihna. Kone käytetty tulilla sen verran että tarkistettiin kiliseekö. Ei kilise, Lepa teki hyvää työtä!
Ohjaustehostimen asennus on kanssa hyvässä vauhdissa, mutta aika monenlaista ratkottavaa on ollu. Ei totisesti ole bolt on- homma. Lepa uhoi ottavansa sen verran neuvoa antavaa että kun käyn siellä seuraavan kerran on Suzukissa varmaan nelipyöräohjaus, tai sitten sillä ei voi enää ajaa ku suoraan:D Omen jouset ja puslatkin on vissiin tullu kun matkahuollosta juuri tuli viesti enkä ainakaan muista taas muuta tilanneeni. Päivitellään taas kun tulee valmiimpaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162188 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162189 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162190 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162191 |
Lainaus:
|
jos tarttee olla(mitä epäilen) ton mallinen niin hilux 110 89 uudempi saa ihan tehdastekoiset. muuten kyllä suosittelen vaikka trailgearin jos tarttee lyhyempää
|
Ei olis missää nimessä saanut olla tuon mallinen, mutta sen oli edellinen omistaja jo tehnyt. Simpukka olis saanu myöskin olla rungon sisöpuolella, mutta nyt kävi näin. Toinen simpukka on hankintalistalla.
Ja Lepa nyt on OME:t kotona :cool: |
Ei tullut otettua mitää hyviä ennen/jälkeen kuvia, mutta aika paljon OME:n 40mm jouset vaikuttaa jos lähtöasetelma on 30 vuotta vanhat jouset :D
Mutta kivasti nousi auto kyllä. Nyt tarvis vaan laittaa vielä pidemmät iskarit, ulosjoustoa ei oikein riitä kun on liian lyhyet. Auto nousi kuitenkin silmämitalla 10 senttiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162366 Ohjaustehostin jäi vielä laittamatta, laitetaa Isuzun simpukalla jahka se tulee. Paremman saa aikaiseksi. Mutta nyt pysyy öljyt sisällä, jakohihna on uus ja kyyti pehmoista, joten elämä hymyilee :D ISO KIITOS LEPALLE! |
Pakko oli käydä hiukan fiilistelemässä ennen salaisten ajoja. Artsilla on spoorit aika märässä kunnossa :D Pitkän puolen ykkösellä pääs MELKEIN päähän asti, sit kävi hassusti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162511 Boggereita tarttis :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162512 |
helvetti mies meni ilman mua testaa:)
|
ai nyt ajellaan vaan yksin kun on uus alusta sarja.ei vakio alusta siutsalla olevia pyydetä yhtään mukaan.ei edes kyytiin päässy:)toivottavasti tuli hiki rattia pyörittäessä:Dsuskia on kiva ajaa kun on ohjaustehostin:D
|
Kosteeta on kosteeta on :D:D
|
Heräsin taas jo viidelt nii piti lähtee kurvailee heti kun eteensä näki:D Kotimatkalla ei sitten enää mihinkää nähnytkää.
Ei tullu hirvee hiki ku 6,5 välityksel pääsee nii hitaasti ettei ollu kiirus pyörittää rattia :D |
Mistä ostit OME:n pakat? Paljo kustanti?
Ei taida hirveesti ennää noi rapakaaren lisukkeet auttoo :D |
Heh joka metsäreissu on karsiutunut jonkun verran lisää noi lokarit:D Kumiset lokarit on hankintalistalla jos ei seuraavaks niin kohta ainakin.
Jouset on ostettu Cros4wd:stä. Etujouset oli 97e kpl ja takajouset tais olla 135e kpl. Puslat teki sitten reilun satasen siihen päälle. |
No kyl se vähintään ne boggerit tarttee... lepakin hommas bussiin tollaset citymaasturigummit...:D
ei kuulemma ilman tollasia pääse nakkikiskan kanttarin yli...:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162580 Eiks oo muuten hienoo että sunkin rakentelutopicissa on sentään yks auton kuva... eikä pelkästään tuollasia keltasia mönkkäreitä...:D:p |
Tää topikki on kuule täynnä painavaa autoasiaa:D Pitää myydä muutamat koiranpennut taas niin eiköhän siellä boggerit ala pyörimää. Tosin koira on astutettu vast viikko takaperin eli oma aikansa menee viel :D
|
Joutilaita johtoja siivottu pois
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162783 Samaan vauhtiin tuli vaihdettua tulpat ja tulpanjohdot. Nii ja Artsille tiedoksi että kaiken muun rassaamisen keskellä myös pyyhkimen sulat on ehditty vaihtaa:D |
Samaan vauhtiin tuli vaihdettua tulpat ja tulpanjohdot.
Nii ja Artsille tiedoksi että kaiken muun rassaamisen keskellä myös pyyhkimen sulat on ehditty vaihtaa:D[/QUOTE] Vähän oli ylimääräistä piuhaa , josko se nyt pysyis kokopäivän käynnissä. :D voiks niitä vanhoja kutsuu ees pyyhkijöiks? Ne oli sellaset kaapimet/raapimet ;):D |
joo ne jussin sulat oli kyllä melko huonot jo.minulla olis kyllä ollut hyvät vähän käytetyt täällä:)ei olis tarvinnu uusia ostaa:D:D
|
Olipa riemua ajaa Salaisissa Omen jousilla. Aika valtava ero entisiin. Huomasin siinä vaan yhdessä jumitilanteessa että etupäässä jarruputket toimii ulosjouston rajoittimina, tuskin kovin pitkäikäinen ratkaisu?:) Pidemmät jarruputket siis tarvitaan.
Ohjaustehostin olis kans kiva, mut onneks Lepa jaksoi tehostaa ikkunan kautta:D Sähköjen parantelu kannatti, sillä eilen ei tullut autoon mitään mystisiä käyntihäiriöitä. Vinssi toimi taas totutusti, eli ei toiminu. Löysin nyt palstalta hyvät kuvalliset ohjeet kun joku muu on paininut tasan saman ongelman kanssa. Eli heti kun ehtii niin vinssi vielä kerran atomeiksi. Jos ei sittenkää auta, niin heitän sen niin pitkälle ku jaksan, eli Artsin pajalle. :D |
Sussuki on tänää ollu tasan vuoden meikäläisen omistuksessa. Helppo muistaa kun poika syntyi samana päivänä, Artsi haki laitokselta autokaupoille :D 14500 kilometriä kertyi ekana vuonna, joten on tullut koppi tutuksi.
Tänää vaihdettii Lepan kanssa murros kuskin puolelle. Ei sekää ilman kommelluksia mennyt... Etuperän öljyproppua irrotellessa ihmettelin et miten sinne ei sovi mikään avain.. Sit kävin kurkkaamassa kunnolla niin eihän siel ollu proppua ollenkaa :o En tiedä et miten kauan on mennyt ilman öljyä, mutta hyvin se silti viel rokkaa! Toivottavasti Artsi ei lue tätä... Uudet jarrupalat viel joka nurkkaan tai mieluummin levyjarrut ja sit snorkkeli niin eiköhän se siitä. |
Tää kone ei vissiin tykkää öljystä kun joka saatanan rei'ästä sitä aina ulos työntää... Kohta luovutan ja saa ollakkin ilman öljyä. Aina kun saa jonkun vuodon parsittua niin sehän lykkää sit jostain muualta sitä. Tällä kertaa bensapumppu pumppas bensan lisäks öljytkin pyttyihin. Kulutus oli sellasen litran per 10 kilsaa. Vaihdoin sitten toisen pumpun mutta se ei viitti pumpata sitä bensaakaan vaikkei siinä mitää selvää vikaa olekkaan.
Lisäks vinssistä kyrvähti moottori ja uus maksaa saman verran ku uus vinssikin, eli saa mennä sekin sinne pystyyn. Saatana onneks on turboSAAB! |
nono otetaan ihan rauhallisesti:Dvaihetaan se moottori
|
Viestistä on havaittavissa, että seuraavaksi jussi tulee ajopäiville saabilla :D:D
|
Uus virveli löysi tänään paikkansa auton keulalta. Suunnaton rälläköinti ja kiroilu siinä oli kun se oli melko lailla isompi kuin vanha. Mutta hyvin rokkaa! Akku ei vaan enää oikein ole iskussa, eli uutta akkua tarvittas kaveriks vielä että saisi vinssistä kaiken irti. Relepoksi on vielä irrallaan killumassa siinä, katotaa jos sais huomen aamul kiine sen:D
|
Lainaus:
AKKU=OPTIMA |
Onkos sulla ihan vakio laturi vielä ?
|
On vielä vakiolaturi, mutta suurempi ongelma on toi akku. Laturihan tais olla 35 ampeerinen, eli ei sieltä niin hirmuisesti virtaa tule, mutta uudella akulla pärjäis.
Ja Artsi mä tiedän et akku=Optima samalla tavalla kuin jouset=OME :D |
ja jouset on ome höh kermaperse hommaa:)rahamiesten touhua.:):)vakio jouset pittää susnukissa olla että kyyti on mukavaa.
ohjaustehostin on mukava kyllä olla:)ja optiman akku |
Joo-o, tänään aamupäivällä Artsin avustuksella tuli putsattua kaasari ja autohan hörähti nätisti tulille. Laitoin toisen bensansuodattimen lisäks ni ei varmaa heti tartte kaasaria taas avata. No hymy perseessä sitten ajamaan kotio ja ihan varmaan 400 metrii pääsikin ennen kuin ensimmäisen kerran paukahti etupyörä hiukan kiinni............ Välillä koettelee....... Kotona avasin laakerit näkyviin eikä ne ihan hirveiltä näyttäny, laitoin rasvaa ja vehkeet takas nippuun ja eikun kokeilemaa. Räks poks vaan ja taas oli hyvä olo. Laakerikauppaan vaan sitten taas.
Jotenki sellanen olo ettei viime aikoina oo tarvinnu paljon ajella. Noo kai se siitä taas sitte. |
Lainaus:
|
| Sivu luotu: 10:15 (GMT +2). |