![]() |
|
Temen Suzuki
Morjens vaan kaikille!
Meille tuli jokin aika sitten perheenlisäystä Suzukin muodossa. Ihan kuin toyota olisi saanut poikasen:D Tästä Suzukista nyt sitten laittelen tänne palstalle kuvia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96915 Oikeastaan homma lähti niin, että olin salon offiporukoiden kanssa kemiössä offailemassa. Alkoi tuo HJ-60 tuntua kovin raskaalta. Päätin siis hankkia jonkun kevyemmän auton:) Siis sellaisen mikä ei ihan heti suolla ala etsiä Kyllikki Saarta:D Artsi777:lla sattui yksi ylimääräinen Suzuki pihassa olemaan. Se oli halpa ja ruma. Bensatankki jalkatilassa ja monesta muusta paikasta näki läpi, kuin ikkunoista. Penkit olivat homeessa ja monella hiirellä taisi osoite olla juuri tässä suikassa. Runko oli kuitenkin kunnossa. Se riitti minulle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96913 |
Hiukan yli viikon sillä jaksoin ajella, ennen kuin rakenteluvimma iski. Yllättävän ketterästi tuollainen suikka kääntyy verrattuna HJ-60:seen. masad:n kanssa käytiin sitä mun omalla testiradalla röykyttämässä. ihan kivaa oli:D Tässä huono kuva todisteena, että sillä on oikein ajettu ennen paloittelua:p
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96921 |
ei kuvat näy : ((( olisko albumi "yksityinen"
|
Lainaus:
|
Joooo
|
Lainaus:
Hyvä juttu että näkyy:) Tuossa se sitten on jo hieman paloiteltu http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96916 |
Tämä projekti on aloitettu siis vähän yli vuosi sitten. Mulla ei ole autoista oikeastaan mitään aikaisempaa rakentelukokemusta. Mitä nyt omaan HJ:hin tuli laitettua helmapalkit ja jotain muuta pientä. Siinä siis kaikki.
Hieman siis tälläistä konttorityötekijää jännitti aloittaa koko projektia:eek: Aluksi oli tarkoitus tehdä sellainen laite millä vaan olisi kiva mennä metsään pitämään hauskaa. No, suunnitemat muuttuvat kun aikaa kuluu:) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97471 Vinssipedin liimailua http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97475 Rungon vahvistamista nelilinkin tuelle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99596 Nelilinkin tuki valmiina ja nelilinkin sommittelua http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99050 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99430 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99595 Koejousto. Akselit hiluxista http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99598 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100033 Nelilinkki valmiina |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100036
Etuakselin pinionikulman asettelua http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102119 Rungon vahvistamista etuakselin kiinnitykselle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100377 Jakareiden versio 1.1 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102151 Versio 1.2 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102557 |
Hyvän näköstä settiä ja paikoitellen rajuakin rautaa joten luulis kestävän muttamutta...
En tiiä totuutta mut itse olisin alatukivarret laittanut rungon päästä alemmas ja ulommas ?? Voi tietty olla et toimii noinkin ihan hyvin,viisaammat kertokoot lisää. btw sulla puuttuu jakis tuost välistä ;) Edit: Hoksasin just et miks tuosta puuttuu ovet.. No ne on mun autossa :D :D |
Tässä on kuva koko komeudesta.:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102447 Tässä dual triangulate nelilinkkisysteemissä on asemointi todella tarkkaa jotta toimii kuten pitää. Joustovara riittää 14" foxin typpi-iskareille ja vielä jää varaakin. Joustoja joutuu jokatapauksessa rajoittamaan. Nyt kun autolla on jo koeajot ajettu, se tuntuu ihan toimivalta. Ehkä jos nyt sen uudelleen rakentaisin, niin tekisin alatukivarsista pidemmät. Voihan sen sitten tietty muuttaa jos ei toimi:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102546 Kaikkea se posti kotiin kuljettelee:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102449 Joustaa:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104976 Etupään joustoa:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104339 Elimenluovuttaja. Artsin777 kanssa käytiin hakemassa Suzuki Swift nummi-pusulasta. Halusin ostaa toimivan auton, jotta siinä on varmasti kaikki käymiseen liittyvät jutut. Artsin kanssa sen moottori sitten nostettiin pois. Vedin kaikki mahdolliset johdot ruiskuboxeineen konehuoneen puolelle. Sitten vaan moottorin käydessä katkottiin johtoja. Aina kun moottori sammui, niin se oli väärä johto. Olo oli kuin toimintasankarilla paukutteluelokuvassa pomminpurkukohtauksessa. Sillä erotuksella ettei otsassa ollut jännähikeä, eikä sekunttikello käynyt vieressä. Lisäksi Megan Fox puuttui kaulasta roikkumasta.:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103150 Tilaa iskareille |
Lainaus:
|
Heh.
Onko tuo yhden kuvan kikkare takavedon vapautin kenties ? Pitkälti alkaa näyttää siltä kuin omakin seuraava projekti. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108292
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108432 Joustava ja paksu. Voi vain arvailla kumpi on paksu? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108528 penkin sovittamista http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108576 koristelua http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108642 Köyhän miehen Atlas http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108867 Kojelauta alumiinista, made by S@M http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109080 Keppien kimaraa. Vielä yksi taka-akselille vaikuttava käsijarru pitäisi saada jonnekkin mahtumaan http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109304 Kompuran lisäsäiliö kojelaudan taakse http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109305 Kompuran painemittarin kiinnike kojelautaan http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109400 Päävirtakatkaisimen "kaukokäyttö" http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109812 Keskikonsoli http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109985 No nyt siitä lähti katto:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109986 |
Lainaus:
|
Lisää kuvia, kun ne on niin kivoja:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109988 Bensankeruusäiliö http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110439 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110532 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110968 Oviputket http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111047 Apukuskille virtaa persuksen alle, jollei oma riitä:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110969 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111562 Linelock http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111699 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111924 Haiskahtaa promodille http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111923 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112452 Sivupaneeli ja vahvistus. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113039 Joustoa ja värivalinta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113279 |
Todella asiallisen näköinen suzuki :D
|
Radikaali tulee tosiaan! Onkos tämä nyt sitten Black Widow (OCC) Suzuki?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113396
Tuollainen rauta tuohon tuli väänneltyä. Onhan sillä mittaa joo, mutta kun minulla tuo harrikkatausta vaikuttaa:) Piti siis jonkunnäkoinen hoijakka saada siihen.:p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113529 Kaaret kiinni koriin ja viimeinen sovitus ennen, kuin taas palasiksi. |
Paljonkos on akseliväli ?
|
no on se kumma homma että muut tekee hirveellä rytinällä ja itte vaan nysvää pikkusen jotakin ja ikinä ei valmistu..:D
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113530
Jälleen osiksi. Miten muuten tuo SJ-410 alkuperäinen vaihdelaatikon kumi kestää offailukäytössä? Olisiko järkeä laittaa joku uretaanipuslakötöstys tms? Onko kokemuksia/kantapäänkautta opittuja pettymyksiä? |
Lainaus:
Onneksi hyvän kuppipenkin kanssa pystyn loistavasti offailemaan:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113983
Hydrauliikan öljysäiliölle ei oikein enää löytynyt tilaa. Sitä siis piti tehdä apukuskin kustannuksella:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115639
Runko maalattuna. Kuvassa sitä siirretään parempaan säilöön korin maalaamisen ajaksi. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=114072
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=114118 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=114132 Tässä on kuva korista maalattuna. Nämä on nyt sellaisia fiilistelykuvia mitä on pakko ottaa.:D:D:p Maali on Temadur 90 RAL 3020. Pohjavärinä Temadur 20, jossa sama koodi. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=114507
Nivelakseli eli kardaaniakseli on kone-elin, jonka tarkoitus on välittää mekaanista momenttia ja sallia pyörimisakselin suunnan muutos. Nivelakseleita käytetään muun muassa takavetoisissa ja nelivetoisissa ajoneuvoissa vaihteistosta tulevan momentin siirtämiseksi vetopyörästöön. Toisin sanoen kardaaniakseli välittää voiman moottorilta tasauspyörästön kautta taka- ja etuakselille. Nivelakseli voi olla useammasta osasta koottu ja akseliputkien välissä on ristinivel, joka mahdollistaa vetävien pyörien jouston. Nivelakseli voi pyöriä ajoneuvon alla vapaana, tai se voi olla koteloitu vaurioitumisen välttämiseksi tai muista syistä (esimerkiksi aerodynamiikka).:D |
Komeen näköistä rojektia
|
maalaa noi hämis seitit kyljestä mustaks:D
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115860
Kompuran lisäsäiliö kiinnitettynä kojelaudan taakse. Säiliö on tehty jauhesammuttimesta. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116239
Takaperän maalaus |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116382
Keskikonsoli omassa paikassaan:) |
mielenkiintoinen projekti...
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116550
Rungon sovittamista akseleiden päälle.:) |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116961
Kori piti vielä kerran käyttää kiinni rungossa, kun unohdin tehdä takaiskareiden poikittaispalkin tuennan:mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119154 Tuollainen siitä tuennasta sitten loppujenlopuksi tuli. Noiden väliin pitää tehdä vielä sellainen tanko, jotta ei pohjaanlyönnissä iskareiden kiinnitys petä. Tietty siinä samalla tuore maalipinta otti vähän itseensä:) Saattaa se maali tietty vähän naarmuuntua, kun sitä hierotaan metsässä kallioon:D |
HyväHyvä!
Hieno projekti. Tua jossain kuvassa vilahti rungon numero ni tuli mieleen kysymys et tarviiko Pro-modi autossa olla rungon numeroo/papereita tai ylipäätään runkoa?
|
Lainaus:
|
|
Tosi hyvä stuuki tossa, mie tykkään :)
|
Palataan hieman ajassa taakse päin. Aluksi oli tarkoitus tehdä nelilinkki 4runnerin tukivarsilla ja suzukin omilla akseleilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119178 Siitä sitten se ajatus lähti. Ainoastaan 4Runnerin puslat löysivät tiensä pidempiin tukivarsiin ja ne kiinni Hiluxin akseleihin. Siis homma karkasi lapasesta:D Varmaan täällä jollakin muullakin on projekti karannut lapasesta?:D:D:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119153
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119159 Akun ja penkin kiinnitys. Tuossa viimeisessä kuvassa keskellä olevasta hässäkästä tulee vielä pultti läpi, missä on sellainen tassu joka lukitsee akun tukevasti paikoilleen. |
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117045
kojelaudan sovittamista paikoilleen |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117080
Sähköt pitäisi laitella http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117081 Etumaskin sovittamista http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117082 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117079
Ruiskuboxi löysi paikkansa kojelaudan alta. |
Hyvä että edes jotkut rakentaa vauhdilla eikä jää vuosiksi nyhjäämään. :D
|
Lainaus:
Sama:D:D Koska tää auto on ajossa? Eli ajovideoita odotellaan;) |
Lainaus:
Katsotaan jos tuolla sitten eka live esiintyminen--> TMK Offroad Trial RAISIO 18.5.2013 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117610
Kojelauta mittareineen. Voi tietty olla, että tuolle vaihdekepille pitää jotain tehdä:rolleyes: |
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118493
Fiiatin syyläristä puuttui korkki. Pakko sellainen oli jonnekkin laittaa, jotta järjestelmän saa täytettyä glykoolilla;) Lähti muuten ilmat järjestelmästä yllättävän hyvin... |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118432
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118551 Tuollainen siitä vaihdekepistä sitten tuli. Kyllä nyt kelpaa hämmentää:D |
|
Lainaus:
melkein aiemmin jo Punkalle vaikka pikku ajelut;) |
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118577
Peti orbille. Aines on vahvaa plootua, jotta kestää tälläisen pikkumiehen roikkumisen. Paljon reikiä aikaa säästämättä keventää kummasti:D:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118731
Tuohon pitäisi tuo läpivetävä sylinteri saada kiinni. Rohmolta kävin yhden sylinterin hakemassa, mutta se on nyt varattu erääseen toiseen projektiin:D Tein siis uuden läpivetävän sylkyn. Tai siis en mä mitään tehnyt. Ostin sellaisen yksisuuntaisen alan liikkeestä ja kaveri koneistajavelhona sen muutti läpivetäväksi. Alla kuva siitä:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119004 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119005 |
Lainaus:
Älä vaan mene kenellekkään, ei lääkärille, kelalle, vakuutus yhtiölle tai minnekkään mihin se menee paperille, että offaat, muuten saattaa mennä eläkkeet ja korvaukset vi*uiksi! |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119385
Tuossa kuvaa sivulta päin Nyt alkaa kuvat olla nykypäivän tasalla. Hommia olisi vielä kuitenkin tekemättä: Tehostimen pumppu pitäisi asemoida moottorin kylkeen. Latauksessa on jotain häikkää, mutta se selvisikin jo. Laturi kuulemma lataa melkoisesti virtaa jollei siinä ole laturin valoa:confused: Takakardaani pitäisi tehdä. Varmaan pitäisi liukua jotenkin jatkaa tms... Panhardi tarttis tehdä etuakselille. Hydrauliikkasylinterin kiinnitys etuakseliin ja ackermanin kulman haku. Hydrauliikkaletkujen veto ja säiliön kiinnitys. Etuakselin maalaus. Pohjapanssari. Jarrut. Sitten myöhemmin kisoja varten pitäisi vetää käsijarru taka-akselille. Ei loppujen lopuksi mitään älyttömän paljon hommia, mutta kuitenkin... |
Pari juttua tullut mieleen:
Päävirtakatkaisija, sammuuko auto jos virrat kääntää pois? Eli mihin väliin on katkaisija kytketty? Ja noin asennettuna katkaisijaan pääsee sadevesi yms roiskeet pikkuhiljaa sisään ja luonnollisesti seuraa ongelmia? Taka-akselin päällä oleva vinssi ei varmaankaan ole kisavaruste, mutta miten mahtaa muutenkaan kestää, varsinkin jos jousituksella sattuu ehkä mahdollisesti kenties olemaan taipumusta nostaa takapäätä ylös? |
Lainaus:
Joo se vinssi ei tosiaankaan ole kisavaruste:D Se on siinä vähän niinku koemielessä... Nähtäväksi jää sen kesto... Itsekkin sitä epäilen. |
Niin tohon päävirtakatkaisijaan vielä yks huomio, että kannattaa siihen ympärille tehdä joku risu suojus, ettei joku kepakko käännä virtoja pois. Meinaan tuskin yltyt kuskin paikalta vyöt kiinni kääntään virtoja takas päälle? Tai niin noh.... sullahan on sitä harrikka taustaa, eli jos sulla on semmoset ape-hanger stongassa venytetyt kädet:D:D:D:D
|
Lainaus:
Juu. Apehanger on pop:D:D http://i60.photobucket.com/albums/h3...apehangers.jpg Ei ehkä kainalohiki vaivaa... |
Kun minulla tuo kokemus autoista on melko vähäistä, eikä apua ole ollut saatavissa oikein mistään. Tosi isona apuna on ollut tämä Offipalsta. Iso kiitos teille kaikille offikuumetta sairastaville hemmoille:D Täältä muuten löytää aika hyvin apuja vaivaan kuin vaivaan... kun viitsii käyttää hakua
Vaikka tämä projekti on valmistunut melko nopeasti, on vaikeuksia ja kasvukipuja riittänyt:mad: No joo, onhan näitä aina:D Tässä alla kuvissa on yksi monista v.tuiksi menneistä:o. Kai tänne voi myös sudet laittaa?:) Myydään ne sitten myöhemmin metsähallitukselle:D:D Sutta ja sekundaa: Tein iskaritolpat. Ajattelin että nyt ne on hienot. Olihan ne tyylikkäät, mutta kori ei enää sopinut paikoilleen, eikä jarrutehostin. Tuollaiset niistä piti tulla:mad: : http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119441 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119442 Tuollaiset niistä tuli:D Kaikki muuten näyttää maalattuna paremmalta:p |
pääkaari
Tämän suzukin pääkäären sijoituksesta suhteessa penkkeihin on tullut kyselyitä:) Selvennä vähän kyseistä asiaa.
Penkit ovat kuvissa ihan takana syystä että autossa mahtuu jotain tekemään. Eli kun ne siirtää minun "ajoetäisyydelle " ja lukitsee molemmat liukuvat. Silloin penkit ovat pääkaaren etupuolella, kuten trialin säännöt vaativat. Pääkaari sijaitsee siis aivan etuistuinten takana. |
Tänään on taas tullut askarreltua tuon projektin kimpussa.:) Hytikkapumpulle tehtiin masad:n kanssa jalka ja säätö/kiristys juttu. Moniurahihna pyörittää nyt pumppua loistavasti:D
Uudet olkavarret tulivat myös kiinnitettyä paikoilleen. Hydrauliikkasylinteri on hepeissa akselissa kiinni. Öljysäiliön vielä kun sais paikoilleen ja sitten hytikkaletkujen vetoon. Joko pian pääsisi kokeilemaan:p:D |
riittääkö moniurahihnassa pito? kaveri käyttää jakohihnaa sen takia.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eikö tämä ole jo ajovideo?:D:D |
Tässä olisi joitain kuvia matkan varrelta
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119486 Mätähommia oli tiedossa... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119487 Pinionikulman hakua. Mulla oli suitsan vanha rikkinäinen kardaani, jonka vedin poikki ja hitsasin siihen väliin jotain vanhaa putkea. Tällä tempulla sain pinioninkulman ja uuden kardaanin pituuden. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119488 Takaperän kohdistus keskelle http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119489 Nelilinkin kiinnityspiste http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119579 Kun suunnitelmat muuttuivat takapihan räppäilyautosta promodiksi, niin tuo etuvinssipeti sai lähteä. Samalla tuosta sai vähän etuylitystä pois:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119451
Kuva konehuoneesta sivulta päin. Sähköjä pitäis alkaa siistimään. Helkkari ku mä vihaan noita sähköhommia. Teme ja sähköt eivät todellakaan sovi yhteen:mad: |
Hydrauliikkasylinterin kiinnitys
Mulla olis tuo hytikkasylkyn asennus edessä. Mitenkä te olette noita sylintereitä etuakseleihinne kiinnitellyt?
Mitä siinä kannattaa ottaa huomioon ja mitä ei missään nimessä kannata tehdä? Kuvat olisi kivoja:) |
Tuolla tavalla se on nyt hepeissä akselissa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119484 Jotenkin vaan tuntuu ettei tuo ole hyvin tuossa... Tila loppuu kesken yms:mad: Eli tuo murikka on aika lähellä ja runko tulee jossain vaiheessa vastaan. |
Tossa on parin vuoden takaa yks huono kuva orbisylinteristä joka on yhdessä suzukissa assistenttina normaalin simpukan lisäksi. Tossa autossa on LJ:n akselit.
Tää ohjaus toimii, ja on edellee käytössä samaisessa autossa. Lukonkaan päälleunohtumista ei huomaa ohjauksen jäykistymisenä, on ihan yhtä kevyt lukko päällä kun ilman lukkoa. Muita kuvia en löytäny...:( http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119680 |
Lainaus:
|
Ohjausta piti tänään laittaa valmiiksi. Ei vaan oikein ehtinyt tai jaksanut. Muutenkin tässä joutuu olemaan vähän niinku "lähtökuopissa". Kun ei koskaan tiedä milloin tuo vaimo alkaa poikimaan:eek:
Tänään kävin kuitenkin ajohaluja tyydyttämässä HJ:n kanssa omassa metsässä. Sinne se jäi:) Hanttarin takakumi meni tyhjäksi. Pitää huomenna valoisalla hakea se pois... Kivaa oli joka tapauksessa:D:D:D Tässä taas kuvia projektista matkan varrelta: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119584 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119585 Kevyt jäpitys:) Valmistautukaa maastoon siirtymiseen!, aikaa jokunen kuukausi:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119667 Tuollaisen prototyypin tein jakolaatikon kiinnitykseen. Tämä ei ainakaan toistaiseksi ole paikalla, eikä varmaan koskaan tule. |
Laitetaas tänne taas kuvia.
Hetken olen taas uskaltanut jotain tehdä tälle projektille. Tuo vaimo kun edelleen pitää minua varpaisillaan tuon poikimisen kanssa:D Koskaan ei tiedä milloin tulee kiirelähtö;) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120088 Kuva sylinteristä ja sen kiinnityksestä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120089 Itse "teetetyt" olkavarret:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120090 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120091 Hydrauliikkaöljysäiliö sijoituspaikassaan:cool: Nyt olis suzuki siinä kunnossa, että pääsee hytikkaletkun vetoon. Sitten onkin teoriassa aika lähellä ensimmäinen todellinen ajelu ohjauksen kera:D:D |
vaihdelaatikon tukikumi
Mulla kun on tuossa keksinnössä vaihdelaatikon päässä SJ-410 alkuperäinen vaihdelaatikon tukikumi. Ajattelin tehdä siihen sellaisen puslatuen tähän tyyliin: http://www.lowrangeoffroad.com/index...ion-mount.html
Tuleeko kenellekkään mieleen mitään kumipuslaa mitä vois hyödyntää tuohon? Sen ei tarttis välttämättä olla mitään uretaania. Kuminenkin käy:) |
Mä suunnittelin omaani hiukan samanlaista ja meinasin kokeilla suzukin lehtijousen puslasta kokeilla siihen tarkoitukseen. Kierrätystä pitää yrittää :)
|
Lainaus:
|
Rattiakselin laitoin tänään piiloon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120149 110mm viemäriputkesta leikkaamalla ja sovittamalla. Putki oli muuten käyttämätöntä:):):) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120148 Taitaa olla oikein Formula ykkösen osa kun noin racehenkiseltä näyttää:D:D Hiilikuituteippiä paskaputkenpäälle buahahaa!:p |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120155 btw hyvän näköstä puuhastelua! |
Lainaus:
|
Muutama kuva keulan tekemisestä
Palataan taas vähän taaksepäin ajassa. Tässä olis jokunen kuva keulan tekemisestä.
Aluksi leikkasin lokasuojista melkein kaikki ylimääräiset hömpötykset pois. Sitten rupesin sovittelemaan sinne putkea. Se ei aina ole helppoa kun kädet eivät oikein toimi:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120160 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120159 Aluksi oli tarkoitus tehdä tuo kehikko seuraamaan konepellin linjaa, mutta onneksi tulin toisiin ajatuksiin ja laitoin sen seuraamaan lokasuojaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120158 Putki kulkee nyt tarkasti lokasuojan reunaa pitkin. Tuosta lampun kolosta näkee vähän tuota putkea. Sain ne tarkasti paikoilleen siten, että vedin putken lokasuojaan kiinni pienellä hepillä. Sitten vain mittasin seuraavan putken jne. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120164 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120161 Sivutuet ja irrotettava keskituki. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120165 Etupää ilman lokasuojia http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120166 Sitten hoijakan kanssa:D:D |
Eikös toi hoijakka kaipais vähän lisää mittaa :D:D:D:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120169 Kuva on lainattu Finnbikers foorumilta:http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=4508.30 |
Lainaus:
|
Hyvät offipalstan (myös ulkopuoliset) harrastajakollegat.Yrittäkää pysyä kärryillä vaikka tämä topikki etenee flashbackkeinä, ihan kuin pulp fictionissa:D:D:D:eek:
Mulla on melkein 3000 kuvaa tästä projektista. Aina kun niitä penkoo, löytyy jotain tänne laittamisen (mun mielestä) arvoista. Siksi näin:):):) Eli jos teitä arvoisia palstalaisia joku asia tästä projektista kiinnostaa, uskon että kuvia löytyy. Kommentoikaa, kysykää... Älkää haukkuko, ainakaan paljoa:D:D:D Nykyhetkeä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120171 Takapään iskarit on tuettu tuollaisella välitangolla. Se on samalla korin kiinnike. Se oli yksinkertaisuudestaan huolimatta h.vetin vaikea tehdä tuohon. |
hienoa jälkeä :D
|
paljonkos tankki vetää ainetta?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tervetuloa kisaamaan ProModiin!
Hienoa että joku vielä rakentaa uuden kisa-auton suorille akseleille,eikä aina lähdetä helpoimmalle tielle,eli porttaalitekniikkaan. Kaitsu Hämeenkyrö Tiny Tools Racing |
Onko muitakin ku suoria akseleita ;)
|
| Sivu luotu: 21:35 (GMT +2). |
|