Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Daihatsu topic (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103583)

JariKoo 07.11.2012 17:57

Daihatsu topic
 
Tehdään nyt tälläinenkin topic kun kaikilla muillakin on.. Eli esitellään täällä nämä ihanuudet ja kysellään jos jotakin kysyttävää löytyy!

Tälläinen löytyy omasta pihasta ja hankkinut joku aika sitten vaikka ei kyllä tämmöinen ollut hakusessa mutta kun halvalla sai..:). Ja suuri yllätys ollut ajettavuuden suhteen mutta jäykän urheilualustan takia joustot (mitä ne on) melko rajalliset..:).

Daihatsu Feroza 1.6EFI -91

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117528

timpe83 07.11.2012 18:41

4 Liiteet
tämmöinen rocky löytyy itseltä.. toyotan akselit vaihdettu ja kaikkee muutakin pikkusta värkätty.:)

Petek 07.11.2012 20:31

tommonen thai hutsu Nilsiästä... hj:n akselit ja soa, 37" creepyt. seuraavaks ois vuorossa kierrejousitus ja hitaammat välitykset.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103680

timpe83 07.11.2012 20:35

Kuinka kovaa menee hitaalla ykkösellä noilla renkailla?

Tossavainen 07.11.2012 20:44

Täältä löytyy myös taikahattu, eli rocky, hj:n lukkoakseleilla, 35/13,5 mudzillat, Soa yms.. ruma ja ruttunen. Profiilissa joitain kuvia. ja ainakin 35 pyörillä menee aivan liian lujaa. täytyy muokata jollain taval välityksiä..

Petek 07.11.2012 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 (Viesti 934873)
Kuinka kovaa menee hitaalla ykkösellä noilla renkailla?

akseleissa bj:n 4.11 välitykset ja rokin omissa on jotain 3.4? pers tuntumalla menee nyt yhtä kovaa ku alkuperäisillä akseleilla 33" renkailla. eli ihan liian reippaasti:D

timpe83 07.11.2012 21:06

No sitä minäkin arvelin.. omakin menee liian kovaa 33" renkailla 4.56 välityksillä.

timpe83 07.12.2012 17:43

1 Liiteet
nostellaan ettei huku.. :D

JariKoo 19.04.2013 18:50

Laitetaan parit kuvat jousenvaihto päivän kunniaksi! Alle heilahti tänään väsyneitten jousien tilalle Milnerin täydellinen jousisetti. Hyvin toimi hommat Milnerin puolella ja jouset meni paikalleen ilman kiroilua,ei jääny paskan maku suuhun... Kyllä nyt kelepaa munuaisia tärryttäää!:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128216

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128217

OscaR 20.05.2013 20:34

Kysymys!
 
Minkäs laatuinen tälläisen kulkineen tekniikka on kestävyydeltään?
Olen tässä auton vaihtoa suunnitellut ja tämmöinen oli tuolla nettiautossa ihan kohtuu hintaan myynnissä..

rocky86 21.05.2013 08:17

ite ajelin kuus vuotta rockyllä tosi luja vehe mutta osia on sitten hankala hommatta ja lukkoja ei löytyny sun muuta niin vaihoin tojotaan.

vekkipappa 21.05.2013 13:07

Meilläki oli rocky ja nyt se on patrol85 nimimerkillä. Paljo on mettässä päästetty ja nyt meidän pajalla soa rakennuksessa. Muuta vikaa ei ole ollut kuin lisälämppärin letkuliitokset vuotanu ja syöttöpumpun päältä kaasuakselin stefa vuotanut mutta muuten pirun luja vehje. Kestänyt kaverin käskytystä moitteetta.nii ja olkatapin laakerit vaihettu toiselle puolelle. Varaosaputkat ei tuntenut kyseisiä osia mutta tamgearsilta löyty ja vielä hyvään hintaan

Patrol85 13.06.2013 21:32

2 Liiteet
Liite 38054
Tollane vehje tuli sitten yos ostettua:)

Liite 38055
Ja noin neljä kuukautta myöhemmin sama auto näyttää tältä:eek:

timpe83 21.07.2013 21:52

2 Liiteet
Tuli hieman taas muuteltua tohatsua..:D

..Marko.. 22.07.2013 11:15

Jaha..vaihdoin jeepin tilalle ferozan..(tiedä sitte oliko järkevää) =D mutta osaako joku heittää millä ET:llä pyörii 31/10.5/15 alla?? muuten tuntuu ainaki tossa pikku testissä melko näppärältä..

-Jallu- 23.07.2013 11:13

Hoi, rokin osto himottas ja villi visio että jos näppäiltäs hiluksin akselit siihen alle. Paljonko rokissa on raideleveys muistaako kukaan? Ja onko kukaan mitannu lehtijousten väliä vaikka keskinaulan reijästä toiseen, nuo hilun akselit kun olisi sattuneesta syystä aika helppoa työntää soana alle. Toki rangen kierrejousi vermeet on tallin takana odottamassa.

-Jallu- 23.07.2013 11:18

Timpe83lla leimapeli? Minkä toitotan akselit, välityksistä päätellen hiluksin?

timpe83 23.07.2013 11:37

Leima vehjes tämä on. Hiluxin akselit 4.88 välityksillä, ln46 päälaatikko, ln65 jakolaatikko 4.7 välityksillä, rangen kolmilinkki takana ja eessä lj70 jakarit. Laita saman tien se rangen alusta niin ei tarvii moneen kertaan tehä. Etuakseli passaa aikalailla suoraan mutta taka akselilla pitää jousen korvakoita siirtää(siis jos lehtijousilla laittaa).

-Jallu- 23.07.2013 21:06

Juu kyllä se kierre vieteri alusta tulee mutta varmaan vasta talven aikana sitten, aateltiin vaan että jos kovinkin helppo heittää hiluksin akselit alle niin syksyn ajelisi soalla ja talvella rakentelisi paremmin. Riippuu tietty paljon millon löytyy sopiva aihio, hetki jo kateltu mutta ei vielä oo löytyny. Perkaleen kova rakentelu innostus iski. Tarkoitus ois laittaa 4.88 välityksillä akselit alle ja rengaskoko pitää maltillisesti 33sena, varmaan välttänee kevyeen safarointiin nuo välitykset? Eteen ilmalukko ja taakse kemppi locker. Laittaa vinssit kumpaankin päähän ni korvaa vähä tuota pientä rengastusta. Millaset renkaat ja vanteet sulla on (et?)? Ei taija pullistella pahasti kaarista ulos?

timpe83 23.07.2013 21:32

2 iltaa tais mennä että akselit oli lehtijousilla alla. Hysteerivarret kannattaa hommata valmiiksi niihin akseleihin. daihatsun ohjaus varren nivelen kartio on eri kuin tojotan eli joutuu tekeen uuden.
huiput rajottuu johonki 80km/h rokin laatikoilla ja hiluxin akseleilla. Ihan hyvin niillä välityksillä pärjää mehtäsä.
Mulla on tällä hetkellä 35/13,5r15 kumet, 10" vanteet ja et -44. Tulee vielä kaaren yli muttei se noitten mehtärenkaitten kans ole niin justiin. Autolla ei ajeta muuta kuin lyhyitä siirtymiä tiellä.

Niin ja mulla on eessä paineilmalukko ja takana kirrattu kitka vielä sen aikaa että rahat riittää toiseen paineilmalukkoon. Mä en ketteryyden kustannuksella viitsi hitsata kempin lukkoa.

Ruosteettomalla kopalla olevan rockyn löytäminen voi olla haasteellista.. :D

-Jallu- 23.07.2013 23:02

Ei kai sen tartteis ihan priima olla muttei ihan katiska kumminkaan :)

PikkuSika 25.07.2013 13:33

5 Liiteet
Jaahas kommentoidaas nyt tännekki ko saatiin taikaratsu leimattua..
Eli ihan perus tohatsu Hj:n akseli putkilla ja Bj:n perillä eli 4.11 välityksillä, moottori ja laatikot omia...
Renkaat toistaseks maltilliset 33' ett välitykset riittää ees johonki.. Takana on kemppi kymppi ja eteen tulossa sähkölukko..


Ja niitä kuvia ko ne on kivoja! :D

..Marko.. 25.07.2013 20:27

Onkos joku nyt rakennellu tollasta ferozaa hiukan maastommaksi?? meinaan miten pirun kauhee homma on saara mahdutettua 33" renkulat alle?? tai ylipäätään helpoin tie korottaa tota rottosta järkevästi..ei sillä nyt tartte päästä ku paskoilla teillä ja lumessa mutta sais hiukan isompaa pyörää pyörimään.. meinaan pitääkö kaaret vaan heti silpoa ja puskurin päät muuttaa..ajatellu vaan laittaa joko special tracit tai kaimanit alle 31/10.5/15 ja ne varmaanki on sen verran korkeammat ettei pyöri kunnolla vaikka vakio koon 31" juur pyöriikin..

-Jallu- 25.07.2013 22:15

On muuten nuo Pikku Sian ja Peten rokit innottanu alkujaan tähän thaihassu villitykseen.. :)

PikkuSika 25.07.2013 22:41

Rockyssa on alkujaan jo melkeen paras mahollinen akseli väli näin offi hommia aatellen ja muutenki aika kompaktin kokonen mistä on hyvä lähtee rakentaa!! aika paljon saa tosin osaa vaihtaa mut saapahan ainaki just sellassen ko ite haluaa! ;D

..Marko.. 06.08.2013 23:03

Onkos täällä hajua millaset perät noissa daihatsuissa on?? eli itellä on toi -91 feroza ja lukkoa pitääs saara mutta ilmeisesti näihin ei ole sellaisia järkihinnoilla saatavilla niin mites onnistuu kemppi?? etupäähän ne on niitä ausseissa lyöny mutta takapäästä ei sitte juttua löydykkään..eli onkos näissä joku kitkalukko vai avoin ja saakos sinne "helpolla" kemppiLiimaa nakattua??

rocky86 07.08.2013 00:08

Rockyssä ainaki kitka perässä ja edessä avoin en tiä onko samat kalut feroz:soissa.
Jos on niin avoin perä taakse ja siihen se detroiti jos meinaat katulaillisena pitää ja tiellä ajella en suosittele kemppiä.

PikkuSika 09.08.2013 12:29

onkos kukaan purkanu koskaan rockyn syöttöpumppua?
mulla vuotaa meinaan kaasuläpän akselin stefa ja meinasin huomenna alkaa purkamaan sitä, niin onko jotain jippoja mitä pitäss muistaa tai hyvä tietää? :)

offisuikka 06.09.2013 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuSika (Viesti 1031279)
onkos kukaan purkanu koskaan rockyn syöttöpumppua?
mulla vuotaa meinaan kaasuläpän akselin stefa ja meinasin huomenna alkaa purkamaan sitä, niin onko jotain jippoja mitä pitäss muistaa tai hyvä tietää? :)

täällä olis sama savotta edessä eli hyvät neuvot kalliit ;)

offisuikka 06.09.2013 22:33

kysästääs nyt vielä täältäkin et sattuisko kellään olemaan tohon 2.8TD koneeseen käypästä laturia kohtuu hintaan myydä??

tota vanhaa laturia kun en saanut lukemattomista elvytys yrityksistä huolimatta tuottamaan enää kun max 12.2v latausjännitteen :(

offisuikka 09.09.2013 18:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuSika (Viesti 1031279)
onkos kukaan purkanu koskaan rockyn syöttöpumppua?
mulla vuotaa meinaan kaasuläpän akselin stefa ja meinasin huomenna alkaa purkamaan sitä, niin onko jotain jippoja mitä pitäss muistaa tai hyvä tietää? :)

jokos sait ton stefan vaihettua ja oliko pahakin savotta?

IironSika 09.09.2013 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offisuikka (Viesti 1041874)
jokos sait ton stefan vaihettua ja oliko pahakin savotta?

PikkuSian puolesta vastailen että joo. :) Pari vinkkiä:

- hanki valmiiksi se akselin o-rengas, sekä pumpun kannen tiiviste. Alkuperäinen o-rengas on paksumpi kuin ainakin meidän rengaslajitelmassa ollut.

- puhdista hyvin pumppu ja ympäristö.

- purkamisessa ja kasaamisessa hankalin homma on tuo ylemmän kuvan jousen numero 14 irroittaminen ja kiinnittäminen.
http://www.netikka.net/vepiku/ve-perusteet.htm

- ennen kannen irroittamista kierrä syöttöruuvi kokonaan pois. Jätä lukkomutteri mahdollisimman lähelle alkuperäistä kohtaa, jotta saat syötön kasausvaiheessa mahdollisimman lähelle purkua edeltävää.

- merkitse kaasuvivun asento akseliin nähden ennen irroittamista. Edes toisesta pumpusta mallin katsominen ei takaa oikeaa asentoa kasausvaiheessa. Been there, done that...

offisuikka 09.09.2013 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja IironSika (Viesti 1041887)
PikkuSian puolesta vastailen että joo. :) Pari vinkkiä:

- hanki valmiiksi se akselin o-rengas, sekä pumpun kannen tiiviste. Alkuperäinen o-rengas on paksumpi kuin ainakin meidän rengaslajitelmassa ollut.

- puhdista hyvin pumppu ja ympäristö.

- purkamisessa ja kasaamisessa hankalin homma on tuo ylemmän kuvan jousen numero 14 irroittaminen ja kiinnittäminen.
http://www.netikka.net/vepiku/ve-perusteet.htm

- ennen kannen irroittamista kierrä syöttöruuvi kokonaan pois. Jätä lukkomutteri mahdollisimman lähelle alkuperäistä kohtaa, jotta saat syötön kasausvaiheessa mahdollisimman lähelle purkua edeltävää.

- merkitse kaasuvivun asento akseliin nähden ennen irroittamista. Edes toisesta pumpusta mallin katsominen ei takaa oikeaa asentoa kasausvaiheessa. Been there, done that...

kiitoksia ohjeista :)
pitää ottaa viikoloppuna työnalle tuo
niin ja mistä muuten hommasitte nuo tiivisteet tohon pumppuun??
vois käydä valmiiks tilaamassa et olis sit kaikki valmiina

IironSika 09.09.2013 21:53

No itseasiassa se meidän pumppu lopulta kasattiin toistaiseksi vanhoilla tiivisteillä, kun se jokuvaan o-rengas ei passannut. Mutta dieselkorjaamoilta pitäis kyllä löytyä tiivisteet kun pumppu on ihan Bosch-kopio.

IironSika 11.09.2013 21:11

Ja tänään oli PikkuSika käynyt tilaamassa tiivisteet paikallisesta diesel-huollosta. Olikohan hinta jotain parinkympin paikkeilla.

offisuikka 12.09.2013 16:35

sähköt temppuilee
 
sain uuden laturin vaihettua rockiin niin nyt alko sit ilmeneen sellasta ongelmaa et välillä hävittää sähköt aivan totaalisesti koko kamppeesta :confused:
avaimesta kun kääntää virrat päälle niin ihan mykkänä koko auto paitsi jostain kuuluu välillä releen pauketta...
onkos noissa jonkun sortin "päävirta" rele joka ajaa ikäänkuin päävirtakatkasijan virkaa???

akussakin näytti olevan virtaa kun mittarilla katoin

offisuikka 16.09.2013 05:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offisuikka (Viesti 1043033)
sain uuden laturin vaihettua rockiin niin nyt alko sit ilmeneen sellasta ongelmaa et välillä hävittää sähköt aivan totaalisesti koko kamppeesta :confused:
avaimesta kun kääntää virrat päälle niin ihan mykkänä koko auto paitsi jostain kuuluu välillä releen pauketta...
onkos noissa jonkun sortin "päävirta" rele joka ajaa ikäänkuin päävirtakatkasijan virkaa???

akussakin näytti olevan virtaa kun mittarilla katoin

tämäkin vika korjaantu akun vaihdolla, ilmeisesti vanha olikin oikosessa vaikka näyttikin et olis virtaa kun mittarilla katto :confused:

offisuikka 17.09.2013 20:02

mistä murrokset?
 
mistähän kannattais kysellä rockiin murroksia?
ilmeisesti tossa on samat murrokset jonkun retkukeulasen kanssa kun edellinen omistaja vaihto murroksen niin oli paketissa ollu mukana vetarin suojakumi vaan kun kerkes jo laatikon nakkaamaan roskiin niin ei voi siitäkään tarkistaa et mihin kaikkiin olis sopinu

rocky86 18.09.2013 00:20

tamgears sieltä ite aikanaan ostelin ja oli tosiaan suojakumet mukana.

http://tamgears.com/

offisuikka 14.11.2013 18:20

mistähän löytäs rockyyn käypäsen laatikon kannakkeen kun jyväskylässä ainakin kaikki varaosa putiikit tarjoo eioota eikä kuulemma saa edes tilattua :mad:

http://www.skruvat.fi/Moottorin-tuki-P80007.aspx
tollasen tilasin kun tuli surffaillessa vastaan mut eipä osunu pulttijako kohalleen eli taas ollaan takas lähtöpisteessä :mad:

mielessä kävi kyl vaihtoehto et jos ostais 2kpl volvon pyöreitä moottorin/laatikon kannakkeita ja laittas laatikon niiden varaan

PikkuSika 24.11.2013 05:42

Jos et oo viel löytäny kumia ni milneroffroadilta saa muistaakseni tilaamalla ainaki... itelläki oli kannakekumit ihan soseena mut asiahan korjaantu nyt sattuneesta syystä! :D :D :D

PikkuSika 24.11.2013 18:06

http://www.milneroffroad.com/daihats...box-mounting-0

olganipsu 24.11.2013 20:40

Tämmöinen kysymys olisi daihatsu ferozan valoista, eli ohjaako daihatsu pitkiä valoja maalla vai virralla? Oon miettiny, kun eikö osassa japseissa pitkiä ohjata maalla? Tuo oma taikaratsu on vuosimallia -91että vielä täysin japanilainen?

jafar 27.11.2013 20:09

Rockyn ahdin
 
Olis pari kysymystä Rockyn Turbosta, eli sellast ongelmaa olis että turbo on alkanut pitää outoa kilinää/sirinää 2500rpm jälkeen, sen verran tarkistin että imupuolella turbonakseli on kunnossa. autossa tehot tuntuisi olevan viellä jotenkin tallella, epäilisin jotakin turbonlaakereista. aattelin että voisin hommata samantien vähän isomman ahtimen, mutta löytyykö jotakin isompaa ahdinta mikä menisi suht helposti Rockyn vakio ahtimen tilalle ja kävisi rockyn pakosarjaan?

Petek 29.11.2013 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jafar (Viesti 1071577)
Olis pari kysymystä Rockyn Turbosta, eli sellast ongelmaa olis että turbo on alkanut pitää outoa kilinää/sirinää 2500rpm jälkeen, sen verran tarkistin että imupuolella turbonakseli on kunnossa. autossa tehot tuntuisi olevan viellä jotenkin tallella, epäilisin jotakin turbonlaakereista. aattelin että voisin hommata samantien vähän isomman ahtimen, mutta löytyykö jotakin isompaa ahdinta mikä menisi suht helposti Rockyn vakio ahtimen tilalle ja kävisi rockyn pakosarjaan?

voi pakosarjan tiiviste vuotaa... itekkin etin aikoinaan vikaa pitkään ja luulin jo koneen tai vähintään turbon laukeevan mut kilinä tuli ku se metallinen pakosarjan tiiviste vuoti. tais olla vielä ykkösen kohalta... varmaan sulla se multa ostettu kone

offisuikka 30.11.2013 13:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuSika (Viesti 1070253)

mistähän näkis ton kannakkeen mitat kun erehdyttävän paljon näyttää samalta kun tuo minkä kerran jo tilasin

jafar 30.11.2013 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Petek (Viesti 1072465)
voi pakosarjan tiiviste vuotaa... itekkin etin aikoinaan vikaa pitkään ja luulin jo koneen tai vähintään turbon laukeevan mut kilinä tuli ku se metallinen pakosarjan tiiviste vuoti. tais olla vielä ykkösen kohalta... varmaan sulla se multa ostettu kone

Ok kiitos vinkistä. Joo sama kone viellä kiinni autossa, vika löytyi tänään ku tutkin vähän tarkemmin oli turbon kannakkeen pultti tärissy irti niin turbo resonoi kannakkeeseen.

olganipsu 10.12.2013 00:42

Joo, eli pikaista apua kaivataan! Eli tuo mun feroza alkoi temppuilemaan sillä tavalla, että kun painaa kaasua niin siinä 3 tonnin kierroksilla alkaa nykimään ja Hyytymään ihan kuin bensa loppuisi vaikka on puoltankkia löpöä.. mutta sit ku ajaa pinta kaasulla auto toimii melko normaalisti. Eli vaikuttaa bensapuolen ongelmalta?
Bensa pumppu pitää surinaa, mutta niinhä sen pitääki, eli mietin olisiko bensansuodatin tukossa, kun en muista yhtään millon siihen on viimeksi vaihdettu.
No ostin sitte uude suotime mutta nyt on ongelmana että missäköhä helkutissa koko suodin on koko autossa :D luulisi että melko lähellä tankkiq se on. Mutta nopealla vilkasulla en millään löytänyt sitä..
Olisiko kellään tiedossa missä se olisi? Että kiitoksia jo etukäteen :)

olganipsu 10.12.2013 00:51

Ja noh laitetaan sitte samalla muutkin viat syyniin :D että tuo feroza on jo muutaman kuukauden tehny sitä, että pintakaasulla kone ns "röpöttää" että iha kun sytytys pätkisi sillo, mutta ei ilmene kaasua painattaessa.
Oon tulpat ja lamdan vaihtanu kuten ilman suotime ja akun.. mutta silti röpöttää.
Kylmä kone kun on auto ei röpötä, mutta heti kun vähä lämpiää nii alkaa myös röpötys. Sitten taas kun auto on tyhjäkäynnillä n: tunnin röpötys katoaa maksimissaan puoleksi tunniksi mutta alkaa heti ku vähänkää enemmä vedättää..
Nyt tuli vähän sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti joku ymmärtää :D
Pitäiskö mun vielä vaihtaa tulpanjohdot, virranjakajan ja puolan että alkais toimii vai onko muita ideoita?
Eli tämä röpötys on ollu jo kaua aikaa enne tuota edellisessä viestissä olevaa puutumista, että liittyyköhä ne jotenkii toisiinsa..

JariKoo 10.12.2013 08:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja olganipsu (Viesti 1076594)
Joo, eli pikaista apua kaivataan! Eli tuo mun feroza alkoi temppuilemaan sillä tavalla, että kun painaa kaasua niin siinä 3 tonnin kierroksilla alkaa nykimään ja Hyytymään ihan kuin bensa loppuisi vaikka on puoltankkia löpöä.. mutta sit ku ajaa pinta kaasulla auto toimii melko normaalisti. Eli vaikuttaa bensapuolen ongelmalta?
Bensa pumppu pitää surinaa, mutta niinhä sen pitääki, eli mietin olisiko bensansuodatin tukossa, kun en muista yhtään millon siihen on viimeksi vaihdettu.
No ostin sitte uude suotime mutta nyt on ongelmana että missäköhä helkutissa koko suodin on koko autossa :D luulisi että melko lähellä tankkiq se on. Mutta nopealla vilkasulla en millään löytänyt sitä..
Olisiko kellään tiedossa missä se olisi? Että kiitoksia jo etukäteen :)

Bensasuodatin on muistaakseni konehuoneessa ja noihin muihin ongelmiin sen verran että tarkistappa katalysaattorin kunto ensimmäisenä. Aikoinaan omassa oli vähän vastaavia ongelmia ja aiheuttaja oli kappaleina ollut katti...

olganipsu 10.12.2013 21:00

Katin otin irti ja se näyttää olevan ihan ehjä.. Mulla meni katti paskas vuos sitten ja se kyllä oli vähän samanlaiset oireet mutta hirveä kilinä kuulu silloin katista ja auto ei liikkunu kuvaa jotain pariakymppiä maksimissaan. Nyt sentää pystyy ajamaa alamäkeem jopa kahdeksaakymppiä kos vaan pintakaasulla ajaa, mutta heti kun tulee ylämäkeä ja jotuu painaa kaasua nii auto puutuu..

olganipsu 11.12.2013 12:38

No, nyt tämä tyhymä sitten laittaa kysymystä kysymyksen perään, ennenkuin edellisiinkään ehditään vastata :D Eli, pitäis ferozaa alkaa korottaa, ( kuhan saa sen ekana ajokuntoon. .) niin enpä muualta löytänyt tiältä suomen kamaralta korotussarjaa ferozaan muutakuin 4x4 partsilta trailmasterin +35/50 korotussarja.
Eli onko se kuinka "bolton" asennus, eli joutuuko jatkamaan jarruletkuja yms. Ja onko muutenkaan kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta? Kun ei viittis ihan turhaan satsata päälle viittä hunttia sarjaan joka on täysi susi. Tüv hyväksyntä näyttäisi kyseisessä sarjassa olevan, eli pitäisi mennä katsastuksestaki läpi.

JariKoo 11.12.2013 14:01

[QUOTE=olganipsu;1077093]No, nyt tämä tyhymä sitten laittaa kysymystä kysymyksen perään, ennenkuin edellisiinkään ehditään vastata :D Eli, pitäis ferozaa alkaa korottaa, ( kuhan saa sen ekana ajokuntoon. .) niin enpä muualta löytänyt tiältä suomen kamaralta korotussarjaa ferozaan muutakuin 4x4 partsilta trailmasterin +35/50 korotussarja.
Eli onko se kuinka "bolton" asennus, eli joutuuko jatkamaan jarruletkuja yms. Ja onko muutenkaan kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta? Kun ei viittis ihan turhaan satsata päälle viittä hunttia sarjaan joka on täysi susi. Tüv hyväksyntä näyttäisi kyseisessä sarjassa olevan, eli pitäisi mennä katsastuksestaki läpi.[/QUOT

Huomattavasti halvemmalla selviät kun pistät persiiseen uudet pakat niin kummasti ryhti paranee. Itse tilasin Milneriltä pakat puslineen ja riippuineen ja korotusta tuli het melkein 3" lähtötilanteeseen verrattuna. Sitten keulasta kirraa jousia ja tarvittaessa pidempää iskaria jostain muusta räpsystä niin se on siinä. Onhan se tuon jälkeen melko jyrä mut kuhan on ryhti ja korkeus kohallaan...:)

Ja tuo ongelma. Itsellä oireili juuri tuolla tavalla kun katti oli rikki. Hiili patruuna oli kokonaan irti ja sorvautunut putkeen ja ei kilissyt ja kolissut. Ja juuri noin sai alamäkeen vauhtia mutta kun loivakin ylänen koitti niin noutaja tuli...

olganipsu 12.12.2013 06:59

[QUOTE=JariKoo;1077110]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja olganipsu (Viesti 1077093)
No, nyt tämä tyhymä sitten laittaa kysymystä kysymyksen perään, ennenkuin edellisiinkään ehditään vastata :D Eli, pitäis ferozaa alkaa korottaa, ( kuhan saa sen ekana ajokuntoon. .) niin enpä muualta löytänyt tiältä suomen kamaralta korotussarjaa ferozaan muutakuin 4x4 partsilta trailmasterin +35/50 korotussarja.
Eli onko se kuinka "bolton" asennus, eli joutuuko jatkamaan jarruletkuja yms. Ja onko muutenkaan kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta? Kun ei viittis ihan turhaan satsata päälle viittä hunttia sarjaan joka on täysi susi. Tüv hyväksyntä näyttäisi kyseisessä sarjassa olevan, eli pitäisi mennä katsastuksestaki läpi.[/QUOT

Huomattavasti halvemmalla selviät kun pistät persiiseen uudet pakat niin kummasti ryhti paranee. Itse tilasin Milneriltä pakat puslineen ja riippuineen ja korotusta tuli het melkein 3" lähtötilanteeseen verrattuna. Sitten keulasta kirraa jousia ja tarvittaessa pidempää iskaria jostain muusta räpsystä niin se on siinä. Onhan se tuon jälkeen melko jyrä mut kuhan on ryhti ja korkeus kohallaan...:)

Ja tuo ongelma. Itsellä oireili juuri tuolla tavalla kun katti oli rikki. Hiili patruuna oli kokonaan irti ja sorvautunut putkeen ja ei kilissyt ja kolissut. Ja juuri noin sai alamäkeen vauhtia mutta kun loivakin ylänen koitti niin noutaja tuli...


Joo, onha tuossa mun ferozassa varsinkim tuo perä ihan lässähtäny, eli jos sitä sit yrittäis tuolta milneriltä yrittää tilata uutta pakkaa persuksiin :D Mistäköhä sitä helpoiten löytäis sitten eteen pitemmät iskarit.. täytyypi alkaa kunnolla ehtimään :D

Ja voishan tuon varmistaa onko se katti paskana, että otan sen katin putkien välistä irti ja laitan vaan laipat takasi kiinni ja heittää testilenkin miten pelaa. Tänääb pitäis tulla postissa uusi bensansuodatinkin vihdoin, kun oli sekin työn ja tuskan takana löytää oikean mallinen suodin banjoliittimellä toho autoon..

Mutta jospa se tästä :D tekemällä oppii

..Marko.. 12.12.2013 11:02

Onkos jollakulla het sanoa missä on ferozan bensapumppu?? ilmeisesti lopetti toimintansa.. ja jos jollakulla on kyseiseen autoon laturi voin ostaa pois..

olganipsu 12.12.2013 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. (Viesti 1077463)
Onkos jollakulla het sanoa missä on ferozan bensapumppu?? ilmeisesti lopetti toimintansa.. ja jos jollakulla on kyseiseen autoon laturi voin ostaa pois..

Pumppu on apparin puolella taka-akselin lähellä pohjassa kiinni semmoisessa peltisuojassa :)

AlluK 12.12.2013 14:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja olganipsu (Viesti 1077394)
Mistäköhä sitä helpoiten löytäis sitten eteen pitemmät iskarit.

Jos pelkästään kirrailet vääntösauvoja niin ei taida pidemmistä iskareista olla kuin haittaa, eihän siellä liikerata ainakaan kasva, ennemmin pienenee?

olganipsu 12.12.2013 16:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 1077523)
Jos pelkästään kirrailet vääntösauvoja niin ei taida pidemmistä iskareista olla kuin haittaa, eihän siellä liikerata ainakaan kasva, ennemmin pienenee?

Totta! Ei vaan ole oikei tullu perehdyttyä tuoho vääntösauva jousitukseen :D eli onkoha se kuinka paha rojekti alkaa säätämään tuossa ferozassa niitä? Täytyypi varmaan alkaa lueskelemaan tämän foorumim muita topikkeja jotka koskee tuota kyseistä toimenpidettä :)

JariKoo 12.12.2013 18:53

http://www.warfs.org/forum.html

Jos lontoon murteelle löytyy ymmärrystä niin tuolta foorumilta löytyy apu moneen asiaan ja onhan siellä myös projekti osio mistä mukava katella toisten kötöstyksiä..:)

olganipsu 13.12.2013 00:53

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144104

Tuossapa on muuten tuo kuva tuosta mun ferozasta :) (vähä huono kuva, mutta täytyy ottaa parempi kun sa tuon paskan ulos tuolta tallista..)

olganipsu 13.12.2013 00:58

vanhempi kuva viime keväältä: ilman työvaloja+karjarautaahttp://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144106http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144105

olganipsu 13.12.2013 14:20

No päivitetäänpä ferozan tilannetta: eli vaihdoin polttoaineen suodattimen, mutta puutuminen ei loppunut.
No sitten nyt kerrankin päötin että avaan virranjakajan kannen, kun tyo auto on myös sillä pintakaasulla tehnyt sitä röpötystä. No yllätys ykkös ja kakkos pytyn nastat jotka on siinä kannessa kiinni niin olivat kokonaan poikki ja kadonneet.. ja kolmos ja nelos nastat hapettunut ihan muodottomiks :D pyörijän se kontakti pinta kanssa ihan hapettunut. No nyt sitte kävin mätänetistä kyselemässä pyörijää ja kantta ja tulpanjohtoja, nii ainoastaa pyörijä löyty hyllystä, kansi tulee vasta keskiviikkona tilauksesta ja tulpan johtoja ei ole tuohon autoo ollenkaan..
Että jee jee, olispa hauska jo vihdoinki saada tuo paska kuntoon, ku pitäis töissä käydä, mutta vielä antaa odottaa. .
Mutta mikäköhä siinä puutumisessa sitten on? Nyt se toimii sillei että vapaalla voi kierrättää rajottimelle asti, muttaku heti ku laittaa vedot päälle nii alkaa nykimään ja puutumaan noin kolmentonnin kierroksilla..
Katti se ei ollu testasin ilman sitä ja nähtävästi suodatin kanssa ei olly syyllinen. Että mikäköhä perkele siinä on?

AlluK 13.12.2013 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja olganipsu (Viesti 1077889)
Että mikäköhä perkele siinä on?

Etkös jo itse vastannut? Jos virranjakajan kannesta puuttuu nastoja niin voi olla hyvinkin vedot kateissa.
Malttia kunnes saat uusia osia. Teet vaikka talven lumityöt etukäteen odottaessa :)

olganipsu 13.12.2013 21:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 1078015)
Etkös jo itse vastannut? Jos virranjakajan kannesta puuttuu nastoja niin voi olla hyvinkin vedot kateissa.
Malttia kunnes saat uusia osia. Teet vaikka talven lumityöt etukäteen odottaessa :)

:D totta! Se on ku äkkiä pitäis saada nii ajatusha ei kule millään :D tullu joku sokeus kaikille muille syille kuin bensajärjestelmälle :D
Tuolla pihalla on vielä hyvät myrskytuulen rippeet nii jos sitä lähtis lapioimaan lunta vastatuuleen nii luulis malttia tulevan ;)

nsalokos 21.01.2014 21:42

Vinkiksi että daihatsu ferozan "tiivisteliimattava" uusi tuulilasi kustantaa asennustöineen suomessa noin 260eur, tallinnassa sama noin 140eur(muualla virossa about 180eur). Eli jos muutakin asiaa on viron suuntaan ja tuulilasi rikki niin kandee siellä käydä vaihtamassa lasi samalla vaivalla.

vekkipappa 21.01.2014 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuSika (Viesti 1031279)
onkos kukaan purkanu koskaan rockyn syöttöpumppua?
mulla vuotaa meinaan kaasuläpän akselin stefa ja meinasin huomenna alkaa purkamaan sitä, niin onko jotain jippoja mitä pitäss muistaa tai hyvä tietää? :)

Oli tos omas kaasuakselivuodos sellanen huono homma että oli O-rengas syönyt akseliin jo kolon joten joutui muokkaamaan hiukan akselia ja kantta jolloin sielä on nyt 3 rengasta ja on muuten tiivis.. mutta vähän myöhemmin alkoi vuotaa pumppu perästä ja taas pumppu kouraan. Millai muuten saako rockyn laatikkoon välityksiä suomesta?

-Jallu- 21.01.2014 23:59

Tietääkö kukaan mistä löytys rockyyn raidetangonpäitä? Kaveri kyselly pitkin suomee ja toista päätä vaan löytyy, nyt en vaan muista kumpaako aina tarjoovat ja just sitä väljää ei mistään.

timpe83 22.01.2014 08:53

Skruvat siellä on aika hyvin osaa.. Toki tulee Ruotsista mutta toimitus on nopeampi ku Suomesta tilatessa.

ToHo 22.01.2014 16:05

Pari kertaa tilaillut Daihatsuun osia tuolta ja aina on tullut väärää tavaraa... :mad:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 (Viesti 1094991)
Skruvat siellä on aika hyvin osaa.. Toki tulee Ruotsista mutta toimitus on nopeampi ku Suomesta tilatessa.


farmforest 14.02.2014 22:52

Morjes! Mäkin olen alkanu kattella tommosta ferozaa, ois iha kiva kesäauto ja olis kaverilla kyseinen projekti edukkaasti! Onko noissa jotai tyyppivikoja ja millasia muuten ovat voimansiirrolta ja koneiltaan? Ei mitään kokemuksia taihatsuista. Onko kaasari kone? Tommonen 1.6 paska varmaan paljoa vie bensaakaan..

korho 28.02.2014 16:37

Moro! Mistähän mahtais saada rockyyn jarrusylinteriä ja pakkivalon anturia? Ei oikeen katsastusmies tykännyt, kun oikeen puolen takajarrusta tehot melkein nollissa.
Auto on siis Daihatsu 3D ROCKY EX-F75LV-MB-4X4/253. Ei tunnu oikeen ainakaan itselle tarjottu mistään varaosaliikkeestä kyseiseen vehkeeseen sylinteriä. Onko jossain muussa kamppeessa sopiva sylinteri rockyyn?

Kiitoksia jo etukäteen tietäjille! :)

Muumi 01.03.2014 01:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja korho (Viesti 1108494)
Moro! Mistähän mahtais saada rockyyn jarrusylinteriä ja pakkivalon anturia? Ei oikeen katsastusmies tykännyt, kun oikeen puolen takajarrusta tehot melkein nollissa.
Auto on siis Daihatsu 3D ROCKY EX-F75LV-MB-4X4/253. Ei tunnu oikeen ainakaan itselle tarjottu mistään varaosaliikkeestä kyseiseen vehkeeseen sylinteriä. Onko jossain muussa kamppeessa sopiva sylinteri rockyyn?

Kiitoksia jo etukäteen tietäjille! :)

http://www.tamgears.com tuolta löytyy jarruosia. Mulla saattaa olla pakkivalon anturi, pitää joskus kattoa.

korho 01.03.2014 11:44

Kiitti vinkistä! Pitääpä laittaa tilaukseen! edelleen se antura/kytkin on hakusessa! :)

offisuikka 30.06.2014 19:42

aivovammasen on nyt pakko heittää pari kyssäriä ennen ku alkaa ite ropeltaa ja säätää :D
eli siis rockyn pumppu vuotaa kaasuvivun juuresta eli o-rengas vaihtoon...
joten kysymys kuuluu et tarviiko irrottaa pumppu koneen kupeesta että saa tehtyä ja jos ei niin paljonko tarttee pumppua ylipäänsä purkaa et saa ton o-renkaan paikalleen ja mitä kautta saa sen pumpun sisällä olevan jousen ujutettua takas paikalleen josta tuolla topikissa aikasemminkin on ollu puhetta???
olisin hyvinkin kiitollinen jos joku vaivautuu jeesaan :)

Tomppa- 27.01.2015 23:19

Paikallisen moottorikerhon aura-autosta on possahtanu kansi ja lupasin täältä vähän kysellä asiaa, tämmösiä kysymyksiä tuli: Onko 1986 Daihatsu Rockyn turboton moottori ihan oma koneensa vai jonkun muun valmistama ? Pitäs löytää halvalla ehjäkantinen kone tai pelkkä ehjä kansi. Kerhon aura-autosta jo toinen kansi menossa.. Osia ei tunnu paljoa olevan liikkeellä.
Mulle voi vaikka laitella privaa jos jollakin konetta tai kantta olis tarjolla.

Pahavävy 29.01.2015 23:52

Moro. Joko kansi on löytyny? Mulla pitäs olla yks rockyn kansi,jos vielä tarvetta, 0405560746 Jukka.

jadke 08.03.2015 14:28

Mikähän laippa on rockyn turbossa ? Jos joskus vaihtaas hyrrän pykälää isompaan konehan on se patarauta kones

-Jallu- 27.11.2015 05:25

Olikos porukalla tietoa että minkälaisella vanteella 31/10.5 r15 kumit mahtuu pyörimään suht vakion rokin alla, tällä hetkellä ehkä 7" leveet -77 et vanteet mutta tuntus että pienempikin et riittäs.

Teitto 01.08.2017 21:04

Pitkään nettiä selanneena alkaa jo turhautua kun ei tahdo Rockystä löytyä todenmukaista raide leveyttä. Manuaaleja joita löytyy Pdf. tiedoistoina niin väittäävät 132 cm. En jaksa uskoa moista.. Sattuisko löytymään keneltäkään Dokumenttia rockystä jossa ilmenee raideleveys ????


Sivu luotu: 06:54 (GMT +2).