Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   LADOGA TROPHY 25.5.-2.6.2013 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103506)

HaKu 06.11.2012 09:15

LADOGA TROPHY 25.5.-2.6.2013
 
http://www.ladoga-trophy.ru/en/ladoga2013/

Ahma 10.11.2012 19:21

Tarkoitus olisi myös ensivuoden kisa kiertää hang around meiningillä. Tän vuoden kisan kierto oli kuitenkin niin hyvä kokemus kaikkinensa jotta "päälle jäi" into :)

pesix 10.11.2012 21:11

Tarkoitus kans lähtee maisemia kahtelee :)

lacrits68 12.11.2012 19:37

.....jollain tapaa tullaan mukaan....! :D

Puuhis 03.12.2012 09:07

Onko joku kotimaisten operaattorien liittymistä toisia toimivampi tuolla rajan takana?

HaKu 03.12.2012 16:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Puuhis (Viesti 944492)
Onko joku kotimaisten operaattorien liittymistä toisia toimivampi tuolla rajan takana?

meillä sonera mikä toimii melkein joka paikassa. muut ei toiminut juurikaan ohi pietarin

Arska 03.12.2012 17:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Puuhis (Viesti 944492)
Onko joku kotimaisten operaattorien liittymistä toisia toimivampi tuolla rajan takana?

Elisa toimii hyvin, Dna oli paljon huonompi ainakin ennen.

Kankku 03.12.2012 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 944623)
Elisa toimii hyvin, Dna oli paljon huonompi ainakin ennen.

kerrankin kun oli meillä oli hyvä syy kaivaa sateliittipuhelin esiin ja soittaa huoltoon niin ei se perkeleen toosa saa yhteyttä mihinkään :mad::mad::mad:
mutta sonerallla tuo kyllä onnistui :eek::eek:

HaKu 03.12.2012 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 944706)
kerrankin kun oli meillä oli hyvä syy kaivaa sateliittipuhelin esiin ja soittaa huoltoon niin ei se perkeleen toosa saa yhteyttä mihinkään :mad::mad::mad:
mutta sonerallla tuo kyllä onnistui :eek::eek:

Juu, ja jälkeenpäin putiikin josta vuokrattu niin ei muka mitään vikaa.
Eli rahat ihan hukkaan. Ensivuonna panostetaan la laboratoorion tekeleihin(pete)

lacrits68 04.12.2012 12:43

moi!

Mites tollanen 1xx mhz radiot mahtais toimia? Nuillakin on kantamaa 2-30km?

Ainaski Hondurasinpojilla oli sellaset autoissa?

//Janne

Angelo 04.12.2012 13:38

Eikö hondurasin huolto ensitöikseen aina laittanut sen maston pystyyn, (30-40m?) kai niillä kuuluu.

myllis 06.12.2012 15:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 944970)
Eikö hondurasin huolto ensitöikseen aina laittanut sen maston pystyyn, (30-40m?) kai niillä kuuluu.

Juuri tuli ilmoitus, että BASIC -kauden maksuaikaa ulkomaalaisten kohdalta on pidennetty 31.1.2013 asti.

_hornet_ 06.12.2012 21:17

vihdoinkin
 
Nyt se tapahtuu..minäkin pääsen näkemään että onkose laatokka niin paha kuin etelän miehet on kertonu..:D tosin vain apparina mutta näinhähänse on helppoa aloittaa. Kiitos timolle kun kelpuutit matkaan:eek:

young n dum 06.12.2012 21:57

tarkotus ois tulla kattelemaan johokkipäi joku päivä kisaa. pitää lyöttäytyä jonku kokeneemman matkaan ni ei tarvi pää kipiänä ite suunnistella:D oikee jos kivasti käy tulla sauna cämber Magiruksella:eek:

HaKu 07.12.2012 14:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 945741)
Juuri tuli ilmoitus, että BASIC -kauden maksuaikaa ulkomaalaisten kohdalta on pidennetty 31.1.2013 asti.


meneekö maksu samalle pankkitilille kuin viimevuonna?

Komandirsky 13.12.2012 14:27

La-puhelimista
 
Seuraavasta linkistä saa 4W tehoista 10-20W tehot ja 40 kanavasta 400! Kyseessä on LA-puhelimien ehdoton RR ja maksaa 3-4 kertaisesti. Toisaalta, jos haluaa hyvän ja halvan, pitää ne ostaa erikseen ja se maksaa vielä enemmän.

http://cbharraste.info/president-jac...ifikaatio.html

Sellaisen laitan itselleni ensi kevään Ladoga Trophyyn, jonne aion itsekin mennä "tarkkailijaupseerin" vakanssilla.

Komandirsky

Paavo 13.12.2012 15:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 944957)
moi!

Mites tollanen 1xx mhz radiot mahtais toimia? Nuillakin on kantamaa 2-30km?

Ainaski Hondurasinpojilla oli sellaset autoissa?

//Janne

Tonverran pitäis mennä normi 68-VHF:llä (25W autokone), hyvä antenni vaan. Siis autosta autoon suoraan, ilman mitään tukiasemia tai toistimia. Radio maksaa parisataa.

myllis 13.12.2012 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 946091)
meneekö maksu samalle pankkitilille kuin viimevuonna?

Ei mene. Maksuja varten on avattu ihan oma tili. Maksutiedot tulee sen sähköpostin sen jälkeen kun on ilmoittautunut.

uokki 22.12.2012 16:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _hornet_ (Viesti 945899)
Nyt se tapahtuu..minäkin pääsen näkemään että onkose laatokka niin paha kuin etelän miehet on kertonu..:D tosin vain apparina mutta näinhähänse on helppoa aloittaa. Kiitos timolle kun kelpuutit matkaan:eek:

Taitaa olla sillee että isommissa luokissa appari pääsee helpommalla kun pienemmissä,ainakin meillä juoksin suolla ja suossa rämmin vinssinnarun kanssa piruksee kun oli piikasesti tota maavaraa akselinalla.Täällä-siis Suomessa tiedettiin että max rengaskoko 37" mut taiskin olla 38,5".Discossa alla salisburyn aksilat ni siinäkin taas 2tuumaa alempana..Vaikkei suotakaan mutta syvät spoorit niin taas vinssattiin....Siis olin Haten HuViMirri n apinana...Eli luokka oli Open adventure.
Senverran vielä Ladogasta kisana-Satakertaa kovempi kuin mikään suomessa ja oli luokka mikävain niin on se kovaa.Se ei riitä että appari on kovassa kunnossa,myös kuskin pitäis jaksaa muutakin kuin vain istua,oikeasti rankkaa kisaa jokahetki!Open adventuressakin vanhoja protoautoja,porttaaleita yms..

Tove 23.12.2012 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uokki (Viesti 951232)
Taitaa olla sillee että isommissa luokissa appari pääsee helpommalla kun pienemmissä

Ihan täysin en kyllä allekirjoita tuota! Vaikka onkin isommat pyörät ja porttaalit isommissa luokissa, niin on myös isommat suot, pidemmät rännit ja syvemmät ojat. Jos on märkää niin uskon että ihan kaikilla on rankkaa! ;)

mikaelt 22.02.2013 18:53

Onkos tuonne nyt ketään lähdössä kisaamaan ja/tai turistiksi? Käsittääkseni ilmoittautumis aika kisaan on mennyt jo..tai ainakin hinnat on nousseet...

Niin kun tässä on kesälomatoiveet vielä tekemättä ja turistiksi voisi lähteä, mutta lähinnä jonku kyytiin.

liisi 24.02.2013 10:59

http://www.ladoga-trophy.ru/en/trofi...goriya%5D=3222

Ainakin protoissa on muutama suomalaistiimi.

Jari 24.02.2013 12:57

tarkoitus lähtä ainakin kahtoon, ja mäyriksellä menossa, tilaa toistaiseksi.

Kekkeruusi 24.02.2013 14:55

Kovasti olis mielenkiintoa myös lähtee katseleen mutta tuttavapiiristä ei kukaan oo menossa niin voi olla että jää välistä sit.
Eikä tohon suzukiin riitä usko että sillä uskaltais yksin lähtee :D

mikaelt 24.02.2013 15:53

Protoissa aika hyvä edustus! Muualla ei tainnut ollakkaan, kun pikaseen vilasin...

Mites noi leiriintymiset olikaan tuolla? Eli olikos järjestäjillä jotain maksullista aluetta reitin varrella, missä lähinnä vartiointi ja pesu yms. paikat? Vai olikos niin että ainoastaan kilpailijoille ja huollolle on sellaiset tarjolla?
- Tietysti tuollainen viikko menee kevyesti peseytymättäkin :D

Kunhan pomo palaa töihin nii pitää kysellä lomista....Itsellä löytyy mm. gps läppäri ozilla, autonavigaattori, myös ozilla, pari telttaa 2+3hlö, trangiaa, 12v jääkaappi ja paljolti muuta retkivarustusta. Metsässä on tullu käytyä muulloinkin kun armeijassa, eli oon tehny tuollaisia 5-8pv yksinvaelluksia pohjoisessa suomessa ja Norjassa. Ammatin puolesta ihmisen paikkailua osaan ja kiitos puolustusvoimien, myös muonitusta kenttäolosuhteissa. Autoja ja koneita on tullut rakenneltua ja kokemusta apparin hommista parin vuoden ajalta, muutamista kisoista....
Mutta tosiaan oma Jeeppi tuskin on kesään mennessä luotettavassa käyttökunnossa... :(

myllis 24.02.2013 22:31

Muistuttasin taas kerran, että Ladoga Trophyyn, jos haluaa katselijaksi niin pitää olla vierailija status. Status on sidottu aina kilpailevaan Teamiin, koska jos vierailija tekee siellä typeryyksiä (ei olisi ensimmäinen kerta suomalaisilta) niin rangaistuksen saa vierailijan kutsunut team. Jos reitlltä tai campiltä tavataan ilman vierailija statusta olevia on tiedossa 300% korotus osallistumismaksuun. Jos selviää kenen teamin katselijoita on kyseessä raha peritään ko. teamiltä, jos siellä harhailee muuten vaan suomalaisia offareita esim. kisareitillä, voidaan maksu langettaa ja jakaa tasapuolisesti kaikille suomen kilvissä ajaville teamille. Näitä tapauksia varten kilpailijoita peritään etukäteen erityinen maksu, jonka saa takaisin lähtöpäivänä jos kaikki on ok.

Vieraiija status maksaa 1200RUB (auto ja yksi henkilö/per päivä) ja sillä saa esim. sen tärkeän roadbookin, jotta tietää missä mennään. Helpoiten sen saa katsastuspäivänä Pietarista, ja jatkossa sen saa aina campistä. Eli jos haluaa mennä katsomaan lauantain eka EK:ta se vaatii käynnin Pietarissa. Mutta se ei liene este?

Voi tuntua hankalalta ja onkin sitä. Kun kisaa kerää sen 250 autokuntaa ja päälle huoltoautot niin kaikki ylimääräiset eli rekisteröimättömät autot/henkilöt halutaan pitään campistä ja kisareitiltä poissa. Tämä koskee myös paikallisia pikkuvarkaita ja niinpä viime vuonna esim. campissä ei varastettu mitään isompaa.

Jari 25.02.2013 08:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 976067)

Vieraiija status maksaa 1200RUB (auto ja yksi henkilö/per päivä) ja sillä saa esim. sen tärkeän roadbookin, jotta tietää missä mennään. Helpoiten sen saa katsastuspäivänä Pietarista, ja jatkossa sen saa aina campistä. Eli jos haluaa mennä katsomaan lauantain eka EK:ta se vaatii käynnin Pietarissa. Mutta se ei liene este?


HMmm mites tuo mäyris esimerkiksi, 1 auto ja vaikka se 4 ukkoa.

maksaako (1+4)*1200 * päivät, vai 4*1200 *päivät vai 1*1200*päivät?

Jari

JPK 25.02.2013 15:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 976067)
Jos reitlltä tai campiltä tavataan ilman vierailija statusta olevia on tiedossa 300% korotus osallistumismaksuun. Jos selviää kenen teamin katselijoita on kyseessä raha peritään ko. teamiltä, jos siellä harhailee muuten vaan suomalaisia offareita esim. kisareitillä, voidaan maksu langettaa ja jakaa tasapuolisesti kaikille suomen kilvissä ajaville teamille. Näitä tapauksia varten kilpailijoita peritään etukäteen erityinen maksu, jonka saa takaisin lähtöpäivänä jos kaikki on ok.

Onkos kilpailu organisaatio jotenkin siimoittanut ton kilpailu reitin vai miten tällainen perus safari autoilija osaa pysytellä poissa juuri näiltä kilpailureiteiltä?

Jos minä nyt sattumalta lähden sinnepäin juuri kilpailun aikana, ja vahingossa eksyn kilpareitille, sitä kun ei etukäteen julkisesti missään kerrota. Langetetaanko siitäkin maksu suomalaisille kilpailijoille?

Ilmoitan muuten jo ajoissa, et jos mut sieltä tavataan kilpailureitiltä, niin olen sitten Honduras teamin katselija. Jotenkin vaan luulen et ne ei sitä joudu maksamaan.

mikaelt 25.02.2013 15:30

Mites Venäläiset? Taitas tulla aika kalliiksi niille, vaikka onkin monta tiimiä...kun varmasti on porukkaa siellä reiteillä...

Niin löysin tuosta -12 ladogasta tuon vieralija homman:
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=90290&page=3
- Onko tosiaan niin että viimevuonna vierailija maksu oli autokohtainen, nyt siis auto ja hlö/ päivä...Käsittäisin että 5hl olis autokunnassa ja se 1200 per nuppi...ja vaikka viikon reissu (7yötä) niin tekis euroissa pikkasen yli tonnin! Osallistuminen Discovery -sarjaan olis, vieläkin, paljon halvempaa, ainakin jos appareita saa olla auto täynnä!

Äkkiseltään en löytäny mitään turisti/katselija ohjeita tuolta ladoga2013 sivuilta, siisn eng. versiosta.

JPK 25.02.2013 16:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 976235)
Mites Venäläiset? Taitas tulla aika kalliiksi niille, vaikka onkin monta tiimiä...kun varmasti on porukkaa siellä reiteillä...

Niin löysin tuosta -12 ladogasta tuon vieralija homman:
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=90290&page=3
- Onko tosiaan niin että viimevuonna vierailija maksu oli autokohtainen, nyt siis auto ja hlö/ päivä...Käsittäisin että 5hl olis autokunnassa ja se 1200 per nuppi...ja vaikka viikon reissu (7yötä) niin tekis euroissa pikkasen yli tonnin! Osallistuminen Discovery -sarjaan olis, vieläkin, paljon halvempaa, ainakin jos appareita saa olla auto täynnä!

Äkkiseltään en löytäny mitään turisti/katselija ohjeita tuolta ladoga2013 sivuilta, siisn eng. versiosta.

Tod.näk. venäläiset ei maksa yhdestäkään katselijasta yhtään mitään.
Tämähän on taas vain yksi rahastuskeino suomalaisia varten.
Toi vuoden -12 systeemi on ihan ok, siinähän maksetaan vain leirissä olemisesta ja sitä on syytäkin valvoa esim. varkauksien suhteen, joten siitä voi ottaa maksuakin, siellähän pääsee mm. suihkuun.
Mutta toi menee yli hilseen et jos siellä pätkällä sattuu olemaan suomalainen marjastaja tai jotain sinnepäin. Niin suomi teamit joutuu sen maksamaan yhteisesti jos ei selviä minkä teamin marjastaja se oli.

HaKu 25.02.2013 16:25

ladoga 2013
 
meillä olisi mahdollisesti auki. Kokin /leiripitäjän "virka" auki.

proto 403, http://youtu.be/D2JOzTfKJTk

jos ruokapalkalla 24/10 päivän normal katastrof kiinnostaa ,niin soita.

044-2601512/Hannu

myllis 25.02.2013 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 976235)
Mites Venäläiset? Taitas tulla aika kalliiksi niille, vaikka onkin monta tiimiä...kun varmasti on porukkaa siellä reiteillä...

Niin löysin tuosta -12 ladogasta tuon vieralija homman:
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=90290&page=3
- Onko tosiaan niin että viimevuonna vierailija maksu oli autokohtainen, nyt siis auto ja hlö/ päivä...Käsittäisin että 5hl olis autokunnassa ja se 1200 per nuppi...ja vaikka viikon reissu (7yötä) niin tekis euroissa pikkasen yli tonnin! Osallistuminen Discovery -sarjaan olis, vieläkin, paljon halvempaa, ainakin jos appareita saa olla auto täynnä!

Äkkiseltään en löytäny mitään turisti/katselija ohjeita tuolta ladoga2013 sivuilta, siisn eng. versiosta.

Ohessa suoraan 2013 regulations kirjasta

9.3.9. All visitors’ cars must be registered and are obliged to get a pass. “VISITOR’S” STATUS allows guests of the competition to stay on a territory of the event during a day, night and next day. “VISITOR’S” STATUS is available only in a case if a Participant or Organiser invites a guest to the race (a guest should get a registration number in accord with a number of the inviting crew). An inviting crew carries the whole responsibility for observing by “VISITOR” of egological and Disciplinary rules, prescribed by the present Regulations (appendix 3) for all Participants, members of the support team, organizers and guests. Cost of the pass for one car + one person is 1200 roubles. «A “Visitor” pays for admission at the Secretariat in a base camp and gets souvenirs, stickers with competition’s logo and a “Road map” where the schedule of the race and position details for most spectacular Special Stages are specified.
9.4.0. Detecting of an unregistered technical support car or a visitor’s car by Organiser implies a monetary penalty for a responsible crew, equal to 300% of an Entry fee, otherwise this crew will be expulsed from the race.

Lähtökohtahan järjestäjän taholta on, ettei sinne tarvita eikä haluta katselijoita. Koska

a) katselijoilla ei ole reittiä tiedossa
b) katselijoilla ei ole aikataulua tiedossa
c) leiriin tulijoita on pystyttävä kontroiloimaan

Tuosta 9.4.0 kohdan laajentamisesta eli jos jaksolta tavoitettu porukka ei kuulu mihinkään teamiin niin pahimmassa tapauksessa (eli porukka ajaa omilla autoillaan kisareitillä, kisan aikana) niin muuta vaihtoehtoa ei ole kun armeijasta tuttu menettely. Saavat suomi teamit sitten omin keinoin velkoa kiinnijäänneiltä. Koska tuo kisareitillä oleminen (oman auton kanssa) kisan aikana niin varsinkin nopeilla osuuksiilla on iso turvallisuusriski molemmin puolin. Jos Ladogaa haluaa tulla useammaksi päivää katsomaan niin suosittelisin Discovery -luokkaa, silloin on ainakin oikeassa paikkaa ja oikeaan aikaan. Täytyy jokaisen huomioida, että siellä ajaa 12 eri luokkaa, pääsääntöisesti neljää eri reittiä ja eri paikoissa. Eli pelkän proto-luokan gps-koordinaatien saaminen ei takaa onko jonkun muun luokan reitillä vai ei! Siksi on tehty tuo katsoja eli Discovery -luokka. Suosittelen lämpimästi.

myllis 25.02.2013 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JPK (Viesti 976246)
Mutta toi menee yli hilseen et jos siellä pätkällä sattuu olemaan suomalainen marjastaja tai jotain sinnepäin. Niin suomi teamit joutuu sen maksamaan yhteisesti jos ei selviä minkä teamin marjastaja se oli.

Todennäköisesti ei ole tuohon aikaan marjastaja varmaankin korvasienien keräilijä. Tosin mitä järkeä niitä on lähteä venäjälle asti poimimaan. Ja varsinkaan siihen maastoon missä ajetaan...siellä ei paljon korvasienet kasva. Ja se korvasientenkin keräilijä on jättänyt avensiksensa suosiolla isomman tien varteen.

myllis 25.02.2013 21:43

Visitor maksu
 
Tarkistan tuon hinnoittelun, montako matkustajaa tuo 1200RUB kattaa. Niin montako kuin autossa istuimia voisi olla hyvä.

Eetza 25.02.2013 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 976442)
Tarkistan tuon hinnoittelun, montako matkustajaa tuo 1200RUB kattaa. Niin montako kuin autossa istuimia voisi olla hyvä.

Tarkistappa samalla et koskeeko samat vierailija / sanktio säännöt venäläisiä...

lacrits68 25.02.2013 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JPK (Viesti 976246)
Mutta toi menee yli hilseen et jos siellä pätkällä sattuu olemaan suomalainen marjastaja tai jotain sinnepäin. Niin suomi teamit joutuu sen maksamaan yhteisesti jos ei selviä minkä teamin marjastaja se oli.

toukokuun lopussa? :D ....sorry offtopic..!

JPK 26.02.2013 06:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 976436)
Todennäköisesti ei ole tuohon aikaan marjastaja varmaankin korvasienien keräilijä. Tosin mitä järkeä niitä on lähteä venäjälle asti poimimaan. Ja varsinkaan siihen maastoon missä ajetaan...siellä ei paljon korvasienet kasva. Ja se korvasientenkin keräilijä on jättänyt avensiksensa suosiolla isomman tien varteen.

Saatoin tietty vaan tarkoittaa tuolla marjastaja viittauksella ikäänkuin offroad piirien ulkopuolista metsässä liikkujaa. Voihan siellä pätkän varrella olla vaikka aikuisviihde elokuvien tekijöitäkin töissään, jos ne sattuu olemaan suomesta niin siitäkin ilmeisesti rangaistaan suomalaisia kilpaijoita, vai?

Eetza 26.02.2013 09:37

Olen samaa mieltä kuin JPK että leiriin tulijoilta otetaan maksu joka on mielestäni ihan hyvä tapahtuma sponssi maksu mutta jos Suomalaisille kilpailijoille langetetaan ekstra maksu jostain random metsässä pyörijästä niin kyllä kilpailijoita mahtaa v***aa..., koska olen ihan 100% varma että kaikki suomalaiset jotka alueella pyörii (tarkoituksella tai ei) niin eivät ole maksaneet vierailija maksua.

Ja millä pystytään todistamaan kyseinen asia kun kilpailujärjestäjä tulee peräämään lisämaksua Suomi tiimeiltä vedoten että jossain tuol näreikössä JOKU oli kuulemma nähtyt Suomalaisen uazin jossa ei ehkä ollut vierailija tarroja...

Eli mikäli tämä pykälä toteutuu niin kannattaa Suomi tiimien varauta maksamaan extraa näkyi alueella ulkopuolisia tai ei... koska siihen on aina helppo vedota, varsinkin jos järjestäjien pudjetti rupee olee loppukisasta vähissä...

-Stedt- 26.02.2013 11:35

Tääpäs menee "Rahastukseks". Tuo leirihomma on ihan ok, mutta me kun on tehty niin että auto parkkiin pätkän alku/loppupäähän ja siitä talsittu pitkin metsiä johkin rymypaikkaan,,,siis joutuuko tuostakin sen 1200 maksamaan? vaikkei käy leirissä, ja auto yleisen tien varressa??? Ei kai??

HaKu 26.02.2013 12:26

just joo
 
On ihan turha tulla meijän tiimiltä ruinaamaan random katselija maksua.

alkaa koko kisa olla aika rahastusta,mutta näillähän on mentävä jos siellä ajaa haluaa.

se on kumma että järjestäjä ei halua katsojia,koska se tuo kuitenkin julkisuutta = ruplia?

JPK 26.02.2013 14:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 976636)
On ihan turha tulla meijän tiimiltä ruinaamaan random katselija maksua.

alkaa koko kisa olla aika rahastusta,mutta näillähän on mentävä jos siellä ajaa haluaa.

se on kumma että järjestäjä ei halua katsojia,koska se tuo kuitenkin julkisuutta = ruplia?

Näin Yuri sen on ajatellutkin ja sen takia ne ottaakin sen rahan sulta ennen kisaa ja jättää sitten vaan palauttamatta koska siellä oli se random katselija, tai sit ei ollut mutta milläs sen todistat...

Calmari 26.02.2013 15:38

No jos järjestäjältä saa kutsun ja roadbookin ni tuskin kenenkään maat kaatuu tuohon 1200 ruplaan jos esin paripäivää haluu katella ?? siis jos tolla pääsee koko autollinen ?? nimimerkillä en ees päässy koko kisaan ja hinaus ja puhelin lasku tais olla jotai liki tonnin :-)

HaKu 26.02.2013 16:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JPK (Viesti 976661)
Näin Yuri sen on ajatellutkin ja sen takia ne ottaakin sen rahan sulta ennen kisaa ja jättää sitten vaan palauttamatta koska siellä oli se random katselija, tai sit ei ollut mutta milläs sen todistat...

niimpä, joo mä annan kopiokoneella tehtyjä euroja sille pantiksi

eipä sitä millään todista,viimeksikin niitä takuurahoja sai odotella tovin.

ja jos se kuitenkin ottaa takuu rupiat niin tervetuloa kaikki vaan porräämään pisin karjala
kannaksia!

myllis 26.02.2013 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 976687)
niimpä, joo mä annan kopiokoneella tehtyjä euroja sille pantiksi

eipä sitä millään todista,viimeksikin niitä takuurahoja sai odotella tovin.

ja jos se kuitenkin ottaa takuu rupiat niin tervetuloa kaikki vaan porräämään pisin karjala
kannaksia!

Ladogan budjetti ei nuita ruplia tarvi.
Kysymys on siitä, että jos autolla pörrää reitillä kun kisa on menossa. Olen useammankin vuoden saanut kuulla, jostain suomalaisista joita on "nähty" reitillä. Kun näkeminen nyt ei oikein ole riittänyt, ei tähän asti eikä jatkossakaan. Mutta jos järjestäjät ottaa reitiltä yksiselitteisesti KIINNI, jonkin suomalaisten offiautoletkan on kysymys kokonaan toinen. Eli jos ette tiedä missä reitti menee tai vastaan tulee jo joku kilparyhmän auto. Älkää tunkeko samalle polulle. Tämä ei liene paljon vaadittu? Eihän suomessakaan katsojien autot ole suunnistuskisoissa samoilla reiteillä niin miten tämä nyt voi olla niin vaikeaa ymmärtää?

myllis 26.02.2013 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 976636)
On ihan turha tulla meijän tiimiltä ruinaamaan random katselija maksua.

alkaa koko kisa olla aika rahastusta,mutta näillähän on mentävä jos siellä ajaa haluaa.

se on kumma että järjestäjä ei halua katsojia,koska se tuo kuitenkin julkisuutta = ruplia?

Ne tulot ei riittäisi venäjällä lisähenkilönkunnan ja duunien tekemiseen. Venäjällä kun ei tunneta käsitettä tehdään talkoilla. Julkisuus tulee TV näkyvyydestä ja pietarin startista. 99% Ladogan reitistä ajetaan alueella, mikä on pääsäntöisesti niin köyhää, että paikallisilla asukkailla autourheilutaphtumaan lipun ostaminen on vain kaukainen haave.

Byrocrat 26.02.2013 22:17

Jos haluaa kaverille hylkäyksen ja 300xosanottomaksun niin sinne vaan reitille sekoil
 
Tossa kun lukee nota Ladogan juttuja kävi selkeesti selville että porukka ei ymmärrä mitä tuossa Mylliksen postaamassa sääntöotteessa ihan oikeesti sanotaan. Siellähän puhutaan vieralijapassista (hinta 1200 ruplaa), jonka siis voivat saada vain järjestäjän tai kilpailijan kutsumat henkilöt. Passilla pääsee sitten järjestäjän osoittamiin paikkoihin ihan kuin esim. erikoiskokeille NesteOil-rallissa meillä ja kisaaja sitten vastaa tiiminsä törttöilystä kisan aikana IHAN SAMALLA TAVALLA KUIN MEILLÄ JYSVÄSKYLÄSSÄKIN :eek:

Mitä tohon 300 kertaiseen osanottomaksusakkoon tulee niin sehän taas koskee kilpailijan rekisteröimättömiä huoltojoukkoja tai kisaajien muita kavereita ajelemassa (tai huoltamassa) reitillä:eek: tarkoittaa että jos omat kaverit on katsomassa kisaa niin ei kannata niiden kanssa julkisesti kaveerata tai ainakaan jäädä siitä kiinni!!!:rolleyes:

ELI LYHYESTI!!! Ei kandee mennä kaverin kisaa pilaamaan sillä että sokkailee pitkin reittiä ominpäin väärissä paikoissa ilman vierailija/rekisteröitymispassia tai vaikka sitten passillisenakin. Tulee kilpailijalle toosi kalliiksi kun ensin maksaa 300% lisää ja sitten vielä hylätään Voi siinä kaveruus olla kovilla :eek:

Eetza 27.02.2013 08:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 976841)
Tossa kun lukee nota Ladogan juttuja kävi selkeesti selville että porukka ei ymmärrä mitä tuossa Mylliksen postaamassa sääntöotteessa ihan oikeesti sanotaan. Siellähän puhutaan vieralijapassista (hinta 1200 ruplaa), jonka siis voivat saada vain järjestäjän tai kilpailijan kutsumat henkilöt. Passilla pääsee sitten järjestäjän osoittamiin paikkoihin ihan kuin esim. erikoiskokeille NesteOil-rallissa meillä ja kisaaja sitten vastaa tiiminsä törttöilystä kisan aikana IHAN SAMALLA TAVALLA KUIN MEILLÄ JYSVÄSKYLÄSSÄKIN :eek:

Mitä tohon 300 kertaiseen osanottomaksusakkoon tulee niin sehän taas koskee kilpailijan rekisteröimättömiä huoltojoukkoja tai kisaajien muita kavereita ajelemassa (tai huoltamassa) reitillä:eek: tarkoittaa että jos omat kaverit on katsomassa kisaa niin ei kannata niiden kanssa julkisesti kaveerata tai ainakaan jäädä siitä kiinni!!!:rolleyes:

ELI LYHYESTI!!! Ei kandee mennä kaverin kisaa pilaamaan sillä että sokkailee pitkin reittiä ominpäin väärissä paikoissa ilman vierailija/rekisteröitymispassia tai vaikka sitten passillisenakin. Tulee kilpailijalle toosi kalliiksi kun ensin maksaa 300% lisää ja sitten vielä hylätään Voi siinä kaveruus olla kovilla :eek:

Sen parikertaa kisan läpi kahlanneena niin voin sanoa että kyllä siellä pätkillä on tullut autoja vastaa tai ollut tiellä mutta joka kerta kyse on ollut VENÄLÄISISTÄ autoista. Jos pätkällä on näkynyt suomalaisia katsojia niin kyllä ne on sinne mennyt edellisenä päivänä ja poistuneet vasta pätkän sulkeuduttua ja ajoneuvot on olleet kyllä sen verran kaukana reitiltä että ei ole ollut haittaa kellekkään.

Ja mikäli kisajärjestäjällä ei ole puutetta rahasta niin ihmettelen sit korkeeta osallistumismaksua ja sitä miksi sitä pitää joka vuosi nostaa. Tosin tälläselle persaukiselle kaikki on kallista.

Ja edelleen kiinnostaa tietää koskeeko samat säännöt venäläisiä ... ???? Onko heillä vierailija maksut ja tuleeko heille lisämaksua kun se venäjän kilpinen niva tulee siel reitillä vastaan... epäilen... Erona taitaa olla se et kun se venäläinen auto on siellä reitillä tukeena niin ei suomalainen valita mutta kun suomalainen katsoja hurraa reitin varrella (ei reitillä tukkeena) niin siitä pitää venäläisten valittaa... (ei tosin taida olla vaikutusta jos suomi poika valittaa)

Niinkuin jokusen vuotta sitten Ladogan loppu palaverissa (Ulkomaalaiset+Juri) kun tivattiin eriarvoista kohtelua niin eräs Suomalais-Skotlantilais tiimi sanoi hyvin " Emme ole perseeseen pantavia" ... Ja sit seuraavana vuonna ihmettelivät miksi suomalaisia osallistujia on niin vähän.

Koitan ajatella asiaa kaikkien osapuolien kannalta (Kilpailijat+kisajärjestäjet+ katsojat)... katsoja maksu viimevuoden tapaan on loistava ja turvallisuus sekä viihtyvyys tärkeitä mutta tommossilla turhanpäiväisillä sanktio uhkauksilla (täysin perättömillä perusteilla) pilataan taas yksi kisa...
Suomessa selkeesti kiinnostus cuppia kohtaan on heikentyny jatkuvien sääntömuutosten takia ja Ladogaa kohtaan jatkuvilla lisämaksuilla... mutta tehkööt niinkuin parhaammaksi näkevät... sitä syö mitä kylvää...
(En aijo enää kommentoida tätä asiaa enempää... tsemppiä kisaan valmistautuville)

Holst 27.02.2013 11:49

Toissa kesänä ku käytiin maksamassa puolenvälin jälkeen syskyjärvellä vierailijamaksuja niin listassa ei ollu kuin yksi nimi ja oli suomalaisten. Viime kesänä oli aikas saman suuntainen tilanne... sitten siihen maksuun luvataan tarrat, roadbookit ja paitaa. Kuitenkin sulle saatetaan sanoa ettei ny oo ku tää tarra, mut sama hinta... omasta mielestä ihan suoraa rahastusta...

myllis 27.02.2013 12:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Holst (Viesti 976967)
Toissa kesänä ku käytiin maksamassa puolenvälin jälkeen syskyjärvellä vierailijamaksuja niin listassa ei ollu kuin yksi nimi ja oli suomalaisten. Viime kesänä oli aikas saman suuntainen tilanne... sitten siihen maksuun luvataan tarrat, roadbookit ja paitaa. Kuitenkin sulle saatetaan sanoa ettei ny oo ku tää tarra, mut sama hinta... omasta mielestä ihan suoraa rahastusta...

Tuosta on huomautettu ja ollut puhetta. Toivottavasti ei tänä vuonna toistu. Ilmoitin Yurille omana näkökantanani että ellei järjestä pysty pitämään lupauksiaan ei vierailijankaan tarvitse niistä maksaa. Katsotaan miten käy, joka tapauksessa 1200 RUB pelkästä tarrasta ja suihkusta on...
Venällä reitillä olevat venäläiset on yleensä paikallisia. Kerran mekin törmäsimme, kun mies oli käynyt kalassa ja oli sitten Ladalla reitillä kiinni. Yks ongelma on tiedottaminen paikallisille tai lähinnä kanavan puute. Mieluiten ollaan tiedottamatta varsinkin camp-paikkoja (pikkurosvojen takia), kun teitäkään ei voi oikein sulkea nykyjärjestäjä määrillä. Ja venäjällähän jos tie näkyy kartassa sitä saa ajaa, se on yleinen tie. Suurin osa Ladogan pätkistähän on näin yleisiä teitä.
Nyt on vähän tehty kärpäsestä härkänen.

Jos katsotaan Ladogan osallistumismaksuja ja verrataan muihin kansainvälisiin kisoihin niin se on vähän hankalaa. Magam Trophy 2013 osallistumismaksu on 1220e, sisältää 2 henkeä ja auton. Croatia Trophy ei edes julkisesti ilmoita (pitää ilmoittautua ensin), mutta se oli jotain reilut 2000euria, joka sisälsi 2 henkeä ja auton plus sapuskat näille. Ruoka on pakko maksaa söi sitä tai ei. Huoltohenkilistö ei kuulunut tuon piiriin.

Veikkasin, että Pylkön Pekka, jos uusi kilpuri (Volvo NG = Volvo Next Generation) vaan kestää tulee olemaan korkealla. Nyt on nimittäin panostettu ja pikkuisen, on nelipyöräohjausta, painoa vähäsen jne...ajamisestahan ei Pekalla ole koskaan ollut kiinni. Tosin Latvian Ed Vansovics lienee pahin vastus.

HaKu 27.02.2013 14:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 976976)
Tuosta on huomautettu ja ollut puhetta. Toivottavasti ei tänä vuonna toistu. Ilmoitin Yurille omana näkökantanani että ellei järjestä pysty pitämään lupauksiaan ei vierailijankaan tarvitse niistä maksaa. Katsotaan miten käy, joka tapauksessa 1200 RUB pelkästä tarrasta ja suihkusta on...
Venällä reitillä olevat venäläiset on yleensä paikallisia. Kerran mekin törmäsimme, kun mies oli käynyt kalassa ja oli sitten Ladalla reitillä kiinni. Yks ongelma on tiedottaminen paikallisille tai lähinnä kanavan puute. Mieluiten ollaan tiedottamatta varsinkin camp-paikkoja (pikkurosvojen takia), kun teitäkään ei voi oikein sulkea nykyjärjestäjä määrillä. Ja venäjällähän jos tie näkyy kartassa sitä saa ajaa, se on yleinen tie. Suurin osa Ladogan pätkistähän on näin yleisiä teitä.
Nyt on vähän tehty kärpäsestä härkänen.

Jos katsotaan Ladogan osallistumismaksuja ja verrataan muihin kansainvälisiin kisoihin niin se on vähän hankalaa. Magam Trophy 2013 osallistumismaksu on 1220e, sisältää 2 henkeä ja auton. Croatia Trophy ei edes julkisesti ilmoita (pitää ilmoittautua ensin), mutta se oli jotain reilut 2000euria, joka sisälsi 2 henkeä ja auton plus sapuskat näille. Ruoka on pakko maksaa söi sitä tai ei. Huoltohenkilistö ei kuulunut tuon piiriin.

Veikkasin, että Pylkön Pekka, jos uusi kilpuri (Volvo NG = Volvo Next Generation) vaan kestää tulee olemaan korkealla. Nyt on nimittäin panostettu ja pikkuisen, on nelipyöräohjausta, painoa vähäsen jne...ajamisestahan ei Pekalla ole koskaan ollut kiinni. Tosin Latvian Ed Vansovics lienee pahin vastus.


Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !

myllis 27.02.2013 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 977004)
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !

Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri vähän niinkun Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.

myllis 27.02.2013 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 977004)
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !

Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri on vähän niinku Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.

Arska 27.02.2013 23:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 977004)
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !

Sijoitus paranee meilläkin viimevuodesta tämänhetkisellä osanottajamäärällä. Tosin voitosta lähetään ajamaan.;):cool:

JPK 28.02.2013 14:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 977200)
Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri vähän niinkun Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.

Hyvä myllis, todella mahtavaa kannustusta kilpailuun. Vaikka toi nyt olikin sun henkilökohtainen aivopieru, niin ehkä nekin kannattais joskus pitää ihan omanaan.
On tuon auton hankinta ollut myös aikamoinen panostus kyseiseen lajiin. Eiköhän silläkin autolla tulla olemaan aika korkealla niissä sijoituksissa, ja toivottavasti se kovin vastustaja on joku toinen suomalainen.

Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.

HaKu 28.02.2013 14:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JPK (Viesti 977328)
Hyvä myllis, todella mahtavaa kannustusta kilpailuun. Vaikka toi nyt olikin sun henkilökohtainen aivopieru, niin ehkä nekin kannattais joskus pitää ihan omanaan.
On tuon auton hankinta ollut myös aikamoinen panostus kyseiseen lajiin. Eiköhän silläkin autolla tulla olemaan aika korkealla niissä sijoituksissa, ja toivottavasti se kovin vastustaja on joku toinen suomalainen.

Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.

voihan sitä meilläkin olla nelipyöräohjaus vaan onko siitä hyötyä vai vain lisäpainoa?
Onhan se hienoa että kannustetaan etukäteen !

paa sääkin vaan pinkki volvo iskuun ja kisaan mukaan, hyvin sekin etenee !
ei menestys ole aina autosta kiinni ,kyllä siihen vaikuttaan miljoona muutakin asiaa.

Ja Niko auto on kovassa iskussa samoin kuski.

-Stedt- 28.02.2013 21:47

Komiasti tuntuu tuo Nikon Hiluksi toimivan, hultoporukka ja muukin kalusto tuntus olevan iskussa, apparia on treenattu Juukan mettässä:) syötetty huhupuheiden mukaan vaan raakaa lihaa ja juossu umpihankijuoksua köysi ja vinssi perässä illat:D. Tullaan jollekkin pätkälle kannustamaan ja voi olla että vierailia kutsua kysellään:rolleyes:...

Ponssekuski 28.02.2013 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 977501)
Komiasti tuntuu tuo Nikon Hiluksi toimivan, hultoporukka ja muukin kalusto tuntus olevan iskussa, apparia on treenattu Juukan mettässä:) syötetty huhupuheiden mukaan vaan raakaa lihaa ja juossu umpihankijuoksua köysi ja vinssi perässä illat:D. Tullaan jollekkin pätkälle kannustamaan ja voi olla että vierailia kutsua kysellään:rolleyes:...


Puheet pitävät täysin paikkansa. Kaiken lisäksi minulla on ollut pakottava tarve ulvoa aina täydenkuun aikaan :D:D:D Tervetuloa kannustamaan! sitä saatetaan tarvita :)

myllis 01.03.2013 18:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JPK (Viesti 977328)
Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.

Sihvoset ei lähde. Eikä autolle ole tehty Klaperjahdin jälkeen mitään. Todennäköisesti Sihvoset ei aja tänä vuonna kuin Klaperjahdin ja Stiga Trophyn.

Nikoa ei saa kannustaa ainakaan ekana päivänä. Sillä on muutenkin adrenaliinia niin paljon. Nikolle pitäisi lauantain lähdössä syöttää kasa beetasalpaajia. Jos Niko selviää ekasta päivästä niin sitten menee hyvin.

Jos on märkää niinkuin viime vuonna niin se etu neljästä urasta verrattuna kahteen on käytännössä niin uskomaton, että se pitää itse nähdä. Niillä repii pitkillä suopätkillä niin reilut erot, ettei niitä kovapohjaisilla pätkillä aja kiinni. Se on vain fakta ja on typerää olla tunnustamatta sitä. Tietenkin niidenkin pitää pysyä ehjinä. Tosin Ladogastahan puuttuu ainakin kaksi venäjän kärkikuskia eli Gobulev ja Savelev, Latvian Zeizan veljeksetkin ajaa TR-3:ssa.

Tämä on nyt henkilökohtainen mielipide, suomalaisilla on joku pakonomainen tarve ajaa ainoastaan kisaluokissa ja jotenkin muita luokkia pidetään ns. jättöluokkina. Kyllähän Kämpin Hate voi kertoa kuinka raaka oli viime vuonna Adventure -luokka. Mun mielestä Hatellekin se todellisuus selvisi pikkuhiljaa. Henkilökohtaisesti arvostan yhtä korkealle ja suureksi saavutukseksi ns. Tourism -luokkaan kuuluvan luokan voittoa tai sijottumista siellä podiumille. Koska, joka luokassa on kärjen taso aina huippukova.

Arska 01.03.2013 18:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 977816)
Nikoa ei saa kannustaa ainakaan ekana päivänä. Sillä on muutenkin adrenaliinia niin paljon. Nikolle pitäisi lauantain lähdössä syöttää kasa beetasalpaajia. Jos Niko selviää ekasta päivästä niin sitten menee hyvin.

Täh? Nyt en kyllä ymmärrä mistä myllis näitä johtopäätöksiä vetää??
Viimevuonnakin ajettiin Laatokalla ihan rauhallisesti, mutta tänävuonna koitetaan uuden 1.5t evoluutioversion myötä pitää vähän kovempaa vauhtia.

myllis 01.03.2013 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 977823)
Täh? Nyt en kyllä ymmärrä mistä myllis näitä johtopäätöksiä vetää??
Viimevuonnakin ajettiin Laatokalla ihan rauhallisesti, mutta tänävuonna koitetaan uuden 1.5t evoluutioversion myötä pitää vähän kovempaa vauhtia.

Teillä oli niin hirvee kiire siinä ekanpäivän startissa ja hässäkä...se on tietenkin suhteelinen käsite mitä jotku pitää rauhallisena ajona...idea on vaan siinä ettei sillä ensimmäisellä kilometrillä voita 1200km kisaa. Tärkeintä olisi saada joka päivälle se aika.

Proto -luokan kärkisijat on jo monena vuonna selvitelty yhdellä pätkällä eli "Bogs, fords and rocks Saytakanoya" eli pätkä mikä nyt alkaa Uuksa -joen ylityksellä ja sen jälkeen on oikeastaan vaan joen ylityksiä, suota ja suota kaikissa eri muodoissa. Yleensä erot on olleet niin suuret tuon jälkeen ettei niitä ajamalla enään kiinni oteta.

Ponssekuski 02.03.2013 02:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 977847)
Teillä oli niin hirvee kiire siinä ekanpäivän startissa ja hässäkä...se on tietenkin suhteelinen käsite mitä jotku pitää rauhallisena ajona...idea on vaan siinä ettei sillä ensimmäisellä kilometrillä voita 1200km kisaa. Tärkeintä olisi saada joka päivälle se aika.

Proto -luokan kärkisijat on jo monena vuonna selvitelty yhdellä pätkällä eli "Bogs, fords and rocks Saytakanoya" eli pätkä mikä nyt alkaa Uuksa -joen ylityksellä ja sen jälkeen on oikeastaan vaan joen ylityksiä, suota ja suota kaikissa eri muodoissa. Yleensä erot on olleet niin suuret tuon jälkeen ettei niitä ajamalla enään kiinni oteta.


Täytyy myöntää, et se eka pätkä oli kyl ikimuistoinen ainakin miulle :D Oltiin kumpikin kevyesti täpinöissä, mut loput ajot menikin sitten ihan mallikkaasti :) Veikkaan et jos auto kestää, ni yritystä ei tälläkään kertaa puutu ;) Ja tehojahan ei kisahilussa oo koskaan liikaa, kunhan vaan hätäjarru toimii :D

lacrits68 05.03.2013 07:37

moi!

Lomat järkätty...nyt vaan viisumit&muut hakuun! :) Oli pikkuisen ajatuksena kiertää Karjalaa omin päin kisan jälkeen! Onko muita jäämäsä turistoimaan? :)

//Janne

-PEIPPO- 08.03.2013 21:57

Lippu korkeelle kaikille ketä kisaan lähtee on se iso raha ja vie paljon aikaa:D

mikaelt 21.03.2013 11:20

Kaikkihan ei ole Feisbuukissa... mutta Tostanoin - Ladoga Trophy 2013 on nyt!

https://www.facebook.com/#!/pages/Te...45678725553195

NoPerkele 26.03.2013 12:34

On toisaalta ymmärrettävää tuo katsojien holhoaminen koska pätkille johtaa usein tiet jotka ovat kapeita eikä toista autoa mahdu ohittamaan. Jos tuollaisella pätkällä tulee vastaan turisteja kun kilpailijat yrittävät ehtiä ajoissa lähtöön, on kaaos valmis.

Toisaalta olis mukava jos tuohon katsoja-kisapassin hintaan saisi tietää reitit parhaille katselupaikoille. Ja nimenomaan reitit joita kannattaa ajaa ettei haittaa kilpailua. Taitaa kuitenkin olla mahdoton homma järjestäjille miettiä vielä kisaorganisoinnin lisäksi tällaisia.

Onneksi noissa säännöissä kuitenkin puhutaan autoista. Jalan, fillarilla, moottoripyörällä tai mönkijällä saa sääntöjen mukaan liikkua erikoiskokeiden alueella. Toisaalta noista kolme ensimmäistä on sen verran ketteriä että ei ainakaan haittaa kilpailijoita (ellei kaivata keskelle kilparataa jumiin) ja mönkijäkin taitaa siirtyä nopeasti tien laitaan jos kilpailukalusto haluaa ohi.

HaKu 05.04.2013 12:06

katsastus
 
http://ladoga-trophy.ru/en/news1/mes...racii_ladogi1/

uusi paikka rekisteröinnille, varmaan hyvä ja tilava paikka.
ja Prisma niin saa tarvike täydennyksiä.

näköjään pari tullut protoihin lisää , ei kympin sakkiin enää niin vain ajeta.

Nythän voidaan "jakaa" sijoitukset etukäteen uudestaan kun Timo mukana ;)

Ponssekuski 05.04.2013 22:24

Hyvä vaan et on lisää ilmottautuneita, jotenkii mielekkäämpää kilpailla kun on enempi haastajia :) On näköjään viron Priittikin mukana, onkohan hällä eka kerta näis kisois vai onko kovempikin laatokan konkari?

slipoveri 05.04.2013 23:14

Eikö tämä Priit olle se jonka Jez ja Kimple pelasti 2007 suolla ,onkai se jo jonkinmoinen kokemus

myllis 05.04.2013 23:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 991916)
Hyvä vaan et on lisää ilmottautuneita, jotenkii mielekkäämpää kilpailla kun on enempi haastajia :) On näköjään viron Priittikin mukana, onkohan hällä eka kerta näis kisois vai onko kovempikin laatokan konkari?

Priit ajoi ekan ladogansa joskus 2002-2003 aikoihin. Jos muistan oikein. Sen yhden vuoden huijauksen jälkeen eestiläiset päätti yhdessä olla olematta osallistumasta ladogaan.Se on aika hyvin pitänyt. Priit on hyvä kuski. Sama jonka Jez pelasti oliko se 2008-2009? kuolemasta häkämyrkytykseen. eläkeläisellä tuppaa nuo vuodet heittelemään...

mikaelt 05.04.2013 23:31

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33308
http://forums.offipalsta.com/showthr...ga+2007&page=2

- tuossa juttua siitä, ihan mielenkiinnosta, muistaako joku miten oikeen oli tapahtunut, autossa sisällä ollut ja putki vuotanut jonnekkin?

myllis 06.04.2013 07:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 991944)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33308
http://forums.offipalsta.com/showthr...ga+2007&page=2

- tuossa juttua siitä, ihan mielenkiinnosta, muistaako joku miten oikeen oli tapahtunut, autossa sisällä ollut ja putki vuotanut jonnekkin?

Muistini mukaan se oli iha nprmi vetinen ladogan suo, missä oli jo monta protoa sellaisessa oven karmin syvyydessä. Niin oli Priitikin auto. Priitin appari oli tietysti edessä ettimässä vinssipaikkaa ja Priit istui autossa, ikkunat kiinni. Tai ne tais olla kokonaan pleksiä (ei avattavat). Se oli Jez, joka oli Kimin kanssa myös samassa paikaa, joka hoksasi, että helvetti mieshän nukkuu autossa, ei muuta kuin ovea auki. Priit saatiin siinä sitten viroteltua henkiin, mutta ei monestakaan olisi ollut kiinni ettei olisi vironnut. Syynähän se mitä normalisti unohdetaan eli kun pakoputki on veden alla tai turpeessa kiinni niin sitä häkää tulee sitten kaikista mahdollista raoista. Ja sitähän ei itse huomaa kun häkä on hajuton ja mauton.
Ladogan ainoat kuolonuhrit ovat samanlaisesta tapauksessa. Oli kaksi autokuntaa, jotka ajoivat yhdessä ja olivat jossain ryteikössä aika syvällä ja alkoi yö painamaan päälle. Päättivät sitten ihan järkevästi, että nukutaan yö ja jatketaan aamulla. Yöllä oli vissiin tullut kylmä tai jotain, koska moottori oli laitettu käyntiin. Pakoputki vaan oli veden alla. Molemmat kuolivat häkämyrkytykseen. Toisen autokunnan, silloin aina kilpailun viimeisenä tullut siivouspartio ehti pelastaa, mutta ei toista.

Ahma 10.04.2013 05:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 979071)
moi!

Lomat järkätty...nyt vaan viisumit&muut hakuun! :) Oli pikkuisen ajatuksena kiertää Karjalaa omin päin kisan jälkeen! Onko muita jäämäsä turistoimaan? :)

//Janne

Tarkotus on edelleen tulla paikanpäälle mutta vielä himppa hakusessa tuo liikkumisväline :D Henkilöautolla ei pitkälle pääse ja just nyt ei oo plakkarissa maasturia mutta uskoisin jotain tässä vielä keksivän!

lacrits68 10.04.2013 10:49

moi!

Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!

//Janne

HaKu 10.04.2013 11:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 993460)
moi!

Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!

//Janne

Mä oon käytänyt turun neva tourssia aina ja on pelannut hyvin.
tietty se ny on tossa nurkalla... ja helppo käydä.

Ponssekuski 10.04.2013 11:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 993460)
moi!

Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!

//Janne


Hyvin on palvelu EAST STAR:illa pelittäny ja ajallaan tulevat.

mikaelt 11.04.2013 19:19

Mikkelissä viisumin saa Rave -matkoilta...hinnat oli kalliimmat, mutta säästyi postittamisilta tai ajeluilta. alle 2vko meni, vaikka pääsiäinen oli välissä.

Niin...Olisko palstalaisilla kiinnostusta hankkia Team Tostanoin T-paitoja ja tukea samalla kilpailutoimintaa??
- paidat perinteisiä fruit of the loom -paitoja, yksivärisellä painatuksella. Kuvaa ei voi vielä julkaista, kun ei ole....Alustava aikataulu olis että toukokuun alussa olis paitoja saatavana, ehkäpä Oulaisten kisassa mukanakin.
Hintaa tulisi n. 20e +postit.
- Jos haluatte oman firman mainoksen paitaan niin ottakaa pikaisesti yhteyksiä minuun
torppa(at)gmail.com puh nolla 400 566697

Tuolla feisböökissä on siitä ollu jo kysely... ainakin muutama kiinnostunut on ollut
https://www.facebook.com/pages/Team-...45678725553195

PeteTurku 13.04.2013 11:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 993977)
Mikkelissä viisumin saa Rave -matkoilta...hinnat oli kalliimmat, mutta säästyi postittamisilta tai ajeluilta. alle 2vko meni, vaikka pääsiäinen oli välissä.

Niin...Olisko palstalaisilla kiinnostusta hankkia Team Tostanoin T-paitoja ja tukea samalla kilpailutoimintaa??
- paidat perinteisiä fruit of the loom -paitoja, yksivärisellä painatuksella. Kuvaa ei voi vielä julkaista, kun ei ole....Alustava aikataulu olis että toukokuun alussa olis paitoja saatavana, ehkäpä Oulaisten kisassa mukanakin.
Hintaa tulisi n. 20e +postit.
- Jos haluatte oman firman mainoksen paitaan niin ottakaa pikaisesti yhteyksiä minuun
torppa(at)gmail.com puh nolla 400 566697

Tuolla feisböökissä on siitä ollu jo kysely... ainakin muutama kiinnostunut on ollut
https://www.facebook.com/pages/Team-...45678725553195



Rohkeesti teette paitoja ja sitten vaan viidakkorumpu markkinointi käymään.

mikaelt 21.04.2013 12:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 994559)
Rohkeesti teette paitoja ja sitten vaan viidakkorumpu markkinointi käymään.

Montako lavaa pistetään petelle? ;)

Ennakkotilauksia vois tehdä, että varaudutaan oikeilla koko/väri yhdistelmillä...
- Paitajutustelua voi jatkaa tuolla ketjussa, siellä tilausohjetta ym.

http://forums.offipalsta.com/showthr...687#post997687

lacrits68 09.05.2013 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 993460)
moi!

Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...!

//Janne

Saa kattoo kuis käy! viisumit vielä Eaststarilta tulematta vaikka paperit oli perill 20/4..! :( rupee vähän huolestuttamaan....!

//Janne

Calmari 10.05.2013 22:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 1004331)
Saa kattoo kuis käy! viisumit vielä Eaststarilta tulematta vaikka paperit oli perill 20/4..! :( rupee vähän huolestuttamaan....!

//Janne

Ei kuulosta normaalilta, 10 pv bisnes viisumi lienee kyseessä ????

lacrits68 10.05.2013 23:01

ei ku kertaviisumi....kuulemma joku "voitonpäivä" kesto 2 viikkoa sotkee kuvioita???

Arska 11.05.2013 16:02

Meillä olis tarvetta yhdelle c-kortilliselle kuskille viimehetken peruutuksen vuoksi. Jos kiinnostaa lähteä kiertämään Laatokka meidän teamin mukana, niin ota pikaisesti yhteyttä yv:llä tai puhelimella profiilista löytyvään numeroon.

young n dum 12.05.2013 21:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 1004947)
ei ku kertaviisumi....kuulemma joku "voitonpäivä" kesto 2 viikkoa sotkee kuvioita???

siul on samassa lastissa laput ku miullakin :) ehkä just kerkee. tai sit ei.

lacrits68 12.05.2013 23:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 1005701)
siul on samassa lastissa laput ku miullakin :) ehkä just kerkee. tai sit ei.

pakko mahtua ku o vihitty...ei ku reissuun lähdössä! to 23/5 rajan yli! ehkä!

//Janne

Arska 14.05.2013 16:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1005149)
Meillä olis tarvetta yhdelle c-kortilliselle kuskille viimehetken peruutuksen vuoksi. Jos kiinnostaa lähteä kiertämään Laatokka meidän teamin mukana, niin ota pikaisesti yhteyttä yv:llä tai puhelimella profiilista löytyvään numeroon.

C1 korttikin riittää. Jos tuntuu vähänkin, että voisit lähteä ja viisumi löytyy, niin ota rohkeasti yhteyttä.

lacrits68 15.05.2013 05:21

moi!

Viisumit tullut! :)) ei ku reissuun!

//janne

HaKu 15.05.2013 06:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1006255)
C1 korttikin riittää. Jos tuntuu vähänkin, että voisit lähteä ja viisumi löytyy, niin ota rohkeasti yhteyttä.

Sen verta jeesiä meidän team Tostanoin puolesta että jos ei viisumia löydy niin me hommataan se eli se ei ongelma. 044-2601512

Jare 21.05.2013 09:32

Ketäs Suomalaisia tänne on menossa kisaamaan ja mihin luokkiin?

piipari 21.05.2013 09:57

Tuoltahan nuita saapi selailla: http://ladoga-trophy.ru/en/trofirejd..._2013/members/

Mie lähen lipposen tiimin huoltoon ja proto tietenki.

aslakki 21.05.2013 10:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1008301)
Ketäs Suomalaisia tänne on menossa kisaamaan ja mihin luokkiin?

http://ladoga-trophy.ru/en/trofirejd..._2013/members/

olihan tuolla muutama edustaja soomestakin:)

e: löytyypähän ainakin:D

lacrits68 21.05.2013 17:43

viimehetken valmisteluja....saako Venäjällä kalastaa? meinaan onko joku lupalappu tms hankittava?

ImacInnes 21.05.2013 18:44

Ladogan suomalais kisaajat!!
 
61 25 Jauhiainen Arto Finland Kuopio ATV-Open Can-am Mxr

82 403 Wasström Sanna Finland Turku Proto The Beast
83 404 Puumalainen Niko Finland Valtimo Proto Toyota Hilux Evo 1,5t
84 405 Sihvonen Kari Finland Vantaa Proto Land Rover EVO II
86 407 Pylkkö Pekka Finland Halkia Proto Volvo C303 NG

Ei tainnut olla listassa muita?

Tätähän taas seurataan silmäkovana täältä Offipalstan kautta!
Onnea ja nopeita ajolinjoja vaan joka ryhmälle kisaan!

t. Ismo Ämmä

ONROAD 21.05.2013 19:00

Lisätään Ismo Ämmän listaan vielä :

411 Lipponen Timo Mikael Juuka Proto Toyota KZJ73

lacrits68 21.05.2013 19:08

ja poistetaan listasta Sihvoset? Eivät ilmeisesti ole lähdössä!

//janne

mikaelt 21.05.2013 20:13

Pikasesti kävin apuna valmisteluissa...
- Yritetään matkan aikana tiedottaa tilanteista tuolta FB sivun kautta. Pitäisi näkyä ILMAN feisbuukkitunnuksia. Jos dataliittymät toimii niin myös kuvaa lähetetään. Jos ei toimi niin enimmäkseen tekstinä.
- "Tykkäämällä" sivusta tietenkin saa päivitykset automaattisesti! Viisi tykkäystä puuttuu niin olis sata täynnä!

Niin ja se osote oli:
https://www.facebook.com/pages/Team-...45678725553195

Jare 24.05.2013 09:50

Pekan uus Volvo NG;)

Toivottavasti ei oo uuden auton lastentauteja.....tulisko jo voitto Pekalle??

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131526

tare 24.05.2013 10:14

no nythän se näyttää oikeen ladoga kilpurilta eikä volvolta :)

jakenbj 24.05.2013 10:25

Millä koneella tämä on

samw 24.05.2013 15:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj (Viesti 1009189)
Millä koneella tämä on

B30 rottamoottori tietenki, onhan se volvo:)
Niin siis siinä on lähes tulkoon kaikki osat volvoa.

ranke 24.05.2013 17:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samw (Viesti 1009247)
B30 rottamoottori tietenki, onhan se volvo:)
Niin siis siinä on lähes tulkoon kaikki osat volvoa.


Niin ja NG on varmaan Natural Gas, eli EKO-VOLVO! Kaikkee ne heinän syöjät keksii.

Meneeköhän ajolinjat leveeks, kun joutuu styyraa etuakselin takaa?

Ei muuta, kuin kireitä siimoja!

TEMÄHIK


Sivu luotu: 21:49 (GMT +2).