![]() |
LADOGA TROPHY 25.5.-2.6.2013
|
Tarkoitus olisi myös ensivuoden kisa kiertää hang around meiningillä. Tän vuoden kisan kierto oli kuitenkin niin hyvä kokemus kaikkinensa jotta "päälle jäi" into :)
|
Tarkoitus kans lähtee maisemia kahtelee :)
|
.....jollain tapaa tullaan mukaan....! :D
|
Onko joku kotimaisten operaattorien liittymistä toisia toimivampi tuolla rajan takana?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mutta sonerallla tuo kyllä onnistui :eek::eek: |
Lainaus:
Eli rahat ihan hukkaan. Ensivuonna panostetaan la laboratoorion tekeleihin(pete) |
moi!
Mites tollanen 1xx mhz radiot mahtais toimia? Nuillakin on kantamaa 2-30km? Ainaski Hondurasinpojilla oli sellaset autoissa? //Janne |
Eikö hondurasin huolto ensitöikseen aina laittanut sen maston pystyyn, (30-40m?) kai niillä kuuluu.
|
Lainaus:
|
vihdoinkin
Nyt se tapahtuu..minäkin pääsen näkemään että onkose laatokka niin paha kuin etelän miehet on kertonu..:D tosin vain apparina mutta näinhähänse on helppoa aloittaa. Kiitos timolle kun kelpuutit matkaan:eek:
|
tarkotus ois tulla kattelemaan johokkipäi joku päivä kisaa. pitää lyöttäytyä jonku kokeneemman matkaan ni ei tarvi pää kipiänä ite suunnistella:D oikee jos kivasti käy tulla sauna cämber Magiruksella:eek:
|
Lainaus:
meneekö maksu samalle pankkitilille kuin viimevuonna? |
La-puhelimista
Seuraavasta linkistä saa 4W tehoista 10-20W tehot ja 40 kanavasta 400! Kyseessä on LA-puhelimien ehdoton RR ja maksaa 3-4 kertaisesti. Toisaalta, jos haluaa hyvän ja halvan, pitää ne ostaa erikseen ja se maksaa vielä enemmän.
http://cbharraste.info/president-jac...ifikaatio.html Sellaisen laitan itselleni ensi kevään Ladoga Trophyyn, jonne aion itsekin mennä "tarkkailijaupseerin" vakanssilla. Komandirsky |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Senverran vielä Ladogasta kisana-Satakertaa kovempi kuin mikään suomessa ja oli luokka mikävain niin on se kovaa.Se ei riitä että appari on kovassa kunnossa,myös kuskin pitäis jaksaa muutakin kuin vain istua,oikeasti rankkaa kisaa jokahetki!Open adventuressakin vanhoja protoautoja,porttaaleita yms.. |
Lainaus:
|
Onkos tuonne nyt ketään lähdössä kisaamaan ja/tai turistiksi? Käsittääkseni ilmoittautumis aika kisaan on mennyt jo..tai ainakin hinnat on nousseet...
Niin kun tässä on kesälomatoiveet vielä tekemättä ja turistiksi voisi lähteä, mutta lähinnä jonku kyytiin. |
|
tarkoitus lähtä ainakin kahtoon, ja mäyriksellä menossa, tilaa toistaiseksi.
|
Kovasti olis mielenkiintoa myös lähtee katseleen mutta tuttavapiiristä ei kukaan oo menossa niin voi olla että jää välistä sit.
Eikä tohon suzukiin riitä usko että sillä uskaltais yksin lähtee :D |
Protoissa aika hyvä edustus! Muualla ei tainnut ollakkaan, kun pikaseen vilasin...
Mites noi leiriintymiset olikaan tuolla? Eli olikos järjestäjillä jotain maksullista aluetta reitin varrella, missä lähinnä vartiointi ja pesu yms. paikat? Vai olikos niin että ainoastaan kilpailijoille ja huollolle on sellaiset tarjolla? - Tietysti tuollainen viikko menee kevyesti peseytymättäkin :D Kunhan pomo palaa töihin nii pitää kysellä lomista....Itsellä löytyy mm. gps läppäri ozilla, autonavigaattori, myös ozilla, pari telttaa 2+3hlö, trangiaa, 12v jääkaappi ja paljolti muuta retkivarustusta. Metsässä on tullu käytyä muulloinkin kun armeijassa, eli oon tehny tuollaisia 5-8pv yksinvaelluksia pohjoisessa suomessa ja Norjassa. Ammatin puolesta ihmisen paikkailua osaan ja kiitos puolustusvoimien, myös muonitusta kenttäolosuhteissa. Autoja ja koneita on tullut rakenneltua ja kokemusta apparin hommista parin vuoden ajalta, muutamista kisoista.... Mutta tosiaan oma Jeeppi tuskin on kesään mennessä luotettavassa käyttökunnossa... :( |
Muistuttasin taas kerran, että Ladoga Trophyyn, jos haluaa katselijaksi niin pitää olla vierailija status. Status on sidottu aina kilpailevaan Teamiin, koska jos vierailija tekee siellä typeryyksiä (ei olisi ensimmäinen kerta suomalaisilta) niin rangaistuksen saa vierailijan kutsunut team. Jos reitlltä tai campiltä tavataan ilman vierailija statusta olevia on tiedossa 300% korotus osallistumismaksuun. Jos selviää kenen teamin katselijoita on kyseessä raha peritään ko. teamiltä, jos siellä harhailee muuten vaan suomalaisia offareita esim. kisareitillä, voidaan maksu langettaa ja jakaa tasapuolisesti kaikille suomen kilvissä ajaville teamille. Näitä tapauksia varten kilpailijoita peritään etukäteen erityinen maksu, jonka saa takaisin lähtöpäivänä jos kaikki on ok.
Vieraiija status maksaa 1200RUB (auto ja yksi henkilö/per päivä) ja sillä saa esim. sen tärkeän roadbookin, jotta tietää missä mennään. Helpoiten sen saa katsastuspäivänä Pietarista, ja jatkossa sen saa aina campistä. Eli jos haluaa mennä katsomaan lauantain eka EK:ta se vaatii käynnin Pietarissa. Mutta se ei liene este? Voi tuntua hankalalta ja onkin sitä. Kun kisaa kerää sen 250 autokuntaa ja päälle huoltoautot niin kaikki ylimääräiset eli rekisteröimättömät autot/henkilöt halutaan pitään campistä ja kisareitiltä poissa. Tämä koskee myös paikallisia pikkuvarkaita ja niinpä viime vuonna esim. campissä ei varastettu mitään isompaa. |
Lainaus:
HMmm mites tuo mäyris esimerkiksi, 1 auto ja vaikka se 4 ukkoa. maksaako (1+4)*1200 * päivät, vai 4*1200 *päivät vai 1*1200*päivät? Jari |
Lainaus:
Jos minä nyt sattumalta lähden sinnepäin juuri kilpailun aikana, ja vahingossa eksyn kilpareitille, sitä kun ei etukäteen julkisesti missään kerrota. Langetetaanko siitäkin maksu suomalaisille kilpailijoille? Ilmoitan muuten jo ajoissa, et jos mut sieltä tavataan kilpailureitiltä, niin olen sitten Honduras teamin katselija. Jotenkin vaan luulen et ne ei sitä joudu maksamaan. |
Mites Venäläiset? Taitas tulla aika kalliiksi niille, vaikka onkin monta tiimiä...kun varmasti on porukkaa siellä reiteillä...
Niin löysin tuosta -12 ladogasta tuon vieralija homman: http://forums.offipalsta.com/showthr...t=90290&page=3 - Onko tosiaan niin että viimevuonna vierailija maksu oli autokohtainen, nyt siis auto ja hlö/ päivä...Käsittäisin että 5hl olis autokunnassa ja se 1200 per nuppi...ja vaikka viikon reissu (7yötä) niin tekis euroissa pikkasen yli tonnin! Osallistuminen Discovery -sarjaan olis, vieläkin, paljon halvempaa, ainakin jos appareita saa olla auto täynnä! Äkkiseltään en löytäny mitään turisti/katselija ohjeita tuolta ladoga2013 sivuilta, siisn eng. versiosta. |
Lainaus:
Tämähän on taas vain yksi rahastuskeino suomalaisia varten. Toi vuoden -12 systeemi on ihan ok, siinähän maksetaan vain leirissä olemisesta ja sitä on syytäkin valvoa esim. varkauksien suhteen, joten siitä voi ottaa maksuakin, siellähän pääsee mm. suihkuun. Mutta toi menee yli hilseen et jos siellä pätkällä sattuu olemaan suomalainen marjastaja tai jotain sinnepäin. Niin suomi teamit joutuu sen maksamaan yhteisesti jos ei selviä minkä teamin marjastaja se oli. |
ladoga 2013
meillä olisi mahdollisesti auki. Kokin /leiripitäjän "virka" auki.
proto 403, http://youtu.be/D2JOzTfKJTk jos ruokapalkalla 24/10 päivän normal katastrof kiinnostaa ,niin soita. 044-2601512/Hannu |
Lainaus:
9.3.9. All visitors’ cars must be registered and are obliged to get a pass. “VISITOR’S” STATUS allows guests of the competition to stay on a territory of the event during a day, night and next day. “VISITOR’S” STATUS is available only in a case if a Participant or Organiser invites a guest to the race (a guest should get a registration number in accord with a number of the inviting crew). An inviting crew carries the whole responsibility for observing by “VISITOR” of egological and Disciplinary rules, prescribed by the present Regulations (appendix 3) for all Participants, members of the support team, organizers and guests. Cost of the pass for one car + one person is 1200 roubles. «A “Visitor” pays for admission at the Secretariat in a base camp and gets souvenirs, stickers with competition’s logo and a “Road map” where the schedule of the race and position details for most spectacular Special Stages are specified. 9.4.0. Detecting of an unregistered technical support car or a visitor’s car by Organiser implies a monetary penalty for a responsible crew, equal to 300% of an Entry fee, otherwise this crew will be expulsed from the race. Lähtökohtahan järjestäjän taholta on, ettei sinne tarvita eikä haluta katselijoita. Koska a) katselijoilla ei ole reittiä tiedossa b) katselijoilla ei ole aikataulua tiedossa c) leiriin tulijoita on pystyttävä kontroiloimaan Tuosta 9.4.0 kohdan laajentamisesta eli jos jaksolta tavoitettu porukka ei kuulu mihinkään teamiin niin pahimmassa tapauksessa (eli porukka ajaa omilla autoillaan kisareitillä, kisan aikana) niin muuta vaihtoehtoa ei ole kun armeijasta tuttu menettely. Saavat suomi teamit sitten omin keinoin velkoa kiinnijäänneiltä. Koska tuo kisareitillä oleminen (oman auton kanssa) kisan aikana niin varsinkin nopeilla osuuksiilla on iso turvallisuusriski molemmin puolin. Jos Ladogaa haluaa tulla useammaksi päivää katsomaan niin suosittelisin Discovery -luokkaa, silloin on ainakin oikeassa paikkaa ja oikeaan aikaan. Täytyy jokaisen huomioida, että siellä ajaa 12 eri luokkaa, pääsääntöisesti neljää eri reittiä ja eri paikoissa. Eli pelkän proto-luokan gps-koordinaatien saaminen ei takaa onko jonkun muun luokan reitillä vai ei! Siksi on tehty tuo katsoja eli Discovery -luokka. Suosittelen lämpimästi. |
Lainaus:
|
Visitor maksu
Tarkistan tuon hinnoittelun, montako matkustajaa tuo 1200RUB kattaa. Niin montako kuin autossa istuimia voisi olla hyvä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Olen samaa mieltä kuin JPK että leiriin tulijoilta otetaan maksu joka on mielestäni ihan hyvä tapahtuma sponssi maksu mutta jos Suomalaisille kilpailijoille langetetaan ekstra maksu jostain random metsässä pyörijästä niin kyllä kilpailijoita mahtaa v***aa..., koska olen ihan 100% varma että kaikki suomalaiset jotka alueella pyörii (tarkoituksella tai ei) niin eivät ole maksaneet vierailija maksua.
Ja millä pystytään todistamaan kyseinen asia kun kilpailujärjestäjä tulee peräämään lisämaksua Suomi tiimeiltä vedoten että jossain tuol näreikössä JOKU oli kuulemma nähtyt Suomalaisen uazin jossa ei ehkä ollut vierailija tarroja... Eli mikäli tämä pykälä toteutuu niin kannattaa Suomi tiimien varauta maksamaan extraa näkyi alueella ulkopuolisia tai ei... koska siihen on aina helppo vedota, varsinkin jos järjestäjien pudjetti rupee olee loppukisasta vähissä... |
Tääpäs menee "Rahastukseks". Tuo leirihomma on ihan ok, mutta me kun on tehty niin että auto parkkiin pätkän alku/loppupäähän ja siitä talsittu pitkin metsiä johkin rymypaikkaan,,,siis joutuuko tuostakin sen 1200 maksamaan? vaikkei käy leirissä, ja auto yleisen tien varressa??? Ei kai??
|
just joo
On ihan turha tulla meijän tiimiltä ruinaamaan random katselija maksua.
alkaa koko kisa olla aika rahastusta,mutta näillähän on mentävä jos siellä ajaa haluaa. se on kumma että järjestäjä ei halua katsojia,koska se tuo kuitenkin julkisuutta = ruplia? |
Lainaus:
|
No jos järjestäjältä saa kutsun ja roadbookin ni tuskin kenenkään maat kaatuu tuohon 1200 ruplaan jos esin paripäivää haluu katella ?? siis jos tolla pääsee koko autollinen ?? nimimerkillä en ees päässy koko kisaan ja hinaus ja puhelin lasku tais olla jotai liki tonnin :-)
|
Lainaus:
eipä sitä millään todista,viimeksikin niitä takuurahoja sai odotella tovin. ja jos se kuitenkin ottaa takuu rupiat niin tervetuloa kaikki vaan porräämään pisin karjala kannaksia! |
Lainaus:
Kysymys on siitä, että jos autolla pörrää reitillä kun kisa on menossa. Olen useammankin vuoden saanut kuulla, jostain suomalaisista joita on "nähty" reitillä. Kun näkeminen nyt ei oikein ole riittänyt, ei tähän asti eikä jatkossakaan. Mutta jos järjestäjät ottaa reitiltä yksiselitteisesti KIINNI, jonkin suomalaisten offiautoletkan on kysymys kokonaan toinen. Eli jos ette tiedä missä reitti menee tai vastaan tulee jo joku kilparyhmän auto. Älkää tunkeko samalle polulle. Tämä ei liene paljon vaadittu? Eihän suomessakaan katsojien autot ole suunnistuskisoissa samoilla reiteillä niin miten tämä nyt voi olla niin vaikeaa ymmärtää? |
Lainaus:
|
Jos haluaa kaverille hylkäyksen ja 300xosanottomaksun niin sinne vaan reitille sekoil
Tossa kun lukee nota Ladogan juttuja kävi selkeesti selville että porukka ei ymmärrä mitä tuossa Mylliksen postaamassa sääntöotteessa ihan oikeesti sanotaan. Siellähän puhutaan vieralijapassista (hinta 1200 ruplaa), jonka siis voivat saada vain järjestäjän tai kilpailijan kutsumat henkilöt. Passilla pääsee sitten järjestäjän osoittamiin paikkoihin ihan kuin esim. erikoiskokeille NesteOil-rallissa meillä ja kisaaja sitten vastaa tiiminsä törttöilystä kisan aikana IHAN SAMALLA TAVALLA KUIN MEILLÄ JYSVÄSKYLÄSSÄKIN :eek:
Mitä tohon 300 kertaiseen osanottomaksusakkoon tulee niin sehän taas koskee kilpailijan rekisteröimättömiä huoltojoukkoja tai kisaajien muita kavereita ajelemassa (tai huoltamassa) reitillä:eek: tarkoittaa että jos omat kaverit on katsomassa kisaa niin ei kannata niiden kanssa julkisesti kaveerata tai ainakaan jäädä siitä kiinni!!!:rolleyes: ELI LYHYESTI!!! Ei kandee mennä kaverin kisaa pilaamaan sillä että sokkailee pitkin reittiä ominpäin väärissä paikoissa ilman vierailija/rekisteröitymispassia tai vaikka sitten passillisenakin. Tulee kilpailijalle toosi kalliiksi kun ensin maksaa 300% lisää ja sitten vielä hylätään Voi siinä kaveruus olla kovilla :eek: |
Lainaus:
Ja mikäli kisajärjestäjällä ei ole puutetta rahasta niin ihmettelen sit korkeeta osallistumismaksua ja sitä miksi sitä pitää joka vuosi nostaa. Tosin tälläselle persaukiselle kaikki on kallista. Ja edelleen kiinnostaa tietää koskeeko samat säännöt venäläisiä ... ???? Onko heillä vierailija maksut ja tuleeko heille lisämaksua kun se venäjän kilpinen niva tulee siel reitillä vastaan... epäilen... Erona taitaa olla se et kun se venäläinen auto on siellä reitillä tukeena niin ei suomalainen valita mutta kun suomalainen katsoja hurraa reitin varrella (ei reitillä tukkeena) niin siitä pitää venäläisten valittaa... (ei tosin taida olla vaikutusta jos suomi poika valittaa) Niinkuin jokusen vuotta sitten Ladogan loppu palaverissa (Ulkomaalaiset+Juri) kun tivattiin eriarvoista kohtelua niin eräs Suomalais-Skotlantilais tiimi sanoi hyvin " Emme ole perseeseen pantavia" ... Ja sit seuraavana vuonna ihmettelivät miksi suomalaisia osallistujia on niin vähän. Koitan ajatella asiaa kaikkien osapuolien kannalta (Kilpailijat+kisajärjestäjet+ katsojat)... katsoja maksu viimevuoden tapaan on loistava ja turvallisuus sekä viihtyvyys tärkeitä mutta tommossilla turhanpäiväisillä sanktio uhkauksilla (täysin perättömillä perusteilla) pilataan taas yksi kisa... Suomessa selkeesti kiinnostus cuppia kohtaan on heikentyny jatkuvien sääntömuutosten takia ja Ladogaa kohtaan jatkuvilla lisämaksuilla... mutta tehkööt niinkuin parhaammaksi näkevät... sitä syö mitä kylvää... (En aijo enää kommentoida tätä asiaa enempää... tsemppiä kisaan valmistautuville) |
Toissa kesänä ku käytiin maksamassa puolenvälin jälkeen syskyjärvellä vierailijamaksuja niin listassa ei ollu kuin yksi nimi ja oli suomalaisten. Viime kesänä oli aikas saman suuntainen tilanne... sitten siihen maksuun luvataan tarrat, roadbookit ja paitaa. Kuitenkin sulle saatetaan sanoa ettei ny oo ku tää tarra, mut sama hinta... omasta mielestä ihan suoraa rahastusta...
|
Lainaus:
Venällä reitillä olevat venäläiset on yleensä paikallisia. Kerran mekin törmäsimme, kun mies oli käynyt kalassa ja oli sitten Ladalla reitillä kiinni. Yks ongelma on tiedottaminen paikallisille tai lähinnä kanavan puute. Mieluiten ollaan tiedottamatta varsinkin camp-paikkoja (pikkurosvojen takia), kun teitäkään ei voi oikein sulkea nykyjärjestäjä määrillä. Ja venäjällähän jos tie näkyy kartassa sitä saa ajaa, se on yleinen tie. Suurin osa Ladogan pätkistähän on näin yleisiä teitä. Nyt on vähän tehty kärpäsestä härkänen. Jos katsotaan Ladogan osallistumismaksuja ja verrataan muihin kansainvälisiin kisoihin niin se on vähän hankalaa. Magam Trophy 2013 osallistumismaksu on 1220e, sisältää 2 henkeä ja auton. Croatia Trophy ei edes julkisesti ilmoita (pitää ilmoittautua ensin), mutta se oli jotain reilut 2000euria, joka sisälsi 2 henkeä ja auton plus sapuskat näille. Ruoka on pakko maksaa söi sitä tai ei. Huoltohenkilistö ei kuulunut tuon piiriin. Veikkasin, että Pylkön Pekka, jos uusi kilpuri (Volvo NG = Volvo Next Generation) vaan kestää tulee olemaan korkealla. Nyt on nimittäin panostettu ja pikkuisen, on nelipyöräohjausta, painoa vähäsen jne...ajamisestahan ei Pekalla ole koskaan ollut kiinni. Tosin Latvian Ed Vansovics lienee pahin vastus. |
Lainaus:
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa ! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
On tuon auton hankinta ollut myös aikamoinen panostus kyseiseen lajiin. Eiköhän silläkin autolla tulla olemaan aika korkealla niissä sijoituksissa, ja toivottavasti se kovin vastustaja on joku toinen suomalainen. Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa. |
Lainaus:
Onhan se hienoa että kannustetaan etukäteen ! paa sääkin vaan pinkki volvo iskuun ja kisaan mukaan, hyvin sekin etenee ! ei menestys ole aina autosta kiinni ,kyllä siihen vaikuttaan miljoona muutakin asiaa. Ja Niko auto on kovassa iskussa samoin kuski. |
Komiasti tuntuu tuo Nikon Hiluksi toimivan, hultoporukka ja muukin kalusto tuntus olevan iskussa, apparia on treenattu Juukan mettässä:) syötetty huhupuheiden mukaan vaan raakaa lihaa ja juossu umpihankijuoksua köysi ja vinssi perässä illat:D. Tullaan jollekkin pätkälle kannustamaan ja voi olla että vierailia kutsua kysellään:rolleyes:...
|
Lainaus:
Puheet pitävät täysin paikkansa. Kaiken lisäksi minulla on ollut pakottava tarve ulvoa aina täydenkuun aikaan :D:D:D Tervetuloa kannustamaan! sitä saatetaan tarvita :) |
Lainaus:
Nikoa ei saa kannustaa ainakaan ekana päivänä. Sillä on muutenkin adrenaliinia niin paljon. Nikolle pitäisi lauantain lähdössä syöttää kasa beetasalpaajia. Jos Niko selviää ekasta päivästä niin sitten menee hyvin. Jos on märkää niinkuin viime vuonna niin se etu neljästä urasta verrattuna kahteen on käytännössä niin uskomaton, että se pitää itse nähdä. Niillä repii pitkillä suopätkillä niin reilut erot, ettei niitä kovapohjaisilla pätkillä aja kiinni. Se on vain fakta ja on typerää olla tunnustamatta sitä. Tietenkin niidenkin pitää pysyä ehjinä. Tosin Ladogastahan puuttuu ainakin kaksi venäjän kärkikuskia eli Gobulev ja Savelev, Latvian Zeizan veljeksetkin ajaa TR-3:ssa. Tämä on nyt henkilökohtainen mielipide, suomalaisilla on joku pakonomainen tarve ajaa ainoastaan kisaluokissa ja jotenkin muita luokkia pidetään ns. jättöluokkina. Kyllähän Kämpin Hate voi kertoa kuinka raaka oli viime vuonna Adventure -luokka. Mun mielestä Hatellekin se todellisuus selvisi pikkuhiljaa. Henkilökohtaisesti arvostan yhtä korkealle ja suureksi saavutukseksi ns. Tourism -luokkaan kuuluvan luokan voittoa tai sijottumista siellä podiumille. Koska, joka luokassa on kärjen taso aina huippukova. |
Lainaus:
Viimevuonnakin ajettiin Laatokalla ihan rauhallisesti, mutta tänävuonna koitetaan uuden 1.5t evoluutioversion myötä pitää vähän kovempaa vauhtia. |
Lainaus:
Proto -luokan kärkisijat on jo monena vuonna selvitelty yhdellä pätkällä eli "Bogs, fords and rocks Saytakanoya" eli pätkä mikä nyt alkaa Uuksa -joen ylityksellä ja sen jälkeen on oikeastaan vaan joen ylityksiä, suota ja suota kaikissa eri muodoissa. Yleensä erot on olleet niin suuret tuon jälkeen ettei niitä ajamalla enään kiinni oteta. |
Lainaus:
Täytyy myöntää, et se eka pätkä oli kyl ikimuistoinen ainakin miulle :D Oltiin kumpikin kevyesti täpinöissä, mut loput ajot menikin sitten ihan mallikkaasti :) Veikkaan et jos auto kestää, ni yritystä ei tälläkään kertaa puutu ;) Ja tehojahan ei kisahilussa oo koskaan liikaa, kunhan vaan hätäjarru toimii :D |
moi!
Lomat järkätty...nyt vaan viisumit&muut hakuun! :) Oli pikkuisen ajatuksena kiertää Karjalaa omin päin kisan jälkeen! Onko muita jäämäsä turistoimaan? :) //Janne |
Lippu korkeelle kaikille ketä kisaan lähtee on se iso raha ja vie paljon aikaa:D
|
Kaikkihan ei ole Feisbuukissa... mutta Tostanoin - Ladoga Trophy 2013 on nyt!
https://www.facebook.com/#!/pages/Te...45678725553195 |
On toisaalta ymmärrettävää tuo katsojien holhoaminen koska pätkille johtaa usein tiet jotka ovat kapeita eikä toista autoa mahdu ohittamaan. Jos tuollaisella pätkällä tulee vastaan turisteja kun kilpailijat yrittävät ehtiä ajoissa lähtöön, on kaaos valmis.
Toisaalta olis mukava jos tuohon katsoja-kisapassin hintaan saisi tietää reitit parhaille katselupaikoille. Ja nimenomaan reitit joita kannattaa ajaa ettei haittaa kilpailua. Taitaa kuitenkin olla mahdoton homma järjestäjille miettiä vielä kisaorganisoinnin lisäksi tällaisia. Onneksi noissa säännöissä kuitenkin puhutaan autoista. Jalan, fillarilla, moottoripyörällä tai mönkijällä saa sääntöjen mukaan liikkua erikoiskokeiden alueella. Toisaalta noista kolme ensimmäistä on sen verran ketteriä että ei ainakaan haittaa kilpailijoita (ellei kaivata keskelle kilparataa jumiin) ja mönkijäkin taitaa siirtyä nopeasti tien laitaan jos kilpailukalusto haluaa ohi. |
katsastus
http://ladoga-trophy.ru/en/news1/mes...racii_ladogi1/
uusi paikka rekisteröinnille, varmaan hyvä ja tilava paikka. ja Prisma niin saa tarvike täydennyksiä. näköjään pari tullut protoihin lisää , ei kympin sakkiin enää niin vain ajeta. Nythän voidaan "jakaa" sijoitukset etukäteen uudestaan kun Timo mukana ;) |
Hyvä vaan et on lisää ilmottautuneita, jotenkii mielekkäämpää kilpailla kun on enempi haastajia :) On näköjään viron Priittikin mukana, onkohan hällä eka kerta näis kisois vai onko kovempikin laatokan konkari?
|
Eikö tämä Priit olle se jonka Jez ja Kimple pelasti 2007 suolla ,onkai se jo jonkinmoinen kokemus
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=33308
http://forums.offipalsta.com/showthr...ga+2007&page=2 - tuossa juttua siitä, ihan mielenkiinnosta, muistaako joku miten oikeen oli tapahtunut, autossa sisällä ollut ja putki vuotanut jonnekkin? |
Lainaus:
Ladogan ainoat kuolonuhrit ovat samanlaisesta tapauksessa. Oli kaksi autokuntaa, jotka ajoivat yhdessä ja olivat jossain ryteikössä aika syvällä ja alkoi yö painamaan päälle. Päättivät sitten ihan järkevästi, että nukutaan yö ja jatketaan aamulla. Yöllä oli vissiin tullut kylmä tai jotain, koska moottori oli laitettu käyntiin. Pakoputki vaan oli veden alla. Molemmat kuolivat häkämyrkytykseen. Toisen autokunnan, silloin aina kilpailun viimeisenä tullut siivouspartio ehti pelastaa, mutta ei toista. |
Lainaus:
|
moi!
Passit tuli eilen...huomenna viisumihakemukset matkaan! Oliko se sitten EAST START just se pulju johon ne kanatti lähettää! Kuulunu negatiivista Turun Nevatoursista sitten viimesen...! //Janne |
Lainaus:
tietty se ny on tossa nurkalla... ja helppo käydä. |
Lainaus:
Hyvin on palvelu EAST STAR:illa pelittäny ja ajallaan tulevat. |
Mikkelissä viisumin saa Rave -matkoilta...hinnat oli kalliimmat, mutta säästyi postittamisilta tai ajeluilta. alle 2vko meni, vaikka pääsiäinen oli välissä.
Niin...Olisko palstalaisilla kiinnostusta hankkia Team Tostanoin T-paitoja ja tukea samalla kilpailutoimintaa?? - paidat perinteisiä fruit of the loom -paitoja, yksivärisellä painatuksella. Kuvaa ei voi vielä julkaista, kun ei ole....Alustava aikataulu olis että toukokuun alussa olis paitoja saatavana, ehkäpä Oulaisten kisassa mukanakin. Hintaa tulisi n. 20e +postit. - Jos haluatte oman firman mainoksen paitaan niin ottakaa pikaisesti yhteyksiä minuun torppa(at)gmail.com puh nolla 400 566697 Tuolla feisböökissä on siitä ollu jo kysely... ainakin muutama kiinnostunut on ollut https://www.facebook.com/pages/Team-...45678725553195 |
Lainaus:
Rohkeesti teette paitoja ja sitten vaan viidakkorumpu markkinointi käymään. |
Lainaus:
Ennakkotilauksia vois tehdä, että varaudutaan oikeilla koko/väri yhdistelmillä... - Paitajutustelua voi jatkaa tuolla ketjussa, siellä tilausohjetta ym. http://forums.offipalsta.com/showthr...687#post997687 |
Lainaus:
//Janne |
Lainaus:
|
ei ku kertaviisumi....kuulemma joku "voitonpäivä" kesto 2 viikkoa sotkee kuvioita???
|
Meillä olis tarvetta yhdelle c-kortilliselle kuskille viimehetken peruutuksen vuoksi. Jos kiinnostaa lähteä kiertämään Laatokka meidän teamin mukana, niin ota pikaisesti yhteyttä yv:llä tai puhelimella profiilista löytyvään numeroon.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
//Janne |
Lainaus:
|
moi!
Viisumit tullut! :)) ei ku reissuun! //janne |
Lainaus:
|
Ketäs Suomalaisia tänne on menossa kisaamaan ja mihin luokkiin?
|
Tuoltahan nuita saapi selailla: http://ladoga-trophy.ru/en/trofirejd..._2013/members/
Mie lähen lipposen tiimin huoltoon ja proto tietenki. |
Lainaus:
olihan tuolla muutama edustaja soomestakin:) e: löytyypähän ainakin:D |
viimehetken valmisteluja....saako Venäjällä kalastaa? meinaan onko joku lupalappu tms hankittava?
|
Ladogan suomalais kisaajat!!
61 25 Jauhiainen Arto Finland Kuopio ATV-Open Can-am Mxr
82 403 Wasström Sanna Finland Turku Proto The Beast 83 404 Puumalainen Niko Finland Valtimo Proto Toyota Hilux Evo 1,5t 84 405 Sihvonen Kari Finland Vantaa Proto Land Rover EVO II 86 407 Pylkkö Pekka Finland Halkia Proto Volvo C303 NG Ei tainnut olla listassa muita? Tätähän taas seurataan silmäkovana täältä Offipalstan kautta! Onnea ja nopeita ajolinjoja vaan joka ryhmälle kisaan! t. Ismo Ämmä |
Lisätään Ismo Ämmän listaan vielä :
411 Lipponen Timo Mikael Juuka Proto Toyota KZJ73 |
ja poistetaan listasta Sihvoset? Eivät ilmeisesti ole lähdössä!
//janne |
Pikasesti kävin apuna valmisteluissa...
- Yritetään matkan aikana tiedottaa tilanteista tuolta FB sivun kautta. Pitäisi näkyä ILMAN feisbuukkitunnuksia. Jos dataliittymät toimii niin myös kuvaa lähetetään. Jos ei toimi niin enimmäkseen tekstinä. - "Tykkäämällä" sivusta tietenkin saa päivitykset automaattisesti! Viisi tykkäystä puuttuu niin olis sata täynnä! Niin ja se osote oli: https://www.facebook.com/pages/Team-...45678725553195 |
Pekan uus Volvo NG;)
Toivottavasti ei oo uuden auton lastentauteja.....tulisko jo voitto Pekalle?? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131526 |
no nythän se näyttää oikeen ladoga kilpurilta eikä volvolta :)
|
Millä koneella tämä on
|
Lainaus:
Niin siis siinä on lähes tulkoon kaikki osat volvoa. |
Lainaus:
Niin ja NG on varmaan Natural Gas, eli EKO-VOLVO! Kaikkee ne heinän syöjät keksii. Meneeköhän ajolinjat leveeks, kun joutuu styyraa etuakselin takaa? Ei muuta, kuin kireitä siimoja! TEMÄHIK |
Sivu luotu: 21:49 (GMT +2). |