Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Patrol Gr y60 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103285)

kuokkanen 31.10.2012 20:34

Patrol Gr y60
 
1 Liiteet
Ostin tossa puolitoista kuukautta sitten kone vikaisen patroolin.
Tarkoitus oisi rakennella semmonen mehtä/työauto :)

kuokkanen 31.10.2012 20:42

3 Liiteet
sitten alettiin aukoo konetta ja sieltähän löyty ainoastaan 5 mäntää... yks olikin pieninä palasina öljypohjassa.
kanki oli hakannu sylinteri putken ihan piloille.

sitten aloinkin ettiä uutta moottoria.

kuokkanen 31.10.2012 20:47

2 Liiteet
Eikä aikaakaan kun täältä palstan kautta löytyikin kone. käytiin hakemassa moottori ja ruvettiin hommiin...

kuokkanen 31.10.2012 21:20

3 Liiteet
kone saatiin tänään käymään ja apulaitteet pyörimään :)

pumpun ajotus pitänee säätää vielä, vähän meinaa tupruttaa harmaata piipusta...

hain tänään töitten jälkeen heti sitten nailoni tankoo ja meinasin alotella korin korotusen... korin pultteja etsiessä löytyikin ruostetta! ei muutakun rälläkkä käteen ja mädät pois ja äkkiä! edellinen omistaja olikin alotellu homman :DD ei tarvinnu rälläkkää noitten lappujen irrotukseen.

kuokkanen 01.11.2012 19:08

2 Liiteet
Nailon tanko ei omasta mielestä ollu kallista, 98€ metri lähtö hinnaltaan..
tuossa hieman alottelin ruosteitten poistoo, nyt ois sitten muutakun uutta peltiä reikien päälle.
rojekti jatkuu viikonloppuna, pitää välillä käyä tekee rahhaa!

fintroll 05.11.2012 15:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 932420)
hain tänään töitten jälkeen heti sitten nailoni tankoo ja meinasin alotella korin korotusen... korin pultteja etsiessä löytyikin ruostetta! ei muutakun rälläkkä käteen ja mädät pois ja äkkiä! edellinen omistaja olikin alotellu homman :DD ei tarvinnu rälläkkää noitten lappujen irrotukseen.

Katso myös kuskin ja matkustajan jalassa. Täällä on varma myös ruoste. Hyvää remontti!

kuokkanen 05.11.2012 16:39

ei oo muualla rustetta. hyvä näin ei oo minun juttu noitten ruosteitten korjaus...

kuokkanen 05.11.2012 16:57

5 Liiteet
korin korotus olikin ihan piupau juttu :)
otin ensin toiselta puolelta 5 korin kiinnike pulttia auki. 1 takakulmassa 1 takapenkin alla 1 taka jalkotilassa 1 etujalkotilassa ja viiminen keulassa syylärin vieressä.
sen jälekee tunkkasin runkoa helmasta noin 6 senttiä ylös päin jokainen nailoni tanko meni paikalleen kun vähän rautakangella avitti. pultit kiinni ja sama homma toiselle puolelle.
vaihekeppien reikää pitää vähän suurentaa ja luulen että tulee hyvä jos vähän vielä kääntää keppejä etukenoon niin menee vaihteet viel päälle normaalisti.
nailoni tankoa tein 75mm pätkiä 10 ja M10 sinkitystä kierretengosta 8senttiä vakio pultteja pisempiä pätkiä.. loppujen lopuks korotukselle tuli hintaa noin 55 euroo ei paha hinta. kolmisen tuntia siinä meni kaikkineen aikaa apuna pylväs porakone ja vanne saha millä katokoin nailonia.

kuokkanen 05.11.2012 17:04

2 Liiteet
tänään tilasin renkaat ja vanteet cros4wd:ltä pitäis tällä viikkoo saaha suomeen. vielä pitää laitella vähän jonkun näköistä kumia tonne pyörän kaarien sisälle ettei oo mutaa tankin päällinen ja kone huone täynnä. ootteko miten laitellu umpeen ne?

caltsu 05.11.2012 17:41

Mun autoon ne on laitettu kumimattolevyillä umpeen.
Mitä muuten maksoi kone?

kuokkanen 05.11.2012 17:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja caltsu (Viesti 933971)
Mun autoon ne on laitettu kumimattolevyillä umpeen.
Mitä muuten maksoi kone?

pitääpäs kysellä jotain mattoo sinne...
eihän noi koneet kalliita ole, jaksaa kysellä niin kyllä jollain on rahapula tai liikaa romuja nurkissa :D

kuokkanen 10.11.2012 19:39

2 Liiteet
nyt oisi sitten ruosteet korjailtu. puoli neliöö meni peltiä.. nyt sit pitäis tuota etu puskuria ruveta suunnittelemaan! miten ootte tehny ton vinssipedin? oon aatellu mekaanista vinssiä keulalle teenkö puskuriin kiinteen pedin vai hitsaanko pedin runkoon kiinni vai?

oisi muuten myytävänä tommonen nautarauta! ostakaa pois!

kuokkanen 13.11.2012 20:41

5 Liiteet
Tänään oliki vuorossa palkki helman tekoa.
töitten jälkeen ajelin tohon kuusankoskelle ja ostin 100x50x3mm RHS putkee,
ja tukusta sattui sitte löytymään mutkalla olevaa 1 1/4 mustaa putkee ja ruosteisia käyriä ;) niin sai samalla tehtyä rock slaiderit, vai miten se kirjotetaan!
tuo hommahan olikin ihan piupau juttu otti ison rälläkän käteen ja vetäs vanhat helmat helevettiin! tunkilla nosti uuden palkin paikalleen ja nosti sillai kunnolla että on tiukasti paikallaan.
ei muutakun rähkölinnun kakkaa saumoihin!
huomenna oisikin vuorossa puskurien tekoo/suunnittelua voipi olla että noi pyörän kaaretkin saahaan alulleen jos vaan ne renkaat tulis! :)

Jari 13.11.2012 21:53

4,4 kierretankoa?

kuokkanen 13.11.2012 22:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 937166)
4,4 kierretankoa?

Nyt kyllä meni ohi mitä tolla meinasit?

Jari 13.11.2012 22:28

siis 4.4,sorry. lujuusluokkaa tarkoitin... että mitä käytit?

kuokkanen 14.11.2012 06:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 937191)
siis 4.4,sorry. lujuusluokkaa tarkoitin... että mitä käytit?


Joo hokasinkin sitte kun olin kirjottanu...
Ihan tuota perus kierretankoo käytin 4,4 todennäköisesti.. luulen että kestää.. Vaihetaan sit jos ne ruppaa tippumaan sieltä! :)

Nuhapumppu 14.11.2012 10:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 937251)
Joo hokasinkin sitte kun olin kirjottanu...
Ihan tuota perus kierretankoo käytin 4,4 todennäköisesti.. luulen että kestää.. Vaihetaan sit jos ne ruppaa tippumaan sieltä! :)

4.4 tunnistaa siitä,että se menee vaikka puukolla poikki,eli on tosi pehmeetä tavaraa. Ja jos on 4.4 niin vastaa noin karkeasti lujuudeltaan 6mm 8.8,että kannattaa miettiä pulttien vaihtoa......

kuokkanen 14.11.2012 12:21

Kyllä ne on 8.8 m10 eli luulis kestävän?

kuokkanen 14.11.2012 19:08

3 Liiteet
dodii tuli renkaat! koklattiin jo vähän paikalleenkin,
vähän joutuu avartamaan että mahtuu pyörimään. sehän käykin kätevästi kun ottaa ruosteet pois rälläkällä sillai kolmisen senttiä ympäriinsä kaarta ja vähän roikeläpyskää sitten levikkeeks...
etupuskintakin aloteltiin vähän, mutta välillä kuulemma tultava pitää mammaa hyvänä! PRKL...
puskuri jäi aikas pahasti viel vaiheeseen huomenna jatkuu!
niin ja etupurkuri on 150x50x5mm RHS:ää painoo tuloo ilman vinssiä semmonen 35 kiloo vähän reilu mutta kyllä kestää sitten kavereita työnnellä mehtässä!

tuomaritulee 14.11.2012 21:29

Jos meinasit metsässä käydä niin laita noiden helma putkien ja palkin väliin lisää tukia. Itsellä taitaa olla 3-5 ja silti oon saanu mutkalle nuo.

Tosin en ole kyllä säälinyt omaani.

kuokkanen 15.11.2012 06:47

putki on 42.8 3mm seinällä kyllä luotan että kestää saa nimittäin lekallä humauttaa niin ei tapahdu mittää... tunkilla kestää nostaa tosta putken keskeltä ilmaan! mutta harjotellaaan tässä ;)

Timo_L 15.11.2012 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 937572)
putki on 42.8 3mm seinällä kyllä luotan että kestää saa nimittäin lekallä humauttaa niin ei tapahdu mittää... tunkilla kestää nostaa tosta putken keskeltä ilmaan! mutta harjotellaaan tässä ;)

No ei kestä metsässä ajoa, usko pois..

Mulla Grand Cherokeessa (omapaino konttorin vaa'alla 2050kg) helmaputket 48mm:n tavaraa 3,2mm:n seinämällä, mustaa saumatonta vesijohtoputkea. Ne meni mutkalle melkoisen herkästä osumasta metsässä kun oli vain yksi keskituki ja päädyistä kiinni; putki on noin 170cm pitkä päästä päähän. Nyt on päädyt + kaksi keskellä, on kestänyt taipumatta mutta seinämät on mutrulla alapuolelta/ sivuista kiviosumista.

..eli jos haluaa oikeasti hyvät niin tarttis tehdä oikeasta teräksestä eikä mistään vesijohtopaskasta :D Ostanut tuon jälkeen saumatonta hydrauliputkea joka ainakin kirjojen mukaan on selvästi laadukkaampaa kamaa eikä metrihintakaan ollut järin paha.

-MaTTi- 15.11.2012 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 935922)
nyt oisi sitten ruosteet korjailtu.

http://forums.offipalsta.com/attachm...8&d=1352126460

Eikö tuo olis ollu mukavempi korjata/lopputulos parempi jos olis korjannu ennen korotuspalikoiden asennusta?

jyrden 15.11.2012 19:38

Ei tainnut huomata....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 937768)
http://forums.offipalsta.com/attachm...8&d=1352126460

Eikö tuo olis ollu mukavempi korjata/lopputulos parempi jos olis korjannu ennen korotuspalikoiden asennusta?

Ei tainnut huomata tuota mätäkohtaa... Ja kyllähän tuosta hylkäys tulee konttorilta, jos ei oo kunnossa leimalla tuo kohta. Vaik ois mitne erillisellä rungolla varustettu.
Ja paremmin kyllä ois saanut korjattua, ennen palikkan asennusta.

kuokkanen 15.11.2012 20:03

tuon huomasin vasta kun olin kuvan ottanu :D
Pitää liimailla kasaan kun kerkee. Helposti ne palikat sielt irtoo kun kaikkia vähän löysää jaa lyö tunkin alle ;)

kuokkanen 19.11.2012 17:01

5 Liiteet
viikonloppuna olikin sitten pyörän kaaret vuorossaan.. apukuskin puolelle sain tehtyä melkein valmiiks asti.
pitää vielä sitten kun maalaan niin käyttää irti noi kumit ja pyyhkästä possumassa saumaan mutta omasta mielestä tuli ihan kivan näkönen...
puskinkin sai maalinn pintaan saa nähä joutuuko ton kolmio homman vielä rälläköimään pois. pari kaveria on ainakin sanonu että onpa aika hirvee! :D
mutta minkäs teet..

kuokkanen 19.11.2012 17:03

puskurissa on kilven takana vielä paikka vinssin kidalle mutta pitää vaan kahtella jostain mekaanista vinssiä.
oisko tarjolla kellään?

-MaTTi- 20.11.2012 18:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 939231)
saa nähä joutuuko ton kolmio homman vielä rälläköimään pois. pari kaveria on ainakin sanonu että onpa aika hirvee! :D

Mikäs tuossa, anna olla vaan. Mukavan erilainen. :D

Rotpal GR 20.11.2012 18:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 939233)
puskurissa on kilven takana vielä paikka vinssin kidalle mutta pitää vaan kahtella jostain mekaanista vinssiä.
oisko tarjolla kellään?

Mulla ois tojotan mekaaninen vinssi tallissa ylimääräsenä. PAtrolliin piti ite sovittaa mutta ei riittäny aika. Jos kiinnostusta lisää niin paa yv:tä ;)

kuokkanen 21.11.2012 18:52

nyt on pumppu ajotettu.... mutta oli aika pielessä...
mutta ei savuttaminen lopu!
Moottorin edellinen omistaja sanoi että kansiremppa oisi just tehty! mutta voiko olla että ois tekemättä?!? voiko olla että turbo päästää vettä läpi?
savutus ilmenee vasta kun moottori lämpiää, ja on kuin höyry veturi tyhjäkäynnillä. mutta kun vähän aikaa antaa kierroksia niin savu loppuu melkein kokonaan.

neuvoja vähän tarviisi!

-MaTTi- 21.11.2012 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 940026)
Moottorin edellinen omistaja sanoi että kansiremppa oisi just tehty! mutta voiko olla että ois tekemättä?!?

Mitä tarkoittaa "kansiremppa"? Ettei olis vaan vaihdettu kansipahvia vaikka ite kansi on halki...

Tuoppo 22.11.2012 13:35

Mulla kans savutti homona valkosata ja turbossa oli laakerit sökönä ite kans epäilin ensin kansivikaa :/

vilenius 22.11.2012 18:10

noita edellisen koneen tuhoja kun kahtoo nii pakoputkesahan voi olla nestettä ja öljyä aika paljoki, käryää nimittäin jonku aikaa ennenku palaa pois sieltä.

kuokkanen 22.11.2012 19:47

mietin kanssa tota samaa että palaa pakoputkessa paska.. käyn ajelee sillä reissun mehtäsä, saapahan nähä mitä muuta siellä sit on rikki/heikkona ja sen jälkeen jos ei lopu savuaminen niin sit otetaan turbo pois ja laitetaan vanhan koneen turbo tilalle.
Toivotaan että kansi oisi ehjä!

Rotpal GR 22.11.2012 22:08

tekeekö se painetta ? pulputtaako paisarissa ? miltä öljyt näyttää ?

kuokkanen 23.11.2012 08:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 940435)
tekeekö se painetta ? pulputtaako paisarissa ? miltä öljyt näyttää ?

Ei tee painetta ei pulputa ja öljyt on ihan mustat niinkun kuuluukin...

Tuoppo 23.11.2012 11:28

Samaa mullaki teki ku kusi vettä suoraan pakoputkeen siis turbon laakereitten välistä. Tuo oon kyllä totta että voi olla vanhojaki sotkuja jotka käryää. Sen turbon väljyyden voi helposti tarkisaa alhaalta päin ku otaa turbon imuputken irti.

Loppujen lopuks otin omassa koko koneen auki ku ölppä pumppu ei tuottanu painetta ja... lopun jo varmaan arvaatte :(

kuokkanen 23.11.2012 18:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 940545)
Samaa mullaki teki ku kusi vettä suoraan pakoputkeen siis turbon laakereitten välistä. Tuo oon kyllä totta että voi olla vanhojaki sotkuja jotka käryää. Sen turbon väljyyden voi helposti tarkisaa alhaalta päin ku otaa turbon imuputken irti.

Loppujen lopuks otin omassa koko koneen auki ku ölppä pumppu ei tuottanu painetta ja... lopun jo varmaan arvaatte :(


tuossa on kyllä hyvin öljyn painetta!
Tänään lämmitin moottorin kuumaks ilman syylärin korkia niin ei savuttanu pätkääkään, mutta kun laittaa korkin kiinni niin hetkenpäästä rupee taas savuttamaan!
pitääpäs koklata sieltä kompurapuolelta sitä akselin päätä että miten se vispaa...

kuokkanen 28.11.2012 21:03

5 Liiteet
tänään vähän olikin sitten takapuskimen vuoro...
löyty sieltäkin ruostetta jonkun verran ja ajattelin sitte napsauttaa rungon kokonaan poikki ja tehä uuden.
tankki viel pitäis keksiä jotenkin...
ja koukkua tarviisin mutta se pitäis olla sillai helposti irotettavissa oisko kellään vinkkejä miten saisi pudotettua sitä semmosen 25cm alespäin ja pikakiinnikkeellä?!?

Ewerglade 29.11.2012 07:33

Ei oo kyllä konstia tuohon, miten tuon koukun saa puotettua, mutta sitten ku keksit niin hyviä photoja asiasta näkyville kiitos, Itellä vähän sama ongelma, kun nupin alareunaan on nyt semmonen 80-90cm.

HCK 29.11.2012 12:56

Alkuperäisessä rungon takapalkissa on se vetolenkin paikka. Siihen jakoon passaa suoraan esim. BJ:n koukku.
Ainakin itsellä kun oli kolmentuuman korotus ja 33" sattu koukku aika makeasti kohdalleen.

mikkocap 29.11.2012 13:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 940366)
mietin kanssa tota samaa että palaa pakoputkessa paska.. käyn ajelee sillä reissun mehtäsä, saapahan nähä mitä muuta siellä sit on rikki/heikkona ja sen jälkeen jos ei lopu savuaminen niin sit otetaan turbo pois ja laitetaan vanhan koneen turbo tilalle.
Toivotaan että kansi oisi ehjä!

tehtiin velipojan gr:ään koneremontti kun meni 4 litraa öljyä 100 km matkalla. uus kansi ja rengastukset ja laakerit ymsyms. tiesihän tuon että on "hieman" öljyä ja muuta skeidaa putkessa niin savutti ihan saatanasti remontin jälkeen. sitten helpotti kun otettiin toisesta gr:stä valmiiks suora putki. oli vaimentimissa jonkin verran ylimäärästä tavaraa... saattaapi olla lähtee muutenkin ajan kanssa mutta luulis tovi menevän.

kuokkanen 04.12.2012 16:45

2 Liiteet
jeps otin tossa viikonloppuna imusarjan ja pakosarjan pois....
löytyikin vika miksi savuttaa! kansi halki ja ja nesteet imukanavassa venttiilin päällä.
turbokin ihan väljä paska!
siinä olikin kiva yllätys! ois voinu jättää ostamatta tuonkin moottorin, mutta minkäs teet kun luottaa ihmisiin vähän turhan paljon...

kuokkanen 12.12.2012 16:46

tuli tuossa eilen purettua vanha kansi ja kaveri kävi kannen läpi, uusia osia on tulollaan, saa nähä päästäiskö huomenna vaihtaa uudet venttiillit. voipi olla että tämäkin rojekti menee paussille hetkeks kun toi joulukin kolkuttelee ovelle.... aika vaan loppuu! :( mutta jos sitä sit välipäivinä joutais laitella?!? yritys kova tälle vuodelle koe ajolle ;)

Kala92 12.12.2012 16:53

Siis hitsataanko vanha kansi kasaan? Ja mistä se oli halki?

kuokkanen 12.12.2012 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 947918)
Siis hitsataanko vanha kansi kasaan? Ja mistä se oli halki?

kansi on halki semmosesta paikasta että ei onnistu hitsaaminen... mutta siitä vanhasta rikkinäisestä koneesta on kansi jäljellä joten ehjäämme sen ;)
ja tuohan tullee vähän halvemmaks! toivottavasti. on noi nostajat aikas kalliita kun 350 ekee oli pyynti!
onko jollain kokemusta mistä sais edullisemmin?

Kala92 12.12.2012 19:32

Muistaakseni kun omaani hilut vaihdoin oli samaa luokkaa, mut tuli sit paljous alennus kun meni kaikki romut uusiin. Et sattusi muistamaan mikä se oli sen kannen jälkikiristysmomentti? En itse muista ja tullut sillon kun teki remppaa otettua ylös. Ja oliko se kuumalla vai kylmällä koneella? Niin ja irtoisko se vanha kansi tutkimustarpeisiin? ;)

kuokkanen 13.12.2012 10:26

[QUOTE=Kala92;947988]Muistaakseni kun omaani hilut vaihdoin oli samaa luokkaa, mut tuli sit paljous alennus kun meni kaikki romut uusiin. Et sattusi muistamaan mikä se oli sen kannen jälkikiristysmomentti? En itse muista ja tullut sillon kun teki remppaa otettua ylös. Ja oliko se kuumalla vai kylmällä koneella? Niin ja irtoisko se vanha kansi tutkimustarpeisiin? ;)[/QUOTE


Kyllä luin ne momentit tuossa mutta en nyt muista miten ne oli.. Tarkistan tänään ja ilmottelen..
Siitä halkinaisesta kannesta sen verran että meinasin itse käydä viel sen läpi että saisko siit kalun...

-MaTTi- 14.12.2012 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 942836)
ja koukkua tarviisin mutta se pitäis olla sillai helposti irotettavissa oisko kellään vinkkejä miten saisi pudotettua sitä semmosen 25cm alespäin ja pikakiinnikkeellä?!?

No jenkkikoukku, eli 2" neliöprofiiliputken nielevä hahlo takapalkkiin ja siihen 10" dropilla oleva kuulaosa tapilla kiinni.
http://i62.photobucket.com/albums/h1...bravo/drop.jpg

*make* 14.12.2012 21:53

suzukiin tuli tänä kesänä tehtyä kovilin irroitettavasta koukusta uusi koukku, on näppärä kun voi laittaa kiini vain kun tarvii ja muuten on vain suizan orkkis koukun rungossa sellanen töpö, mikä ei laske maavaraa yhtään. no enään ei ota koukku kiinni, ottaa puskurit nyt... :)

kuvan liittäminen tänne pitäisi kait opetella vielä.

jyrze 14.12.2012 21:56

Täällä on jossain oikein oma keskustelu tuosta irroitettavasta koukusta, mutta en vaan löydä!?

kuokkanen 19.12.2012 16:15

tänään oli vähän vapaa aikaa tossa kun loppuvuoden työt peruuntu.. :D
väsäsin vetopisteet ja tuuninkia kylkiputkiin kun oli niin perkeleen liukkaat!
huomenna voisikin ottaa kannen irti ja ruveta suunnittelemaan uutta tilalle. saa nähä mitä siitä tulee!
mitenhän toi kestää kun hitsasin sen vetolenkin mikä on orkkiksena takana, niin etupuskuriin suoraan rungon kohdalle. oonko kukaan saanu niitä rikki?

kuokkanen 20.12.2012 16:41

5 Liiteet
tännään olikin sitten vuorossa kannen purkua ja sovittelin sitte tota uutta tilalle...
mitenkäs kun tossa kansipavissa ei ole kaikkia vesi reikiä pitääkö ne ite tehä vai annanko olla tollai aika outo.. siin on samalla kuvia noista eilisistä turauksista!

fintroll 20.12.2012 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 947979)
kansi on halki semmosesta paikasta että ei onnistu hitsaaminen... mutta siitä vanhasta rikkinäisestä koneesta on kansi jäljellä joten ehjäämme sen ;)
ja tuohan tullee vähän halvemmaks! toivottavasti. on noi nostajat aikas kalliita kun 350 ekee oli pyynti!
onko jollain kokemusta mistä sais edullisemmin?

Kuulin joku VW mootorri on samanlainen nostajat.
Kuitenkin vaaroka! Täällä on kaksi erilainen nostajan RD28TD malissa.
Yksi on 26mm korkea (EGR koneet jos muistan hyvin) ja toinen on peinempi (koneet ilman EGR)

Täällä on myös "ohjeet" jos haluat puhdistaa niitä. http://patrol-gr.net/pages.php?pageid=173

kuokkanen 23.12.2012 09:22

lähti tulille
 
joo eli sain käymään koneen. :) vuoden alusta tullee suuttimet penkistä niin saa viel nekin paikalleen nyt vanhoilla suuttimilla käyn koe ajon suorittamassa ja sit vaihetaan öljyt. voi olla että on muutakin tuol moottorin sisällä kun pelkkaa öljyä...
viel on toi löpötankki semmonen ongelma kun sehän on aika alalla toi vakio tankki niin miten te ootte niitä laitellu?
mulla kävi mielessä että tekis rosterista tai alumiinista sisälle tankin?!?
eipähän ois sit ainakaan alla kivien etessä...

kuokkanen 23.12.2012 14:00

50 kilsaa ajettu. Oikein hyvin toimi :)
ei muutakun uudet ölpät koneeseen ja tankin tekoon.. Jospa sitä tekis väliaikasen pysyvän virityksen.. Taidan hakea tuolta lunen alta terhistä tankin ;)

kuokkanen 27.12.2012 22:02

Tännään sain ölpätja suotimen vaihettua. Hethän sitä oli lähettävä möyrimään. Hyvin meni reissu ei särkyny mitään ja läjääkin joutu hinaamaan :D sitte säästellään ja haetaan emun alusta niin ruppee pääsemään kivikossa...

kuokkanen 06.01.2013 18:17

viikonloppuna tuli hitsuuteltua tankille uudet kiinnikekohdat, sain tankin paikalleen ja uudet polttoaine linjatkin vetäsin. tälläviikkoo kaveri lupas ajottaa pumpun ja suuttimetkin käyttää penkissä. sitte leimalle ja oottelemaan alustaa!

mites ootte noi safari telineet tehny??
semmosia pitäis ruveta suunnitelee kanssa

kuokkanen 06.01.2013 18:22

3 Liiteet
nii ja vähän kuvia

ISE 06.01.2013 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 956784)
viikonloppuna tuli hitsuuteltua tankille uudet kiinnikekohdat, sain tankin paikalleen ja uudet polttoaine linjatkin vetäsin. tälläviikkoo kaveri lupas ajottaa pumpun ja suuttimetkin käyttää penkissä. sitte leimalle ja oottelemaan alustaa!

mites ootte noi safari telineet tehny??
semmosia pitäis ruveta suunnitelee kanssa

se gr patrolli pumpun kun vetää ääriasentoon aikaiselle,silloin pelaa,sama kinkku kaapeissa,jos on pannu kunnossa ja kunnon pakoputki,syötöt.ps.pakoputki on kaiken ao.gr vakio turbo riittää yllättävän pitkälle.

kuokkanen 07.01.2013 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 956895)
se gr patrolli pumpun kun vetää ääriasentoon aikaiselle,silloin pelaa,sama kinkku kaapeissa,jos on pannu kunnossa ja kunnon pakoputki,syötöt.ps.pakoputki on kaiken ao.gr vakio turbo riittää yllättävän pitkälle.

Pitääpä kokeilla ihan tuolla systeemillä.
Mulla on toi pakoputki noin puoltoista metrinen ilman änkkäreitä 2" kokomatka?!?

tuomaritulee 07.01.2013 11:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 957060)
Pitääpä kokeilla ihan tuolla systeemillä.
Mulla on toi pakoputki noin puoltoista metrinen ilman änkkäreitä 2" kokomatka?!?

Ite laittasin kyllä dp 3" ja loppu matkasta voi sitte supistaa, mut mieluummin ainakin 3" ettei ahista. Eipähän jää ainakaan siitä kiinni.

Kala92 07.01.2013 13:46

Joo tuohon pumpun aikaselle siirrosta. Itse kans väänsin pumppua aika reippaalla kädellä aikaselle, kun oli vanha jakohihna. Oli meinaan tosi myöhäsel kellon mukaan :eek: Nyt kun uus hihna tuli niin sai katsoa kyllä kaikki säädöt uusiksi. Vielä kahteen kertaan kun hihna prkl venähti ekan pitemmän reissun aikana. Nyt on ennakkoa säädetty hiukan aikasemmalle ja saatu kone käymään nätisti. Lämmöt ei nouse yli puolenvälin, vaikka kuin antaa runtua hangessa... Sais viel asennettua ton pakopaine mittarin niin alkas tietää mitä siellä tapahtuu. :D

kuokkanen 07.01.2013 18:50

jeps käänsin pumpun ihan tappiin! nyt rupes toimimaan todella hyvin. mutta pitänee viel kellolla tarkistaa ja hienosäätää kun saan ne suuttimet huollosta...
vetoja on ihan ok ahdot on tuolla 0.9bar ja pitkällä nelivedolla kolmosella vielä menee poikittain. jännä kyllä ettei tyrkkää mustaa oikeestaan ollenkaan! pitää katsasuksen jälkeen viel syöttöruuvvia ruuvailla jos sieltä sais viel vähän kiukkua irti :)
Ilmeisesti ei kannata ahtoja nostella yli baarin tolla vakio puhaltimella vissiin noi pakopaineet nousee aika lailla samaa vauhtia?!?

Kala92 07.01.2013 18:56

Joo ei tosiaan kannata. Näin on viisaammat kertoneet. Ja syöttöähän tohon ei juuri tuolla vakiolla pumpulla saa. Alkaa aika joutuin tyhjäkäynti nousta vaikka tyhjäkäynnistä on kaikki kiritty pois. Käännä hieman ahdonalaisen karaa ja nakkaa se muoviholkki mehtään niin jo alkaa savua löytyä. Ite en oikein tykkää jos mustaa pukkaa niin ole juuri laittanut sieltä lisää. Mutta ala samalla säästää kansiremppaa varten, niin minäkin teen :D

ISE 07.01.2013 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 957191)
jeps käänsin pumpun ihan tappiin! nyt rupes toimimaan todella hyvin. mutta pitänee viel kellolla tarkistaa ja hienosäätää kun saan ne suuttimet huollosta...
vetoja on ihan ok ahdot on tuolla 0.9bar ja pitkällä nelivedolla kolmosella vielä menee poikittain. jännä kyllä ettei tyrkkää mustaa oikeestaan ollenkaan! pitää katsasuksen jälkeen viel syöttöruuvvia ruuvailla jos sieltä sais viel vähän kiukkua irti :)
Ilmeisesti ei kannata ahtoja nostella yli baarin tolla vakio puhaltimella vissiin noi pakopaineet nousee aika lailla samaa vauhtia?!?

pakoputken kun irroitaa pakosarjan laipasta saa mitat oikeankokoiselle putkelle,taisi olla 2.75 tuumaa.vakio turbolla mulla on hukkaportin letku tulpattu,kellon rungon välissä 3.mm rikat ahtokara max asenossa ahto 1.1 hyvin pelannut jo vuosia.

Pelber 09.01.2013 17:10

Kesti muuten nuo sun kyseenalaistetut kylkiputket ja vetopisteet. Tuli testattua :)

kuokkanen 09.01.2013 19:22

2 Liiteet
vähän tuota kätännöllisyyttä tänään.
tuli laiteltua tommonen ledi nauha tonne taakse kun on niin pimmee toi kontti kun on tummat lasit.. mutta nyt näkkee
aika hyvin valaisee noin 16€ ledinauhaks kestää vähän kosteutta ja pakkasia..

kuokkanen 11.01.2013 16:43

tänään otettiin päästöt. meni kerrasta läpitte! jos sitä alkuviikosta kävis kokeilee leimalle.
Sain ton asuntovaununkin myytyä niin nyt voisikin käydä sit hakee cros4wd:ltä alustaa!;)

onko kokemuksia noista rock:in vinnsseistä? meinasin semmosta, ois varmaan ehkä fiksumpi kun toi mekaaninen.
ja varmaan ois kuitenkin toi 5443kg aika huva?
kuitenkin aura on tulossa keulille että meneekö vaikeeks sittten tolla mekaanisella?? kun ei ole itsellä kokemusta laisinkaan noista vinsseistä!:)

sumpe 11.01.2013 16:51

Mekaanisella tosi pelaamista toi auraus mut maastossa paljon hienompi.

kuokkanen 23.01.2013 18:18

Nyt oisi leima lapussa :)
ihmetyttää vaan noi katsastus miehen kommentit kun kysyin noista renkaista että minkä kokoiset saa laittaa.. Tuumas että 31/10.5 on maksimi!
Noh sittekysyin että mitä toi 10r15lt meinaa tuolla vaihtoehtosissa renkaissa. Niin kahto kirjasta ja sanoettä se on kuorma auton rengas ja lehellä kokoa 35"... Että en sot tiiä :D

Tuoppo 23.01.2013 22:53

mulla lukee kans otteessa 10r15lt ja mulla oli leimalla 33\10,5\15 ja kysy vaan että mahtuuko ne pyörimään alla ku on aika kuolleet nuo vakio jouset

ISE 23.01.2013 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 963608)
Nyt oisi leima lapussa :)
ihmetyttää vaan noi katsastus miehen kommentit kun kysyin noista renkaista että minkä kokoiset saa laittaa.. Tuumas että 31/10.5 on maksimi!
Noh sittekysyin että mitä toi 10r15lt meinaa tuolla vaihtoehtosissa renkaissa. Niin kahto kirjasta ja sanoettä se on kuorma auton rengas ja lehellä kokoa 35"... Että en sot tiiä :D

taitaa olla gr patrolliin max 33.12.5 15 suurin rengas mitä saa leimattua ilman erikoislupia.

kuokkanen 03.02.2013 17:25

"safari" teline
 
5 Liiteet
tuommosen kyhäilin sitte tuossa ootellessa että saan alustan! tuli aika hyvä omasta mielestä. noi valot on kulla ihan ehdottomat kun tuolla metässä rymyää!! viel pitää hakkee rautakaupalta vaneria tohon telineen pohjaan niin on sinne sit helppo kiinnitellä kaikkee rommua!

joo ja kommenttia saa laitella rakentelustani ;D

mukava aine toi alumiini työstää näin vaihteeks!

Jari 03.02.2013 18:31

kannattanee laittaa ihan kunnonpulteilla kiinni tuonne kattoon, tahtoo mennä herkästi poikki noi wronikit.

ISE 04.02.2013 00:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 967929)
tuommosen kyhäilin sitte tuossa ootellessa että saan alustan! tuli aika hyvä omasta mielestä. noi valot on kulla ihan ehdottomat kun tuolla metässä rymyää!! viel pitää hakkee rautakaupalta vaneria tohon telineen pohjaan niin on sinne sit helppo kiinnitellä kaikkee rommua!

joo ja kommenttia saa laitella rakentelustani ;D

mukava aine toi alumiini työstää näin vaihteeks!

muista että kaikki auton ulkoouolinen on maastojarru.:)

ISE 04.02.2013 00:58

:)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 968112)
muista että kaikki auton ulkoouolinen on maastojarru.:)


kuokkanen 10.02.2013 14:55

alustaa
 
2 Liiteet
tämmöstä tällä kertaa!
alusta tuli ja samointeinhän se piti laittaa alle.
emun +3" nostava. ajettavuus parani mikä on kyllä aika ihme. uraherkkyyttä hieman tuli.
nyt rupee näyttämään maasturilta!
viel muutama valo katolle ja uudet öljyt joka paikkaan niin sit saakin seisahtaa tää rojekti ja ruvetaan keskittymään kesämökkiin!
mitä öljyä ootte käyttäny laatikossa ja perissä??

fintroll 10.02.2013 15:12

Hyvä nakoinen!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 970597)
mitä öljyä ootte käyttäny laatikossa ja perissä??

75W90 API GL4 (GL4 on tarkea koska GL5 syö synchrot) laatikossa ~4l latikossa, ~2l jakolaatikossa
80W90 API GL5 LS ~5,5l edessa ~2l takana (LS takana jos oot kitkalukko, en tarve muuten)

kuokkanen 02.04.2013 18:51

1 Liiteet
yritys oli kyllä kova mutta viel pitää vähän jousi lautasii muakata ja iskarin kiinnityksiä :) hyvin on vehkeet toiminu..
mitä teillä kuluttaa nää vehkeet? kun tuntuu omasta mielestä että toi 19l sataselle seka ajossa on aikas reilusti...

Rotpal GR 02.04.2013 19:44

Komeen näköne laitos on livenäkin. Tullu pariin otteeseen bongattua jyväskylässä, ite oon ollu puolustusvoimien scaanian ratissa :D

Rotpal GR 02.04.2013 19:46

Mulla ainakin oma kulutti loppu aikana ihan helvetisti. 33set pyörät samat mikkä sulla ja samanverta korotusta niin sekalaisessa 15 ainakin.

sumpe 04.04.2013 18:54

Mun DD hörppii 11-12 tyhjänä ja traikku tai as,vaunu perässä 18. Vakio pyörillä, eikä ole mitkään taloudellisuus säädöt pumpussa.

Roller 05.04.2013 08:24

Niin paljon ettei uskalla laskee.

kuokkanen 21.04.2013 10:18

kooukun tekkoo
 
5 Liiteet
viikonloppuna tuli kyhäiltyä vetokoukka samalla kun pelperin läjän perään laiteltiin ARB:ilaista..
turha tosta on paljoa kertoa kun aikas simppeli ratkaisu...
palkki on 70x4mm ja sisempi 60x4mm lattarauta missä on itse nuppi niin tais olla 80x20.. puskurin takana on 18mm raktorin tapilla ja sokalla sitte kiinni. viel kun sähköt laittelee niin valmis. pitänee viel miettii että missä sille sit ois hyvä paikka, tuntuu että ei kestä noi valotkaan tuolla kun joka kerta johonkin kolisee..

kuokkanen 20.07.2013 09:16

Myytävänä
 
myydään tai vaihdetaan mersun pitkään sprintteriin!

kuokkanen 13.08.2013 19:21

myyty
 
auto ois löytäny uuden omistajan.... laita kuvia jos teet muutoksis :)

Tukivarsi 10.09.2013 09:40

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 1032775)
auto ois löytäny uuden omistajan.... laita kuvia jos teet muutoksis :)

Moro, nyt vasta huomasin että tännekkin tullut jotain. Eipä isompia muutoksia ole tullut tehtyä. Ristinivel tuli vaihdettua ja vähän lisäilin valotehoa katolle ja keulaan rikkinäisten tilalle. "Uusi" polttoainetankki odottaa asentajaansa kun vanha alkoi vuotamaan, luultavasti saumasta. Vinssi on nyt hakusessa mutta en osaa päättää minkä sinne asentais, runva ehkä... Kellään ehdotuksia?

Ewerglade 10.09.2013 11:01

https://dl.dropbox.com/u/1345859/VIn.../WP_000063.jpg

Tommosen Xdynan X10 nakkaat sinne, mahtuu mukavasti runkopalkkien päälle ja saat vietyä sen vielä melko syvällekkin.

Tukivarsi 10.09.2013 11:32

Menee kyllä reilusti yli budjetin. Mietinnässä ollut TML X12500 tai sitten joku noista Runvista.

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/73620/129

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/64014/129

Ewerglade 10.09.2013 12:14

Itse laittasin tuon 12 tonnisen, suosittelen kuiten laittelaan sen tuolleen niinkun mun patrollissa. Runkopalkkien väli on niin ahdas, että siihen ei tahdo vinssi oikein mahtua, riippuu toki vinssistä. Mutta tuolla lailla saa etuylityksen karsittua suht pieneksi ilman, että tarvii sitä korin tukiputkea katkaista, mikä on syylärin alla.

Tukivarsi 10.09.2013 13:13

Löytyy tota runvaa isompanakin. Hinta ei päätä huimaa, tuskin laatukaan kyllä. Pitää vähän mittailla tonne puskurin taakse jäävää tilaa (kilven takana) ja suunnitella.

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...iew/146530/129

Jaska_S 10.09.2013 14:31

Joku Montenegro offroad clubin porukasta kertoi täällä palstalla vinssanneensa high speed runvalla yhden, vai oliko useammankin suunistus cup kauden. En nyt vaan millään muista nimimerkkiä. Oma runva on ollut autossa kinni vain yhden kisan, omakohtaista kokemusta käyttöiästä ei siis vielä ole. Kun rasvat vaihtaa heti alkuun, niin tuommonen on varmaan hinta/laatu suhteeltaan kelpo peli.

juuso85 10.09.2013 18:49

2 Liiteet
mul on runva12000 puskurin takana... orkkispuskurii pikkasen venytelty ja 60mm korinkorotus... kilpi on sitte siinä rullakidan eessä kun on vinssi melko harvalla käytöllä tos citymaasturis. joutuuha siinä pikkasen veisteleen mut kyl sen sinne rungon välii saa sitte jää viel mukavasti tilaa välijäähyttimelle!

Tukivarsi 11.09.2013 13:14

Eipä löydy Runvaa mistään...

JV73 12.09.2013 19:53

Laita tojon mekaaninen, helppo asentaa ja tehoja/nopeutta mukavasti.

kuokkanen 06.11.2013 20:36

kukkuu
 
Missäs auto menee? miltä näyttää? onko porsinu?

Tukivarsi 19.12.2013 10:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkanen (Viesti 1062957)
Missäs auto menee? miltä näyttää? onko porsinu?

Aika myöhään taas vastailen, kiirettä pitää :D. Auto menee edelleen samalla suunnalla. Eipä oikeastaan päivitystä ulkomuotoon muuta kun uuden vinssin laitoin. Junttasin sen nippuun runkoon/puskuriin ja alle 15mm hardox levy. Luulisi pysyvän. Laitettu tässä lähiaikoina kampiakselin päässä oleva siivapyörä, hajos matkalla leimalle :). Hehkut ja tiivisteitä. Tankki vaihdettu sellaiseen joka pitää. Niin ja sisäpuhallin korjattu. Jarrut ja pari paikkaa piti hitsailla leimalle, muuten meni hienosti läpi. Toimii kuin unelma

Ongelmana on nyt vain se, että en ehdi käyttämään autoa joten ajattelin myydä sen. Nytkin seisonut kuukauden ja näkyvissä ei ole helpotusta.

Rotpal GR 19.12.2013 17:26

Pistin yvtä. Ilmottele ku oisit myymässä.


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).