![]() |
Suzuki kysymyksiä.
No niin tänään tuli pihalle SJ410 suikka ja kokeilin ajella kunnolla sillä pihassa ja huomasin, että kaasua saa aikast tavalla painaa, että liikkuu eli onko tämä ihan normaalia vai onko vain tottumuksesta kiinni tai miten teillä muilla suikka liikkuu..?
Olen aloittelija ja ei oikeen kokemusta vielä näistä vehkeistä,joten olis mukava tietää,että onko kaikki kunnossa. |
Kannattaa tsekkailla tää läpi , ja muutenkin heitellä tonne kysymyksiä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95405 Ettei oo jarrut jumissa tai kytkin lopussa? |
Siinä on kuulema lähes uusi kytkin,mutta pystyykö suikasta säätämään kytkintä et josko on säädön tarpeessa..?
Jarrut on uusittu ja ei niissä kyl ollut laahaamisen merkkejä. |
Ei pikkulohkon suikka mikään tykki ole mutta kyllähän se ihan "normaalisti" liikkuu. Rullaako auto esim. loivaan alamäkeen normaalisti ? Olisko kaasuvaijerin säätö poskellaan, eli kaasupolkimen painallus ei vaikuta kunnolla kaasarin päässä ? Kulkeeko auto maantiellä kuinka kovaa ? Onko sulla mahdollisuutta viedä auto jonkun kokeneen suikkamiehen (tai naisen) koeajattavaksi ? Niin ja kyllähän sen heti huomaa, jos kytkin luistaa.
|
kyllä siellä kytkinvaijerin päässä on säätö
|
Eilen kokeillessa oli lumi suojan puolella ja kokeilin pihassa liukkaalla nelikon toimivuutta ja kytkin kyl otti hyvin kiinni tai ei ainakaan ollut mitään luistamisen merkkejä, kun pyörät niin hyvin pyörivät tyhjää ja kun sai hieman pitoa auto ampaisi pikkuhiljaa eteenpäin. Juu tosiaan vaikuttais et se kaasu on säädetty poskelleen,kun kaasu hieman myöhästelee. Suikkaa ei ole vielä katsastettu joten ei oikeen kauheesti pysty ajaan maantiellä, kun tämä tiheähkö asuinalue,enkä tunne ketään suikka tyyppiä, mutta jos jotain offi/suikka tyyppiä Turun läheisyydestä kiinnostaa tulla kokeileen niin saa tulla.
Tuli vielä kaasusta mieleen et tyhjäkäynti mielestäni aikast hiljainen, jonka johdosta auton kaasu hieman myöhästelevä. Pysyy kuitenkin tyhjäkäynnissä hyvin paikoillaan, eikä sammu. Mikä mahtaa olla normalit tyhjäkäynti kierrokset tuollaisessa,kun ajatuksena laittaa kierrosluku mittari tuohon..? |
Laitetaan tänne kun tuolla yleistä jorinaa suzukeista topicissa ei kukaan tunnu vastaavan ja sinne se kysymys uppoaa muun offi keskustelun sekaan ja ei vastausta taida saada.
Huomasin et suikan konepelti hikoilee aikast tavalla,kun siinä ei ole mitään eristystä ja auto ulkona. Suorastaan satoi pisarat alas, kun konepellin aukaisin,oli vähän kostea keli. Mitä eristettä olette käyttänyt tuollaisessa..? |
ei mitään :) tai sit motonet biltema hyllystä jtn ääni eristys mattoa mallia veden kestävää;)
|
Anna pisaroiden tippua ja keskity olennaiseen ;)
|
Palaan taas suikan huonoon liikkeelle lähtöön. Kävin taas pihalla kokeilemassa paremman pidon vuoksi,kun lumet sulaneet. Kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni ja töksähtää, kun polkimesta nopeesti päästää ja jos kaasua ei paina kunnolla vehje sammuu. Onko siinä kytkimen säätö pielessä vai mitä mieltä te kokeneet olette..?:confused:
Kytkin on vaihdettu jokin aika sitten niin kun tuolla jo mainitsinkin ja moottorissa kyl tuntuu tehoa piisaavan,myös kaasu on aikast herkkä,kun sitä tutkiskelin. |
Jos täälläpäin ajelet niin poikkea testaamassa tuota mun suzukia (413) niin saat jotain vertailupohjaa.
|
Mielestäni tuo likkeelle lähtö ei kyl ole normaalia, eli vitsit vähissä:mad:
|
Lainaus:
käykö se kaikilla pytyillä? laahaako jarrut? tyhjäkäynti noin 800 -900 rpm tuolle välille... kytkimensäätö löytyy vänkärinpuolen moottori korvakon alta. tarkista kaasuttimen kaikki ulkopuoliset liikkuvat osat.nivelet kaasusta ja ryypystä. onko kytkimessä yhtään väljää kun kokeilee vaihelaatikon kyljestä siitä vivusta mihin tulee vaijeri? |
Lainaus:
Moottori kyl kiertää/vastaa kaasuun hyvin,eikä tule sinistä savua,joten käy kaikilla pytyillä. Käyntiin lähtökin hyvä. Miten teillä muilla on kytkin,että ottaako ylhäältä kiinni ja onko jokin sopiva välys siellä vipusessa vaihdelootan kyljessä..? Vaijeri ja vaihdelootakin on vaihdettu entisen omistajan toimesta. |
Lainaus:
|
Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi kannattaa tarkistaa,jousi kuluu ajanmyöten siitä vivusta läpi ja kiihdytyspumppu ei toimi laisinkaan,näin oli mun suikassa käynyt ja liikkeelle lähdöt oli melkosta kengurun loikkaa.
|
Lainaus:
ittellä on ihan uus kytkin setti omassa ja ottaa kiinni melko joutuin ku alkaa nostamaan kytkintä.. semmonen pikkuvälys että siirtäjä ei paina painelaakeria asetelmaa vasten kokoajan. |
Vika löytyi ja se oli se Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi,mutta onneksi sain entiseltä omistajalta varaosa kaasarin jossa oli ehjät osat ja vaihdoin sen niin alkoi pelaamaan ja kiitos elhaperolle;). Juu ja ei siinä kytkimen säädössä mitään ihmeempää vikaa olekaan,mutta vapaalla kuuluu sellaista pienehköä sälinää ei kuitenkaan mitenkään häiritsevää,eikä sitä helpolla kuule jollei kuuntele. Tarvittee vaan vielä säätää kytkintä.
Nyt kun tuokin pulma melkeen ratkaistu niin onko siinä lämmityslaite katkaisin/säätö paneeli systeemin sisällä valoa, kun pirullinen ajella pimeellä kun ei näe edes vaihde keppiä..?:rolleyes: |
Eikös siellä pitäisi olla yksi 5w lasikantapolttimo.. Eli jos katsot alhaalta päin sitä lämppärinkäyttöpaneelia niin suuttimien alla olevassa koLossa pitäisi olla se polttimo....korjatkoon joku jos oon väärässä(näin siis muistelin omassa autossa olevan)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
no perkule,itte purin sen hässäkän ja tulin siihen tulokseen että ei täällä mitn valoa ole :D:D no uuteen suzukiin tulee led valaistus säätimille ja katkasijoille... |
Onko se yksi pieni poltin kovinkaan tehokas valaisemaan,josko laittais vielä toisenkin,johonkin sinne läheisyyteen.
Meinasin et jos siel ei olis poltinta niin onko japanissa ollut 80 luvulla aina valoisaa yölläkin,mutta onhan siellä sitten:D |
Lainaus:
|
Kyllähän se nyt sen verran valaisee kuin mihin se on tarkoitettukin.:)
|
Ei se kojetaulun keskellä alhaalla oleva sisävalokaan mikään huippu ole ainakaan mulla. Se on vähän sellainen kellertävän himmeä mut näkee sil ainakin vaihdekepin.:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
No sen vaihdekepin.
|
Just että tämmöistä.:rolleyes: Miksi sitä vaihdekeppiä pitäis ihailla..?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
En mä nyt kyl mitenkään ihaile vaihdekeppiä rattia ja polkimia, jos valaistus parempi on mukava ajella, kun ei tartte lähes pilkko pimeässä istua. |
Huomasin tuossa et suikka oli kuluttanut öljyä aikast tavalla kun entinen omistaja sen ajoi Helsingistä tänne Turun läheisyyteen,joten mitäs tuollaiseen mahtaa kustantaa moottori remontti ja mitä muuta kannattaa uusia kun venttiili ohjurin kumit ja mistä kannattaa hankkia tarvittavat osat..?
Motti ei savuta sinistä kovillakaan kaasutuksilla/kierroksilla,mutta hieman kitkerän hajuista pakokaasu on. |
Jakopään kilut kannattaa vaihtaa samalla. Tarkista kampikoneiston kunto huolellisesti, noissa on tyyppivikana kannen huono voitelu (liian ahtaat öljykanavat). Itellä meni aikanaan nokka-akselia myöten kaikki vaihtoon. Merkkiliikkeestä tuli osat hankittua mutta ulkomaisista tarvikekaupoista saa varmaan halvemmalla. Niin ja osan kiluista saa moponetistä.
|
Lainaus:
Eikö niitä kannen öljykanavia vois hieman avartaa..? Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Öljy on kyl surkeeta kun katsoin eli ihan mustaa litkua. Mistä sitä ainetta saa ostaa ja onko tätä ongelmaa SJ413 moottoreissa..? |
Lainaus:
|
Jaa se on sellaista et niinkin vähän aika pidetään koneessa ja voishan sellasen puhdistus kuurin kokeilla,mutta auttaako tuo juttu pidemmän päälle,jos vaikka pitää auton..? Sekin on vähän mietinnässä vielä.
Laittais sitten delwacia, kun aikast hyvää öljyä vanhempiin moottoreihin vaikkakin aika yleistä diesel moottoreissa. |
Lainaus:
|
Öljy on mustaa litkua tai ehkä välillä vähän parempaa, kun uutta lisäilee.
Mitä öljyä käytätte,kun itse meinasin delwacia...? Tulipa vaan mieleen et onko näissä suikissa pakokaasumittaus pakkoa,kun onhan näissä jo ikää tuo minunkin on vm.84..? |
Delwacia en laittaisi, on ihan hyvä oljy matalakierros dieseliin mutta tirheään bensa myllyyn joku hyvä täys synteettinen, ja kyllä suitsa vaatii pakokaasu mittauksen..
|
Mitä vikaa tuo mun tapaus mahtaa käsittää,että onko venttiili ohjurin kumit menneet vai kenties jossain muualla vikaa. Kuluttaa öljyä, mutta pakokaasu ei ole sinistä,mutta kuitenkin pakokaasu haisee kitkerälle öljyn kulutuksesta. Kulutus johtua siitä Tarkalleen en öljynkulutuksesta tiedä muuten kun entinen omistaja ajoi sen helsingistä tänne ja kilometrejä tuli 189km ja itse ajelin hieman tuossa pihassa ja tikussa ei yhtään öljyä..?
Niin onko ketään vaihtanut ohjurin kumeja irroittamatta kantta,kun joihinkin moottoreihin vaihtaneet ja niihinkin jokin oma konsti..? |
Lainaus:
|
Paljonko moottorissa oli öljyä matkaan lähtiessa ? Merkkaako paikkansa lämpimänä, eli vuotaako öljyä jostain ulos ?
|
Öljypohjan tiiviste näyttää olevan vaihdon tarpeessa tai ainakin kiristää pitäis,mutta ei se öljyä tiputtele. Ilmeisesti entinen omistaja on öljymäärän tarkistanut ennen matkaa,mutta tiedä sitten. Vien suikan pelti hommien jälkeen katsastukseen niin sitten öljyn kulutuksen näkee paremmin,kun pääsee ajamaan kunnolla. Monessa uudemmassa autossa on ollut venttiili ohjurin kumi vikoja ja öljynkulutus ollut kovaa,kun googlesta luin muilta palstoilta. Moottori kyl käynnistyy todella hyvin ja kiertää nätisti eikä kuulu mitään ylimääräistä ääntä eli ei siinä luulis isoa vikaa olevan.
|
Grand Vitara syyläri vuotaa
Käyttöautona GV 2003 2,0 huomasin tuossa happianturia vaihtaessa että syylärin alaosa märkä samoin tuuletin ilmeisesti heittänyt jäähytinnestettä vähä pidemmällekin. Onko miten yleinen vika vitaroissa ? Voiko vuoto olla jossakin muualla, vai kannattaako heti pistää tilaukseen uusi syyläri ?
n. 250 € osamies eipä tuo hinnankiroissa ole. Onkohan helppo vai hankala vaihtaa ? Ensimmäinen japsiauto itsellä. Pitänee vielä sanoa että lambda-anturi tuli vaihdettua vanhan kokemuksen ja halvan OBD-lukijan perusteella. Hyvin tuo kuittasi vian CRX T-40 OBD lukija |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eipä tuo 250 eeroo ole mielestäni paha valeon tarvikesyyläristä, kennotus voisi olla viisi kymppiä halvempi. Uudella syylärillä kahden vuoden takuukin. No asiaan syylärin toimitus menee joulukuulle. nyt tarkkailen nesteen pintaa ja vuotoa. Mielessä kävi josko heittäisi jotain jäähdyttimen korjaus mömmöä syyläriin jos vaikka kestäisi sinne joulukuulle, vuoto ei ole suuri mutta kuitenkin.
Onkos porukat käyttäneet ko. aineita. Bar´s orginaalia ainakin jossain netissä kehuttu ? |
Lainaus:
Mulla on 410 ja eipä se moottori mikään huippu ole eli taisivat suikka japsitkin huomata, että ne tarvitsee jatkossa parempaa ja pirteämpää moottoria:rolleyes: Ruostettahan noihin tuppaa tulemaan,mutta tyypillistä vanhemmissa japseissa. |
Kyllä tuo suzukin litranen pata on oikein huollettuna erittäin varmatoiminen moottori, että en sitä sinänsä alkaisi paskaksi haukkumaan! Ja kun ottaa vielä huomioon että kyseessä on kolmekymmentä vuotta vanha kone...
Ja ei nuo tonnikolmesataset moottorit loppupeleissä sen kummempia ole. Parikymmentä heppaa enempi tehoa, ja pikkuisen parempi vääntö. Ei se suzuki raketiksi muutu niilläkään eväillä. Mahdollisesta nokan kiinnileikkamisvaarasta pääsee eroon, mutta muuten ihan yhtä varmatoimisia ne on kuin tuo litranenkin... |
Niin mut on siinä japsilla ollut hanskat tiskissä,eikä kädessä,kun kannen huono voitelu liian ahtaat öljykanavat. Harvinaista muilla japseilla,mutta ei tuo siltikään ihan huonokaan ole. Huomasin et venttiilit naputtaa omassa eli voiskohan sekin olla osa syyllinen öljynkulutukseen ja entäs jakohihna..?
|
Onhan niissä tosiaan pieni ero noissa kahdessa erikokoisessa moottorissa kuten Palex sanoi, mutta ei kovin merkittävä. Enkä usko mihinkään liian pieniin öljykanaviin. Jos siellä joku ahdistaa on se huonojen öljyjen syytä, kuten aiemminkin on mainittu. Hyvällä öljyllä kaikki toimii aina paremmin.
Olen muissa asioissa käynyt muutaman kerran Intiassa ja saanut sieltä erittäin hyviä ystäviä, joiden kanssa olen kierrellyt ympäriinsä. Minua on aina kiinnostanut se kuinka paljon siellä on noita pienemmällä koneella olevia Suzukeja, niitä on ihan joka puolella. Tekevät siellä lisenssillä. Niitä on armeijalla, poliisilla ja kaikilla mahdollisilla muillakin viranomaisilla. Kukaan ei ole koskaan siellä ollut niihin tyytymätön, vaikka ajokilometrejä tulee todella paljon ja kokemusta myös. Jos täällä joku satunnainen käyttäjä ajaa pari kertaa kokeilumielessä ja on heti moittimassa niin ei kannata sellaista kuitenkaan uskoa. Itse käyttäen pidempään voi saada oikeita tietoja ja kokemusta, kunhan auton on tietenkin ensin kunnostanut alkuperäiseksi. |
No juu ehkäpä murehdin liikaa oman suikan moottorista,kun siinä sitä öljynkulutusta näkyy jollakin asteella olevan,mutta on tuo kyl hauska ajettava ja edullinen pitää.Se vaan et harmillista kun auto on suht edullinen ja jos koneremonttia pitää alkaa tekeen isolla summalla niin ei siinä oikeen tyytyväinen ole moottoriin,mutta aika näyttää kun saan tuon kotteron katsastus kuntoon,että meneekö päästömittauksista läpi.:eek: Tällä hetkellä mittarissa 70th.km mut tiedä onko ajettu mittari moneen kertaan ympäri,kun sellaista olen kuullut vai voiko näin olla..?
Auto katsastettu viimeksi 2009 tai 2010. |
Lainaus:
|
Juu kunhan ei sammu/hajoo mettään:D. On tuolla ajopaikalla MF-165 niin saapi sillä sitten sen pois sieltä vaikka osittain etukuormaajalla nostamalla.:)
Tulikin tuossa mieleeni et miten ikkuna aukaisu veivin saa irti ovista etten väkisin hajota..? |
Lainaus:
siellä kahvan takana on sokka, konsteja on monia, esim vanha t-paita,revi se räteiksi,ota rätti ja pyöräytä sitä kahvan ja ovipahvin välissä,yleensä sokka irtoaa ekalla kerralla... voit myös tuhlata aikaa ja hermoja ronkkimalla sitä meisselillä pois ja paskoa ovipahvin samaan rahaan :D:D |
yleensä siel veivin toisessa päässä(missä ei oo nuppia) on ruuvi ja se veivi on booreilla siin nostimen vivustossa... varmaan on se ruuvi jonku muovikäikäleen alla piilossa
|
Lainaus:
ei ole ainakaan sj410 suzukissa ruuvilla... |
Lainaus:
|
Rautalankakoukulla sen ainakin sai lentämään iloisesti sepelipihan uumeniin. :D
No hiluxin vastaava sopii bolt on. |
Lainaus:
tai sitte jos sokka hukkuu niin sinne käy melkein mikä vaan ,itellä tämmöset https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/4406 pikkusen joutu viilaamaan kahvan takaosaa missä on se sokan ura,yksi pieni pykälä pois ja avot... hankalampi tietysti irroittaa mutta pysyy ainakin :D:D |
Taas tuli hieman tallissa häärättyä suikan kimpussa ja huomasin, että kun autoa hieman työntää/nojaa vaikka edestä kässäri päällä niin se liikahtaa hieman eli kuuluuko siinä olla ns. pieni vapaa liike ennen kun käsijarru pitää tai miten tämän nyt selittäis..?
Mietin vain tulevia jarru testejä katsastuksessa ja tähän vaihdettu entisen omistajan mukaan jarrut ja näyttää olevan uusia osia mm.putket yms. |
Kardaanikäsijarrulla on tuollainen kun autoa töniessä hakee ensin välykset pois voimansiirrosta (takamurikka ja kardaanin jos on).
Mene auton alle ja käske jonkun töniä autoo niin näet mitä siellä tapahtuu. |
Aina oppii uutta,kun mietin et onko kässäri jätetty löysälle ja ihan 410 tuo kottero on ja vm84.;)
Tuossa näyttää ilmastoinnin putsaus aika suurelta hommalta, kun puhallusteho lämppärissä aika surkea eli miten te muut olette puhdistaneet kennon yms..? Pitänee varmaan purkaa koko kojelauta. |
Kokeiles opetella tuota hakua kans ;)
tuossa http://forums.offipalsta.com/showthr...hdistus+suzuki Tuo ainakin pätee 413 ja samurai. 410 omistajat voi kommentoida onko täysin sama niissä. http://www2.izook.com/?page_id=258 |
Suikassa ovien alareuna saumat ruostuneet puhki ja sen johdosta ne sellaiset muovi tiiviste pitimet tippuneet ajansaatossa ja olisko ideoita jonkin muunlaiseen kiinnittämiseen,kun saan ovisaumat korjattua..?
|
Lainaus:
sikaliima on ollu aika in, mutta jos haluat hifistellä niin Motonetti myy niitä dinksuja millä saat sen tiivisteen takas kunnolla paikalleen... |
Auton alla roikkuessa huomasin, että perä akselin kardaani liitoksen päästä tulee öljyä ei tosin tiputtamalla mut vuotoa näkyy hieman olevan eli minkälainen korjata yms..?
|
Lainaus:
|
Kovaa tekoa se 410 konekkin on, oma kone seisoi 8vuotta taivasalla ilman mitään suojaa. Kasatessa autoa kolmisen vuotta sitten ajattelin kokeillaan että toimiikos se, ja mitäs neljä venäjän reissua kesti mitä nyt pari kannen tiivistettä paloi. Tasasen väliajoin antoi vettä, bensaa ja öljyä niin hyvin vei eteen päin. Neljättä kannnentiivistettä en jaksanut vaihtaa vaan vaihdoin siinä vaiheessa koko koneen. Onhan se 1.3 huomattavasti pirteempi vaikka 1-pisteruiskunakin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta kirjoita HAKU kenttään suzuki ruisku , niin tulee monennäköistä juttua ruiskun asentamisesta sekä projektiosiosta sekä tekniikkapuolelta. esim tuo tulee ekalle sivulle http://forums.offipalsta.com/showthr...=suzuki+ruisku |
Juu thanks ruisku jutuista.
Mites tuota kun ovien ikkuna pielissä on sellaista U-mallista listaa, jossa ikkunalasi liukuu niin se on jotakin pehmeetä materiaalia eli ei kumia,mutta se murenee hieman sielt täält. Onko teil muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä sille vois tehdä ettei rapistu kokonaan..? |
Lainaus:
|
Njoo sama vikaa "huopakourussa" ja vanhan patrolin vastaavan mutta kumisen sai pientä väkivaltaa käyttäen sopimaan. Hiukan tahmeasti ikkuna siinä liukuu mutta ajaa asiansa.
|
Tarttee mennä kyseleen tuolta kumipajalta tai etralta malli mukana josko sais kumisena,kun ei tuo risa huopanenkaan kovin siisti ole ja varmaan talvisin jäätyy ja ikkunan aukaisulla kouru murenee,eikä sitä kovinkaan paljoa mene.
http://www.kumipaja.fi/ http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...9561174&path=1 |
Huomasin ruisku topiikeissa sen että kaikki olivat tehneet ruiskun 1.3 koneelle,eikö litraseen pataan ole kukaan tehnyt..?
Mietin vaan uudempia ruisku Altoja että pystyisköhän niistä sovittamaan 410 litraseen ruiskua tai menisköhän tuollaisesta koko kone 410 vaihdelootaan..? Tuos mallikuvaa uudemmasta alton konehuoneesta. http://www.autopurkaamot.com/imgcar....&type=original |
oisko uudemmissa sj korisissa joo kumisia kun itellä on kumiset (siis vaihdettu tuoremmasta) ja joskus näin ebay:ssä myytävänä korvaavaa kumista. Se huopa on aika synkkä homma, edellisessä poikki 10cm välein ja liukuu lasin mukana ja jää aina alas.
|
Lainaus:
http://kooee.kuvat.fi/kuvat/Autot/Su...1/IMG_0251.JPG |
Nyt olis tarpeen sellaiset neuvot, että miten näitä surkeita suikan ristipää pultteja saa auki,kun ovat juuttuneet kiinni..?
Pitäis saada 410 turvavyö systeemistä ruuvit auki vai pitääkö porata kannat pois..? |
Suzuki Samurain alipaine letkut?
Mitä ovat ne pienet vihreät mötikät kaasarin letkujen välissä ? Suodattimiako? voiko ne poistaa ... ainakin ne vaikuttavat alipaineeseen alentavasti sen melkein kokonaan.
|
Lainaus:
Neppaa mutterit niihin kiinni. Ite sain ainakin oven ruuvit noin auki. |
Neuvokaa aloittajaa.
Mites nuo sj410 suikan etuakseliston/muroksen yms. rasvakset kannattaa/pitää tehdä ja jos kuvia niin olis hyvä..? ;) Entäs minkäslaista öljyä noin yleisesti käytätte akseleissa vaihde/jako lootassa..? |
Lainaus:
meikä törkkäs jakikseen ja päävaihteistoon ATF eli punaset ölpät näin talvikaudeksi... |
Lainaus:
Nyt mittarissa noin 90th.km |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Olisko ideoita suikan ilmanottoaukkojen tekoon,kun ajattelin tehdä taakse molemmille sivuille vai riittäiskö yksi takaluukkuun vararenkaan alle tms..?
Autohan on kun pulloon puhaltais eli ei mitään poistoaukkoa missään.:mad: |
Lainaus:
Posted via Mobile Device |
Lainaus:
Vois samalla ostaa eteenkin, jos alkaa sekin vuotamaan tulevaisuudessa. |
Lainaus:
|
Mä ostin etupäähän stefan ihan laakerifirmasta, mut siinä ei vaan ollut sellasta kaulusta mikä oli alkp. stefassa muistaakseni. On ainakin 5tkm kstänyt vuotamatta :)
|
Mitkähän on ne pinjonin stefan mitat..?
Mahtaako automaasta saada noin vanhoja, kun nykyään myyvät ainakin täällä:confused: Vai mikälainen perä jinmyssä. |
Laitetaan ny tänne kun Suzukista on kyse. Eli asentelin tossa edellispäivänä suzukiin kierroslukumittarin, joku halpa motonetin myymä Autogauge. Noh kaikki hienosti paikallaan ja kone käyntiin. On vaan sellanen vika et näyttää siisisti kierrokset 0-2000rpm, mutta kun menee sen yli viisari alkaa täriseen ja vatkaan aika lailla. Eikä siis pysy ns. paikallaan tasakaasulla.
Lueskelin jo jostain et saattaa johtua maadoituksesta ja parantelin sieltä sun täältä. Ei tietenkään auttanut, joten eilen marssin valittamaan et mittari jotenkin rikki ja vaihdettiin uuteen. Mittari paikalleen ja eikun perkele samallailla nykii viisari >2000rpm ?? Apuja |
Sivu luotu: 17:20 (GMT +2). |