Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Suzuki kysymyksiä. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103092)

Landrooveri 26.10.2012 18:28

Suzuki kysymyksiä.
 
No niin tänään tuli pihalle SJ410 suikka ja kokeilin ajella kunnolla sillä pihassa ja huomasin, että kaasua saa aikast tavalla painaa, että liikkuu eli onko tämä ihan normaalia vai onko vain tottumuksesta kiinni tai miten teillä muilla suikka liikkuu..?
Olen aloittelija ja ei oikeen kokemusta vielä näistä vehkeistä,joten olis mukava tietää,että onko kaikki kunnossa.

Kekkeruusi 26.10.2012 19:27

Kannattaa tsekkailla tää läpi , ja muutenkin heitellä tonne kysymyksiä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95405


Ettei oo jarrut jumissa tai kytkin lopussa?

Landrooveri 26.10.2012 21:25

Siinä on kuulema lähes uusi kytkin,mutta pystyykö suikasta säätämään kytkintä et josko on säädön tarpeessa..?
Jarrut on uusittu ja ei niissä kyl ollut laahaamisen merkkejä.

Heguli 27.10.2012 06:47

Ei pikkulohkon suikka mikään tykki ole mutta kyllähän se ihan "normaalisti" liikkuu. Rullaako auto esim. loivaan alamäkeen normaalisti ? Olisko kaasuvaijerin säätö poskellaan, eli kaasupolkimen painallus ei vaikuta kunnolla kaasarin päässä ? Kulkeeko auto maantiellä kuinka kovaa ? Onko sulla mahdollisuutta viedä auto jonkun kokeneen suikkamiehen (tai naisen) koeajattavaksi ? Niin ja kyllähän sen heti huomaa, jos kytkin luistaa.

sami_k 27.10.2012 07:28

kyllä siellä kytkinvaijerin päässä on säätö

Landrooveri 27.10.2012 09:35

Eilen kokeillessa oli lumi suojan puolella ja kokeilin pihassa liukkaalla nelikon toimivuutta ja kytkin kyl otti hyvin kiinni tai ei ainakaan ollut mitään luistamisen merkkejä, kun pyörät niin hyvin pyörivät tyhjää ja kun sai hieman pitoa auto ampaisi pikkuhiljaa eteenpäin. Juu tosiaan vaikuttais et se kaasu on säädetty poskelleen,kun kaasu hieman myöhästelee. Suikkaa ei ole vielä katsastettu joten ei oikeen kauheesti pysty ajaan maantiellä, kun tämä tiheähkö asuinalue,enkä tunne ketään suikka tyyppiä, mutta jos jotain offi/suikka tyyppiä Turun läheisyydestä kiinnostaa tulla kokeileen niin saa tulla.
Tuli vielä kaasusta mieleen et tyhjäkäynti mielestäni aikast hiljainen, jonka johdosta auton kaasu hieman myöhästelevä. Pysyy kuitenkin tyhjäkäynnissä hyvin paikoillaan, eikä sammu. Mikä mahtaa olla normalit tyhjäkäynti kierrokset tuollaisessa,kun ajatuksena laittaa kierrosluku mittari tuohon..?

Landrooveri 29.10.2012 21:53

Laitetaan tänne kun tuolla yleistä jorinaa suzukeista topicissa ei kukaan tunnu vastaavan ja sinne se kysymys uppoaa muun offi keskustelun sekaan ja ei vastausta taida saada.

Huomasin et suikan konepelti hikoilee aikast tavalla,kun siinä ei ole mitään eristystä ja auto ulkona. Suorastaan satoi pisarat alas, kun konepellin aukaisin,oli vähän kostea keli. Mitä eristettä olette käyttänyt tuollaisessa..?

young n dum 29.10.2012 21:58

ei mitään :) tai sit motonet biltema hyllystä jtn ääni eristys mattoa mallia veden kestävää;)

bluevan 29.10.2012 21:59

Anna pisaroiden tippua ja keskity olennaiseen ;)

Landrooveri 30.10.2012 19:14

Palaan taas suikan huonoon liikkeelle lähtöön. Kävin taas pihalla kokeilemassa paremman pidon vuoksi,kun lumet sulaneet. Kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni ja töksähtää, kun polkimesta nopeesti päästää ja jos kaasua ei paina kunnolla vehje sammuu. Onko siinä kytkimen säätö pielessä vai mitä mieltä te kokeneet olette..?:confused:

Kytkin on vaihdettu jokin aika sitten niin kun tuolla jo mainitsinkin ja moottorissa kyl tuntuu tehoa piisaavan,myös kaasu on aikast herkkä,kun sitä tutkiskelin.

bluevan 30.10.2012 19:22

Jos täälläpäin ajelet niin poikkea testaamassa tuota mun suzukia (413) niin saat jotain vertailupohjaa.

Landrooveri 30.10.2012 19:30

Mielestäni tuo likkeelle lähtö ei kyl ole normaalia, eli vitsit vähissä:mad:

cybress 30.10.2012 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 931991)
Mielestäni tuo likkeelle lähtö ei kyl ole normaalia, eli vitsit vähissä:mad:


käykö se kaikilla pytyillä?

laahaako jarrut?

tyhjäkäynti noin 800 -900 rpm tuolle välille...

kytkimensäätö löytyy vänkärinpuolen moottori korvakon alta.

tarkista kaasuttimen kaikki ulkopuoliset liikkuvat osat.nivelet kaasusta ja ryypystä.


onko kytkimessä yhtään väljää kun kokeilee vaihelaatikon kyljestä siitä vivusta mihin tulee vaijeri?

Landrooveri 30.10.2012 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 932013)
käykö se kaikilla pytyillä?

laahaako jarrut?

tyhjäkäynti noin 800 -900 rpm tuolle välille...

kytkimensäätö löytyy vänkärinpuolen moottori korvakon alta.

tarkista kaasuttimen kaikki ulkopuoliset liikkuvat osat.nivelet kaasusta ja ryypystä.


onko kytkimessä yhtään väljää kun kokeilee vaihelaatikon kyljestä siitä vivusta mihin tulee vaijeri?

Ei kyl mitään laahaamisen merkkejä jarruissa.
Moottori kyl kiertää/vastaa kaasuun hyvin,eikä tule sinistä savua,joten käy kaikilla pytyillä.
Käyntiin lähtökin hyvä. Miten teillä muilla on kytkin,että ottaako ylhäältä kiinni ja onko jokin sopiva välys siellä vipusessa vaihdelootan kyljessä..?
Vaijeri ja vaihdelootakin on vaihdettu entisen omistajan toimesta.

arrtturi 30.10.2012 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 931978)
Palaan taas suikan huonoon liikkeelle lähtöön. Kävin taas pihalla kokeilemassa paremman pidon vuoksi,kun lumet sulaneet. Kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni ja töksähtää, kun polkimesta nopeesti päästää ja jos kaasua ei paina kunnolla vehje sammuu. Onko siinä kytkimen säätö pielessä vai mitä mieltä te kokeneet olette..?:confused:

Kytkin on vaihdettu jokin aika sitten niin kun tuolla jo mainitsinkin ja moottorissa kyl tuntuu tehoa piisaavan,myös kaasu on aikast herkkä,kun sitä tutkiskelin.

Kyl se kytkin aika ylhäällä ottaa kiinni ainaki jos vertaa moderniin henkilöautoon... toi töksöhtäminen vaikuttais siltä et jossai muualla vois olla väljää... onko taka-akseli kunnolla kiinni?

elhapero 30.10.2012 21:56

Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi kannattaa tarkistaa,jousi kuluu ajanmyöten siitä vivusta läpi ja kiihdytyspumppu ei toimi laisinkaan,näin oli mun suikassa käynyt ja liikkeelle lähdöt oli melkosta kengurun loikkaa.

cybress 31.10.2012 06:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 932039)
Ei kyl mitään laahaamisen merkkejä jarruissa.
Moottori kyl kiertää/vastaa kaasuun hyvin,eikä tule sinistä savua,joten käy kaikilla pytyillä.
Käyntiin lähtökin hyvä. Miten teillä muilla on kytkin,että ottaako ylhäältä kiinni ja onko jokin sopiva välys siellä vipusessa vaihdelootan kyljessä..?
Vaijeri ja vaihdelootakin on vaihdettu entisen omistajan toimesta.


ittellä on ihan uus kytkin setti omassa ja ottaa kiinni melko joutuin ku alkaa nostamaan kytkintä.. semmonen pikkuvälys että siirtäjä ei paina painelaakeria asetelmaa vasten kokoajan.

Landrooveri 31.10.2012 13:34

Vika löytyi ja se oli se Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi,mutta onneksi sain entiseltä omistajalta varaosa kaasarin jossa oli ehjät osat ja vaihdoin sen niin alkoi pelaamaan ja kiitos elhaperolle;). Juu ja ei siinä kytkimen säädössä mitään ihmeempää vikaa olekaan,mutta vapaalla kuuluu sellaista pienehköä sälinää ei kuitenkaan mitenkään häiritsevää,eikä sitä helpolla kuule jollei kuuntele. Tarvittee vaan vielä säätää kytkintä.

Nyt kun tuokin pulma melkeen ratkaistu niin onko siinä lämmityslaite katkaisin/säätö paneeli systeemin sisällä valoa, kun pirullinen ajella pimeellä kun ei näe edes vaihde keppiä..?:rolleyes:

Kekkeruusi 31.10.2012 14:27

Eikös siellä pitäisi olla yksi 5w lasikantapolttimo.. Eli jos katsot alhaalta päin sitä lämppärinkäyttöpaneelia niin suuttimien alla olevassa koLossa pitäisi olla se polttimo....korjatkoon joku jos oon väärässä(näin siis muistelin omassa autossa olevan)

Palex 31.10.2012 16:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 932227)
Eikös siellä pitäisi olla yksi 5w lasikantapolttimo.. Eli jos katsot alhaalta päin sitä lämppärinkäyttöpaneelia niin suuttimien alla olevassa koLossa pitäisi olla se polttimo....korjatkoon joku jos oon väärässä(näin siis muistelin omassa autossa olevan)

Kyllä, siinä se heti reunan alla on kun käsikopelolla tunnustelee, eli ei ole siellä nappuloitten takana. Helppo vaihtaa kun ei tarvitse edes purkaa mitään.:D

cybress 31.10.2012 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 932250)
Kyllä, siinä se heti reunan alla on kun käsikopelolla tunnustelee, eli ei ole siellä nappuloitten takana. Helppo vaihtaa kun ei tarvitse edes purkaa mitään.:D


no perkule,itte purin sen hässäkän ja tulin siihen tulokseen että ei täällä mitn valoa ole :D:D

no uuteen suzukiin tulee led valaistus säätimille ja katkasijoille...

Landrooveri 31.10.2012 19:58

Onko se yksi pieni poltin kovinkaan tehokas valaisemaan,josko laittais vielä toisenkin,johonkin sinne läheisyyteen.
Meinasin et jos siel ei olis poltinta niin onko japanissa ollut 80 luvulla aina valoisaa yölläkin,mutta onhan siellä sitten:D

Heguli 31.10.2012 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 932357)
Onko se yksi pieni poltin kovinkaan tehokas valaisemaan

Ei todellakaan :D:D Pimeällä suikassa on aika hämyistä, kaikki mittarivalot on enemmän ja vähemmän himmeitä. Siellä kojetaulun keskellä alhaalla oleva sisävalo on hyvä pitää päällä niin näkee edes vähän.

Palex 31.10.2012 20:17

Kyllähän se nyt sen verran valaisee kuin mihin se on tarkoitettukin.:)

Landrooveri 31.10.2012 20:35

Ei se kojetaulun keskellä alhaalla oleva sisävalokaan mikään huippu ole ainakaan mulla. Se on vähän sellainen kellertävän himmeä mut näkee sil ainakin vaihdekepin.:D

wikke 31.10.2012 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 932383)
näkee sil ainakin vaihdekepin.:D

Eikö ilman löydy, vai ihan vain ihailun kannalta?

Landrooveri 31.10.2012 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 932448)
Eikö ilman löydy, vai ihan vain ihailun kannalta?

Minkä ihailun kannalta..?

wikke 01.11.2012 08:44

No sen vaihdekepin.

Landrooveri 01.11.2012 15:47

Just että tämmöistä.:rolleyes: Miksi sitä vaihdekeppiä pitäis ihailla..?

Palex 01.11.2012 16:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 932641)
Miksi sitä vaihdekeppiä pitäis ihailla..?

No samasta syystä kuin rattia ja polkimiakin!:rolleyes:

Landrooveri 01.11.2012 16:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 932654)
No samasta syystä kuin rattia ja polkimiakin!:rolleyes:

Niin onhan ne suikassa erilaiset, kun uusimmissa vehkeissä ja mielestäni näissä vanhemmissa maastureissa on jotain vanhanajan tyyliä, kun sit taas nykyisissä on vain muovia jne;)
En mä nyt kyl mitenkään ihaile vaihdekeppiä rattia ja polkimia, jos valaistus parempi on mukava ajella, kun ei tartte lähes pilkko pimeässä istua.

Landrooveri 02.11.2012 22:47

Huomasin tuossa et suikka oli kuluttanut öljyä aikast tavalla kun entinen omistaja sen ajoi Helsingistä tänne Turun läheisyyteen,joten mitäs tuollaiseen mahtaa kustantaa moottori remontti ja mitä muuta kannattaa uusia kun venttiili ohjurin kumit ja mistä kannattaa hankkia tarvittavat osat..?
Motti ei savuta sinistä kovillakaan kaasutuksilla/kierroksilla,mutta hieman kitkerän hajuista pakokaasu on.

Heguli 03.11.2012 08:14

Jakopään kilut kannattaa vaihtaa samalla. Tarkista kampikoneiston kunto huolellisesti, noissa on tyyppivikana kannen huono voitelu (liian ahtaat öljykanavat). Itellä meni aikanaan nokka-akselia myöten kaikki vaihtoon. Merkkiliikkeestä tuli osat hankittua mutta ulkomaisista tarvikekaupoista saa varmaan halvemmalla. Niin ja osan kiluista saa moponetistä.

Landrooveri 03.11.2012 09:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 933190)
Jakopään kilut kannattaa vaihtaa samalla. Tarkista kampikoneiston kunto huolellisesti, noissa on tyyppivikana kannen huono voitelu (liian ahtaat öljykanavat). Itellä meni aikanaan nokka-akselia myöten kaikki vaihtoon. Merkkiliikkeestä tuli osat hankittua mutta ulkomaisista tarvikekaupoista saa varmaan halvemmalla. Niin ja osan kiluista saa moponetistä.

Eipä ole suzukilla ollut mitään ruudinkeksijöitä inssit,kun moottorikin hieman huono verrattuna vaikka toyotaan tai hondaan. Olis kyl hieno laittaa tollaseen honda civicin ruiskukone,mutta kun nekin on kaikki etuvetoisia tai miksei kaasari konekin,kun aikoinaan oli sellainen niin kyl se toimi todella hienosti ja ajettukin oli lähes 300th.km.:(
Eikö niitä kannen öljykanavia vois hieman avartaa..?
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?

MikkoS 03.11.2012 09:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 933197)
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?

Kokeile vaikka fortella.. Sellaisen vetäsin edellisen suzukin koneen läpi kun kulutti öljyä aika reippaasti. Loppui öljyn kulutus kun seinään. Toimi ainakin minulla.

Landrooveri 03.11.2012 09:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 933200)
Kokeile vaikka fortella.. Sellaisen vetäsin edellisen suzukin koneen läpi kun kulutti öljyä aika reippaasti. Loppui öljyn kulutus kun seinään. Toimi ainakin minulla.

Oliko sulla siinä litranen kone ja varmaan tarkoitat forte moottorin puhdistus juttua..?
Öljy on kyl surkeeta kun katsoin eli ihan mustaa litkua.
Mistä sitä ainetta saa ostaa ja onko tätä ongelmaa SJ413 moottoreissa..?

MikkoS 03.11.2012 10:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 933202)
Oliko sulla siinä litranen kone ja varmaan tarkoitat forte moottorin puhdistus juttua..?
Öljy on kyl surkeeta kun katsoin eli ihan mustaa litkua.
Mistä sitä ainetta saa ostaa ja onko tätä ongelmaa SJ413 moottoreissa..?

Juu litraseen laitoin. Motonetistä ja muista kaupoista saa samantapaisia aineita jos ei oo merkkiuskollinne fortelle. Forte maksaa päälle 20€ ja halppikset alta kympin. 20-30 min korotettua joutokäyntiä ja öljyt vaihtoon.

Landrooveri 03.11.2012 12:16

Jaa se on sellaista et niinkin vähän aika pidetään koneessa ja voishan sellasen puhdistus kuurin kokeilla,mutta auttaako tuo juttu pidemmän päälle,jos vaikka pitää auton..? Sekin on vähän mietinnässä vielä.
Laittais sitten delwacia, kun aikast hyvää öljyä vanhempiin moottoreihin vaikkakin aika yleistä diesel moottoreissa.

Heguli 03.11.2012 14:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 933197)
Eikö niitä kannen öljykanavia vois hieman avartaa..?
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?

Voi avartaa mutta hyvin maltillisesti. Ja suikassa kannattaa käyttää laadukasta öljyä, jotta voitelu pelaa. Veikkaisin, että venttiilien kumien vaihto + moottorin öljynvaihto auttaa jo paljon tohon öljynkulutukseen.

Landrooveri 03.11.2012 16:11

Öljy on mustaa litkua tai ehkä välillä vähän parempaa, kun uutta lisäilee.
Mitä öljyä käytätte,kun itse meinasin delwacia...?
Tulipa vaan mieleen et onko näissä suikissa pakokaasumittaus pakkoa,kun onhan näissä jo ikää tuo minunkin on vm.84..?

suzukirby 03.11.2012 17:01

Delwacia en laittaisi, on ihan hyvä oljy matalakierros dieseliin mutta tirheään bensa myllyyn joku hyvä täys synteettinen, ja kyllä suitsa vaatii pakokaasu mittauksen..

Landrooveri 03.11.2012 17:49

Mitä vikaa tuo mun tapaus mahtaa käsittää,että onko venttiili ohjurin kumit menneet vai kenties jossain muualla vikaa. Kuluttaa öljyä, mutta pakokaasu ei ole sinistä,mutta kuitenkin pakokaasu haisee kitkerälle öljyn kulutuksesta. Kulutus johtua siitä Tarkalleen en öljynkulutuksesta tiedä muuten kun entinen omistaja ajoi sen helsingistä tänne ja kilometrejä tuli 189km ja itse ajelin hieman tuossa pihassa ja tikussa ei yhtään öljyä..?

Niin onko ketään vaihtanut ohjurin kumeja irroittamatta kantta,kun joihinkin moottoreihin vaihtaneet ja niihinkin jokin oma konsti..?

artsi777 04.11.2012 08:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 933311)
Mitä vikaa tuo mun tapaus mahtaa käsittää,että onko venttiili ohjurin kumit menneet vai kenties jossain muualla vikaa. Kuluttaa öljyä, mutta pakokaasu ei ole sinistä,mutta kuitenkin pakokaasu haisee kitkerälle öljyn kulutuksesta. Kulutus johtua siitä Tarkalleen en öljynkulutuksesta tiedä muuten kun entinen omistaja ajoi sen helsingistä tänne ja kilometrejä tuli 189km ja itse ajelin hieman tuossa pihassa ja tikussa ei yhtään öljyä..?

Niin onko ketään vaihtanut ohjurin kumeja irroittamatta kantta,kun joihinkin moottoreihin vaihtaneet ja niihinkin jokin oma konsti..?

Jos se tuolla matkalla kuluttaa litran öljyä, ni on pakko lykätä putkesta sinistä ja reilusti.....

Heguli 04.11.2012 09:57

Paljonko moottorissa oli öljyä matkaan lähtiessa ? Merkkaako paikkansa lämpimänä, eli vuotaako öljyä jostain ulos ?

Landrooveri 04.11.2012 13:01

Öljypohjan tiiviste näyttää olevan vaihdon tarpeessa tai ainakin kiristää pitäis,mutta ei se öljyä tiputtele. Ilmeisesti entinen omistaja on öljymäärän tarkistanut ennen matkaa,mutta tiedä sitten. Vien suikan pelti hommien jälkeen katsastukseen niin sitten öljyn kulutuksen näkee paremmin,kun pääsee ajamaan kunnolla. Monessa uudemmassa autossa on ollut venttiili ohjurin kumi vikoja ja öljynkulutus ollut kovaa,kun googlesta luin muilta palstoilta. Moottori kyl käynnistyy todella hyvin ja kiertää nätisti eikä kuulu mitään ylimääräistä ääntä eli ei siinä luulis isoa vikaa olevan.

amiantt 06.11.2012 16:23

Grand Vitara syyläri vuotaa
 
Käyttöautona GV 2003 2,0 huomasin tuossa happianturia vaihtaessa että syylärin alaosa märkä samoin tuuletin ilmeisesti heittänyt jäähytinnestettä vähä pidemmällekin. Onko miten yleinen vika vitaroissa ? Voiko vuoto olla jossakin muualla, vai kannattaako heti pistää tilaukseen uusi syyläri ?
n. 250 € osamies eipä tuo hinnankiroissa ole. Onkohan helppo vai hankala vaihtaa ?
Ensimmäinen japsiauto itsellä. Pitänee vielä sanoa että lambda-anturi tuli vaihdettua vanhan kokemuksen ja halvan OBD-lukijan perusteella. Hyvin tuo kuittasi vian CRX T-40 OBD lukija

cybress 07.11.2012 06:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja amiantt (Viesti 934337)
Käyttöautona GV 2003 2,0 huomasin tuossa happianturia vaihtaessa että syylärin alaosa märkä samoin tuuletin ilmeisesti heittänyt jäähytinnestettä vähä pidemmällekin. Onko miten yleinen vika vitaroissa ? Voiko vuoto olla jossakin muualla, vai kannattaako heti pistää tilaukseen uusi syyläri ?
n. 250 € osamies eipä tuo hinnankiroissa ole. Onkohan helppo vai hankala vaihtaa ?
Ensimmäinen japsiauto itsellä. Pitänee vielä sanoa että lambda-anturi tuli vaihdettua vanhan kokemuksen ja halvan OBD-lukijan perusteella. Hyvin tuo kuittasi vian CRX T-40 OBD lukija

eikö kannattais ottaa vanha syyläri irti ja viedä kennotukseen,luulis pääsevän halvemmalla?

Bullet 07.11.2012 08:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 933197)
Eipä ole suzukilla ollut mitään ruudinkeksijöitä inssit,kun moottorikin hieman huono verrattuna vaikka toyotaan tai hondaan. Olis kyl hieno laittaa tollaseen honda civicin ruiskukone,mutta kun nekin on kaikki etuvetoisia tai miksei kaasari konekin,kun aikoinaan oli sellainen niin kyl se toimi todella hienosti ja ajettukin oli lähes 300th.km.:(..?

On aivan turha moittia Suzukin moottoria ja sen kehittäjiä. Minulla on vuoden -87 SJ413 jolla olen ajanut yli 325000 km ilman mitään murheita. Auto kaikkineen on ollut todella hyvä, ainoat vaihdetut osat ovat pyöränlaakereita pari kappaletta, jarrujen korjausta yms. normaalia pikkujuttua. Ikinä ei ole ollut mitään isompaa vikaa, ellei ruostekorjauksia sellaisiksi lasketa. Moottori on edelleen ihan yhtä hyvä kuin silloin 25 vuotta sitten auton ostaessani.

amiantt 07.11.2012 10:10

Eipä tuo 250 eeroo ole mielestäni paha valeon tarvikesyyläristä, kennotus voisi olla viisi kymppiä halvempi. Uudella syylärillä kahden vuoden takuukin. No asiaan syylärin toimitus menee joulukuulle. nyt tarkkailen nesteen pintaa ja vuotoa. Mielessä kävi josko heittäisi jotain jäähdyttimen korjaus mömmöä syyläriin jos vaikka kestäisi sinne joulukuulle, vuoto ei ole suuri mutta kuitenkin.
Onkos porukat käyttäneet ko. aineita. Bar´s orginaalia ainakin jossain netissä kehuttu ?

Landrooveri 07.11.2012 23:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bullet (Viesti 934615)
On aivan turha moittia Suzukin moottoria ja sen kehittäjiä. Minulla on vuoden -87 SJ413 jolla olen ajanut yli 325000 km ilman mitään murheita. Auto kaikkineen on ollut todella hyvä, ainoat vaihdetut osat ovat pyöränlaakereita pari kappaletta, jarrujen korjausta yms. normaalia pikkujuttua. Ikinä ei ole ollut mitään isompaa vikaa, ellei ruostekorjauksia sellaisiksi lasketa. Moottori on edelleen ihan yhtä hyvä kuin silloin 25 vuotta sitten auton ostaessani.

Niin eikös SJ413/samuraissa ole jo parempi moottori,kun 410.pin ainakin jotku ovat niin antaneet ymmärtää..?
Mulla on 410 ja eipä se moottori mikään huippu ole eli taisivat suikka japsitkin huomata, että ne tarvitsee jatkossa parempaa ja pirteämpää moottoria:rolleyes:
Ruostettahan noihin tuppaa tulemaan,mutta tyypillistä vanhemmissa japseissa.

Palex 08.11.2012 07:28

Kyllä tuo suzukin litranen pata on oikein huollettuna erittäin varmatoiminen moottori, että en sitä sinänsä alkaisi paskaksi haukkumaan! Ja kun ottaa vielä huomioon että kyseessä on kolmekymmentä vuotta vanha kone...

Ja ei nuo tonnikolmesataset moottorit loppupeleissä sen kummempia ole. Parikymmentä heppaa enempi tehoa, ja pikkuisen parempi vääntö. Ei se suzuki raketiksi muutu niilläkään eväillä. Mahdollisesta nokan kiinnileikkamisvaarasta pääsee eroon, mutta muuten ihan yhtä varmatoimisia ne on kuin tuo litranenkin...

Landrooveri 08.11.2012 09:20

Niin mut on siinä japsilla ollut hanskat tiskissä,eikä kädessä,kun kannen huono voitelu liian ahtaat öljykanavat. Harvinaista muilla japseilla,mutta ei tuo siltikään ihan huonokaan ole. Huomasin et venttiilit naputtaa omassa eli voiskohan sekin olla osa syyllinen öljynkulutukseen ja entäs jakohihna..?

Bullet 08.11.2012 09:36

Onhan niissä tosiaan pieni ero noissa kahdessa erikokoisessa moottorissa kuten Palex sanoi, mutta ei kovin merkittävä. Enkä usko mihinkään liian pieniin öljykanaviin. Jos siellä joku ahdistaa on se huonojen öljyjen syytä, kuten aiemminkin on mainittu. Hyvällä öljyllä kaikki toimii aina paremmin.
Olen muissa asioissa käynyt muutaman kerran Intiassa ja saanut sieltä erittäin hyviä ystäviä, joiden kanssa olen kierrellyt ympäriinsä. Minua on aina kiinnostanut se kuinka paljon siellä on noita pienemmällä koneella olevia Suzukeja, niitä on ihan joka puolella. Tekevät siellä lisenssillä. Niitä on armeijalla, poliisilla ja kaikilla mahdollisilla muillakin viranomaisilla. Kukaan ei ole koskaan siellä ollut niihin tyytymätön, vaikka ajokilometrejä tulee todella paljon ja kokemusta myös.
Jos täällä joku satunnainen käyttäjä ajaa pari kertaa kokeilumielessä ja on heti moittimassa niin ei kannata sellaista kuitenkaan uskoa. Itse käyttäen pidempään voi saada oikeita tietoja ja kokemusta, kunhan auton on tietenkin ensin kunnostanut alkuperäiseksi.

Landrooveri 08.11.2012 18:16

No juu ehkäpä murehdin liikaa oman suikan moottorista,kun siinä sitä öljynkulutusta näkyy jollakin asteella olevan,mutta on tuo kyl hauska ajettava ja edullinen pitää.Se vaan et harmillista kun auto on suht edullinen ja jos koneremonttia pitää alkaa tekeen isolla summalla niin ei siinä oikeen tyytyväinen ole moottoriin,mutta aika näyttää kun saan tuon kotteron katsastus kuntoon,että meneekö päästömittauksista läpi.:eek: Tällä hetkellä mittarissa 70th.km mut tiedä onko ajettu mittari moneen kertaan ympäri,kun sellaista olen kuullut vai voiko näin olla..?
Auto katsastettu viimeksi 2009 tai 2010.

arrtturi 08.11.2012 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 935161)
No juu ehkäpä murehdin liikaa oman suikan moottorista,kun siinä sitä öljynkulutusta näkyy jollakin asteella olevan,mutta on tuo kyl hauska ajettava ja edullinen pitää.Se vaan et harmillista kun auto on suht edullinen ja jos koneremonttia pitää alkaa tekeen isolla summalla niin ei siinä oikeen tyytyväinen ole moottoriin,mutta aika näyttää kun saan tuon kotteron katsastus kuntoon,että meneekö päästömittauksista läpi.:eek: Tällä hetkellä mittarissa 70th.km mut tiedä onko ajettu mittari moneen kertaan ympäri,kun sellaista olen kuullut vai voiko näin olla..?
Auto katsastettu viimeksi 2009 tai 2010.

Joo kyllähän se mittari pyörii ympäri maailman tappiin asti... ainoo mistä voi tutkia noita kilometrejä on huoltokirja, jos semmonen sattuu olemaan tai katsastus lapuista... mut eipä sillä oo mitään väliä paljon ton ikäsellä autolla on ajettu. Se ratkasee miten sitä on pidetty ja mitä sille/sillä on tehty. Huoli pois ja eteenpäin niin kauan ku jostain nousee savua :D

Landrooveri 08.11.2012 19:26

Juu kunhan ei sammu/hajoo mettään:D. On tuolla ajopaikalla MF-165 niin saapi sillä sitten sen pois sieltä vaikka osittain etukuormaajalla nostamalla.:)
Tulikin tuossa mieleeni et miten ikkuna aukaisu veivin saa irti ovista etten väkisin hajota..?

cybress 08.11.2012 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 935196)
Juu kunhan ei sammu/hajoo mettään:D. On tuolla ajopaikalla MF-165 niin saapi sillä sitten sen pois sieltä vaikka osittain etukuormaajalla nostamalla.:)
Tulikin tuossa mieleeni et miten ikkuna aukaisu veivin saa irti ovista etten väkisin hajota..?


siellä kahvan takana on sokka, konsteja on monia, esim vanha t-paita,revi se räteiksi,ota rätti ja pyöräytä sitä kahvan ja ovipahvin välissä,yleensä sokka irtoaa ekalla kerralla... voit myös tuhlata aikaa ja hermoja ronkkimalla sitä meisselillä pois ja paskoa ovipahvin samaan rahaan :D:D

arrtturi 08.11.2012 19:32

yleensä siel veivin toisessa päässä(missä ei oo nuppia) on ruuvi ja se veivi on booreilla siin nostimen vivustossa... varmaan on se ruuvi jonku muovikäikäleen alla piilossa

cybress 08.11.2012 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja arrtturi (Viesti 935200)
yleensä siel veivin toisessa päässä(missä ei oo nuppia) on ruuvi ja se veivi on booreilla siin nostimen vivustossa... varmaan on se ruuvi jonku muovikäikäleen alla piilossa


ei ole ainakaan sj410 suzukissa ruuvilla...

arrtturi 08.11.2012 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja arrtturi (Viesti 935200)
yleensä siel veivin toisessa päässä(missä ei oo nuppia) on ruuvi ja se veivi on booreilla siin nostimen vivustossa... varmaan on se ruuvi jonku muovikäikäleen alla piilossa

Eli siis ei ookkaa ruuvia :o

bluevan 08.11.2012 19:46

Rautalankakoukulla sen ainakin sai lentämään iloisesti sepelipihan uumeniin. :D
No hiluxin vastaava sopii bolt on.

cybress 08.11.2012 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 935208)
Rautalankakoukulla sen ainakin sai lentämään iloisesti sepelipihan uumeniin. :D
No hiluxin vastaava sopii bolt on.



tai sitte jos sokka hukkuu niin sinne käy melkein mikä vaan ,itellä tämmöset

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/4406

pikkusen joutu viilaamaan kahvan takaosaa missä on se sokan ura,yksi pieni pykälä pois ja avot... hankalampi tietysti irroittaa mutta pysyy ainakin :D:D

Landrooveri 08.11.2012 22:07

Taas tuli hieman tallissa häärättyä suikan kimpussa ja huomasin, että kun autoa hieman työntää/nojaa vaikka edestä kässäri päällä niin se liikahtaa hieman eli kuuluuko siinä olla ns. pieni vapaa liike ennen kun käsijarru pitää tai miten tämän nyt selittäis..?
Mietin vain tulevia jarru testejä katsastuksessa ja tähän vaihdettu entisen omistajan mukaan jarrut ja näyttää olevan uusia osia mm.putket yms.

bluevan 08.11.2012 22:10

Kardaanikäsijarrulla on tuollainen kun autoa töniessä hakee ensin välykset pois voimansiirrosta (takamurikka ja kardaanin jos on).
Mene auton alle ja käske jonkun töniä autoo niin näet mitä siellä tapahtuu.

Landrooveri 08.11.2012 22:41

Aina oppii uutta,kun mietin et onko kässäri jätetty löysälle ja ihan 410 tuo kottero on ja vm84.;)
Tuossa näyttää ilmastoinnin putsaus aika suurelta hommalta, kun puhallusteho lämppärissä aika surkea eli miten te muut olette puhdistaneet kennon yms..?
Pitänee varmaan purkaa koko kojelauta.

bluevan 08.11.2012 22:51

Kokeiles opetella tuota hakua kans ;)

tuossa http://forums.offipalsta.com/showthr...hdistus+suzuki

Tuo ainakin pätee 413 ja samurai. 410 omistajat voi kommentoida onko täysin sama niissä.

http://www2.izook.com/?page_id=258

Landrooveri 12.11.2012 20:48

Suikassa ovien alareuna saumat ruostuneet puhki ja sen johdosta ne sellaiset muovi tiiviste pitimet tippuneet ajansaatossa ja olisko ideoita jonkin muunlaiseen kiinnittämiseen,kun saan ovisaumat korjattua..?

cybress 12.11.2012 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 936769)
Suikassa ovien alareuna saumat ruostuneet puhki ja sen johdosta ne sellaiset muovi tiiviste pitimet tippuneet ajansaatossa ja olisko ideoita jonkin muunlaiseen kiinnittämiseen,kun saan ovisaumat korjattua..?


sikaliima on ollu aika in, mutta jos haluat hifistellä niin Motonetti myy niitä dinksuja millä saat sen tiivisteen takas kunnolla paikalleen...

Landrooveri 13.11.2012 22:59

Auton alla roikkuessa huomasin, että perä akselin kardaani liitoksen päästä tulee öljyä ei tosin tiputtamalla mut vuotoa näkyy hieman olevan eli minkälainen korjata yms..?

Palex 14.11.2012 08:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 937210)
Auton alla roikkuessa huomasin, että perä akselin kardaani liitoksen päästä tulee öljyä ei tosin tiputtamalla mut vuotoa näkyy hieman olevan eli minkälainen korjata yms..?

Tarkoittanet pinjonin stefaa. Kardaani irti, merkkaat pinjonin laipan mutterin asennon, että saat sen samaan tiukkuuteen kiristettyä takaisin, ja sitten vaan pulttipyssyllä tai jollain mutteri auki, laippa irti ja rukarilla ronkkii stefan pois.

ukkonen7 14.11.2012 09:17

Kovaa tekoa se 410 konekkin on, oma kone seisoi 8vuotta taivasalla ilman mitään suojaa. Kasatessa autoa kolmisen vuotta sitten ajattelin kokeillaan että toimiikos se, ja mitäs neljä venäjän reissua kesti mitä nyt pari kannen tiivistettä paloi. Tasasen väliajoin antoi vettä, bensaa ja öljyä niin hyvin vei eteen päin. Neljättä kannnentiivistettä en jaksanut vaihtaa vaan vaihdoin siinä vaiheessa koko koneen. Onhan se 1.3 huomattavasti pirteempi vaikka 1-pisteruiskunakin.

Landrooveri 14.11.2012 09:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 (Viesti 937285)
Kovaa tekoa se 410 konekkin on, oma kone seisoi 8vuotta taivasalla ilman mitään suojaa. Kasatessa autoa kolmisen vuotta sitten ajattelin kokeillaan että toimiikos se, ja mitäs neljä venäjän reissua kesti mitä nyt pari kannen tiivistettä paloi. Tasasen väliajoin antoi vettä, bensaa ja öljyä niin hyvin vei eteen päin. Neljättä kannnentiivistettä en jaksanut vaihtaa vaan vaihdoin siinä vaiheessa koko koneen. Onhan se 1.3 huomattavasti pirteempi vaikka 1-pisteruiskunakin.

Onko sulla jokin 1.3 ruiskukone kun moottorin vaihdosta mainitsit..?

bluevan 14.11.2012 11:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 937291)
Onko sulla jokin 1.3 ruiskukone kun moottorin vaihdosta mainitsit..?

....

ukkonen7 14.11.2012 11:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 937291)
Onko sulla jokin 1.3 ruiskukone kun moottorin vaihdosta mainitsit..?

edelliseen laitoin swiftin 8valve mallin ja nykyiseen 16valve mallin. 16valve ihan hauska mutta jotenkin suosin 8valvea. Kummatkin 1.3 koneita.

Landrooveri 14.11.2012 14:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 937311)
Noista vaan tavaamaan ni on hetken suu ympyriäisenä ;)

http://forums.offipalsta.com/search....archid=3887943

Ei näy tuo linkki.;)

bluevan 14.11.2012 14:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 937363)
Ei näy tuo linkki.;)

:( En saanut näköjään linkkiä toimimaan.

Mutta kirjoita HAKU kenttään suzuki ruisku , niin tulee monennäköistä juttua ruiskun asentamisesta sekä projektiosiosta sekä tekniikkapuolelta.

esim tuo tulee ekalle sivulle http://forums.offipalsta.com/showthr...=suzuki+ruisku

Landrooveri 14.11.2012 20:56

Juu thanks ruisku jutuista.
Mites tuota kun ovien ikkuna pielissä on sellaista U-mallista listaa, jossa ikkunalasi liukuu niin se on jotakin pehmeetä materiaalia eli ei kumia,mutta se murenee hieman sielt täält. Onko teil muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä sille vois tehdä ettei rapistu kokonaan..?

Palex 14.11.2012 21:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 937464)
Juu thanks ruisku jutuista.
Mites tuota kun ovien ikkuna pielissä on sellaista U-mallista listaa, jossa ikkunalasi liukuu niin se on jotakin pehmeetä materiaalia eli ei kumia,mutta se murenee hieman sielt täält. Onko teil muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja mitä sille vois tehdä ettei rapistu kokonaan..?

Sitä en tiedä mitä sille huopatiivisteelle voi tehdä, tai millä sen voi korvata, mutta kyllä ihan joka vehkeessä on samaa ongelmaa niiden suhteen. Siinähän rapisee irti mun puolesta ainakin!:D

bluevan 14.11.2012 21:40

Njoo sama vikaa "huopakourussa" ja vanhan patrolin vastaavan mutta kumisen sai pientä väkivaltaa käyttäen sopimaan. Hiukan tahmeasti ikkuna siinä liukuu mutta ajaa asiansa.

Landrooveri 14.11.2012 22:11

Tarttee mennä kyseleen tuolta kumipajalta tai etralta malli mukana josko sais kumisena,kun ei tuo risa huopanenkaan kovin siisti ole ja varmaan talvisin jäätyy ja ikkunan aukaisulla kouru murenee,eikä sitä kovinkaan paljoa mene.

http://www.kumipaja.fi/

http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...9561174&path=1

Landrooveri 15.11.2012 00:04

Huomasin ruisku topiikeissa sen että kaikki olivat tehneet ruiskun 1.3 koneelle,eikö litraseen pataan ole kukaan tehnyt..?
Mietin vaan uudempia ruisku Altoja että pystyisköhän niistä sovittamaan 410 litraseen ruiskua tai menisköhän tuollaisesta koko kone 410 vaihdelootaan..?

Tuos mallikuvaa uudemmasta alton konehuoneesta. http://www.autopurkaamot.com/imgcar....&type=original

ukkonen7 15.11.2012 07:06

oisko uudemmissa sj korisissa joo kumisia kun itellä on kumiset (siis vaihdettu tuoremmasta) ja joskus näin ebay:ssä myytävänä korvaavaa kumista. Se huopa on aika synkkä homma, edellisessä poikki 10cm välein ja liukuu lasin mukana ja jää aina alas.

uaz 15.11.2012 07:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 937555)
Huomasin ruisku topiikeissa sen että kaikki olivat tehneet ruiskun 1.3 koneelle,eikö litraseen pataan ole kukaan tehnyt..?
Mietin vaan uudempia ruisku Altoja että pystyisköhän niistä sovittamaan 410 litraseen ruiskua tai menisköhän tuollaisesta koko kone 410 vaihdelootaan..?

Tuos mallikuvaa uudemmasta alton konehuoneesta. http://www.autopurkaamot.com/imgcar....&type=original

No tulihan tuollainen 4-pisteruutta litraseen tehtyä ihan tuohon alkuperäiseen pataan...
http://kooee.kuvat.fi/kuvat/Autot/Su...1/IMG_0251.JPG

Landrooveri 18.11.2012 20:04

Nyt olis tarpeen sellaiset neuvot, että miten näitä surkeita suikan ristipää pultteja saa auki,kun ovat juuttuneet kiinni..?
Pitäis saada 410 turvavyö systeemistä ruuvit auki vai pitääkö porata kannat pois..?

I.I 18.11.2012 20:13

Suzuki Samurain alipaine letkut?
 
Mitä ovat ne pienet vihreät mötikät kaasarin letkujen välissä ? Suodattimiako? voiko ne poistaa ... ainakin ne vaikuttavat alipaineeseen alentavasti sen melkein kokonaan.

Otra 18.11.2012 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 938936)
Nyt olis tarpeen sellaiset neuvot, että miten näitä surkeita suikan ristipää pultteja saa auki,kun ovat juuttuneet kiinni..?
Pitäis saada 410 turvavyö systeemistä ruuvit auki vai pitääkö porata kannat pois..?


Neppaa mutterit niihin kiinni. Ite sain ainakin oven ruuvit noin auki.

Landrooveri 19.11.2012 22:59

Neuvokaa aloittajaa.
Mites nuo sj410 suikan etuakseliston/muroksen yms. rasvakset kannattaa/pitää tehdä ja jos kuvia niin olis hyvä..? ;)
Entäs minkäslaista öljyä noin yleisesti käytätte akseleissa vaihde/jako lootassa..?

cybress 20.11.2012 18:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 939405)
Neuvokaa aloittajaa.
Mites nuo sj410 suikan etuakseliston/muroksen yms. rasvakset kannattaa/pitää tehdä ja jos kuvia niin olis hyvä..? ;)
Entäs minkäslaista öljyä noin yleisesti käytätte akseleissa vaihde/jako lootassa..?



meikä törkkäs jakikseen ja päävaihteistoon ATF eli punaset ölpät näin talvikaudeksi...

Landrooveri 26.11.2012 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja arrtturi (Viesti 935194)
Joo kyllähän se mittari pyörii ympäri maailman tappiin asti... ainoo mistä voi tutkia noita kilometrejä on huoltokirja, jos semmonen sattuu olemaan tai katsastus lapuista... mut eipä sillä oo mitään väliä paljon ton ikäsellä autolla on ajettu. Se ratkasee miten sitä on pidetty ja mitä sille/sillä on tehty. Huoli pois ja eteenpäin niin kauan ku jostain nousee savua :D

Katselin suikan papereita ja yhdessä katsastuslapussa oli 2010 ollut mittarilukemana 0km eli mittari mennyt ympäri. Miten paljon pitää tulla kilometrejä,että mittari aloittaa alusta..?
Nyt mittarissa noin 90th.km

arrtturi 27.11.2012 06:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 942115)
Katselin suikan papereita ja yhdessä katsastuslapussa oli 2010 ollut mittarilukemana 0km eli mittari mennyt ympäri. Miten paljon pitää tulla kilometrejä,että mittari aloittaa alusta..?
Nyt mittarissa noin 90th.km

99999 km

bluevan 27.11.2012 09:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 942115)
Katselin suikan papereita ja yhdessä katsastuslapussa oli 2010 ollut mittarilukemana 0km eli mittari mennyt ympäri. Miten paljon pitää tulla kilometrejä,että mittari aloittaa alusta..?
Nyt mittarissa noin 90th.km

Jumaleisson että on kahdessa vuodessa joku kerinny rullaamaan :D

arrtturi 27.11.2012 11:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 942194)
Jumaleisson että on kahdessa vuodessa joku kerinny rullaamaan :D

Samaa mietin kanssa.... Onkohan ollu taksina =)

Heguli 27.11.2012 15:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 942194)
Jumaleisson että on kahdessa vuodessa joku kerinny rullaamaan :D

Selvästi masokisti kuljettajana :)

Landrooveri 30.11.2012 00:23

Olisko ideoita suikan ilmanottoaukkojen tekoon,kun ajattelin tehdä taakse molemmille sivuille vai riittäiskö yksi takaluukkuun vararenkaan alle tms..?
Autohan on kun pulloon puhaltais eli ei mitään poistoaukkoa missään.:mad:

Mutis 30.11.2012 06:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 943245)
Olisko ideoita suikan ilmanottoaukkojen tekoon,kun ajattelin tehdä taakse molemmille sivuille vai riittäiskö yksi takaluukkuun vararenkaan alle tms..?
Autohan on kun pulloon puhaltais eli ei mitään poistoaukkoa missään.:mad:

Laita kylkiin ennemmin. Takaluukussa saattaa alkaa imuroimaan pakokaasuja tupaan.
Posted via Mobile Device

Landrooveri 05.12.2012 00:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 937279)
Tarkoittanet pinjonin stefaa. Kardaani irti, merkkaat pinjonin laipan mutterin asennon, että saat sen samaan tiukkuuteen kiristettyä takaisin, ja sitten vaan pulttipyssyllä tai jollain mutteri auki, laippa irti ja rukarilla ronkkii stefan pois.

Palaan taas tähän pinjoni asiaan.Mistähän se stefa kannattais hankkia..?
Vois samalla ostaa eteenkin, jos alkaa sekin vuotamaan tulevaisuudessa.

Palex 05.12.2012 11:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 945206)
Palaan taas tähän pinjoni asiaan.Mistähän se stefa kannattais hankkia..?
Vois samalla ostaa eteenkin, jos alkaa sekin vuotamaan tulevaisuudessa.

Lähtisin ihan merkkiliikkeestä kyselemään, tai sitten jostain nettikaupasta ulkomailta.

Suikkajäbä 05.12.2012 15:09

Mä ostin etupäähän stefan ihan laakerifirmasta, mut siinä ei vaan ollut sellasta kaulusta mikä oli alkp. stefassa muistaakseni. On ainakin 5tkm kstänyt vuotamatta :)

Landrooveri 05.12.2012 15:27

Mitkähän on ne pinjonin stefan mitat..?
Mahtaako automaasta saada noin vanhoja, kun nykyään myyvät ainakin täällä:confused:
Vai mikälainen perä jinmyssä.

Suikkajäbä 06.12.2012 11:22

Laitetaan ny tänne kun Suzukista on kyse. Eli asentelin tossa edellispäivänä suzukiin kierroslukumittarin, joku halpa motonetin myymä Autogauge. Noh kaikki hienosti paikallaan ja kone käyntiin. On vaan sellanen vika et näyttää siisisti kierrokset 0-2000rpm, mutta kun menee sen yli viisari alkaa täriseen ja vatkaan aika lailla. Eikä siis pysy ns. paikallaan tasakaasulla.

Lueskelin jo jostain et saattaa johtua maadoituksesta ja parantelin sieltä sun täältä. Ei tietenkään auttanut, joten eilen marssin valittamaan et mittari jotenkin rikki ja vaihdettiin uuteen. Mittari paikalleen ja eikun perkele samallailla nykii viisari >2000rpm ?? Apuja


Sivu luotu: 17:20 (GMT +2).