Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Uusi Offroad suunnistuscup kaudelle 2013 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101822)

TML 24.09.2012 14:20

Uusi Offroad suunnistuscup kaudelle 2013
 
Mitäs porukka olisi mieltä jos polkaisemme käyntiin uudenlaisen suunnistus cupin jossa on tilaa kaikille autoille jotka täyttävät järjelliset turavallisuusvaatimukset. Elikkä lyhyesti kerrottuna:

1. kilpailuaika 24 h ajoaika 16 h ja 8 h siirtoa ja korjausta varten
2. Autoissa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus
3. Autot joita ei ole katsastettu saa siirtää trailerilla, dollylla tai puomilla hinaten
4. Myös hydrauliohjaus sallittu
5. Rengaskoot ja luokat muutoin samat kuin ennenkin
6. trailerikuljetus mahdollista kaikissa luokissa jos auto ei ole kilvissä
7. Sallitaan Jeepin alkuperäiset turvakaaret

Tähän uuteen Cuppiin olisi tiedossa ainakin 5 kilpailun järjestäjää jos vain kilpailijoilla itsellään on halua tämmöiseen osallistua elikkä nyt mielipiteitään julki tuomaan.

HaKu 24.09.2012 14:24

me ollaan mukana
 
Hienoa!

Tälläistä asennetta kaivataan eikä sarvikuono meininkiä.

me ollaan mukana ! hienoa että toi hytikkaohjaus vihdoin sallitaan.

eikä tartte olla palonkestäviä kalsareita ! (AKK )me ainakin juostaan pakoon jos autopalaa ! ei me sinne jäädä

Picu 24.09.2012 14:32

ASIAA! :)

Ehdittiin jo soittaan kavereille ja sanomaan ettei Mitsu juttu onnistukaan. Mutta uusi puhelu ja kerrotaan että toiveita voi sittenkin olla. :) Autohan on kuitenkin ihan turvallinen mutta Suomalaisen byrokratian vuoksi mahdoton saada rekisteriin. :cool:

Lalli bj40 24.09.2012 14:37

Mukana ollaan

baxxter 24.09.2012 15:13

Miksei nämä kisat voisi olla nykyisen cupin alaisia?
Tietenkin jos cupin katsastusvaatimuksen takana on muutakin kuin maantiesiirtymät, niin sitten ei voi mitään..

UAZtatu 24.09.2012 15:38

Hyvältä kuullostaa:)

oska80 24.09.2012 16:00

Lipponen puhuu asiaa! Nämä on niitä vaihtoehtoja, joita olisin nykyisen cupin halunnut miettivän.

offitapio 24.09.2012 16:15

Eiku laita oma kuppi pystyyn ja ajakee niin reuhkoilla autoilla kuin sielu sietää. Sitä ei oo kukaan kieltäny. Ihme itkemistä ja kitinää.
Lainaus Patu925

On nopeampia ja paremmat kuin minä . hienoo työtä Timolta
Nyt patu voi keskittyä vaikka johanna kehuntaan

ranke 24.09.2012 16:25

Missäpäin mahdolliset kisat järjestetään? Juuka ilmeisesti yksi paikkakunta.

Täähän on pelkästään kilpailijoiden etu, että kisoja riittää joka viikonlopulle, jos vaan kiinnostaa ajaa. Siis, jos kilpaillaan oman itsensä voittamisessa, ei niinkään cuppia.




TEMÄHIK

painepesuri 24.09.2012 16:39

Nyt rupee kuulostaa hyvältä.

Mukana ollaan jeepillä

Jeep keltainen
Askolan off road ry

Jp 24.09.2012 16:45

Mukana ollaan hiluxilla, kun vaan taas valmistuu. Iso bonus tuosta hytikka ohjauksesta, koska kerkesin tehdä jo päätöksen siihen suuntaa.

offroadjouni 24.09.2012 16:52

En kyllä ole vakuuttunut että kaksi "kilpailevaa" CUPia on hyvä juttu, mutta enköhän minä ainakin jonkun kisan tulisin ajamaan tästäkin.

Päkinpojat 24.09.2012 16:52

Tammikuu 2013 Alkaa pohjanmaalla 1-isoo alue ei siirtymiä

Girlpower 24.09.2012 16:54

Kuulostaa hyvältä. Intoo piukassa :)

TML 24.09.2012 16:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 919406)
En kyllä ole vakuuttunut että kaksi "kilpailevaa" CUPia on hyvä juttu, mutta enköhän minä ainakin jonkun kisan tulisin ajamaan tästäkin.

Noo katotaan ensin montako kilpailua entiseen cuppiin jää jäljelle.....

painepesuri 24.09.2012 17:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 919406)
En kyllä ole vakuuttunut että kaksi "kilpailevaa" CUPia on hyvä juttu, mutta enköhän minä ainakin jonkun kisan tulisin ajamaan tästäkin.

Onse hyvä juttu Jouni. Aattele ajat modissa nää kisat ja stanussa toiset.
Vai miten se meni jeepin renkaat leimassa.:confused::confused:
Mä otan vain toisen cupin kisat:D:D:D

Tää oli sit kevennys :-)


Jeep keltainen

OPA 24.09.2012 17:34

Lyhennetyllä Trialiin tehdyllä patrollilla ainakin TML:län tulen ajamaan. Vinssikin on jo kiinni...

ravm 24.09.2012 17:54

asiaa!!
 
vaikuttaa asialliselta,kaikki saa kisata.semmonen sääntömuutos ois asiaa
että kilpailija sais mennä huoltoautossa hakemaan varaosia tai nakkikiskalla
käymään:Djos on isot ajoalueet,ja autossa ei kilpiä, helpottas huomattavasti esim varaosien valinnoissa,kun kaikkia osia ei oo kellään kai mukana...

Patu925 24.09.2012 17:58

No niin jos juttu toteutuu kummankin cupjutun osalta niin ensi vuonna on tarjolla kovasti ajettavaa suunnistusrintamalla. Toivottavasti tällä on se kisaan tulijoita lisäävä vaikutus.

Ja ennenkaikkea toivotaan että niitä oikeita kisaan lähtiöitä on olemassa, kova uho on netissä mutta kun se tosipaikka tulee niin on kummasti hiljaisempaa... Niin taisi käydä jonkin cupkisan safarijutussa jos oikein muistan...

Vielä kun sallitte 4pyöräohjauksen niin traijali kikottimetkin kelpaisi sekaan.

VooDoo Jeep 24.09.2012 18:46

Harmi homma että tulee nää muutokset vasta nyt kun autot myyty.
Toivotaan että homma alkaa nyt sit rokkaa, eli parempi nyt kuin ei millonkaan.
Jos saatte vielä ne järjettömät roikotus ja upotus rastit pois niin sit täytyy taas ruveta miettii että tekisikö uuden auton:D

offroadjouni 24.09.2012 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919411)
Noo katotaan ensin montako kilpailua entiseen cuppiin jää jäljelle.....

Tätäpä minä just meinasin. Kenen etujen mukaista on pistää pystyy kaksi kilpailevaa CUPia niin että kumpakaan ei saada riittävästi kilpailijoita tai järjestäjiä? Jos väkisin pitää tähän lähteä, niin olisiko mitään että ajettaisiin nämä kisat samaan aikaan ja samassa paikassa? Silloin voisi CUP1 ja CUP2 hyötyä toisistaan.

VooDoo Jeep 24.09.2012 18:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 919454)
Jos väkisin pitää tähän lähteä, niin olisiko mitään että ajettaisiin nämä kisat samaan aikaan ja samassa paikassa? Silloin voisi CUP1 ja CUP2 hyötyä toisistaan.

HYVÄ VETO JOUNILTA;)

Paavo 24.09.2012 18:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 919368)
Tietenkin jos cupin katsastusvaatimuksen takana on muutakin kuin maantiesiirtymät, niin sitten ei voi mitään..

Kyllähän ne nykycupin turvallisuusvaatimukset tulee yleisillä teillä ajosta.

Ehkä hieman (mutta siis vain hieman) on ajateltu rakenteluasteen kurissapysymistä, jotta pikkuluokat pystyy (edes hieman) paremmin ajamaan samoista rasteista, ja joskus on ollut esillä sellainenkin näkökanta että lähempänä vakiota on keskimäärin vähän edukkaampi.

Paavo 24.09.2012 19:01

Moi,

tässä vielä muistinvaraista listaa nykycupin säännöistä, joista on ollut enemmän tai vähemmän natinaa, ottakaa mukaan niin on kaikille kaikkea.

- vaihtomiehistöjen käyttö
- auton vaihto kesken kauden
- kuorma-autot ja 3-akseliset
- hitsatut turvakaaret (mutkat)

-Paavo

Paavo 24.09.2012 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 919454)
olisiko mitään että ajettaisiin nämä kisat samaan aikaan ja samassa paikassa? Silloin voisi CUP1 ja CUP2 hyötyä toisistaan.

Eli "uusi cup" olis "uusi luokka (tai kax) lisää nykycuppiin"? Nykyiset 4 ja lisäksi traileriluokka (tai traileri-modi ja traileri-proto)?

Eli äkkiä ajatellen kaikille kaikkea, ja monta kisaa = paljon kivaa kilpailijoille? Ja mönkkäreille kans -> paljon osallistujia jokaisessa kisassa!

Lord of flies 24.09.2012 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 919463)
Moi,

tässä vielä muistinvaraista listaa nykycupin säännöistä, joista on ollut enemmän tai vähemmän natinaa, ottakaa mukaan niin on kaikille kaikkea.

- vaihtomiehistöjen käyttö
- auton vaihto kesken kauden
- kuorma-autot ja 3-akseliset
- hitsatut turvakaaret (mutkat)

-Paavo

Ainakin mitä minä lukasin nopeesti noita cupin sääntöjä niin ei kuorkki ole ongelma vaan kokonaispaino, 3500kg maksimi. Toi paino on mikä taitaa estää usean kuorkiksi rekatun matkaan lähdön, vaikka ajokunnossa jäiskin alle tuon 3500kg.

Kai sitä joskus vois lähtee koittaan pääseekö rotkella kuinka monelle rastille ja kuinka palasiksi saa auton.

baxxter 24.09.2012 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919357)
6. trailerikuljetus mahdollista kaikissa luokissa jos auto ei ole kilvissä

Entäs ne onnettomat joilla ei ole traileria, vaan kuorma-auto tai linja-auto tai linja-auton perässä traileri?
Lainaus:

Tähän uuteen Cuppiin olisi tiedossa ainakin 5 kilpailun järjestäjää jos vain kilpailijoilla itsellään on halua tämmöiseen osallistua elikkä nyt mielipiteitään julki tuomaan.
Haluavatko nämä järjestäjät tehdä nimenomaan nykyisen cupin ulkopuolisia kilpailuja, vai kelpaisiko cuppiin kuuluva kisa "trailerisäännöllä"?

Lainaus:

Tätäpä minä just meinasin. Kenen etujen mukaista on pistää pystyy kaksi kilpailevaa CUPia niin että kumpakaan ei saada riittävästi kilpailijoita tai järjestäjiä? Jos väkisin pitää tähän lähteä, niin olisiko mitään että ajettaisiin nämä kisat samaan aikaan ja samassa paikassa? Silloin voisi CUP1 ja CUP2 hyötyä toisistaan.
Ei kait mikään estä laskemasta pisteitä kahteen cuppiin suunnilleen samoilla luokilla, kilvelliset ja kilvettömät. Eiköhän vuoden/parin sisään sitten selviä minkälaisia kilpailuja ja minkälaisille luokille kannattaa järjestää.

höpöhöpö 24.09.2012 19:26

kilpaa aijon ajaa, mutta suzukia en katsasta enää. mulle ainaki parempi vaihtoehto.
ISO+++++++++

ranke 24.09.2012 19:35

Mitäs jos lisäis uuden "vaba"-luokan, jossa voi kisata ihan millä vaan, trailleri/bussi kuljetukset ja vaihtomiehityksellä väh. 36h kisa. Se olis sitten tosi miehille/naisille.

TEMÄHIK

offroadjouni 24.09.2012 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 919464)
Eli "uusi cup" olis "uusi luokka (tai kax) lisää nykycuppiin"? Nykyiset 4 ja lisäksi traileriluokka (tai traileri-modi ja traileri-proto)?

Eli äkkiä ajatellen kaikille kaikkea, ja monta kisaa = paljon kivaa kilpailijoille? Ja mönkkäreille kans -> paljon osallistujia jokaisessa kisassa!

Juu, tämä olisi varmaan hallinnollisesti helpoin juttu. Jos jollekin alueelle ei ole mahdollista järjestää ollenkaan trailerikuljetuksia tms, niin silloin nämä luokat voisi jäädä pois kyseisestä kisasta. Tai jos trailerialueita on vähän niin näille luokille voisi rajoittaa vain tietyt alueet ja lyhyemmän kisa-ajan. Silloin saataisiin tarjottua kisamahdollisuuksia mahdollisimman monelle ja saatua paras kustannustehokkuus kisojen järjestämiseen käytetyssä ajassa.

pee 24.09.2012 19:49

Ja traileri ym. kalustosiirrot sitten niin, ettei niistä tule turhaa kilvanajoa eikä hosumista ...

thudor 24.09.2012 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 919496)
Ja traileri ym. kalustosiirrot sitten niin, ettei niistä tule turhaa kilvanajoa eikä hosumista ...

1. kilpailuaika 24 h ajoaika 16 h ja 8 h siirtoa ja korjausta varten

heleppo homma, kellokortti:D

Paavo 24.09.2012 20:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 919496)
Ja traileri ym. kalustosiirrot sitten niin, ettei niistä tule turhaa kilvanajoa eikä hosumista ...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja thudor (Viesti 919505)
1. kilpailuaika 24 h ajoaika 16 h ja 8 h siirtoa ja korjausta varten

heleppo homma, kellokortti:D

En tiedä miten tuo 16+8 oli tarkoitettu toteutettavan, mut tuo thudorin idea kuulostais aika
käyttökelpoiselta, jos tosiaan halutaan varmistaa 100% (lue: mahdollisimman suuri) turvallisuus yleisillä teillä.

Joka alueen traileriparkkiin vaan kellokalle joka laittaa kilpailijakorttiin ajan kun auto menee
rastialueelle, ja toinen aika kun tulee sieltä pois. Sama heppu sit varmistaa että traikulla
(tai kuorkin lavala jne.) oleva kilpuri on sitten varppina hyvin liinattu, ennenkuin yhdistelmä
saa poistua parkkipaikalta yleiselle tielle.

Miinuksena tietysti se yx "ylimääräinen" heppu per alue, ja lievä lisälaskenta niistä aikaleimoista.

-Paavo

Eskimo 24.09.2012 20:54

Kuullostaa ihan järjettömältä perustaa uusi cuppi ja erilliset kisat.
Lisää luokkia vaan jo olemassa olevaan cuppiin....

Toki mää mistään mitää älyä kun ei oo kilpuriakaan enää...toistaiseksi...

Paavo 24.09.2012 20:57

Vieläkin mietin niitä traileriparkkeja joka kisan jokaisella (?) ajoalueella...

Jos ei oo mahdollisuutta tehdä varmasti kaikille riittävän isoa parkkipaikkaa, niin

1) jokaiselle (?) ajoalueelle on "traikkurajoitus", eli ko. ajoalueella saa olla korkeintaan X
kappaletta trailereita (kuorma-autoja jne. kuljetuskalustoa), jolloin trailerilla autoaan
kuskaavat joutuvat odottamaan tai etsiytymään muille ajoalueille.

2) kilpuri pitää purkaa pois sillä parkkipaikalla, ja siirtää traileri isomalle alueelle pois ajoalueen
vierestä; edellyttää siis sopivalla kortilla (pikku-e, C, C1E/D1E tai E kaluston laadusta riippuen)
varustettua huoltomistä. melko hankala vaihtoehto sellaisille tiimeille joilla ei ole huoltoa.
Ja kun kilpuri on tulossa pois rastialueelta traikku tulee sitä noutamaan (max odotusaika X
minsaa tai joutuu tarvittaessa antamaan paikkansa muille alueelle tulijoille).

Kakkosta voisi lieventää sillä että huollottamalla autokunnalla on etuottooikeis niihin
traileriparkkipaikkoihin ajoalueiden vieressä, mun onko tää sit hyvä/tasa-arvoinen kaikille
en tiedä. Jos yleiselle tielle ei pääse kuin rekisteriotteen renkain niin tailerikuljetusta tarvitsevia
kilpureita on PALJON, joku vois ehkä tietääkin jääkö yhtään autoa edes orkkikseen jotka on
kisakunnossa 100% ja täysin katsastuskunnossa (renkaat, levikkeet, ihan kaikki).

Ykköstä vois lieventää reaaliaikaisella parkkipaikkatilanteen seurannalla, esim. joka hetki ajan
tasalla oleva nettisivu, missä näkyy minkä verran kunkin ajo-alueen parkkiksella on tilaa.
Ja ne kilpailijat joilla ei (muka) oo nettiyhteyttä kisan aikana vois sit soitella kisatoimistoon.

-Paavo

TML 24.09.2012 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 919543)
En tiedä miten tuo 16+8 oli tarkoitettu toteutettavan, mut tuo thudorin idea kuulostais aika
käyttökelpoiselta, jos tosiaan halutaan varmistaa 100% (lue: mahdollisimman suuri) turvallisuus yleisillä teillä.

Joka alueen traileriparkkiin vaan kellokalle joka laittaa kilpailijakorttiin ajan kun auto menee
rastialueelle, ja toinen aika kun tulee sieltä pois. Sama heppu sit varmistaa että traikulla
(tai kuorkin lavala jne.) oleva kilpuri on sitten varppina hyvin liinattu, ennenkuin yhdistelmä
saa poistua parkkipaikalta yleiselle tielle.

Miinuksena tietysti se yx "ylimääräinen" heppu per alue, ja lievä lisälaskenta niistä aikaleimoista.

-Paavo

Elikkä ideahan oli että joka alueelle valvoja joka näyttää missä traileri puretaan ja laittaa kellokorttiin tulo ja lähtöajan ylös. Tiellä ei sitten tarvii kaahailla koska jos käy esim. 5 alueella ajamassa niin aikaa on tuo 8 tuntia siirtyä alueelta toiselle. Pitäs riittää ettei tarvitse alkaa hosumaan....

ravm 24.09.2012 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 919544)
Kuullostaa ihan järjettömältä perustaa uusi cuppi ja erilliset kisat.
Lisää luokkia vaan jo olemassa olevaan cuppiin....

Toki mää mistään mitää älyä kun ei oo kilpuriakaan enää...toistaiseksi...

pakko yrittää järjetöntä,kun järkevästi ei voinu neuvotella,sanottiin vaa
että ajellaan nyt kausi 2013,ja katellaan sitte...

akiky 24.09.2012 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919549)
Elikkä ideahan oli että joka alueelle valvoja joka näyttää missä traileri puretaan ja laittaa kellokorttiin tulo ja lähtöajan ylös. Tiellä ei sitten tarvii kaahailla koska jos käy esim. 5 alueella ajamassa niin aikaa on tuo 8 tuntia siirtyä alueelta toiselle. Pitäs riittää ettei tarvitse alkaa hosumaan....

Entäs kun tekee 7h remontin, sitten tulee kiire kimpoilla siirtymillä. (Toisaalta sama hommahan se on nyt.)

Järjetöntä mielestäni alkaa kilpailevaa cuppi sarjaa tuottamaan. Eiköhän yhteisymmärrystä olisi vielä mahdollista saavuttaa vanhan ja uuden sarjan välillä. Jotain ratkasuja voisi olla että protoluokka pois ja sen tilalle tää traileriluokka. Heti paljon vähemmän ongelmia järjestää parkkeerausta ajoalueiden läheisyydessä, tosin ei hyvin mutkatonta sekään. Alueita voisi vaikka rajata ettei protojen tarttisi joka alueella päästä käymään jos sinne ei ole mahdollista järjestää kunnon parkkitiloja. Tai joillekin alueille olisi omia sisääntulo rasteja, (kenties helpompia reittejä, mutta huonompien parkkiyhteyksien äärellä.) muille luokille.

Pähkinänkuoressa: kisat kuten nytkin ja sinne minne on mahdollista järkevästi toteuttaa trailerisiirrot niin ottais ne käyttöön. Jossain kisoissa voinee esim rajoittaa protojen määrän.

Tämmöisiä ajatuksia muutaman vuoden kisoja harvakseltaan kiertäneeltä tiimin nörtiltä.

Holst 24.09.2012 21:27

Aikaseurantaan liittyen..

Olisko emittien käyttö isokin kustannus erä? Startissa leimaus, alueelle tullessa leimaus, ulos lähtiessä leimaus.. sama jos tulee huoltoon.. ja maaliin tullessa leimaus. Pystyy laskemaan siirtymä ajat helposti. Alueajat myöskin. Voi vaikka rajoittaa/määritellä aluekohtaisia ajoaikoja.
Antaa kiinteitä starttiaikoja määrätyille alueille, jos et ole oikeaan aikaan paikalla, sakko minuutteja...

baxxter 24.09.2012 21:29

Teknisiä sääntöjä kalustolle ei hirveesti edes tarvittaisi lisää. Luokat olisi nykyiset ja lisäksi kilvettömille sallittu: hytikkaohjaus, lokasuojattomuus, valottomuus jne.
Osallistujamäärien mukaan ehkä yhdistää kilpipelien modi ja proto yhteen luokkaan. Ainakin traileri-original/standard ajatuksena hieman turha, kun koitetaan lähellä vakioautoa olla.
Lisää sääntöjä/tilanteita pohdittavaksi:
-Trailerin vetoauton kokorajoitukset, kun kaikkiin paikkoihin ei varmaan mahdu linja-autolla pyörimään. Mutta mahtuuko pienellä kuorma-autolla purkamaan?
-Jos/kun traileri tarvitsee siirtää purkualueelta pois, tulee vastaan ajokorttiongelma. Esimerkiksi meidän tiimin viime kisan miehistöllä: viidellä on ajokortti, mutta vain kilpa-auton kuljettajalla CE jonka ducato+traileri vaatii.
-Kilvettömiltä autoilta voi karsia karkeasti puolet alueista pois? Ne joilla on lähinnä helpohkoja ajettavia lenkkejä muutamalla vaikeammalla pistolla.
-Kellokortin tilalla vois olla aloitus/lopetusrasti, joka kuvataan aina kun tullaan/mennään ja tätä kuvan aikaa käytetään kilpailuajan laskemiseen. Kisan jälkeen julkaistavat ajat ja rastikuvat pitävät huolen että huijarit saavat kilpailukieltoa ja julkista nöyryytystä?
-Kellokortin tilalle EMIT :D :D :D :D (luetaan ne säännöt)

EDIT:
Järjestäjille tarjottavaksi lisäpalveluna trailerisiirtoa trailerittomille, kympin per suunta siirto alueelta toiselle ;)

Arska-tehtaalta 24.09.2012 21:40

TRAILERQUEEN-luokka
 
Rastialueet voisi jyvittää eri luokille vaikeusasteen mukaan, jäisi porttaali mörökölleiltä hupiajelut pois ja toisaalta suora-akselisilta turhat tuntikausien vinssailut porttaalispooreissa (Ruohosuo :) ) ...

Ja traileriruuhkan välttämiseksi määrätyt aloitusrasti alueet, lisäksi mobiilipalveluna ruuhkatiedotus (lähes reaaliaikainen tiedotus on toiminut tähänkin asti palstalla)

TML 24.09.2012 21:57

Ainakin TML Trophyssä tullaan ensi kesänä järjestämään muutama ajoalue jonne ei protoilla ole asiaa, elikkä helpompaa ajamista orkkiksille ja stanuille ja ehkä sinne voisi moditkin ottaa...

Tuo trailerisiirto on varmasti jokaisen kilpailijan helpompi järjestää kuin autonsa katsastaminen ja esim. vaihtolava kuorma-auto menee pienempään alaan kuin esim. maasturi ja traileri joyen se ei ole ongela. Mutta ainahan jostakin pitää saada saivarrella niin kohtahan joku valittaa että eikö sinne pääse jollain ylipitkällä ja leveällä erikoiskuljetus lavetilla:=). Lupaan että meiltä löytyyy muutama parkkialue näillekin mutta ei jokapaikasta.

Jos tuo ajoaika on esim. tuo 16 tuntia ja 8 tuntia siirtoja ja remonttia varten niin sen pitäisi kyllä riittää aivan reilusti.

Ja kukaanhan ei ole sanonut etteikö nämä säännöt voisi oimia entisessä cup systeemissä, se on vain kiinni siitä että sopiiko tämä kaikille entisen cupin päättäjille. Minulle se ainakin kävisi niin olisi edelleen vain yksi cup sarja.

Tarkoitus miksi tämän asian esitin oli vain se että kaikki halukkaat pääsisivät ajamaan ja pitämään hauskaa mukavan harrastuksen parissa ilman turhia kustannuksia ja vouhotuksia.

Päkinpojat 24.09.2012 22:08

niin täältä kun lukee näitä tekstejä tuntuu ja saa sellasen kuvan että 50kpl trailereita suuntaa samaan alueeseen jos kisaan tulee niin kuin normaalisti 50autoa on niistä 25-rekisterissä eli trailereita on 25 josta puolet voi vetää puomilla eli kymmenen traileri yhistelmää pari linja autoa pari kuorma-autoa sitten jos laitetetaan sellaset normi 8-aluetta niin ei pitäs kauheita ruuhkia syntyä ja jos asiaa on mietitty kun alueita on valittu


Nortti selvittää asiaa lähipäivinä voisko hän toteuttaa sellaisen ohjeman eli alotus rastissa on puhelin numero johon kuljettaja soittaa pari hälyytystä tietokone lähettää vastausviestin takasi "aloitus ok" sitten lopetus rastissa toinen numero johon soitto ja vastaus viesti tulee "ajo aika esim 2h 30min" kuljettaja pitää itse yläällä montako ajotuntia on ajanut.

Ja parasta tietokone pysyy realiajassa jokaisen tiimin ajoajasta ja sehän voidaan linkittää nettii jolloin pystyy jokainen tiimi seuraamaan omaa ajoaikaa eikä näin tarvi laskea sitä itse.

offroadjouni 25.09.2012 08:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja painepesuri (Viesti 919414)
Onse hyvä juttu Jouni. Aattele ajat modissa nää kisat ja stanussa toiset.
Vai miten se meni jeepin renkaat leimassa.:confused::confused:

Ihan selvennyksenä - Renkaiden ei tarvitse olla leimassa tässä nykyisessä CUPissa edes 2013-kaudella. Ks. Paavon postaus -> http://forums.offipalsta.com/showpos...99&postcount=1

Kankku 25.09.2012 08:57

äkkiä vuntsattuna vois olla järkevämpää kun lisättäisiin perus cuppiin yks luokka lisää ns."outlaw" luokka mihin nuo kilvettömät sopii, ja tuon säännöt sovellettaisiin venäjän tr3/proto mukaisiksi

jos alkaa olemaan liikaa luokkia niin voisihan noita modi sääntöja hieman rukata
esimerkiksi tälläiseksi

5.3 Modified
Auton tulee olla rekisteröity, ja siinä tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus. Suurin sallittu renkaan halkaisija on 1004 mm (myös porttaaliakseleilla).

ja nuo protot olisi vapaampia kuten hytikka ohjaus,kilvettömyys, nje... :eek:

Calmari 25.09.2012 13:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 919656)
Ihan selvennyksenä - Renkaiden ei tarvitse olla leimassa tässä nykyisessä CUPissa edes 2013-kaudella. Ks. Paavon postaus -> http://forums.offipalsta.com/showpos...99&postcount=1

Eli se siitä laillisuuden tavoittelusta, eikös orkkis ja stanu vois olla kilvissä ja katsastuskunnossa ja loput traikuilla tai vaikka heliskupperi siirroilla ??

TML 25.09.2012 13:59

[QUOTE=Calmari;919709]Eli se siitä laillisuuden tavoittelusta, eikös orkkis ja stanu vois olla kilvissä ja katsastuskunnossa ja loput traikuilla tai vaikka heliskupperi siirroilla ??[/QUOT

Mitäs tämä vaikuttaa siihen itse maastossa ajamiseen jos on kilvissä tai ei??? Yhtä tiukka se kisakatsastus on auton kunnon suhteen oli se kilvissä tai ei. Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???

HaKu 25.09.2012 14:25

[QUOTE=TML;919716]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 919709)
Eli se siitä laillisuuden tavoittelusta, eikös orkkis ja stanu vois olla kilvissä ja katsastuskunnossa ja loput traikuilla tai vaikka heliskupperi siirroilla ??[/QUOT

Mitäs tämä vaikuttaa siihen itse maastossa ajamiseen jos on kilvissä tai ei??? Yhtä tiukka se kisakatsastus on auton kunnon suhteen oli se kilvissä tai ei. Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???


Tässä ollaan "asian ytimessä" eli OFF ROAD on lajin tarkoitus ja niin että mahdollisimman matala kynnys alkaa harrastamaan.
tuo kilvettömyys kaikkiin luokkiin on hyvä,koska silloin ehkä jo vähän savutavalla moottorilla varustettu auto ,joka ei tieliikenteeseen mene ,niin pääsee aloittamaan harrastusta.

senhän jokainen tietää että "mopo keulii" heti kun offi kärpänen puree ja rakentelu alkaa, mutta kynnys aloittamiseen on silloin jo saavutettu.

samoin maastoja helpottamalla ja alueita vain orginaalille, niin saataisiin normi siviili kilpi pelit koittamaan lajia.

Luokkia ei tarvita lisää,koska se lisää kustannuksia ja onhan noista neljästä jo mistä valita.
ehkä kuorma-auto luokka jos maastot sen vain kestää, mutta se on jokaisen kisa järjestäjän mietittävä.

Picu 25.09.2012 14:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML;[SIZE=3
919716 Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???[/SIZE]

Erittäin hyvin sanottu. Tämä seikka on viime aikoina aika monelta unohtunut. ;)

Calmari 25.09.2012 15:03

[QUOTE=TML;919716]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 919709)
Eli se siitä laillisuuden tavoittelusta, eikös orkkis ja stanu vois olla kilvissä ja katsastuskunnossa ja loput traikuilla tai vaikka heliskupperi siirroilla ??[/QUOT

Mitäs tämä vaikuttaa siihen itse maastossa ajamiseen jos on kilvissä tai ei??? Yhtä tiukka se kisakatsastus on auton kunnon suhteen oli se kilvissä tai ei. Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???

Eipä se vaikutakaan, mut eipä tuo kilpihomma luulis olevan ongelma noissa orkkiksissa tai stanuissa, joku jopa saattas haluta ihan käyttiksellä käydä harrastamassa kevyttä möyrintää mutta siihen on kyllä ennenkin tarjottu vaihtoehdoksi autosuunnistusta. Itellä ei ainakaan tuu koskaan olemaan rahaa eikä taitoa rakentaa mitään kunnon maastoautoa eli tehdastarjonnan varassa oon. Saatampa kyllä olla väärällä foorumilla ja väärässä topikissa vaan eipä olis eka kerta :-)

TML 25.09.2012 16:45

[QUOTE=Calmari;919730]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919716)
Eipä se vaikutakaan, mut eipä tuo kilpihomma luulis olevan ongelma noissa orkkiksissa tai stanuissa, joku jopa saattas haluta ihan käyttiksellä käydä harrastamassa kevyttä möyrintää mutta siihen on kyllä ennenkin tarjottu vaihtoehdoksi autosuunnistusta. Itellä ei ainakaan tuu koskaan olemaan rahaa eikä taitoa rakentaa mitään kunnon maastoautoa eli tehdastarjonnan varassa oon. Saatampa kyllä olla väärällä foorumilla ja väärässä topikissa vaan eipä olis eka kerta :-)

Ja minä kun erehdyin luulemaan että nyt saataisiin enemmän osallistujia orkkikseen ja stanuihin kun auton ei tarviin olla katsastettu. En millään jaksa uskoa että näihin luokkiin olisi tulossa jotain "ammattilaisten" tekemiä kalliita ja katsastamattomia putkihärveleitä palkintoja keräilemään. Mieluummin uskon että nyt saadaan mukaan nuoria ja uusia kavereita jotka haluavat päästä kokeilemaan lajia pikkurahalla. Se ei nimittäin ole aivan halpaa pitää kilvissä autoa jota jatkuvasti hajotetaan offia ajamalla.

Orkkiksille ja stanuille on tarkoitus ainakin meidän kisassa järjestää muutama ajoalue jossa ei ole yhtään isopyöräistä reittejä särkemässä joten ajelun pitäisi sujua ihan leppoisissa merkeissä.

farmari 25.09.2012 17:58

[QUOTE=TML;919757]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 919730)

Ja minä kun erehdyin luulemaan että nyt saataisiin enemmän osallistujia orkkikseen ja stanuihin kun auton ei tarviin olla katsastettu. En millään jaksa uskoa että näihin luokkiin olisi tulossa jotain "ammattilaisten" tekemiä kalliita ja katsastamattomia putkihärveleitä palkintoja keräilemään. Mieluummin uskon että nyt saadaan mukaan nuoria ja uusia kavereita jotka haluavat päästä kokeilemaan lajia pikkurahalla. Se ei nimittäin ole aivan halpaa pitää kilvissä autoa jota jatkuvasti hajotetaan offia ajamalla.

Orkkiksille ja stanuille on tarkoitus ainakin meidän kisassa järjestää muutama ajoalue jossa ei ole yhtään isopyöräistä reittejä särkemässä joten ajelun pitäisi sujua ihan leppoisissa merkeissä.

Jostaki äkkiä dollyja markkinoille pikkurahalla. Trailerit nyt maksaa moninkertaisesti niihin tieliikennekelvottomiin ruostekasoihin verrattuna ja kaikilla ei varmaan sellaista ole. Moni tulee kisoihin myös kimppakyydillä, että niillä sitä ongelmaa sitten ois niiden siirtojen kans, ellei järjestäjä järjestä maksullista kyytiä eri alueiden välille.

maket3 25.09.2012 17:59

KIITOS etu käteen.

maket3 25.09.2012 18:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maket3 (Viesti 919779)
KIITOS etu käteen.

Tää oli Timolle.

-Sakke- 25.09.2012 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919357)
Mitäs porukka olisi mieltä jos polkaisemme käyntiin uudenlaisen suunnistus cupin jossa on tilaa kaikille autoille jotka täyttävät järjelliset turavallisuusvaatimukset. Elikkä lyhyesti kerrottuna:

1. kilpailuaika 24 h ajoaika 16 h ja 8 h siirtoa ja korjausta varten
2. Autoissa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus
3. Autot joita ei ole katsastettu saa siirtää trailerilla, dollylla tai puomilla hinaten
4. Myös hydrauliohjaus sallittu
5. Rengaskoot ja luokat muutoin samat kuin ennenkin
6. trailerikuljetus mahdollista kaikissa luokissa jos auto ei ole kilvissä
7. Sallitaan Jeepin alkuperäiset turvakaaret

Tähän uuteen Cuppiin olisi tiedossa ainakin 5 kilpailun järjestäjää jos vain kilpailijoilla itsellään on halua tämmöiseen osallistua elikkä nyt mielipiteitään julki tuomaan.

Miks kilvettömissä trailerilla kuljetettavissa autoissa pitäs olla liikennevakuutus(kohta 2.)? Mitäs jos kilvet vaadittas orkkikseen stanuun ja modiin, proto luokka olis ainoa traileri luokka. Ei tulis niin ruuhkaa niistä trailereista ku muissa luokissa sen käyttöä ei sallittas. Mun mielestä proto autoissa ei tarvis olla edes rungon numeroa. Nii ja toi safari luokka keksintö on niin perseestä että se olis syytä unohtaa, eiköhän neljässä luokassa oo jo tarpeeks järjestettävää.

En kyllä oo yhtään ton trailerihomman kannalla, mutta jos sellaseen lähetään ni sit vaan protot kärrylle.

mobil2 25.09.2012 20:27

Puomi
 
Tuo puomi kuulostas hyvin vähän tilaa vievältä ratkaisulta ja oikein toteutettuna hyvä konsti siirtää autoa

Paavo 25.09.2012 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mobil2 (Viesti 919852)
Tuo puomi kuulostas hyvin vähän tilaa vievältä ratkaisulta ja oikein toteutettuna hyvä konsti siirtää autoa

http://forums.offipalsta.com/showpos...37&postcount=8

TML 25.09.2012 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 919846)
Miks kilvettömissä trailerilla kuljetettavissa autoissa pitäs olla liikennevakuutus(kohta 2.)? Mitäs jos kilvet vaadittas orkkikseen stanuun ja modiin, proto luokka olis ainoa traileri luokka. Ei tulis niin ruuhkaa niistä trailereista ku muissa luokissa sen käyttöä ei sallittas. Mun mielestä proto autoissa ei tarvis olla edes rungon numeroa. Nii ja toi safari luokka keksintö on niin perseestä että se olis syytä unohtaa, eiköhän neljässä luokassa oo jo tarpeeks järjestettävää.

En kyllä oo yhtään ton trailerihomman kannalla, mutta jos sellaseen lähetään ni sit vaan protot kärrylle.

Kohta 2: Vakuutus on oltava sen vuoksi että jos metsässä sattuu vaikka henkilövahinkoja niin auton vakuutus maksaa ne. Tämä poistaa järjestäjän vastuuta ja antaa turvaa vahingon sattuessa kilpailijoille. Maastoliikenne vakuutus käy myös, maksaa kuulemani mukaan noin 270,00 vuodessa. Enpä usko noista trailereista juuri ruuhkaa tulevan, yhdellä alueella yleensa noin 8 autoa maksimissaan eikä nekään kaikki kuitenkaan tulisi trailerilla.

mobil2 25.09.2012 20:38

hinaus
 
Tuo liikenne käyttöön otto käy hyvin kätevästi netissä eikä maksa kuin 4 eur
ettei luulis olevan ongelma

Auton toki tulee olla rekisterissä

Picu 25.09.2012 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919861)
Maastoliikenne vakuutus käy myös, maksaa kuulemani mukaan noin 270,00 vuodessa.

Näin on ja sen saa kun ilmoittaa yhtiöön moottorin tilavuuden. Runkonumeroa ei vaadita ja auto saa olla omavalmiste häksätin.

Kun menimme Klaperjahtiin, saimme yhtiöstä vihreän kortin joka kelpasi kilpailun järjestäjälle. Emme joutuneet lunastamaan heidän omaa vakuutusjuttua vai kuuluuko sanoa kilpailijalisenssiä.

Eli kyseessä on liikennevakuutus joka on voimassa vain julkiselta liikenteeltä suljetulla alueella tapahtuvassa kilpailussa, harjoittelussa tai testiajossa.

Murros 25.09.2012 21:08

[QUOTE=TML;919757]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 919730)

Ja minä kun erehdyin luulemaan että nyt saataisiin enemmän osallistujia orkkikseen ja stanuihin kun auton ei tarviin olla katsastettu. En millään jaksa uskoa että näihin luokkiin olisi tulossa jotain "ammattilaisten" tekemiä kalliita ja katsastamattomia putkihärveleitä palkintoja keräilemään. Mieluummin uskon että nyt saadaan mukaan nuoria ja uusia kavereita jotka haluavat päästä KOKEILEMAAN lajia pikkurahalla. Se ei nimittäin ole aivan halpaa pitää kilvissä autoa jota jatkuvasti hajotetaan offia ajamalla.

Jos joku haluaa tulla kokeilemaan tätä kyseistä lajia orggis tai stanuluokkaan niin eiköhän se kokeilija tule testaamaan omalla harrastusautollaan jolla ko. henkilö ajelee kerho ja muita safareita.

Ei tule heti ensimmäisenä mieleen että joku lähtee kokeilemaan lajia kilvettömällä ja katsastattomalla ko. luokkan sopivalla kulkuneuvolla.
Eiköhän ne kilvettömät ja katsastamattomat vermeet löydy sieltä modin ja proton puolelta.

Olettaisin että orggisluokkan lähte kokeileman suzuki/mitsu/uaz yms. autot mitkä on kilvissä ja kellä on yleensäkin max. 31" renkaat alla ja stanuun ne henkilöt ketkä ajelee rinkiä ja käy safareilla 33" renkailla varustetuilla autoilla.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa puhutaan nimenomaan kokeilusta, ei cup sarjan täysmittaisesta ajamisesta.

Katsoisinkin että Orggis ja stanuluokan autot on pääsääntöisesti katsastettuja autoja, ainakin tähän asti.

Saatan olla väärässäkin.

Ja mitä tulee tuohon asiaan että tässä lajissa kalusto hajoaa kokoajan.

Sehän on vanha sanonta että kaikki saa rikki kun oikein yrittää. ;)

TML 25.09.2012 21:18

[QUOTE=Murros;919886]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919757)

Jos joku haluaa tulla kokeilemaan tätä kyseistä lajia orggis tai stanuluokkaan niin eiköhän se kokeilija tule testaamaan omalla harrastusautollaan jolla ko. henkilö ajelee kerho ja muita safareita.

Ei tule heti ensimmäisenä mieleen että joku lähtee kokeilemaan lajia kilvettömällä ja katsastattomalla ko. luokkan sopivalla kulkuneuvolla.
Eiköhän ne kilvettömät ja katsastamattomat vermeet löydy sieltä modin ja proton puolelta.

Olettaisin että orggisluokkan lähte kokeileman suzuki/mitsu/uaz yms. autot mitkä on kilvissä ja kellä on yleensäkin max. 31" renkaat alla ja stanuun ne henkilöt ketkä ajelee rinkiä ja käy safareilla 33" renkailla varustetuilla autoilla.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa puhutaan nimenomaan kokeilusta, ei cup sarjan täysmittaisesta ajamisesta.

Katsoisinkin että Orggis ja stanuluokan autot on pääsääntöisesti katsastettuja autoja, ainakin tähän asti.

Saatan olla väärässäkin.

Ja mitä tulee tuohon asiaan että tässä lajissa kalusto hajoaa kokoajan.

Sehän on vanha sanonta että kaikki saa rikki kun oikein yrittää. ;)

Nyt kun kuuntele tätä vastustusta kilvettömyydestä orkkiksessa ja stanussa niin mitä haittaa siitä on? Keneltä se on pois jos siellä on joku kilvetön auto? Vai halutaanko että ko. luokat pysyy mahdollisimman pienenä ja oma voiton mahdollisuus kasvaa?? Näissä kahdessa luokassa on ollut viimeisen vuoden aikana jo aika vähissä nuo kilpailijat.

Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon.......

Arska-tehtaalta 25.09.2012 21:28

Eli luokkasäännöt pysyisivät entisellään, paitsi että Jeeppien kaaret hyväksyttäisiin ja kilvettömille sallittaisiin trailerisiirrot ja hydrauliohjaus.

Tämänkaltainen muutos lienee toteutettavissa, jos on tahtoa, eikä harrastajien panos autojensa rakentelussa mene hukkaan.

Tärkeintä olisi saada pitkän aikavälin ratkaisu asiaan.

pee 25.09.2012 21:28

äkkiä ajatellen kilvetöntä halpaa paskaa vois polkea puihin / suohon ihan ittensä viihdyttämiseks ilman pienintäkään sääliä, vois olla ihan hauskaa ja terapeuttistakin jonkun mielestä...

muistuu vaan mieleen yks suzuki yksissä trial kisoissa ...

baxxter 25.09.2012 21:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919890)
Nyt kun kuuntele tätä vastustusta kilvettömyydestä orkkiksessa ja stanussa niin mitä haittaa siitä on? Keneltä se on pois jos siellä on joku kilvetön auto? Vai halutaanko että ko. luokat pysyy mahdollisimman pienenä ja oma voiton mahdollisuus kasvaa?? Näissä kahdessa luokassa on ollut viimeisen vuoden aikana jo aika vähissä nuo kilpailijat.

Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon.......

Kilvellisyys vois hillitä ettei orkkisautot ole esim tämän näköisiä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113798 (31" ja vakiojouset alle ni kelpaa) :)
Kun jo nykyisetkin orkkikset ja stanut alkaa olemaan aika kaukana vakiomaasturista..

Arska-tehtaalta 25.09.2012 21:33

miksi noi lainaukset menee päin pyllyä?

PS. Ei nää vissiin mitkään missikisat oo ollu ennenkää? Laita omasta rangesta kuva näytille :D

pee 25.09.2012 21:37

...ja vielä se liikennevakuutuksen TÄRKEYS ja TOTEAMINEN kisakatsastuksessa... kohta varmaan muuten joku alkaa vaatia, ettei ajokorttiakaan pitäis vaatia, tai sais ajella pikku promilleissa ... ?

Arska-tehtaalta 25.09.2012 21:39

Vakuutusyhtiöstä todistus, joka esitetään katsastuksen yhteydessä?

Patu925 25.09.2012 21:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919890)
Nyt kun kuuntele tätä vastustusta kilvettömyydestä orkkiksessa ja stanussa niin mitä haittaa siitä on? Keneltä se on pois jos siellä on joku kilvetön auto? Vai halutaanko että ko. luokat pysyy mahdollisimman pienenä ja oma voiton mahdollisuus kasvaa?? Näissä kahdessa luokassa on ollut viimeisen vuoden aikana jo aika vähissä nuo kilpailijat.

Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon.......

Laita siihen sinun siviilitoitsuun 33 alle ja lähde oikeesti ajamaan kilpaa kankun tojotan kanssa suunnistuskisaan. Oletteko silloin "samalla viivalla"? Ajotaidosta ei varmasti ole menestys kiinni kummallakaan...

Ihan vaan esimerkkinä heitän...

baxxter 25.09.2012 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 919898)
PS. Ei nää vissiin mitkään missikisat oo ollu ennenkää? Laita omasta rangesta kuva näytille :D

Nii olishan tämä sitten kilvetön stanu, kun 33" on jo valmiiksi alla. http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=114517
Jos tämmösiä katiskoja olis enemmänkin kisoissa, se saattaa kenties vaikuttaa negatiivisesti oikeesti lähes vakioautoilla kisaamaan lähteviin.

EDIT: Tietääkö joku nyt varmasti minkälainen vakuutus kelpaa mihinkin?
Liikennevakuutuslaista pikasesti vilkaistuna osus silmään:

Lainaus:

2 §
Moottoriajoneuvo ei ole tässä laissa tarkoitetussa liikenteessä:
..
2) kun sitä liikenneväylistä erillään olevassa paikassa käytetään maatilatalouden työhön tai olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen; (5.12.1974/898)
..
4) kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. (5.12.1974/898)
Käytetään olennaisesti henkilöiden kuljettamiseen, mutta ilmeisesti kuitenkin eristetyllä alueella kilpailutarkoitukseen.

PS. Oikeesti hieno juttu tämä kilvettömyys, tänään oltiin kartturin kanssa puheissa että saattais olla taas mahdollisuus suunnistaa vanhalla kilpurilla..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 919902)
kankun tojotan

:D :D :D

pee 25.09.2012 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 919901)
Vakuutusyhtiöstä todistus, joka esitetään katsastuksen yhteydessä?



Juu

Vaan jos on auto seisonnassa / liikennekäytöstä pois ? Menee hankalammaks kuin äkkiä luuliskaan... Tokihan me kaikki muistamme sen, että liikennevakuutus on voimassa vaikka maksut olis pystyssä ? Eikä ole edes kilpien viemisen peruste, noin niinkuin tieliikennettä valvovan viranomaisen toimesta... ;) )näissä tapauksissahan mukaan astuu liikennevakuutuskeskus)

Vaan entäpä kun sattuu sitten se vahinko, jossa loukkaantuupi joku ?

Toinen metka asia on sitten nää käyttövoimaverot ym.

Ei ihan yksselitteinen juttu, oli sitten katsastamaton mutta rekisteröity, tai liikkäytpoistonen...

Malttia ja ajatusta mukaan sääntösuunnitteluun, vaikka into ja tahto ois kova, ja suunta hyvä ...

Viipo 25.09.2012 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 919906)
Nii olishan tämä sitten kilvetön stanu, kun 33" on jo valmiiksi alla. http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=114517
Jos tämmösiä katiskoja olis enemmänkin kisoissa, se saattaa kenties vaikuttaa negatiivisesti oikeesti lähes vakioautoilla kisaamaan lähteviin.


:D :D :D

Empä tiedä, vois olla enempi lystiä siinä ajamisessa, jos ei tartteisi varoa jokaista risausta "päivittäisessä käyttiksessä".
Hauska oli kattoa joskus radical cruiserinkin menoa, kun se pomppi juoksuvauhtia läpi saman kivikon, jonka läpi taiteilemiseen meillä meni varmaan puoli tuntia, et akselit ja vanteet säilyis ehjänä (ja auto lommottomana).
Voihan siihen autoon upottaa vaikka kuinka paljon rahaa ja käsitellä sitä kuin kipeetä kullia, ei se muilta ole pois.
Mutta vajan takaa haalitussa budjettipajerossa ei olis niin paljon kiinni rahallista omaisuutta, joten voi vähän reilummin kokeilla etenevyyttä maastossa.
Se, et miksi ihmeessä se kilvetön metsäpeli pitäs olla orkkis tai stanuluokassa, en tiiä, kun pääasiallista vinssaamista se niissä pehmeiköillä muutenkin on. Laikkaa vaan reilummin kaaria, laittaa isommat renkaat ja menee modiin.
Ei niillä vehkeillä mistään voitosta kilpailla, kuhanpahan vois pitää hauskaa.

TML 25.09.2012 22:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 919902)
Laita siihen sinun siviilitoitsuun 33 alle ja lähde oikeesti ajamaan kilpaa kankun tojotan kanssa suunnistuskisaan. Oletteko silloin "samalla viivalla"? Ajotaidosta ei varmasti ole menestys kiinni kummallakaan...

Ihan vaan esimerkkinä heitän...

No en kyllä sillä kun se on vain katuajoa varten mutta jos saisin lähteä aivan tavallisella kilvissä olevalla läjällä vaikka sileä peltiselläkin niin mikä ettei:=). Taitaa nyt taas aika monella unohtua se tärkein seikka että suunnistuskisa on myös kestävyyskisa, ei tämmöistä kisaa voita kovin romurallin ajaja tai se joka rynnii ensimmäisen tunnin aikana nopeiten. Auto tulisi saada pysymään ehjänä ilman remontteja maaliin asti ja varoa tietysti myös sitä ettei sitä upota tuntikausiksi mihinkään suohon (kuten Kankku joskus Ruohosuohon:=) )

Elikkä jos kyseessä on 2 samanlaista Suzukia toinen kilvissä ja toinen ei niin mitä eroa näiden etenemisessä sitten on???? Molempien tulee kestää ehjänä maaliin asti jos meinaa voittaa, ja luulen että monesti se katsastettu auto voi olla tekniikaltaan niin paljon varmempi että sillä on suurempi mahdollisuus kestää maaliin asti ilman remontteja.

Trialia joskus vuonna kivi ja kirves ajaneena voin todeta että siellä tuo lommoisuus oli hyvästä, sai kääntää auton puunkylkeä vasten ja jos meni katolleen niin ei paljoo harmittanut mutta nyt puhutaankin kisasta jossa ajetaan ajallisesti ainakin 50 kertaa pitempään maastossa kuin trialissa.

Ja palatakseni tuohon Kankun autoon niin tuskinpa sillä nauttisi ajamisesta pimeässä ja sateisessa syysyössä jos ei ole ikkunoita eikä lämmityslaite toimi (kuten vähän epäilen ). Tämä suunnistuskisa on kuitenkin kestoltaan niin pitkä että se asettaa autolle aivan erilaiset vaatimukset kuin joku tunnin parin mittainen hehtaarin kokoisella kalliolla tapahtuva kikkailu.

TML 25.09.2012 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 919908)
Juu

Vaan jos on auto seisonnassa / liikennekäytöstä pois ? Menee hankalammaks kuin äkkiä luuliskaan... Tokihan me kaikki muistamme sen, että liikennevakuutus on voimassa vaikka maksut olis pystyssä ? Eikä ole edes kilpien viemisen peruste, noin niinkuin tieliikennettä valvovan viranomaisen toimesta... ;) )näissä tapauksissahan mukaan astuu liikennevakuutuskeskus)

Vaan entäpä kun sattuu sitten se vahinko, jossa loukkaantuupi joku ?

Toinen metka asia on sitten nää käyttövoimaverot ym.

Ei ihan yksselitteinen juttu, oli sitten katsastamaton mutta rekisteröity, tai liikkäytpoistonen...

Malttia ja ajatusta mukaan sääntösuunnitteluun, vaikka into ja tahto ois kova, ja suunta hyvä ...

No eikös maastoliikennevakuutus ratkaise tämän ongelman kokonaan?? Ja tähän asti ketkä ovat tarrakilvillä ajaneet niin niillä ei ole ollut todellisuudessa vakuutusta ollenkaan maastossa sattuvan tapaturman varalta.

baxxter 25.09.2012 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 919914)
Laikkaa vaan reilummin kaaria, laittaa isommat renkaat ja menee modiin.
Ei niillä vehkeillä mistään voitosta kilpailla, kuhanpahan vois pitää hauskaa.

Säännöt puhuu maksimirenkaasta, saa 205r16 pyörilläkin osallistua modiin ;)

Lainaus:

varoa tietysti myös sitä ettei sitä upota tuntikausiksi mihinkään suohon (kuten Kankku joskus Ruohosuohon:=) )
Hyvä että vihdoin tuli selvyys että kenen vika se oikeesti oli ;)

TML 25.09.2012 22:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 919895)
Eli luokkasäännöt pysyisivät entisellään, paitsi että Jeeppien kaaret hyväksyttäisiin ja kilvettömille sallittaisiin trailerisiirrot ja hydrauliohjaus.

Tämänkaltainen muutos lienee toteutettavissa, jos on tahtoa, eikä harrastajien panos autojensa rakentelussa mene hukkaan.

Tärkeintä olisi saada pitkän aikavälin ratkaisu asiaan.

Juuri näin, elikkä luokkasäännöt pysyisi aivan entisellään. Ja ne ketkä trailerilla autoaan siirtävät antavat tasoitusta noin tunnin esim remontin sattuessa koska joutuvat siirtelemään mahdollisesti traileria ja sitomaan kilpuria siihen kiinni. Muutoinhan tämänkin ajan voisi käyttää vaikka remontin tekoon jos tarve vaatii.

Patu925 25.09.2012 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919916)
Elikkä jos kyseessä on 2 samanlaista Suzukia toinen kilvissä ja toinen ei niin mitä eroa näiden etenemisessä sitten on???? Molempien tulee kestää ehjänä maaliin asti jos meinaa voittaa, ja luulen että monesti se katsastettu auto voi olla tekniikaltaan niin paljon varmempi että sillä on suurempi mahdollisuus kestää maaliin asti ilman remontteja.

Karrikoidusti kilpipelissä on vakio-osat.

Kilvettömässä voipi olla kumi, rauta ja muoviosat vaihdettu vahvempiin mutta leimakelvottomiin malliin. Ylimääräisen painon takia lasit, ovet jne. tarpeeton poistettu. Taatusti auttaa menemiseen. Ja kestävyyteen. Eihän niitä muutoksia muutenvaan huvikseen tehdä.
Ja kun kilvetön auto on kyseessä niin epäilen että tosi harvassa on ne jotka jättää tilaisuuden käyttämättä.

No jokatapauksessa minä ja moni muu vähemmän tänne kirjoittava pikkuypöräinen jää mielenkiinnolla odottelemaan mitä tuleva vuosi tuo tullessaan. Niinkuin pee kirjoitti niin harkintaa kannattaa käyttää niitä suuntaviivoja hahmotellessa.

Hyvä siitä tulee kun vähän hieroo...

Jatkakaa.

TML 25.09.2012 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 919937)
Karrikoidusti kilpipelissä on vakio-osat.

Kilvettömässä voipi olla kumi, rauta ja muoviosat vaihdettu vahvempiin mutta leimakelvottomiin malliin. Ylimääräisen painon takia lasit, ovet jne. tarpeeton poistettu. Taatusti auttaa menemiseen. Ja kestävyyteen. Eihän niitä muutoksia muutenvaan huvikseen tehdä.
Ja kun kilvetön auto on kyseessä niin epäilen että tosi harvassa on ne jotka jättää tilaisuuden käyttämättä.

No jokatapauksessa minä ja moni muu vähemmän tänne kirjoittava pikkuypöräinen jää mielenkiinnolla odottelemaan mitä tuleva vuosi tuo tullessaan. Niinkuin pee kirjoitti niin harkintaa kannattaa käyttää niitä suuntaviivoja hahmotellessa.

Hyvä siitä tulee kun vähän hieroo...

Jatkakaa.

En perhana vieläkään pääse kärryille, mitä osia oikeasti voisi vaihtaa vahvempiin mutta leima kelvottomiin?? Jousiin 5 latia lisää;=)?? Ovet pois? Ei kuulosta kovin hyvältä idealta jos sattuu syvempi mutahauta vastaan. Ikkunoiden poisto ei hyvä idea sekään, oksat hakkaa naamaan ja paskaa tulee sisään. Lisäksi siihen halpaan romuun tuskin raskii lukkoja ostella mutta leimattuun käyttikseen mikä ettei.

Ja loppujen lopuksi suurin tekijä menestykseen on varmasti ratin ja penkin välissä, ainakin kun Pylkköä katsoo niin eihän sen leimatulle ja pirun painavalle hyökkäysvaunulle meinaa pärjätä kukaan:=) vaikka yrittämässä on ollut lähes puolet kevyempiä autoja.

Ja jos joku tuo kisakatsastukseen saman näköisen ruoskan kuin tuo Kankun läjä on niin epäilen vahvasti sen läpipääsyä ja vaikka pääsiskin niin vielä enemmän epäilen sen kestävyytta 16 tuntia kestävässä kisassa. ( ei millään pahalla mutta näyttää jo vähän loppuun ajetulta:=) )

Patu925 25.09.2012 23:45

Omatekoiset ohjausvarret olkoon kuinka vahvat vaan, ei kelpaa leimaan.

Pyöränripustukset/tukivarret omatekona ovat myös huonossa huudossa konttorilla.

Akselit saattavat lipsahtaa myös vahvempien osien myötä lähemmäs keulaa/perää taas ei leimakelpoista juttuu.

Tai runko katkiaa akseleitten välistä eli pitkästä tulee pätkä.

Hitsilukko takana on hyvä ja halpa.

Lehtijousitekniikkaa enempää tuntematta niihinkin on hyviä, ei leimakelpoisia virityksiä tarjolla. Ainahan sitä voi nakata lehdet mäkeen ja nelilinkki alle. Tai joku muu äkkiänopeesti joustoo lisää...

Eipä nuo avo susukit hirmutiiveiltä näytä nykyisinkään, kyllä niissä mutaa paarmoja risuja ja pakkasta on kuskin viihdykkeenä. Ainakin avomalleissa.
Eikun kunnon laikka-avomalli niin näkee kuski väistellä kantoja ja kiviä.

Taatusti niitä villejä virityksiä tullaan myös tarjoomaan sinne kisoihin eli vaikka on kuin vapaat säännöt niin katsastuksessa on johonkin kohtaan laitettava toppi. Taas se rajanveto voipi olla hankala juttu.

On täällä kovia tiimejä jotka tekee vakuuttavaa jälkee mutta laitteet millä menestytään ovat kovin kaukana vakioista malleista. Ihan joka luokassa.

TML 26.09.2012 08:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 919956)
Omatekoiset ohjausvarret olkoon kuinka vahvat vaan, ei kelpaa leimaan.

Pyöränripustukset/tukivarret omatekona ovat myös huonossa huudossa konttorilla.

Akselit saattavat lipsahtaa myös vahvempien osien myötä lähemmäs keulaa/perää taas ei leimakelpoista juttuu.

Tai runko katkiaa akseleitten välistä eli pitkästä tulee pätkä.

Hitsilukko takana on hyvä ja halpa.

Lehtijousitekniikkaa enempää tuntematta niihinkin on hyviä, ei leimakelpoisia virityksiä tarjolla. Ainahan sitä voi nakata lehdet mäkeen ja nelilinkki alle. Tai joku muu äkkiänopeesti joustoo lisää...

Eipä nuo avo susukit hirmutiiveiltä näytä nykyisinkään, kyllä niissä mutaa paarmoja risuja ja pakkasta on kuskin viihdykkeenä. Ainakin avomalleissa.
Eikun kunnon laikka-avomalli niin näkee kuski väistellä kantoja ja kiviä.

Taatusti niitä villejä virityksiä tullaan myös tarjoomaan sinne kisoihin eli vaikka on kuin vapaat säännöt niin katsastuksessa on johonkin kohtaan laitettava toppi. Taas se rajanveto voipi olla hankala juttu.

On täällä kovia tiimejä jotka tekee vakuuttavaa jälkee mutta laitteet millä menestytään ovat kovin kaukana vakioista malleista. Ihan joka luokassa.

Eipä onnistu nuo jousitusmuutokset orkkiksessa, lue cup säännöt. Ohjausvarrella tuskin on merkitystä kisassa pärjäämiseen:=) .' Saatikka sitten tukivarsilla, joita kyllä on näkyy omatekoisia leimapeleissäkin.

Ja tuo hitsilukko takana ei varmasti ole hyvä ja halpa, kyllä se sen verran jäykän autosta tekee että hankalaksi menee ajaminen.

Miksi pelko on näin suuri? Mitä niin ihmeellistä noihin voi tehdä että ne olisivat ylivoimaisia kilpipelejä vastaan? Nyt haluan kuulla ne hyvät ideat, oma Toyota kun on protoissa niin kaikki hyvät muutosvinkit on tervetulleita;)

Akseleiden paikat orkkiksessa oltava samat kuin ennenkin, ei niitä käy siirtäminen. Mutta jos joku on niitä vaikka 3 cm leimapelistäkin siirtänyt niin kukapa sitä huomaa ja mihin se vaikuttaa??

HaKu 26.09.2012 09:02

2013
 
Tuo kilvettömyys on hyvä asia.
tämä vuosi orginaalissa on ollut aika laiha osallistujien määrältään.

meille ei vaikuta se, että kanssa kilpailijalla on kilvetön rusina jolla ajaa. Me olemme halunneet pitää auton mahdollisimman siistinä ja suorapeltisenä. Siltikin jokune palkintosija on tullut vai onko ne tullut siksi että joku muu on epäonnistunut tai jopa ajanut kyljet lommoon ? Kestävyys ajosta maastossa on kuitenkin kyse.

kilpailun johtaja ja katsatushan ratkaisee millaiset rusinat kisaan pääsee.
ja miten vahvat ja hyvät rakenteet on tämä koskee kaikkia luokkia ja jos protoissa esim. ohjausvarret kestää 42" kummia ,niin on se kumma jos ne ei orginaalissa 31" kestä?

ja kuten aiemmissakin kommenteissa niin kyllä kuskilla ja koko teamilla on vaikutusta menestykseen. ei pelkkä auto on siinä kilpi tai ei vaikuta kisa menestykseen.Ne ketä ajaa kisaa sen tietää. Tietty saahan tulla kilpailuun korjaamaan autoakin jos haluaa sitä ei säännöt kiellä.

toivotaan että ensivuonna orginaali olisi isoin luokka vaikka kilvettömillä.

Kankku 26.09.2012 10:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 919949)
Ja jos joku tuo kisakatsastukseen saman näköisen ruoskan kuin tuo Kankun läjä on niin epäilen vahvasti sen läpipääsyä ja vaikka pääsiskin niin vielä enemmän epäilen sen kestävyytta 16 tuntia kestävässä kisassa. ( ei millään pahalla mutta näyttää jo vähän loppuun ajetulta:=) )

:D:D:D:D:D:D onneks se raiskattu läjä on PeteTurun ihan oma (mutta e taida petekään sitä suunnistuksen lähtöviivalle kehdata kammeta tuossa kunnossa)

Picu 26.09.2012 11:26

Mikäli tässä ei päästä edes rakentavan keskustelun makuun vaan koko ajan kaadetaan negatiivista asennetta topicin aloittajan niskaan, niin pakkohan meidän on jo alkaa varasuunnitelmana miettimään tuon Mitsun leimaamista. Vuosi 2013 kun jo kolkuttelee ovella ja projekti tulee olemaan varmaan hikinen. :rolleyes:

Mieleen tuli että yrittihän Sumpe katsastaa, tai ainakin kävi näyttämässä konttorilla omavalmisteautoaan joskus vuonna jotain. Päätin kaivaa jälleen kerran opetusfilmin esiin.

Eli heille jotka joutuvat omavalmiste protonsa leimalle viemään, esimakua tulevasta: :D


bluevan 26.09.2012 11:35

:DDDDDD Aina tuo pätkä putkahtaa esille jostain ;)

Picu 26.09.2012 11:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 920023)
:DDDDDD Aina tuo pätkä putkahtaa esille jostain ;)

Joskus tätäkin naurettiin, mutta ei enää. Jotenkin filmin humoristinen puoli ei vaan enää aukea meille. :(

baxxter 26.09.2012 12:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 919993)
meille ei vaikuta se, että kanssa kilpailijalla on kilvetön rusina jolla ajaa. Me olemme halunneet pitää auton mahdollisimman siistinä ja suorapeltisenä. Siltikin jokune palkintosija on tullut vai onko ne tullut siksi että joku muu on epäonnistunut tai jopa ajanut kyljet lommoon ? Kestävyys ajosta maastossa on kuitenkin kyse.

Mutta jotakin saattaa häiritä käyttöautolla tai muuten katuautolla tulla kisaamaan jos samalla viivalla on kilvettömiä rusinoita. Koitan vaan tuoda ajatusta esiin, että voiko rusinoista olla jopa haittaa lajin imagon suhteen niiden silmissä joiden autot on katsastettu ja muutenkin katukelpoisia. Ja nimenomaan näissä vakioissa ja lähes vakioissa.

Lainaus:

kilpailun johtaja ja katsatushan ratkaisee millaiset rusinat kisaan pääsee.
Säännöissä se pitää lukea, ettei ketään jää pois jostain kisasta ihan vaan sen takia että auto on surullisen näköinen.

Lainaus:

ja kuten aiemmissakin kommenteissa niin kyllä kuskilla ja koko teamilla on vaikutusta menestykseen. ei pelkkä auto on siinä kilpi tai ei vaikuta kisa menestykseen.Ne ketä ajaa kisaa sen tietää. Tietty saahan tulla kilpailuun korjaamaan autoakin jos haluaa sitä ei säännöt kiellä.
Täysin samaa mieltä!

TML 26.09.2012 12:16

Mutta koko kilvettömyyden ideahan oli orkkiksen ja stanujen osalta se että saatais sinne lisää kilpailijoita. Aika naurettavalta se näyttää jos luokassa on 5 autoa ajamassa ja 3 parasta kuitenkin palkitaan.

Varsinkin orkkis luokka on ollut niin pieni että jotain pitäs alkaa tehdä.

Taitaa olla paras kun unohdan koko jutun ja jätän omatkin kisat pitämättä ja ajelen itsekin vain Venäjän kisoja;) kun ei kuitenkaan näy menevän porukoiden mieleen tämä homma. Tarkoitus oli vain että saataisiin kisoihin mahdollisimman paljon osallistujia.

baxxter 26.09.2012 12:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 920033)
Mutta koko kilvettömyyden ideahan oli orkkiksen ja stanujen osalta se että saatais sinne lisää kilpailijoita. Aika naurettavalta se näyttää jos luokassa on 5 autoa ajamassa ja 3 parasta kuitenkin palkitaan.

Varsinkin orkkis luokka on ollut niin pieni että jotain pitäs alkaa tehdä.

Taitaa olla paras kun unohdan koko jutun ja jätän omatkin kisat pitämättä ja ajelen itsekin vain Venäjän kisoja;) kun ei kuitenkaan näy menevän porukoiden mieleen tämä homma. Tarkoitus oli vain että saataisiin kisoihin mahdollisimman paljon osallistujia.

Lainaus ketjun ekasta viestistä: "Mitäs porukka olisi mieltä jos..." Mun käsittääkseni mielipiteiden tuominen esiin on silloin jopa suotavaa, ilman että jää kaikki kisat pitämättä.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML
Ja jos joku tuo kisakatsastukseen saman näköisen ruoskan kuin tuo Kankun läjä on niin epäilen vahvasti sen läpipääsyä ja vaikka pääsiskin niin vielä enemmän epäilen sen kestävyytta 16 tuntia kestävässä kisassa. ( ei millään pahalla mutta näyttää jo vähän loppuun ajetulta:=) )

Uhkaavasti vähän osuu pilkka omaan nilkkaan, kun tuon ruoskan lähes kaikissa voimansiirron osissa lukee TML :D :D :D Pakkohan sen on kestää!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 920015)
:D:D:D:D:D:D onneks se raiskattu läjä on PeteTurun ihan oma (mutta e taida petekään sitä suunnistuksen lähtöviivalle kehdata kammeta tuossa kunnossa)

Voiko enää enempää olla kateellinen :D :D :D

Topi1982 26.09.2012 12:34

Timo jatka vaan samaan malliin, mielipiteita riittaa vaikka mita tekisit!
Ollaan hiljaa saahaan kallaa on hyva neuvo meille muille tassakin asiassa.
T: 6x6 / safariluokka:cool:

TML 26.09.2012 12:52

Probleema ratkaistu! Laitetaan niin monta luokkaa että joka luokassaan on aina max. 3 kilpailijaa niin kaikki palkitaan mutta vain pienillä mitaleilla. Tulee järjestäjillekin halvemmaksi kuin jakaa vinsseja 4 luokan ensimmäisille ja kotiin päästyä kaikilla olisi mitalit kaulassa kotiväen ihmeteltäväksi:=) :=)

HaKu 26.09.2012 14:03

Kannustusta Timolle
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 920040)
Probleema ratkaistu! Laitetaan niin monta luokkaa että joka luokassaan on aina max. 3 kilpailijaa niin kaikki palkitaan mutta vain pienillä mitaleilla. Tulee järjestäjillekin halvemmaksi kuin jakaa vinsseja 4 luokan ensimmäisille ja kotiin päästyä kaikilla olisi mitalit kaulassa kotiväen ihmeteltäväksi:=) :=)


jos haluaisimme pokaaleja voisimme ostaa niitä yhden kilpailun kuluilla hyllyt täyteen.
ei kai kukaan pelkästään niitten muovitörppöjen takia harrasta tätä? se on vain lisä mauste ja kannuste.

samat neljä luokkaa vaan ja kilvettöminä yms hyvät muutokset. joka luokkaan kun saadaan vain useita kymmeniä osaan ottajia niin saadaan reipasta kilvanajoa aikaiseksi.

mahdollisimman nopeasti uudet säännöt julki vaan ,että saadaan tämä pelleily ja epävarmuus loppumaan ja rakentelu jatkumaan ensivuoteen.

Timolle täytyy antaa iso tunnustus ,että tuo tällä keinolla ihan varmasti harrastajia lisää OFF ROAD:iin ei on roadiin.

eiköhön 98% ole tyytyväisiä ja 2% vaan rutisee vaikka miten päin tekisi.

Arska-tehtaalta 26.09.2012 14:24

Jep, tingitään palkinnoista, mut ei trailerikuljetuksesta

PeteTurku 26.09.2012 16:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 920015)
:D:D:D:D:D:D onneks se raiskattu läjä on PeteTurun ihan oma (mutta e taida petekään sitä suunnistuksen lähtöviivalle kehdata kammeta tuossa kunnossa)

Hullua ei kannata paljoa yllyttää.
Kaapista valot paikoilleen ja hyllystä aidot uusiogummit alle, ni siin olis valmis kisapeli.

Ja toi trailerilla veto on jo entuudestaa meille tuttua puuhaa.;);););););)

HaKu 26.09.2012 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 920090)
Hullua ei kannata paljoa yllyttää.
Kaapista valot paikoilleen ja hyllystä aidot uusiogummit alle, ni siin olis valmis kisapeli.

Ja toi trailerilla veto on jo entuudestaa meille tuttua puuhaa.;);););););)

No perhana teillä etulyöntiasema,kun homma on jo tuttua

PeteTurku 26.09.2012 19:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 920103)
No perhana teillä etulyöntiasema,kun homma on jo tuttua

Se on sitä " Turun Mafiaa".:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

ravm 26.09.2012 20:36

pitääkö sittä kahta kuppia kummiski koittaa,kun porukka tykkää
säännöistä noinki kovasti.nykykappiinha vois lisäillä kaikkia entisestään
rajottavia/muutostöitä vaativia jutskia.levikkeitä,roiskeläppiä,tutkinto ym.
tuohan on pian sama ku akk:n alle?toisen kapin vois pitää suljetulla alueella
kilvettömille luokittain,johon vois osallistua kilpipelit,kun ruuvaa kilvet irti,ja muuten
timon topiikissa ehdottamilla säännöillä?
oispahan valinnanvaraa,tallista kun löytyy peli molempiin...

Patu925 27.09.2012 09:42

Pieni pyyntö vielä tähän kohtaan eli olkoon lopputulos mitä hyvänsä niin juonikaa niin että säännöt olisi voimassa pitemmän ajan kerrallaan. Ja mahdolliset muutokset pitemmällä varoitusajalla kuin tuolla nykycupissa meni.

joker 27.09.2012 10:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ravm (Viesti 920191)
pitääkö sittä kahta kuppia kummiski koittaa,kun porukka tykkää
säännöistä noinki kovasti.nykykappiinha vois lisäillä kaikkia entisestään
rajottavia/muutostöitä vaativia jutskia.levikkeitä,roiskeläppiä,tutkinto ym.
tuohan on pian sama ku akk:n alle?toisen kapin vois pitää suljetulla alueella
kilvettömille luokittain,johon vois osallistua kilpipelit,kun ruuvaa kilvet irti,ja muuten
timon topiikissa ehdottamilla säännöillä?
oispahan valinnanvaraa,tallista kun löytyy peli molempiin...

Mutta jos kilvelline auto haluaa ajaa OFFROADIA :eek: eikä onroadia :confused: helpompaa jos saa pitää kilvet paikoillaan

Mikki 27.09.2012 11:22

Mielenkkintoista luettavaa tuossa, ja hyvä niin JOS SAADAAN LISÄTTYÄ kilpailijoiden määrää... Kun on kilpailijoita, niin järjestäminenkin alkaa silloin kiinnostamaan muitakin, eikö???

Mutta kovasti ollaan puolesta ja vastaan tuota "traileri"- luokkaa, vaikka kukaan ei ole ottanut huomioon sitä(kin) mahdollisuutta, jotta se kilvellinen katsastettu kilpuri voisi kanssa vetää kilvetöntä trailerilla/puomilla perässään (siihen asti kun pamahtaa???).:confused::confused::confused:
Noin kilpailun järjestämisen kannalta ja trafiikin pienentämisen puolelta:rolleyes::rolleyes::rolleyes:


Ja aikuisten oikeesti, kuinka moni alkaa dollyllä vetämään 4X4 autoa??? Tietysti pikalukot taka-akselille tai pikakiinnitys kardaaniin, sitte alkaa pelit kestämään!!!! Tai rullat dollyn telineeseen???:D:D

Ja Timolle, muista jotta täällä ne purnaukset tulee, kiitokset sitten kisapaikalla.... Joten leukaa rintaan....

Tossa teille "vapaan rakentamisen" kuva... Olivat ihan itte tehneet!!!:eek::eek::eek:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111108

baxxter 27.09.2012 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 920312)
Mutta kovasti ollaan puolesta ja vastaan tuota "traileri"- luokkaa, vaikka kukaan ei ole ottanut huomioon sitä(kin) mahdollisuutta, jotta se kilvellinen katsastettu kilpuri voisi kanssa vetää kilvetöntä trailerilla/puomilla perässään (siihen asti kun pamahtaa???).:confused::confused::confused:
Noin kilpailun järjestämisen kannalta ja trafiikin pienentämisen puolelta:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ja Timolle, muista jotta täällä ne purnaukset tulee, kiitokset sitten kisapaikalla.... Joten leukaa rintaan....

Nähdäkseni tässä lähinnä on ollut keskustelua siitä sopiiko trailerisiirrot orkkikseen/stanuun, eikä niin että traileriluokissa noin yleensä olisi jotain vikaa.


Sivu luotu: 06:09 (GMT +2).