![]() |
Kansi remppaa
Porukka kun niin hehkuttaa noita toitsun paskoja ja kun taas kerran menin uskomaan että ehkä se voisi toimia niin vitut. Vikaa vian perään. Golf oli parempi ostos enemmän ajettuna. Kolmas kerta kun kansipahvi menee tuosta menopelistä. Ei ole toitsua luotu ajoon. Ois vaan pitänyt pysyä Golfissa. Tai sitten tuo legenda toitsun laadusta on jostain 80-luvulta ja nämä 2000-luvun autot ei sitten enää ole lähelläkään sitä legendaa.
Mutta kuitenkin. Pitkien selvittelyjen jälkeen on tullut ilmi että tuosta paskasta on kait kansi halki tai kansipahvi mennyt. Arvioitu korjauskustannus 1500€. Eikä se sisällä uutta kantta jos tuo kansi on entinen. Tuo 1500€ on himpun verran liikaa auton hintaan nähden. Joten tässä on pari vaihtoehtoa. 1. Laitetaan kiertopalkinto eteenpäin 2. Maksetaan kiltisti tuo 1500€ ja korjataan se paska 3. Osat maksaa joku alle 400€ + plaanaus. Työn tekee itse, mikä on siis se suurin kustannuserä. 4. Viedään auto viroon ja siellä merkkihuolto hoitaa homman (kuulemma huomattavasti edukkaampaa kuin suomessa?) 5. Ostetaan toinen D4D moottori nokalle ja viskataan vanhalla vesilintua 6. Ostetaan kokonaan toinen auto missä on nokalla ehjä D4D kone ja vaihdetaan se Vaihtoehto 1 on alkanut kuullostamaan erittäin hyvälle vaihtoehdolle. Sillä voi ajella ja ainoa mistä huomaat että kansi vuotaa on se että jäähdytysnesteen sekaan tulee ilmaa ja sen myötä auton sisälle ei tule lämmintä. 2 ei ole vaihtoehto tuon hinnan suhteen 3 on myös hyvä vaihtoehto. Sitä en tiedä vaatiiko tuo jotain erikoistyökaluja, mitä en tietenkään omista. Ja siihen tuo homma sitten mahdollisesti tyssäisi. 4 onko tuosta kellään mitään kokemuksia? Suomee ne tuskin siellä merkkihuollossa puhuu ja en usko että lontootakaan kovin hyvin ymmärretään, joten voi tulla hieman väärin käsityksiä. Pitäisi jonkun tulkin kautta sopia tuo homma ensin tai löytää toitsu huollosta suomea puhuva kaveri. Tuo olisi varmaan 2-3pv homma? Viroon menohan ei ole kovin kallista touhua. Olettaisin että merkkihuollon jälkeen voisi virossa luottaa ja näyttää ainakin siltä että suomessa pk-seudulla kaikki korjaamot on täynnä virolaisia ja venäläisiä, joten sen suhteen samaa paskaa jälkeä ne täälläkin tekee. 5 on myös hyvä vaihtoehto. Toinen moottori on n.1000€. Ongelma on vaan siinä että käyttääkö toitsu samaa moottoria yariksessa ja corollassa? Saman tehoiset ne on ja saman kokoiset. En tie saako tuosta vanhasta moottorista mitään hilloa? Vaihtomoottori olisi siitä hyvä, että tuon saisi tehtyä viikonlopun aikana ja auto olisi sitten käyttö kunnossa. 6 vaatii sen että vaihtoauton saa todella edukkaasti. Siinä ei haittaisi vaikka perä olisi ihan romuna, kunhan kone olisi ehjä. Sit myy sen loppu auton palasina pois. En tiedä jaksaako nähdä vaivaa tuon kanssa. |
Lainaus:
Taidat vaan ostaa paskoja autoja kun on niin paljon ongelmia, ei tainnut golffikaan olla hyvä kun siitäkin on pitänyt päästä eroon.. |
Nerd-O taitaa olla vaan hiukka yksinkertainen kaveri,
kun menee kaikkia huhupuheita uskomaan, ja vieläpä omaa erhettään julkisesti toitottaa pitkin verkkoja! :D |
Lainaus:
Lainaus:
|
Vaikka en ite toyotan dissaajiin kuulu, niin oon hyvin pettyny omaan avensikseen.( joka tosin on vanha.2004) Aikoinaan ku autoja kattelin niin koeajoin bemareita ja passatteja mutta ajattelin ostaa järkiauton, niin ei tarvi harrastella.
120tkm ajettu avensis syö siis öljyä, ja kun kävin sitä liikkeessä itkemässä niin myyjä kaivo omistajan käsikirjasta kohdan jossa sanotaan että 1l öljyä/1000km on normaalia. Ajan siis ehjällä autolla, tosin eilen just kuulin että 200tkm ajetuista toyotista(vvt-i) pitää puol moottori vaihtaa just ton öljyn syönnin takia. Köyhää vituttaa... |
miten hyvin on edelliset kaksi kansi remonttia tehty jos nyt jo kolmas kerta pahvi menee? :D
kaikkien pitää kokea noita uudempia autoja ennenkun siirtyy 20v vanhoihin takaisin. ei oo ainakaa itellä varaa ajaa uudella paskemmalla autolla. vanhassa vara parempi. |
Lainaus:
|
tarviiko tuommosessa erikoistyökaluja ?
pulttia auki ja lemmaria irti, D.I.Y. meiningillä... misäspäin Nerd-O nykyään muuten vaikuttaa ? täs liki viel ? |
En tiiä mutta suosittelisin tuolla mäihällä jotain uuttahuoltosopimusosamaksukinneriä mikä vaihetaan 3 vuoden välein uuteen. Merkillä ei väliä jos vaan huolto ja takuu pelaa.
|
no pitäiskö se sitten vaihtaa kansan autoon ja olla vinkumatta täällä
en muista lukeneeni yhtään positiivista kirjoitusta Nerd-Olta ja mikäli on niin tyhmä et ostaa kansivikaisen auton niin kannattaisko katsoa peiliin itellä paljon huolettomia kilometrejä takana toyotalla kannnattais muutenkin unohtaa autojen ropaaminen jos vasta kolmannen kansipahvin jälkeen epäilee kannen olevan halki:eek: ilmeisesti ei paljon luottoa löydy omiin asennuksiin kannattaiko se vaihtaa viel neljännen kerra jos onnistut sen taas jotenkin sössimään ps ei vedetä koko hernemaissipaprikaa kerralla nenään:D |
mites ois sellane sähkö tojota? ei menis kansipahvit :D
|
Eiköhän tässä ole tuon toitsunpaskan nerdolle myynyt vaihdellut niitä pahveja?
Vähän on vilungin makua, kansi pitänyt vaihtaa mutta kokeiltu jos se nyt hetken menis uudella pahvilla ja kosla kiertoon. Itellä on 4D4 hiluksi hyvin se näyttäs pelaavan eikä hukkaa öljyäkään. Mutta jos huollot täysin laiminlöyty niin kai ne paskaks menee. |
Ja kaikki amuliinikansidieselit porsii 200 tkm välein???
Vai onko joku ajanu pitempään? |
no ei ainakaan ruottin rauta eikä oikeen stuttGartinkaan... nää taitaa olla vähän merkkikohtasuuksia, mut ei kai toyot ihan kärkipäässä ?
|
Lainaus:
Toyota harrastajana tuo; Öljyn syönti/auton ikä/ajokilometrit: kiinnostaa! Käsitinkö väärin: Sinulla on avensis, vm. 2004 (toyota kuskit ei kaunistele?) ja bensakoneella? ja et ole auton ensimmäinen omistaja? ostitko merkkiliikkeestä vain yksityiseltä? ja kun "ja kun kävin sitä liikkeessä itkemässä niin myyjä kaivo omistajan käsikirjasta kohdan jossa sanotaan että 1l öljyä/1000km on normaalia" siis oliko n.8 vuotias avensis esim. merkkihuollettu koko ajan tms? ja jos merkkihuolto kommentoi jotain mistä sinä vedit johtopäätöksen: Ajan siis ehjällä autolla, tosin eilen just kuulin että 200tkm ajetuista toyotista(vvt-i) pitää puol moottori vaihtaa just ton öljyn syönnin takia. Köyhää vituttaa... No, näin palstalaisena lohdutan sinua; aika suuri osa noissa kaupassa olevista uusista autoista saa syödä öljyä 1 litra/1000km!!!! Ja sulla 8v. vanha avensis, ja merkkiliike vakuuttaa että on vielä spekseissä? joku toinen merkkiliike olisi voinut kertoa, että meillä on Järjestetty Juuri Sinulle räätälöity palvelu; kun tuot romutustodistuksen tuosta ongelmatapauksesta, niin saat metallivärin ja tälvirenkaat kaupan päälle.... Taannoin ei ollut täysin tavatonta, että diesel- autoissa piti huoltoasemalla lisätä 1/2 litraa öljyä, ja tarkastaa diesel!!!! (siis täydellä tankilla matka-ajossa sai syödä niin paljon öljyä, että huolto-ohjekirjan kertoma lisäys piti suorittaa välillä:cool: |
Tota noin - ei liene eka D4D -kone jota paskaksi haukutaan... en sano että huono olisi mutta ei ihan sitä kuuluisinta Tojota -laatua kuitenkaan eli ei ikiliikkuja.
Paljonhan niitä on tehty ja varmaan suuri osa on ihan ok ja aina käytetyssä on riskinsä. Mutta silti Tojomiestenkin kannattaa nyt hiukan antaa ylpeydestään periksi ja myöntää että D4D-koneissa on sanomista ollut. Vaikka onhan sitä nykyään myös Nerdon kehumissa Golfinkin (no VW/Audi -konsernin koneissa) ;-) Ja litra tonnille öljyä on 9,5 desiä liikaa jos ajomäärä on 200-300 tkm... Ei nämä sumuisten saarien tuotteet ainakaan noin paljoa kuluta, tosin ne vuotaa kyllä ehkä saman verran ulospäin ;-P TT |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Tuon aattelin ihan itse fixailla. Ei se ehkä ihan samassa ajassa mene mitä ammattimieheltä, mut eiköhän se joku kaunispäivä valmistu. Muutoinkin olen vähän päätynyt siihen että mätkäsen corollan diesel moottorin tuonne nokalle. Se yhteensopivuus vaan pitää ensin varmistaa. Tuossa kansirempassa on tosiaan ongelma että onko se vain pahvin vaihto vai pitääkö koko kansi vaihtaa. Toisen moottorin kanssa pääsee paljon nopeampaa, enkä usko sen vaativan mitään erikoistyökaluja. Sitä en vaan vielä tiedä voiko tuossa ottaa sen n.100hv D4D koneen nokalle vai pitääkö se olla tuo 75hv D4D kone? Jos ottaa tuon tehokkaamman niin pitääkö mukaan ottaa moottorin ohjausboxi? Ja jos tehokkaamman ottaa ilman tuota boxia niin laskeeko tuo tehot 75hv? Toisaalta tuo kiertopalkinnon eteepäin laittaminen on vielä yksivaihtoehto jos hyvää konetta ei löydy. Tuota kansivikaa kun on aika vaikea havaita, muusta kuin ettei sisään tule lämpöä. Mut kaippa senkin voi selitellä että on niin energia tehokas kone :D Mitä tuo itseasiassa onkin. Menee pienemmällä kuin Golf meni ja Golfiin verrattuna tuo on raketti. |
Kyllä auto on vanha, mutta mulle 110tkm ajettu auto on uudenkarhee.(Auto hankittu n.2v sitte toyotalta) Tosiaan ennen kun ton toitsun hommasin niin googlasin tyyppivikoja kun on tullu niin monta kertaa näpeille. Silloin jo löyty toi öljyn syöntijuttu, mutta sen piti koskea vaan sitä vanhempaa korimallia. Hankkimista puolsi myös ketjukone ja suht edukkaat huollot.
No eniveis tosiaan valitin tuosta öljynsyönnistä ja auto olikin öljyn tarkkailussa, mutta kun ei valmistajan ilmoittamat rajat ylity niin auto kunnossa. Tiedän myös audin/vw:n öljynsyönnistä, mut hei tää on toyota :) Kokeile Bj googlata tosta vvt-i koneesta juttua niin rupee löytyy meikän kohtalotovereita. Edelleenkin voisin ostaa toyotan, mutta välttäisin tosiaan tota vvt-i konetta, jossa käsittääkseni männänrenkaat karstoittuu ja menee jumiin materiaalivirheen takia. |
En yrittänytkään väittää, että noita ongelmia ei olisi; (siis ei kaikilla, osa syö öljyä reilusti)
Mutta tuo kommentti tuosta 2004 vuoden autosta, ja merkkiliikkeen suntautumisesta asiaan tuli ehkä muotoiltua väärin; Siis Toyota on ottanut tuon vuosikausia sitten takuuajan ohittaneen auton Öljynkulutusseurantaan; ja jos olisi syönyt liikaa, niin olisivat korjanneet? -> tiedän yhden Avensiksen, mihin toyota laitto uuden koneen, (4d4?) kun kannentiiviste petti tms., ja auto oli muistaakseni silloin n.5-6v vanha, n.200 ajettu. sitä en tiedä, pitikö työt tms. maksaa, mutta auton omistaja oli erittäin tyytyväinen. |
Korjataan vielä ja sotketaan topikkia, eli toyota otti öljynseurantaan vain koska ostin auton sieltä ja oli siis normaali kuluttajasuojatakuu, tai mikä oikeeltanimeltä lienee.
Oon miettinyt kiertoon laittoa mutta enpä oo keksinyt minkä uskaltais tilalle hommata, toi avensis on kuitenkin jätskikiskan kokonen niin perhe ja koira mahtuu kyytiin. Todenäkösesti ajan auton loppuun siirtyen loppua kohden sitte vaikka jäteöljyyn. |
siis ostit auton ja tiesit että siihen on edellinen omistaja tehny ite 2 kansi remppaa?? vai teettänyt jossai?
vikako ei voi muualla enää olla kun kansipahvissa kunnei lämmintä tuu? eipä taida moottorin vaihto toisenlaiseen onnistua ihan halvalla. tai ainakaa niin että sen muutoskatsastaa. |
En taas tiiä muuta kuin sen että vanha bertta tuntuu vaan taas kerran paremmalta ja paremmalta. Loppujen lopuksi kun sillä ei ole mitään väliä syökö tuo sen 13 litraa satkulle kun se vaan pelaa vuodesta toiseen eikä pääomakulut enää rassaa.
Lahoaahan se kovaa kyytiä mutta vielä toistaiseksi sitä on kerenny hitsaamaan sen minkä tarvii. Mutta pakko myöntää että paska mäihä jätkällä.:( |
Lainaus:
Mut jos corollan moottori käy tuohon niin se on n.1000e toimivana. Halvimmat siis. Koneen vaihto on varmaan paljon nopeempi operaatio kuin kannen fixaus. Siitä kumma juttu kun tänään töistä ajeli himaan niin tuo puski lämmintä. Pari tuntia se seisoi pihassa ja kun lähti siitä ajeleen niin taas tuli melko nopeesti lämmintä. Heti kun pysähtyy niin huomaa ettei lämpöä tahdo tulla. Voisi viittaa ettei vesipumppu pyöritä tarpeeksi nestettä? Nesteen tasonkin katsoin ennen ajoa ja paisari oli ihan normaalilla tasolla. Hieman on kummallista toimintaa taas. Voisko tuo olla vaan niin että siellä on joku ilmalukko? Huollossa eivät vaan saaneet auki sitä? Pitää huomenna vähän ilmailla sitä taas. Haen alipainelaitteet lainaan niin eiköhän se siitä. Tuo kun pitää ilmata alipaineella. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tänään tuota tutkittiin porukalla vähän lisää. Hieman mystisesti se toimii. Eli kylmä kone ilmattiin alipaineella. Päädyttiin tilanteeseen ettei se imenyt enää nestettä koneeseen, eikä koneesta tullut ilmaa. Viritin paisunta säiliön ylivuoto letkuun puolen litran pullon, mihin idea oli että jos se viskaa nesteet pihalle niin ne menee pulloon. Auto käyntiin, eberi vielä päälle ja hetki meni niin sieltähän tuli niin perkeleen kuumaa ilmaa auton sisälle. Pulloon ei tullut mitään nestettä. Hieman kaasuttelua ja ei mitään vaikutusta. Sitten vedetään n.4km lenkki autolla. Nyt tuo pullo oli ihan täynnä. Ja kun auto oli parkissa niin se päästi ilmaa pulloon. Todettiin että kait se sitten on jostain halki kun sitä ilmaa tulee sinne järjestelmään.
Tyhjensin pullon ja katsoin paisuntasäiliöön. Nesteen taso oli sama kuin ennen ajoon lähtöä. Pullo takaisin paikalleen. Ajoa n.25km ja pullon pohjalle tule 1cm nestettä. Seuraavaksi ajoa n.100km ja nesteen määrä pullossa ei lisäänny. Autoon tulee koko ajan lämmintä. Nesteen taso ei laske paisuntasäiliössä, mutta ylävesiletkusta huomaa että siellä järjestelmässä on ilmaa. Eli mistä tuo ilma tulee järjestelmään? Miksei nesteenmäärä vähene? Miksi lämmitys toimii? Tuo lämmityskenno on vesijärjestelmän korkeimmalla paikalla, moottorin yläpuolella. Tämän takia se pitää alipaineella ilmaa. Voisko tuo olla vaan niin että vesipumppu ja termari on finaalissa? Veden kierto ei ole riittävä? Mulla on tuohon ostettuna jo uusi termari ja vesipumppu. Pumpun vaihto on vaan jäänyt tekemättä kun se vaatii moottorin irroitusta. Tosin ei sitä tarvii kun kulma saada alas, mutta silti. Samalla kertaa olisi sitten vaihdossa tuo termari. Ei mitään tietoa milloin termari tai pumppu ois vaihdettu. Tuo kun on ketju kone niin ne voi olla jopa alkuperäisiä. Pitäs saada joku idioottivarma testi millä tietäisi onko tuossa kansivaurio vai ei? Ei sitä turhaan viitsi lähteä repiin auki. Nesteen sekaan kun ei tule öljyä, eikä öljyn sekaan mene nestettä. Neste ei myöskään haise pakokaasulle. |
Tuli muuten samalla huomattua että toitsulla on käynyt melkoinen suunnittelu kukkanen tuon eberin suhteen. Se kun käynnistyy niin sieltähän tulee tietenkin savua. No sen pakoputki on suunnattu suoraan moottorin takakulmaan. No yllättäen kun auto seisoo paikallaan niin kaikki pakokaasu nousee suoraan konehuoneeseen ja siitä sitten puhallin imasee ne autoon. Oli muuten melkoinen savu siellä autossa kun paikallaan tuota eberia polteltiin :D Pitää varmaan vähän jatkaa sen pakoputkea.
|
Ööö nyt tuota varmaan kanattaisi hommata paikalle joku manaaja tms.
Vesi pumppu ei mene paskaksi muuten kuin että sieltä menee laakeri ja se rupeaa kusemaan ulos ja sitten porsii kokonaan. Eli se on niin simppeli kuin olla voi. Vaan vaiha se termari ensin. |
ei tarvi manaajaa:
tarjotaas tähänkin se (v)anha (w)elhon kikka, vaihda ENSIMMÄISENÄ paisuntasäiliön korkki / paisari ;) |
Lainaus:
Samankaltainen ongelma oli mun vesicuuleri-viritelmässä, pitempään ajellessa nestepinta nousi paisarissa ja cuulerissa oli ilmaa vesitilassa (ilmaruuvi oli ylimmäisenä, joten helppo tsekata). Ja siis täysin erillinen suljettu järjestelmä, ei voinu syyttää kantta. :) Syytä en keksinyt, mutta päättelin jostain liitoksesta horivan ennen pumppua kiertoon alipaineella ilmaa, kuitenkaan vuotamatta paikallaanollessa. Ainiin, ja siinä oli VW-paisari. Mut ehjä sellanen... kai. Mutta niin viritelty että sen kautta ei mitään kiertäny, joten en osannu syyttää sitä. |
miten muuten ylävesiletkusta huomaa, että siellä on ilmaa ? meinaaks että se on "löysä / pehmeä" ?
|
Lainaus:
|
Nyt on takana n.500km ajoa. Suurinosa motarilla. Nesteenmäärä ei ole lisääntynyt pullossa, mutta jonnekin se on vettä imassut paisuntasäiliöstä. Laitoin sinne mökillä hieman lisää kamaa. Kotiin kun ajeli niin pulloon ei tullut nestettä ja säiliön pinta oli sama. Ohjaamoon tuli niin perkeleen kuumaa ilmaa koko matkan ajan. Jossain tuolla mättää jokin, mutta mikä se on? Kansi tuntuu ehjältä. Ei se noin voi toimia jos se ois rikki? Ilmaukseen sain myös neuvon että kaikki nesteet pihalle ja nesteet lisätään alipaineella sisään. Mietin tuossa myös että jos laitan T-haaran tuohon lämmityskennon kohdalle. Siihen joku hana tms millä voi ilmat päästää pihalle tai laskea nesteet koneeseen. Toi kenno on korkeimmalla kohdalla.
|
Eli nyt älä oikeastaan tee mitään muuta kuin pidät sen paisarin täynnä nestettä ja pidät sen pullo patentin vielä varalla.
Tai niin meitsi tekisi. |
onko tää minkä vuotinen ja paljon ajettu avensis? 100heppaset tais olla 2000-2003 mallisia.
jos on yli 400tkm ajettu niin kannattaa jo kone vaihtaa. |
Niin tuo mun peli on Yaris Verso, eikä avensis. Mittarissa 270tkm ja nokalla tosiaan 1.4-litranen D4D kone. Huomenna testailen ajella kehä 3:sta pitkin töihin. Jotenkin on fiilis että koneessa pitää olla koko ajan kierroksia että se neste lähtee kiertään. Se vois viittaa siihen pumppuun? Oiskohan tuossa hyötyä laittaa toinen pumppu sinne? Onko siitä jotain haittaa? Sit pitäs vielä varmistaa oikea mesta ettei se sekoita alkuperäistä kiertoa. Kait noita pumppuja motonetista saa?
|
Pikaisesti topiikki luettuna:
Siis siinä on eberi:, miten se on kytketty?
Jos on pistetty vain johonkin letkun väliin, niin onko letku jouduttu kierrättämään siten, että vesi ei enää kierrä? ja aiheutuuko tästä, että esim kannen takaosassa vesi ei kierrä kunnolla, vaan lämpenee hivenen enemmän-> kiertää huonommin -> lämpenee lisää -> kiehuu (arvaus) termostaatti: onko alkuperäinen? siis noita tarviketermostaatteja ei kannata käyttää; sillä ne on parhaimmillaankin välttäviä: esim. HDJ-80 tarviketermostaatti (valmistaja?) ei sulje koneen sisäistä kiertoa, kun termostaatti aukeaa lähes täysin, ja kylmänä ei sulkeudu tiiviisti, alkuperäisessä kumi tiiviste! ja virtauspinta-ala pienempi jne..... Tuossa hdj:n alkuperäinen termari http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=113810 Jos vesipumpusta siivet irti: niin vesi ei kierrä käytännössä ollenkaan, vrt. olman remmiä ajaminen. Onko sinulla mahdollista tuoda paisuntasäitiön huohotusta näkösälle; siis että tuleeko ilmaa koko ajan? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Mut en jaksanut tänään lähteä kehä 3:sta ajeleen töihin vaan vetäsin kehä 1:sen kautta. Työmatka n.15km. Kertaakaan ei tullut lämpöä autoon :( Vittu mikä systeemi tuossa on. Siinä on joku insinööri keksinyt todella vittumaisen jäähdytysjärjestelmän. Duunipaikan pihalla katsoin että pulloon ei ole tullut kamaa, eikä nesteentaso ole laskenut paisarissa. Eikä se ole myöskään noussut. Kone ja letkut oli kyllä lämpimiä, mutta lämppärille menevät letkut oli haaleat. Eli siellä se ilmalukko on jos sellainen on. Alan kallistua sille idealle että teen sen T-haaroituksen tuohon lämmityskennolle. Sitä kautta nesteet sisään niin ei pitäisi olla ilmalukkoja. Ja sen kautta saa myös ilmat pihalle. |
Laita siihen ylimpään kohtaan mihin saa, semmonen automaatti ilmaus käikäle mitä käytetään talon patteri verkossa.
Vaan mites se paisuntasäiliön / syylärin korkki?? Eli onko varmasti kunnollinen että se systeemi ylipaineistuu lämmitessään tarpeeksi. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Asiasta en mitään tiedä, mutta tuli mieleen, että toimiiko lämppärinkennolle menevän veden venttiili satunnaisesti? Olettaen että sellainen siinä on.
Tietysti jos lämppärin säädin ollut koko ajan kuumalla, niin silloin se vika tuskin tuossa on. Jotenkin on mielessä sellainen, että jäähdytysnesteestä pystyisi tutkimaan onko sekaan päässyt pakokaasuja... Ja eikös tojotalta saa huoltohistoriaa kysymällä? Sulkisi pois itsetehdyt korjaukset kannentiivisteen osalta. Kaikki kun ei osaa kiristää kantta oikein, vaikka avaimet käsissä pysyy ja mekaanisesti muuten osaakin (näin omasta kokemuksesta). |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
mulla ainakin toitsun huoltokirjan loppupäässä on semmonen lista mihin kirjotettu mitä osat vaihettu huolto-ohjelman ulkopuolelta.
|
Lämppärin kenno???
Aamukahvipyödässä tuli puheeksi palaneet kansipahvit ja yksi ukkeli omassa mazdassaan tehnyt huomion että lämppärin kenno oli kasattu O-renkailla muovipäätyihin ja ne renkaat kovettuivat ajastaan ja se rupesi sieltä hörimään ihan pikkuisen ilmaa mutta se riitti siihen että kierto häiriintyi ja pahveja meni kuin leipää.Kennon vaihdon jälkeen oli ruvennu kansipahvitkin kestämään.
En tiiä miten tuossa on ko. osa kasattu mutta jos se on mitenkään irroitettavissa niin sekin olisi kai viisasta koeponnistaa. Mitä jos sinne pistäisi hieman paikkaus ainetta?? Toisaalta jos se kenno on kerran ylhäällä ja vuotaa ilmaa niin tuo kyllä sitten tukkii sen kennon koska ilmahan tuossa sen reaktion aikaan saa...Tai jotain. |
Nuo paikka-aineet kannattaa laittaa sitten kun mikään ei enää auta ja haluaa auton pois käsistään... Tukkii lämppärinkennon tai siis huonontaa lämmönjohtavuutta niin paljon että kyllä huomaa.
|
Tänään sitten testasin ajella kehä 3:sta pitkin. Siitä ihan hyvä idea kun näköjään kehä 1:llä oli rekka tukkinut kaiken liikenteen. Mutta ajoa ehkä joku 1.5km ja pääsin kehä 3:lle. Samantien alkoi tulla lämmintä. Miten tuo voi toimia noin??? Kun päädyttiin turun motarin ruuhkiin niin siellä ilma haaleni heti. Jotenkin siis liittyy myös siihen että koneen pitää kiertää että nesteet lähtee liikkumaan.
Mitä tuohon huoltokirjaan tulee niin siellä ei tosiaan muuta ole kuin ne leimat. Ei siellä kerrota mitä sinne on tehty. Edes lopussa. Tuo lämmityskennon o-renkaat voisi olla yksi vika paikka. Jotenkin on fiilis että siellä se ilma nimittäin on. Mutta pitää väkertää se T-liitin tuohon lämmityskennon eteen niin saan sinnekin nesteet niin alkaa hieman selviämään mistä se vuotaa jos se vuotaa. |
Kuulostaa jotta saattaisi vesipumpussa olla siivet irti tai muuten heikossa hapessa, kun vaatii kierroksia vedenkiertoon.
Ei se kyllä taida paljoa ilman kierroksia edes hukkalämpöä tuottaa ja jos termostaatti vuotaa edes hiukan, varmasti lämmitysteho jää heikoksi. Liekkö näissä termostaatti sellainen joka säätelee veden virtausta muuallekkin kuin syyläriin? Onko tässä autossa lämpömittaria, jonka toiminnasta saisi jotain osviittaa vai joko niitä missä pelkät merkkivalot? Mitään en tosiaankaan tojotista tiedä, siksi tällaista osailua, mutta tuosta toisesta nousevanauringonmaan merkistä enemmän kokemusta ja arvelen hieman samaa ajattelua suunnittelun olevan... |
On vain sininen ja punainen valo lämmitysnesteelle. Persiistä tuollainen. Miksei voi olla mittaria? Mutta investoin bluetooth obd lukijaan ja luuriin obd softa. Sieltä saa vähän enemmmän tietoa. Lämmöt on siinä 84 astetta ajossa tuon lukijan mukaan. Myös silloin kun sisään ei tule lämmintä. Tosiaan itsekin miettinyt voisko tuo vesipumppu olla jotenkin osasyyllinen.
Noh. Vaihdetaan vesipumppu, termari ja tehtään tuo T-liitos. Jos sen jälkeen vielä temppuilee niin hävitetään koko paska. Saa olla seuraavan omistajan ongelma. Pitää katsoa jos huomenna saisi tuon aikaiseksi. Konetta pitää hieman tipauttaa että saa pumpun vaihtoon. |
Mulla oireili yks japanin ihme samoin ja kansi siitä oli halki. Normikierroksilla ajaessa ei tullut hyttiin kunnolla lämmintä, yli neljäntuhannen kun piti ajossa kierrokset niin ei talvella jäätyny lasit umpeen. Ei kummemmin hukannut nestettä, eikä tehnyt paisariin painetta. Kun nostin kannen irti niin kauan sai etsiä vikaa, mutta löytyi kuitenkin halkeama tulpan juuresta imuvenaa kohti. Halkeama oli ilmeisesti sen verran pieni, että ei hukannut nestettä sen kautta, eikä lykännyt painetta nestetilaan mutta sen verran iso kuitenkin, että ilmaa meni nesteen sekaan.
Yhtä kulkinetta ei taas saanut ilmattua kuin nostamalla keulan niin ylös kuin hallitunkalla sai, sitten paisari irti ja niin ylös kuin letkut antoi periksi ja sittenkin vielä tarvitsi puolentoistalitran limupullosta tehdyn suppilon jatkoksi täyttäaukkoon, että sai tulemaan ilmat pois lämppärin kennolta. |
miten sillä alipaineella saa ilman pois sieltä ylimmästä kohtaa ? ei sitä kuitenkaan vissiin tyhjiöidä ?
|
Jos siinä olisi vesipumppu paskana niin se keittäisi taatusti joko motarilla tai kaupungissa. Ja kerran jos se on jo vaihdettu( vai oliko) niin ota ihmeessä se kenno esiin mielummin kuin se vespumppu.
Jos vesi ei kierrä lämppäriin varsinkin kun se on ylempänä niin lähes satavarmasti siellä on ilmaa. Ja/tai se paineistu / ilmaannu koska jossain on vuoto. Sitä paikka-ainetta voisi laittaa ihan hippusen sinne jos ei jaksa purkaa, ja sittenkin crc:tä koska se on valmiiksi nestemäistä. Ja heti sen verran kovaa ajoa että sieltä tulee sitä lämmintä eli lämppärin kenno on täysi niin sitten se ei rupea heti jämyyntymään sinne kennon sisälle.Jos rupeaa muutenkaan. Ite oon noita käyttäny ihan reilusti eikä ongelmia ole ollut. |
Lainaus:
Lainaus:
Tänään aamulla ajoin tuota normi reittiä ja nyt riitti kilometrin ajo niin alkoi puskea lämmintä. Töissä kun pihalla katsoin konehuoneeseen niin puolet pullosta oli täyttynyt. Safkiksella käytiin toitsulla ja melkein heti alkoi taas tulla lämmintä. Pullossa oli hieman lisääntynyt nesteenmäärä. Pitää tehdä niin että kun lähden töistä himaan niin kaadan pullon sisällön takaisin paisariin. Alkaa kyllä vituttamaan koko toitsun paska. Alkaa olla erittäin vahva fiilis että tuo saa lähteä kiertoon. |
Taitaa siitä kuitennii olla kansi halki. http://images.ibsrv.net/ibsrv/res/sr...lies/dunno.gif
|
No miten se paisarin korkki?? Eli kokeile vielä että juotat sen systeemin täyteen ja pidät siinä pullossa sen verran nestettä että se toimii "vesilukkona" .
|
Sivu luotu: 11:36 (GMT +2). |