![]() |
|
Mulla on tuon näkönen satsi joskus vaihdettu.
http://www.asp-eberle.com/asp_ebay/p...9+99023075.jpg Tarkemmin en oo tutkinu onko tuossa mitään joustoa, mutta ehjänä on. Ilmeisesti aikoinaan saksassa jo vaihdettu. Ebayn hinta on jotain 200e lähetyskuluineen suomeen. |
Lainaus:
mä tilasin viimmeyönä tämmösen, 135€ oli hintaa ja siihen vähä rahtia ja muuta päälle, tarkkaan en tiedä kun tulee paljon muutakin sälää, mm jarrusatulat eteen samalla. mun silmään tää on paljo enemmän virivirisporttuuning ku toi kurkkuputkellinen malli :) |
Vain pakki puuttuu
Katosi dyynijeepistä vaivihkaa pakki, eli oli mielestäni jotain oiretta pikkuhiljaa muutta nyt pois jo kokonaan. Laatikko AW4.
Mitä olen puuhastellut joka voisi vaikuttaa: 1. Vaihdoin kolmerivisen syylärin jolloin varmaan muutama desi ATFää jäi vanhaan syyläriin ja joku tippa valui myös letkuista. 2. Vaihdoin udemman mallin shifterin 1. kun huonasin pakin puutteen niin lisäsin ATFää, oli kyllä mielestäni tarpeeksi, ei auttanut 2. shifterin kaikki muut asennot on OK, myös parkilla menee lukkoon ja pakkivalo toimii. Öljyt ja suodatin vaihdettu ehkä n. 5000km sitten, öljy normaalin väristä, ei palanut. Kylmänä liikkuu hiukan taaksepäin, melkein pääsi pihasta pakilla pois, kun lämpiää niin ei sitäkään. Lo-Hi ei eroa. Kaikki vaihteen eteen ilmeisesti toimii, ainakin ykkönen joka lienee sama myös pakille. Stall rpm n. 2000 ykkösellä, pakilla kierrokset kai nousisi rajoittimelle. En raaskinut kokeilla loppuun saakka. Lo asennossa eteenpäin ei pysy jarrulla paikallaan joten turbiini, pumppu etc lienee kunnossa. Olisiko ajatuksia |
Taas on pakki
Tarkastin shifterin liikevaran ja oli vajaan sentin pitkänä, tämä oli helppo säätää oikeaan mittaan. Lähti hiukan paremmin peruuttamaan, ei silti mitenkään nykäissyt kun pani pakin päälle. Muutama kierros korttelin ympäri selaten eri vaihteita ja kas kummaa, pakki alkoi toimimaan. En saanut stall speediä mitattua kun alkoi takarenkaat sutia (ne Jeepin takajarrut) eikä tullut nelikolla kokeiltua, mutta tuntuu vääntävän pakillakin ihan niinkuin ennenkin.
Olisiko niin että kun auto on pääosin seissut juhannuksesta lukuunottamatta paria pikku siirtoa pihassa niin jostain vain oli öljyt valuneet pois ja ajamalla kaikki kanavat täyttyi ja homma hoidossa??? Nyt voi huomena lähteä hakemaan uutta eturekkaria juhannuksena kadonneen tilalle! Onko vastaavia kokemuksia eli pitemmän seisoskelun jälkeen laatikko ei heti herää? |
Pakkihan kytkeytyy mekaanisesti AW4:ssa, eli olisko kuitenkin tuosta vaijerin säädöstä kiinni -> ei vaan mennyt pykälä päälle?
Ei mulla ole ollut ainakaan AW4:n kanssa ongelmia edes pitkien seisontojen jälkeen, sen sijaan perkeleellisen kylminä pakkasaamuina meno on aika erikoista. Toisaalta mikä tahansa automaattilaatikko on aika veikeän tuntuinen hetken aikaa erittäin kylmällä kelillä.. |
Mites sen nyt tapahtuikaan oikeaoppisesti noiden 90-lukuisten Bendix-jarrujen painepuolen irroittaminen? Reippaasti painemokkula irti ja 10min yhtäjaksoisen ruiskinnan ja 10L jarrunesteen kuorrutettua koko talli lattiasta kattoon todetaan homman onnistuneen, vai onko joku siistimpi konsti? :D
ehtooprojektina siis jarrujen päivitys alipaineiseksi ja ilman abs:siä.... |
Lainaus:
Kai tuohon joku oikeaoppinenkin keino on, mutta tässä tapauksessa väkivalloin suoritettu lyttääminen toimii riittävän hyvin. |
http://www.jeep4x4center.com/air-con...C-Heating2.jpg
Sorry, ei ole XJ vaikka otsikko vaatii mutta kun ei viitsi tämmösen asia takia omaa aihetta laittaa, tiä edes nimeä osalle ja otsikolle niin, MUTTA MUTTA, zj grandi, 93 täysmoottorinen versio, osa nro.10 on juuresta poikki, mistäs uuden sais ja onko kukaa koittanu vaihtaa, vanha on mulla kädes mutta meneekö uus paikalleen ilman auton räjäyttämistä. |
Lainaus:
|
Mikä jeeveli riivaa näitä vehkeitä??? Pieninkin huoltotoimenpide päättyy uusien osien tilaamiseen... Tänään juurikin jäi lämppärin vedenkierron katkaisu venttiilistä pala käteen, kun piti vaan huuhtoa lämppärin kenno. Ehkä taas liian isoja työkaluja...
|
Lainaus:
1. JEEP = Just Empty Every Pocket 2. Älä korjaa mikä ei ole rikki :D Ja ihan asiaan, toi lämppärin vedenkierron rajoitin** on aika perkeleen herkkä hajoamaan. Tehtaan alkuperäinen on vähän kestävämpi, tarvikeversiot tuntuu hajoavan melkein itsekseen kun on vähänkin vanhempia. **ei se muovikikkare vedenkiertoa lämppärille ymmärtääkseni ihan kokonaan katkaise, eikös olekin nerokasta kesäkuumalla ilmastoinnin kanssa :confused: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sisälämppärin kaapeli
Mistä kautta noi sisälämppärin haaroitussarjan piuhat yleensä on hytin puolelle ujutettu? Löytyykö jotain valmista reikää mitä vois hyödyntää vai meneekö porailuhommiks? Yritin tähyillä konehuoneen puolelta ja kojelaudan alta mut ei oikein tullu ahaa-elämyksiä.
|
Lainaus:
Noita käytetään sähkökaapelien ulkoasennuksessa ja toi IP65 on perusluokitus kestämään lyhytaikasta upotusta matalaan ja roiskevesiä sun muuta. En nyt mene tietämään oliko just tuo se paras tai edullisen paikka ostaa holkkitiivisteitä, mutta olipahan ensimmäinen hakutulos interweb tubesissa :) |
Miten paksusta tavarasta olette puskureitanne värkkäilleet...ne jotka niitä on itse väännellyt? :) Tuossa pohjaa hitsaillessa tulisi ne puskimetkin samalla ja lähes huomaamatta :D Meinaan etten taas tee turhan varmanpäälle ja sitten kun esittelen omat 10mm plootuviritykset, huikkaa kaikki muut yhteen kuoroon että 3mm on riittänyt kaikkiin ajateltavissa oleviin ajotilanteisiin.....
:D |
Etupuskuri 80x40x3 palkkia + jotain nelikymppistä vesijohtoputkee, vinssipeti kevyt 16mm :D (on kylläkin ainoostaan pienehköt laput vinssin kiinnitysten alla), takapuskuri 100x50x4, helmat 120x40x4
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95255 |
Lainaus:
helmaputket 2.6mm seinällä |
Minä tein etuvinssipuskurin 5mm tavarasta. runkopalkkeihin tulevat kiinnityslipareet on mielestäni oltava jykevämpää ku 3mm tavaraa, enkä niin ohkaseen peltiin sitä vinssiäkään laittais. Kaikki muuhan voi olla ohkasempaakin.
Eipä tuo minunkaan puskin ilman vinssiä paina, ku parikymmentä kiloa. Voi sitte ihan rauhassa nojailla sillä puihin, kiviin ja kallioihin, eikä tartte jälkeenpäin ainakaan puskurista lommoja oikoa. :D Pohjaa ja tankkia oon panssaroinu 3mm tavarasta niin, että ne pulttausjalat on aina kuitenki 5mm tavarasta, jotta kestää. Helmapalkit tein 100x50x3 palkista. Pitää sitä vaan vielä 50-70mm levittää ulospäin, jotta suojaa ovien pohjat roiskeilta... |
Tuossa yllä Superlon aika hyvin kiteytti homman. Muuten voi puskuri olla ohuehkoa tavaraa, mutta osumille alttiit paikat paksummasta kuin 3mm. Ne kylkipalat tosiaan EHDOTTOMASTI jotain 5-6mm paksua, tukee koria kummasti ja estää monta vittumaista tilannetta. Kannattaa tehdä ne ulottumaan sinne taaimmaiseen isoon reikään asti, ja mukana matkalla poraa reiät simpukkaa varten. Takapuskurissa sama juttu, eli hyödyntää vetokoukun kiinnitysreiät koripalkkien alareunasta (3-4 kpl. per puoli). Puskurien orkkiskiinnikkeet ei kestä vinssausta/ kovaa vetoa järin pitkään, ei niitä siihen ole edes tehty.
Samoin tuo helmapalkkien koko, tuossa nyt muutamaa Jeeppiä hitsanneena voin sanoa, että aika pitkälti optimikoko on 150 x 50mm, jos hitsaa palkin heti ovien alapuolelle kiinni. Leveys riittää tuolloin hieman yli oven alareunan, ja korkeus juuri passeli että on tasassa lattian kanssa - toi sama toimii niin XJ:ssä kuin ZJ:ssä :) 3mm:n tavara tuntuu riittävän hyvin, kun askartelee palapelinä 100 x 50 palkista vähän leikaten & liimaten. edit: Niin juu, normaalit vinssit joissa erillinen solenoidiboksi mahtuu hyvin syylarin alle, etuylitys jää samaksi kuin orkkispuskurilla. Joutuu kyllä vähän enemmän tekemään hommia, mutta on sen arvoista. Itse tajusin tuon vasta kun huomasin monien muiden tehneen sillä systeemillä. Tee kerralla kunnolla, ei tartte moneen kertaan värkätä. |
Loistavaa! Kiitoksia puskuri & helma vinkeistä...nyt vasta asia meni ytimeen, kun repäisin orkkispuskurit pois ja oikein ajatuksella konttasin auton alla ja ihmettelin noita kiinnityspisteitä! :)
Ja jäsen Jii:lle sisäpistokeongelmaan: Minulla näytti menevän lämppärin johto vasemmalta (siis kuskinpuolelta) siitä isosta johtoläpiviennistä jarrutehostajan ja lokarin välistä iskarin yläpään korkeudelta....mutta enpä tullut katsoneeksi miltä tuo viritys näytti ohjaamon puolelta :( |
Lainaus:
|
Tota kukas viisas osaa sanoa paljonko pitäis näyttää mittari startin päästä jos haluaa tietää lataako laturi vai onko vika muualla?? ton laturi on nyt vittuillu kohta 3kk ja taas sytty valot palaan..avasin laturin ja ei ollu mitään vikaa ainakaan näkyvissä..auto siis 2.1td XJ..
|
Sivu luotu: 04:37 (GMT +2). |
|