Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   nissan king cap topic (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90351)

king cap 12.03.2012 23:12

mutta joo,ajatuksia ääneen näin illan päälle,, kattila tuli vaihdettua ja kun ilmasin kytkimen ja sain sieltä ilmat pois niin polkimeen jäi jonku verran tyhjää,noin vähän alle puolet liikkumavarasta,, mietin että eikö tuossakin ole se säätötanko siellä polkimen takana...kuhan tässä nyt ääneen ajattelin... asetelma oli ihan jämptissä kunnossa kuten levykin..

ei oo vielä tullu kurkattua sinne polkimen taakke..[/QUOTE]
onhan siellä säätötanko 12mm kannalla oleva lukkomutteri auki ja sitte vain pyörittää sitä tankoa vähän kerrallaan ja kokeilee millon tuntuu hyvältä.onhan siellä sitten myös semmoinen 14mm kannalla oleva pultti jolla voi säätää polkimen korkeutta.

cybress 13.03.2012 06:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja king cap (Viesti 861512)
mutta joo,ajatuksia ääneen näin illan päälle,, kattila tuli vaihdettua ja kun ilmasin kytkimen ja sain sieltä ilmat pois niin polkimeen jäi jonku verran tyhjää,noin vähän alle puolet liikkumavarasta,, mietin että eikö tuossakin ole se säätötanko siellä polkimen takana...kuhan tässä nyt ääneen ajattelin... asetelma oli ihan jämptissä kunnossa kuten levykin..

ei oo vielä tullu kurkattua sinne polkimen taakke..

onhan siellä säätötanko 12mm kannalla oleva lukkomutteri auki ja sitte vain pyörittää sitä tankoa vähän kerrallaan ja kokeilee millon tuntuu hyvältä.onhan siellä sitten myös semmoinen 14mm kannalla oleva pultti jolla voi säätää polkimen korkeutta.[/QUOTE]

joo,täytyypi säädellä se tänään...tuntuu että ei paina sylinteriä kunnolla ku on niin paljon löysiä polkimessa.

Herbertti 14.03.2012 13:03

Laitetaan tännekin... Elikkä löytyiskö joltain ehjää ylimääräistä 2,4 bensakoneen PAKOSARJAA -89 king cabbiin. Halpa saisi olla. Kiitos!

tonikki 14.03.2012 14:44

Vissiin erilainen kuin dieselin pakosarja? Diesel mallin pakosarja löytyis, tosin ei taida edes olla tuon vuosimallin dieselin kun SD-koneesta on.

abc123 14.03.2012 21:24

mulla on noita diiselin td25koneen pakosarjoja 2kpl ylimääräsiä jos tarvetta.

Herbertti 15.03.2012 02:23

En tiedä sopiiko dieselin pakosarja. Kertokaa joku viisaampi!

Temuu 15.03.2012 21:07

Nissanissa neliveto temppuilee, heittää välissä pelkälle takavedolle, yleensä aina kun liikauttaa pakilla.. Sitten ei tahdo heti kytkeytyä vaan joutuu käyttään reilummasti kaasua välissä että kolauttaa nelivedon päälle.. Oiskohan vika nuissa automaatti napalukoissa? Helpostihan sen kyllä vois testata jos jaksais kontata auton alle silloin kun neliveto ei kytkeydy :D

abc123 15.03.2012 22:01

veikkaisin että napalukoista itellä tekee samaa.

pezq^ 15.03.2012 22:04

Pikaisesti siis manuaali lukot tilaukseen! Varmasti pitää ja kytkeytyy päälle ja pois takuulla :)

Lerssinen 15.03.2012 22:05

Hitsillä kii, takuulla nelivetoo :D
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/kompija/laite8.jpg

Nippan 16.03.2012 00:47

Itellä palo aikonaan pahasti hermot noihen paskoin automaaginapisten kanssa, hommasin AMV:n manuaaliset tilalle enkä oo katuna päiveekää, tietennii kesällä pittää hypätä autosta ulos kytkemään navat päälle (jossei ole apparia mukana) mutta muuten vaivattomat, talavikelit mie ainakin ajan jatkuvasti napikset päällä vaikka muuten ajelis takavedolla...:D

MakeG 16.03.2012 17:17

31 10,5 15

Hei pikainen kysymys 2001 vuoden D22 korisesta king cab datsunista...
Eli tästä kai on joskus ollut puhetta mutta meneekö vakiokorkuiseen alle 31-10,5/15 kumekset alle ilman nostoa? Muistaako joku?
Otteessa ja auton alla on ollut maksimikoko 255-70- 15 joten se mahtuu ainakin. Tuumissahan se on jotain 29 ja rapiat. Ikänä en noita renkaita ole sen alle laittanut kun piili tuli mulle vasta viimeviikolla, joten en tiedä miten sitä tilaa jää 255:sen ja lokarin nurkkien väliin...

Temuu 16.03.2012 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 862488)
Itellä palo aikonaan pahasti hermot noihen paskoin automaaginapisten kanssa, hommasin AMV:n manuaaliset tilalle enkä oo katuna päiveekää, tietennii kesällä pittää hypätä autosta ulos kytkemään navat päälle (jossei ole apparia mukana) mutta muuten vaivattomat, talavikelit mie ainakin ajan jatkuvasti napikset päällä vaikka muuten ajelis takavedolla...:D

Paljonkohan tuomosista käytetyistä napalukoista joutuis köyhtyyn?

jyrden 16.03.2012 19:04

Jos sattuu....

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Temuu (Viesti 862647)
Paljonkohan tuomosista käytetyistä napalukoista joutuis köyhtyyn?

Jos sattuu löytyyn käytettynä jostain... Hukassa ja hyvin harvassa Kingissä niit on... Mulla OLI yhdet käytetyt ja ne meni 130€:lla palstalaiselle. Eli jokseenkin tollasta hintaluokkaa niist pitää pulittaa ilman rahteja.

Jeepp 16.03.2012 23:21

Mulla poksahti ex.capista etuperä kun oli talvella jatkuvasti napikset päällä ja ajoin motaria 100km/h takaveto (vähän aikaa sitten ajanut hitaalla nelivedolla) päällä ja jostai syystä auto löi etuset sekunniksi jumiin ja etutasaus pyörästöstäse isoin ratas meni "kahtia"
oli muuten julmettu töksäys.
Entiiä mitä siinä kävi mutta uuen perä joutu laittaan kun oli katkonut ne kaikki 8 pulttia perän sisältä ja ne pyöri rattaistossa ja halkas perän pohjaan reijän.

cybress 17.03.2012 11:20

Joo,elikkä nyt olis se parempi moottori tuolla konehuoneessa ollu jo viikon päivät, mitenkä se tuo TD 25 moottori kestää turbotuksen,

pystyykö sen vakio sarjan kääntää ympäri ja toimiiko sillä ratkasulla jos sen pystyy pyöräyttää??

Nippan 17.03.2012 13:43

Risukärsähän teki itte uuden pakosarjan, voi olla hankala kääntää alkuperäistä sarjaa, vaan enpä ole koskaan kokkeillukkaan...

Hep! sitte Cybressille vastapallona kymysys, kitiseekö siulla ne Rough countryn ylätukivarret, mitkä tuli korosatsin kansa?? Mulla nuo Calminit pitää aivan jumalatonta metakkaa!!! Mitähän se tuumais jos porailis rasvanipalle reijjät sinne yläpuolelle??

Nippan 17.03.2012 13:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 862680)
Jos sattuu löytyyn käytettynä jostain... Hukassa ja hyvin harvassa Kingissä niit on... Mulla OLI yhdet käytetyt ja ne meni 130€:lla palstalaiselle. Eli jokseenkin tollasta hintaluokkaa niist pitää pulittaa ilman rahteja.

Mullahan oli kanssa yhet jotka möin palstalaiselle, en tiedä toimiiko ne edelleenkään, mutta huollettuina mie ne möin eteenpäin...

cybress 17.03.2012 13:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 862918)
Risukärsähän teki itte uuden pakosarjan, voi olla hankala kääntää alkuperäistä sarjaa, vaan enpä ole koskaan kokkeillukkaan...

Hep! sitte Cybressille vastapallona kymysys, kitiseekö siulla ne Rough countryn ylätukivarret, mitkä tuli korosatsin kansa?? Mulla nuo Calminit pitää aivan jumalatonta metakkaa!!! Mitähän se tuumais jos porailis rasvanipalle reijjät sinne yläpuolelle??

ei mulla kitise ku mulla o niissä rasvanipat originaaleina... keskelle ku poraat reiät ja teet kierteet ni awot....

Nippan 17.03.2012 13:59

Nii ja perkele.... Tässä miun paskassa eijjoo etes polttoainetankissa tyhjennysroppua.... noh pittää vuan ajella tankki täynnä jatkuvasti, maanantaina olis vietävä auto dieselpajalle syöttöpumpun korjuuseen...

Nippan 17.03.2012 14:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 862921)
ei mulla kitise ku mulla o niissä rasvanipat originaaleina... keskelle ku poraat reiät ja teet kierteet ni awot....

no perkele... eihän nuo calminin paskat ole etes sivistyneet ko eijjoo nipanpaikkoja.... nooh pittää ottoo irti kun vie kaverin nosturille palkkihelemoin tekkoon, ni samalla turata nipoille paikat, onneks rasvanippoja meiltä löytyy vähän jokalähtöön ko on konefirma.... :D

cybress 17.03.2012 14:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 862924)
no perkele... eihän nuo calminin paskat ole etes sivistyneet ko eijjoo nipanpaikkoja.... nooh pittää ottoo irti kun vie kaverin nosturille palkkihelemoin tekkoon, ni samalla turata nipoille paikat, onneks rasvanippoja meiltä löytyy vähän jokalähtöön ko on konefirma.... :D

joo noita nippoja o tullu laiteltua jonku verrran lisää ku ei oo kaikissa paikoissa ollu missä olis hyvä olla.esim tarvike mallin apusimpukassa ei ollu nipan paikkaa ni pitihän siihen laittaa ku tuli hommattua pronssi holkit niitten kumiletkun pätkien tilalle...

Nippan 17.03.2012 14:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 862927)
joo noita nippoja o tullu laiteltua jonku verrran lisää ku ei oo kaikissa paikoissa ollu missä olis hyvä olla.esim tarvike mallin apusimpukassa ei ollu nipan paikkaa ni pitihän siihen laittaa ku tuli hommattua pronssi holkit niitten kumiletkun pätkien tilalle...

Siinnei muuten taijja olla alkuperäisosassakkaan nippaa??? en ole kyllä koskaan niintarkkaan kahtona...

cybress 17.03.2012 14:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 862928)
Siinnei muuten taijja olla alkuperäisosassakkaan nippaa??? en ole kyllä koskaan niintarkkaan kahtona...

ainaki 87 vm on nippa vakiona siinä apusimpukassa...+ muissa nivelissä...

Nippan 17.03.2012 15:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 862931)
ainaki 87 vm on nippa vakiona siinä apusimpukassa...+ muissa nivelissä...

Niinno tämä onkii -97.... liija uus :D...

Nuhapumppu 18.03.2012 00:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 862891)
Joo,elikkä nyt olis se parempi moottori tuolla konehuoneessa ollu jo viikon päivät, mitenkä se tuo TD 25 moottori kestää turbotuksen,

pystyykö sen vakio sarjan kääntää ympäri ja toimiiko sillä ratkasulla jos sen pystyy pyöräyttää??

Käyrällä vaan ylöspäin pakosarjasta ja turbo siihen,tällai kaveri tehnyt monta ja ihan hyvin on pelannut,tuollainen viritys menee näissä meidän hommissa läpi kuin väärä raha sokealle.

juuso85 18.03.2012 07:43

turbotushommista

mul on jossain kyl autokädikuva siitä td motin pakosarjanlaipasta ni saa poltettuu laippoja, tosin erillisiä... ja td tyypin koneet kestää aika paljon ottaa löylyä... ittellä ollu ongelmia lähinnä kytkimien kanssa. kävin joku aika sitte penkis ja oli 272hv 460nm ahdot noin 2.5 baarii tämä siis td27t moottorista, mutta samalla ahtimella ja pumpulla olen ajanut myös td25 moottorilla. kyllä siihen kannattaa pakosarja liimailla itse ni jää paremmin tiloja rassailla muutenkin. ja tosiaan mulla eka turbotus oli sillon 0.9baarii ja tehoi oli 145hv ja 270nm... sen se vakiokytkin vielä piteli, mutta paljon siitä ei pystynny nostaan ku alko lipsuun...

Temuu 18.03.2012 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 (Viesti 863164)
mul on jossain kyl autokädikuva siitä td motin pakosarjanlaipasta ni saa poltettuu laippoja, tosin erillisiä... ja td tyypin koneet kestää aika paljon ottaa löylyä... ittellä ollu ongelmia lähinnä kytkimien kanssa. kävin joku aika sitte penkis ja oli 272hv 460nm ahdot noin 2.5 baarii tämä siis td27t moottorista, mutta samalla ahtimella ja pumpulla olen ajanut myös td25 moottorilla. kyllä siihen kannattaa pakosarja liimailla itse ni jää paremmin tiloja rassailla muutenkin. ja tosiaan mulla eka turbotus oli sillon 0.9baarii ja tehoi oli 145hv ja 270nm... sen se vakiokytkin vielä piteli, mutta paljon siitä ei pystynny nostaan ku alko lipsuun...

Huhuh ois makeat tollaset tehot kingkäppiin :D:D

Itsellä kans pyörinyt mielessä tuo turbotus, vakio pakosarjalla toteuttaa ja muutenkin mahdollisimman vähän rahaa pitäisi siihen käyttää..
Millaisiahan tehoja tuomosesta 460tkm ajetusta td25:sta viellä uskaltais ottaa että kestää? Jos edes reilu 100hv sais niin olisin tyytyväinen :D
Minkälainen turbo??

jyrden 18.03.2012 16:38

Sopivasti ajettu...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Temuu (Viesti 863266)
Huhuh ois makeat tollaset tehot kingkäppiin :D:D

Itsellä kans pyörinyt mielessä tuo turbotus, vakio pakosarjalla toteuttaa ja muutenkin mahdollisimman vähän rahaa pitäisi siihen käyttää..
Millaisiahan tehoja tuomosesta 460tkm ajetusta td25:sta viellä uskaltais ottaa että kestää? Jos edes reilu 100hv sais niin olisin tyytyväinen :D
Minkälainen turbo??

Sopivasti ajettu han se on, kun esim. ST MB:hän on +500tkm ajettuja jo.

Itse nostasin koneen ylös ja laakeroisin alakerran, mutta mikäli nyt se sata hummaa riittää ni se kyllä sieltä löytyy...

Ahtimeksi vaikka Garretin GT2508, tai sitten KKK mallia en nyt muista (mut löytys 300TD MB:stä). Itsellä jälkimmäinen menossa (paikallaan jo) Mitsun Pajerossa 2.5TD:ssä ja oishan siellä ollut toi Garrettikin laittaa. Tai sitten KKK K14, joka on 2.5 Ivecosta lähtösin. Yms...

cybress 18.03.2012 19:33

Oli sitte edelliseltä sepältä jääny etupäästä vetarin laipan pultit kiristämättä:mad:

nips ja naps ja oho :eek: vetari irti ojan ylityksessä....

vissiin 4 kpl puuttu kokonaan vai oliko 2 ja loput poikki:mad::mad:

onneksi tuli ostettua se varaosa tötterö:D

juuso85 18.03.2012 19:52

joo ei noi kilsat haittaa tossa mitään... pakopaineita on hyvä seurailla ku ahtimen laittaa ja välijäähy on ehdoton noissa jälkiturbovehkeissä... noi edellämainitut ahdintyypit on ihan sopivii tohon kokoluokkaan mut jos uutta ahdinta niin sitte holsetti tietenkin!

jyrden 18.03.2012 20:01

Juu...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 (Viesti 863375)
joo ei noi kilsat haittaa tossa mitään... pakopaineita on hyvä seurailla ku ahtimen laittaa ja välijäähy on ehdoton noissa jälkiturbovehkeissä... noi edellämainitut ahdintyypit on ihan sopivii tohon kokoluokkaan mut jos uutta ahdinta niin sitte holsetti tietenkin!

Juu... Ja suoran He221:nen ku sitä ei tarvi päivittää heti... Tollasen Holsetin He221:nen on menossa GTI Sunnyyn juurikin... Onhan siihen paljon muutakin menossa, kun vapari alkujaan...

juuso85 18.03.2012 20:31

tai hx27 voipi piisata jos ei mahottomii meinaa... mulla on tossa kinkkukaapin konehuonees hx35 mut se tarvii jo pikkasen pumppuun lisää ytyä et lähtee kunnol pöhiseen....

Temuu 18.03.2012 20:43

Laittakaapas kuvia konehuoneesta te joilla on nuita turbotettuja käppejä! Itse oon ihan amatööri turbojen kanssa mutta eiköhän sinne jonkulaisen sais paikalleen kun alkais laittamaan :D

Ja tosiaan joo, reilu 100 hummaakin ois jo riittävästi.. Ihan käyttöautona mutta nuilla tehoilla vituttaa suorastaan ajella kun mihinkään kerkeä :)

juuso85 18.03.2012 20:58

ei näköjää meikäläinen osaa kuvii tänne linkittää mut täst... http://s1058.photobucket.com/albums/...rrent=0012.jpg ems viikol varmaa tulee parempii konehuonekuvii ku toi kuuleripäivitys valmistuu....

juuso85 18.03.2012 21:03

ja ihan amatööri määkin vielä oon noitten turbohommien kanssa... ei oo muita tullu ahdettuu kun tota kinkkukaappiparkaa...

Temuu 18.03.2012 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 (Viesti 863412)
ei näköjää meikäläinen osaa kuvii tänne linkittää mut täst... http://s1058.photobucket.com/albums/...rrent=0012.jpg ems viikol varmaa tulee parempii konehuonekuvii ku toi kuuleripäivitys valmistuu....

Onko sulla orkkis pakosarja tuossa? Minkä kokoinen cooleri? Mistä turbolle öljyn otto ja paluu? :confused:

juuso85 18.03.2012 21:23

tossa on se motonetin pikkukuuleri... öljybpaine on haarotettu öljykellolta ja paluu on alipainepumpun kans samas... porasin sen nipan isommaks ja kaveri tikkas 16mm putkee pätkän siihen kii ni menee varmast öljy tarpeeks nöyräst läpi. pakosarja on itse tehty ns kynttilänjalka. se on ny kolmas erilainen tossa konees ja kyl toi mahdollisimman lyhyt sarja ja melko pieni putki tuntus pelaavan kaikki parhaiten.... tee vaan sarja ite ni saat turbon sopivaa paikkaa ja downpipelle jää paremmin tilaa. ja laita nippa siihen sarjaan et pääsee pakopaineita seuraileen nii ei käy sit mitää vahinkoo...

Lerssinen 18.03.2012 21:55

SD23 kone antaa n 148hp... Eli kyllä noissa vekottimissa potentiaalia on (lue = aliviritettyjä tehltaalta).

Kunhan joskus pääsen siihen tilanteeseen että joutaa ajokinkyä seisottaa niin nakkaan TD:n seuraksi turbon..

Temuu 18.03.2012 23:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 863443)
SD23 kone antaa n 148hp... Eli kyllä noissa vekottimissa potentiaalia on (lue = aliviritettyjä tehltaalta).

Kunhan joskus pääsen siihen tilanteeseen että joutaa ajokinkyä seisottaa niin nakkaan TD:n seuraksi turbon..

Mites sd kone on kestäny nuilla tehoilla?

tonikki 19.03.2012 16:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Temuu (Viesti 863482)
Mites sd kone on kestäny nuilla tehoilla?

Oliko se jokusen tuhatta kilsaa vai? :)

Samsonite 19.03.2012 17:04

272 heppaa ja vielä luistavalla kytkimellä on todella hieno tulos.

juuso85 19.03.2012 17:29

ei se 272 oo luistavalla kytkimellä ajettu... mutta kytkimien kans on ollu ongelmia. nyt tuntus olevan pitävä paketti paikallaan. ei oo ollu tapana penkitellä puolikuntosena ku on ihan kiva saaha ajamalla romut pois rullilta...

Temuu 21.03.2012 19:24

Ei perkele vissiin se on pakko alkaa jossakin vaiheessa ahtamaan tuo nissani, näytti nimittäin tuossa vähän matkan päässä olevan 2.5tdi transporterin turbo myytävä, oiskohan se sopivan kokoinen tuohon nissaniin? :D Mites ahtoputket, riittäisköhän jotku halvimmat mahdolliset? Onko tuo välijäähdytin pakollinen, onko syytä pelätä koneen hajoamista jos ajelee ilman?

Niin ja mites leimaaminen turbolle, riittääkö vain penkityslappu?

E. Niin ja onnistuuko orkkispakosarjan kääntäminen tai onnistuuko putken vetäminen turbolle tuolla Nuhapumpun mainitsemalla tavalla, eli käyrä pakosarjalta ylös ja turbolle? Ei ole taitoa alkaa tekemään turbolle sarjaa...

juuso85 21.03.2012 20:31

kait se volsun fööni siel välttää... mul on ahtoputket pakoputkitavarasta tehty ja kyl ne tos pelaa ku vaa maalaa... se piti olla tarpeeks vanha auto ettei tullu päästöjen kaa sanomisii... muuten ei tarvi ku teholapun. jos ei meinaa mitää selitellä enempiä konttorilla nii voimaahan sai olla vissii max 90hp lapulla ku vapari oli 75... siin dynolapus tulee selvitä myös ahtopaine. sen ne merkkaa rek otteesee. ja välijäähy on mun mielestä kyllä ehdoton, mutta on noita ollu ilmanki... sillon on turha isoja ahtoja havitella.... ja ei se mikää temppu oo sarjaa tehdä, mut kyllä se jollain lailla pelaa se väliputkikin siinä jos sen nokas on pikkuturbo, kun noi isot on aika painavii ni ei taho kestää pultit ja putket tärinää... oli miten oli niin laita nippa mistä pääsee pakopainetta kattoo ni sit tietää millo tulee turbon rajat vastaa.

juuso85 21.03.2012 20:42

ja mitä ite oon noit kokeillu muutaman erilaisen sarjan tehhä tohon omaa ni lyhyil ja pienehköil putkil oon saanu turbon herää paljo alempaa ku käärmeenpesäsarjoil.... nyt on pakosatsi vissii 42.4 millist vesijohtokäppyrää, vaik td konees on ihan sairaan isot kanavat.... ja lyhkäsel satsil saa sen turbon siihe koneen kylkee kii ni saa muut kamat mahtuu... mul on kyl td27t turbokamat ylimääräseen mut niis on paljo katkenneit pulttei ja öljynpaluu on 27 konees lohkon kyles aika alhaal ni pitäs lohkoo tai öljypohjaa tehä paluu turbolta et ne saa kii.... ainii ja turbon kunnost ei oo takuita, mut siin on kyl hieno alumiininen ahtoputki mihin on kaiverrettu teksti turbo... jos ne rojut kiinnostaa ni tarjouksia otetaa vastaa. sisältää turbo, ahtoputkee, pakosarja ja downpipe.

jyrden 22.03.2012 16:22

Tehoista....

Kyllähän siit dieselistä saa ihan laillisesti ottaa rapiat sata hummaakin... Ku vertailuna käytetään Z24:lla varustettua Kingii, eli 2.4bensaa missä se sata hummaa. Mikäl oikeen hyvin käy, niin voidaan jopa VG30:iä käyttää, eli sitä 3litrasta V6 bensaa.

Velillä on dieseli Bluebird, mistä penkitetty katsastukseen 114,7hevosta 0.7barin ahdoilla. EIKÄ katsuri valittanut et ompa tehoa tässä ku vrt tehtaan lukuihin (n.60hp). Niin, ja kysisessä autossa EI ollu cooleria n.400tkm aikana turbollisenakaan ja kesti silti. Velille tullessa siihen tuli sit se, ja jarrut päivitettiin levyt taaksekkin.

Eli Kingissäkin saa olla tehoa enemmänkin ku se sata hummaa ja eikä tarvi cooleria välttämättä heti laittaa.

Lerssinen 22.03.2012 23:14

Nelikossa oli ne tehorajat isommat, takapotkussa meinas olla ongelmia kun verrokkimoottorissa oli jotain max 70hp tms..

En muista ennää :(

EZU 24.03.2012 19:21

Terrano siirtyi 4x4 aikaan kun sain uuden etuperän, varustettuna arb:in lukolla, paikalleen:D. Takana olikin jo ennestään lokan palalukko. Vielä kun saisi taka-akselin kasattua kun oli puhaltanut öljyt jarrurumpuihin:) niin pääsis metsään kokeilemaan.

cybress 25.03.2012 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 858740)
http://img811.imageshack.us/img811/6104/img2999iw.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/3072/img2998pf.jpg

Tuossa pari kuvaa selventämään tuota miten tuolle pakkirattaalle vissiin yleensä käy.
Myöskin siirtäjähaarukasta näyttäisi lähteneen palanen, mutta ei näy tuossa kuvassa.
Vika ilmeni siis niin että pakki ei pysynyt päällä, väkisellä pitämällä sai kauhean rutinan kanssa peruutettua.
Nämä kuvassa näkyvät romppeet (pakki ja vitosvaihde) ovat siis jakolaatikon puoleisessa päässä vaihdelaatikkoa, ja tuon laipan jälkeen alkaa se "kytkinkoppa" joka on vaihdettava kun tekee TD->SD swapin tai toisin päin.

http://img705.imageshack.us/img705/5...hdelaatikk.jpg

Tässä tuo SD-mallin kytkinkoppa mittojen kanssa.

mitä totA Niinku että tuo pakkiratas on näkyvillä ku jakolaatikon ottaa pois,vai ymmärsinkö ihan väärin..jos tiputan jakolaatikon pois ni onnistuuko vaihtaa tuo ratas paikallaan,siis pakkiratas,olisi tuossa uudessa laatikossa aika vaihtaa,kuulostaa jo omituiselta ni aattelin sen pyöräyttää ympäri tai teetättää uuden vanhasta...

tonikki 26.03.2012 06:13

Hmm. Teoriassa varmaan tuo siis onnistuu mitä ehdotit, eli jää kytkinkopan puoleinen osa vaihdelaatikosta koneeseen kiinni, ja jakiksen pää irroitetaan.
Käytännössä en tiedä miten se mahtuu sieltä tulemaan, varsinkin irroittamatta sitä jousien kiinnityspalkkia josta itellä ei riittänyt tarmo irroittaa lukkosokkia. (tai itse asiassa en edes löytänyt niitä niin irroitin laatikon palkki paikallaan)

cybress 26.03.2012 18:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 865706)
Hmm. Teoriassa varmaan tuo siis onnistuu mitä ehdotit, eli jää kytkinkopan puoleinen osa vaihdelaatikosta koneeseen kiinni, ja jakiksen pää irroitetaan.
Käytännössä en tiedä miten se mahtuu sieltä tulemaan, varsinkin irroittamatta sitä jousien kiinnityspalkkia josta itellä ei riittänyt tarmo irroittaa lukkosokkia. (tai itse asiassa en edes löytänyt niitä niin irroitin laatikon palkki paikallaan)

niinku meinasin että näkyykö se pakkiratas kun ottaa jakiksen pois:eek:

eli onko se pakkiratas siinä päässä missä on jakis:D

eli siis pitääkö mun purkaa koko paska pois auton alta että saa pakkirattaan vaihettua:confused:

tonikki 29.03.2012 14:00

Veikkaisin että ei saa jakiksen ja vaihdelaatikon välistä sitä vaihdettua.
Ei tartte purkaa koko paskaa jos saat laatikon halkastua "keskilaipan" kohdalta auton alla, ja siirrettyä laatikkoa vielä sen verran taaksepäin että pakkiratas näkyy. :) On siis jakiksen päässä, mutta itellä jakiksessa vielä tuo vaihdelaatikon "puolikas" kuori kiinni ja sisuskalut pihalla.

Nosturin kans onnistuu varmaan vaihtamaan laatikon ollessa auton alla, mutta ei tuo paljoa vaivaa säästä ainakaan. Tunkin varassa ollessa ottaisin suosiolla lootan sieltä alta pois.

cybress 29.03.2012 15:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 866690)
Veikkaisin että ei saa jakiksen ja vaihdelaatikon välistä sitä vaihdettua.
Ei tartte purkaa koko paskaa jos saat laatikon halkastua "keskilaipan" kohdalta auton alla, ja siirrettyä laatikkoa vielä sen verran taaksepäin että pakkiratas näkyy. :) On siis jakiksen päässä, mutta itellä jakiksessa vielä tuo vaihdelaatikon "puolikas" kuori kiinni ja sisuskalut pihalla.

Nosturin kans onnistuu varmaan vaihtamaan laatikon ollessa auton alla, mutta ei tuo paljoa vaivaa säästä ainakaan. Tunkin varassa ollessa ottaisin suosiolla lootan sieltä alta pois.

joo kyllä mä koko laatikon pudotan ku kaikki lähtee ku irrottelee vaan,ei tarvi sauvojen kanssa ees tapella ku o niin hyvässä rasvassa... ja helpompi sen laatikon sielunelämään on perehtyä ku ottaa sen kokonaan pois sieltä alta, eikä näyttäny ees kovin paljoa tamgearilla maksavan tuo ratas,, ni kattoo mitä se o syöny, pyöräyttää pakkirattaan ympäri jos on vaan puoliksi kulunu...sillähän se menee taas puoli miljoonaa...

juuso85 29.03.2012 19:19

nippelitietäjät huomio!

onkos noi terranon td27 tekniikan perät kovinki erilaiset verrattuna kingcappii td25 tekniikal ku ainaki takaperä on ihan erilaiseesa kuoressa ja näytti ainakin silmaan isommalta... onko lukko parempi ja mikä välitysten ero on? tarvii varmaa vaihtaa molemmat perät samalla vaiko? ja saako terranon takaperän kasattuu pakun banjoo ku on toi jousitustyyppi erilainen...

NuuBeRi 30.03.2012 18:58

Mistähän vois johtua että lyhyellä ykkösellä nykii hulluna kun yrittää hapettaa hangessa? Tämä tapahtuu vain silloin kun vastusta on riittävästi, eli "tasamaalla" ei oireile. Lyhyellä kakkosella saa mennä hapella huoletta ei mitään nykimistä. Moottorina SD25 neliveto kinkkukaapissa.

JEO 30.03.2012 20:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 (Viesti 866791)
onkos noi terranon td27 tekniikan perät kovinki erilaiset verrattuna kingcappii td25 tekniikal ku ainaki takaperä on ihan erilaiseesa kuoressa ja näytti ainakin silmaan isommalta... onko lukko parempi ja mikä välitysten ero on? tarvii varmaa vaihtaa molemmat perät samalla vaiko? ja saako terranon takaperän kasattuu pakun banjoo ku on toi jousitustyyppi erilainen...

Terranoissa ollut kahta perää C200 ja H233, jälkimmäinen isompi ja väittävät kestävämmäksi. Välityksiä 4.375:1 ja 4.625:1.
Ei tarvi vaihtaa molempia periä jos välitys sama.
Takaperän kasaus pakun banjoon?? Minkä pakun? Sopii jos banjot samanlaiset? jousitustyyppi ei vaikuta tasauspyörästöön.

Perien tunnistuksessa auttaa: C200 aukeaa taaksepäin ja H233 eteen/kardaaniin päin. Yhteensopivia osia tais olla ainoastaan kitkalevyt, muistaakseni.

joker 30.03.2012 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joker (Viesti 860451)
Osaakos joku sanoa minkä väriset johdot menee KC:n tankin anturille ?

Nyt KC tankin mittarikin kertoo jotain. Kyllä on vaan sekasikiö koko auto. Nyt tankkina 303 volvon tankki anturina modifioitu LJ anturi. Aksilat 303 toyota hj ja mitsun sekoitusta. Hyvä mennä rekkarilla varaosa tiskiltä kysellä osia :D Puoli tankkia tavaraa niin mittari näyttää täyttä. Haittaaks se tietää ainakin koska loppuu. Tänään saatiin ld28 pumpun remmin kiristin rulla. Onneksi kone on vanhempaa mallia niin löytyikin jostakin hyllynperältä hollanista osa.

cybress 31.03.2012 06:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joker (Viesti 867129)
Nyt KC tankin mittarikin kertoo jotain. Kyllä on vaan sekasikiö koko auto. Nyt tankkina 303 volvon tankki anturina modifioitu LJ anturi. Aksilat 303 toyota hj ja mitsun sekoitusta. Hyvä mennä rekkarilla varaosa tiskiltä kysellä osia :D Puoli tankkia tavaraa niin mittari näyttää täyttä. Haittaaks se tietää ainakin koska loppuu. Tänään saatiin ld28 pumpun remmin kiristin rulla. Onneksi kone on vanhempaa mallia niin löytyikin jostakin hyllynperältä hollanista osa.

Kansa vaatii kuvia kyseisestä laitteesta:rolleyes:

tonikki 31.03.2012 08:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 866707)
joo kyllä mä koko laatikon pudotan ku kaikki lähtee ku irrottelee vaan,ei tarvi sauvojen kanssa ees tapella ku o niin hyvässä rasvassa... ja helpompi sen laatikon sielunelämään on perehtyä ku ottaa sen kokonaan pois sieltä alta, eikä näyttäny ees kovin paljoa tamgearilla maksavan tuo ratas,, ni kattoo mitä se o syöny, pyöräyttää pakkirattaan ympäri jos on vaan puoliksi kulunu...sillähän se menee taas puoli miljoonaa...

Kantsii puhelimella tiedustella noiden rattaiden saatavuutta vielä Tamgearsilta. Itelle tuli vastaan ei oota, eivätkä tienneet millon on tulossa seuraavan kerran pakkirattaita. Syksyllä siis.
Mut ympäri pyöräytys toki hyvä kikka jos ei hampaat oo lähteny koko matkalta, niin kuin mulla teki tyhjää lyödessä.

cybress 31.03.2012 17:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 867230)
Kantsii puhelimella tiedustella noiden rattaiden saatavuutta vielä Tamgearsilta. Itelle tuli vastaan ei oota, eivätkä tienneet millon on tulossa seuraavan kerran pakkirattaita. Syksyllä siis.
Mut ympäri pyöräytys toki hyvä kikka jos ei hampaat oo lähteny koko matkalta, niin kuin mulla teki tyhjää lyödessä.

joo,täytyy muutenki kattoa että mistä sen saa ku tässä oulussa saattas olla yks seppä joka semmosen vois pyöräyttää,,täytyy selvitellä asiaa...

tonikki 31.03.2012 21:30

Täällä koneistamossa teetetyn rattaan hinta pyöri 300-400€:n tietämillä jos ottaa vaan muutamia kappaleita. Firma oli joku ralliauton voimansiirron osia tekevä putiikki.
Päädyin ostamaan koko lootan sitten käytettynä niin tuli muutakin varaosaa samalla.

Lerssinen 01.04.2012 09:31

Ei onneksi paljoa remonttia mutta kesärenkaat laitin taas alle liian kapeilla vanteilla :D Kuvakin kun kerran tuli semmonen otettua
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/toita/Kesaratas.jpg

Kyllä se perä ylempänä kulukee suoralla tiellä, sattui tuossa vaan toisinpäin :eek:

joker 01.04.2012 11:39

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83151

Tuossa kuvia myynti topiikissa.
Ollut oston jälkeen "tie" ajossa 3kk. Koko laitos on nysvätty läpi et tulis luottopeli. Osia uusittu vaihdettu ja mulkattu vaikka mitenkä päin. Vielä pari viikkoa niin pitäisi olla "valmis" taas väliaikaisesti.

abc123 01.04.2012 13:26

onko tietoa että mitä tuolla td25 syöttöpumpussa on sen tötterön alla mihin tulee polttoaineletkut ja ne parijohtoo, kun näyttää sieltä polttoainetta tiputtavan?

cybress 01.04.2012 15:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja abc123 (Viesti 867672)
onko tietoa että mitä tuolla td25 syöttöpumpussa on sen tötterön alla mihin tulee polttoaineletkut ja ne parijohtoo, kun näyttää sieltä polttoainetta tiputtavan?

siinähän on se sammutin ja ennakonsäädin kylmä käynnistykselle oleva anturi..se mihin ne johdot menee...

cybress 01.04.2012 15:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joker (Viesti 867646)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83151

Tuossa kuvia myynti topiikissa.
Ollut oston jälkeen "tie" ajossa 3kk. Koko laitos on nysvätty läpi et tulis luottopeli. Osia uusittu vaihdettu ja mulkattu vaikka mitenkä päin. Vielä pari viikkoa niin pitäisi olla "valmis" taas väliaikaisesti.

MÄÄÄ HALUUUUN KANS tuommosen paperit jostain:mad: tai luvat läpi että sais ittekki rakentaa...

abc123 01.04.2012 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 867702)
siinähän on se sammutin ja ennakonsäädin kylmä käynnistykselle oleva anturi..se mihin ne johdot menee...

miten onko se ihan kierteellä kiinni ja minkämoinen tiiviste siellä on?

Jacob 01.04.2012 19:36

Mites mestarit on toteuttaneet on kc:n korin korotus hommissa nuo käkkärin vaijerit? Huomasin tuossa katastusremonttia tehessä että käy lyhkäseksi vaijerit, ei setä konttorilla tykkää...Että onko teillä vakio vaijerit riittäny vai ootteko hommannu jostai pitemmät passelit? :confused:

cybress 01.04.2012 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jacob (Viesti 867798)
Mites mestarit on toteuttaneet on kc:n korin korotus hommissa nuo käkkärin vaijerit? Huomasin tuossa katastusremonttia tehessä että käy lyhkäseksi vaijerit, ei setä konttorilla tykkää...Että onko teillä vakio vaijerit riittäny vai ootteko hommannu jostai pitemmät passelit? :confused:

itte laitoin omaan KC:hen 75mm korikoron ja takaa otin sen vaijerin kuoren irti siitä telineestä ja hyvin riitti pituus...

cybress 01.04.2012 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja abc123 (Viesti 867786)
miten onko se ihan kierteellä kiinni ja minkämoinen tiiviste siellä on?

ei oo kyllä mitään hajua,en oo tutkinu sen tarkemmmin,,,kai se kierteellä on jos siinä ei oo mitään kiristys pulttia ja väkästä...

taimikko 04.04.2012 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 862641)
Hei pikainen kysymys 2001 vuoden D22 korisesta king cab datsunista...
Eli tästä kai on joskus ollut puhetta mutta meneekö vakiokorkuiseen alle 31-10,5/15 kumekset alle ilman nostoa? Muistaako joku?
Otteessa ja auton alla on ollut maksimikoko 255-70- 15 joten se mahtuu ainakin. Tuumissahan se on jotain 29 ja rapiat. Ikänä en noita renkaita ole sen alle laittanut kun piili tuli mulle vasta viimeviikolla, joten en tiedä miten sitä tilaa jää 255:sen ja lokarin nurkkien väliin...

Oletko tuosta maksimikoosta varma? minulla on 2001 Double Cab ja siinä on merkitty rengaskooksi 255/70R16 eli tuumina 30.06 tuumaa rengaslaskurin mukaan. Eli 31 tuumanenhan on miltei vakiokoko. Autohan on pidempää hyttiä ja Navaran varusteita lukuunottamatta sama auto kuin King Cab.

Lakitekstiä:

3. Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää kuin 51 mm eikä leveyttä enempää kuin 102 mm alkuperäiseen renkaaseen nähden. Jos renkaan ulkohalkaisijaa suurennetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.

taimikko 04.04.2012 16:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 852124)
riippuu aika pitkälti vissiin vuosimallista että tarviiko olla ollenkaan..en muista että ikinä olis kukaan kokeillu pakkivaloja leimalla,

Täällä on katsastushallissa peilit hallin ovissa, niin edessä kuin takana. Niistä peileistä katsuri näkee toimivatko vilkut sekä myös pakkivalon toimimisen.

MakeG 04.04.2012 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taimikko (Viesti 868737)
Oletko tuosta maksimikoosta varma? minulla on 2001 Double Cab ja siinä on merkitty rengaskooksi 255/70R16 eli tuumina 30.06 tuumaa rengaslaskurin mukaan. Eli 31 tuumanenhan on miltei vakiokoko. Autohan on pidempää hyttiä ja Navaran varusteita lukuunottamatta sama auto kuin King Cab.

Lakitekstiä:

3. Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää kuin 51 mm eikä leveyttä enempää kuin 102 mm alkuperäiseen renkaaseen nähden. Jos renkaan ulkohalkaisijaa suurennetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.

Joo siis ihan sama datsuni mullakin. 2001 Double cab Navara täälläkin. :)
Noin siinä otteessa on että 255/70 ja 15. Tutkin ne vanhat gummit, oli jotkut Kumhot ja niissä luki 255/70-15 ja sen alapuolella 31-10,5-15.
Eli joku rinnakkaiskoko tais olla. Otin kumminkin varman päälle ja väänsin alle 30-9,5-15 AT:t. Ei ainakaan hankaa mihinkään...:D

cybress 04.04.2012 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taimikko (Viesti 868759)
Täällä on katsastushallissa peilit hallin ovissa, niin edessä kuin takana. Niistä peileistä katsuri näkee toimivatko vilkut sekä myös pakkivalon toimimisen.

joo vaan omaani ku käytin leimalla ni oisin kyllä huomannu jos olis katsuri kokeillu pakkivaloja :D

taimikko 04.04.2012 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 868800)
joo vaan omaani ku käytin leimalla ni oisin kyllä huomannu jos olis katsuri kokeillu pakkivaloja :D

Tarkka poika. Mä en taas kyttäile katsastusmiehiä, oon nääs noita heteroita.

taimikko 04.04.2012 19:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 868794)
Noin siinä otteessa on että 255/70 ja 15. Tutkin ne vanhat gummit, oli jotkut Kumhot ja niissä luki 255/70-15 ja sen alapuolella 31-10,5-15.
Eli joku rinnakkaiskoko tais olla. Otin kumminkin varman päälle ja väänsin alle 30-9,5-15 AT:t. Ei ainakaan hankaa mihinkään...:D

Kävin ihan vartavasten tarkistamassa otteesta että 16 tuumaa oli otteessa. Ostaessa alla oli kuitenkin Nissanin alkuperäiset alumiinivanteet, 15-tuumaiset :)

cybress 04.04.2012 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taimikko (Viesti 868812)
Tarkka poika. Mä en taas kyttäile katsastusmiehiä, oon nääs noita heteroita.

ei nyt oikein auennu mulle mitä meinasit,tai sitte luetun ymmärtäminen on vaikeaa.. jos sulla on 4 peruutusvaloa kytketty erikseen ni kyllä kai sen huomais jos se katsuri olis kokeillu että toimiiko ne peruutusvalot..

PS: kuin myös hetero:D

taimikko 04.04.2012 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 868832)
ei nyt oikein auennu mulle mitä meinasit,tai sitte luetun ymmärtäminen on vaikeaa.. jos sulla on 4 peruutusvaloa kytketty erikseen ni kyllä kai sen huomais jos se katsuri olis kokeillu että toimiiko ne peruutusvalot..

PS: kuin myös hetero:D

Se oli sellanen vanha juttu, peruutusvaloja ja puskureita, varmaan oltiin villeviisivuotiaita tai jotain. Huonovitsi. Ei vedetä palkokasveja sieraimiin. Kun kirjoitit "en muista että ikinä olis kukaan kokeillu pakkivaloja leimalla" niin ainakin täällä ne kokeillaan. Pakki rapsahtaa päälle ja katsuri tsekkaa peileistä. Muistaakseni faijani auto joskus hylättiin kun oli peruuttanut pakkivalon kantoon, tai ehkä se oli vaan korjauskehoitus. Voihan näissä toki olla katsastusasemakohtaisia eroja.

MakeG 04.04.2012 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taimikko (Viesti 868817)
Kävin ihan vartavasten tarkistamassa otteesta että 16 tuumaa oli otteessa. Ostaessa alla oli kuitenkin Nissanin alkuperäiset alumiinivanteet, 15-tuumaiset :)

Joo, tossa oli mulla ne 255 leveet renkaat just niillä Navaran omilla 15" vanteilla. Ihan hyvin ne siihen päälle oli sopineet. Ihan mielenkiinnosta, kun tuntuu että noita maksimi vetopainoja keksitään vähän päivien mukaan näihin, paljon sulle on merkattu maksimi painoksi jarrulliselle kärrylle?

taimikko 04.04.2012 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 868794)

Joo ei 31 hankaa mihinkään ja tilaa tuntuu olevan niin reilusti että seuraavat renkaat kun ostan niin ne on 235/85-16. Rengaslaskurin mukaan 31,73 tuumaa eli 80,59 mm mutta "Sirocco 825 mm ja extreme 810 mm" myyjän ilmoittamana.

taimikko 04.04.2012 20:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 868855)
Joo, tossa oli mulla ne 255 leveet renkaat just niillä Navaran omilla 15" vanteilla. Ihan hyvin ne siihen päälle oli sopineet. Ihan mielenkiinnosta, kun tuntuu että noita maksimi vetopainoja keksitään vähän päivien mukaan näihin, paljon sulle on merkattu maksimi painoksi jarrulliselle kärrylle?

3000 kg mites sinulla?

taimikko 04.04.2012 20:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taimikko (Viesti 868859)
Joo ei 31 hankaa mihinkään ja tilaa tuntuu olevan niin reilusti että seuraavat renkaat kun ostan niin ne on 235/85-16. Rengaslaskurin mukaan 31,73 tuumaa eli 80,59 mm mutta "Sirocco 825 mm ja extreme 810 mm" myyjän ilmoittamana.

siis 805,9 mm :rolleyes:

MakeG 04.04.2012 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taimikko (Viesti 868862)
3000 kg mites sinulla?

No oho, sen samat 3000 kg. :)
Sehän on hyvä sitten!
Mulla oli tätä Double Cabia ennen 2000 vuoden King Cab/Navara, siis se kaks ovinen, ruotsintuontia sekin, ja siinä oli maksimi vetopaino 2300 kg... No okei onhan se vähän keveempi mutta silti ihmettelen sitä että miten noissa oli 700:n kilon ero. Lavan kantavuus kuitenkin taitaa olla lähes sama.:confused:

cybress 04.04.2012 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taimikko (Viesti 868852)
Se oli sellanen vanha juttu, peruutusvaloja ja puskureita, varmaan oltiin villeviisivuotiaita tai jotain. Huonovitsi. Ei vedetä palkokasveja sieraimiin. Kun kirjoitit "en muista että ikinä olis kukaan kokeillu pakkivaloja leimalla" niin ainakin täällä ne kokeillaan. Pakki rapsahtaa päälle ja katsuri tsekkaa peileistä. Muistaakseni faijani auto joskus hylättiin kun oli peruuttanut pakkivalon kantoon, tai ehkä se oli vaan korjauskehoitus. Voihan näissä toki olla katsastusasemakohtaisia eroja.

ei herneitä:D

konttori kohtanen aika pitkälti...toisille kelpaa ja toisille ei...

cybress 05.04.2012 18:25

Tulipahan tänään shimmattua nissanista takaperä, 2 milliä, 1 per puoli,

tuntus ainaki ku kävi hangessa kokeilemasssa että alko vetää molemmilla,,

kaippa tuota ois voinu enemmänkin kirrata vaan kokeillaan miten menee ja katotaan sitte.

Nippan 05.04.2012 22:44

Muistikko eis ottoo kuvija perän aukasusta???!!!
vaikka tuskin näissä kovinpaljoo eroja on kitkalukkoperissä vuosimallista riippumatta.
Oli itellä viimeeks peräööliä vaihtaessa tarkotus näppästä takakansi perästä hittoon, muttei ollunna siihen hättää mistään uutta tiivistettä vanahan tilalle...

juuso85 05.04.2012 22:46

simmauksesta

pelkät simmilevytkö lisäsit väliin? tarvii tässä piakkoin tehdä vissiin sama homma itte...

cybress 06.04.2012 07:30

joo,pelkät similevyt ja laitoin ne sinne alimmaisiksi,ja niitten päälle vasta se jousi levy ja sitte sen päälle ne loput.

menikö aikaa kaikki 1,5h ku irrotti vetarit,jarruputken,koppa auki niin edespäin ja sitte kasaaminen...

ei ollu kovin kaksinen homma..tänään täytyy koittaa vielä tuolla maastossa että miten se alkaa pitämään että pitääkö kiristää lisää.. nyt on kirrattu 2 milliä eli 1 milli per puoli... tosiaan, kardaania ei tarvi irrottaa,

cybress 06.04.2012 07:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 869322)
Muistikko eis ottoo kuvija perän aukasusta???!!!
vaikka tuskin näissä kovinpaljoo eroja on kitkalukkoperissä vuosimallista riippumatta.
Oli itellä viimeeks peräööliä vaihtaessa tarkotus näppästä takakansi perästä hittoon, muttei ollunna siihen hättää mistään uutta tiivistettä vanahan tilalle...

en ottanu kuvia....tiiviste meni päreiksi ittelläki vaa heitn sen roskiin ja laitoin silikoonin väliin... eiköhän nuo oo kaikki samanlaisia noissa nissaneissa, datsunissahan se on erillainen,,

cybress 07.04.2012 17:48

Tulipahan semmonen aivopieru eilen mieleen ku oltiin rytö hommissa että mitähän jos, Kääntäisi tuosta KC:eestä nuo runko palkit nurinpäin:D

Ku nehän laskeutuu pirusti alas päin heti taka-akselin etupuolelta,,Niin kääntäis ne ympäri periaatteessa...Sais sen palkin verran lisää maavaraa...

Täytyy purkaa hytti pois tuosta toisesta Nissanista ja alkaa tutkimaan sitä että miten se olis helpoin toteuttaa...

Eikö se periaatteessa olis ihan laillinen ratkaisu koska akseli-väli ei muutu mihinkään ja runko pysyy melkein alkuperäistä vastaavana...

Siinähän sitä olis alku kesäksi rojektia, :cool:

Mikko_L 18.04.2012 08:23

Hei. Mites onnistuu YD25 laakerointi kone paikallaan. Mitäs tarvii tehdä et saa öljypohjan irti muutako avata sen pultit :p niin ja siis näät surullisen kuuluisat kiertokangen laakerit ja pukkien pultit.

estate 18.04.2012 09:01

Nissaniin en ole perehtynyt, mutta helpommin onnistuu kun irrottaa koneen, samalla vaivalla irrottaa koneen ja onhan se paljon helpompi vaihtaa osia kun kone on pukissa. Yhteen erimerkkiseen koneeseen olen vaihtanut laakerit koneen ollessa paikoillaan. Vaatii vaihteiston, kardaani(e)n ja vauhtipyörän irrottamisen sekä jakopään purun, muuten ei saa runkolaakereita vaihdettua. Kampirauta on sangen v**tumainen laittaa alakautta paikoilleen, vaatii melkein toisenkin käsiparin. Ja sitä öljyä ja muuta sontaa sitten tippuu kokoajan silmille kun alakautta rassaa :mad:

Ponssekuski 18.04.2012 10:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L (Viesti 873582)
Hei. Mites onnistuu YD25 laakerointi kone paikallaan. Mitäs tarvii tehdä et saa öljypohjan irti muutako avata sen pultit :p niin ja siis näät surullisen kuuluisat kiertokangen laakerit ja pukkien pultit.

Ei oo paha vaihtaa kone paikallaan. Pari öljypohjan pulttia on vaa pahas paikas, et joutuu löysäämää laatikon pultteja jot pääsee niihi käsiksi. Tästähän ei siis tarvii vaihtaa runkolaakereita, joten onnistuu kone paikoillaan helpommin. Ihekkii tein tän rojektin vaikkei ollu mitään aikaisempaa kokemusta, mut tekemällä oppii;)

Mikko_L 18.04.2012 12:00

joo eipä tarvii muita laakereita vaihdella... Kone remontit sitten erikseen ;) Sitä lähinnä mietein miten mahtuu ölppäpohja tulee pois mut ilmeisesti hyvinkin ja saahan sitä akselia alaspäin niin paljon ku haluu jos tarvitsee :D

Ponssekuski 18.04.2012 23:48

Joo kannattaa tiputtaa etuperä poikkipalkkeineen alas, ni on sit helpompi työskennellä. Yllättävän helppo homma kuha ei piä liia kiirettä. Digikameralla ku ottaa purkuvaiheessa aina välillä kuvasia, ni on sit mukavampi kasailla:D

Mikko_L 19.04.2012 09:22

Nissanilla ollut aikanaan asentaja mut silloin nuo yd moottorit vasta tulivat... Jakopää ongelmien ja moottorien ryntäämisten takia jokunen mosa tulikin vaihdettua mutta ei tuonne alakertaan ikinä tarvinnut niihin aikoihin katsella...:)

BJ-40/76 19.04.2012 09:42

Ne kaksi pulttia, minkä takia kone pitäs irroittaa askista, voi aukaista kun poraa kaksi 13mm reikää alumiiniseen "kytkinkoppaan", kohdat näkyi selvästi, kun oli purkanut tarpeeksi, olikohan että syvennys öljypohjasta pois?
ja etuperä pitää purkaa pois.

näin ainakin jossain suuruusluokkaa 2005 olevassa kinkkukaapissa

Mikko_L 19.04.2012 09:49

Niin juu muuten jos jollain tiedossa tuollaista YD25 moottoria.. siis kokonaista ehjää niin sellasellekkin olis tarvetta... Siit meni lohkokin kappaleiks. Mitenköhän oon taas itseni onnistunut sotkemaan kaikkeen paskaan ku omiakin projekteja olis. :p No saahan vähän tarvike rahoja omiin jutskiin...

juhaj 19.04.2012 18:01

Mitä nesteitä käytätte? Siis autossa ;)

Väline on KC 1988 4WD TD25 koneella.

Mitä suosittelette öljyiksi, jäähdytysnesteeksi, periin, vaihteistoon, yms?
Käyttö toistaiseksi maantiepitoista.

Passaako punainen jäähdyttimeen, Delvac koneeseen... ei tarttis hankkia niin paljoo erilaisia purkkeja talliin.

Ja tuohon otsikkoon liittyen, siis konehuoneessa... :D

Sivu luotu: 13:44 (GMT +2).