Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   HDJ80. Kone kolisee. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98550)

ssuvik 20.12.2012 16:16

Jarruremppaa pitäs sitten tehdä. Toisen takajarrun sisempi pala oli kulunut kokonaan pois, samoin osa männästä.

ssuvik 03.01.2013 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 950493)
Jarruremppaa pitäs sitten tehdä. Toisen takajarrun sisempi pala oli kulunut kokonaan pois, samoin osa männästä.

Jarruremppa tehty. Ilmata tosin pitää vielä, kun ei ekalla kerralla malttanu tehä kunnolla :D Creepy Crawlerit sain vihdoin kotiutettua, mutta sunnuntaina vasta pääsen ne vaihtamaan.

Glutton 03.01.2013 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 929967)
Takapuskuri, tai oikeastaan vetokoukun apurunko tuli purettua pois, jos huomenna sitten itse puskuri. Onpahan sitte intoa tehdä uusi..

Jaa-a minäkin olen sitä intoa vähän odotellut. ei se ainakaan toiminut vuosi sitten kun purin omasta puskurin pois... :D Ainakin kolmekertaa olen sitä pirtänyt paperille minkänäköisen sitä tekis mutta se siitä paperista ei ole siirtynyt rautaan, olisko saamattomuutta... :confused::confused:

ssuvik 03.01.2013 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Glutton (Viesti 955575)
Jaa-a minäkin olen sitä intoa vähän odotellut. ei se ainakaan toiminut vuosi sitten kun purin omasta puskurin pois... :D Ainakin kolmekertaa olen sitä pirtänyt paperille minkänäköisen sitä tekis mutta se siitä paperista ei ole siirtynyt rautaan, olisko saamattomuutta... :confused::confused:

Eipä tuota ole itekkään tullut vielä tehtyä :D Suunniteltu on täälläkin, mutta jääny aina "tärkeämpien" hommien alle..

ssuvik 10.01.2013 10:06

Eilen kävin koeajamas Creepyt. Katupaineillakin menee hankeen hyvin. Moton uran jäiseen keskiharjanteeseen jumi kaksi kertaa killumaan akseleista niin, että sai vinssata :D

Glutton 31.01.2013 20:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 943764)
Uusiksi kumeiksi tulee Creepyt. Saman kokoiset kuin nykyiset, eli 35"/12,5".

Riittääkö leveys painavalle autolle pehmeällä?
Jotenkin jäi viime kesältä maku nuista omista 12,5 renkaista että oli liian kaposet!

ssuvik 31.01.2013 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Glutton (Viesti 966837)
Riittääkö leveys painavalle autolle pehmeällä?
Jotenkin jäi viime kesältä maku nuista omista 12,5 renkaista että oli liian kaposet!

Eilen kävin ajelemas tuolla hangessa. Siitä mistä pätkä Pajero meni nätisti pinnalla jollain about 10" leveillä kumeilla, puski hodari läpi. Siinä kyllä painokin vaikuttaa. Creepyjen nappulat on jotenkin sellaiset ettei paljoa sääli maastoa. Kanttiset ja terävä reunaiset. Repii helposti pinnan hajalle, jos yhtään pääsee pyörä kuopasemaan. Luulisin, että leveämpi kumi olisi hellempi. Oikein pehmeässä niitä en ole vielä ehtinyt koittamaan, kun talvi puski päälle ennenkuin sain renkaat alle. Ja noillahan pitää laskea paineet todella alas että kumi eläisi, kun niissä on älyttömän jäykkä runko. BL-vanteet melkeimpä must hankinta. Eli vastauksena kysymykseen: kyllä leveämmät saisi olla.

Glutton 31.01.2013 21:18

Itsekkin tässä gummeja ensi kesäksi suunnittelen ja kattellu leveempiä...

Sami89 31.01.2013 21:36

Noista creepyjen paineista.. Nuo samat renkaat mitkä topicin autossa on, kesti ainakin mulla patrollissa alle 0,5bar paineilla vanteilla ilman betlokkeja.. Eikä ne ainakaan sen tonnikeijun alla hirveesti joustanu, eli jäykät ne on. Mut olin kyllä positiivisesti yllättyny niitten maasto-ominaisuuksista.:) Hiton paljo paremmat ku boggerit..:D

ssuvik 02.02.2013 13:38

Perkule ku sai tälläkertaa apparinpuolen etuovi uutta muotoa. Alko vinssiapina olemaan niin kännissä ettei antanut kovinkaan hyviä ohjeita :D

Glutton 02.02.2013 14:23

Menikö pahasti???

ssuvik 02.02.2013 14:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Glutton (Viesti 967503)
Menikö pahasti???

Kyllä se vielä toimii. Kosmeettisia vaurioita.

Glutton 02.02.2013 14:48

Ovi pahvi pois ja potkase suoraksi

ssuvik 02.02.2013 16:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Glutton (Viesti 967509)
Ovi pahvi pois ja potkase suoraksi

Joo se on hyvä konsti. Samalla vois kattoa miksei lasi toimi. Se on ollu jo kuukausia mykkänä.

Glutton 02.02.2013 16:33

olen törmänny pariin HDJ:hin missä vain se tiiviste menee niin huonoksi että lopussa se lasi ei liiku enään mihinkään...

ssuvik 02.02.2013 16:37

Sekö kiilaa lasia niin lujaa vai miten?

Glutton 02.02.2013 16:41

siinä on uutena sellaista karvaa minkä välissä se lasi liikkuu ja sitten kun se karvoitus katoaa niin se alkaa tarttuilla siihen kumiin ja skeidakin tietenkin auttaa asiaa...

psk123 03.02.2013 10:30

Saakos noita tiivisteitä jostain halvalla:)

hj 60/61 04.02.2013 11:55

Mulla kans noi ikkunat hodarissa liikkuu tosi huonosti. Jos kuskin lasin avaa kokonaan, ni pitää kädellä avittaa se nousemaan takasin. Repsikan takaikkuna ei puhu mitään... Aatelin et sillä suihke silikoonilla käsittelis tiivisteet ja muut liikkuvat osat, ni auttaiskohan se...?

ssuvik 04.02.2013 13:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 968213)
Mulla kans noi ikkunat hodarissa liikkuu tosi huonosti. Jos kuskin lasin avaa kokonaan, ni pitää kädellä avittaa se nousemaan takasin. Repsikan takaikkuna ei puhu mitään... Aatelin et sillä suihke silikoonilla käsittelis tiivisteet ja muut liikkuvat osat, ni auttaiskohan se...?

Oon kokeillut suihkesilikonia, ei oikein mainittavaa hyötyä ollut. Kuskin lasi on mulla ainut mikä toimii, satunnaisesti sitä joutuu avittaan kädellä.

hj 60/61 04.02.2013 14:40

Mun pitikin sitä ruiskia sinne jo samalla, kun vaihtelin ne etuovien lukot, mut oli silloin vielä talvi, eli melkein -15 pakkasta, ni se silloin sitten jäi... Kattoluukkua ei oo vielä ehtinyt ees testaamaan toimivuudeltaan.
Vielä jos saan sotkee keskustelua yhdellä kyssärillä, ni onks jenkakellon toimimattomuudelle jotain tyyppivian tyylistä ratkaisua löydettävissä, kun en oikein oo mikään sähkönsuurlähettiläs...?

ssuvik 06.02.2013 20:03

Nyt olis beadlock-vanteet värjätty. En tiedä kerkeääkö ennen viikonlopun laivareissua kasailemaan.

ssuvik 13.02.2013 10:08

Taas alko takajarru vittuileen. Sylkee kuskin puolelta mömmöt pihalle siitä satulan ja letkun liitoskohdasta. Pitää avata ja puhdistaa. Kumitkin pitäis siirtää vanteilta toisille ja kasailla beadlockit. Kuhan vaan sais kehät maalaamosta, vanteet onkin jo tullu. Ja noita ennen pitäis parantua tästä kuumeesta. Perjantaina alkais safarointi Kuortaneella.

ssuvik 14.02.2013 10:04

Tänään tehtävää:

- moottoriöljyjen vaihto 650000km
- takalukon päällekytkeminen mekaanisesti
- jarrujen ilmaus

ssuvik 15.02.2013 00:39

Nuo yllämainitut tulikin tehtyä. Samalla nyppäsin takaa kallistuksen vakaajan pois.

Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).