Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Autometropoli Tuusula ikävä kokemus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102428)

mielipuoli 13.02.2013 09:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 971493)
Miksi sitten edes katsastaa, jos kerran siellä pitäisi kattoa jotain lahoja runkovikaisia paskoja läpi sormien?! :confused: Eiks se katsastus ole juuri siksi, että siellä tarkistetaan onko auto ajokelpoinen tieliikenteeseen vai ei... jos autossa on runko tai kantavat korirakenteet niin ruosteessa että siitä tökkii sormella tai ruuvarilla läpi, niin silloin se on korjausta kaipaava auto joka joko korjattuna soveltuu tieliikenteeseen, tai sitten korjaamattomana ei ja olisi syytä myös yleiseltä tieltä pois pysyä.

Mun puolesta joka ikisestä mädästä paskaläjästä pitäisi lyödä leimapaperiin sellaiset infot että korjataan, tai sitten paaliin. Jos ei ole varaa tai intoa korjata ruostepaskaa turvalliseen kuntoon, niin kandee sitten jättää autolla ajaminen ainakin yleisellä tiellä väliin. Jos sitä autoa ihan oikeasti tarvii, niin sitten varmaan ihan oikeasti pitäisi ajaa sellaisella autolla millä sen voi tehdä turvallisesti. Ei minua sinänsä kiinnosta jos joku välinpitämätön ruostepaskallaan rysäyttää autonsa puun ympärille ja kuolee pois, mutta vituttaa että sellaisten takia joku muu mahdollisesti menettää henkensä..

Ei noissa katsastuksissa tarvi minun mielestä joka pikkunippeliin puuttua, mutta nimenomaan turvallisuutta vaarantaviin puutteisiin/ vikoihin olisi syytä puuttua ihan kunnolla ja tarkasti.

Olen täysin samaa mieltä.
Jos autosta on katsottu pikku vikoja läpi sormien ,valot, tuulilasi, liian leveät renkaat, joku pusla vähän väljä niin se ei tee vielä autosta hengen vaarallista (ehkä:D)

Mutta jos liikenteeseen päästetään tällaisia mätä paskoja anopin tappo vehkeitä ja tiedetään vielä että myyntiin menossa niin HOHHOUIJJAA!!

Ja trafikin ymmärtää että vastuu autosta on omistajalla mutta vastuu auton katsastuksesta ja sen hyväksynnästä on katsurilla. Miksi osa katsureista voi sen työn tehdä kunnolla ja osa ei lainkaan?
Eikä voi kyllä sanoa että hinnat on niin huoniot että ei voi tehdä kunnolla.

pee 13.02.2013 09:58

Kyllä kuva puhuu korutonta kieltään tässäkin asiassa...

http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=13

EI VOI olla vastikään katastettu auto tuossa kunnossa, kenenkään mielestä.

AsA 13.02.2013 10:45

Tämän perusteellahan näitä pitäisi arvostella, jokainen voi tästä sitten vetää johtopäätöksensä onko tuo edellä mainittu auto tarkastettu tämän ohjeen mukaan vai ei ;) http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...okorroosio.pdf

Nerd-O 14.02.2013 07:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 971497)
Kyllä se vastuu pitää kantaa itse ja olla itse perillä minkälaisella pommilla ajaa eikä syytellä siitä ketään muuta. Jos kaupassa on tullu kusetetuksi niin se on toinen juttu mutta aika kaukaa haettua on se että jokainen läpi menny mätävikainen maasturi on sen konttorin syytä. Joku huolella tehty "katsastus korjaus" menee kyllä läpi kuin väärä raha mutta rapisee pois jo muutamassa viikossa.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 971519)
Kyllä kuva puhuu korutonta kieltään tässäkin asiassa...

http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=13

EI VOI olla vastikään katastettu auto tuossa kunnossa, kenenkään mielestä.

Mitäs mieltä tuo BJ Andy on tuosta ruostereiästä? Ei tuossa paljon jälkiä ole peittelystä edes. Melko killisilmä katsuri saat olla että tuo menee läpi. Eikä tosiaan parissa kuukaudessa tuollaista tule. Tosiaan olettaisi ettei autossa ainakaan tuollaisia reikiä ole jos se on juuri muutama kuukausi sitten leimattu.

Bj Andy 14.02.2013 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 971845)
Mitäs mieltä tuo BJ Andy on tuosta ruostereiästä? Ei tuossa paljon jälkiä ole peittelystä edes. Melko killisilmä katsuri saat olla että tuo menee läpi. Eikä tosiaan parissa kuukaudessa tuollaista tule. Tosiaan olettaisi ettei autossa ainakaan tuollaisia reikiä ole jos se on juuri muutama kuukausi sitten leimattu.

Tässä kohtaa olen täysin samaa mieltä... Vaan ei kai ny piänet reijät haittaa ku se on rungollinen vehe:eek::eek::eek: Sano ukot essonbaarissa.

mielipuoli 12.09.2013 21:10

Ei oo poliisit ottaneet vieläkään yhteyttä. Pitkään menee....

mielipuoli 03.01.2014 01:21

Näin ne asiat etenee pika vauhtia. 23.12.2013 oli Poliisin kuultavana asian tiimoilta. Taas odotellaan.

Lars 07.02.2014 13:06

Tervehdys,

Ylläpito tässä.

Siistin tätä topiccia siten, että se noudattaa offipalstan sääntöjä. Sisältö on sama kuin aiemmin, mutta poistin kommentteja jotka viittasivat yksittäiseen henkilöön negatiiviseen tai asiattomaan sävyyn.

On todella hyvä ja tärkeää, että palstalaiset jakavat kokemuksiaan palstalla eri autoliikkeistä, varaosaliikkeistä, huutokaupoista yms. Oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Täytyy kuitenkin muistaa pysytellä faktoissa (ei turhaa spekulointia) ja poissa henkilökohtaisuuksista.

Jos kyseessä on yritys, kohdistetaan suositus/arvostelu aina yritykseen, eikä yksittäiseen automyyjään tms henkilöön nimellä. Tai jos kehu/moite kohdistuu nimenomaan yksittäiseen henkilöön, se on parasta tehdä tyyliin "minua palvellut myyjä .."

Lisäksi tällaisen topicin tehokkuutta ja uskottavuutta voi mielestäni parantaa olemalla käyttämättä alatyylin ilmaisuja, vaikkakin ymmärrettävästi huonojen kokemusten ollessa kyseessä voi suuttumustila olla suuri.

Terveisin,
Ylläpito

mielipuoli 11.02.2014 23:41

Päätös oli tullut ja minua palvellutta auto myyjää/liikettä sekä
heitä palvellutta katsastusnhenkilöä vastaan on nyt nostettu syyte petoksesta ja virkavelvollisuuden laiminlyömisestä. Taas odotellaan. Ehkä asia ratkeaa nopeammin mitä nissani lahoaa. Anteeksi jos olen jotakin loukannut kirjoituksilla :) :rolleyes:

rane58 12.02.2014 00:34

Jännitys tiivistyy....

....olenkin seurannut mielenkiinnolla miten viranomaiset -poliisi ja syyttäjä- suhtautuu katsastajaan ja aseman toimintaan....http://www.jk-forum.com/forums/image...s/munching.gif

4 x 07.04.2014 13:16

Mielenkiinosta mites asia on edennyt ?:confused:

4 x 09.04.2014 16:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4 x (Viesti 1122075)
Mielenkiinosta mites asia on edennyt ?:confused:

Leikin itse salapoliisia ja tiedustelin asiasta..
Kuulema automyyjää ei syytetä mistään,sillä ei osuutta milläänlailla asiaan, katsastusmiehen "kohtalosta" en saanut selville. Automyyjän lakimies harkitsee "milelipuoli" nimimerkillä eli auton ostajaa haastamista oikeuteen vääristetyistä kirjoitteluista, henkilökohtaista ym kunnianluokkauksesta. Myyjä ei kuulema mokomasta sairaasta kirjoittelusta välitä mutta lakimies ja syyttäjä on erimieltä.
Outoa on että ostajahan olis saanut korvauksen katsastus asemalta mutta nyt taitaa jäädä nuolemaan näppäjään ?
Mitä tästä opimme..? Sitä saa mitä tilaa vai miten se meni :D
Hyvää kevättä kaikille.

4 x 14.04.2014 07:35

Miten sen katsastusmiehen sydeemi etenee ?

mielipuoli 31.05.2014 11:05

Käräjiä odotellessa edelleen automyyjää syytetään petoksesta ja katsuria virkavelvollisuuden laiminlyömisestä :) . 4x nimimerkin takana taitaa olla eräs syytetyistä :D Ja ostajahan ei ois saanu korvausta kokonaan katsastus konttorilta vaan myyjäkin ois ollu osaksi korvaajana. eiköhän käräjille päästä vuoden sisällä.

Rane58: Muutamat laput sain kouraan kyseisitä tapauksista ja tuomiot oli paukahtanu kummastakin.

Toivottavasti haastavat minutkin kunnian loukkauksesta ja vääristetystä kirjoittelusta niin saadaan lehteen vielä suurempi juttu :D

3 eri lehti toimittajaa on jo jutusta kysellyt että kyllä mainosta tulee kunhan asia saadaan loppuun käsiteltyä.

rane58 31.05.2014 22:32

Auton ostajan etu on julkisuus ja rikostutkinta.

Isompi julkisuus olisikin hyväksi, en uskokkaan että tuo olisi yksittäis tapaus.
Varmaan on muuallakin noita diilejä autonmyyjillä ja katsastajilla, romuauto saa leiman ja raha vaihtaa omistajaa.... :mad:

Sivu luotu: 12:09 (GMT +2).