Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Yleistä jorinaa suzukeista (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95405)

mikkosa 04.05.2014 18:59

Samurai tyhjäkäynti

Ostin mönkijän kaveriksi -88 samurain. Rakkine ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä, mistähän rupeis vikaa ettimään, lämpöisenä ei lähe käyntiin ku kaasu pohjas.:confused: mikä vipu on käppärin vieressä?

GaryRock 04.05.2014 19:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkosa (Viesti 1129722)
Ostin mönkijän kaveriksi -88 samurain. Rakkine ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä, mistähän rupeis vikaa ettimään, lämpöisenä ei lähe käyntiin ku kaasu pohjas.:confused: mikä vipu on käppärin vieressä?

Käy kaasari ja bensapuoli läpi.

Vipu on voiman ulosoton kytkemiseen, jos sen ottaa pois, niin kannattaa tukkia lattiaan jäänyt reikä, koska lammikkoon ajaessa se ampuu sielä vettä :eek:

Heguli 05.05.2014 07:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1129726)
Käy kaasari ja bensapuoli läpi.

Vipu on voiman ulosoton kytkemiseen, jos sen ottaa pois, niin kannattaa tukkia lattiaan jäänyt reikä, koska lammikkoon ajaessa se ampuu sielä vettä :eek:

Kaasari tosiaan osiksi ja ne kaikki alipaineletkut tarkistukseen, niissä tuppaa olemaan vuotoja. Toi voiman ulosotto on verosyistä pakollinen, eli periaatteessa sen pitäisi toimia. Ei sitä kukaan varmaan kysele mutta noin teoriassa käyttövipua ei varmaan saisi poistaa.

sos 05.05.2014 08:19

ei tarvinnu ainakaan 91 samuraissa, en muista johtuko painosta vai iästä, ja eikös nää samurait ole täyden veron autoja

GaryRock 05.05.2014 12:17

Poistin vivun, mutta jätin jakikseen laipan hämäykseksi (ja sen takia ku en tajunnu hommata peitelevyä).
Konttorilla ei ole vivun perään kyselty, mutta pari vuotta sitten väitettiin konttorilla, että ulosoton pitää toimia, tosin ei sitä kokeiltu silloinkaan.

sos 05.05.2014 12:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 990604)
Ei tartte ulos ottoa, se oli aikoinaan verojen takia ja suikka ei tarvinnu sitä valtavan massan takia

näin oli vuos sitte, eli samurai ei tarvitse ulosottoa, painorajaa en muista, mutta pykäliä kyllä etsittiin vuos sitte ja tultiin silloin konttorilla siihen tulokseen, ettei samuraissa pidä olla sitä, ensin muisteli inssitkin, että pitää olla, mutta aikamme kun selailtiin papereita, ni selvis ettei tartte

wikke 05.05.2014 15:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1129164)
mulla highroof yhdellä putkella, tosin samurai

Meillä oli myös (-86) korkea yksi putkinen.

sos 05.05.2014 16:28

mulla samuraissa menee 2putkea puoleenväliin, eli etu ja takapiiri, venttiilille jossa etupiirin paine laskee takapainetta jonkun opin mukaa sopivaks ja siitä venalta jatkuu muistaakseni yks putki taakse ja akselissa on T haara. ja se vena ei ole kuormantunteva venttiili

kawatus 06.05.2014 19:47

Mistä autosta sopis vitaraan takaiskarit? Pituus pitäs olla vähintään 55cm pitkänä.

Pajares 07.05.2014 18:12

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/30799

Millä tapaa toi on vahvempi,Toi tappi näyttää ainakin ihan yhtä ohuelta mikä uppoo neulalaakeriin?/onks näitä hajonnut kellään?:D

Rak 07.05.2014 18:23

Kytkentähammastus onainakin kuvan mukaan paksumpi.
juuri muuta eroa siihen ei taida voida tehdäkkään että menee vakiopaikalle.

Edit: enkä oo kuullu että keltään ois koskaan menny.

Palex 07.05.2014 18:30

Juu, tuo hammastus on siis vähän järeämpi vain, mutta en nyt ihan äkkiä muista että noita olisi ihan ongelmaksi asti hajoillut. Tulee mieleen vain yksi kaveri täältä palstalta, jolta meni vissiin kaksikin tuommoista, mutta nimimerkki ei tule kyllä nyt mieleen, ja autokaan ei tainnut kovin lähellä vakiota enään olla.:confused:

Jenkeissä kuulemma hajoittavat noita enemmänkin, mutta itse olen tullut siihen tulokseen, että vaatii jonkun verran rajua väärin käyttöä ennen kuin tuo osa antautuu, ja täytyy jo olla vetolaitteistossa enemmänkin vahvistuksia ennen kuin tuo ulostulon tumppi muuttuu sulakkeeksi...:rolleyes:

Jos joskus saan jollain tavalla mokoman paskaksi, niin sitten vaihdan vahvistetun mallin tilalle!:D

kellukka 09.05.2014 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kawatus (Viesti 1130369)
Mistä autosta sopis vitaraan takaiskarit? Pituus pitäs olla vähintään 55cm pitkänä.

mulla kantti ladan ja 124 korisen mesen jouset mut en muista kummat oli eessä ja kummat takana..

kellukka 09.05.2014 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kawatus (Viesti 1130369)

No hitto,käsi oli nopeempi ku ajatus.. olikin kyse iskareista:D mulla käännetty korvakko perän puolelta.

Kekkeruusi 11.05.2014 21:40

Onkos kukaan puuhannut highrooffiin ulkopuolisia kaaria pelkästään katon yläosaan, niiden pikkulasien ja katon reunojen suojaks. Jos muutaman kiinnikelapun tekis kattoon ja vetäis niiden väliin sen putken, kestäisköhän ne kiinnikkeet pieniä nojailuita ?

Vähän vaikee selittää mutta tarkoitus ei ole siis tuoda niitä putkia alaspäin eikä kiinnittää helmaan..onko ihan pöhkö idea :D ?

Korkkis 15.05.2014 08:48

Hei,

Kysymys koskien lock right lukkoa. Sellainen on nyt kasattuna Jimnyn takaperään ja kun sitä nyt pukkien päällä kokeilin pyöritellä, niin eipä irrota ollenkaan eli on ainakin käsivoimin 100 % lukko.

Mikähän tuossa voisi olla vikana ?

Perä on kasattu tehtaan mittoihin ja hammaskosketuksetkin ovat kohdillaan.

T:Korkkis

MikkoS 15.05.2014 09:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Korkkis (Viesti 1132781)
Hei,

Kysymys koskien lock right lukkoa. Sellainen on nyt kasattuna Jimnyn takaperään ja kun sitä nyt pukkien päällä kokeilin pyöritellä, niin eipä irrota ollenkaan eli on ainakin käsivoimin 100 % lukko.

Mikähän tuossa voisi olla vikana ?

Perä on kasattu tehtaan mittoihin ja hammaskosketuksetkin ovat kohdillaan.

T:Korkkis

Kokeile ihan reippaasti ajaa pitävällä alustalla. Mulla teki kans Spartan locker saman ja alkoi toimimaan muutaman pamauksen saattelemana.

Korkkis 15.05.2014 12:58

Hei,

Kiitoksia kommentista.

Kasaanpa jarrut loppuun ja pistetään Jimny pyörilleen ja käydään kokeilemassa.

Sharppis 17.05.2014 22:49

2" korotus ja ohjausvarsi

Nostin Suikkaa Trail Masterilla 2" ja nyt tässä mietin, että pitäisiköhän tuohon nyt hankkia tiputtava ohjausvarsi? Esim. http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...2,43,171&lang=

Monessa paikassa sanotaan, että yli 2" korotuksiin. Mitä nyt kattelin, niin aika lähellä tuo varsi on nyt koria/runkoa. Välillä ajaessa, kuuluu sellanen metallinen kilkatus ja veikkaisin sen olevan tuosta kiinni tai ainakaan muuta ei tule mieleen.

Jos tuommonen on passeli niin kokemuksia sellasen tilaamisesta jostain päin maailmaa? 3" tiputuksia löytyy joka paikasta, mutta onkohan sellanen jo vähän liikaa? 2,5" tiputusta ei tuntunut nopealla Googlettelulla löytyvän.

Kekkeruusi 18.05.2014 16:59

Mulla on pari tuumaa nostettu 413 ja vakio ohjausvarsilla varsilla mennään, ei voblaile ollenkaan ja on muutenkin hyvä ajettava :)

Mun mielestä ei tarvi vielä 2"korotuksille tota

kawatus 18.05.2014 19:06

Paljonkohan on paksuutta ja leveyttä vitaran kallistuksenvakaajalla?
Tarkoitus olisi löytää jostakin mahdollisimman rimpula vakaaja grand vitaraan kun siinä on rautakankea vastaava vakaaja. Se estää etupään joustot erittäin hyvin mutta sitähän ei haluta :p

Kekkeruusi 18.05.2014 20:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kawatus (Viesti 1133579)
Paljonkohan on paksuutta ja leveyttä vitaran kallistuksenvakaajalla?
Tarkoitus olisi löytää jostakin mahdollisimman rimpula vakaaja grand vitaraan kun siinä on rautakankea vastaava vakaaja. Se estää etupään joustot erittäin hyvin mutta sitähän ei haluta :p

Mikset vaan ota vakaajaa irti ?

Sharppis 19.05.2014 07:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 1133542)
Mulla on pari tuumaa nostettu 413 ja vakio ohjausvarsilla varsilla mennään, ei voblaile ollenkaan ja on muutenkin hyvä ajettava :)

Mun mielestä ei tarvi vielä 2"korotuksille tota

Sinällään ohjaus itse ei voblaile ja hyvä ajettava kyllä. Pari tonttua sillä ajanut ja ihan mukavasti toimii. Häiritsee vain pieni kalahdus, jonka alkuperää en ole vielä saanut paikannettua. Ei tunnu olevan pakoputki eikä mikään korin. Sellasessa perushiekkatieajossa kuulee aina kevyiden töyssyjen kohdalla. Maastossa hitaasti ajettaessa ei sitä ääntä tule.

Sharppis 19.05.2014 07:36

Lokarien levikkeet

Sitten toinen ihmettelyn kohta.

Helmapalkkihomma kesken ja vähän funtsin, että mitä tekisi lokasuojien kanssa. Tarkoitus on kuitenkin saada tieliikenteeseen, joten jotain lärpäkettä siinä pitää olla ja kova luotto(ja sitäkin suurempi toive) olisi saada 235/75/15 papereihin. Vanhojen orkkislevikkeiden takaisin väkertäminen on vaihtoehto kyllä, mutta vähän alkoi mietityttämään tälläset:

http://forum.difflock.com/userpix/1583_168930020_1.jpg

Onkos kellään kokemusta noista ja erityisesti kuinka bolt-on ratkaisuja nuo ovat? Ja jos vinkkiä ostopaikasta löytyy niin, kiitos siitä. Googlehan ehdottelee useampaakin eBayn kauppiasta, eikä siinä mitään, mutta jos kokemuksia löytyy.

Heguli 19.05.2014 07:54

Onhan noi komeat mutta vähän turhan rajut noille renkaille. Noi 235/75-15 saa otteeseen ihan heittämällä. Itse laitoin tollaset: http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...d=&path=&lang=

Ei ehkä niin näyttävät mutta nuo kestää puihin nojailua tosi hyvin. Tosin 12.5" leveillä Boggereilla levitys on liian pieni, rapa roiskuu oikein kunnolla.

Sivu luotu: 17:14 (GMT +2).