Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeep XJ kysymyksiä ja vastauksia -ketju (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85212)

Killer-Wo 26.05.2014 20:06

Heh Halme ei aivan heti auennut mut onneks google tietää. Joo siis 4x4partsilla näyttäisis olevan. Kiitti vinkistä

Pertsi 27.05.2014 16:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 1135429)
Heh Halme ei aivan heti auennut mut onneks google tietää. Joo siis 4x4partsilla näyttäisis olevan. Kiitti vinkistä

Juu perkule 4x4partsihan siihen olisi pitänyt kirjoittaa mutta toi tuli jotenkin alitajunnasta :D

Nisseriina 28.05.2014 23:00

Oiskos hyviä ideoita mikä halvaantunutta Jeeppiä oikee vois vaivata.Auto on -90 XJ ja oireita on että ei lataa lainkaan,lämppärin puhallin puuttuu vallan pelistä,lasin pyyhkijät, kierroslukumittari on iha vammanen ja mitä muuta sitten viä mitä en oo viä havainnut.Ajovalot pelaa ainakin eteenpäin.Onko jossain joku sulake joka voi tappaa tuon tuollain tai joku muu mokkula?? Oon tänään kaivanu ku myyrä konehuoneessa enkä mitään kummallista löydä paitsi koneen kylkeen tulleet maajohdot oli paskasia ja ne putsasin mutta en oo viä koittanu mitä ne vaikutti vai ei mitää kun vaihdan sen akun maajohdon uuteen vielä ennen takasin kiinnittämistä.Sulakerasiassa näyttäs olevan sulakkeet ok paitsi pientä hapettumista nissä havaittavissa.Uusin sulakkeet kunhan saan kaupasta uudet pyhän jälkeen. Onkos niitä sulakkeita jossain muuallaki kun kojelaudan alla?

Nisseriina 29.05.2014 22:03

Vastaan ittelleni että ei ainakaan maadoitukset vaikuttanu yhtään aiheeseen..jatkan tutkimuksia.

-Jarkko- 29.05.2014 22:18

Mites se iso pistoke konehuoneen ja matkustamon välissä...

Nisseriina 29.05.2014 23:22

Se mullakin on mieles käyny. Kuinkas se liitos erkanee toisistaan eli onko siinä jotain lukitus systeemejä vai iha vetämällä jaa onkos se liitin yks iso kokonaisuus vai useammassa osassa? Yhdessä jenkissäni ole useammassa osassa ni siks kysyn.

Timo_L 30.05.2014 05:44

Konehuoneen puolella keskellä on ruuvi, olikohan 1/4" kuusiokannalla jos en väärin muista. Kunnon putsaus molemmilta puolin ja sitten huolellinen rasvaus. Lähtee ihan yhtenä knöölinä liitin pois, taisi siinä olla jotkut lukkosakaratkin tuon ruuvin lisäksi.

Onhan siinä oikean lokarin tietämillä sitten niitä "fusible link"- sulakkeitakin (johtosulake), jos joku niistä on kyrvähtänyt? Tosin ei kait ihan tuollaisia oireita aiheuta, enemmän veikkaan sitä isoa liitintä tulipellissä.

Nisseriina 30.05.2014 10:38

Tyhmä kysymys mutta kuinka tuollasen johtosulakkeen voi todeta kärähtäneeks? Paitsi tietenkin mittaamalla alku ja loppupäästä. Ja kaiketi kannattaa käyttää tinaa ja sellasta erillistä sulakerasiaa siinä kohtaa jos moinen palaa eikä alkaa sitä uusimaa sellasta vetelää johtoa luulisin ainaki.Siinä starttireleellä näitä letkuja ihmettelinki ja pohdin juur tuota sulakkeen kärähtämis asiaa.No koitanpa kaivella sen ison liitoksen irti.

Nisseriina 01.06.2014 22:27

Iso liitin tulipellistä avattu tänään ja hapettumaa ei löydy mutta mutta jotain pien,tervan,vaseliinin kaltaista todella sitkeää hankalasti irtoavaa mustaa moskaa oli koko liitin täynnä tai on osittain edelleen kun siivouslitkut loppu kesken.Liekö tällä sotkulla osaa..en tiedä vielä mutta ei kai sitä liitintä nyt tarvi tupaten täyteen jotain tahnaa änkee?? Ja minkälaista rasvaa sinne liitokseen kannattaisi laittaa?

lavanelikko 04.06.2014 16:50

Ujon 2" korotuksen jäljiltä pitäis saa eteen pidemmät koiranluut. Saako jatkaa itse/onko jokin valmit tuote saatavilla?

cherokee 2.5td 09.06.2014 20:13

Kukas osaa neuvoa, lähteekö Cherokee XJ VM koneella vaihteisto kohtuu hommilla irti vai pitääkö kone pois ottaa?

JAMANT 09.06.2014 20:52

Lähtee, ihan vaan vaihteisto kytkinkopan kanssa pois, taaksepäin vetämällä, kun ruuvit ym pois tieltä!!

mparty 09.06.2014 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cherokee 2.5td (Viesti 1138578)
Kukas osaa neuvoa, lähteekö Cherokee XJ VM koneella vaihteisto kohtuu hommilla irti vai pitääkö kone pois ottaa?

Ei tartte konetta ottaa pois, minä oon ottanu alakautta joka kerta. Takakardaani pois, poikkipalkki irti niin että tukee vaihdelaatikosta vaikka tunkilla, etukardaani pois, jakolaatikko pois, pakarin kiinnike irti,
irrottaa kaikki vaihdelaatikon pultit mitä näkyy, vaihdekeppi pois, laskee laatikkoa tunkilla sen verran että ylimmät pultit pystyy pitkillä jatkoilla irrottamaan pohjan ja laatikon välistä, irrottaa CPS anturin kytkinkopasta,
kytkimen työsylinteri irti.

Näin ulkomuistista tuossa oli varmaan kaikki suurin piirtein mitä tarttee ottaa irti...?

Multa löytyy -99 service manual ja 1997-1999 parts catalog pdf:inä jos tarttet, service manuaalissa tais olla lontooksi tuo koko irrotus prosessi kuvattuna.

cherokee 2.5td 09.06.2014 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1138597)
Ei tartte konetta ottaa pois, minä oon ottanu alakautta joka kerta. Takakardaani pois, poikkipalkki irti niin että tukee vaihdelaatikosta vaikka tunkilla, etukardaani pois, jakolaatikko pois, pakarin kiinnike irti,
irrottaa kaikki vaihdelaatikon pultit mitä näkyy, vaihdekeppi pois, laskee laatikkoa tunkilla sen verran että ylimmät pultit pystyy pitkillä jatkoilla irrottamaan pohjan ja laatikon välistä, irrottaa CPS anturin kytkinkopasta,
kytkimen työsylinteri irti.

Näin ulkomuistista tuossa oli varmaan kaikki suurin piirtein mitä tarttee ottaa irti...?

Multa löytyy -99 service manual ja 1997-1999 parts catalog pdf:inä jos tarttet, service manuaalissa tais olla lontooksi tuo koko irrotus prosessi kuvattuna.

Olisin kiitollinen jos tuon manuaalin voisit lähettää...jussi@56luukku.com Vaihdatin hammaskehän kytkimen stefat ja sen o-renkaan mut oljyä ulos tulee reilusti siihen saakka kunnes pinta laskee alarajaan....

mparty 09.06.2014 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cherokee 2.5td (Viesti 1138602)
Olisin kiitollinen jos tuon manuaalin voisit lähettää...jussi@56luukku.com Vaihdatin hammaskehän kytkimen stefat ja sen o-renkaan mut oljyä ulos tulee reilusti siihen saakka kunnes pinta laskee alarajaan....

Kokeilen lähettää, zipattuna kokoa 44Mb...

cherokee 2.5td 09.06.2014 21:19

Hups... siis jussi56@luukku.com

Timo_L 10.06.2014 16:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 1137600)
Ujon 2" korotuksen jäljiltä pitäis saa eteen pidemmät koiranluut. Saako jatkaa itse/onko jokin valmit tuote saatavilla?

Jos metsässä on aikomus ajaa, niin osta/ tee quick disconnectit.. käytä vaikka googlea niin näet millaisista kikkareista on kyse. Aika helppo tehdä itsekin. Miksipä ei koiranluita voisi itse väkästellä, jos sopivaa tankoa on ja saa asianmukaisesti hitsattua. laillisuudesta en tiedä, mutta ei ole mikään hengenvaarallinen tilanne vaikka pettäisikin - kun pettää noi tehdastekoisetkin välillä :D

Mulla on nyt kolmessa eri Jeepissä ollut quick disconnectit, kahdessa Rubicon Expressin, ja nykyisessä JKS:n. Hyviä olleet kaikki, tosin JKS:n on siinä mielessä paremmat että on pallotyyppisillä kumipuslilla ja on rasvattavat. RE:n versioissa on uniballit, ne on herkkiä ruostumaan ja kulumaan talvisissa suolapaskoissa.

lavanelikko 10.06.2014 18:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1138753)
Jos metsässä on aikomus ajaa, niin osta/ tee quick disconnectit.. käytä vaikka googlea niin näet millaisista kikkareista on kyse. Aika helppo tehdä itsekin. Miksipä ei koiranluita voisi itse väkästellä, jos sopivaa tankoa on ja saa asianmukaisesti hitsattua. laillisuudesta en tiedä, mutta ei ole mikään hengenvaarallinen tilanne vaikka pettäisikin - kun pettää noi tehdastekoisetkin välillä :D

Mulla on nyt kolmessa eri Jeepissä ollut quick disconnectit, kahdessa Rubicon Expressin, ja nykyisessä JKS:n. Hyviä olleet kaikki, tosin JKS:n on siinä mielessä paremmat että on pallotyyppisillä kumipuslilla ja on rasvattavat. RE:n versioissa on uniballit, ne on herkkiä ruostumaan ja kulumaan talvisissa suolapaskoissa.

Joku tommonen quick disconnect -tyyppinen ratkaisu on ollut mielessä, mutta ei viittis uhrata energiaa, jos ei saa leimalla läpi... Googlattu on useaan otteeseen ja tekotapakin on jo mielessä...

Timo_L 10.06.2014 19:23

Mistä sen näkee että olisi itse tehdyt, jos tekee siististi? :)
..ja nuo quick discot menee ihan normaalisti leimalta läpi, ei niissä ole mitään ongelmaa.

lavanelikko 10.06.2014 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1138793)
Mistä sen näkee että olisi itse tehdyt, jos tekee siististi? :)
..ja nuo quick discot menee ihan normaalisti leimalta läpi, ei niissä ole mitään ongelmaa.

Kiitetään taas vaihteeksi tästäkin tiedosta ja ruvetaan askarteleen...

Varosen Pappa 03.09.2014 16:28

Vuosimalli

Mistä tietää jeepin tarkan valmistusvuoden?

cherokee 2,5td vm-00

Käyttöön otto 2000

runkonumeron kymmenes merkki x eli -99

kuskin oven tarra -08.

Myydessähän se on tietysti 2000 vuosimallia mutta mikähän se oikiasti ois.

D_Bar 03.09.2014 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Varosen Pappa (Viesti 1157715)

cherokee 2,5td vm-00

Käyttöön otto 2000

kuskin oven tarra -08.

Kyllä se tuo runkonumero on se mikä kertoo oikean valmistusvuoden.

JAMANT 03.09.2014 17:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Varosen Pappa (Viesti 1157715)

cherokee 2,5td vm-00

Käyttöön otto 2000

kuskin oven tarra -08.

Vuoden -99 mallien valmistus on aloitettu -98 heti kesälomien jälkeen, mutta varaosat menee valmistenumeron 10. merkin mukaan eli osat sopii vuoden -99 mukaan!!

pstj 23.09.2014 14:20

Onko XJ takapenkin laitimmaiset turvavyöt semmoista isolle miehelle venyvää mallia, vai kääpiösorttia kuten esim. Neonissa? Meidän toinen turvaistuin vaatii aikamoisen pätkän remmiä asentuakseen ja parissa autossa on tullut raja vastaan.

Timo_L 23.09.2014 14:35

Kyllä se melkoisen pitkälle on ylettynyt ainakin molemmissa omissa ('90 vuosimallia), mutta mikä nyt sitten on erityisen pitkä? Kannattanee tarkistaa itse ennen ostopäätöstä.

Sivu luotu: 19:13 (GMT +2).