Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen
(Viesti 1140352)
MB 609, ~ 90 hv vaparidiesel, 2tn + varusteet auton kyydissä, 2tn kärryssä + kärry ~ 0,7tn.
Kiihtyvyys oli hidasta mutta kaikesta huolimatta 80-90 km/h maantienopeutena.
Miten lie mahdollista, kun ei ole rusketusta nimeksikään ja vasarakin pysyi pakissa?
|
Olenko sanonut että se vetäminen ei ole mahdollista pienitehoisella koneella?
Mutta sen 15 vuoden aikana kun kortti ollut taskussa, olen ehtinyt kiskoa erilaisia kärryjä jos minkämoisilla vekottimilla, ja varsin paljon. Sen kokemuksen perusteella tuollaiset yllämainitut yhdistelmät on mielestäni aivan järkyttäviä vetää tienpäällä, ei niissä oikein ole mitään hyvää. Saako niillä työn tehtyä? Yleensä kyllä. Seikkailuhenkisenä reissuna ihan hauskoja reissuja, mutta siihen se sitten jääkin ;)
Olihan niillä intin pulla- UAZeillakin hauska rytyyttää tiesiirtymät ja metsässä kärry perässä, ja ihan hymy naamalla. Vaan en minä sellaisella paketilla lähtisi siviiliajoja hoitamaan, vaikka homma hoituisikin.. Asennekysymys tämä siis epäilemättä on. Miksi turhaan kiusata itseään, kun kohtuuhinnalla saa ihan hyviä ja tehokkaita vetureita millä se homma hoituu paremmin kuin jollain vanhalla tehottomalla raadolla, ja sillä kunnon vetoautolla päivittäiset ajotkin on mukavempia..
Oli minulla joskus Omegan perässä tällainen paketti, ja hienosti se tuli 2.5 V6 bensakoneella (~170hp/ 230Nm) + automaatilla; peräkärry + LeBaron painoi yhteensä ~2100kg. Takapäässä oli onneksi ilmalla korkeuden tasaus, niin pysyi perä vaaterissa n.200kg aisapainolla. Mutta oliko se nautinto ajaa? Ei todellakaan..
http://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Seka...PG/_medium.jpg
|