Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Maukasta ruokaa, mitä hyvää söit tänään ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105284)

perkei 13.08.2016 10:28

Ei nyt just tänään, mutta kun olin safarilla Kannaksella, niin tuli vedettyä oma suosikkini "mettäpikaruoasta".

-1pss Lämmin Kuppi Tomaatti-Basilikakeitto
-1prk tonnikalaa oman maun mukaan (oma suosikkini joko Persiljalla öljyssä tai Italialainen maustekastike)
- Valkosipulimaustettuja ruissipsejä/muuta kuivattua ruisleipää

Keittoainekset lautaselle, kiehauta vesi tai jos olet ollut aamulla fiksu, kaada kuuma vesi termoksesta lautaselle ja sekoita soppa. Kaada tonnikalasta mehut pois ja mulskauta tonnikala sopan sekaan. Sekoita tai älä sekoita, oman maun mukaan. Lisää sopivaksi katsomasi määrä ruisleipää/ruissipsejä lautaselle.
Lusikoi ääntä kohti.
Lopusta kuumasta vedestä pikakahvit jälkiruoaksi.
Taas on vinssausmoraali kohdallaan. :)

Porvoon Hilma 13.08.2016 14:24

Hieman tuon Perkein reseptillä menen metsäkeikat:leipää, jonka päälle tonnikalaa. Juomana kuumaa mehua. Ja taas raivaussaha soi :)

hj 60/61 13.08.2016 15:36

Tänään pikku-plikan toiveesta... Haettiin kyröskosken pikku-pirkka-marketista, oikein lämpötiskiltä, kilo mustaa-makkaraa ja kotona värkättiin lidli koppaista pussimuussia... Ne lautaselle, ja puolukkahilloa huolella perään... Nami nami... Ni, ja tytön ikä 10 vuotta... Aika helppoo, ja melki einestä, mut ihan sama, hyvää oli...:p:D

Juhis.T 13.08.2016 17:55

Kyyhkyä, pastaa ja punaviinikastiketta.

slipoveri 13.08.2016 18:01

Kaalikääryleitä ja puolukkaa

onniorava 17.08.2016 18:35

Paistoin sipulit ja kanttarellit paljossa voissa, päälle ruokakermaa ja naamaan perunoiden kanssa. En ole ennen tykännyt sienistä, mutta nyt opiskelijabudjetin siivittämänä ajauduin säästövaihtoehtoon ja oli erittäin helppoa ja hyvää!:D

wikke 18.08.2016 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juhis.T (Viesti 1311726)
Kyyhkyä, pastaa ja punaviinikastiketta.

Oliko pakkasessa? Tuntui että ainakin Hartolassa tänä vuonna viimeiset näkyi yhdeksäs päivä...

Tuossa pikaiseen äskön tein kermaisen jauhelihakeiton vain vihanneksista ilman pottuja, ja kun Koskenlaskijajuusto oli jääkaapista johonkin "mystisesti" kadonnut, läväsin sinne vittuuntuksissani puoli pakettia Auraa. Ja kas, sepä olikin helkutin hyvää!

Morjenz 31.12.2016 16:17

Tänään ei napannut perinteiset uudenvuoden eväät vaan päätin täräyttää ylikypsää hirveä. Illalla sen sitten tietää, että miten onnistui.

Tämän setin mausteina toimivat: metwursti, sipuli, valkosipuli, suola, mustapippuri, ruohosipuli, savujuusto ja rommi. Hyvää uutta vuotta!

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...8f&oe=58E3CA10

apupoika 31.12.2016 17:28

Sama täällä, Hirven kimpale höysteineen meni juuri uuniin. :D

Timo_L 31.12.2016 17:39

Mulla oli pakastimessa reilu kilo poron jauhelihaa. Jatkoin sitä 400g:lla rasvaista naudanjauhelihaa ja ajattelin pyöräyttää niistä kaveriporukalle burgereita. Väliin hillottua punasipulia, juustoa, coleslaw:ta puolukalla höystettynä, ja jotain muuta pientä.

..ja ehkä pari olutta :D

H&K 31.12.2016 20:29

Laitoin takkaan hautumaan hirvenpaistin ja menin veljeä auttelemaan. Auttamisreissu meni hieman pitkäksi joten tavoiteltu rose ei toteutunut, mutta onneksi ei mennyt kuivaksi ylikypsäksi. Maku loistava!

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=199781

wikke 01.01.2017 15:41

Paahtopaisti jälki marinoitumassa ja sinihomejuusto/valkosiplapotut työn alla. Kylmäsavulohta ja palsamico marinoitua sipulia kylkiäsiksi...

Nisseriina 06.01.2017 21:44

Tossa saunaa lämmittäessä tyrkkäsin kiukaalle pari Huiluntuhtia folioon ja otin mukaani pois lähteissä. On hyvää vaikkei sen kummempaa gurmeeta olekka. Ja sen koira ja kissatki tietää.Jaolla on väkee

perkei 06.01.2017 22:28

ABC:lla noutopöydästä salaattia, höyrytettyä kukka- ja parsakaalia, sekä jotain kastiketta jossa oli lihaa ja vähän liikaa mausteita mun makuun. Mutta ihan perushyvää ok kuitenkin.
Koko ateriasta teki erityisen nautinnollisen se, että koko sen ajan kun söin sitä, niin joku vitun pentu huusi ja karjui silleen että koko huoltoasema raikui. Tämä nopeutti ateriani naamiointia huomattavasti, tehden ateriastani varsinaisen pikaruoan. Joutui ottamaan kahvin mukaan, ei jaksanu kuunnella.

mäksä 06.01.2017 23:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1311705)
Tänään pikku-plikan toiveesta... Haettiin kyröskosken pikku-pirkka-marketista, oikein lämpötiskiltä, kilo mustaa-makkaraa ja kotona värkättiin lidli koppaista pussimuussia... Ne lautaselle, ja puolukkahilloa huolella perään... Nami nami... Ni, ja tytön ikä 10 vuotta... Aika helppoo, ja melki einestä, mut ihan sama, hyvää oli...:p:D

Täytyy myöntää et itteki oon joskus sortunu tohon liiterin valmismuusiin :(
Mut on yllättävän toimivaa :D

mäksä 06.01.2017 23:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nisseriina (Viesti 1331409)
Tossa saunaa lämmittäessä tyrkkäsin kiukaalle pari Huiluntuhtia folioon ja otin mukaani pois lähteissä. On hyvää vaikkei sen kummempaa gurmeeta olekka. Ja sen koira ja kissatki tietää.Jaolla on väkee

Koitappas sama grillerillä ja lisäx folion sisään sipalii ja kirsikka tomaattei :D:D

ImacInnes 07.01.2017 08:02

Kanasiipiä!

Mielestäni nuo "Chinkin Wingsit" on loistava keksintö. Aikoinaan ne oli roskaa vaan nyt oikein maustettuna edullinen herkku.

Jouduin juuri taas pettymään kun sorruin Lidilin siipiin ja päällä luki jopa "tulisia"
Eivät maistuneet miltään? Maistaakohan kukaan niitä ollenkaan maustamisen jälkeen??

Parhaat mitä olen itse löytänyt ovet ehdottomasti Karinnniemen Kananpojan liekkisiivet ja musta paketti. NAM! Helppoa ja hyvää.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=199891

Laittakaapas tänne jos muilta valmistajilta löytyy maininnan arvoista tuotetta niin voisin koemaistaa vaan tähän mennessä muihin tuotteisiin on saannut vain pettyä?
Ennen roska herkkuruoka oli makkaraperunat tai nakit ja ranskalaiset vaan nyt nämä on ne kyllä sivuuttanut ja ovat helpommat valmistaakkin.;)

t. Ismo Ämmä

tekniikkamies 07.01.2017 12:19

Liekkisiivistä kokemuksena, että ne on yleensä edullisia ja jos paistaa kunnolla, hyvän makuisia. Eniten on itsellä vaikuttanut paistaminen kun tuntuu melkein, että mitä paistetumpia sen parempia - raja tulee kuitenkin vastaan jos ne rupee muuttumaan hiileksi. Ehkä se tulinen malli ollut paras maultaan.

Kesällä paistellessa herullista säväystä saa jos ruuassa on myös jotain toisenlaista vaikka paistettua banaania ja paistettua ananasta. Banaanin voi paistaa myös kuorineen ja sisälle jää makea jälkiruoka, joka on helppo syödä lautasella kuoren sisältä. Itse olen ihmetellyt miksei kaupassa ole enää sitä parasta paistetun banaanin kastiketta eli vauvojen ruusunmarjamössöä, nyt löytyy vaan purkki, jossa vähän muutakin marjaa - vaikka sekin on ihan hyvää, ruusunmarjan maku ei tule yhtä selvästi.

Talvella olen syönyt aika paljon uutispuuroa ja ohrasuurimopuuroa. Uutispuuroa varten oli itse maasta poimittuja puolukoita. Ohrasuurimopuuron kanssa on maistunut Gefilus marjakeitto.

Morjenz 07.01.2017 17:25

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...01&oe=58E4AD1E

Possua ja habanero/valkosipuli -vihanneksia. :)

Jeepp 07.01.2017 20:16

1 Liiteet
Tänään kaadettua kauriin paistia..

H&K 07.01.2017 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp (Viesti 1331517)
Tänään kaadettua kauriin paistia..

Onnea kaadosta. Tänään jahdissa itse en saanut kaatoja mutta porukalla saimme kolme. Missä lämmössä pidit uunissa ja kuin pitkään?

Jeepp 07.01.2017 23:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 1331530)
Onnea kaadosta. Tänään jahdissa itse en saanut kaatoja mutta porukalla saimme kolme. Missä lämmössä pidit uunissa ja kuin pitkään?

En ite päässy tätä kaataan mutta kuitenkin.. Ensiks kuumalla pannulla voissa ruskistin pinnat kauniiks..

Liha pataan ilman mitään liemiä/kansia, pintaan hyvin suolaa ja mustapippuria. 150 asteessa oli vajaa kaks tuntia (riippu paljon paistin koosta). 65astetta oli suositus lämpötila, vahingos pääsi 75asteeseen mutta siltikin vielä punertavaa.. Hyvä laittaa mittari paistiin. Sitten ku lämpötila saavutettu paisti folioon 15min vetäytyyn.. Perunaa kylkeen ja joku hyvä kastike.. Ite leikkaan siivuja leivälle ripaus suolaa vielä päälle.. Jotkut sotkee pekonilla ennen uuniin laittoa ettei kuivus mutta tuo oli ainaki täydellistä ilmankin.

Lelumiini 08.01.2017 15:24

Rusakkopullia pottu/porkkanamuusin kera.

H_Nietu 17.01.2017 18:16

Kupuravittu.......

Kuhaa pottumuusilla.
Aurajuusto/valkokastikkeessa haudutettua itse verkotettua saimaksen kuhavilettä uunista......
Pottumuussia oman maan perunoista.....
Mausteet kohillaan......
Punajuurien, maustekurkkujen, ruisleivän kera.....Nam....
Voe tokkiinsa että mieltä ja mahaa hivelee.........:D :D :D

Morjenz 17.01.2017 20:19

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...01&oe=5881488E

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...7b&oe=58800195

Hirvisoossia, perunamuusia ja Pirkka-lageria.

Sivu luotu: 21:42 (GMT +2).