Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119135)

sos 22.09.2014 11:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1162672)
Eli kallista on. Ammattipätevyys löytyy taskusta, mutta en aio ammatikseni bussia kuljettaa. Eli jos hankkii lauluautoksi sen x- paikkaa yli 1+8 istuttavan bussin, mistä ei menis mitään vuosittaisia veroja, niin sen ajamiseen tarvii D-kortin ja jos kyytiläisinä on kaiken maailman puolituttuja, niin pitää olla se ammattipätevyyskin? Entäs jos on 1+8 paikkainen kuorma-auto?

ilman pätevyyttä ei sillä ka:lla saa viedä edes omalle äitille joulukuusta, vain henkilökohtaisia ajoja saa ajella, mutta jos sulla pätevyys on ni silloinhan saat kuskata sillä kavereita ja niidenki tavaroita.
ps. siis onko sulla tavaraliikenteen ja, vai henkilöliikenteen ammattiajolupa?

Bj Andy 22.09.2014 11:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1162672)
Eli kallista on. Ammattipätevyys löytyy taskusta, mutta en aio ammatikseni bussia kuljettaa. Eli jos hankkii lauluautoksi sen x- paikkaa yli 1+8 istuttavan bussin, mistä ei menis mitään vuosittaisia veroja, niin sen ajamiseen tarvii D-kortin ja jos kyytiläisinä on kaiken maailman puolituttuja, niin pitää olla se ammattipätevyyskin? Entäs jos on 1+8 paikkainen kuorma-auto?

Kysyhän tuota ny jostain muualtakin. Jos pätevyydet,kortit,ja 24 vuotta ikää löytyy niin ei tuo ny niin paha rasti ole.

Tässä hieman asetusta...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...D=ajokortti%20

Paitsi että kyllähän tuohon talvi menee ennenkuin on teoriat,syventävät teoriat,ajotunnit,ja syventävät semmoset käyty...Mutta homman palkinto on se että ei tarvi maksaa homeisesta kutterista veroja,ja se jos joku palkitsee...siihen saakka kunnes valtio ahneuksissaan mätkäisee onnikatkin verolle.

sos 22.09.2014 12:40

tommonen "lauluauto" todennäköisesti on käytössä satunnaisesti, ni kannattaa miettiä myös sitäkin, että oletko itse aina ratissa, vai vaihtelevasti joku muu (c kortillisia löytyy helpommin rattiin) ja noita kuluja tasoittaa hieman tuo, että saa helposti seisontaan.
tosin linja auton etu olisi 100kmh

Bj Andy 22.09.2014 12:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1162698)
tommonen "lauluauto" todennäköisesti on käytössä satunnaisesti, ni kannattaa miettiä myös sitäkin, että oletko itse aina ratissa, vai vaihtelevasti joku muu (c kortillisia löytyy helpommin rattiin) ja noita kuluja tasoittaa hieman tuo, että saa helposti seisontaan.
tosin linja auton etu olisi 100kmh

Jos raaskii hommata niin tuoreen pelin mistä nuo satasen herkut löytyy eli nopeuden rajoittimet, absit ym.

Luoppis 23.09.2014 10:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1162679)
ilman pätevyyttä ei sillä ka:lla saa viedä edes omalle äitille joulukuusta, vain henkilökohtaisia ajoja saa ajella, mutta jos sulla pätevyys on ni silloinhan saat kuskata sillä kavereita ja niidenki tavaroita.
ps. siis onko sulla tavaraliikenteen ja, vai henkilöliikenteen ammattiajolupa?

Onko noita ammattipätevyyksiä erikseen tavaraliikenteeseen ja bussipuolelle? Mä oon käsittäny, että on vaa yhenlaista ammattipätevyyttä, vai oliks toi sanamuoto ammattiajolupa nyt mua hämäävä :)

No, ainakin tavaraliikenteen puolella mä kuskailen. Miten se sit menee, saako sillä C-kortillisen bussilla kuskata ilman ammattipätevyyksiä kavereitaan vai ei. Nykyään ei kai saa C-kortilla edes tyhjänä siirtää linja-autoa?

Bj Andy 23.09.2014 11:03

QUOTE=Luoppis;1162963]Onko noita ammattipätevyyksiä erikseen tavaraliikenteeseen ja bussipuolelle? Mä oon käsittäny, että on vaa yhenlaista ammattipätevyyttä, vai oliks toi sanamuoto ammattiajolupa nyt mua hämäävä :)

No, ainakin tavaraliikenteen puolella mä kuskailen. Miten se sit menee, saako sillä C-kortillisen bussilla kuskata ilman ammattipätevyyksiä kavereitaan vai ei. Nykyään ei kai saa C-kortilla edes tyhjänä siirtää linja-autoa?[/QUOTE]

Ei oo kuin yhet lätinät. Ja se C kortti dösä eli asuntoauto,niin sillä saat humpata ihan sen minkä jaksat...ei ole kaupallista tavaran kuljetusta vaan yksityiskäyttöä. Finlexi auttaa tässäkin.

Huoltoon liittyvissä jutuissa saa ajaa dösää c kortilla mutta aika ahtailla ehdoilla.

pastirolli 23.09.2014 14:22

Ei kellään olisi myydä mulle jotain vanhaa koirankopin kokoista asuntovaunua? Pitää olla paperillinen ja projektikuntoinen. :)

axu87 23.09.2014 21:40

löytääköhän tuollaisella itsensä metsästä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/53800...i?nettix-vko38

pastirolli 24.09.2014 07:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 1163157)
löytääköhän tuollaisella itsensä metsästä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/53800...i?nettix-vko38

Osta mieluummin heti kerralla kunnollinen. http://www.kivenalla.fi/index.php?ac...subcategory=15 ;)

Luoppis 24.09.2014 12:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1162967)
Finlexi auttaa tässäkin.

Huoltoon liittyvissä jutuissa saa ajaa dösää c kortilla mutta aika ahtailla ehdoilla.

On se Finlexi sen verran monimuotonen kokoelma, et helpompi vaa kysyä täältä jos joku sattuu tietämää :)

Trafista löyty pikasella haulla pykälä, että vain korjaamotoimintaa harjoittava saa C-kortilla hakea bussin korjattavaksi ja/tai viedä vara-auton tilalle. Kaikki muu toiminta on kiellettyä.

ärjy 26.09.2014 16:20

Mikä särkylääke/puuduttava aine ei reagoi viinan kanssa? Olisi kaverin 30:et huomenna ja ilman nappia ei pysty istumaan leikkauksen jäljiltä.. kyllähän se viina turruttaa mut ku ei viittis heti juoda itteensä "mukavaks"!! Ibuprofeiini ei pitäs vissii tehdä mitään? Paracetamoliko kävi maksan päälle vineton kanssa?

sos 26.09.2014 16:22

burana käy, mutta onko siitä hyötyä ni on toinen asia

ärjy 26.09.2014 16:44

Pitää kokeilla pelkällä buranalla, nyt oon tramalia vedelly mut siinä on aika kovat varoitukset viinan käytöstä.. siksi en ole tänään enää ottanutkaan niitä mut melkoista irvistelyä tämä on. Pitää sit perinteiset kännissä jo mennessä tehdä:)
Lisääköhän vinetto muuten veren vuotamista? Vai onko se "ohentaminen" vain urbaani legenda? Ei näin tähdellisiä asioita muistanut lekurilta kysyä... heh

Danlig 26.09.2014 18:29

Kyllä se alkomahooli pistää veren laihaksi.

Hemi 26.09.2014 19:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 1163775)
Pitää kokeilla pelkällä buranalla, nyt oon tramalia vedelly mut siinä on aika kovat varoitukset viinan käytöstä.. siksi en ole tänään enää ottanutkaan niitä mut melkoista irvistelyä tämä on. Pitää sit perinteiset kännissä jo mennessä tehdä:)
Lisääköhän vinetto muuten veren vuotamista? Vai onko se "ohentaminen" vain urbaani legenda? Ei näin tähdellisiä asioita muistanut lekurilta kysyä... heh

Elä perkele tramalia ota ainakaan,..Tai noh, Nukkumatti tuo sorakuorman silimään,ennenku kerkeet tilaamaankaan. Niskakipuun söin joskus jonkun tramalin,niin kyl hävis taju aika äkisti. En syö lääkkeitä,jos ei ole ihan pakkopakko. Ja Joo, Alkoholi ohentaa verta, Eli ei verenvuoto tyrehdy,kun ottaa viunaa.

pahapaimen 26.09.2014 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 1163775)

Riippuu tietysti kauanko olet tramalia vedellyt mutta ainakin mulle lekuri sanoi että vähintään pari päivää aiemmin on lopettettava tramalin käyttö, mielummin kaksi viikkoa aiemmin että poistuu kokonaan verestä. Tämähän tietysti riippuu siitäkin kuinka paljon on syönyt lääkkeitä ja kuinka kauan ja syökö muitakin siinä ohella. Itse en kuitenkaan lähtis noin lyhkäsellä ajalla ottamaan mutta sehän ei olekaan mun asia :D

ärjy 26.09.2014 19:41

Juu, siksi en ole niitä enää tänäänkää ottanut että mahdollinen pitoisuus olis jo huomiseks lähtenyt.
En itsekkään ota ku pakosta, ekan synteettisesti valmistetun lääkkeeni otin 25vuotiaana.
Sitä ennen päänsärky lähti levolla ja antibiootteja ei tarvinnut koska sitä ei sairastellutkaan.
Siittä se helvetti sitten repes ku tais mennä 25vuotistakuu umpeen..
Nyt on kaikenlaista paskaa selässä ja suolistossa.
Ei vaan halua olla pois kekkereistä joten pitää pitäytyä kuningas alkoholissa kivunpoistossa..

sos 26.09.2014 19:46

tramalin puoliintumisaika on 5-7h eli 10-14h pitäis olla poistunu jo kehosta lähes kokonaan. ja vaikka olisikin vähän veressä ni se korkeintaan vahvistaa alkon vaikutusta, elikkäs ei pitäis olla huomen illalla ongelmaa ottaa muutama

pahapaimen 26.09.2014 19:54

mie olen käyttäny noita vahvempia särkylääkkeitä vuodesta 1996 alkaen ja pikkusen voin tuohon 5-7 tunnin puoliintumis aikaan suhtautuisin varoen. tietysti se riippu vuorokausi annoksista ja sitten edelleenkin siitä kuinka kauan on käyttänyt ja jos on tramalin rinnalla muitakin lääkkeitä kuten itselläni lyrica ja pari muuta :eek:

sos 26.09.2014 20:01

ei nyt ruveta väittelemään, mutta annoksen koko ei vaikuta puoliintumisaikaan juuri ollenkaan. eikä sekään kuinka kauan on käyttäny, mutta kumpikin noista vaikuttaa kuinka kuutamolla on lääkkeen vaikutuksen aikan.
itselleni ei tramali vaikuta mitenkää, mutta tiedän ihmisiä joilla 50mg tramali vie jalat alta
edittiä vielä senverran ettei tietoa käytännössä ole noista opiaateista ja alkosta, ku alkoholia en käytä

pahapaimen 26.09.2014 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1163852)
ei nyt ruveta väittelemään, mutta annoksen koko ei vaikuta puoliintumisaikaan juuri ollenkaan. eikä sekään kuinka kauan on käyttäny, mutta kumpikin noista vaikuttaa kuinka kuutamolla on lääkkeen vaikutuksen aikan.
itselleni ei tramali vaikuta mitenkää, mutta tiedän ihmisiä joilla 50mg tramali vie jalat alta
edittiä vielä senverran ettei tietoa käytännössä ole noista opiaateista ja alkosta, ku alkoholia en käytä

mie olen viimesen kahdentoista vuoden aikana juonut kolme kertaa olutta joten ihan suurkuluttajaksi en siis lukeudu itsekään :D

sos 26.09.2014 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pahapaimen (Viesti 1163854)
mie olen viimesen kahdentoista vuoden aikana juonut kolme kertaa olutta joten ihan suurkuluttajaksi en siis lukeudu itsekään :D

siis juoppo sekakäyttäjä, niinku minäki vimesen 16v aikana ehkä 5kertaa :)
tosin pilerrinpurija vasta 7v

ärjy 26.09.2014 21:04

Elikkäs tulee yli 48h edellisestä nii tarvi sen puitteissa olla huolissaan..
Jos haluatte nauraa/myötähäpeä/vitutus, käykääs suoli24 kattomassa saman aiheen keskustelut.
Siellä kisataan kuka kestää enemmän noita nappeja ja viinaa kuolematta??

sos 26.09.2014 21:11

juu ei tartte ressata jos 2vrk aikaa. onko sielä 24:sessa tyyliin "meidän isällä on isompi ku teidän isillä" :)
ja luontaista poistumaahan se vaan on jos kiskoo sekasi kaikkea, eikä niihin välttämäti kuole, mutta saattaapi vaikuttaa terveyteen monellakin tapaa negatiivisesti

ärjy 27.09.2014 11:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1163870)
juu ei tartte ressata jos 2vrk aikaa. onko sielä 24:sessa tyyliin "meidän isällä on isompi ku teidän isillä" :)
ja luontaista poistumaahan se vaan on jos kiskoo sekasi kaikkea, eikä niihin välttämäti kuole, mutta saattaapi vaikuttaa terveyteen monellakin tapaa negatiivisesti

Joo, eipä tarvi huolehtia siittäkään. Yritin kaupassa käydä autolla ja eihän siittä mitään tullut. Ku ei kärsi istua nii mites noita pedaaliakaan poljet.
Siellä 24kisasivat määristä sarjassamme 6luiskaa tramaleja ja kori kossua!!!
Vittu mitä idiootteja! Neki pitäs viedä saunan taa ja n...ia uudestaan!!

Sivu luotu: 10:52 (GMT +2).