Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   nissan king cap topic (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90351)

Lerssinen 25.01.2013 06:53

Penkeistä kinkyyn puheenollen mie laitoin Turbo Bluebirdin penkit itelle
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Woodoo/penk3.jpg

Sävy passaa ja istui TODELLA vähällä työllä.. Kuskinpenkissä on kompressori ja ilmasäätöiset sivutuet ja ristiseläntuet jne
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Woodoo/penk5.jpg

Melekö ökyluksuspenkit :D

Siitä peltiosanmyyjästä muuten, tästä löytyy suoraa linkkiä
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/490938

zille2.5 25.01.2013 08:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 964146)
Sävy passaa ja istui TODELLA vähällä työllä.. Kuskinpenkissä on kompressori ja ilmasäätöiset sivutuet ja ristiseläntuet jne

Melekö ökyluksuspenkit :D

Mitäs tuo luupään penkkien naittaminen lavuriin käytännössä vaati? Sopiko kiskot ristiin?
Tuossa olisi yhdellä tutulla noita luupäitä vissiin parikin pihassa seisomassa...

Guffaw 25.01.2013 08:16

Jopas oot löytäny penkit ja siistit...
En tiennytkään että noita on kompurasäädöillä Nissanissakin..

m.k. 25.01.2013 11:17

Onko kukaan asentanut tällaista:http://www.purenissan.com/lockright_locker1.htm
Meneekö parkkipaikalla ajelu mahdottomaksi?

Lerssinen 25.01.2013 12:59

Käytin luupään omia penkkikiskoja, tein vain kiinnikkeet oman maun mukaan.. Edestä meni tosi vähällä, taakse tein vähä erilaiset systeemit kun halusin niin että penkissä piisaa säätöjä, Bluebirdin penkissä kun säätyy etureunakin !!

Asennuskuva1

Asennuskuva2

jyrden 25.01.2013 14:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 964134)
Onkos kellään mitään tietoja mistä saisi korjaus paloja tuohon kc:een lavaan? Ja eikös ne yleensä ole koko lavan mittasia? Puhutaan siis kylkipaloista, joskus jossain niitä näin? Tarvisi tuohon omaan lavaprojektiin hiukka uutta peltiä kylkeen, tosin vakio mitta ei oikein stemmaa enään kun typistin lavan 152 senttiseksi :D eli osissa joutuisi liimailemaan,

Autopalvelu Uusitalo... Ja num. 050 578 1668 ....

Rautakansi 25.01.2013 17:15

Nonnii Insan special trackit alla ja ET 10:llä, ei hinkkaa ja justiinsa sopii 20mm levikkeen alle ja ainakin tuon vielä ympärin saa, että ei kääntöäkään ihan älyttömästi oo rajoitettu.

Aika makiaa hurinaa pitää, kun ajelee 90km/h, mutta kuiteskin jopa yllätti, että ei kauheena souda laidasta laitaan, eikä pompota yhtään. Ei nuo mikään ajoelämys oo polanteiselle tielle, mutta eiköhän sen katsastusreissun aina pärjää.

Guffaw 25.01.2013 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rautakansi (Viesti 964301)
Nonnii Insan special trackit alla ja ET 10:llä, ei hinkkaa ja justiinsa sopii 20mm levikkeen alle ja ainakin tuon vielä ympärin saa, että ei kääntöäkään ihan älyttömästi oo rajoitettu.

Aika makiaa hurinaa pitää, kun ajelee 90km/h, mutta kuiteskin jopa yllätti, että ei kauheena souda laidasta laitaan, eikä pompota yhtään. Ei nuo mikään ajoelämys oo polanteiselle tielle, mutta eiköhän sen katsastusreissun aina pärjää.

Kenen tekemä vanne sulla on tuossa, kun noissa vanteissakin voi olla heittoa?
Otitko 7" vai 8" vanteet, merkki? Ite olen katellu kuiteski noita halvimpia...
Kerroit että juuri jää levityksen sisään? Olikos sulla 50mm levitys edessä ja sama takana vai takana 70mm.
Mulle on tulossa tuo lain sallima 50mm levikesarja...
Paljon jää edessä ja takana joustolle varaa lokasuojaan?

Guffaw 25.01.2013 19:19

Insat

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rautakansi (Viesti 964301)

Voitko laittaa kuvia myös...

Guffaw 25.01.2013 19:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 964228)
Käytin luupään omia penkkikiskoja, tein vain kiinnikkeet oman maun mukaan.. Edestä meni tosi vähällä, taakse tein vähä erilaiset systeemit kun halusin niin että penkissä piisaa säätöjä, Bluebirdin penkissä kun säätyy etureunakin !!

Asennuskuva1

Asennuskuva2

Aika saman näköisiä kiinnikkeitä kuin mullankin noissa Sunnyn penkeissä...

Rautakansi 25.01.2013 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw (Viesti 964336)
Kenen tekemä vanne sulla on tuossa, kun noissa vanteissakin voi olla heittoa?
Otitko 7" vai 8" vanteet, merkki? Ite olen katellu kuiteski noita halvimpia...
Kerroit että juuri jää levityksen sisään? Olikos sulla 50mm levitys edessä ja sama takana vai takana 70mm.
Mulle on tulossa tuo lain sallima 50mm levikesarja...
Paljon jää edessä ja takana joustolle varaa lokasuojaan?

Vanne on tämä: http://korjaushuolto.com/kauppa/vant...97-p-4291.html

Rengas on tämä: http://www.euro4x4parts.com/parts/7p...x10_5_r15.html

Tuosta renkaasta voi kyllä sanoa, että on noin tuuman verran leveämpi kuvio ja korkeampi rengas, mitä velipojan mudterrain, eli aikasta isokokonen merkintöihin nähden. Peruskokosen vois saada sopimaan vielä isommalla ET:llä ilman levikkeitäkin.

Kuvia en ainakaan ihan helpolla heti saa, kun kamera ja auto on eri paikkakunnilla;) Mutta vois joskus ottaa.

Ja levikkeestä, oli vissiin vähän huonoa kieltä, eli 20mm:n perästä puuttu tuo :n, eli siis levike on 20mm levittävä, ei sen enempää. Ja kuvio jää sen alle justa just.

Edit: joustoista vielä sen verran, että ei kyllä pelota että osuis, en sen kummemmin miettinyt asiaa, saati mitannut. Takajouset on mulla kyllä aika väsyneet.

Guffaw 26.01.2013 09:06

OK- Kiitoksia tiedoista
Eiköhän nyt uskalla tilata jo vanteet tuolla 10 ET:lä.
Renkaita mietin vielä, koska mulla tulee kuitenkin ajettua paljon enemmän maantieajoa.
Lähinna vain kuvion karkeutta.
Luulisin että mitä karkeampi kuvio, sitä kovempi ääni maantiellä.

Mulla on nyt uudet normaalileveyksiset nastarenkaat alla, joten kiirettä mulla ei oo.

Rautakansi 26.01.2013 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw (Viesti 964638)
OK- Kiitoksia tiedoista
Eiköhän nyt uskalla tilata jo vanteet tuolla 10 ET:lä.
Renkaita mietin vielä, koska mulla tulee kuitenkin ajettua paljon enemmän maantieajoa.
Lähinna vain kuvion karkeutta.
Luulisin että mitä karkeampi kuvio, sitä kovempi ääni maantiellä.

Mulla on nyt uudet normaalileveyksiset nastarenkaat alla, joten kiirettä mulla ei oo.

No jos kerran tilasit jo nuo 50mm levittävät levikkeet, niin sama ne vanteet on tilata, vaikka 0 et:llä aina se sentti lisää varaa sisällekkin. Silläkin kyllä heilahtaa 50mm levittävän levikkeen alle reilusti mikätahansa 31x10,5 rengas ja ei tarvi niitä käännönrajoittimia niin ruuvailla.

Itse en toki ole niitä ruuvaillu, mutta en tiedä, mitä edellinen omistaja on tehnyt.

Guffaw 27.01.2013 08:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rautakansi (Viesti 965005)
No jos kerran tilasit jo nuo 50mm levittävät levikkeet, niin sama ne vanteet on tilata, vaikka 0 et:llä aina se sentti lisää varaa sisällekkin. Silläkin kyllä heilahtaa 50mm levittävän levikkeen alle reilusti mikätahansa 31x10,5 rengas ja ei tarvi niitä käännönrajoittimia niin ruuvailla.

Itse en toki ole niitä ruuvaillu, mutta en tiedä, mitä edellinen omistaja on tehnyt.

Oonko käsittäny oikein että jos levityssarjassa levitys on 50mm niin se tarkoittaai 25mm puolelleen?

Onni 27.01.2013 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw (Viesti 965091)
Oonko käsittäny oikein että jos levityssarjassa levitys on 50mm niin se tarkoittaai 25mm puolelleen?

Ite kävin raskasosasta hakemassa levikekumia, samaa mitä offroadtarvikkeessa myydään http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/64415/139 , ja levitti noin 60mm puoleltaan. Renkaina miula on BFG All-Terrainit 31x10½, vanteen leveydestä tai et:stä ei ole tietoa mutta juuri ja juuri riitti tuo levitys.

Guffaw 27.01.2013 13:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Onni (Viesti 965140)
Ite kävin raskasosasta hakemassa levikekumia, samaa mitä offroadtarvikkeessa myydään http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/64415/139 , ja levitti noin 60mm puoleltaan. Renkaina miula on BFG All-Terrainit 31x10½, vanteen leveydestä tai et:stä ei ole tietoa mutta juuri ja juuri riitti tuo levitys.

Sanooko katsastusmies tuohon 60mm levikkeeseen mitään?

jyrden 27.01.2013 14:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw (Viesti 965175)

Tuskin... Mulla omassa taitaa olla 70mm puolelleen levittävät levikkeet ja ei tuo mitään sanonut ku hain kilvet syksyllä konttorilta uusiks. Muoviset ja aikoinaan tui asennusohjeetkin auton mukana, missä ne oli mulle tullessa kii.

Onni 27.01.2013 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw (Viesti 965175)

Ei sanonu mitään.

Guffaw 27.01.2013 18:24

Ohjaamo asiaa

Näyttäisi ettei tuo ohjaamo ole aivan keskellä runkoa.
Ohjaamo on lavaan verrattuna noin 15mm sivussa oikeaan ja kun mittailin eturenkaita niin niissäkin on sama n 15mm heitto.
Onko noissa ohjaamon "kiinnityskumeissa" säätövaraa?
Montako niitä on ja onnistuuko keskitys normaali työkaluilla?

m.k. 27.01.2013 18:25

Minulla on autossa alkuperäiset levikkeet (ei ne ainakaan mitään metritavaraa ole, sen verran hyvin istuu...) ja juuri ostin vanteet 15x8 et -20 ja vanne/rengas juuri sopivasti levikkeen reunalla.

Kettu_ 28.01.2013 15:08

Mites tuommoseen kaappiin kytketään rpm mittari? Löytyykö suoraan mittariston takaa? Vai pitääkö se ottaa muualta? Aattelin ihan varmuuden vuoksi kysellä eka ennen ku lähtee ite kokeilemaan.

cybress 28.01.2013 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 965570)
Mites tuommoseen kaappiin kytketään rpm mittari? Löytyykö suoraan mittariston takaa? Vai pitääkö se ottaa muualta? Aattelin ihan varmuuden vuoksi kysellä eka ennen ku lähtee ite kokeilemaan.

eikös se liitin löydy laturin perästä...

Tomijo 29.01.2013 10:32

Sellanen kysymys kun tuli parin vuoden motivaation keräämisen jälkeen kaivettua toi kingcappi(1988) tuolta lumihangesta ja heitettyä vaihtokone(TD25) keulille, jollainen sielä myöskin ennestään oli.. samalla toinen laatikko ja jakolaatikko tuli iskettyä kiinne.. nyt ei löydy noista sähköistä mistään noita töpsöleitä mitkä tulee jakolaatikkoon ja vaihdelaatikkoon(ilmeisesti nelikon valon piuha ja pakkivalon anturi) eli onko siellä mahollisesti ollut noille joku erillinen pätkä minkä oon epähuomiossa heittäny olan yli? ja jos näin on niin onko kellekkään jäänyt nurkkiin sellasta pyörimään? :)

jyrden 29.01.2013 18:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomijo (Viesti 965882)
Sellanen kysymys kun tuli parin vuoden motivaation keräämisen jälkeen kaivettua toi kingcappi(1988) tuolta lumihangesta ja heitettyä vaihtokone(TD25) keulille, jollainen sielä myöskin ennestään oli.. samalla toinen laatikko ja jakolaatikko tuli iskettyä kiinne.. nyt ei löydy noista sähköistä mistään noita töpsöleitä mitkä tulee jakolaatikkoon ja vaihdelaatikkoon(ilmeisesti nelikon valon piuha ja pakkivalon anturi) eli onko siellä mahollisesti ollut noille joku erillinen pätkä minkä oon epähuomiossa heittäny olan yli? ja jos näin on niin onko kellekkään jäänyt nurkkiin sellasta pyörimään? :)

Kyllähän siellä alla pitäs ne vastapuoletkin olla jossain... Mulla vois vielä tuolta hallin takaa löytyy yhdest niit johtoja... Ku pari purkuun mnennyt.

Weber 29.01.2013 19:47

Moroo! Tuli tässä jonkin aikaa sitten hommattua tuollanen vm.-88 king cappi bensakoneella.Moottori on tyyppiä Z24i eli siis ruisku kone.Onko tämä moottorityyppi harvinainenkin kun tuntuisi vaan löytyvän kaasari vehkeitä???

Sivu luotu: 09:48 (GMT +2).