Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Hyvä mieli 2019 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=158295)

Heguli 07.12.2019 06:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H (Viesti 1420668)
Siihen asti ne oli sodassa kuolleiden ja sotineiden muistopäivä. Omaisien suru päivä.1922 saaneet suuntansa jos mennään. Ja ny ollaan hakoteille. Tsekkaa wiki, jos et muuten usko tai historiaa tajuu. Ja se Itsenäisyys on tehty paljon aikaisemmin ku 1937-1944. Tuolloin se oli vain koetuksel. Hyvä niin et taistelivat ja pitivät asemansa ettei meit vallattu kokonaan. Mut Itsenäisyys on paljon pidemält ku 1937-1944. 1917 Julistaudittiin autonomisen tasavaltaan ja silti oltiin viel vuoteen 1919 Venäjän vallan alla. Ja Suomalialle itsenäisyyden antoi Lenin 1919. Eli ollaan oikeasti oltu itsenäisiä sen 100v. Jokainen kunniottakoon itsenäisyyspäivää tahollaan. Suomalian kasantarursta on unohdettu vuodet 1917-1919. Ja tää sulle Heguli. Ja sä et todellakaan voi pilata mun Suomalia 100 v. synttäreitä siel mis mä haluun viettää niit. Omaisten muistolle. Enkä mä pilaa yhenkään veteraanin muistopäivää. Jos rehellisiä ollaan.

Historia on hallussa, sitä on turha kerrata. Mistä sinä tiedät, pilaatko jonkun toisen itsenäisyyspäivän sanoillasi ? Onko sulla joku hemmetin kristallipallo ?

Jos noi paljon ahdistaa niin osta menoloppu jonnekin pois SUOMESTA.

uteiN_H 07.12.2019 09:29

Yksikään sotaveteraani ei sun tai mun tuherruksii täält

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1420680)
Historia on hallussa, sitä on turha kerrata. Mistä sinä tiedät, pilaatko jonkun toisen itsenäisyyspäivän sanoillasi ? Onko sulla joku hemmetin kristallipallo ?

Jos noi paljon ahdistaa niin osta menoloppu jonnekin pois SUOMESTA.

Lueskele. Ja niinkun oon sulle aikaisemmin kertonut. Jos ahdistaa nii jätä lukematta. Kenenkään itsenäisyyspäivä ei varmaan mun kirjoittelun takii ole pilalla. Ehkä ainoastaan sun. Eikä oikeastaan enää olla 100% itsenäisiä vaan meidän hallitus on puhtaasti rysselin marionetti.

Heguli 07.12.2019 10:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H (Viesti 1420687)
Lueskele. Ja niinkun oon sulle aikaisemmin kertonut. Jos ahdistaa nii jätä lukematta. Kenenkään itsenäisyyspäivä ei varmaan mun kirjoittelun takii ole pilalla. Ehkä ainoastaan sun. Eikä oikeastaan enää olla 100% itsenäisiä vaan meidän hallitus on puhtaasti rysselin marionetti.

Tällä palstalla sana on edelleen vapaa, halusit sitä tai et.

Mikael73 07.12.2019 12:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H (Viesti 1420687)
Eikä oikeastaan enää olla 100% itsenäisiä vaan meidän hallitus on puhtaasti rysselin marionetti.

Komppaan tätä,vedän kyllä Suomen lipun salkoon sit kun päästään tosta Euvostoliitosta..

uteiN_H 07.12.2019 13:51

Juuri näin.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1420690)
Tällä palstalla sana on edelleen vapaa, halusit sitä tai et.

Mun tarkoitus ei oo mennä kenenkään nahkan alle. Pahoittelen jos se ottaa joitain korvien välist. Anteex Heguli. Mielipiteitä löytyy yhtä paljon ku ihmisiin.

Heguli 07.12.2019 14:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H (Viesti 1420697)
Mun tarkoitus ei oo mennä kenenkään nahkan alle. Pahoittelen jos se ottaa joitain korvien välist. Anteex Heguli. Mielipiteitä löytyy yhtä paljon ku ihmisiin.

Anteeksi täältäkin, jatketaan juhlimista...

uteiN_H 20.12.2019 22:51

Sunnuntaina joulunpyhiä......

Piteleen saimaksel...... Ja verkoille avovees......
Edelliset vuodet on menty moottorikelkalla ja verkot on ollu jään alla, niin kauan ku muistan. Ny täytyy mennä veneellä. Ja ehkä vesikelkalla takas.
Tää latistaa fiilistä.
Mut saimas rauoihttaa mieltä, oli se auki tai jääs.
Silti laittaa ajattelemaan.......

timbe 21.12.2019 22:20

kyllä suomee pitää kunnioittaa kävin miten kävi epäuskoiset vittuun suomesta siellä on rintamalla miehet meidät näin hienoon maahan saanu itsenäiseks oman henkensä uhalla ite valmis samaan milloin van mut taitaa rivi olla hajanainen jos tuohon pisteeseen joudutaan taitaa suomi pojat alka jänistää mikä ei kuullosta hyvältä perkele

uteiN_H 23.12.2019 02:06

Talvipäivän seisus takana.....

Vuoden pimein päivä takana,,,
Alkaa päivä pidentyyn.....
Mut kun ei oo edes talvee.....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Talvip...%C3%A4nseisaus
Ja pohjoses ne juo, nai ja kalastelee kesäisin.....
Talviaikaan ne kalastelee vähän vähemmän....

TimoV 23.12.2019 07:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timbe (Viesti 1421655)
kyllä suomee pitää kunnioittaa kävin miten kävi epäuskoiset vittuun suomesta siellä on rintamalla miehet meidät näin hienoon maahan saanu itsenäiseks oman henkensä uhalla ite valmis samaan milloin van mut taitaa rivi olla hajanainen jos tuohon pisteeseen joudutaan taitaa suomi pojat alka jänistää mikä ei kuullosta hyvältä perkele

Vähän särähtää korvaan...

Pitäisikö minunkin lähteä? En usko satuolentoihin, enkä kuulu mihinkään niihin uskoviin yhteisöihin? Buddhalaisuus on ehkä mielestäni järkevin uskonto, poislukien jälleensyntymisoppi - muut, mukaan lukien maamme valtaukonnon, voi survoa syvälle sinne itseensä, jos alkavat minulle niitä tuputtamaan.

Ukkimme ja mummomme veljineen ja siskoineen - ainakaan minun - eivät keskittyneet itseensä ja miten v...n vaikeaa elämä on, eivätkä syytelleet siitä varsinkaan muita. Elivät, sotivat kun tarvitsi ja tekivät lapsia - loivat pohjan tälle yhteiskunnalle. Paras tapa kunnioittaa sitä ja jatkaa tämän maan kulttuuri- ja geeniperintöä on tehdä sitä samaa.

Monen ongelman ratkaisu olisi lisätä lapsen tekoa - mutta kulttuurimme koko ajan kasvava itsekeskeisyys taitaa tulla tielle. Oman osani olen tästä tehnyt jo neljällä lapsella - suosittelen samaa muillekin (erityisesti nuoremmille) jos meinaatte pitää tätä yhteiskuntaa nykyisenkaltaisena pitää pyörimässä. Muuten sitä maahanmuuttoa väkisinkin on. Valtio ei sitä lapsentekoa mitenkään erityisesti suosi, mutta turha sitäkään on pitää minään tekosyynä valitellessa elämän perseellään oloa.

Terv. Res. Ylil.

liero 23.12.2019 11:26

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=225146
Tämmöinen parivuotias kaveri muutti meille pelastakaa koirat ry kautta.

AVRO 23.12.2019 15:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liero (Viesti 1421783)
Tämmöinen parivuotias kaveri muutti meille pelastakaa koirat ry kautta.

:)

wikke 23.12.2019 15:45

Toivottavasti teillä riittää aika kaverin aktivoimiseen Ym. Nimim. Yhden vähän käytetyn 2v. (lue: kodin vaihtaja) Törrövuorisen kanssa viisi vuotta aikanaan touhunnut. Ei ollut järinkään helppo tämä tapaus, eikä kovin mairittelevia muitakaan vastaavia tarinoita tiedä Belgeistä jotka kiertoon laitettu.

Onko kaveri muuten ylipäänsäkkään Belgi, vaiko vain kovasti näköinen?

Enivei, onnittelut uudesta laumanjäsenestä! Ja kunnon rapsut kaverille. :)

liero 23.12.2019 19:59

Saksanpaimenkoira tuo on, vielä 3v sitten meillä oli niitä 2 joista nytten aika jättänyt, rodun metkut/vaateet on tiedossa.

rane58 24.12.2019 04:25

Samaa mieltä....

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TimoV (Viesti 1421761)
Vähän särähtää korvaan...

Pitäisikö minunkin lähteä? En usko satuolentoihin, enkä kuulu mihinkään niihin uskoviin yhteisöihin? Buddhalaisuus on ehkä mielestäni järkevin uskonto, poislukien jälleensyntymisoppi - muut, mukaan lukien maamme valtaukonnon, voi survoa syvälle sinne itseensä, jos alkavat minulle niitä tuputtamaan.

Ukkimme ja mummomme veljineen ja siskoineen - ainakaan minun - eivät keskittyneet itseensä ja miten v...n vaikeaa elämä on, eivätkä syytelleet siitä varsinkaan muita. Elivät, sotivat kun tarvitsi ja tekivät lapsia - loivat pohjan tälle yhteiskunnalle. Paras tapa kunnioittaa sitä ja jatkaa tämän maan kulttuuri- ja geeniperintöä on tehdä sitä samaa.

Monen ongelman ratkaisu olisi lisätä lapsen tekoa - mutta kulttuurimme koko ajan kasvava itsekeskeisyys taitaa tulla tielle. Oman osani olen tästä tehnyt jo neljällä lapsella - suosittelen samaa muillekin (erityisesti nuoremmille) jos meinaatte pitää tätä yhteiskuntaa nykyisenkaltaisena pitää pyörimässä. Muuten sitä maahanmuuttoa väkisinkin on. Valtio ei sitä lapsentekoa mitenkään erityisesti suosi, mutta turha sitäkään on pitää minään tekosyynä valitellessa elämän perseellään oloa.

Terv. Res. Ylil.

Siinä tuli asiaa...! :cool:

wikke 24.12.2019 06:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liero (Viesti 1421820)
Saksanpaimenkoira tuo on, vielä 3v sitten meillä oli niitä 2 joista nytten aika jättänyt, rodun metkut/vaateet on tiedossa.

Tuossa kuvassa aivan tervueren näköinen. Mahtavaa että kaveri uuden ja toivottavasti lopullisen kodin sai. :)

AVRO 27.12.2019 19:39

Kuivan pakkaskelin kunniaksi kävin vähän ajelemassa Kisulla. Kyllä maistui.

Sivu luotu: 01:38 (GMT +2).