Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rodeo Drive (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=19056)

liisi 17.09.2008 18:31

Ruusuja ja toiveita (muttei risuja)

Mukavasti mentiin Rodeo Drivella tämäkin kausi. Mittakaava kartalla on hyvä olemassa ja edelleenkin olen rakastunut F1-näppäimeen :)

Ohjelman luoman ozi.wpt-tiedoston pilkkuvirheestä oli puhetta Turaoffissa ja siihen varmaan tulee jossain vaiheessa korjaus. Ajattelin itse kokeilla saisiko Ozin kautta helpommin siirrettyä rastit Magellan käsigepsuun kun ne eivät suoraan RD:sta siirry.

Kilpailun aikana kaipasin yhden rastin haku -toimintoa, jota olen varmaan toivonut aikaisemminkin. Eli rastin etsiminen kartalta numeron perusteella.

Tulosten tarkistamista varten voisi olla näyttö (esim. rastilistan näköinen taulukko) jossa näkyy rastit numerojärjestyksessä ja jollain tapaa merkittynä rastin tila: SAATU, LÖYDETTY, HYLÄTTY. Tai oikeastaan ainoastaan tuolla SAATU-kuittauksella on merkitystä.

Jotain tuli mieleen kun kilpailun jälkeen katselin simulaatiota:
- pause-näppäin simulaatioon
- vaihtoehdoksi katsoa simulaatio ilman kuvia, voihan ne kuvat poistaa sieltä kansiostaan mutta sitten taas pitää vissiin ladata uudestaan jos haluaa katsoa kuvien kera. Tuo kuvien kera katsominen on muuten ihan hauska ominaisuus.

Kiitokset jälleen ja vielä kerran Japelle hienosta ja toimivasta ohjelmasta!

jappe 19.09.2008 08:01

Kiitti

Tälläisiä minulla on listalla ensivuoden versioon. Katsotaan mitä ehdin. Äänestää saa eniten toivomaansa ominaisuutta.

- Rastien haku ja selailu

- Jonkinlainen lähimmän rastin valinta. Ehkä nappi, joka valitsee lähimmän rastin aktiiviseksi. Joskus valittua rastia lähestyessä lähestyykin toista rastia. Voisi helposti valita sen.

- Hyppelynappi. Saisi hypytettyä valittua rastia lähirastien välillä.

- Käsintäytettävän listan näköinen tuloste. Jos vaikka kilpailukeskuksessa olisi sitten printteri. Jotain tähän suuntaan.

- Aloitusrastien selkeä erottuminen.

- Rastien muodon tai värin muuttuminen pistemäärän mukaan.

- Jonkilainen pistettä/hehtaari ilmaisin. Näkisi missä on paljon pisteitä pienellä alueella.

- Jne. Paljon pyörii päässä. Mutta käyttö ei saa monimutkaistua. Pitää olla mahdollisimman automaattista.

- Sitten vielä mahdollisuus mittareiden suurentamiseen.

- Hiiren käytön minimointi

Ongelmatilanteissa mailia voi lähettää rodeodrive[AT]kolumbus.fi osoitteeseen.

Liisi. Laita minulle se tiedosto. Korjaan sen pilkkujutun. Tarvitsen mallin. Laita tuohon ullä olevaan mailiin.

rm67 19.09.2008 08:17

Jappe! Oisko mahdollista saada kunnon mummo ohjeet Rodeo Driveen??
Tosiaan oli hieman alku hankalaa kun ei oikein rastit tullut näkyviin ja kalibrointi ei onnistunut ollenkaan....
Onneksi "Toizukenzun parempi puolisko" oli varikolla ja sai kuin saikin oman ja meidän Rodeo Driven toimimaan....

jappe 24.09.2008 08:17

Ohjeet

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rm67 (Viesti 489298)
Jappe! Oisko mahdollista saada kunnon mummo ohjeet Rodeo Driveen??
Tosiaan oli hieman alku hankalaa kun ei oikein rastit tullut näkyviin ja kalibrointi ei onnistunut ollenkaan....
Onneksi "Toizukenzun parempi puolisko" oli varikolla ja sai kuin saikin oman ja meidän Rodeo Driven toimimaan....

Ylhäällä "Kartat" kohdassa on sellainen pieni puhekupla ja kun sitä painaa saa kalibrointiohjeet näytölle. Jos ohjeessa on virheitä, niin korjaan ne mielelläni. Rivissä on pari muutakin vastaavaa puhekuplaa. Nekin kannattaa lukea. Varsinkin se nuolien vieressä oleva.
Sitten kannattaa lukea tätä keskustelua.

Tätä ohjelmaa teen itselleni ja jaan ilmaiseksi muille. Jos minulla on sitä aikaa kehitellä, niin teen siihen uusia ominaisuuksia. Itseäni varten minulla ei ole motivaatiota ohjeita kirjoittaa :)

Jos vapaaehtoisia löytyy, niin sitten syntyy.

jappe 27.10.2008 20:40

Uusi versio

Tässä versiossa näkyvin muutos on mahdollisuus kasvattaa mittareiden kokoa, niitä vähentämällä. Laajakuvaläppärissä meni mittarit liian pieneksi. Nyt kuski näkee lähestymismittarin paremmin.

Toinen näkyvä muutos on korjaus klikkauspisteeseen. Jossain tilanteissa hiirellä klikkaus ei osunut kohdalleen. Nyt osuu.

http://www.iisalo.com:8080/RodeoDrive/publish.htm

Niin ja sitten ozi tulostuksen korjaus. Oli pilkku tuossa 64.33 ja 29.15 kohdissa

OziExplorer Waypoint File Version 1.0
WGS 84
Reserved 2
Reserved 3
890,890,64.3386066666667,29.1549483333333, ,0,1,0,0,65535,890/000p kkk,0,0
788,788,64.339195,29.1567766666667, ,0,1,0,0,65535,788/000p kk,0,0

Tojo4wd 28.10.2008 11:14

Pitääkö vanha poistaa ja ladata uusiversio vai päivittääkö automaattisesti.

farmari 28.10.2008 16:08

Kiitos :) Opetellaan käyttään.

vepele 28.10.2008 16:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 501221)
Pitääkö vanha poistaa ja ladata uusiversio vai päivittääkö automaattisesti.

Ite ainaskii latasin,ja tais päivittää automaattisesti

jappe 08.11.2008 21:39

Serveri muuttuu

Vanha serveri alkaa kuolla lopullisesti. Jos asennus ei onnistu, niin kokeile ilman :8080.

Siis

http://www.iisalo.com/RodeoDrive/publish.htm

Rekisteröimätön 13.11.2008 17:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 504895)
Vanha serveri alkaa kuolla lopullisesti. Jos asennus ei onnistu, niin kokeile ilman :8080.

Siis

http://www.iisalo.com/RodeoDrive/publish.htm

Taitaa serveri olla kuollut. Kulman rastikoordinaatteja olisin ollut vailla. Jos on ajantasaisia niin olisin kiitollinen jos lähettäisit tai laittaisit jakoon. aatsonen(ät)hotmail.com Niin pääsisi testaamaan uusia laitteita kulmaan lauantaina.

Rekisteröimätön 14.11.2008 10:48

Toimiiko tää linux-koneissa? Esim. ubuntu+wine?

ari 18.11.2008 09:45

Mä oon (ehkä) tyhmä, mut en saa ladattua... Tai lataa muttei asenna?!?!?

Byrocrat 18.11.2008 09:58

Eipä niistä koordinaateista olis ollut hyötyä..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 506266)
Taitaa serveri olla kuollut. Kulman rastikoordinaatteja olisin ollut vailla. Jos on ajantasaisia niin olisin kiitollinen jos lähettäisit tai laittaisit jakoon. aatsonen(ät)hotmail.com Niin pääsisi testaamaan uusia laitteita kulmaan lauantaina.

Eipä niistä Kulman koodeista olis ollut paljoa hyötyä kun ei ole yhtään vanhaa rastia metsässä enkä uusillekaan ole ehtinyt vielä paikkojakaan miettiä:) Saa nähdä ehtiskö vielä joulukuun viimeiseen ajopäivään tai sitten ei:rolleyes:
Inhorealisti

jappe 19.11.2008 15:59

Nyt toimii asennus

Olin viikon reissussa. Kone oli alhaalla sähkökatkon jäljiltä.

Ohjelma on tehty C# koodilla. Lähdekoodit on saatavissa. Jos joku haluaa linux koneissa kokeilla, niin on olemassa MONO projekti. Sen avulla voi ehkä ohjelman saada toimimaan.

Ohjelma on tarkoitettu nykyaikaiselle XP/Vista koneelle. Voi toimia vanhassa koneessa. Ajoin itse 800Mhz koneella aikaisemmin.

Olen tutkaillut puheentunnistuksen lisäämistä. Perustoimintoja voisi käskyttääkin (zoom, rastin kuittaus jne). Mutta voipi olla liian meluisa paikka luotettavaan toimintaan.

Muistakaa: Asennus toimii vain Microsoftin selaimella!

ari 21.11.2008 18:27

Aaaaa... Tulikettu pois, kokeillaan...

jappe 18.02.2009 18:31

Viimeisin versio

Tästä viimeisin versio. Vanha kannattaa ensin poistaa. HUOM! asennus vain Microsoftin selaimella.

http://www.iisalo.com/rodeodrive2009/setup.exe

Laittelen myös zip paketin, jossa on ohjelma. Koneille joita ei saa internettiin.
Zip paketti ei yksin riitä. Tarvitaan myös SQL compact 3.5 ja .net 2.0 jos niitä ei ole ennestään.
Tuo nettiasennus osaa ne asentaa.

http://www.iisalo.com/images/manualsetup.zip

http://www.microsoft.com/Sqlserver/2...s/compact.aspx

http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Jos on ongelmia mailatkaa rodeodrive(AT)kolumbus.fi tai sitten tähän palstalle.

Nemi 18.02.2009 18:44

saako Rodeo Drivea toimimaan windows CE:ssä?

jappe 18.02.2009 19:03

CE versio

Ei ole tarkoitusta tehdä CE versiota. Koodi on suurinpiiretein yhteensopivaa, mutta käyttöliittymä pitäisi tehdä uusiksi. On niin pieni näyttö. Olen kyllä joskus ajatellut tehdä jonkin lisäosan CE:lle. Esim se suuntamittari olisi siinä ja saisi tiedot wlanin kautta. Mutta aikaa on aina liian vähän.

Nemi 18.02.2009 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 534994)
Ei ole tarkoitusta tehdä CE versiota. Koodi on suurinpiiretein yhteensopivaa, mutta käyttöliittymä pitäisi tehdä uusiksi. On niin pieni näyttö. Olen kyllä joskus ajatellut tehdä jonkin lisäosan CE:lle. Esim se suuntamittari olisi siinä ja saisi tiedot wlanin kautta. Mutta aikaa on aina liian vähän.

Olisin pystynyt hyödyntämään hyvää ohjelmaa hakkapeliitta gps:ässä :(

Vihavainen 23.02.2009 23:07

Vieläkö ohjelman saa ladattua jostain? Nuo iisalmen linkit ei pelitä? Menee jollein ihmesivulle...joka herjaa jotain että iisalmi offline...???

Tojo4wd 28.02.2009 15:56

Kyllä mulla ainakin toimi toi suoraan asennus loppuviikosta.

jappe 28.02.2009 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 534986)
Tästä viimeisin versio. Vanha kannattaa ensin poistaa. HUOM! asennus vain Microsoftin selaimella.

http://www.iisalo.com/rodeodrive2009/setup.exe

Laittelen myös zip paketin, jossa on ohjelma. Koneille joita ei saa internettiin.
Zip paketti ei yksin riitä. Tarvitaan myös SQL compact 3.5 ja .net 2.0 jos niitä ei ole ennestään.

http://www.microsoft.com/Sqlserver/2...s/compact.aspx

http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Jos on ongelmia mailatkaa rodeodrive(AT)kolumbus.fi tai sitten tähän palstalle.

Serverin yhteys oli taasen katkennut. Yhteydet nykyään katkeilee aika usein.

Artzi 03.03.2009 20:14

ongelma

Eli ongelma on seuraavanlainen:

-Autossa mulla on läppäri johon liitetty ulkoinen näyttö. Jos näytön laittaa tietokoneen ensisijaiseksi näytöksi niin RD: tä käytettäessä ohjelma toimii muuten normaalisti, mutta kun yrittää hiirellä klikata rastia niin ei tapahdu mitään. Sama ongelma esiintyy, vaikka näyttö olisi läppärin oman näytön rinnakkainen, eli molemmissa näytöissä näkyy työpöytä samanlaisena (kännistävalikko ja pikakuvakkeet).
Mutta jos ulkoisen näytön laittaa siten että se on ns. kakkosnäyttönä (laajennetty työpöytä) ja raahaa RD: n siihen niin silloin RD toimii normaalisti.

Eli onko jollakulla muulla ilmenny saman kaltaisia ongelmia kun käyttää ulkoista näyttöä?
En osaa sanoa johtuuku ongelma käyttiksestä (ko. XP) vai RD:stä.
Olisko jollakulla jotain tipsejä mitän vois vielä koittaa ulkosen näytön suhteen?
Voisko ongelma johtua jostain windowsin päivityksistä?
Voisko noihin ulkosiin näyttöhommiin olla jotain ohjelmia millä niitä pystyy hallitseen tms.

niin ja RD on uusin versio ja läppäri on juuri putsattu ja widows asennettu uudestaa. (sama ongelma oli aikasemminkin)

jappe 03.03.2009 21:43

Hiiriongelma

Kokeilin omalla koneella ja hiiri toimii normallisti molemmissa tilanteissa.

Mutamies 05.03.2009 21:30

No nyt on Rodeodrive asennettu koneelle, ja kysymys kuuluukin että MIHIN ne kartat sijoitetaan ohjelmassa?

Kaikki suomen topokartat löytyy sähköisessä muodossa.

akiky 06.03.2009 00:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 539656)
No nyt on Rodeodrive asennettu koneelle, ja kysymys kuuluukin että MIHIN ne kartat sijoitetaan ohjelmassa?

Kaikki suomen topokartat löytyy sähköisessä muodossa.

Olisko C:\RodeoDrive\Kartat mitään. (Lukee myös ensimmäisellä rivillä kun painaa sitä kysymysmerkkiä kartat valikon oikealla puolella.) En tiä pelaako tua muut kun jpg png ja gif. Ehkä sekin tästä ketjusta löytyisi mutten jaksa selailla.

jappe 06.03.2009 19:03

Kartat

Muutkin muodot voi toimia. En ole kokeillut. Kopio vain ne kartat joita tarvitset sinne hakemistoon. Ohje kannattaa lukea :)

Mutamies 06.03.2009 20:45

1 Liiteet
Hakemisto pitää siis luoda itse? Lienee tyhmä kysymys, mutta kun vähän kädetön olen näiden tietokoneiden kanssa...

Pecos 09.03.2009 19:41

Rodeo Drive toimi taas moitteetta koko eksytyksen, kiitokset. Nyt kun oli kunnon gps mokkulakin, niin näki jopa kompassinäytöstä missäpäin seuraava rasti sijaitsee.

jappe 09.03.2009 19:55

Ei tarvii

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 539936)
Hakemisto pitää siis luoda itse? Lienee tyhmä kysymys, mutta kun vähän kädetön olen näiden tietokoneiden kanssa...

Kun ohjelman käynnistää, se luo nuo hakemistot ihan automaagisesti.

Pecos 09.03.2009 20:50

Mitenkäs toi simulointi pelaa?

jappe 09.03.2009 21:25

Simulointi

1 Liiteet
1. Paina ensin "Lisää uudet päivat". (Tämä muuttuu automaattiseksi jossain vaiheessa)

2 Jos kameran kello oli oikeassa, niin paina "Rastikuvien lataus" ja lataa rastikuvat.

3. Valitse päivä.

4. Valitse simulointi.

5. Paina lataa loki.

Lopputuloksena pitäisi olla simulointi, joka näyttää myös rastikuvat.

http://forums.offipalsta.com/attachm...4&d=1236626476

Pecos 09.03.2009 22:28

heh, tuohan oli hauska ominaisuus:)

Mutamies 10.03.2009 09:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 540965)
Kun ohjelman käynnistää, se luo nuo hakemistot ihan automaagisesti.

No mites ton sijainnin löytää?

Pääsekö suoraan ohjelmasta vai mistä?

Kartse1 10.03.2009 13:03

Klikkaat hiiren oikealla napilla näytön vasemmassa alareunassa olevaa "Käynnistä" -kuvaketta.
Näytölle pompsahtaa lista, josta valitset "Resurssienhallinta"
Hiiren vasemmalla napilla kaksoisklikkaat C:\ -aseman tunnusta (jos se ei jo ole avoimena)
Nyt näkyy C:\ -asemalla olevat kansiot. Yksi niistä on nimellä "RodeoDrive". Kaksoisklikkaat sitä kansion nimeä, niin esiin tulee nämä kaivatut alikansiot.

akiky 10.03.2009 14:00

Muutamia juttuja tuli mieleen tossa kisan tiimellyksessä. Ohjelmahan on jo nyt aika hyvä, mutta ainahan sitä voi paremmaksi kehittää.

-Mukava olisi jos ohjelma laskisi automaattisesti saaduiksi merkatuista rasteista pisteet. Ja maksimi pisteetkin tietysti ois kiva. Näyttäisi sen vaikka jossain nurkassa muodossa 40/4000pts.
-Sellanen pikanäppäin että valkkaisi lähimpänä olevan rastin 'seuraavaksi', jättäen kuitenkin nykyisen 'seuraavan' 'vapaaksi'.
-Gps puskuroinnin kanssa oli jotain ongelmia. Tosin en tiedä tämä taitaa olla hieman heikkotehoisen koneen ominaisuus. Vaikka tuota keltaista liikennevaloa paino, niin mitään ei tapahtunu.
-Myös tämä taitaa mennä koneen piikkii. Kun pisemmän ajan on paikallaan, niin menee erinäinen määrä matkaa ennenkun taas gps herää mukaan.
-Lisäksi rastin haku numerolla.

Tälläisiä ajatuksia..

Pecos 10.03.2009 16:38

Mulla oli kanssa puskuroinnissa, tai oikeastaan siitä poistumisessa ongelmia. Eli keltaisesta liikennevalosta puskurointi meni päälle, mutta pois sitä en saanu muuten kun lopettamalla navigoinnin ja laittamalla taas päälle. Ei sinänsä haitannu.
Kalibrointitiedostoissakin oli jotain häikkää, eli osa kartoista ei suostunu kalibroitumaan vaikka tiedosto oli olemassa. Mun omaa sähellystä, luulisin.

Mutamies 10.03.2009 17:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 (Viesti 541181)
Klikkaat hiiren oikealla napilla näytön vasemmassa alareunassa olevaa "Käynnistä" -kuvaketta.
Näytölle pompsahtaa lista, josta valitset "Resurssienhallinta"
Hiiren vasemmalla napilla kaksoisklikkaat C:\ -aseman tunnusta (jos se ei jo ole avoimena)
Nyt näkyy C:\ -asemalla olevat kansiot. Yksi niistä on nimellä "RodeoDrive". Kaksoisklikkaat sitä kansion nimeä, niin esiin tulee nämä kaivatut alikansiot.

ISO kiitos! Nyt tajusin.

akiky 10.03.2009 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pecos (Viesti 541233)
Mulla oli kanssa puskuroinnissa, tai oikeastaan siitä poistumisessa ongelmia. Eli keltaisesta liikennevalosta puskurointi meni päälle, mutta pois sitä en saanu muuten kun lopettamalla navigoinnin ja laittamalla taas päälle. Ei sinänsä haitannu.
Kalibrointitiedostoissakin oli jotain häikkää, eli osa kartoista ei suostunu kalibroitumaan vaikka tiedosto oli olemassa. Mun omaa sähellystä, luulisin.

Ainakin jos karttojen nimiä menee muuttelemaan, täytyy myös vähän sorvata kalibrointitiedostoja.

jappe 11.03.2009 11:54

Puskurointi

Toi puskurointi on ehkä hieman turha ominaisuus. Siis se kerää puskuriin kaikki saamansa gps-datan. Sitten kun laittaa takaisin se alkaa purkaamaan puskuria. Reaaliaikaiseksi palaa vasta kun puskuri on tyhjä.

Noita uusia ominaisuuksia teen kun kerkeen. Ehdottaa saa.

Jos kalibrointi menee ihan poskelleen, voi poistaa kalibrointitiedoston (xml) ja aloittaa alusta.

Rekisteröimätön 11.03.2009 13:05

Joo, toi puskurointiongelma saatto johtua siittä, etten malttanu odottaa tarpeeksi kauan, kone oli isoilla kartoilla hotaahko.
Pecos nyymi

Holst 11.03.2009 13:06

[QUOTE=jappe;541533]Toi puskurointi on ehkä hieman turha ominaisuus. Siis se kerää puskuriin kaikki saamansa gps-datan. Sitten kun laittaa takaisin se alkaa purkaamaan puskuria. Reaaliaikaiseksi palaa vasta kun puskuri on tyhjä.
QUOTE]

Loistava ohjelma! toinen kerta käytössä ja ainoa mikä ei toiminu oli sähköinen kompassi. Oli liikaa vaihtoehtoja johtojen kytkennälle niin menihän ne väärinpäin :D ei ollut tarpeeksi aikaa et olis ehtinyt testaamaan ajoissa, vasta matkalla kisapaikalle sain koneeseen kiinni.

Ehdotuksia mitä omasta mielestä vois muuttaa/parantaa/lisätä.

Pystyiskö puskuroinnin purkamista nopeutamaan? ei menisi ikuisuutta jos on vaikka unohtanut sen päälle tunniksi.. :)

Onko mahdottomuus saada pikanäppäintä seuraavan haettavan rastin vaihdolle? Nappia painamalla valitsisi lähimpänä olevan, ja jos painaa uudestaan niin seuraavana listasta löytyvän.

Rastimerkinnän pienentämistä, heikolla kartalla on kaikki yhdessä kasassa, vaikea hahmottaa suhteellisia sijainteja... Tietenkin yksi ratkaisu on parempien karttojen hankinta ;)

-kari-

jappe 11.03.2009 19:37

Ominaisuudet

Jollain napilla hyppely rastista toiseen on listalla. Kahdessa viimekisassa on ollyt rastit niin lähekkäin, että pallukan koko on liian suuri. Nyt halkaisuja on 20m kun zoomaa isoksi. Pitää pienentää.

Massasyöttö näytöllä on nappi piste ym tilanteen näyttämiseksi. On hankala käyttää. Ehkä oma mitari sille.

Mistä ostit kompassin? Tilasin uuden syksyllä kun vanha hajosi. Netissä oli 2 viikon toimitusaika. Ei ole kuulunut mitään. Voisi jostain toisaalta hommata.

liisi 11.03.2009 20:48

Kiitos jälleen Japelle ohjelmasta

Kiitoksia aina vaan, hieno on ohjelma :)

Tuota puskuria en kyllä itse käytä koskaan, joskus alkuun taisin ihmetellä sitä muutaman kerran mutta en ole hoksannut missä sitä tarvitsisin. Jos täytyy keskeyttää gps esim. kilpailun tilanteen tarkistamista varten niin sitten stoppaan suoraan punaisesta valosta. Tavallisesti jossain siirtymällä tai sitten kahvi/ruoka/tankkaus- ym. tauon yhteydessä. Muuten gps saa olla päällä koko ajan.

Isot rastipallukat häiritsivät hieman viikonlopun kilpailussa, tästä jo Japen kanssa juteltiinkin ja sattui nyt vaan olemaan sellaisia alueita joissa oli paljon rasteja pienin välimatkoin. Seuraavan rastin valintanappi olisi hyvä.

Sellainen kävi myös mielessä, että voisiko rasti näkyä jollain tapaa erilailla jos siinä on ruksi ruudussa "vaarallinen"? Ne olisi kiva nähdä erikseen samoin kuin aloitus/sisäänmenorastit, niiden etsimiseen työkalu eli se rastin haku numeron perusteella.

Ai niin vielä, kartan liikuttelu näytöllä hiirellä kiinni tarraamalla? Välillä on hieman hidasta saada jotain aluetta nopeasti näkyville nuolinäppäimillä ja zoomilla. Lähinnä kisan alla reittisuunnitelmaa tehdessä ja niitä jotain tiettyjä rasteja etsiessä.

Valmiiksi lasketut pisteet on mukava ottaa esille maaliin tullessa ja marssia suoraan kilpailutoimistoon.

Hyvä ohjelma ja kaikki rastit löytyi :)

Pecos 11.03.2009 21:01

Niin, muistu mieleen, että suurempaa näyttöä jäljelläolevalle kilpailuajalle joskus aamutuimaan kaipailin, vallakin kun kellon viisarit oli sillon just sen päällä.
Itse tykkäisin kyllä pitää mittarit mahdollisimman pieninä, että näkyis mahdollisimman paljon kartta, eli jos "mittarialuetta" vois venyttää ja kaventaa, niin olis hyvä.

Holst 12.03.2009 08:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 541668)
Jollain napilla hyppely rastista toiseen on listalla. Kahdessa viimekisassa on ollyt rastit niin lähekkäin, että pallukan koko on liian suuri. Nyt halkaisuja on 20m kun zoomaa isoksi. Pitää pienentää.

Massasyöttö näytöllä on nappi piste ym tilanteen näyttämiseksi. On hankala käyttää. Ehkä oma mitari sille.

Mistä ostit kompassin? Tilasin uuden syksyllä kun vanha hajosi. Netissä oli 2 viikon toimitusaika. Ei ole kuulunut mitään. Voisi jostain toisaalta hommata.

Tuolta tilasin ja tuli hieman reilussa viikossa http://www.seamarknunn.com/acatalog/SM523NMEACOMP.html

Mikäs vika tuli vanhaan? Katselin ohjeta ettei saa ravistaa, kuinka herkka on hajoamaan kovassa kyydissä?

-kari-

Rekisteröimätön 12.03.2009 11:23

melko kestävä tuntuu olevan

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Holst (Viesti 541778)
Mikäs vika tuli vanhaan? Katselin ohjeta ettei saa ravistaa, kuinka herkka on hajoamaan kovassa kyydissä?

-kari-

Me ollaan ihmetelty että mitenkähän pitkään kestää, 1,5 vuotta on nyt ollut ja sanoisin että jos ei Pekan ajotyylillä joudu ravistetuksi niin ei sitten missään. Eli ihan pienestä ei hajoa. Mutta eihän noita ole tähän hommaan tehty.

Ennen Bonehilliä luultiin että kompassi on hajonnut kun RD herjaa koko ajan virheestä, mutta vika on ilmeisesti jossain ajurissa kun herjasta huolimatta toimii ja näyttää suuntaa. Herja ilmestyi Franson GPSGaten asennuksen jälkeen. "Compass problem: COM1 is not sending signal. 4800 is wrong."

liisi nyymiö

Holst 12.03.2009 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 541804)
Me ollaan ihmetelty että mitenkähän pitkään kestää, 1,5 vuotta on nyt ollut ja sanoisin että jos ei Pekan ajotyylillä joudu ravistetuksi niin ei sitten missään. Eli ihan pienestä ei hajoa. Mutta eihän noita ole tähän hommaan tehty.

Ennen Bonehilliä luultiin että kompassi on hajonnut kun RD herjaa koko ajan virheestä, mutta vika on ilmeisesti jossain ajurissa kun herjasta huolimatta toimii ja näyttää suuntaa. Herja ilmestyi Franson GPSGaten asennuksen jälkeen. "Compass problem: COM1 is not sending signal. 4800 is wrong."

liisi nyymiö

Kumpaan kytkit, ps2 johtoon/usb vai suoraan com porttiin??

jappe 12.03.2009 13:33

Kompassi

Jos on kompassi kytkettynä ja toimii, niin vauhdissa näkyy kaksi neulaa kompassissa. Alle 2 km/h näkyy vain yksi. Siitä tietää, että kompassi toimii.

Mittarit pienenee aina kun yhden lisää. Sillä saa halutun kokoiseksi. Lisää vaikka satelliittinäyttö.

liisi 12.03.2009 17:10

usb-to-serial

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Holst (Viesti 541822)
Kumpaan kytkit, ps2 johtoon/usb vai suoraan com porttiin??

Meijän suunnistusläppärissä ei ole ps2- eikä sarjaportti-liitäntää, joten kompassi on kytketty usb-to-serial -kaapelilla, ja virta tulee jännitteenalentajan kautta tupakansytkäristä (24V sähköt).

Holst 12.03.2009 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liisi (Viesti 541884)
Meijän suunnistusläppärissä ei ole ps2- eikä sarjaportti-liitäntää, joten kompassi on kytketty usb-to-serial -kaapelilla, ja virta tulee jännitteenalentajan kautta tupakansytkäristä (24V sähköt).

muistatko mihin järjestykseen kytkit johdot/pinnat? itse kanssa käytän usb to seriel johtoa mutta onnistuin laittamaan väärään pinnaan sinisen johdon eikä kompassi toimi.. helpottais järjestyksen arpomista jos saisi hyviä vinkkejä :)

Pecos 12.03.2009 20:12

Joo. Tuon laitten mukana tulee tosi nihkeä ohje. Laite tarvitsee ulkoisen virtalähteen, siis akun. Ajureita ei tarvita, ellei tuo usb-com laite tarvitse. COM tarvitsee toimiakseen vain kaksi johtoa. Ulkomuistista, siis musta akun miinukseen punainen akun plussaan. Silloin jää sininen COM "signaali" johdoksi. Sitten laittaisin mustan tuon COM liitännän toiseksi johdoksi. Siis sininen ja musta COM:iin. Mutta mihin?

Netistä löytyy paljon tietoa. "RS232" esim.
http://www.airborn.com.au/rs232.html

Pin 7 Signal Ground - siis musta.
Pin 2 Received Data - siis sininen.

Hyperteminaalilla sitten voi tutkia tuleeko dataa.

Näin siis muistelen kytkeneeni, mutta omalla vastuulla

Just do it!

tommonen oli tän topicin sivulla 17, seuraavalla sivulla tais olla jotain muutakin juttua kytkennästä.

akiky 12.03.2009 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pecos (Viesti 541948)
tommonen oli tän topicin sivulla 17, seuraavalla sivulla tais olla jotain muutakin juttua kytkennästä.

Kannattaa käyttää enemmin suoria linkkejä viesteihin jos haluaa niihin viittailla, itselläni on tässä ketjussa vain 10 sivua, joten sivulta 17 vähän nihkeä etsiä. ;) *Klik*

Pecos 12.03.2009 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja akiky (Viesti 541993)
Kannattaa käyttää enemmin suoria linkkejä viesteihin jos haluaa niihin viittailla, itselläni on tässä ketjussa vain 10 sivua, joten sivulta 17 vähän nihkeä etsiä. ;) *Klik*

Niinpä tosiaan, empä tullut ajatelleeksi, että tässä uudessa tsydeemissä saa itse määriteltyä postausten määrän/sivu.:o
No, itse asia oli kuitenkin tossa viestissä.

Holst 13.03.2009 10:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pecos (Viesti 541948)
[I][COLOR=slategray]tommonen oli tän topicin sivulla 17, seuraavalla sivulla tais olla jotain muutakin juttua kytkennästä.

Muuten hyvä mut tarviin kytkennän usb johdon kautta.. Noh, nopeastihan sitä kokeilee millä kytkennällä laite lakaa pelittää :)

Kartse1 13.03.2009 11:20

Kytkentäkaavioita löytyy ainakin täältä:

http://pinouts.ru/

USB:n kytkentä:

http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

jappe 18.03.2009 20:47

Pienemmät rastipampulat

1 Liiteet
Ehdin hieman kikkailemaan seuraavaa versiota. Nyt rastipampulat on zoomattaessa halkaisijaltaan 10m. Aikaisemmin oli 20m. Voi verrata 100m mustavalkoiseen skaalausviivaan.

Lisäksi laitoin värin ilmaisemaan rastipistemäärää. väri muuttuu 0-100 pisteen mukaan. 50 pistettä on puoliksi keltainen.

Niin sitten uusia pikanäppäimiä on tulossa.

F4 = Valitse seuraavaksi rastiksi lähin rasti.
F5 = Valitse seuraavaksi rastiksi valittua seuraavaksi lähin rasti.
F6 = Valitse seuraavaksi rastiksi valittua seuraavaksi kauempi rasti.

En tiedä saako tuosta selvää, mutta helposti pystyy hyppimään rastista toiseen.

http://forums.offipalsta.com/attachm...4&d=1237401832

welmu 18.03.2009 21:50

Ois semmonen ongelma et RD ei tunnista mun gps;ssää. Commi portt sekä nopeus pitäs olla oikee mut ei havaitse. Gps;sän mukana tullut ohjelma kuitenkin antaa kordinaatit joten ei koneessa pitäs mitään olla pielessä mut en mä tiä, ku ei osaa niin ei osaa.

Tojo4wd 18.03.2009 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja welmu (Viesti 544026)
Ois semmonen ongelma et RD ei tunnista mun gps;ssää. Commi portt sekä nopeus pitäs olla oikee mut ei havaitse. Gps;sän mukana tullut ohjelma kuitenkin antaa kordinaatit joten ei koneessa pitäs mitään olla pielessä mut en mä tiä, ku ei osaa niin ei osaa.

Ethän vaan pidä sitä Gps:n ohjelmaa samalla auki kun koitat RD:tä käyttää.
Itse tyhmyyttäni sitä ihmettelin kun ei toiminu.

jappe 18.03.2009 22:11

COM portti

Joo. Jos testiohjelmalla kokeilee gps toimivutta, pitää sen yhteys sulkea ennen muiden ohjelmien käyttöä. COM portin pääsee normaalisti varaamaan vain yksi ohjelma kerrallaan. Se on muilta lukittu.

Sitten toinen juttu. Onko kunnon yhteys satellitteihin. GPS lähettää dataa vaikka yhteyttä ei ole. Rodeo Drive ei juurikaan välitä kuin oikeasta datasta. Voi kestää minuutin ennekuin kunnollinen yhteys saavutetaan.

welmu 18.03.2009 22:29

No mutta nyt toimii! Kiitän ja kumarran nöyrästi.

liisi 18.04.2009 12:21

Miten pikakuvake työpöydälle?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 534986)

Hei Guru Jappe, asensin tässä yhdelle koneelle RD:n tuolla zippipaketilla. Asennuspaketti purkautui C:/manualsetup/manualsetup -hakemistoon ja sieltä löytyvä pikakuvake toimii ja ohjelma näyttää pelaavan ihan ok. Mutta kun kopioin tuon jeepin kuvakkeen työpöydälle niin sitten antaa vaan virheilmoituksen. Olisi mukavampi käynnistää jos ei tarvitsisi kiertää tuolta monen klikkauksen kautta?

jappe 18.04.2009 12:27

Käynnistys

Kopioitko varmasti vain linkin exeen. Itse exe tiedostoa ei voi yksinään kopioida.

liisi 18.04.2009 12:30

no toimiihan se

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 553146)
Kopioitko varmasti vain linkin exeen. Itse exe tiedostoa ei voi yksinään kopioida.

hehe tyhmä mä. Nyt toimii :-) Olitpas nopea vastaamaan.

liisi 18.04.2009 13:18

no ei toimikaan

no blaah, jotain hämärää tuossa nyt kuitenkin on. Ohjelma avautuu nätisti, kartat näkyy ja testausta varten laitetut rastitkin ovat oikeilla paikoillaan. Mutta kun yritän klikata hiirellä rastia niin mitään ei tapahdu. En siis voi merkitä rastia seuraavaksi, saaduksi tai hylätyksi.

liisi 24.04.2009 18:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 543977)
Ehdin hieman kikkailemaan seuraavaa versiota. Nyt rastipampulat on zoomattaessa halkaisijaltaan 10m. Aikaisemmin oli 20m. Voi verrata 100m mustavalkoiseen skaalausviivaan.

Nämä eivät vissiin vielä ole julkisessa levityksessä, latasin uuden version netistä ja se näyttää olevan päivätty 17.2.2009.

Näyttää olevan taas huomisen kisassa paljon rasteja pienellä alueella.

88 12.05.2009 22:42

Mikähän on pielessä kun RD ei pureskele tätä Ozi kalibrointia kunnolla. Itäkoordinaatti
alkaa 00 kun pistää kilpailun teon päälle ja klikkaa karttaa?

Olis noi Ladokan kartat tolla Ozi kalibroinnilla Helppais aika paljon jos vika selviäis.
Karttoja on meinaan paljon. Tätä ketjua kun lueskelin niin ymmärtääkseni
RDn pitäis osata luoda tuo kalibrointi kun sinne karttoihin lykkää
Laatokka.tiff ja Laatokka.map

OziExplorer Map Data File Version 2.1
c00069-A-015-035-010.gif
c00069-A-015-035-010.gif
1 TIFF scale factor
Pulkovo 1942 (1),WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84
Reserved 1
Reserved 2
Magnetic Variation,,,E
Map Projection,Transverse Mercator,PolyCal,No,AutoCalOnly,No,BSBUseWPX,Yes
Point01,xy, 1678, 2214,in, deg, 59, 50.0000,N, 28, 45.0000,E, grid, , , ,N
Point02,xy, 27, 23,in, deg, 60, 0.0000,N, 28, 30.0000,E, grid, , , ,N
Point03,xy, 3328, 19,in, deg, 60, 0.0000,N, 29, 0.0000,E, grid, , , ,N
Point04,xy, 3344, 4396,in, deg, 59, 40.0000,N, 29, 0.0000,E, grid, , , ,N
Point05,xy, 10, 4402,in, deg, 59, 40.0000,N, 28, 30.0000,E, grid, , , ,N
Point06,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point07,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point08,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point09,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point10,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point11,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point12,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point13,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point14,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point15,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point16,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point17,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point18,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point19,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point20,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point21,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point22,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point23,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point24,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point25,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point26,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point27,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point28,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point29,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Point30,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, , , ,
Projection Setup, 0.000000000, 27.000000000, 1.000000000, 500000.00, 0.00,,,,,
Map Feature = MF ; Map Comment = MC These follow if they exist
Track File = TF These follow if they exist
Moving Map Parameters = MM? These follow if they exist
MM0,No
MMPNUM,4
MMPXY,1,0,0
MMPXY,2,3359,0
MMPXY,3,3359,4414
MMPXY,4,0,4414
MMPLL,1, 28.495868, 60.001802
MMPLL,2, 29.004690, 60.001404
MMPLL,3, 29.002212, 59.665346
MMPLL,4, 28.498492, 59.665722
MM1B,8.447313
MOP,Map Open Position,0,0
IWH,Map Image Width/Height,3359,4414

jappe 13.05.2009 21:54

Muoto

OziExplorer Map Data File Version 2.2
313107.ozf2
313107.ozf2
1 ,Map Code,
WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84
Reserved 1
Reserved 2
Magnetic Variation,,,E
Map Projection,Transverse Mercator,PolyCal,No,AutoCalOnly,No,BSBUseWPX,No
Point01,xy, 0, 0,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3520000, 6750000,N
Point02,xy, 4999, 0,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3530000, 6750000,N
Point03,xy, 4999, 4999,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3530000, 6740000,N
Point04,xy, 0, 4999,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3520000, 6740000,N
Point05,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point06,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point07,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point08,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point09,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point14,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, ,

Tuossa tuo WGS84 on määräävä. Osaa vain niitä. Jos rivi ei ala sillä niin pykii. Voi koittaa editoida, mutta lopputulos voi olla jotain mutta kuin oikea.
Pulkovo 1942 koordinaatisto ei kyllä innosta konversion koodaamiseen.

Ainahan kartan voi käsin kalibroida, mutta jos niitä on paljon ....

jappe 13.05.2009 22:08

Uusi versio

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liisi (Viesti 555325)
Nämä eivät vissiin vielä ole julkisessa levityksessä, latasin uuden version netistä ja se näyttää olevan päivätty 17.2.2009.

Näyttää olevan taas huomisen kisassa paljon rasteja pienellä alueella.

En ole ehtinyt julkaista uutta versiota. Toimi kyllä hyvin kisassa :) Eli testattu on Jeeppiliigan toimesta.

En uskalla julkaista uusia versoita ennen kun on testattu. Voi ystävät vähentyä, jos juuri ennen kisaa julkaisen toimimattoman version. Ennen Juukan kisaa julkaisen. (+ toivottavasti jotain kivaa uutta)

Holst 14.05.2009 13:59

mistä syystä RD:n käynnistys vaatii nettiä joka kerta???

Tai syy on tässä "Tarkistaa sovellusvaatimukset..." Mitä vois tehdä ettei tekis joka kerta sitä?

Mä voisin ottaa mielelläni uuden version testiin. =)

88 14.05.2009 18:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 560526)
OziExplorer Map Data File Version 2.2
313107.ozf2
313107.ozf2
1 ,Map Code,
WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84
Reserved 1
Reserved 2
Magnetic Variation,,,E
Map Projection,Transverse Mercator,PolyCal,No,AutoCalOnly,No,BSBUseWPX,No
Point01,xy, 0, 0,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3520000, 6750000,N
Point02,xy, 4999, 0,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3530000, 6750000,N
Point03,xy, 4999, 4999,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3530000, 6740000,N
Point04,xy, 0, 4999,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , 3520000, 6740000,N
Point05,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point06,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point07,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point08,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point09,xy, , ,in, deg, , ,N, , ,E, grid, , , ,N
Point14,xy, , ,in, deg, , ,, , ,, grid, ,

Tuossa tuo WGS84 on määräävä. Osaa vain niitä. Jos rivi ei ala sillä niin pykii. Voi koittaa editoida, mutta lopputulos voi olla jotain mutta kuin oikea.
Pulkovo 1942 koordinaatisto ei kyllä innosta konversion koodaamiseen.

Ainahan kartan voi käsin kalibroida, mutta jos niitä on paljon ....

No voi köntti. Tää perustuu Jappen vapaaehtoisuuteen/innostukseen.
Harmittaa kyllä jos pitää alkaa takainkääntäjäks. Pitää alkaa suunnitella Ozia.

Holst 14.05.2009 21:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 560672)
No voi köntti. Tää perustuu Jappen vapaaehtoisuuteen/innostukseen.
Harmittaa kyllä jos pitää alkaa takainkääntäjäks. Pitää alkaa suunnitella Ozia.

itse olisin ozin kannalla venäjän kisassa, mm. kartan liikuttelu, zoomaus on kätevämpää, RD.n rastitoiminnoille ei ole tarvetta ladogan väännössä.

-kari-

jappe 08.06.2009 20:05

Netti

Käynnistys yritää aina tutkia onko uutta versiota jaossa. Mutta ei vaadi nettiä. Odottelee hetken ja huomaa ettei sitä löydy ja käynnistyy.

Ohjelma on tehty suunnistyskisoja varten. Ei ole hyvä muuhun käyttöön.

Koitan saada uuden version pian jakoon. Sillä mennään Juukan kisa. En tee kuin bugikorjauksia ennen kisaa. Tällä versoilla Jeppiliiga ajoi viimeksi 8 tunnin kisan. Eli testausta on tehty.

Holst 08.06.2009 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 567180)
Käynnistys yritää aina tutkia onko uutta versiota jaossa. Mutta ei vaadi nettiä. Odottelee hetken ja huomaa ettei sitä löydy ja käynnistyy.

Ohjelma on tehty suunnistyskisoja varten. Ei ole hyvä muuhun käyttöön.

Koitan saada uuden version pian jakoon. Sillä mennään Juukan kisa. En tee kuin bugikorjauksia ennen kisaa. Tällä versoilla Jeppiliiga ajoi viimeksi 8 tunnin kisan. Eli testausta on tehty.

"Sovellusta ei voi käynnistää.
Sovelluksen lataus epäonnistui. Tarkista verkkoyhteys tai ota yhteyttä järjestelmän valvojaan tai verkkopalvelun toimittajaan"

tollasta ilmoittaa ja ei käynnistä RD:tä ennenkuin verkossa... alkoi tekee sen jälkeen kun päivitin edellisen version keväällä

jappe 08.06.2009 20:29

Kokeile poistaa

Kokeile poistaa sovellus "add/remove programs" toiminnolla. (en tiedä mitä se on suomenkielisessä windowssissa). Käyttis kannatta päivittää windowsupdaten avulla.
Stten asenna uudestaan MICROSOFTIN selaimella.
http://www.iisalo.com/RodeoDrive2009/setup.exe

Itse ajan ohjelmaa ilman nettiyhteyttä.

jappe 08.06.2009 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 543977)

Lisäksi laitoin värin ilmaisemaan rastipistemäärää. väri muuttuu 0-100 pisteen mukaan. 50 pistettä on puoliksi keltainen.

Niin sitten uusia pikanäppäimiä on tulossa.

F4 = Valitse seuraavaksi rastiksi lähin rasti.
F5 = Valitse seuraavaksi rastiksi valittua seuraavaksi lähin rasti.
F6 = Valitse seuraavaksi rastiksi valittua seuraavaksi kauempi rasti.

En tiedä saako tuosta selvää, mutta helposti pystyy hyppimään rastista toiseen.

http://forums.offipalsta.com/attachm...4&d=1237401832

tämä on nyt jakelussa.

Laittakaa kommentteja toimii/ei toimi

peeppi 01.07.2009 14:54

Jälleen täytyy kiittää

Olin ajatellut jo muutaman viikon uskaltaa päivittää RD uudempaan versioon.

Hieman jännitti, kun viimeksi onnistuin saamaan koko koneen solmuun, mutta tällä kertaa oli helppoa:

1. Kone nettiin.
2. Rd auki.
3. Hetken odottelu uutta versiota etsittäessä.
4. Uuden version hyväksyntä.
5. Lataus ja asennus.
6. Päivitetty versio käynnistyy.

Itse asiassa näin on käynyt jo parin viimeisimmän version kohdalla. Sitä ei vaan huomaa, niin hyvin homma pelittää!

jappe 02.07.2009 22:41

Uuden version käyttäjät

Kannattaa opetella noiden uusien nappien F4, F5 ja F6 käyttö.

sam71 06.07.2009 19:54

Laita Jappe serveri päälle PLEASE!!

t:sami

akiky 06.07.2009 20:08

Tässä askolan kisan alla vois monella olla tarvetta päivitellä rodeo driveään. ;)

jappe 06.07.2009 20:24

Nyt on

Aina kun tulee windows päivityksiä jää yhteydet käynnistymättä. Nyt on päällä.

sam71 06.07.2009 21:21

ISO KIITOS !!!

t:sami

Pafo 08.07.2009 20:44

Mites onnistuu RDn asentaminennetitömään tietsikkaan, verkkokortti ei suostu toimimaan...

jappe 10.07.2009 09:12

Asennus ilman nettiä

Jos ollenkaan ei pääse nettiin on asennus aika hankalaa. Pelkkä Rodeo Drive ei riitä. Jos käyttis on vanha. Pitäisi asentaa käyttiksen service pacit. SQL server compact + service pakit. Windows installer + service pakit.

Sitten kopiodaan Rodeo Drive koneeseen.

Lainaa joltain mokkulaa ja asenna sen kautta.

rhm 16.07.2009 20:44

Onko tuo palvelin kumollaan, kun ei pääse ollenkaan lataamaan ohjelmaa? Löytyykö jostain muualta?

jappe 16.07.2009 22:57

Taasen hengissä

Nykyään nettiyhteys katkeaa turhan usein.

rhm 16.07.2009 23:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 576213)
Nykyään nettiyhteys katkeaa turhan usein.

Kiitoksia, nyt sain ladattua.

Pitäiskös tuon toimia tuollaisen Insmatin BT GPS:n kanssa? Tuollaisen kanssa testasin, niin kone katkaisee yhteyden heti kun aloittaa RD:llä tuon paikannuksen..

JaKo 17.07.2009 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rhm (Viesti 576222)
Kiitoksia, nyt sain ladattua.

Pitäiskös tuon toimia tuollaisen Insmatin BT GPS:n kanssa? Tuollaisen kanssa testasin, niin kone katkaisee yhteyden heti kun aloittaa RD:llä tuon paikannuksen..

Joo toimii se. Pieniä ongelmia yhteyden kanssa on ollut esim jos kone päättää käydä nukkumaan (esim kisoissa makkaranpaistotauolla tms.) mutta näistä on aina selvitty GPS kalikan uudelleenkäynnistyksellä.

Itse debuggailin yhteyttä aikoinaan skannailemalla GPS infolla oikeaa COM porttia ja toimivaa baudiratea (nyt näyttäisi toimivan kaikki 4800-38400 välillä) ja että satelliitit löytyy jne... ja että yhteys pysyy pystyssä. Sitten kun tuolla on saanut homman toimimaan niin ei ole Rodeon kanssa ongelmia ollut.

-Jari-

rhm 17.07.2009 17:36

Mulla pysyy tuo GPS:n ja koneen välinen yhteys auki n. 1-2 min, jonka jälkeen se katkeaa ja usein ei saa sitä uudelleen päälle jollei käynnistä GPS:ää uudestaan. Ja kun tuon RD:n avaa, niin yhteys katkeaa samantien..

JaKo 17.07.2009 18:03

Oletko saanut GPSin toimimaan ja yhteyden pysymään hereillä pitempään muita softia käyttäen? (esim tuo mainitsemani GPS information joka tuli mokkulan mukana tai Franson GPS gate (http://franson.com/gpsgate/) tms?)

-Jari-

rhm 17.07.2009 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JaKo (Viesti 576362)
Oletko saanut GPSin toimimaan ja yhteyden pysymään hereillä pitempään muita softia käyttäen? (esim tuo mainitsemani GPS information joka tuli mokkulan mukana tai Franson GPS gate (http://franson.com/gpsgate/) tms?)

-Jari-

Tuolla GPS informationilla se ainakin toimi nyt. Mutta ei kyllä RD:llä ruvennut paikkatietoa tulemaan?

Edit: Nyt pitkällisen taistelun jälkeen rupes RD:llä löytymään satelliitit ja paikkatieto.. And we have a winner... :)

jappe 17.07.2009 22:50

Yhteys

Kun otatte yhteyden ensin jolloin muulla ohjelmalla kuten gps information, pitää yhteys katkaista ennen Rodeo Driven käynnistystä. Muuten Gps portti jää varatuksi ja yhteys ei onnistu. Porttiin pääseen vain yksi ohjelma kerrallaan kiinni. Minulla ohjelma toimii 24h kisan ongelmitta.

Mitään virransäästö ominaisuuksia ei saa olla käyttiksessä päällä. Kun kone menee nukkumaan, ohjelma jumittuu.

Asennus MICROSOFTIN selaimella.

Pafo 12.09.2009 21:10

Osiko (m)asennuspaketti olla olemassa jossain muualla kans ku japen pönttö tuntuu olevan alhaalla?

Ticru 16.09.2009 20:58

Saisko rodeon ladattua uudestaa, ku toi mun ei näköjää päivitä itteää ikinä, ni sais sen uuden version???? vai laitatko jappe myllyjä tulille????

jappe 16.09.2009 22:09

Hengissä

Nyt on taasen yhteys kunnossa.

fopa 20.09.2009 10:07

Nyt on Japen ohjelmaa testattu monessa kisassa ja onhan se kyllä loistava tuohon käyttööön.
Ainut asia mikäs siinä häiritsee on, ettei karttaa saa siirettyä jos on seuranta päällä.

Ei viitsisi sitä seurantaa katkoa kesken kisan, koska meillä ainakin joskus se hakee uudestaan satelliitti yhteyttä todella kauan, eikä aina edes löydä, ellei konetta käytä välillä kiinni.

Tuon kartansiirron jos siihen vielä saisi, niin ohjelma hipoisi jo lähes täydellisyyttä:)

jappe 25.09.2009 22:19

Pause

Paina sitä keltaista liikennevaloa. Ei katkaise gps yhteyttä. Puskuroi dataa sen ajan. Karttaa voi siirrellä

fopa 28.09.2009 19:26

Juu, siihen nappiin ei kyllä viitsisi puuttua ollenkaan.
Muistaakseni viimeksi, kun sitä painettiin, niin siitä ei kyllä hyvä seurannu:eek:

Konehan ei sen jälkeen tehny oikeastaan mitään.

jappe 24.10.2009 11:03

Uuden version kehitys alkaa

1 Liiteet
Nykyinen Rodeo Drive ohjelma on tehty Windows Forms ja gdi+ grafiikalla. Tilalle on tullut uutta tekniikkaa.

Uusi versio käyttää WPF eli Windows presentation Foundation grafiikkaa (XAML). Se osaa käyttää näytönohjaimen DirectX kiihdytystä. Com portin käsittelyyn on tullut luokkia ja jotain voi jo löytyä NMEA gps datan käsittelyyn. Joten kaikkea ei enää tarvitse tehdä enää itse. Grafiikkaa on helpompi tuottaa. Esim rastipiste on oikeasti olio, jota voi klikata. Nykyisessä se on vain kuva ja klikkaus pitää päätellä siitä mistä kohtaa kuvaa klikattiin.

Mitä tämä todennäköisesti merkitsee.
- Nykyisen version kehitys loppuu, mutta versio on saatavilla edelleen.
- Uusi versio tulee rinnalle ensivuodelle.
- Uusi versio vaatii kunnon koneen. (Edellistäkään ei suunniteltu vanhimmille läppäreille).
- Uusi versio on graafisempi ja toiminnot asetellaan uudestaan.
- Toimii samoin kuin ennen, mutta yksinkertaisempi käyttää.

Hahmotelma uudesta kellosta. Mittareiden ulkoasu helpompi nyt toteuttaa. Tämä versio kellosta näyttää oikean ajan kaksi kertaa päivässä.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1256374031

88 24.10.2009 11:36

Voiko olla vielä yksinkertaisempi käyttää?
Tuleeko uuteen versioon rasti haku toiminto rastinumeron perusteella?
Olis hyvä kun on noita aloitusrasteja jossain kilpailuissa.

Sulla Jappe tuntuu tota innostusta riittävän tohon asioiden kehittämiseen, tsemppiä rojektiin.

Sivu luotu: 01:53 (GMT +2).