Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rengas lumessa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93434)

tonikki 05.02.2012 15:56

Tässä videossa mennään lumessa kohtuu hyvin melko leveillä kumeilla.
http://www.youtube.com/watch?v=Hlkb6...eature=related
Onko veikkausta mitkä renkaat noissa on alla?

ruck jassell 05.02.2012 16:05

Mickey thompson baya claw?

pezq^ 05.02.2012 16:42

Näyttää nuillaki meno loppuvan siihen ku akselit ottaa lumeen, isoilla renkailla vaan maavaraa reilusti. Ei kyllä 70cm ollu lunta tuossa.

veijon-esso 06.02.2012 12:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ (Viesti 848655)
Näyttää nuillaki meno loppuvan siihen ku akselit ottaa lumeen, isoilla renkailla vaan maavaraa reilusti. Ei kyllä 70cm ollu lunta tuossa.

Ei kait ne pohjia pitkin mennykkään? täällä on virallisen mittauksen mukaan 51cm lunta ja kyllähän tota näyttää olevankin. Ja blazeri tamppas sen lumen allensa ehkä 10-20cm kerrokseksi kun muutenhan sitä lunta ois ollu reilusti yli 35"renkaan puoleenväliin.

korbimotors 13.09.2014 22:46

Mitenköhän tuon 2.8tdic pätkä naperon kans pärjäis jos kokeilis ens talven ajella joko uusilla BFG KM2 mutikoilla 33x12.5x15 tai toisena vaihtoehtona olis samankokoiset GT radial adventure MT. Vai pitäiskö suosiolla myydä jommat kummat kumit pois ja ostaa suosiolla esim. 235-85-16 rattaat? En oikein pitäis ihan noin kapeista renkaista mutta eteneminenkin olis tärkeää. Tuossa näytti olevan omamassa 1900kg.
Pärjääkö noilla 33x12.5 renkailla huonostikkaan syvemmissä lumissa? Ja kummat noista olis paremmat talvikäyttöön ja vielä jos käyttäisin liikkeessä nastoitettavana.

Saa suositellakki tuommoseen 2.8 pätkä pajeen soivat talvinakit joilla ei ala heti paikaallaan kyntämään.. merkkiä ja kokoa vaan tänne niin katotaan mihin päädytään. joko 15 tai 16" koossa.

hiluvitkutin 13.09.2014 23:01

Mulla oli viime talvena gt radialit ja ei oo häävit talvella.
Vaan niillähän tuo eukko luisteli viime talven runnerilla. 33*12,5*15
Itellä oli hiluxissa 35*14,5*15 pitbull rocker ja pito niihin gt verrattuna aivan eri luokkaa.
Eli siis paljo parempi...auto jopa pysähty,vaik ei kunnon jarruja ollukkaa
eli voisin veikata mitä oon kuullu ni mutikat ihan jees.

tekniikkamies 14.09.2014 08:42

[QUOTE=korbimotors;1160531]Mitenköhän tuon 2.8tdic pätkä naperon kans pärjäis jos kokeilis ens talven ajella joko uusilla BFG KM2 mutikoilla 33x12.5x15 tai toisena vaihtoehtona olis samankokoiset GT radial adventure MT. Vai pitäiskö suosiolla myydä jommat kummat kumit pois ja ostaa suosiolla esim. 235-85-16 rattaat? En oikein pitäis ihan noin kapeista renkaista mutta eteneminenkin olis tärkeää. Tuossa näytti olevan omamassa 1900kg. ]

Mun mielestä 235/85/16 esim. Hakkapeliitta LT:nä on ollut hyvä vaihtoehto jos ajelut painottuu tielle ja mulla ainakin rengas on kestänyt ajossa tieajoa aika hyvin - nykyisin se on kesärenkaana ilman nastoja ja kestää hyvin.

Yhtenä ideana mielessä jos tulee hommattua vaikka edullisessa hintaluokassa joku Fiat Ducato tyylinen ajoneuvo, nuo samat renkaat varmaan kävis siihenkin jonkinlaisella vaivalla.

PH75 14.09.2014 15:49

Hj.ssa oli jonkinaikaa bfg km2 33 x 10.5-15 alla talvella. Tuli oikeita talvirenkaita ikävä aika pian. Laitoin Hakkapeliitta lt2 235/85-16 renkaat alle, enkä ole päivääkään katunut. Ei ole tullut "tilanteita", kuten mutiaisilla oli tapana tulla, varsinkin jarrutuksissa. Paksussakin lumessa pääsee pohjiamyöten suht kivasti perille.

korbimotors 14.09.2014 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PH75 (Viesti 1160651)
Hj.ssa oli jonkinaikaa bfg km2 33 x 10.5-15 alla talvella. Tuli oikeita talvirenkaita ikävä aika pian. Laitoin Hakkapeliitta lt2 235/85-16 renkaat alle, enkä ole päivääkään katunut. Ei ole tullut "tilanteita", kuten mutiaisilla oli tapana tulla, varsinkin jarrutuksissa. Paksussakin lumessa pääsee pohjiamyöten suht kivasti perille.

Ei mulla se jarrutusmatkakaan niin hirvitä kun osaa suhtautua siihen pienellä varauksella mutta lähinnä tuo eteneminen, että pääseekö tuommosella 12.5 leveällä renkaalla syvemmässä lumessa huonostikkaan vai onko se hommattava vaan kapeammat rattaat talveksi. Ja miettiny sitä että jos noi BFG:t nastoittais että olisko sittenkään se eteneminen taattua nuin leveällä renkaalla.

Rytari 14.09.2014 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PH75 (Viesti 1160651)

mulla jeepissä intercon truxM/T:t alla viimme talven, olis mulla siihen nastoitetut km2:tkin mutta kun intercot on kumma kyllä pidoltaan paremmat jopa teillä, hiljasemmat ja tasasemmat ajaakkin mutta siihen voi vaikuttaa sekin etteivä kulu niin hampaalle kun normi mutakuviot.

Hautalintu 18.09.2014 13:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors (Viesti 1160759)
Ei mulla se jarrutusmatkakaan niin hirvitä kun osaa suhtautua siihen pienellä varauksella mutta lähinnä tuo eteneminen, että pääseekö tuommosella 12.5 leveällä renkaalla syvemmässä lumessa huonostikkaan vai onko se hommattava vaan kapeammat rattaat talveksi. Ja miettiny sitä että jos noi BFG:t nastoittais että olisko sittenkään se eteneminen taattua nuin leveällä renkaalla.

Mul on tos pitkässä gen1 pajessa alla gt radialin adventurot.. toimeen niil tulee mutta pirun liukkaat, ja jarrutusmatkat on tosiaan mallia pitkät.. paineita ku laski talvella ni hiukan parani pito mutta ei sekään ihmeitä tehnyt... 31"x10,5x15" kokoset noi mun renkulat..

Sivu luotu: 19:23 (GMT +2).