![]() |
|
Onko 454:sessa ollu kaksikurkkusia, kun tuo ainakin näyttää sivulta kaksikurkkuselta?
Mikäs siellä oman boksin käytössä tökkii, ei siellä nyt ihan montaa karvaa tarvi olla kiinni, että alkaa käymään? Käsittääkseni TBI:n boksit toimii aika hyvin ristiin, ainakin niin hyvin, että käyntiin lähtee. Jotkut on ratkaissut kaapelointiongelmat ostamalla Painless Performancen valmiin johtosarjan. Johtosarjoja on suoraan vaikea vertailla, kun esim. Caprisen 305:sessa oli johdotus tehty erilailla kun Suburbanin 350:sessä. Mutta kun kävi läpi boksilta lähtevät johdot läpi muutaman eri kaavion kanssa, niin alko selkeytymään. Ja selvyyden vuoksi: en tosiaan ole mikään ässä ton TBI:n suhteen. |
Lainaus:
Ja omassa boksissa tökkii lähinnä virranjakajan ja antureiden puutteet kun ne on kulkeutuneet ties minne jo edellisen omistajan aikana kun motti kilahtanut /: eikä taitas isolohkon jakaja sopiakaan sen puoleen...Ja megan boksi ei halua olla toiminta kykyinen jne jne... Ja sitten on se juttu mikä liittyy mun metsässä ajooon on että se suo, ym märkä kiehtoo vaan liikaa ja tosiaan kun suunnistus kiehtoo niin mun persaus ei kestä ajaa 24h pentsiinillä /: mutta mutta ja mutta tiiä sitte mitä tekis ku riisselin ku keulalle lyön nii sanomista tulee ainakin suunnasta ja toisesta (: |
Käviskö 2t v8 diesel??:rolleyes:
|
Lainaus:
|
Lue privaviestis ja ei kai kukaan mitään sanele, jos sinne joku OM606 kuorohuutajien mieliksi automaatilla varustettuna menee?
|
EI
Mä taidan olla sitte "kukaan"...
Lisää soppaa koneeseen ja alkaa se bensakonekkin savuttamaan!!!!:D:D:D |
Jos megaruikkijaan olet kokeillut niin kait muistit et johdot on just toisin päin megas ja gm:n boxis?
|
Lainaus:
Vaakakuppi kovasti kallistumassa riisseliä kohden vastalauseista välittämättä ,mutta mutta mutta.......................... |
Lainaus:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Sma.../1135246657215 |
Lainaus:
|
painaa suht paljon cumminssi ja sit sellanen loota joka kestäs sen alavännön :( painaa kyllä mersunki kone mutta litroihin nähden mersusta saa suht hyvin irti. mut kyllä ehdottomasti oon diiselin kannalla olise sit minkämerkkinen vaa :cool:
|
Onhan noita muutamia vaihtoehto riisseleitä "hyllyssäkin" ja rahalla sais vaiks mimmosii mutta en mää sitä voimaakaa niin tarttis mutta kun on se "sairaus" että pakko päästä kuran sekaan mylläämään niin yks kaunis kerta sanojen ONKOHAN TOSSA SYVÄÄ jälkeen ulpahtaa jooppi niin syvälle taas kerran että on ruiskun boksi jne kaput mut oli sitte mikä vaan vanhan liiton riisseli niin siellä se porisee vai häh...mutta jos tekis sitte ihan semmotten trialiin tarkotetun pelin seuraavaks niin ei tartte miettii rypemisii suossa "ongelmana" mutta mutta...
|
Raijjalissa mennään väänöllä vai? Näin olen käsittäny, että sellanenhan se olis hyyyvä.. :rolleyes::cool:
|
Niin palataas nyt kuitenkin vielä tuohon ruiskuun eli jos kerran ei montaakaan johtoa tule niin osaisko joku nyt ohjeistaa...
Eli osat mitä mulla on alkuperäiseen ovat tuo itsessään ruiskumööpeli 454sesta ( vm -94 suburbanista)ja sen boksi johtoja ei ole kuin muutama liitin pätkittynä ja boksilta kaikki noin 30cm päästä katkottuna... ja normaali hei jakaja on koneessa eli minkämoisen jakajan se nyt tarvitsisi ja mitkä kaikki anturit vaaditaan toimiakseen (imuilma,koneen lämpö ,lampda????????) Netissä neuvoja niin monella tapaa et ei mitään käsitystä enää ja kyselemällä amerikan ym ruisku miehiltä niin toiset neuvoo toista ja toiset toista niin ei tie mitä sinne sitten ostas kun ei oo rahoja ihan vaa kokeilla että mikä toimii jos toimii...... |
No mulla on javessa tbi:n oma jakaja kiinni (small cap), eli en ole varma sekoaako boxi kun ei tule jakajalta pyörintätietoa. GM:n boxi vetänee ennakot hatusta tolla tavallisella heillä..
Antureista: Lamda,kaasuläpänasentoanturi, vedenlämpötila ja ilmamääräanturi, noilla pitäs pelittää. Megaruikkijalla ainakin toimii tolla hei heillä, kunhan suutinten johdot on just toisinpäin kuin gm:n boxissa. Tuu kattomaan millanen hässäkkä toi tbi on livenä, javes perä paskana niin ei voi tulla käymään.. Pistin jotkut kytkentä kuvat mitä äkkiseltään löysin koneelta + jakajan & anturin kuvat tonne: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4045 |
Lainaus:
|
Toi "ufo" muistelisin sen olleen egr, eli pakokaasun taksinkierrätys sydeemejä, ei tarpeellinen ja poistolistalla kunhan megaa alan asentelemaan..
MAP eli manifold air pressure aikas oleellinen juttu, megassa se on siinä boxissa ja tossa gm:n sydeemissä mun kuvassa näkyy päivämäärän yläpuolella se neliskanttine boxi mihin tulee letku imusarjasta (etupuolelle) ja lähtee siihen ufooon (takapuolelta mappia). Jollei mappia ole, et saa käymään. Se pyöreä jutska siinä mapin alla taaempana on tyhjäkäyntisolenoidi, kuulemma sekään ei ole oleellinen jollet sitten halua pientä tyhjäkäyntiä.. Eli jos GM:n mappia ei ole niin eikun mega kehiin. Oletan että olet jo surffaillut megaruutta sivustolla? http://www.finsquirt.net/forum/index.php |
Lainaus:
Niin onkos tuon MAPpi mööpelin paikka alunperinkin tuossa sun kuvan mukaisessa kohdassa??? |
Lainaus:
|
Tuolta finnsquirt sivustolta löytyy suåmeksi ohjeet megan asennukseen ja säätöön.
Toi mun mosa on jostain pikapista repästy eli siinä MAP:in paikka oli tossa. Mulla on koneella kans noi ohjeet ja megan asennuksessa tarvittavat johdotuskuvat, kunhan löydän. Jos siinä sun megan boxissa on jotain kipua mutta sulla on se megan liitin ja muut himmelit asennettuna niin vois tietty kokeilla tolla mun boxilla, se on käyvästä autosta otettu, 305:sta tosin mutta kyllä sillä käyntiin pitäs lähtee. |
No nythän mä muistin, että mulla on hyllyssä täydellinen 350tbi ruuttasetti mikä oli Roopen jeepissä paikallaan, tuu hakemaan se + asenna paikalleen => kone pelittää varmasti ja sit koitetaan keksiä sille joku sopiva hinta, tai voit maksaa sen myös etukäteen, ihan miten vaan sovitaan, ja jos ei toimi ni voit myös jättää maksamatta jos siltä tuntuu.
Autetaan miestä mäessä, melko reilua, eikö vaan. :D |
Lainaus:
mutta vielä hiukan tuosta 454sen ruutasta hiukan kuitenkin eli suburbani olikin -88 vuotinen ja jonkun tämmösen kaavion löysin siihen liittyen mutta missä map ja kun tutkailin muita vuosimalleja 350 jne niin oli mapilla ja maffilla jne eli toiset toimii toisella tapaa ku toiset vai häh,ollappa autosähköasentaja tai jotain... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82846 |
sähkö ja vesi ei sovi yhteen
Eli riippumatta siitä, kenen boksi siinä on, niin suojausta pitää parantaa.
(eikö noissa gm:ssä ole vaihdettavalla chipillä oleva boksi-> ei valettu silikonia täyteen?) Ainakin tuossa megassa kotelointi vedenkestävään alumiinikoteloon suht helppoa; Olikohan pelkästään pääteasteet (fetit) jotka piti saada jäähtymään rivalla; siis alumiinikotelolla. Ja kaikki sisäänmenevät johdot massalla tiiviiksi, ja kotelon huohotus paineilmaliittimillä esim. katonrajaan muoviseen limpparipulloon, missä noita elekroniikan kuivauspusseja, esim. silicageeliä, tai vaikkapa kuorma-auton jarrujen ilmankuivaimen läpi jos oikei alkaa hifistelemään:o |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82804 |
Sivu luotu: 22:50 (GMT +2). |
|